Ik zou je reactie van 15:46:53 nog even teruglezen voordat je de schuld bij mij legt.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 15:56 schreef Stimorol- het volgende:
Jij speelt het toch ook op de persoon? I like to join.
Nee, diep respect voor de Saudi's. (Olie, geld, dit dat)quote:Op vrijdag 26 mei 2017 15:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, luister eens, je zit hier met gewone mensen te praten niet met de leiders van hun regimes. Verder is het officiële standpunt, ook dat onder Bush-regering, één van diep respect voor de islamitische wereld.
pffff ja doeiquote:Op vrijdag 26 mei 2017 15:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik zou je reactie van 15:46:53 nog even teruglezen voordat je de schuld bij mij legt.
En ja, dat begint zo langzamerhand de grootste doorn in het oog te worden van alle gewone westerse mensen hoor. En dat was het voor veel mensen al voor 9/11.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 15:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, diep respect voor de Saudi's. (Olie, geld, dit dat)
Ik denk dat het voor 9/11 nog niet echt bekend was. Pas met de opkomst van internet en ik meen dat dat in 2005 pas goed op gang kwam kregen mensen toegang tot andere informatie dan de NOS.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En ja, dat begint zo langzamerhand de grootste doorn in het oog te worden van alle gewone westerse mensen hoor. En dat was het voor veel mensen al voor 9/11.
Tja, moslimterrorisme wordt gevoed door westerse acties en andersom worden die acties gevoed door moslimterrorisme.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik mis vooral dat mensen onderkennen dat het een complex probleem is wat niet met één "simpele" ingreep op te lossen is. Het lijkt alsof men opzoek is naar een soort gouden kogel die in één klap dit soort moslimterrorisme uitdrijft. Ik denk dat die gouden kogel niet bestaat. En ik denk dat de nederlandse regering goede zaken doet om op vele plekken de lont uit dit kruitvat te halen. Dat komt omdat wij een relatief klein land zijn met een groot sociaal vangnet waardoor we er wat sneller bovenop kunnen zitten dan pak hem beet frankrijk. Ik denk dat we er zeker bovenop moeten blijven zitten maar dat het niet helpt om grote groepen zwart te maken. We zijn opzoek naar precisie wapens niet naar een atoombom met vele onschuldige slachtoffers.
#teamscherpschutter
Als ik het wel heb waren dat soort discussies al aan de gang toen irak koeweit binnen viel. Toen werd er al gezegd dat dat met wapens van amerikanen gedaan werd... het gaat zelfs verder terug naar iran en de sjah en daar is ook flinke kritiek geweest vanuit linkse kanten...quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor 9/11 nog niet echt bekend was. Pas met de opkomst van internet en ik meen dat dat in 2005 pas goed op gang kwam kregen mensen toegang tot andere informatie dan de NOS.
Ja, goed, veel mensen lazen voor internet hele dikke boeken en voor 9/11 was er ook al 1 en ander gebeurd in die regio hè, genoeg om dikke boeken over te schrijven. Heus.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor 9/11 nog niet echt bekend was. Pas met de opkomst van internet en ik meen dat dat in 2005 pas goed op gang kwam kregen mensen toegang tot andere informatie dan de NOS.
Dat lijkt me te eenzijdig en te eenvoudig, want dan zou het slechts een kwestie zijn van je als land terugtrekken uit het midden-oosten om gevrijwaard te zijn van terroristische acties en dat is niet zo.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Tja, moslimterrorisme wordt gevoed door westerse acties en andersom worden die acties gevoed door moslimterrorisme.
Het moge duidelijk zijn dat dit niet zomaar op te lossen valt vanwege de complexe historische, sociaal-economische en politieke kwesties idd. Maar er is eigenlijk niet eens nog een begin van de oplossing in beeld. Terwijl mensen natuurlijk wel steeds bezorgder raken.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik mis vooral dat mensen onderkennen dat het een complex probleem is wat niet met één "simpele" ingreep op te lossen is. Het lijkt alsof men opzoek is naar een soort gouden kogel die in één klap dit soort moslimterrorisme uitdrijft. Ik denk dat die gouden kogel niet bestaat. En ik denk dat de nederlandse regering goede zaken doet om op vele plekken de lont uit dit kruitvat te halen. Dat komt omdat wij een relatief klein land zijn met een groot sociaal vangnet waardoor we er wat sneller bovenop kunnen zitten dan pak hem beet frankrijk. Ik denk dat we er zeker bovenop moeten blijven zitten maar dat het niet helpt om grote groepen zwart te maken. We zijn opzoek naar precisie wapens niet naar een atoombom met vele onschuldige slachtoffers.
#teamscherpschutter
Ik doel ook op de acties achter de schermen, niet puur op het binnenvallen van een land.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat lijkt me te eenzijdig en te eenvoudig, want dan zou het slechts een kwestie zijn van je als land terugtrekken uit het midden-oosten om gevrijwaard te zijn van terroristische acties en dat is niet zo.
Wat een ongelofelijke onzin. Er zijn zoveel terroristische acties van moslims tegen andere dan het westen, waaronder die aanslag op de Kopten vandaag, ook de schuld van het westen ?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:04 schreef Stimorol- het volgende:
Tja, moslimterrorisme wordt gevoed door westerse acties en andersom worden die acties gevoed door moslimterrorisme.
Dat weet ik niet en dat maakt het ook lastig. Als ik kijk is het in nederland gebleven bij mohammed B die de aanslag op van Gogh gepleegd heeft. Alle andere zaken zijn die bij mij bekend zijn zijn opgerold voordat ze tot terroristische daden over kon gaan. Hofstad groep en flinke invallen in Rotterdam. Misschien moet ik het afkloppen maar vooralsnog doen we dus iets goed (of we zijn nog geen doelwit geweest).quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat dit niet zomaar op te lossen valt vanwege de complexe historische, sociaal-economische en politieke kwesties idd. Maar er is eigenlijk niet eens nog een begin van de oplossing in beeld. Terwijl mensen natuurlijk wel steeds bezorgder raken.
Dat is een Egyptisch nationaal issue. Daar doel ik niet op.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke onzin. Er zijn zoveel terroristische acties van moslims tegen andere dan het westen, waaronder die aanslag op de Kopten vandaag, ook de schuld van het westen ?
Maar ik heb nu over deze persoon die een zichzelf opblaast in een groep kinderen, had die zonder dat mooie boek hetzelfde gedaan?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 15:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, want voor dat de islam groter werd was er alleen maar vrede op aarde en hadden alle mensen seks bij het kampvuur. ( niet te verwarren met Mein Kampf)
En hoe komt dat denk je? Omdat ze in Nederland wel begrijpen dat het belangrijk is om het dialoog met elkaar aan te gaan. Dat "Theedrinken" werkt fantastisch juist.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat weet ik niet en dat maakt het ook lastig. Als ik kijk is het in nederland gebleven bij mohammed B die de aanslag op van Gogh gepleegd heeft. Alle andere zaken zijn die bij mij bekend zijn zijn opgerold voordat ze tot terroristische daden over kon gaan. Hofstad groep en flinke invallen in Rotterdam. Misschien moet ik het afkloppen maar vooralsnog doen we dus iets goed (of we zijn nog geen doelwit geweest).
Ik heb geen directe inzage in wat nederlandse inlichtingendiensten kunnen verijdelen. Maar ik heb het gevoel dat we in nederland net een iets betere inzage, en contact hebben met onze moslim gemeenschap dan in de ons omringende landen.
Ik lees nergens in de Koran dat zijn actie gerechtvaardigd is. Dit soort mensen vinden overal een akkoord voor dit soort acties.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar ik heb nu over deze persoon die een zichzelf opblaast in een groep kinderen, had die zonder dat mooie boek hetzelfde gedaan?
Ik denk ook dat dat een rol speelt inderdaad. Het betekent niet dat we niet op onze hoede moeten zijn of dat het hier niet kan gebeuren, het slechtste wat we in mijn ogen kunnen doen is die gemeenschap wel afsluiten en stoppen met praten.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En hoe komt dat denk je? Omdat ze in Nederland wel begrijpen dat het belangrijk is om het dialoog met elkaar aan te gaan. Dat "Theedrinken" werkt fantastisch juist.
Ah nu is 'daar' ineens niet relevant. Net zoals al die moslims die hun mede moslims afslachten vanwege een ander smaakje islam, ook niet relevant zeker?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat is een Egyptisch nationaal issue. Daar doel ik niet op.
In Amerika slachten ze elkaar enkele jaren geleden nog af wegens huidskleur.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ah nu is 'daar' ineens niet relevant. Net zoals al die moslims die hun mede moslims afslachten vanwege een ander smaakje islam, ook niet relevant zeker?
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:17 schreef Stimorol- het volgende:
Ffs je kon in Nederland 40 jaar geleden niet eens normaal trouwens met iemand van een andere stromingEn dan komt dit hier zeiken over moslims.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:17 schreef Stimorol- het volgende:
Ffs je kon in Nederland 40 jaar geleden niet eens normaal trouwens met iemand van een andere stromingEn dan komt dit hier zeiken over moslims.
Echt waar, zo'n zwakke jij-bak.... En weer iets niet actueels, leef eens in het nu.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:17 schreef Stimorol- het volgende:
In Amerika slachten ze elkaar enkele jaren geleden nog af wegens huidskleur.
Wat is je fucking punt vriend?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |