SPOILER: STREAMSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft een record opkomst in de primary gehaald, omdat in het verleden de primaries bij de republikeinen nooit spannend zijn geweest.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:39 schreef skysherrif het volgende:
Oh er zijn posts verwijderd ofzo?
Dit is pijnlijk
Maargoed dan hier alsnog maar mijn vraag:
Trump had toch een record in opkomst in de primaries waar lang meerdere kandidaten stemden, toch opvallend dath ij totaal geen opkomst record heeft in de General election
Wat waren de absolute verschillen dan?quote:Op donderdag 10 november 2016 15:45 schreef skysherrif het volgende:
Iemand een verklaring waarom Trump een recordopkomst had bij de primaries waar veel kandidaten meededen, maar een redelijk lage opkomst bij de general election?
Met Clinton aan het roer was die kans er wel volgens jou?quote:Op donderdag 10 november 2016 15:42 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Omdat we nu geen derde wereldoorlog krijgen.
quote:En Amerika niet op dezelfde falende manier verder gaat als voorheen. Omdat de corrupte democraten vals gespeeld hebben en er alles aan gedaan hebben om Hillary te pushen en het volk het niet slikte. En omdat mijn vriendin op Trump heeft gestemd.
De druk stond flink op de ketel, ja. Die is er nu gelijk af. En ze suggereerde dingen te willen doen die direct tot een oorlog zouden leiden met Rusland.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:53 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Met Clinton aan het roer was die kans er wel volgens jou?
[..]
Relatief kleine fanatieke groep die hem twee keer over de drempel hielp.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:45 schreef skysherrif het volgende:
Iemand een verklaring waarom Trump een recordopkomst had bij de primaries waar veel kandidaten meededen, maar een redelijk lage opkomst bij de general election?
Ja, de oorlogen moeten wel een beetje overzichtelijk blijven. Kleine landjes in het midden-oosten platschieten is prima, maar de grote boeven moeten we natuurlijk te vriend houden.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:55 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De druk stond flink op de ketel, ja. Die is er nu gelijk af. En ze suggereerde dingen te willen doen die direct tot een oorlog zouden leiden met Rusland.
zo dat gaat makkelijk zeg. In het verleden waren de republikeinen ook altijd van die vredelievende lui. Goed, ik ben om, lang de president!quote:Op donderdag 10 november 2016 15:55 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De druk stond flink op de ketel, ja. Die is er nu gelijk af. En ze suggereerde dingen te willen doen die direct tot een oorlog zouden leiden met Rusland.
Zoals?quote:Op donderdag 10 november 2016 15:55 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als jij dat vindt.. ik ben tegen alle inmenging maar ik respecteer je mening.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, de oorlogen moeten wel een beetje overzichtelijk blijven. Kleine landjes in het midden-oosten platschieten is prima, maar de grote boeven moeten we natuurlijk te vriend houden.
Geen rebellen meer bewapenen.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:00 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Zoals?
Kan je me trouwens ook vertellen wat ervoor gaat zorgen dat Amerika nu niet meer op "dezelfde falende manier" doorgaat?
Correct, we weten ook nog niet wie de popular vote heeft gewonnen, het lijkt erop dat Trump die nipt wint. Het is nogal slordig dat ze dit soort cijfers geven terwijl een aantal staten nog niet klaar zijn met tellen.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:26 schreef skysherrif het volgende:
Trouwens, ik hoor overal dat clinton veel minder stemmen dan obama kreeg en trump dan romney, maar er moeten nog miljoen(en) votes binnenkomen uit enkele grote staten, met name Callifornia.
Pssst... dat was sarcasme.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:00 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als jij dat vindt.. ik ben tegen alle inmenging maar ik respecteer je mening.
Inderdaadquote:Op donderdag 10 november 2016 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Correct, we weten ook nog niet wie de popular vote heeft gewonnen, het lijkt erop dat Trump die nipt wint. Het is nogal slordig dat ze dit soort cijfers geven terwijl een aantal staten nog niet klaar zijn met tellen.
dat hoop ik als anti-trumper ookquote:Op donderdag 10 november 2016 16:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Inderdaad
http://edition.cnn.com/election/results
CNN geeft nu de projected popular vote aan trump, zou toch geweldig zijn als die hem wint en al die mensen die spreken van geen eerlijke democratie hun woorden moeten inslikken.
Hetzelfde verhaal als bij HRC vs. Trump.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Relatief kleine fanatieke groep die hem twee keer over de drempel hielp.
Hetzelfde verhaal als waarom Hillary Rodham Corrupt kon winnen van Sanders.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:45 schreef skysherrif het volgende:
Dit soort plaatjes mag je niet posten van de modjes.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De nieuwe first lady.
[ afbeelding ]
Eerlijk is eerlijk, dat is een vooruitgang in vergelijking met mevrouw Obama. Wel respect voor mevrouw Obama haar war on junkfood and sedimentary lifestyle.
Ik weet niet hoe je dit bedoelt, aangezien België geen presidentsverkiezingen heeft.quote:
Toegegeven, dat is niet zo moeilijk. Al zag HC er nog redelijk uit toen ze jong en minder corrupt was. Haar dochter heeft het beter getroffen met de looks wat mij betreft.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:05 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Dit moet er nog binnenkomen, ziet er eerlijk gezegd beter uit voor Trump dan Clinton
Platteland vs Urban Amerika. Desondanks heeft Clinton de popular vote gewonnen met deze kaartquote:Op donderdag 10 november 2016 16:05 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Dit moet er nog binnenkomen, ziet er eerlijk gezegd beter uit voor Trump dan Clinton
Hoezo moeten die mensen dan hun woorden inslikken? Die mensen beweren dat het een oneerlijk systeem is omdat mensen met minder stemmen de winnaar kunnen zijn en dat klopt ongeacht deze uitslag.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Inderdaad
http://edition.cnn.com/election/results
CNN geeft nu de projected popular vote aan trump, zou toch geweldig zijn als die hem wint en al die mensen die spreken van geen eerlijke democratie hun woorden moeten inslikken.
Grondgebied vs. people.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:05 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind zelf de jonge HC knapper dan chelseaquote:Op donderdag 10 november 2016 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Toegegeven, dat is niet zo moeilijk. Al zag HC er nog redelijk uit toen ze jong en minder corrupt was. Haar dochter heeft het beter getroffen met de looks wat mij betreft.
Het merendeel van de overgebleven stemmen komen nog uit Californie en Washington, dus ik wil wedden dat Clinton de popular vote wel wintquote:Op donderdag 10 november 2016 16:02 schreef skysherrif het volgende:
Correct, we weten ook nog niet wie de popular vote heeft gewonnen, het lijkt erop dat Trump die nipt wint. Het is nogal slordig dat ze dit soort cijfers geven terwijl een aantal staten nog niet klaar zijn met tellen.
quote:Op donderdag 10 november 2016 16:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik vind zelf de jonge HC knapper dan chelsea
[ afbeelding ]
Omdat ze spreken over oneerlijk en onterecht, terwijl de volledige uitslag nog niet binnen is en het er nu op lijkt dat Trump deze wint, alhoewel we dat nog maar even moeten afwachten.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:09 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Hoezo moeten die mensen dan hun woorden inslikken? Die mensen beweren dat het een oneerlijk systeem is omdat mensen met minder stemmen de winnaar kunnen zijn en dat klopt ongeacht deze uitslag.
Waar ik kijk zijn de Cali stemmen al binnenquote:Op donderdag 10 november 2016 16:11 schreef L3gend het volgende:
[..]
Het merendeel van de overgebleven stemmen komen nog uit Californie en Washington, dus ik wil wedden dat Clinton de popular vote wel wint
In die grijze counties wonen denk ik genoeg people om de popular vote alsnog naar Trump te laten gaan.quote:
Jij bent het spoor echt bijster huh? Heeft Melanie ooit iets zinnigs gezegd?quote:Op donderdag 10 november 2016 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De nieuwe first lady.
[ afbeelding ]
Eerlijk is eerlijk, dat is een vooruitgang in vergelijking met mevrouw Obama. Wel respect voor mevrouw Obama haar war on junkfood and sedimentary lifestyle.
Nope, stemmen bij de stembussen misschien wel, niet die van per post, dat duurt heel lang.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waar ik kijk zijn de Cali stemmen al binnen
Vind je? Smaken verschillen I guess.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De nieuwe first lady.
[ afbeelding ]
Eerlijk is eerlijk, dat is een vooruitgang in vergelijking met mevrouw Obama.
Hmmm apart dat CNN dan project dat Trump gaat winnen, die zullen die info ook wel meewegen dat Cali nog veel stemmen moet toekennen.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:14 schreef L3gend het volgende:
[..]
Nope, stemmen bij de stembussen misschien wel, niet die van per post, dat duurt heel lang.
Zijn punt was dat België een stemplicht heeft. Niet alleen dat, je hebt ook de plicht om te 'werken' op het stembureau. Ik ben daar een voorstander van, ik zou zeker voor stemmen als daar ooit een referendum over zou worden gehouden. Ik zal je ook meteen een argument geven: de opkomstplicht verschilt sterk tussen de sociaaleconomische klasses en alle andere indelingen die je maakt. Als je wil dat het parlement zo representatief mogelijk is, wat hoort bij een democraatie (de VVD wil dat echter niet), dan moet je ervoor zorgen dat je van alle burgers een stem krijgt. Dat was nu een van die haken en ogen waar wij het eerder over hadden (popular vote vs. kiesmannen). Merk op dat die discussie op zich nergens op sloeg omdat die gebaseerd was op de foute aanname dat Hillary Rodham Corrupt de popular vote won. Dat moeten we nog afwachten, ik verwacht op dit moment dat Trump die nipt wint gezien de staten die nog binnenkomen en gezien het enorme kleien verschil. Dat misverstand hebben we zeker te danken aan de est.media die dit nu opvoeren: "maar zij was populairder"?quote:Op donderdag 10 november 2016 16:08 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je dit bedoelt, aangezien België geen presidentsverkiezingen heeft.
Clinton heeft de popular vote al gewonnen, niet dat het veel uitmaakt.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:12 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
In die grijze counties wonen denk ik genoeg people om de popular vote alsnog naar Trump te laten gaan.
Nee!quote:Op donderdag 10 november 2016 16:16 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Clinton heeft de popular vote al gewonnen, niet dat het veel uitmaakt.
Clinton heeft nog helemaal niets gewonnen.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:16 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Kan me dat haast niet voorstellen, omdat ze voornamelijk uit Cali en Washington komen. Volgens Upshot prognose gaat Clinton de popular vote met 1% winnen, niet dat het veel uitmaakt ofzo, wel leuk voor statistieken.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hmmm apart dat CNN dan project dat Trump gaat winnen, die zullen die info ook wel meewegen dat Cali nog veel stemmen moet toekennen.
Klik hier even op voor uitleg en kijk goed naar het plaatje van de kaart en wat de legenda is (het zou duidelijk moeten zijn op basis van de kaart).quote:Op donderdag 10 november 2016 16:16 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Maar dat verandert niks aan de kritiek op de democratie. Volgens mij haal je twee dingen door elkaar; de democratie en de verkiezing zijn niet hetzelfde.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat ze spreken over oneerlijk en onterecht, terwijl de volledige uitslag nog niet binnen is en het er nu op lijkt dat Trump deze wint, alhoewel we dat nog maar even moeten afwachten.
Vandaar mijn vermoeden dat de est.media dit de wereld in slingert. Iedereen die zelf even onderzoek heeft gedaan weet dat het nog niet duidelijk is en dat het erop lijkt dat Trump de popular vote zal gaan winnen.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:16 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Clinton heeft nog helemaal niets gewonnen.
Dat is lastig te stellen als nog niet alle stemmen geteld zijn en het verschil zo klein is. Je kunt dat pas met zekerheid zeggen als het aantal ongetelde stemmen kleiner is dan het verschil in stemmen.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:16 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
dat het oneerlijk is, is iedereen het over eens toch.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat ze spreken over oneerlijk en onterecht, terwijl de volledige uitslag nog niet binnen is en het er nu op lijkt dat Trump deze wint, alhoewel we dat nog maar even moeten afwachten.
quote:Op donderdag 10 november 2016 16:16 schreef skysherrif het volgende:
[..]
My bad. In de mainstream media-valkuil getrapt.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Klik hier even op voor uitleg en kijk goed naar het plaatje van de kaart en wat de legenda is (het zou duidelijk moeten zijn op basis van de kaart).
https://www.google.nl/?gf(...)eneral+election+2016
Deze verkiezingen waren zeker geen schoolvoorbeeld van democratie. Het stelsel is inherent ondemocratisch, de campagnes waren vrijwel inhoudsloos, en de verkiezingen waren meer een big brother style populariteitswedstrijd dan iets anders.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:18 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Maar dat verandert niks aan de kritiek op de democratie. Volgens mij haal je twee dingen door elkaar; de democratie en de verkiezing zijn niet hetzelfde.
Je kunt nog gelijk krijgen. Clinton staat nog wel voor.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:20 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
[..]
My bad. In de mainstream media-valkuil getrapt.
Waarom zijn die protesten dan nu pas, na de verkiezing. Als je dat echt een probleem vond, deed je het voor de verkiezingen.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:18 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Maar dat verandert niks aan de kritiek op de democratie. Volgens mij haal je twee dingen door elkaar; de democratie en de verkiezing zijn niet hetzelfde.
Het overgrote deel van de stemmen komt nog uit California en Washington, dus dan is niet raar om te veronderstellen dat de kans heel groot is dat Clinton de popular vote gaat winnenquote:Op donderdag 10 november 2016 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vandaar mijn vermoeden dat de est.media dit de wereld in slingert. Iedereen die zelf even onderzoek heeft gedaan weet dat het nog niet duidelijk is en dat het erop lijkt dat Trump de popular vote zal gaan winnen.
Kan, maar ze hebben wel gelijk in dat je het niet kan zeggen als nog niet alles is geteld en het verschil klein is.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:21 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Je kunt nog gelijk krijgen. Clinton staat nog wel voor.
Toen ze nog heel erg jong was, een 'paar' jaar later (zie de 'nerd'-foto toen ze een bril droeg) vond ik het minder. Ik vergeleek de beide dames toen ze ongeveer dezelfde leeftijd hadden. Gek hè dat ze hier nog onschuldig leek?quote:Op donderdag 10 november 2016 16:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik vind zelf de jonge HC knapper dan chelsea
[ afbeelding ]
Met de popular vote win je dan ook niks.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:16 schreef skysherrif het volgende:
[..]
dat zeg je alleen omdat je anti trump bent!quote:Op donderdag 10 november 2016 16:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Deze verkiezingen waren zeker geen schoolvoorbeeld van democratie. Het stelsel is inherent ondemocratisch, de campagnes waren vrijwel inhoudsloos, en de verkiezingen waren meer een big brother style populariteitswedstrijd dan iets anders.
Met politiek en democratie had dit hele circus vrijwel niets te maken.
Dat die staten naar Trump zijn gegaan betekend niet dat Clinton daar helemaal geen stemmen krijgt, the winner takes all principe gaat alleen maar op voor de EVquote:Op donderdag 10 november 2016 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vandaar mijn vermoeden dat de est.media dit de wereld in slingert. Iedereen die zelf even onderzoek heeft gedaan weet dat het nog niet duidelijk is en dat het erop lijkt dat Trump de popular vote zal gaan winnen.
59.938.290 vs. 59.704.886 met Michigan en Arizona (allebei voor Trump) die nog binnen moeten komen.
Ehh, nee. Dat zeg ik al zeker 20 jaar en niet in de laatste plaats ten tijde van Obama.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:24 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
dat zeg je alleen omdat je anti trump bent!Huilie MAD
ik zag er vroeger ook veel onschuldiger uit hoorquote:Op donderdag 10 november 2016 16:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Toen ze nog heel erg jong was, een 'paar' jaar later (zie de 'nerd'-foto toen ze een bril droeg) vond ik het minder. Ik vergeleek de beide dames toen ze ongeveer dezelfde leeftijd hadden. Gek hè dat ze hier nog onschuldig leek?
Nee nu dwaalt het heel erg af. Het ging erom of je het electoral college kon afschaffen en of daarbij wel of geen stemplicht ingevoerd moet worden. Dat Belgie geen electoral college heeft, heeft er sowieso mee te maken dat ze daar uberhaupt geen presidentsverkiezingen hebben. Dat vind ik dus een raar antwoord op de vraag van Moira, die aangeeft dat er ook andere landen zijn zonder electoral college en zonder stemplicht. Maar dat Belgie wel een stemplicht heeft, heeft daar volgens mij weinig mee te maken.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zijn punt was dat België een stemplicht heeft. Niet alleen dat, je hebt ook de plicht om te 'werken' op het stembureau. Ik ben daar een voorstander van, ik zou zeker voor stemmen als daar ooit een referendum over zou worden gehouden. Ik zal je ook meteen een argument geven: de opkomstplicht verschilt sterk tussen de sociaaleconomische klasses en alle andere indelingen die je maakt. Als je wil dat het parlement zo representatief mogelijk is, wat hoort bij een democraatie (de VVD wil dat echter niet), dan moet je ervoor zorgen dat je van alle burgers een stem krijgt. Dat was nu een van die haken en ogen waar wij het eerder over hadden (popular vote vs. kiesmannen). Merk op dat die discussie op zich nergens op sloeg omdat die gebaseerd was op de foute aanname dat Hillary Rodham Corrupt de popular vote won. Dat moeten we nog afwachten, ik verwacht op dit moment dat Trump die nipt wint gezien de staten die nog binnenkomen en gezien het enorme kleien verschil. Dat misverstand hebben we zeker te danken aan de est.media die dit nu opvoeren: "maar zij was populairder"?![]()
Jammer ook van die lading make-up, maar sowieso niet heel geweldig met die implantatenquote:Op donderdag 10 november 2016 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De aantrekkelijkste first daughter tot nu toe?
[ afbeelding ]
Ik heb een bescheiden (weinig naakt) foto genomen omdat ik deze mooier vind dan een ander plaatje wat je gemakkelijk vindt. Dit is meer stijlvol.
ik was de Pi vergetenquote:Op donderdag 10 november 2016 16:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ehh, nee. Dat zeg ik al zeker 20 jaar en niet in de laatste plaats ten tijde van Obama.
(Hoewel ik wel denk dat Obama de beste president is die de VS hebben gehad in de laatste 50 jaar. Helaas heeft hij niet veel verandering kunnen brengen.)
Jij hebt deze foto genomen? Props.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De aantrekkelijkste first daughter tot nu toe?
[ afbeelding ]
Ik heb een bescheiden (weinig naakt) foto genomen omdat ik deze mooier vind dan een ander plaatje wat je gemakkelijk vindt. Dit is meer stijlvol.
Correct, maar veel belangrijker is dat ze die popular vote niet heeft gewonnen en dat het zo goed als zeker is dat Trump ook de popular vote wint, zoals jij zelf nu ook aangeeft.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Met de popular vote win je dan ook niks.
Oke, maar voor de duidelijkheid, mijn reactie ging dus niet specifiek over deze verkiezing.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Deze verkiezingen waren zeker geen schoolvoorbeeld van democratie. Het stelsel is inherent ondemocratisch, de campagnes waren vrijwel inhoudsloos, en de verkiezingen waren meer een big brother style populariteitswedstrijd dan iets anders.
Met politiek en democratie had dit hele circus vrijwel niets te maken.
Ik deel je kritiek op het Amerikaanse stelsel volledig. Deze verkiezingen illustreren alleen hoe door-rot dat systeem is.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:27 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Oke, maar voor de duidelijkheid, mijn reactie ging dus niet specifiek over deze verkiezing.
de tijd zal het lerenquote:Op donderdag 10 november 2016 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Correct, maar veel belangrijker is dat ze die popular vote niet heeft gewonnen en dat het zo goed als zeker is dat Trump ook de popular vote wint, zoals jij zelf nu ook aangeeft.
Est-media hebben de wereld in geholpen dat HC die zou hebben gewonnen (omdat ze nu nog voor staat) om te spinnen en mensen slikken het als zoete koek. Het hoe en wat van het spinnen daar kan ik enkele theorieën op los laten maar dat laat ik maar even.
Het verschil is slechts 200 000 zoals je in mijn reactie (stand vermeld) kan zien. Dat loopt Trump met speels gemak in!
Of ik schrijf het verkeerd of jij leest niet goed, maar ik denk dat Clinton de popular vote houd. Kijk nog eens goed naar de kaart en nee winner takes all gaat niet op bij de popular votequote:Op donderdag 10 november 2016 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Correct, maar veel belangrijker is dat ze die popular vote niet heeft gewonnen en dat het zo goed als zeker is dat Trump ook de popular vote wint, zoals jij zelf nu ook aangeeft.
quote:Est-media hebben de wereld in geholpen dat HC die zou hebben gewonnen (omdat ze nu nog voor staat) om te spinnen en mensen slikken het als zoete koek. Het hoe en wat van het spinnen daar kan ik enkele theorieën op los laten maar dat laat ik maar even.
Het verschil is slechts 200 000 zoals je in mijn reactie (stand vermeld) kan zien. Dat loopt Trump met speels gemak in!
1. Ik ben niet anti-Clinton. Nu ja, ik ben wel tegen haar maar het gaat me niet zozeer om het poppetje, het gaat me om heel dat netwerk en heel het systeem wat er achter dat poppetje zit. Ik richtte mijn pijlen op haar omdat zij de representant van dat alles was. Nu haar carrière voorbij is zal ik mijn pijlen op iets en iemand anders gaan richten. Het gaat om het perverse systeem van mony in politics en cronykapitalisme en zo, niet om 1 poppetje. Alleen, als je dat poppetje noemt dan wordt het helder voor andere mensen.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:22 schreef Chewie het volgende:
Ook wel bizar dat een anti-Clinton user als Bram het amper kan verkroppen als zij wel de popular vote zou hebben.
het is niet rot, zelfs niet oneerlijk. Wel heel ondemocratischquote:Op donderdag 10 november 2016 16:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik deel je kritiek op het Amerikaanse stelsel volledig. Deze verkiezingen illustreren alleen hoe door-rot dat systeem is.
Nu pas? Deze bezwaren worden al jaren aangehaald. Dat er nu even meer over gesproken wordt, komt doordat we weer in een situatie zitten die mogelijk een voorbeeld is van hetgeen waarover geklaagd wordt.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waarom zijn die protesten dan nu pas, na de verkiezing. Als je dat echt een probleem vond, deed je het voor de verkiezingen.
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 07-11-2012 om 05:45:09The electoral college is a disaster for a democracy. reageer retweet
houd houdtquote:Op donderdag 10 november 2016 16:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Of ik schrijf het verkeerd of jij leest niet goed, maar ik denk dat Clinton de popular vote houd.
No shit, Sherlock.quote:Kijk nog eens goed naar de kaart en nee winner takes all gaat niet op bij de popular vote
man wat ben jij ver afgezakt. man, wat ben jij ver afgezakt.quote:man wat ben jij ver afgezakt.
Er heeft niemand van Clinton en van de establishment media gezegd dat zij eigenlijk president zou zijn, omdat ze de popular vote heeft gewonnen of waarschijnlijk zou winnen. Het is inderdaad zo dat Clinton voorstaat in de popular vote en dat het verschil klein is, maar als ze analyseert waar de overgebleven stemmen vandaan komen, is het heel aannemelijk dat Clinton juist haar voorsprong in de popular vote eerder vergroot dan dat Trump haar voorbijstreeft. De media hebben ook Arizona aan Trump gegeven, terwijl daar ook de stemmen niet niet helemaal zijn geteld.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Est-media hebben de wereld in geholpen dat HC die zou hebben gewonnen (omdat ze nu nog voor staat) om te spinnen en mensen slikken het als zoete koek. Het hoe en wat van het spinnen daar kan ik enkele theorieën op los laten maar dat laat ik maar even.
Waarom denk jij gezien die 2 staten die je noemt, waar de uitslag nogal dicht bij elkaar lag Trump opeens genoeg stemmen zou halen om de popular vote binnen te slepen?quote:Op donderdag 10 november 2016 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
1. Ik ben niet anti-Clinton. Nu ja, ik ben wel tegen haar maar het gaat me niet zozeer om het poppetje, het gaat me om heel dat netwerk en heel het systeem wat er achter dat poppetje zit. Ik richtte mijn pijlen op haar omdat zij de representant van dat alles was. Nu haar carrière voorbij is zal ik mijn pijlen op iets en iemand anders gaan richten. Het gaat om het perverse systeem van mony in politics en cronykapitalisme en zo, niet om 1 poppetje. Alleen, als je dat poppetje noemt dan wordt het helder voor andere mensen.
2. Ik kan het prima verkroppen als zij wel de popular vote zou winnen maar ze gaat die blijkbaar niet winnen. Ik heb er moeite mee dat de est.-media weer de boel aan het manipuleren is door te suggereren dat ze de popular vote zou hebben gewonnen. Dat is spinning, die mensen zijn echt niet zo achterlijk dat ze niet weten dat de popular vote nog onbeslist is (zo goed als zeker naar Trump).
quote:Een van de meest omstreden voorstellen die Donald Trump deed tijdens zijn campagne voor het Witte Huis, een migratieverbod voor moslims, is niet meer op zijn website te vinden.
Aan het begin van de dag op 8 november was de verklaring die Trump in december vorig jaar hierover naar buiten bracht nog te lezen. Aan het einde van de dag was de verklaring niet meer te vinden.
In december vorig jaar meldde Trump in een persverklaring dat hij de VS "compleet wilde afsluiten" voor moslims in een reactie op de haat die een "groot deel van de moslims" tegen Amerika zou hebben. Hij haalde een peiling aan die zou aantonen dat 25 procent van de moslims geweld tegen Amerikanen goedkeurt.
"Tot we het probleem begrijpen kan ons land niet het slachtoffer blijven van gruwelijke aanvallen van mensen die alleen maar in de jihad geloven", aldus Trump destijds.
Daar heb je het al.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:36 schreef monkyyy het volgende:
Plan om moslims te weren uit VS niet meer op website Trump
[..]
haha daar gaat ie al. Benieuwd wat er nog meer gaat komenquote:Op donderdag 10 november 2016 16:36 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Het is wel tekenend voor de hele campagne om de looks van de first lady als argument aan te dragen.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:13 schreef fliert het volgende:
[..]
Jij bent het spoor echt bijster huh? Heeft Melanie ooit iets zinnigs gezegd?
Hij heeft zoveel lulkoek de wereld ingeslingerd dat het wat onvoorspelbaar wordt wat hij gaat doen.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:36 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik kan me nog Wilders herinneren die zijn breektpunt 65=65 na 1 uur heeft laten vallenquote:Op donderdag 10 november 2016 16:38 schreef Molurus het volgende:
Is dat trouwens de snelst gebroken verkiezingsbelofte ooit? Kan er niet ver vandaan zitten.
Dat is niet wat ik beweerde. Ik beweerde dat het erop lijkt dat ze hebben gesuggereerd dat ze de popular vote heeft gewonnen omdat een aantal mensen hier (mensen die blijkbaar zelf geen onderzoek hebben gedaan) denkt dat zij de popular vote heeft gewonnen. Dat is inderdaad op dit moment puur speculatie.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:34 schreef L3gend het volgende:
[..]
Er heeft niemand van Clinton en van de establishment media gezegd dat zij eigenlijk president zou zijn, omdat ze de popular vote heeft gewonnen of waarschijnlijk zou winnen.
Het kan best dat jij gelijk hebt maar laten we in ieder geval pas roepen wie de popular vote heeft gewonnen zodra alle stemmen zijn geteld. Als meerdere mensen denken dat dit al duidelijk is dan moeten ze dat bij een of ander medium hebben opgevangen, of dat het nu de NPO, een krant of een USA-medium is.quote:Het is inderdaad zo dat Clinton voorstaat in de popular vote en dat het verschil klein is, maar als ze analyseert waar de overgebleven stemmen vandaan komen, is het heel aannemelijk dat Clinton juist haar voorsprong in de popular vote eerder vergroot dan dat Trump haar voorbijstreeft. De media hebben ook Arizona aan Trump gegeven, terwijl daar ook de stemmen niet niet helemaal zijn geteld.
mooi toch juistquote:Op donderdag 10 november 2016 16:38 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
haha daar gaat ie al. Benieuwd wat er nog meer gaat komen
TPP , dat zou slecht nieuws zijn voor ons (TTIP).quote:Op donderdag 10 november 2016 16:38 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
haha daar gaat ie al. Benieuwd wat er nog meer gaat komen
Wilders was sneller met zijn 65 is 65quote:Op donderdag 10 november 2016 16:38 schreef Molurus het volgende:
Is dat trouwens de snelst gebroken verkiezingsbelofte ooit? Kan er niet ver vandaan zitten.
Ghehe dat zei Cenk ja.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
TPP , dat zou slecht nieuw zijn voor ons (TTIP).
Ik reageerde op een reactie dat aangaf dat Trump direct na de verkiezingen al mogelijk 1 verkiezingsbelofte heeft gebroken. Wilders heeft dat ook in 2010 gedaan met zijn AOWquote:
Verschil in de popular vote is echter ruim 200.000, maar in Michigan is het verschil qua stemmers 13.000 voor Trump en in Arizona 80.000 momenteel.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
59.938.290 vs. 59.704.886 met Michigan en Arizona (allebei voor Trump) die nog binnen moeten komen.
Maar die heeft nooit werkelijk geregeerd, die heeft slechts zijn handtekening onder een gedoogconstructie gezet.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wilders was sneller met zijn 65 is 65
Hij brak z'n belofte al voordat er uberhaupt sprake was van een kabinetsformatie.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar die heeft nooit werkelijk geregeerd, die heeft slechts zijn handtekening onder een gedoogconstructie gezet.
Dit heb ik niet van Cenk overgenomen, alle progressieve media denken het en zelf had ik het ook al bedacht. Hij is nu een poppetje van de Republikeinen, die willen TPP heel erg graag, goed voor hun sponsors en zo. Onder HRC zouden ze ook proberen om het door te drukken.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ghehe dat zei Cenk ja.
Maar TPP moeten wij toch ook accepteren? Misschien vergeet Cenk dat wij het hier ook niet willen
Ah, ok.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:43 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Hij brak z'n belofte al voordat er uberhaupt sprake was van een kabinetsformatie.
kan me voorstellen dat de republikeinen daar anders over denken. En de WildersTrump fanboys hier ookquote:
Het kan best dat jij gelijk hebt. We zien het wel wie de popular vote wint. Mijn punt was (zie het vorige deel) dat we pas een discussie moeten starten met als thema dat de popular vote weer afwijkt van de kiesmannen wanneer dit daadwerkelijk zo blijkt te zijn.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Verschil in de popular vote is echter ruim 200.000, maar in Michigan is het verschil qua stemmers 13.000 voor Trump en in Arizona 80.000 momenteel.
Hij zal daar dus nog flink uit moeten lopen voor hij die popular vote gaat halen.
Gaan de anti trump fans nu boos doen dat hij straks niet meer alle moslims uit het land wil weren?quote:Op donderdag 10 november 2016 16:45 schreef Molurus het volgende:
Ik hoop dat de Geert fans op FOK hier iets van leren trouwens. Maar dat zal wel niet.
Bram vergeet dat in California pas 2/3 van de stemmen zijn geteldquote:Op donderdag 10 november 2016 16:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Verschil in de popular vote is echter ruim 200.000, maar in Michigan is het verschil qua stemmers 13.000 voor Trump en in Arizona 80.000 momenteel.
Hij zal daar dus nog flink uit moeten lopen voor hij die popular vote gaat halen.
lijkt me niet neequote:Op donderdag 10 november 2016 16:45 schreef Molurus het volgende:
Ik hoop dat de Geert fans op FOK hier iets van leren trouwens. Maar dat zal wel niet.
quote:Op donderdag 10 november 2016 16:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gaan de anti trump fans nu boos doen dat hij straks niet meer alle moslims uit het land wil weren?
Als ik een PVV stemmer was, dat een belangrijk punt vond, en Wilders dat vervolgens niet uitvoert als hij wordt gekozen dan zou ik daar wel boos over zijn.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gaan de anti trump fans nu boos doen dat hij straks niet meer alle moslims uit het land wil weren?
Omdat hij wel in ere moet worden gehouden met het snelste een verkiezingsbelofte dumpenquote:Op donderdag 10 november 2016 16:47 schreef 6star6lord6 het volgende:
Waarom gaat dit topic over Geert Wilders?
Wilders gaat alle moskeeën sluiten en daar gaan we hem aan houden ook!quote:Op donderdag 10 november 2016 16:45 schreef Molurus het volgende:
Ik vermoed dat deze belerende toon juist hen stimuleert om op de PVV te stemmen.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:45 schreef Molurus het volgende:
Uiteindelijk vind zelfs een groot deel van de trump supporters zij nretorieken over islam en hispanics niet heel belangrijk. Economie en national safety waren het belangrijkst.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als ik een PVV stemmer was, dat een belangrijk punt vond, en Wilders dat vervolgens niet uitvoert als hij wordt gekozen dan zou ik daar wel boos over zijn.
Zou je dat onterecht vinden?
Overigens ben ik geen PVV stemmer, vind ik dat geen belangrijk punt, en dat Wilders ooit wordt gekozen moeten we ook nog maar zien.
Vooralsnog ben ik niet boos maar verbaas ik me vooral over het succes dat politici hebben met zulke populistische retoriek. Zo dom is het volk toch ook niet? Of vindt men dat wel OK, somehow, is dat het?
Wellicht ook dat daar 2.5x zoveel mensen wonen als in Arizona en Michigan samen.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:47 schreef L3gend het volgende:
[..]
Bram vergeet dat in California pas 2/3 van de stemmen zijn geteld
Omdat Donald Trump de USA-evenknie is van o.a. Geert Wilders, ook van Le Pen, de Brexit, het Vlaams Belang en vele soortgelijke bewegingen. Blue collar mensen die pissed zijn omdat de politieke top het grootkapitaal en de multinationals dient in plaats van het volk. In wezen een opstand tegen het neoliberalisme.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:47 schreef 6star6lord6 het volgende:
Waarom gaat dit topic over Geert Wilders?
Als je de percentages doorrekent loopt Trump in Arizona nog ongeveer 30.000 stemmen in qua popular vote. In Michigan is het aantal wat hij nog kan inlopen hooguit een paar 1000.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het kan best dat jij gelijk hebt. We zien het wel wie de popular vote wint. Mijn punt was (zie het vorige deel) dat we pas een discussie moeten starten met als thema dat de popular vote weer afwijkt van de kiesmannen wanneer dit daadwerkelijk zo blijkt te zijn.
Begrijp me niet verkeerd, een discussie over popular vote vs. kiesmannen vind ik zeker interessant maar dan is het startpunt anders en het lijkt me goed als we daar een nieuwe draad voor aanmaken omdat dat iets meer verdient dan een bijonderwerp in deze slowchat gezien alle haken en ogen die eraan zitten.
Noem je Trump nu blue collar?quote:Op donderdag 10 november 2016 16:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat Donald Trump de USA-evenknie is van o.a. Geert Wilders, ook van Le Pen, de Brexit, het Vlaams Belang en vele soortgelijke bewegingen. Blue collar mensen die pissed zijn omdat de politieke top het grootkapitaal en de multinationals dient in plaats van het volk. In wezen een opstand tegen het neoliberalisme.
Nee, ik had over het hoofd gezien dat die staat nog niet binnen is.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:47 schreef L3gend het volgende:
[..]
Bram vergeet dat in California pas 2/3 van de stemmen zijn geteld
Zo lekker gewoon gebleven, die man.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Noem je Trump nu blue collar?.
Dat hadden de media niet over het hoofd gezien, dus eerst goed kijken voordat je weer de media aanvaltquote:Op donderdag 10 november 2016 16:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ik had over het hoofd gezien dat die staat nog niet binnen is.
Ja, dat verandert de zaak.
Allesbehalve maar voor blue collar mensen is HRC het gezicht van het establishment, nog veel meer dan Trump. Allesbehalve HRC gold voor hen.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ook zo'n belofte die snel gebroken zou kunnen worden als hij regeert.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wilders gaat alle moskeeën sluiten en daar gaan we hem aan houden ook!
Ik vermoed dat Sanders zou zijn weggezet als een socialist en nooit ook maar enige kans gehad zou hebben.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Allesbehalve maar voor blue collar mensen is HRC het gezicht van het establishment, nog veel meer dan Trump. Allesbehalve HRC gold voor hen.
Als Sanders de nominatie had mogen winnen dan zou Trump geen president zijn geworden, ook omdat Sanders tientallen miljoenen millennials naar de stembus had gekregen.
Volgens noemde Trump zichzelf als een blue collar worker in een van zijn speechesquote:Op donderdag 10 november 2016 16:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Door de Republikeinen waarschijnlijk maar de Democraten en daarmee in het verlengde de media zouden vol achter hem staan.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:57 schreef fliert het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Sanders zou zijn weggezet als een socialist en nooit ook maar enige kans gehad zou hebben.
Gewoon hier hoor, voor zover werk dat toeliet. Ik heb ook steeds mensen van repliek voorzien. In tegenstelling tot bepaalde andere users ren ik niet weg als ik weerwoord krijg.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zie dat Monolith niets heeft geleerd van eerder. Nog steeds uit de hoogte doen vanuit een ivoren toren en vol de aanval inzetten om een ander te kleineren wanneer hij dat kan.
Monolith, waar was jij toen jij je schuilhield in POL-café omdat jij hier de wind van voren kreeg van 20 man?
Ja, maar belangrijker is dat voor de blue collar mensen "alles behalve HRC" gold. Dat is de reden dat Trump appelleerde op hen. Trump (of de mensen achter hem) had dat goed in de gaten.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:59 schreef L3gend het volgende:
[..]
Volgens noemde Trump zichzelf als een blue collar worker in een van zijn speeches
Maar dat was nu met Clinton toch ook al het geval?quote:Op donderdag 10 november 2016 16:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Door de Republikeinen waarschijnlijk maar de Democraten en daarmee in het verlengde de media zouden vol achter hem staan.
Bernie Madoff op financien.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:57 schreef TheVulture het volgende:
Die namen van Team Trump die worden genoemd, dat gaat een feest worden met oa Christie, Guliani en Gingrich
Was een prima burgemeester van New York.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:03 schreef skysherrif het volgende:
Is Giuliani echt zo incompetent?
Ja, lijkt me ook dat je als idioot geen burgemeester van NY uberhaubt wordt.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:04 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Was een prima burgemeester van New York.
Sanders is ineens een mooie droom voor de meeste mensen in dat land.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:57 schreef TheVulture het volgende:
Die namen van Team Trump die worden genoemd, dat gaat een feest worden met oa Christie, Guliani en Gingrich
Goed is hij niet. Meeliften op wat zijn voorganger startte en verder had hij geluk met 9/11.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:03 schreef skysherrif het volgende:
Zijn presidentskandidaatschap in 2008 bestond uit niets ander dan in ieder zinnetje '9/11' te proppen. Zijn nog wel grappige parodieën over gemaakt.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:03 schreef skysherrif het volgende:
De primary agenda is ook niet afgetemd op HRC. Ze hebben vooral geprobeerd om wat staten zoals Illinois later te doen om gematigde staten later te doen om de republikeinen dwars te zitten. Het zuiden wordt geregeerd door republikeinen daar hebben de democraten niets over te zeggen.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Doe de moeite niet Monolith, ik lees jouw reacties op mij niet. Iets anders dan kleineren doe jij toch niet, daar bedank ik voor. Ik ben wel benieuwd of dat jij inmiddels hebt erkend hoe geweldig jij er naast zat?
"De primary-agenda kan niet op HRC zijn afgestemd want dat begon al in 2014"
"Trump kan Michigan en Pennsylvania niet winnen want 538-god..."
"De media werken onafhankelijk"
Ondertussen papegaai jij TWP de ganse tijd. Hoe vaak ik hier al niet iets van jou tegenkwam waarvan ik er een paar dagen later achter kwam dat dit in TWP stond.
Het toont vooral aan dat Trump oude wijn in een nieuwe zak isquote:Op donderdag 10 november 2016 17:03 schreef skysherrif het volgende:
Hij is toch die miljardair die het burgemeesterschap van New York kocht?quote:Op donderdag 10 november 2016 17:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Goed is hij niet. Meeliften op wat zijn voorganger startte en verder had hij geluk met 9/11.
Hij was ook niet zo erg als burgemeester, hij lifte vooral op 9/11quote:Op donderdag 10 november 2016 17:03 schreef skysherrif het volgende:
WAT?!?! Trump gaat alles anders en beter doen is ons beloofd!!!!!11quote:Op donderdag 10 november 2016 17:07 schreef Hexagon het volgende:
Het is
[..]
Het toont vooral aan dat Trump oude wijn in een nieuwe zak is
Dat was de slechtste campagne strategie ooit, alleen focussen op Florida en daar afgaanquote:Op donderdag 10 november 2016 17:06 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zijn presidentskandidaatschap in 2008 bestond uit niets ander dan in ieder zinnetje '9/11' te proppen. Zijn nog wel grappige parodieën over gemaakt.
Dat klopt maar interessanter is hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen in wiens belang het niet is dat dit kliekje regeert toch voor die kliekje kozen terwijl een flink deel van hen weet dat het niet in hun belang is dat ze regeren.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:07 schreef Hexagon het volgende:
Het is
[..]
Het toont vooral aan dat Trump oude wijn in een nieuwe zak is
Je kunt als idioot ook president worden blijkt nuquote:Op donderdag 10 november 2016 17:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook dat je als idioot geen burgemeester van NY uberhaubt wordt.
Wat krijgen we nouquote:Op donderdag 10 november 2016 16:36 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ze mogen het ervaren de komende Jaren.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat klopt maar interessanter is hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen in wiens belang het niet is dat dit kliekje regeert toch voor die kliekje kozen terwijl een flink deel van hen weet dat het niet in hun belang is dat ze regeren.
Inspelen op angst voor hunnie/die daar en dat volk. "Maar voor jullie ga ik alles doen hoor."quote:Op donderdag 10 november 2016 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat klopt maar interessanter is hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen in wiens belang het niet is dat dit kliekje regeert toch voor die kliekje kozen terwijl een flink deel van hen weet dat het niet in hun belang is dat ze regeren.
Wat er altijd gebeurt met populisten, die roepen maar wat losse kreten die het goed doen bij stemvee, krijgen daarom stemmen en vervolgens draaien ze als een blad aan een boom om... en over 4 jaar zou je dan denken dat ze er niet nog een keer intrappen maar da's vaak ook ijdele hoopquote:
Het is ook vrij absurd hoe HRC haar team bepaalde swing states compleet verwaarloosde door daar geen campagne te voeren (geen commercials en zo). Michigan bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:08 schreef L3gend het volgende:
[..]
Dat was de slechtste campagne strategie ooit, alleen focussen op Florida en daar afgaan
Het verschil met deze populist is dat hij wel een Congress achter zich heeft staan, haalbare echt conservatieve/republikeinse ideen gaan er wel gewoon komen.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat er altijd gebeurt met populisten, die roepen maar wat losse kreten die het goed doen bij stemvee, krijgen daarom stemmen en vervolgens draaien ze als een blad aan een boom om... en over 4 jaar zou je dan denken dat ze er niet nog een keer intrappen maar da's vaak ook ijdele hoop
Heel veel mensen ontbreekt het intellect en het inschattingsvermogen en daar maken populisten handig gebruik van...quote:Op donderdag 10 november 2016 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo ver zat 538 er niet vanaf.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Doe de moeite niet Monolith, ik lees jouw reacties op mij niet. Iets anders dan kleineren doe jij toch niet, daar bedank ik voor. Ik ben wel benieuwd of dat jij inmiddels hebt erkend hoe geweldig jij er naast zat?
Ondertussen papegaai jij TWP de ganse tijd. Hoe vaak ik hier al niet iets van jou tegenkwam waarvan ik er een paar dagen later achter kwam dat dit in TWP stond.
Zij hebben de fout gemaakt om te laat in Michigan te strijden. In Pennsylvania waren ze wel de gehele campagne, en die hebben ze ook verloren. En Wisconsin zag niemand aankomen, Trump had daar zelfs een event afgelast in de final daysquote:Op donderdag 10 november 2016 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is ook vrij absurd hoe HRC haar team bepaalde swing states compleet verwaarloosde door daar geen campagne te voeren (geen commercials en zo). Michigan bijvoorbeeld.
Te gemakkelijk! Dat gebeurt wel maar dat is in mijn ogen niet de kern van het probleem (meer het opportunistisch inspelen op de gevolgen van het probleem). Het is vooral het afstoten door de rest van de politiek wat ervoor zorgt. Als je het grootkapitaal en de bedrijven dient in plaats van het volk...quote:Op donderdag 10 november 2016 17:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Inspelen op angst voor hunnie/die daar en dat volk. "Maar voor jullie ga ik alles doen hoor."
Zelfde als met bijstamdstrekkers die PVV gaan stemmen want kutmarokkanen.
Die muur komt er sowieso niet lijkt me.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:15 schreef vigen98 het volgende:
Als Trump die belofte gaat verbreken dan zie ik al rellen uitbreken eerlijk gezegdEn als er geen muur komt dan moeten ze hem gewoon afzetten.
Natuurlijk niet! Dat zou gekkenwerk zijn en als Trump het niet in de gaten zou hebben, wat hij al die tijd in de gaten heeft gehad, dan wijzen andere mensen hem er wel op. Misschien wel meer technologie en patrouilles of zo.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die muur komt er sowieso niet lijkt me.
Eerlijk gezegd wel.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Had je iets anders verwacht dan?
Maar daarom hebben ze niet op Trump gestemd..quote:Op donderdag 10 november 2016 17:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het verschil met deze populist is dat hij wel een Congress achter zich heeft staan, haalbare echt conservatieve/republikeinse ideen gaan er wel gewoon komen.
Ik denk dat het hem in de primaries heeft geholpen, niet in de general election, sterker nog daar heeft het hem vooral tegengewerkt.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:19 schreef vigen98 het volgende:
Oké tis gedaan met Trump, die 2 standpunten hebben hem enorm veel stemmen opgeleverd. Als die niet door gaan dan is hij al het steun verloren. Ik hoop voor hem dat hij beter aan zijn beloftes gaat houden want zo niet dan is het snel klaar met zo'n leugenaar.
Wisconsin zagen ook de 'alternatieve' media niet aankomen, Trump zelf inderdaad ook niet. Zo heb je elke verkiezing wel een verrassing.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:16 schreef L3gend het volgende:
[..]
Zij hebben de fout gemaakt om te laat in Michigan te strijden. In Pennsylvania waren ze wel de gehele campagne, en die hebben ze ook verloren. En Wisconsin zag niemand aankomen, Trump had daar zelfs een event afgelast in de final days
Chill, die muur is nog niet afgeblazen.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:19 schreef vigen98 het volgende:
Oké tis gedaan met Trump, die 2 standpunten hebben hem enorm veel stemmen opgeleverd. Als die niet door gaan dan is hij al het steun verloren. Ik hoop voor hem dat hij beter aan zijn beloftes gaat houden want zo niet dan is het snel klaar met zo'n leugenaar.
En een progressieve rechter gaat benoemen.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:20 schreef L3gend het volgende:
En nu nog aankondigen dat hij NAFTA en TPP steunt en het is compleet
Ja de primaries zijn voor de republikeinen. Het senaat en huis zijn van de republikeinen, die gaan zijn voorstellen gewoon blokkeren ongeacht Pence want zelfs Pence kan dan Trump niet meer goed laten lijken.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat het hem in de primaries heeft geholpen, niet in de general election, sterker nog daar heeft het hem vooral tegengewerkt.
Die wonen hier al genoeg.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:21 schreef skysherrif het volgende:
Hij gaat gewoon extreme vetten jongens.
Jij dacht dat hij die idiote beloftes ook daadwerkelijk waar ging maken?quote:Op donderdag 10 november 2016 17:19 schreef vigen98 het volgende:
?quote:Op donderdag 10 november 2016 17:21 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja de primaries zijn voor de republikeinen. Het senaat en huis zijn van de republikeinen, die gaan zijn voorstellen gewoon blokkeren ongeacht Pence want zelfs Pence kan dan Trump niet meer goed laten lijken.
Hij werd al weg gezet als socialist (zo noemt hij zichzelf ook) en dat leek hem toch minder tegen te werken dan dat je zou denken.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:57 schreef fliert het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Sanders zou zijn weggezet als een socialist en nooit ook maar enige kans gehad zou hebben.
een ongelooflijke jankkip ben je ook hè met je est.media, de uitslag wordt de uitslag als alles is geteld, daar gaat geen enkele media iets aan veranderenquote:Op donderdag 10 november 2016 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat ons op een ander punt brengt. De meeste senatorplekken die aan de beurt waren werden bezet door Republikeinen, ook hiermee hebben de Democraten grandioos gefaald. De enige logische conclusie voor die partij: iedereen van de DNC ontslaan, Sanders als hoofd van de DNC benoemen en alles opnieuw opbouwen. Natuurlijk zullen de mensen die nu die goede baantjes hebben en die reikhalzend uitkijken naar een lobbyfunctie dat niet vrijwillig afstaan en dus rommelen ze nog even verder totdat ze geen keuze meer hebben.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het verschil met deze populist is dat hij wel een Congress achter zich heeft staan, haalbare echt conservatieve/republikeinse ideen gaan er wel gewoon komen.
quote:Op zondag 27 december 2015 14:49 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Dat hij dit dik gaat winnen kan je toch al van mijlenver zien aankomen?
Hillary kapot maken, mocht dat erop aankomen uiteindelijk, gaat nog makkelijker voor m zijn dan Jeb! Met alle schandalen om haar heen die Trump kan exploiteren...
Hij schreeuwt een paar keer dat ze low energy is of bedenkt een nieuwe term en het is over en uit voor haar... :/
quote:Op zondag 27 december 2015 14:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, maar zoals je al eerder te kennen gaf in dit topic ben je totaal niet op de hoogte van de situatie in deze verkiezingsrace of de recentelijke ontwikkelingen in de VS in algemene zin. Heb je al je geld al ingezet op Trump?
quote:Op zondag 27 december 2015 19:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dáárom is Trump kansloos tegen Clinton.
quote:Op zondag 27 december 2015 15:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik snap dat je als Trump adept fan bent van 'fact free politics', maar in een discussie is het wel handig als mensen nog enigszins kennis van zaken hebben.
quote:Op zondag 27 december 2015 19:11 schreef OMG het volgende:
Dit topic kan wel dicht met dit orakel hier. Gegarandeerd miljonair, die Koskesh, met z'n 200 euro inleg.
quote:Op zondag 27 december 2015 15:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je hebt aangegeven totaal geen verstand te hebben van de Amerikaanse politiek, of jezelf er überhaupt in verdiept te hebben. Waarom zou je in godsnaam 200 euro zetten op Trump, als iedereen je hier tegenspreekt?
De zogenaamde progressieven hebben ook gefaald downballot. Feingold en Teachout verloren. Een van de weinige upsets gebeurde in mijn eigen district, maar dat was juist een zeer gematigde die veel steun kreeg door de Hispanics en de Asians.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat ons op een ander punt brengt. De meeste senatorplekken die aan de beurt waren werden bezet door Republikeinen, ook hiermee hebben de Democraten grandioos gefaald. De enige logische conclusie voor ide partij: iedereen van de DNC ontslaan, Sanders als hoofd van de DNC benoemen en alles opnieuw opbouwen. Natuurlijk zullen de mensen die nu die goede baantjes hebben en die reikhalzend uitkijken naar een lobbyfunctie dat niet vrijwillig afstaan en dus rommelen ze nog even verder totdat ze geen keuze meer hebben.
Jou neem ik allang niet meer serieus dus jij mag dat vinden.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:22 schreef Re het volgende:
[..]
een ongelooflijke jankkip ben je ook hè met je est.media, de uitslag wordt de uitslag als alles is geteld, daar gaat geen enkele media iets aan veranderen
dat Jan ik wel begrijpen van een undercover communist, hoeveel krijg je betaalt eigenlijkquote:Op donderdag 10 november 2016 17:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jou neem ik allang niet meer serieus dus jij mag dat vinden.
Jij hebt ijverig gezocht.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:24 schreef Koskesh het volgende:
Nee, maar zoals je al eerder te kennen gaf in dit topic ben je totaal niet op de hoogte van de situatie in deze
En op reacties waarop hij geen weerwoord heeft reageert hij simpelweg niet.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:22 schreef Re het volgende:
[..]
een ongelooflijke jankkip ben je ook hè met je est.media, de uitslag wordt de uitslag als alles is geteld, daar gaat geen enkele media iets aan veranderen
Hoe staat de popular vote verliezen met een geschatte 1-2% precies gelijk aan dik winnen?quote:
Het draait zoals je weet om de kiesmannen, en dat heeft de Don toch wel aardig voor elkaar gekregen. Jammer genoeg.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe staat de popular vote verliezen met een geschatte 1-2% precies gelijk aan dik winnen?
Het pijnlijke is dat we zo nog enkele tientallen reactieketens kunnen plaatsen waarin hetzelfde clubje ieder ander voor idioot uitmaakte terwijl die 'idioten' gelijk hebben gekregen. Je zou verwachten dat ze een toontje lager gaan zingen maar in plaats daarvan doen ze nog steeds belerend.quote:
Dat is een beetje het zelfde als in het voetbal zeggen dat je wel veel balbezit had. De populair vote is toch niet waar het om draait in de Amerikaanse verkiezingen?quote:Op donderdag 10 november 2016 17:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe staat de popular vote verliezen met een geschatte 1-2% precies gelijk aan dik winnen?
En voor de popular vote gaat het weinig schelen, wie die ook wint.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het draait zoals je weet om de kiesmannen, en dat heeft de Don toch wel aardig voor elkaar gekregen. Jammer genoeg.
Voor mensen die geen Trump fans zijn is dat goed nieuws ja.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:20 schreef Fylax het volgende:
Nouja mooi toch daT ie dat plan heeft geschrapt.
Yup. Stond in het groot "Trump" op de zijkant.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:33 schreef JanCees het volgende:
[..]
Met zijn eigen vliegtuig neem ik aan?
Natuurlijk reageer jij niet Bram. Een dominee preekt en zijn gevolg mag enkel instemmend knikken.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ze vinden het meeste wat hij zegt niet heel belangrijkquote:Op donderdag 10 november 2016 16:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Uiteindelijk vind zelfs een groot deel van de trump supporters zij nretorieken over islam en hispanics niet heel belangrijk. Economie en national safety waren het belangrijkst.
Lieverdat hij deze beloften breekt dan doorzet.
Hij is blijkbaar even afwezig.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:31 schreef Typisch het volgende:
[..]
Doet Euribob nog aan censuur hier trouwens? Of is hij hier niet meer te bekennen?
Nee, het is een beetje als stellen dat Ajax dik gaat winnen en bij een moeizame 2-1 overwinning met veel kansen voor de tegenstander je gelijk claimen.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat is een beetje het zelfde als in het voetbal zeggen dat je wel veel balbezit had. De populair vote is toch niet waar het om draait in de Amerikaanse verkiezingen?
Hij heeft qua punten toch niet met 2-1 verloren? Hij heeft een groot verschil gepakt in aantal punten.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, het is een beetje als stellen dat Ajax dik gaat winnen en bij een moeizame 2-1 overwinning met veel kansen voor de tegenstander je gelijk claimen.
Groot zou ik het verschil niet noemen, een vrij normaal verschil. Stel bijvoorbeeld dat hij Florida niet had gewonnen, was het verschil klein geweest.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:37 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hij heeft qua punten toch niet met 2-1 verloren? Hij heeft een groot verschil gepakt in aantal punten.
Het is winnen of verliezen volgens de regels. Clinton heeft niet voor niets de uitslag geaccepteerd.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:32 schreef Typisch het volgende:
Dat is een beetje het zelfde als in het voetbal zeggen dat je wel veel balbezit had. De populair vote is toch niet waar het om draait in de Amerikaanse verkiezingen?
Stel dat Pietje niet twee keer scoorde, dan was het maar 2-1 geweest in plaats van 4-1. Geen groot verschil dus.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Groot zou ik het verschil niet noemen, een vrij normaal verschil. Stel bijvoorbeeld dat hij Florida niet had gewonnen, was het verschil klein geweest.
Die zijn al lang blij dat Clinton geen oorlog begintquote:Op donderdag 10 november 2016 17:39 schreef Hexagon het volgende:
Wallstreet is duidelijk opgelucht dat er weinig gaat veranderen.
Nog even iets anders, het is grappig dat juist een van hen spreekt over de bekende echokamer terwijl ze er zelf het slachtoffer van zijn geworden.quote:
Private gevangenissen zijn blijquote:Op donderdag 10 november 2016 17:39 schreef Hexagon het volgende:
Wallstreet is duidelijk opgelucht dat er weinig gaat veranderen.
Beste vergelijking is dat in een best of 7, Trump vier wedstrijden nipt gewonnen heeft en 3 wedstrijden ruim heeft verloren.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:37 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hij heeft qua punten toch niet met 2-1 verloren? Hij heeft een groot verschil gepakt in aantal punten.
Ik las een treffende vergelijking met tennis: het is als meer punten en games winnen, maar in sets verliezen. Uiteindelijk gaat het gewoon om het laatste.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Nee, dat is niet mijn punt, je anologie is verkeerd. Door het kiesmannensysteem gaan bijvoorbeeld de keismannen van Florida (29) ofwel naar Trump of naar Clinton, een verschil van 58 kiesmannen in het eindresultaat. Dat is dus maar een verschil van 1 staat.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:40 schreef Typisch het volgende:
[..]
Stel dat Pietje niet twee keer scoorde, dan was het maar 2-1 geweest in plaats van 4-1. Geen groot verschil dus.
twitter:LavieJanRoos twitterde op donderdag 10-11-2016 om 17:42:27Dochter (8): "Wat er dat Trump gewonnen heeft hè. Nu komt er oorlog." Wie zegt dat? "Onze juf."#manmanman reageer retweet
74, alleen Florida scheelt al 58, zijn dus maar ongeveer 2 staten.quote:
Nice!quote:Op donderdag 10 november 2016 17:22 schreef Felagund het volgende:
O, van de Duitse de Speld:
http://www.the-postillon.com/2016/11/mexico-wall.html
(Artikel is in het Engels).
Er is dus nog hoop voor Trump.
Niemand heeft het ook qua kiesmannen, wel is het dat hij in totaal minder stemmen heeft en in aantal cruciale staten nipt heeft gewonnenquote:
Dat snap ik, maar je pakt nu precies de staat waardoor het verschil het grootste was geweest. Zelfs als hij die grote staat zou verliezen had hij nog gewonnen. Ik vind nipt dan ook een verkeerde term voor iemand die zonder een Florida gewoon alsnog het presidentschap naar zich toe kon trekken.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, dat is niet mijn punt, je anologie is verkeerd. Door het kiesmannensysteem gaan bijvoorbeeld de keismannen van Florida (29) ofwel naar Trump of naar Clinton, een verschil van 58 kiesmannen in het eindresultaat. Dat is dus maar een verschil van 1 staat.
Z'n dochter spreekt vreemd Nederlands.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:43 schreef Infection het volgende:
twitter:LavieJanRoos twitterde op donderdag 10-11-2016 om 17:42:27Dochter (8): "Wat er dat Trump gewonnen heeft hè. Nu komt er oorlog." Wie zegt dat? "Onze juf."#manmanman reageer retweet
Volgens alle Clinton-haters was WW3 met Rusland binnen enkele maanden na haar verkiezing uitgebroken, dus beide partijen zijn even goed in fearmongering.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:43 schreef Infection het volgende:
Leuk verzonnen van Janquote:Op donderdag 10 november 2016 17:43 schreef Infection het volgende:
Ik zeg ook niet dat hij nipt heeft gewonnen, maar het gewoon een "normaal" verschil was. Jullie stellen dat het verschil ruim was.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:45 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar je pakt nu precies de staat waardoor het verschil het grootste was geweest. Zelfs als hij die grote staat zou verliezen had hij nog gewonnen. Ik vind nipt dan ook een verkeerde term voor iemand die zonder een Florida gewoon alsnog het presidentschap naar zich toe kon trekken.
Goed punt.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij nipt heeft gewonnen, maar het gewoon een "normaal" verschil was. Jullie stellen dat het verschil ruim was.
Een goede vergelijking. Balbezit is het niet doel, scoren is het doel. De meeste stemmen krijgen is niet het doel, de meeste kiesmannen krijgen is het doel.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Bij Clinton is er een stuk meer reden om dat te denken dan bij Trump eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:46 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Volgens alle Clinton-haters was WW3 met Rusland binnen enkele maanden na haar verkiezing uitgebroken, dus beide partijen zijn even goed in fearmongering.
Ik zie sommige juffen er wel toe in staat, eerlijk gezegd.quote:
Ze hadden totaal geen rekening mee gehouden dat Trump zou winnenquote:South Park was forced to re-write tonight’s episode after Trump’s win
Ik heb nogal de indruk dat al die mensen op Twitter en what not die dochter-, zoon-, leerling-uitspraken vooral uit hun duim zuigen.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:43 schreef Infection het volgende:
Hoeveel juffen ken jij dan precies, Bram?quote:Op donderdag 10 november 2016 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zie sommige juffen er wel toe in staat, eerlijk gezegd.
Mwah, kan heel goed gewoon realiteit zijn. Die juf zal niet de eerste zijn die dit soort onzin uitkraamt.quote:
Terwijl ze nagenoeg 50-50 staan op absolute stemmen. Laat precies zien hoe kut dat systeem isquote:
Maar jij gelooft dan ook vrij makkelijk dingen die mensen zeggen, als ze maar niet van de MSM zijn.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sterker nog, een docent waar ik vroeger les van had post net zoiets op Facebook.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, nipt houdt voor mij in dat als je die ene staat met 4 kiesmannen had verloren in plaats van gewonnen...quote:Op donderdag 10 november 2016 17:45 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar je pakt nu precies de staat waardoor het verschil het grootste was geweest. Zelfs als hij die grote staat zou verliezen had hij nog gewonnen. Ik vind nipt dan ook een verkeerde term voor iemand die zonder een Florida gewoon alsnog het presidentschap naar zich toe kon trekken.
Het is alleen maar kut als het slecht uitpakt voor de democratenquote:Op donderdag 10 november 2016 17:49 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Terwijl ze nagenoeg 50-50 staan op absolute stemmen. Laat precies zien hoe kut dat systeem is
Ik ook, de maatschappijleerles was bij ons louter linkse indoctrinatie, gelukkig trapten daar maar weinig in.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik werk met tientallen van ze.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoeveel juffen ken jij dan precies, Bram?
Thanks. Ik lees het met veel interesse en plezier.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:49 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ze hadden totaal geen rekening mee gehouden dat Trump zou winnen
http://www.avclub.com/art(...)ts-episode-af-245669
[ afbeelding ]
Hoe durf je?quote:Op donderdag 10 november 2016 17:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik werk met tientallen van ze.
Ik kan het bevestigen.
Ik vond het zelf een onuitvoerbaar plan alleen had wel verwacht dat hij het zou doorzetten alhoewel dit een foutje is dus niets aan de hand.quote:
Hoeveel is "minder"quote:Op donderdag 10 november 2016 17:51 schreef vigen98 het volgende:
Donald's plan om minder moslims toe te laten is nog steeds het plan van Trump.
Officieel in zijn 100 dagen plan!
Bah.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:51 schreef vigen98 het volgende:
Donald's plan om minder moslims toe te laten is nog steeds het plan van Trump.
Officieel in zijn 100 dagen plan!
maar jij bent een fucking white malequote:Op donderdag 10 november 2016 17:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik werk met tientallen van ze.
Ik kan het bevestigen.
Komt omdat docenten meestal linkse geitenwollensokken figuren zijn.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef Ingolstadt het volgende:
Mijn docente geschiedenis vertelde destijds ook dat Wilders prima te vergelijken is met Hitler
Hij is nog niet eens president en maakt Amerika nu al weer greatquote:Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]
Dow Jones surges to new record high!
http://www.usatoday.com/s(...)mp-victory/93580628/
Dan kun je wel serieus gaan klagen bij school. Maar dat doet Jan niet. Want het is gewoon verzonnen.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef KoosVogels het volgende:
Ja hoor mensen, een juf gaat tegen 8-jarigen zeggen dat er oorlog komt.
Jij overschat mensen.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef KoosVogels het volgende:
Absentee votes en provisional votes. Stemmen die per post gedaan zijn, hoeven niet op verkiezingsdag aankomen, alleen slechts verstuurd zijn. En ook stemmen van Amerikanen uit het buitenland, stemmen van militairenquote:Op donderdag 10 november 2016 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, nipt houdt voor mij in dat als je die ene staat met 4 kiesmannen had verloren in plaats van gewonnen...
Maar goed, iedereen mag zijn eigen definities hanteren. Over een paar dagen kunnen we hopelijk eens gaan bekijken welke staten hij allemaal had kunnen verliezen.
Weet iemand van jullie waarom het zo lang duurt voordat alle resultaten binnen zijn?
Geen verrassing aangezien hij relaties wilt repareren in plaats van een nieuwe koude oorlog uit te lokkenquote:Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]
Het T R U M P effect!
Mijn geschiedenislerares gaf ongevraagd stemadvies...quote:Op donderdag 10 november 2016 17:51 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ik ook, de maatschappijleerles was bij ons louter linkse indoctrinatie, gelukkig trapten daar maar weinig in.
Dat klopt vaak ja.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:53 schreef Infection het volgende:
[..]
Komt omdat docenten meestal linkse geitenwollensokken figuren zijn.
Vrede met China, vrede met de Filipijnen, stocks gaan beter dan ooit te voren. Dat moet wat gaan worden als hij straks zijn plekje inneemt achter het bureau in het witte huis.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]
Het T R U M P effect!
Geen regulering bij banken zal het ook goed doenquote:Op donderdag 10 november 2016 17:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Vrede met China, vrede met de Filipijnen, stocks gaan beter dan ooit te voren. Dat moet wat gaan worden als hij straks zijn plekje inneemt achter het bureau in het witte huis.
Right, dat circus. Dank je. In ieder geval heb je dit keer niet dat mensen illegaal een provisional ballot moesten gebruiken zoals dat in California het geval was.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:53 schreef L3gend het volgende:
[..]
Absentee votes en provisional votes. Stemmen die per post gedaan zijn, hoeven niet op verkiezingsdag aankomen, alleen slechts verstuurd zijn. En ook stemmen van Amerikanen uit het buitenland, stemmen van militairen
Hoho, hij wil het eerst even op Twitter gooien.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan kun je wel serieus gaan klagen bij school. Maar dat doet Jan niet. Want het is gewoon verzonnen.
Ach, het past niet in je straatje dus het is niet waar.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef KoosVogels het volgende:
Niet white, niet straight.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:53 schreef JanCees het volgende:
[..]
maar jij bent een fucking white male
En hij beloofde veel infrastructuur werk op zn overwinningsspeech.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen regulering bij banken zal het ook goed doen
Ik gok erop dat het verzonnen is maar maakt het wat uit als hij iets verzint waarvan veel mensen zich gemakkelijk kunnen inbeelden dat het ook gebeurt?quote:Op donderdag 10 november 2016 17:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan kun je wel serieus gaan klagen bij school. Maar dat doet Jan niet. Want het is gewoon verzonnen.
Waarom geeft een lerares stemadvies aan middelbare scholieren (waarvan het gros niet mag stemmen)?quote:Op donderdag 10 november 2016 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mijn geschiedenislerares gaf ongevraagd stemadvies...
Iets in de geest van "stem niet op de populist", de rest kan je zelf invullen.
Shit, ik voel de white guilt tot me komenquote:Op donderdag 10 november 2016 17:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ach, het past niet in je straatje dus het is niet waar.
We weten het nou zo onderhand wel, Koos.
[..]
Niet white, niet straight.
Check je privilege JC.
Ja of het zal de wereldeconomie vernietigen.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 november 2016 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik gok erop dat het verzonnen is maar maakt het wat uit als hij iets verzint waarvan veel mensen zich gemakkelijk kunnen inbeelden dat het ook gebeurt?
Omdat het mensen zijn, die willen nogal eens hun meninkje er door drukken.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom geeft een lerares stemadvies aan middelbare scholieren (waarvan het gros niet mag stemmen)?
Die is bijzonder, inderdaad.quote:
Onderschat nooit de indoctrinatiedrift van juffen.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef KoosVogels het volgende:
Geweldig, al die mensen die voorspelden dat de beurs zou crashen...quote:Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]
Het T R U M P effect!
Ik werd publiekelijk voor gek gezet en vieze worm van de samenleving genoemd omdat ik als enige in de klas bij de scholierenverkiezingen niet links stemdequote:Op donderdag 10 november 2016 18:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Onderschat nooit de indoctrinatiedrift van juffen.
Ik had er een die losging op het mondiale levensgevaar van de kruisraketten. Dat zorgde bij sommige klasgenootjes voor veel paniek.
De jaren 80, jeweetz..
Ja, dat is hoe demagogen werken. Je vertelt dan geen waarheid, maar je creëert een schijnwerkelijkheid die geloofwaardig overkomt. (Oftewel, het is gewoon jokken)quote:Op donderdag 10 november 2016 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik gok erop dat het verzonnen is maar maakt het wat uit als hij iets verzint waarvan veel mensen zich gemakkelijk kunnen inbeelden dat het ook gebeurt?
Zo dat gaat snelquote:Op donderdag 10 november 2016 17:19 schreef vigen98 het volgende:
Overigens heb ik weinig meegekregen van stemadviezen en sterk gekleurde meningen van docenten toen ik nog op school had.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:00 schreef Typisch het volgende:
[..]
Omdat het mensen zijn, die willen nogal eens hun meninkje er door drukken.
Door de docent? Of je medeleerlingen?quote:Op donderdag 10 november 2016 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik werd publiekelijk voor gek gezet en vieze worm van de samenleving genoemd omdat ik als enige in de klas bij de scholierenverkiezingen niet links stemde
Kan jij in Jan zijn hoofd kijken en zien of dat hij het überhaupt serieus bedoelde? Ik niet. Misschien bedoelde hij het wel als grap in plaats van dat hij beweerde dat een specifieke juf dit zei. Maar inderdaad, het maakt me niet uit, het is Twitter, geen Volkskrant waarvan je mag aannemen dat het klopt tenzij het 1 april is.quote:
Godzijdank niets van meegekregen. Wel was onze school druk met duurzaamheid. Beetje leerlingen wijsmaken dat we met z'n allen moeten werken aan een beter milieu. Om te kotsen.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Onderschat nooit de indoctrinatiedrift van juffen.
Ik had er een die losging op het mondiale levensgevaar van de kruisraketten. Dat zorgde bij sommige klasgenootjes voor veel paniek.
De jaren 80, jeweetz..
Dat was een leuke klas voor mij geweest, allemaal linkse mensen.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik werd publiekelijk voor gek gezet en vieze worm van de samenleving genoemd omdat ik als enige in de klas bij de scholierenverkiezingen niet links stemde
Zure regen gaat alle bossen dood maken. Goed om te vertellen tegen een 8 jarige.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Godzijdank niets van meegekregen. Wel was onze school druk met duurzaamheid. Beetje leerlingen wijsmaken dat we met z'n allen moeten werken aan een beter milieu. Om te kotsen.
Hillary gaf de eigenaren van huizen de schuld voor de crisis. De burger dus.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor. Eerder dan dat er een aanleiding is wordt er ook niet over gesproken. Is niet iets wat je zomaar ineens op de foks post lijkt mij. Ik zie dat letterlijk net op mijn Facebook wall voorbij komen.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens heb ik weinig meegekregen van stemadviezen en sterk gekleurde meningen van docenten toen ik nog op school had.
Het zijn weer van die typische, oncontroleerbare gelegenheidsargumenten. Roos levert geen bewijs dus plots kent iedereen weer honderd docenten die soortgelijk gedrag vertonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |