Dat is een beetje het zelfde als in het voetbal zeggen dat je wel veel balbezit had. De populair vote is toch niet waar het om draait in de Amerikaanse verkiezingen?quote:Op donderdag 10 november 2016 17:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe staat de popular vote verliezen met een geschatte 1-2% precies gelijk aan dik winnen?
En voor de popular vote gaat het weinig schelen, wie die ook wint.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het draait zoals je weet om de kiesmannen, en dat heeft de Don toch wel aardig voor elkaar gekregen. Jammer genoeg.
Voor mensen die geen Trump fans zijn is dat goed nieuws ja.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:20 schreef Fylax het volgende:
Nouja mooi toch daT ie dat plan heeft geschrapt.
Yup. Stond in het groot "Trump" op de zijkant.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:33 schreef JanCees het volgende:
[..]
Met zijn eigen vliegtuig neem ik aan?
Natuurlijk reageer jij niet Bram. Een dominee preekt en zijn gevolg mag enkel instemmend knikken.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Doe de moeite niet Monolith, ik lees jouw reacties op mij niet. Iets anders dan kleineren doe jij toch niet, daar bedank ik voor. Ik ben wel benieuwd of dat jij inmiddels hebt erkend hoe geweldig jij er naast zat?
"De primary-agenda kan niet op HRC zijn afgestemd want dat begon al in 2014"
"Trump kan Michigan en Pennsylvania niet winnen want 538-god..."
"De media werken onafhankelijk"
Ondertussen papegaai jij TWP de ganse tijd. Hoe vaak ik hier al niet iets van jou tegenkwam waarvan ik er een paar dagen later achter kwam dat dit in TWP stond.
Ze vinden het meeste wat hij zegt niet heel belangrijkquote:Op donderdag 10 november 2016 16:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Uiteindelijk vind zelfs een groot deel van de trump supporters zij nretorieken over islam en hispanics niet heel belangrijk. Economie en national safety waren het belangrijkst.
Lieverdat hij deze beloften breekt dan doorzet.
Hij is blijkbaar even afwezig.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:31 schreef Typisch het volgende:
[..]
Doet Euribob nog aan censuur hier trouwens? Of is hij hier niet meer te bekennen?
Nee, het is een beetje als stellen dat Ajax dik gaat winnen en bij een moeizame 2-1 overwinning met veel kansen voor de tegenstander je gelijk claimen.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat is een beetje het zelfde als in het voetbal zeggen dat je wel veel balbezit had. De populair vote is toch niet waar het om draait in de Amerikaanse verkiezingen?
Hij heeft qua punten toch niet met 2-1 verloren? Hij heeft een groot verschil gepakt in aantal punten.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, het is een beetje als stellen dat Ajax dik gaat winnen en bij een moeizame 2-1 overwinning met veel kansen voor de tegenstander je gelijk claimen.
Groot zou ik het verschil niet noemen, een vrij normaal verschil. Stel bijvoorbeeld dat hij Florida niet had gewonnen, was het verschil klein geweest.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:37 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hij heeft qua punten toch niet met 2-1 verloren? Hij heeft een groot verschil gepakt in aantal punten.
Het is winnen of verliezen volgens de regels. Clinton heeft niet voor niets de uitslag geaccepteerd.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:32 schreef Typisch het volgende:
Dat is een beetje het zelfde als in het voetbal zeggen dat je wel veel balbezit had. De populair vote is toch niet waar het om draait in de Amerikaanse verkiezingen?
Stel dat Pietje niet twee keer scoorde, dan was het maar 2-1 geweest in plaats van 4-1. Geen groot verschil dus.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Groot zou ik het verschil niet noemen, een vrij normaal verschil. Stel bijvoorbeeld dat hij Florida niet had gewonnen, was het verschil klein geweest.
Die zijn al lang blij dat Clinton geen oorlog begintquote:Op donderdag 10 november 2016 17:39 schreef Hexagon het volgende:
Wallstreet is duidelijk opgelucht dat er weinig gaat veranderen.
Nog even iets anders, het is grappig dat juist een van hen spreekt over de bekende echokamer terwijl ze er zelf het slachtoffer van zijn geworden.quote:
Private gevangenissen zijn blijquote:Op donderdag 10 november 2016 17:39 schreef Hexagon het volgende:
Wallstreet is duidelijk opgelucht dat er weinig gaat veranderen.
Beste vergelijking is dat in een best of 7, Trump vier wedstrijden nipt gewonnen heeft en 3 wedstrijden ruim heeft verloren.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:37 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hij heeft qua punten toch niet met 2-1 verloren? Hij heeft een groot verschil gepakt in aantal punten.
Ik las een treffende vergelijking met tennis: het is als meer punten en games winnen, maar in sets verliezen. Uiteindelijk gaat het gewoon om het laatste.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Nee, dat is niet mijn punt, je anologie is verkeerd. Door het kiesmannensysteem gaan bijvoorbeeld de keismannen van Florida (29) ofwel naar Trump of naar Clinton, een verschil van 58 kiesmannen in het eindresultaat. Dat is dus maar een verschil van 1 staat.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:40 schreef Typisch het volgende:
[..]
Stel dat Pietje niet twee keer scoorde, dan was het maar 2-1 geweest in plaats van 4-1. Geen groot verschil dus.
twitter:LavieJanRoos twitterde op donderdag 10-11-2016 om 17:42:27Dochter (8): "Wat er dat Trump gewonnen heeft hè. Nu komt er oorlog." Wie zegt dat? "Onze juf."#manmanman reageer retweet
74, alleen Florida scheelt al 58, zijn dus maar ongeveer 2 staten.quote:
Nice!quote:Op donderdag 10 november 2016 17:22 schreef Felagund het volgende:
O, van de Duitse de Speld:
http://www.the-postillon.com/2016/11/mexico-wall.html
(Artikel is in het Engels).
Er is dus nog hoop voor Trump.
Niemand heeft het ook qua kiesmannen, wel is het dat hij in totaal minder stemmen heeft en in aantal cruciale staten nipt heeft gewonnenquote:
Dat snap ik, maar je pakt nu precies de staat waardoor het verschil het grootste was geweest. Zelfs als hij die grote staat zou verliezen had hij nog gewonnen. Ik vind nipt dan ook een verkeerde term voor iemand die zonder een Florida gewoon alsnog het presidentschap naar zich toe kon trekken.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, dat is niet mijn punt, je anologie is verkeerd. Door het kiesmannensysteem gaan bijvoorbeeld de keismannen van Florida (29) ofwel naar Trump of naar Clinton, een verschil van 58 kiesmannen in het eindresultaat. Dat is dus maar een verschil van 1 staat.
Z'n dochter spreekt vreemd Nederlands.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:43 schreef Infection het volgende:
twitter:LavieJanRoos twitterde op donderdag 10-11-2016 om 17:42:27Dochter (8): "Wat er dat Trump gewonnen heeft hè. Nu komt er oorlog." Wie zegt dat? "Onze juf."#manmanman reageer retweet
Volgens alle Clinton-haters was WW3 met Rusland binnen enkele maanden na haar verkiezing uitgebroken, dus beide partijen zijn even goed in fearmongering.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:43 schreef Infection het volgende:
Leuk verzonnen van Janquote:Op donderdag 10 november 2016 17:43 schreef Infection het volgende:
Ik zeg ook niet dat hij nipt heeft gewonnen, maar het gewoon een "normaal" verschil was. Jullie stellen dat het verschil ruim was.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:45 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar je pakt nu precies de staat waardoor het verschil het grootste was geweest. Zelfs als hij die grote staat zou verliezen had hij nog gewonnen. Ik vind nipt dan ook een verkeerde term voor iemand die zonder een Florida gewoon alsnog het presidentschap naar zich toe kon trekken.
Goed punt.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij nipt heeft gewonnen, maar het gewoon een "normaal" verschil was. Jullie stellen dat het verschil ruim was.
Een goede vergelijking. Balbezit is het niet doel, scoren is het doel. De meeste stemmen krijgen is niet het doel, de meeste kiesmannen krijgen is het doel.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Bij Clinton is er een stuk meer reden om dat te denken dan bij Trump eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:46 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Volgens alle Clinton-haters was WW3 met Rusland binnen enkele maanden na haar verkiezing uitgebroken, dus beide partijen zijn even goed in fearmongering.
Ik zie sommige juffen er wel toe in staat, eerlijk gezegd.quote:
Ze hadden totaal geen rekening mee gehouden dat Trump zou winnenquote:South Park was forced to re-write tonight’s episode after Trump’s win
Ik heb nogal de indruk dat al die mensen op Twitter en what not die dochter-, zoon-, leerling-uitspraken vooral uit hun duim zuigen.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:43 schreef Infection het volgende:
Hoeveel juffen ken jij dan precies, Bram?quote:Op donderdag 10 november 2016 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zie sommige juffen er wel toe in staat, eerlijk gezegd.
Mwah, kan heel goed gewoon realiteit zijn. Die juf zal niet de eerste zijn die dit soort onzin uitkraamt.quote:
Terwijl ze nagenoeg 50-50 staan op absolute stemmen. Laat precies zien hoe kut dat systeem isquote:
Maar jij gelooft dan ook vrij makkelijk dingen die mensen zeggen, als ze maar niet van de MSM zijn.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sterker nog, een docent waar ik vroeger les van had post net zoiets op Facebook.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |