abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 7 januari 2017 @ 10:58:27 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167944934


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting doelen 31-12-2016
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 11:00:12 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167944956
Vraagje, gister weer eens backsquats gedaan. Normaal hadden we altijd sort of kussentje die we op de stang deden voor de nek. In de huidige setting hebben we die niet meer en er zit gelijk met gigantische blauwe plek in m'n nek.
Is dit normaal of heb ik weer eens gewoon pech?
Of lopen jullie ook gewoon blauw rond?
pi_167944970
Ik leg de stang op m'n rug, niet m'n nek. Gewoon hoody aandoen als je er last van hebt en je rug beter gebruiken.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 11:11:00 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_167945094
Als je je traps goed aanspant kun je de bar daar tegenaan leggen, dat is dan je kussentje. Het zou kunnen dat je om dat te doen je grip wat smaller moet maken.
pi_167945132
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 11:00 schreef Cue_ het volgende:
Vraagje, gister weer eens backsquats gedaan. Normaal hadden we altijd sort of kussentje die we op de stang deden voor de nek. In de huidige setting hebben we die niet meer en er zit gelijk met gigantische blauwe plek in m'n nek.
Is dit normaal of heb ik weer eens gewoon pech?
Of lopen jullie ook gewoon blauw rond?
Ik had dat ook vaak. Maar zo'n schuimrubber is niet goed omdat het zwaartepunt van je lift aanpast.
Je kan het best je trapezium spieren aanspannen en daar de barbell opleggen ;)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_167945893
Wilde net gaan fitnessen en dan werkt m'n auto niet meer door de kou... Dan maar thuis een paar vervangende oefeningen doen en morgen wel gaan. :/
De stem van de toekomst.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 12:33:04 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167946806
M'n PT zei idd net dat de bar wat lager hoort te liggen en meer aanspannen dus.
Mer Werken aan de techniek dus de volgende keer. Tnx
pi_167946972
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 11:54 schreef Jaccoo het volgende:
Wilde net gaan fitnessen en dan werkt m'n auto niet meer door de kou... Dan maar thuis een paar vervangende oefeningen doen en morgen wel gaan. :/
Zal waarschijnlijk de accu zijn ;) die begeeft het vaak tijdens koude dagen.
En thuis trainen is toch niet zo'n probleem? Ik train alleen maar thuis :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:33 schreef Cue_ het volgende:
M'n PT zei idd net dat de bar wat lager hoort te liggen en meer aanspannen dus.
Mer Werken aan de techniek dus de volgende keer. Tnx
Ik leg hem precies bovenop mijn traps, anders krijg ik ook ontzettende last van mijn nek, omdat mijn ruggengraat daar een beetje uitsteekt. Ik zou gewoon een beetje aan je techniek werken en wat lager gewicht beginnen :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_167947022
Goede schouder/scapula warm-up doen voordat je squat wil ook nog weleens helpen met mobiliteit, kan je de bar net iets beter leggen.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 12:48:51 #10
248821 Rauw.
op je bord.
pi_167947216
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 11:11 schreef Snakey het volgende:
Het zou kunnen dat je om dat te doen je grip wat smaller moet maken.
Dit werkt bij mij inderdaad heel goed, sowieso word m'n form dan veel mooier bij zowel front als backsquats.

Kan ook met m'n mobiliteit en toch aardig groeiende traps te maken hebben maar ik heb sinds ik smaller vasthoud en de ellebogen bewuster vooruit druk geen echte beurse plekken meer.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 7 januari 2017 @ 12:52:08 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167947300
Op die ellebogen moet ik ook meer letten nu t gewicht zwaarder wordt.
Merk je wel verschil door.
pi_167949087
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:38 schreef relativity het volgende:

[..]

Zal waarschijnlijk de accu zijn ;) die begeeft het vaak tijdens koude dagen.
En thuis trainen is toch niet zo'n probleem? Ik train alleen maar thuis :D

[..]

Ik leg hem precies bovenop mijn traps, anders krijg ik ook ontzettende last van mijn nek, omdat mijn ruggengraat daar een beetje uitsteekt. Ik zou gewoon een beetje aan je techniek werken en wat lager gewicht beginnen :)
Thuis trainen is geen probleem, maar ik heb niet echt de goede benodigdheden.
Ik heb eigenlijk alleen 2 dumbells. :')
Voor de rest moet ik dan maar lichaamsgewicht oefeningen doen op m'n matje.
De stem van de toekomst.
pi_167951238
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 11:54 schreef Jaccoo het volgende:
Wilde net gaan fitnessen en dan werkt m'n auto niet meer door de kou... Dan maar thuis een paar vervangende oefeningen doen en morgen wel gaan. :/
Het was verbazingwekkend druk nog bij mijn sportschool gezien de omstandigheden. Duurde wel ff voordat ik de troep van mijn auto had
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:23:44 #14
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_167951670
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:33 schreef Cue_ het volgende:
M'n PT zei idd net dat de bar wat lager hoort te liggen en meer aanspannen dus.
Mer Werken aan de techniek dus de volgende keer. Tnx
Hoort te liggen is wat verkeerd uitgedrukt denk ik. Je heb high bar en low bar squats. Ik leg de bar onder m'n traps. Dan ligt de bar trouwens nog op m'n traps, traps zitten niet alleen waar je ze ziet in je nek, die lopen wat verder door naar beneden.

Low bar vs high bar:
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:26:39 #15
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_167951739
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:52 schreef Cue_ het volgende:
Op die ellebogen moet ik ook meer letten nu t gewicht zwaarder wordt.
Merk je wel verschil door.
Je moet je ellenbogen naar achter drukken, daarmee druk je je borst naar voren en je arched je rug er beter mee. Overall betere form als je dat doet.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:29:32 #16
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_167951801
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:48 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dit werkt bij mij inderdaad heel goed, sowieso word m'n form dan veel mooier bij zowel front als backsquats.

Kan ook met m'n mobiliteit en toch aardig groeiende traps te maken hebben maar ik heb sinds ik smaller vasthoud en de ellebogen bewuster vooruit druk geen echte beurse plekken meer.
Ik moest echt weken aan mijn mobiliteit in mijn schouders werken toen ik weer begon met squaten, zo vast zat ik door veel BP en OHP. Ik kon de bar in het begin amper vastpakken, alleen als ik m'n handen bij de platen had ging het wel. :D

Denk dat je bedoeld je ellenbogen naar achter drukken? Als je ze naar voren druk ga je je rug buigen.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:37:18 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167951976
Elleboog naar achter zorgt er toch voor dat t gewicht toch juist naar voren gaat, wat je niet wilt voor je stabiliteit?
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:39:19 #18
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_167952021
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:37 schreef Cue_ het volgende:
Elleboog naar achter zorgt er toch voor dat t gewicht toch juist naar voren gaat, wat je niet wilt voor je stabiliteit?
Nee hoor, je moet met de ellenbogen naar achter drukken niet de bar naar voren drukken, dan blijf je gewoon in balans. Je drukt dus alleen vanuit je schouders je ellenbogen naar achter zonder druk op de bar te geven met je handen.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:47:40 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167952218
Zal er eens op letten ^O^
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:03:24 #20
248821 Rauw.
op je bord.
pi_167954088
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nee hoor, je moet met de ellenbogen naar achter drukken niet de bar naar voren drukken, dan blijf je gewoon in balans. Je drukt dus alleen vanuit je schouders je ellenbogen naar achter zonder druk op de bar te geven met je handen.
Ik kan het even niet goed visualiseren, dus je zou hoogstwaarschijnlijk gelijk hebben.

Maar iets in mij zegt dat ik met m'n ellebogen naar achteren juist voorover ga buigen en dat corrigeer door m'n ellebogen naar voren (onder de stang) te houden.
Zal eens zoeken of hier wat over geschreven is, dat ik het misschien anders, al dan niet fout aangeleerd heb.

Edit;
Hier en daar iets gelezen, en het blijkt een ouderwetse manier te zijn,
+ Ik vermoed dat ik dat moet doen ivm mobiliteit om dezelfde hoek als mijn lichaam te behouden en m'n bovenrug niet te bollen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Rauw. op 07-01-2017 17:09:06 ]
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:06:00 #21
248821 Rauw.
op je bord.
pi_167954146
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:29 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik moest echt weken aan mijn mobiliteit in mijn schouders werken toen ik weer begon met squaten, zo vast zat ik door veel BP en OHP. Ik kon de bar in het begin amper vastpakken, alleen als ik m'n handen bij de platen had ging het wel. :D

Denk dat je bedoeld je ellenbogen naar achter drukken? Als je ze naar voren druk ga je je rug buigen.
Ik had precies hetzelfde, maar bij mij komt het van 10 jaar kantoorwerk en al jaaaaaren geen fatsoenlijke beweging. _O-

Het gaat steeds iets beter, maar moet wel zeggen dat squatten eigenlijk alleen heel erg diep en fijn gaat als ik eerst een kwartiertje warmup/mobiliteit gedaan hebt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:38:53 #22
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_167955040
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:03 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik kan het even niet goed visualiseren, dus je zou hoogstwaarschijnlijk gelijk hebben.

Maar iets in mij zegt dat ik met m'n ellebogen naar achteren juist voorover ga buigen en dat corrigeer door m'n ellebogen naar voren (onder de stang) te houden.
Zal eens zoeken of hier wat over geschreven is, dat ik het misschien anders, al dan niet fout aangeleerd heb.

Edit;
Hier en daar iets gelezen, en het blijkt een ouderwetse manier te zijn,
+ Ik vermoed dat ik dat moet doen ivm mobiliteit om dezelfde hoek als mijn lichaam te behouden en m'n bovenrug niet te bollen.
Ik heb het van Thibaudeau die zegt dat dat je beste positie is voor je ellebogen. uit eigen ervaring is dat voor mij een goede omdat ik daarmee een goede spanning op mijn bovenrug kan krijgen.
Maar als ik een beetje rondlees is het nogal persoonlijk en vooral belangrijk om de juiste balans te vinden zonder dat de bar beweegt. Dit is bv een goed antwoord.

https://www.reddit.com/r/(...)back_or_elbows_down/

En dit is wat ik bedoel als je kijkt naar de ellenbogen positie, achter de lats zelfs. (Op 18:26 that is).

  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:43:13 #23
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_167955158
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:06 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik had precies hetzelfde, maar bij mij komt het van 10 jaar kantoorwerk en al jaaaaaren geen fatsoenlijke beweging. _O-

Het gaat steeds iets beter, maar moet wel zeggen dat squatten eigenlijk alleen heel erg diep en fijn gaat als ik eerst een kwartiertje warmup/mobiliteit gedaan hebt.
Nouja, combinatie van bij mij. Nu 20 jaar kantoorwerk, en ik heb nog steeds dat ik in elkaar zak na een tijdje. Lange contracten doorlezen en boekhoudwerk is niet echt gezond voor je. :P

Maar ik moet zeggen dat juist door de schouder positie in de squat een hoop schouder ellende is opgelost. Ik krijg nog steeds zere schouders van BP en OHP, maar het is stukken minder. Ik doe voor ik bench of press dan ook regelmatig stretches onder de bar in de Smith machine, is dat ding toch nog ergens goed voor, buiten een leuk handdoek rekje. :+
  zaterdag 7 januari 2017 @ 18:57:01 #24
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zaterdag 7 januari 2017 @ 19:07:05 #25
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_167957451
Ben even vergeten hoe je meerdere posts moet quoten maar bedankt voor de antwoorden. ^O^
Dat met die squats heb ik ook, zonder capuchon krijg ik die stang niet op m'n rug. Ik zou waarschijnlijk meer kunnen squatten maar met meer gewicht voelt het alsof m'n schouders dat gewicht niet aankunnen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_167958134
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 19:07 schreef Quotidien het volgende:
Ben even vergeten hoe je meerdere posts moet quoten maar bedankt voor de antwoorden. ^O^
Dat met die squats heb ik ook, zonder capuchon krijg ik die stang niet op m'n rug. Ik zou waarschijnlijk meer kunnen squatten maar met meer gewicht voelt het alsof m'n schouders dat gewicht niet aankunnen.
Het is ook een stuk gewenning, ben vanaf het begin zonder pussypad/handdoek/capuchon gaan squatten. Het deed best wel zeer in het begin, maar na een paar weken nergens last van! Ook nu niet bij wat zwaardere gewichten.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_167964832
Iemand uit Arnhem die een gym kan aanraden?
  zondag 8 januari 2017 @ 14:22:13 #28
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_167976273
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:03 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik kan het even niet goed visualiseren, dus je zou hoogstwaarschijnlijk gelijk hebben.

Maar iets in mij zegt dat ik met m'n ellebogen naar achteren juist voorover ga buigen en dat corrigeer door m'n ellebogen naar voren (onder de stang) te houden.
Zal eens zoeken of hier wat over geschreven is, dat ik het misschien anders, al dan niet fout aangeleerd heb.

Edit;
Hier en daar iets gelezen, en het blijkt een ouderwetse manier te zijn,
+ Ik vermoed dat ik dat moet doen ivm mobiliteit om dezelfde hoek als mijn lichaam te behouden en m'n bovenrug niet te bollen.
In een seminar van een zekere NK/EK zowel equipped als raw powerlifter heb ik de tip gekregen juist de ellebogen zoveel mogelijk onder de bar te houden. Het heeft mij wonderen gedaan en mn heup/kont/rug blijft nu wél waar hij hoort uit de hole.
Veel is afhankelijk van het type squat. Ik squat met een soort hybrid, een hoge lowbar. Hoe meer low bar, hoe minder relevante queue.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_167980212
Iemand gaf hier laatst de tip om te squatten met hoodie met capuchon... Dat werkt echt aannemelijk beter. Kan veel dieper squatten dan voorheen (anders begon het pijn te doen in mijn nek).
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 8 januari 2017 @ 17:19:34 #30
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_167980825
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 16:56 schreef relativity het volgende:
Iemand gaf hier laatst de tip om te squatten met hoodie met capuchon... Dat werkt echt aannemelijk beter. Kan veel dieper squatten dan voorheen (anders begon het pijn te doen in mijn nek).
Gewoon blijven doen dan, heb soms hele trainen mijn hoodie aan tegenwoordig.

Iemand trouwens ervaring met clean bulken? Ben weer redelijk aan het groeien, maar helaas ook veel vet. Als ik het druk heb ben ik sneller geneigd om te cheaten, nu echter een paar weken voldoende tijd om me volledig op het trainen/eten/rusten te focussen. Heb echter nog nooit clean gebulkt. Zet je echt minder vet aan (zoals wel eens beweerd wordt)?
pi_167983172
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 17:19 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Gewoon blijven doen dan, heb soms hele trainen mijn hoodie aan tegenwoordig.

Iemand trouwens ervaring met clean bulken? Ben weer redelijk aan het groeien, maar helaas ook veel vet. Als ik het druk heb ben ik sneller geneigd om te cheaten, nu echter een paar weken voldoende tijd om me volledig op het trainen/eten/rusten te focussen. Heb echter nog nooit clean gebulkt. Zet je echt minder vet aan (zoals wel eens beweerd wordt)?
Ben ik nu mee bezig, 400 kcal boven onderhoud eten. Al ongeveer 3-4kg aangekomen vanaf eind september en vet % nog steeds ~11%.
  zondag 8 januari 2017 @ 19:07:24 #32
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_167983395
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 19:00 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Ben ik nu mee bezig, 400 kcal boven onderhoud eten. Al ongeveer 3-4kg aangekomen vanaf eind september en vet % nog steeds ~11%.
Oke, toch wel aantrekkelijk. 400 kcal boven onderhoud moet clean op zich wel lukken. Al is clean voor iedereen anders en vind ik dat je, wanneer je hard traint, ook wel een keer per week mag zondigen. Ga me er maar eens aan wagen, heb toch altijd honger dus dat moet zeker lukken.
pi_167984282
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 17:19 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Gewoon blijven doen dan, heb soms hele trainen mijn hoodie aan tegenwoordig.

Iemand trouwens ervaring met clean bulken? Ben weer redelijk aan het groeien, maar helaas ook veel vet. Als ik het druk heb ben ik sneller geneigd om te cheaten, nu echter een paar weken voldoende tijd om me volledig op het trainen/eten/rusten te focussen. Heb echter nog nooit clean gebulkt. Zet je echt minder vet aan (zoals wel eens beweerd wordt)?
Ik zit al een jaar op clean bulk :)

Ik eet twee maal per dag warm, kook een paar keer in de week gelijk voor een aantal dagen vooruit. Een deel vries ik in, andere deel eet ik op en is voor de volgende dag. Zo eet ik al twee keer per dag warm, elke keer wat anders en kan ik genoeg afwisselen.

Wat ook wil helpen is gewoon weekmenu's maken en daar gericht inkopen voor doen, zodat je niet te veel junk food in huis hebt. Ik neig daar ook snel naar.

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 19:07 schreef ZuidGrens het volgende:
Ga me er maar eens aan wagen, heb toch altijd honger dus dat moet zeker lukken.
Hier hetzelfde :') Mensen vragen altijd of ik een lintworm heb en dat ik me echt eens moet na laten kijken. Ik kan zo 6x warm per dag eten, als ik er de tijd voor heb.

Als ik een keer niet eet vragen mensen als of ik ziek ben :')
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_167984543
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 19:07 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Oke, toch wel aantrekkelijk. 400 kcal boven onderhoud moet clean op zich wel lukken. Al is clean voor iedereen anders en vind ik dat je, wanneer je hard traint, ook wel een keer per week mag zondigen. Ga me er maar eens aan wagen, heb toch altijd honger dus dat moet zeker lukken.
Ik eet gemiddeld een keer per week kapsalon of pizza, zorg dan gewoon dat het redelijk binnen mijn macro's past maar meestal komt het er dan op neer dat ik die dag wat meer vet en wat minder carbs eet.
En een keer per week drink ik gewoon alcohol(best wel excessief want studentencultuur) en dan kijk ik helemaal niet naar wat ik binnen krijg. En als ik naar festivals/feestjes ga doe ik ook nog wel eens wat andere dingen. Ik vind trainen allemaal leuk en belangrijk maar het moet geen belemmering gaan vormen voor andere dingen die ik leuk vind.
pi_168003909
Wat jullie ook doen, bestel NOOIT de Unstoppable pre-workout van Dedicated. Heb het gister voor het eerst geprobeerd en het is zoo ontzettend ranzig. De zoektocht naar de beste pwo houdt dus nog steeds niet op..
pi_168013926
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:03 schreef Lean_Machine het volgende:
Wat jullie ook doen, bestel NOOIT de Unstoppable pre-workout van Dedicated. Heb het gister voor het eerst geprobeerd en het is zoo ontzettend ranzig. De zoektocht naar de beste pwo houdt dus nog steeds niet op..
http://www.sportheavy.eu/(...)utrition-inzane-288g
  maandag 9 januari 2017 @ 21:20:21 #37
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168014836
Ik heb nooit begrepen waarom je zulke troep in je lichaam moet proppen om te trainen. Nergens voor nodig.
pi_168015295
Ik dacht dat de nieuwjaarkomers wel mee viel want vorige week was er totaal geen toename. Boy was I wrong. Druk vandaag, niet normaal _O-

Al is het ook wel eens leuk om andere gezichten te zien dus heel erg vind ik het niet
pi_168015360
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:20 schreef Snakey het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom je zulke troep in je lichaam moet proppen om te trainen. Nergens voor nodig.
Ik denk meer dat het een mentaal effect is. Soms voel ik mij moe na een dag werken en een pre-workout pept mij dan weer wat op. Ik gebruik het zo min mogelijk maar heb het wel staan.

Sowieso gebruik ik veel minder supplenenten dan toen ik begon een paar jaar terug. Kan mij de laatste shake ook niet meer herinneren. Ben wel klaar met die vieze troep en om het lekker te maken kost me teveel moeite :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2017 21:34:35 ]
pi_168016193
Gewoon een kop koffie en 2 blokjes 85% chocolade, daar train ik prima op.
pi_168016550
Gewoon twee tabjes dianabol
pi_168021685
Zijn er mensen hier die in Gouda wonen en mij een goede sportschool kunnen aanbevelen?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 07:31:35 #43
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_168022639
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 02:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Zijn er mensen hier die in Gouda wonen en mij een goede sportschool kunnen aanbevelen?
wat zoek je? Het barst hier van de sportscholen.

Paar budget dingen (overslaan, klote panden om inde zomer te trainen). Sportcity is oké, zijn 2 living wells en nog wat lokale zaken
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_168023921
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 07:31 schreef stinkie het volgende:

[..]

wat zoek je? Het barst hier van de sportscholen.

Paar budget dingen (overslaan, klote panden om inde zomer te trainen). Sportcity is oké, zijn 2 living wells en nog wat lokale zaken
Welke zijn niet vergeven van de Marokkanen?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_168023963
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 07:31 schreef stinkie het volgende:

[..]

wat zoek je? Het barst hier van de sportscholen.

Paar budget dingen (overslaan, klote panden om inde zomer te trainen). Sportcity is oké, zijn 2 living wells en nog wat lokale zaken
Ik heb jaren bij Budget Fitness getraind. Maar die is van eigenaar veranderd en heel veel mensen zijn toen naar Flex Gym gegaan. Dat was ik aanvankelijk ook van plan. Maar het pand spreekt mij niet zo aan. En het zijn allemaal heel fanatieke bodybuilders, dus ik weet niet of ik dan daar iemand kan treffen die een trainingsmaatje wordt.

Voor de prijs is Basic Fit aantrekkelijk. De apparaten die je nodig hebt, zijn er gewoon.

Ik was een keer wezen kijken bij Living Well. Op zich een hele goede sfeer, maar gezien mijn huidige inkomsten vind ik het wel erg duur.
pi_168024016
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:54 schreef Beach het volgende:

[..]

Welke zijn niet vergeven van de Marokkanen?
Budget Fitness was 'vergeven van de Marokkanen' zoals je dat noemt, maar de sfeer was daar heel goed en iedereen was aardig naar elkaar. Het is nu met het veranderen van eigenaar ook een heel andere sportschool geworden.
pi_168025047
Ik meen mij te herinneren dat er hier in het verleden mensen waren die hun APT wilde fixen. Is dat ook daadwerkelijk gelukt? Zo ja, dmv welke oefeningen?

Ik wil dat namelijk bij mezelf ook gaan aanpakken, niet alleen omdat het lijkt alsof ik een enorme buik heb maar ook omdat ik vaak pijn in m'n onderrug heb, en dat schijnt ook in verband de staan daar mee.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 11:53:53 #48
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_168025759
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:54 schreef Beach het volgende:

[..]

Welke zijn niet vergeven van de Marokkanen?
sport city en living Well. Voornamelijk prijs. Daarom ga ik ook altijd naar de gyms met een premium prijs
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_168025775
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:20 schreef Snakey het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom je zulke troep in je lichaam moet proppen om te trainen. Nergens voor nodig.
Beetje overdreven.

Omdat het hoofd meestal een limiterende factor is, en je met bepaalde stims hier meestal wel een edge bij krijgt. Verschil bij mij is meer dan aanzienlijk. Je moet alleen wel iets nemen wat daadwerkelijk iets doet en uitkijken met gewenning. Meeste NL pwo's zijn cafeïne met wat onder gedoseerde onzin blend ernaast, daar heb je idd niets aan.

Lijkt mij een beetje raar om je dieet, je trainprogramma, je slaap, etc. allemaal op orde te hebben maar dan tegen stims zijn. Als mensen al halo gebruiken en ammonia gebruiken voor een PR, waarom dan geen stims, dat kan er dan ook nog wel bij. _O-
  dinsdag 10 januari 2017 @ 11:56:36 #50
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_168025806
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 10:00 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Budget Fitness was 'vergeven van de Marokkanen' zoals je dat noemt, maar de sfeer was daar heel goed en iedereen was aardig naar elkaar. Het is nu met het veranderen van eigenaar ook een heel andere sportschool geworden.
jaren geleeen getraind, klote pand in de zomer en steeds gedoe met verdiepingen.

Living heb je er twee van met verschillende prijzen. Is we de duurste idd.

Den edel is echt vergane glorie. Dus als je geen hardcore wilt en prijs is een issue blijft alleen f4free over.

Of Old Gym, maar geen idee wat de prijzen zijn daar
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 10 januari 2017 @ 12:45:29 #51
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168026592
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 11:55 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Beetje overdreven.

Omdat het hoofd meestal een limiterende factor is, en je met bepaalde stims hier meestal wel een edge bij krijgt. Verschil bij mij is meer dan aanzienlijk. Je moet alleen wel iets nemen wat daadwerkelijk iets doet en uitkijken met gewenning. Meeste NL pwo's zijn cafeïne met wat onder gedoseerde onzin blend ernaast, daar heb je idd niets aan.

Lijkt mij een beetje raar om je dieet, je trainprogramma, je slaap, etc. allemaal op orde te hebben maar dan tegen stims zijn. Als mensen al halo gebruiken en ammonia gebruiken voor een PR, waarom dan geen stims, dat kan er dan ook nog wel bij. _O-
Was een beetje overdreven inderdaad, en op eigen ervaring gebaseerd. Ik kan er echt niet tegen. Paar verschillende samples geprobeerd, ik raak er alleen maar enorm opgefokt van. :P

En dat opgefokte kan ik nou juist niet gebruiken. Waar anderen een hoop agressie nodig hebben om zwaar te liften heb ik geleerd dat ik juist een soort van stille zone in moet gaan. Ik maak m'n hoofd leeg en bereid m'n lichaam voor op de krachten die het gaat krijgen te verwerken, en dan lift ik.
pi_168026723
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 12:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Was een beetje overdreven inderdaad, en op eigen ervaring gebaseerd. Ik kan er echt niet tegen. Paar verschillende samples geprobeerd, ik raak er alleen maar enorm opgefokt van. :P

En dat opgefokte kan ik nou juist niet gebruiken. Waar anderen een hoop agressie nodig hebben om zwaar te liften heb ik geleerd dat ik juist een soort van stille zone in moet gaan. Ik maak m'n hoofd leeg en bereid m'n lichaam voor op de krachten die het gaat krijgen te verwerken, en dan lift ik.
Whehe. Bij deadliften zie je meestal wel hoe veel verschillende mensen liften. Van opperste concentratie tot full retard, en alles daar tussenin. _O-
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:01:06 #53
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168026880
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 12:52 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Whehe. Bij deadliften zie je meestal wel hoe veel verschillende mensen liften. Van opperste concentratie tot full retard, en alles daar tussenin. _O-
Ja precies. Ik blijf Benni echt geweldig vinden net voor hij deadlift. :P

pi_168027406
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ja precies. Ik blijf Benni echt geweldig vinden net voor hij deadlift. :P

:D Inderdaad mooie lift van hem.


Je ziet wel dat hij echt alles geeft.
pi_168027819
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 12:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Was een beetje overdreven inderdaad, en op eigen ervaring gebaseerd. Ik kan er echt niet tegen. Paar verschillende samples geprobeerd, ik raak er alleen maar enorm opgefokt van. :P

En dat opgefokte kan ik nou juist niet gebruiken. Waar anderen een hoop agressie nodig hebben om zwaar te liften heb ik geleerd dat ik juist een soort van stille zone in moet gaan. Ik maak m'n hoofd leeg en bereid m'n lichaam voor op de krachten die het gaat krijgen te verwerken, en dan lift ik.
Ik snap wel wat je zegt hoor, en ik neem ook helemaal niet zo heel vaak een pwo. Het zal ongetwijfeld ook deels een placebo effect zijn, dus inderdaad gewoon dat het in je hoofd even wat beter zit. Na een lange dag werken geeft dat mij net even een zetje. Zolang ik het heel af en toe blijf nemen, zeg 1 op de 10 workouts ofzo, werkt het super.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:53:28 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168031972
Het begin is er, klein maar fijn
Power snatch: 25 kilo :+
pi_168037981
Doe nu ongeveer twee maanden iedere training side lateral raids/rear delts flies (om en om), dikke aanrader voor iemand wiens schouders achterlopen. Beetje voorbarig voor mij om te zeggen gezien mijn AAS gebruik, maar heb in die twee maanden meer groei in mijn schouders gezien dan in de 8 maanden ervoor (toen enkel 2x per week schouders)
pi_168038693
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:52 schreef Snorrenbaard het volgende:
Doe nu ongeveer twee maanden iedere training side lateral raids/rear delts flies (om en om), dikke aanrader voor iemand wiens schouders achterlopen. Beetje voorbarig voor mij om te zeggen gezien mijn AAS gebruik, maar heb in die twee maanden meer groei in mijn schouders gezien dan in de 8 maanden ervoor (toen enkel 2x per week schouders)
Schouders en traps hebben de meeste androgene receptors, om maar even de bro uit te hangen. ;) Is niet eens zo'n gek idee, zeker die rear delts lopen bij veel mensen achter met al het bench werk wat echt zonde is als je naar de houding van diezelfde mensen kijkt (gorilla naarvoren leunende armen).
pi_168042588
Heeft iemand een app waarbij je je workout kan tracken? Heb er eentje nodig waar je een schema in kan voeren en de weken erna alleen nog de gewichten en reps hoeft in te voeren. Alvast bedankt
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 22:47:48 #60
18653 crew  D.
pi_168042836
Ik ken het principe bulken/cutten, maar hoe realistisch is vet proberen te verliezen tijden het bulken?
pi_168043065
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:47 schreef D. het volgende:
Ik ken het principe bulken/cutten, maar hoe realistisch is vet proberen te verliezen tijden het bulken?
Niet. Want bulken = over je verbruik eten en dat wordt opgeslagen als energie. Je kan het wel beperken door een paar honderd kcal boven je verbruik te zitten en het dus niet extreem te maken. Daarbij zoveel mogelijk proberen om de kcal te halen uit voedsel met goede macro's en geen fastfood etc.
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 22:57:38 #62
18653 crew  D.
pi_168043178
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:54 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Niet. Want bulken = over je verbruik eten en dat wordt opgeslagen als energie. Je kan het wel beperken door een paar honderd kcal boven je verbruik te zitten en het dus niet extreem te maken. Daarbij zoveel mogelijk proberen om de kcal te halen uit voedsel met goede macro's en geen fastfood etc.
Ik hoopte dat ik alle wat ik teveel eet en niet op het toilet kwijt raak werd omgezet in spieren, en door genoeg cardio toch vet te verbranden :Y

Maar denk dat ik teveel tegelijk wil :Y
pi_168043470
Je kunt wel je vetpercentage verlagen zoals Azpili hierboven aangeeft met een recomp ->http://blog.myfitnesspal.(...)le-at-the-same-time/
pi_168043501
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:57 schreef D. het volgende:

[..]

Ik hoopte dat ik alle wat ik teveel eet en niet op het toilet kwijt raak werd omgezet in spieren, en door genoeg cardio toch vet te verbranden :Y

Maar denk dat ik teveel tegelijk wil :Y
Er wordt niks 'omgezet' naar spier want zo werkt het menselijk lichaam niet. Het idee achter bulken is dat je meer energie hebt en daardoor harder en frequenter op dat niveau kan trainen. Als je dat voldoende kan onderbouwen met goede macro's dan resulteert dat in een grotere toename aan spier.
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 23:14:05 #65
18653 crew  D.
pi_168043692
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:08 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Er wordt niks 'omgezet' naar spier want zo werkt het menselijk lichaam niet. Het idee achter bulken is dat je meer energie hebt en daardoor harder en frequenter op dat niveau kan trainen. Als je dat voldoende kan onderbouwen met goede macro's dan resulteert dat in een grotere toename aan spier.
Omgezet is wellicht een verkeerde woordkeuze :Y

Maar goed, denk dat ik eerst nog meer moet afvallen voor ik weer kan gaan eten :Y
pi_168044322
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:14 schreef D. het volgende:

[..]

Omgezet is wellicht een verkeerde woordkeuze :Y

Maar goed, denk dat ik eerst nog meer moet afvallen voor ik weer kan gaan eten :Y
Op basis van wat je vraagt gok ik dat je nog niet zo heel lang bezig bent, maar ik kan ernaast zitten. Belangrijkste is gewoon dat je constant bent in alles. Dan heb ik het over slaap, voeding en fitness. Dan komen de resultaten vanzelf. Weet alleen wel dat er best wat tijd overheen gaat voordat je er echt wat van terugziet. Dan spreek ik - voor de gemiddelde persoon - over jaren en geen maanden. Ligt er ook een beetje aan wat je doel is natuurlijk. Beetje afvallen en strakker lichaam hoeft niet zo lang te duren.
  woensdag 11 januari 2017 @ 01:54:10 #67
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_168045721
Jaren voordat je er iets van terugziet? :P
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_168046181
Gasten ik ben nu zo tering groot dat ik niet meer in mijn huis pas.
pi_168047019
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:47 schreef D. het volgende:
Ik ken het principe bulken/cutten, maar hoe realistisch is vet proberen te verliezen tijden het bulken?
Vet verliezen tijdens een bulk kan niet, zoals al aangegeven. Echter, spiermassa aankomen tijdens een niet heel heftige cut kan wel, zeker als beginner.
  woensdag 11 januari 2017 @ 09:40:01 #70
69994 seto
-|||--------|||-
pi_168047382
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 01:54 schreef Quotidien het volgende:
Jaren voordat je er iets van terugziet? :P
Je kan na een jaar wel goed resultaat zien, maar een significante transformatie gaat zeker jaren duren.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  woensdag 11 januari 2017 @ 09:41:49 #71
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168047408
Een beetje lichaamsvet verliezen en een beetje spiermassa aanzetten kan een gigantisch verschil maken. Als je een eckte eckte ecto bent en je komt wat aan, dat zie je meteen (want laag vet). Als je dik bent maar ergens wel spieren hebt zitten en je verliest een deel van dat vet, zie je ook echt snel vooruitgang.

Tuurlijk je moet niet denken dat je er als een echte BB'er uitziet binnen maanden laat staan jaren, maar progressie is juist op het begin goed te zien, als je uitgangspositie niet al te positief is :P
WFPB!
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 11:36:12 #72
18653 crew  D.
pi_168049380
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:37 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Op basis van wat je vraagt gok ik dat je nog niet zo heel lang bezig bent, maar ik kan ernaast zitten. Belangrijkste is gewoon dat je constant bent in alles. Dan heb ik het over slaap, voeding en fitness. Dan komen de resultaten vanzelf. Weet alleen wel dat er best wat tijd overheen gaat voordat je er echt wat van terugziet. Dan spreek ik - voor de gemiddelde persoon - over jaren en geen maanden. Ligt er ook een beetje aan wat je doel is natuurlijk. Beetje afvallen en strakker lichaam hoeft niet zo lang te duren.
ik ben opnieuw bezig. Ik ben in het verleden al vaker begonnen, en zie heel snel resultaat. (Ooit hier ook foto's gepost, en men deelde die mening) Maar als het dan na een maand of 3 niet meer met stappen vooruit gaat verlies ik mijn motivatie en ga ik wat anders doen. Nu 2 maanden terug weer begonnen met een 30 day shred. Wederom erg veel resultaat, maar mijn buik bleef wat achter. En nu wil ik dus graag weer met gewichten stoeien, maar die buik moet ook weg...
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 11:42:41 #73
18653 crew  D.
pi_168049471
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:08 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Vet verliezen tijdens een bulk kan niet, zoals al aangegeven. Echter, spiermassa aankomen tijdens een niet heel heftige cut kan wel, zeker als beginner.
maar, da's dan altijd minder dan je zou aankomen als je niet cut, toch?
Ik wil teveel tegelijk. Ik zie mezelf groeien, maar zou me eigenlijk eerst op mijn buik moeten richten.

Al zeggen mensen dat de buik wel meevalt, dus wellicht vooral tussen de oren. Het is al veel beter dan 2 maanden terug
  woensdag 11 januari 2017 @ 11:45:20 #74
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168049513
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:36 schreef D. het volgende:

[..]

ik ben opnieuw bezig. Ik ben in het verleden al vaker begonnen, en zie heel snel resultaat. (Ooit hier ook foto's gepost, en men deelde die mening) Maar als het dan na een maand of 3 niet meer met stappen vooruit gaat verlies ik mijn motivatie en ga ik wat anders doen. Nu 2 maanden terug weer begonnen met een 30 day shred. Wederom erg veel resultaat, maar mijn buik bleef wat achter. En nu wil ik dus graag weer met gewichten stoeien, maar die buik moet ook weg...
Als je je alleen maar focused op je doel en geen plezier uit de training haalt zal je blijven stoppen en beginnen. Je lichaam is in deze zin maar een heel traag iets dus je doel haal je niet in een paar maanden, of in de paar maanden na je newbie gains.
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 12:01:37 #75
18653 crew  D.
pi_168049828
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je je alleen maar focused op je doel en geen plezier uit de training haalt zal je blijven stoppen en beginnen. Je lichaam is in deze zin maar een heel traag iets dus je doel haal je niet in een paar maanden, of in de paar maanden na je newbie gains.
da's ook een beetje het probleem, ik heb geen meetbaar doel. Toen ik ging hardlopen zei ik 10km onder het uur, maar bij bb is dat lastiger, dus ben ik voor mijn gevoel goed bezig zolang ik vooruitgang zie
pi_168050042
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:01 schreef D. het volgende:

[..]

da's ook een beetje het probleem, ik heb geen meetbaar doel. Toen ik ging hardlopen zei ik 10km onder het uur, maar bij bb is dat lastiger, dus ben ik voor mijn gevoel goed bezig zolang ik vooruitgang zie
Waarom niet gewoon kracht en volume bijhouden? Groeien doe je vanzelf wel, tenzij je echt klote techniek hebt mja ook daar groei je vanzelf uit. Ik houd zelf m'n zooi bij in "FitNotes - Gym Workout Log", android app (gratis). Kan je apart gewoon voor elke oefening voortgang bijhouden, elke dag een PR feestje. :7
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 12:24:42 #77
18653 crew  D.
pi_168050255
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:12 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon kracht en volume bijhouden? Groeien doe je vanzelf wel, tenzij je echt klote techniek hebt mja ook daar groei je vanzelf uit. Ik houd zelf m'n zooi bij in "FitNotes - Gym Workout Log", android app (gratis). Kan je apart gewoon voor elke oefening voortgang bijhouden, elke dag een PR feestje. :7
Da's misschien wel een idee.
Ik ben thuistrainer, dus mogelijkheden zijn wat beperkt, maar kan me idd meer op kracht gaan richten (doen de meesten hier volgens mij) Als het goed is groei ik wel mee
pi_168056441
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:42 schreef Baje het volgende:
Heeft iemand een app waarbij je je workout kan tracken? Heb er eentje nodig waar je een schema in kan voeren en de weken erna alleen nog de gewichten en reps hoeft in te voeren. Alvast bedankt
Heb fitlist gevonden. Gratis app op ios
  woensdag 11 januari 2017 @ 18:00:07 #79
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_168056627
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:40 schreef seto het volgende:

[..]

Je kan na een jaar wel goed resultaat zien, maar een significante transformatie gaat zeker jaren duren.
Op Reddit (vreselijke site maargoed) heb je meerdere subreddits met progress posts en daar zie je regelmatig mensen die in minder dan 6 maanden ontzettend veel veranderen.
Vooral veel mensen die superdun beginnen en dan binnen 6 maanden oid 15 kilo aanzetten, dan zie je echt wel een groot verschil.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 11 januari 2017 @ 18:11:11 #80
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168056894
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:00 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Op Reddit (vreselijke site maargoed) heb je meerdere subreddits met progress posts en daar zie je regelmatig mensen die in minder dan 6 maanden ontzettend veel veranderen.
Vooral veel mensen die superdun beginnen en dan binnen 6 maanden oid 15 kilo aanzetten, dan zie je echt wel een groot verschil.


:+
pi_168058419
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:+
Kan je dat bij de Kruidvat halen?
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:09:12 #82
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168060040
Ach ik was ook een ecto van 62 kilo. Na een half jaar zat ik ook al op 72 (nu 76). Nu is dat wel een beetje gestagneerd, maar vind het wel prima zo. Alleen nog op kracht trainen:p
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  woensdag 11 januari 2017 @ 21:38:59 #84
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_168062570
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:52 schreef Snorrenbaard het volgende:
Doe nu ongeveer twee maanden iedere training side lateral raids/rear delts flies (om en om), dikke aanrader voor iemand wiens schouders achterlopen. Beetje voorbarig voor mij om te zeggen gezien mijn AAS gebruik, maar heb in die twee maanden meer groei in mijn schouders gezien dan in de 8 maanden ervoor (toen enkel 2x per week schouders)
Met op de bank liggen groeien ze ook op AAS, beetje nutteloze info imo.
  woensdag 11 januari 2017 @ 21:40:51 #85
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_168062633
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:42 schreef Baje het volgende:
Heeft iemand een app waarbij je je workout kan tracken? Heb er eentje nodig waar je een schema in kan voeren en de weken erna alleen nog de gewichten en reps hoeft in te voeren. Alvast bedankt
JEFIT.
pi_168064349
Is voor het slapen gaan caseïne shake drinken beter dan kwark eten?
Wanneer ik tussen 0.00 en 9.00uur 2 bakjes( om 0.00uur 1bakje en om 4.00 1bakje) kwark eet word ik wakker met hongergevoel, maar wanneer ik 1 keer caseïne shake drink voor het slapen gaan heb ik geen hongergevoel na het wakker worden.

1 bakje kwark is 500 gram.
Caseïne shake 2 schepjes met melk.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_168064413
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:00 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Op Reddit (vreselijke site maargoed) heb je meerdere subreddits met progress posts en daar zie je regelmatig mensen die in minder dan 6 maanden ontzettend veel veranderen.
Vooral veel mensen die superdun beginnen en dan binnen 6 maanden oid 15 kilo aanzetten, dan zie je echt wel een groot verschil.
Kom eens met voorbeelden dan? Naturel duurt het doorgaans meerdere jaren voordat je echt een gespierd en goed fysiek hebt. Kijk, het is maar waar je de lat legt natuurlijk. Verschil kan je snel zien, maar dat mensen met een bek vol standen staan wanneer je je shirt uittrekt ben je wel even mee zoet.
pi_168064749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Is voor het slapen gaan caseïne shake drinken beter dan kwark eten?
Wanneer ik tussen 0.00 en 9.00uur 2 bakjes( om 0.00uur 1bakje en om 4.00 1bakje) kwark eet word ik wakker met hongergevoel, maar wanneer ik 1 keer caseïne shake drink voor het slapen gaan heb ik geen hongergevoel na het wakker worden.

1 bakje kwark is 500 gram.
Caseïne shake 2 schepjes met melk.
Jij gaat nachts om 4u een bak kwark eten?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_168064955
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:44 schreef Patroon het volgende:

[..]

Jij gaat nachts om 4u een bak kwark eten?
niks mis mee
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 11 januari 2017 @ 23:16:57 #91
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_168065931
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Is voor het slapen gaan caseïne shake drinken beter dan kwark eten?
Wanneer ik tussen 0.00 en 9.00uur 2 bakjes( om 0.00uur 1bakje en om 4.00 1bakje) kwark eet word ik wakker met hongergevoel, maar wanneer ik 1 keer caseïne shake drink voor het slapen gaan heb ik geen hongergevoel na het wakker worden.

1 bakje kwark is 500 gram.
Caseïne shake 2 schepjes met melk.
Er is in dit opzicht geen goed of slecht.
Kijk naar je.behoeftes en waar je je beter bij voelt.
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_168066771
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:38 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Met op de bank liggen groeien ze ook op AAS, beetje nutteloze info imo.
:') dan niet
pi_168067608
quote:
powerlifters snuiven wel eens ammoniak

maar dit?
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  donderdag 12 januari 2017 @ 00:40:46 #94
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_168067935
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:34 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Kom eens met voorbeelden dan? Naturel duurt het doorgaans meerdere jaren voordat je echt een gespierd en goed fysiek hebt. Kijk, het is maar waar je de lat legt natuurlijk. Verschil kan je snel zien, maar dat mensen met een bek vol standen staan wanneer je je shirt uittrekt ben je wel even mee zoet.
https://www.reddit.com/r/(...)ulk_progress_m16185/

https://www.reddit.com/r/(...)59_130_163_6_months/

Tevens van ICF naar PPL overgestapt omdat ik iedere dag doordeweeks naar de sportschool wil. Had verwacht dat het discipline zou kosten maar tot nu toe gaat het vanzelf.
Vandaag ook voor het eerst fatsoenlijke Deadlift gedaan, vorige week krijg ik amper 40kg omhoog vanwege slechte uitvoering en vandaag redelijk comfortabel 60kg omdat ik mezelf in het raam kon zien. :P
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_168068602
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 00:10 schreef McNulty het volgende:

[..]

powerlifters snuiven wel eens ammoniak

maar dit?
DnP snuiven komt volgende week :P
pi_168069680
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:00 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Op Reddit (vreselijke site maargoed) heb je meerdere subreddits met progress posts en daar zie je regelmatig mensen die in minder dan 6 maanden ontzettend veel veranderen.
Vooral veel mensen die superdun beginnen en dan binnen 6 maanden oid 15 kilo aanzetten, dan zie je echt wel een groot verschil.
Of ze liegen over de tijd die het geduurd heeft of ze zitten aan de anabolen. Staar je daar niet blind op.
pi_168071005
Ik probeer nu 500kcal onder onderhoud te eten in de verhouding 40/40/20. Dus maar 20% koolhydraten. Ik mag nu nog maar 11 gram koolhydraten over de hele dag en 810kcal. Die koolhydraten wordt een lastig verhaal. Wat vinden jullie een goede verdeling qua eiwitten, vetten en koolhydraten?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_168071105
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:19 schreef Patroon het volgende:
Ik probeer nu 500kcal onder onderhoud te eten in de verhouding 40/40/20. Dus maar 20% koolhydraten. Ik mag nu nog maar 11 gram koolhydraten over de hele dag en 810kcal. Die koolhydraten wordt een lastig verhaal. Wat vinden jullie een goede verdeling qua eiwitten, vetten en koolhydraten?
Dus 1310 kcal is jouw obderhoud? Weet je dat zeker? Kan ik me niet voorstellen namelijk.
pi_168071161
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:25 schreef robskem het volgende:

[..]

Dus 1310 kcal is jouw obderhoud? Weet je dat zeker? Kan ik me niet voorstellen namelijk.
misschien is hij 1 meter 30
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_168071315
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:25 schreef robskem het volgende:

[..]

Dus 1310 kcal is jouw obderhoud? Weet je dat zeker? Kan ik me niet voorstellen namelijk.
Nee BMR is 1648kcal. Sedentary is 1977kcal. Ik doe kantoorwerk en sport avonds (wielrennen of krachttraining). Dus bij nader inzien wil ik op 1700 zitten. De rest val ik wel af door sporten.

Ben 1m79, 68kg en 13%.

Die 810kcal was nog resterend voor deze dag na aftrek van ontbijt en 10u eten. Sorry voor de verwarring
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 12 januari 2017 @ 11:10:33 #101
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168071880
Ga normaal eten. Je ontkomt niet aan de adviezen om veel eiwit in te nemen, zeker als je cut, al ben ik daar persoonlijk niet per se van overtuigd. Maar c'mon, 40% energie uit vet en 20% uit koolhydraten? Waarom zou je dat jezelf aan willen doen?

Zorg dat je gezonde dingen eet en let als je wil op je eiwitten, dat is meer dan genoeg. Jezelf panisch limiteren om één macronutriënt is echt niet handig of bevorderlijk voor je GAINZ
WFPB!
pi_168072190
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Is voor het slapen gaan caseïne shake drinken beter dan kwark eten?
Wanneer ik tussen 0.00 en 9.00uur 2 bakjes( om 0.00uur 1bakje en om 4.00 1bakje) kwark eet word ik wakker met hongergevoel, maar wanneer ik 1 keer caseïne shake drink voor het slapen gaan heb ik geen hongergevoel na het wakker worden.

1 bakje kwark is 500 gram.
Caseïne shake 2 schepjes met melk.
Verwar je honger niet met verneukt slaap ritme? :D Wel uniek om de vier-vijf uur wakker worden.
pi_168072207
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:24 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Verwar je honger niet met verneukt slaap ritme? :D Wel uniek om de vier uur wakker worden.
Ik word meer dan één keer wakker tijdens het slapen s'nachts.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_168072267
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik word meer dan één keer wakker tijdens het slapen s'nachts.
Daar heb ik helaas ook heel veel last van. Ik word iedere nacht minimaal 3 keer wakker zonder dat daar een aantoonbare reden voor is. Heel irritant. Had op aanraden een doosje melatonine gekocht van 5mg, maar dat maakt geen verschil.
pi_168072303
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:28 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Daar heb ik helaas ook heel veel last van. Ik word iedere nacht minimaal 3 keer wakker zonder dat daar een aantoonbare reden voor is. Heel irritant. Had op aanraden een doosje melatonine gekocht van 5mg, maar dat maakt geen verschil.
Bij mij zeggen ze dat het te maken heeft met het feit dat ik +1 liter thee (nachtrustthee) drink voor het slapen gaan.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_168073065
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik word meer dan één keer wakker tijdens het slapen s'nachts.
Cortisol hoog? Ik werd ook vaak wakker of onuitgeruste ochtenden. Dat van mijn zat een tijd rond de 900 waar de hoogste 'normaal' iets van 560 is. Veel examens, verhuizen, en ander gedoe. Nu gewoon meer dan binnen de norm en slaap als een beer. :D
pi_168073273
Kan iemand mij uitleggen wat het belang is van het af en toe trainen/testen van je 1RM op de grote compounds. Ik doe dit zelf nog niet, en zie mensen om me heen het wel eens doen. Naast dat het gewoon leuk is om te weten hoe sterk je bent, is het ook belangrijk voor je algemene kracht? Hoe vaak doen jullie het, en why?
pi_168073352
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:11 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Cortisol hoog? Ik werd ook vaak wakker of onuitgeruste ochtenden. Dat van mijn zat een tijd rond de 900 waar de hoogste 'normaal' iets van 560 is. Veel examens, verhuizen, en ander gedoe. Nu gewoon meer dan binnen de norm en slaap als een beer. :D
Dat kan. Het enige wat ik eraan kan doen is zwarte thee drinken. :)
Er staat ook dat ik minder cafeine moet innemen. Maar cafeine werkt toch juist vet verbrandend?
Cafeine maakt ook dus cortisol aan dat dan weer vet vasthoudt :?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_168073500
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Dat kan. Het enige wat ik eraan kan doen is zwarte thee drinken. :)
Er staat ook dat ik minder cafeine moet innemen. Maar cafeine werkt toch juist vet verbrandend?
Cafeine maakt ook dus cortisol aan dat dan weer vet vasthoudt :?
Als je slecht slaapt is het eerste wat ik anders zou doen is met alle stims even stoppen qua gebruik.

www.bayesianbodybuilding.com/caffeine-is-a-femme-fatale/
pi_168073640
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:35 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Als je slecht slaapt is het eerste wat ik anders zou doen is met alle stims even stoppen qua gebruik.

www.bayesianbodybuilding.com/caffeine-is-a-femme-fatale/
Weet je wat het is. Ik voel juist veel stress als ik geen cafeine inneem. Ik heb het zelfs bewust jaren niet ingenomen, had altijd stress toen. Van cafeine word ik juist vrolijk en minder gestresst.
Daarnaast wordt 2 kopjes koffie zelfs aangeraden. 2 kopjes koffie per dag is beter voor gezondheid dan geen kopje koffie.
Meer dan 4 is schadelijk. ik drink 4 per dag. 3 in de ochtend en 1 tijdens het trainen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 12 januari 2017 @ 12:43:30 #111
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168073666
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:23 schreef Lean_Machine het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het belang is van het af en toe trainen/testen van je 1RM op de grote compounds. Ik doe dit zelf nog niet, en zie mensen om me heen het wel eens doen. Naast dat het gewoon leuk is om te weten hoe sterk je bent, is het ook belangrijk voor je algemene kracht? Hoe vaak doen jullie het, en why?
Het is alleen om je kracht te meten. Het heeft verder weinig nut. Zeker voor trainen omdat je je CNS een behoorlijke opdonder geeft waardoor je hersteltijd behoorlijk lang gaat worden.
  donderdag 12 januari 2017 @ 13:21:45 #112
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168074616
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:28 schreef Azpilicueta het volgende:

Daar heb ik helaas ook heel veel last van. Ik word iedere nacht minimaal 3 keer wakker zonder dat daar een aantoonbare reden voor is. Heel irritant. Had op aanraden een doosje melatonine gekocht van 5mg, maar dat maakt geen verschil.
Heb ik ook al jaren 'last' van. Vind het ansich niet heel erg, kijk op de klok hoelang ik nog kan slapen, omdraaien en verder slapen.

Merk wel nu met het sporten dat ik vroeger slaap maar volgens mij word ik sowieso nog 1 a 2x per nacht wakker.
pi_168074897
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:43 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is alleen om je kracht te meten. Het heeft verder weinig nut. Zeker voor trainen omdat je je CNS een behoorlijke opdonder geeft waardoor je hersteltijd behoorlijk lang gaat worden.
Thanks! Dat is inderdaad waar ik al vanuit ging. :)
  donderdag 12 januari 2017 @ 13:52:09 #114
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168075341
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:32 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Thanks! Dat is inderdaad waar ik al vanuit ging. :)
Maar het is wel leuk om te doen natuurlijk. :P

Veel powerlifters doen het niet in de gym, alleen op meets. Andy Bolton had nog nooit boven de 1000 pond gelift toen hij die op het platform deed.
pi_168075613
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Heb ik ook al jaren 'last' van. Vind het ansich niet heel erg, kijk op de klok hoelang ik nog kan slapen, omdraaien en verder slapen.

Merk wel nu met het sporten dat ik vroeger slaap maar volgens mij word ik sowieso nog 1 a 2x per nacht wakker.
Ja, dat heb ik ook. Soms val ik ook snel weer in slaap, maar ik heb wel het idee dat het een reden kan zijn waarom ik in de ochtend zo enorm moe ben terwijl ik normaliter van 23:00 tot 07:30 in bed lig. Zou toch voldoende slaap moeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2017 14:02:29 ]
  donderdag 12 januari 2017 @ 14:17:33 #116
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168076058
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:02 schreef Azpilicueta het volgende:

Ja, dat heb ik ook. Soms val ik ook snel weer in slaap, maar ik heb wel het idee dat het een reden kan zijn waarom ik in de ochtend zo enorm moe ben terwijl ik normaliter van 23:00 tot 07:30 in bed lig. Zou toch voldoende slaap moeten zijn.
In bed lig of slaap (zonder die wakkere periodes dan)
En kan best zijn dat je meer of juist minder slaap moet hebben om wakkerder op te staan.
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:07:44 #117
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168077484
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:02 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook. Soms val ik ook snel weer in slaap, maar ik heb wel het idee dat het een reden kan zijn waarom ik in de ochtend zo enorm moe ben terwijl ik normaliter van 23:00 tot 07:30 in bed lig. Zou toch voldoende slaap moeten zijn.
Zou voldoende moeten zijn ja. Herstel je genoeg van je trainingen?
pi_168079289
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:28 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Daar heb ik helaas ook heel veel last van. Ik word iedere nacht minimaal 3 keer wakker zonder dat daar een aantoonbare reden voor is. Heel irritant. Had op aanraden een doosje melatonine gekocht van 5mg, maar dat maakt geen verschil.
Wat betreft doorslapen helpt melatonine ook niet. Alleen voor het in slaap komen. 5mg is overigens wel vrij veel om mee te beginnen. Normaal wordt aangeraden van circa 0,5 te beginnen en door te gaan naar een waarde waarbij er merkbaar verschil is wat betreft in slaap komen. Een hogere waarde dan nodig kan geen kwaad (in de zin van gezondheid) maar zou wel het positieve effect op het inslapen weer kunnen verminderen.

Als ik geen melatonine gebruik word ik meestal niet wakker in de nacht. Gebruik ik het wel word ik standaard na elke slaapcyclus wakker (circa 4x per nacht). Altijd een lastige keus, snel in slaap vallen en vaak wakker worden of niet snel in slaap vallen maar wel door kunnen slapen :')

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:23 schreef Lean_Machine het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het belang is van het af en toe trainen/testen van je 1RM op de grote compounds. Ik doe dit zelf nog niet, en zie mensen om me heen het wel eens doen. Naast dat het gewoon leuk is om te weten hoe sterk je bent, is het ook belangrijk voor je algemene kracht? Hoe vaak doen jullie het, en why?
Het trainen op een dergelijke intensiteit kan zeker van waarde zijn, maar dan wel voor de gevorderde sporter. Het is o.a. afhankelijk van de oefening en je belastbaarheid hoe frequent je het kan doen en in hoeverre het nuttig is.

Een aantal keer per jaar heb ik een periode van 6 weken (+ 6 weken voorbereiding) waarin ik 5x per week de squat op 95% van mijn 1RM pak (1 serie van 1 herhaling). Gedurende deze blokken heb ik altijd de grootste progressie in kracht en relatief weinig in massa (gezien het gebrek aan totaal volume).

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:08 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Vet verliezen tijdens een bulk kan niet, zoals al aangegeven. Echter, spiermassa aankomen tijdens een niet heel heftige cut kan wel, zeker als beginner.
Kan wel, mits het calorieoverschot niet te groot is. Uiteraard is de winst in spiermassa dan wel suboptimaal. Maar tegelijkertijd massa aankomen en vet verliezen is mogelijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 11:08 schreef DannyDeko het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat er hier in het verleden mensen waren die hun APT wilde fixen. Is dat ook daadwerkelijk gelukt? Zo ja, dmv welke oefeningen?

Ik wil dat namelijk bij mezelf ook gaan aanpakken, niet alleen omdat het lijkt alsof ik een enorme buik heb maar ook omdat ik vaak pijn in m'n onderrug heb, en dat schijnt ook in verband de staan daar mee.
Er is geen duidelijke relatie tussen houding (positie wervelkolom in deze) en pijn. Wel is er een duidelijke relatie tussen gebrek aan beweging en pijn. Bijvoorbeeld: als je 8 uur lang als een zoutzak achter je bureau zit, zonder enige wisselingen van positie, dan is de kans groter dat er pijn ontstaat ten gevolge van je continue in dezelfde positie bevinden (gebrek aan beweging) dan de specifieke houding.

Ik denk overigens dat ik over het corrigeren van APT wel een uitgebreid bericht heb gepost ooit, zal vanavond eens kijken of ik het kan vinden.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:19 schreef Patroon het volgende:
Ik probeer nu 500kcal onder onderhoud te eten in de verhouding 40/40/20. Dus maar 20% koolhydraten. Ik mag nu nog maar 11 gram koolhydraten over de hele dag en 810kcal. Die koolhydraten wordt een lastig verhaal. Wat vinden jullie een goede verdeling qua eiwitten, vetten en koolhydraten?
Vanwaar die lage hoeveelheid koolhydraten? Er is uiteraard veel speling (high carb/low carb en alles daartussen), maar als je aan wielrennen doet raad ik je aan meer koolhydraten te eten. Houd voor eiwitten >1,8 gram x je lichaamsgewicht aan, dan zit je zeker goed.

[ Bericht 21% gewijzigd door Rami. op 12-01-2017 16:37:37 ]
pi_168079901
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:07 schreef Snakey het volgende:

[..]

Zou voldoende moeten zijn ja. Herstel je genoeg van je trainingen?
Ik heb nooit last van mijn spieren of iets dergelijks en ik train ook niet frequent op 1RPM's. Waar het hem precies in zit weet ik niet.
  donderdag 12 januari 2017 @ 17:02:27 #120
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168080387
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:42 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ik heb nooit last van mijn spieren of iets dergelijks en ik train ook niet frequent op 1RPM's. Waar het hem precies in zit weet ik niet.
Je hoeft niet per se last van je spieren te hebben. Maar het is moeilijk te zeggen, kan ook een vitamine gebrek zijn bv.
pi_168081239
http://www.telegraaf.nl/p(...)tepeloperatie__.html
Lees en welke aanname denk je aan?
pi_168081325
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:30 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Bij mij zeggen ze dat het te maken heeft met het feit dat ik +1 liter thee (nachtrustthee) drink voor het slapen gaan.
Ik word s'nachts niet meer wakker om te pissen sinds ik vrijwel geen shakes meer drink. _O_
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_168081834
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 17:39 schreef ZetaOS het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)tepeloperatie__.html
Lees en welke aanname denk je aan?
E2
  donderdag 12 januari 2017 @ 18:13:42 #124
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_168082076
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:28 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Daar heb ik helaas ook heel veel last van. Ik word iedere nacht minimaal 3 keer wakker zonder dat daar een aantoonbare reden voor is. Heel irritant. Had op aanraden een doosje melatonine gekocht van 5mg, maar dat maakt geen verschil.
Laat je HB eens meten in t ziekenhuis.
  donderdag 12 januari 2017 @ 18:15:40 #125
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_168082130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

niks mis mee
Buiten dat het zinloos is bedoel je?
pi_168082217
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:15 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Buiten dat het zinloos is bedoel je?
een bakje kwark eten is nooit zinloos
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 12 januari 2017 @ 18:24:13 #127
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_168082374
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

een bakje kwark eten is nooit zinloos
Wel op een tijdstip dat je zou moeten slapen.
Slapen is belangrijker dan een bakje kwark.
pi_168083122
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:24 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Wel op een tijdstip dat je zou moeten slapen.
Slapen is belangrijker dan een bakje kwark.
Wat is dit nu weer voor brosience, boeit geen zak wanneer je nou slaap of eet op een dag.
  donderdag 12 januari 2017 @ 19:02:33 #129
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_168083702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:49 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor brosience, boeit geen zak wanneer je nou slaap of eet op een dag.
2x4 uur slapen is minder goed dan 1x8 uur.
Onderbreken van je nachtrust is gewoon niet goed voor je, dat is geen bro-science knul.
http://journalsleep.org/ViewAbstract.aspx?pid=30292
pi_168089741
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:24 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Wel op een tijdstip dat je zou moeten slapen.
Slapen is belangrijker dan een bakje kwark.
Ik word zo ie zo wakker om te gaan plassen, en dan eet ik binnen een minuutje snel een kwark en val weer binnen 1 minuut weer in slaap.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_168094712
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:04 schreef Faeroer het volgende:
E2
Estradiol juist. Bich tits door verkeerd gebruik illegale whey?
pi_168114657
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik word zo ie zo wakker om te gaan plassen, en dan eet ik binnen een minuutje snel een kwark en val weer binnen 1 minuut weer in slaap.
Ik word gemiddeld 4 a 5 keer per nacht wakker. Soms sta ik ook op om eten wat kwark of yoghurt naar binnen te werken.

Vroeger gemiddeld 40 keer. Flinke slaapproblemen :(
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 19:02 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

2x4 uur slapen is minder goed dan 1x8 uur.
Onderbreken van je nachtrust is gewoon niet goed voor je, dat is geen bro-science knul.
http://journalsleep.org/ViewAbstract.aspx?pid=30292
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Ligt maar net aan welke slaap fase je zit. Veel mensen worden wakker maar herinneren dat vaak niet. Als je wakker wordt in je diepe slaap of rem slaap is het een ander verhaal inderdaad.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 12:29:37 #133
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_168126150
Sta op het punt een homegym aan te schaffen. Voornamelijk Powerlift gerichte training dus de s/b/d moet veilig mogelijk zijn en isolaties boeien niet zo heel veel.
De Nederlandse (Chinese) budget shops lijken me vooral qua stands- en barkwaliteit goedkoop=duurkoop te zijn. Shops als Rogue vallen ietsje buiten budget (+/-1000-1300 euro). Een full rack is qua hoogte vervelend en ik heb qua ruimte ong tussen de lxbxh 360x250x240 en 360x210x240 om mee te werken. De lange muur is een draagmuur. Boren in de grond is geen optie.
Ik neig naar de garage gym starter package van strenghtshop https://www.strengthshop.(...)eimtraining-set.html met flat bench alleen twijfel nog een beetje over de stabiliteit van de squat/benchstands.
Iemand nog ideeën?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_168126733
Powerrack bij powercage.nl of strengthshop. Goed afmeten en zou ook wel pulley aanschaffen. Sowieso multi-bench voor incline/decline erbij.

Heb al een paar jaar een rack van powercage en verder barbell van rogue (ohio), plates van strengthshop en marktplaats.

Zou persoonlijk nooit benchen in een squatstandding.
  Moderator zaterdag 14 januari 2017 @ 13:53:44 #135
18653 crew  D.
pi_168127909
Voor hen die na de training een wheyshake met dextrose nemen; gebruiken jullie ook dextrose bij het cutten?
pi_168128133
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:13 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Laat je HB eens meten in t ziekenhuis.
Mijn HB?
  zaterdag 14 januari 2017 @ 14:08:33 #137
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_168128180
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 14:06 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Mijn HB?
Hemoglobine.
pi_168128378
Wie nog een goede oefening voor een glute/hamstring pump zoekt, wilt werken aan explosieve (heup) kracht en wilt hijgen als een paard na een setje.

Kettlebell swings :P
  zaterdag 14 januari 2017 @ 14:22:50 #139
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168128493
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 14:16 schreef BredeBroeder het volgende:
Kettlebell swings :P
Die zaten vandaag in mijn workout :P

Daarnaast ook een eerste stap gezet aan de kettlebell snatch.
Vind de techniek nog best lastig, om te voelen wat verkeerd/goed gaat.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 14:29:36 #140
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168128616
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 14:16 schreef BredeBroeder het volgende:
Wie nog een goede oefening voor een glute/hamstring pump zoekt, wilt werken aan explosieve (heup) kracht en wilt hijgen als een paard na een setje.

Kettlebell swings :P
Ik heb nog een goeie voor je, KB swings en daarna Zercher holds voor je core. :P

  zaterdag 14 januari 2017 @ 14:32:53 #141
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168128671
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 14:29 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb nog een goeie voor je, KB swings en daarna Zercher holds voor je core. :P

Dit klinkt als hell.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_168128825
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 14:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Die zaten vandaag in mijn workout :P

Daarnaast ook een eerste stap gezet aan de kettlebell snatch.
Vind de techniek nog best lastig, om te voelen wat verkeerd/goed gaat.
Snatch ga ik me nog niet aan wagen. Doe die kettlebell swings puur om m'n deadlift wat te verbeteren en m'n uithoudingsvermogen op te schroeven. En de lekkere kont wordt ook weer wat beter.
pi_168128856
Of je deadlift gewoon meer en vaker. :7
  zaterdag 14 januari 2017 @ 14:50:08 #144
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168129001
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 14:32 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dit klinkt als hell.
It is. :P

Ow, je moet wel echt heel hard je reet aanspannen, anders verkloot je je onderrug. Ik deed een paar setjes met 70 kilo, heel even je concentratie, en daarmee de spanning op je glutes loslaten en je voelt het meteen in je onderrug.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 14:53:45 #145
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168129083
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 14:41 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Snatch ga ik me nog niet aan wagen. Doe die kettlebell swings puur om m'n deadlift wat te verbeteren en m'n uithoudingsvermogen op te schroeven. En de lekkere kont wordt ook weer wat beter.
Paused deadlifts hebben mij enorm geholpen. 4 of 5 setjes van 2 reps op 50% van je max, Pauseer ~ 2 of 3 seconden op heuphoogte.

En RDL werkt goed. Techniek moet perfect zijn en je moet ze zo explosief als je kan. Die kan je iets onder 50% van je max houden, ook 4 of 5 setjes van 2.
pi_168129446
Ik heb deadlifts tijdelijk uit mijn schema gehaald. Op legday trek ik het niet na squats, dan doe ik de stiflegged variant. En bij rug doe ik rackpulls omdat bij mij de deadlift vooral op de glutes/hams werkt. Hoop alleen dat ik hierdoor niet teveel kracht op de dl verlies.
pi_168129737
Maakt het eigenlijk wat uit als je lang rust tussen setjes? Gisteren was ik moe en had ik koppijn, ging dus niet echt van een leien dakje en heb toen wat langer rust genomen tussendoor.
pi_168130295
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 15:20 schreef ZuidGrens het volgende:
Maakt het eigenlijk wat uit als je lang rust tussen setjes? Gisteren was ik moe en had ik koppijn, ging dus niet echt van een leien dakje en heb toen wat langer rust genomen tussendoor.
Moeilijk te zeggen. Ik rust zelf 40-60 seconden voor isolatie werk of het moet echt een pijnlijke dropset van 20-30 reps zijn, en 2-5 minuten voor zwaardere compounds (niet bij warm-ups). Denk wel dat het belangrijk is om je pomp te behouden, dus echt lang rusten voor BB purposes lijkt mij niet zo lekker. Ik start daarom ook altijd met een zware compound, en daarna isolatie oefeningen.
pi_168132991
Gebruikt er iemand hier squatschoenen (bijv die adidas powerlift 2.0/3.0) voor tijdens het squatten? Zo ja, ben benieuwd naar je persoonlijke ervaring, heeft het je form echt verbeterd? Ik ben namelijk ook van plan om een paar te kopen zodat ik niet meer van die kleine gewichtplaatjes hoef te gebruiken (zonder is mijn form namelijk matig en kom ik niet diep genoeg, slechte mobiliteit al heb ik wel veel vids op yt geprobeerd maar het helpt niet heel veel).
  zaterdag 14 januari 2017 @ 18:04:56 #150
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_168133891
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 12:29 schreef VASND het volgende:
Sta op het punt een homegym aan te schaffen. Voornamelijk Powerlift gerichte training dus de s/b/d moet veilig mogelijk zijn en isolaties boeien niet zo heel veel.
De Nederlandse (Chinese) budget shops lijken me vooral qua stands- en barkwaliteit goedkoop=duurkoop te zijn. Shops als Rogue vallen ietsje buiten budget (+/-1000-1300 euro). Een full rack is qua hoogte vervelend en ik heb qua ruimte ong tussen de lxbxh 360x250x240 en 360x210x240 om mee te werken. De lange muur is een draagmuur. Boren in de grond is geen optie.
Ik neig naar de garage gym starter package van strenghtshop https://www.strengthshop.(...)eimtraining-set.html met flat bench alleen twijfel nog een beetje over de stabiliteit van de squat/benchstands.
Iemand nog ideeën?
Ik heb deze, zeer tevreden over:
https://www.helisports.nl(...)70HR-Power-Rack.html
pi_168134428
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 17:30 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Gebruikt er iemand hier squatschoenen (bijv die adidas powerlift 2.0/3.0) voor tijdens het squatten? Zo ja, ben benieuwd naar je persoonlijke ervaring, heeft het je form echt verbeterd? Ik ben namelijk ook van plan om een paar te kopen zodat ik niet meer van die kleine gewichtplaatjes hoef te gebruiken (zonder is mijn form namelijk matig en kom ik niet diep genoeg, slechte mobiliteit al heb ik wel veel vids op yt geprobeerd maar het helpt niet heel veel).
Ik durf niet te zeggen of het mijn form echt heeft verbeterd, maar ik heb geen seconde spijt gehad van de aanschaf van een paar Powerlift 2. Je staat stabieler en 'kan geen kant op'. Heb er al bijna 2 jaar veel plezier van en gezien ze niet slijten zoals bijvoorbeeld hardloopschoenen dat doen, gaan ze nog heel wat jaartjes mee. 70 euro well spent 👌🏽
  zaterdag 14 januari 2017 @ 19:32:11 #152
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168136350
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 17:30 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Gebruikt er iemand hier squatschoenen (bijv die adidas powerlift 2.0/3.0) voor tijdens het squatten? Zo ja, ben benieuwd naar je persoonlijke ervaring, heeft het je form echt verbeterd? Ik ben namelijk ook van plan om een paar te kopen zodat ik niet meer van die kleine gewichtplaatjes hoef te gebruiken (zonder is mijn form namelijk matig en kom ik niet diep genoeg, slechte mobiliteit al heb ik wel veel vids op yt geprobeerd maar het helpt niet heel veel).
Ik gebruik ook gewichthef schoenen tijdens het squaten, heb ze zelf niet nodig om de diepte te halen maar als je daar moeite mee hebt dan scheelt het zeker wel. Persoonlijk vind ik ze vooral fijn voor het evenwicht, je staat net wat steviger.

Ik heb de reebok lifters. Die zijn trouwens wel wat duurder dan de adidas rond de 180) maar ik lees er ook betere reviews over.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 19:34:20 #153
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168136410
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 14:16 schreef BredeBroeder het volgende:
Wie nog een goede oefening voor een glute/hamstring pump zoekt, wilt werken aan explosieve (heup) kracht en wilt hijgen als een paard na een setje.

Kettlebell swings :P
Vind ik zo'n fijne oefening, ook goed voor je romp heb ik het idee.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 19:36:27 #154
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zaterdag 14 januari 2017 @ 19:39:08 #155
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168136575
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 17:30 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Gebruikt er iemand hier squatschoenen (bijv die adidas powerlift 2.0/3.0) voor tijdens het squatten? Zo ja, ben benieuwd naar je persoonlijke ervaring, heeft het je form echt verbeterd? Ik ben namelijk ook van plan om een paar te kopen zodat ik niet meer van die kleine gewichtplaatjes hoef te gebruiken (zonder is mijn form namelijk matig en kom ik niet diep genoeg, slechte mobiliteit al heb ik wel veel vids op yt geprobeerd maar het helpt niet heel veel).
Probeer eens Goblet squats om je form te verbeteren. Je kan het ook met een dumbell doen trouwens.

  zaterdag 14 januari 2017 @ 20:43:33 #156
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168138838
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 17:30 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Gebruikt er iemand hier squatschoenen (bijv die adidas powerlift 2.0/3.0) voor tijdens het squatten? Zo ja, ben benieuwd naar je persoonlijke ervaring, heeft het je form echt verbeterd? Ik ben namelijk ook van plan om een paar te kopen zodat ik niet meer van die kleine gewichtplaatjes hoef te gebruiken (zonder is mijn form namelijk matig en kom ik niet diep genoeg, slechte mobiliteit al heb ik wel veel vids op yt geprobeerd maar het helpt niet heel veel).
Heb ze laatst eens aangehad van een vriend om te proberen, squat erg fijn. Maar zou vooral de tijd wel blijven steken in mobility.

Stay limber.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_168139618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 15:20 schreef ZuidGrens het volgende:
Maakt het eigenlijk wat uit als je lang rust tussen setjes? Gisteren was ik moe en had ik koppijn, ging dus niet echt van een leien dakje en heb toen wat langer rust genomen tussendoor.
Langer is beter voor zowel kracht als hypertrophy : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26605807
pi_168141159
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Langer is beter voor zowel kracht als hypertrophy : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26605807
Die studie gaat er vanuit dat het volume gelijk blijft. Nou is het normaal gesproken zo dat je met kortere rust, dus een hypertrophy schema, in totaal meer volume hebt voor een spiergroep per training.
Dus langere rust is geen probleem zolang je totale volume van de training maar gelijk houdt, maar dat is niet altijd reëel.
pi_168152632
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Langer is beter voor zowel kracht als hypertrophy : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26605807
Confirmation bias bij praktisch alles wat men googled.
pi_168152939
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 09:57 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Confirmation bias bij praktisch alles wat men googled.
Wat wil je hiermee zeggen en daarnaast heb ik deze link niet via Google gevonden. Het was een van de meeste geupvote threads op r/fitness vorig jaar.
pi_168153354
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 10:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen en daarnaast heb ik deze link niet via Google gevonden. Het was een van de meeste geupvote threads op r/fitness vorig jaar.
Dat als ik zoek naar "geeft het eten van plastic mij extra gains?", ik waarschijnlijk ook wel een voor mij positief resultaat kan vinden. Ik vind het nogal wat als iemand tegen alle bestaande principes in gaat.

Ik vind al die Schoenfeld onderzoeken zo raar als wat. Hij geeft ook regelmatig in interviews toe dat er te veel variabelen aanwezig zijn in sportonderzoek om causaal verband conclusies te trekken, maar trekt ze dan alsnog. :')
pi_168153465
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 10:36 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Dat als ik zoek naar "geeft het eten van plastic mij extra gains?", ik waarschijnlijk ook wel een voor mij positief resultaat kan vinden. Ik vind het nogal wat als iemand tegen alle bestaande principes in gaat.

Ik vind al die Schoenfeld onderzoeken zo raar als wat. Hij geeft ook regelmatig in interviews toe dat er te veel variabelen aanwezig zijn in sportonderzoek om causaal verband conclusies te trekken, maar trekt ze dan alsnog. :')
10 jaar geleden was het anabolic window ook nog een bestaand principe. Paradigmaverschuivingen vinden wel vaker plaats in de wetenschap. Ik vind het in dit geval niet onwaarschijnlijk. Door langere pauzes herstel je beter en kun je zwaarder tillen of meer reps doen. Wat dan zorgt voor meer volume, wat belangrijk is voor hypertrophy.
  zondag 15 januari 2017 @ 13:06:31 #163
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168157293
Clean and (split) jerk gedaan.
Voor t eerst die split erbij. 40kilo uiteindelijk.
Ging gelijk eig wel goed :)
  zondag 15 januari 2017 @ 15:39:36 #164
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168162403
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 13:06 schreef Cue_ het volgende:
Clean and (split) jerk gedaan.
Voor t eerst die split erbij. 40kilo uiteindelijk.
Ging gelijk eig wel goed :)
Nice! Doe je dat bij crossfit of fitness?

Ik doe de split jerk momenteel op 50kg.
  zondag 15 januari 2017 @ 15:53:31 #165
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168162877
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 15:39 schreef Vansschoen het volgende:

Nice! Doe je dat bij crossfit of fitness?

Ik doe de split jerk momenteel op 50kg.
Personal trainer.

Nice! 50 ga ik ook nog wel redden binnenkort hoop ik.
We probeerden de 43kilo nog, maar die kreeg ik niet meer omhoog :+
  zondag 15 januari 2017 @ 16:32:11 #166
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_168164271
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 18:04 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Ik heb deze, zeer tevreden over:
https://www.helisports.nl(...)70HR-Power-Rack.html
Thx voor de tips Faeroer en A_C. Die 470HR stond inderdaad op mijn shortlist (oa gratis verzending vanaf 100eur is een dik pluspunt). Rest haal ik bij Strenghtshop, heb er een persoonlijke 10% kortingcode op mn bestelling weten te cheffen.

@persoon met vraag over squatschoenen: het heeft er voor mij voor gezorgd dat ik ipv net boven, net onder parallel mn buttwink pas inzet. Vrij essentieel bij powerliften, minder bij BB.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_168168221
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 19:32 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Ik gebruik ook gewichthef schoenen tijdens het squaten, heb ze zelf niet nodig om de diepte te halen maar als je daar moeite mee hebt dan scheelt het zeker wel. Persoonlijk vind ik ze vooral fijn voor het evenwicht, je staat net wat steviger.

Ik heb de reebok lifters. Die zijn trouwens wel wat duurder dan de adidas rond de 180) maar ik lees er ook betere reviews over.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 18:22 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Ik durf niet te zeggen of het mijn form echt heeft verbeterd, maar ik heb geen seconde spijt gehad van de aanschaf van een paar Powerlift 2. Je staat stabieler en 'kan geen kant op'. Heb er al bijna 2 jaar veel plezier van en gezien ze niet slijten zoals bijvoorbeeld hardloopschoenen dat doen, gaan ze nog heel wat jaartjes mee. 70 euro well spent 👌🏽
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 20:43 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Heb ze laatst eens aangehad van een vriend om te proberen, squat erg fijn. Maar zou vooral de tijd wel blijven steken in mobility.

Stay limber.
Bedankt voor jullie reacties! (en nog iemand in een privé bericht). Ik ga het denk ik wel proberen, ik ga het wel eerst passen in de winkel en dan test ik gelijk de diepte ermee :P
pi_168168901
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 18:04 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Ik heb deze, zeer tevreden over:
https://www.helisports.nl(...)70HR-Power-Rack.html
Wat zijn jouw ervaringen met dat soort safeties? Zo'n constructie lijkt mij niet erg sterk.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  zondag 15 januari 2017 @ 19:05:53 #169
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_168169667
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:43 schreef McNulty het volgende:

[..]

Wat zijn jouw ervaringen met dat soort safeties? Zo'n constructie lijkt mij niet erg sterk.
Het is echt zeer solide, je lockt de spotters echt met een dikke staaf door het frame en moet ze nog 90 graden draaien om een extra ijzeren beugel achter het frame te klemmen.
Ik laat dagelijks 140 kilo op die spotters stuiteren, echt geen probleem.
pi_168169866
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 19:05 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Het is echt zeer solide, je lockt de spotters echt met een dikke staaf door het frame en moet ze nog 90 graden draaien om een extra ijzeren beugel achter het frame te klemmen.
Ik laat dagelijks 140 kilo op die spotters stuiteren, echt geen probleem.
Zullen je buren leuk vinden :P
  zondag 15 januari 2017 @ 19:32:46 #171
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_168170751
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2017 19:10 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Zullen je buren leuk vinden :P
Er zit een flinke laag rubber op de spotters, zo blijft je bar ook netjes.
pi_168184626
Ik ga na iets meer dan 2 maanden stoppen met het 5x5 schema. Heb best wel zieke progressie geboekt, op elke oefening flink wat omhoog gegaan, maar ik vind het niet meer fijn dat elke training zo ontzettend zwaar is. Elke keer die focus voor een nieuw PR, ondanks al het rekken de hele week lang stijve poten van het squatten. En daarnaast begint het ook gewoon een beetje repetitief te worden.

Zit nog even te twijfelen tussen een ub/lb en ppl schema.
pi_168186591
Als je nog elke training progressie maakt met 5x5 zou ik het uitmelken tot het einde.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 12:14:02 #174
18653 crew  D.
pi_168186779
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 13:53 schreef D. het volgende:
Voor hen die na de training een wheyshake met dextrose nemen; gebruiken jullie ook dextrose bij het cutten?
Zij die geen shake nemen maar wel een mening hebben mogen ook antwoorden trouwens :P
pi_168187412
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:14 schreef D. het volgende:

[..]

Zij die geen shake nemen maar wel een mening hebben mogen ook antwoorden trouwens :P
Ik dacht dat het hele idee van 'anabolic window' na je training een beetje achterhaald was. Ik eet altijd gewoon een maaltijd maar gebruik dan ook nooit shakes, eet liever normaal voedsel. Is niet met een bijzondere reden, vind ik gewoon fijner.
Maar om antwoord te geven op je vraag, ik zou zeker in een cut zo min mogelijk suikers eten.
pi_168187833
Als ik geen fast carbs na m'n training neem val ik letterlijk om qua bloedsuiker, dus boeit mij vrij weinig wel/niet window van wat dan ook. :')
  maandag 16 januari 2017 @ 13:44:43 #177
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168188960
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:04 schreef Faeroer het volgende:
Als ik geen fast carbs na m'n training neem val ik letterlijk om qua bloedsuiker, dus boeit mij vrij weinig wel/niet window van wat dan ook. :')
Ja precies. Wat soms wel kut is. Thuiskomen na het trainen, vrouw de deur uit, kind moet eten en een schone luier, telefoon, even snel een email eruit jassen, wat ligt er in de la? STROOPWAFELS!!! nomnomnomnom. Okee, ik voel me weer okee.

Na een pak stroopwafels. Perfecte manier om je dag te beginnen. :')
pi_168189209
Geen last van maar train ook altijd in de avond dus heb dan de hele dag al vrij veel gegeten. Pak dan meestal gewoon wat kwark met havermout oid.
  maandag 16 januari 2017 @ 14:09:27 #179
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168189798
Weet wel dat ik voor een training moet eten, anders gaat het minder goed / word ik duizelig.
Na de training hoeft niet, maar is wel lekker :)
pi_168192655
Yay vandaag PR, weighted pull-ups +40 kg :D dus 117kg x 3 (zit nu gelijk met bp).
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 21:16:02 #181
18653 crew  D.
pi_168205032
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:47 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Ik dacht dat het hele idee van 'anabolic window' na je training een beetje achterhaald was. Ik eet altijd gewoon een maaltijd maar gebruik dan ook nooit shakes, eet liever normaal voedsel. Is niet met een bijzondere reden, vind ik gewoon fijner.
Maar om antwoord te geven op je vraag, ik zou zeker in een cut zo min mogelijk suikers eten.
Ik krijg uit mijn voeding niet genoeg eiwitten ben ik bang, en ik knap voor mijn gevoel erg op van zo'n shake :Y

En hij is ook gewoon erg lekker :P
pi_168205289
Vandaag heb ik toch wat meegemaakt. Bomvol, maar de benchpress was gewoon nog vrij toen ik binnen kwam lopen. Opvolgend kon ik ook gelijk de incline meepakken zonder te hoeven wachten _O_. Ben gelijk een lot wezen kopen maar helaas had ik daar minder geluk mee
pi_168205415
Goh ja, twee weken geleden was de gym nog net zo druk als normaal, maar vandaag leek het alsof het gratis entree was
pi_168205510
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:25 schreef Snorrenbaard het volgende:
Goh ja, twee weken geleden was de gym nog net zo druk als normaal, maar vandaag leek het alsof het gratis entree was
Maandag is wel duidelijk een piek. Twee weken terug was het inderdaad bij ons precies hetzelfde. Vorige week en vandaag erg druk, maar ik ga dan ook altijd om prime time (7/7.30)
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 21:27:58 #185
18653 crew  D.
pi_168205576
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:26 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Maandag is wel duidelijk een piek. Twee weken terug was het inderdaad bij ons precies hetzelfde. Vorige week en vandaag erg druk, maar ik ga dan ook altijd om prime time (7/7.30)
Typisch, maandag is voor mij altijd de dag met de minste motivatie :Y
pi_168206263
oh ik vind dat heerlijk juist, al die noobs die je staan aan te kijken
pi_168207673
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:27 schreef D. het volgende:

[..]

Typisch, maandag is voor mij altijd de dag met de minste motivatie :Y
Ik fitness nou al zo lang dat motivatie geen rol meer speelt. Ik doe het gewoon omdat het zo hoort if that makes any sense :+
pi_168220028
Gisteren 4*120 squat pr. 5e had er misschien wel in gezeten maar was alleen dus durfde niet. Vanavond proberen voor een 5 * BW+35kg pullup.
pi_168220067


https://thefertilizerwarehouse.com/product/dnp-broadleaf-control/

Weten jullie een paar jaar geleden die gast nog op YouTube die de pijp uit was gegaan met DNP
pi_168220504
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:14 schreef D. het volgende:

[..]

Zij die geen shake nemen maar wel een mening hebben mogen ook antwoorden trouwens :P
Ik schuif naast de shake wat pure (70%) chocolade naar binnen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168221168

Layne Norton, beetje lang (18 min), maar wellicht handig voor enkelen hier
pi_168225353
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:48 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]

https://thefertilizerwarehouse.com/product/dnp-broadleaf-control/

Weten jullie een paar jaar geleden die gast nog op YouTube die de pijp uit was gegaan met DNP
Die engelse gast die steeds meer gebruikte omdat hij het niet voelde toch? Heb van horen zeggen dat DNP op de juiste dosering de beste fatburner mogelijk is, lijkt me wel kut dat je overal loopt de zweten :P
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 18:39:33 #193
18653 crew  D.
pi_168225727
Rust is belangrijk, maar kan het zijn dat mensen net zo snel of sneller groeien als ze wel dagelijks dezelfde spiergroep trainen?
pi_168237256
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:25 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Die engelse gast die steeds meer gebruikte omdat hij het niet voelde toch? Heb van horen zeggen dat DNP op de juiste dosering de beste fatburner mogelijk is, lijkt me wel kut dat je overal loopt de zweten :P
Ja die Engelse dikke gast. Laat ik duidelijk zijn dat DNP de ultieme fatburner is, een super speciaal dieet is geen eens nodig, zolang je maar oppast met vet eten.
De dodelijke dosis ligt niet ver van de baatzone. Als je het goed doen zoals die dikke engelse gast moet je alles netjes bijhouden. 200mg is een gebruikelijke dosis, resultaat is een netto vet verlies van 500 gram per dag 8)7 8)7 ziek niet!
Echter neem je slechts 50mg val je nog steeds lekker af.

De dikke gast stackte DNP met pro-hormonen en/of Test, T3 en 57 verschillende supplementen DAGELIJKS! Ik voorspelde zijn dood toen al, en is helaas gebeurd. Zijn video`s met waardevolle goed gedocumenteerde date is niet meer op YT terug te vinden.
pi_168237908
Ja man, laten we DNP gaan adverteren als een goed idee.
pi_168238481
DM Etha voor een dnp stack
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_168241310
Wat is dat precies dan? En waarom zou je iets pakken wat potentieel zo gevaarlijk is?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_168241828
Brb 172.5 van de grond aftrekken
  woensdag 18 januari 2017 @ 14:54:21 #200
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_168244411
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:33 schreef Beach het volgende:
DM Etha voor een dnp stack
Doe niet aan dnp

Wel tren
Deathlift or Die.
pi_168247189
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:54 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Doe niet aan dnp

Wel tren
heb je ook panda
  woensdag 18 januari 2017 @ 18:46:46 #202
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168249839
quote:
11s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:50 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

heb je ook panda
Hee Panzer, hoe is het? Nog steeds aan het trainen?
pi_168260624
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Godver m'n reet verrekt met deadliften voelt 't wel :')

Werksetje sumo deadlifts, ik trek hem 1x van de grond en m'n stuitje is super gevoelig. Voel 't paar uur na 't trainen nog steeds.

Het is geen echte pijn maar het voelt gewoon kut, alsof ik m'n reet te hard heb aangespannen.
En verdomme 3 maanden later nog steeds.

Toch maar doktertje pakken
  donderdag 19 januari 2017 @ 07:48:28 #204
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168261419
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 00:47 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

En verdomme 3 maanden later nog steeds.

Toch maar doktertje pakken
Stuitjes zijn gevoelige krengen :Y
  Moderator donderdag 19 januari 2017 @ 08:19:05 #205
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_168261565
Wanneer starten de meesten van jullie met cutten?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 19 januari 2017 @ 08:59:14 #206
69994 seto
-|||--------|||-
pi_168261947
Meeste mensen starten rond maart volgens mij.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_168262992
quote:
5s.gif Op donderdag 19 januari 2017 08:19 schreef onlogisch het volgende:
Wanneer starten de meesten van jullie met cutten?
Half mei tot begin juli, heb afgelopen jaar een diepe cut gedaan, dus dat is nu niet meer nodig.
  donderdag 19 januari 2017 @ 12:57:58 #208
236125 33
the exploding psychology
pi_168266183
Even een progressie pic van m'n bovenrug na een aantal maanden 2x per week deadliften (van high rep tot heavy singles) en veel volume training:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gaan je traps ook ontzettend snel als je veel deadlift! Hoewel looks me nu niet echt boeien, vond ik het wel gaaf om dit te zien haha. Jammer dat ik geen 'voor' pic heb.
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:04:56 #209
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168266310
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:57 schreef 33 het volgende:
Jammer dat ik geen 'voor' pic heb
Wou er idd al naar vragen :P
Maar ziet er goed uit lijkt me zo ^O^
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:38:24 #210
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_168266950
Wat is aan te raden qua dingen als whey/eiwitshakes/mass gainers?
Hoeveel effect heeft het?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_168267573
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:38 schreef Quotidien het volgende:
Wat is aan te raden qua dingen als whey/eiwitshakes/mass gainers?
Hoeveel effect heeft het?
Kip
pi_168267722
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:38 schreef Quotidien het volgende:
Wat is aan te raden qua dingen als whey/eiwitshakes/mass gainers?
Hoeveel effect heeft het?
Nul effect als je niet op je voeding let. Reken je macro's uit, kijk wat je eet, mocht je iets tekort komen dan kun je supplementen.
  donderdag 19 januari 2017 @ 15:08:41 #213
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_168268784
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:38 schreef Quotidien het volgende:
Wat is aan te raden qua dingen als whey/eiwitshakes/mass gainers?
Hoeveel effect heeft het?
Het zijn gewoon eiwitten. Erg handig als je lastig aan je macro's komt via normale voeding.
  donderdag 19 januari 2017 @ 15:52:10 #214
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_168269606
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:16 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Nul effect als je niet op je voeding let. Reken je macro's uit, kijk wat je eet, mocht je iets tekort komen dan kun je supplementen.
Ja ik kom nog wat eiwitten tekort met wat ik nu eet dus vandaar.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  donderdag 19 januari 2017 @ 15:57:03 #215
69994 seto
-|||--------|||-
pi_168269720
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:52 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ja ik kom nog wat eiwitten tekort met wat ik nu eet dus vandaar.
At jij niet 3000+kcal bij 60kg ofzo? Hoe kan je dan niet genoeg eiwitten krijgen?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 19 januari 2017 @ 16:51:16 #216
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168270857
5x5 BQ, 63kilo gehaald
En met deadlift, 80kilo gehaald *O*
(Dan zou de volgende 1rm ook wel meer dan 90 te halen zijn, woei)
  donderdag 19 januari 2017 @ 17:44:03 #217
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_168271991
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:57 schreef seto het volgende:

[..]

At jij niet 3000+kcal bij 60kg ofzo? Hoe kan je dan niet genoeg eiwitten krijgen?
2L melk, 3 boterhammen met heel dik pindakaas, 160gram havermout en nog een warme maaltijd komen neer op ong 100g eiwitten als ik goed heb berekend. Dus dan kom ik nog wat tekort.
In het weekend maak ik kip en rijst en dan krijg ik wel genoeg binnen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  donderdag 19 januari 2017 @ 17:44:05 #218
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168271992
Lekker, Cue :)
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 19 januari 2017 @ 18:21:05 #219
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168272805
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 17:44 schreef Artoo het volgende:
Lekker, Cue :)
Best tevreden idd :)

Ook de stang met de BS niet meer in m'n nek gelegd :+

[ Bericht 11% gewijzigd door Cue_ op 19-01-2017 18:50:48 ]
  Moderator donderdag 19 januari 2017 @ 21:42:33 #220
18653 crew  D.
pi_168278831
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:39 schreef D. het volgende:
Rust is belangrijk, maar kan het zijn dat mensen net zo snel of sneller groeien als ze wel dagelijks dezelfde spiergroep trainen?
Lastige vraag? :P

Andere vraag dan; hoeveel dagen rust hebben jullie per spiergroep?
pi_168279215
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 21:42 schreef D. het volgende:

[..]

Lastige vraag? :P

Andere vraag dan; hoeveel dagen rust hebben jullie per spiergroep?
48 uur per spiergroep

Als je net begint raad ik je aan om gewoon full body te doen zodat je het snelst kan wennen aan de oefeningen. Als je eenmaal een paar maanden bezig bent dan kan je het gaan verdelen of spiergroepen. Ik doe zelf borst/schouders, armen/rug en buikspieren/benen. Je kan het nog specifieker maken dan dat of andere combinaties. Net wat je fijn vindt. Maar ik begon ook met full body toen ik een paar jaar terug begon.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2017 21:56:15 ]
  Moderator donderdag 19 januari 2017 @ 22:58:04 #222
18653 crew  D.
pi_168281475
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 21:53 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

48 uur per spiergroep

Als je net begint raad ik je aan om gewoon full body te doen zodat je het snelst kan wennen aan de oefeningen. Als je eenmaal een paar maanden bezig bent dan kan je het gaan verdelen of spiergroepen. Ik doe zelf borst/schouders, armen/rug en buikspieren/benen. Je kan het nog specifieker maken dan dat of andere combinaties. Net wat je fijn vindt. Maar ik begon ook met full body toen ik een paar jaar terug begon.
Dat zijn 3 groepen, dat zou dan toch 72 uur zijn? Of is armen/rug en buikspieren/benen 1 dag?
Ik heb zelf een schema van 3 groepen, en een rustdag. Dus 96 uur (afhankelijk van het tijdstip op de dag dat ik train) rust per groep.
  donderdag 19 januari 2017 @ 23:01:31 #223
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_168281598
Normaliter UB/LB 4x/week.

Nu in de wedstrijdtaper even elke Powerliftdiscipline z'n eigen dag, dus 3x/week (S/B/D).
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  donderdag 19 januari 2017 @ 23:43:15 #224
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_168283115
Nog een vraag. Met het schema dat ik nu volg ligt de focus elke dag op een paar spiergroepen, vandaag bijv. biceps en rug. Maar dit betekent dat halverwege het schema mijn armen helemaal verzuurd zijn en ik de sets niet af kan maken en steeds lagere gewichten moet pakken. Niet dat het te zwaar is maar dat je gewoon geen beweging meer in de spieren krijgt.
Hoe kan ik dit tegengaan? Zit er aan te denken om toch gewoon weer full body 3x per week te gaan doen omdat dit best wel suboptimaal is zo.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_168288230
Een Better Belly/slimbelly kloon oplichting, zag ze er mee in de sportschool rond zeulen.
Ook een heel legieon aan batterijen op een kar erachter aan 8)7
Meteen maar even unlike op YouTube.
Belachelijke video trouwens.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2017 10:54:49 ]
pi_168290630
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:43 schreef Quotidien het volgende:
Nog een vraag. Met het schema dat ik nu volg ligt de focus elke dag op een paar spiergroepen, vandaag bijv. biceps en rug. Maar dit betekent dat halverwege het schema mijn armen helemaal verzuurd zijn en ik de sets niet af kan maken en steeds lagere gewichten moet pakken. Niet dat het te zwaar is maar dat je gewoon geen beweging meer in de spieren krijgt.
Hoe kan ik dit tegengaan? Zit er aan te denken om toch gewoon weer full body 3x per week te gaan doen omdat dit best wel suboptimaal is zo.
Hoe ziet dit schema er uit dan? Je biceps en triceps helpen natuurlijk wel mee als je rug en borstoefeningen doet maar dat ze halverwege al verzuren is wel erg overdreven.
pi_168290854
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:43 schreef Quotidien het volgende:
Nog een vraag. Met het schema dat ik nu volg ligt de focus elke dag op een paar spiergroepen, vandaag bijv. biceps en rug. Maar dit betekent dat halverwege het schema mijn armen helemaal verzuurd zijn en ik de sets niet af kan maken en steeds lagere gewichten moet pakken. Niet dat het te zwaar is maar dat je gewoon geen beweging meer in de spieren krijgt.
Hoe kan ik dit tegengaan? Zit er aan te denken om toch gewoon weer full body 3x per week te gaan doen omdat dit best wel suboptimaal is zo.
Minder hard knijpen, roeien met je ellebogen ipv je biceps/onderarmen. Ik gebruik zelf straps voor rug (behalve bij deadlift, tenzij > 5 reps wat ik amper/nooit doe). Geen zin in dooie armen als ik rug wil doen. :D
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 21:42 schreef D. het volgende:

[..]

Lastige vraag? :P

Andere vraag dan; hoeveel dagen rust hebben jullie per spiergroep?
Normaal UB, LB, rust, UB, LB, rust, rust. Nu doe ik tijdelijk UB, LB, rust, chest/tri, legs, arms, rust. UB/LB wat zwaarder, overige werk wat meer pompen.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 17:46:29 #228
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_168297604
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 13:00 schreef SpamNinja het volgende:

[..]

Hoe ziet dit schema er uit dan? Je biceps en triceps helpen natuurlijk wel mee als je rug en borstoefeningen doet maar dat ze halverwege al verzuren is wel erg overdreven.
quote:
PULL
Deadlifts 1x5+/Barbell rows 4x5, 1x5+ (alternate, so if you did deadlifts on Monday, you would do rows on Thursday, and so on)
3x8-12 Pulldowns OR Pullups OR chinups
3x8-12 seated cable rows OR chest supported rows
5x15-20 face pulls
4x8-12 hammer curls
4x8-12 dumbbell curls
PUSH
4x5, 1x5+ bench press/4x5, 1x5+ overhead press (alternate in the same fashion as the rows and deadlifts)
3x8-12 overhead press/3x8-12 bench press (do the opposite movement: if you bench pressed first, overhead press here)
3x8-12 incline dumbbell press
3x8-12 triceps pushdowns SS 3x15-20 lateral raises
3x8-12 overhead triceps extensions SS 3x15-20 lateral raises
LEGS
2x5, 1x5+ squat
3x8-12 Romanian Deadlift
3x8-12 leg press
3x8-12 leg curls
5x8-12 calf raises
Dus dit 2 keer per week zeg maar. Als je bijv naar de push dag kijkt dan heb je dus bench press en OHP en daarna nog dumbbell press, en dan krijg ik een derde van mijn bench press gewicht niet eens meer fatsoenlijk omhoog. Zelfde voor die curls op pull dag. Dan zijn m'n armen echt helemaal verzuurd.

Ik las dat het iets met teveel melkzuur te maken had?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_168300375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]

[..]

Dus dit 2 keer per week zeg maar. Als je bijv naar de push dag kijkt dan heb je dus bench press en OHP en daarna nog dumbbell press, en dan krijg ik een derde van mijn bench press gewicht niet eens meer fatsoenlijk omhoog. Zelfde voor die curls op pull dag. Dan zijn m'n armen echt helemaal verzuurd.

Ik las dat het iets met teveel melkzuur te maken had?
Dat ligt toch echt aan je vorm dan, kan mij niet voorstellen dat je onderarmen/handen dood zijn na 6 setjes rows en beetje deadliften.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 19:21:43 #230
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_168301126
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]


[..]

Dus dit 2 keer per week zeg maar. Als je bijv naar de push dag kijkt dan heb je dus bench press en OHP en daarna nog dumbbell press, en dan krijg ik een derde van mijn bench press gewicht niet eens meer fatsoenlijk omhoog. Zelfde voor die curls op pull dag. Dan zijn m'n armen echt helemaal verzuurd.

Ik las dat het iets met teveel melkzuur te maken had?
Ik switch Mn oefeningen altijd zo dat ik niet 2 dezelfde spiergroepen achter elkaar doe.
Na benchpress bijvoorbeeld dips, dan kan je borst ff rusten. Na dips dan bv shoulder press en dan pas weer een borst oefening.
pi_168303208
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]

[..]

Dus dit 2 keer per week zeg maar. Als je bijv naar de push dag kijkt dan heb je dus bench press en OHP en daarna nog dumbbell press, en dan krijg ik een derde van mijn bench press gewicht niet eens meer fatsoenlijk omhoog. Zelfde voor die curls op pull dag. Dan zijn m'n armen echt helemaal verzuurd.

Ik las dat het iets met teveel melkzuur te maken had?
Naarmate je langer traint gaat je workcapacity omhoog, dat gaat niet van de ene op de andere dag. Ik zou dus switchen naar een schema met meer frequentie en minder volume per spiergroep per training en zo het volume langzaam opbouwen.
Dus bv. 3x pw fullbody dan overstappen op upperlower en daarna pas ppl.
  Moderator vrijdag 20 januari 2017 @ 20:25:04 #232
18653 crew  D.
pi_168303383
Was toevallig bij onze oosterburen en wat meegenomen om te proeven

Meer mensen die deze eten?

  Moderator vrijdag 20 januari 2017 @ 20:27:11 #233
18653 crew  D.
pi_168303455
Ik heb overigens een afspraak morgen bij een fitnesscenter

Eens kijken of het bevalt, na er 16 jaar niet te zijn geweest :P
pi_168303993
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:25 schreef D. het volgende:
Was toevallig bij onze oosterburen en wat meegenomen om te proeven

Meer mensen die deze eten?

[ afbeelding ]
Wij eten die troep niet :P
  zaterdag 21 januari 2017 @ 00:01:48 #235
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_168311664
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:20 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Naarmate je langer traint gaat je workcapacity omhoog, dat gaat niet van de ene op de andere dag. Ik zou dus switchen naar een schema met meer frequentie en minder volume per spiergroep per training en zo het volume langzaam opbouwen.
Dus bv. 3x pw fullbody dan overstappen op upperlower en daarna pas ppl.
Denk dat ik dit toch maar ga doen idd. Nadeel is wel dat je maar 3x per week kan gaan dan. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 18:58 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Dat ligt toch echt aan je vorm dan, kan mij niet voorstellen dat je onderarmen/handen dood zijn na 6 setjes rows en beetje deadliften.
Niet onderarmen/handen maar biceps/triceps/schouders.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zaterdag 21 januari 2017 @ 12:20:53 #236
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168318758
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:01 schreef VASND het volgende:
Normaliter UB/LB 4x/week.

Nu in de wedstrijdtaper even elke Powerliftdiscipline z'n eigen dag, dus 3x/week (S/B/D).
Waar ga je een wedstrijd doen? :)
Fear is the path to the Dark Side.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 16:40:47 #237
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_168322885
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 12:20 schreef Artoo het volgende:

[..]

Waar ga je een wedstrijd doen? :)
Groningen, GSKV Northside Barbell.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_168327810
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 16:40 schreef VASND het volgende:
GSKV Northside Barbell
Gaaf!

Ik keek net even naar de deelnemers van de beginnerswedstrijd en de openers. Ik moet nog wel even flink doortrainen voordat ik ooit eens aan zoiets mee kan gaan doen :P
  zondag 22 januari 2017 @ 13:13:47 #239
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168340521
Geen deadlift, ivm nog herstel.
Wel front Squat 5x5 voor t eerst. PR op 55 kilo *O*
pi_168353792
200 dagen achter elkaar ingelogd op myfitnesspal zie ik nu toevallig, wat vliegt de tijd :P Echt een hele fijne app is het.
Ben sinds 1 januari even wat vet verliezen door minder eten dan ik verbruik en het gaat me goed af. Vind zelf minder eten (ik eet nu rond de 2500) eigenlijk fijner dan de (ongeveer) 3300-3500 die ik eerst deed, toen voelde ik me vaker verplicht om te eten dan dat ik echt zin had.
Ook nog niks ingeleverd in de (grote) compounds, sommige wat meer gewicht zelfs, dus dat is ook niet het probleem ondanks dat ik wel lichaamsgewicht verlies. Denk dat dat ligt aan het feit dat ik gewoon nog een beginner ben en verder is het qua macro's ook op orde. Wie weet komende periode, we zullen zien. :P
pi_168353972
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:25 schreef D. het volgende:
Was toevallig bij onze oosterburen en wat meegenomen om te proeven

Meer mensen die deze eten?

[ afbeelding ]
Nadeel van die krengen is dat ze niet te vreten zijn of ze zijn zo lekker dat ze binnen 3 dagen op zijn :+

Maar het meerendeel vind ik niet lekker. Als ik het koop dan haal ik alleen nog maar Quest Pumpkin Pie. Die is echt O+ terwijl ik nooit pompoenentaart heb gegeten en het idee smerig lijkt _O-
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 21:18:11 #242
18653 crew  D.
pi_168354186
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 21:12 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Nadeel van die krengen is dat ze niet te vreten zijn of ze zijn zo lekker dat ze binnen 3 dagen op zijn :+

Maar het meerendeel vind ik niet lekker. Als ik het koop dan haal ik alleen nog maar Quest Pumpkin Pie. Die is echt O+ terwijl ik nooit pompoenentaart heb gegeten en het idee smerig lijkt _O-
Heb er inmiddels eentje op, en echt lekker was ie niet, dus beschouw het maar als functioneel tussendoortje
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 21:19:40 #243
18653 crew  D.
pi_168354222
Heb overigens mijn schema laten varen.
Vandaag voor het eerst in de sportschool aan het werk geweest, en besloten voor Full Body te gaan

Auw :P
pi_168354224
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 21:06 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
200 dagen achter elkaar ingelogd op myfitnesspal zie ik nu toevallig, wat vliegt de tijd :P Echt een hele fijne app is het.
Ben sinds 1 januari even wat vet verliezen door minder eten dan ik verbruik en het gaat me goed af. Vind zelf minder eten (ik eet nu rond de 2500) eigenlijk fijner dan de (ongeveer) 3300-3500 die ik eerst deed, toen voelde ik me vaker verplicht om te eten dan dat ik echt zin had.
Ook nog niks ingeleverd in de (grote) compounds, sommige wat meer gewicht zelfs, dus dat is ook niet het probleem ondanks dat ik wel lichaamsgewicht verlies. Denk dat dat ligt aan het feit dat ik gewoon nog een beginner ben en verder is het qua macro's ook op orde. Wie weet komende periode, we zullen zien. :P
Begin van een cut kun je meestal nog wel wat kracht winnen, en het feit dat je een beginner bent zal zeker ook helpen.

Ben persoonlijk wat aan cardio gaan doen waardoor ik nu tussen de 3500 en 3800kcal eet. Totaal geen problemen mee, ben juist beng dat ik het lastig ga krijgen met cutten vanaf april. Ben eigenlijk geen voorstander van intermittent fasting maar als ik het echt zwaar ga krijgen ga ik dit misschien wel proberen.
  maandag 23 januari 2017 @ 19:10:54 #245
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_168379092
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 20:44 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Gaaf!

Ik keek net even naar de deelnemers van de beginnerswedstrijd en de openers. Ik moet nog wel even flink doortrainen voordat ik ooit eens aan zoiets mee kan gaan doen :P
Waar zit je op?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_168390243
Is er een manier om mijn herstel- en werkcapaciteit te verbeteren (zonder anabolen etc.)? Ik zou graag vier keer in de week willen trainen in plaats van drie keer. Maar merk elke keer dat wanneer ik vier keer per week train ik onvoldoende herstel, veel meer spierpijn heb, sneller tegen plateaus aan loop en sneller blessures oploop.

Ik ben 31 jaar en werk fulltime. Heb wel het idee dat goed eet en voldoende slaap (elke nacht minimaal 7½ uur).

[ Bericht 1% gewijzigd door Jaeger85 op 24-01-2017 08:57:57 ]
pi_168390297
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 08:51 schreef Jaeger85 het volgende:
Is er een manier om mijn herstel- en werkcapaciteit te verbeteren (zonder anabolen etc.)? Ik zou graag vier keer in de week willen trainen in plaats van drie keer. Maar merk elke keer dat wanneer ik vier keer per week train ik onvoldoende herstel, veel meer spierpijn heb, sneller tegen plateaus aan loop en sneller blessures oploop.

Ik ben 31 jaar en werk daarnaast fulltime. Heb wel het idee dat goed eet en voldoende slaap (elke nacht minimaal 7½ uur).
Hoe train je dan? Doe je full-body of wel een split? In het geval van een full-body dan kan dat het beste door een split te gaan volgen waarbij je je spieren iets meer rust gunt en daardoor harder kan trainen. Als je al een split doet dan is het - denk ik - een kwestie van gewenning. Wellicht dat voeding ook een rol kan spelen, maar ik ga ervan uit dat dat in orde is verder.
pi_168390416
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 08:58 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Hoe train je dan? Doe je full-body of wel een split? In het geval van een full-body dan kan dat het beste door een split te gaan volgen waarbij je je spieren iets meer rust gunt en daardoor harder kan trainen. Als je al een split doet dan is het - denk ik - een kwestie van gewenning. Wellicht dat voeding ook een rol kan spelen, maar ik ga ervan uit dat dat in orde is verder.
Ik doe op dit moment een upper/lower split. Week 1 up/low/up en week 2 low/up/low. Het liefst zou ik elke week up/low/up/low doen zodat ik elke spiergroep twee keer per week train in plaats van elke 5de dag.

Qua voeding zit het denk ik wel goed. Ik weeg en track alles in Myfitnesspall, eet elke dag rond de 190/200 gram eiwit (weeg 86 kilo), heb een calorieoverschot van rond de 300kcal en zorg dat ik mijn macro's behaal.

Wat is de beste manier om aan het vaker trainen te wennen? Langzaam het volume van mijn training verhogen?
pi_168390645
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 09:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik doe op dit moment een upper/lower split. Week 1 up/low/up en week 2 low/up/low. Het liefst zou ik elke week up/low/up/low doen zodat ik elke spiergroep twee keer per week train in plaats van elke 5de dag.

Qua voeding zit het denk ik wel goed. Ik weeg en track alles in Myfitnesspall, eet elke dag rond de 190/200 gram eiwit (weeg 86 kilo), heb een calorieoverschot van rond de 300kcal en zorg dat ik mijn macro's behaal.

Wat is de beste manier om aan het vaker trainen te wennen? Langzaam het volume van mijn training verhogen?
Voor het verhogen van je werkcapaciteit gewoon een paar weken german volume training doen. Sloopt je helemaal de moeder, maar ik heb er veel baat bij gehad. Wel zorgen dat je de intensiteit iets naar beneden haalt (50-70%), 40-90 seconden rust per set. Ma 10x10 squat, dinsdag 10x10 bench, donderdag 10x10 deadlift, vrijdag 10x10 ohp en wat extra conditie fluff erna als je energie over hebt.

Frequentie van trainen zou ik zeggen doe twee zware dagen, een dag rust en dan twee volume dagen. Je zou ook twee dagen rust kunnen nemen en het niet als een weekschema zien, maar gewoon door laten lopen.
pi_168390813
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 09:28 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Voor het verhogen van je werkcapaciteit gewoon een paar weken german volume training doen. Sloopt je helemaal de moeder, maar ik heb er veel baat bij gehad. Wel zorgen dat je de intensiteit iets naar beneden haalt (50-70%), 40-90 seconden rust per set. Ma 10x10 squat, dinsdag 10x10 bench, donderdag 10x10 deadlift, vrijdag 10x10 ohp en wat extra conditie fluff erna als je energie over hebt.

Frequentie van trainen zou ik zeggen doe twee zware dagen, een dag rust en dan twee volume dagen. Je zou ook twee dagen rust kunnen nemen en het niet als een weekschema zien, maar gewoon door laten lopen.
Bedankt voor de tips. Ik ga mij daar maar eens in verdiepen.
pi_168392260
Iemand ervaring met ZMA? Om te proberen eens een potje besteld en slaap er wel beter door maar heb wel extreem veel dromen die bijna lucide aanvoelen.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 11:53:05 #252
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_168392683
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 11:24 schreef Agentperry het volgende:
Iemand ervaring met ZMA? Om te proberen eens een potje besteld en slaap er wel beter door maar heb wel extreem veel dromen die bijna lucide aanvoelen.
Ik slaap veel beter (dieper) op ZMA, de lucide dromen zijn een mooie bonus. Of het echt bij herstel helpt weet ik niet maar ik herstel veel beter, wat dus ook door de betere slaap kan komen.
pi_168392971
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 11:53 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Ik slaap veel beter (dieper) op ZMA, de lucide dromen zijn een mooie bonus. Of het echt bij herstel helpt weet ik niet maar ik herstel veel beter, wat dus ook door de betere slaap kan komen.
Oké, dus je hebt precies hetzelfde als ik. Dan zit het iig niet tussen mijn oren, ben nog aan het afwegen of ik het prettig vind. die lucide dromen.
pi_168395439
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:10 schreef VASND het volgende:

[..]

Waar zit je op?
Toen ik dat poste realiseerde ik me even niet dat het om 1RM gaat natuurlijk :') . Ik heb nog nooit op mijn 1RM's getraind, dus kan daar niet veel over zeggen. Op 5x5 zit ik op squat op 105, BP op 65 en DL (1x5) op 120. Gewicht is ongeveer 86kg overigens.

Over een paar weken begin ik met een powerlift cursus om wat meer op techniek te trainen, en dan hoop ik over een paar maanden eens een keer een beginnerswedstrijd te doen!
pi_168396426
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 14:44 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Toen ik dat poste realiseerde ik me even niet dat het om 1RM gaat natuurlijk :') . Ik heb nog nooit op mijn 1RM's getraind, dus kan daar niet veel over zeggen. Op 5x5 zit ik op squat op 105, BP op 65 en DL (1x5) op 120. Gewicht is ongeveer 86kg overigens.

Over een paar weken begin ik met een powerlift cursus om wat meer op techniek te trainen, en dan hoop ik over een paar maanden eens een keer een beginnerswedstrijd te doen!
In Maart is in Rotterdam nog een PL wedstrijd open van Fox-Gym en SBD. https://www.instagram.com/p/BPFWKyoj3d3/
  dinsdag 24 januari 2017 @ 18:12:40 #256
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_168399625
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 14:44 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Toen ik dat poste realiseerde ik me even niet dat het om 1RM gaat natuurlijk :') . Ik heb nog nooit op mijn 1RM's getraind, dus kan daar niet veel over zeggen. Op 5x5 zit ik op squat op 105, BP op 65 en DL (1x5) op 120. Gewicht is ongeveer 86kg overigens.

Over een paar weken begin ik met een powerlift cursus om wat meer op techniek te trainen, en dan hoop ik over een paar maanden eens een keer een beginnerswedstrijd te doen!
Met een bescheiden volumetaper naar een wedstrijd toe sta je gewoon prima beginnersgewichten te tillen! Beginnerswedstrijden zijn voor de fun, en JOUW PRs. Laat je vooral niet tegenhouden door wat anderen doen!
--
Op ZMA word ik vaak wakker en dan zie ik vanalles bewegen en krioelen in mijn slaapkamer. Duurt altijd even voor ik door heb dat ik slaaphallucineer maar wel creepy. :D
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_168401231
Ik ben over een weekje klaar met de cut. Heb ongeveer 10 weken 5/600 onder onderhoud gegeten. Nu wil ik weer beginnen met een lean bulk. Echter vroeg ik me af of ik stapsgewijs de kcals omhoog moet gooien of dit in een keer kan doen. Op fora geven mensen wisselende antwoorden, dus wil ik graag een beroep doen op jullie wijsheid 😉
pi_168401829
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 21:19 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Begin van een cut kun je meestal nog wel wat kracht winnen, en het feit dat je een beginner bent zal zeker ook helpen.
Ja heb ik gemerkt
pi_168402133
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 19:27 schreef Baje het volgende:
Ik ben over een weekje klaar met de cut. Heb ongeveer 10 weken 5/600 onder onderhoud gegeten. Nu wil ik weer beginnen met een lean bulk. Echter vroeg ik me af of ik stapsgewijs de kcals omhoog moet gooien of dit in een keer kan doen. Op fora geven mensen wisselende antwoorden, dus wil ik graag een beroep doen op jullie wijsheid 😉
Gewoon 200kcal boven maintenance zitten en dan langzaam ophogen met stappen van 100kcal na een week als het niet voldoende is. De een bulkt op 200, de ander op 600. Kan namelijk ook zijn dat door de toename van kcals je weer iets harder gaat trainen waardoor je weer meer nodig hebt. Zou zonde zijn als je te hard gaat terwijl je het niet nodig hebt.
pi_168404040
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 20:07 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Gewoon 200kcal boven maintenance zitten en dan langzaam ophogen met stappen van 100kcal na een week als het niet voldoende is. De een bulkt op 200, de ander op 600. Kan namelijk ook zijn dat door de toename van kcals je weer iets harder gaat trainen waardoor je weer meer nodig hebt. Zou zonde zijn als je te hard gaat terwijl je het niet nodig hebt.
Dus gewoon in een keer van onder onderhoud naar 200 boven onderhoud?
pi_168404812
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 21:04 schreef Baje het volgende:

[..]

Dus gewoon in een keer van onder onderhoud naar 200 boven onderhoud?
Ja
  woensdag 25 januari 2017 @ 07:40:52 #262
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168411703
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 11:24 schreef Agentperry het volgende:
Iemand ervaring met ZMA? Om te proberen eens een potje besteld en slaap er wel beter door maar heb wel extreem veel dromen die bijna lucide aanvoelen.
Wat is ZMA precies? Als je er lucide van gaat dromen lijkt het wel haast een geestverruimend middel.

Ik droom trouwens bijna altijd lucide, lijkt me wel wat als ik dat nog intenser kan ervaren!
pi_168413757
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 07:40 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Wat is ZMA precies? Als je er lucide van gaat dromen lijkt het wel haast een geestverruimend middel.

Ik droom trouwens bijna altijd lucide, lijkt me wel wat als ik dat nog intenser kan ervaren!
In principe gewoon een zink/magnesium supplement.

http://www.bodybuilding.com/fun/bigj4.htm
pi_168414112
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 15:31 schreef Faeroer het volgende:

[..]

In Maart is in Rotterdam nog een PL wedstrijd open van Fox-Gym en SBD. https://www.instagram.com/p/BPFWKyoj3d3/
Thanks, ik had mijn oog laten vallen op een wedstrijd in juni in Amsterdam, geeft me net even wat meer ruimte :)
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:12 schreef VASND het volgende:

[..]

Met een bescheiden volumetaper naar een wedstrijd toe sta je gewoon prima beginnersgewichten te tillen! Beginnerswedstrijden zijn voor de fun, en JOUW PRs. Laat je vooral niet tegenhouden door wat anderen doen!
--
Op ZMA word ik vaak wakker en dan zie ik vanalles bewegen en krioelen in mijn slaapkamer. Duurt altijd even voor ik door heb dat ik slaaphallucineer maar wel creepy. :D
Is ook helemaal waar, gewoon gaan en genieten. Ik wil wel begin maart gaan cutten, maar dat moet ook niet in de weg staan. Thanks :D
pi_168414442
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 09:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik doe op dit moment een upper/lower split. Week 1 up/low/up en week 2 low/up/low. Het liefst zou ik elke week up/low/up/low doen zodat ik elke spiergroep twee keer per week train in plaats van elke 5de dag.

Qua voeding zit het denk ik wel goed. Ik weeg en track alles in Myfitnesspall, eet elke dag rond de 190/200 gram eiwit (weeg 86 kilo), heb een calorieoverschot van rond de 300kcal en zorg dat ik mijn macro's behaal.

Wat is de beste manier om aan het vaker trainen te wennen? Langzaam het volume van mijn training verhogen?
Moet wel kunnen toch? Ik train zelf volgens 531 principe en dan 4x per week. Iedere dag steeds 1 compound centraal en daar volume werk omheen. Geen moeite met herstel.

Wo Squat
Do Bench
rust
Za DL
Zo OHP
pi_168414712
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 11:24 schreef Agentperry het volgende:
Iemand ervaring met ZMA? Om te proberen eens een potje besteld en slaap er wel beter door maar heb wel extreem veel dromen die bijna lucide aanvoelen.
Heb daar ook veel last van wanneer ik het voor het slapen inneem. Mij hielp het om de ZMA al bij het ontbijt in te nemen.
pi_168414747
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:29 schreef SpamNinja het volgende:

[..]

Moet wel kunnen toch? Ik train zelf volgens 531 principe en dan 4x per week. Iedere dag steeds 1 compound centraal en daar volume werk omheen. Geen moeite met herstel.

Wo Squat
Do Bench
rust
Za DL
Zo OHP
Is 5 3 1 niet meer gericht op kracht een derhalve niet zo heel hoog qua volume? Ik richt mij meer op bodybuilding/hypertrophy namelijk.
pi_168414895
531 is idd weinig volume zonder extra dingen als BBB, jokers, etc. En om nou 1x per week een spiergroep te pakken zonder extra's... Gooi er dan wat isolatiewerk bij.
  woensdag 25 januari 2017 @ 12:17:32 #269
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168415704
5 3 1 zou je makkelijk in een upper lower split kunnen passen. Gewoon op bench dagen wat schouder en tricep volume werk doen, op deadlift dagen wat quad en kuit, etc.
pi_168415910
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:41 schreef Agentperry het volgende:
5 3 1 zou je makkelijk in een upper lower split kunnen passen. Gewoon op bench dagen wat schouder en tricep volume werk doen, op deadlift dagen wat quad en kuit, etc.
Zo doe ik 'm inderdaad.
pi_168420429
Net even 'ouderwets' borst en tricep gedaan met veel isolatiewerk erbij. Moest alleen onverwachts eerder weg. Normaal doe ik vijf oefeningen borst en drie of vier voor triceps (kan ook andersom zijn, net waar ik zin in heb). Vandaag wilde ik er vier doen, maar heb er maar twee gehad. Nou weet ik dat dit voor de lange termijn niet zo'n probleem is, maar loop nu al een paar met zo'n onbevredigd gevoel rond omdat ik mijn training niet goed af heb kunnen ronden.

Wat zouden jullie doen? Ik kan thuis wel een paar oefeningen voor triceps doen, heb sowieso een dumbell van ongeveer 10kg liggen dus daar kan ik wel wat kanten mee op. Dat zou ik vanavond nog even kunnen doen voordat ik mn kwark naar binnen werk.
pi_168424969
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:57 schreef 33 het volgende:
Even een progressie pic van m'n bovenrug na een aantal maanden 2x per week deadliften (van high rep tot heavy singles) en veel volume training:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gaan je traps ook ontzettend snel als je veel deadlift! Hoewel looks me nu niet echt boeien, vond ik het wel gaaf om dit te zien haha. Jammer dat ik geen 'voor' pic heb.
dem slavic genes
If not now, then when.
  Moderator woensdag 25 januari 2017 @ 21:07:23 #274
18653 crew  D.
pi_168427059
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 11:24 schreef Agentperry het volgende:
Iemand ervaring met ZMA? Om te proberen eens een potje besteld en slaap er wel beter door maar heb wel extreem veel dromen die bijna lucide aanvoelen.
Beter slapen? :o

Dat wil ik, ik slaap al 2 jaar rampzalig, dus alles wat helpt....
  woensdag 25 januari 2017 @ 21:53:49 #275
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_168428673
Gister van die kruitvat whey proteinepoeder gehaald en het is super klonterig en plakkerig en m'n toetsenbord zit nu al onder de poeder. :')

Misschien toch maar zo'n blender halen.

Oh en mijn broer doet een opleiding omtrent sport en zegt dat squats niet voor beginners zijn en 5x5 geen zin heeft. :'(

[ Bericht 19% gewijzigd door Quotidien op 25-01-2017 22:01:18 ]
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 25 januari 2017 @ 22:14:22 #276
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_168429352
Godverrr 3 weeks out en ik verrek een spier in mn nek/schouder.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  woensdag 25 januari 2017 @ 22:27:25 #277
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168429822
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:53 schreef Quotidien het volgende:

Oh en mijn broer doet een opleiding omtrent sport en zegt dat squats niet voor beginners zijn en 5x5 geen zin heeft. :'(
En zijn argumentatie daarachter?
pi_168430231
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:53 schreef Quotidien het volgende:
Gister van die kruitvat whey proteinepoeder gehaald en het is super klonterig en plakkerig en m'n toetsenbord zit nu al onder de poeder. :')

Misschien toch maar zo'n blender halen.

Oh en mijn broer doet een opleiding omtrent sport en zegt dat squats niet voor beginners zijn en 5x5 geen zin heeft. :'(
Sport en bewegen zeker :')
pi_168430800
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:36 schreef ZuidGrens het volgende:
Net even 'ouderwets' borst en tricep gedaan met veel isolatiewerk erbij. Moest alleen onverwachts eerder weg. Normaal doe ik vijf oefeningen borst en drie of vier voor triceps (kan ook andersom zijn, net waar ik zin in heb). Vandaag wilde ik er vier doen, maar heb er maar twee gehad. Nou weet ik dat dit voor de lange termijn niet zo'n probleem is, maar loop nu al een paar met zo'n onbevredigd gevoel rond omdat ik mijn training niet goed af heb kunnen ronden.

Wat zouden jullie doen? Ik kan thuis wel een paar oefeningen voor triceps doen, heb sowieso een dumbell van ongeveer 10kg liggen dus daar kan ik wel wat kanten mee op. Dat zou ik vanavond nog even kunnen doen voordat ik mn kwark naar binnen werk.
Heeft helemaal geen nut. Je lichaam is na de training alweer in rust en dan nog ff 2 oefeningen erbij gaat je niets opleveren. Gewoon rust pakken en volgende keer weer uitgerust je training doen. Zelfs een training een keer overslaan ga je niks van merken, behalve tussen je oren dan..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_168432703
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heeft helemaal geen nut. Je lichaam is na de training alweer in rust en dan nog ff 2 oefeningen erbij gaat je niets opleveren. Gewoon rust pakken en volgende keer weer uitgerust je training doen. Zelfs een training een keer overslaan ga je niks van merken, behalve tussen je oren dan..
Thanks.
  donderdag 26 januari 2017 @ 01:18:22 #281
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_168433413
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En zijn argumentatie daarachter?
"Heb ik vorige week examen van gehad vriend!" :P
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_168434625
Squats slecht voor beginners aha. Hoe ga je het dan ooit leren? Je moet toch met squats beginnen om gevorderd te worden :')

En 5x5 heeft wel degelijk zin
pi_168434947
En dat komt dan meestal van een docent met sateprikkers als benen
  donderdag 26 januari 2017 @ 09:01:41 #284
236125 33
the exploding psychology
pi_168435051
Wat voor opleiding doet hij dan? Iemand geen squats als beginner leren, is echt retedom. :') 5x5 hoeft niet per se, gezien het feit dat daar een redelijk hoge intensiteit bij komt kijken, maar squats als beweging moet je iemand juist z.s.m. leren.
  donderdag 26 januari 2017 @ 09:37:07 #285
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168435488
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:10 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Thanks, ik had mijn oog laten vallen op een wedstrijd in juni in Amsterdam, geeft me net even wat meer ruimte :)

Extragratis tip: zorg dat je weet wanneer de inschrijvingen open gaan, bij veel wedstrijden is het nu zo dat na één keer knipperen vol is.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_168436047
Paar weekjes keto cut doen, kijken of het wat moois doet. :D
pi_168436059
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 09:01 schreef 33 het volgende:
Wat voor opleiding doet hij dan? Iemand geen squats als beginner leren, is echt retedom. :') 5x5 hoeft niet per se, gezien het feit dat daar een redelijk hoge intensiteit bij komt kijken, maar squats als beweging moet je iemand juist z.s.m. leren.
Niet te diep gaan hé, dat is slecht voor je knieën.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 26 januari 2017 @ 11:54:14 #288
236125 33
the exploding psychology
pi_168437784
quote:
9s.gif Op donderdag 26 januari 2017 10:12 schreef Beach het volgende:

[..]

Niet te diep gaan hé, dat is slecht voor je knieën.
Dat is waar. Vergeet je ook niet je riem om te doen al bij 60kg? Daarna ook even een pr zetten met halve reps op de leg press met 400kg en daarmee pochen. Maar meer dan 100kg squatten inderdaad sowieso niet doen en laat staan te diep.
pi_168438050
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is 5 3 1 niet meer gericht op kracht een derhalve niet zo heel hoog qua volume? Ik richt mij meer op bodybuilding/hypertrophy namelijk.
Zeker maar er zijn zo ontzettend veel varianten van. Doe zelf BBB en dan omgedraaid, dus bijvoorbeeld je DL 531 gevolgd door 5x10 squat. Zo pak ik iedere compound twee keer per week en daaromheen gooi ik er nog aardig wat volume voor rug, delts, hamstrings/quads en armen in. Bevalt goed, zeker de systematische progressie die je met je compound oefeningen maakt en het bodybuild/hypertrophy aspect zit er alsnog bij in. :)
pi_168447299
Sinds drie dagen last van mijn knie, merk het vooral als ik zitten mijn ene voet op mijn andere knie leg. Voel dan iets knakken en alsof er misschien iets van extra vocht zit, iemand ervaring hiermee? Of is er een manier waarop ik erachter kan komen wat dit is zonder naar de fysio te gaan?
Ga sowieso even een deload doen om te kijken of dat wat oplost, was sowieso weer nodig.
  donderdag 26 januari 2017 @ 21:29:14 #291
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168453465
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:23 schreef Agentperry het volgende:
Sinds drie dagen last van mijn knie, merk het vooral als ik zitten mijn ene voet op mijn andere knie leg. Voel dan iets knakken en alsof er misschien iets van extra vocht zit, iemand ervaring hiermee? Of is er een manier waarop ik erachter kan komen wat dit is zonder naar de fysio te gaan?
Ga sowieso even een deload doen om te kijken of dat wat oplost, was sowieso weer nodig.
Heb je er tijdens het trainen ook last van? Ik zou sowieso eerst even die deload afwachten.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_168456532
Tering hey,

net 1RM 172.5 gehaald op de deadlift. Daarna voor 175 geprobeerd maar op het moment dat ik mn handen aan de bar had werd ik licht in m'n hoofd. Durfde uiteindelijk hem niet te pullen, bang dat ik out zou gaan.

Maar boys hoe kan dit?
  donderdag 26 januari 2017 @ 23:02:00 #293
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_168457603
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Tering hey,

net 1RM 172.5 gehaald op de deadlift. Daarna voor 175 geprobeerd maar op het moment dat ik mn handen aan de bar had werd ik licht in m'n hoofd. Durfde uiteindelijk hem niet te pullen, bang dat ik out zou gaan.

Maar boys hoe kan dit?
Dat je niet durft of dat je licht in je hoofd werd?
Benen/rug stelen een hoop zuurstof van je hersenen en je ademt wss minder dan gebruikelijk om je core aan te spannen.
  donderdag 26 januari 2017 @ 23:26:22 #294
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_168458247
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Tering hey,

net 1RM 172.5 gehaald op de deadlift. Daarna voor 175 geprobeerd maar op het moment dat ik mn handen aan de bar had werd ik licht in m'n hoofd. Durfde uiteindelijk hem niet te pullen, bang dat ik out zou gaan.

Maar boys hoe kan dit?
cns zegt fuck you :)

Langer pauze nemen tussen de sets. Ik ken het gevoel, te kort rust en het lukt niet. Te lang rust (in mijn geval) en de flow is weg en uitputting slaat toe.
Als ik mijn hartslag in de gaten hou via de meter kan ik het redelijk goed timen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 27 januari 2017 @ 07:32:24 #295
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_168460466
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Tering hey,

net 1RM 172.5 gehaald op de deadlift. Daarna voor 175 geprobeerd maar op het moment dat ik mn handen aan de bar had werd ik licht in m'n hoofd. Durfde uiteindelijk hem niet te pullen, bang dat ik out zou gaan.

Maar boys hoe kan dit?
Leer jezelf een vast ritueel aan voor je een PR probeert te zetten. Altijd zelfde laatste 5 minuten en pas starten met je set-up als je in 'the zone' zit.

Ik moet altijd een x aantal seconden (steeds verschillend) ijsberen en energie opbouwen voor ik voel dat ik écht een aandrang heb de bar van de grond te knallen. Vanaf dat ik naar de bar loop is het verstand op 0 en gaan met die banaan. Ik denk letterlijk nergens aan tijdens mn setup.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_168460880
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Tering hey,

net 1RM 172.5 gehaald op de deadlift. Daarna voor 175 geprobeerd maar op het moment dat ik mn handen aan de bar had werd ik licht in m'n hoofd. Durfde uiteindelijk hem niet te pullen, bang dat ik out zou gaan.

Maar boys hoe kan dit?
Ik ken het gevoel. Dat gevoel bereik ik alleen met deadlifts O+
  vrijdag 27 januari 2017 @ 09:30:08 #297
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_168461408
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2017 10:11 schreef Faeroer het volgende:
Paar weekjes keto cut doen, kijken of het wat moois doet. :D
Ben ook deze week gestart met keto.

Gedaan als onderdeel van de Whole Life Challenge die ik doe met de CrossFit box waar ik zit.

Edit: Damn, net scrambled eggs, worst en geitenkaas gehad voor ontbijt. :9
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  vrijdag 27 januari 2017 @ 09:38:44 #298
69994 seto
-|||--------|||-
pi_168461537
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Tering hey,

net 1RM 172.5 gehaald op de deadlift. Daarna voor 175 geprobeerd maar op het moment dat ik mn handen aan de bar had werd ik licht in m'n hoofd. Durfde uiteindelijk hem niet te pullen, bang dat ik out zou gaan.

Maar boys hoe kan dit?
i know that feel

toen ik voor het eerst 180kg van de grond trok begon het ook zwaar te piepen in mijn hoofd, uiteindelijk toch gehaald
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_168466632
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:29 schreef Artoo het volgende:

[..]

Heb je er tijdens het trainen ook last van? Ik zou sowieso eerst even die deload afwachten.
Nee alleen als ik mijn knie heel specifiek buig zoals beschreven.En ga inderdaad de deload even afwachten.
pi_168468428
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:30 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ben ook deze week gestart met keto.

Gedaan als onderdeel van de Whole Life Challenge die ik doe met de CrossFit box waar ik zit.

Edit: Damn, net scrambled eggs, worst en geitenkaas gehad voor ontbijt. :9
50gr carbs hier, rest vet en ~1,8-2,0 gram eiwit/KG. Merk nog niets anders qua kracht, alleen loop wel veel sneller leeg. Voorlopig 4x 20-25 min cardio/week na het trainen, wellicht volgende week iets langer per sessie of kcals iets verder naar beneden schalen. Moet er ~3% BF af, dus valt deze keer wel mee. Ik schat half maart als ik het rustig aan doe, maar geen idee nog hoe m'n lichaam op keto gaat reageren.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 15:57:25 #301
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_168468728
Hey
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')