Blik | maandag 31 oktober 2016 @ 14:38 |
![]() Het einde van een bewogen Formule 1-seizoen komt inmiddels in een rap tempo naderbij. Komend weekend staat alweer de negentiende race van het seizoen op het menu, wanneer de Grand Prix van Mexico plaatsvindt. De race zal worden verreden op het Autódromo Hermanos Rodríguez in Mexico City. Het circuit is 4.304 kilometer lang, telt 17 bochten en er zullen 71 ronden verreden moeten worden. In totaal wordt het de zeventiende keer dat er een Mexicaanse GP verreden wordt, al keerde de Formule 1 er vorig seizoen pas voor het eerst sinds 1993 weer terug. Het circuit is vernoemd naar de tragisch verongelukte Mexicaanse racebroers Ricardo en Pedro Rodríguez. De oudste van de twee, Pedro, reed in de jaren zestig en zeventig in de Formule 1. Hij kwam uit voor historische teams als BRM, Cooper, Lotus en Ferrari. Pedro won tweemaal en pakte zeven podia. Hij kwam in 1971 in een vlammenzee om het leven tijdens een sportscar-race. Zijn jongere broer Ricardo stierf negen jaar eerder op 20-jarige leeftijd. Ricardo reed slechts zes races in de koningsklasse en werd tot aan zijn fatale crash in Mexico gezien als een groot talent. Zo groot zelfs dat Ricardo zichzelf met 19 jaar en 208 dagen lange tijd de jongste man ooit op de eerste startrij mocht noemen. Pas 55 jaar na dato wist onze eigen Max Verstappen Ricardo’s record tijdens de GP van België in 2016 te verbreken. Het circuit zelf heeft door de jaren heen de nodige transformaties ondergaan, al kan men de originele vorm nog steeds herkennen in het circuit van nu. Oudere racefans zullen echter weemoedig terugdenken aan de karakteristieke slingers van weleer, die door de renovatie door architect Hermann Tilke veel hoekiger en langzamer zijn geworden. Tevens is de ooit zo spectaculaire Peraltada-bocht tijdens de vernieuwingsdrift gesneuveld. De bocht leek in diens gloriejaren sterk op Monza’s Parabolica, maar dan met meer banking. De wagens scheurden er op hoge snelheid doorheen alvorens ze het 1,2 kilometer lange rechte stuk op raasden. Tegenwoordig pakken de wagens nadat ze onder de tribunes door het stadiondeel uitkomen, nog net even het laatste stuk van de vroegere Peraltada mee. Het circuit heeft in zijn huidige vorm twee gezichten. Het eerste deel begint met een lang recht stuk en kent weinig bochten. Motorvermogen is hier dus cruciaal. Het tweede deel van de baan is aanmerkelijk langzamer en bochtiger. Hier zal men vooral op zoek gaan naar veel neerwaartse druk en een juiste balans. Max Verstappen zal het met zijn Red Bull vooral moeten hebben van het tweede deel van de baan, waarin de uitstekende wegligging van zijn wagen het verschil zal moeten maken. Afgelopen weekend in Amerika sprak Red Bull vooraf de hoop uit Mercedes onder druk te kunnen zetten. Dat lukte echter maar ten dele. Doordat motorvermogen op het powercircuit van Mexico nóg belangrijker is dan in Amerika, lijkt de kans dat Red Bull Mercedes aan zal kunnen vallen minimaal. Op voorhand lijkt Mercedes dus andermaal de grote favoriet en zal Red Bull zich op moeten maken voor een pittige strijd met Ferrari. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Mexico Informatie Banden: ![]() ![]() ![]() Stand Coureurs: Stand Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel Weer in Mexico City | |
Ferry_76 | maandag 31 oktober 2016 @ 14:38 |
Stel stel stel: Vettel wordt voor een race geschorst wegens zijn gevloek over de radio; wie stapt er dan in de Ferrari...? Geen idee wie op dit moment hun derde rijder is? | |
Beach | maandag 31 oktober 2016 @ 14:39 |
Luca Badoer | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 14:39 |
Vettel vernam de samenvatting van engineer naar Max wel, alleen foutief en daar ging Vettel compleet mee over de top. Welk veiligheids issue doel jij op van Max tijdens deze race? Welk veiligheidsissue? Luca Badoër. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 14:39 |
Godvergodvergodver | |
Marcoss | maandag 31 oktober 2016 @ 14:41 |
Jij doet de volgende race ook niet mee! | |
potjecreme | maandag 31 oktober 2016 @ 14:43 |
![]() | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 14:43 |
No era penal! No era penal!!! | |
Blik | maandag 31 oktober 2016 @ 14:46 |
Als je Weltschmerz zo leest zou je bijna denken dat die onderdeel is van de incrowd. Echter verzint die gewoon alles waar je bij staat. | |
Ferry_76 | maandag 31 oktober 2016 @ 14:53 |
![]() Al kwam de vraag wel bij mij op omdat ik in de herhaling van de kwalificatie Fisichella in de pit zag staan. Gevonden dat het dan Charles Leclerc zou moeten zijn. | |
Marcoss | maandag 31 oktober 2016 @ 14:59 |
Ben wel benieuwd wanneer je echt geschorst wordt na een scheldpartij op de radio eigenlijk ![]() | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 15:01 |
Had hier al moeten gebeuren. Dit zijn termen die je niet doet. Zeker niet naar de wedstrijdleiding. | |
Monolith | maandag 31 oktober 2016 @ 15:02 |
Allereerst hoefde er geen plek teruggeven te worden, want Verstappen pakte geen plek met die actie. Je zou kunnen stellen dat hij zonder dat hij zich verremd had de plek kwijt was geraakt en derhalve voordeel heeft behaald uit de actie, maar zoals veel mensen aangeven is dat eigenlijk bij Lewis ook het geval. Dan kun je inderdaad beter doorrijden en de beslissing na de wedstrijd afwachten, zeker als je daarmee je teamgenoot nog helpt. Laten we wel wezen, er is ook heel veel confirmation bias omdat Verstappen nou eenmaal jong is. Ik hoor Vettel flippen op de radio, ik hoor naar ik meen Alonso z'n engineers zeggen dat ze hun smoel moeten houden omdat hij wel weet hoe je een F1 auto bestuurt en zij niet, maar een gebaartje van Verstappen toont weer aan hoe onvolwassen hij is. Rosberg, Hamilton en Vettel hebben allemaal penalties voor het vooroorzaken van een ongeluk op hun naam staan dit seizoen, maar Verstappen rijdt vreselijk roekeloos. | |
Fir3fly | maandag 31 oktober 2016 @ 15:06 |
Dat is de argumentatie van de stewards inderdaad. Maar Vettel was niet eens in de buurt, dus als Max zich niet had verremd was de uitkomst exact hetzelfde geweest. Ik hou er niet van als straffen worden uitgedeeld voor hypothetische situaties. | |
sasquatsch | maandag 31 oktober 2016 @ 15:08 |
Verstappen luistert naar zijn team dat zegt te blinven waar hij is en het is meteen pubermentaliteit. Het wordt steeds gekker hier. Wat een onzin wordt er uitgekraamd om je fanboy er positief uit te laten komen. | |
ondeugend | maandag 31 oktober 2016 @ 15:11 |
Zie het zo; Weltschmerz is het irritante gastje hier en Max het irritante gastje daar. Ze hebben een gemeenschappelijke deler namelijk; Amusemenstwaarde. ![]() | |
Floriz87 | maandag 31 oktober 2016 @ 15:13 |
Dat is gewoonweg niet waar. Met behulp van de luchtbeelden vlak voordat ze de chicane in gaan zie je dat er 1 autolengte tussen zit, en volgens de timer 0.210 seconden. Ik weet niet of Vettel er inderdaad langs was gekomen, maar het had zeker gekund. En aangezien Max de racefout maakt verdient Vettel mijns inziens het voordeel van de twijfel. | |
potjecreme | maandag 31 oktober 2016 @ 15:13 |
Wil jij klappen van Jos? ![]() | |
potjecreme | maandag 31 oktober 2016 @ 15:14 |
Klopt. Op een gegeven moment is Vettel er niet dichtbij maar dat komt omdat Max veel te laat remt. | |
ondeugend | maandag 31 oktober 2016 @ 15:14 |
Applaus bedoel je? ![]() | |
Fir3fly | maandag 31 oktober 2016 @ 15:17 |
Neen. Op dat punt was Vettel al aan het remmen. Als hij een aanval in had willen zetten had hij dat ver daarvoor moeten doen. | |
Floriz87 | maandag 31 oktober 2016 @ 15:22 |
Wellicht (en daar leek het op) had hij een andere racelijn in gedachten, en had hij daarmee aan het einde van de chicane Max in kunnen halen. | |
Fir3fly | maandag 31 oktober 2016 @ 15:23 |
Wellicht, als, misschien... Vettel zat gewoon bij lange na niet dichtbij genoeg voor een aanval. Verstappen ging vlak voor Vettel de bocht in en kwam vlak voor Vettel de bocht uit. Geen voordeel dus. | |
bloodymary1 | maandag 31 oktober 2016 @ 15:44 |
![]() | |
Weltschmerz | maandag 31 oktober 2016 @ 15:46 |
Nee. Track limits zijn al langer het probleem, stewards die Hamilton de hand boven het hoofd houden ook, bij het teruggeven van positie na buiten de baan raken in een duel was nou juist helemaal geen probleem. Gewoon omdat elke volwassen coureur begrijpt dat dat werkt en het alternatief altijd slechter is, want als je gewoon je positie teruggeeft dan kun je daarna weer gewoon aanvallen en in het algemeen kun je een keer een risicootje nemen omdat de schade beperkt blijft. Als je die 5 seconden straf gaat gebruiken om de benadeelde coureur op te houden om hem te fucken en je teamgenoot te laten inlopen, dan is het afgelopen met die regel en is het in het vervolg een DT, jammer dan, duel weg. Ik vind ook niet alles terecht, bij het moving in the breaking zone heb ik bijvoorbeeld het idee dat ook meespeelt dat niet iedereen dat kan zonder te blokkeren. Radioverkeer moet je sowieso niet je beeld laten beinvloeden, ten eerste wordt er een selectie gemaakt met weet ik veel wat voor motief, ten tweede is het interne teamcommunicatie, teams mogen zelf weten hoe ze dingen doen en hoe ze met elkaar omgaan. Maar hij heeft een aantal zeer agressieve en gevaarlijke acties gehad en daar komt hij dan met een hele grote bek achteraan, terwijl duidelijk is dat hij ruzie zoekt met de Ferrari's. Dat lijkt leuk zolang ze nog even verbaasd zijn waar hij het gore lef vandaan haalt, op een gegeven moment krijg je het terug. Die consensus onder coureurs over wat kan en wat niet kan is er niet voor niks, daar wordt ook aan gewerkt door de coureurs zelf omdat ze weten hoe belangrijk die is, op de puber na dan. | |
Ferry_76 | maandag 31 oktober 2016 @ 15:47 |
Wat dus ook voor Hamilton geldt, bovendien verremden zowel Max als Lewis zich overduidelijk en konden ze de bocht niet halen. Geen intentie dus om de bocht af te snijden door het gras en daarmee voordeel te behalen. De akties van Sainz ten opzichte van Alonso en Vettel tegen Ricciardo waren wel een straf waard. | |
Fir3fly | maandag 31 oktober 2016 @ 15:47 |
Leuk dat er constant gesproken wordt over 'teruggeven'. Hoe kan je iets teruggeven dat iemand anders nooit gehad heeft ![]() | |
Nober | maandag 31 oktober 2016 @ 15:49 |
Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald. | |
Fir3fly | maandag 31 oktober 2016 @ 15:51 |
Bedankt Hans. | |
opgebaarde | maandag 31 oktober 2016 @ 15:52 |
dan had Max dus twee keer 5 sec moeten krijgen want Ricciardo zou Verstappen ook hebben ingehaald... | |
Ferry_76 | maandag 31 oktober 2016 @ 15:52 |
Hij heeft nu de bocht compleet gemist en is toch niet ingehaald. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 15:52 |
Dat is niet gebeurd. Dat bewijs is er niet. | |
Jane | maandag 31 oktober 2016 @ 15:52 |
Ja, dat snap ik ook niet. Volgens mij verwarren die mensen het met de omgekeerde situatie, dus dat Vettel Verstappen zou hebben ingehaald over het gras. Dan zou Vettel die plek hebben moeten teruggeven. Nu was er niets 'terug te geven'. Ik snap ook niet waarom er steeds gesproken wordt over 'roekeloos rijgedrag' van Verstappen? Ik zie dat echt niet. Het komt op mij over alsof hij de auto prima onder controle heeft, ook in lastige situaties. | |
Jane | maandag 31 oktober 2016 @ 15:54 |
Maar dat iemand achter je sneller rijdt, wil niet zeggen dat hij je ook kan inhalen. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 15:57 |
Vergeet niet een straf voor Lewis. Als Max een Mercedes motor had zou Verstappen hem ook voorbij gegaan zijn ![]() Kap eens met die hypothetische "What if" bende ![]() | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 15:59 |
Roekeloos is iemand van de baan afdrukken met 300 of tegenwoordig bewegen in de remzone. Veiligheid staat voorop en moet in deze tak van sport keihard op 1 2 en 3 staan. Maar denken we serieus dat Max niet weet waar hij mee bezig is? Zou hij dat echt niet realiseren? Als de rest werkelijk dat zou denken met zn allen over hem, was er dan niet al lang harde kritiek naar buiten gekomen? En niet over 1 voorvalletje waar terecht gewezen wordt naar een aantal precedenten eerder in de race en seizoen? Hij volgt teamorders op, volgt de regels, neemt de precedenten ter harte en wordt een 'puber' genoemd. Waaw. ![]() | |
lord_bono | maandag 31 oktober 2016 @ 15:59 |
Veel dommere uitspraken gaan we niet meer krijgen. | |
Rockefellow | maandag 31 oktober 2016 @ 15:59 |
Dat is helemaal niet duidelijk zonder Vettel bril op. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 16:00 |
Als Max in een Mercedes had gezeten was hij al in Japan kampioen geworden. ![]() | |
Nober | maandag 31 oktober 2016 @ 16:01 |
Da's wel knap als je je bedenkt dat hij in Spanje pas zou zijn ingestapt. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 16:02 |
![]() | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 16:03 |
Jep. Als als als... | |
Nober | maandag 31 oktober 2016 @ 16:04 |
Max is wat mij betreft gewoon derde geworden voor Ricciardo, ik ben mijn eigen FIA. | |
Jane | maandag 31 oktober 2016 @ 16:04 |
Ik ben erg voor veiligheid. Veiligheid voor de coureurs. Ik zit er niet op te wachten dat er elk seizoen 1 of 2 de pijp uit gaan. Dat gezegd hebbende, vind ik wel dat er een groot verschil is tussen veiligheid voor de coureurs en auto's die 'blikschade' oplopen. Met de huidige regels lijkt men dat laatste tegenwoordig ook hoe dan ook te willen voorkomen. Zo komt het tenminste over. | |
Ferry_76 | maandag 31 oktober 2016 @ 16:04 |
Goede blog van Will Buxton: https://willthef1journo.wordpress.com/2016/10/31/the-crossroads/ | |
SnowOokami | maandag 31 oktober 2016 @ 16:06 |
Kan het filmpje ff niet vinden, maar Max heeft nagenoeg geen tijdswinst gehad van die actie. Hamilton was 2 seconden sneller door het gras heen dan Max. Nu is alleen de vraag hoeveel seconden Vettel over T1, T2 en 3 heeft gedaan ![]() | |
H0D3NPYL | maandag 31 oktober 2016 @ 16:09 |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 16:13 |
Klopt. Sinds Imola 1994 is er ieder weekend wel blikschade, maar letsel daar tegenover valt reuze mee met het tijdperk daarvoor. Met uitzondering van M Schumacher (benen), R Schumacher (rug), Massa (hoofd), Kubica (algeheel) en natuurlijk Bianchi in die uitzonderlijke situatie op Suzuka. Maar van blikschade komt vaak letsel. En het is openwiel, dus oppassen is wel geboden, want zelfs met 50km/h kun je over de kop stuiteren. Ergens is het wel te begrijpen, maar we rijden niet met smokings aan hier die terug moeten naar de verhuurder na het feestje. | |
Schnitzels | maandag 31 oktober 2016 @ 16:18 |
Ik zit zelf ook met de tablet in de hand de live timings te kijken. Maar zelfs dan vond ik het in vergelijking met de rest van het seizoen een saaie race. Op start en eind na. | |
Nober | maandag 31 oktober 2016 @ 16:24 |
![]() Gaat nog spannend worden als Rosberg in de regen moet rijden. ![]() | |
Twieki | maandag 31 oktober 2016 @ 16:26 |
De Grand Prix van Brazilië is pas over twee weken, en dan lijkt het droog te blijven. | |
potjecreme | maandag 31 oktober 2016 @ 16:32 |
Monolith | maandag 31 oktober 2016 @ 16:44 |
Hoeveel van dit soort situaties kun je opnoemen waarbij een coureur voorlag (dus niet in een duel verwikkeld was), van de baan af geraakte en vervolgens netjes zijn plek afstond? Dat jij vindt dat Hamilton niet telt omdat die altijd bevooroordeeld wordt lijkt me niet zo relevant. In mijn ogen is dat gewoon de enige vergelijkbare situatie die ik zo snel voor de geest kan halen. | |
Gloorbek | maandag 31 oktober 2016 @ 17:01 |
![]() | |
Nieuwschierig | maandag 31 oktober 2016 @ 17:04 |
Dan heb jij geen kijk op autosport als je dat beweert. | |
Weltschmerz | maandag 31 oktober 2016 @ 17:05 |
Het was wel een duel, Vettel plaatste een inhaalmanoeuvre, Verstappen wilde verdedigen maar maakte een fout, en ging meteen de baan weer op in plaats van te wachten tot Vettel voorbij was. Zoiets gebeurt tientallen malen per seizoen, zeker in het achterveld, en geeft de coureur gewoon de positie terug, het is een routine, niks aan de hand. Verschil is dat er geen duel was, en dat het vlak na de start was, en dan zijn de stewards altijd erg ruimdenkend wat betreft track limits. Dat maakt de situatie verschillend, dat ze ook bang zijn voor de stront die ze over zich heen krijgen als ze de regels ook op Hamilton van toepassing verklaring is een ander probleem dat zeker aangepakt moet worden, maar dat maakt de situaties niet minder verschillend. De een is een 100%, de ander zit in het grijze gebied, ook al hoort die daar m.i. niet. | |
MakkieR | maandag 31 oktober 2016 @ 17:08 |
Even een vraag, komt het eigenlijk voor dat de team vraagt aan de coureur dat hij zijn positie moet afstaan aan zijn tegenstander, ik dacht namelijk dat dit altijd een advies was. Helemaal als het niet om je teamgenoot gaat, maar om een concurrent. Want volgens mij adviseerde RBR Max, Vettel voor te laten gaan, dan dat hij een team order krijgt. | |
ondeugend | maandag 31 oktober 2016 @ 17:11 |
Volgens mij zeiden ze; 'keep the position, altough I think we have to give it back later'. | |
Vliegbaard | maandag 31 oktober 2016 @ 17:12 |
Hamilton remt in eerste instantie al veel te laat waardoor hij vóór de bocht al 2 autolengtes voorsprong pakt. Daarna neemt hij op bijna topsnelheid een shot-cut die hem na 2 bochten al direct buiten de DRS-zone rijdt. Noem dat maar geen voordeel... | |
Floriz87 | maandag 31 oktober 2016 @ 17:18 |
Horner heeft er het volgende over te zeggen:http://www.f1today.net/en(...)give-up-his-position | |
SnowOokami | maandag 31 oktober 2016 @ 17:42 |
Rundfunk ![]() | |
Jane | maandag 31 oktober 2016 @ 17:54 |
Het (al dan niet) uitzenden van die radiomessages begint steeds dubieuzer te worden. Dat idee heb ik trouwens al eerder gehad, dus niet per se n.a.v. de afgelopen race. Door selectief hier een daar een fragmentje te kiezen, worden dingen geïnsinueerd en (sommige) coureurs worden in een kwaad daglicht gezet. Alsof het een soort LuckyTV is. Ik bedoel, Vettel zal vast vaak klagen over blue flags, maar hij zal de enige niet zijn, denk ik. Alleen, door juist zijn berichten daarover steeds weer in de uitzending te gooien, maken ze een karikatuur van hem. En dat is nog maar 1 voorbeeld. Trouwens, de teams horen elkaars radioverkeer toch niet? Horen zij ook alleen wat er uitgezonden wordt? In dat geval is het nog dubieuzer, want dan kan de wedstrijd er ook nog eens door beïnvloed worden. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 17:57 |
Geen duel? Zon hele wedstrijd is 1 groot duel en vooral de eerste bochten. Waarom remt hij zo laat, omdat er geen duel is zeker? Wanneer je niet tussen de lijntjes kunt rijden speel je vals als je daar voordeel uit kunt halen. Het liefst meteen weer naar rechts sturen om de baan op te rijden, maarja dat kan natuurlijk niet met zon snelheid en al dat verkeer. Maar waarom mag hij volle snelheid behouden wanneer hij niet eens op de baan kan blijven? Ik zag hem het liefste gewoon naar plek drie na deze actie. Het voelt gewoon ontzettend oneerlijk. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 18:01:48 ] | |
sasquatsch | maandag 31 oktober 2016 @ 18:24 |
Hamilton was niet in gevecht maar lag twee wagenlengtes voor op Rosberg die in gevecht was met Max. Hij wint er misschien wat tijd mee maar dat werd al vrij snel weer teniet gedaan. Je gaat niet elke keer dat iemand buiten de baan rijdt meteen straf uitdelen als er geen positievoordeel is. Dat doe je pas als het een aantal maal gebeurt bij dezelfde coureur. Anders had de helft van het veld wel een penalty kunnen krijgen. Sowieso worden track limits sinds België minder bestraft. De Strategy Group wilde er helemaal vanaf maar Whiting wilde daar niet aan dus geldt het per circuit maar voor een paar bochten. Alleen als je een positie wint (of niet verliest) wordt er streng tegen opgetreden. | |
Marcoss | maandag 31 oktober 2016 @ 18:33 |
Lag Hamilton niet 2 wagenlengtes voor op Rosberg ómdat hij zo laat remde? ![]() | |
Bluurgh | maandag 31 oktober 2016 @ 18:35 |
Valt reuze mee? Als je even verder gaat kijken dan heb je nog wel heel veel meer incidenten die voor 1994 waarschijnlijk wel nóg erger waren aflopen, maar alsnog coureurs het ziekenhuis in bracht - de crash van Jos in Spa '96 die hij niet had overleefd zonder de verhoogde cockpitrand - dubbele beenbreuk Panis in Canada - Burti die in Spa crashte samen met een Jaguar en de rest van het seizoen moest uitzitten vanwege verwondingen - Sato die bijna doormidden gehakt werd in Oostenrijk - Die Jordan die door de vangrails ging ergens halverwege 2000 in Hongarije? en ik dacht McNish die in 130R hetzelfde deed. En dat zijn een aantal dingen die me zomaar te binnen schieten dus er zullen er wel meer zijn. Pas sinds 2005 zit er denk ik pas echt verbetering in en sinds 2010 is het naar een "acceptabel" niveau gestegen. Op Bianchi na dan natuurlijk. | |
sasquatsch | maandag 31 oktober 2016 @ 18:44 |
Er wordt pas gekeken op het moment dat je van de baan gaat en weer terugkomt. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 18:44 |
![]() Vlak ervoor zat Rosberg bijna bij zijn achterwiel, tot Ros ging remmen voor de bocht en Hamilton doorging. ![]() | |
sasquatsch | maandag 31 oktober 2016 @ 18:46 |
Max remt ook veel later dan Rosberg en haalt de bocht wel. | |
marcodej | maandag 31 oktober 2016 @ 18:48 |
Ook goed te zien dat Rosberg hier zelf de rode loper uitlegt en een enorm gat voor Verstappen open laat. Doei Lauda. ![]() | |
Peterselieman | maandag 31 oktober 2016 @ 18:49 |
Het verhaal van Will Buxton over de situaties in de race is denk ik het meest complete en duidelijke. De sport moet keuzes maken: of we gaan door op de ingeslagen weg dat bijna alles bestraft wordt of we gaan de coureurs meer laten racen. Wel stipte hij de tracklimits nog even duidelijk aan. Dat blijft een groot probleem helaas | |
Ferry_76 | maandag 31 oktober 2016 @ 18:53 |
![]() | |
merino | maandag 31 oktober 2016 @ 18:59 |
Het is toch wel echt ontzettend bijzonder wat voor vuurwerk Max nu al naar F1 brengt. Merk dat het op social media bijna extreem divided is rondom Max (enorm love him or hate him gehalte) maar wie had ook echt kunnen verwachten dat hij in zijn tweede jaar al in een vete zou liggen met een 4x wereldkampioen / ferrari driver. We zijn dankzij Max weer terug in de Prost/Senna, Lauda/Hunt tijden kwa F1 rivalries ![]() Wat een bewogen jaar is dit geweest met alles voor Max terwijl we allemaal een rustig leerjaartje bij Toro Rosso hadden verwacht. P4 voor het kampioenschap is zeer duidelijk in zicht en ik zie Vettel zichzelf al in zijn aggressive/frustratie opblazen. Popcorn gehalte licht veel hoger dan het in jaren is geweest en Max licht daar ten bron van. Daarom is Ecclestone uiteraard ook zo'n groot fan. | |
sasquatsch | maandag 31 oktober 2016 @ 19:05 |
Sensors in de kerbs en bij elke overtreding 5 seconde erbij. | |
Peterselieman | maandag 31 oktober 2016 @ 19:08 |
De vraag is of je het op die manier af moet willen dwingen | |
BeamofLight | maandag 31 oktober 2016 @ 19:09 |
precies kun je niet meer marchanderen met de regels en andere voortrekken | |
BeamofLight | maandag 31 oktober 2016 @ 19:10 |
liggen | |
Beach | maandag 31 oktober 2016 @ 19:18 |
Ik ben nou wel weer klaar met dat gedoe. | |
Marcoss | maandag 31 oktober 2016 @ 19:23 |
Over 2 weken Brazilië! Daar reed ene Verstappen ooit een geniale race ![]() | |
Beach | maandag 31 oktober 2016 @ 19:23 |
achterin Montoya | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 19:23 |
Hij knalde Montoya inderdaad mooi van achter aan | |
Marcoss | maandag 31 oktober 2016 @ 19:29 |
Beetje jammer dat jullie enkel het negatieve onthouden ![]() | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 19:30 |
In die race dat ie goed reed belandde hij toch ook in die rivier met de toppers van toen? | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 19:30 |
![]() | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 19:30 |
Ja, deze is nog minder serieus dan de officiële. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 19:31 |
Bedankt Hans, dat was de insteek ook. | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 19:33 |
Toch blijf je hem posten. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 19:33 |
![]() | |
Beach | maandag 31 oktober 2016 @ 19:33 |
iedereen die 'bedankt Hans' gebruikt zou een weekban moeten krijgen | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 19:34 |
Bedankt Hans | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 19:35 |
Banaanvraag, ban. | |
Peterselieman | maandag 31 oktober 2016 @ 19:36 |
helaas wel. Hij had de Minardi tot de nok vol laten tanken en hoefde niet te stoppen voor peut of banden. In kansrijke positie gleed hij idd in bocht drie van het asfalt ... | |
TargaFlorio | maandag 31 oktober 2016 @ 19:36 |
Bedankt Hans | |
SnowOokami | maandag 31 oktober 2016 @ 19:38 |
Of overal asfalt met speedbumps of grindbakken weer terug. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 19:39 |
Well done Beach Baku | |
Kleffe_Dop | maandag 31 oktober 2016 @ 20:15 |
Bij het run-off deel waar de coureurs het circuit weer op kunnen rijden moeten ze volgend jaar gewoon een paar van die speedbumps neerleggen. Is het gedonder meteen voorbij. ![]() ^Het is mij eerder een raadsel waarom ze er niet al lagen, het gros van de moderne circuits met run-off areas hebben dat wel namelijk. Heerlijk toch deze soap, iedereen heeft een mening en overal zijn fanboys en pundits die helemaal gek worden. Ondertussen is er ook nog een titelrace aan de gang, maar niemand die daar oog voor heeft. ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Kleffe_Dop op 31-10-2016 20:21:01 ] | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 20:26 |
Wat een helden, met bang zijn voor spinnen ![]() | |
wimderon | maandag 31 oktober 2016 @ 20:28 |
| |
Peterselieman | maandag 31 oktober 2016 @ 20:31 |
Of een paaltje nabij bocht twee waar iedereen rechts voorbij moet | |
Kleffe_Dop | maandag 31 oktober 2016 @ 20:32 |
Ah de Rosberg bollard, ja dat werkt ook. ![]() | |
OEM | maandag 31 oktober 2016 @ 20:34 |
Hoohoohoo, stop de persen. Zeg je nou iets positiefs over Hamilton? Hoe dronken was je toen je dit schreef? | |
Peterselieman | maandag 31 oktober 2016 @ 20:36 |
regels gelden alleen voor Hamilton als ze hem goed uit komen | |
Sunri5e | maandag 31 oktober 2016 @ 20:50 |
Grappig om de buitenlandse forums te lezen. Echt de hele wereld lijkt tegen verstrappen. | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 20:53 |
Max duwt Rosberg van de baan omdat hij te laat was met remmen (ga ik vanuit)... | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 20:54 |
En terecht imho (in dit geval). Ik vond het wel kinderachtig van Max... Ja maar Hamilton ![]() | |
lord_bono | maandag 31 oktober 2016 @ 20:55 |
Kinderachtig? Het team adviseerde hem de positie te behouden, gewoon volwassen gereden. | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 20:57 |
Daar wordt 't niet minder kinderachtig om... Ok; als dat waar is, is het misschien ook wel meer aan het team te wijten. ... Die 'ja maar Hamilton deed dat ook dus niet janken over mij' opmerking maakte Max trouwens wel zelf. Mja, die opmerkingen lijken bij de sport te horen...Helaas. | |
Blik | maandag 31 oktober 2016 @ 21:02 |
Gewoon heel volwassen, ik blijf riijden en laat de stewards het uitzoeken. Ook nog eens op aanraden van het team. De enige die kinderachtig was was toch echt crybaby Vettel. En dat er vervolgens gezeurt wordt over Hamilton is compleet logisch gezien het voordeel wat die heeft en er totaal geen noodzaak was om zo die bocht te nemen. Dus uiteindelijk is dit een ontzettend slimme move van RBR om op die manier de inconsequente manier van jureren bloot te leggen. Dat het nu nog op deze manier opgelost wordt kan niet heel vaak gebeuren, want de media pikt nu ook wel op dat er niet geheel consequent wordt gedaan bij de stewards. Heeft Vettel nog officieel gereageerd eigenlijk? | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:05 |
Dus Max's fout is goed omdat hij zo de aandacht op de fout van Hamilton vestigt? Hoogstens een leuke bijeenkomst imho. En waarom niet gewoon sportief meteen aan Vettel geven waar hij overduidelijk (al lijken hier de meningen daar gek genoeg over verdeelt) recht op had? | |
lord_bono | maandag 31 oktober 2016 @ 21:07 |
Dus van jou had Max direct de plek aan Vettel moeten geven? Wat als er dan uit het onderzoek van de stewards was gebleken dat er geen voordeel zou zijn? Dan geeft hij gewoon z'n podium op voor niks. Luistert gewoon naar het team en Max en het team zijn in afwachting wat de leiding zegt over het "incident". Dat kwam niet voor het einde van de race, dus dan rij je maar door. Ik had wel willen zien of Vettel hem bij dat moment had kunnen inhalen, dat betwijfel ik namelijk. | |
daNpy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:08 |
Nee, dat staat er niet. En Max hoeft geen plaats "terug" te geven aan iemand die achter hem reed; tenzij de stewards beslissen dat hij een voordeel zou hebben gehad. En die call van de stewards kwam niet tijdens de wedstrijd. Lullig voor Sebbie, maar VES is gewoon slim geweest voor het team. Bij Ferrari zijn ze dit soort acties echt niet vreemd (en daarom is de appel nog zuurder). | |
Geralt | maandag 31 oktober 2016 @ 21:09 |
Het team van Verstappen was daar helemaal niet zo zeker van dat Vettel daar recht op had. En dus adviseerde ze Max om gewoon ervoor te blijven. En dan heb je het over sportief die plek afstaan? Als er iemand onsportief was dan was het Vettel wel met zn fuck off Charlie fuck off. Onsportieve zak hooi dat het is ![]() | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:09 |
... Het was overduidelijk dat Vettel de plaats verdiende. Lijkt me dat Max en z'n team daar ook niet over twijfelde... Echter kozen ze ervoor (lijkt me) om door te rijden om zo onterecht voordeel te behalen. Imho is dat kinderachtig. | |
Geralt | maandag 31 oktober 2016 @ 21:10 |
Dat en wat het dan vervolgens nog extra zuur maakt is dat ze zelf de grootste jankers waren om de Verstappen-regel ingevoerd te krijgen en nu als eerste team zelf die regel overtreden en een straf aan hun broek krijgen. Ik vond het schitterend ![]() ![]() | |
Geralt | maandag 31 oktober 2016 @ 21:11 |
Daar twijfelde ze dus wel over en dat zeiden ze ook over de boordradio. Dat jij er niet over twijfelt doet er niet toe. | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:11 |
Ow, nee owke; dan is het helemaal goed.
| |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:13 |
En dat geloof jij? Dat verbaast me. Je geloof is niet toevallig gigantisch gekleurd omdat Max een nederlander is? | |
Blik | maandag 31 oktober 2016 @ 21:13 |
max heeft direct erna contact gehad met zijn team, en zijn team zegt letterlijk dat die ervoor moet blijven, maar dat die misschien zijn plekje alsnog af moet staan. Dus niks onsportiefs aan, gewoon een kwestie van de beslissing aan de stewards overlaten. | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:15 |
Ook niet een klein beetje onsportief van z'n team dan? Imho overduidelijk wel. | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 21:16 |
die wilden het eerst van de race leiding horen | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 21:17 |
Doorrijden oke, je krijgt toch straf. Wel onsportief om onderdeel te worden in de strijd tussen vet en ric. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 21:17:41 ] | |
lord_bono | maandag 31 oktober 2016 @ 21:17 |
Het gaat er om wat het team denkt, wij hebben er niks over te zeggen. Team heeft besloten om de beoordeling van de leiding af te wachten, en dat bleef uit. Dat was ook op de radio te horen, maar goed geloof jij maar wat anders ![]() Overigens, als je de beelden terug kijkt, is overduidelijk dat Vettel er nooit langs was gegaan als Max geen blokkerende bandjes had gehad. Max de binnenbocht en Vettel de buitenbocht. Was nooit gelukt. | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:18 |
... Zodat ze in de tussentijd nog even alle mogelijke voordelen van het doorrijden konden uitputten. | |
Blik | maandag 31 oktober 2016 @ 21:21 |
Wereldwijd zijn de meningen daar nogal over verdeeld, ook vanwege de logica dat Hamilton dan ook een straf had moeten krijgen. Gewoon een stuk jurisprudentie wat in een normaal systeem gewoon zou moeten werken, bij de F1 heb je blijkbaar een klassen-systeem waarbij bepaalde mensen boven de wet staan | |
Blik | maandag 31 oktober 2016 @ 21:23 |
Zoals iedereen gewoon zou doen, maar jij zou natuurlijk meteen je plek afstaan ![]() | |
bloodymary1 | maandag 31 oktober 2016 @ 21:23 |
![]() Juist omdat Hamilton niet bestraft was, was het helemaal niet zeker, zelfs bijna onwaarschijnlijk, dat Verstappen een tijdstraf zou krijgen. | |
sasquatsch | maandag 31 oktober 2016 @ 21:24 |
Je gaat niet zelf die plek teruggeven als het niet hoeft. Dus wacht je op het antwoord van de wedstrijdleiding, die zei na de race te gaan beslissen omdat ze eerst alle beelden wilden bekijken om te kijken of Vettel er echt wel voor zat (wat niet zo was). Het is een team. Dat Verstappen Vettel ophoudt zodat Ricciardo er mogelijk langs kan is onderdeel van de sport. | |
Geralt | maandag 31 oktober 2016 @ 21:24 |
Nee. Mijn geloof is een filmpje waarbij de teambaas van Verstappen zegt dat ze Max geen order gegeven hebben om de plek af te staan. | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:24 |
Wat betreft dik gedrukt; Ik geloof ook wel hoor; dat het team dat heeft gezegd. Wat dat van m'n punt af zou moeten doen, begrijp ik niet. ![]() Wat betreft het niet dik gedrukte; Mij zag het eruit alsof Vettel toch wel een hele goede kans maakte. Max deed een hopeloze poging om de inhaalactie tegen te houden maar daarbij remde hij te laat en kwam hij langs de baan terecht. Lijkt me niet meer dan voor de hand te liggen dat de ander (Vettel) dan de 'winnaar' is van dat duel. | |
daNpy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:26 |
Dat vond ik ook geniaal. Hoorde het vanmorgen zodra de wekker ging, dat was lekker wakker worden ![]() | |
sasquatsch | maandag 31 oktober 2016 @ 21:26 |
Dat het niet onsportief, maar normaal is om het besluit van de wedstrijdleiding af te wachten. | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:26 |
Que? Je hebt gelezen waar m'n reactie op was? | |
daNpy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:27 |
Is niet bedoeld als argument. Wel lekker voor ze. Nu nog een straf voor zijn beledigingen en fysieke bedreigingen ![]() | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:27 |
Ok, dat kan kloppen. Zijn we het daarover eens ![]() | |
Geralt | maandag 31 oktober 2016 @ 21:28 |
Half, maar het was ook niet het filmpje wat ik zocht, dus ik heb hem weer weggehaald ![]() | |
daNpy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:28 |
En dat is slim. Dan had de raceleiding maar in moeten grijpen als het allemaal zo erg was, toch? | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:29 |
Max zat in 'n duel met Vettel. Max komt buiten de baan terecht en dus heeft Vettel dat duel gewonnen. Of Vettel voor Verstappen zat, doet er niet toe. | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:30 |
Das waar ![]() Onsportief vind ik het wel. | |
daNpy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:30 |
Er is wel meer onsportief. Vettel bijvoorbeeld. | |
SiGNe | maandag 31 oktober 2016 @ 21:32 |
Het was al redelijk snel duidelijk dat men het na de race zou onderzoeken, stond ook in beeld zelfs dus tot er een beslissing genomen is mocht Max blijven rijden waar ie reed. De beslissing had nog in z'n voordeel kunnen vallen en dat ie geen straf kreeg immers. Zou zonde zijn als je dan je plek hebt weggegeven terwijl dat niet hoefde. Max stond volledig in z'n recht en Vettel was daar logischerwijs ook boos om maar goed, dat zijn de regels. Die 10 sec tijdstraf voor Vettel was wel wat veel maar ook met een 5sec straf had ie nog op plek 5 geëinidigd. Misschien dat ie ook nog extra straf kreeg omdat ie de raceleiding uitschold? [ Bericht 1% gewijzigd door SiGNe op 31-10-2016 21:37:57 ] | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:32 |
![]() Ik moest lachen ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door embedguy op 31-10-2016 21:38:35 ] | |
lord_bono | maandag 31 oktober 2016 @ 21:35 |
Huilen, schelden en gebaartjes maken is pas onsportief, in vergelijking met Max die voor sportief succes gaat. Als de raceleiding 1 ronde later bekend had gemaakt dat hij de positie terug moest geven, had hij dat gewoon gedaan. | |
daNpy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:36 |
En Ricciardo ook, om hem te laten proberen P3 terug te nemen. | |
Geralt | maandag 31 oktober 2016 @ 21:36 |
Dat dus. Als ik Whiting was was ie er niet vanaf gekomen met een sorry. Er is ook een regel waarbij je de sport niet in diskrediet mag brengen. Imo heeft Vettel dat wel degelijk gedaan met al zn gefrustreerde uitspraken op de radio en zn getier en gescheld op de wedstrijdleiding. Van mij mag ie best een race aan de kant gezet worden. En nee, dat zeg ik niet omdat Vettel sowieso een bokkelul is, maar omdat het gewoon terecht zou zijn. Iedereen loopt maar te mekkeren over Max die niets anders doet dan wat zijn team van hem vraagt en dan is het een arrogante lul, maar Vettel mag er zonder problemen of consequenties met een gestrekt been inkomen en de scheidsrechter voor achterlijke schlemiel uitmaken ten overstaan van een miljoenenpubliek van over de hele wereld. Ik hoop dat Charlie een beetje nadenkt. En hem vervolgens alsnog een straf geeft wegens onsportief gedrag. En dan niet in een geldboete want dat voelt zo iemand niet. Laat hem maar een race aan de kant staan. Met zn vingertje. Onsportieve zak hooi ![]() | |
Geralt | maandag 31 oktober 2016 @ 21:37 |
Zo en nu ga ik mensen doodrijden in GTA V. Doei! | |
embedguy | maandag 31 oktober 2016 @ 21:39 |
Volgens mij interpreteerde je m'n smiley verkeerd. Begrijpelijk wel als ik het terug kijk. Zie edit. | |
radeloosje1987 | maandag 31 oktober 2016 @ 22:02 |
Klopt. Daarom is Max ook Senna 2.0. Alle checkmarks heeft hij. En de controversiele dingen erbij. | |
aesop | maandag 31 oktober 2016 @ 22:14 |
Wat een gezeur allemaal, Max is koning. Wordt met de week duidelijker. Punt. | |
bloodymary1 | maandag 31 oktober 2016 @ 22:16 |
Wel grappig. Vettel is echt nooit mijn favoriet geweest. Maar als ik eerst iets negatiefs over hem postte werd ik altijd compleet afgezeken hier. Dat was in de tijd dat hij kampioen was. Overigens vond ik hem sinds hij bij Ferrari zit steeds beter te pruimen. Hij heeft ook een grote dosis humor (en dat voor een Duitser!). Kijk zijn reacties soms maar eens in de personferenties vooraf en zijn imitatie van Kimi. De laatste weken zit hij gewoon niet zo lekker, soit. Maar zo veel gezeik verdient hij ook weer niet. | |
Whiskers2009 | maandag 31 oktober 2016 @ 22:20 |
Ja, dat verdient hij wel. Zijn gescheld gisteren was beneden alle peil. | |
radeloosje1987 | maandag 31 oktober 2016 @ 22:21 |
True. Tijdperk Max is aangebroken. Vanaf volgend jaar al helemaal. | |
H0D3NPYL | maandag 31 oktober 2016 @ 22:35 |
Dat filmen van het beeldscherm ![]() | |
AnneX | maandag 31 oktober 2016 @ 22:35 |
Haha ![]() Hahaha ![]() N.B. niet persoonlijk bedoeld. ![]() | |
vannelle | maandag 31 oktober 2016 @ 22:45 |
Zou zo maar kunnen dat dat ook gaat gebeuren, de FIA is dat aan het overwegen. | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 22:45 |
Ga weg joh, de algemene sfeer was jaren anti-Vettel. Vorig jaar leek hij inderdaad een ander mens, maar dit jaar heeft ie al meerdere keren zijn ware aard weer laten zien. | |
Yashaaaaa | maandag 31 oktober 2016 @ 22:58 |
Ik moet wel zeggen dat als je alle interviews nog eens bekijkt Vettel er wel het profesioneelst/volwassen op staat, maar die was op dat moment natuurlijk nog aan de 'winnende hand'. Vind het jammer dat Max daarna in ieder interview (minstens 2, weet van 1 door de montage niet of dat een derde was) moet roepen dat Vettel maar terug naar school moet. Dat je zoiets 1 keer uit frustratie zegt oke, maar als je het daarna in ieder interview gaat herhalen en dan met zo'n trots bekkie dan is het ook roepen voor de sensatie en niet erg respectvol. | |
Jane | maandag 31 oktober 2016 @ 23:15 |
Ik heb helemaal niet zo'n hekel aan Vettel (hij heeft humor idd), maar het is wel duidelijk dat hij bijzonder gefrustreerd rondrijdt dit seizoen. Wat ook wel begrijpelijk is, trouwens. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 23:18 |
Wat??? Waar? ![]() | |
potjecreme | maandag 31 oktober 2016 @ 23:26 |
Vettel kiest er niet zelf voor dat het wordt uitgezonden. | |
Glijdt_licht | maandag 31 oktober 2016 @ 23:45 |
Vettel koos er zelf voor dat de microfoon aanstond. Je moet daarvoor namelijk op een knop drukken. Dan weet je dat het langs de regie komt.. | |
potjecreme | maandag 31 oktober 2016 @ 23:49 |
Klopt, maar dan nog maakt hij niet het besluit dat het voor het publiek hoorbaar wordt. Voor ons is het leuk maar dan moeten wij niet huilen als coureurs in de hitte van de strijd zich verbaal laten gaan. | |
Glijdt_licht | maandag 31 oktober 2016 @ 23:50 |
Er zullen genoeg coureurs zich verbaal laten gaan zo nu en dan. Alleen die zijn zo slim dat niet te doen met de mic aan.. | |
Rockefellow | maandag 31 oktober 2016 @ 23:57 |
Want als anonieme poster op een forum heb je dezelfde verantwoordelijkheden als posterchild van een miljardenindustrie? | |
AnneX | dinsdag 1 november 2016 @ 00:03 |
Simpel ja...op verantwoordelijkheid om als een opgevoed en volwassen iemand te gedragen... | |
Rockefellow | dinsdag 1 november 2016 @ 00:08 |
Volwassenen gedragen zich doorgaans alleen als ze iets te verliezen hebben. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 november 2016 @ 00:16 |
Zo. Jij mag echt hopen dat Weltschmerz niet weet waar je woont... ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2016 00:16:30 ] | |
Red_85 | dinsdag 1 november 2016 @ 00:22 |
Ieder jaar gebeurd er wel wat en we zijn er nog een zoot vergeten. Brundle op Melbourne, Fiscichella op Silverstone, J Villeneuve in Eau Rouge 2x. Bewijst alleen maar het punt dat de F1 zeker wel veiliger is geworden en ook voor 2005. Want inderdaad, geen verhoogde cockpit randen en Max had best alleen door zn moeder opgevoed geweest kunnen zijn. En de koters van Brundle ook. Gevaar uitbannen uit deze sport? Nope, gebeurd niet. Zo veilig mogelijk maken wel. ![]() | |
Nattekat | dinsdag 1 november 2016 @ 00:26 |
Ik mocht zondag op de preproloog ook een prachtig contractje ondertekenen waar punt 1 de beruchte "Autosport is gevaarlijk" was. Iedereen is het daar wel over eens. | |
Geralt | dinsdag 1 november 2016 @ 00:29 |
![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 1 november 2016 @ 00:30 |
Ik kom wel ff helpen dan. | |
bloodymary1 | dinsdag 1 november 2016 @ 01:00 |
Ja echt hoor! Kijk maar eens wat prepressconferences na. En de uitreiking van driver of the year. | |
Tango5Romeo | dinsdag 1 november 2016 @ 08:11 |
Schumacher 2, niet Senna 2. Senna was een opgewonden standje, een heethoofd. Dat is Max niet. Die blijft nadenken, net als Schumacher. Waar deze situatie een goed voorbeeld van is. | |
Doevelaer | dinsdag 1 november 2016 @ 08:25 |
![]() Of z'n stukje bij TopGear | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 08:26 |
Toch wordt Max meer vergeleken met Senna dan met Schumacher. Ook Senna's manager bij Toleman doet dat. http://nos.nl/artikel/214(...)-is-de-toekomst.html | |
maniack28 | dinsdag 1 november 2016 @ 08:41 |
Dat komt omdat Verstappen minder zakelijk is en ogenschijnlijk iets meer met het hart raced dan Schumacher | |
Tango5Romeo | dinsdag 1 november 2016 @ 09:23 |
Zou ik ook doen als ik de voormalig manager van Senna was. ![]() | |
Inbox4me | dinsdag 1 november 2016 @ 09:44 |
![]() | |
radeloosje1987 | dinsdag 1 november 2016 @ 09:53 |
True. | |
opgebaarde | dinsdag 1 november 2016 @ 10:27 |
bedankt voor de heldere uitleg | |
Rossdale | dinsdag 1 november 2016 @ 10:32 |
Ik hoop ontzettend dat voor de volgende persco zowel Verstappen als Vettel worden uitgekozen ![]() | |
Ferry_76 | dinsdag 1 november 2016 @ 10:34 |
Ondertussen hebben de Duitsers bij RTL een poll op facebook gezet met de vraag of Verstappen wegens zijn harakiri akties een raceban moet krijgen zodat hij niet tussen het gevecht om de titel meer kan komen: https://www.facebook.com/formeleins/posts/1277671008920969 ![]() | |
heywoodu | dinsdag 1 november 2016 @ 10:36 |
Waarbij op het moment 70% van de bijna 20.000 stemmen zijn voor "Nee, eindelijk heeft de F1 weer een echte racer" ![]() Het gros van de reacties zijn ook in de trant van "Vettel moet zich niet zo vreselijk aanstellen" en "Jaren zit iedereen te zeiken dat het zo saai is, dan komt er iemand die de boel lekker overhoop schopt en dan willen jullie hem eruit werken, rot op!" | |
Ferry_76 | dinsdag 1 november 2016 @ 10:37 |
Gelukkig wel, maar kom op zeg.... Als Vettel en Rosberg geen Duitsers waren hadden ze deze poll nooit gestart... | |
heywoodu | dinsdag 1 november 2016 @ 10:39 |
Dat schijnbaar 70% van de (neem ik aan) vooral Duitse stemmers volmondig Nee stemt zegt mij meer dan of iemand wel of geen poll online zet. Zou ik ook doen als ik de baas was daar, het trekt views als een malle, vele duizenden mensen stemmen en je hebt een megadiscussie onder je bericht ![]() | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 10:41 |
Dus eigenlijk als iemand het waagt om in de buurt van een Mercedes te komen dan moet hij maar uit de race gehaald worden??? | |
heywoodu | dinsdag 1 november 2016 @ 10:42 |
Nee dus ![]() | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 10:43 |
Nee maar de hele poll is dan toch al stemmingmakerij. Die gedachtengang die ervoor zit klopt toch voor geen meter. | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 10:43 |
Ze mogen niet in de buurt van de Benzen komen, aldus Niki Lauda | |
Ferry_76 | dinsdag 1 november 2016 @ 10:43 |
Nee, alleen bij Duitsers. Zelfs bij halve Duitsers als Rosberg. | |
tralalala | dinsdag 1 november 2016 @ 10:44 |
https://streamable.com/08am![]() | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 10:45 |
![]() | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 10:46 |
Klinkt als de raceban van Grosjean een aantal jaar geleden. Die kreeg ook een ban omdat hij een paar titelkandidaten uitschakelde in de eerste bocht. | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 10:47 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 10:47 |
terecht. Hoe meer ik die start terugkijk, hoe meer ik denk dat Rosberg eigenlijk ook straf had verdiend. Hij stuurde namelijk naar rechts om bocht 2 toch te kunnen halen, maar daar was geen ruimte voor hem. Om positie te houden gaat hij daarna snel vol gas naar links om zo weer voor Max te komen. A bit naughty | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 10:48 |
Dus je mag niet meer racen voor een overwinning en maar genoegen nemen met plek 3? | |
lord_bono | dinsdag 1 november 2016 @ 10:48 |
![]() ![]() | |
Nattekat | dinsdag 1 november 2016 @ 10:50 |
Ik blijf erbij dat ie het terecht deed. | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 10:51 |
Dat was ook de conclusie van Buxton. Als er grindbakken hadden gelegen waren zowel Hamilton als Rosberg uit de race na bocht 1 met deze acties. | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 10:52 |
Nee. Hij kon terug de baan op maar zou daardoor achter Verstappen erecht komen. Om dat te voorkomen snijdt hij af. | |
Afhaalchinees | dinsdag 1 november 2016 @ 10:54 |
Ik snap de hele discussie niet over de race van Mexico. Max heeft letterlijk niets fout gedaan toch? ![]() Ik zag een voorstukje van RTL boulevard tijdens het zappen waarin werd afgevraagd of max geen ongelukken gaat veroorzaken ![]() ![]() De ironie met de verstappenregel vind ik geweldig en als Vettel gewoon een beetje zijn kalmte had kunnen bewaren was er veel minder aan de hand. | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 10:54 |
Daar leek het betoog van Lauda wel een beetje op neer te komen, omdat hij zich bemoeide met de titelstrijd | |
Afhaalchinees | dinsdag 1 november 2016 @ 10:55 |
ik vermoed dat hij straf had gekregen als er geen sprake was van een touche | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 10:56 |
mja, Rosberg deed geen enkele poging meer om bocht 2 te halen nadat hij zag dat er daar weinig ruimte was. In plaats daarvan ging hij afsteken om een positie te winnen. | |
Ferry_76 | dinsdag 1 november 2016 @ 10:56 |
Precies, gewoon raceongeval nu. Niks aan de hand. | |
heywoodu | dinsdag 1 november 2016 @ 10:57 |
Letterlijk uit de race? Want dat is nog wel eens het kutte aan grindbakken: je staat erin en direct is je hele race afgelopen. | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 11:03 |
mja, dat is het risico van buiten de baan gaan. Het moet niet lonen. | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 11:03 |
En so what? Ik denk trouwens wel dat dit de reden is waarom Hamilton geen penalty kreeg voor het afsnijden in de eerste bocht. Als hij die wel had gekregen en Rosberg was daardoor voorop komen te liggen, had Whiting Sky en het hele Britse volk over zich heen gekregen wegens het zogenaamd overhandigen van de titel aan Rosberg. Want die arme Lewis heeft al zoveel pech gehad dit seizoen. ![]() Uiteraard nog steeds belachelijk en helemaal belachelijk om VES er dan later wel een straf voor te geven. | |
potjecreme | dinsdag 1 november 2016 @ 11:04 |
Ik snap die roep om grindbakken niet. Tis niet dat dit elke race gebeurt. | |
heywoodu | dinsdag 1 november 2016 @ 11:05 |
Ik zeg ook niet dat het moet lonen, maar wel dat het kut is om te zien als iemand zich bijvoorbeeld verremd, de grindbak in komt glijden en zijn race direct voorbij is. | |
lord_bono | dinsdag 1 november 2016 @ 11:07 |
Grindbakken hoeven voor mij ook niet, maar ze mogen dat stuk wel aanpassen voor de volgende GP. Dat je door het gedrang van meerdere een stuk afsnijdt oké, maar wat Hamilton deed moet geen voordeel opleveren. Anders kan iedereen zich ver remmen bij die bocht volgend jaar. | |
Blik | dinsdag 1 november 2016 @ 11:08 |
Het is meer denk ik dat een ritje buiten de baan never nooit een voordeel zou moeten kunnen opleveren. Grindbakken is dan een optie, maar drempels natuurlijk ook. Want gewoon volgas doorgassen zoals Hamilton deed kan natuurlijk niet de bedoeling zijn | |
Ferry_76 | dinsdag 1 november 2016 @ 11:08 |
Een strook met gras of zand oid naast het asfalt waardoor je banden een paar bochten vuil zijn maar waarna je wel gewoon door kan zou ideaal zijn. Maar dan houd je het risico dat banden zich ingraven en een auto over de kop gaat. | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 11:08 |
mja, dat is het risico van het vak. Vergelijk het met een skiër die een poortje mist | |
Beach | dinsdag 1 november 2016 @ 11:17 |
Of runoffs zoals Monza waar je moet slalommen. | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 11:21 |
Zou toch mooi statement zijn als het hele veld volgend jaar rechtdoor gaat ![]() | |
rockstah | dinsdag 1 november 2016 @ 11:27 |
De coureurs passen hun rijgedrag natuurlijk ook aan op de situatie. Met grindbakken had rosberg waarschijnlijk eieren voor zijn geld gekozen en was hij achter verstappen gaan hangen. Staat te veel voor op het spel voor hem. Hamilton had de bocht waarschijnlijk ook nog wel gehaald, hij schoot nu zo ver door mede omdat hij van de rem afging natuurlijk. Met grindbakken zou hij op z'n minst z'n banden finaal hebben opgerookt en had hij vermoedelijk tijdens de SC naar binnen gemoeten. | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 11:27 |
Het hoeft toch geen full blown grindbak te zijn, lijkt me? Een relatief klein 'vijvertje' of strook met grind op de ideale afsnijdlijn is wellicht genoeg om coureurs er van te weerhouden om het min of meer expres te doen, maar kort/klein genoeg om er niet gelijk in vast te komen zitten? Niet dat ik verder iets weet van circuit-ontwerp trouwens. ![]() | |
Monolith | dinsdag 1 november 2016 @ 11:32 |
Gewoon basins van een centimer of 10-20 diep gevuld met stroop of iets dergelijks. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 11:36 |
Vanaf binnenzijde bocht 2 tot en met bocht 3 een strook van 15 meter breed grind/zacht zand neerleggen. En dan naast de bandenstapels/muur slechts een klein paadje vrij houden. Of zoals ik gisteren al een paar maal zei een paaltje iets aan de binnenzijde van bocht 2 waar je verplicht rechts omheen moet. | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 11:38 |
Paaltjes lijken mij hoe dan ook levensgevaarlijk. | |
Re | dinsdag 1 november 2016 @ 11:42 |
domste noodvraag ooit. waarom blijft een F1 wagen hangen in grind? hij graaft zich in, maar beetje tractioncontrol kan dat toch wel aan? | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 11:43 |
Gewoon zo'n plastic geval een meter of drie aan de binnenzijde van bocht 2. Niets gevaarlijks aan, zeker omdat het in Mexico niet nabij de racelijnen geplaatst hoeft te worden. Zelfs niet als een coureur zoals Hamilton gaat grasmaaien. | |
Re | dinsdag 1 november 2016 @ 11:44 |
maar gewoon een elektronische sensor rem inbouwen, buiten de baan gaat gewoon het gas er af voor 5 seconden | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 11:47 |
Die auto's liggen al bijna op de grond. Grind hobbel je er overheen, maar tegelijkertijd schiet je met de achterbanden door gas te geven of doordat je een hoge snelheid hebt ook de stenen onder het rubber weg, waardoor de auto op het grind komt te liggen. En dan kom je niet meer weg. Als het grind behoorlijk vast is gedrukt heb je er weinig last van, maar als het losjes ligt schiet het al alle kanten op als je er overheen loopt en met je voeten afzet. Met een F1-bolide worden die verschillen nog eens extra benadrukt. | |
trein2000 | dinsdag 1 november 2016 @ 11:49 |
Traction control is verboden. | |
Re | dinsdag 1 november 2016 @ 11:50 |
ja, ik zat het even te visualiseren, in die bocht waar we het nu over hebben zou wel heel de baan gelijk onder de stenen liggen volgens mij bij maar er zijn toch wel wat vertragende materialen te bedenken waarbij je ook niet gelijk in de koprol gaat | |
Operc | dinsdag 1 november 2016 @ 11:51 |
Vijvertje, fonteintje en wat kooikarpers. ![]() | |
opreis | dinsdag 1 november 2016 @ 11:57 |
Landmijnen En de voorsprong van Hamilton na het afsnijden van die bochten is echt belachelijk. Ik snap wel waarom Hulkenberg en Ricciardo daar zo verbaasd over zijn. | |
Rossdale | dinsdag 1 november 2016 @ 12:00 |
Teflon strips van enkele meters breedt naast de curbs. Ga je te ver dan glijdt je achterkant weg en sta je achterstevoren. Je kunt toch doorrijden maar hebt wel een enorm nadeel met zo'n spin. Geeft nog een beetje spektakel ook ![]() | |
MakkieR | dinsdag 1 november 2016 @ 12:08 |
Huilen over grindbakken het moet niet gekker worden, We hebben het hier over de beste coureurs van de wereld, die staan heus niet zo maar naast de baan. Sterker nog, iedereen weet dat je in Monaco geen enkele fout mag maken, dan sta je niet in de grindbak, maar dan is je hele bolide gecrasht door een betonnen muur. Grindbakken zijn na mijn mening nog wel de meest race vriendelijke oplossing, Het gaat in Monaco of elk ander straat circuit wel iets extremer aan toe. | |
opreis | dinsdag 1 november 2016 @ 12:10 |
Anders een paar takelwagens naast de baan | |
Re | dinsdag 1 november 2016 @ 12:13 |
ricc is het niet altijd met je eens | |
Tarado | dinsdag 1 november 2016 @ 12:30 |
Daarom maar Hamiton heeft bijvoorbeeld gewoon gekeken what if en het lijkt er bijna op dat hij op dit van te voren al bedacht had, zo kan je gewoon later remmen voor een bocht deze totaal missen en je voorsprong pakken, dat kan toch nooit de bedoeling zijn | |
MakkieR | dinsdag 1 november 2016 @ 12:33 |
Even nog iets anders. Het verbaasd mij eigenlijk dat deze coureurs uitgebreid de tijd nemen om al hun frustraties te uiten tijdens de race. Neem nou Vettel waar hij zich vreselijk boos maakt om Verstappen. Ik vraag mij af of dit nu wel zo verstandig is, dat tijdens de race te doen. Moet je focus niet op de race liggen? Ik denk dat Vettel hiermee zichzelf ook behoorlijk tekort heeft gedaan, door zich druk te maken over Verstappen in plaats van kalmte te bewaren en pas los te gaan als je over de streep bent gereden. Als ik Ferrari was had ik dit nog wel even bij Vettel aangekaart. Dat hij zich niet gek moet laten maken tijdens de race, omdat je dan geheid de controle over je auto verliest. | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 12:34 |
Ik zit me trouwens af te vragen of Mercedes ook iets tegen Hamilton gezegd heeft n.a.v. het afsnijden van de bocht. Zo'n zelfde mededeling als Max kreeg. "Keep going, but you may get a penalty", ofzo. Zo ja, waarom die dan niet uitzenden en die van RBR later aan Max wel? Want hoe dan ook beïnvloedt het de publieke opinie toch. Als "zelfs je eigen team vindt dat je straf verdient" en je krijgt hem niet, dan wordt het 'volk' bozer dan wanneer het lijkt alsof geen van de professionals er een probleem mee heeft. Bovendien vergeten mensen snel. Tegen de tijd dat Max het ook deed waren mensen de actie van Lewis nu alweer een beetje 'vergeten' of werd in ieder geval geredeneerd dat hij "toch wel gewonnen zou hebben". Dat laatste is natuurlijk onzin, want je weet niet wat er dan allemaal anders zou zijn gelopen, aangezien het zo vroeg in de race gebeurde. Zo nee, dan is dat misschien wel heel slim van Mercedes. Gewoon doen alsof er niks aan de hand is, dan breng je ook geen mensen op ideeën. Gewoon zeggen "Great start Lewis, you're ahead, keep going". Dan weet Hamilton genoeg en als ze het uitzenden gaat niemand over de zeik. Had RBR dat beter ook niet kunnen doen? Of misschien hadden ze zelfs beter brutaal kunnen zeggen "Great job Max, try to stay ahead, you won't get a penalty. Hamilton didn't get one either". Hoe meer ik er over nadenk, hoe dubieuzer ik de keuzes voor het al dan niet uitzenden van de radiomessages vind. Ik hoop dat ze daar nog eens een regel voor bedenken. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 01-11-2016 12:44:45 ] | |
MakkieR | dinsdag 1 november 2016 @ 12:38 |
Ik vind het sowieso vreemd waarom F1 coureurs een boordradio hebben, gewoon dit ding uit de auto slopen en rijden zonder communicatie, dat maakt het racen volgens mij veel spannender. ![]() | |
Tarado | dinsdag 1 november 2016 @ 12:39 |
Blijkbaar werkt die politiek van het zeiken wel want de stewards hebben nog nooit zo snel een beslissing genomen om een rijder straf te geven. Zit gewoon veel komedie bij en in het geval van Vettel en Ferrari uiteraard ook nog heel veel druk omdat ze tot nu toe gewoon weer teleurstellen | |
opgebaarde | dinsdag 1 november 2016 @ 12:45 |
de derde plek en dus podium, zal wel invloed hebben gehad op de snelheid van de stewards | |
Sjemmert | dinsdag 1 november 2016 @ 12:47 |
Maarja Vettel stond zelf ook under investigation nog. | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 12:49 |
En daar deden ze dan weer úren over. Het is echt niet oké. ![]() | |
Tarado | dinsdag 1 november 2016 @ 12:51 |
ook dat is het weer met 2 maten meten, bij Verstappen hebben ze eenzijdig de beslissing genomen maar bij Vettel hebben ze ook beide coureurs gehoord. En bij Lewis? Lewis mag alles | |
Blik | dinsdag 1 november 2016 @ 12:52 |
Weet niet of het al gepost was, maar Villeneuve heeft ondertussen ook zijn plasje gelegd ![]() http://www.f1today.net/nl(...)-verstappen-bestraft | |
Nattekat | dinsdag 1 november 2016 @ 12:53 |
"Tot overmaat van ramp luisterde hij niet naar de instructie van zijn team om de positie aan Vettel te geven. Dan loopt het wel erg scheef." Uhu. | |
opgebaarde | dinsdag 1 november 2016 @ 12:56 |
True maar de uitkomst van dat onderzoek was minder zeker, zouden we ook kunnen concluderen uit het feit dat de straf pas erg laat uitgesproken is. En ik denk dat de straf van Vettel discutabeler is | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 12:56 |
Kunnen we Villeneuve voortaan niet gewoon negeren? | |
Monolith | dinsdag 1 november 2016 @ 12:57 |
Ik heb de exacte formulering niet meer in m'n hoofd zitten, maar het was toch iets van 'we denken dat je wellicht je positie af moet staan aan Vettel'? Klinkt niet echt als een instructie. | |
opgebaarde | dinsdag 1 november 2016 @ 12:58 |
Zijn commentaren lijken op een Max hetze en als hij zo doorgaat, wordt niks meer van hem serieus genomen. Dat is misschien wel jammer want het zou zo maar kunnen zijn dat hij verstand heeft van racen | |
franklop | dinsdag 1 november 2016 @ 12:58 |
In het 'ongeknipte' stuk bleek dat ze hem instructie gaven te blijven zitten en het gingen checken met racecontrol | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 12:59 |
Zie je, door het uitzenden van die radiomessage van RBR aan Max, denken dove, seniele lui als Villeneuve nu dat Verstappen een teamorder genegeerd heeft. ![]() | |
Monolith | dinsdag 1 november 2016 @ 12:59 |
Ah, dat maakt de opmerking van Villeneuve nog lachwekkender. Evenals die van onze grote vriend in dit topic die maar bleef hameren op hoe schofterig en arrogant Verstappen was omdat hij Vettel niet voorliet. | |
Nattekat | dinsdag 1 november 2016 @ 12:59 |
Zelfs het geknipte stuk was overduidelijk geen instructie, in tegenstelling tot wat praktisch iedereen dacht. | |
THEFXR | dinsdag 1 november 2016 @ 13:02 |
"hold your position, we might want to give it back later" | |
opgebaarde | dinsdag 1 november 2016 @ 13:03 |
Volgens mij is het erger. Villeneuve heeft het bericht blijkbaar niet gehoord en baseert zijn commentaar op wat hij heeft gehoord van Vettel. Vettel die het weer van zijn team heeft gehoord. | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 13:05 |
Die message was heel duidelijk. "Keep your position although we think you have to give it back later". Villeneuve is gewoon doof. | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 13:06 |
Echt hoor, RBR had gewoon moeten zeggen "Nice one Max, if Hamilton is allowed to do it, so are you. Now try to stay ahead of Vettel". Gewoon het gras voor de voeten van de stewards wegmaaien. | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 13:06 |
Onzin. De verklaring van Whiting was duidelijk. | |
Tarado | dinsdag 1 november 2016 @ 13:09 |
duidelijk is wat anders dan goed | |
bloodymary1 | dinsdag 1 november 2016 @ 13:11 |
Ja klopt niks van. Ter verdediging van Villeneuve, dit heeft hij blijkbaar direct na de race gezegd. Toen dachten velen nog ten onrechte dat de teaminstructie was Vettel voorbij laten. | |
Blik | dinsdag 1 november 2016 @ 13:11 |
duidelijk ja, maar ook tegelijkertijd onzin. Hamilton is niet eens under investigation geweest, terwijl ze op zijn minst de situatie hadden moeten onderzoeken. | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 13:11 |
O.a. Vettel vroeg zelf om de regel over moving under braking. Dan krijg je zelf ook straf als je dat doet. Dit vind ik wel de minst discutabele beslissing in de race. Dat je het niet eens bent met de regel is wat anders, maar zolang die er is behoor je daar straf voor te krijgen. | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 13:12 |
Dit ja. | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 13:13 |
Precies. Wel ironisch dat juist hij het eerste slachtoffer van de regel geworden is. | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 13:15 |
Misschien wel maar de conclusie zou hetzelfde zijn. Zijn voordeel was niet 'lasting', dus zou hij geen straf gekregen hebben. | |
Tarado | dinsdag 1 november 2016 @ 13:15 |
ja hij liet zich toch een beetje gaan | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 13:18 |
uiteindelijk niet lasting, maar de cut-off hiervan moet je niet zien op het moment dat de SC uit is gekomen, maar ergens halverwege tussen bocht 3 en 4. Toen lag hij tien kilometer voor op de rest die min of meer wel netjes door de eerste twee bochten was gekomen. Op Rosberg na dan die naughty bocht 2 afstak. | |
TheFreshPrince | dinsdag 1 november 2016 @ 13:19 |
Wellicht al gepost door iemand maar zag het zo snel niet staan:
| |
potjecreme | dinsdag 1 november 2016 @ 13:21 |
MakkieR | dinsdag 1 november 2016 @ 13:21 |
Eerlijk gezegd denk ik dat Max Verstappen pas deze privileges krijgt als hij veelvoudig F1 kampioen is met een belangrijke rol in een topteam, tot dan is het helaas behelpen met de soms wat knullige beslissingen ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 13:24 |
Die voorsprong had Rosberg daar ook op Verstappen terwijl ze naast elkaar bocht 1 ingingen. Dus dat zegt niets. Volgens Whiting is hij niet bestraft omdat uit de telemetry bleek dat hij meteen inhield. En dat is ook door de stewards gezien. Dus imho terecht dat hij niet bestraft werd. http://www.motorsport.com(...)n-1-sanction-845383/ | |
Sjemmert | dinsdag 1 november 2016 @ 13:25 |
Nou ja, dat Vettel een straf ging krijgen was wel duidelijk volgens mij. Wat mij betreft had Verstappen naar het podium gemoeten en hadden ze daarna de straffen moeten uitzoeken/uitdelen. | |
fathank | dinsdag 1 november 2016 @ 13:27 |
fouten horen afgestraft te worden, zeker in de koningsklasse van de autosport. Anders kun je beter een PS4-toernooitje organiseren. | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 13:33 |
Hamilton deed geen enkele poging om bocht 2 te halen. Dat is hem kwalijk te nemen, net als dat Verstappen later in de race kwalijk te nemen is. Track limits zijn er niet voor niets. Dat de telemetrie zegt dat je er geen voordeel van hebt gehad is mooi, maar track limits zouden imo zwaarder moeten wegen. | |
Sjemmert | dinsdag 1 november 2016 @ 13:33 |
Nee je moet niet alleen naar de voorsprong van tijd kijken die ermee behaald is. Als Ham er niet voor had gekozen om af te snijden had hij namelijk grote kans dat Verstappen of Rosberg er voorbij zouden gaan. Het voordeel van afsnijden vs de bocht proberen te halen is dat bij het laatste hij niet zeker zou zijn om zijn plek te behouden, door af te snijden was die dat wel. En dat is een veel groter voordeel dan die paar seconden die daarmee pakte. | |
potjecreme | dinsdag 1 november 2016 @ 13:33 |
In 2015 ging het goed. 2016 niet. Om nou meteen met grindbakken aan te komen, vind ik overdreven. | |
Blik | dinsdag 1 november 2016 @ 13:36 |
Wat mij betreft zou iedereen die niet eens moeite doet om de bocht te halen (Hamilton/Verstappen in dit geval) gewoon een 5 seconden straf moeten krijgen. Want beiden hadden ook rechts kunnen sturen en daar weer de baan op gaan, en dan waren ze beiden hun positie kwijt geweest waarschijnlijk. En het is natuurlijk makkelijk teruggeven als je 2 seconden voorsprong pakt door rechtdoor te rijden... | |
Floriz87 | dinsdag 1 november 2016 @ 13:37 |
Volgens mij denkt Vettel hier dat hij in een botsauto rijdt. | |
fathank | dinsdag 1 november 2016 @ 13:38 |
Dat mag jij vinden. Ik vind dat grindbakken bij de motorsport horen. Fouten moeten afgestraft, anders ga je lekker bij de recreanten rijden met een begeleider. | |
Sjemmert | dinsdag 1 november 2016 @ 13:39 |
Dit ja. Het team riep dit over de boardradio: keep your position Max, but you might have to give it back though. Mol verstond weer eens de helft en maakte ervan dat het team hem opdracht gaf de plek terug te geven. | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 13:54 |
Zoals gewoonlijk weten Fok!kers het beter dan de stewards. Ik zou zeggen soliciteer bij de FIA. | |
Nattekat | dinsdag 1 november 2016 @ 13:54 |
Flikker nou eens op met Olav de grond in stampen. Olav verstond het verkeerd, Sky verstond het verkeerd, Ferrari verstond het verkeerd, zuurpruim verstond het verkeerd.... | |
Ferry_76 | dinsdag 1 november 2016 @ 14:00 |
Geluukig zijn de auto's van volgend jaar een stuk sneller, hopelijk rijden ze dan meer op de limiet en hebben ze minder tijd om te klagen over de radio. Eigenlijk rijden de meeste coureurs nu onder hun kunnen rond tijdens de race. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 november 2016 @ 14:04 |
Nouja, je kunt niet ontkennen dat de beslissingen afgelopen seizoen nogal wisselvallig zijn. | |
Zorro | dinsdag 1 november 2016 @ 14:14 |
Ik hoor altijd overal maar de helft van, en zelf ik verstond het nooit verkeerd. Maar ja, ik hoorde dan ook geen Brain management. | |
potjecreme | dinsdag 1 november 2016 @ 14:22 |
Hear, hear. | |
Sjemmert | dinsdag 1 november 2016 @ 14:37 |
Gast doe eens rustig man. | |
opreis | dinsdag 1 november 2016 @ 14:40 |
Fuck off! | |
Sjemmert | dinsdag 1 november 2016 @ 14:41 |
Honestly ! | |
m0ridin | dinsdag 1 november 2016 @ 14:49 |
Mwah, ik zit het steeds terug te luisteren en het enige wat ik steeds hoor is: " K, give the position. I think you're gonna have to give the position back..." Alsnog geen duidelijke opdracht en daarnaast is er meer gezegd waaruit bleek dat ze Verstappen gezegd hebben positie te houden en de raceleiding af te wachten. Maar het klonk in eerste instantie zeker als een 'geef terug, denk dat je hem terug moet geven'... | |
#ANONIEM | dinsdag 1 november 2016 @ 14:51 |
https://www.schoonenberg.nl/ | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 14:54 |
Waarom nog een discussie over wat er is gezegd? Horner heeft toch al uitgelegd dat ze hebben gezegd dat VES positie moest houden tot nader order omdat ze eerste met race control wilden overleggen? | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 14:56 |
Maar het gebeurt Olav behoorlijk vaak dat hij de boardradio maar niet of half verstaat en daar dan hele theorien op los laat en dan later door krijgt dat het niet goed is en dat allemaal weer terug gaat zitten draaien. Bijvoorbeeld toen Max riep I am not here to finish 4th. Verstond hij alleen maar weer van I am not here to finish en ging daar dan een heel brabbelverhaal overhouden. Ik vind dat best wel storend. Verder vind ik Olav zijn commentaar prima, maar dit irriteert me gewoon iedere race. | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 14:58 |
![]() Ik kan er meestal wel om lachen, maar het is inderdaad wel storend. Ik vraag me wel af wie hem dan telkens corrigeert. Het duurt dan altijd 5 minuten en dan komt hij er op terug en probeert hij het weer leuk recht te lullen ![]() | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 14:59 |
Deze was hier nog niet gepost toch? | |
THEFXR | dinsdag 1 november 2016 @ 15:02 |
| |
THEFXR | dinsdag 1 november 2016 @ 15:02 |
wat is er dan uit dat overleg gekomen? | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 15:03 |
You Serious? ![]() | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 15:06 |
Niks, want race was afgelopen ![]() Linkje van Yashaaaaa is ook duidelijk toch over de teamorders. Verstappen zegt nog heel duidelijk "ok let me know" zo van laat maar weten als ik toch aan de kant moet voor Vettel. RBR: Keep your position, (but) I think you have to give the position back Max. VES: Let me know. RBR: Ok, stay there. Hoe duidelijk wil je het hebben. Edit: Ik snap echt niet waarom sommige mensen hier zo graag VES de grond in willen boren. Ook al betekent dit dat ze zichzelf compleet voor lul zetten ![]() | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 15:07 |
Vooral die: Ok, Stay there. duidelijker kan niet. En wat ik me echt oprecht afvraag, zou Vettel de positie 'terug' gegeven hebben zonder bemoeienis van wedstrijdleiding? | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 15:12 |
Vettel vond dat die niet eens iets fout had gedaan in de strijd met Ricciardo. Die gast is echt compleet de weg kwijt sinds die bij Ferrari rijdt en niet mee kan doen voor de titel. Iedere race weer huilt hij over blauwe vlaggen. Volgens Vettel moet iedereen de gras op als hij langs komt rijden. Op dit moment zijn er echt een paar (ex-)coureurs die gigantisch door de mand vallen als zure pruimen. 1) Vettel 2) Villeneuve 3) Lauda Vooral Lauda valt me vies tegen. Die uitspraken over dat Verstappen arrogant is en hoe hij zich durft te bemoeien met coureurs die voor de titel strijden is echt te belachelijk. Bij Mercedes zijn ze gewend dat iedereen maar aan de kant gaat en niemand met ze de strijd aan gaat blijkbaar. Hamilton snijdt af, Rosberg snijdt af ... niemand van Mercedes die daar iets over zegt, maar Verstappen maakt een keer een remfout en opeens zijn ze weer haantje de voorste. Als ik RBR was geweest had ik meteen over de boardradio geroepen "keep your position Max, they did not penalize Rosberg or Hamilton, they can't penalize you, stay in front of Vettel". | |
Sinister-D- | dinsdag 1 november 2016 @ 15:15 |
Deze afgelopen 3 topics ![]() ![]() | |
THEFXR | dinsdag 1 november 2016 @ 15:15 |
aangezien vettel nooit voorbij Max is gekomen, begrijp ik echt die positie teruggeven niet. dat is voor andere situaties bedoeld. |