abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166562012

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

https://docs.google.com/s(...)HEBdO2Xsg/edit#gid=0

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential

Update van alle andere races en referenda

SPOILER: STREAMS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_166562020
Iemand een verklaring waarom Trump een recordopkomst had bij de primaries waar veel kandidaten meededen, maar een redelijk lage opkomst bij de general election?
pi_166562033
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:39 schreef skysherrif het volgende:
Oh er zijn posts verwijderd ofzo?

Dit is pijnlijk :')

Maargoed dan hier alsnog maar mijn vraag:

Trump had toch een record in opkomst in de primaries waar lang meerdere kandidaten stemden, toch opvallend dath ij totaal geen opkomst record heeft in de General election
Hij heeft een record opkomst in de primary gehaald, omdat in het verleden de primaries bij de republikeinen nooit spannend zijn geweest.
pi_166562035
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:45 schreef skysherrif het volgende:
Iemand een verklaring waarom Trump een recordopkomst had bij de primaries waar veel kandidaten meededen, maar een redelijk lage opkomst bij de general election?
Wat waren de absolute verschillen dan?
pi_166562175
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:42 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Omdat we nu geen derde wereldoorlog krijgen.
Met Clinton aan het roer was die kans er wel volgens jou?
quote:
En Amerika niet op dezelfde falende manier verder gaat als voorheen. Omdat de corrupte democraten vals gespeeld hebben en er alles aan gedaan hebben om Hillary te pushen en het volk het niet slikte. En omdat mijn vriendin op Trump heeft gestemd.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_166562195
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:53 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Met Clinton aan het roer was die kans er wel volgens jou?

[..]

De druk stond flink op de ketel, ja. Die is er nu gelijk af. En ze suggereerde dingen te willen doen die direct tot een oorlog zouden leiden met Rusland.
  donderdag 10 november 2016 @ 15:55:54 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166562208
quote:
Relatief kleine fanatieke groep die hem twee keer over de drempel hielp.
pi_166562270
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

De druk stond flink op de ketel, ja. Die is er nu gelijk af. En ze suggereerde dingen te willen doen die direct tot een oorlog zouden leiden met Rusland.
Ja, de oorlogen moeten wel een beetje overzichtelijk blijven. Kleine landjes in het midden-oosten platschieten is prima, maar de grote boeven moeten we natuurlijk te vriend houden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 10 november 2016 @ 15:59:55 #9
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166562299
quote:

[..]

zo dat gaat makkelijk zeg. In het verleden waren de republikeinen ook altijd van die vredelievende lui. Goed, ik ben om, lang de president!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_166562306
quote:

[..]

Zoals?

Kan je me trouwens ook vertellen wat ervoor gaat zorgen dat Amerika nu niet meer op "dezelfde falende manier" doorgaat?
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
pi_166562310
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, de oorlogen moeten wel een beetje overzichtelijk blijven. Kleine landjes in het midden-oosten platschieten is prima, maar de grote boeven moeten we natuurlijk te vriend houden.
Als jij dat vindt.. ik ben tegen alle inmenging maar ik respecteer je mening.
pi_166562321
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:00 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Zoals?

Kan je me trouwens ook vertellen wat ervoor gaat zorgen dat Amerika nu niet meer op "dezelfde falende manier" doorgaat?
Geen rebellen meer bewapenen.
pi_166562334
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:26 schreef skysherrif het volgende:
Trouwens, ik hoor overal dat clinton veel minder stemmen dan obama kreeg en trump dan romney, maar er moeten nog miljoen(en) votes binnenkomen uit enkele grote staten, met name Callifornia.
Correct, we weten ook nog niet wie de popular vote heeft gewonnen, het lijkt erop dat Trump die nipt wint. Het is nogal slordig dat ze dit soort cijfers geven terwijl een aantal staten nog niet klaar zijn met tellen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166562353
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:00 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als jij dat vindt.. ik ben tegen alle inmenging maar ik respecteer je mening.
Pssst... dat was sarcasme.

Persoonlijk ben ik ook tegen alle inmenging. Maar dan wel consequent, niet op de schijnheilige manier waarop de VS - en met name de republikeinen - daarmee omgaan.
pi_166562366
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Correct, we weten ook nog niet wie de popular vote heeft gewonnen, het lijkt erop dat Trump die nipt wint. Het is nogal slordig dat ze dit soort cijfers geven terwijl een aantal staten nog niet klaar zijn met tellen.
Inderdaad

http://edition.cnn.com/election/results

CNN geeft nu de projected popular vote aan trump, zou toch geweldig zijn als die hem wint en al die mensen die spreken van geen eerlijke democratie hun woorden moeten inslikken.
  donderdag 10 november 2016 @ 16:04:23 #16
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166562400
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Inderdaad

CNN geeft nu de projected popular vote aan trump, zou toch geweldig zijn als die hem wint en al die mensen die spreken van geen eerlijke democratie hun woorden moeten inslikken.
dat hoop ik als anti-trumper ook :)
Je argumentatie is wel een beetje gek.
pi_166562406
De nieuwe first lady.

Eerlijk is eerlijk, dat is een vooruitgang in vergelijking met mevrouw Obama. Wel respect voor mevrouw Obama haar war on junkfood and sedimentary lifestyle.
#NoDAPL
pi_166562423

Dit moet er nog binnenkomen, ziet er eerlijk gezegd beter uit voor Trump dan Clinton
pi_166562432
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Relatief kleine fanatieke groep die hem twee keer over de drempel hielp.
Hetzelfde verhaal als bij HRC vs. Trump.
quote:
Hetzelfde verhaal als waarom Hillary Rodham Corrupt kon winnen van Sanders. ;)
#NoDAPL
pi_166562438
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De nieuwe first lady.
[ afbeelding ]
Eerlijk is eerlijk, dat is een vooruitgang in vergelijking met mevrouw Obama. Wel respect voor mevrouw Obama haar war on junkfood and sedimentary lifestyle.
Dit soort plaatjes mag je niet posten van de modjes. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_166562468
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Belgie een soort van
Ik weet niet hoe je dit bedoelt, aangezien België geen presidentsverkiezingen heeft. :?
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_166562482
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:05 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Dit moet er nog binnenkomen, ziet er eerlijk gezegd beter uit voor Trump dan Clinton
Toegegeven, dat is niet zo moeilijk. Al zag HC er nog redelijk uit toen ze jong en minder corrupt was. Haar dochter heeft het beter getroffen met de looks wat mij betreft.
#NoDAPL
pi_166562490
quote:
[ afbeelding ]

Platteland vs Urban Amerika. Desondanks heeft Clinton de popular vote gewonnen met deze kaart
pi_166562499
quote:

[..]

Inderdaad

Hoezo moeten die mensen dan hun woorden inslikken? Die mensen beweren dat het een oneerlijk systeem is omdat mensen met minder stemmen de winnaar kunnen zijn en dat klopt ongeacht deze uitslag.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_166562517
quote:
[ afbeelding ]

Grondgebied vs. people.
pi_166562518
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Toegegeven, dat is niet zo moeilijk. Al zag HC er nog redelijk uit toen ze jong en minder corrupt was. Haar dochter heeft het beter getroffen met de looks wat mij betreft.
Ik vind zelf de jonge HC knapper dan chelsea

pi_166562527
quote:

Het merendeel van de overgebleven stemmen komen nog uit Californie en Washington, dus ik wil wedden dat Clinton de popular vote wel wint
pi_166562534
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:11 schreef skysherrif het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_166562536
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:09 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Hoezo moeten die mensen dan hun woorden inslikken? Die mensen beweren dat het een oneerlijk systeem is omdat mensen met minder stemmen de winnaar kunnen zijn en dat klopt ongeacht deze uitslag.
Omdat ze spreken over oneerlijk en onterecht, terwijl de volledige uitslag nog niet binnen is en het er nu op lijkt dat Trump deze wint, alhoewel we dat nog maar even moeten afwachten.
pi_166562541
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:11 schreef L3gend het volgende:

[..]

Het merendeel van de overgebleven stemmen komen nog uit Californie en Washington, dus ik wil wedden dat Clinton de popular vote wel wint
Waar ik kijk zijn de Cali stemmen al binnen
pi_166562543
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:11 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Grondgebied vs. people.
In die grijze counties wonen denk ik genoeg people om de popular vote alsnog naar Trump te laten gaan.
pi_166562550
quote:
De nieuwe first lady.
[ afbeelding ]
Jij bent het spoor echt bijster huh? Heeft Melanie ooit iets zinnigs gezegd?
pi_166562554
Nvm, zie nu 68 procent psa binnen dan zal die map die ik poste niet kloppen
pi_166562574
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:12 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Waar ik kijk zijn de Cali stemmen al binnen
Nope, stemmen bij de stembussen misschien wel, niet die van per post, dat duurt heel lang.
pi_166562590
quote:
De nieuwe first lady.
[ afbeelding ]
Eerlijk is eerlijk, dat is een vooruitgang in vergelijking met mevrouw Obama.
Vind je? Smaken verschillen I guess.
pi_166562596
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:14 schreef L3gend het volgende:

[..]

Nope, stemmen bij de stembussen misschien wel, niet die van per post, dat duurt heel lang.
Hmmm apart dat CNN dan project dat Trump gaat winnen, die zullen die info ook wel meewegen dat Cali nog veel stemmen moet toekennen.
pi_166562600
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:08 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je dit bedoelt, aangezien België geen presidentsverkiezingen heeft. :?
Zijn punt was dat België een stemplicht heeft. Niet alleen dat, je hebt ook de plicht om te 'werken' op het stembureau. Ik ben daar een voorstander van, ik zou zeker voor stemmen als daar ooit een referendum over zou worden gehouden. Ik zal je ook meteen een argument geven: de opkomstplicht verschilt sterk tussen de sociaaleconomische klasses en alle andere indelingen die je maakt. Als je wil dat het parlement zo representatief mogelijk is, wat hoort bij een democraatie (de VVD wil dat echter niet), dan moet je ervoor zorgen dat je van alle burgers een stem krijgt. Dat was nu een van die haken en ogen waar wij het eerder over hadden (popular vote vs. kiesmannen). Merk op dat die discussie op zich nergens op sloeg omdat die gebaseerd was op de foute aanname dat Hillary Rodham Corrupt de popular vote won. Dat moeten we nog afwachten, ik verwacht op dit moment dat Trump die nipt wint gezien de staten die nog binnenkomen en gezien het enorme kleien verschil. Dat misverstand hebben we zeker te danken aan de est.media die dit nu opvoeren: "maar zij was populairder"? :'(
#NoDAPL
pi_166562615
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:12 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

In die grijze counties wonen denk ik genoeg people om de popular vote alsnog naar Trump te laten gaan.
Clinton heeft de popular vote al gewonnen, niet dat het veel uitmaakt.
pi_166562622
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:16 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Nee!
#NoDAPL
pi_166562630
quote:

[..]

Clinton heeft nog helemaal niets gewonnen.
pi_166562643
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Hmmm apart dat CNN dan project dat Trump gaat winnen, die zullen die info ook wel meewegen dat Cali nog veel stemmen moet toekennen.
Kan me dat haast niet voorstellen, omdat ze voornamelijk uit Cali en Washington komen. Volgens Upshot prognose gaat Clinton de popular vote met 1% winnen, niet dat het veel uitmaakt ofzo, wel leuk voor statistieken.
pi_166562647
quote:

[..]

Klik hier even op voor uitleg en kijk goed naar het plaatje van de kaart en wat de legenda is (het zou duidelijk moeten zijn op basis van de kaart).
https://www.google.nl/?gf(...)eneral+election+2016
#NoDAPL
pi_166562665
Wel grappig dat men nu probeert exact vast te stellen wie de popular vote heeft gewonnen, ook al maakt het niks uit voor de uitslag.

"Elke stem telt". Uh huh.
pi_166562671
quote:

[..]

Omdat ze spreken over oneerlijk en onterecht, terwijl de volledige uitslag nog niet binnen is en het er nu op lijkt dat Trump deze wint, alhoewel we dat nog maar even moeten afwachten.
Maar dat verandert niks aan de kritiek op de democratie. Volgens mij haal je twee dingen door elkaar; de democratie en de verkiezing zijn niet hetzelfde.
pi_166562682
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Vandaar mijn vermoeden dat de est.media dit de wereld in slingert. Iedereen die zelf even onderzoek heeft gedaan weet dat het nog niet duidelijk is en dat het erop lijkt dat Trump de popular vote zal gaan winnen.
59.938.290 vs. 59.704.886 met Michigan en Arizona (allebei voor Trump) die nog binnen moeten komen.
#NoDAPL
pi_166562695
quote:

[..]

Dat is lastig te stellen als nog niet alle stemmen geteld zijn en het verschil zo klein is. Je kunt dat pas met zekerheid zeggen als het aantal ongetelde stemmen kleiner is dan het verschil in stemmen.
  donderdag 10 november 2016 @ 16:19:48 #48
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166562697
quote:

[..]

dat het oneerlijk is, is iedereen het over eens toch.

Dat nog niet alle stemmen waren geteld wist ik niet.

Maar ik slik niks in. Als zelfs Trump het met me eens is, is dat ook niet nodig :)
pi_166562702
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Klik hier even op voor uitleg en kijk goed naar het plaatje van de kaart en wat de legenda is (het zou duidelijk moeten zijn op basis van de kaart).
https://www.google.nl/?gf(...)eneral+election+2016
My bad. In de mainstream media-valkuil getrapt.
pi_166562713
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:18 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Maar dat verandert niks aan de kritiek op de democratie. Volgens mij haal je twee dingen door elkaar; de democratie en de verkiezing zijn niet hetzelfde.
Deze verkiezingen waren zeker geen schoolvoorbeeld van democratie. Het stelsel is inherent ondemocratisch, de campagnes waren vrijwel inhoudsloos, en de verkiezingen waren meer een big brother style populariteitswedstrijd dan iets anders.

Met politiek en democratie had dit hele circus vrijwel niets te maken.
pi_166562724
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:20 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

[..]

My bad. In de mainstream media-valkuil getrapt.
Je kunt nog gelijk krijgen. Clinton staat nog wel voor.
pi_166562731
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:18 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Waarom zijn die protesten dan nu pas, na de verkiezing. Als je dat echt een probleem vond, deed je het voor de verkiezingen.
pi_166562732
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vandaar mijn vermoeden dat de est.media dit de wereld in slingert. Iedereen die zelf even onderzoek heeft gedaan weet dat het nog niet duidelijk is en dat het erop lijkt dat Trump de popular vote zal gaan winnen.

Het overgrote deel van de stemmen komt nog uit California en Washington, dus dan is niet raar om te veronderstellen dat de kans heel groot is dat Clinton de popular vote gaat winnen
pi_166562752
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:21 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Je kunt nog gelijk krijgen. Clinton staat nog wel voor.
Kan, maar ze hebben wel gelijk in dat je het niet kan zeggen als nog niet alles is geteld en het verschil klein is.
pi_166562772
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Toen ze nog heel erg jong was, een 'paar' jaar later (zie de 'nerd'-foto toen ze een bril droeg) vond ik het minder. Ik vergeleek de beide dames toen ze ongeveer dezelfde leeftijd hadden. Gek hè dat ze hier nog onschuldig leek?
#NoDAPL
pi_166562781
quote:

[..]

Met de popular vote win je dan ook niks.

Gezien de kaart en wat voor gebieden nog niet binnnen zijn vraag ik me wel af of het genoeg is om het verschil van een paar honderdduizend in te lopen.

Ook wel bizar dat een anti-Clinton user als Bram het amper kan verkroppen als zij wel de popular vote zou hebben.
  donderdag 10 november 2016 @ 16:24:04 #57
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166562808
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze verkiezingen waren zeker geen schoolvoorbeeld van democratie. Het stelsel is inherent ondemocratisch, de campagnes waren vrijwel inhoudsloos, en de verkiezingen waren meer een big brother style populariteitswedstrijd dan iets anders.

dat zeg je alleen omdat je anti trump bent! :( Huilie MAD
pi_166562818
De aantrekkelijkste first daughter tot nu toe?

Ik heb een bescheiden (weinig naakt) foto genomen omdat ik deze mooier vind dan een ander plaatje wat je gemakkelijk vindt. Dit is meer stijlvol.
#NoDAPL
pi_166562826
quote:

[..]

59.938.290 vs. 59.704.886 met Michigan en Arizona (allebei voor Trump) die nog binnen moeten komen.
Dat die staten naar Trump zijn gegaan betekend niet dat Clinton daar helemaal geen stemmen krijgt, the winner takes all principe gaat alleen maar op voor de EV
pi_166562829
Ieww.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166562840
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:24 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

dat zeg je alleen omdat je anti trump bent! :( Huilie MAD
Ehh, nee. Dat zeg ik al zeker 20 jaar en niet in de laatste plaats ten tijde van Obama. :P

(Hoewel ik wel denk dat Obama de beste president is die de VS hebben gehad in de laatste 50 jaar. Helaas heeft hij niet veel verandering kunnen brengen.)
  donderdag 10 november 2016 @ 16:25:37 #62
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166562850
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Toen ze nog heel erg jong was, een 'paar' jaar later (zie de 'nerd'-foto toen ze een bril droeg) vond ik het minder. Ik vergeleek de beide dames toen ze ongeveer dezelfde leeftijd hadden. Gek hè dat ze hier nog onschuldig leek?
ik zag er vroeger ook veel onschuldiger uit hoor
pi_166562851
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zijn punt was dat België een stemplicht heeft. Niet alleen dat, je hebt ook de plicht om te 'werken' op het stembureau. Ik ben daar een voorstander van, ik zou zeker voor stemmen als daar ooit een referendum over zou worden gehouden. Ik zal je ook meteen een argument geven: de opkomstplicht verschilt sterk tussen de sociaaleconomische klasses en alle andere indelingen die je maakt. Als je wil dat het parlement zo representatief mogelijk is, wat hoort bij een democraatie (de VVD wil dat echter niet), dan moet je ervoor zorgen dat je van alle burgers een stem krijgt. Dat was nu een van die haken en ogen waar wij het eerder over hadden (popular vote vs. kiesmannen). Merk op dat die discussie op zich nergens op sloeg omdat die gebaseerd was op de foute aanname dat Hillary Rodham Corrupt de popular vote won. Dat moeten we nog afwachten, ik verwacht op dit moment dat Trump die nipt wint gezien de staten die nog binnenkomen en gezien het enorme kleien verschil. Dat misverstand hebben we zeker te danken aan de est.media die dit nu opvoeren: "maar zij was populairder"? :'(
Nee nu dwaalt het heel erg af. Het ging erom of je het electoral college kon afschaffen en of daarbij wel of geen stemplicht ingevoerd moet worden. Dat Belgie geen electoral college heeft, heeft er sowieso mee te maken dat ze daar uberhaupt geen presidentsverkiezingen hebben. Dat vind ik dus een raar antwoord op de vraag van Moira, die aangeeft dat er ook andere landen zijn zonder electoral college en zonder stemplicht. Maar dat Belgie wel een stemplicht heeft, heeft daar volgens mij weinig mee te maken.
pi_166562857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een bescheiden (weinig naakt) foto genomen omdat ik deze mooier vind dan een ander plaatje wat je gemakkelijk vindt. Dit is meer stijlvol.
Jammer ook van die lading make-up, maar sowieso niet heel geweldig met die implantaten
  donderdag 10 november 2016 @ 16:26:11 #65
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166562864
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ehh, nee. Dat zeg ik al zeker 20 jaar en niet in de laatste plaats ten tijde van Obama. :P

(Hoewel ik wel denk dat Obama de beste president is die de VS hebben gehad in de laatste 50 jaar. Helaas heeft hij niet veel verandering kunnen brengen.)
ik was de Pi vergeten :P
pi_166562872
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:26 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

ik was de Pi vergeten :P
;)
  Eindredactie Games donderdag 10 november 2016 @ 16:26:47 #67
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_166562873
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[ afbeelding ]
Jij hebt deze foto genomen? Props.

Maarre, from the neck down is het wel okay. Die kop is dan weer om te janken.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_166562883
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Met de popular vote win je dan ook niks.
Correct, maar veel belangrijker is dat ze die popular vote niet heeft gewonnen en dat het zo goed als zeker is dat Trump ook de popular vote wint, zoals jij zelf nu ook aangeeft.
Est-media hebben de wereld in geholpen dat HC die zou hebben gewonnen (omdat ze nu nog voor staat) om te spinnen en mensen slikken het als zoete koek. Het hoe en wat van het spinnen daar kan ik enkele theorieën op los laten maar dat laat ik maar even.
Het verschil is slechts 200 000 zoals je in mijn reactie (stand vermeld) kan zien. Dat loopt Trump met speels gemak in! :)
#NoDAPL
pi_166562884
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oke, maar voor de duidelijkheid, mijn reactie ging dus niet specifiek over deze verkiezing.
pi_166562906
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:27 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Oke, maar voor de duidelijkheid, mijn reactie ging dus niet specifiek over deze verkiezing.
Ik deel je kritiek op het Amerikaanse stelsel volledig. Deze verkiezingen illustreren alleen hoe door-rot dat systeem is. ;)
  donderdag 10 november 2016 @ 16:29:09 #71
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166562917
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Correct, maar veel belangrijker is dat ze die popular vote niet heeft gewonnen en dat het zo goed als zeker is dat Trump ook de popular vote wint, zoals jij zelf nu ook aangeeft.
Est-media hebben de wereld in geholpen dat HC die zou hebben gewonnen (omdat ze nu nog voor staat) om te spinnen en mensen slikken het als zoete koek. Het hoe en wat van het spinnen daar kan ik enkele theorieën op los laten maar dat laat ik maar even.
Het verschil is slechts 200 000 zoals je in mijn reactie (stand vermeld) kan zien. Dat loopt Trump met speels gemak in! :)
de tijd zal het leren ;)
pi_166562931
quote:

[..]

Of ik schrijf het verkeerd of jij leest niet goed, maar ik denk dat Clinton de popular vote houd. Kijk nog eens goed naar de kaart en nee winner takes all gaat niet op bij de popular vote :')

quote:
:') :') :') man man man wat ben jij ver afgezakt.
pi_166562946
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:22 schreef Chewie het volgende:
Ook wel bizar dat een anti-Clinton user als Bram het amper kan verkroppen als zij wel de popular vote zou hebben.
1. Ik ben niet anti-Clinton. Nu ja, ik ben wel tegen haar maar het gaat me niet zozeer om het poppetje, het gaat me om heel dat netwerk en heel het systeem wat er achter dat poppetje zit. Ik richtte mijn pijlen op haar omdat zij de representant van dat alles was. Nu haar carrière voorbij is zal ik mijn pijlen op iets en iemand anders gaan richten. Het gaat om het perverse systeem van mony in politics en cronykapitalisme en zo, niet om 1 poppetje. Alleen, als je dat poppetje noemt dan wordt het helder voor andere mensen.

2. Ik kan het prima verkroppen als zij wel de popular vote zou winnen maar ze gaat die blijkbaar niet winnen. Ik heb er moeite mee dat de est.-media weer de boel aan het manipuleren is door te suggereren dat ze de popular vote zou hebben gewonnen. Dat is spinning, die mensen zijn echt niet zo achterlijk dat ze niet weten dat de popular vote nog onbeslist is (zo goed als zeker naar Trump).
#NoDAPL
  donderdag 10 november 2016 @ 16:30:41 #74
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166562951
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik deel je kritiek op het Amerikaanse stelsel volledig. Deze verkiezingen illustreren alleen hoe door-rot dat systeem is. ;)
het is niet rot, zelfs niet oneerlijk. Wel heel ondemocratisch
pi_166562952
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:21 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Waarom zijn die protesten dan nu pas, na de verkiezing. Als je dat echt een probleem vond, deed je het voor de verkiezingen.
Nu pas? Deze bezwaren worden al jaren aangehaald. Dat er nu even meer over gesproken wordt, komt doordat we weer in een situatie zitten die mogelijk een voorbeeld is van hetgeen waarover geklaagd wordt.

Stel dat er morgen een nieuwsbericht in de krant staat over een ongeluk bij de stadionbouw in Qatar. Dan zal men dan weer verontwaardigd roepen dat men eigenlijk helemaal niet dat WK daar moet houden. Dat betekent echter ook niet dat men dan pas tegen dat WK protesteert. Dat gebeurt ook al jaren. Alleen na zo'n nieuwsbericht, is het wel weer even wat luider en krijgt het meer aandacht. Maar dat is logisch.

Om maar even een voorbeeld te geven van kritiek op het Electoral College VOOR de verkiezingen:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 07-11-2012 om 05:45:09 The electoral college is a disaster for a democracy. reageer retweet

[ Bericht 15% gewijzigd door BaasBanaan op 10-11-2016 16:40:15 ]
pi_166563010
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Of ik schrijf het verkeerd of jij leest niet goed, maar ik denk dat Clinton de popular vote houd.
houd houdt

quote:
Kijk nog eens goed naar de kaart en nee winner takes all gaat niet op bij de popular vote :')
No shit, Sherlock. :')
Dat weten wij ook wel.
Een verschil van ongeveer 200 000 is prima in te lopen met twee staten.

quote:
man wat ben jij ver afgezakt.
man wat ben jij ver afgezakt. man, wat ben jij ver afgezakt.
Wat is jouw verklaring dan dat meerdere mensen onafhankelijk van elkaar denken dat HRC de popular vote heeft gewonnen terwijl dat nergens uit blijkt? Bedenken ze dat zelf? Als ze al niet even uitzoeken hoe de tussenstand is dan gaan ze zoiets uit niet uitzoeken. Het is inderdaad maar een theorie maar volgens mij werden eerder een paar theorieën van mij bevestigd:
- primary-schema aangepast op HC in 2014
- lekken vragen van CNN naar DNC
- Pennsylvania, Michigan, Ohio en Florida die naar Trump gingen
...
#NoDAPL
pi_166563026
quote:

[..]

Er heeft niemand van Clinton en van de establishment media gezegd dat zij eigenlijk president zou zijn, omdat ze de popular vote heeft gewonnen of waarschijnlijk zou winnen. Het is inderdaad zo dat Clinton voorstaat in de popular vote en dat het verschil klein is, maar als ze analyseert waar de overgebleven stemmen vandaan komen, is het heel aannemelijk dat Clinton juist haar voorsprong in de popular vote eerder vergroot dan dat Trump haar voorbijstreeft. De media hebben ook Arizona aan Trump gegeven, terwijl daar ook de stemmen niet niet helemaal zijn geteld.
pi_166563057
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

1. Ik ben niet anti-Clinton. Nu ja, ik ben wel tegen haar maar het gaat me niet zozeer om het poppetje, het gaat me om heel dat netwerk en heel het systeem wat er achter dat poppetje zit. Ik richtte mijn pijlen op haar omdat zij de representant van dat alles was. Nu haar carrière voorbij is zal ik mijn pijlen op iets en iemand anders gaan richten. Het gaat om het perverse systeem van mony in politics en cronykapitalisme en zo, niet om 1 poppetje. Alleen, als je dat poppetje noemt dan wordt het helder voor andere mensen.

2. Ik kan het prima verkroppen als zij wel de popular vote zou winnen maar ze gaat die blijkbaar niet winnen. Ik heb er moeite mee dat de est.-media weer de boel aan het manipuleren is door te suggereren dat ze de popular vote zou hebben gewonnen. Dat is spinning, die mensen zijn echt niet zo achterlijk dat ze niet weten dat de popular vote nog onbeslist is (zo goed als zeker naar Trump).
Waarom denk jij gezien die 2 staten die je noemt, waar de uitslag nogal dicht bij elkaar lag Trump opeens genoeg stemmen zou halen om de popular vote binnen te slepen?

Je enige onderbouwing is "het is weer die verrekte media" wat natuurlijk een slap BNW excuus is en dat die staten naar Trump zijn gegaan maar je vergeet daarbij dat er procentueel niet zo heel veel verschil zit tussen Trump en Clinton in die staten en zeker niet genoeg om ruim 200.000 stemmen in te lopen.
  donderdag 10 november 2016 @ 16:36:19 #79
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_166563058
Plan om moslims te weren uit VS niet meer op website Trump

quote:
Een van de meest omstreden voorstellen die Donald Trump deed tijdens zijn campagne voor het Witte Huis, een migratieverbod voor moslims, is niet meer op zijn website te vinden.
Aan het begin van de dag op 8 november was de verklaring die Trump in december vorig jaar hierover naar buiten bracht nog te lezen. Aan het einde van de dag was de verklaring niet meer te vinden.

In december vorig jaar meldde Trump in een persverklaring dat hij de VS "compleet wilde afsluiten" voor moslims in een reactie op de haat die een "groot deel van de moslims" tegen Amerika zou hebben. Hij haalde een peiling aan die zou aantonen dat 25 procent van de moslims geweld tegen Amerikanen goedkeurt.

"Tot we het probleem begrijpen kan ons land niet het slachtoffer blijven van gruwelijke aanvallen van mensen die alleen maar in de jihad geloven", aldus Trump destijds.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_166563089
quote:
Daar heb je het al. _O-

Zou het plan om een muur tussen Mexico en de VS te bouwen ook weer worden ingetrokken? We gaan het beleven.
  donderdag 10 november 2016 @ 16:38:09 #81
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166563096
quote:
haha daar gaat ie al. Benieuwd wat er nog meer gaat komen
  Eindredactie Games donderdag 10 november 2016 @ 16:38:11 #82
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_166563097
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:13 schreef fliert het volgende:

[..]

Jij bent het spoor echt bijster huh? Heeft Melanie ooit iets zinnigs gezegd?
Het is wel tekenend voor de hele campagne om de looks van de first lady als argument aan te dragen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_166563111
Is dat trouwens de snelst gebroken verkiezingsbelofte ooit? Kan er niet ver vandaan zitten.
pi_166563112
quote:
Hij heeft zoveel lulkoek de wereld ingeslingerd dat het wat onvoorspelbaar wordt wat hij gaat doen. :')
  donderdag 10 november 2016 @ 16:39:47 #85
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166563131
Komisch ook, dit was waarschijnlijk dé reden dat iedereen hier zo idolaat van hem was_O-
pi_166563133
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:38 schreef Molurus het volgende:
Is dat trouwens de snelst gebroken verkiezingsbelofte ooit? Kan er niet ver vandaan zitten.
Ik kan me nog Wilders herinneren die zijn breektpunt 65=65 na 1 uur heeft laten vallen
pi_166563139
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:34 schreef L3gend het volgende:

[..]

Er heeft niemand van Clinton en van de establishment media gezegd dat zij eigenlijk president zou zijn, omdat ze de popular vote heeft gewonnen of waarschijnlijk zou winnen.
Dat is niet wat ik beweerde. Ik beweerde dat het erop lijkt dat ze hebben gesuggereerd dat ze de popular vote heeft gewonnen omdat een aantal mensen hier (mensen die blijkbaar zelf geen onderzoek hebben gedaan) denkt dat zij de popular vote heeft gewonnen. Dat is inderdaad op dit moment puur speculatie.

quote:
Het is inderdaad zo dat Clinton voorstaat in de popular vote en dat het verschil klein is, maar als ze analyseert waar de overgebleven stemmen vandaan komen, is het heel aannemelijk dat Clinton juist haar voorsprong in de popular vote eerder vergroot dan dat Trump haar voorbijstreeft. De media hebben ook Arizona aan Trump gegeven, terwijl daar ook de stemmen niet niet helemaal zijn geteld.
Het kan best dat jij gelijk hebt maar laten we in ieder geval pas roepen wie de popular vote heeft gewonnen zodra alle stemmen zijn geteld. Als meerdere mensen denken dat dit al duidelijk is dan moeten ze dat bij een of ander medium hebben opgevangen, of dat het nu de NPO, een krant of een USA-medium is.
#NoDAPL
pi_166563147
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:38 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

mooi toch juist
pi_166563153

[ Bericht 100% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-11-2016 16:42:19 ]
#NoDAPL
pi_166563158
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:38 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

TPP , dat zou slecht nieuws zijn voor ons (TTIP).
#NoDAPL
  donderdag 10 november 2016 @ 16:41:45 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166563161
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:38 schreef Molurus het volgende:
Wilders was sneller met zijn 65 is 65
pi_166563170
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

TPP , dat zou slecht nieuw zijn voor ons (TTIP).
Ghehe dat zei Cenk ja.

Maar TPP moeten wij toch ook accepteren? Misschien vergeet Cenk dat wij het hier ook niet willen
pi_166563178
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Duiding?
Ik reageerde op een reactie dat aangaf dat Trump direct na de verkiezingen al mogelijk 1 verkiezingsbelofte heeft gebroken. Wilders heeft dat ook in 2010 gedaan met zijn AOW
pi_166563181
quote:

[..]

Verschil in de popular vote is echter ruim 200.000, maar in Michigan is het verschil qua stemmers 13.000 voor Trump en in Arizona 80.000 momenteel.

Hij zal daar dus nog flink uit moeten lopen voor hij die popular vote gaat halen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166563182
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wilders was sneller met zijn 65 is 65
Maar die heeft nooit werkelijk geregeerd, die heeft slechts zijn handtekening onder een gedoogconstructie gezet.
pi_166563191
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar die heeft nooit werkelijk geregeerd, die heeft slechts zijn handtekening onder een gedoogconstructie gezet.
Hij brak z'n belofte al voordat er uberhaupt sprake was van een kabinetsformatie.
pi_166563195
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:42 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ghehe dat zei Cenk ja.

Maar TPP moeten wij toch ook accepteren? Misschien vergeet Cenk dat wij het hier ook niet willen
Dit heb ik niet van Cenk overgenomen, alle progressieve media denken het en zelf had ik het ook al bedacht. Hij is nu een poppetje van de Republikeinen, die willen TPP heel erg graag, goed voor hun sponsors en zo. Onder HRC zouden ze ook proberen om het door te drukken. ;)
Laten we hopen dat in de EU de druk hoog genoeg is om TTIP te weren. Voor het volk, de democratie en de consumentenbescherming zou de TTIP uiterst destructief zijn, geen twijfel over mogelijk.
#NoDAPL
pi_166563197
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:43 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Hij brak z'n belofte al voordat er uberhaupt sprake was van een kabinetsformatie.
Ah, ok. :D In dat geval: I stand corrected.
  donderdag 10 november 2016 @ 16:44:26 #99
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166563208
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

mooi toch juist
kan me voorstellen dat de republikeinen daar anders over denken. En de WildersTrump fanboys hier ook
pi_166563222
Ik hoop dat de Geert fans op FOK hier iets van leren trouwens. Maar dat zal wel niet.
pi_166563247
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Verschil in de popular vote is echter ruim 200.000, maar in Michigan is het verschil qua stemmers 13.000 voor Trump en in Arizona 80.000 momenteel.

Hij zal daar dus nog flink uit moeten lopen voor hij die popular vote gaat halen.
Het kan best dat jij gelijk hebt. We zien het wel wie de popular vote wint. Mijn punt was (zie het vorige deel) dat we pas een discussie moeten starten met als thema dat de popular vote weer afwijkt van de kiesmannen wanneer dit daadwerkelijk zo blijkt te zijn.
Begrijp me niet verkeerd, een discussie over popular vote vs. kiesmannen vind ik zeker interessant maar dan is het startpunt anders en het lijkt me goed als we daar een nieuwe draad voor aanmaken omdat dat iets meer verdient dan een bijonderwerp in deze slowchat gezien alle haken en ogen die eraan zitten. ;)
#NoDAPL
pi_166563249
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:45 schreef Molurus het volgende:
Ik hoop dat de Geert fans op FOK hier iets van leren trouwens. Maar dat zal wel niet.
Gaan de anti trump fans nu boos doen dat hij straks niet meer alle moslims uit het land wil weren? :P
pi_166563264
Waarom gaat dit topic over Geert Wilders? :')
pi_166563267
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Bram vergeet dat in California pas 2/3 van de stemmen zijn geteld
  donderdag 10 november 2016 @ 16:48:06 #105
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166563270
quote:
lijkt me niet nee :)
pi_166563286
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:47 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Gaan de anti trump fans nu boos doen dat hij straks niet meer alle moslims uit het land wil weren? :P
:)

Ik ben er wel blij mee, maar alleen als er nog veel meer volgt.
pi_166563306
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:47 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Als ik een PVV stemmer was, dat een belangrijk punt vond, en Wilders dat vervolgens niet uitvoert als hij wordt gekozen dan zou ik daar wel boos over zijn.

Zou je dat onterecht vinden?

Overigens ben ik geen PVV stemmer, vind ik dat geen belangrijk punt, en dat Wilders ooit wordt gekozen moeten we ook nog maar zien.

Vooralsnog ben ik niet boos maar verbaas ik me vooral over het succes dat politici hebben met zulke populistische retoriek. Zo dom is het volk toch ook niet? Of vindt men dat wel OK, somehow, is dat het?
  donderdag 10 november 2016 @ 16:50:06 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166563320
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:47 schreef 6star6lord6 het volgende:
Omdat hij wel in ere moet worden gehouden met het snelste een verkiezingsbelofte dumpen
pi_166563322
quote:
Wilders gaat alle moskeeën sluiten en daar gaan we hem aan houden ook!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166563330
quote:
Ik vermoed dat deze belerende toon juist hen stimuleert om op de PVV te stemmen. ;)
Dat is niet naar jou gericht, dit heb je de afgelopen maanden ook in de USA gezien. "Je mag niet op Trump stemmen". Dat stimuleert mensen die pissed zijn (de blue collars bij wijze van spreken) om het juist wel te doen.

Maar goed, nee, dit gaat geen verschil maken in die zin. Het probleem is dat de overheid teveel de multinationals en het grootkapitaal dient en te weinig het volk. Het is een kwestie van tijd vooraleer het volk zich daartegen keert en dat is een ontwikkeling die je sinds de jaren 90 ziet en die de laatste jaren in een stroomversnelling is gekomen, in de USA en in het grootste deel van Europa (Europese Unie).
#NoDAPL
pi_166563337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ik een PVV stemmer was, dat een belangrijk punt vond, en Wilders dat vervolgens niet uitvoert als hij wordt gekozen dan zou ik daar wel boos over zijn.

Zou je dat onterecht vinden?

Overigens ben ik geen PVV stemmer, vind ik dat geen belangrijk punt, en dat Wilders ooit wordt gekozen moeten we ook nog maar zien.

Vooralsnog ben ik niet boos maar verbaas ik me vooral over het succes dat politici hebben met zulke populistische retoriek. Zo dom is het volk toch ook niet? Of vindt men dat wel OK, somehow, is dat het?
Uiteindelijk vind zelfs een groot deel van de trump supporters zij nretorieken over islam en hispanics niet heel belangrijk. Economie en national safety waren het belangrijkst.

Lieverdat hij deze beloften breekt dan doorzet.
pi_166563339
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:47 schreef L3gend het volgende:

[..]

Wellicht ook dat daar 2.5x zoveel mensen wonen als in Arizona en Michigan samen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166563358
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:47 schreef 6star6lord6 het volgende:
Omdat Donald Trump de USA-evenknie is van o.a. Geert Wilders, ook van Le Pen, de Brexit, het Vlaams Belang en vele soortgelijke bewegingen. Blue collar mensen die pissed zijn omdat de politieke top het grootkapitaal en de multinationals dient in plaats van het volk. In wezen een opstand tegen het neoliberalisme.
#NoDAPL
pi_166563361
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het kan best dat jij gelijk hebt. We zien het wel wie de popular vote wint. Mijn punt was (zie het vorige deel) dat we pas een discussie moeten starten met als thema dat de popular vote weer afwijkt van de kiesmannen wanneer dit daadwerkelijk zo blijkt te zijn.
Begrijp me niet verkeerd, een discussie over popular vote vs. kiesmannen vind ik zeker interessant maar dan is het startpunt anders en het lijkt me goed als we daar een nieuwe draad voor aanmaken omdat dat iets meer verdient dan een bijonderwerp in deze slowchat gezien alle haken en ogen die eraan zitten. ;)
Als je de percentages doorrekent loopt Trump in Arizona nog ongeveer 30.000 stemmen in qua popular vote. In Michigan is het aantal wat hij nog kan inlopen hooguit een paar 1000.

Eigenlijk komt het erop neer dat de popular vote gewoon naar Clinton gaat.

Ik wil geen discussie over het nut van het systeem, het gaat erom dat jij weer een hoop geroeptoeter had over dat Trump heus wel even ook de popular vote zou pakken zonder dat je de moeite doet dat ook voor jezelf eens serieus na te kijken.
pi_166563384
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat Donald Trump de USA-evenknie is van o.a. Geert Wilders, ook van Le Pen, de Brexit, het Vlaams Belang en vele soortgelijke bewegingen. Blue collar mensen die pissed zijn omdat de politieke top het grootkapitaal en de multinationals dient in plaats van het volk. In wezen een opstand tegen het neoliberalisme.
Noem je Trump nu blue collar? :D .
pi_166563398
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:47 schreef L3gend het volgende:

[..]

Nee, ik had over het hoofd gezien dat die staat nog niet binnen is. :')
Ja, dat verandert de zaak.
#NoDAPL
pi_166563427
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zo lekker gewoon gebleven, die man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166563430
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, ik had over het hoofd gezien dat die staat nog niet binnen is. :')
Ja, dat verandert de zaak.
Dat hadden de media niet over het hoofd gezien, dus eerst goed kijken voordat je weer de media aanvalt
pi_166563432
quote:

[..]

Allesbehalve maar voor blue collar mensen is HRC het gezicht van het establishment, nog veel meer dan Trump. Allesbehalve HRC gold voor hen.
Als Sanders de nominatie had mogen winnen dan zou Trump geen president zijn geworden, ook omdat Sanders tientallen miljoenen millennials naar de stembus had gekregen.
#NoDAPL
pi_166563454
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wilders gaat alle moskeeën sluiten en daar gaan we hem aan houden ook!
Ook zo'n belofte die snel gebroken zou kunnen worden als hij regeert. :)
#NoDAPL
pi_166563458
Die namen van Team Trump die worden genoemd, dat gaat een feest worden met oa Christie, Guliani en Gingrich _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_166563462
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Allesbehalve maar voor blue collar mensen is HRC het gezicht van het establishment, nog veel meer dan Trump. Allesbehalve HRC gold voor hen.
Als Sanders de nominatie had mogen winnen dan zou Trump geen president zijn geworden, ook omdat Sanders tientallen miljoenen millennials naar de stembus had gekregen.
Ik vermoed dat Sanders zou zijn weggezet als een socialist en nooit ook maar enige kans gehad zou hebben.
pi_166563477
Ik zie dat Monolith niets heeft geleerd van eerder. Nog steeds uit de hoogte doen vanuit een ivoren toren en vol de aanval inzetten om een ander te kleineren wanneer hij dat kan.
Monolith, waar was jij toen jij je schuilhield in POL-café omdat jij hier de wind van voren kreeg van 20 man? :')
#NoDAPL
pi_166563495
quote:

[..]

Volgens noemde Trump zichzelf als een blue collar worker in een van zijn speeches :`)
pi_166563499
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:57 schreef fliert het volgende:

[..]

Ik vermoed dat Sanders zou zijn weggezet als een socialist en nooit ook maar enige kans gehad zou hebben.
Door de Republikeinen waarschijnlijk maar de Democraten en daarmee in het verlengde de media zouden vol achter hem staan.
#NoDAPL
pi_166563509
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zie dat Monolith niets heeft geleerd van eerder. Nog steeds uit de hoogte doen vanuit een ivoren toren en vol de aanval inzetten om een ander te kleineren wanneer hij dat kan.
Monolith, waar was jij toen jij je schuilhield in POL-café omdat jij hier de wind van voren kreeg van 20 man? :')
Gewoon hier hoor, voor zover werk dat toeliet. Ik heb ook steeds mensen van repliek voorzien. In tegenstelling tot bepaalde andere users ren ik niet weg als ik weerwoord krijg.

Verder snap ik niet zo goed wat er te leren zou moeten vallen. Ik geef gewoon aan dat Californië heel veel groter is dan Michigan en Arizona samen, iets wat lang niet iedereen weet natuurlijk. En naast percentage geteld is totaal aantal te tellen een relevante variabele.
pi_166563526
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:59 schreef L3gend het volgende:

[..]

Volgens noemde Trump zichzelf als een blue collar worker in een van zijn speeches :`)
Ja, maar belangrijker is dat voor de blue collar mensen "alles behalve HRC" gold. Dat is de reden dat Trump appelleerde op hen. Trump (of de mensen achter hem) had dat goed in de gaten.
#NoDAPL
pi_166563547
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Door de Republikeinen waarschijnlijk maar de Democraten en daarmee in het verlengde de media zouden vol achter hem staan.
Maar dat was nu met Clinton toch ook al het geval?
  Overall beste user 2022 donderdag 10 november 2016 @ 17:02:22 #129
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166563555
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:57 schreef TheVulture het volgende:
Die namen van Team Trump die worden genoemd, dat gaat een feest worden met oa Christie, Guliani en Gingrich _O-
Bernie Madoff op financien.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166563568
Doe de moeite niet Monolith, ik lees jouw reacties op mij niet. Iets anders dan kleineren doe jij toch niet, daar bedank ik voor. Ik ben wel benieuwd of dat jij inmiddels hebt erkend hoe geweldig jij er naast zat?

"De primary-agenda kan niet op HRC zijn afgestemd want dat begon al in 2014"
"Trump kan Michigan en Pennsylvania niet winnen want 538-god..."
"De media werken onafhankelijk"

Ondertussen papegaai jij TWP de ganse tijd. Hoe vaak ik hier al niet iets van jou tegenkwam waarvan ik er een paar dagen later achter kwam dat dit in TWP stond.
#NoDAPL
pi_166563569
Is Giuliani echt zo incompetent?
  donderdag 10 november 2016 @ 17:04:35 #132
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_166563578
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:03 schreef skysherrif het volgende:
Was een prima burgemeester van New York.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_166563590
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:04 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Was een prima burgemeester van New York.
Ja, lijkt me ook dat je als idioot geen burgemeester van NY uberhaubt wordt.
pi_166563591
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:57 schreef TheVulture het volgende:
Sanders is ineens een mooie droom voor de meeste mensen in dat land. :)
#NoDAPL
  Overall beste user 2022 donderdag 10 november 2016 @ 17:05:33 #135
3928 Ulx
pi_166563596
quote:
Goed is hij niet. Meeliften op wat zijn voorganger startte en verder had hij geluk met 9/11.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166563618
quote:
Zijn presidentskandidaatschap in 2008 bestond uit niets ander dan in ieder zinnetje '9/11' te proppen. Zijn nog wel grappige parodieën over gemaakt.
pi_166563629
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Doe de moeite niet Monolith, ik lees jouw reacties op mij niet. Iets anders dan kleineren doe jij toch niet, daar bedank ik voor. Ik ben wel benieuwd of dat jij inmiddels hebt erkend hoe geweldig jij er naast zat?

Ondertussen papegaai jij TWP de ganse tijd. Hoe vaak ik hier al niet iets van jou tegenkwam waarvan ik er een paar dagen later achter kwam dat dit in TWP stond.
De primary agenda is ook niet afgetemd op HRC. Ze hebben vooral geprobeerd om wat staten zoals Illinois later te doen om gematigde staten later te doen om de republikeinen dwars te zitten. Het zuiden wordt geregeerd door republikeinen daar hebben de democraten niets over te zeggen.
  donderdag 10 november 2016 @ 17:07:34 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166563630
Het is
quote:
Het toont vooral aan dat Trump oude wijn in een nieuwe zak is
pi_166563646
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Goed is hij niet. Meeliften op wat zijn voorganger startte en verder had hij geluk met 9/11.
Hij is toch die miljardair die het burgemeesterschap van New York kocht? :)
#NoDAPL
pi_166563647
quote:
Hij was ook niet zo erg als burgemeester, hij lifte vooral op 9/11
pi_166563658
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:07 schreef Hexagon het volgende:
Het is

[..]

WAT?!?! Trump gaat alles anders en beter doen is ons beloofd!!!!!11
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166563662
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:06 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zijn presidentskandidaatschap in 2008 bestond uit niets ander dan in ieder zinnetje '9/11' te proppen. Zijn nog wel grappige parodieën over gemaakt.
Dat was de slechtste campagne strategie ooit, alleen focussen op Florida en daar afgaan
pi_166563666
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:07 schreef Hexagon het volgende:
Het is

[..]

Dat klopt maar interessanter is hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen in wiens belang het niet is dat dit kliekje regeert toch voor die kliekje kozen terwijl een flink deel van hen weet dat het niet in hun belang is dat ze regeren. :)
#NoDAPL
pi_166563697
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:05 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ja, lijkt me ook dat je als idioot geen burgemeester van NY uberhaubt wordt.
Je kunt als idioot ook president worden blijkt nu
  donderdag 10 november 2016 @ 17:13:43 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166563744
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt maar interessanter is hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen in wiens belang het niet is dat dit kliekje regeert toch voor die kliekje kozen terwijl een flink deel van hen weet dat het niet in hun belang is dat ze regeren. :)
Ze mogen het ervaren de komende Jaren.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 november 2016 @ 17:14:02 #147
3928 Ulx
pi_166563749
quote:

[..]

Inspelen op angst voor hunnie/die daar en dat volk. "Maar voor jullie ga ik alles doen hoor."

Zelfde als met bijstamdstrekkers die PVV gaan stemmen want kutmarokkanen.
pi_166563752
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:11 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat krijgen we nou :{
Wat er altijd gebeurt met populisten, die roepen maar wat losse kreten die het goed doen bij stemvee, krijgen daarom stemmen en vervolgens draaien ze als een blad aan een boom om... en over 4 jaar zou je dan denken dat ze er niet nog een keer intrappen maar da's vaak ook ijdele hoop :')
pi_166563763
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:08 schreef L3gend het volgende:

[..]

Dat was de slechtste campagne strategie ooit, alleen focussen op Florida en daar afgaan
Het is ook vrij absurd hoe HRC haar team bepaalde swing states compleet verwaarloosde door daar geen campagne te voeren (geen commercials en zo). Michigan bijvoorbeeld. :@
#NoDAPL
pi_166563770
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Wat er altijd gebeurt met populisten, die roepen maar wat losse kreten die het goed doen bij stemvee, krijgen daarom stemmen en vervolgens draaien ze als een blad aan een boom om... en over 4 jaar zou je dan denken dat ze er niet nog een keer intrappen maar da's vaak ook ijdele hoop :')
Het verschil met deze populist is dat hij wel een Congress achter zich heeft staan, haalbare echt conservatieve/republikeinse ideen gaan er wel gewoon komen.
pi_166563777
Als Trump die belofte gaat verbreken dan zie ik al rellen uitbreken eerlijk gezegd _O- En als er geen muur komt dan moeten ze hem gewoon afzetten.
pi_166563788
quote:

[..]

Heel veel mensen ontbreekt het intellect en het inschattingsvermogen en daar maken populisten handig gebruik van...
pi_166563793
quote:

Zo ver zat 538 er niet vanaf.

Trump Is Just A Normal Polling Error Behind Clinton
pi_166563798
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is ook vrij absurd hoe HRC haar team bepaalde swing states compleet verwaarloosde door daar geen campagne te voeren (geen commercials en zo). Michigan bijvoorbeeld. :@
Zij hebben de fout gemaakt om te laat in Michigan te strijden. In Pennsylvania waren ze wel de gehele campagne, en die hebben ze ook verloren. En Wisconsin zag niemand aankomen, Trump had daar zelfs een event afgelast in de final days
pi_166563799
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Inspelen op angst voor hunnie/die daar en dat volk. "Maar voor jullie ga ik alles doen hoor."

Zelfde als met bijstamdstrekkers die PVV gaan stemmen want kutmarokkanen.
Te gemakkelijk! Dat gebeurt wel maar dat is in mijn ogen niet de kern van het probleem (meer het opportunistisch inspelen op de gevolgen van het probleem). Het is vooral het afstoten door de rest van de politiek wat ervoor zorgt. Als je het grootkapitaal en de bedrijven dient in plaats van het volk...
#NoDAPL
pi_166563801
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:15 schreef vigen98 het volgende:
Als Trump die belofte gaat verbreken dan zie ik al rellen uitbreken eerlijk gezegd _O- En als er geen muur komt dan moeten ze hem gewoon afzetten.
Die muur komt er sowieso niet lijkt me.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_166563816
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:16 schreef Felagund het volgende:

[..]

Die muur komt er sowieso niet lijkt me.
Natuurlijk niet! Dat zou gekkenwerk zijn en als Trump het niet in de gaten zou hebben, wat hij al die tijd in de gaten heeft gehad, dan wijzen andere mensen hem er wel op. Misschien wel meer technologie en patrouilles of zo.
#NoDAPL
  donderdag 10 november 2016 @ 17:18:57 #158
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166563829
quote:

[..]

Had je iets anders verwacht dan?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_166563830
Maar het zou een physical wall worden, big and beautiful
pi_166563833
Oké tis gedaan met Trump, die 2 standpunten hebben hem enorm veel stemmen opgeleverd. Als die niet door gaan dan is hij al het steun verloren. Ik hoop voor hem dat hij beter aan zijn beloftes gaat houden want zo niet dan is het snel klaar met zo'n leugenaar.
pi_166563838
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:18 schreef Euribob het volgende:

[..]

Had je iets anders verwacht dan?
Eerlijk gezegd wel. :{
  donderdag 10 november 2016 @ 17:19:46 #162
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166563843
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Het verschil met deze populist is dat hij wel een Congress achter zich heeft staan, haalbare echt conservatieve/republikeinse ideen gaan er wel gewoon komen.
Maar daarom hebben ze niet op Trump gestemd..
pi_166563845
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:19 schreef vigen98 het volgende:
Oké tis gedaan met Trump, die 2 standpunten hebben hem enorm veel stemmen opgeleverd. Als die niet door gaan dan is hij al het steun verloren. Ik hoop voor hem dat hij beter aan zijn beloftes gaat houden want zo niet dan is het snel klaar met zo'n leugenaar.
Ik denk dat het hem in de primaries heeft geholpen, niet in de general election, sterker nog daar heeft het hem vooral tegengewerkt.
pi_166563847
Nouja mooi toch daT ie dat plan heeft geschrapt.
(she/her)
pi_166563848
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:16 schreef L3gend het volgende:

[..]

Zij hebben de fout gemaakt om te laat in Michigan te strijden. In Pennsylvania waren ze wel de gehele campagne, en die hebben ze ook verloren. En Wisconsin zag niemand aankomen, Trump had daar zelfs een event afgelast in de final days
Wisconsin zagen ook de 'alternatieve' media niet aankomen, Trump zelf inderdaad ook niet. Zo heb je elke verkiezing wel een verrassing. :)
Nu denk ik weer aan That 70's Show. :)
Dat HRC haar team wel zag aankomen dat Penns. een battle ground is blijkt uit hun campagne daar, de est. media zag het echter niet aankomen (of deed alsof ze het niet zagen aankomen). Bij Michigan hebben ze geblunderd, ze hadden kunnen en moeten weten dat dat een battleground zou worden gezien Sanders zijn 'verrassende' overwinning daar. Niet dat het wat uitmaakt, Trump heeft Michigan niet nodig.
#NoDAPL
pi_166563849
quote:
Chill, die muur is nog niet afgeblazen.
pi_166563850
En nu nog aankondigen dat hij NAFTA en TPP steunt en het is compleet
  donderdag 10 november 2016 @ 17:21:05 #168
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166563858
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:20 schreef L3gend het volgende:
En nu nog aankondigen dat hij NAFTA en TPP steunt en het is compleet
En een progressieve rechter gaat benoemen.
pi_166563860
Misschien is dit wel een manier om het land bij elkaar te brengen; iedereen heeft dan een hekel aan die vent.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166563862
Hij gaat gewoon extreme vetten jongens.
pi_166563868
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:20 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik denk dat het hem in de primaries heeft geholpen, niet in de general election, sterker nog daar heeft het hem vooral tegengewerkt.
Ja de primaries zijn voor de republikeinen. Het senaat en huis zijn van de republikeinen, die gaan zijn voorstellen gewoon blokkeren ongeacht Pence want zelfs Pence kan dan Trump niet meer goed laten lijken.
pi_166563872
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:21 schreef skysherrif het volgende:
Hij gaat gewoon extreme vetten jongens.
Die wonen hier al genoeg.
pi_166563873
quote:
Jij dacht dat hij die idiote beloftes ook daadwerkelijk waar ging maken?
pi_166563877
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja de primaries zijn voor de republikeinen. Het senaat en huis zijn van de republikeinen, die gaan zijn voorstellen gewoon blokkeren ongeacht Pence want zelfs Pence kan dan Trump niet meer goed laten lijken.
?

wat zijn primaries volgens jou?
pi_166563878
Hij kan gewoon afgezet worden mensen, dus mocht hij iets doen wat de republikeinen niet willen dan is hij al gone.
pi_166563880
O, van de Duitse de Speld:
http://www.the-postillon.com/2016/11/mexico-wall.html
(Artikel is in het Engels).

Er is dus nog hoop voor Trump. :+
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_166563881
pi_166563882
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:57 schreef fliert het volgende:

[..]

Hij werd al weg gezet als socialist (zo noemt hij zichzelf ook) en dat leek hem toch minder tegen te werken dan dat je zou denken.
  donderdag 10 november 2016 @ 17:22:44 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166563884
quote:

[..]

een ongelooflijke jankkip ben je ook hè met je est.media, de uitslag wordt de uitslag als alles is geteld, daar gaat geen enkele media iets aan veranderen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166563892
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wat ons op een ander punt brengt. De meeste senatorplekken die aan de beurt waren werden bezet door Republikeinen, ook hiermee hebben de Democraten grandioos gefaald. De enige logische conclusie voor die partij: iedereen van de DNC ontslaan, Sanders als hoofd van de DNC benoemen en alles opnieuw opbouwen. Natuurlijk zullen de mensen die nu die goede baantjes hebben en die reikhalzend uitkijken naar een lobbyfunctie dat niet vrijwillig afstaan en dus rommelen ze nog even verder totdat ze geen keuze meer hebben.
#NoDAPL
pi_166563906
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 14:49 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Dat hij dit dik gaat winnen kan je toch al van mijlenver zien aankomen?

Hillary kapot maken, mocht dat erop aankomen uiteindelijk, gaat nog makkelijker voor m zijn dan Jeb! Met alle schandalen om haar heen die Trump kan exploiteren...

Hij schreeuwt een paar keer dat ze low energy is of bedenkt een nieuwe term en het is over en uit voor haar... :/
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 14:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, maar zoals je al eerder te kennen gaf in dit topic ben je totaal niet op de hoogte van de situatie in deze verkiezingsrace of de recentelijke ontwikkelingen in de VS in algemene zin. Heb je al je geld al ingezet op Trump?
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:36 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dáárom is Trump kansloos tegen Clinton.
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 15:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik snap dat je als Trump adept fan bent van 'fact free politics', maar in een discussie is het wel handig als mensen nog enigszins kennis van zaken hebben.
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:11 schreef OMG het volgende:
Dit topic kan wel dicht met dit orakel hier. Gegarandeerd miljonair, die Koskesh, met z'n 200 euro inleg.
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:05 schreef Euribob het volgende:

[..]

Je hebt aangegeven totaal geen verstand te hebben van de Amerikaanse politiek, of jezelf er überhaupt in verdiept te hebben. Waarom zou je in godsnaam 200 euro zetten op Trump, als iedereen je hier tegenspreekt?
:Y
pi_166563921
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:24 schreef Koskesh het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

_O- Hoeveel heb je uiteindelijk gewonnen?
pi_166563922
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

:D
pi_166563926

En zo begon het allemaal
  donderdag 10 november 2016 @ 17:25:48 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166563929
:') echt bram met je Bernie fetisj, die vent is klaar af uit opgeruimd
pi_166563935
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

_O_
(she/her)
pi_166563938
Wheheh nice
pi_166563949
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat ons op een ander punt brengt. De meeste senatorplekken die aan de beurt waren werden bezet door Republikeinen, ook hiermee hebben de Democraten grandioos gefaald. De enige logische conclusie voor ide partij: iedereen van de DNC ontslaan, Sanders als hoofd van de DNC benoemen en alles opnieuw opbouwen. Natuurlijk zullen de mensen die nu die goede baantjes hebben en die reikhalzend uitkijken naar een lobbyfunctie dat niet vrijwillig afstaan en dus rommelen ze nog even verder totdat ze geen keuze meer hebben.
De zogenaamde progressieven hebben ook gefaald downballot. Feingold en Teachout verloren. Een van de weinige upsets gebeurde in mijn eigen district, maar dat was juist een zeer gematigde die veel steun kreeg door de Hispanics en de Asians.
pi_166563956
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:22 schreef Re het volgende:

[..]

een ongelooflijke jankkip ben je ook hè met je est.media, de uitslag wordt de uitslag als alles is geteld, daar gaat geen enkele media iets aan veranderen
Jou neem ik allang niet meer serieus dus jij mag dat vinden. :)
#NoDAPL
  donderdag 10 november 2016 @ 17:28:36 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166563985
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jou neem ik allang niet meer serieus dus jij mag dat vinden. :)
dat Jan ik wel begrijpen van een undercover communist, hoeveel krijg je betaalt eigenlijk
pi_166563997
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

:D
pi_166563998
quote:

Nee, maar zoals je al eerder te kennen gaf in dit topic ben je totaal niet op de hoogte van de situatie in deze
Jij hebt ijverig gezocht. :)
#NoDAPL
pi_166564011

Mogelijke reden van ontbreken plannen van Trump

edit: oeps dubbel post

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2016 17:30:16 ]
pi_166564012
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:22 schreef Re het volgende:

[..]

En op reacties waarop hij geen weerwoord heeft reageert hij simpelweg niet.
pi_166564032
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Hoe staat de popular vote verliezen met een geschatte 1-2% precies gelijk aan dik winnen?
pi_166564039
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

_O-
Doet Euribob nog aan censuur hier trouwens? Of is hij hier niet meer te bekennen?
  donderdag 10 november 2016 @ 17:32:11 #198
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166564048
Bram_van_Loon zou zo een typetje van Wim de Bie kunnen zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_166564049
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoe staat de popular vote verliezen met een geschatte 1-2% precies gelijk aan dik winnen?
Het draait zoals je weet om de kiesmannen, en dat heeft de Don toch wel aardig voor elkaar gekregen. Jammer genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2016 17:32:32 ]
pi_166564054
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Het pijnlijke is dat we zo nog enkele tientallen reactieketens kunnen plaatsen waarin hetzelfde clubje ieder ander voor idioot uitmaakte terwijl die 'idioten' gelijk hebben gekregen. Je zou verwachten dat ze een toontje lager gaan zingen maar in plaats daarvan doen ze nog steeds belerend.
#NoDAPL
pi_166564055
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is een beetje het zelfde als in het voetbal zeggen dat je wel veel balbezit had. De populair vote is toch niet waar het om draait in de Amerikaanse verkiezingen?
pi_166564057
Dolletjes, met z'n allen op de man spelen, kga koken.
pi_166564069
Trump's vliegtuig is geland.
pi_166564079
Er moeten nog best veel stemmen geteld worden, net zo goed gaat de popular vote alsnog naar Trump..
pi_166564080
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:33 schreef Infection het volgende:
Allang :P
pi_166564086
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het draait zoals je weet om de kiesmannen, en dat heeft de Don toch wel aardig voor elkaar gekregen. Jammer genoeg.
En voor de popular vote gaat het weinig schelen, wie die ook wint.
#NoDAPL
pi_166564088
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:33 schreef Infection het volgende:
Met zijn eigen vliegtuig neem ik aan?
pi_166564093
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:33 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Allang :P
Oh, dan was het een terugblik op de stream. :P
pi_166564099
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:20 schreef Fylax het volgende:
Nouja mooi toch daT ie dat plan heeft geschrapt.
Voor mensen die geen Trump fans zijn is dat goed nieuws ja. :D
pi_166564102
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:33 schreef JanCees het volgende:

[..]

Met zijn eigen vliegtuig neem ik aan?
Yup. Stond in het groot "Trump" op de zijkant.
pi_166564113
quote:

Natuurlijk reageer jij niet Bram. Een dominee preekt en zijn gevolg mag enkel instemmend knikken.
#2 heb ik natuurlijk niet als zodanig gezegd, en drie al helemaal niet.

Verder papegaai ik niemand na hoor. Jij bent hier degene die openlijk zegt dat je eerst de mening van TYT wil horen zodat je die braaf kan napraten. Wat dat betreft snap ik je domineeshouding wel.

Maar ja als je wil sneren, dan moet je ook kunnen incasseren Bram.
  donderdag 10 november 2016 @ 17:35:51 #212
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166564134
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:50 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Uiteindelijk vind zelfs een groot deel van de trump supporters zij nretorieken over islam en hispanics niet heel belangrijk. Economie en national safety waren het belangrijkst.

Lieverdat hij deze beloften breekt dan doorzet.
Ze vinden het meeste wat hij zegt niet heel belangrijk :')
pi_166564136
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:31 schreef Typisch het volgende:

[..]

_O-
Doet Euribob nog aan censuur hier trouwens? Of is hij hier niet meer te bekennen?
Hij is blijkbaar even afwezig. :)
#NoDAPL
pi_166564137
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:32 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dat is een beetje het zelfde als in het voetbal zeggen dat je wel veel balbezit had. De populair vote is toch niet waar het om draait in de Amerikaanse verkiezingen?
Nee, het is een beetje als stellen dat Ajax dik gaat winnen en bij een moeizame 2-1 overwinning met veel kansen voor de tegenstander je gelijk claimen.
pi_166564159
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Held!
pi_166564175
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, het is een beetje als stellen dat Ajax dik gaat winnen en bij een moeizame 2-1 overwinning met veel kansen voor de tegenstander je gelijk claimen.
Hij heeft qua punten toch niet met 2-1 verloren? Hij heeft een groot verschil gepakt in aantal punten.
  donderdag 10 november 2016 @ 17:39:12 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166564204
Wallstreet is duidelijk opgelucht dat er weinig gaat veranderen.
pi_166564209
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:37 schreef Typisch het volgende:

[..]

Hij heeft qua punten toch niet met 2-1 verloren? Hij heeft een groot verschil gepakt in aantal punten.
Groot zou ik het verschil niet noemen, een vrij normaal verschil. Stel bijvoorbeeld dat hij Florida niet had gewonnen, was het verschil klein geweest.
Album top 100 2024
  donderdag 10 november 2016 @ 17:39:47 #219
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166564217
quote:
Het is winnen of verliezen volgens de regels. Clinton heeft niet voor niets de uitslag geaccepteerd.
Het is geen "dikke" overwinning, maar zeer nipt en alleen binnen de kaders van het kiesmannensysteem. Dat is wel een politieke realiteit om rekening mee te houden, zeker wat een mogelijke herverkiezing betreft. Al is voor de dagelijkse praktijk de realiteit van Washington natuurlijk veel relevanter. En die is: op alle fronten ruime winst.
pi_166564222
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:39 schreef Felagund het volgende:

[..]

Groot zou ik het verschil niet noemen, een vrij normaal verschil. Stel bijvoorbeeld dat hij Florida niet had gewonnen, was het verschil klein geweest.
Stel dat Pietje niet twee keer scoorde, dan was het maar 2-1 geweest in plaats van 4-1. Geen groot verschil dus.
pi_166564228
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:39 schreef Hexagon het volgende:
Die zijn al lang blij dat Clinton geen oorlog begint
pi_166564233
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Nog even iets anders, het is grappig dat juist een van hen spreekt over de bekende echokamer terwijl ze er zelf het slachtoffer van zijn geworden. :)
#NoDAPL
pi_166564240
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:39 schreef Hexagon het volgende:
Private gevangenissen zijn blij

http://www.bloomberg.com/(...)ng-after-trump-s-win
pi_166564255
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:37 schreef Typisch het volgende:

[..]

Beste vergelijking is dat in een best of 7, Trump vier wedstrijden nipt gewonnen heeft en 3 wedstrijden ruim heeft verloren.
pi_166564262
quote:

[..]

Ik las een treffende vergelijking met tennis: het is als meer punten en games winnen, maar in sets verliezen. Uiteindelijk gaat het gewoon om het laatste.
pi_166564265
306-232

Is toch een aardig verschil ;)
pi_166564273
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:40 schreef Typisch het volgende:

[..]

Stel dat Pietje niet twee keer scoorde, dan was het maar 2-1 geweest in plaats van 4-1. Geen groot verschil dus.
Nee, dat is niet mijn punt, je anologie is verkeerd. Door het kiesmannensysteem gaan bijvoorbeeld de keismannen van Florida (29) ofwel naar Trump of naar Clinton, een verschil van 58 kiesmannen in het eindresultaat. Dat is dus maar een verschil van 1 staat.
Album top 100 2024
pi_166564280
LavieJanRoos twitterde op donderdag 10-11-2016 om 17:42:27 Dochter (8): "Wat er dat Trump gewonnen heeft hè. Nu komt er oorlog." Wie zegt dat? "Onze juf."#manmanman reageer retweet
pi_166564284
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:42 schreef JanCees het volgende:
306-232

Precies, dik gewonnen op hetgene wat er toe doet :Y
pi_166564302
quote:
306-232

74, alleen Florida scheelt al 58, zijn dus maar ongeveer 2 staten.
Album top 100 2024
pi_166564311
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:22 schreef Felagund het volgende:
O, van de Duitse de Speld:
http://www.the-postillon.com/2016/11/mexico-wall.html
(Artikel is in het Engels).

Er is dus nog hoop voor Trump. :+
Nice! _O-
#NoDAPL
pi_166564312
Op Trump's 100 dagen plan staat het nog wel op dat Trump hun gaat weerhouden
pi_166564314
quote:
306-232

Niemand heeft het ook qua kiesmannen, wel is het dat hij in totaal minder stemmen heeft en in aantal cruciale staten nipt heeft gewonnen

Maar dit zijn uiteindelijk details, het resultaat is dat Trump gewonnen heeft
pi_166564316
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nee, dat is niet mijn punt, je anologie is verkeerd. Door het kiesmannensysteem gaan bijvoorbeeld de keismannen van Florida (29) ofwel naar Trump of naar Clinton, een verschil van 58 kiesmannen in het eindresultaat. Dat is dus maar een verschil van 1 staat.
Dat snap ik, maar je pakt nu precies de staat waardoor het verschil het grootste was geweest. Zelfs als hij die grote staat zou verliezen had hij nog gewonnen. Ik vind nipt dan ook een verkeerde term voor iemand die zonder een Florida gewoon alsnog het presidentschap naar zich toe kon trekken.
pi_166564332
quote:
15s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:43 schreef Infection het volgende:
LavieJanRoos twitterde op donderdag 10-11-2016 om 17:42:27 Dochter (8): "Wat er dat Trump gewonnen heeft hè. Nu komt er oorlog." Wie zegt dat? "Onze juf."#manmanman reageer retweet
Z'n dochter spreekt vreemd Nederlands.
pi_166564336
quote:
Volgens alle Clinton-haters was WW3 met Rusland binnen enkele maanden na haar verkiezing uitgebroken, dus beide partijen zijn even goed in fearmongering.
Demain, on roule
  donderdag 10 november 2016 @ 17:46:15 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166564337
quote:
Leuk verzonnen van Jan
pi_166564339
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:45 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar je pakt nu precies de staat waardoor het verschil het grootste was geweest. Zelfs als hij die grote staat zou verliezen had hij nog gewonnen. Ik vind nipt dan ook een verkeerde term voor iemand die zonder een Florida gewoon alsnog het presidentschap naar zich toe kon trekken.
Ik zeg ook niet dat hij nipt heeft gewonnen, maar het gewoon een "normaal" verschil was. Jullie stellen dat het verschil ruim was. ;)
Album top 100 2024
pi_166564357
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:46 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat hij nipt heeft gewonnen, maar het gewoon een "normaal" verschil was. Jullie stellen dat het verschil ruim was. ;)
Goed punt. :+
pi_166564364
quote:

[..]

Een goede vergelijking. Balbezit is het niet doel, scoren is het doel. De meeste stemmen krijgen is niet het doel, de meeste kiesmannen krijgen is het doel.
#NoDAPL
pi_166564372
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:46 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Volgens alle Clinton-haters was WW3 met Rusland binnen enkele maanden na haar verkiezing uitgebroken, dus beide partijen zijn even goed in fearmongering.
Bij Clinton is er een stuk meer reden om dat te denken dan bij Trump eerlijk gezegd.
  donderdag 10 november 2016 @ 17:47:46 #242
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_166564375
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

:D :D :D
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_166564388
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Leuk verzonnen van Jan
Ik zie sommige juffen er wel toe in staat, eerlijk gezegd. :)
#NoDAPL
pi_166564406
quote:
South Park was forced to re-write tonight’s episode after Trump’s win
Ze hadden totaal geen rekening mee gehouden dat Trump zou winnen _O-

http://www.avclub.com/art(...)ts-episode-af-245669

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2016 17:49:26 ]
  donderdag 10 november 2016 @ 17:49:14 #245
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_166564407
quote:
Ik heb nogal de indruk dat al die mensen op Twitter en what not die dochter-, zoon-, leerling-uitspraken vooral uit hun duim zuigen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_166564409
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoeveel juffen ken jij dan precies, Bram?
pi_166564418
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Leuk verzonnen van Jan
Mwah, kan heel goed gewoon realiteit zijn. Die juf zal niet de eerste zijn die dit soort onzin uitkraamt.
  donderdag 10 november 2016 @ 17:49:57 #248
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_166564424
quote:
306-232

Terwijl ze nagenoeg 50-50 staan op absolute stemmen. Laat precies zien hoe kut dat systeem is
pi_166564429
quote:

[..]

Maar jij gelooft dan ook vrij makkelijk dingen die mensen zeggen, als ze maar niet van de MSM zijn.
pi_166564432
quote:

[..]

Sterker nog, een docent waar ik vroeger les van had post net zoiets op Facebook.
pi_166564434
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:45 schreef Typisch het volgende:

[..]

Inderdaad, nipt houdt voor mij in dat als je die ene staat met 4 kiesmannen had verloren in plaats van gewonnen...
Maar goed, iedereen mag zijn eigen definities hanteren. Over een paar dagen kunnen we hopelijk eens gaan bekijken welke staten hij allemaal had kunnen verliezen.
Weet iemand van jullie waarom het zo lang duurt voordat alle resultaten binnen zijn?
#NoDAPL
pi_166564437
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:49 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Terwijl ze nagenoeg 50-50 staan op absolute stemmen. Laat precies zien hoe kut dat systeem is
Het is alleen maar kut als het slecht uitpakt voor de democraten
pi_166564443
Donald's plan om minder moslims toe te laten is nog steeds het plan van Trump.

Officieel in zijn 100 dagen plan!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2016 17:51:31 ]
  donderdag 10 november 2016 @ 17:51:29 #254
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166564448
quote:

[..]

ben je serieus verbaasd?
pi_166564452
quote:

[..]

Ik ook, de maatschappijleerles was bij ons louter linkse indoctrinatie, gelukkig trapten daar maar weinig in.
  donderdag 10 november 2016 @ 17:51:37 #256
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_166564453
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoeveel juffen ken jij dan precies, Bram?
Ik werk met tientallen van ze.
Ik kan het bevestigen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_166564457
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:49 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ze hadden totaal geen rekening mee gehouden dat Trump zou winnen _O-

http://www.avclub.com/art(...)ts-episode-af-245669

[ afbeelding ]
Thanks. Ik lees het met veel interesse en plezier. :9~
#NoDAPL
pi_166564460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:51 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik kan het bevestigen.
Hoe durf je? :( :(
  donderdag 10 november 2016 @ 17:52:09 #259
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_166564464
Mijn docente geschiedenis vertelde destijds ook dat Wilders prima te vergelijken is met Hitler
pi_166564467
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:51 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

ben je serieus verbaasd?
Ik vond het zelf een onuitvoerbaar plan alleen had wel verwacht dat hij het zou doorzetten alhoewel dit een foutje is dus niets aan de hand.
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2016 @ 17:52:18 #261
230491 Zith
pls tip
pi_166564468

Dow Jones surges to new record high!
http://www.usatoday.com/s(...)mp-victory/93580628/

Het T R U M P effect!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_166564472
Ja hoor mensen, een juf gaat tegen 8-jarigen zeggen dat er oorlog komt.
  donderdag 10 november 2016 @ 17:52:33 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166564475
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:51 schreef vigen98 het volgende:

Hoeveel is "minder"
pi_166564482
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:51 schreef vigen98 het volgende:

Bah.
pi_166564484
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:51 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik kan het bevestigen.
maar jij bent een fucking white male
pi_166564486
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef Ingolstadt het volgende:
Mijn docente geschiedenis vertelde destijds ook dat Wilders prima te vergelijken is met Hitler
Komt omdat docenten meestal linkse geitenwollensokken figuren zijn.
pi_166564487
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]

Hij is nog niet eens president en maakt Amerika nu al weer great _O_
  donderdag 10 november 2016 @ 17:53:19 #268
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166564488
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef KoosVogels het volgende:
Dan kun je wel serieus gaan klagen bij school. Maar dat doet Jan niet. Want het is gewoon verzonnen.
pi_166564489
quote:
Jij overschat mensen.
pi_166564491
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad, nipt houdt voor mij in dat als je die ene staat met 4 kiesmannen had verloren in plaats van gewonnen...
Maar goed, iedereen mag zijn eigen definities hanteren. Over een paar dagen kunnen we hopelijk eens gaan bekijken welke staten hij allemaal had kunnen verliezen.
Weet iemand van jullie waarom het zo lang duurt voordat alle resultaten binnen zijn?
Absentee votes en provisional votes. Stemmen die per post gedaan zijn, hoeven niet op verkiezingsdag aankomen, alleen slechts verstuurd zijn. En ook stemmen van Amerikanen uit het buitenland, stemmen van militairen
pi_166564497
quote:
[ afbeelding ]

Het T R U M P effect!
Geen verrassing aangezien hij relaties wilt repareren in plaats van een nieuwe koude oorlog uit te lokken
pi_166564504
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:51 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ik ook, de maatschappijleerles was bij ons louter linkse indoctrinatie, gelukkig trapten daar maar weinig in.
Mijn geschiedenislerares gaf ongevraagd stemadvies...
Iets in de geest van "stem niet op de populist", de rest kan je zelf invullen. :)
#NoDAPL
  donderdag 10 november 2016 @ 17:54:44 #273
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_166564516
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:53 schreef Infection het volgende:

[..]

Komt omdat docenten meestal linkse geitenwollensokken figuren zijn.
Dat klopt vaak ja.
  donderdag 10 november 2016 @ 17:55:13 #274
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_166564525
quote:
[ afbeelding ]

Het T R U M P effect!
Vrede met China, vrede met de Filipijnen, stocks gaan beter dan ooit te voren. Dat moet wat gaan worden als hij straks zijn plekje inneemt achter het bureau in het witte huis.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 10 november 2016 @ 17:55:46 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166564536
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:55 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Vrede met China, vrede met de Filipijnen, stocks gaan beter dan ooit te voren. Dat moet wat gaan worden als hij straks zijn plekje inneemt achter het bureau in het witte huis.
Geen regulering bij banken zal het ook goed doen
pi_166564539
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:53 schreef L3gend het volgende:

[..]

Absentee votes en provisional votes. Stemmen die per post gedaan zijn, hoeven niet op verkiezingsdag aankomen, alleen slechts verstuurd zijn. En ook stemmen van Amerikanen uit het buitenland, stemmen van militairen
Right, dat circus. Dank je. In ieder geval heb je dit keer niet dat mensen illegaal een provisional ballot moesten gebruiken zoals dat in California het geval was. :)
Ik had verwacht dat de stemmen per post wel op tijd verwerkt zouden worden.
#NoDAPL
pi_166564540
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan kun je wel serieus gaan klagen bij school. Maar dat doet Jan niet. Want het is gewoon verzonnen.
Hoho, hij wil het eerst even op Twitter gooien.
  donderdag 10 november 2016 @ 17:56:14 #278
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_166564545
quote:
Ach, het past niet in je straatje dus het is niet waar.

We weten het nou zo onderhand wel, Koos.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:53 schreef JanCees het volgende:

[..]

maar jij bent een fucking white male
Niet white, niet straight.

Check je privilege JC.
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2016 @ 17:56:25 #279
230491 Zith
pls tip
pi_166564551
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En hij beloofde veel infrastructuur werk op zn overwinningsspeech.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_166564554
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoeveel is "minder"
Minder of geen. Geen idee welke hij gaat kiezen :P
pi_166564573
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik gok erop dat het verzonnen is maar maakt het wat uit als hij iets verzint waarvan veel mensen zich gemakkelijk kunnen inbeelden dat het ook gebeurt? :)
Laat ik het zo zeggen, leg bij GeenStijl voor de grap voor of dat zij het herkennen en je krijgt een hoop bevestigende en ludieke reacties. Niet dat ik daar reaguur en er veel kom (ze hebben goede stukjes over de EU en corruptie) maar ik lees er wel af en toe mee.
#NoDAPL
pi_166564576
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:53 schreef Typisch het volgende:

[..]

Jij overschat mensen.
onderschat*
pi_166564577
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mijn geschiedenislerares gaf ongevraagd stemadvies...
Iets in de geest van "stem niet op de populist", de rest kan je zelf invullen. :)
Waarom geeft een lerares stemadvies aan middelbare scholieren (waarvan het gros niet mag stemmen)?
pi_166564589
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:56 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ach, het past niet in je straatje dus het is niet waar.

We weten het nou zo onderhand wel, Koos.

[..]

Niet white, niet straight.

Check je privilege JC.
Shit, ik voel de white guilt tot me komen
pi_166564590
quote:

[..]

Ja of het zal de wereldeconomie vernietigen.
pi_166564640
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik gok erop dat het verzonnen is maar maakt het wat uit als hij iets verzint waarvan veel mensen zich gemakkelijk kunnen inbeelden dat het ook gebeurt? :)
pi_166564651
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom geeft een lerares stemadvies aan middelbare scholieren (waarvan het gros niet mag stemmen)?
Omdat het mensen zijn, die willen nogal eens hun meninkje er door drukken.
pi_166564661
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:00 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die is bijzonder, inderdaad.
  donderdag 10 november 2016 @ 18:01:36 #289
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166564669
quote:
Onderschat nooit de indoctrinatiedrift van juffen.

Ik had er een die losging op het mondiale levensgevaar van de kruisraketten. Dat zorgde bij sommige klasgenootjes voor veel paniek.
De jaren 80, jeweetz. :{.
pi_166564670
quote:
[ afbeelding ]

Het T R U M P effect!
Geweldig, al die mensen die voorspelden dat de beurs zou crashen... :)
#NoDAPL
  donderdag 10 november 2016 @ 18:02:41 #291
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_166564682
quote:
11s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik had er een die losging op het mondiale levensgevaar van de kruisraketten. Dat zorgde bij sommige klasgenootjes voor veel paniek.
Ik werd publiekelijk voor gek gezet en vieze worm van de samenleving genoemd omdat ik als enige in de klas bij de scholierenverkiezingen niet links stemde :')
pi_166564686
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, dat is hoe demagogen werken. Je vertelt dan geen waarheid, maar je creëert een schijnwerkelijkheid die geloofwaardig overkomt. (Oftewel, het is gewoon jokken)
  donderdag 10 november 2016 @ 18:03:34 #293
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166564703
quote:
Zo dat gaat snel :7
pi_166564708
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:00 schreef Typisch het volgende:

[..]

Omdat het mensen zijn, die willen nogal eens hun meninkje er door drukken.
Overigens heb ik weinig meegekregen van stemadviezen en sterk gekleurde meningen van docenten toen ik nog op school had.

Het zijn weer van die typische, oncontroleerbare gelegenheidsargumenten. Roos levert geen bewijs dus plots kent iedereen weer honderd docenten die soortgelijk gedrag vertonen.
  donderdag 10 november 2016 @ 18:04:17 #295
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166564722
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik werd publiekelijk voor gek gezet en vieze worm van de samenleving genoemd omdat ik als enige in de klas bij de scholierenverkiezingen niet links stemde :')
Door de docent? Of je medeleerlingen?
pi_166564728
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:00 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kan jij in Jan zijn hoofd kijken en zien of dat hij het überhaupt serieus bedoelde? Ik niet. Misschien bedoelde hij het wel als grap in plaats van dat hij beweerde dat een specifieke juf dit zei. Maar inderdaad, het maakt me niet uit, het is Twitter, geen Volkskrant waarvan je mag aannemen dat het klopt tenzij het 1 april is.
#NoDAPL
pi_166564742
quote:
11s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Godzijdank niets van meegekregen. Wel was onze school druk met duurzaamheid. Beetje leerlingen wijsmaken dat we met z'n allen moeten werken aan een beter milieu. Om te kotsen.
pi_166564745
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat was een leuke klas voor mij geweest, allemaal linkse mensen. :)
Maar hopelijk dan wel echt links en niet nep-links (#D66).
#NoDAPL
pi_166564756
quote:
13s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Godzijdank niets van meegekregen. Wel was onze school druk met duurzaamheid. Beetje leerlingen wijsmaken dat we met z'n allen moeten werken aan een beter milieu. Om te kotsen.
Zure regen gaat alle bossen dood maken. Goed om te vertellen tegen een 8 jarige.
pi_166564759
quote:

[..]

Hillary gaf de eigenaren van huizen de schuld voor de crisis. De burger dus.
pi_166564762
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens heb ik weinig meegekregen van stemadviezen en sterk gekleurde meningen van docenten toen ik nog op school had.

Het zijn weer van die typische, oncontroleerbare gelegenheidsargumenten. Roos levert geen bewijs dus plots kent iedereen weer honderd docenten die soortgelijk gedrag vertonen.
Nee hoor. Eerder dan dat er een aanleiding is wordt er ook niet over gesproken. Is niet iets wat je zomaar ineens op de foks post lijkt mij. Ik zie dat letterlijk net op mijn Facebook wall voorbij komen.

Kun jij wel roepen dat iedereen het verzint, maar dat maakt je niet degene die de waarheid spreekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')