Luca Badoerquote:Op maandag 31 oktober 2016 14:38 schreef Ferry_76 het volgende:
Stel stel stel: Vettel wordt voor een race geschorst wegens zijn gevloek over de radio; wie stapt er dan in de Ferrari...?
Geen idee wie op dit moment hun derde rijder is?
Vettel vernam de samenvatting van engineer naar Max wel, alleen foutief en daar ging Vettel compleet mee over de top.quote:Op maandag 31 oktober 2016 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals ik poogde uit te leggen, zoals jij het beleeft door het radioverkeer en ziggo is niet zoals de andere coureurs het beleven. Die coureurs horen elkaars radioverkeer niet, dat vinden ze ook niet belangrijk want die realiseren zich wel dat het voor de interne communicatie is.
Welk veiligheids issue doel jij op van Max tijdens deze race? Welk veiligheidsissue?quote:Die komen elk raceweekend samen om tafel om te bespreken hoe ze deze race weer allemaal heel doorkomen.
Luca Badoër.quote:Op maandag 31 oktober 2016 14:38 schreef Ferry_76 het volgende:
Stel stel stel: Vettel wordt voor een race geschorst wegens zijn gevloek over de radio; wie stapt er dan in de Ferrari...?
Geen idee wie op dit moment hun derde rijder is?
Godvergodvergodverquote:
quote:Op maandag 31 oktober 2016 14:32 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Eh, ik denk dat je teveel een commentator napraat, want dit is echt niet een heel duidelijk ongeschreven regel. En zoals hierboven al staat kreeg hij direct advies vanuit zijn team. Je drijft nu door, je bent nu teveel advocaat van de duivel aan het spelen, terwijl ik eerder nog het idee had dat je objectief probeerde te zijn.
No era penal! No era penal!!!quote:Op maandag 31 oktober 2016 14:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Jij doet de volgende race ook niet mee!
quote:
Had hier al moeten gebeuren. Dit zijn termen die je niet doet. Zeker niet naar de wedstrijdleiding.quote:Op maandag 31 oktober 2016 14:59 schreef Marcoss het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer je echt geschorst wordt na een scheldpartij op de radio eigenlijk
Allereerst hoefde er geen plek teruggeven te worden, want Verstappen pakte geen plek met die actie. Je zou kunnen stellen dat hij zonder dat hij zich verremd had de plek kwijt was geraakt en derhalve voordeel heeft behaald uit de actie, maar zoals veel mensen aangeven is dat eigenlijk bij Lewis ook het geval. Dan kun je inderdaad beter doorrijden en de beslissing na de wedstrijd afwachten, zeker als je daarmee je teamgenoot nog helpt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was inderdaad wat anders. Iedereen houdt zich aan de regel van het teruggeven van een plek als je in het duel door een fout buiten de baan bent beland, want anders moeten daar DT's voor uitgedeeld worden en daar heeft niemand wat aan. Alleen Verstappen vind dat die regel niet voor hem geldt, dus krijgen we binnenkort die DT's want de 5 seconden regel dekt onsportief gedrag niet.
Het getuigt wel van dezelfde pubermentaliteit als waar de veiligheidsissues vandaan komen. In beide gevallen ziet hij niet dat er een groter overkoepelend belang is dat hij uiteindelijk zelf ook deelt. Dat zijn nou juist de dingen waaruit zou moeten blijken dat hij ondanks zijn leeftijd volwassen genoeg is.
Dat is de argumentatie van de stewards inderdaad. Maar Vettel was niet eens in de buurt, dus als Max zich niet had verremd was de uitkomst exact hetzelfde geweest.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Allereerst hoefde er geen plek teruggeven te worden, want Verstappen pakte geen plek met die actie. Je zou kunnen stellen dat hij zonder dat hij zich verremd had de plek kwijt was geraakt en derhalve voordeel heeft behaald uit de actie
Dat is gewoonweg niet waar. Met behulp van de luchtbeelden vlak voordat ze de chicane in gaan zie je dat er 1 autolengte tussen zit, en volgens de timer 0.210 seconden. Ik weet niet of Vettel er inderdaad langs was gekomen, maar het had zeker gekund. En aangezien Max de racefout maakt verdient Vettel mijns inziens het voordeel van de twijfel.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is de argumentatie van de stewards inderdaad. Maar Vettel was niet eens in de buurt, dus als Max zich niet had verremd was de uitkomst exact hetzelfde geweest.
Ik hou er niet van als straffen worden uitgedeeld voor hypothetische situaties.
Wil jij klappen van Jos?quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:11 schreef ondeugend het volgende:
Zie het zo; Weltschmerz is het irritante gastje hier en Max het irritante gastje daar.
Ze hebben een gemeenschappelijke deler namelijk; Amusemenstwaarde.
Klopt. Op een gegeven moment is Vettel er niet dichtbij maar dat komt omdat Max veel te laat remt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:13 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Dat is gewoonweg niet waar. Met behulp van de luchtbeelden vlak voordat ze de chicane in gaan zie je dat er 1 autolengte tussen zit, en volgens de timer 0.210 seconden. Ik weet niet of Vettel er inderdaad langs was gekomen, maar het had zeker gekund. En aangezien Max de racefout maakt verdient Vettel mijns inziens het voordeel van de twijfel.
Applaus bedoel je?quote:
Neen. Op dat punt was Vettel al aan het remmen. Als hij een aanval in had willen zetten had hij dat ver daarvoor moeten doen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:13 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Dat is gewoonweg niet waar. Met behulp van de luchtbeelden vlak voordat ze de chicane in gaan zie je dat er 1 autolengte tussen zit, en volgens de timer 0.210 seconden. Ik weet niet of Vettel er inderdaad langs was gekomen, maar het had zeker gekund.
Wellicht (en daar leek het op) had hij een andere racelijn in gedachten, en had hij daarmee aan het einde van de chicane Max in kunnen halen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen. Op dat punt was Vettel al aan het remmen. Als hij een aanval in had willen zetten had hij dat ver daarvoor moeten doen.
Wellicht, als, misschien... Vettel zat gewoon bij lange na niet dichtbij genoeg voor een aanval. Verstappen ging vlak voor Vettel de bocht in en kwam vlak voor Vettel de bocht uit. Geen voordeel dus.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:22 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Wellicht (en daar leek het op) had hij een andere racelijn in gedachten, en had hij daarmee aan het einde van de chicane Max in kunnen halen.
Nee. Track limits zijn al langer het probleem, stewards die Hamilton de hand boven het hoofd houden ook, bij het teruggeven van positie na buiten de baan raken in een duel was nou juist helemaal geen probleem. Gewoon omdat elke volwassen coureur begrijpt dat dat werkt en het alternatief altijd slechter is, want als je gewoon je positie teruggeeft dan kun je daarna weer gewoon aanvallen en in het algemeen kun je een keer een risicootje nemen omdat de schade beperkt blijft. Als je die 5 seconden straf gaat gebruiken om de benadeelde coureur op te houden om hem te fucken en je teamgenoot te laten inlopen, dan is het afgelopen met die regel en is het in het vervolg een DT, jammer dan, duel weg.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Allereerst hoefde er geen plek teruggeven te worden, want Verstappen pakte geen plek met die actie. Je zou kunnen stellen dat hij zonder dat hij zich verremd had de plek kwijt was geraakt en derhalve voordeel heeft behaald uit de actie, maar zoals veel mensen aangeven is dat eigenlijk bij Lewis ook het geval. Dan kun je inderdaad beter doorrijden en de beslissing na de wedstrijd afwachten, zeker als je daarmee je teamgenoot nog helpt.
Ik vind ook niet alles terecht, bij het moving in the breaking zone heb ik bijvoorbeeld het idee dat ook meespeelt dat niet iedereen dat kan zonder te blokkeren. Radioverkeer moet je sowieso niet je beeld laten beinvloeden, ten eerste wordt er een selectie gemaakt met weet ik veel wat voor motief, ten tweede is het interne teamcommunicatie, teams mogen zelf weten hoe ze dingen doen en hoe ze met elkaar omgaan.quote:Laten we wel wezen, er is ook heel veel confirmation bias omdat Verstappen nou eenmaal jong is. Ik hoor Vettel flippen op de radio, ik hoor naar ik meen Alonso z'n engineers zeggen dat ze hun smoel moeten houden omdat hij wel weet hoe je een F1 auto bestuurt en zij niet, maar een gebaartje van Verstappen toont weer aan hoe onvolwassen hij is.
Rosberg, Hamilton en Vettel hebben allemaal penalties voor het vooroorzaken van een ongeluk op hun naam staan dit seizoen, maar Verstappen rijdt vreselijk roekeloos.
Wat dus ook voor Hamilton geldt, bovendien verremden zowel Max als Lewis zich overduidelijk en konden ze de bocht niet halen. Geen intentie dus om de bocht af te snijden door het gras en daarmee voordeel te behalen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wellicht, als, misschien... Vettel zat gewoon bij lange na niet dichtbij genoeg voor een aanval. Verstappen ging vlak voor Vettel de bocht in en kwam vlak voor Vettel de bocht uit. Geen voordeel dus.
Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
Leuk dat er constant gesproken wordt over 'teruggeven'. Hoe kan je iets teruggeven dat iemand anders nooit gehad heeft?
Bedankt Hans.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald.
dan had Max dus twee keer 5 sec moeten krijgen want Ricciardo zou Verstappen ook hebben ingehaald...quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald.
Hij heeft nu de bocht compleet gemist en is toch niet ingehaald.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald.
Dat is niet gebeurd. Dat bewijs is er niet.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald.
Ja, dat snap ik ook niet. Volgens mij verwarren die mensen het met de omgekeerde situatie, dus dat Vettel Verstappen zou hebben ingehaald over het gras. Dan zou Vettel die plek hebben moeten teruggeven. Nu was er niets 'terug te geven'.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
Leuk dat er constant gesproken wordt over 'teruggeven'. Hoe kan je iets teruggeven dat iemand anders nooit gehad heeft?
Maar dat iemand achter je sneller rijdt, wil niet zeggen dat hij je ook kan inhalen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dan had Max dus twee keer 5 sec moeten krijgen want Ricciardo zou Verstappen ook hebben ingehaald...
Vergeet niet een straf voor Lewis. Als Max een Mercedes motor had zou Verstappen hem ook voorbij gegaan zijnquote:Op maandag 31 oktober 2016 15:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dan had Max dus twee keer 5 sec moeten krijgen want Ricciardo zou Verstappen ook hebben ingehaald...
Roekeloos is iemand van de baan afdrukken met 300 of tegenwoordig bewegen in de remzone.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:52 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook niet.
Ik snap ook niet waarom er steeds gesproken wordt over 'roekeloos rijgedrag' van Verstappen? Ik zie dat echt niet. Het komt op mij over alsof hij de auto prima onder controle heeft, ook in lastige situaties.
Zou hij dat echt niet realiseren? Als de rest werkelijk dat zou denken met zn allen over hem, was er dan niet al lang harde kritiek naar buiten gekomen? En niet over 1 voorvalletje waar terecht gewezen wordt naar een aantal precedenten eerder in de race en seizoen?quote:Die consensus onder coureurs over wat kan en wat niet kan is er niet voor niks, daar wordt ook aan gewerkt door de coureurs zelf omdat ze weten hoe belangrijk die is, op de puber na dan.
Veel dommere uitspraken gaan we niet meer krijgen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dan had Max dus twee keer 5 sec moeten krijgen want Ricciardo zou Verstappen ook hebben ingehaald...
Dat is helemaal niet duidelijk zonder Vettel bril op.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar hij heeft een aantal zeer agressieve en gevaarlijke acties gehad en daar komt hij dan met een hele grote bek achteraan, terwijl duidelijk is dat hij ruzie zoekt met de Ferrari's.
Als Max in een Mercedes had gezeten was hij al in Japan kampioen geworden.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:57 schreef CrashO het volgende:
[..]
Vergeet niet een straf voor Lewis. Als Max een Mercedes motor had zou Verstappen hem ook voorbij gegaan zijnEn en en..
Kap eens met die hypothetische "What if" bende
Da's wel knap als je je bedenkt dat hij in Spanje pas zou zijn ingestapt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als Max in een Mercedes had gezeten was hij al in Japan kampioen geworden.
![]()
quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:59 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet duidelijk zonder Vettel bril op.
Jep. Als als als...quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Da's wel knap als je je bedenkt dat hij in Spanje pas zou zijn ingestapt.
Ik ben erg voor veiligheid. Veiligheid voor de coureurs. Ik zit er niet op te wachten dat er elk seizoen 1 of 2 de pijp uit gaan.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:59 schreef Red_85 het volgende:
Veiligheid staat voorop en moet in deze tak van sport keihard op 1 2 en 3 staan.
Kan het filmpje ff niet vinden, maar Max heeft nagenoeg geen tijdswinst gehad van die actie. Hamilton was 2 seconden sneller door het gras heen dan Max. Nu is alleen de vraag hoeveel seconden Vettel over T1, T2 en 3 heeft gedaanquote:Op maandag 31 oktober 2016 15:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald.
Klopt. Sinds Imola 1994 is er ieder weekend wel blikschade, maar letsel daar tegenover valt reuze mee met het tijdperk daarvoor. Met uitzondering van M Schumacher (benen), R Schumacher (rug), Massa (hoofd), Kubica (algeheel) en natuurlijk Bianchi in die uitzonderlijke situatie op Suzuka.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:04 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben erg voor veiligheid. Veiligheid voor de coureurs. Ik zit er niet op te wachten dat er elk seizoen 1 of 2 de pijp uit gaan.
Dat gezegd hebbende, vind ik wel dat er een groot verschil is tussen veiligheid voor de coureurs en auto's die 'blikschade' oplopen. Met de huidige regels lijkt men dat laatste tegenwoordig ook hoe dan ook te willen voorkomen. Zo komt het tenminste over.
Ik zit zelf ook met de tablet in de hand de live timings te kijken. Maar zelfs dan vond ik het in vergelijking met de rest van het seizoen een saaie race. Op start en eind na.quote:Op maandag 31 oktober 2016 12:43 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar zit het verschil tussen een liefhebber van F1 en een gewone kijker. Een liefhebber maakt F1 spannend door de tussentijden te volgen. Een kijker zit naar rondrijdende auto's te turen hopen dat er iets gebeurd.
F1 lijkt in die zin veel op 10 km lange baan schaatsen, dat is ook oersaai, als je enkel kijkt naar de rondrijdende schaatsers.
De Grand Prix van Brazilië is pas over twee weken, en dan lijkt het droog te blijven.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:24 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat nog spannend worden als Rosberg in de regen moet rijden.
Hoeveel van dit soort situaties kun je opnoemen waarbij een coureur voorlag (dus niet in een duel verwikkeld was), van de baan af geraakte en vervolgens netjes zijn plek afstond?quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Track limits zijn al langer het probleem, stewards die Hamilton de hand boven het hoofd houden ook, bij het teruggeven van positie na buiten de baan raken in een duel was nou juist helemaal geen probleem. Gewoon omdat elke volwassen coureur begrijpt dat dat werkt en het alternatief altijd slechter is, want als je gewoon je positie teruggeeft dan kun je daarna weer gewoon aanvallen en in het algemeen kun je een keer een risicootje nemen omdat de schade beperkt blijft. Als je die 5 seconden straf gaat gebruiken om de benadeelde coureur op te houden om hem te fucken en je teamgenoot te laten inlopen, dan is het afgelopen met die regel en is het in het vervolg een DT, jammer dan, duel weg.
Dan heb jij geen kijk op autosport als je dat beweert.quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het verschil is dat Kyvat er niet zo veel van kan.
Het was wel een duel, Vettel plaatste een inhaalmanoeuvre, Verstappen wilde verdedigen maar maakte een fout, en ging meteen de baan weer op in plaats van te wachten tot Vettel voorbij was. Zoiets gebeurt tientallen malen per seizoen, zeker in het achterveld, en geeft de coureur gewoon de positie terug, het is een routine, niks aan de hand.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoeveel van dit soort situaties kun je opnoemen waarbij een coureur voorlag (dus niet in een duel verwikkeld was), van de baan af geraakte en vervolgens netjes zijn plek afstond?
Verschil is dat er geen duel was, en dat het vlak na de start was, en dan zijn de stewards altijd erg ruimdenkend wat betreft track limits. Dat maakt de situatie verschillend, dat ze ook bang zijn voor de stront die ze over zich heen krijgen als ze de regels ook op Hamilton van toepassing verklaring is een ander probleem dat zeker aangepakt moet worden, maar dat maakt de situaties niet minder verschillend. De een is een 100%, de ander zit in het grijze gebied, ook al hoort die daar m.i. niet.quote:Dat jij vindt dat Hamilton niet telt omdat die altijd bevooroordeeld wordt lijkt me niet zo relevant. In mijn ogen is dat gewoon de enige vergelijkbare situatie die ik zo snel voor de geest kan halen.
Volgens mij zeiden ze; 'keep the position, altough I think we have to give it back later'.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:08 schreef MakkieR het volgende:
Even een vraag, komt het eigenlijk voor dat de team vraagt aan de coureur dat hij zijn positie moet afstaan aan zijn tegenstander, ik dacht namelijk dat dit altijd een advies was. Helemaal als het niet om je teamgenoot gaat, maar om een concurrent. Want volgens mij adviseerde RBR Max, Vettel voor te laten gaan, dan dat hij een team order krijgt.
Hamilton remt in eerste instantie al veel te laat waardoor hij vóór de bocht al 2 autolengtes voorsprong pakt. Daarna neemt hij op bijna topsnelheid een shot-cut die hem na 2 bochten al direct buiten de DRS-zone rijdt. Noem dat maar geen voordeel...quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Verschil is dat er geen duel was, en dat het vlak na de start was, en dan zijn de stewards altijd erg ruimdenkend wat betreft track limits. Dat maakt de situatie verschillend, dat ze ook bang zijn voor de stront die ze over zich heen krijgen als ze de regels ook op Hamilton van toepassing verklaring is een ander probleem dat zeker aangepakt moet worden, maar dat maakt de situaties niet minder verschillend. De een is een 100%, de ander zit in het grijze gebied, ook al hoort die daar m.i. niet.
http://www.f1today.net/en(...)give-up-his-positionquote:Christian Horner has revealed that Red Bull Racing never told Max Verstappen to give third lace to Sebastian Vettel.
A radio message broadcast on the world feed appeared to be a call for Verstappen to cede position after he went of the track, but team boss Horner has now shed more light on the matter.
"You didn't hear the subsequent message to him, that was not broadcast, where we are checking with race control, stay where you are. We sought clarification from race control and they said they wanted to have a further look at it and establish who was ahead. So we left Verstappen in position without having a directive to let Sebastian go."
"Furthermore, Horner doesn't believe Verstappen should have been penalised anyway as Vettel was not alongside him coming into the corner and Hamilton went unpunished for an identical mistake earlier in the race."
"He'd obviously locked up, gone straight on through the grass, come out ahead of Sebastian. But if Sebastian had been alongside him, or making a passing move on him, then perhaps we would have understood more that penalty. It was no different to Lewis' issue at the beginning of the race where he actually did come out further up the road."
Geen duel?quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Verschil is dat er geen duel was, en dat het vlak na de start was, en dan zijn de stewards altijd erg ruimdenkend wat betreft track limits. Dat maakt de situatie verschillend, dat ze ook bang zijn voor de stront die ze over zich heen krijgen als ze de regels ook op Hamilton van toepassing verklaring is een ander probleem dat zeker aangepakt moet worden, maar dat maakt de situaties niet minder verschillend. De een is een 100%, de ander zit in het grijze gebied, ook al hoort die daar m.i. niet.
Hamilton was niet in gevecht maar lag twee wagenlengtes voor op Rosberg die in gevecht was met Max.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:57 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Geen duel?
Zon hele wedstrijd is 1 groot duel en vooral de eerste bochten.
Waarom remt hij zo laat, omdat er geen duel is zeker?
Wanneer je niet tussen de lijntjes kunt rijden speel je vals als je daar voordeel uit kunt halen.
Het liefst meteen weer naar rechts sturen om de baan op te rijden, maarja dat kan natuurlijk niet met zon snelheid en al dat verkeer. Maar waarom mag hij volle snelheid behouden wanneer hij niet eens op de baan kan blijven? Ik zag hem het liefste gewoon naar plek drie na deze actie.
Het voelt gewoon ontzettend oneerlijk.
Valt reuze mee? Als je even verder gaat kijken dan heb je nog wel heel veel meer incidenten die voor 1994 waarschijnlijk wel nóg erger waren aflopen, maar alsnog coureurs het ziekenhuis in brachtquote:Op maandag 31 oktober 2016 16:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Sinds Imola 1994 is er ieder weekend wel blikschade, maar letsel daar tegenover valt reuze mee met het tijdperk daarvoor. Met uitzondering van M Schumacher (benen), R Schumacher (rug), Massa (hoofd), Kubica (algeheel) en natuurlijk Bianchi in die uitzonderlijke situatie op Suzuka.
Maar van blikschade komt vaak letsel. En het is openwiel, dus oppassen is wel geboden, want zelfs met 50km/h kun je over de kop stuiteren.
Ergens is het wel te begrijpen, maar we rijden niet met smokings aan hier die terug moeten naar de verhuurder na het feestje.
Er wordt pas gekeken op het moment dat je van de baan gaat en weer terugkomt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 18:33 schreef Marcoss het volgende:
Lag Hamilton niet 2 wagenlengtes voor op Rosberg ómdat hij zo laat remde?
quote:Op maandag 31 oktober 2016 18:33 schreef Marcoss het volgende:
Lag Hamilton niet 2 wagenlengtes voor op Rosberg ómdat hij zo laat remde?
Max remt ook veel later dan Rosberg en haalt de bocht wel.quote:Op maandag 31 oktober 2016 18:44 schreef CrashO het volgende:
[..]![]()
Vlak ervoor zat Rosberg bijna bij zijn achterwiel, tot Ros ging remmen voor de bocht en Hamilton doorging.
[ afbeelding ]
Ook goed te zien dat Rosberg hier zelf de rode loper uitlegt en een enorm gat voor Verstappen open laat. Doei Lauda.quote:Op maandag 31 oktober 2016 18:44 schreef CrashO het volgende:
[..]![]()
Vlak ervoor zat Rosberg bijna bij zijn achterwiel, tot Ros ging remmen voor de bocht en Hamilton doorging.
[ afbeelding ]
Sensors in de kerbs en bij elke overtreding 5 seconde erbij.quote:Op maandag 31 oktober 2016 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
Het verhaal van Will Buxton over de situaties in de race is denk ik het meest complete en duidelijke. De sport moet keuzes maken: of we gaan door op de ingeslagen weg dat bijna alles bestraft wordt of we gaan de coureurs meer laten racen.
Wel stipte hij de tracklimits nog even duidelijk aan. Dat blijft een groot probleem helaas
De vraag is of je het op die manier af moet willen dwingenquote:Op maandag 31 oktober 2016 19:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sensors in de kerbs en bij elke overtreding 5 seconde erbij.
precies kun je niet meer marchanderen met de regels en andere voortrekkenquote:Op maandag 31 oktober 2016 19:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De vraag is of je het op die manier af moet willen dwingen
liggenquote:Op maandag 31 oktober 2016 18:59 schreef merino het volgende:
Het is toch wel echt ontzettend bijzonder wat voor vuurwerk Max nu al naar F1 brengt. Merk dat het op social media bijna extreem divided is rondom Max (enorm love him or hate him gehalte) maar wie had ook echt kunnen verwachten dat hij in zijn tweede jaar al in een vete zou liggen met een 4x wereldkampioen / ferrari driver. We zijn dankzij Max weer terug in de Prost/Senna, Lauda/Hunt tijden kwa F1 rivalries![]()
Wat een bewogen jaar is dit geweest met alles voor Max terwijl we allemaal een rustig leerjaartje bij Toro Rosso hadden verwacht. P4 voor het kampioenschap is zeer duidelijk in zicht en ik zie Vettel zichzelf al in zijn aggressive/frustratie opblazen. Popcorn gehalte licht veel hoger dan het in jaren is geweest en Max licht daar ten bron van. Daarom is Ecclestone uiteraard ook zo'n groot fan.
Over 2 weken Brazilië!quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:18 schreef Beach het volgende:
Ik ben nou wel weer klaar met dat gedoe.
achterin Montoyaquote:Op maandag 31 oktober 2016 19:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Over 2 weken Brazilië!
Daar reed ene Verstappen ooit een geniale race
Hij knalde Montoya inderdaad mooi van achter aanquote:Op maandag 31 oktober 2016 19:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Over 2 weken Brazilië!
Daar reed ene Verstappen ooit een geniale race
quote:
Beetje jammer dat jullie enkel het negatieve onthoudenquote:Op maandag 31 oktober 2016 19:23 schreef franklop het volgende:
[..]
Hij knalde Montoya inderdaad mooi van achter aan
In die race dat ie goed reed belandde hij toch ook in die rivier met de toppers van toen?quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
[..]
Beetje jammer dat jullie enkel het negatieve onthouden
Bedankt Hans, dat was de insteek ook.quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, deze is nog minder serieus dan de officiële.
Toch blijf je hem posten.quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:31 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Bedankt Hans, dat was de insteek ook.
Bedankt Hansquote:Op maandag 31 oktober 2016 19:33 schreef Beach het volgende:
iedereen die 'bedankt Hans' gebruikt zou een weekban moeten krijgen
Banaanvraag, ban.quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:33 schreef Beach het volgende:
iedereen die 'bedankt Hans' gebruikt zou een weekban moeten krijgen
helaas wel. Hij had de Minardi tot de nok vol laten tanken en hoefde niet te stoppen voor peut of banden. In kansrijke positie gleed hij idd in bocht drie van het asfalt ...quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:30 schreef franklop het volgende:
[..]
In die race dat ie goed reed belandde hij toch ook in die rivier met de toppers van toen?
Bedankt Hansquote:Op maandag 31 oktober 2016 19:33 schreef Beach het volgende:
iedereen die 'bedankt Hans' gebruikt zou een weekban moeten krijgen
Of overal asfalt met speedbumps of grindbakken weer terug.quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sensors in de kerbs en bij elke overtreding 5 seconde erbij.
Well done Beach Bakuquote:Op maandag 31 oktober 2016 19:33 schreef Beach het volgende:
iedereen die 'bedankt Hans' gebruikt zou een weekban moeten krijgen
Bij het run-off deel waar de coureurs het circuit weer op kunnen rijden moeten ze volgend jaar gewoon een paar van die speedbumps neerleggen. Is het gedonder meteen voorbij.quote:Op maandag 31 oktober 2016 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
Wel stipte hij de tracklimits nog even duidelijk aan. Dat blijft een groot probleem helaas
Heerlijk toch deze soap, iedereen heeft een mening en overal zijn fanboys en pundits die helemaal gek worden.quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:18 schreef Beach het volgende:
Ik ben nou wel weer klaar met dat gedoe.
quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:33 schreef Beach het volgende:
iedereen die 'bedankt Hans' gebruikt zou een weekban moeten krijgen
Of een paaltje nabij bocht twee waar iedereen rechts voorbij moetquote:Op maandag 31 oktober 2016 20:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bij het run-off deel waar de coureurs het circuit weer op kunnen rijden moeten ze volgend jaar gewoon een paar van die speedbumps neerleggen. Is het gedonder meteen voorbij.
[ afbeelding ]
^Het is mij eerder een raadsel waarom ze er niet al lagen, het gros van de moderne circuits met run-off areas hebben dat wel namelijk.
Ah de Rosberg bollard, ja dat werkt ook.quote:Op maandag 31 oktober 2016 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of een paaltje nabij bocht twee waar iedereen rechts voorbij moet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |