abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:19:55 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171223662
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:18 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Nouja ik heb hele families kapot zien gaan vanwege "twee geloven op één kussen" en dat waren niet eens zulke verschillende geloven (gereformeerd vs. hervormd) maarja het is wel onzinnig om dat te koppelen aan burgeroorlogen idd.

(was wel eerder 60 jaar geleden dan 40 trouwens)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171223665
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat weet ik niet en dat maakt het ook lastig. Als ik kijk is het in nederland gebleven bij mohammed B die de aanslag op van Gogh gepleegd heeft. Alle andere zaken zijn die bij mij bekend zijn zijn opgerold voordat ze tot terroristische daden over kon gaan. Hofstad groep en flinke invallen in Rotterdam. Misschien moet ik het afkloppen maar vooralsnog doen we dus iets goed (of we zijn nog geen doelwit geweest).

Ik heb geen directe inzage in wat nederlandse inlichtingendiensten kunnen verijdelen. Maar ik heb het gevoel dat we in nederland net een iets betere inzage, en contact hebben met onze moslim gemeenschap dan in de ons omringende landen.
Blijft ook een mysterie waarom NL tot nu toe (afgezien idd aanslag op Van Gogh en nog wat gerommel meer in de marge) lijkt te worden overslagen.

Wat dat betreft precies de situatie van voor de oorlog. Waar NL een oase van rust leek op politiek gebied, daar waar in andere westerse landen (behoudens Engeland) overal de boel aan het radicaliseren was. Voor een deel is het NLs exceptionalisme in die tijd al begonnen in de hoofden en harten ten onzent.

Echter kijk ik naar het Europese plaatje, en door de aanslagen zie je een steeds nauwere verbondenheid ontstaan tussen de Europese bevolkingen, zie ik niet eens een begin van een mogelijke oplossing bestaan, daar waar mensen natuurlijk, en dat is een eufemisme, steeds bezorgder raken.

Ikzelf denk dat een begin toch is om dat door SA geëxporteerde salafisme (wahabisme) EU-breed aan te pakken. Dus geen financiering meer vanuit SA, salafistische moskeeën etc. dicht gooien, haatpredikers op zwarte lijst en uitzetten zonodig, verdere scheiding moskee en staat doorzetten.
I´m back.
pi_171223666
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:19 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Nee hoor, mijn collega's spreken daar wekelijks over.
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:19 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Echt waar, zo'n zwakke jij-bak.... En weer iets niet actueels, leef eens in het nu.
Nee, want dan moet ik weer met artikelen komen over christenen die moslims het leven zuur maken en daar heb ik zo geen zin in.

Shout out naar Moslims in China die niet mogen meedoen aan de Ramadan.
pi_171223681
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja ik heb hele families kapot zien gaan vanwege "twee geloven op één kussen" en dat waren niet eens zulke verschillende geloven (gereformeerd vs. hervormd) maarja het is wel onzinnig om dat te koppelen aan burgeroorlogen idd.

(was wel eerder 60 jaar geleden dan 40 trouwens)
Ik koppel dat niet aan burgeroorlogen. Ik kom met een onschuldig voorbeeld om aan te tonen dat onderscheid altijd wordt gemaakt.
pi_171223711
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:20 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik koppel dat niet aan burgeroorlogen. Ik kom met een onschuldig voorbeeld om aan te tonen dat onderscheid altijd wordt gemaakt.
Het is onzin.
pi_171223712
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:20 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik koppel dat niet aan burgeroorlogen. Ik kom met een onschuldig voorbeeld om aan te tonen dat onderscheid altijd wordt gemaakt.
En als dat niet zou zijn is er wel iets anders om onderscheid te maken.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:22:40 #282
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171223723
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Jij kwam met sociaal-economische problematiek om de aandacht van de islam af te leiden, niet ik.

[..]

Als er andere ideologieën/religies zich net zo zouden laten gelden als de islam dat nu doet, dan zou die dezelfde kritiek van mij krijgen. Maar de islam is op dit moment wereldwijd gezien toch wel een hele grote stichter van conflicten, geweld en ellende.

[..]

Dat is absoluut een uitdaging. Ik vind alleen jammer en zo onnodig dat deze uitdaging er is, binnen zoveel welvaart en mogelijkheden die we hier hebben.
Jij noemt het afleiden, ik noem de islam als grote oorzaak aanwijzen juist afleiden. Het is een bijna ziekelijke versimpeling van zaken als je het grotendeels op de islam gooit.

Dat die mensen (terroristen) de islam (hun versie van) gebruiken om hun redenen goed te praten, zich kracht en moed in te praten (kotssmiley zou op zijn plaats zijn) ontkent niemand. Maar dat is niet de oorzaak, niet het beginpunt van de problemen, niet de reden. Daar zit dan de oplossing ook niet.

Het is makkelijk het op de islam te gooien, hoef je niet na te denken verder. Maar het is en blijft onwaar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:23:10 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171223735
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:20 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik koppel dat niet aan burgeroorlogen. Ik kom met een onschuldig voorbeeld om aan te tonen dat onderscheid altijd wordt gemaakt.
Iemand haalt oorlogen tussen verschillende groeperingen moslims aan en jij begint over trouwen tussen twee stromingen. Had dan noord ierland aangehaald dat was een betere vergelijking geweest waar het protestante vs rooms katholieke conflict ook gepaard ging met geweld.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171223754
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:20 schreef Stimorol- het volgende:
Nee, want dan moet ik weer met artikelen komen over christenen die moslims het leven zuur maken en daar heb ik zo geen zin in.

Shout out naar Moslims in China die niet mogen meedoen aan de Ramadan.
Wat een triestheid, het is alles en iedereen zijn schuld behalve de volgers van de islam. Over Calimero gesproken. We hebben het over een idealogie die op dit moment de meestre slachtoffers maakt en dan ga jij het hebben over christenen die moslims het leven zuur maken. Nog geen paar uur nadat weer meer dan 20 christenen afgeslacht zijn door je medegelovige.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171223768
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Iemand haalt oorlogen tussen verschillende groeperingen moslims aan en jij begint over trouwen tussen twee stromingen. Had dan noord ierland aangehaald dat was een betere vergelijking geweest waar het protestante vs rooms katholieke conflict ook gepaard ging met geweld.
Ik haal zoiets simpels aan om aan te tonen dat zelfs in het o zo geweldig nuchtere Nederland sprake is/was/zal zijn van onderscheid.
pi_171223821
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat een triestheid, het is alles en iedereen zijn schuld behalve de volgers van de islam. Over Calimero gesproken. We hebben het over een idealogie die op dit moment de meestre slachtoffers maakt en dan ga jij het hebben over christenen die moslims het leven zuur maken. Nog geen paar uur nadat weer meer dan 20 christenen afgeslacht zijn door je medegelovige.
Mweh, valt mee. Want deze "ideologie" maakt meer slachtoffers onder de islamieten zelf. Daarnaast zijn het niet de volgens van de islam, maar wel extremistische soennieten (Salafisten, Wahhabieten als je het nog gedetailleerder wil hebben).

Deze "medegelovigen" van mij maken mij eerder dood dan dat ze jou nog zouden aanraken, dus houd je onzin maar weer voor je. Ik snap dat je hier kennis wenst te komen prediken met je google search informatie, maar je faalt.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:27:20 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171223832
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Blijft ook een mysterie waarom NL tot nu toe (afgezien idd aanslag op Van Gogh en nog wat gerommel meer in de marge) lijkt te worden overslagen.

Wat dat betreft precies de situatie van voor de oorlog. Waar NL een oase van rust leek op politiek gebied, daar waar in andere westerse landen (behoudens Engeland) overal de boel aan het radicaliseren was. Voor een deel is het NLs exceptionalisme in die tijd al begonnen in de hoofden en harten ten onzent.

Echter kijk ik naar het Europese plaatje, en door de aanslagen zie je een steeds nauwere verbondenheid ontstaan tussen de Europese bevolkingen, zie ik niet eens een begin van een mogelijke oplossing bestaan, daar waar mensen natuurlijk, en dat is een eufemisme, steeds bezorgder raken.

Ikzelf denk dat een begin toch is om dat door SA geëxporteerde salafisme (wahabisme) EU-breed aan te pakken. Dus geen financiering meer vanuit SA, salafistische moskeeën etc. dicht gooien, haatpredikers op zwarte lijst en uitzetten zonodig, verdere scheiding moskee en staat doorzetten.
Ja vooral die geldstromen naar groeperingen zijn kwalijk en dat ben ik volledig met je eens. Als er iets gebouwd moet worden financier dat dan ook gewoon zelf met in nederland verdient geld, onder nederlandse regelgeving.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171223855
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Jij noemt het afleiden, ik noem de islam als grote oorzaak aanwijzen juist afleiden. Het is een bijna ziekelijke versimpeling van zaken als je het grotendeels op de islam gooit.
Als ik zou afleiden dan zou ik een alternatieve oorzaak willen verdoezelen, en dat wil ik niet. Ik hoor alleen geen goede argumenten om de islam vrij te pleiten. Integendeel hoe meer ik dit soort discussies voer hou duidelijker het wordt. En dat staat helemaal los van hele aardige moslims die ik ken.
quote:
Dat die mensen (terroristen) de islam (hun versie van) gebruiken om hun redenen goed te praten, zich kracht en moed in te praten (kotssmiley zou op zijn plaats zijn) ontkent niemand. Maar dat is niet de oorzaak, niet het beginpunt van de problemen, niet de reden. Daar zit dan de oplossing ook niet.
Bij elke aanslag opnieuw blijkt de achtergrond van daders heel divers te zijn, qua nationaliteit, sociale economische situatie, opleiding etc etc . Er is 1 grote overeenkomst, dat kan je anders willen maar dat feit is er.
quote:
Het is makkelijk het op de islam te gooien, hoef je niet na te denken verder. Maar het is en blijft onwaar.
Het zou voor mij makkelijker zijn om het niet op de islam te gooien.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:29:17 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171223875
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als ik zou afleiden dan zou ik een alternatieve oorzaak willen verdoezelen, en dat wil ik niet. Ik hoor alleen geen goede argumenten om de islam vrij te pleiten. Integendeel hoe meer ik dit soort discussies voer hou duidelijker het wordt. En dat staat helemaal los van hele aardige moslims die ik ken.

[..]

Bij elke aanslag opnieuw blijkt de achtergrond van daders heel divers te zijn, qua nationaliteit, sociale economische situatie, opleiding etc etc . Er is 1 grote overeenkomst, dat kan je anders willen maar dat feit is er.

[..]

Het zou voor mij makkelijker zijn om het niet op de islam te gooien.
Ze zijn wel allemaal tussen de 25 en 35 jaar oud en man.... moeten we ook eens wat aan doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:30:17 #290
8781 crew  Frutsel
pi_171223912
BreakingNLive twitterde op vrijdag 26-05-2017 om 16:29:27 BREAKING NEWS: Reports of a serious incident at stretford mall in #Manchester. Mall evacuated, area sealed off by p… https://t.co/lTFwa0FxU3 reageer retweet
pi_171223941
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mweh, valt mee. Want deze "ideologie" maakt meer slachtoffers onder de islamieten zelf. Daarnaast zijn het niet de volgens van de islam, maar wel extremistische soennieten (Salafisten, Wahhabieten als je het nog gedetailleerder wil hebben).
Ook die volgen de islam.
quote:
Deze "medegelovigen" van mij maken mij eerder dood dan dat ze jou nog zouden aanraken, dus houd je onzin maar weer voor je. Ik snap dat je hier kennis wenst te komen prediken met je google search informatie, maar je faalt.
Dus omdat ze jou eerder doodmaken dan mij moet ik zwijgen.... :D maar we blijven persoonlijk, ja?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171223959
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ook die volgen de islam.

[..]

Dus omdat ze jou eerder doodmaken dan mij moet ik zwijgen.... :D maar we blijven persoonlijk, ja?
:') Bro, srs. Met jou valt niet te discussieren over de islam. Prima, is niet erg. Maar doe ajb niet alsof je ook maar enig kennis van zaken hebt over hun "ideologie".
pi_171223967
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:30 schreef Frutsel het volgende:
BreakingNLive twitterde op vrijdag 26-05-2017 om 16:29:27 BREAKING NEWS: Reports of a serious incident at stretford mall in #Manchester. Mall evacuated, area sealed off by p… https://t.co/lTFwa0FxU3 reageer retweet
verwijderd?
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:33:08 #294
8781 crew  Frutsel
pi_171223999
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:32 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

verwijderd?
zie het... gelukkig dan maar... paniek om niets hopelijk
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 26 mei 2017 @ 16:33:30 #295
186611 Haags
pi_171224005
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:32 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

verwijderd?
:Y
Zonder wrijving geen glans
pi_171224008
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja vooral die geldstromen naar groeperingen zijn kwalijk en dat ben ik volledig met je eens. Als er iets gebouwd moet worden financier dat dan ook gewoon zelf met in nederland verdient geld.
Ja, dat is een heikel punt, ieder groepje wil een eigen moskee en daar moeten de gelovigen van de moskee normaliter diep in de buidel voor tasten, begrijp dan ook wel dat als er een club uit SA komt die gewoon alles betaalt dat er dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Alleen die club in SA wil dan ook vinger in de pap hebben mbt wat daar gepredikt wordt en dat is vaak stijl wahabisme.
Als je ze echt buiten de deur wil houden dan... moet je het bijv. toelaten dat de staat leningen geeft om moskeeën te bouwen. Maar ja dat ligt ook weer erg gevoelig, en terecht.
Mooiste zou zijn een volledig laïcistische staat en een laïcistisch publiek domein. Ik bedoel, als je naar de niet-moslims kijkt dan zie je een trend van toenemend atheïsme/à-religiositeit.
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:34:34 #297
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171224040
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar ik heb nu over deze persoon die een zichzelf opblaast in een groep kinderen, had die zonder dat mooie boek hetzelfde gedaan?
Moeilijk te zeggen... Kans is redelijk van wel ja. Ipv religie was er dan wel een andere 'steun' geweest.
Had deze gek dit gedaan zonder de huidige conflicten is een betere vraag. Het antwoord daarop is namelijk dat dat onwaarschijnlijk is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:36:17 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171224078
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mooiste zou zijn een volledig laïcistische staat en een laïcistisch publiek domein. Ik bedoel, als je naar de niet-moslims kijkt dan zie je een trend van toenemend atheïsme/à-religiositeit.
Was dat niet het geval in rusland vroeger (of was het daar echt een verbod op geloof), leek me ook geen pretje.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171224139
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:13 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik lees nergens in de Koran dat zijn actie gerechtvaardigd is. Dit soort mensen vinden overal een akkoord voor dit soort acties.
Het gaat er niet om wat jij er in leest, had deze persoon hetzelfde gedaan zonder de islam?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171224151
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
:') Bro, srs. Met jou valt niet te discussieren over de islam. Prima, is niet erg. Maar doe ajb niet alsof je ook maar enig kennis van zaken hebt over hun "ideologie".
Wat een ontzettend zwakke dooddoener. Ik kan claimen dat ik objectief in deze discussie zit, jij ook?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')