SPOILER: VoorverkiezingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
• Gary Johnson
• Jill Stein
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Bij welke kandidaat pas jij?
De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/
OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.
Game on..
https://en.wikipedia.org/wiki/Lobbying_in_the_United_Statesquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:32 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Wauw, eindelijk eens wat beleid van Trump, en wat voor een.
[ afbeelding ]
quote:Since the 1980s, congresspersons and staffers have been "going downtown"—becoming lobbyists—and the big draw is money.[87] The "lucrative world of K Street" means that former congresspersons with even "modest seniority" can move into jobs paying $1 million or more annually, without including bonuses for bringing in new clients.[87] The general concern of this revolving-door activity is that elected officials—persons who were supposed to represent the interests of citizens—have instead become entangled with the big-money interests of for-profit corporations and interest groups with narrow concerns, and that public officials have been taken over by private interests.[55]
...
It found that since 1998, 43 percent of the 198 members of Congress who left government to join private life have registered to lobby
...
A 2011 estimate suggested that nearly 5,400 former congressional staffers had become federal lobbyists over a ten-year period, and 400 lawmakers made a similar jump.
We hadden toch de deal dat als het opgepikt wordt door een kandidaat dat het mag? Dat fimpje is van dezelfde bron als het filmpje van Trump gisteren.quote:
De bron wel, maar het filmpje is niet opgepikt door een kandidaat. Als Trump iets van Breitbart retweet maakt dat bijvoorbeeld niet dat alles van Breitbart hier besproken hoeft te worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
We hadden toch de deal dat als het opgepikt wordt door een kandidaat dat het mag? Dat fimpje is van dezelfde bron als het filmpje van Trump gisteren.
Over welke propaganda lul je man?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]![]()
je trapt blind in alle propaganda en gaat daar volledig in mee maar je verdedigt niets
![]()
Ik bedoel het ook positief, dit is natuurlijk een enorme klap in het gezicht van het establishment.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:34 schreef Zith het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Lobbying_in_the_United_States
[..]
Fox.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:43 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Over welke propaganda lul je man?
Op Fox vanochtend: levensgroot geheime opnames van Clinton medewerkers, met naam en toenaam, die gewoon relletjes organiseren op Trump verkiezingen en de boel manipuleren.
Maar er komt geen volstrekte ban op lobbyen als je ooit in Washington hebt gewerkt. Er komt een ban voor de eerste vijf jaar. Als ik bijvoorbeeld Ackil zo even snel opzoek, dan heeft hij al netjes aan die eis voldaan. Hij is pas in 2008 begonnen met lobbyen, terwijl hij in het Witte huis werkte onder Bill Clinton.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:17 schreef Zith het volgende:
[..]
Nav je bericht de eerste paar lobbyists van deze lijst bekeken: http://thehill.com/busine(...)ists-2015-hired-guns (" top 25 lobbyists 2015 ")
Ze hebben allemaal eerder voor de white house / administration gewerkt..
Josh Ackil: Josh has the unique experience of working in the White House and for the Leaders of both the Senate and the House of Representatives. This extensive government experience combined with over a decade of representing innovative and disruptive companies distinguish Josh as one of the leading advocates of technology and innovation in Washington
Andrew H. Barbour: Previously, he served in the Clinton Administration as the Deputy Assistant United States Trade Representative for Congressional Affairs
Doyle Bartlett: Earlier he served for five years as Chief of Staff to Representative Bill McCollum (R-FL), supporting Congressman McCollum’s work as Vice Chairman of the House Banking Committee and Chairman of the House Judiciary Committee’s Crime Subcommittee. He oversaw Bill McCollum’s race for the U.S. Senate in 1999-2000 and his successful campaign for Florida Attorney General in 2006.
Nu zijn het allemaal corporate lobbyists..
Ironisch gezien mischien juist de Democraten waar het gaat om het beïnvloeden van politici. Bij de GOP is men 'van nature' al veel meer in lijn met de wensen van die industrieën. De voornaamste voordelen voor Republikeinen zullen eerder in de campaign funding liggen, zou ik verwachten.quote:[..]
Zou dat zo zijn? Er gaat meer lobby geld van Pharma, Finance naar GOP lobbyisten?
Als het materiaal door Trump genoemd wordt mag het gepost worden zolang in de post duidelijk naar voren komt waar Trump het dan noemt en wat hij erover zegt. Want alleen het feit dat een presidentskandidaat het noemt maakt het geschikt voor POL, de bron blijft zelf nog steeds BNW-materiaal.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
We hadden toch de deal dat als het opgepikt wordt door een kandidaat dat het mag? Dat fimpje is van dezelfde bron als het filmpje van Trump gisteren.
Uhuh.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De bron wel, maar het filmpje is niet opgepikt door een kandidaat. Als Trump iets van Breitbart retweet maakt dat bijvoorbeeld niet dat alles van Breitbart hier besproken hoeft te worden.
Tenminste, zo zou ik het uitleggen als ik Euribob was.
je hebt het nu bijvoorbeeld over het filmpje waar die Clinton gast vertelt dat ie 'protesters' inhuurt om rellen te starten?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Als het materiaal door Trump genoemd wordt mag het gepost worden zolang in de post duidelijk naar voren komt waar Trump het dan noemt en wat hij erover zegt. Want alleen het feit dat een presidentskandidaat het noemt maakt het geschikt voor POL, de bron blijft zelf nog steeds BNW-materiaal.
[..]
Uhuh.
Jap. Ik zeg niet dat het niet gebeurd is, maar zonder goede algemeen geaccepteerde bron kun je over dergelijke verhalen in POL niet discussiëren. Daar is BNW voor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
je hebt het nu bijvoorbeeld over het filmpje waar die Clinton gast vertelt dat ie 'protesters' inhuurt om rellen te starten?
Goed gezien, sorry!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar er komt geen volstrekte ban op lobbyen als je ooit in Washington hebt gewerkt. Er komt een ban voor de eerste vijf jaar. Als ik bijvoorbeeld Ackil zo even snel opzoek, dan heeft hij al netjes aan die eis voldaan. Hij is pas in 2008 begonnen met lobbyen, terwijl hij in het Witte huis werkte onder Bill Clinton.
Voor Barbour geldt hetzelfde. Zie ook het profiel op Opensecrets. Barlett idem.
Zou inderdaad kunnen dat dems meer problemen krijgen van hun electoraat en dat ze daarom met een premium komen.quote:[..]
Ironisch gezien mischien juist de Democraten waar het gaat om het beïnvloeden van politici. Bij de GOP is men 'van nature' al veel meer in lijn met de wensen van die industrieën. De voornaamste voordelen voor Republikeinen zullen eerder in de campaign funding liggen, zou ik verwachten.
Daar ben ik niet van overtuigd. Zijn uiteindelijk grootste concurrent was Ted Cruz, minstens zo extreem. Bij zo'n verdeeld veld zou je juist een strijd verwachten tussen een relatieve hardliner en een relatief liberale Republikein (zoals je bij de Democraten ook een strijd zag tussen twee uitersten).quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Clinton wel. Trump heeft heel veel geluk gehad door ondanks z'n extreme positie alsnog de nominatie binnen te slepen. Als het Republikeinse veld aan het begin niet zo verdeeld was was hij kansloos geweest.
Ted Cruz is natuurlijk ook een heel kundige en intelligente kerel. Ook een klootzak met een verknipt wereldbeeld, maar hij weet wel hoe je campagne moet voeren en te werk gaat in de politieke arena.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daar ben ik niet van overtuigd. Zijn uiteindelijk grootste concurrent was Ted Cruz, minstens zo extreem. Bij zo'n verdeeld veld zou je juist een strijd verwachten tussen een relatieve hardliner en een relatief liberale Republikein (zoals je bij de Democraten ook een strijd zag tussen twee uitersten).
Wellicht, wellicht ook niet. Dan had ik Trump nog steeds een zeer goede kans gegeven. Of we hadden dan met Cruz opgescheept gezeten, en dat lijkt me gevaarlijker - precies om de redenen die jij noemt als zijn positieve punten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ted Cruz is natuurlijk ook een heel kundige en intelligente kerel. Ook een klootzak met een verknipt wereldbeeld, maar hij weet wel hoe je campagne moet voeren en te werk gaat in de politieke arena.
Je hebt gelijk dat Cruz uiteindelijk als nummer twee uit de bus kwam, maar dat had volgens mij ook veel meer te maken met het feit dat er een groot deelnemersveld was. Cruz liftte volgens mij mee op het feit dat Trump persoonlijk alle establishmentkandidaten langs ging en ze één voor één uitschakelden. Als het vanaf het begin Cruz/Trump/Rubio/Kasich was geweest had Trump veel inhoudelijker moeten optreden, en dat had hem denk ik toch de steun van de meerderheid van de partij gekost.
Dat weet ik nog niet. De na-effecten van de kandidaatstelling van Trump kunnen wel eens heel zuur en giftig zijn. Vier jaar destructief beleid in het Witte Huis van Cruz zou hersteld kunnen worden nadat zo iemand niet meer herkozen wordt. Trump daarentegen loopt nu al te verkondigen dat, als hij niet verkozen wordt, dat komt omdat de verkiezingen gefixed zijn. Hij is bewust anti-establishmentgevoelens aan het aanwakkeren onder zijn aanhang. En hij heeft al toegegeven niet zijn verlies te willen erkennen als hij verloren heeft.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wellicht, wellicht ook niet. Dan had ik Trump nog steeds een zeer goede kans gegeven. Of we hadden dan met Cruz opgescheept gezeten, en dat lijkt me gevaarlijker - precies om de redenen die jij noemt als zijn positieve punten.
Het valt niet te ontkennen dat Trump een groot deel van de Republikeinse achterban sterk aanspreekt inderdaad.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wellicht, wellicht ook niet. Dan had ik Trump nog steeds een zeer goede kans gegeven. Of we hadden dan met Cruz opgescheept gezeten, en dat lijkt me gevaarlijker - precies om de redenen die jij noemt als zijn positieve punten.
Het gevaarlijkste aan Trump is natuurlijk dat we hier nu met z'n allen gaan denken dat Cruz wel een redelijke figuur is. Die neemt het wat betreft rechten van de burgers ook niet zo nauw. En met zo'n Cruz is de kans op een conservatief Hooggerechtshof natuurlijk ook veel groter, dat moet je echt niet willen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet. De na-effecten van de kandidaatstelling van Trump kunnen wel eens heel zuur en giftig zijn. Vier jaar destructief beleid in het Witte Huis van Cruz zou hersteld kunnen worden nadat zo iemand niet meer herkozen wordt. Trump daarentegen loopt nu al te verkondigen dat, als hij niet verkozen wordt, dat komt omdat de verkiezingen gefixed zijn. Hij is bewust anti-establishmentgevoelens aan het aanwakkeren onder zijn aanhang. En hij heeft al toegegeven niet zijn verlies te willen erkennen als hij verloren heeft.
Iemand als Cruz zou het spel gewoon volgens de regels spelen. Misschien winnen, misschien verliezen, maar hij zou er niet kinderachtig over doen. Trump wel.
Oh nee, die man is hartstikke eng. Maar wel voorspelbaar eng. Trump is dat niet. Liever een voorspelbare engnek als kandidaat dan eentje waarvan je geen idee hebt wat je eigenlijk te wachten staat.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het gevaarlijkste aan Trump is natuurlijk dat we hier nu met z'n allen gaan denken dat Cruz wel een redelijke figuur is. Die neemt het wat betreft rechten van de burgers ook niet zo nauw. En met zo'n Cruz is de kans op een conservatief Hooggerechtshof natuurlijk ook veel groter, dat moet je echt niet willen.
Die filmpjes komen van O'Keefe, niet bepaald iemand met een indrukwekkende historie. Hij heeft in het verleden al ophef veroorzaakt doordat hij zwaar ge-editte videos gebruikte om een non-profit in kwaad daglicht te stellen. Er werd zo zwaar in geknipt dat het een totaal ander verhaal vertelde dan de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
je hebt het nu bijvoorbeeld over het filmpje waar die Clinton gast vertelt dat ie 'protesters' inhuurt om rellen te starten?
Dus als er fimpjes woren vertoond met Clinton medewerkers die toegeven dat ze rellen organiseren etc etc dan is dit propaganda???quote:
Als de Republikeinse voorverkiezingen de echte verkiezingen waren en het ging tussen Cruz en Trump zou ik ook voor Cruz gaan. Maar Trump als kandidaat namens de Republikeinen geeft de Democraten wel een veel hogere winkans, wat voor mij wel een dikke plus richting Trumps kandidaatschap is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Oh nee, die man is hartstikke eng. Maar wel voorspelbaar eng. Trump is dat niet. Liever een voorspelbare engnek als kandidaat dan eentje waarvan je geen idee hebt wat je eigenlijk te wachten staat.
Ik ben het vaker met Trump eens dan met Cruz. Toch zou ik Cruz een betere kandidaat vinden.
Wat een bull.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:40 schreef kipknots het volgende:
[..]
Die filmpjes komen van O'Keefe, niet bepaald iemand met een indrukwekkende historie. Hij heeft in het verleden al ophef veroorzaakt doordat hij zwaar ge-editte videos gebruikte om een non-profit in kwaad daglicht te stellen. Er werd zo zwaar in geknipt dat het een totaal ander verhaal vertelde dan de werkelijkheid.
Daarom is die bron niet erg serieus te nemen.
Dit doen alle media. Er is geen fair and balancedquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:40 schreef kipknots het volgende:
[..]
Die filmpjes komen van O'Keefe, niet bepaald iemand met een indrukwekkende historie. Hij heeft in het verleden al ophef veroorzaakt doordat hij zwaar ge-editte videos gebruikte om een non-profit in kwaad daglicht te stellen. Er werd zo zwaar in geknipt dat het een totaal ander verhaal vertelde dan de werkelijkheid.
Daarom is die bron niet erg serieus te nemen.
Ik denk ook niet dat mensen massaal niet meer in de democratie geloven, maar je hebt natuurlijk geen meerderheid nodig om het systeem schade toe te brengen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:44 schreef Euribob het volgende:
[..]
Als de Republikeinse voorverkiezingen de echte verkiezingen waren en het ging tussen Cruz en Trump zou ik ook voor Cruz gaan. Maar Trump als kandidaat namens de Republikeinen geeft de Democraten wel een veel hogere winkans, wat voor mij wel een dikke plus richting Trumps kandidaatschap is.
Dat Trump stampij gaat maken als hij verliest zal zeker invloed hebben op het vertrouwen in het systeem, maar ik denk toch vooral bij mensen die überhaupt niet meer op het systeem vertrouwen.
http://mediamatters.org/r(...)ot-journalist/211148quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat een bull.
Gaan we dat ook beweren over de filmpjes van Trump?
Afijn laat ook maar.
De Republikeinse achterban kent meerdere groepen. Trump spreekt de boze blanke nationalisten heel erg aan, Cruz ligt weer goed bij de ultraconservatieve Christelijke vleugel en iemand als Kasich ligt weer goed bij de wat meer centristische tak van de partij. Ik had al vrij snel een één op één strijd in de primary verwacht waarbij Trump het zou afleggen tegen de geprefereerde establishmentkandidaat. Die strijd kwam er niet, maar achteraf bezien valt het ook nog wel te bezien of Trump die strijd had verloren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daar ben ik niet van overtuigd. Zijn uiteindelijk grootste concurrent was Ted Cruz, minstens zo extreem. Bij zo'n verdeeld veld zou je juist een strijd verwachten tussen een relatieve hardliner en een relatief liberale Republikein (zoals je bij de Democraten ook een strijd zag tussen twee uitersten).
Heb je het filmpje gezien?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:07 schreef kipknots het volgende:
[..]
http://mediamatters.org/r(...)ot-journalist/211148
Hij staat er om bekend om altijd extreme stunts uit te voeren om reacties uit te lokken en vervolgens in deze reacties te knippen om zo het idee te wekken dat mensen iets verkeerds doen. Er zal geen enkele media zijn die altijd perfect objectief is, maar deze man is het andere uiterste.
Prima, maar welke punten in de video lijken je nep? Er zijn verschillende fragmenten van minuten lang zonder cuts waarin de personen uitleggen hoe ze mensen naar trump bijeenkomsten sturen om daar moeilijk te gaan doen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:07 schreef kipknots het volgende:
[..]
http://mediamatters.org/r(...)ot-journalist/211148
Hij staat er om bekend om altijd extreme stunts uit te voeren om reacties uit te lokken en vervolgens in deze reacties te knippen om zo het idee te wekken dat mensen iets verkeerds doen. Er zal geen enkele media zijn die altijd perfect objectief is, maar deze man is het andere uiterste.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:37 schreef Ulx het volgende:
Jullie zeggen wel steeds dat Trump geen establishmentkandidaat is, maar dat is hij toch juist wel? Hij schopt en schreeuwt wel, maar zijn plannen zijn niet tegen de "heersende elite" te noemen. Hij schopt daarin voornamelijk naar beneden.
De helft van de mensen in congress gaan later bij een lobbybedrijf werken voor een miljoen $+ per jaar . Dat proberen te stoppen lijkt me aardig anti-establishment.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:32 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Wauw, eindelijk eens wat beleid van Trump, en wat voor een.
[ afbeelding ]
Maar zoals we net al besproken hadden zijn die maatregelen een behoorlijke wassen neus en feitelijk niet van toepassing op de 'toplobbyisten'.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:40 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
De helft van de mensen in congress gaan later bij een lobbybedrijf werken voor een miljoen $+ per jaar . Dat proberen te stoppen lijkt me aardig anti-establishment.
Klopt, men kan die 5 jaar afwachten. Desalniettemin zal het de vrjiheid van 'the establishment' om te kapitaliseren op hun kennis beperken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar zoals we net al besproken hadden zijn die maatregelen een behoorlijke wassen neus en feitelijk niet van toepassing op de 'toplobbyisten'.
Ja ik snap al dat ge-tegen stribbel ook niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:34 schreef Zith het volgende:
[..]
Prima, maar welke punten in de video lijken je nep? Er zijn verschillende fragmenten van minuten lang zonder cuts waarin de personen uitleggen hoe ze mensen naar trump bijeenkomsten sturen om daar moeilijk te gaan doen.
Hier dus:quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:37 schreef antiderivative het volgende:
Voor degene die het gemist hebben, een Paxman special over de stijd. Gisteravond op BBC 1:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b0803t52
Paxman on Trump v Clinton: Divided America
Donald Trump and Hillary Clinton are two of the most hated and distrusted presidential candidates ever. As the election approaches, Jeremy Paxman travels to Washington and beyond to understand how America's great democracy has come to face such an unpopular choice. From a life-size naked effigy of Donald Trump, to the stage of Avenue Q and the corridors of power, Jeremy meets political insiders and voters on both sides of the gaping political divide, and casts his unsparing eye over a nation preparing for a historic election.
Misschien dat het ook op youtube komt te staan, geen idee.
Paxman was zoals altijd erg kritisch, maar in 'PC world UK' hebben ze het er vanochtend alweer over, want hij zei o.a. dit: Jeremy Paxman slams White House candidate Clinton as 'machine-washable politician'.
Het probleem is niet zozeer dat men dat kan, maar dat men dat al doet en de impact dus redelijk verwaarloosbaar is. Daar komt ook nog eens de creativiteit van de markt bij. Als dit soort mensen pas na vijf jaar echt lobbywerk mogen doen, dan kan indien er iemand al voor die vijf jaar wat zoekt vast wel een creatieve oplossing gevonden worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:50 schreef Zith het volgende:
[..]
Klopt, men kan die 5 jaar afwachten. Desalniettemin zal het de vrjiheid van 'the establishment' om te kapitaliseren op hun kennis beperken.
Die moeten aan de lopende band gaan staan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:50 schreef Zith het volgende:
[..]
Klopt, men kan die 5 jaar afwachten. Desalniettemin zal het de vrjiheid van 'the establishment' om te kapitaliseren op hun kennis beperken.
U bent voor lobbyisten?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die moeten aan de lopende band gaan staan?
U bent voor het afzonderen van politici?quote:
En Taxachusetts, maar daar heeft Clinton zoals te verwachten valt niet heel veel te vrezen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:30 schreef PippenScottie het volgende:
Nieuwe polls, polls, polls!
Trum +2 in de LA Times poll.
Clinton +6 in SurveyMonkey Poll.
quote:Massachusetts OCT. 13-16 MassINC Polling Group A-
502 LV
Clinton 54%
Trump 28%
Johnson 9%
Clinton +26
Ik ben tegen ex-politici die hun invloed en kenniskring gebruiken om een voetje voor te halen in dienst van corporaties. Dit zei Obama er destijds over:quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
U bent voor het afzonderen van politici?
Jij bent het niet met hem eens?quote:At the time, Obama said he was taking aim at the influence-peddling apparatus endemic to the culture of official Washington, pledging to close “the revolving door that lets lobbyists come into government freely and lets them use their time in public service as a way to promote their own interests . . . when they leave.”
Ik ben het oneens met beroepsverboden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:46 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik ben tegen ex-politici die hun invloed en kenniskring gebruiken om een voetje voor te halen in dienst van corporaties. Dit zei Obama er destijds over:
[..]
Jij bent het niet met hem eens?
Tja, wmb is dit beter dan niets. Wellicht kan het ook op andere manieren waardoor men niet na een pauze van 5 jaar hun vriendenkring weer kan opbellen om voorstellen van Genetech te verkopen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer dat men dat kan, maar dat men dat al doet en de impact dus redelijk verwaarloosbaar is. Daar komt ook nog eens de creativiteit van de markt bij. Als dit soort mensen pas na vijf jaar echt lobbywerk mogen doen, dan kan indien er iemand al voor die vijf jaar wat zoekt vast wel een creatieve oplossing gevonden worden.
Die insteek van vijf jaar zal overigens meer te maken hebben met het kapitaliseren op relaties dan op kennis. Lobbywerk is gewoon een vorm van saleswerk in mijn ogen en daar draait het meeer om relaties en contacten dan kennis.
Een schijnoplossing voor een probleem voorstellen is in mijn ogen ook juist een poging om een probleem weg te moffelen.
Duidelijk, Voor/Tegen lobbyisten zijn was ook een groot punt wat Obama en Clinton in 2008 verdeelde.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben het oneens met beroepsverboden.
NBC heeft Clinton +8 met n = 24804 en MoE 1%.quote:
Kijk waar het vandaan komt. Goede antwoorden, goed gesprek. Ze kon ook fucked up dingen zeggen toch. Very good.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:57 schreef OMG het volgende:
Waardeloos, dat interview. Dat waren niet eens soft balls meer, maar gewoon watjes.
Mooi ja, die enorme slachtofferrol.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:55 schreef cb2013 het volgende:
Ben nu aan het kijken. Melania CNN interview.
Waardeloze flut antwoorden a la Donald, nergens wordt echt op doorgevraagd. Kutgesprek.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:59 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Kijk waar het vandaan komt. Goede antwoorden, goed gesprek. Ze kon ook fucked up dingen zeggen toch. Very good.
Ik zie dat dit het eerste helft is. Heb je nog interesse in de tweede helft van het interview?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:06 schreef OMG het volgende:
[..]
Waardeloze flut antwoorden a la Donald, nergens wordt echt op doorgevraagd. Kutgesprek.
Is niet erg. Maar ga geen classified emails verzenden en ontvangen. En de FBI onder druk zetten om de emails te declassificeren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
Je zou van Trump toch wel verwachten dat hij zijn ICT allemaal prima op orde heeft, maar nee:
Donald Trump Is Running Some Really Insecure Email Servers
Over waardeloze flut antwoorden, nergens over doorvragen, softballs, kutgesprekken, en fraude en corruptie op grote schaal gesproken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:06 schreef OMG het volgende:
[..]
Waardeloze flut antwoorden a la Donald, nergens wordt echt op doorgevraagd. Kutgesprek.
Het is dat Wikileaks haar speeches heeft gelekt, anders hadden we die nog steeds niet gekend terwijl ze wel op haar communiezieltje had beloofd om die te geven. De afspraak was helder: Sanders openbaart zijn belastingaangifte => HC openbaart de speeches. Het eerste is wel gebeurd, het tweede niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:52 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Over waardeloze flut antwoorden, nergens over doorvragen, softballs, kutgesprekken, en fraude en corruptie op grote schaal gesproken.
Geeft Clinton wel nog interviews?
Met bevriende 'journalisten' die van tevoren alle vragen laten keuren en die braaf de verslaggeving laten editen door haar team.quote:Geeft Clinton wel nog interviews?
Hoe ga je zorgen dat je geen gevoelige informatie ontvangt?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:24 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Is niet erg. Maar ga geen classified emails verzenden en ontvangen. En de FBI onder druk zetten om de emails te declassificeren.
De verkiezingen verliezen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe ga je zorgen dat je geen gevoelige informatie ontvangt?
In dat geval is het inderdaad geen issue.quote:
Heel erg spannend is het eigenlijk allemaal nog niet tot nu toe.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:26 schreef hunter2011 het volgende:
Toch wat spannender dan de Nederlandse politiek.
Er schijnen overigens de komende dagen ook onthullingen te komen over Hillary's diverse lesbische relaties, met o.a. ook een werkneemster.
Natuurlijk niet strafbaar, maar Amerika is wel conservatief wat dat betreft.
BNW is nog steeds drie deuren verder.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:26 schreef hunter2011 het volgende:
Toch wat spannender dan de Nederlandse politiek.
Er schijnen overigens de komende dagen ook onthullingen te komen over Hillary's diverse lesbische relaties, met o.a. ook een werkneemster.
Natuurlijk niet strafbaar, maar Amerika is wel conservatief wat dat betreft.
Graag nog even een uitleg daarbij.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Economie, Milieu
Om eens wat te noemen
Sowieso is er wel weer sprake van een aardige uptick van de kansen van de Democraten op een meerderheid, met name bij FiveThirtyEight. Zou SC benoemingen in ieder geval iets makkelijker maken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:22 schreef Gambetta het volgende:
Nieuwe Senaatpoll van Quinnipiac toont o.a. dat de voorsprong van Rubio in Florida is geslonken tot 2 procentpunt terwijl net bekend wordt dat de DSCC al haar geplande advertenties in Florida schrapt. Erg vreemd dat de Democraten zo weinig in die race investeren, ze moeten wel erg weinig vertrouwen hebben in Murphy.
Over die emails wissen, en opslaan op een private server . Het White House onder Bush heeft toch precies hetzwlfde gedaan, maar dan veel grootschaliger (en erger)? En Condoleeza en Powell hadden ook private servers. Waarom is het dan een halszaak voor Hillary?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:24 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Is niet erg. Maar ga geen classified emails verzenden en ontvangen. En de FBI onder druk zetten om de emails te declassificeren.
Murphy had gister geen beste avond gehad tijdens het debat, misschien dat dat ook een rol heeft gespeeld. Verder denk ik dat hij in internal polls op een grotere achterstand staat, hoewel ik wisselende geluiden hoor. Denk ook dat ze meer kansen zien in NC en Missouri dan Florida.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:22 schreef Gambetta het volgende:
Nieuwe Senaatpoll van Quinnipiac toont o.a. dat de voorsprong van Rubio in Florida is geslonken tot 2 procentpunt terwijl net bekend wordt dat de DSCC al haar geplande advertenties in Florida schrapt. Erg vreemd dat de Democraten zo weinig in die race investeren, ze moeten wel erg weinig vertrouwen hebben in Murphy.
http://opiniepanel.eenvan(...)v_stemmers_en_mannenquote:Donald Trump is relatief populair onder PVV-stemmers en mannen. Dit blijkt uit onderzoek van EenVandaag aan de vooravond van het laatste debat tussen Clinton en Trump. Van alle Nederlandse ondervraagden zou 69 procent op Clinton stemmen en slechts 12 procent op Trump. Aan het onderzoek deden ruim 24.000 mensen mee.
Onder de achterban van de politieke partijen is nergens een meerderheid voor Trump te zien. Maar onder de mensen die nu op de PVV zouden stemmen is wel veel sympathie voor Trump te vinden: 41 procent van hen kiest voor Trump, tegenover 39 procent voor Clinton. Ook onder de aanhang van de SGP (26%) en VNL (23%) kiezen relatief veel mensen voor Trump. Het spreekt hen vooral aan dat Trump een kandidaat is die niet tot de gevestigde politieke elite behoort.
Omdat ze de duivel is en baddert in het bloed van zelfgeslachtte kinderen. D'uh.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:42 schreef Broomer het volgende:
[..]
Over die emails wissen, en opslaan op een private server . Het White House onder Bush heeft toch precies hetzwlfde gedaan, maar dan veel grootschaliger (en erger)? En Condoleeza en Powell hadden ook private servers. Waarom is het dan een halszaak voor Hillary?
http://www.newsweek.com/2(...)n-emails-497373.html
Zegt ook veel over de populatie op Fok.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:46 schreef monkyyy het volgende:
Onderzoekje onder Nederlanders hoe zij zouden stemmen:
[..]
http://opiniepanel.eenvan(...)v_stemmers_en_mannen
Vreemd. Trump wil de pers aan banden leggen, satirische tv-shows stoppen....quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:46 schreef monkyyy het volgende:
[..]
De pers laat toch enkel dingen zien die de boze mensch niet wil weten/zien?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vreemd. Trump wil de pers aan banden leggen, satirische tv-shows stoppen....
Je zou toch denken dat de PVV aanhang daar massaal tegen zou zijn.
Da's waar, dat was ik even vergeten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat ze de duivel is en baddert in het bloed van zelfgeslachtte kinderen. D'uh.
Maar goed ook dat de echte wereld hier nogal van afwijktquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zegt ook veel over de populatie op Fok.
Hij wil echter ook zijn politieke tegenstanders in de cel gooien. Dat idee slaat wel aan bij de PVV'ers.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vreemd. Trump wil de pers aan banden leggen, satirische tv-shows stoppen....
Je zou toch denken dat de PVV aanhang daar massaal tegen zou zijn.
twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 13-03-2016 om 12:48:44Bernie Sanders is lying when he says his disruptors aren't told to go to my events. Be careful Bernie, or my supporters will go to yours! reageer retweet
En in de Trump Tape met Billy Bush komt het beeld dat Melania schetst ook niet terug: het is Trump die begint met zijn mislukte avances richting een getrouwde vrouw en Bush die daarop reageert. Misschien dat Bush voor de tape begon nog dingen heeft opgestart, maar het blijft een zwak excuus.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ook nog even melden dat Trump werd opgejut. Want die lieve Donald zou nooit zulke nare dingen zeggen over vrouwen.
Alsof we allemaal achterlijk zijn en Trump de afgelopen anderhalf jaar niet als een idioot hebben zien gedragen op het podium/
twitter:JuddLegum twitterde op dinsdag 18-10-2016 om 03:09:03Trump tried to kiss a little girl at his rally tonight and she isn't having it (via @GoAngelo) https://t.co/rwlWe8bFQ4 reageer retweet
Omdat Hillary iets uitstraalt waardoor mensen d'r niet aardig vinden. Al d'r fouten worden uitvergroot. Zelf als ze het voor elkaar zou krijgen om vrede te sluiten in het midden oosten zullen ze haar dat email schandaal nadragenquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:42 schreef Broomer het volgende:
[..]
Over die emails wissen, en opslaan op een private server . Het White House onder Bush heeft toch precies hetzwlfde gedaan, maar dan veel grootschaliger (en erger)? En Condoleeza en Powell hadden ook private servers. Waarom is het dan een halszaak voor Hillary?
Niet verrassend toch, als ik de Nederlandse politiek zie. Jammer dat Nederland geen staat is, anders hadden de Dems gegarandeerd 20 EV erbijquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:46 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Is Pechtold ook zo corrupt en oorloghitser?quote:Trump en Clinton lijken op Wilders en Pechtold
Mensen vinden Trump nog veel minder aardig. Die scoort consequent lager.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:54 schreef vipergts het volgende:
[..]
Omdat Hillary iets uitstraalt waardoor mensen d'r niet aardig vinden. Al d'r fouten worden uitvergroot. Zelf als ze het voor elkaar zou krijgen om vrede te sluiten in het midden oosten zullen ze haar dat email schandaal nadragen
Al die dingen die worden uitvergroot zijn telkens dezelfde dingen, terwijl bij een Trump er iedere week al tig maanden lang weer iets anders het nieuws haalt, en wat vorige week het nieuws haalde nu alweer is ingehaald door iets anders.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:54 schreef vipergts het volgende:
[..]
Omdat Hillary iets uitstraalt waardoor mensen d'r niet aardig vinden. Al d'r fouten worden uitvergroot. Zelf als ze het voor elkaar zou krijgen om vrede te sluiten in het midden oosten zullen ze haar dat email schandaal nadragen
Bill O'Reilly heeft hetzelfde advies:quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:07 schreef Ulx het volgende:
En Trumpaanhangers zullen blij zijn: Ook Obama gaat nu dingen bij de naam noemen. Zoals Trump bijvoorbeeld, Obama noemt hem een zeurende jankbal die al jammert voordat de race voorbij is.
http://edition.cnn.com/20(...)even-over/index.html
Dat heeft Trump toch maar mooi gedaan.
Ik ben in '99 lid geworden van Fok en heb het aardig zien veranderen. Op de golven van het populisme van Pim en Geert is de boel hier aardig gepolariseerd. Vroeger kon je nog wel eens een normale discussie volgen/houdenquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar goed ook dat de echte wereld hier nogal van afwijkt
Redelijk gatquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:20 schreef L3gend het volgende:
Nevada-Monmouth
Clinton 47%
Trump 40%
Johnson 7%
Ik kan me de discussies uit die tijd metquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:25 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik ben in '99 lid geworden van Fok en heb het aardig zien veranderen. Op de golven van het populisme van Pim en Geert is de boel hier aardig gepolariseerd. Vroeger kon je nog wel eens een normale discussie volgen/houden
Over die okeefe video een het opruien van trump rallies.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:53 schreef Montov het volgende:
Om nog even terug te komen op O'Keefe: is er al duidelijk welke personen in de video verschijnen en welke rol ze daadwerkelijk hebben? Zolang Clinton niet persoonlijk betrokken is, heeft Trump altijd nog de 'overhand', i.e. zichzelf bij voorbaat in de voet geschoten (ja, het is zoals gewoonlijk loze kreten van Trump):[..]twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 13-03-2016 om 12:48:44Bernie Sanders is lying when he says his disruptors aren't told to go to my events. Be careful Bernie, or my supporters will go to yours! reageer retweet
En in de Trump Tape met Billy Bush komt het beeld dat Melania schetst ook niet terug: het is Trump die begint met zijn mislukte avances richting een getrouwde vrouw en Bush die daarop reageert. Misschien dat Bush voor de tape begon nog dingen heeft opgestart, maar het blijft een zwak excuus.
En hier is nog een filmpje hoe hij zijn TicTacTactieken oefent op een jonger exemplaar:twitter:JuddLegum twitterde op dinsdag 18-10-2016 om 03:09:03Trump tried to kiss a little girl at his rally tonight and she isn't having it (via @GoAngelo) https://t.co/rwlWe8bFQ4 reageer retweet
Wel veel undecides, maar de polls uit Texas worden steeds geloofwaardiger. Zeker nu de republikeinen wat interne polls hebben gedeeldquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:29 schreef Gambetta het volgende:
Eerder deze week had SurveyUSA al een Texas poll waar Trump een voorsprong had van slechts vier punten in de staat, nu geeft een University of Houston poll aan dat Clinton Trump in Texas tot drie punten is genaderd (41-38). Met name opvallend omdat dit kleine verschil niet lijkt te komen doordat Trump steun verliest onder Republikeinen. Clinton scoort vooral goed omdat ze het beter doet onder independents, 30-14.
Volgens hun over de senate race, maar dat kan overschat worden door de republikeinenquote:A New Hampshire poll, conducted in the last week, shows Trump losing by a whopping 14 points in the state but Sen. Kelly Ayotte leading by 1 point over Gov. Maggie Hassan. A similarly-timed Pennsylvania poll finds Trump losing by 11, but Sen. Pat Toomey up by 2 points—in part because of his respectable showing in the Philadelphia suburbs. Republican polls also find Trump narrowly trailing Hillary Clinton in Arizona, but Sen. John McCain holding a comfortable lead.
An exception to the pattern: solidly-Republican Missouri, where Trump’s lead has collapsed to 2 points
quote:The internal data, shared with National Journal by a senior Republican operative, show six Republican candidates holding narrow 1-3-point leads against their Democratic opponents, with a seventh candidate trailing by 2 points
https://www.nationaljournal.com/s/643658?unlock=XCNQD1I4XP3RF84Hquote:“We’re holding the line. Things have stabilized,” said the GOP operative, who estimated the party’s chances at holding a Senate majority at 48 percent.
Dat is wat je ze willen laten geloven!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
dus iedereen hier negeert de wikileaks.
Er staat gewoon niet zo vreselijk veel spraakmakend in die wikileaks. Dan raak je er op een gegeven moment uitgepraat. Tenzij je Hillary haat, lijkt het, dan kan je er niet over ophouden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:13 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat is wat je ze willen laten geloven!
Oh, en er is een apart topic voor.
Ik doelde meer op de blinde Trumphaat hier.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:17 schreef Broomer het volgende:
[..]
Er staat gewoon niet zo vreselijk veel spraakmakend in die wikileaks. Dan raak je er op een gegeven moment uitgepraat. Tenzij je Hillary haat, lijkt het, dan kan je er niet over ophouden.
Haat is een veel te groot woord, ik haat een 3-jarige niet als ie in zijn broek poept ik wil er alleen liever niet naast zitten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Ik doelde meer op de blinde Trumphaat hier.
quote:
Uiteraard, dat is gewoon een tool van de FSB nu.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Het is geen blinde haat hoor. Maar ik heb gewoon een teringhekel aan klootzakken met een grote bek die naar beneden trappen. Helemaal als ze dat doen om hun eigen gefaal te maskeren en per definitie als ze gaan huilebalken als ze van repliek worden gediend.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Ik doelde meer op de blinde Trumphaat hier.
Dat, en ikzelf pak nog wel eens de telefoon om een antwoord te geven. Die informatie mist.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:45 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Uiteraard, dat is gewoon een tool van de FSB nu.
Hillary werd gedagvaard door het Congress. Zij moest 33.000 emails overhandigen. Na die dagvaarding heeft zij die emails verwijdert. Dat is crimineel. Hillary gaat nog wel een keer aangeklaagd worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:42 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik vind zijn rallies altijd goed en duidelijk. Vooral als het om beleid gaat en wat hij wilt veranderen. Gewoon duidelijk, en minder politiek correct.quote:
Keep the faith!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:31 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Hillary werd gedagvaard door het Congress. Zij moest 33.000 emails overhandigen. Na die dagvaarding heeft zij die emails verwijdert. Dat is crimineel. Hillary gaat nog wel een keer aangeklaagd worden.
Donald Trump ontkent alles, en de advocaten van Melania dreigen zelfs met gerechtelijke stappen vanwege de ontmoeting tussen de schrijfster en Melania (terwijl de rest van het verhaal niet wordt betwist).quote:Revealed: 6 People Who Corroborate Natasha Stoynoff’s Story of Being Attacked by Donald Trump
Six colleagues and close friends who corroborate former PEOPLE writer Natasha Stoynoff’s account of being attacked by Donald Trump in 2005 are now coming forward. Among them is a friend who was with Stoynoff when she ran into Melania Trump later in N.Y.C.
(...)
Stoynoff’s former journalism professor, Paul McLaughlin, says that the writer called him in tears looking for advice the very night of the harrowing encounter. However, he cautioned her to remain quiet in fear of how Trump may retaliate.
“She wasn’t sure what she should do,” McLaughlin recalls. “I advised her not to say anything, because I believed Trump would deny it and try to destroy her.”
“It was tough decision but in a he said/she said we believed she would lose,” the professor said in a tweet regarding the incident. “He seemed rather nasty at the time.”
(...)
Stoynoff admits there’s a chance Trump simply pushed her own incident from his mind.
“It’s possible he just doesn’t remember it,” Stoynoff says. “It was over 10 years ago and I assume I am one of many, many women.”
http://people.com/politic(...)ow_twitter_peoplemag
De werkelijkheid is iets genuanceerder:quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:31 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Hillary werd gedagvaard door het Congress. Zij moest 33.000 emails overhandigen. Na die dagvaarding heeft zij die emails verwijdert. Dat is crimineel. Hillary gaat nog wel een keer aangeklaagd worden.
quote:Trump said, "You (Hillary Clinton) get a subpoena, and after getting the subpoena you delete 33,000 emails."
Clinton’s staff received a subpoena for Benghazi-related emails March 4. An employee managing her server deleted 33,000 of Clinton’s emails three weeks later.
The FBI found no evidence that the emails were deleted deliberately to avoid the subpoena or other requests. Clinton’s team requested for the emails to be deleted months before the subpoena came. They also argued that all the emails that would be relevant to the subpoena had already been turned over to the State Department.
We rate Trump’s claim Half True.
http://www.politifact.com(...)on-deleted-33000-em/
Hillary is goed en doet niets fout. Dat wil je horen. Ook al ben je wel of niet pro trump. Ben blij dat er hier mensen zijn die wel door de regels heen kunnen lezen en zelf na kunnen denken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:39 schreef Montov het volgende:
[..]
De werkelijkheid is iets genuanceerder:
[..]
Neuh, het is alleen wat lachwekkend dat je erop rekent dat Clinton binnenkort wordt veroordeeld tot een gevangenisstraf.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:49 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Hillary is goed en doet niets fout. Dat wil je horen. Ook al ben je wel of niet pro trump. Ben blij dat er hier mensen zijn die wel door de regels heen kunnen lezen en zelf na kunnen denken.
Tja, er zij natuurlijk genoeg (lager geplaatste) ambtenaren veroordeeld voor minder.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, het is alleen wat lachwekkend dat je erop rekent dat Clinton binnenkort wordt veroordeeld tot een gevangenisstraf.
Lock her up! Lock her up!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:55 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Tja, er zij natuurlijk genoeg (lager geplaatste) ambtenaren veroordeeld voor minder.
Piep piep nou! En da's niet eerlijk!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:55 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Tja, er zij natuurlijk genoeg (lager geplaatste) ambtenaren veroordeeld voor minder.
Als je een ster bent, kom je overal mee weg.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:55 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad een goed plan zijn. De vraag is of het congres hun eigen banen zou willen afschaffen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:29 schreef Nintex het volgende:
Die Term Limits voor congress #draintheswamp worden positief ontvangen. Hoewel hij zich denk nog minder populair heeft gemaakt bij zijn RNC collega's die teren op down ballots. Als Trump dit er doorheen krijgt liggen de politieke verhoudingen ineens heel anders.
Zo! Hij is de man met het plan! Whoopdie-fuckimg-doo.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:29 schreef Nintex het volgende:
Die Term Limits voor congress #draintheswamp worden positief ontvangen. Hoewel hij zich denk nog minder populair heeft gemaakt bij zijn RNC collega's die teren op down ballots. Als Trump dit er doorheen krijgt liggen de politieke verhoudingen ineens heel anders.
Er komt ook echt geen zinnig woord uit je toetsenbord.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:29 schreef Nintex het volgende:
Brexit gaat niet door. Trump krijgt nooit de nominatie etc.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er komt ook echt geen zinnig woord uit je toetsenbord.
"RNC collega's die teren op de down ballots"? Er teert niemand op de down ballots, zijn collega's zijn de down ballots. Er ligt ook helemaal niets 'heel anders'. Trump gaat het er ook niet 'doorkrijgen' als het congres tegen zou zijn natuurlijk. Voor zover zijn kansen op het presidentschap al niet verkeken zijn uiteraard.
Hoezo? Zij is trouwens ook te bewonderen in de film Weiner (aanrader), als echtgenote van de hoofdrolspeler.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:37 schreef hunter2011 het volgende:
Deputy Chief of Staff: Huma Abedin.
Hier gaan we komende dagen nog wel meer van horen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was een mooie film inderdaad. Ik had op sommige momenten echt medelijden met die Weiner en zijn obsessies. Ook wel leuk om te zien hoe zo'n campagne een houtje/touwtje operatie is. Even wat vrienden bellen voor geld. TV interviewtje geven en gaan met die banaan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:56 schreef Kaji het volgende:
[..]
Hoezo? Zij is trouwens ook te bewonderen in de film Weiner (aanrader), als echtgenote van de hoofdrolspeler.
Inderdaad. De film liet ook mooi zien hoe dun de scheidslijn is tussen politiek succes en publieke vernedering.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:57 schreef Nintex het volgende:
[..]
Was een mooie film inderdaad. Ik had op sommige momenten echt medelijden met die Weiner en zijn obsessies. Ook wel leuk om te zien hoe zo'n campagne een houtje/touwtje operatie is. Even wat vrienden bellen voor geld. TV interviewtje geven en gaan met die banaan.
Dat zie je ook in deze verkiezing.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:01 schreef Kaji het volgende:
[..]
Inderdaad. De film liet ook mooi zien hoe dun de scheidslijn is tussen politiek succes en publieke vernedering.
Het verschil tussen Brexit en de Amerikaanse verkiezingen wat betreft peilingen is wel zo'n dood paard dat ik het niet weer ga uitleggen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:56 schreef Nintex het volgende:
[..]
Brexit gaat niet door. Trump krijgt nooit de nominatie etc.![]()
Obama kwam ook al eens met zulke voorstellen en was een held met zijn 'Yes we can'. Totdat hij zijn ziel verkocht aan Wall Street.
Ík weet niet of je dat niet door het Congres krijgt. Het ligt een beetje aan de verkiezingsuitslag. Als je net aan met een paar Electoral Votes meer de president bent is je mandaat een stuk minder dan met een landslide. Republikeinen moesten vooral inbinden toen Obama net de verkiezingen had gewonnen in 2008, omdat hij veel steun had van het land. Hetzelfde met Bush die gigantisch hoge approval ratings genoot. Pas toen Irak implodeerde en Bush impopulair werd groeide de afkeer tegen zijn beleid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het verschil tussen Brexit en de Amerikaanse verkiezingen wat betreft peilingen is wel zo'n dood paard dat ik het niet weer ga uitleggen.
Je tweede paragraafje slaat verder als een lul op een drumstel en op het argument dat je een voorstel waar het congres mordicus tegen zou zijn niet door datzelfde congres krijgt ga je natuurlijk niet in omdat daar niets tegenin te brengen valt.
Al moet ik ze zelf uit de EU schoppen! Door de deur of door het raam, ze gaan eruit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:10 schreef oompaloompa het volgende:
We moeten sowieso nog maar zien of Brexit door gaat
Republikeinen moesten inbinden omdat de Democraten in het Huis én de Senaat een meerderheid hadden. Niet omdat meneer toevallig een mandaat had.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:09 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ík weet niet of je dat niet door het Congres krijgt. Het ligt een beetje aan de verkiezingsuitslag. Als je net aan met een paar Electoral Votes meer de president bent is je mandaat een stuk minder dan met een landslide. Republikeinen moesten vooral inbinden toen Obama net de verkiezingen had gewonnen in 2008, omdat hij veel steun had van het land. Hetzelfde met Bush die gigantisch hoge approval ratings genoot. Pas toen Irak implodeerde en Bush impopulair werd groeide de afkeer tegen zijn beleid.
De grote vraag is dan ook hoeveel steun President Crooked Hillary of President Unhinged Trump na deze bizarre verkiezingsstrijd nog zullen hebben.
Het kwartje wil niet echt vallen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:09 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ík weet niet of je dat niet door het Congres krijgt. Het ligt een beetje aan de verkiezingsuitslag. Als je net aan met een paar Electoral Votes meer de president bent is je mandaat een stuk minder dan met een landslide. Republikeinen moesten vooral inbinden toen Obama net de verkiezingen had gewonnen in 2008, omdat hij veel steun had van het land. Hetzelfde met Bush die gigantisch hoge approval ratings genoot. Pas toen Irak implodeerde en Bush impopulair werd groeide de afkeer tegen zijn beleid.
De grote vraag is dan ook hoeveel steun President Crooked Hillary of President Unhinged Trump na deze bizarre verkiezingsstrijd nog zullen hebben.
#HFPquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:37 schreef hunter2011 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moest hier niet toevallig een linkje bij?quote:
Zie edit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:29 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Moest hier niet toevallig een linkje bij?
Ik verwacht dat Trump a la de Bush regering zijn reet zal afvegen met maatregelen om energie te verduurzamen of om vervuiling tegen te gaan. Terwijl ik verwacht dat Hillary de lijn Obama voortzet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Graag nog even een uitleg daarbij.
Dit is wel erg magertjes.
Heb je dat artikel gelezen? Wat het Bush WH deed was vele malen erger. Hele dagen in de cruciale periode voor de Irak oorlog missen. Dagen waarin het Bush WH aan het liegen was over de WMD, om het land tot oorlog aan te zetten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:31 schreef cb2013 het volgende:
[..]
twitter:JamesOKeefeIII twitterde op dinsdag 18-10-2016 om 23:43:59BREAKING News: Bob Creamer, top @HillaryClinton campaign advisor, "STEPS DOWN" after today's video. Here is part of… https://t.co/5LFPCgYsRm reageer retweet
Top Clinton campaign advisor nog wel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:49 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:JamesOKeefeIII twitterde op dinsdag 18-10-2016 om 23:43:59BREAKING News: Bob Creamer, top @HillaryClinton campaign advisor, "STEPS DOWN" after today's video. Here is part of… https://t.co/5LFPCgYsRm reageer retweet
Wut? Ik las op al die pro-Clinton sites dat 'O Keefe een hoaxende crimineel is. En nu stapt er iemand van team HRC opquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:49 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Nate_Cohn twitterde op dinsdag 18-10-2016 om 20:35:38Obama's weekly approval rating in the Gallup tracker hits 54% for the first time since January 2013 https://t.co/RgftInJKbd reageer retweet
Creamer heeft geen functie bij de campagne van Clinton. Kan dus ook niet opstappen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wut? Ik las op al die pro-Clinton sites dat 'O Keefe een hoaxende crimineel is. En nu stapt er iemand van team HRC op
Is die ook, en niemand weet wie die nobody is die schijnbaar opgestapt is, volgens mij heeft die niet eens een functie bij de Clinton campagnequote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wut? Ik las op al die pro-Clinton sites dat 'O Keefe een hoaxende crimineel is. En nu stapt er iemand van team HRC op
twitter:JamesOKeefeIII twitterde op maandag 17-10-2016 om 22:58:47WOW! @FoxNews just canceled my appearance. Are these publically traded media corporations afraid of @TheJusticeDept reprisals / retaliation? reageer retweet
Zelfs Breibart lukt dat niet meerquote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:06 schreef Gambetta het volgende:
Je zou je bijna afvragen of FOX elke week een poll gaat laten uitvoeren tot ze een resultaat krijgen waar ze hun kijkers tevreden mee kunnen houden.
Ben je nu alweer een hoge functie van iemand in het team van Clinton aan het verzinnenquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben je nu alweer een hoge functie van iemand in het team van Clinton aan het verzinnen.
quote:Bob Creamer, an operative under contract with the Democratic National Committee, is stepping down after an undercover video suggests he and another man hired people to incite violence at Donald Trump rallies. CNN's Drew Griffin reports. Source: CNN
Moet dat soort bagger hier echt? Ben je daar onderhand niet vaak genoeg op aangesproken en gecorrigeerd?quote:
CNN bericht erover.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Moet dat soort bagger hier echt? Ben je daar onderhand niet vaak genoeg op aangesproken en gecorrigeerd?
Wat wil je hier nou weer mee zeggen? Snap je nou dat dit allesbehalve een "top campaign advisor" is? Een beetje onderzoek doen, een beetje kritisch nadenken, het zou zoveel helpen.quote:
Waar zeg ik dat het een top advisor is?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:18 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou weer mee zeggen? Snap je nou dat dit allesbehalve een "top campaign advisor" is? Een beetje onderzoek doen, een beetje kritisch nadenken, het zou zoveel helpen.
Ik zeg, er stapt iemand van team HRC op. Team HRC = DNC, SuperPacs en Hillary's campagne team.quote:
Zijn motivatie om af te treden is dan wel weer prima.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:17 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
CNN bericht erover.
En om dit filmpje treed bob creamer af.
In het filmpje klinkt het niet echt 'hypothetical'quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:25 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Zijn motivatie om af te treden is dan wel weer prima.
Bob Creamer maakte geen onderdeel uit van de Clintoncampagne, het maakt daarbij niet uit hoe vaak James O'Keefe het beweert. Je kan wel proberen recht te praten wat krom is maar termen als "campagne" hebben een vaste definitie, je kan er niet van maken wat je zelf wilt omdat het je goed uitkomt. Als elke Democratische operative per definitie deel zou uitmaken van de Clintoncampagne zou elke verkiezing in het land waar de DNC bij betrokken is in directe verbinding staan met de Clintoncampagne. Dat slaat natuurlijk nergens op. Dat zie je hopelijk zelf ook wel. Wat "focus on the issues" hier dan weer mee te maken heeft is mij al helemaal een raadsel, maar een dergelijke willekeurige platitude om een warrig verhaal mee af te sluiten is op zich wel toepasselijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:24 schreef Nintex het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het een top advisor is?
[..]
Ik zeg, er stapt iemand van team HRC op. Team HRC = DNC, SuperPacs en Hillary's campagne team.
Hij zat bij de campagne, was onderdeel van het campagne team en trekt zich nu terug uit het team. Focus on the issues.
De DNC werkt nu voor de Clinton campagne en andersom. Net zoals de RNC een week of twee geleden nog voor de Trump campagne werkte en vice versa.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:32 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Bob Creamer maakte geen onderdeel uit van de Clintoncampagne, het maakt daarbij niet uit hoe vaak James O'Keefe het beweert. Je kan wel proberen recht te praten wat krom is maar termen als "campagne" hebben een vaste definitie, je kan er niet van maken wat je zelf wilt omdat het je goed uitkomt. Als elke Democratische operative per definitie deel zou uitmaken van de Clintoncampagne zou elke verkiezing in het land waar de DNC bij betrokken is in directe verbinding staan met de Clintoncampagne. Dat slaat natuurlijk nergens op. Dat zie je hopelijk zelf ook wel. Wat "focus on the issues" hier dan weer mee te maken heeft is mij al helemaal een raadsel, maar een dergelijke willekeurige platitude om een warrig verhaal mee af te sluiten is op zich wel toepasselijk.
twitter:BNONews twitterde op woensdag 19-10-2016 om 00:35:07Ecuador says it has temporarily restricted access to communications at its London embassy, citing WikiLeaks' interference in U.S. election reageer retweet
twitter:BNONews twitterde op woensdag 19-10-2016 om 00:40:10MORE: Ecuador says it will continue to uphold political asylum and will safeguard Julian Assange until he reaches a safe place reageer retweet
En Weiner is ook een lekkertje dus....quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:56 schreef Kaji het volgende:
[..]
Hoezo? Zij is trouwens ook te bewonderen in de film Weiner (aanrader), als echtgenote van de hoofdrolspeler.
quote:Anthony Weiner could face federal grand jury before Election Day
A federal grand jury may convene as early as next week to hear the prosecution's argument that former congressman Anthony Weiner engaged in criminal behavior by exchanging sexual messages and pictures with a minor.
United Kingdom-based Daily Mail confirmed Tuesday evening that the state and federal government's investigation into Weiner, which commenced in late September, could be headed to a grand jury as already as late October. The FBI, New York Police Department, and U.S. attorneys in New York and North Carolina are investigating the case.
The 2013 New York City mayoral candidate was caught in August sexting an underaged girl. In addition to telling the minor, he would "bust that tight p***y so hard," one of the pictures he sent the unnamed girl had his four-year-old son in the background, prompting Child Protective Services to open an investigation into the incident.
The timing could be problematic for Weiner's wife, Huma Abedin, and her boss, Democratic nominee Hillary Clinton. Although Abedin announced she was leaving Weiner in August following his third sexting affair, the affiliation could distract voters who will hit the polls on November 8.
Weiner could face up to a year in jail if the prosecution chooses to charge him with a misdemeanor for endangering the welfare of a child.
twitter:FoxNews twitterde op woensdag 19-10-2016 om 01:49:17Fox News Poll: 2016 presidential preference among independent likely voters. https://t.co/JORxwpFJx6 reageer retweet
Logisch dat ze Trump de bus uit schoppen.quote:
Daarom is het zo vreemd dat de polls niet 80 20 in het voordeel van Hillary zijn. Maar het stuk wat ik quote ging over Hillary dus ik zie niet zo in wat Trump zijn aardigheid daar mee van doen heeft.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mensen vinden Trump nog veel minder aardig. Die scoort consequent lager.
Toegegeven, ik moest lachenquote:Op woensdag 19 oktober 2016 02:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Logisch dat ze Trump de bus uit schoppen.
Ja de kronkels die men hier maakt zijn soms echt bizar.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:38 schreef Nintex het volgende:
[..]
De DNC werkt nu voor de Clinton campagne en andersom. Net zoals de RNC een week of twee geleden nog voor de Trump campagne werkte en vice versa.
Wat jij hier probeert te betogen is dat de Democratische partij geen deel uit maakt van de Clinton campagne. Terwijl praktisch ieder kopstuk actief campagne voor haar voert.
Dat tweede filmpje is voornamelijk brainstorming. Gok dat dat maar een hypothetische situatie is en niet wat er echt gebeurd.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 07:12 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ja de kronkels die men hier maakt zijn soms echt bizar.
Dan heb je nog mensen die de filmpjes bagger vinden zonder ze waarschijnlijk te hebben bekeken.
Ik had zelf meer verwacht van die filmpjes, maar wat er tot nu toe in staat komt gewoon overeen met de werkelijkheid. Dat dat eng is voor sommigen kan ik begrijpen. Het besef dat de democraten hele smerige spelletjes spelen kan pijn doen.
Correctie, 340 keer.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 08:22 schreef Wyand het volgende:
Die bob creamer die is opgestapt wegens de fraude aantijgingen is de afgelopen jaren 430 keer in het witte huis geweest. Maar volgens Obama is er geen voter fraud?
Dit. Bronnen moet je nooit op face value geloven. Denk er eens over na, kijk wie het maakt en trek dan je conclusies. Ik neem het met een behoorlijke korrel zout.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 07:29 schreef kipknots het volgende:
[..]
Dat tweede filmpje is voornamelijk brainstorming. Gok dat dat maar een hypothetische situatie is en niet wat er echt gebeurd.
De eerste video lijkt wat echter, maar als je kijkt wat er nou echt gebeurd en naar het gebrek aan duidelijke lijnen naar de HRC campagne valt het allemaal ook wel mee.
En man die dit heeft gefilmd heeft gewoon een lange historie van het uitlokken van opmerkingen en deze dan totaal verdraaien. Dit heeft eerder al tot grote schandalen geleid. Deze video's leken toen ook overtuigend, totdat de ruwe videobeelden naar buiten kwamen en de werkelijkheid totaal anders bleek te zijn.
Eens.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 07:29 schreef kipknots het volgende:
[..]
Dat tweede filmpje is voornamelijk brainstorming. Gok dat dat maar een hypothetische situatie is en niet wat er echt gebeurd.
De eerste video lijkt wat echter, maar als je kijkt wat er nou echt gebeurd en naar het gebrek aan duidelijke lijnen naar de HRC campagne valt het allemaal ook wel mee.
En man die dit heeft gefilmd heeft gewoon een lange historie van het uitlokken van opmerkingen en deze dan totaal verdraaien. Dit heeft eerder al tot grote schandalen geleid. Deze video's leken toen ook overtuigend, totdat de ruwe videobeelden naar buiten kwamen en de werkelijkheid totaal anders bleek te zijn.
Wat gaat de term limit worden? Ik betwijfel trouwens of 2/3e van het Congres hier mee akkoord zal gaan maar soit, hij komt nu in ieder geval met een paar plannen die in ieder geval wat basis hebben in de realiteit.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 08:26 schreef Wyand het volgende:
Trump wil congressional term limit:https://www.donaldjtrump.(...)s-to-drain-the-swamp
Dat zijn nog eens broodnodige hervormingen.
Wat zegt dat?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 08:29 schreef Re het volgende:
al je zelfs door FOX wordt gecancelled ...
En toch 340 bezoekjes aan POTUS vorig jaar volgens Whitehouse.govquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:56 schreef L3gend het volgende:
[..]
Is die ook, en niemand weet wie die nobody is die schijnbaar opgestapt is, volgens mij heeft die niet eens een functie bij de Clinton campagne
Meer dan elke werkdag dus. Blijft er weinig tijd over om de campagne van Clinton te doenquote:Op woensdag 19 oktober 2016 08:43 schreef Zith het volgende:
[..]
En toch 340 bezoekjes aan POTUS vorig jaar volgens Whitehouse.gov
Volgens mij maar 8, meest recente in 2011.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 08:43 schreef Zith het volgende:
[..]
En toch 340 bezoekjes aan POTUS vorig jaar volgens Whitehouse.gov
Ah, maar hij zegt zelf dat hij stopt met z'n verantwoordelijkheden bij de campaign? Or Ben je aan het mierenneuken dan democratische campagne niet Clinton campagne is, of dat verantwoordelijkheden hebben niet hetzelfde is als werkzaamheden hebben?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:32 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Bob Creamer maakte geen onderdeel uit van de Clintoncampagne, het maakt daarbij niet uit hoe vaak James O'Keefe het beweert. Je kan wel proberen recht te praten wat krom is maar termen als "campagne" hebben een vaste definitie, je kan er niet van maken wat je zelf wilt omdat het je goed uitkomt. Als elke Democratische operative per definitie deel zou uitmaken van de Clintoncampagne zou elke verkiezing in het land waar de DNC bij betrokken is in directe verbinding staan met de Clintoncampagne. Dat slaat natuurlijk nergens op. Dat zie je hopelijk zelf ook wel. Wat "focus on the issues" hier dan weer mee te maken heeft is mij al helemaal een raadsel, maar een dergelijke willekeurige platitude om een warrig verhaal mee af te sluiten is op zich wel toepasselijk.
'Working with the campaign' betekent niet dat hij bij de campagne werkt, dat betekent dat hij samenwerkt met de campagne. Hij is er dus geen onderdeel van.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 08:50 schreef Zith het volgende:
[..]
Ah, maar hij zegt zelf dat hij stopt met z'n verantwoordelijkheden bij de campaign? Or Ben je aan het mierenneuken dan democratische campagne niet Clinton campagne is, of dat verantwoordelijkheden hebben niet hetzelfde is als werkzaamheden hebben?
Ik had het fout, 340keer bezoek aan white house sinds 2009quote:Op woensdag 19 oktober 2016 08:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens mij maar 8, meest recente in 2011.
[ afbeelding ]
Zal voornamelijk rond 2012 zijn geweest, toen hij een functie had als consultant voor de campagne van Obama. Dat deed hij overigens ook in 2008, dus ik vermoed dat zijn POTUS-bezoekjes daar wel iets mee te maken hebben gehad.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 08:54 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik had het fout, 340keer bezoek aan white house sinds 2009
Okay, ik vind het behoorlijke sprongen. Als hij als freelancer/adviseur/'operative' de campagne bijstond en ervoor betaald werd dan vind ik het wel onderdeel van de campagne.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 08:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
'Working with the campaign' betekent niet dat hij bij de campagne werkt, dat betekent dat hij samenwerkt met de campagne. Hij is er dus geen onderdeel van.
Als ik in mijn werk een ander bedrijf adviseer, en daarvoor betaald krijg, dan ben ik ook geen onderdeel van dat bedrijf.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:00 schreef Zith het volgende:
[..]
Okay, ik vind het behoorlijke sprongen. Als hij als freelancer/adviseur/'operative' de campagne bijstond en ervoor betaald werd dan vind ik het wel onderdeel van de campagne.
Nog even hierop terugkomen. Mijn favoriete opmerking uit het interview: "When I knew the Clintons they were not corrupt. They wanted money to get power. Now, I believe, they want power to get money."quote:Op woensdag 19 oktober 2016 08:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een interessant interview (59-60 minuten) met een belangrijke consultant van de Clintons sinds Clinton zijn eerste campagne voor het gouverneurschap in Arkansas.
Het zal niemand verbazen dat het ook over de invloed van het geld in de politiek gaat.
Je beseft dat de Republikeinen er weinig voor voelen om het geld 'eerlijker' te herverdelen?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nog even hierop terugkomen. Mijn favoriete opmerking uit het interview: "When I knew the Clintons they were not corrupt. They wanted money to get power. Now, I believe, they want power to get money."
Hij is sinds 2011 een Republikein. Als antwoord op de vraag waarom hij een Republikein werd - aangezien hij een aantal opmerkingen maakte die zo uit de mond van Sanders zou kunnen komen - : "For the same reason why Sanders is against Clinton". Het heeft o.a. met de TPP en de TISA en de herverdeling van geld naar de 1% te maken. Best een goede kerel.
quote:WIKILEAKS REVEALS THAT HUMA ABEDIN IS ACTUALLY HILLARY CLINTON
Or, more accurately, Hillary Clinton’s human backup drive.
Huma Abedin, the formidable, ever-present campaign vice-chairwoman of the Clinton campaign, has been called everything from Hillary Clinton’s “body woman” to a Muslim brotherhood agent, from Clinton’s closest adviser to her secret lover. The latter characterizations reveal how her status as a Muslim, and as one of the most powerful women in Washington, have made her suspect on the right. But the larger mystery of Huma Abedin remains a source of endless fascination for the press.
The release of Clinton campaign chairman John Podesta’s hacked e-mails, published October 7 by Wikileaks, promised a tantalizing look into Abedin’s inner life and her relationship with Clintonworld. Is she, as Vanity Fair’s William Cohan has written, Hillary Clinton’s secret weapon or her next big problem? The reality, it seems, is both less salacious and more interesting. As Politico notes, having reviewed the trove of Wikileaks documents, Abedin is essentially Clinton’s “external hard drive,” whose mind holds a near-exact copy of the Democratic nominee’s history and thought process. In one 2015 e-mail, for instance, Clinton staff are trying to figure out how the soon-to-be candidate should respond to the announcement of Loretta Lynch as attorney general. “Pretty sure [Clinton] knows her, but not certain,” Podesta wrote to a group of aides. “+ Huma.”
Abedin quickly responded with a quick summary of their entire relationship. “She knows Loretta,” she replied. “Not an extremely close relationship and don’t remember last time they connected. She was in running to be [Eliot] Spitzer LG [Lieutenant Governor] years ago. Hrc wanted Leecia Eve, others pushed Lynch. Regardless, definitely a cordial relationship. I would vote for a tweet.”
In another 2015 e-mail flagged by Politico, Clinton campaign manager Robby Mook pens a “Huma memo” to Podesta, discussing what role Abedin might play in the campaign and how her close relationship with the candidate makes her irreplaceable. “One issue I didn’t resolve is how much we’d want her to still participate in scheduling if she does the HQ job. I think it’s helpful for her to participate in calls and meetings because she’s the institutional memory—and that’s always invaluable.”
This portrait of Abedin as a walking Wikipedia of Clinton’s life squares with the assessment of one former adviser to Bill Clinton, who described Huma to Vanity Fair as “a mini Hillary.” As Bill Cohan reported earlier this year, Abedin has been referred to as a “second daughter” to the Clintons, while others have described Hillary and Huma as like sisters. Having begun working for Clinton in 1996, when she was a 19-year-old intern, the two women have surely spent more time together than with either of their philandering husbands. Perhaps another analogy that could be added to the list is that Huma Abedin, after twenty years as Clinton’s “shadow,” has effectively become Hillary Clinton herself, or at least a serviceable backup drive. She is, as Politico puts it, the “invaluable, irreplaceable uber-assistant of every powerful person’s dreams.”
Hehe, nu heb je die trumpeteers goed te pakken 😉😉👌quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ah. is de 941e 'smoking gun' gevonden die Clinton moet ontmaskeren als het duivelsgebroed dat ze in werkelijkheid is?
hunter2quote:
Als je als freelancer of adviseur meewerkte aan een reclame campagne dat was je onderdeel van de campagne en niet van het bedrijf. Als ik een andere onderzoeker help met z'n onderzoek dan ben ik onderdeel van het onderzoek en niet zijn universiteit.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als ik in mijn werk een ander bedrijf adviseer, en daarvoor betaald krijg, dan ben ik ook geen onderdeel van dat bedrijf.
Ik wil hier wel weer een reactie op schrijven, maar ik ben bang dat we er toch niet uit gaan komen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:48 schreef Zith het volgende:
[..]
Als je als freelancer of adviseur meewerkte aan een reclame campagne dat was je onderdeel van de campagne en niet van het bedrijf. Als ik een andere onderzoeker help met z'n onderzoek dan ben ik onderdeel van het onderzoek en niet zijn universiteit.
Als Cramer de DNC helpt met de campagne dan is hij onderdeel van de campagne en niet werknemer bij DNC.
Als. Je terug kijkt naar mijn posts zie je dan ik claim dat hij onderdeel is van de campagne.
Maar goed, men weet in een heimelijk opgenomen filmpje dus Trump die veel in reality shows voorkomt wat sappige uitspraken te ontlokken. Zijn er verder nog spannende zaken in de filmpjes te zien? Ik lees claims over 'aanranding', maar wat is het harde bewijs dat daarvoor zou worden gelverd?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:53 schreef Monolith het volgende:
Maar goed, men weet in een heimelijk opgenomen filmpje dus een consultant die veel voor de Democraten werkt wat sappige uitspraken te ontlokken. Zijn er verder nog spannende zaken in de filmpjes te zien? Ik lees claims over 'voter fraud', maar wat is het harde bewijs dat daarvoor zou worden geleverd?
Zullen we dan bij de feiten blijven? Hij had verantwoordelijkheden/werkzaamheden bij de campagne, na uitkomen video heeft hij die niet meer. Hij was in dienst bij een ander instituut,die hen detacheerde of hem deze opdracht liet doen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik wil hier wel weer een reactie op schrijven, maar ik ben bang dat we er toch niet uit gaan komen.
Ik stel gewoon een concrete vraag. Ik zie de noodzaak voor deze kleuterreactie niet zo.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:55 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Maar goed, men weet in een heimelijk opgenomen filmpje dus Trump die veel in reality shows voorkomt wat sappige uitspraken te ontlokken. Zijn er verder nog spannende zaken in de filmpjes te zien? Ik lees claims over 'aanranding', maar wat is het harde bewijs dat daarvoor zou worden gelverd?
Ik werk momenteel mee aan een onderzoek, betaald, als student-assistent. Als ik in mijn bachelorscriptie plagiaat blijk te hebben gepleegd is het onderzoek dan ook ineens waardeloos/corrupt?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:48 schreef Zith het volgende:
[..]
Als je als freelancer of adviseur meewerkte aan een reclame campagne dat was je onderdeel van de campagne en niet van het bedrijf. Als ik een andere onderzoeker help met z'n onderzoek dan ben ik onderdeel van het onderzoek en niet zijn universiteit.
Als Cramer de DNC helpt met de campagne dan is hij onderdeel van de campagne en niet werknemer bij DNC.
Als. Je terug kijkt naar mijn posts zie je dan ik claim dat hij onderdeel is van de campagne.
Nee, hij had namelijk geen verantwoordelijkheden of werkzaamheden bij de campagne. Zij vroegen hem als consultant om advies neem ik aan, maar verder werkte hij niet mee aan de campagne zelf, hij vertelde de daadwerkelijke medewerkers slechts wat volgens hem de beste manieren waren om dingen te doen, of op welke manier zij bepaalde zaken het beste konden benaderen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:56 schreef Zith het volgende:
[..]
Zullen we dan bij de feiten blijven? Hij had verantwoordelijkheden/werkzaamheden bij de campagne, na uitkomen video heeft hij die niet meer. Hij was in dienst bij een ander instituut,die hen detacheerde of hem deze opdracht liet doen.
Eens?
Ach, als het andersom was zou je ook lekker grinniken en gebruiken voor sarcastische opmerkingen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:53 schreef Monolith het volgende:
Maar goed, men weet in een heimelijk opgenomen filmpje dus een consultant die veel voor de Democraten werkt wat sappige uitspraken te ontlokken. Zijn er verder nog spannende zaken in de filmpjes te zien? Ik lees claims over 'voter fraud', maar wat is het harde bewijs dat daarvoor zou worden geleverd?
En juist veel voor handelsverdragen. Want ze hebben de steun van de 1%quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat de Republikeinen er weinig voor voelen om het geld 'eerlijker' te herverdelen?
Niet echt. Het slaat gewoon ook op een lul als een drumstel, zoals ik ook uitleg in mijn post.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:04 schreef Zith het volgende:
[..]
Ach, als het andersom was zou je ook lekker grinniken en gebruiken voor sarcastische opmerkingen.
Nou ja, dit is bijvoorbeeld natuurlijk zeer dubieus en een gevaar:quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:53 schreef Monolith het volgende:
Hij zegt zelf 'I am stepping back from my responsibilities working with the Clinton Campaign'. Zeg nou maar gewoon ja dan kunnen we over tot een ander onderwerpquote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, hij had namelijk geen verantwoordelijkheden of werkzaamheden bij de campagne. Zij vroegen hem als consultant om advies neem ik aan, maar verder werkte hij niet mee aan de campagne zelf, hij vertelde de daadwerkelijke medewerkers slechts wat volgens hem de beste manieren waren om dingen te doen, of op welke manier zij bepaalde zaken het beste konden benaderen.
Tenminste, als het een normale consultant was. Ik weet verder niet precies wat zijn werkzaamheden allemaal waren.
'With', ja. Niet 'at' or 'for'.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:08 schreef Zith het volgende:
[..]
Hij zegt zelf 'I am stepping back from my responsibilities working with the Clinton Campaign'. Zeg nou maar gewoon ja dan kunnen we over tot een ander onderwerp
Maar wat deed hij dan voor of met die campagne?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:08 schreef Zith het volgende:
[..]
Hij zegt zelf 'I am stepping back from my responsibilities working with the Clinton Campaign'. Zeg nou maar gewoon ja dan kunnen we over tot een ander onderwerp
Dit mis ik dus ook in het 2e filmpje. Geen hard bewijs.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:53 schreef Monolith het volgende:
Jij bent onderdeel van het onderzoek. Je bent zelfs een betaalde medewerker, waarschijnlijk specifiek aangenomen voor dit onderzoek.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:00 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik werk momenteel mee aan een onderzoek, betaald, als student-assistent. Als ik in mijn bachelorscriptie plagiaat blijk te hebben gepleegd is het onderzoek dan ook ineens waardeloos/corrupt?
Natuurlijk niet, er bestaat namelijk een verschil tussen mijn bijdrage en iemand die daadwerkelijk lid is van het onderzoeksteam.
Dat de Republikeinen in algemene zin vaak 'voter fraud' claimen is me wel bekend, maar de incidentie en omvang daarvan is redelijk verwaarloosbaar. Nog afgezien van de vraag wat het netto-effect is. Men neemt hierbij doodleuk stilzwijgend aan dat dit enkel zou voorkomen aan Democratische zijde, maar dat lijkt me een vrij voorbarige aanname.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:07 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Nou ja, dit is bijvoorbeeld natuurlijk zeer dubieus en een gevaar:
http://denver.cbslocal.co(...)ballots-in-colorado/
http://www.indystar.com/s(...)d-on-forms/92365268/
En toch maak ik geen deel uit van het onderzoeksteam. Dat is ook nogal logisch, ik heb niets te zeggen over de inhoud van het onderzoek.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:11 schreef Zith het volgende:
[..]
Jij bent onderdeel van het onderzoek. Je bent zelfs een betaalde medewerker, waarschijnlijk specifiek aangenomen voor dit onderzoek.
Ik claim dat die man onderdeel was van de campagne - maar niet dat hij een betaalde medewerker was (want hij was gedetacheerd)..
Iets over badderen in babybloed vermoed ik.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
Benieuwd wat er morgen weer naar buiten wordt gebracht over Clinton/De Democraten.
En ik claim niet dat hij onderdeel was van het campagne-team. Ik claim dat hij verantwoordelijkheden/werkzaamheden had voor het campagne-team.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:18 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En toch maak ik geen deel uit van het onderzoeksteam. Dat is ook nogal logisch, ik heb niets te zeggen over de inhoud van het onderzoek.
Was 1 van de meest viral videos van de primaries, Trump over Huma en Weiner:quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:37 schreef hunter2011 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lesbian power-couple...quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:28 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Was 1 van de meest viral videos van de primaries, Trump over Huma en Weiner:
Kijken of hij er nog over gaat beginnen de komende dagen
Republikeinen zijn over het algemeen wel goed om van een marginaal of niet bestaand probleem iets groots te maken.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat de Republikeinen in algemene zin vaak 'voter fraud' claimen is me wel bekend, maar de incidentie en omvang daarvan is redelijk verwaarloosbaar.
Leuk, dat soort letterlijke spookverhalen, met name omdat de Republikeinen op hun eigen manier een stuk kwalijker bezig zijn. En in hun geval ook goed gedocumenteerd.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat de Republikeinen in algemene zin vaak 'voter fraud' claimen is me wel bekend, maar de incidentie en omvang daarvan is redelijk verwaarloosbaar. Nog afgezien van de vraag wat het netto-effect is. Men neemt hierbij doodleuk stilzwijgend aan dat dit enkel zou voorkomen aan Democratische zijde, maar dat lijkt me een vrij voorbarige aanname.
quote:From 2011 to 2015, after Republicans gained control of many state governments, legislators introduced 395 bills in forty-nine states designed to make it more difficult to vote, and half the states, nearly all under Republican control, adopted such restrictions.
Theorie?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:44 schreef Ludachrist het volgende:
Gaan we nu richting de 'Hillary is stiekem een lesbo'-theorieën. Dat wordt weer lachen gieren brullen.
Kom maar op met je bewijzen dan. Of de theorieën zelf, die vind ik ook goed. Waar kan ik hier meer over lezen?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:51 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Theorie?En varkens kunnen vliegen?
We leven in 2016...kom op zeg, door er stiekum over te doen maakt ze het alleen moeilijker voor zichzelf.
Uiteindelijk gaat dit haar flink wat pegels kosten om zaakjes in de doofpot te stoppen.
www.lesbianantichrist.comquote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kom maar op met je bewijzen dan. Of de theorieën zelf, die vind ik ook goed. Waar kan ik hier meer over lezen?
Die discussie heb ik hier inderdaad ook al eerder met Lyrebird gevoerd. De fraude issue wordt door de Republikeinen enorm opgeblazen met als doel allerhande maatregelen voor om het stemmen te bemoeilijken om de verkiezingen zogenaamd 'eerlijker te maken'. Als je wat cynischer bent is het doel gewoon de opkomst te drukken onder groepen als jongeren en minderheden die in overgrote meerderheid op de Democraten stemmen. Men negeert hierbij echter dat een democratie nu juist zo inclusief mogelijk zou moeten zijn. Een democratie is helemaal niet eerlijk als je een opkomst van minder dan 50% hebt omdat je het mensen extra moeilijk heb gemaakt om te stemmen. Prima dat je eerlijkheid wilt garanderen, maar dan moet je als overheid zorgen dat mensen zich op een laagdrempelige, makkelijke manier kunnen identificeren. Daarnaast wordt er ook vrij hard gegoocheld met de indeling van districten waardoor de Republikeinen nu een flinke buffer hebben tussen 'popular vote' en 'electoral outcome' voor b.v. het huis van afgevaardigden.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:51 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Leuk, dat soort letterlijke spookverhalen, met name omdat de Republikeinen op hun eigen manier een stuk kwalijker bezig zijn. En in hun geval ook goed gedocumenteerd.
[..]
dat niet alleen, ook Clnton heeft gewoon eigenlijk niks of iig weinig te bewijzen...quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:56 schreef Gambetta het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het debat vannacht weer van een bijzonder laag niveau gaat zijn als Trump de ene wanhoopspoging na de andere zal doen om dit gat te dichten.
Een zwak excuus. Het heeft niets te maken met Rep/Dem. De personen (in dit geval Colorado Secretary of State, El Paso County Clerk and Recorder) die er op toe moeten zien hebben als taak een fatsoenlijke democratie na te streven waarbij verkiezingen eerlijk verlopen. Alleen al daarom is de uitspraak 'incidentie en omvang daarvan is redelijk verwaarloosbaar' belachelijk. Of je doet het fatsoenlijk of je doet het niet. Als dit in een willekeurige Afrikaanse bananenrepubliek aan de orde is dan is er hier ook kritiek.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat de Republikeinen in algemene zin vaak 'voter fraud' claimen is me wel bekend, maar de incidentie en omvang daarvan is redelijk verwaarloosbaar. Nog afgezien van de vraag wat het netto-effect is. Men neemt hierbij doodleuk stilzwijgend aan dat dit enkel zou voorkomen aan Democratische zijde, maar dat lijkt me een vrij voorbarige aanname.
En hoeveel aandacht is normaal als het maar, volgens de onderzoeken, om 0,02% van de gevallen gaat?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:33 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Een zwak excuus. Het heeft niets te maken met Rep/Dem. De personen (in dit geval Colorado Secretary of State, El Paso County Clerk and Recorder) die er op toe moeten zien hebben als taak een fatsoenlijke democratie na te streven waarbij verkiezingen eerlijk verlopen. Alleen al daarom is de uitspraak 'incidentie en omvang daarvan is redelijk verwaarloosbaar' belachelijk. Of je doet het fatsoenlijk of je doet het niet. Als dit in een willekeurige Afrikaanse bananenrepubliek aan de orde is dan is er hier ook kritiek.
Want er staat ook: The importance of finding and weeding out fraudulent votes is underlined by the 2002 election in Colorado’s 7th Congressional district. That race was decided by 121 votes out of more than 175,000 that were cast. In Ohio in 2010, a tax measure passed by just two votes.
Dus ja, het is wel degelijk belangrijk om dit te onderzoeken.
Betaald Hillary jou ofzo. Director Comey legt het even goed uit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:44 schreef Broomer het volgende:
[..]
Heb je dat artikel gelezen? Wat het Bush WH deed was vele malen erger. Hele dagen in de cruciale periode voor de Irak oorlog missen. Dagen waarin het Bush WH aan het liegen was over de WMD, om het land tot oorlog aan te zetten.
Die 33000 emails van Clinton zijn door een contractor gewist, omdat het als persoonlijk was geklassificeerd.
Wat is nou erger? En toch horen we alleen over die Clinton emails.
Dezelfde Comey die heeft besloten haar hiervoor niet te vervolgen. Ik neem aan dat je het dan ook met dat besluit eens bent?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:00 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Betaald Hillary jou ofzo. Director Comey legt het even goed uit.
Ja omdat de AG een privé gesprek heeft gehad met bill clinton de dag voor de onthullingen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dezelfde Comey die heeft besloten haar hiervoor niet te vervolgen. Ik neem aan dat je het dan ook met dat besluit eens bent?
Nou, mooi dat je het er mee eens bent, kunnen we dan nu ophouden over de e-mails?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:10 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Ja omdat de AG een privé gesprek heeft gehad met bill clinton de dag voor de onthullingen.
En chairperson of the DNC - Debbie Wasserman Schultzquote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:07 schreef antiderivative het volgende:
Even voor de duidelijkheid, het zijn 2 personen die hun baan kwijt zijn bij de Dems.
Scott Foval, een National Field Director
Bob Creamer, een DNC Consultant
Creamer is de echtgenoot van Jan Schakowsky die in het huis van afgevaardigden zit. En eerder in de gevangenis zat: In 2005, Creamer pleaded guilty to tax violations and $2.3 million in bank fraud in relation to his operation of public interest groups in the 1990s. He was convicted and sentenced to five months in prison at Terre Haute and eleven months house arrest
Nogmaals, het gaat niet om Rep/Dem. Maar laat ik eens meespelen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
En hoeveel aandacht is normaal als het maar, volgens de onderzoeken, om 0,02% van de gevallen gaat?
Dan ben je toch als republikein van een amper bestaand probleem iets groters aan het maken?
Dat er zo absurd veel aandacht is bij de republikeinen voor dit "probleem" heeft wat mij betreft meer te maken met het bang maken van je eigen achterban en daar zijn de republikeinen gezien hun laatste conventie heer en meester in.
Maar goed laat je vooral bang maken voor niet bestaande problemen.
Ja leuk meespelen maar ik zeg verder niks over rep vs dem, alleen maar dat de republikeinen er een groot probleem van maken terwijl het dat niet is, of je moet 0,02% een groot probleem vinden.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:44 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat niet om Rep/Dem. Maar laat ik eens meespelen.
quote:Berto Jongman: Facebook Deleting ALL Messages That Mention Crimes by Hillary Clinton
Facebook goes full Orwellian, begins deleting PRIVATE messages that mention Hillary Clinton’s crimes
As noted by The Daily Sheeple , Facebook – which has been increasingly censoring public posts about subjects it’s left-wing, big government-favoring editors don’t like, has now begun taking down and blocking disfavored content in private messages . The site posted a screen shot of a message including two links to stories on its own pages, with this ominous Facebook-generated passage in yellow block: “This message was removed because it contains blocked or harmful content.”
Leuke stropopredenering, ik zeg nergens dat het niet relevant is om het te onderzoeken. Als ik zeg 'incidentie en omvang zijn redelijk verwaarloosbaar', dan bedoel ik dat het niet of nauwelijks effect op de uitslag zal hebben. Belangrijker nog, ik zeg ook niet dat het niet onderzoek zou moeten of mogen worden, wat ik stel is dat je bij eventuele preventieve maatregelen moet meewegen wat de effecten zijn van eventuele fraude wat de effecten van de maatregelen zijn op het democratische proces. Dan valt het eerste in het niet bij het tweede. Niet voor niets zijn zoals ik ook al meermaals heb aangehaald dergelijke vormen van het drukken van kiezersopkomst in de Voting Rights Act van '65 expliciet aan banden gelegd.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:33 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Een zwak excuus. Het heeft niets te maken met Rep/Dem. De personen (in dit geval Colorado Secretary of State, El Paso County Clerk and Recorder) die er op toe moeten zien hebben als taak een fatsoenlijke democratie na te streven waarbij verkiezingen eerlijk verlopen. Alleen al daarom is de uitspraak 'incidentie en omvang daarvan is redelijk verwaarloosbaar' belachelijk. Of je doet het fatsoenlijk of je doet het niet. Als dit in een willekeurige Afrikaanse bananenrepubliek aan de orde is dan is er hier ook kritiek.
Want er staat ook: The importance of finding and weeding out fraudulent votes is underlined by the 2002 election in Colorado’s 7th Congressional district. That race was decided by 121 votes out of more than 175,000 that were cast. In Ohio in 2010, a tax measure passed by just two votes.
Dus ja, het is wel degelijk belangrijk om dit te onderzoeken.
Ahja, de vluchtige uitweg van Chewie vanuit zijn zetel in Nederland. Een marginaal probleem.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja leuk meespelen maar ik zeg verder niks over rep vs dem, alleen maar dat de republikeinen er een groot probleem van maken terwijl het dat niet is, of je moet 0,02% een groot probleem vinden.
Dus lees eerst eens goed voordat je reageert.
En nogmaals het gevoel van de kiezer zegt helemaal niks, feiten en cijfers zeggen wat en die laten zien dat het een marginaal probleem is die alleen maar groot gemaakt word door de professionele angstzaaiers die je toch echt bij de republikeinen aantreft.
Hier wat resultaten over voter impersonation tussen 2000 en 2014, als we het over verwaarloosbaarheid hebben; https://www.washingtonpos(...)illion-ballots-cast/quote:Op woensdag 19 oktober 2016 14:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Leuke stropopredenering, ik zeg nergens dat het niet relevant is om het te onderzoeken. Als ik zeg 'incidentie en omvang zijn redelijk verwaarloosbaar', dan bedoel ik dat het niet of nauwelijks effect op de uitslag zal hebben. Belangrijker nog, ik zeg ook niet dat het niet onderzoek zou moeten of mogen worden, wat ik stel is dat je bij eventuele preventieve maatregelen moet meewegen wat de effecten zijn van eventuele fraude wat de effecten van de maatregelen zijn op het democratische proces. Dan valt het eerste in het niet bij het tweede. Niet voor niets zijn zoals ik ook al meermaals heb aangehaald dergelijke vormen van het drukken van kiezersopkomst in de Voting Rights Act van '65 expliciet aan banden gelegd.
Nee dat is wat de onderzoeken uit de VS laten zien, dat het gaat om hooguit 0,02% en ja dat is marginaal.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 14:03 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Ahja, de vluchtige uitweg van Chewie vanuit zijn zetel in Nederland. Een marginaal probleem.
Vind je lezen moeilijk? Ik stel alleen maar dat het een probleem gemaakt word door de republikeinen en dat hun achterban daar heel simpel intrapt.quote:Ja, je zegt niets over Rep. vs. Dem., behalve dat je het er in elke post over hebt dat het toch echt de Reps zijn en niet de Dems....
Nog minder dan 0,02% dusquote:Op woensdag 19 oktober 2016 14:03 schreef OMG het volgende:
[..]
Hier wat resultaten over voter impersonation tussen 2000 en 2014, als we het over verwaarloosbaarheid hebben; https://www.washingtonpos(...)illion-ballots-cast/
Hillary controls the cyber!, nou ja dan had ze die hacks ook wel kunnen stoppenquote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:52 schreef hunter2011 het volgende:
Eigenlijk is het best griezelig hoe groot de macht is van het Hillary-imperium.
[..]
Tenzij......het Clinton-team die mails bewust heeft laten lekken om zo de echte schandalen uit de media te houden.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 15:18 schreef Re het volgende:
[..]
Hillary controls the cyber!, nou ja dan had ze die hacks ook wel kunnen stoppen
O nee, wat zeg je nu!quote:Op woensdag 19 oktober 2016 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tenzij......het Clinton die mails bewust heeft laten lekken om zo de echte schandalen uit de media te houden.
[ afbeelding ]
Het lijkt me inderdaad verstandig een kritische houding aan te nemen tegen gelekte e-mails, want ook aan republikeinse zijde wordt van alles bedacht om de race zo gunstig mogelijk te laten verlopen en blijkbaar is het heel simpel om alle privé-correspondentie zo op straat te gooien.quote:Sen. Marco Rubio tells ABC News Republicans are making a mistake by jumping on allegedly hacked emails released by Wikileaks to criticize Hillary Clinton. In fact, he says he won’t talk about the hacked emails at all.
"As our intelligence agencies have said, these leaks are an effort by a foreign government to interfere with our electoral process and I will not indulge it,” Rubio tells ABC news. "Further, I want to warn my fellow Republicans who may want to capitalize politically on these leaks: Today it is the Democrats. Tomorrow it could be us."
Interposition en nullification toch?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 14:07 schreef L3gend het volgende:
Wat een groter probleem is dat Republikeinse governors rechters gewoon negeren en doorgaan met het suppressen van de stemmen
https://www.thenation.com(...)store-voting-rights/
twitter:CBSNews twitterde op woensdag 19-10-2016 om 16:01:01Michael Moore has been working in secret on a new documentary all about Donald Trump https://t.co/VSAm4wczf0 https://t.co/Xz495Va4yD reageer retweet
Context?quote:
Ja tis wel klaar met Trump de idioot die steeds ''RIGGED RIGGED'' zit te roepen terwijl de verkiezingen niet eens zijn gehoudenquote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:18 schreef L3gend het volgende:
Wat National Polls
Bloomberg
Clinton 47%
Trump 38%
SurveyUSA
Clinton 46%
Trump 36%
PPRI
Clinton 51%
Trump 36%
Is Moore nog relevant?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:02 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:CBSNews twitterde op woensdag 19-10-2016 om 16:01:01Michael Moore has been working in secret on a new documentary all about Donald Trump https://t.co/VSAm4wczf0 https://t.co/Xz495Va4yD reageer retweet
.
Die uitspraak heeft eigenlijk geen significant effect gehad op Johnson in de peilingen:quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:01 schreef BaasBanaan het volgende:
Vind het wel jammer dat Johnson al uitgeschakeld heeft door die vraag over Aleppo en een buitenlandse leider. Als ze bij Clinton en Trump zo hadden gereageerd hadden we na... laten we zeggen augustus of september nauwelijks meer iets van ze gehoord hebben.
En dan bedoel ik augustus/september 2015.
quote:Every politician sometimes gets things wrong about complicated issues, sometimes practices evasive dishonesty. Trump gets things wrong all the time, pointlessly, about almost everything, and almost never corrects himself. Even if he’s not intentionally lying, he’s habitually erring. At very least, it suggests a serial carelessness with facts and a serial resistance to conceding error. Both traits seem relevant to the discussion of who should be commander-in-chief.
Read more: http://www.politico.com/m(...)214369#ixzz4NXcZSSlM
Follow us: @politico on Twitter | Politico on Facebook
Nou volgens sommigen is hij nooit relevant geweest. Het is wel altijd op.-ed. natuurlijk, maar an sich wel weer grappig.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Is Moore nog relevant?
Zijn docu's zijn niet veel beter dan het plak en knip werk van o' Keefe
HC heeft schijtveel geluk gehad dat Trump zichzelf zo beschadigt. Bij elke normale tegenkandidaat zou wat er nu naar buiten is gekomen met Wikileaks dodelijk zijn. De meest pijnlijke tot nu toe, daarover is pas sinds gisteren verslag gedaan. Bereid je maar voor op een nog veel grotere shitstorm dan dat het nu al is qua nieuws over corruptie, list en bedrog. Gelukkig voor HC heeft Trump ook gefaald om daar in het tweede debat voldoende gebruik van te maken, toen al had hij aardig wat munitie. Voor Trump is het te hopen dat zijn adviseurs hem voor het volgende debat beter voorbereiden, dan heeft hij nog een kansje.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:19 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja tis wel klaar met Trump de idioot die steeds ''RIGGED RIGGED'' zit te roepen terwijl de verkiezingen niet eens zijn gehoudenWat een rand debiel echt waar. Die slachtofferrol van hem is ook zo walgelijk
Nep republikein dat hij is.
Die is aardig stabiel gebleven.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die uitspraak heeft eigenlijk geen significant effect gehad op Johnson in de peilingen:
http://www.realclearpolit(...)n_vs_stein-5952.html
Zeker niet als je daar nog de vermoedelijk negatieve impact van de aandacht voor de twee grote kandidaten en debatten bij meeneemt.
Even los van het hoe en wat, als je Bush jr. als ijkpunt neemt dan heb je natuurlijk wel een groot probleem als beschaving.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:44 schreef Broomer het volgende:
Wat het Bush WH deed was vele malen erger.
Je hoeft niet bepaald een genie te zijn om een narcist te ontmaskeren. Jarenlang heeft hij in de media lopen roepen hoe rijk, geweldig en aantrekkelijk hij is. Het zijn juist de reacties van hem zelf op onthullingen die hem in deze positie gebracht hebben.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Terzijde, heb jij er bij stilgestaan hoe team HC aan al deze informatie omtrent Trump is gekomen? Een heel leger aan private detectives en zo.
Dat is maar zeer de vraag. Het politieke landschap in de VS is vrij sterk gepolariseerd. Vergeleken met Trump is een Cruz een 'normale tegenkandidaat', dan had Clinton het ook niet erg lastig hoeven te hebben. En dat emailgedoetje speelt al een eeuwigheid maar alsnog won ze ook heel eenvoudig de democratische voorverkiezingen. Nu kan je zeer goed betogen dat de tegenstand daarin ook zeer zwak was maar iets zegt me dat jij dat anders ziet.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
HC heeft schijtveel geluk gehad dat Trump zichzelf zo beschadigt. Bij elke normale tegenkandidaat zou wat er nu naar buiten is gekomen met Wikileaks dodelijk zijn.
Dit soort verkiezingen zijn een en al vuillapperij. Wie tegen wie maakt dan amper uit. In die zin boeien de kandidaten niet zo. De democraat is altijd corrupt en de republikein altijd racistquote:De meest pijnlijke tot nu toe, daarover is pas sinds gisteren verslag gedaan. Bereid je maar voor op een nog veel grotere shitstorm dan dat het nu al is qua nieuws over corruptie, list en bedrog. Gelukkig voor HC heeft Trump ook gefaald om daar in het tweede debat voldoende gebruik van te maken, toen al had hij aardig wat munitie. Voor Trump is het te hopen dat zijn adviseurs hem voor het volgende debat beter voorbereiden, dan heeft hij nog een kansje.
Terzijde, heb jij er bij stilgestaan hoe team HC aan al deze informatie omtrent Trump is gekomen? Een heel leger aan private detectives en zo.
In eerste instantie niet maar de combinatie van HC haar private detectives die alle schandelen hebben opgedoken en zijn reacties brengen hem nu in de problemen. Als Trump zijn adviseurs hun werk goed doen en hem gebruik laten maken van alle dirt die met Wikileaks in de laatste weken bekend is geworden over HC dan is het nog mogelijk om terug te komen, het wordt dan een kwestie van waar het USA-volk nog meer van walgt. Maar dat wisten we al, het is de verkiezing tussen de twee meest unlikeable kandidaten ooit. Als je al met zo'n dramatische rating moet beginnene aan het presidentschap, hoe erg gaat het dan wel niet na 4 jaar regeren zijn? Dat wordt nog lachen, gieren en brullen voor hen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:41 schreef fliert het volgende:
[..]
Je hoeft niet bepaald een genie te zijn om een narcist te ontmaskeren. Jarenlang heeft hij in de media lopen roepen hoe rijk, geweldig en aantrekkelijk hij is. Het zijn juist de reacties van hem zelf op onthullingen die hem in deze positie gebracht hebben.
mwah, dat Trump verder kansloos is klopt...quote:
Die kans is inderdaad aanwezig en groeiende.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:49 schreef RM-rf het volgende:
Trumps problemen bij stam-kiezers lijken vooral een probleem dat de GOP zelf behoorlijk aan een scheurproef blootstelt....
Overigens kan dat best tot een aardbeving leiden waarvan de gevolgen best lastig te voorzien zijn... misschien zelfs een partij-scheuring en ook een grote verandering voor het a,erikaanse politieke landschap (waar eigenlijk enkel plaats is voor een tweestrijd tussen twee elkaar in evenwiicht houdende parijen)
Ik had liever Selina Meyer als kandidaat gezien, maar ik geloof niet dat Clinton zo beroerd is als de Republikeinen ons willen doen geloven.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je al met zo'n dramatische rating moet beginnene aan het presidentschap, hoe erg gaat het dan wel niet na 4 jaar regeren zijn? Dat wordt nog lachen, gieren en brullen voor hen.
Het is maar net hoe je de cijfers interpreteert. Je zou kunnen zeggen dat het hem maar +- 3 procentpunten heeft gekost, je zou ook kunnen zeggen dat hij een derde van z'n kiezers is kwijt geraakt. Ik heb in ieder geval het idee dat de aandacht die de media even hadden voor de third parties na een paar van dat soort dingen weer heel snel ingezakt is.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die uitspraak heeft eigenlijk geen significant effect gehad op Johnson in de peilingen:
http://www.realclearpolit(...)n_vs_stein-5952.html
Zeker niet als je daar nog de vermoedelijk negatieve impact van de aandacht voor de twee grote kandidaten en debatten bij meeneemt.
Van 9 naar 6 zakken is toch een verlies van 1/3e.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die is aardig stabiel gebleven.
Heel misschien dat hij een paar procent had kunnen stijgen bij de zwevende kiezers als hij wel had geweten wat Allepo was (al was dat ook niet de hoofdstad van IS) maar bij zijn eigen achterban boeit het niet zoveel, die zijn toch al fel tegen ingrijpen in het buitenland.
Sterker nog, qua idealen en wat ze echt graag wil, zoals het invoeren van de TPP, is zij een ideale kandidaat voor hen. Voor de show moet ze hier en daar nog lichtjes de linkervleugel en de middenvleugel van de Democratische partij tegenmoet komen maar ze is natuurlijk een Republikein die in de kast zit. Ik vraag me af of dat zij altijd een Republikein is gebleven en enkel een Democraat werd omdat haar man dat was en hij een grote politieke carrière kon krijgen. Volgens een consultants die sinds de jaren 80 voor de Clintons werkte (over wie ik het vanochtend had) was zij altijd al rechtser: "gematigd en liberaal als het moet" in contrast met "liberaal en gematigd als het moet" voor BC.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:52 schreef fliert het volgende:
[..]
Ik had liever Selina Meyer als kandidaat gezien, maar ik geloof niet dat Clinton zo beroerd is als de Republikeinen ons willen doen geloven.
Volgens wikipedia begon ze in 1971 met Bill Clinton te daten en steunde ze in 1968 de campagne van de Democraat Eugene McCarthy.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sterker nog, qua idealen en wat ze echt graag wil, zoals het invoeren van de TPP, is zij een ideale kandidaat voor hen. Voor de show moet ze hier en daar nog lichtjes de linkervleugel en de middenvleugel van de Democratische partij tegenmoet komen maar ze is natuurlijk een Republikein die in de kast zit. Ik vraag me af of dat zij altijd een Republikein is gebleven en enkel een Democraat werd omdat haar man dat was en hij een grote politieke carrière kon krijgen. Volgens een consultants die sinds de jaren 80 voor de Clintons werkte (over wie ik het vanochtend had) was zij altijd al rechtser: "gematigd en liberaal als het moet" in contrast met "liberaal en gematigd als het moet" voor BC.
Dit is echt zo'n onzin. Als je haar plannen niet gelooft, dan kun je nog altijd naar haar record als senator kijken. In de 4 termijnen was ze telkens de 11de meest liberale senator van de senaat en stemde ze linkser dan Obama of Biden.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sterker nog, qua idealen en wat ze echt graag wil, zoals het invoeren van de TPP, is zij een ideale kandidaat voor hen. Voor de show moet ze hier en daar nog lichtjes de linkervleugel en de middenvleugel van de Democratische partij tegenmoet komen maar ze is natuurlijk een Republikein die in de kast zit.
Dat doet toch niemand? Het dient om de hypocrisie aan te geven.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Even los van het hoe en wat, als je Bush jr. als ijkpunt neemt dan heb je natuurlijk wel een groot probleem als beschaving.
Tenzij het om reflexen gaat waarmee gegooide schoenen worden gemeden, op dat vlak is het prima gesteld als dat het ijkpunt is voor deze leeftijdsgroep.
Is dat die wikileaks is illegaal reporter?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:06 schreef Refragmental het volgende:
CNN doet overigens weer eens haar trucje met het verbreken van de verbinding zodra de boodschap niet bevalt.
Dit is zeker niet de eerste keer, en zal zeker ook niet de laatste keer zijn.
Geen wonder dat het vertrouwen in de media op een all-time low staat.
Volgens mij wel.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Is dat die wikileaks is illegaal reporter?
Praat heerlijk over de top. 'Murricah!
De Amerikaanse media moeten toch echt een flinke knauw hebben gekregen wat betreft betrouwbaarheid en objectiviteit. Hoe denken zij dit op te lossen?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:06 schreef Refragmental het volgende:
CNN doet overigens weer eens haar trucje met het verbreken van de verbinding zodra de boodschap niet bevalt.
Dit is zeker niet de eerste keer, en zal zeker ook niet de laatste keer zijn.
Geen wonder dat het vertrouwen in de media op een all-time low staat.
Pussy.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:19 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja tis wel klaar met Trump de idioot die steeds ''RIGGED RIGGED'' zit te roepen terwijl de verkiezingen niet eens zijn gehoudenWat een rand debiel echt waar. Die slachtofferrol van hem is ook zo walgelijk
Nep republikein dat hij is.
Het heeft ook te maken met dat mensen van de media en de mensen van die twee partijen elkaar al heel erg lang kennen (first name basis en zo) en dat ze het over veel zaken eens zijn. Bij de derde partij kennen ze niemand. Daarom kreeg Hillary Clinton van CNN een vraag over de doodstraf aangereikt bij de voorbereiding van het debat (de exacte formulerling! Een van de vele dingen die de laatste twee dagen bleek uit de lekken) terwijl bijv. Sanders en Stein niet die luxe hebben dat ze een heel team een lastige vraag kunnen laten voorbereiden. Het valt natuurlijk heel erg slecht bij een groot deel van de stemmers van de Democraten dat iemand een voorstander is van de doodstraf.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:55 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik heb in ieder geval het idee dat de aandacht die de media even hadden voor de third parties na een paar van dat soort dingen weer heel snel ingezakt is.
Maar misschien komt het ook gewoon door de debatten.
Hij nam Bush jr. als peilpunt. Iemand merkte wat op over wat HC allemaal uitvreet, hij gaf toen als repliek dat het in vergelijking met Bush jr. wel meeviel. Dat maakt verder weinig uit, ik geef alleen maar even aan dat dat nu niet bepaald een geschikt ijkpunt is. Ik neem aan dat bijna iedereen hier, vriend en vijand, dat met mij eens is.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:06 schreef Broomer het volgende:
[..]
Dat doet toch niemand? Het dient om de hypocrisie aan te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |