Eerlijk is eerlijk. Hij is obnoxious maar hij is wel fair en hij weet van zichzelf dat hij soms obnoxious is. Ik waardeer dat.quote:Op donderdag 10 november 2016 14:48 schreef skysherrif het volgende:
credits waar je die moet geven, Cenk had gelijk
Hoezo zou je dan een stemplicht moeten hebben? Dat hebben andere landen zonder electoral college toch ook niet?quote:Op donderdag 10 november 2016 14:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan moet je een stemplicht invoeren en dat valt helaas slecht bij het volk terwijl het wel goed zou zijn. Mensen stemmen nu sowieso al minder omdat ze geen vertrouwen hebben in hun leiders, die dienen namelijk de bedrijven en het grootkapitaal in plaats van het volk. Trouwens ook een reden dat het bestuur liever geen stemplicht wil.
Belgie een soort vanquote:Op donderdag 10 november 2016 15:02 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoezo zou je dan een stemplicht moeten hebben? Dat hebben andere landen zonder electoral college toch ook niet?
Van kanker weten we beter hoe het werkt en hoe het bestreden kan worden. Ik weet niet hoe dat met de PvdA en D66 werk(te). Eerlijk gezegd denk ik dat het bij de PvdA gewoon knulligheid was, dat ze met het afwerpen van de ideologische veren de analyse van Marx (die is een stuk beter dan zijn ideologie) niet hebben vervangen door een andere. Ze hebben in de jaren 90 gewoon ingezet op een sterk groeiende financiele sector want werk, daarbij het effect op de verhouding tussen kapitaal en arbeid vergetend, en vergetend waar welvaart vandaan komt. Ook werd dat gefinancierd via de HRA, met een sterk prijsopdrijvend effect.quote:Op donderdag 10 november 2016 14:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is toch hetzelfde verhaal als hier met de D66 en de PvdA? Neoliberalen invadeerden de partij, ze namen wat progressieve puntjes over die niets met de economie te maken hebben om aanvaard te worden, ze grepen de macht omdat de progressieve mensen blij waren dat dat in ieder geval haalbaar was en vervolgens blijft er niets links over bij die partijen buiten wat progressieve puntjes. Het is net een kanker, dat neoliberalisme.
Mijn god wat werken ze daar nog met verouderde systemen.quote:Op donderdag 10 november 2016 13:02 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Dat was wel vals van die Hillary, dat ze die hele birth-movement begon.![]()
Overigens heeft Obama zijn geboortecertificaat gewoon openbaar gemaakt. Staat op de website van het witte huis.
https://www.whitehouse.go(...)ficate-long-form.pdf
Trump zou uiteindelijk iets meer stemmen krijgen dan Romney, maar Clinton blijft onder Obama. Het lijkt erop dat de opokomst wel lager wordt dan 4 jaar geledenquote:Op donderdag 10 november 2016 15:26 schreef skysherrif het volgende:
Trouwens, ik hoor overal dat clinton veel minder stemmen dan obama kreeg en trump dan romney, maar er moeten nog miljoen(en) votes binnenkomen uit enkele grote staten, met name Callifornia.
Ja ze staat nu 7 miljoen stemmen achter, dat gaat ze niet meer goed maken, maar het gaat niet zo'n groot verschil zijn als dat sommige mensen nu denkenquote:Op donderdag 10 november 2016 15:30 schreef L3gend het volgende:
[..]
Trump zou uiteindelijk iets meer stemmen krijgen dan Romney, maar Clinton blijft onder Obama
Waar dan net zo goed onmogelijke uitslagen uit voor komen. Daarnaast kan je dat systeem ook ondermijnen door je stem ongeldig te makenquote:
Er komen 1 tot 2 miljoen stemmen bij, er is pas 92% geteldquote:Op donderdag 10 november 2016 15:26 schreef skysherrif het volgende:
Trouwens, ik hoor overal dat clinton veel minder stemmen dan obama kreeg en trump dan romney, maar er moeten nog miljoen(en) votes binnenkomen uit enkele grote staten, met name Callifornia.
Oja, er staat ook geen sanctie op als je niet komt stemmen, maar ze hebben wel 90 % opkomst, dus ze doen wel iets goed.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Waar dan net zo goed onmogelijke uitslagen uit voor komen. Daarnaast kan je dat systeem ook ondermijnen door je stem ongeldig te maken
"Trumpquote:
Matige comedians.twitter:DavidAFrench twitterde op donderdag 10-11-2016 om 15:34:15For all their talents, it doesn't appear that John Oliver or Stephen Colbert have ever actually "destroyed" anything or anyone. reageer retweet
Waarom ben je daar blij om?quote:
Omdat we nu geen derde wereldoorlog krijgen. En Amerika niet op dezelfde falende manier verder gaat als voorheen. Omdat de corrupte democraten vals gespeeld hebben en er alles aan gedaan hebben om Hillary te pushen en het volk het niet slikte. En omdat mijn vriendin op Trump heeft gestemd.quote:
Mag ik haar bij d'r pussy grijpen? Waarom vraag ik het, gewoon doen!quote:Op donderdag 10 november 2016 15:42 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Omdat we nu geen derde wereldoorlog krijgen. En Amerika niet op dezelfde falende manier verder gaat als voorheen. Omdat de corrupte democraten vals gespeeld hebben en er alles aan gedaan hebben om Hillary te pushen en het volk het niet slikte. En omdat mijn vriendin op Trump heeft gestemd.
Ik zou haar gelijk ten huwelijk vragen.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:42 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Omdat we nu geen derde wereldoorlog krijgen. En Amerika niet op dezelfde falende manier verder gaat als voorheen. Omdat de corrupte democraten vals gespeeld hebben en er alles aan gedaan hebben om Hillary te pushen en het volk het niet slikte. En omdat mijn vriendin op Trump heeft gestemd.
Doen!quote:Op donderdag 10 november 2016 15:43 schreef OMG het volgende:
[..]
Mag ik haar bij d'r pussy grijpen? Waarom vraag ik het, gewoon doen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |