abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219970761
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:40 schreef shiz het volgende:
Ja, ik ga binnenkort wel met de OP inhoud aan de slag. Meestal als de laatste livery bekend is, komt 'ie dan ter final update. Geloof Cadillac 9 Feb. Maar de countdown timer onderin is al up to date. ;)
Doe rustig aan. Geef seintje aan mij, nattekat of stig als de OP geupdate moet worden.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 31 januari 2026 @ 16:09:55 #127
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219970770
Voor een volledig overzicht van de wijzigingen en gevolgen dit seizoen is dit wel een goed artikel.

https://wgmotorsport.hu/cikk/total-reset
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_219970998
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:59 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Het wereldkampioenschap van Norris is onverdiend volgend jou? En waarom dan wel?
Omdat hij met die auto veel meer afstand dan 2 punten had moeten hebben. Hetzelfde geld voor Piastri, ze hebben gewoon niet het maximale uit hun materiaal gehaald. Had Max, en ik denk ook Russel in dat ding gezeten was het halverwege het seizoen beslist geweest. Niet alleen Norris schuld trouwens Mclaren maakte vaak ook rare strategische calls. Niet onverdiend, maar het is wel een beetje een papieren WDC, waarin niet de beste rijder won. Als zelfs de paddock zelf het daarover eens is....

Dit is een WDC van categorie Hakinnen, iedereen weet dta Hakkinen WDC in die periode is geworden, maar we hebben het als het over die periode gaat altijd over Schumacher. Afgelopen seizoen zal ook zo de boeken in gaan, Norris WDC maar over Verstappen zal veel langer nagepraat worden.
pi_219970999
Zo kan je de helft van de kampioenschappen wel afdoen als onverdiend
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 17:09:49 #130
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219971095
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:50 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Omdat hij met die auto veel meer afstand dan 2 punten had moeten hebben. Hetzelfde geld voor Piastri, ze hebben gewoon niet het maximale uit hun materiaal gehaald. Had Max, en ik denk ook Russel in dat ding gezeten was het halverwege het seizoen beslist geweest. Niet alleen Norris schuld trouwens Mclaren maakte vaak ook rare strategische calls. Niet onverdiend, maar het is wel een beetje een papieren WDC, waarin niet de beste rijder won. Als zelfs de paddock zelf het daarover eens is....

Dit is een WDC van categorie Hakinnen, iedereen weet dta Hakkinen WDC in die periode is geworden, maar we hebben het als het over die periode gaat altijd over Schumacher. Afgelopen seizoen zal ook zo de boeken in gaan, Norris WDC maar over Verstappen zal veel langer nagepraat worden.
In ieder geval goed dat je het niet onverdiend vindt. :)

Over dat laatste wat je zegt: Verstappen heeft dan ook 4 maal WDC, Versus Norris met 1 maal. Dus dat is al een fundamenteel verschil in over hoe lang over iemand wordt nagepraat.

Daarbij: Max Verstappen heeft, compleet onder zijn eigen controle, ook onnodig punten verspeeld. Dus ook hij was niet perfect.

Wie verder de beste rijder is: dat is een subjectieve discussie. Dat zou je ook Alonso kunnen vinden.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 19:27:20 #131
pi_219971961
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:09 schreef Starflyer het volgende:
Voor een volledig overzicht van de wijzigingen en gevolgen dit seizoen is dit wel een goed artikel.

Prachtig artikel.

Enige wat mij nogal opvalt is deze zin "In a way, 2026 introduces the era of “ERS chess."""

ERS kennen we al sinds 2014. Het concept is bekend, en wat krijgt de kijker eigenlijk mee van het hele ERS-spelletje? Nou, eigenlijk bar weinig. Af en toe een accuload-graphicje tijdens een "battle", en dat is het. En ja, je hebt meer elektro ter beschikking, en je moet ook meer opladen. Maar dat is voor iedereen hetzelfde, dus in hoeverre wordt dat nu echt een schaakspel? Zoals altijd is het puur balans vinden tussen max deployment en recharge. Zeker gezien het feit dat de soc-swing gecapped it op 4MJ.

Technologisch is het natuurlijk wel een kunstwerkje, net zoals eigenlijk ook al die vorige

Geluiden van de paddock: veel grotere acceleratie uit bochten. Norris zei dat het ERS-spelletje wel ingewikkelder is geworden. Ik denk: hele makkelijk, gewoon juiste motormodus op het juiste moment. En dan is het nog altijd het voordeel behalen met simpelweg een betere motor, en goede ophanging//aero/setup. Het leukste zou zijn als iemand die een mindere motor heeft, dat kan compenseren met bijvoorbeeld de rest. Zoals Red Bull dat voorheen ook deed met de Renault.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 januari 2026 @ 22:24:49 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_219973660
Driver61 heeft weer een interessant filmpje over de F1 motor gepost

Bekijk deze YouTube-video
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 23:43:37 #133
pi_219974135
Ik zit nog even naar dat plaatje te kijken boven dat artikel van Star en ik denk echt: wat is dit voor F2 auto. lol.

Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219974465
De achtervleugel van de F2 vind ik op dit moment extremer door die bolvorm die erin zit. Verder vind ik het prima dat de F1 auto wat gekrompen is naar de F2 toe, was ook nodig als je ziet dat ze in tien jaar een kwart groter werden
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_219981790
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:27 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Prachtig artikel.

Enige wat mij nogal opvalt is deze zin "In a way, 2026 introduces the era of “ERS chess."""

ERS kennen we al sinds 2014. Het concept is bekend, en wat krijgt de kijker eigenlijk mee van het hele ERS-spelletje? Nou, eigenlijk bar weinig. Af en toe een accuload-graphicje tijdens een "battle", en dat is het. En ja, je hebt meer elektro ter beschikking, en je moet ook meer opladen. Maar dat is voor iedereen hetzelfde, dus in hoeverre wordt dat nu echt een schaakspel? Zoals altijd is het puur balans vinden tussen max deployment en recharge. Zeker gezien het feit dat de soc-swing gecapped it op 4MJ.

Technologisch is het natuurlijk wel een kunstwerkje, net zoals eigenlijk ook al die vorige

Geluiden van de paddock: veel grotere acceleratie uit bochten. Norris zei dat het ERS-spelletje wel ingewikkelder is geworden. Ik denk: hele makkelijk, gewoon juiste motormodus op het juiste moment. En dan is het nog altijd het voordeel behalen met simpelweg een betere motor, en goede ophanging//aero/setup. Het leukste zou zijn als iemand die een mindere motor heeft, dat kan compenseren met bijvoorbeeld de rest. Zoals Red Bull dat voorheen ook deed met de Renault.
Inderdaad, zeer de moeite waar dat artikel.

Deze stukjes vielen mij op:
quote:
Shorter, lighter cars with less overall downforce will be more agile and responsive—but also less “on rails.” They’ll likely demand more subtle, continuous driver input. At the same time, they should become easier to manage right on the edge of grip: higher ride height, softer springs and longer suspension travel all make that knife-edge dance more controllable. On corner exits, drivers will have to keep working the throttle, because with the new torque characteristics and less donwforce the driven wheels can still brake traction even above 150 km/h—and the same applies in reverse under braking, as significantly longer braking zones change how the car needs to be slowed and stabilised.
...
The rears, however, will immediately feel the punch of the much more available torque on corner exit, so tyre management may become—more than ever—a question of keeping the rear tyres under control. In that sense, the best “throttle whisperers” may be rewarded. That fine throttle work won’t be made any easier by a rougher, less refined engine response, with turbo lag more or less returning as the MGU-H disappears.
Als dat waar is, dan heeft Max de afgelopen jaren daar het meeste van allemaal op geoefend, en hij heeft het veel beter on de knie gekregen dan Albon, Gasly, Perez, Tsunoda, Lawson. Volgens mij is hij een ultieme 'throttle-whisperer', aangezien de Red Bull enorm gevoelig was en bij het minste of geringste uitbrak.
pi_219982962
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:09 schreef Starflyer het volgende:

Zeer uitgebreid stuk inderdaad :)

Ik blijf het jammer vinden dat ze zo ver gaan met elektrificatie in de F1.

Ik snap het wel hoor, maar het blijft eeuwig zonde. 476pk komt uit het accupakket. ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 2 februari 2026 @ 08:50:44 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219982986
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 08:45 schreef vosss het volgende:

[..]
Zeer uitgebreid stuk inderdaad :)

Ik blijf het jammer vinden dat ze zo ver gaan met elektrificatie in de F1.

Ik snap het wel hoor, maar het blijft eeuwig zonde. 476pk komt uit het accupakket. ;(
Eens, maar dat is niet meer terug te draaien nu al die grote fabrikanten erin zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')