Maar allemaal op basis van het bericht in AMuS, dezelfde bron die inmiddels al heel wat Red Bull verhalen de lucht in geslingerd heeft waarvan niets is gebleken.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iedereen en z'n moeder meldt het inmiddels.
We wachten rustig af. Ik althans.
En daarvoor het Valkyrie project met Aston Martin.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:00 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Raar verhaal.
Newey heeft het RB17 project gekregen omdat hij meer wilde doen dan F1...
quote:Op donderdag 25 april 2024 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
Er is in ieder geval iemand bezig om RB Racing negatief in het nieuws te laten zijn en mensen weg te krijgen.
Het is gewoon de cirkel des levens. Elk dominant team loopt tegen de muur der verval aan.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
Er is in ieder geval iemand bezig om RB Racing negatief in het nieuws te laten zijn en mensen weg te krijgen.
Ik kan me wel voorstellen dat er aan hem wordt getrokken door Ferrari en dat hij dit probeert te gebruiken om zijn positie bij RBR te verbeteren. Of hij ook bereid is zijn legendarische reputatie op het spel te zetten om nog 1 keer te vlammen, vraag ik me serieus af. Geldt ook voor Aston eigenlijk hoewel die kans misschien wel iets groter is.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:45 schreef Drebbelman het volgende:
Ergens kan ik me wel voorstellen dat hij, nu Red Bull alles bereikt heeft, nog één keer wil laten zien dat hij een winnende auto kan bouwen, en als dat bij Ferrari is zou het hem legendarisch maken. Maar een overstap naar Ferrari komt nogal wat bij kijken, qua cultuur, locatie, taal etc en het lijkt me sterk dat hij daar op zijn leeftijd nog op zit te wachten. Aston Martin aan de andere kant zit bij Red Bull om de hoek en hij heeft al ervaring met het ontwerpen van een Aston.
Kan ik me ook niet voorstellen. Dan gaat Stroll er in rijden. Paarlen voor de zwijnen. Daar heeft Newey ook niks aan, qua reputatie. Ja oké, Alonso ook en die zal er ongetwijfeld veel beter mee uit de voeten kunnen, races winnen enz., maar of AM daarmee dan ook de WCC kan winnen is ook maar de vraag.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:50 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat er aan hem wordt getrokken door Ferrari en dat hij dit probeert te gebruiken om zijn positie bij RBR te verbeteren. Of hij ook bereid is zijn legendarische reputatie op het spel te zetten om nog 1 keer te vlammen, vraag ik me serieus af. Geldt ook voor Aston eigenlijk hoewel die kans misschien wel iets groter is.
Newey's reputatie staat niet op het spel,daarvoor heeft hij veel teveel gepresteerd met verschillende coureurs en verschillende motoren. Newey is de grootste f1-wagenbouwer ooit.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:50 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat er aan hem wordt getrokken door Ferrari en dat hij dit probeert te gebruiken om zijn positie bij RBR te verbeteren. Of hij ook bereid is zijn legendarische reputatie op het spel te zetten om nog 1 keer te vlammen, vraag ik me serieus af. Geldt ook voor Aston eigenlijk hoewel die kans misschien wel iets groter is.
En vervolgens door verschillende bronnen onafhankelijk van elkaar geverifieerd. Zowel de BBC als Motorsport com melden dat het door hun eigen bronnen bevestigd is.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar allemaal op basis van het bericht in AMuS, dezelfde bron die inmiddels al heel wat Red Bull verhalen de lucht in geslingerd heeft waarvan niets is gebleken.
Het is een grote echoput.
Ja, sorry, maar ik heb de laatste iets te veel van dit soort verhalen gelezen die ook allemaal bevestigd zouden zijn en waar helemaal niets uitkwam.quote:Op donderdag 25 april 2024 23:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En vervolgens door verschillende bronnen onafhankelijk van elkaar geverifieerd. Zowel de BBC als Motorsport com melden dat het door hun eigen bronnen bevestigd is.
Hoe moet hij zijn positie bij RBR nog verbeteren? Hij is CTO, er is maar een positie binnen RBR hoger en dat is een positie die hij niet ambieert (en nooit geambieert heeft). RBR geeft hem alle ruimte voor andere projecten, ze hebben hem de vrijheid gegegeven om aan de Valkyrie te werken en momenteel aan de RB 17.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:50 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat er aan hem wordt getrokken door Ferrari en dat hij dit probeert te gebruiken om zijn positie bij RBR te verbeteren. Of hij ook bereid is zijn legendarische reputatie op het spel te zetten om nog 1 keer te vlammen, vraag ik me serieus af. Geldt ook voor Aston eigenlijk hoewel die kans misschien wel iets groter is.
Dit lijkt mij ook het meest waarschijnlijke. Ik las dat Newey niet bepaald zit te wachten om zijn complete inboedel te verhuizen naar Italie. Een functie als consultant bij Ferrari (of een ander team), voor een aantal uur per week, is de meest logische optie op die leeftijd.quote:Op vrijdag 26 april 2024 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
Ik geloof eerder dat hij met pensioen gaat als CTO en alleen nog een consultant rol gaat vervullen, iets waar hij al eens over gesproken heeft.
Kan, maar dat is niet relevant voor dit verhaal, in Amerika gaat het ook enkel om nieuwe non-competes.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar mogen ze pas vanaf 1 januari 2025 aan beginnen, dus als hij dan 1 mei/juni 2025 begint bij zijn volgende team heeft hij nog ca 9 maanden om zijn stempel op de auto voor 2026 te drukken.
Verder las ik dat de gardening leave in de VS door de rechter is verboden, dus wie weet gaat dat hier ook gebeuren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |