abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 november 2016 @ 10:54:32 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166342643
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dus je mag niet meer racen voor een overwinning en maar genoegen nemen met plek 3?
Daar leek het betoog van Lauda wel een beetje op neer te komen, omdat hij zich bemoeide met de titelstrijd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166342658
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee. Hij kon terug de baan op maar zou daardoor achter Verstappen erecht komen. Om dat te voorkomen snijdt hij af.
ik vermoed dat hij straf had gekregen als er geen sprake was van een touche
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 november 2016 @ 10:56:46 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166342672
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:55 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

ik vermoed dat hij straf had gekregen als er geen sprake was van een touche
mja, Rosberg deed geen enkele poging meer om bocht 2 te halen nadat hij zag dat er daar weinig ruimte was. In plaats daarvan ging hij afsteken om een positie te winnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166342676
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:55 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

ik vermoed dat hij straf had gekregen als er geen sprake was van een touche
Precies, gewoon raceongeval nu. Niks aan de hand.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 november 2016 @ 10:57:55 #205
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_166342698
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat was ook de conclusie van Buxton. Als er grindbakken hadden gelegen waren zowel Hamilton als Rosberg uit de race na bocht 1 met deze acties.
Letterlijk uit de race? Want dat is nog wel eens het kutte aan grindbakken: je staat erin en direct is je hele race afgelopen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 november 2016 @ 11:03:32 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166342783
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Letterlijk uit de race? Want dat is nog wel eens het kutte aan grindbakken: je staat erin en direct is je hele race afgelopen.
mja, dat is het risico van buiten de baan gaan. Het moet niet lonen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 november 2016 @ 11:03:36 #207
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166342788
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar leek het betoog van Lauda wel een beetje op neer te komen, omdat hij zich bemoeide met de titelstrijd
En so what?

Ik denk trouwens wel dat dit de reden is waarom Hamilton geen penalty kreeg voor het afsnijden in de eerste bocht. Als hij die wel had gekregen en Rosberg was daardoor voorop komen te liggen, had Whiting Sky en het hele Britse volk over zich heen gekregen wegens het zogenaamd overhandigen van de titel aan Rosberg. Want die arme Lewis heeft al zoveel pech gehad dit seizoen. ;( Ofzo.
Uiteraard nog steeds belachelijk en helemaal belachelijk om VES er dan later wel een straf voor te geven.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166342805
Ik snap die roep om grindbakken niet. Tis niet dat dit elke race gebeurt.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 november 2016 @ 11:05:47 #209
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_166342825
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dat is het risico van buiten de baan gaan. Het moet niet lonen.
Ik zeg ook niet dat het moet lonen, maar wel dat het kut is om te zien als iemand zich bijvoorbeeld verremd, de grindbak in komt glijden en zijn race direct voorbij is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166342845
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:04 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap die roep om grindbakken niet. Tis niet dat dit elke race gebeurt.
Grindbakken hoeven voor mij ook niet, maar ze mogen dat stuk wel aanpassen voor de volgende GP. Dat je door het gedrang van meerdere een stuk afsnijdt oké, maar wat Hamilton deed moet geen voordeel opleveren. Anders kan iedereen zich ver remmen bij die bocht volgend jaar.
  dinsdag 1 november 2016 @ 11:08:08 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_166342850
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:04 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap die roep om grindbakken niet. Tis niet dat dit elke race gebeurt.
Het is meer denk ik dat een ritje buiten de baan never nooit een voordeel zou moeten kunnen opleveren. Grindbakken is dan een optie, maar drempels natuurlijk ook. Want gewoon volgas doorgassen zoals Hamilton deed kan natuurlijk niet de bedoeling zijn
pi_166342852
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het moet lonen, maar wel dat het kut is om te zien als iemand zich bijvoorbeeld verremd, de grindbak in komt glijden en zijn race direct voorbij is.
Een strook met gras of zand oid naast het asfalt waardoor je banden een paar bochten vuil zijn maar waarna je wel gewoon door kan zou ideaal zijn.

Maar dan houd je het risico dat banden zich ingraven en een auto over de kop gaat.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 november 2016 @ 11:08:16 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166342857
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het moet lonen, maar wel dat het kut is om te zien als iemand zich bijvoorbeeld verremd, de grindbak in komt glijden en zijn race direct voorbij is.
mja, dat is het risico van het vak. Vergelijk het met een skiėr die een poortje mist
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166343005
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is meer denk ik dat een ritje buiten de baan never nooit een voordeel zou moeten kunnen opleveren. Grindbakken is dan een optie, maar drempels natuurlijk ook. Want gewoon volgas doorgassen zoals Hamilton deed kan natuurlijk niet de bedoeling zijn
Of runoffs zoals Monza waar je moet slalommen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_166343054
Zou toch mooi statement zijn als het hele veld volgend jaar rechtdoor gaat _O-
  dinsdag 1 november 2016 @ 11:27:05 #216
63302 rockstah
New World Disorder
pi_166343117
De coureurs passen hun rijgedrag natuurlijk ook aan op de situatie. Met grindbakken had rosberg waarschijnlijk eieren voor zijn geld gekozen en was hij achter verstappen gaan hangen. Staat te veel voor op het spel voor hem.
Hamilton had de bocht waarschijnlijk ook nog wel gehaald, hij schoot nu zo ver door mede omdat hij van de rem afging natuurlijk. Met grindbakken zou hij op z'n minst z'n banden finaal hebben opgerookt en had hij vermoedelijk tijdens de SC naar binnen gemoeten.
  dinsdag 1 november 2016 @ 11:27:27 #217
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166343121
Het hoeft toch geen full blown grindbak te zijn, lijkt me? Een relatief klein 'vijvertje' of strook met grind op de ideale afsnijdlijn is wellicht genoeg om coureurs er van te weerhouden om het min of meer expres te doen, maar kort/klein genoeg om er niet gelijk in vast te komen zitten?

Niet dat ik verder iets weet van circuit-ontwerp trouwens. :+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166343202
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:27 schreef Jane het volgende:
Het hoeft toch geen full blown grindbak te zijn, lijkt me? Een relatief klein 'vijvertje' of strook met grind op de ideale afsnijdlijn is wellicht genoeg om coureurs er van te weerhouden om het min of meer expres te doen, maar kort/klein genoeg om er niet gelijk in vast te komen zitten?

Niet dat ik verder iets weet van circuit-ontwerp trouwens. :+
Gewoon basins van een centimer of 10-20 diep gevuld met stroop of iets dergelijks. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 november 2016 @ 11:36:18 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166343259
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:27 schreef Jane het volgende:
Het hoeft toch geen full blown grindbak te zijn, lijkt me? Een relatief klein 'vijvertje' of strook met grind op de ideale afsnijdlijn is wellicht genoeg om coureurs er van te weerhouden om het min of meer expres te doen, maar kort/klein genoeg om er niet gelijk in vast te komen zitten?

Niet dat ik verder iets weet van circuit-ontwerp trouwens. :+
Vanaf binnenzijde bocht 2 tot en met bocht 3 een strook van 15 meter breed grind/zacht zand neerleggen. En dan naast de bandenstapels/muur slechts een klein paadje vrij houden.

Of zoals ik gisteren al een paar maal zei een paaltje iets aan de binnenzijde van bocht 2 waar je verplicht rechts omheen moet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 november 2016 @ 11:38:30 #220
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166343293
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:36 schreef Peterselieman het volgende:

Of zoals ik gisteren al een paar maal zei een paaltje iets aan de binnenzijde van bocht 2 waar je verplicht rechts omheen moet.
Paaltjes lijken mij hoe dan ook levensgevaarlijk.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 1 november 2016 @ 11:42:25 #221
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166343366
domste noodvraag ooit.

waarom blijft een F1 wagen hangen in grind? hij graaft zich in, maar beetje tractioncontrol kan dat toch wel aan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 november 2016 @ 11:43:00 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166343377
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:38 schreef Jane het volgende:

[..]

Paaltjes lijken mij hoe dan ook levensgevaarlijk.
Gewoon zo'n plastic geval een meter of drie aan de binnenzijde van bocht 2. Niets gevaarlijks aan, zeker omdat het in Mexico niet nabij de racelijnen geplaatst hoeft te worden. Zelfs niet als een coureur zoals Hamilton gaat grasmaaien.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 november 2016 @ 11:44:30 #223
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166343410
maar gewoon een elektronische sensor rem inbouwen, buiten de baan gaat gewoon het gas er af voor 5 seconden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 november 2016 @ 11:47:51 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166343468
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:42 schreef Re het volgende:
domste noodvraag ooit.

waarom blijft een F1 wagen hangen in grind? hij graaft zich in, maar beetje tractioncontrol kan dat toch wel aan?
Die auto's liggen al bijna op de grond. Grind hobbel je er overheen, maar tegelijkertijd schiet je met de achterbanden door gas te geven of doordat je een hoge snelheid hebt ook de stenen onder het rubber weg, waardoor de auto op het grind komt te liggen. En dan kom je niet meer weg.

Als het grind behoorlijk vast is gedrukt heb je er weinig last van, maar als het losjes ligt schiet het al alle kanten op als je er overheen loopt en met je voeten afzet. Met een F1-bolide worden die verschillen nog eens extra benadrukt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166343496
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:42 schreef Re het volgende:
domste noodvraag ooit.

waarom blijft een F1 wagen hangen in grind? hij graaft zich in, maar beetje tractioncontrol kan dat toch wel aan?
Traction control is verboden.
zie email 27 oktober
  dinsdag 1 november 2016 @ 11:50:33 #226
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166343517
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die auto's liggen al bijna op de grond. Grind hobbel je er overheen, maar tegelijkertijd schiet je met de achterbanden door gas te geven of doordat je een hoge snelheid hebt ook de stenen onder het rubber weg, waardoor de auto op het grind komt te liggen. En dan kom je niet meer weg.

Als het grind behoorlijk vast is gedrukt heb je er weinig last van, maar als het losjes ligt schiet het al alle kanten op als je er overheen loopt en met je voeten afzet. Met een F1-bolide worden die verschillen nog eens extra benadrukt.
ja, ik zat het even te visualiseren, in die bocht waar we het nu over hebben zou wel heel de baan gelijk onder de stenen liggen volgens mij bij maar er zijn toch wel wat vertragende materialen te bedenken waarbij je ook niet gelijk in de koprol gaat
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166343533
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gewoon basins van een centimer of 10-20 diep gevuld met stroop of iets dergelijks. :P
Vijvertje, fonteintje en wat kooikarpers. :Y
pi_166343624
Landmijnen

En de voorsprong van Hamilton na het afsnijden van die bochten is echt belachelijk. Ik snap wel waarom Hulkenberg en Ricciardo daar zo verbaasd over zijn.
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:00:57 #229
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_166343679
Teflon strips van enkele meters breedt naast de curbs. Ga je te ver dan glijdt je achterkant weg en sta je achterstevoren. Je kunt toch doorrijden maar hebt wel een enorm nadeel met zo'n spin.

Geeft nog een beetje spektakel ook :)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_166343786
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:04 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap die roep om grindbakken niet. Tis niet dat dit elke race gebeurt.
Huilen over grindbakken het moet niet gekker worden, We hebben het hier over de beste coureurs van de wereld, die staan heus niet zo maar naast de baan. Sterker nog, iedereen weet dat je in Monaco geen enkele fout mag maken, dan sta je niet in de grindbak, maar dan is je hele bolide gecrasht door een betonnen muur. Grindbakken zijn na mijn mening nog wel de meest race vriendelijke oplossing, Het gaat in Monaco of elk ander straat circuit wel iets extremer aan toe.
pi_166343830
Anders een paar takelwagens naast de baan
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:13:10 #232
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166343871
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:08 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Huilen over grindbakken het moet niet gekker worden, We hebben het hier over de beste coureurs van de wereld, die staan heus niet zo maar naast de baan. Sterker nog, iedereen weet dat je in Monaco geen enkele fout mag maken, dan sta je niet in de grindbak, maar dan is je hele bolide gecrasht door een betonnen muur. Grindbakken zijn na mijn mening nog wel de meest race vriendelijke oplossing, Het gaat in Monaco of elk ander straat circuit wel iets extremer aan toe.
ricc is het niet altijd met je eens
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:30:30 #233
131800 Tarado
capō de fusca
pi_166344165
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:08 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Huilen over grindbakken het moet niet gekker worden, We hebben het hier over de beste coureurs van de wereld, die staan heus niet zo maar naast de baan. Sterker nog, iedereen weet dat je in Monaco geen enkele fout mag maken, dan sta je niet in de grindbak, maar dan is je hele bolide gecrasht door een betonnen muur. Grindbakken zijn na mijn mening nog wel de meest race vriendelijke oplossing, Het gaat in Monaco of elk ander straat circuit wel iets extremer aan toe.
Daarom maar Hamiton heeft bijvoorbeeld gewoon gekeken what if en het lijkt er bijna op dat hij op dit van te voren al bedacht had, zo kan je gewoon later remmen voor een bocht deze totaal missen en je voorsprong pakken, dat kan toch nooit de bedoeling zijn
pi_166344229
Even nog iets anders. Het verbaasd mij eigenlijk dat deze coureurs uitgebreid de tijd nemen om al hun frustraties te uiten tijdens de race. Neem nou Vettel waar hij zich vreselijk boos maakt om Verstappen. Ik vraag mij af of dit nu wel zo verstandig is, dat tijdens de race te doen. Moet je focus niet op de race liggen? Ik denk dat Vettel hiermee zichzelf ook behoorlijk tekort heeft gedaan, door zich druk te maken over Verstappen in plaats van kalmte te bewaren en pas los te gaan als je over de streep bent gereden. Als ik Ferrari was had ik dit nog wel even bij Vettel aangekaart. Dat hij zich niet gek moet laten maken tijdens de race, omdat je dan geheid de controle over je auto verliest.
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:34:12 #235
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166344239
Ik zit me trouwens af te vragen of Mercedes ook iets tegen Hamilton gezegd heeft n.a.v. het afsnijden van de bocht. Zo'n zelfde mededeling als Max kreeg. "Keep going, but you may get a penalty", ofzo.

Zo ja, waarom die dan niet uitzenden en die van RBR later aan Max wel? Want hoe dan ook beļnvloedt het de publieke opinie toch. Als "zelfs je eigen team vindt dat je straf verdient" en je krijgt hem niet, dan wordt het 'volk' bozer dan wanneer het lijkt alsof geen van de professionals er een probleem mee heeft. Bovendien vergeten mensen snel. Tegen de tijd dat Max het ook deed waren mensen de actie van Lewis nu alweer een beetje 'vergeten' of werd in ieder geval geredeneerd dat hij "toch wel gewonnen zou hebben". Dat laatste is natuurlijk onzin, want je weet niet wat er dan allemaal anders zou zijn gelopen, aangezien het zo vroeg in de race gebeurde.

Zo nee, dan is dat misschien wel heel slim van Mercedes. Gewoon doen alsof er niks aan de hand is, dan breng je ook geen mensen op ideeėn. Gewoon zeggen "Great start Lewis, you're ahead, keep going". Dan weet Hamilton genoeg en als ze het uitzenden gaat niemand over de zeik. Had RBR dat beter ook niet kunnen doen? Of misschien hadden ze zelfs beter brutaal kunnen zeggen "Great job Max, try to stay ahead, you won't get a penalty. Hamilton didn't get one either".

Hoe meer ik er over nadenk, hoe dubieuzer ik de keuzes voor het al dan niet uitzenden van de radiomessages vind. Ik hoop dat ze daar nog eens een regel voor bedenken. B-)

[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 01-11-2016 12:44:45 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166344367
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:34 schreef Jane het volgende:

Hoe meer ik er over nadenk, hoe dubieuzer ik de keuzes voor het al dan niet uitzenden van de radiomessages vind. Ik hoop dat ze daar nog eens een regel voor bedenken. B-)
Ik vind het sowieso vreemd waarom F1 coureurs een boordradio hebben, gewoon dit ding uit de auto slopen en rijden zonder communicatie, dat maakt het racen volgens mij veel spannender. :P
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:39:36 #237
131800 Tarado
capō de fusca
pi_166344379
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:33 schreef MakkieR het volgende:
Even nog iets anders. Het verbaasd mij eigenlijk dat deze coureurs uitgebreid de tijd nemen om al hun frustraties te uiten tijdens de race. Neem nou Vettel waar hij zich vreselijk boos maakt om Verstappen. Ik vraag mij af of dit nu wel zo verstandig is, dat tijdens de race te doen. Moet je focus niet op de race liggen? Ik denk dat Vettel hiermee zichzelf ook behoorlijk tekort heeft gedaan, door zich druk te maken over Verstappen in plaats van kalmte te bewaren en pas los te gaan als je over de streep bent gereden. Als ik Ferrari was had ik dit nog wel even bij Vettel aangekaart. Dat hij zich niet gek moet laten maken tijdens de race, omdat je dan geheid de controle over je auto verliest.
Blijkbaar werkt die politiek van het zeiken wel want de stewards hebben nog nooit zo snel een beslissing genomen om een rijder straf te geven.

Zit gewoon veel komedie bij en in het geval van Vettel en Ferrari uiteraard ook nog heel veel druk omdat ze tot nu toe gewoon weer teleurstellen
pi_166344501
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

Blijkbaar werkt die politiek van het zeiken wel want de stewards hebben nog nooit zo snel een beslissing genomen om een rijder straf te geven.

Zit gewoon veel komedie bij en in het geval van Vettel en Ferrari uiteraard ook nog heel veel druk omdat ze tot nu toe gewoon weer teleurstellen
de derde plek en dus podium, zal wel invloed hebben gehad op de snelheid van de stewards
pi_166344533
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

de derde plek en dus podium, zal wel invloed hebben gehad op de snelheid van de stewards
Maarja Vettel stond zelf ook under investigation nog.
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:49:23 #240
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166344577
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:47 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maarja Vettel stond zelf ook under investigation nog.
En daar deden ze dan weer śren over.

Het is echt niet oké. :N
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:51:35 #241
131800 Tarado
capō de fusca
pi_166344616
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:49 schreef Jane het volgende:

[..]

En daar deden ze dan weer śren over.

Het is echt niet oké. :N
ook dat is het weer met 2 maten meten, bij Verstappen hebben ze eenzijdig de beslissing genomen maar bij Vettel hebben ze ook beide coureurs gehoord.

En bij Lewis? Lewis mag alles
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:52:59 #242
62913 Blik
The one and Only!
pi_166344651
Weet niet of het al gepost was, maar Villeneuve heeft ondertussen ook zijn plasje gelegd :')

http://www.f1today.net/nl(...)-verstappen-bestraft
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2016 @ 12:53:54 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166344662
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:52 schreef Blik het volgende:
Weet niet of het al gepost was, maar Villeneuve heeft ondertussen ook zijn plasje gelegd :')

http://www.f1today.net/nl(...)-verstappen-bestraft
"Tot overmaat van ramp luisterde hij niet naar de instructie van zijn team om de positie aan Vettel te geven. Dan loopt het wel erg scheef."

Uhu.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166344703
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:47 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maarja Vettel stond zelf ook under investigation nog.
True maar de uitkomst van dat onderzoek was minder zeker, zouden we ook kunnen concluderen uit het feit dat de straf pas erg laat uitgesproken is. En ik denk dat de straf van Vettel discutabeler is
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:56:32 #245
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166344712
Kunnen we Villeneuve voortaan niet gewoon negeren?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166344726
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

"Tot overmaat van ramp luisterde hij niet naar de instructie van zijn team om de positie aan Vettel te geven. Dan loopt het wel erg scheef."

Uhu.
Ik heb de exacte formulering niet meer in m'n hoofd zitten, maar het was toch iets van 'we denken dat je wellicht je positie af moet staan aan Vettel'? Klinkt niet echt als een instructie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166344749
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:56 schreef Jane het volgende:
Kunnen we Villeneuve voortaan niet gewoon negeren?
Zijn commentaren lijken op een Max hetze en als hij zo doorgaat, wordt niks meer van hem serieus genomen. Dat is misschien wel jammer want het zou zo maar kunnen zijn dat hij verstand heeft van racen
pi_166344757
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb de exacte formulering niet meer in m'n hoofd zitten, maar het was toch iets van 'we denken dat je wellicht je positie af moet staan aan Vettel'? Klinkt niet echt als een instructie.
In het 'ongeknipte' stuk bleek dat ze hem instructie gaven te blijven zitten en het gingen checken met racecontrol
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:59:34 #249
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166344771
Zie je, door het uitzenden van die radiomessage van RBR aan Max, denken dove, seniele lui als Villeneuve nu dat Verstappen een teamorder genegeerd heeft. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166344772
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:58 schreef franklop het volgende:

[..]

In het 'ongeknipte' stuk bleek dat ze hem instructie gaven te blijven zitten en het gingen checken met racecontrol
Ah, dat maakt de opmerking van Villeneuve nog lachwekkender. Evenals die van onze grote vriend in dit topic die maar bleef hameren op hoe schofterig en arrogant Verstappen was omdat hij Vettel niet voorliet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2016 @ 12:59:58 #251
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166344779
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:58 schreef franklop het volgende:

[..]

In het 'ongeknipte' stuk bleek dat ze hem instructie gaven te blijven zitten en het gingen checken met racecontrol
Zelfs het geknipte stuk was overduidelijk geen instructie, in tegenstelling tot wat praktisch iedereen dacht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:02:18 #252
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_166344808
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:58 schreef franklop het volgende:

[..]

In het 'ongeknipte' stuk bleek dat ze hem instructie gaven te blijven zitten en het gingen checken met racecontrol
"hold your position, we might want to give it back later"
pi_166344833
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:59 schreef Jane het volgende:
Zie je, door het uitzenden van die radiomessage van RBR aan Max, denken dove, seniele lui als Villeneuve nu dat Verstappen een teamorder genegeerd heeft. B-)
Volgens mij is het erger. Villeneuve heeft het bericht blijkbaar niet gehoord en baseert zijn commentaar op wat hij heeft gehoord van Vettel. Vettel die het weer van zijn team heeft gehoord.
pi_166344860
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:59 schreef Jane het volgende:
Zie je, door het uitzenden van die radiomessage van RBR aan Max, denken dove, seniele lui als Villeneuve nu dat Verstappen een teamorder genegeerd heeft. B-)
Die message was heel duidelijk. "Keep your position although we think you have to give it back later".

Villeneuve is gewoon doof.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:06:24 #255
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166344881
Echt hoor, RBR had gewoon moeten zeggen "Nice one Max, if Hamilton is allowed to do it, so are you. Now try to stay ahead of Vettel".
Gewoon het gras voor de voeten van de stewards wegmaaien.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166344883
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

ook dat is het weer met 2 maten meten, bij Verstappen hebben ze eenzijdig de beslissing genomen maar bij Vettel hebben ze ook beide coureurs gehoord.

En bij Lewis? Lewis mag alles
Onzin. De verklaring van Whiting was duidelijk.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:09:32 #257
131800 Tarado
capō de fusca
pi_166344949
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Onzin. De verklaring van Whiting was duidelijk.
duidelijk is wat anders dan goed
pi_166344989
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

"Tot overmaat van ramp luisterde hij niet naar de instructie van zijn team om de positie aan Vettel te geven. Dan loopt het wel erg scheef."

Uhu.
Ja klopt niks van. Ter verdediging van Villeneuve, dit heeft hij blijkbaar direct na de race gezegd. Toen dachten velen nog ten onrechte dat de teaminstructie was Vettel voorbij laten.
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:11:56 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_166344999
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Onzin. De verklaring van Whiting was duidelijk.
duidelijk ja, maar ook tegelijkertijd onzin. Hamilton is niet eens under investigation geweest, terwijl ze op zijn minst de situatie hadden moeten onderzoeken.
pi_166345000
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

True maar de uitkomst van dat onderzoek was minder zeker, zouden we ook kunnen concluderen uit het feit dat de straf pas erg laat uitgesproken is. En ik denk dat de straf van Vettel discutabeler is
O.a. Vettel vroeg zelf om de regel over moving under braking. Dan krijg je zelf ook straf als je dat doet. Dit vind ik wel de minst discutabele beslissing in de race.

Dat je het niet eens bent met de regel is wat anders, maar zolang die er is behoor je daar straf voor te krijgen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:12:41 #261
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166345014
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

O.a. Vettel vroeg zelf om de regel over moving under braking. Dan krijg je zelf ook straf als je dat doet. Dit vind ik wel de minst discutabele beslissing in de race.

Dat je het niet eens bent met de regel is wat anders, maar zolang die er is behoor je daar straf voor te krijgen.
Dit ja.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 november 2016 @ 13:13:50 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166345032
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

O.a. Vettel vroeg zelf om de regel over moving under braking. Dan krijg je zelf ook straf als je dat doet. Dit vind ik wel de minst discutabele beslissing in de race.

Dat je het niet eens bent met de regel is wat anders, maar zolang die er is behoor je daar straf voor te krijgen.
Precies. Wel ironisch dat juist hij het eerste slachtoffer van de regel geworden is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166345067
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:11 schreef Blik het volgende:

[..]

duidelijk ja, maar ook tegelijkertijd onzin. Hamilton is niet eens under investigation geweest, terwijl ze op zijn minst de situatie hadden moeten onderzoeken.
Misschien wel maar de conclusie zou hetzelfde zijn. Zijn voordeel was niet 'lasting', dus zou hij geen straf gekregen hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:15:58 #264
131800 Tarado
capō de fusca
pi_166345081
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies. Wel ironisch dat juist hij het eerste slachtoffer van de regel geworden is.
ja hij liet zich toch een beetje gaan
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 november 2016 @ 13:18:14 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166345125
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Misschien wel maar de conclusie zou hetzelfde zijn. Zijn voordeel was niet 'lasting', dus zou hij geen straf gekregen hebben.
uiteindelijk niet lasting, maar de cut-off hiervan moet je niet zien op het moment dat de SC uit is gekomen, maar ergens halverwege tussen bocht 3 en 4. Toen lag hij tien kilometer voor op de rest die min of meer wel netjes door de eerste twee bochten was gekomen.

Op Rosberg na dan die naughty bocht 2 afstak.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166345140
Wellicht al gepost door iemand maar zag het zo snel niet staan:

quote:
Sebastian Vettel hangt mogelijk nog een straf boven zijn hoofd na de Grand Prix van Mexico. De Duitse formule 1-coureur van Ferrari kreeg na de race van zondag al een tijdstraf van tien seconden wegens gevaarlijk rijgedrag, maar zijn tirade door de boordradio aan wedstrijdleider Charlie Whiting kan ook nog een sanctie opleveren. Britse media meldden dinsdag dat de internationale autosportfederatie FIA een onderzoek naar Vettel is gestart.

De Duitser was woedend toen Max Verstappen drie ronden voor het einde van de race in Mexico een bocht afsneed en daarmee voorkwam dat Vettel hem kon inhalen. De viervoudig wereldkampioen vond dat de Nederlander van Red Bull zijn derde plek aan hem moest afstaan. Verstappen week echter niet en na eerst de Nederlander te hebben uitgescholden, richtte hij zijn woede op wedstrijdleider Whiting.

bron: Telegraaf.nl
pi_166345179
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

ook dat is het weer met 2 maten meten, bij Verstappen hebben ze eenzijdig de beslissing genomen maar bij Vettel hebben ze ook beide coureurs gehoord.

En bij Lewis? Lewis mag alles
Eerlijk gezegd denk ik dat Max Verstappen pas deze privileges krijgt als hij veelvoudig F1 kampioen is met een belangrijke rol in een topteam, tot dan is het helaas behelpen met de soms wat knullige beslissingen |:(
pi_166345222
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uiteindelijk niet lasting, maar de cut-off hiervan moet je niet zien op het moment dat de SC uit is gekomen, maar ergens halverwege tussen bocht 3 en 4. Toen lag hij tien kilometer voor op de rest die min of meer wel netjes door de eerste twee bochten was gekomen.

Op Rosberg na dan die naughty bocht 2 afstak.
Die voorsprong had Rosberg daar ook op Verstappen terwijl ze naast elkaar bocht 1 ingingen. Dus dat zegt niets.

Volgens Whiting is hij niet bestraft omdat uit de telemetry bleek dat hij meteen inhield. En dat is ook door de stewards gezien.

Dus imho terecht dat hij niet bestraft werd.

http://www.motorsport.com(...)n-1-sanction-845383/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166345262
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

True maar de uitkomst van dat onderzoek was minder zeker, zouden we ook kunnen concluderen uit het feit dat de straf pas erg laat uitgesproken is. En ik denk dat de straf van Vettel discutabeler is
Nou ja, dat Vettel een straf ging krijgen was wel duidelijk volgens mij.

Wat mij betreft had Verstappen naar het podium gemoeten en hadden ze daarna de straffen moeten uitzoeken/uitdelen.
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:27:36 #271
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_166345302
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:04 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap die roep om grindbakken niet. Tis niet dat dit elke race gebeurt.
fouten horen afgestraft te worden, zeker in de koningsklasse van de autosport. Anders kun je beter een PS4-toernooitje organiseren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 november 2016 @ 13:33:00 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166345430
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die voorsprong had Rosberg daar ook op Verstappen terwijl ze naast elkaar bocht 1 ingingen. Dus dat zegt niets.

Volgens Whiting is hij niet bestraft omdat uit de telemetry bleek dat hij meteen inhield. En dat is ook door de stewards gezien.

Dus imho terecht dat hij niet bestraft werd.

http://www.motorsport.com(...)n-1-sanction-845383/
Hamilton deed geen enkele poging om bocht 2 te halen. Dat is hem kwalijk te nemen, net als dat Verstappen later in de race kwalijk te nemen is. Track limits zijn er niet voor niets. Dat de telemetrie zegt dat je er geen voordeel van hebt gehad is mooi, maar track limits zouden imo zwaarder moeten wegen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166345433
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die voorsprong had Rosberg daar ook op Verstappen terwijl ze naast elkaar bocht 1 ingingen. Dus dat zegt niets.

Volgens Whiting is hij niet bestraft omdat uit de telemetry bleek dat hij meteen inhield. En dat is ook door de stewards gezien.

Dus imho terecht dat hij niet bestraft werd.

http://www.motorsport.com(...)n-1-sanction-845383/
Nee je moet niet alleen naar de voorsprong van tijd kijken die ermee behaald is. Als Ham er niet voor had gekozen om af te snijden had hij namelijk grote kans dat Verstappen of Rosberg er voorbij zouden gaan. Het voordeel van afsnijden vs de bocht proberen te halen is dat bij het laatste hij niet zeker zou zijn om zijn plek te behouden, door af te snijden was die dat wel. En dat is een veel groter voordeel dan die paar seconden die daarmee pakte.
pi_166345442
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:27 schreef fathank het volgende:

[..]

fouten horen afgestraft te worden, zeker in de koningsklasse van de autosport. Anders kun je beter een PS4-toernooitje organiseren.
In 2015 ging het goed. 2016 niet. Om nou meteen met grindbakken aan te komen, vind ik overdreven.

  dinsdag 1 november 2016 @ 13:36:30 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_166345498
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Misschien wel maar de conclusie zou hetzelfde zijn. Zijn voordeel was niet 'lasting', dus zou hij geen straf gekregen hebben.
Wat mij betreft zou iedereen die niet eens moeite doet om de bocht te halen (Hamilton/Verstappen in dit geval) gewoon een 5 seconden straf moeten krijgen. Want beiden hadden ook rechts kunnen sturen en daar weer de baan op gaan, en dan waren ze beiden hun positie kwijt geweest waarschijnlijk. En het is natuurlijk makkelijk teruggeven als je 2 seconden voorsprong pakt door rechtdoor te rijden...
pi_166345509
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:33 schreef potjecreme het volgende:

[..]

In 2015 ging het goed. 2016 niet. Om nou meteen met grindbakken aan te komen, vind ik overdreven.

Volgens mij denkt Vettel hier dat hij in een botsauto rijdt.
Woei!
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:38:44 #277
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_166345546
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:33 schreef potjecreme het volgende:

[..]

In 2015 ging het goed. 2016 niet. Om nou meteen met grindbakken aan te komen, vind ik overdreven.

Dat mag jij vinden. Ik vind dat grindbakken bij de motorsport horen. Fouten moeten afgestraft, anders ga je lekker bij de recreanten rijden met een begeleider.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_166345550
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zelfs het geknipte stuk was overduidelijk geen instructie, in tegenstelling tot wat praktisch iedereen dacht.
Dit ja. Het team riep dit over de boardradio: keep your position Max, but you might have to give it back though.

Mol verstond weer eens de helft en maakte ervan dat het team hem opdracht gaf de plek terug te geven.
pi_166345817
Zoals gewoonlijk weten Fok!kers het beter dan de stewards.
Ik zou zeggen soliciteer bij de FIA.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2016 @ 13:54:53 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166345835
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:39 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dit ja. Het team riep dit over de boardradio: keep your position Max, but you might have to give it back though.

Mol verstond weer eens de helft en maakte ervan dat het team hem opdracht gaf de plek terug te geven.
Flikker nou eens op met Olav de grond in stampen.

Olav verstond het verkeerd, Sky verstond het verkeerd, Ferrari verstond het verkeerd, zuurpruim verstond het verkeerd....
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166345980
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:33 schreef MakkieR het volgende:
Even nog iets anders. Het verbaasd mij eigenlijk dat deze coureurs uitgebreid de tijd nemen om al hun frustraties te uiten tijdens de race. Neem nou Vettel waar hij zich vreselijk boos maakt om Verstappen. Ik vraag mij af of dit nu wel zo verstandig is, dat tijdens de race te doen. Moet je focus niet op de race liggen? Ik denk dat Vettel hiermee zichzelf ook behoorlijk tekort heeft gedaan, door zich druk te maken over Verstappen in plaats van kalmte te bewaren en pas los te gaan als je over de streep bent gereden. Als ik Ferrari was had ik dit nog wel even bij Vettel aangekaart. Dat hij zich niet gek moet laten maken tijdens de race, omdat je dan geheid de controle over je auto verliest.
Geluukig zijn de auto's van volgend jaar een stuk sneller, hopelijk rijden ze dan meer op de limiet en hebben ze minder tijd om te klagen over de radio.
Eigenlijk rijden de meeste coureurs nu onder hun kunnen rond tijdens de race.
pi_166346046
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:54 schreef sasquatsch het volgende:
Zoals gewoonlijk weten Fok!kers het beter dan de stewards.
Ik zou zeggen soliciteer bij de FIA.
Nouja, je kunt niet ontkennen dat de beslissingen afgelopen seizoen nogal wisselvallig zijn.
  FOK!fotograaf dinsdag 1 november 2016 @ 14:14:56 #283
842 Zorro
Z
pi_166346254
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Flikker nou eens op met Olav de grond in stampen.

Olav verstond het verkeerd, Sky verstond het verkeerd, Ferrari verstond het verkeerd, zuurpruim verstond het verkeerd....
Ik hoor altijd overal maar de helft van, en zelf ik verstond het nooit verkeerd. Maar ja, ik hoorde dan ook geen Brain management.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_166346370
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Flikker nou eens op met Olav de grond in stampen.

Olav verstond het verkeerd, Sky verstond het verkeerd, Ferrari verstond het verkeerd, zuurpruim verstond het verkeerd....
Hear, hear.
pi_166346649
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Flikker nou eens op met Olav de grond in stampen.

Olav verstond het verkeerd, Sky verstond het verkeerd, Ferrari verstond het verkeerd, zuurpruim verstond het verkeerd....
Gast doe eens rustig man.
pi_166346709
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Gast doe eens rustig man.
Fuck off!
pi_166346728
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:40 schreef opreis het volgende:

[..]

Fuck off!
Honestly !
pi_166346864
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:39 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dit ja. Het team riep dit over de boardradio: keep your position Max, but you might have to give it back though.

Mol verstond weer eens de helft en maakte ervan dat het team hem opdracht gaf de plek terug te geven.
Mwah, ik zit het steeds terug te luisteren en het enige wat ik steeds hoor is:

" K, give the position. I think you're gonna have to give the position back..."

Alsnog geen duidelijke opdracht en daarnaast is er meer gezegd waaruit bleek dat ze Verstappen gezegd hebben positie te houden en de raceleiding af te wachten. Maar het klonk in eerste instantie zeker als een 'geef terug, denk dat je hem terug moet geven'...
pi_166346898
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:49 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Mwah, ik zit het steeds terug te luisteren en het enige wat ik steeds hoor is:

" K, give the position. I think you're gonna have to give the position back..."

Alsnog geen duidelijke opdracht en daarnaast is er meer gezegd waaruit bleek dat ze Verstappen gezegd hebben positie te houden en de raceleiding af te wachten. Maar het klonk in eerste instantie zeker als een 'geef terug, denk dat je hem terug moet geven'...
https://www.schoonenberg.nl/
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2016 @ 14:54:32 #290
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166346948
Waarom nog een discussie over wat er is gezegd? Horner heeft toch al uitgelegd dat ze hebben gezegd dat VES positie moest houden tot nader order omdat ze eerste met race control wilden overleggen?
pi_166346966
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Flikker nou eens op met Olav de grond in stampen.

Olav verstond het verkeerd, Sky verstond het verkeerd, Ferrari verstond het verkeerd, zuurpruim verstond het verkeerd....
Maar het gebeurt Olav behoorlijk vaak dat hij de boardradio maar niet of half verstaat en daar dan hele theorien op los laat en dan later door krijgt dat het niet goed is en dat allemaal weer terug gaat zitten draaien. Bijvoorbeeld toen Max riep I am not here to finish 4th. Verstond hij alleen maar weer van I am not here to finish en ging daar dan een heel brabbelverhaal overhouden. Ik vind dat best wel storend.

Verder vind ik Olav zijn commentaar prima, maar dit irriteert me gewoon iedere race.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2016 @ 14:58:42 #292
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166346992
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:56 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Maar het gebeurt Olav behoorlijk vaak dat hij de boardradio maar niet of half verstaat en daar dan hele theorien op los laat en dan later door krijgt dat het niet goed is en dat allemaal weer terug gaat zitten draaien. Bijvoorbeeld toen Max riep I am not here to finish 4th. Verstond hij alleen maar weer van I am not here to finish en ging daar dan een heel brabbelverhaal overhouden. Ik vind dat best wel storend.

Verder vind ik Olav zijn commentaar prima, maar dit irriteert me gewoon iedere race.
:Y

Ik kan er meestal wel om lachen, maar het is inderdaad wel storend. Ik vraag me wel af wie hem dan telkens corrigeert. Het duurt dan altijd 5 minuten en dan komt hij er op terug en probeert hij het weer leuk recht te lullen :D
pi_166346996
zdravkost twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 01:28:13 #F1 #MexicanGP Team Radio: Sebastian Vettel vs Max Verstappen :) via @_eI14 https://t.co/8bMXB7PoKf reageer retweet
Deze was hier nog niet gepost toch?
  dinsdag 1 november 2016 @ 15:02:23 #294
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_166347035
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
https://twitter.com/zdravkost/status/793248244407083009

Deze was hier nog niet gepost toch?
zdravkost twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 01:28:13 #F1 #MexicanGP Team Radio: Sebastian Vettel vs Max Verstappen :) via @_eI14 https://t.co/8bMXB7PoKf reageer retweet
  dinsdag 1 november 2016 @ 15:02:45 #295
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_166347039
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:54 schreef Kyran het volgende:
Waarom nog een discussie over wat er is gezegd? Horner heeft toch al uitgelegd dat ze hebben gezegd dat VES positie moest houden tot nader order omdat ze eerste met race control wilden overleggen?
wat is er dan uit dat overleg gekomen?
pi_166347052
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat is er dan uit dat overleg gekomen?
You Serious? :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2016 @ 15:06:03 #297
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166347097
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat is er dan uit dat overleg gekomen?
Niks, want race was afgelopen :P

Linkje van Yashaaaaa is ook duidelijk toch over de teamorders. Verstappen zegt nog heel duidelijk "ok let me know" zo van laat maar weten als ik toch aan de kant moet voor Vettel.

RBR: Keep your position, (but) I think you have to give the position back Max.
VES: Let me know.
RBR: Ok, stay there.

Hoe duidelijk wil je het hebben.

Edit: Ik snap echt niet waarom sommige mensen hier zo graag VES de grond in willen boren. Ook al betekent dit dat ze zichzelf compleet voor lul zetten :D
pi_166347110
Vooral die: Ok, Stay there. duidelijker kan niet.

En wat ik me echt oprecht afvraag, zou Vettel de positie 'terug' gegeven hebben zonder bemoeienis van wedstrijdleiding?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2016 @ 15:12:40 #299
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166347190
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:07 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vooral die: Ok, Stay there. duidelijker kan niet.

En wat ik me echt oprecht afvraag, zou Vettel de positie 'terug' gegeven hebben zonder bemoeienis van wedstrijdleiding?
Vettel vond dat die niet eens iets fout had gedaan in de strijd met Ricciardo. Die gast is echt compleet de weg kwijt sinds die bij Ferrari rijdt en niet mee kan doen voor de titel.

Iedere race weer huilt hij over blauwe vlaggen. Volgens Vettel moet iedereen de gras op als hij langs komt rijden.

Op dit moment zijn er echt een paar (ex-)coureurs die gigantisch door de mand vallen als zure pruimen.

1) Vettel
2) Villeneuve
3) Lauda

Vooral Lauda valt me vies tegen. Die uitspraken over dat Verstappen arrogant is en hoe hij zich durft te bemoeien met coureurs die voor de titel strijden is echt te belachelijk. Bij Mercedes zijn ze gewend dat iedereen maar aan de kant gaat en niemand met ze de strijd aan gaat blijkbaar.

Hamilton snijdt af, Rosberg snijdt af ... niemand van Mercedes die daar iets over zegt, maar Verstappen maakt een keer een remfout en opeens zijn ze weer haantje de voorste.

Als ik RBR was geweest had ik meteen over de boardradio geroepen "keep your position Max, they did not penalize Rosberg or Hamilton, they can't penalize you, stay in front of Vettel".
  dinsdag 1 november 2016 @ 15:15:14 #300
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_166347233
Deze afgelopen 3 topics :') _O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')