abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2016 @ 14:38:22 #1
62913 Blik
The one and Only!
pi_166326286
160821_134184_Header_Mexico.jpg

Het einde van een bewogen Formule 1-seizoen komt inmiddels in een rap tempo naderbij. Komend weekend staat alweer de negentiende race van het seizoen op het menu, wanneer de Grand Prix van Mexico plaatsvindt. De race zal worden verreden op het Autódromo Hermanos Rodríguez in Mexico City. Het circuit is 4.304 kilometer lang, telt 17 bochten en er zullen 71 ronden verreden moeten worden. In totaal wordt het de zeventiende keer dat er een Mexicaanse GP verreden wordt, al keerde de Formule 1 er vorig seizoen pas voor het eerst sinds 1993 weer terug.

Het circuit is vernoemd naar de tragisch verongelukte Mexicaanse racebroers Ricardo en Pedro Rodríguez. De oudste van de twee, Pedro, reed in de jaren zestig en zeventig in de Formule 1. Hij kwam uit voor historische teams als BRM, Cooper, Lotus en Ferrari. Pedro won tweemaal en pakte zeven podia. Hij kwam in 1971 in een vlammenzee om het leven tijdens een sportscar-race. Zijn jongere broer Ricardo stierf negen jaar eerder op 20-jarige leeftijd. Ricardo reed slechts zes races in de koningsklasse en werd tot aan zijn fatale crash in Mexico gezien als een groot talent. Zo groot zelfs dat Ricardo zichzelf met 19 jaar en 208 dagen lange tijd de jongste man ooit op de eerste startrij mocht noemen. Pas 55 jaar na dato wist onze eigen Max Verstappen Ricardo’s record tijdens de GP van België in 2016 te verbreken.

Het circuit zelf heeft door de jaren heen de nodige transformaties ondergaan, al kan men de originele vorm nog steeds herkennen in het circuit van nu. Oudere racefans zullen echter weemoedig terugdenken aan de karakteristieke slingers van weleer, die door de renovatie door architect Hermann Tilke veel hoekiger en langzamer zijn geworden. Tevens is de ooit zo spectaculaire Peraltada-bocht tijdens de vernieuwingsdrift gesneuveld. De bocht leek in diens gloriejaren sterk op Monza’s Parabolica, maar dan met meer banking. De wagens scheurden er op hoge snelheid doorheen alvorens ze het 1,2 kilometer lange rechte stuk op raasden. Tegenwoordig pakken de wagens nadat ze onder de tribunes door het stadiondeel uitkomen, nog net even het laatste stuk van de vroegere Peraltada mee.

Het circuit heeft in zijn huidige vorm twee gezichten. Het eerste deel begint met een lang recht stuk en kent weinig bochten. Motorvermogen is hier dus cruciaal. Het tweede deel van de baan is aanmerkelijk langzamer en bochtiger. Hier zal men vooral op zoek gaan naar veel neerwaartse druk en een juiste balans. Max Verstappen zal het met zijn Red Bull vooral moeten hebben van het tweede deel van de baan, waarin de uitstekende wegligging van zijn wagen het verschil zal moeten maken. Afgelopen weekend in Amerika sprak Red Bull vooraf de hoop uit Mercedes onder druk te kunnen zetten. Dat lukte echter maar ten dele. Doordat motorvermogen op het powercircuit van Mexico nóg belangrijker is dan in Amerika, lijkt de kans dat Red Bull Mercedes aan zal kunnen vallen minimaal. Op voorhand lijkt Mercedes dus andermaal de grote favoriet en zal Red Bull zich op moeten maken voor een pittige strijd met Ferrari.

160821_134184_kopje_mexico_circuit.gif

160821_134184_circuit_mexico.jpg


FIA Grand Prix van Mexico Informatie

Banden:

161025_134184_banden.jpg

160821_134184_kopje_mexico_kalender.gif

161028_134184_mex_forum_kal.JPG

160821_134184_kopje_mexico_stand.gif

Stand Coureurs:

161028_134184_mex_forum_standcoureurs.JPG

Stand Constructeurs:

161028_134184_mex_forum_standteams.JPG

160821_134184_kopje_mexico_tijdschema.gif

161028_134184_mex_forum_tijds.JPG

160821_134184_kopje_mexico_tvgids.gif

161028_134184_mex_forum_tvgids.JPG

160821_134184_kopje_mexico_hetweer.gif

161025_134184_weer_mexico.jpg

Actueel Weer in Mexico City

pi_166326306
Stel stel stel: Vettel wordt voor een race geschorst wegens zijn gevloek over de radio; wie stapt er dan in de Ferrari...?
Geen idee wie op dit moment hun derde rijder is?
pi_166326317
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:38 schreef Ferry_76 het volgende:
Stel stel stel: Vettel wordt voor een race geschorst wegens zijn gevloek over de radio; wie stapt er dan in de Ferrari...?
Geen idee wie op dit moment hun derde rijder is?
Luca Badoer
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_166326324
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoals ik poogde uit te leggen, zoals jij het beleeft door het radioverkeer en ziggo is niet zoals de andere coureurs het beleven. Die coureurs horen elkaars radioverkeer niet, dat vinden ze ook niet belangrijk want die realiseren zich wel dat het voor de interne communicatie is.

Vettel vernam de samenvatting van engineer naar Max wel, alleen foutief en daar ging Vettel compleet mee over de top.

quote:
Die komen elk raceweekend samen om tafel om te bespreken hoe ze deze race weer allemaal heel doorkomen.
Welk veiligheids issue doel jij op van Max tijdens deze race? Welk veiligheidsissue?

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:38 schreef Ferry_76 het volgende:
Stel stel stel: Vettel wordt voor een race geschorst wegens zijn gevloek over de radio; wie stapt er dan in de Ferrari...?
Geen idee wie op dit moment hun derde rijder is?
Luca Badoër.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166326329
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:39 schreef Beach het volgende:

[..]

Luca Badoer
Godvergodvergodver
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166326358
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Godvergodvergodver
Jij doet de volgende race ook niet mee!
pi_166326392
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:32 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Eh, ik denk dat je teveel een commentator napraat, want dit is echt niet een heel duidelijk ongeschreven regel. En zoals hierboven al staat kreeg hij direct advies vanuit zijn team. Je drijft nu door, je bent nu teveel advocaat van de duivel aan het spelen, terwijl ik eerder nog het idee had dat je objectief probeerde te zijn.
pi_166326409
quote:
8s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:41 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Jij doet de volgende race ook niet mee!
No era penal! No era penal!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 31 oktober 2016 @ 14:46:23 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_166326466
Als je Weltschmerz zo leest zou je bijna denken dat die onderdeel is van de incrowd. Echter verzint die gewoon alles waar je bij staat.
pi_166326610
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:39 schreef Beach het volgende:

[..]

Luca Badoer
}:|

Al kwam de vraag wel bij mij op omdat ik in de herhaling van de kwalificatie Fisichella in de pit zag staan.

Gevonden dat het dan Charles Leclerc zou moeten zijn.
pi_166326731
Ben wel benieuwd wanneer je echt geschorst wordt na een scheldpartij op de radio eigenlijk :D
pi_166326793
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:59 schreef Marcoss het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer je echt geschorst wordt na een scheldpartij op de radio eigenlijk :D
Had hier al moeten gebeuren. Dit zijn termen die je niet doet. Zeker niet naar de wedstrijdleiding.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166326797
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat was inderdaad wat anders. Iedereen houdt zich aan de regel van het teruggeven van een plek als je in het duel door een fout buiten de baan bent beland, want anders moeten daar DT's voor uitgedeeld worden en daar heeft niemand wat aan. Alleen Verstappen vind dat die regel niet voor hem geldt, dus krijgen we binnenkort die DT's want de 5 seconden regel dekt onsportief gedrag niet.

Het getuigt wel van dezelfde pubermentaliteit als waar de veiligheidsissues vandaan komen. In beide gevallen ziet hij niet dat er een groter overkoepelend belang is dat hij uiteindelijk zelf ook deelt. Dat zijn nou juist de dingen waaruit zou moeten blijken dat hij ondanks zijn leeftijd volwassen genoeg is.
Allereerst hoefde er geen plek teruggeven te worden, want Verstappen pakte geen plek met die actie. Je zou kunnen stellen dat hij zonder dat hij zich verremd had de plek kwijt was geraakt en derhalve voordeel heeft behaald uit de actie, maar zoals veel mensen aangeven is dat eigenlijk bij Lewis ook het geval. Dan kun je inderdaad beter doorrijden en de beslissing na de wedstrijd afwachten, zeker als je daarmee je teamgenoot nog helpt.

Laten we wel wezen, er is ook heel veel confirmation bias omdat Verstappen nou eenmaal jong is. Ik hoor Vettel flippen op de radio, ik hoor naar ik meen Alonso z'n engineers zeggen dat ze hun smoel moeten houden omdat hij wel weet hoe je een F1 auto bestuurt en zij niet, maar een gebaartje van Verstappen toont weer aan hoe onvolwassen hij is.
Rosberg, Hamilton en Vettel hebben allemaal penalties voor het vooroorzaken van een ongeluk op hun naam staan dit seizoen, maar Verstappen rijdt vreselijk roekeloos.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:06:02 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166326894
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Allereerst hoefde er geen plek teruggeven te worden, want Verstappen pakte geen plek met die actie. Je zou kunnen stellen dat hij zonder dat hij zich verremd had de plek kwijt was geraakt en derhalve voordeel heeft behaald uit de actie
Dat is de argumentatie van de stewards inderdaad. Maar Vettel was niet eens in de buurt, dus als Max zich niet had verremd was de uitkomst exact hetzelfde geweest.

Ik hou er niet van als straffen worden uitgedeeld voor hypothetische situaties.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166326968
Verstappen luistert naar zijn team dat zegt te blinven waar hij is en het is meteen pubermentaliteit.

Het wordt steeds gekker hier. Wat een onzin wordt er uitgekraamd om je fanboy er positief uit te laten komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:11:34 #16
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_166327047
Zie het zo; Weltschmerz is het irritante gastje hier en Max het irritante gastje daar.
Ze hebben een gemeenschappelijke deler namelijk; Amusemenstwaarde. :+
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_166327088
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is de argumentatie van de stewards inderdaad. Maar Vettel was niet eens in de buurt, dus als Max zich niet had verremd was de uitkomst exact hetzelfde geweest.

Ik hou er niet van als straffen worden uitgedeeld voor hypothetische situaties.
Dat is gewoonweg niet waar. Met behulp van de luchtbeelden vlak voordat ze de chicane in gaan zie je dat er 1 autolengte tussen zit, en volgens de timer 0.210 seconden. Ik weet niet of Vettel er inderdaad langs was gekomen, maar het had zeker gekund. En aangezien Max de racefout maakt verdient Vettel mijns inziens het voordeel van de twijfel.
Woei!
pi_166327095
quote:
17s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:11 schreef ondeugend het volgende:
Zie het zo; Weltschmerz is het irritante gastje hier en Max het irritante gastje daar.
Ze hebben een gemeenschappelijke deler namelijk; Amusemenstwaarde. :+
Wil jij klappen van Jos? :P
pi_166327115
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:13 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Dat is gewoonweg niet waar. Met behulp van de luchtbeelden vlak voordat ze de chicane in gaan zie je dat er 1 autolengte tussen zit, en volgens de timer 0.210 seconden. Ik weet niet of Vettel er inderdaad langs was gekomen, maar het had zeker gekund. En aangezien Max de racefout maakt verdient Vettel mijns inziens het voordeel van de twijfel.
Klopt. Op een gegeven moment is Vettel er niet dichtbij maar dat komt omdat Max veel te laat remt.
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:14:48 #20
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_166327119
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:13 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wil jij klappen van Jos? :P
Applaus bedoel je? :P
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:17:52 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166327180
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:13 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Dat is gewoonweg niet waar. Met behulp van de luchtbeelden vlak voordat ze de chicane in gaan zie je dat er 1 autolengte tussen zit, en volgens de timer 0.210 seconden. Ik weet niet of Vettel er inderdaad langs was gekomen, maar het had zeker gekund.
Neen. Op dat punt was Vettel al aan het remmen. Als hij een aanval in had willen zetten had hij dat ver daarvoor moeten doen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166327263
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neen. Op dat punt was Vettel al aan het remmen. Als hij een aanval in had willen zetten had hij dat ver daarvoor moeten doen.
Wellicht (en daar leek het op) had hij een andere racelijn in gedachten, en had hij daarmee aan het einde van de chicane Max in kunnen halen.
Woei!
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:23:34 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166327277
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:22 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Wellicht (en daar leek het op) had hij een andere racelijn in gedachten, en had hij daarmee aan het einde van de chicane Max in kunnen halen.
Wellicht, als, misschien... Vettel zat gewoon bij lange na niet dichtbij genoeg voor een aanval. Verstappen ging vlak voor Vettel de bocht in en kwam vlak voor Vettel de bocht uit. Geen voordeel dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166327637
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:39 schreef Beach het volgende:

[..]

Luca Badoer
_O- Toch niet echt nog steeds he? Het zou me niks verbazen.
pi_166327669
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Allereerst hoefde er geen plek teruggeven te worden, want Verstappen pakte geen plek met die actie. Je zou kunnen stellen dat hij zonder dat hij zich verremd had de plek kwijt was geraakt en derhalve voordeel heeft behaald uit de actie, maar zoals veel mensen aangeven is dat eigenlijk bij Lewis ook het geval. Dan kun je inderdaad beter doorrijden en de beslissing na de wedstrijd afwachten, zeker als je daarmee je teamgenoot nog helpt.
Nee. Track limits zijn al langer het probleem, stewards die Hamilton de hand boven het hoofd houden ook, bij het teruggeven van positie na buiten de baan raken in een duel was nou juist helemaal geen probleem. Gewoon omdat elke volwassen coureur begrijpt dat dat werkt en het alternatief altijd slechter is, want als je gewoon je positie teruggeeft dan kun je daarna weer gewoon aanvallen en in het algemeen kun je een keer een risicootje nemen omdat de schade beperkt blijft. Als je die 5 seconden straf gaat gebruiken om de benadeelde coureur op te houden om hem te fucken en je teamgenoot te laten inlopen, dan is het afgelopen met die regel en is het in het vervolg een DT, jammer dan, duel weg.

quote:
Laten we wel wezen, er is ook heel veel confirmation bias omdat Verstappen nou eenmaal jong is. Ik hoor Vettel flippen op de radio, ik hoor naar ik meen Alonso z'n engineers zeggen dat ze hun smoel moeten houden omdat hij wel weet hoe je een F1 auto bestuurt en zij niet, maar een gebaartje van Verstappen toont weer aan hoe onvolwassen hij is.
Rosberg, Hamilton en Vettel hebben allemaal penalties voor het vooroorzaken van een ongeluk op hun naam staan dit seizoen, maar Verstappen rijdt vreselijk roekeloos.
Ik vind ook niet alles terecht, bij het moving in the breaking zone heb ik bijvoorbeeld het idee dat ook meespeelt dat niet iedereen dat kan zonder te blokkeren. Radioverkeer moet je sowieso niet je beeld laten beinvloeden, ten eerste wordt er een selectie gemaakt met weet ik veel wat voor motief, ten tweede is het interne teamcommunicatie, teams mogen zelf weten hoe ze dingen doen en hoe ze met elkaar omgaan.

Maar hij heeft een aantal zeer agressieve en gevaarlijke acties gehad en daar komt hij dan met een hele grote bek achteraan, terwijl duidelijk is dat hij ruzie zoekt met de Ferrari's. Dat lijkt leuk zolang ze nog even verbaasd zijn waar hij het gore lef vandaan haalt, op een gegeven moment krijg je het terug.

Die consensus onder coureurs over wat kan en wat niet kan is er niet voor niks, daar wordt ook aan gewerkt door de coureurs zelf omdat ze weten hoe belangrijk die is, op de puber na dan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166327681
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wellicht, als, misschien... Vettel zat gewoon bij lange na niet dichtbij genoeg voor een aanval. Verstappen ging vlak voor Vettel de bocht in en kwam vlak voor Vettel de bocht uit. Geen voordeel dus.
Wat dus ook voor Hamilton geldt, bovendien verremden zowel Max als Lewis zich overduidelijk en konden ze de bocht niet halen. Geen intentie dus om de bocht af te snijden door het gras en daarmee voordeel te behalen.

De akties van Sainz ten opzichte van Alonso en Vettel tegen Ricciardo waren wel een straf waard.
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:47:47 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166327687
Leuk dat er constant gesproken wordt over 'teruggeven'. Hoe kan je iets teruggeven dat iemand anders nooit gehad heeft :D?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166327717
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
Leuk dat er constant gesproken wordt over 'teruggeven'. Hoe kan je iets teruggeven dat iemand anders nooit gehad heeft :D?
Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald.
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:51:59 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166327754
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:49 schreef Nober het volgende:

[..]

Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald.
Bedankt Hans.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166327759
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:49 schreef Nober het volgende:

[..]

Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald.
dan had Max dus twee keer 5 sec moeten krijgen want Ricciardo zou Verstappen ook hebben ingehaald...
pi_166327761
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:49 schreef Nober het volgende:

[..]

Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald.
Hij heeft nu de bocht compleet gemist en is toch niet ingehaald.
pi_166327763
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:49 schreef Nober het volgende:

[..]

Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald.
Dat is niet gebeurd. Dat bewijs is er niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:52:45 #33
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166327766
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
Leuk dat er constant gesproken wordt over 'teruggeven'. Hoe kan je iets teruggeven dat iemand anders nooit gehad heeft :D?
Ja, dat snap ik ook niet. Volgens mij verwarren die mensen het met de omgekeerde situatie, dus dat Vettel Verstappen zou hebben ingehaald over het gras. Dan zou Vettel die plek hebben moeten teruggeven. Nu was er niets 'terug te geven'.

Ik snap ook niet waarom er steeds gesproken wordt over 'roekeloos rijgedrag' van Verstappen? Ik zie dat echt niet. Het komt op mij over alsof hij de auto prima onder controle heeft, ook in lastige situaties.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:54:04 #34
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166327777
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

dan had Max dus twee keer 5 sec moeten krijgen want Ricciardo zou Verstappen ook hebben ingehaald...
Maar dat iemand achter je sneller rijdt, wil niet zeggen dat hij je ook kan inhalen. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166327842
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

dan had Max dus twee keer 5 sec moeten krijgen want Ricciardo zou Verstappen ook hebben ingehaald...
Vergeet niet een straf voor Lewis. Als Max een Mercedes motor had zou Verstappen hem ook voorbij gegaan zijn :Y En en en..

Kap eens met die hypothetische "What if" bende :r
pi_166327861
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:52 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook niet.

Ik snap ook niet waarom er steeds gesproken wordt over 'roekeloos rijgedrag' van Verstappen? Ik zie dat echt niet. Het komt op mij over alsof hij de auto prima onder controle heeft, ook in lastige situaties.
Roekeloos is iemand van de baan afdrukken met 300 of tegenwoordig bewegen in de remzone.

Veiligheid staat voorop en moet in deze tak van sport keihard op 1 2 en 3 staan. Maar denken we serieus dat Max niet weet waar hij mee bezig is?

quote:
Die consensus onder coureurs over wat kan en wat niet kan is er niet voor niks, daar wordt ook aan gewerkt door de coureurs zelf omdat ze weten hoe belangrijk die is, op de puber na dan.
Zou hij dat echt niet realiseren? Als de rest werkelijk dat zou denken met zn allen over hem, was er dan niet al lang harde kritiek naar buiten gekomen? En niet over 1 voorvalletje waar terecht gewezen wordt naar een aantal precedenten eerder in de race en seizoen?

Hij volgt teamorders op, volgt de regels, neemt de precedenten ter harte en wordt een 'puber' genoemd.

Waaw. -O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166327869
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

dan had Max dus twee keer 5 sec moeten krijgen want Ricciardo zou Verstappen ook hebben ingehaald...
Veel dommere uitspraken gaan we niet meer krijgen.
pi_166327874
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar hij heeft een aantal zeer agressieve en gevaarlijke acties gehad en daar komt hij dan met een hele grote bek achteraan, terwijl duidelijk is dat hij ruzie zoekt met de Ferrari's.
Dat is helemaal niet duidelijk zonder Vettel bril op.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_166327877
quote:
99s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:57 schreef CrashO het volgende:

[..]

Vergeet niet een straf voor Lewis. Als Max een Mercedes motor had zou Verstappen hem ook voorbij gegaan zijn :Y En en en..

Kap eens met die hypothetische "What if" bende :r
Als Max in een Mercedes had gezeten was hij al in Japan kampioen geworden.
:P
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166327896
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als Max in een Mercedes had gezeten was hij al in Japan kampioen geworden.
:P
Da's wel knap als je je bedenkt dat hij in Spanje pas zou zijn ingestapt.
pi_166327922
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:59 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet duidelijk zonder Vettel bril op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166327941
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:01 schreef Nober het volgende:

[..]

Da's wel knap als je je bedenkt dat hij in Spanje pas zou zijn ingestapt.
Jep. Als als als...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166327962
Max is wat mij betreft gewoon derde geworden voor Ricciardo, ik ben mijn eigen FIA.
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:04:36 #44
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166327971
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:59 schreef Red_85 het volgende:

Veiligheid staat voorop en moet in deze tak van sport keihard op 1 2 en 3 staan.

Ik ben erg voor veiligheid. Veiligheid voor de coureurs. Ik zit er niet op te wachten dat er elk seizoen 1 of 2 de pijp uit gaan.

Dat gezegd hebbende, vind ik wel dat er een groot verschil is tussen veiligheid voor de coureurs en auto's die 'blikschade' oplopen. Met de huidige regels lijkt men dat laatste tegenwoordig ook hoe dan ook te willen voorkomen. Zo komt het tenminste over.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166328006
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:49 schreef Nober het volgende:

[..]

Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald.
Kan het filmpje ff niet vinden, maar Max heeft nagenoeg geen tijdswinst gehad van die actie. Hamilton was 2 seconden sneller door het gras heen dan Max. Nu is alleen de vraag hoeveel seconden Vettel over T1, T2 en 3 heeft gedaan ;)
pi_166328142
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:04 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik ben erg voor veiligheid. Veiligheid voor de coureurs. Ik zit er niet op te wachten dat er elk seizoen 1 of 2 de pijp uit gaan.

Dat gezegd hebbende, vind ik wel dat er een groot verschil is tussen veiligheid voor de coureurs en auto's die 'blikschade' oplopen. Met de huidige regels lijkt men dat laatste tegenwoordig ook hoe dan ook te willen voorkomen. Zo komt het tenminste over.
Klopt. Sinds Imola 1994 is er ieder weekend wel blikschade, maar letsel daar tegenover valt reuze mee met het tijdperk daarvoor. Met uitzondering van M Schumacher (benen), R Schumacher (rug), Massa (hoofd), Kubica (algeheel) en natuurlijk Bianchi in die uitzonderlijke situatie op Suzuka.

Maar van blikschade komt vaak letsel. En het is openwiel, dus oppassen is wel geboden, want zelfs met 50km/h kun je over de kop stuiteren.

Ergens is het wel te begrijpen, maar we rijden niet met smokings aan hier die terug moeten naar de verhuurder na het feestje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166328238
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:43 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Daar zit het verschil tussen een liefhebber van F1 en een gewone kijker. Een liefhebber maakt F1 spannend door de tussentijden te volgen. Een kijker zit naar rondrijdende auto's te turen hopen dat er iets gebeurd.

F1 lijkt in die zin veel op 10 km lange baan schaatsen, dat is ook oersaai, als je enkel kijkt naar de rondrijdende schaatsers.
Ik zit zelf ook met de tablet in de hand de live timings te kijken. Maar zelfs dan vond ik het in vergelijking met de rest van het seizoen een saaie race. Op start en eind na.
Of saté?
pi_166328338


Gaat nog spannend worden als Rosberg in de regen moet rijden. :)
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:26:33 #51
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_166328383
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:24 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]

Gaat nog spannend worden als Rosberg in de regen moet rijden. :)
De Grand Prix van Brazilië is pas over twee weken, en dan lijkt het droog te blijven.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_166328702
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Track limits zijn al langer het probleem, stewards die Hamilton de hand boven het hoofd houden ook, bij het teruggeven van positie na buiten de baan raken in een duel was nou juist helemaal geen probleem. Gewoon omdat elke volwassen coureur begrijpt dat dat werkt en het alternatief altijd slechter is, want als je gewoon je positie teruggeeft dan kun je daarna weer gewoon aanvallen en in het algemeen kun je een keer een risicootje nemen omdat de schade beperkt blijft. Als je die 5 seconden straf gaat gebruiken om de benadeelde coureur op te houden om hem te fucken en je teamgenoot te laten inlopen, dan is het afgelopen met die regel en is het in het vervolg een DT, jammer dan, duel weg.
Hoeveel van dit soort situaties kun je opnoemen waarbij een coureur voorlag (dus niet in een duel verwikkeld was), van de baan af geraakte en vervolgens netjes zijn plek afstond?
Dat jij vindt dat Hamilton niet telt omdat die altijd bevooroordeeld wordt lijkt me niet zo relevant. In mijn ogen is dat gewoon de enige vergelijkbare situatie die ik zo snel voor de geest kan halen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166329098
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het verschil is dat Kyvat er niet zo veel van kan.
Dan heb jij geen kijk op autosport als je dat beweert.
Wie dit leest is gek
pi_166329134
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoeveel van dit soort situaties kun je opnoemen waarbij een coureur voorlag (dus niet in een duel verwikkeld was), van de baan af geraakte en vervolgens netjes zijn plek afstond?
Het was wel een duel, Vettel plaatste een inhaalmanoeuvre, Verstappen wilde verdedigen maar maakte een fout, en ging meteen de baan weer op in plaats van te wachten tot Vettel voorbij was. Zoiets gebeurt tientallen malen per seizoen, zeker in het achterveld, en geeft de coureur gewoon de positie terug, het is een routine, niks aan de hand.

quote:
Dat jij vindt dat Hamilton niet telt omdat die altijd bevooroordeeld wordt lijkt me niet zo relevant. In mijn ogen is dat gewoon de enige vergelijkbare situatie die ik zo snel voor de geest kan halen.
Verschil is dat er geen duel was, en dat het vlak na de start was, en dan zijn de stewards altijd erg ruimdenkend wat betreft track limits. Dat maakt de situatie verschillend, dat ze ook bang zijn voor de stront die ze over zich heen krijgen als ze de regels ook op Hamilton van toepassing verklaring is een ander probleem dat zeker aangepakt moet worden, maar dat maakt de situaties niet minder verschillend. De een is een 100%, de ander zit in het grijze gebied, ook al hoort die daar m.i. niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166329174
Even een vraag, komt het eigenlijk voor dat de team vraagt aan de coureur dat hij zijn positie moet afstaan aan zijn tegenstander, ik dacht namelijk dat dit altijd een advies was. Helemaal als het niet om je teamgenoot gaat, maar om een concurrent. Want volgens mij adviseerde RBR Max, Vettel voor te laten gaan, dan dat hij een team order krijgt.
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:11:10 #58
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_166329217
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:08 schreef MakkieR het volgende:
Even een vraag, komt het eigenlijk voor dat de team vraagt aan de coureur dat hij zijn positie moet afstaan aan zijn tegenstander, ik dacht namelijk dat dit altijd een advies was. Helemaal als het niet om je teamgenoot gaat, maar om een concurrent. Want volgens mij adviseerde RBR Max, Vettel voor te laten gaan, dan dat hij een team order krijgt.
Volgens mij zeiden ze; 'keep the position, altough I think we have to give it back later'.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_166329236
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:

Verschil is dat er geen duel was, en dat het vlak na de start was, en dan zijn de stewards altijd erg ruimdenkend wat betreft track limits. Dat maakt de situatie verschillend, dat ze ook bang zijn voor de stront die ze over zich heen krijgen als ze de regels ook op Hamilton van toepassing verklaring is een ander probleem dat zeker aangepakt moet worden, maar dat maakt de situaties niet minder verschillend. De een is een 100%, de ander zit in het grijze gebied, ook al hoort die daar m.i. niet.
Hamilton remt in eerste instantie al veel te laat waardoor hij vóór de bocht al 2 autolengtes voorsprong pakt. Daarna neemt hij op bijna topsnelheid een shot-cut die hem na 2 bochten al direct buiten de DRS-zone rijdt. Noem dat maar geen voordeel...
pi_166329321
Horner heeft er het volgende over te zeggen:

quote:
Christian Horner has revealed that Red Bull Racing never told Max Verstappen to give third lace to Sebastian Vettel.

A radio message broadcast on the world feed appeared to be a call for Verstappen to cede position after he went of the track, but team boss Horner has now shed more light on the matter.

"You didn't hear the subsequent message to him, that was not broadcast, where we are checking with race control, stay where you are. We sought clarification from race control and they said they wanted to have a further look at it and establish who was ahead. So we left Verstappen in position without having a directive to let Sebastian go."

"Furthermore, Horner doesn't believe Verstappen should have been penalised anyway as Vettel was not alongside him coming into the corner and Hamilton went unpunished for an identical mistake earlier in the race."

"He'd obviously locked up, gone straight on through the grass, come out ahead of Sebastian. But if Sebastian had been alongside him, or making a passing move on him, then perhaps we would have understood more that penalty. It was no different to Lewis' issue at the beginning of the race where he actually did come out further up the road."
http://www.f1today.net/en(...)give-up-his-position
Woei!
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:54:03 #62
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166329863
Het (al dan niet) uitzenden van die radiomessages begint steeds dubieuzer te worden. Dat idee heb ik trouwens al eerder gehad, dus niet per se n.a.v. de afgelopen race. Door selectief hier een daar een fragmentje te kiezen, worden dingen geïnsinueerd en (sommige) coureurs worden in een kwaad daglicht gezet. Alsof het een soort LuckyTV is.

Ik bedoel, Vettel zal vast vaak klagen over blue flags, maar hij zal de enige niet zijn, denk ik. Alleen, door juist zijn berichten daarover steeds weer in de uitzending te gooien, maken ze een karikatuur van hem. En dat is nog maar 1 voorbeeld.

Trouwens, de teams horen elkaars radioverkeer toch niet? Horen zij ook alleen wat er uitgezonden wordt? In dat geval is het nog dubieuzer, want dan kan de wedstrijd er ook nog eens door beïnvloed worden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166329902
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Verschil is dat er geen duel was, en dat het vlak na de start was, en dan zijn de stewards altijd erg ruimdenkend wat betreft track limits. Dat maakt de situatie verschillend, dat ze ook bang zijn voor de stront die ze over zich heen krijgen als ze de regels ook op Hamilton van toepassing verklaring is een ander probleem dat zeker aangepakt moet worden, maar dat maakt de situaties niet minder verschillend. De een is een 100%, de ander zit in het grijze gebied, ook al hoort die daar m.i. niet.
Geen duel?
Zon hele wedstrijd is 1 groot duel en vooral de eerste bochten.
Waarom remt hij zo laat, omdat er geen duel is zeker?

Wanneer je niet tussen de lijntjes kunt rijden speel je vals als je daar voordeel uit kunt halen.
Het liefst meteen weer naar rechts sturen om de baan op te rijden, maarja dat kan natuurlijk niet met zon snelheid en al dat verkeer. Maar waarom mag hij volle snelheid behouden wanneer hij niet eens op de baan kan blijven? Ik zag hem het liefste gewoon naar plek drie na deze actie.

Het voelt gewoon ontzettend oneerlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 18:01:48 ]
pi_166330302
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:57 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

Geen duel?
Zon hele wedstrijd is 1 groot duel en vooral de eerste bochten.
Waarom remt hij zo laat, omdat er geen duel is zeker?

Wanneer je niet tussen de lijntjes kunt rijden speel je vals als je daar voordeel uit kunt halen.
Het liefst meteen weer naar rechts sturen om de baan op te rijden, maarja dat kan natuurlijk niet met zon snelheid en al dat verkeer. Maar waarom mag hij volle snelheid behouden wanneer hij niet eens op de baan kan blijven? Ik zag hem het liefste gewoon naar plek drie na deze actie.

Het voelt gewoon ontzettend oneerlijk.
Hamilton was niet in gevecht maar lag twee wagenlengtes voor op Rosberg die in gevecht was met Max.
Hij wint er misschien wat tijd mee maar dat werd al vrij snel weer teniet gedaan.

Je gaat niet elke keer dat iemand buiten de baan rijdt meteen straf uitdelen als er geen positievoordeel is. Dat doe je pas als het een aantal maal gebeurt bij dezelfde coureur. Anders had de helft van het veld wel een penalty kunnen krijgen.

Sowieso worden track limits sinds België minder bestraft. De Strategy Group wilde er helemaal vanaf maar Whiting wilde daar niet aan dus geldt het per circuit maar voor een paar bochten. Alleen als je een positie wint (of niet verliest) wordt er streng tegen opgetreden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166330443
Lag Hamilton niet 2 wagenlengtes voor op Rosberg ómdat hij zo laat remde? :P
pi_166330476
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt. Sinds Imola 1994 is er ieder weekend wel blikschade, maar letsel daar tegenover valt reuze mee met het tijdperk daarvoor. Met uitzondering van M Schumacher (benen), R Schumacher (rug), Massa (hoofd), Kubica (algeheel) en natuurlijk Bianchi in die uitzonderlijke situatie op Suzuka.

Maar van blikschade komt vaak letsel. En het is openwiel, dus oppassen is wel geboden, want zelfs met 50km/h kun je over de kop stuiteren.

Ergens is het wel te begrijpen, maar we rijden niet met smokings aan hier die terug moeten naar de verhuurder na het feestje.
Valt reuze mee? Als je even verder gaat kijken dan heb je nog wel heel veel meer incidenten die voor 1994 waarschijnlijk wel nóg erger waren aflopen, maar alsnog coureurs het ziekenhuis in bracht

- de crash van Jos in Spa '96 die hij niet had overleefd zonder de verhoogde cockpitrand
- dubbele beenbreuk Panis in Canada
- Burti die in Spa crashte samen met een Jaguar en de rest van het seizoen moest uitzitten vanwege verwondingen
- Sato die bijna doormidden gehakt werd in Oostenrijk
- Die Jordan die door de vangrails ging ergens halverwege 2000 in Hongarije? en ik dacht McNish die in 130R hetzelfde deed.

En dat zijn een aantal dingen die me zomaar te binnen schieten dus er zullen er wel meer zijn. Pas sinds 2005 zit er denk ik pas echt verbetering in en sinds 2010 is het naar een "acceptabel" niveau gestegen. Op Bianchi na dan natuurlijk.
pi_166330604
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:33 schreef Marcoss het volgende:
Lag Hamilton niet 2 wagenlengtes voor op Rosberg ómdat hij zo laat remde? :P
Er wordt pas gekeken op het moment dat je van de baan gaat en weer terugkomt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166330607
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:33 schreef Marcoss het volgende:
Lag Hamilton niet 2 wagenlengtes voor op Rosberg ómdat hij zo laat remde? :P
:Y
Vlak ervoor zat Rosberg bijna bij zijn achterwiel, tot Ros ging remmen voor de bocht en Hamilton doorging.

pi_166330652
quote:
99s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:44 schreef CrashO het volgende:

[..]

:Y
Vlak ervoor zat Rosberg bijna bij zijn achterwiel, tot Ros ging remmen voor de bocht en Hamilton doorging.

[ afbeelding ]
Max remt ook veel later dan Rosberg en haalt de bocht wel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166330700
quote:
99s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:44 schreef CrashO het volgende:

[..]

:Y
Vlak ervoor zat Rosberg bijna bij zijn achterwiel, tot Ros ging remmen voor de bocht en Hamilton doorging.

[ afbeelding ]
Ook goed te zien dat Rosberg hier zelf de rode loper uitlegt en een enorm gat voor Verstappen open laat. Doei Lauda. :W
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 oktober 2016 @ 18:49:36 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166330714
Het verhaal van Will Buxton over de situaties in de race is denk ik het meest complete en duidelijke. De sport moet keuzes maken: of we gaan door op de ingeslagen weg dat bijna alles bestraft wordt of we gaan de coureurs meer laten racen.

Wel stipte hij de tracklimits nog even duidelijk aan. Dat blijft een groot probleem helaas
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166330789
  maandag 31 oktober 2016 @ 18:59:05 #73
44906 merino
World of Sleepers
pi_166330903
Het is toch wel echt ontzettend bijzonder wat voor vuurwerk Max nu al naar F1 brengt. Merk dat het op social media bijna extreem divided is rondom Max (enorm love him or hate him gehalte) maar wie had ook echt kunnen verwachten dat hij in zijn tweede jaar al in een vete zou liggen met een 4x wereldkampioen / ferrari driver. We zijn dankzij Max weer terug in de Prost/Senna, Lauda/Hunt tijden kwa F1 rivalries O+

Wat een bewogen jaar is dit geweest met alles voor Max terwijl we allemaal een rustig leerjaartje bij Toro Rosso hadden verwacht. P4 voor het kampioenschap is zeer duidelijk in zicht en ik zie Vettel zichzelf al in zijn aggressive/frustratie opblazen. Popcorn gehalte licht veel hoger dan het in jaren is geweest en Max licht daar ten bron van. Daarom is Ecclestone uiteraard ook zo'n groot fan.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_166331014
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
Het verhaal van Will Buxton over de situaties in de race is denk ik het meest complete en duidelijke. De sport moet keuzes maken: of we gaan door op de ingeslagen weg dat bijna alles bestraft wordt of we gaan de coureurs meer laten racen.

Wel stipte hij de tracklimits nog even duidelijk aan. Dat blijft een groot probleem helaas
Sensors in de kerbs en bij elke overtreding 5 seconde erbij.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 oktober 2016 @ 19:08:21 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166331089
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Sensors in de kerbs en bij elke overtreding 5 seconde erbij.
De vraag is of je het op die manier af moet willen dwingen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 31 oktober 2016 @ 19:09:21 #76
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_166331120
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De vraag is of je het op die manier af moet willen dwingen
precies kun je niet meer marchanderen met de regels en andere voortrekken
  maandag 31 oktober 2016 @ 19:10:08 #77
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_166331145
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:59 schreef merino het volgende:
Het is toch wel echt ontzettend bijzonder wat voor vuurwerk Max nu al naar F1 brengt. Merk dat het op social media bijna extreem divided is rondom Max (enorm love him or hate him gehalte) maar wie had ook echt kunnen verwachten dat hij in zijn tweede jaar al in een vete zou liggen met een 4x wereldkampioen / ferrari driver. We zijn dankzij Max weer terug in de Prost/Senna, Lauda/Hunt tijden kwa F1 rivalries O+

Wat een bewogen jaar is dit geweest met alles voor Max terwijl we allemaal een rustig leerjaartje bij Toro Rosso hadden verwacht. P4 voor het kampioenschap is zeer duidelijk in zicht en ik zie Vettel zichzelf al in zijn aggressive/frustratie opblazen. Popcorn gehalte licht veel hoger dan het in jaren is geweest en Max licht daar ten bron van. Daarom is Ecclestone uiteraard ook zo'n groot fan.
liggen
pi_166331375
Ik ben nou wel weer klaar met dat gedoe.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_166331491
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:18 schreef Beach het volgende:
Ik ben nou wel weer klaar met dat gedoe.
Over 2 weken Brazilië!

Daar reed ene Verstappen ooit een geniale race _O_
pi_166331510
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:23 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Over 2 weken Brazilië!

Daar reed ene Verstappen ooit een geniale race _O_
achterin Montoya
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_166331516
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:23 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Over 2 weken Brazilië!

Daar reed ene Verstappen ooit een geniale race _O_
Hij knalde Montoya inderdaad mooi van achter aan
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166331636
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:23 schreef Beach het volgende:

[..]

achterin Montoya
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:23 schreef franklop het volgende:

[..]

Hij knalde Montoya inderdaad mooi van achter aan
Beetje jammer dat jullie enkel het negatieve onthouden ;(
pi_166331660
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:29 schreef Marcoss het volgende:

[..]

[..]

Beetje jammer dat jullie enkel het negatieve onthouden ;(
In die race dat ie goed reed belandde hij toch ook in die rivier met de toppers van toen?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166331669
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2016 @ 19:30:59 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166331690
quote:
Ja, deze is nog minder serieus dan de officiële.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166331695
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, deze is nog minder serieus dan de officiële.
Bedankt Hans, dat was de insteek ook.
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2016 @ 19:33:21 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166331751
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:31 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Bedankt Hans, dat was de insteek ook.
Toch blijf je hem posten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166331761
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Toch blijf je hem posten.
:'(
pi_166331766
iedereen die 'bedankt Hans' gebruikt zou een weekban moeten krijgen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_166331794
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:33 schreef Beach het volgende:
iedereen die 'bedankt Hans' gebruikt zou een weekban moeten krijgen
Bedankt Hans
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166331818
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:33 schreef Beach het volgende:
iedereen die 'bedankt Hans' gebruikt zou een weekban moeten krijgen
Banaanvraag, ban.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 oktober 2016 @ 19:36:10 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166331832
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:30 schreef franklop het volgende:

[..]

In die race dat ie goed reed belandde hij toch ook in die rivier met de toppers van toen?
helaas wel. Hij had de Minardi tot de nok vol laten tanken en hoefde niet te stoppen voor peut of banden. In kansrijke positie gleed hij idd in bocht drie van het asfalt ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166331843
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:33 schreef Beach het volgende:
iedereen die 'bedankt Hans' gebruikt zou een weekban moeten krijgen
Bedankt Hans
pi_166331898
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Sensors in de kerbs en bij elke overtreding 5 seconde erbij.
Of overal asfalt met speedbumps of grindbakken weer terug.
pi_166331943
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:33 schreef Beach het volgende:
iedereen die 'bedankt Hans' gebruikt zou een weekban moeten krijgen
Well done Beach Baku
  maandag 31 oktober 2016 @ 20:15:22 #96
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_166333104
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:49 schreef Peterselieman het volgende:

Wel stipte hij de tracklimits nog even duidelijk aan. Dat blijft een groot probleem helaas
Bij het run-off deel waar de coureurs het circuit weer op kunnen rijden moeten ze volgend jaar gewoon een paar van die speedbumps neerleggen. Is het gedonder meteen voorbij.


^Het is mij eerder een raadsel waarom ze er niet al lagen, het gros van de moderne circuits met run-off areas hebben dat wel namelijk.

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:18 schreef Beach het volgende:
Ik ben nou wel weer klaar met dat gedoe.
Heerlijk toch deze soap, iedereen heeft een mening en overal zijn fanboys en pundits die helemaal gek worden.
Ondertussen is er ook nog een titelrace aan de gang, maar niemand die daar oog voor heeft.10.gif

[ Bericht 19% gewijzigd door Kleffe_Dop op 31-10-2016 20:21:01 ]
pi_166333515

Wat een helden, met bang zijn voor spinnen _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166333603
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:33 schreef Beach het volgende:
iedereen die 'bedankt Hans' gebruikt zou een weekban moeten krijgen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 oktober 2016 @ 20:31:20 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166333709
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Bij het run-off deel waar de coureurs het circuit weer op kunnen rijden moeten ze volgend jaar gewoon een paar van die speedbumps neerleggen. Is het gedonder meteen voorbij.

[ afbeelding ]
^Het is mij eerder een raadsel waarom ze er niet al lagen, het gros van de moderne circuits met run-off areas hebben dat wel namelijk.

Of een paaltje nabij bocht twee waar iedereen rechts voorbij moet
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 31 oktober 2016 @ 20:32:28 #100
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_166333749
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Of een paaltje nabij bocht twee waar iedereen rechts voorbij moet
Ah de Rosberg bollard, ja dat werkt ook. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')