abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:26:33 #51
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_166328383
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:24 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]

Gaat nog spannend worden als Rosberg in de regen moet rijden. :)
De Grand Prix van Brazilië is pas over twee weken, en dan lijkt het droog te blijven.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_166328702
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Track limits zijn al langer het probleem, stewards die Hamilton de hand boven het hoofd houden ook, bij het teruggeven van positie na buiten de baan raken in een duel was nou juist helemaal geen probleem. Gewoon omdat elke volwassen coureur begrijpt dat dat werkt en het alternatief altijd slechter is, want als je gewoon je positie teruggeeft dan kun je daarna weer gewoon aanvallen en in het algemeen kun je een keer een risicootje nemen omdat de schade beperkt blijft. Als je die 5 seconden straf gaat gebruiken om de benadeelde coureur op te houden om hem te fucken en je teamgenoot te laten inlopen, dan is het afgelopen met die regel en is het in het vervolg een DT, jammer dan, duel weg.
Hoeveel van dit soort situaties kun je opnoemen waarbij een coureur voorlag (dus niet in een duel verwikkeld was), van de baan af geraakte en vervolgens netjes zijn plek afstond?
Dat jij vindt dat Hamilton niet telt omdat die altijd bevooroordeeld wordt lijkt me niet zo relevant. In mijn ogen is dat gewoon de enige vergelijkbare situatie die ik zo snel voor de geest kan halen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166329098
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het verschil is dat Kyvat er niet zo veel van kan.
Dan heb jij geen kijk op autosport als je dat beweert.
Wie dit leest is gek
pi_166329134
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoeveel van dit soort situaties kun je opnoemen waarbij een coureur voorlag (dus niet in een duel verwikkeld was), van de baan af geraakte en vervolgens netjes zijn plek afstond?
Het was wel een duel, Vettel plaatste een inhaalmanoeuvre, Verstappen wilde verdedigen maar maakte een fout, en ging meteen de baan weer op in plaats van te wachten tot Vettel voorbij was. Zoiets gebeurt tientallen malen per seizoen, zeker in het achterveld, en geeft de coureur gewoon de positie terug, het is een routine, niks aan de hand.

quote:
Dat jij vindt dat Hamilton niet telt omdat die altijd bevooroordeeld wordt lijkt me niet zo relevant. In mijn ogen is dat gewoon de enige vergelijkbare situatie die ik zo snel voor de geest kan halen.
Verschil is dat er geen duel was, en dat het vlak na de start was, en dan zijn de stewards altijd erg ruimdenkend wat betreft track limits. Dat maakt de situatie verschillend, dat ze ook bang zijn voor de stront die ze over zich heen krijgen als ze de regels ook op Hamilton van toepassing verklaring is een ander probleem dat zeker aangepakt moet worden, maar dat maakt de situaties niet minder verschillend. De een is een 100%, de ander zit in het grijze gebied, ook al hoort die daar m.i. niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166329174
Even een vraag, komt het eigenlijk voor dat de team vraagt aan de coureur dat hij zijn positie moet afstaan aan zijn tegenstander, ik dacht namelijk dat dit altijd een advies was. Helemaal als het niet om je teamgenoot gaat, maar om een concurrent. Want volgens mij adviseerde RBR Max, Vettel voor te laten gaan, dan dat hij een team order krijgt.
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:11:10 #58
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_166329217
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:08 schreef MakkieR het volgende:
Even een vraag, komt het eigenlijk voor dat de team vraagt aan de coureur dat hij zijn positie moet afstaan aan zijn tegenstander, ik dacht namelijk dat dit altijd een advies was. Helemaal als het niet om je teamgenoot gaat, maar om een concurrent. Want volgens mij adviseerde RBR Max, Vettel voor te laten gaan, dan dat hij een team order krijgt.
Volgens mij zeiden ze; 'keep the position, altough I think we have to give it back later'.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_166329236
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:

Verschil is dat er geen duel was, en dat het vlak na de start was, en dan zijn de stewards altijd erg ruimdenkend wat betreft track limits. Dat maakt de situatie verschillend, dat ze ook bang zijn voor de stront die ze over zich heen krijgen als ze de regels ook op Hamilton van toepassing verklaring is een ander probleem dat zeker aangepakt moet worden, maar dat maakt de situaties niet minder verschillend. De een is een 100%, de ander zit in het grijze gebied, ook al hoort die daar m.i. niet.
Hamilton remt in eerste instantie al veel te laat waardoor hij vóór de bocht al 2 autolengtes voorsprong pakt. Daarna neemt hij op bijna topsnelheid een shot-cut die hem na 2 bochten al direct buiten de DRS-zone rijdt. Noem dat maar geen voordeel...
pi_166329321
Horner heeft er het volgende over te zeggen:

quote:
Christian Horner has revealed that Red Bull Racing never told Max Verstappen to give third lace to Sebastian Vettel.

A radio message broadcast on the world feed appeared to be a call for Verstappen to cede position after he went of the track, but team boss Horner has now shed more light on the matter.

"You didn't hear the subsequent message to him, that was not broadcast, where we are checking with race control, stay where you are. We sought clarification from race control and they said they wanted to have a further look at it and establish who was ahead. So we left Verstappen in position without having a directive to let Sebastian go."

"Furthermore, Horner doesn't believe Verstappen should have been penalised anyway as Vettel was not alongside him coming into the corner and Hamilton went unpunished for an identical mistake earlier in the race."

"He'd obviously locked up, gone straight on through the grass, come out ahead of Sebastian. But if Sebastian had been alongside him, or making a passing move on him, then perhaps we would have understood more that penalty. It was no different to Lewis' issue at the beginning of the race where he actually did come out further up the road."
http://www.f1today.net/en(...)give-up-his-position
Woei!
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:54:03 #62
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166329863
Het (al dan niet) uitzenden van die radiomessages begint steeds dubieuzer te worden. Dat idee heb ik trouwens al eerder gehad, dus niet per se n.a.v. de afgelopen race. Door selectief hier een daar een fragmentje te kiezen, worden dingen geïnsinueerd en (sommige) coureurs worden in een kwaad daglicht gezet. Alsof het een soort LuckyTV is.

Ik bedoel, Vettel zal vast vaak klagen over blue flags, maar hij zal de enige niet zijn, denk ik. Alleen, door juist zijn berichten daarover steeds weer in de uitzending te gooien, maken ze een karikatuur van hem. En dat is nog maar 1 voorbeeld.

Trouwens, de teams horen elkaars radioverkeer toch niet? Horen zij ook alleen wat er uitgezonden wordt? In dat geval is het nog dubieuzer, want dan kan de wedstrijd er ook nog eens door beïnvloed worden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166329902
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Verschil is dat er geen duel was, en dat het vlak na de start was, en dan zijn de stewards altijd erg ruimdenkend wat betreft track limits. Dat maakt de situatie verschillend, dat ze ook bang zijn voor de stront die ze over zich heen krijgen als ze de regels ook op Hamilton van toepassing verklaring is een ander probleem dat zeker aangepakt moet worden, maar dat maakt de situaties niet minder verschillend. De een is een 100%, de ander zit in het grijze gebied, ook al hoort die daar m.i. niet.
Geen duel?
Zon hele wedstrijd is 1 groot duel en vooral de eerste bochten.
Waarom remt hij zo laat, omdat er geen duel is zeker?

Wanneer je niet tussen de lijntjes kunt rijden speel je vals als je daar voordeel uit kunt halen.
Het liefst meteen weer naar rechts sturen om de baan op te rijden, maarja dat kan natuurlijk niet met zon snelheid en al dat verkeer. Maar waarom mag hij volle snelheid behouden wanneer hij niet eens op de baan kan blijven? Ik zag hem het liefste gewoon naar plek drie na deze actie.

Het voelt gewoon ontzettend oneerlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 18:01:48 ]
pi_166330302
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:57 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

Geen duel?
Zon hele wedstrijd is 1 groot duel en vooral de eerste bochten.
Waarom remt hij zo laat, omdat er geen duel is zeker?

Wanneer je niet tussen de lijntjes kunt rijden speel je vals als je daar voordeel uit kunt halen.
Het liefst meteen weer naar rechts sturen om de baan op te rijden, maarja dat kan natuurlijk niet met zon snelheid en al dat verkeer. Maar waarom mag hij volle snelheid behouden wanneer hij niet eens op de baan kan blijven? Ik zag hem het liefste gewoon naar plek drie na deze actie.

Het voelt gewoon ontzettend oneerlijk.
Hamilton was niet in gevecht maar lag twee wagenlengtes voor op Rosberg die in gevecht was met Max.
Hij wint er misschien wat tijd mee maar dat werd al vrij snel weer teniet gedaan.

Je gaat niet elke keer dat iemand buiten de baan rijdt meteen straf uitdelen als er geen positievoordeel is. Dat doe je pas als het een aantal maal gebeurt bij dezelfde coureur. Anders had de helft van het veld wel een penalty kunnen krijgen.

Sowieso worden track limits sinds België minder bestraft. De Strategy Group wilde er helemaal vanaf maar Whiting wilde daar niet aan dus geldt het per circuit maar voor een paar bochten. Alleen als je een positie wint (of niet verliest) wordt er streng tegen opgetreden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166330443
Lag Hamilton niet 2 wagenlengtes voor op Rosberg ómdat hij zo laat remde? :P
pi_166330476
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt. Sinds Imola 1994 is er ieder weekend wel blikschade, maar letsel daar tegenover valt reuze mee met het tijdperk daarvoor. Met uitzondering van M Schumacher (benen), R Schumacher (rug), Massa (hoofd), Kubica (algeheel) en natuurlijk Bianchi in die uitzonderlijke situatie op Suzuka.

Maar van blikschade komt vaak letsel. En het is openwiel, dus oppassen is wel geboden, want zelfs met 50km/h kun je over de kop stuiteren.

Ergens is het wel te begrijpen, maar we rijden niet met smokings aan hier die terug moeten naar de verhuurder na het feestje.
Valt reuze mee? Als je even verder gaat kijken dan heb je nog wel heel veel meer incidenten die voor 1994 waarschijnlijk wel nóg erger waren aflopen, maar alsnog coureurs het ziekenhuis in bracht

- de crash van Jos in Spa '96 die hij niet had overleefd zonder de verhoogde cockpitrand
- dubbele beenbreuk Panis in Canada
- Burti die in Spa crashte samen met een Jaguar en de rest van het seizoen moest uitzitten vanwege verwondingen
- Sato die bijna doormidden gehakt werd in Oostenrijk
- Die Jordan die door de vangrails ging ergens halverwege 2000 in Hongarije? en ik dacht McNish die in 130R hetzelfde deed.

En dat zijn een aantal dingen die me zomaar te binnen schieten dus er zullen er wel meer zijn. Pas sinds 2005 zit er denk ik pas echt verbetering in en sinds 2010 is het naar een "acceptabel" niveau gestegen. Op Bianchi na dan natuurlijk.
pi_166330604
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:33 schreef Marcoss het volgende:
Lag Hamilton niet 2 wagenlengtes voor op Rosberg ómdat hij zo laat remde? :P
Er wordt pas gekeken op het moment dat je van de baan gaat en weer terugkomt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166330607
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:33 schreef Marcoss het volgende:
Lag Hamilton niet 2 wagenlengtes voor op Rosberg ómdat hij zo laat remde? :P
:Y
Vlak ervoor zat Rosberg bijna bij zijn achterwiel, tot Ros ging remmen voor de bocht en Hamilton doorging.

pi_166330652
quote:
99s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:44 schreef CrashO het volgende:

[..]

:Y
Vlak ervoor zat Rosberg bijna bij zijn achterwiel, tot Ros ging remmen voor de bocht en Hamilton doorging.

[ afbeelding ]
Max remt ook veel later dan Rosberg en haalt de bocht wel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166330700
quote:
99s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:44 schreef CrashO het volgende:

[..]

:Y
Vlak ervoor zat Rosberg bijna bij zijn achterwiel, tot Ros ging remmen voor de bocht en Hamilton doorging.

[ afbeelding ]
Ook goed te zien dat Rosberg hier zelf de rode loper uitlegt en een enorm gat voor Verstappen open laat. Doei Lauda. :W
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 oktober 2016 @ 18:49:36 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166330714
Het verhaal van Will Buxton over de situaties in de race is denk ik het meest complete en duidelijke. De sport moet keuzes maken: of we gaan door op de ingeslagen weg dat bijna alles bestraft wordt of we gaan de coureurs meer laten racen.

Wel stipte hij de tracklimits nog even duidelijk aan. Dat blijft een groot probleem helaas
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166330789
  maandag 31 oktober 2016 @ 18:59:05 #73
44906 merino
World of Sleepers
pi_166330903
Het is toch wel echt ontzettend bijzonder wat voor vuurwerk Max nu al naar F1 brengt. Merk dat het op social media bijna extreem divided is rondom Max (enorm love him or hate him gehalte) maar wie had ook echt kunnen verwachten dat hij in zijn tweede jaar al in een vete zou liggen met een 4x wereldkampioen / ferrari driver. We zijn dankzij Max weer terug in de Prost/Senna, Lauda/Hunt tijden kwa F1 rivalries O+

Wat een bewogen jaar is dit geweest met alles voor Max terwijl we allemaal een rustig leerjaartje bij Toro Rosso hadden verwacht. P4 voor het kampioenschap is zeer duidelijk in zicht en ik zie Vettel zichzelf al in zijn aggressive/frustratie opblazen. Popcorn gehalte licht veel hoger dan het in jaren is geweest en Max licht daar ten bron van. Daarom is Ecclestone uiteraard ook zo'n groot fan.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_166331014
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
Het verhaal van Will Buxton over de situaties in de race is denk ik het meest complete en duidelijke. De sport moet keuzes maken: of we gaan door op de ingeslagen weg dat bijna alles bestraft wordt of we gaan de coureurs meer laten racen.

Wel stipte hij de tracklimits nog even duidelijk aan. Dat blijft een groot probleem helaas
Sensors in de kerbs en bij elke overtreding 5 seconde erbij.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 oktober 2016 @ 19:08:21 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166331089
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Sensors in de kerbs en bij elke overtreding 5 seconde erbij.
De vraag is of je het op die manier af moet willen dwingen
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')