Zelfs het geknipte stuk was overduidelijk geen instructie, in tegenstelling tot wat praktisch iedereen dacht.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:58 schreef franklop het volgende:
[..]
In het 'ongeknipte' stuk bleek dat ze hem instructie gaven te blijven zitten en het gingen checken met racecontrol
"hold your position, we might want to give it back later"quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:58 schreef franklop het volgende:
[..]
In het 'ongeknipte' stuk bleek dat ze hem instructie gaven te blijven zitten en het gingen checken met racecontrol
Volgens mij is het erger. Villeneuve heeft het bericht blijkbaar niet gehoord en baseert zijn commentaar op wat hij heeft gehoord van Vettel. Vettel die het weer van zijn team heeft gehoord.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:59 schreef Jane het volgende:
Zie je, door het uitzenden van die radiomessage van RBR aan Max, denken dove, seniele lui als Villeneuve nu dat Verstappen een teamorder genegeerd heeft.
Die message was heel duidelijk. "Keep your position although we think you have to give it back later".quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:59 schreef Jane het volgende:
Zie je, door het uitzenden van die radiomessage van RBR aan Max, denken dove, seniele lui als Villeneuve nu dat Verstappen een teamorder genegeerd heeft.
Onzin. De verklaring van Whiting was duidelijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook dat is het weer met 2 maten meten, bij Verstappen hebben ze eenzijdig de beslissing genomen maar bij Vettel hebben ze ook beide coureurs gehoord.
En bij Lewis? Lewis mag alles
duidelijk is wat anders dan goedquote:Op dinsdag 1 november 2016 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onzin. De verklaring van Whiting was duidelijk.
Ja klopt niks van. Ter verdediging van Villeneuve, dit heeft hij blijkbaar direct na de race gezegd. Toen dachten velen nog ten onrechte dat de teaminstructie was Vettel voorbij laten.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Tot overmaat van ramp luisterde hij niet naar de instructie van zijn team om de positie aan Vettel te geven. Dan loopt het wel erg scheef."
Uhu.
duidelijk ja, maar ook tegelijkertijd onzin. Hamilton is niet eens under investigation geweest, terwijl ze op zijn minst de situatie hadden moeten onderzoeken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onzin. De verklaring van Whiting was duidelijk.
O.a. Vettel vroeg zelf om de regel over moving under braking. Dan krijg je zelf ook straf als je dat doet. Dit vind ik wel de minst discutabele beslissing in de race.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
True maar de uitkomst van dat onderzoek was minder zeker, zouden we ook kunnen concluderen uit het feit dat de straf pas erg laat uitgesproken is. En ik denk dat de straf van Vettel discutabeler is
Dit ja.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
O.a. Vettel vroeg zelf om de regel over moving under braking. Dan krijg je zelf ook straf als je dat doet. Dit vind ik wel de minst discutabele beslissing in de race.
Dat je het niet eens bent met de regel is wat anders, maar zolang die er is behoor je daar straf voor te krijgen.
Precies. Wel ironisch dat juist hij het eerste slachtoffer van de regel geworden is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
O.a. Vettel vroeg zelf om de regel over moving under braking. Dan krijg je zelf ook straf als je dat doet. Dit vind ik wel de minst discutabele beslissing in de race.
Dat je het niet eens bent met de regel is wat anders, maar zolang die er is behoor je daar straf voor te krijgen.
Misschien wel maar de conclusie zou hetzelfde zijn. Zijn voordeel was niet 'lasting', dus zou hij geen straf gekregen hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:11 schreef Blik het volgende:
[..]
duidelijk ja, maar ook tegelijkertijd onzin. Hamilton is niet eens under investigation geweest, terwijl ze op zijn minst de situatie hadden moeten onderzoeken.
ja hij liet zich toch een beetje gaanquote:Op dinsdag 1 november 2016 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Wel ironisch dat juist hij het eerste slachtoffer van de regel geworden is.
uiteindelijk niet lasting, maar de cut-off hiervan moet je niet zien op het moment dat de SC uit is gekomen, maar ergens halverwege tussen bocht 3 en 4. Toen lag hij tien kilometer voor op de rest die min of meer wel netjes door de eerste twee bochten was gekomen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien wel maar de conclusie zou hetzelfde zijn. Zijn voordeel was niet 'lasting', dus zou hij geen straf gekregen hebben.
quote:Sebastian Vettel hangt mogelijk nog een straf boven zijn hoofd na de Grand Prix van Mexico. De Duitse formule 1-coureur van Ferrari kreeg na de race van zondag al een tijdstraf van tien seconden wegens gevaarlijk rijgedrag, maar zijn tirade door de boordradio aan wedstrijdleider Charlie Whiting kan ook nog een sanctie opleveren. Britse media meldden dinsdag dat de internationale autosportfederatie FIA een onderzoek naar Vettel is gestart.
De Duitser was woedend toen Max Verstappen drie ronden voor het einde van de race in Mexico een bocht afsneed en daarmee voorkwam dat Vettel hem kon inhalen. De viervoudig wereldkampioen vond dat de Nederlander van Red Bull zijn derde plek aan hem moest afstaan. Verstappen week echter niet en na eerst de Nederlander te hebben uitgescholden, richtte hij zijn woede op wedstrijdleider Whiting.
bron: Telegraaf.nl
Eerlijk gezegd denk ik dat Max Verstappen pas deze privileges krijgt als hij veelvoudig F1 kampioen is met een belangrijke rol in een topteam, tot dan is het helaas behelpen met de soms wat knullige beslissingenquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook dat is het weer met 2 maten meten, bij Verstappen hebben ze eenzijdig de beslissing genomen maar bij Vettel hebben ze ook beide coureurs gehoord.
En bij Lewis? Lewis mag alles
Die voorsprong had Rosberg daar ook op Verstappen terwijl ze naast elkaar bocht 1 ingingen. Dus dat zegt niets.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uiteindelijk niet lasting, maar de cut-off hiervan moet je niet zien op het moment dat de SC uit is gekomen, maar ergens halverwege tussen bocht 3 en 4. Toen lag hij tien kilometer voor op de rest die min of meer wel netjes door de eerste twee bochten was gekomen.
Op Rosberg na dan die naughty bocht 2 afstak.
Nou ja, dat Vettel een straf ging krijgen was wel duidelijk volgens mij.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
True maar de uitkomst van dat onderzoek was minder zeker, zouden we ook kunnen concluderen uit het feit dat de straf pas erg laat uitgesproken is. En ik denk dat de straf van Vettel discutabeler is
fouten horen afgestraft te worden, zeker in de koningsklasse van de autosport. Anders kun je beter een PS4-toernooitje organiseren.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:04 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap die roep om grindbakken niet. Tis niet dat dit elke race gebeurt.
Hamilton deed geen enkele poging om bocht 2 te halen. Dat is hem kwalijk te nemen, net als dat Verstappen later in de race kwalijk te nemen is. Track limits zijn er niet voor niets. Dat de telemetrie zegt dat je er geen voordeel van hebt gehad is mooi, maar track limits zouden imo zwaarder moeten wegen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die voorsprong had Rosberg daar ook op Verstappen terwijl ze naast elkaar bocht 1 ingingen. Dus dat zegt niets.
Volgens Whiting is hij niet bestraft omdat uit de telemetry bleek dat hij meteen inhield. En dat is ook door de stewards gezien.
Dus imho terecht dat hij niet bestraft werd.
http://www.motorsport.com(...)n-1-sanction-845383/
Nee je moet niet alleen naar de voorsprong van tijd kijken die ermee behaald is. Als Ham er niet voor had gekozen om af te snijden had hij namelijk grote kans dat Verstappen of Rosberg er voorbij zouden gaan. Het voordeel van afsnijden vs de bocht proberen te halen is dat bij het laatste hij niet zeker zou zijn om zijn plek te behouden, door af te snijden was die dat wel. En dat is een veel groter voordeel dan die paar seconden die daarmee pakte.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die voorsprong had Rosberg daar ook op Verstappen terwijl ze naast elkaar bocht 1 ingingen. Dus dat zegt niets.
Volgens Whiting is hij niet bestraft omdat uit de telemetry bleek dat hij meteen inhield. En dat is ook door de stewards gezien.
Dus imho terecht dat hij niet bestraft werd.
http://www.motorsport.com(...)n-1-sanction-845383/
In 2015 ging het goed. 2016 niet. Om nou meteen met grindbakken aan te komen, vind ik overdreven.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:27 schreef fathank het volgende:
[..]
fouten horen afgestraft te worden, zeker in de koningsklasse van de autosport. Anders kun je beter een PS4-toernooitje organiseren.
Wat mij betreft zou iedereen die niet eens moeite doet om de bocht te halen (Hamilton/Verstappen in dit geval) gewoon een 5 seconden straf moeten krijgen. Want beiden hadden ook rechts kunnen sturen en daar weer de baan op gaan, en dan waren ze beiden hun positie kwijt geweest waarschijnlijk. En het is natuurlijk makkelijk teruggeven als je 2 seconden voorsprong pakt door rechtdoor te rijden...quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien wel maar de conclusie zou hetzelfde zijn. Zijn voordeel was niet 'lasting', dus zou hij geen straf gekregen hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |