Daar leek het betoog van Lauda wel een beetje op neer te komen, omdat hij zich bemoeide met de titelstrijdquote:Op dinsdag 1 november 2016 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dus je mag niet meer racen voor een overwinning en maar genoegen nemen met plek 3?
ik vermoed dat hij straf had gekregen als er geen sprake was van een touchequote:Op dinsdag 1 november 2016 10:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Hij kon terug de baan op maar zou daardoor achter Verstappen erecht komen. Om dat te voorkomen snijdt hij af.
mja, Rosberg deed geen enkele poging meer om bocht 2 te halen nadat hij zag dat er daar weinig ruimte was. In plaats daarvan ging hij afsteken om een positie te winnen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:55 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
ik vermoed dat hij straf had gekregen als er geen sprake was van een touche
Precies, gewoon raceongeval nu. Niks aan de hand.quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:55 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
ik vermoed dat hij straf had gekregen als er geen sprake was van een touche
Letterlijk uit de race? Want dat is nog wel eens het kutte aan grindbakken: je staat erin en direct is je hele race afgelopen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was ook de conclusie van Buxton. Als er grindbakken hadden gelegen waren zowel Hamilton als Rosberg uit de race na bocht 1 met deze acties.
mja, dat is het risico van buiten de baan gaan. Het moet niet lonen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Letterlijk uit de race? Want dat is nog wel eens het kutte aan grindbakken: je staat erin en direct is je hele race afgelopen.
En so what?quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar leek het betoog van Lauda wel een beetje op neer te komen, omdat hij zich bemoeide met de titelstrijd
Ik zeg ook niet dat het moet lonen, maar wel dat het kut is om te zien als iemand zich bijvoorbeeld verremd, de grindbak in komt glijden en zijn race direct voorbij is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat is het risico van buiten de baan gaan. Het moet niet lonen.
Grindbakken hoeven voor mij ook niet, maar ze mogen dat stuk wel aanpassen voor de volgende GP. Dat je door het gedrang van meerdere een stuk afsnijdt oké, maar wat Hamilton deed moet geen voordeel opleveren. Anders kan iedereen zich ver remmen bij die bocht volgend jaar.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:04 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap die roep om grindbakken niet. Tis niet dat dit elke race gebeurt.
Het is meer denk ik dat een ritje buiten de baan never nooit een voordeel zou moeten kunnen opleveren. Grindbakken is dan een optie, maar drempels natuurlijk ook. Want gewoon volgas doorgassen zoals Hamilton deed kan natuurlijk niet de bedoeling zijnquote:Op dinsdag 1 november 2016 11:04 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap die roep om grindbakken niet. Tis niet dat dit elke race gebeurt.
Een strook met gras of zand oid naast het asfalt waardoor je banden een paar bochten vuil zijn maar waarna je wel gewoon door kan zou ideaal zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het moet lonen, maar wel dat het kut is om te zien als iemand zich bijvoorbeeld verremd, de grindbak in komt glijden en zijn race direct voorbij is.
mja, dat is het risico van het vak. Vergelijk het met een skiėr die een poortje mistquote:Op dinsdag 1 november 2016 11:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het moet lonen, maar wel dat het kut is om te zien als iemand zich bijvoorbeeld verremd, de grindbak in komt glijden en zijn race direct voorbij is.
Of runoffs zoals Monza waar je moet slalommen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is meer denk ik dat een ritje buiten de baan never nooit een voordeel zou moeten kunnen opleveren. Grindbakken is dan een optie, maar drempels natuurlijk ook. Want gewoon volgas doorgassen zoals Hamilton deed kan natuurlijk niet de bedoeling zijn
Gewoon basins van een centimer of 10-20 diep gevuld met stroop of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:27 schreef Jane het volgende:
Het hoeft toch geen full blown grindbak te zijn, lijkt me? Een relatief klein 'vijvertje' of strook met grind op de ideale afsnijdlijn is wellicht genoeg om coureurs er van te weerhouden om het min of meer expres te doen, maar kort/klein genoeg om er niet gelijk in vast te komen zitten?
Niet dat ik verder iets weet van circuit-ontwerp trouwens.
Vanaf binnenzijde bocht 2 tot en met bocht 3 een strook van 15 meter breed grind/zacht zand neerleggen. En dan naast de bandenstapels/muur slechts een klein paadje vrij houden.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:27 schreef Jane het volgende:
Het hoeft toch geen full blown grindbak te zijn, lijkt me? Een relatief klein 'vijvertje' of strook met grind op de ideale afsnijdlijn is wellicht genoeg om coureurs er van te weerhouden om het min of meer expres te doen, maar kort/klein genoeg om er niet gelijk in vast te komen zitten?
Niet dat ik verder iets weet van circuit-ontwerp trouwens.
Paaltjes lijken mij hoe dan ook levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
Of zoals ik gisteren al een paar maal zei een paaltje iets aan de binnenzijde van bocht 2 waar je verplicht rechts omheen moet.
Gewoon zo'n plastic geval een meter of drie aan de binnenzijde van bocht 2. Niets gevaarlijks aan, zeker omdat het in Mexico niet nabij de racelijnen geplaatst hoeft te worden. Zelfs niet als een coureur zoals Hamilton gaat grasmaaien.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Paaltjes lijken mij hoe dan ook levensgevaarlijk.
Die auto's liggen al bijna op de grond. Grind hobbel je er overheen, maar tegelijkertijd schiet je met de achterbanden door gas te geven of doordat je een hoge snelheid hebt ook de stenen onder het rubber weg, waardoor de auto op het grind komt te liggen. En dan kom je niet meer weg.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:42 schreef Re het volgende:
domste noodvraag ooit.
waarom blijft een F1 wagen hangen in grind? hij graaft zich in, maar beetje tractioncontrol kan dat toch wel aan?
Traction control is verboden.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:42 schreef Re het volgende:
domste noodvraag ooit.
waarom blijft een F1 wagen hangen in grind? hij graaft zich in, maar beetje tractioncontrol kan dat toch wel aan?
ja, ik zat het even te visualiseren, in die bocht waar we het nu over hebben zou wel heel de baan gelijk onder de stenen liggen volgens mij bij maar er zijn toch wel wat vertragende materialen te bedenken waarbij je ook niet gelijk in de koprol gaatquote:Op dinsdag 1 november 2016 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die auto's liggen al bijna op de grond. Grind hobbel je er overheen, maar tegelijkertijd schiet je met de achterbanden door gas te geven of doordat je een hoge snelheid hebt ook de stenen onder het rubber weg, waardoor de auto op het grind komt te liggen. En dan kom je niet meer weg.
Als het grind behoorlijk vast is gedrukt heb je er weinig last van, maar als het losjes ligt schiet het al alle kanten op als je er overheen loopt en met je voeten afzet. Met een F1-bolide worden die verschillen nog eens extra benadrukt.
Vijvertje, fonteintje en wat kooikarpers.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon basins van een centimer of 10-20 diep gevuld met stroop of iets dergelijks.
Huilen over grindbakken het moet niet gekker worden, We hebben het hier over de beste coureurs van de wereld, die staan heus niet zo maar naast de baan. Sterker nog, iedereen weet dat je in Monaco geen enkele fout mag maken, dan sta je niet in de grindbak, maar dan is je hele bolide gecrasht door een betonnen muur. Grindbakken zijn na mijn mening nog wel de meest race vriendelijke oplossing, Het gaat in Monaco of elk ander straat circuit wel iets extremer aan toe.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:04 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap die roep om grindbakken niet. Tis niet dat dit elke race gebeurt.
ricc is het niet altijd met je eensquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Huilen over grindbakken het moet niet gekker worden, We hebben het hier over de beste coureurs van de wereld, die staan heus niet zo maar naast de baan. Sterker nog, iedereen weet dat je in Monaco geen enkele fout mag maken, dan sta je niet in de grindbak, maar dan is je hele bolide gecrasht door een betonnen muur. Grindbakken zijn na mijn mening nog wel de meest race vriendelijke oplossing, Het gaat in Monaco of elk ander straat circuit wel iets extremer aan toe.
Daarom maar Hamiton heeft bijvoorbeeld gewoon gekeken what if en het lijkt er bijna op dat hij op dit van te voren al bedacht had, zo kan je gewoon later remmen voor een bocht deze totaal missen en je voorsprong pakken, dat kan toch nooit de bedoeling zijnquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Huilen over grindbakken het moet niet gekker worden, We hebben het hier over de beste coureurs van de wereld, die staan heus niet zo maar naast de baan. Sterker nog, iedereen weet dat je in Monaco geen enkele fout mag maken, dan sta je niet in de grindbak, maar dan is je hele bolide gecrasht door een betonnen muur. Grindbakken zijn na mijn mening nog wel de meest race vriendelijke oplossing, Het gaat in Monaco of elk ander straat circuit wel iets extremer aan toe.
Ik vind het sowieso vreemd waarom F1 coureurs een boordradio hebben, gewoon dit ding uit de auto slopen en rijden zonder communicatie, dat maakt het racen volgens mij veel spannender.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:34 schreef Jane het volgende:
Hoe meer ik er over nadenk, hoe dubieuzer ik de keuzes voor het al dan niet uitzenden van de radiomessages vind. Ik hoop dat ze daar nog eens een regel voor bedenken.
Blijkbaar werkt die politiek van het zeiken wel want de stewards hebben nog nooit zo snel een beslissing genomen om een rijder straf te geven.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:33 schreef MakkieR het volgende:
Even nog iets anders. Het verbaasd mij eigenlijk dat deze coureurs uitgebreid de tijd nemen om al hun frustraties te uiten tijdens de race. Neem nou Vettel waar hij zich vreselijk boos maakt om Verstappen. Ik vraag mij af of dit nu wel zo verstandig is, dat tijdens de race te doen. Moet je focus niet op de race liggen? Ik denk dat Vettel hiermee zichzelf ook behoorlijk tekort heeft gedaan, door zich druk te maken over Verstappen in plaats van kalmte te bewaren en pas los te gaan als je over de streep bent gereden. Als ik Ferrari was had ik dit nog wel even bij Vettel aangekaart. Dat hij zich niet gek moet laten maken tijdens de race, omdat je dan geheid de controle over je auto verliest.
de derde plek en dus podium, zal wel invloed hebben gehad op de snelheid van de stewardsquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt die politiek van het zeiken wel want de stewards hebben nog nooit zo snel een beslissing genomen om een rijder straf te geven.
Zit gewoon veel komedie bij en in het geval van Vettel en Ferrari uiteraard ook nog heel veel druk omdat ze tot nu toe gewoon weer teleurstellen
Maarja Vettel stond zelf ook under investigation nog.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
de derde plek en dus podium, zal wel invloed hebben gehad op de snelheid van de stewards
En daar deden ze dan weer śren over.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maarja Vettel stond zelf ook under investigation nog.
ook dat is het weer met 2 maten meten, bij Verstappen hebben ze eenzijdig de beslissing genomen maar bij Vettel hebben ze ook beide coureurs gehoord.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:49 schreef Jane het volgende:
[..]
En daar deden ze dan weer śren over.
Het is echt niet oké.
"Tot overmaat van ramp luisterde hij niet naar de instructie van zijn team om de positie aan Vettel te geven. Dan loopt het wel erg scheef."quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:52 schreef Blik het volgende:
Weet niet of het al gepost was, maar Villeneuve heeft ondertussen ook zijn plasje gelegd
http://www.f1today.net/nl(...)-verstappen-bestraft
True maar de uitkomst van dat onderzoek was minder zeker, zouden we ook kunnen concluderen uit het feit dat de straf pas erg laat uitgesproken is. En ik denk dat de straf van Vettel discutabeler isquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maarja Vettel stond zelf ook under investigation nog.
Ik heb de exacte formulering niet meer in m'n hoofd zitten, maar het was toch iets van 'we denken dat je wellicht je positie af moet staan aan Vettel'? Klinkt niet echt als een instructie.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Tot overmaat van ramp luisterde hij niet naar de instructie van zijn team om de positie aan Vettel te geven. Dan loopt het wel erg scheef."
Uhu.
Zijn commentaren lijken op een Max hetze en als hij zo doorgaat, wordt niks meer van hem serieus genomen. Dat is misschien wel jammer want het zou zo maar kunnen zijn dat hij verstand heeft van racenquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:56 schreef Jane het volgende:
Kunnen we Villeneuve voortaan niet gewoon negeren?
In het 'ongeknipte' stuk bleek dat ze hem instructie gaven te blijven zitten en het gingen checken met racecontrolquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb de exacte formulering niet meer in m'n hoofd zitten, maar het was toch iets van 'we denken dat je wellicht je positie af moet staan aan Vettel'? Klinkt niet echt als een instructie.
Ah, dat maakt de opmerking van Villeneuve nog lachwekkender. Evenals die van onze grote vriend in dit topic die maar bleef hameren op hoe schofterig en arrogant Verstappen was omdat hij Vettel niet voorliet.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:58 schreef franklop het volgende:
[..]
In het 'ongeknipte' stuk bleek dat ze hem instructie gaven te blijven zitten en het gingen checken met racecontrol
Zelfs het geknipte stuk was overduidelijk geen instructie, in tegenstelling tot wat praktisch iedereen dacht.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:58 schreef franklop het volgende:
[..]
In het 'ongeknipte' stuk bleek dat ze hem instructie gaven te blijven zitten en het gingen checken met racecontrol
"hold your position, we might want to give it back later"quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:58 schreef franklop het volgende:
[..]
In het 'ongeknipte' stuk bleek dat ze hem instructie gaven te blijven zitten en het gingen checken met racecontrol
Volgens mij is het erger. Villeneuve heeft het bericht blijkbaar niet gehoord en baseert zijn commentaar op wat hij heeft gehoord van Vettel. Vettel die het weer van zijn team heeft gehoord.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:59 schreef Jane het volgende:
Zie je, door het uitzenden van die radiomessage van RBR aan Max, denken dove, seniele lui als Villeneuve nu dat Verstappen een teamorder genegeerd heeft.
Die message was heel duidelijk. "Keep your position although we think you have to give it back later".quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:59 schreef Jane het volgende:
Zie je, door het uitzenden van die radiomessage van RBR aan Max, denken dove, seniele lui als Villeneuve nu dat Verstappen een teamorder genegeerd heeft.
Onzin. De verklaring van Whiting was duidelijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook dat is het weer met 2 maten meten, bij Verstappen hebben ze eenzijdig de beslissing genomen maar bij Vettel hebben ze ook beide coureurs gehoord.
En bij Lewis? Lewis mag alles
duidelijk is wat anders dan goedquote:Op dinsdag 1 november 2016 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onzin. De verklaring van Whiting was duidelijk.
Ja klopt niks van. Ter verdediging van Villeneuve, dit heeft hij blijkbaar direct na de race gezegd. Toen dachten velen nog ten onrechte dat de teaminstructie was Vettel voorbij laten.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Tot overmaat van ramp luisterde hij niet naar de instructie van zijn team om de positie aan Vettel te geven. Dan loopt het wel erg scheef."
Uhu.
duidelijk ja, maar ook tegelijkertijd onzin. Hamilton is niet eens under investigation geweest, terwijl ze op zijn minst de situatie hadden moeten onderzoeken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onzin. De verklaring van Whiting was duidelijk.
O.a. Vettel vroeg zelf om de regel over moving under braking. Dan krijg je zelf ook straf als je dat doet. Dit vind ik wel de minst discutabele beslissing in de race.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
True maar de uitkomst van dat onderzoek was minder zeker, zouden we ook kunnen concluderen uit het feit dat de straf pas erg laat uitgesproken is. En ik denk dat de straf van Vettel discutabeler is
Dit ja.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
O.a. Vettel vroeg zelf om de regel over moving under braking. Dan krijg je zelf ook straf als je dat doet. Dit vind ik wel de minst discutabele beslissing in de race.
Dat je het niet eens bent met de regel is wat anders, maar zolang die er is behoor je daar straf voor te krijgen.
Precies. Wel ironisch dat juist hij het eerste slachtoffer van de regel geworden is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
O.a. Vettel vroeg zelf om de regel over moving under braking. Dan krijg je zelf ook straf als je dat doet. Dit vind ik wel de minst discutabele beslissing in de race.
Dat je het niet eens bent met de regel is wat anders, maar zolang die er is behoor je daar straf voor te krijgen.
Misschien wel maar de conclusie zou hetzelfde zijn. Zijn voordeel was niet 'lasting', dus zou hij geen straf gekregen hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:11 schreef Blik het volgende:
[..]
duidelijk ja, maar ook tegelijkertijd onzin. Hamilton is niet eens under investigation geweest, terwijl ze op zijn minst de situatie hadden moeten onderzoeken.
ja hij liet zich toch een beetje gaanquote:Op dinsdag 1 november 2016 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Wel ironisch dat juist hij het eerste slachtoffer van de regel geworden is.
uiteindelijk niet lasting, maar de cut-off hiervan moet je niet zien op het moment dat de SC uit is gekomen, maar ergens halverwege tussen bocht 3 en 4. Toen lag hij tien kilometer voor op de rest die min of meer wel netjes door de eerste twee bochten was gekomen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien wel maar de conclusie zou hetzelfde zijn. Zijn voordeel was niet 'lasting', dus zou hij geen straf gekregen hebben.
quote:Sebastian Vettel hangt mogelijk nog een straf boven zijn hoofd na de Grand Prix van Mexico. De Duitse formule 1-coureur van Ferrari kreeg na de race van zondag al een tijdstraf van tien seconden wegens gevaarlijk rijgedrag, maar zijn tirade door de boordradio aan wedstrijdleider Charlie Whiting kan ook nog een sanctie opleveren. Britse media meldden dinsdag dat de internationale autosportfederatie FIA een onderzoek naar Vettel is gestart.
De Duitser was woedend toen Max Verstappen drie ronden voor het einde van de race in Mexico een bocht afsneed en daarmee voorkwam dat Vettel hem kon inhalen. De viervoudig wereldkampioen vond dat de Nederlander van Red Bull zijn derde plek aan hem moest afstaan. Verstappen week echter niet en na eerst de Nederlander te hebben uitgescholden, richtte hij zijn woede op wedstrijdleider Whiting.
bron: Telegraaf.nl
Eerlijk gezegd denk ik dat Max Verstappen pas deze privileges krijgt als hij veelvoudig F1 kampioen is met een belangrijke rol in een topteam, tot dan is het helaas behelpen met de soms wat knullige beslissingenquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook dat is het weer met 2 maten meten, bij Verstappen hebben ze eenzijdig de beslissing genomen maar bij Vettel hebben ze ook beide coureurs gehoord.
En bij Lewis? Lewis mag alles
Die voorsprong had Rosberg daar ook op Verstappen terwijl ze naast elkaar bocht 1 ingingen. Dus dat zegt niets.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uiteindelijk niet lasting, maar de cut-off hiervan moet je niet zien op het moment dat de SC uit is gekomen, maar ergens halverwege tussen bocht 3 en 4. Toen lag hij tien kilometer voor op de rest die min of meer wel netjes door de eerste twee bochten was gekomen.
Op Rosberg na dan die naughty bocht 2 afstak.
Nou ja, dat Vettel een straf ging krijgen was wel duidelijk volgens mij.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
True maar de uitkomst van dat onderzoek was minder zeker, zouden we ook kunnen concluderen uit het feit dat de straf pas erg laat uitgesproken is. En ik denk dat de straf van Vettel discutabeler is
fouten horen afgestraft te worden, zeker in de koningsklasse van de autosport. Anders kun je beter een PS4-toernooitje organiseren.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:04 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap die roep om grindbakken niet. Tis niet dat dit elke race gebeurt.
Hamilton deed geen enkele poging om bocht 2 te halen. Dat is hem kwalijk te nemen, net als dat Verstappen later in de race kwalijk te nemen is. Track limits zijn er niet voor niets. Dat de telemetrie zegt dat je er geen voordeel van hebt gehad is mooi, maar track limits zouden imo zwaarder moeten wegen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die voorsprong had Rosberg daar ook op Verstappen terwijl ze naast elkaar bocht 1 ingingen. Dus dat zegt niets.
Volgens Whiting is hij niet bestraft omdat uit de telemetry bleek dat hij meteen inhield. En dat is ook door de stewards gezien.
Dus imho terecht dat hij niet bestraft werd.
http://www.motorsport.com(...)n-1-sanction-845383/
Nee je moet niet alleen naar de voorsprong van tijd kijken die ermee behaald is. Als Ham er niet voor had gekozen om af te snijden had hij namelijk grote kans dat Verstappen of Rosberg er voorbij zouden gaan. Het voordeel van afsnijden vs de bocht proberen te halen is dat bij het laatste hij niet zeker zou zijn om zijn plek te behouden, door af te snijden was die dat wel. En dat is een veel groter voordeel dan die paar seconden die daarmee pakte.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die voorsprong had Rosberg daar ook op Verstappen terwijl ze naast elkaar bocht 1 ingingen. Dus dat zegt niets.
Volgens Whiting is hij niet bestraft omdat uit de telemetry bleek dat hij meteen inhield. En dat is ook door de stewards gezien.
Dus imho terecht dat hij niet bestraft werd.
http://www.motorsport.com(...)n-1-sanction-845383/
In 2015 ging het goed. 2016 niet. Om nou meteen met grindbakken aan te komen, vind ik overdreven.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:27 schreef fathank het volgende:
[..]
fouten horen afgestraft te worden, zeker in de koningsklasse van de autosport. Anders kun je beter een PS4-toernooitje organiseren.
Wat mij betreft zou iedereen die niet eens moeite doet om de bocht te halen (Hamilton/Verstappen in dit geval) gewoon een 5 seconden straf moeten krijgen. Want beiden hadden ook rechts kunnen sturen en daar weer de baan op gaan, en dan waren ze beiden hun positie kwijt geweest waarschijnlijk. En het is natuurlijk makkelijk teruggeven als je 2 seconden voorsprong pakt door rechtdoor te rijden...quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien wel maar de conclusie zou hetzelfde zijn. Zijn voordeel was niet 'lasting', dus zou hij geen straf gekregen hebben.
Volgens mij denkt Vettel hier dat hij in een botsauto rijdt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In 2015 ging het goed. 2016 niet. Om nou meteen met grindbakken aan te komen, vind ik overdreven.
Dat mag jij vinden. Ik vind dat grindbakken bij de motorsport horen. Fouten moeten afgestraft, anders ga je lekker bij de recreanten rijden met een begeleider.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In 2015 ging het goed. 2016 niet. Om nou meteen met grindbakken aan te komen, vind ik overdreven.
Dit ja. Het team riep dit over de boardradio: keep your position Max, but you might have to give it back though.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs het geknipte stuk was overduidelijk geen instructie, in tegenstelling tot wat praktisch iedereen dacht.
Flikker nou eens op met Olav de grond in stampen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:39 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dit ja. Het team riep dit over de boardradio: keep your position Max, but you might have to give it back though.
Mol verstond weer eens de helft en maakte ervan dat het team hem opdracht gaf de plek terug te geven.
Geluukig zijn de auto's van volgend jaar een stuk sneller, hopelijk rijden ze dan meer op de limiet en hebben ze minder tijd om te klagen over de radio.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:33 schreef MakkieR het volgende:
Even nog iets anders. Het verbaasd mij eigenlijk dat deze coureurs uitgebreid de tijd nemen om al hun frustraties te uiten tijdens de race. Neem nou Vettel waar hij zich vreselijk boos maakt om Verstappen. Ik vraag mij af of dit nu wel zo verstandig is, dat tijdens de race te doen. Moet je focus niet op de race liggen? Ik denk dat Vettel hiermee zichzelf ook behoorlijk tekort heeft gedaan, door zich druk te maken over Verstappen in plaats van kalmte te bewaren en pas los te gaan als je over de streep bent gereden. Als ik Ferrari was had ik dit nog wel even bij Vettel aangekaart. Dat hij zich niet gek moet laten maken tijdens de race, omdat je dan geheid de controle over je auto verliest.
Nouja, je kunt niet ontkennen dat de beslissingen afgelopen seizoen nogal wisselvallig zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:54 schreef sasquatsch het volgende:
Zoals gewoonlijk weten Fok!kers het beter dan de stewards.
Ik zou zeggen soliciteer bij de FIA.
Ik hoor altijd overal maar de helft van, en zelf ik verstond het nooit verkeerd. Maar ja, ik hoorde dan ook geen Brain management.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Flikker nou eens op met Olav de grond in stampen.
Olav verstond het verkeerd, Sky verstond het verkeerd, Ferrari verstond het verkeerd, zuurpruim verstond het verkeerd....
Hear, hear.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Flikker nou eens op met Olav de grond in stampen.
Olav verstond het verkeerd, Sky verstond het verkeerd, Ferrari verstond het verkeerd, zuurpruim verstond het verkeerd....
Gast doe eens rustig man.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Flikker nou eens op met Olav de grond in stampen.
Olav verstond het verkeerd, Sky verstond het verkeerd, Ferrari verstond het verkeerd, zuurpruim verstond het verkeerd....
Mwah, ik zit het steeds terug te luisteren en het enige wat ik steeds hoor is:quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:39 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dit ja. Het team riep dit over de boardradio: keep your position Max, but you might have to give it back though.
Mol verstond weer eens de helft en maakte ervan dat het team hem opdracht gaf de plek terug te geven.
https://www.schoonenberg.nl/quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:49 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Mwah, ik zit het steeds terug te luisteren en het enige wat ik steeds hoor is:
" K, give the position. I think you're gonna have to give the position back..."
Alsnog geen duidelijke opdracht en daarnaast is er meer gezegd waaruit bleek dat ze Verstappen gezegd hebben positie te houden en de raceleiding af te wachten. Maar het klonk in eerste instantie zeker als een 'geef terug, denk dat je hem terug moet geven'...
Maar het gebeurt Olav behoorlijk vaak dat hij de boardradio maar niet of half verstaat en daar dan hele theorien op los laat en dan later door krijgt dat het niet goed is en dat allemaal weer terug gaat zitten draaien. Bijvoorbeeld toen Max riep I am not here to finish 4th. Verstond hij alleen maar weer van I am not here to finish en ging daar dan een heel brabbelverhaal overhouden. Ik vind dat best wel storend.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Flikker nou eens op met Olav de grond in stampen.
Olav verstond het verkeerd, Sky verstond het verkeerd, Ferrari verstond het verkeerd, zuurpruim verstond het verkeerd....
quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:56 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Maar het gebeurt Olav behoorlijk vaak dat hij de boardradio maar niet of half verstaat en daar dan hele theorien op los laat en dan later door krijgt dat het niet goed is en dat allemaal weer terug gaat zitten draaien. Bijvoorbeeld toen Max riep I am not here to finish 4th. Verstond hij alleen maar weer van I am not here to finish en ging daar dan een heel brabbelverhaal overhouden. Ik vind dat best wel storend.
Verder vind ik Olav zijn commentaar prima, maar dit irriteert me gewoon iedere race.
Deze was hier nog niet gepost toch?twitter:zdravkost twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 01:28:13#F1 #MexicanGP Team Radio: Sebastian Vettel vs Max Verstappen
via @_eI14 https://t.co/8bMXB7PoKf reageer retweet
quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
https://twitter.com/zdravkost/status/793248244407083009
Deze was hier nog niet gepost toch?
twitter:zdravkost twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 01:28:13#F1 #MexicanGP Team Radio: Sebastian Vettel vs Max Verstappen
via @_eI14 https://t.co/8bMXB7PoKf reageer retweet
wat is er dan uit dat overleg gekomen?quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:54 schreef Kyran het volgende:
Waarom nog een discussie over wat er is gezegd? Horner heeft toch al uitgelegd dat ze hebben gezegd dat VES positie moest houden tot nader order omdat ze eerste met race control wilden overleggen?
You Serious?quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat is er dan uit dat overleg gekomen?
Niks, want race was afgelopenquote:Op dinsdag 1 november 2016 15:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat is er dan uit dat overleg gekomen?
Vettel vond dat die niet eens iets fout had gedaan in de strijd met Ricciardo. Die gast is echt compleet de weg kwijt sinds die bij Ferrari rijdt en niet mee kan doen voor de titel.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:07 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vooral die: Ok, Stay there. duidelijker kan niet.
En wat ik me echt oprecht afvraag, zou Vettel de positie 'terug' gegeven hebben zonder bemoeienis van wedstrijdleiding?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |