Dat is niet gebeurd. Dat bewijs is er niet.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald.
Ja, dat snap ik ook niet. Volgens mij verwarren die mensen het met de omgekeerde situatie, dus dat Vettel Verstappen zou hebben ingehaald over het gras. Dan zou Vettel die plek hebben moeten teruggeven. Nu was er niets 'terug te geven'.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
Leuk dat er constant gesproken wordt over 'teruggeven'. Hoe kan je iets teruggeven dat iemand anders nooit gehad heeft?
Maar dat iemand achter je sneller rijdt, wil niet zeggen dat hij je ook kan inhalen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dan had Max dus twee keer 5 sec moeten krijgen want Ricciardo zou Verstappen ook hebben ingehaald...
Vergeet niet een straf voor Lewis. Als Max een Mercedes motor had zou Verstappen hem ook voorbij gegaan zijnquote:Op maandag 31 oktober 2016 15:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dan had Max dus twee keer 5 sec moeten krijgen want Ricciardo zou Verstappen ook hebben ingehaald...
Roekeloos is iemand van de baan afdrukken met 300 of tegenwoordig bewegen in de remzone.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:52 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook niet.
Ik snap ook niet waarom er steeds gesproken wordt over 'roekeloos rijgedrag' van Verstappen? Ik zie dat echt niet. Het komt op mij over alsof hij de auto prima onder controle heeft, ook in lastige situaties.
Zou hij dat echt niet realiseren? Als de rest werkelijk dat zou denken met zn allen over hem, was er dan niet al lang harde kritiek naar buiten gekomen? En niet over 1 voorvalletje waar terecht gewezen wordt naar een aantal precedenten eerder in de race en seizoen?quote:Die consensus onder coureurs over wat kan en wat niet kan is er niet voor niks, daar wordt ook aan gewerkt door de coureurs zelf omdat ze weten hoe belangrijk die is, op de puber na dan.
Veel dommere uitspraken gaan we niet meer krijgen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dan had Max dus twee keer 5 sec moeten krijgen want Ricciardo zou Verstappen ook hebben ingehaald...
Dat is helemaal niet duidelijk zonder Vettel bril op.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar hij heeft een aantal zeer agressieve en gevaarlijke acties gehad en daar komt hij dan met een hele grote bek achteraan, terwijl duidelijk is dat hij ruzie zoekt met de Ferrari's.
Als Max in een Mercedes had gezeten was hij al in Japan kampioen geworden.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:57 schreef CrashO het volgende:
[..]
Vergeet niet een straf voor Lewis. Als Max een Mercedes motor had zou Verstappen hem ook voorbij gegaan zijnEn en en..
Kap eens met die hypothetische "What if" bende
Da's wel knap als je je bedenkt dat hij in Spanje pas zou zijn ingestapt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als Max in een Mercedes had gezeten was hij al in Japan kampioen geworden.
![]()
quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:59 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet duidelijk zonder Vettel bril op.
Jep. Als als als...quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Da's wel knap als je je bedenkt dat hij in Spanje pas zou zijn ingestapt.
Ik ben erg voor veiligheid. Veiligheid voor de coureurs. Ik zit er niet op te wachten dat er elk seizoen 1 of 2 de pijp uit gaan.quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:59 schreef Red_85 het volgende:
Veiligheid staat voorop en moet in deze tak van sport keihard op 1 2 en 3 staan.
Kan het filmpje ff niet vinden, maar Max heeft nagenoeg geen tijdswinst gehad van die actie. Hamilton was 2 seconden sneller door het gras heen dan Max. Nu is alleen de vraag hoeveel seconden Vettel over T1, T2 en 3 heeft gedaanquote:Op maandag 31 oktober 2016 15:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat Max, indien hij die bocht had gehaald, zou zijn ingehaald.
Klopt. Sinds Imola 1994 is er ieder weekend wel blikschade, maar letsel daar tegenover valt reuze mee met het tijdperk daarvoor. Met uitzondering van M Schumacher (benen), R Schumacher (rug), Massa (hoofd), Kubica (algeheel) en natuurlijk Bianchi in die uitzonderlijke situatie op Suzuka.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:04 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben erg voor veiligheid. Veiligheid voor de coureurs. Ik zit er niet op te wachten dat er elk seizoen 1 of 2 de pijp uit gaan.
Dat gezegd hebbende, vind ik wel dat er een groot verschil is tussen veiligheid voor de coureurs en auto's die 'blikschade' oplopen. Met de huidige regels lijkt men dat laatste tegenwoordig ook hoe dan ook te willen voorkomen. Zo komt het tenminste over.
Ik zit zelf ook met de tablet in de hand de live timings te kijken. Maar zelfs dan vond ik het in vergelijking met de rest van het seizoen een saaie race. Op start en eind na.quote:Op maandag 31 oktober 2016 12:43 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar zit het verschil tussen een liefhebber van F1 en een gewone kijker. Een liefhebber maakt F1 spannend door de tussentijden te volgen. Een kijker zit naar rondrijdende auto's te turen hopen dat er iets gebeurd.
F1 lijkt in die zin veel op 10 km lange baan schaatsen, dat is ook oersaai, als je enkel kijkt naar de rondrijdende schaatsers.
De Grand Prix van Brazilië is pas over twee weken, en dan lijkt het droog te blijven.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:24 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat nog spannend worden als Rosberg in de regen moet rijden.
Hoeveel van dit soort situaties kun je opnoemen waarbij een coureur voorlag (dus niet in een duel verwikkeld was), van de baan af geraakte en vervolgens netjes zijn plek afstond?quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Track limits zijn al langer het probleem, stewards die Hamilton de hand boven het hoofd houden ook, bij het teruggeven van positie na buiten de baan raken in een duel was nou juist helemaal geen probleem. Gewoon omdat elke volwassen coureur begrijpt dat dat werkt en het alternatief altijd slechter is, want als je gewoon je positie teruggeeft dan kun je daarna weer gewoon aanvallen en in het algemeen kun je een keer een risicootje nemen omdat de schade beperkt blijft. Als je die 5 seconden straf gaat gebruiken om de benadeelde coureur op te houden om hem te fucken en je teamgenoot te laten inlopen, dan is het afgelopen met die regel en is het in het vervolg een DT, jammer dan, duel weg.
Dan heb jij geen kijk op autosport als je dat beweert.quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het verschil is dat Kyvat er niet zo veel van kan.
Het was wel een duel, Vettel plaatste een inhaalmanoeuvre, Verstappen wilde verdedigen maar maakte een fout, en ging meteen de baan weer op in plaats van te wachten tot Vettel voorbij was. Zoiets gebeurt tientallen malen per seizoen, zeker in het achterveld, en geeft de coureur gewoon de positie terug, het is een routine, niks aan de hand.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoeveel van dit soort situaties kun je opnoemen waarbij een coureur voorlag (dus niet in een duel verwikkeld was), van de baan af geraakte en vervolgens netjes zijn plek afstond?
Verschil is dat er geen duel was, en dat het vlak na de start was, en dan zijn de stewards altijd erg ruimdenkend wat betreft track limits. Dat maakt de situatie verschillend, dat ze ook bang zijn voor de stront die ze over zich heen krijgen als ze de regels ook op Hamilton van toepassing verklaring is een ander probleem dat zeker aangepakt moet worden, maar dat maakt de situaties niet minder verschillend. De een is een 100%, de ander zit in het grijze gebied, ook al hoort die daar m.i. niet.quote:Dat jij vindt dat Hamilton niet telt omdat die altijd bevooroordeeld wordt lijkt me niet zo relevant. In mijn ogen is dat gewoon de enige vergelijkbare situatie die ik zo snel voor de geest kan halen.
Volgens mij zeiden ze; 'keep the position, altough I think we have to give it back later'.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:08 schreef MakkieR het volgende:
Even een vraag, komt het eigenlijk voor dat de team vraagt aan de coureur dat hij zijn positie moet afstaan aan zijn tegenstander, ik dacht namelijk dat dit altijd een advies was. Helemaal als het niet om je teamgenoot gaat, maar om een concurrent. Want volgens mij adviseerde RBR Max, Vettel voor te laten gaan, dan dat hij een team order krijgt.
Hamilton remt in eerste instantie al veel te laat waardoor hij vóór de bocht al 2 autolengtes voorsprong pakt. Daarna neemt hij op bijna topsnelheid een shot-cut die hem na 2 bochten al direct buiten de DRS-zone rijdt. Noem dat maar geen voordeel...quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Verschil is dat er geen duel was, en dat het vlak na de start was, en dan zijn de stewards altijd erg ruimdenkend wat betreft track limits. Dat maakt de situatie verschillend, dat ze ook bang zijn voor de stront die ze over zich heen krijgen als ze de regels ook op Hamilton van toepassing verklaring is een ander probleem dat zeker aangepakt moet worden, maar dat maakt de situaties niet minder verschillend. De een is een 100%, de ander zit in het grijze gebied, ook al hoort die daar m.i. niet.
http://www.f1today.net/en(...)give-up-his-positionquote:Christian Horner has revealed that Red Bull Racing never told Max Verstappen to give third lace to Sebastian Vettel.
A radio message broadcast on the world feed appeared to be a call for Verstappen to cede position after he went of the track, but team boss Horner has now shed more light on the matter.
"You didn't hear the subsequent message to him, that was not broadcast, where we are checking with race control, stay where you are. We sought clarification from race control and they said they wanted to have a further look at it and establish who was ahead. So we left Verstappen in position without having a directive to let Sebastian go."
"Furthermore, Horner doesn't believe Verstappen should have been penalised anyway as Vettel was not alongside him coming into the corner and Hamilton went unpunished for an identical mistake earlier in the race."
"He'd obviously locked up, gone straight on through the grass, come out ahead of Sebastian. But if Sebastian had been alongside him, or making a passing move on him, then perhaps we would have understood more that penalty. It was no different to Lewis' issue at the beginning of the race where he actually did come out further up the road."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |