Daar leek het betoog van Lauda wel een beetje op neer te komen, omdat hij zich bemoeide met de titelstrijdquote:Op dinsdag 1 november 2016 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dus je mag niet meer racen voor een overwinning en maar genoegen nemen met plek 3?
ik vermoed dat hij straf had gekregen als er geen sprake was van een touchequote:Op dinsdag 1 november 2016 10:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Hij kon terug de baan op maar zou daardoor achter Verstappen erecht komen. Om dat te voorkomen snijdt hij af.
mja, Rosberg deed geen enkele poging meer om bocht 2 te halen nadat hij zag dat er daar weinig ruimte was. In plaats daarvan ging hij afsteken om een positie te winnen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:55 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
ik vermoed dat hij straf had gekregen als er geen sprake was van een touche
Precies, gewoon raceongeval nu. Niks aan de hand.quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:55 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
ik vermoed dat hij straf had gekregen als er geen sprake was van een touche
Letterlijk uit de race? Want dat is nog wel eens het kutte aan grindbakken: je staat erin en direct is je hele race afgelopen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was ook de conclusie van Buxton. Als er grindbakken hadden gelegen waren zowel Hamilton als Rosberg uit de race na bocht 1 met deze acties.
mja, dat is het risico van buiten de baan gaan. Het moet niet lonen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Letterlijk uit de race? Want dat is nog wel eens het kutte aan grindbakken: je staat erin en direct is je hele race afgelopen.
En so what?quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar leek het betoog van Lauda wel een beetje op neer te komen, omdat hij zich bemoeide met de titelstrijd
Ik zeg ook niet dat het moet lonen, maar wel dat het kut is om te zien als iemand zich bijvoorbeeld verremd, de grindbak in komt glijden en zijn race direct voorbij is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat is het risico van buiten de baan gaan. Het moet niet lonen.
Grindbakken hoeven voor mij ook niet, maar ze mogen dat stuk wel aanpassen voor de volgende GP. Dat je door het gedrang van meerdere een stuk afsnijdt oké, maar wat Hamilton deed moet geen voordeel opleveren. Anders kan iedereen zich ver remmen bij die bocht volgend jaar.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:04 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap die roep om grindbakken niet. Tis niet dat dit elke race gebeurt.
Het is meer denk ik dat een ritje buiten de baan never nooit een voordeel zou moeten kunnen opleveren. Grindbakken is dan een optie, maar drempels natuurlijk ook. Want gewoon volgas doorgassen zoals Hamilton deed kan natuurlijk niet de bedoeling zijnquote:Op dinsdag 1 november 2016 11:04 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap die roep om grindbakken niet. Tis niet dat dit elke race gebeurt.
Een strook met gras of zand oid naast het asfalt waardoor je banden een paar bochten vuil zijn maar waarna je wel gewoon door kan zou ideaal zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het moet lonen, maar wel dat het kut is om te zien als iemand zich bijvoorbeeld verremd, de grindbak in komt glijden en zijn race direct voorbij is.
mja, dat is het risico van het vak. Vergelijk het met een skiër die een poortje mistquote:Op dinsdag 1 november 2016 11:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het moet lonen, maar wel dat het kut is om te zien als iemand zich bijvoorbeeld verremd, de grindbak in komt glijden en zijn race direct voorbij is.
Of runoffs zoals Monza waar je moet slalommen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is meer denk ik dat een ritje buiten de baan never nooit een voordeel zou moeten kunnen opleveren. Grindbakken is dan een optie, maar drempels natuurlijk ook. Want gewoon volgas doorgassen zoals Hamilton deed kan natuurlijk niet de bedoeling zijn
Gewoon basins van een centimer of 10-20 diep gevuld met stroop of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:27 schreef Jane het volgende:
Het hoeft toch geen full blown grindbak te zijn, lijkt me? Een relatief klein 'vijvertje' of strook met grind op de ideale afsnijdlijn is wellicht genoeg om coureurs er van te weerhouden om het min of meer expres te doen, maar kort/klein genoeg om er niet gelijk in vast te komen zitten?
Niet dat ik verder iets weet van circuit-ontwerp trouwens.
Vanaf binnenzijde bocht 2 tot en met bocht 3 een strook van 15 meter breed grind/zacht zand neerleggen. En dan naast de bandenstapels/muur slechts een klein paadje vrij houden.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:27 schreef Jane het volgende:
Het hoeft toch geen full blown grindbak te zijn, lijkt me? Een relatief klein 'vijvertje' of strook met grind op de ideale afsnijdlijn is wellicht genoeg om coureurs er van te weerhouden om het min of meer expres te doen, maar kort/klein genoeg om er niet gelijk in vast te komen zitten?
Niet dat ik verder iets weet van circuit-ontwerp trouwens.
Paaltjes lijken mij hoe dan ook levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
Of zoals ik gisteren al een paar maal zei een paaltje iets aan de binnenzijde van bocht 2 waar je verplicht rechts omheen moet.
Gewoon zo'n plastic geval een meter of drie aan de binnenzijde van bocht 2. Niets gevaarlijks aan, zeker omdat het in Mexico niet nabij de racelijnen geplaatst hoeft te worden. Zelfs niet als een coureur zoals Hamilton gaat grasmaaien.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Paaltjes lijken mij hoe dan ook levensgevaarlijk.
Die auto's liggen al bijna op de grond. Grind hobbel je er overheen, maar tegelijkertijd schiet je met de achterbanden door gas te geven of doordat je een hoge snelheid hebt ook de stenen onder het rubber weg, waardoor de auto op het grind komt te liggen. En dan kom je niet meer weg.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:42 schreef Re het volgende:
domste noodvraag ooit.
waarom blijft een F1 wagen hangen in grind? hij graaft zich in, maar beetje tractioncontrol kan dat toch wel aan?
Traction control is verboden.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:42 schreef Re het volgende:
domste noodvraag ooit.
waarom blijft een F1 wagen hangen in grind? hij graaft zich in, maar beetje tractioncontrol kan dat toch wel aan?
ja, ik zat het even te visualiseren, in die bocht waar we het nu over hebben zou wel heel de baan gelijk onder de stenen liggen volgens mij bij maar er zijn toch wel wat vertragende materialen te bedenken waarbij je ook niet gelijk in de koprol gaatquote:Op dinsdag 1 november 2016 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die auto's liggen al bijna op de grond. Grind hobbel je er overheen, maar tegelijkertijd schiet je met de achterbanden door gas te geven of doordat je een hoge snelheid hebt ook de stenen onder het rubber weg, waardoor de auto op het grind komt te liggen. En dan kom je niet meer weg.
Als het grind behoorlijk vast is gedrukt heb je er weinig last van, maar als het losjes ligt schiet het al alle kanten op als je er overheen loopt en met je voeten afzet. Met een F1-bolide worden die verschillen nog eens extra benadrukt.
Vijvertje, fonteintje en wat kooikarpers.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon basins van een centimer of 10-20 diep gevuld met stroop of iets dergelijks.
Huilen over grindbakken het moet niet gekker worden, We hebben het hier over de beste coureurs van de wereld, die staan heus niet zo maar naast de baan. Sterker nog, iedereen weet dat je in Monaco geen enkele fout mag maken, dan sta je niet in de grindbak, maar dan is je hele bolide gecrasht door een betonnen muur. Grindbakken zijn na mijn mening nog wel de meest race vriendelijke oplossing, Het gaat in Monaco of elk ander straat circuit wel iets extremer aan toe.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:04 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap die roep om grindbakken niet. Tis niet dat dit elke race gebeurt.
ricc is het niet altijd met je eensquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Huilen over grindbakken het moet niet gekker worden, We hebben het hier over de beste coureurs van de wereld, die staan heus niet zo maar naast de baan. Sterker nog, iedereen weet dat je in Monaco geen enkele fout mag maken, dan sta je niet in de grindbak, maar dan is je hele bolide gecrasht door een betonnen muur. Grindbakken zijn na mijn mening nog wel de meest race vriendelijke oplossing, Het gaat in Monaco of elk ander straat circuit wel iets extremer aan toe.
Daarom maar Hamiton heeft bijvoorbeeld gewoon gekeken what if en het lijkt er bijna op dat hij op dit van te voren al bedacht had, zo kan je gewoon later remmen voor een bocht deze totaal missen en je voorsprong pakken, dat kan toch nooit de bedoeling zijnquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Huilen over grindbakken het moet niet gekker worden, We hebben het hier over de beste coureurs van de wereld, die staan heus niet zo maar naast de baan. Sterker nog, iedereen weet dat je in Monaco geen enkele fout mag maken, dan sta je niet in de grindbak, maar dan is je hele bolide gecrasht door een betonnen muur. Grindbakken zijn na mijn mening nog wel de meest race vriendelijke oplossing, Het gaat in Monaco of elk ander straat circuit wel iets extremer aan toe.
Ik vind het sowieso vreemd waarom F1 coureurs een boordradio hebben, gewoon dit ding uit de auto slopen en rijden zonder communicatie, dat maakt het racen volgens mij veel spannender.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:34 schreef Jane het volgende:
Hoe meer ik er over nadenk, hoe dubieuzer ik de keuzes voor het al dan niet uitzenden van de radiomessages vind. Ik hoop dat ze daar nog eens een regel voor bedenken.
Blijkbaar werkt die politiek van het zeiken wel want de stewards hebben nog nooit zo snel een beslissing genomen om een rijder straf te geven.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:33 schreef MakkieR het volgende:
Even nog iets anders. Het verbaasd mij eigenlijk dat deze coureurs uitgebreid de tijd nemen om al hun frustraties te uiten tijdens de race. Neem nou Vettel waar hij zich vreselijk boos maakt om Verstappen. Ik vraag mij af of dit nu wel zo verstandig is, dat tijdens de race te doen. Moet je focus niet op de race liggen? Ik denk dat Vettel hiermee zichzelf ook behoorlijk tekort heeft gedaan, door zich druk te maken over Verstappen in plaats van kalmte te bewaren en pas los te gaan als je over de streep bent gereden. Als ik Ferrari was had ik dit nog wel even bij Vettel aangekaart. Dat hij zich niet gek moet laten maken tijdens de race, omdat je dan geheid de controle over je auto verliest.
de derde plek en dus podium, zal wel invloed hebben gehad op de snelheid van de stewardsquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt die politiek van het zeiken wel want de stewards hebben nog nooit zo snel een beslissing genomen om een rijder straf te geven.
Zit gewoon veel komedie bij en in het geval van Vettel en Ferrari uiteraard ook nog heel veel druk omdat ze tot nu toe gewoon weer teleurstellen
Maarja Vettel stond zelf ook under investigation nog.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
de derde plek en dus podium, zal wel invloed hebben gehad op de snelheid van de stewards
En daar deden ze dan weer úren over.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maarja Vettel stond zelf ook under investigation nog.
ook dat is het weer met 2 maten meten, bij Verstappen hebben ze eenzijdig de beslissing genomen maar bij Vettel hebben ze ook beide coureurs gehoord.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:49 schreef Jane het volgende:
[..]
En daar deden ze dan weer úren over.
Het is echt niet oké.
"Tot overmaat van ramp luisterde hij niet naar de instructie van zijn team om de positie aan Vettel te geven. Dan loopt het wel erg scheef."quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:52 schreef Blik het volgende:
Weet niet of het al gepost was, maar Villeneuve heeft ondertussen ook zijn plasje gelegd
http://www.f1today.net/nl(...)-verstappen-bestraft
True maar de uitkomst van dat onderzoek was minder zeker, zouden we ook kunnen concluderen uit het feit dat de straf pas erg laat uitgesproken is. En ik denk dat de straf van Vettel discutabeler isquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maarja Vettel stond zelf ook under investigation nog.
Ik heb de exacte formulering niet meer in m'n hoofd zitten, maar het was toch iets van 'we denken dat je wellicht je positie af moet staan aan Vettel'? Klinkt niet echt als een instructie.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Tot overmaat van ramp luisterde hij niet naar de instructie van zijn team om de positie aan Vettel te geven. Dan loopt het wel erg scheef."
Uhu.
Zijn commentaren lijken op een Max hetze en als hij zo doorgaat, wordt niks meer van hem serieus genomen. Dat is misschien wel jammer want het zou zo maar kunnen zijn dat hij verstand heeft van racenquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:56 schreef Jane het volgende:
Kunnen we Villeneuve voortaan niet gewoon negeren?
In het 'ongeknipte' stuk bleek dat ze hem instructie gaven te blijven zitten en het gingen checken met racecontrolquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb de exacte formulering niet meer in m'n hoofd zitten, maar het was toch iets van 'we denken dat je wellicht je positie af moet staan aan Vettel'? Klinkt niet echt als een instructie.
Ah, dat maakt de opmerking van Villeneuve nog lachwekkender. Evenals die van onze grote vriend in dit topic die maar bleef hameren op hoe schofterig en arrogant Verstappen was omdat hij Vettel niet voorliet.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:58 schreef franklop het volgende:
[..]
In het 'ongeknipte' stuk bleek dat ze hem instructie gaven te blijven zitten en het gingen checken met racecontrol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |