abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164886247
quote:
Boerkini verboden op strand van Cannes

De burgemeester van Cannes heeft een verbod ingesteld op het dragen van boerkini's, lichaamsbedekkende badkleding die strenggelovige moslima's soms dragen.

Burgemeester David Lisnard zegt in een lokale krant dat zijn beslissing te maken heeft met de noodtoestand in het land. Het is nu verboden 'badkleding te dragen die getuigt van een religieuze overtuiging, terwijl Frankrijk nu doelwit is van terroristische acties'.
Islamitisch extremisme

"We hebben niet de sluier verboden, niet het keppeltje, niet het kruis. Er is simpelweg een verbod op het symbool van het islamitisch extremisme", zegt Lisnard.

Moslimorganisaties hebben al opgeroepen om samen in beroep te gaan tegen eventuele boetes.

http://www.rtlnieuws.nl/b(...)op-strand-van-cannes
Originele OP:
quote:
Eerder berichtte Amnesty International al over de noodtoestand in Frankrijk. Deze is oorspronkelijk ingesteld naar aanleiding van de terroristische aanslag in Bataclan, maar duurt nog steeds voort. Link naar artikel: https://www.amnesty.nl/ov(...)krijk-lijkt-oneindig

Nu gebruikt de burgemeester van Cannes het om een boerkiniverbod in te stellen op het strand van Cannes. Even ter informatie: een boerkini is een soort surfkleding met een hoofddoek.

Te gek voor woorden dat de rechtstaat in Frankrijk zo misbruikt wordt, als we nog van een rechtstaat kunnen spreken. Een typische uiting van moslimhaat als je het mij vraagt.
En er is nóg een badplaats bij in Frankrijk die boerkini's verbiedt *O*
quote:
Na de Franse stad Cannes, heeft ook een tweede badplaats aan de Côte d'Azur, Villeneuve-Loubet, het dragen van een boerkini op het strand verboden. Dat meldt de burgemeester van de badstad vandaag.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)kini-op-strand.dhtml

De gang naar het gerecht heeft niet mogen baten :W
quote:
Drie vrouwen en het Collectif contre l'islamophobie en France (CCIF) stapten naar het gerecht tegen de beslissing van de Franse filmstad. Ze vonden dat die illegaal was en eisten de opheffing ervan. De administratieve rechtbank van Nice heeft zaterdag echter hun verzoek verworpen. Volgens de rechtbank is de beslissing van de gemeente in regel met de wet op laïciteit.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)kini-op-strand.dhtml

update :

Langs bijna hele Côte d'Azur verboden

Intussen hebben bijna alle gemeenten aan de Azurenkust een boerkini-verbod uitgevaardigd.

Cagnes-sur-Mer, even ten westen van Nice, was de meest recente plaats waar dat gebeurde. De burgemeester nam die beslissing nadat er volgens hem drie vrouwen uit naburige gemeenten een "provocerende" houding hadden aangenomen met hun boerkini op het strand.

Enkel in Antibes mogen moslima's voorlopig wel nog een boerkini dragen. Volgens de burgemeester daar blijft het kledingstuk een uitzonderlijk fenomeen en stelt het geen problemen voor de openbare orde. "Al stel ik me wel vragen bij het provocerende karakter ervan, in een land waar vrouwen er 100 jaar over hebben gedaan om hun fundamentele rechten te verwerven. Provoceert een boerkini meer op het strand dan op de openbare weg?"

In verscheidene badplaatsen zijn al boetes uitgedeeld. In Nice kregen maandag alleen al acht moslima's een pv, drie anderen werden aangesproken op hun klederdracht, hoewel het zeker niet in elk geval om een boerkini gaat.
wooblabalurg
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:15:51 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164886276
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:17:57 #4
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164886311
OnlineMagazin twitterde op zaterdag 27-08-2016 om 11:15:13 🆘‼️🐸☀️🔥 #France: Yesterday in #Lyon ... at 40 degree temperature. https://t.co/UeQ7MSy0Ww reageer retweet
Dat wij dit gedogen maakt ons medeschuldig aan vrouwenmishandeling.
pi_164886313
De Koran wordt gevolgd door moslims, die een meerderheid vormen bij veel migrantengroepen.

Tegen de Bijbel is uitvoerig gerebellerd in het Westen.
Vergelijking loopt dus mank, moslims zijn niet "zoals ons maar antiracist en met een hoofddoek en zonder varkensvlees".
Pretium iustum mathematicum licet soli Deo notum. ---Juan de Lugo
pi_164886335
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:17 schreef frietenstamp het volgende:
OnlineMagazin twitterde op zaterdag 27-08-2016 om 11:15:13 🆘‼️🐸☀️🔥 #France: Yesterday in #Lyon ... at 40 degree temperature. https://t.co/UeQ7MSy0Ww reageer retweet
In de woestijn zijn mensen ook vaak bedekt om zich tegen de hitte van de zon te beschermen.
pi_164886366
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:18 schreef Pterichthys het volgende:
De Koran wordt gevolgd door moslims, die een meerderheid vormen bij veel migrantengroepen.

Tegen de Bijbel is uitvoerig gerebellerd in het Westen.
Vergelijking loopt dus mank, moslims zijn niet "zoals ons maar antiracist en met een hoofddoek en zonder varkensvlees".
Wel mooi hoe je zelf even bepaalt in welke mate mensen geloven en hoe ze dat toepassen in het dagelijks leven. Voor alle anderhalf miljard. Hilarisch dat je dit denkt te kunnen weten.
wooblabalurg
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:21:43 #8
452947 frietenstamp
pi_164886381
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

In de woestijn zijn mensen ook vaak bedekt om zich tegen de hitte van de zon te beschermen.
Geen man die er zo bijloopt.
pi_164886392
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:21 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Maak jezelf niet zo belachelijk man.
pi_164886395
quote:

[..]

pi_164886414
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:20 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wel mooi hoe je zelf even bepaalt in welke mate mensen geloven en hoe ze dat toepassen in het dagelijks leven. Voor alle anderhalf miljard. Hilarisch dat je dit denkt te kunnen weten.
Ik denk niet, ik kijk bijvoorbeeld naar wetgevingen in desbetreffende landen en publiek sentiment.
Verder, wat is de overheersende mening bij moslimgeleerden over pakweg homofilie?
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:23:27 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164886420
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:17 schreef frietenstamp het volgende:
OnlineMagazin twitterde op zaterdag 27-08-2016 om 11:15:13 🆘‼🐸☀🔥 #France: Yesterday in #Lyon ... at 40 degree temperature. https://t.co/UeQ7MSy0Ww reageer retweet
Ja fijn, maar da's dus geen burkini, en ook niet op het strand.
pi_164886423
quote:

[..]

lol :D
wooblabalurg
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:24:05 #14
452947 frietenstamp
pi_164886428
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je ziet geen verschil?
pi_164886436
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:23 schreef Pterichthys het volgende:

[..]

Ik denk niet, ik kijk bijvoorbeeld naar wetgevingen in desbetreffende landen en publiek sentiment.
Verder, wat is de overheersende mening bij moslimgeleerden over pakweg homofilie?
Dat ligt er maar net aan naar welke moslimgeleerden je luistert. Stellingen over "de islam vindt dit of dat" zijn tamelijk ridicuul omdat de islam de meest versplinterde religie ter wereld is.
pi_164886448
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:24 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je ziet geen verschil?
Ja het voorhoofd:P Maar het slaat nergens op om te zeggen dat er geen man zo bij loopt.

Afgezien van de kleur is er nu geen verschil meer :P

pi_164886480
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan naar welke moslimgeleerden je luistert. Stellingen over "de islam vindt dit of dat" zijn tamelijk ridicuul omdat de islam de meest versplinterde religie ter wereld is.
Nee, niet ridicuul. Wel een leuke manier om aan verantwoordelijkheid te ontlopen.

#nietallegeleerden
pi_164886496
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:26 schreef Pterichthys het volgende:

[..]

Nee, niet ridicuul. Wel een leuke manier om aan verantwoordelijkheid te ontlopen.
Ja, wel. Want welke moslimgeleerden bedoel je precies?
pi_164886501
quote:

[..]

Wetgevingen waarbij mannen het geloof als excuus hebben gebruikt om zichzelf een gunstigere positie te geven ken ik. Die schrijf ik altjd toe aan het geloof, omdat het kan.

Geen idee, wat is de overheersende mening bij Pastoren over pakweg kleine jongetjes je laten pijpen en in hun kontje nemen?
wooblabalurg
pi_164886525
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wetgevingen waarbij mannen het geloof als excuus hebben gebruikt om zichzelf een gunstigere positie te geven ken ik. Die schrijf ik altjd toe aan het geloof, omdat het kan.

Geen idee, wat is de overheersende mening bij Pastoren over pakweg kleine jongetjes je laten pijpen en in hun kontje nemen?
Pastoren zijn in West-Europa een uitstervende soort, en gelukkig maar.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:29:55 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164886537
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:24 schreef frietenstamp het volgende:
Je ziet geen verschil?
Zie jij geen verschil tussen een vrouw in burkini en de vrouw op jouw foto?
pi_164886551
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je weet wel, die geleerden waar alle moslims 1 op 1 naar luisteren als bijen naar hun koningin.
wooblabalurg
pi_164886561
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is omgekeerd: welke moslimgeleerden zijn niet van mening dat homofilie zondig is?
Ik kan eentje bedenken, Dayee Abdullah. Openlijk homoseksueel.
Maar dat is een kleine minderheid.
pi_164886574
Achja. Conservatieve moslims en progressief links, 1 strijd?
pi_164886577
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:29 schreef Pterichthys het volgende:

[..]

Pastoren zijn in West-Europa een uitstervende soort, en gelukkig maar.
Lekker dan voor die pastoor die alleen maar de onderlaag van de samenleving wou helpen. Jij gunt hem de dood, sympathiek van je. Ik voel je empathie als een warme deken om me heen.
wooblabalurg
pi_164886636
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:32 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Lekker dan voor die pastoor die alleen maar de onderlaag van de samenleving wou helpen. Jij gunt hem de dood, sympathiek van je. Ik voel je empathie als een warme deken om me heen.
Euh, wat?
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:36:57 #27
452947 frietenstamp
pi_164886662
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zie jij geen verschil tussen een vrouw in burkini en de vrouw op jouw foto?
Of je bent zwaar autistisch of je bent voor legaliseren van vrouwenmishandeling in NW-Europa.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:39:43 #28
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164886726
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:36 schreef frietenstamp het volgende:
Of je bent zwaar autistisch of je bent voor legaliseren van vrouwenmishandeling in NW-Europa.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
pi_164886761
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:32 schreef Pterichthys het volgende:
Achja. Conservatieve moslims en progressief links, 1 strijd?
Laat dat progressief maar weg in het kader van de omarming van dat conservatieve intolerante gedachtegoed.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:41:57 #30
452947 frietenstamp
pi_164886774
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Dat is mijn antwoord op je vraag.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:56:18 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164887039
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:41 schreef frietenstamp het volgende:

Dat is mijn antwoord op je vraag.
Fijn, dat zegt weer genoeg over jou.
Reddeloos voor redelijkheid verloren.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:00:31 #32
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164887109
quote:

[..]

Retorische vraag neem ik aan. Hoe denken de burgemeesters die een boerkiniban instelden over zaken als homofilie, gender studies, de doodstraf, of terroristen die aanslagen tegen de Franse staat plegen?

Lionnel Luca, burgemeester van Villeneuve-Loubet waar het verbod gisteren onwettig is verklaard, is voorstander van de doodstraf, en tegenstander van "gender studies", die volgens hem bedoeld zijn om pedofilie en bestialiteiten te rechtvaardigen.

Christian Estrosi van Nice, de man die dreigde enieder die de foto's van de agenten verspreidde te vervolgen, zei toen Frankrijk samenlevingscontracten invoerde dat enkel een decadente maatschappij homokoppels gelijke rechten zou geven. Stemde in 2013 tegen het homohuwelijk maar beweerde later "opgetogen te zijn dat hij het eerste homohuwelijk kon vieren"...
Nam in 2014 deel aan een herdenking van OAS militanten die in 1962 een aanslag op Charles de Gaulle, toen president van Frankrijk, pleegden.
are we infinite or am I alone
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:03:51 #33
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_164887163
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja het voorhoofd:P Maar het slaat nergens op om te zeggen dat er geen man zo bij loopt.

[ afbeelding ]

Afgezien van de kleur is er nu geen verschil meer :P

[ afbeelding ]
Dit zijn Tuaregs, een nomadische stam die de Sahara bewoont en ondanks dat zij moslim zijn, heeft hun kleding heeft niets van doen met de islam maar met de eigen cultuur.
De kleding die zij dragen is altijd blauw.
pi_164887185
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 12:03 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Dit zijn Tuaregs, een nomadische stam die de Sahara bewoont en ondanks dat zij moslim zijn, heeft hun kleding heeft niets van doen met de islam maar met de eigen cultuur.
No shit :p
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:06:08 #35
452947 frietenstamp
pi_164887203
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Fijn, dat zegt weer genoeg over jou.
Reddeloos voor redelijkheid verloren.
Klopt. Ik zie geen mogelijkheden voor nuancering in een debat over middelen voor mishandeling van vrouwen, kinderen of dieren.
pi_164891258
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 23:42 schreef Grems het volgende:

[..]

Op een schaal van broodnuchter tot een hele strip aflikken per dag, hoeveel LSD nuttigde u destijds?
Ik was jong en geloofde nog in de goedheid van de mens en de mogelijkheid van culturen om samen te leven.

Laat ik het afronden op 30 jaar geleden , dus een jeugd zonde.

Als je het in drugs termen zou uitdrukken : cold turkey.

En de ellende en debilisering gaat vrolijk voort. Gister het NOS journaal gezien?

De relativering van deze club betreffende deze gekte was / is ronduit ranzig.

Allemaal heel normaal , is eigenlijk wel goed en heel onschuldig was de boodschap.

Ja joh , een heuse bad trip zonder einde.
pi_164892151
quote:

[..]

Wat is de mening van deze burgemeesters en van bv Front National over homofilie?
Kan je aanraden je daar eens in te verdiepen, maar zal je alvast vertellen dat die niet zo van de homo-rechten zijn.

Uit die koker komen dit soort prachtige verzinsels:

http://www.joop.nl/nieuws(...)-naar-russisch-model
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_164892402
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat is de mening van deze burgemeesters en van bv Front National over homofilie?
Kan je aanraden je daar eens in te verdiepen, maar zal je alvast vertellen dat die niet zo van de homo-rechten zijn.

Uit die koker komen dit soort prachtige verzinsels:

http://www.joop.nl/nieuws(...)-naar-russisch-model
Ook dat is vrijheid van meningsuiting.
pi_164892724
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:20 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ook dat is vrijheid van meningsuiting.
Natuurlijk is dat vrijheid van meningsuiting. Maar het is wat apart als mensen aan de ene kant de (wettelijke!) beslissingen die uit deze koker komen toejuichen en bij het andere wijzen naar imams (met geen enkele wettelijke macht) die een laakbare mening over homofilie zouden hebben.
Je zou verwachten dat degene die zo wijzen naar die imams hetzelfde zouden doen bij deze burgemeesters en de fn bv.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_164892768
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat vrijheid van meningsuiting. Maar het is wat apart als mensen aan de ene kant de (wettelijke!) beslissingen die uit deze koker komen toejuichen en bij het andere wijzen naar imams (met geen enkele wettelijke macht) die een laakbare mening over homofilie zouden hebben.
Je zou verwachten dat degene die zo wijzen naar die imams hetzelfde zouden doen bij deze burgemeesters en de fn bv.
Op wie doel je nu precies?
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:53:34 #41
452947 frietenstamp
pi_164892878
quote:
Burkadraagsters zijn jihadisten, geen vrome gelovigen
Gluiperige usurpatie via de burka en de 'progressieve' definitie van keuzevrijheid

Het feit dat wij hier jaren discussies voeren over lappen stof die al dan niet rond vrouwen moeten hangen, is op zichzelf al een overwinning voor de morbide ideologie islam. Hoofddoeken wel of niet in overheidsfuncties? En voor de klas? Boerkae, ja of nee? De burkini, wat vinden we daar van?

Het is ziek en regressief en het maakt me woedend dat het zo ver heeft moeten komen. De islam had hier om te beginnen nooit een plaats moeten verwerven, deze hele discussie hoort in een beschaafd, westers land niet gevoerd te worden. Maargoed, we zitten er nu mee opgescheept. Onze wetgeving, onze manier van leven, ons idee van vrijheid is niet ingesteld op de dwingende, provocatieve, zelfmedelijdende, stapsgewijze en gluiperige usurpatietactieken waar de islam zich van bedient. Nee, wij houden niet van verbieden, dus laten we textiele onderdrukking toe onder het mom van ‘keuzevrijheid’.

Vooruitgeschoven provocatieposten
Van een hoofddoekje (“onze oma’s droegen die in de jaren vijftig allemaal!”) via gescheiden zwemmen en burkini naar allengs zwaardere besluiering en uiteindelijk het totaalgordijn, stapsgewijs wordt het uitgummen van vrouwen genormaliseerd. En er is kennelijk geen enkele rechtsgrond om dit tegen te gaan, onze duurbevochten vrijheid geldt ook voor hen die onvrijheid wensen te propageren. Nu baren islamitische totaalspoken nog opzien op de meeste schoolpleinen, deze vooruitgeschoven provocatieposten moeten zorgen voor schok en ophef. Demonstratief op niet-islamtische scholen respect eisen voor je gewaad, het heeft met vroomheid niets te maken maar met militante islamisering des te meer.

“Het zijn er in heel Nederland maar een paar honderd”, klinkt het dan. Sja. Met een paar honderd agents provocateurs kun je ver komen hoor. Kijk maar naar die paar barbapappa’s met kijkvenster die provoceren op het schoolplein: hopla, we worden gedwongen er landelijk discussie over te voeren. De school grijpt in, de politiek duikt er op, ze moeten wel. Een jengelend kind kan men uit opvoedkundig oogpunt het beste negeren, maar weigert hij gekleed naar school te gaan, dan moet je toch wát.

Lafheid en laksheid
En hier zien we wederom gebeuren wat de hele integratie tot zo een giftige mislukking heeft gemaakt: progressief-links verwart vrijheid en tolerantie met lafheid en laksheid. Het laten oprichten van moskeeën en islamitische scholen: ja, want we hebben vrijheid van godsdienst, maar uit lafheid is er nooit de eis gesteld dat Nederlands de voertaal is in dergelijke instellingen. Uit laksheid is er nooit op gelet waar het geld vandaan kwam. Folders en overheidscommunicatie in de eigen taal: desastreus voor de integratie, maar je zal toch racist worden genoemd (lafheid) en bovendien is het makkelijker om er een soort parallelle voertaal op na te houden dan om mensen te dwingen de taal te leren (laksheid).

We kunnen niet laf en laks omgaan met lieden die onze vrijheden en verworvenheden maximaal benutten om diezelfde vrijheden en verworvenheden te ondermijnen. Het is een dunne lijn: domweg de koran verbieden maakt ons geen haar beter dan de mullahs die wij zo verafschuwen, maar wegkijken van de gevaren van deze handleiding van de haat is ook onwenselijk. In het geval van de schoolplein-burka’s: burkas verbieden is strijdig met ons idee van vrijheid, maar dat wil niet zeggen dat we geen eisen mogen stellen aan omgangsvormen op plekken waar behalve totaalpinguïns ook andere mensen samenkomen. Daar denken progressieflinkse politici dus anders over, uit laffe laksheid draaien zij de hele probleemstelling om.

Raadslid Selma Bos van D66 zegt: “Ik vraag me af of scholen zomaar zulke verregaande huisregels mogen maken. Onze fractie laat dat momenteel uitzoeken.”

Huisregel van de profeet
Wacht even. Een vrouw onderwerpt zich, al dan niet vrijwillig, aan de extreem verregaande huisregels van de profeet. Er staat een non-entiteit, vormloos, gezichtsloos, onzichtbaar maar door de bespottelijke uitdossing bijzonder opvallend, midden op een schoolplein waar ouders en kinderen met elkaar interacteren, en de school die dat verbiedt, is volgens D66 de partij met de verregaande huisregels?

Ik zal eens bij mevrouw Bos op de koffie komen. Rokend plof ik op haar sofa, leg mijn voeten, met daaraan bemodderd schoeisel, op haar salontafel, weiger mijn bivakmuts af te doen en als zij zich beklaagt, zal ik sputteren over haar ‘verregaande huisregels’. Alles wat ik doe is toch binnen de grenzen van de wet? Nou dan. Dat is mijn vrijheid, respecteren graag!

Jihadisten
Dan zijn er nog de moreel zwakzinnige utopisten van GroenLinks. Mentaal amechtige deugneusjes die na generaties vegetarisme zijn verzwakt tot het niveau van de kasplantjes die zij consumeren, als het aankomt op het verdedigen van westerse normen en waarden. Tara Scally van GroenLinks vindt de keuzevrijheid erg belangrijk. “Als vrouwen in een nikab hun kinderen van het schoolplein willen ophalen zou dat moeten kunnen.” Weer een omdraaiing: als scholen geen volledig gemaskerde types tussen hun kinderen dulden, dan moet DAT kunnen! De vanzelfsprekende lafheid waarmee de keuzevrijheid van een extremist die nota bene haar eigen vrijheid beperkt, wordt gesteld boven de keuzevrijheid van een school die rekening heeft te houden met de belangen van honderden ouders en kinderen, het zou een mens bijna somber stemmen.

Wen er maar aan, overmatig gestoffeerde mokkels zullen de komende jaren zich overal laten gelden. Burkadraagsters zijn geen vrome diepgelovigen, het zijn jihadisten. Zij veroorzaken bewust strijd en tweedracht, zij proberen terrein te veroveren en zij voeren de islamitische strijd, laf, met gesloten vizier.
http://politiek.tpo.nl/co(...)een-vrome-gelovigen/
pi_164893164
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:53 schreef frietenstamp het volgende:
arisme zijn verzwakt tot het niveau van de kasplantjes die zij consumeren, als het aankomt op het verdedigen van westerse normen en waarden. Tara Scally van GroenLinks vindt de keuzevrijheid erg belangrijk. “Als vrouwen in een nikab hun kinderen van het schoolplein willen ophalen zou dat moeten kunnen.” Weer een omdraaiing: als scholen geen volledig gemaskerde types tussen hun kinderen dulden, dan moet DAT kunnen! De vanzelfsprekende lafheid waarmee de keuzevrijheid van een extremist die nota bene haar eigen vrijheid beperkt, wordt gesteld boven de keuzevrijheid van een school die rekening heeft te houden met de belangen van honderden ouders en kinderen, het zou een mens bijna somber stemmen.

Wen er maar aan, overmatig gestoffeerde
Die bron. :') x oneindig.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:10:07 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164893264
quote:
Godsvliegendevinkentering, wat een raaskallende schuimbekbitch is die Nanninga toch.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:12:52 #44
452947 frietenstamp
pi_164893356
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:05 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Die bron. :') x oneindig.
Ja bah. Een vrije westerse vrouw. :r
pi_164893372
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:12 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ja bah. Een vrije westerse vrouw. :r
En wat voor één. :') ___!
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:14:37 #46
452947 frietenstamp
pi_164893404
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Godsvliegendevinkentering, wat een raaskallende schuimbekbitch is die Nanninga toch.
Kijk jou dan schuimbekken. _O-
pi_164893729
Waarom gaat het met het boerkini verbod het altijd over het recht op geloof en dat soort nonsens. En bijna nooit over veiligheid. Voor mij is een verbod logisch, omdat het een deel van je gelaat bedekt en daarmee kun je nooit iemand aanwijzen als dader als het een boerka of een boerkini draagt.

Het niet dragen van een hoofddoek is voor mij net zo logisch als het niet dragen van een helm of een bivakmuts. En met de hedendaagse terroristische dreigingen wordt zo'n verbod voor mij alleen maar logischer.

ps. een non hoeft van mij ook niet een habijt te dragen, dat vind ik ook volkomen ouderwets en niet van deze gevaarlijke tijd. Tijdens het identificeren door politie moet je gewoon je hele gezicht kunnen laten zien.
pi_164893796
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:25 schreef MakkieR het volgende:
Waarom gaat het met het boerkini verbod het altijd over het recht op geloof en dat soort nonsens. En bijna nooit over veiligheid. Voor mij is een verbod logisch, omdat het een deel van je gelaat bedekt en daarmee kun je nooit iemand aanwijzen als dader als het een boerka of een boerkini draagt.

Het niet dragen van een hoofddoek is voor mij net zo logisch als het niet dragen van een helm of een bivakmuts. En met de hedendaagse terroristische dreigingen wordt zo'n verbod voor mij alleen maar logischer.

ps. een non hoeft van mij ook niet een habijt te dragen, dat vind ik ook volkomen ouderwets en niet van deze gevaarlijke tijd. Tijdens het identificeren door politie moet je gewoon je hele gezicht kunnen laten zien.
Bij de boerkini zie je het gezicht.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:36:26 #49
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164893932
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 12:03 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Nope, ze staan bekend om hun blauwe kledij, maar ze dragen ook andere kleuren.
pi_164894533
Laat me raden: Weer strijden haatbaarden zij aan zij met progressieven voor het recht hun minderwaardige vrouw te kunnen blijven behandelen als een hond?
pi_164894725
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 12:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Retorische vraag neem ik aan. Hoe denken de burgemeesters die een boerkiniban instelden over zaken als homofilie, gender studies, de doodstraf, of terroristen die aanslagen tegen de Franse staat plegen?

Lionnel Luca, burgemeester van Villeneuve-Loubet waar het verbod gisteren onwettig is verklaard, is voorstander van de doodstraf, en tegenstander van "gender studies", die volgens hem bedoeld zijn om pedofilie en bestialiteiten te rechtvaardigen.

Christian Estrosi van Nice, de man die dreigde enieder die de foto's van de agenten verspreidde te vervolgen, zei toen Frankrijk samenlevingscontracten invoerde dat enkel een decadente maatschappij homokoppels gelijke rechten zou geven. Stemde in 2013 tegen het homohuwelijk maar beweerde later "opgetogen te zijn dat hij het eerste homohuwelijk kon vieren"...
Nam in 2014 deel aan een herdenking van OAS militanten die in 1962 een aanslag op Charles de Gaulle, toen president van Frankrijk, pleegden.
Ja, wij hebben al genoeg aan onze eigen conservatieve zotten zonder nog een heel pakket ervan te moeten installeren.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:29:17 #52
452947 frietenstamp
pi_164894758
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 18:15 schreef Braindead2000 het volgende:
Laat me raden: Weer strijden haatbaarden zij aan zij met progressieven voor het recht hun minderwaardige vrouw te kunnen blijven behandelen als een hond?
:Y
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:55:33 #53
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_164895249
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nope, ze staan bekend om hun blauwe kledij, maar ze dragen ook andere kleuren.
Heb je gelijk in.
pi_164898948
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar kennelijk kun je er verder inhoudelijk niets op aanmerken......

Ze heeft ook gewoon gelijk. Het ging met die hoofddoekjes immers ook zo. Inmiddels kun je in je eigen bedrijf die vodden niet weigeren, hoezo keuzevrijheid?
pi_164899791
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 21:41 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Maar kennelijk kun je er verder inhoudelijk niets op aanmerken......

Ze heeft ook gewoon gelijk.
Neuh, ze projecteert alleen haar woede en aversie t.a.v. de islam op moslima's. Dat hele idee van de vijfde colonne, waarbij moslima's diep in hun vuistje lachen als ze 's avonds thuiskomen en de krant openslaan slaat nergens op. Maar goed, als je er die illusie op nahoudt wordt het ook wat makkelijker om net te doen alsof hier paal en perk aan gesteld moet worden.
pi_164900158
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, ze projecteert alleen haar woede en aversie t.a.v. de islam op moslima's. Dat hele idee van de vijfde colonne, waarbij moslima's diep in hun vuistje lachen als ze 's avonds thuiskomen en de krant openslaan slaat nergens op. Maar goed, als je er die illusie op nahoudt wordt het ook wat makkelijker om net te doen alsof hier paal en perk aan gesteld moet worden.
Nee, dat is slechts jouw manier om de feiten te verdraaien. Er zit wel degelijk een politieke/maatschappelijke agenda achter dat gedrag, de praktijk tav de hoofddoekjes bewijst dat. Maar ja, je moet toch wat zeggen hè. Alles beter dat te moeten toegeven dat er wel degelijk een islamisering gaande is. Stel je voor zeg! Al Sahaf is er niks bij.
pi_164900495
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:27 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee, dat is slechts jouw manier om de feiten te verdraaien. Er zit wel degelijk een politieke/maatschappelijke agenda achter dat gedrag, de praktijk tav de hoofddoekjes bewijst dat.
Ja, laten we het er maar op houden dat het allemaal een groot complot is.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:06:07 #58
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164901258
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 18:15 schreef Braindead2000 het volgende:
Doe effe normaal ja?
Honden worden beter behandeld.
pi_164901884
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, laten we het er maar op houden dat het allemaal een groot complot is.
Het is geen complot, het is een opportunistisch proces van religieuze kernfiguren waarbij mensen zoals jij als useful idiots worden gebruikt.
pi_164901960
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is geen complot, het is een opportunistisch proces van religieuze kernfiguren waarbij mensen zoals jij als useful idiots worden gebruikt.
Het is geen complot maar er zijn wel bepaalde figuren die de boel van bovenaf aansturen en moslima's die niet beter weten laten geloven dat het echt een eigen keuze is of kan zijn. Zoiets? Dat klinkt nog steeds als een complot, maar vooruit.
pi_164902043
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is geen complot maar er zijn wel bepaalde figuren die de boel van bovenaf aansturen en moslima's die niet beter weten laten geloven dat het echt een eigen keuze is of kan zijn. Zoiets? Dat klinkt nog steeds als een complot, maar vooruit.
Er is geen aansturing, het is puur opportunisme, maar met een doel.
pi_164902076
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er is geen aansturing, het is puur opportunisme, maar met een doel.
Dus moslima's die beweren dat ze zelf willen bepalen in welke kleding ze rondlopen doen dat niet omdat ze dat zelf willen bepalen maar omdat ze Nederland willen zien veranderen in een theocratie ofzo?
pi_164902104
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus moslima's die beweren dat ze zelf willen bepalen in welke kleding ze rondlopen doen dat niet omdat ze dat zelf willen bepalen maar omdat ze Nederland willen zien veranderen in een theocratie ofzo?
Sommige, andere zijn dezelfde useful idiots als jij.
  zondag 28 augustus 2016 @ 01:17:46 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164904052
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ze doen gewoon wat hen wordt gezegd, al wordt hetzo verteld dat ze denken dat ze het zelf hebben bedacht en dat het vrije wil is.
Een en al indoctrinatie en hersenspoelen. Vooral opvallend omdat 35 jaar geleden helemaal geen issue was.
pi_164904192
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Bij de boerkini zie je het gezicht.
Dat is voor mij niet genoeg, ik wil iemand volledig kunnen zien op het strand, dat geeft voor mij een veiliger gevoel.
  zondag 28 augustus 2016 @ 01:38:03 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164904303
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:27 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat is voor mij niet genoeg, ik wil iemand volledig kunnen zien op het strand, dat geeft voor mij een veiliger gevoel.
Hoeveel bomgordels passen onder een boerkini :?
pi_164904488
quote:
5s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoeveel bomgordels passen onder een boerkini :?
Terreur is meer dan een bomgordel alleen, terreur is ook het creëren van een gevoel van angst, maar daar gaat het niet om, ik voel mij prettiger als degene die naast mij ligt net zoveel laat zien van zichzelf als ik dat doe, de vraag is dan "wat heb je te verschuilen" en eerlijk gezegd houd ik daar niet zo van.
pi_164905190
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:59 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Terreur is meer dan een bomgordel alleen, terreur is ook het creëren van een gevoel van angst, maar daar gaat het niet om, ik voel mij prettiger als degene die naast mij ligt net zoveel laat zien van zichzelf als ik dat doe, de vraag is dan "wat heb je te verschuilen" en eerlijk gezegd houd ik daar niet zo van.
Huid :o
pi_164905380
De wondere wereld van de """""vooruitstreven""""den".

De progressieven over deze man en zijn stemmers: "Hij is een haatzaaier, een angstzaaier, een volksmenner, hersenspoelt zijn kiezer die niet zelf kunnen denken, die kwetsbaar zijn voor haatzaaien, mag dit niet zeggen, mag dat niet zeggen, moet vervolgd worden om de arme hersentjes van zijn volgelingen te beschermen. (Dat, terwijl de gemiddelde PVV'er hem 1 keer in de twee maanden op tv ziet.)

De progressieven over de vrouwen van deze mannen.....

... die zo gekleed zijn en 24 uur per dag hun superieure mannen om zich heen hebben: "Het is haar vrije keuze om een boerka te dragen, het is eigenlijk een uiting van feminisme, dit wil ze zelf, schandalig om haar zonder boerka of burkini door het leven te laten gaan, het is goed voor haar levensgeluk, heeft niks met de onderdanige positie van een vrouw te maken in de islam, dit is puur haar eigen keuze zonder invloed van buitenaf."
pi_164905396
quote:
Maak jezelf niet zo belachelijk.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_164905950
quote:

[..]

Boe! :Y)

pi_164906100
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het bizarre is dat die hoofddoek afgaat wanneer de voordeur wordt dichtgegooid en men thuis de krant gaat lezen. (al zal die krant eerder een schotelantenne zijn :) ) Ik vind dat religie juist achter de voordeur moet plaatsvinden en niet binnen de openbare ruimte. (al beschouw ik de islam zelf niet als een religie, maar als een totalitaire ideologie)

Waarom mogen moslims wel bidden tijdens werktijd, maar wanneer een gelovige van een andere religie diezelfde vraag stelt fijntjes wordt gewezen op het gegeven dat hier geen ruimte voor bestaat en dat zijn religiebeoefening een privé aangelegenheid behoort te zijn? Of stel het omgekeerde voor, je hebt een team van gelovige mensen die allemaal willen bidden tijdens werktijd? Toch te zot voor woorden? Trek het dan gelijk en maak dit binnen nieuw te maken wetgeving mogelijk.

In een gelijkwaardige samenleving doen we niet aan onderscheiding en gedragen we ons conform wat van ons wordt verwacht. Het basisprincipe van een multiculturele samenleving is niet dat we mini-samenlevinkjes creëren binnen een al bestaande samenleving. Maar maak dat maar eens een verblinde multiculturele idealist duidelijk. Die gaat weer op zijn gebruikelijke manier krakelen, krijsen en verontwaardigd de racistenkaart trekken. Met een beetje lol horen we weer de alom bekende Hitlervergelijking.
pi_164906146
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het bizarre is dat die hoofddoek afgaat wanneer de voordeur wordt dichtgegooid en men thuis de krant gaat lezen. (al zal die krant eerder een schotelantenne zijn :) )
Ik snap even niet waarom dat zo bizar is.
pi_164906275
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkbaar gelden die zogenaamde religieuze normen en waarden ineens niet achter de voordeur. Bedekt is bedekt.

Veel moslima's worden gedwongen zo'n hoofddoek te dragen. Want hun onzekere en boze mannetjes zijn bang dat ze ten prooi kunnen vallen aan concurrenten. Of ze zijn zodanig geïndoctrineerd dat ze dit uit 'vrijwillige' basis doen maar waarbij het onderliggende principe onderscheiding en provocatie is. Vaak hebben ze het zelf niet eens door.
pi_164906335
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het bizarre is dat die hoofddoek afgaat wanneer de voordeur wordt dichtgegooid en men thuis de krant gaat lezen. (al zal die krant eerder een schotelantenne zijn :) ) Ik vind dat religie juist achter de voordeur moet plaatsvinden en niet binnen de openbare ruimte. (al beschouw ik de islam zelf niet als een religie, maar als een totalitaire ideologie)

Waarom mogen moslims wel bidden tijdens werktijd, maar wanneer een gelovige van een andere religie diezelfde vraag stelt fijntjes wordt gewezen op het gegeven dat hier geen ruimte voor bestaat en dat zijn religiebeoefening een privé aangelegenheid behoort te zijn? Of stel het omgekeerde voor, je hebt een team van gelovige mensen die allemaal willen bidden tijdens werktijd? Toch te zot voor woorden? Trek het dan gelijk en maak dit binnen nieuw te maken wetgeving mogelijk.

In een gelijkwaardige samenleving doen we niet aan onderscheiding en gedragen we ons conform wat van ons wordt verwacht. Het basisprincipe van een multiculturele samenleving is niet dat we mini-samenlevinkjes creëren binnen een al bestaande samenleving. Maar maak dat maar eens een verblinde multiculturele idealist duidelijk. Die gaat weer op zijn gebruikelijke manier krakelen, krijsen en verontwaardigd de racistenkaart trekken. Met een beetje lol horen we weer de alom bekende Hitlervergelijking.
Heel raar ja, het Gorlaeus gebouw van de Universiteit van Leiden heeft ook van die ruimtes... Idioot als je het mij vraagt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_164906464
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 10:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Blijkbaar gelden die zogenaamde religieuze normen en waarden ineens niet achter de voordeur. Bedekt is bedekt.
Zo raar is dat niet als je de achterliggende gedachte er van in ogenschouw neemt. Vooruit, die is op zichzelf wel vreemd maar het hele punt is juist dat het gaat om het bedekken in gezelschap anders dan familie.
pi_164906552
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 10:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo raar is dat niet als je de achterliggende gedachte er van in ogenschouw neemt. Vooruit, die is op zichzelf wel vreemd maar het hele punt is juist dat het gaat om het bedekken in gezelschap anders dan familie.
Bedekt is bedekt! Consistent zijn anders raken mensen in de war. :o
wooblabalurg
pi_164907009
quote:
[..]
En kostte het veel moeite om het eruit te persen :D
quote:
Vooruit, die is op zichzelf wel vreemd
pi_164907068
quote:

[..]

Daarmee geef je wel een specifiek signaal af aan datzelfde gezelschap. Want de onderliggende gedachte van een hoofddoek staat in de Koran geciteerd als een kuisheidsideaal.

Wat zegt dat nu over de personen die deel uitmaken van dat gezelschap? Dat zo'n vrouw versierd of belaagd zou kunnen worden zonder die hoofddoek? Dat die mensen binnen dat gezelschap daartoe in staat zijn omdat het geen moslims zijn? Of dat ze daar als moslima aanleiding toe geeft wanneer ze die hoofddoek niet omdoet? Wat zegt dat dan over alle vrouwen die geen hoofddoek dragen? Dat ze daarmee bepaalde ongewenste zaken uitlokken? Daar zelf verantwoordelijk voor zijn?
pi_164907140
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 10:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En kostte het veel moeite om het eruit te persen :D

[..]

Je snapt het echt niet hè?
pi_164907161
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daarmee geef je wel een specifiek signaal af aan datzelfde gezelschap. Want de onderliggende gedachte van een hoofddoek staat in de Koran geciteerd als een kuisheidsideaal.

Wat zegt dat nu over de personen die deel uitmaken van dat gezelschap?
Betrek jij de manier waarop een vrouw gekleed is altijd op jezelf?
pi_164907187
quote:

[..]

Wat zegt dat nu over de personen die deel uitmaken van dat gezelschap? Dat zo'n vrouw versierd of belaagd zou kunnen worden zonder die hoofddoek? Dat die mensen binnen dat gezelschap daartoe in staat zijn omdat het geen moslims zijn? Of dat ze daar als moslima aanleiding toe geeft wanneer ze die hoofddoek niet omdoet? Wat zegt dat dan over alle vrouwen die geen hoofddoek dragen? Dat ze daarmee bepaalde ongewenste zaken uitlokken? Daar zelf verantwoordelijk voor zijn?
Dat het vanzelfsprekend is dat die mensen zich weten te gedragen.
pi_164907198
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet hè?
Ik snap het prima, het woordje 'vooruit' zegt het helemaal >:)
pi_164907217
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik snap het prima, het woordje 'vooruit' zegt het helemaal >:)
Oké man.
pi_164907425
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat het vanzelfsprekend is dat die mensen zich weten te gedragen.
Blijkbaar niet, want anders hoef je die hoofddoek niet om. Geef me één andere reden dan dit kuisheidsideaal om een hoofddoek te dragen.

In een moderne vrije samenleving hoeven vrouwen zich niet te bedekken omdat ze anders belaagd zouden worden door mannen. Tuurlijk, elke samenleving kent zijn zedenmisdrijven maar die komen in landen waar het juist verplicht is om een hoofddoek te dragen ook veelvuldig voor.

Dus feitelijk bestaat er geen echt argument om een hoofddoek te dragen anders dan de sociale druk om hem te moeten dragen of om jezelf te onderscheiden van vrouwen die ze niet dragen. Daar kan provocatie (zoals we zien bij de nog niet zolang uitgevonden boerkini) een uiterst middel voor zijn.

Daarbij is het bizar dat je binnen de Koran het woord hoofddoek nergens tegenkomt. In wat nu strenge moslimlanden zijn liepen vrouwen vroeger gewoon ongesluierd rond. Kijk maar naar de beelden van Afghanistan uit de jaren zestig en zeventig en dan sta je verbaasd dat we anno 2016 ineens zo'n discussie moeten voeren over zoiets als een hoofddoek en een boerkini. Ophouden met die flauwekul, bij wet vastleggen en lekker achter de voordeur doen. Er zijn ook mensen die graag indiaantje spelen achter de voordeur (met hoofdtooi en totempaal erbij) maar dit niet opeisen in de publieke ruimte. Zoals het hoort.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:23:22 #86
3542 Gia
User under construction
pi_164907473
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:25 schreef MakkieR het volgende:
Voor mij is een verbod logisch, omdat het een deel van je gelaat bedekt en daarmee kun je nooit iemand aanwijzen als dader als het een boerkini draagt.
Het?

quote:

Tijdens het identificeren door politie moet je gewoon je hele gezicht kunnen laten zien.
Overigens bedekt de boerkini het gezicht helemaal niet. Heeft niets te maken met een boerka. Lijkt best veel op een wetsuit met capuchon, eigenlijk
pi_164907509
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want anders hoef je die hoofddoek niet om. Geef me één andere reden dan dit kuisheidsideaal om een hoofddoek te dragen.

In een moderne vrije samenleving hoeven vrouwen zich niet te bedekken omdat ze anders belaagd zouden worden door mannen. Tuurlijk, elke samenleving kent zijn zedenmisdrijven maar die komen in landen waar het juist verplicht is om een hoofddoek te dragen ook veelvuldig voor.

Dus feitelijk bestaat er geen echt argument om een hoofddoek te dragen anders dan de sociale druk om hem te moeten dragen of om jezelf te onderscheiden van vrouwen die ze niet dragen. Daar kan provocatie (zoals we zien bij de nog niet zolang uitgevonden boerkini) een uiterst middel voor zijn.

Daarbij is het bizar dat je binnen de Koran het woord hoofddoek nergens tegenkomt. In wat nu strenge moslimlanden zijn liepen vrouwen vroeger gewoon ongesluierd rond. Kijk maar naar de beelden van Afghanistan uit de jaren zestig en zeventig en dan sta je verbaasd dat we anno 2016 ineens zo'n discussie moeten voeren over zoiets als een hoofddoek en een boerkini. Ophouden met die flauwekul, bij wet vastleggen en lekker achter de voordeur doen. Er zijn ook mensen die graag indiaantje spelen achter de voordeur (met hoofdtooi en totempaal erbij) maar dit niet opeisen in de publieke ruimte. Zoals het hoort.
Je had het over de situatie dat men thuis die hoofddoek niet hoeft te dragen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:26:18 #88
3542 Gia
User under construction
pi_164907535
quote:

[..]

Dus, als jij in een strak broekje loopt, moet iedereen ook zo bloot. Draag jij een shirtje, dan mogen anderen dat ook.

Als ik op het strand ga liggen met een shirt met lange mouwen en een dunne, wijde lange broek, dan moet ik dat helemaal zelf weten.

Jij bepaalt voor niemand hoe bloot ze op het strand moeten gaan liggen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:29:29 #89
3542 Gia
User under construction
pi_164907587
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de buurvrouw ook binnen haar hoofdbedekking op. Stel dat er iemand aanbelt! Misschien dat ze het afzet als ze met alleen het eigen gezin is, maar anders draagt ze het binnen ook.
pi_164907666
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je had het over de situatie dat men thuis die hoofddoek niet hoeft te dragen.
Zoals verwacht pareer je opnieuw al mijn gegeven argumenten.
pi_164907712
quote:
In een moderne vrije samenleving hoeven vrouwen zich niet te bedekken omdat ze anders belaagd zouden worden door mannen.
Leuk dat je vindt dat dat niet hoeft, maar het lijkt me nog altijd aan een vrouw zelf om te bepalen of ze zich bedekt of niet.
pi_164907720
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, als jij in een strak broekje loopt, moet iedereen ook zo bloot. Draag jij een shirtje, dan mogen anderen dat ook.

Als ik op het strand ga liggen met een shirt met lange mouwen en een dunne, wijde lange broek, dan moet ik dat helemaal zelf weten.

Als je iets draagt dat past in onze samenleving, dan zul je mij er echt niet over horen. Maar als mij iets opvalt, wat niet klopt, wat dreigend overkomt, dan ben ik de eerste die de politie belt. (en ik ben vast niet de enige)
pi_164907739
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Behalve de islam, die doet dat wel.

En zegt praktisch tegen vrouwen wereldwijd; Alleen als gij u bedekt verdient u respect, anders niet.
Als gij uw huid/haar/lichaam niet bedekt (en parfum draagt), bent gij er zelf schuld aan dat gij aangerand/verkracht word. Gij roept het immers over uwzelf af omdat gij aantoont maling te hebben aan allah en uw broeders.

Met andere woorden, de meeste westerse vrouwen zijn verdorven hoeren, in de ogen van een moslim(a). Wat vind jij daar van?

(Of ben je zelf toevallig moslima?)
pi_164907747
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zoals verwacht pareer je opnieuw al mijn gegeven argumenten.
Ik heb jouw tekst niet verder gelezen dan de eerste zin omdat je zelf duidelijk niet meer wist waar je het over had.
pi_164907791
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:36 schreef SpaceOddity het volgende:
Met andere woorden, de meeste westerse vrouwen zijn verdorven hoeren, in de ogen van een moslim(a). Wat vind jij daar van?
Dat zijn jouw woorden, niet de woorden van 'de gemiddelde moslima' ofzo.
pi_164907794
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:35 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als je iets draagt dat past in onze samenleving
Je bedoelt waarschijnlijk jouw samenleving, aangezien iedereen onderdeel is van de samenleving waardoor het automatisch erin zou passen.
wooblabalurg
pi_164907834
quote:

[..]

Is dit het stukje dat we de Franse burgermeester gaan negeren, spannend!
wooblabalurg
pi_164907861
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Leuk dat je vindt dat dat niet hoeft, maar het lijkt me nog altijd aan een vrouw zelf om te bepalen of ze zich bedekt of niet.
Nee, dat bepalen ze niet zelf. Dat wordt voor hun bepaald, ongeacht ze dit via subtiele indoctrinatie gebeurd of via sociale druk.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:41:17 #99
3542 Gia
User under construction
pi_164907862
quote:

[..]

Je hebt gelijk dat zij van hun kant ook moeten gaan snappen dat vrouwen in bikini geen loslopend wild is. Dat is een omslag in het denken over vrouwen. Zij zijn eeuwenlang geïndoctrineerd met het idee dat de vrouw zich moet bedekken, omdat mannen hun zucht naar seks anders niet kunnen beteugelen.

Maar dat heeft gewoon tijd nodig. Wij liepen rond 1900 ook in veel bedektere badkleding, zowel de mannen als de vrouwen. Dat is gaandeweg de jaren steeds bloter geworden.

De moslims die hier geboren zijn en nu ook al weer kinderen hebben, groeien op met het beeld van vrouwen die niet helemaal bedekt zijn, met losse haren, enz. Veel van de vrouwen conformeren zich ook niet meer aan de regels. En dan ligt het aan de opvoeding van die mannen of zij een vrouw kiezen die zich westers kleedt en gedraagt, of een onderdanig mutske uit het rifgebergte.

Ik ken zo'n Marokkaan. Eerste vrouw was te verwesterd, die heeft ie verlaten en nu heeft hij een meer conservatieve vrouw, en 5 kinderen tussen de 1 en 7 jaar oud.

Het heeft gewoon tijd nodig. Maar hoe harder het westen probeert die omslag af te dwingen hoe strenger in de leer zij worden.

Kijk, veiligheid moet voorop staan. Even terug naar het strand:
Moslima's lagen altijd met losse, wijde gewaden op het strand en gingen daar ook de zee mee in. Daar kun je onder verstoppen wat je wilt. Maar zwemmen met die gewaden, is levensgevaarlijk, zeker in zee. De boerkini verhult niet de vormen, verbergt niet het gezicht en is veilig genoeg om mee te zwemmen, net zoals een wetsuit. Daar komt bij dat je daar niets onder kunt verstoppen.

Maar bang zijn van elke moslima die je ziet, slaat echt helemaal nergens op.
Nu worden ze van het strand geweerd, straks uit de winkelpassages, de bus/trein, de bioscoop en ga zo maar door. Waarom?
pi_164907904
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb jouw tekst niet verder gelezen dan de eerste zin omdat je zelf duidelijk niet meer wist waar je het over had.
Dan moet je ook niet op een discussieforum rondhangen als je niet bereid bent inhoudelijk op andermans argumenten in te gaan. Simpel feit is dat je geen tegenargument kunt geven op mijn eerder gegeven stellingen en vervolgens de strategie van het pareren gebruikt.
pi_164907934
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet op een discussieforum rondhangen als je niet bereid bent inhoudelijk op andermans argumenten in te gaan. Simpel feit is dat je geen tegenargument kunt geven op mijn eerder gegeven stellingen en vervolgens de strategie van het pareren gebruikt.
Als ik antwoord geef op een vraag over de situatie dat men geen hoofddoek draagt is een reactie over wanneer men wel een hoofddoek draagt niet relevant.
pi_164907939
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Draai je om en slaap verder.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:45:52 #103
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164907967
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:44 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Draai je om en slaap verder.
Zijn het niet juist de mensen die dingen invullen voor anderen die in een schemerwereld verkeren. :o
wooblabalurg
pi_164908007
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk jouw samenleving, aangezien iedereen onderdeel is van de samenleving waardoor het automatisch erin zou passen.
Totdat er een aanslag wordt gepleegd dan past niet iedereen meer automatisch in de samenleving.
Het is gewoon een feit dat wij westerlingen anders zijn gaan denken na 9/11. Voor 9/11 zou ik nooit problemen hebben gehad met een boerka of een boerkini, Nu ben je gek als je nog steeds naïef bent na alle aanslagen door moslim extremisten.
pi_164908017
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:41 schreef Gia het volgende:
Ik ken zo'n Marokkaan. Eerste vrouw was te verwesterd, die heeft ie verlaten en nu heeft hij een meer conservatieve vrouw, en 5 kinderen tussen de 1 en 7 jaar oud.

Maar op welke manier zie je de progressie dan, ik zie in dit voorbeeld juist het tegenovergestelde?
pi_164908041
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:47 schreef MakkieR het volgende:
Totdat er een aanslag wordt gepleegd dan past niet iedereen meer automatisch in de samenleving.
Het is gewoon een feit dat wij westerlingen anders zijn gaan denken na 9/11. Voor 9/11 zou ik nooit problemen hebben gehad met een boerka of een boerkini, Nu ben je gek als je nog steeds naïef bent na alle aanslagen door moslim extremisten.
De koppeling aanslagen en burkini, vind ik echt veel te ver gaan.
pi_164908071
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De koppeling aanslagen en burkini, vind ik echt veel te ver gaan.
Misschien, maar het geeft mij wel het recht om de politie te bellen als ik iemand verdacht vind.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:51:26 #108
3542 Gia
User under construction
pi_164908088
quote:
Daarbij is het bizar dat je binnen de Koran het woord hoofddoek nergens tegenkomt. In wat nu strenge moslimlanden zijn liepen vrouwen vroeger gewoon ongesluierd rond.
Sluier en hoofddoek is al een heel verschil.
In de koran staat echter wel dat vrouwen hun hoofddoeken over hun boezem zouden moeten laten vallen, omdat daarmee de vrouwelijke vormen bedekt worden.

De koran is tot stand gekomen in een heet klimaat met woestijn e.d. Daar droegen de mensen in die tijd altijd hoofddoeken, ook voor het gezicht, tegen de hitte en het stof. Over die doeken gaat het in de koran, die dus over hun boezem zouden moeten vallen, omdat dat beter is.

Kan het zo gauw niet vinden. Er zijn vast moslims hier die het juiste vers kunnen noemen.
pi_164908089
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ik antwoord geef op een vraag over de situatie dat men geen hoofddoek draagt is een reactie over wanneer men wel een hoofddoek draagt niet relevant.
Je gaat niet in op mijn vraag of er nog een andere reden is om een hoofddoek te dragen dan het kuisheidsideaal.

Je gaat idem niet in op mijn stelling waarin staat dat je het woord hoofddoek nergens in de Koran voorkomt. Dan is er in principe geen religieuze rechtvaardiging of verplichting een hoofddoek in de openbare ruimte te dragen.

Ik gaf vervolgens voorbeelden van strenge moslimlanden waar via wetgeving dit soort kledingvoorschriften zijn vastgelegd, maar waar enkele decennia geleden nog moslima's ongestoord ongesluierd rondliepen, zoals in Afghanistan en Egypte.

Moet je dan als samenleving op basis van valse argumenten toegeven aan de grillen en grollen van veelal orthodoxe stromingen? Of stel je via wetgeving daar grenzen tegenover? Dit is een actuele discussie die leeft in de samenleving dus relevant.
pi_164908096
Apart om te zien hoe hysterisch joop.nl losgaat op dit zogenaamde boerkini-verbod ergens in Frankrijk. Joop.nl is een gesubsidieerde website van de PvdA, een regeringspartij. Ergens wel erg ziek dat het extreme gedachtegoed van joop.nl gewoon een belangrijk deel heeft in het regeren van het land. Check die artikelen op hun website, allemaal fringe gedachtegoed. Gelukkig zijn er genoeg criticasters die reageren op die columns.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:51:52 #111
356891 Abed
hooggeleid
pi_164908103
quote:

[..]

Dat zou betekenen dat je je laat leiden door angst en een kwart van de wereldbevolking niet meer kunt vertrouwen, dat is niet hoe ik het leven wil leiden.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_164908139
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je gaat niet in op mijn vraag of er nog een andere reden is om een hoofddoek te dragen dan het kuisheidsideaal.

Je gaat idem niet in op mijn stelling waarin staat dat je het woord hoofddoek nergens in de Koran voorkomt. Dan is er in principe geen religieuze rechtvaardiging of verplichting een hoofddoek in de openbare ruimte te dragen.

Ik gaf vervolgens voorbeelden van strenge moslimlanden waar via wetgeving dit soort kledingvoorschriften zijn vastgelegd, maar waar enkele decennia geleden nog moslima's ongestoord ongesluierd rondliepen, zoals in Afghanistan en Egypte.

Moet je dan als samenleving op basis van valse argumenten toegeven aan de grillen en grollen van veelal orthodoxe stromingen? Of stel je via wetgeving daar grenzen tegenover? Dit is een actuele discussie die leeft in de samenleving dus relevant.
Nee, je hebt je niet te bemoeien met iemands beweegredenen om kleding te dragen. Je mag er van alles van vinden, maar dat is het dan ook.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:54:14 #113
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164908154
quote:

[..]

Dus 9/11 heeft zo'n indruk op je gemaakt dat er een automatische angst ontstaan is voor alles van islam. Wie zou daar nou belang bij hebben.
wooblabalurg
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:55:45 #114
3542 Gia
User under construction
pi_164908183
quote:

[..]

En zegt praktisch tegen vrouwen wereldwijd; Alleen als gij u bedekt verdient u respect, anders niet.
Als gij uw huid/haar/lichaam niet bedekt (en parfum draagt), bent gij er zelf schuld aan dat gij aangerand/verkracht word. Gij roept het immers over uwzelf af omdat gij aantoont maling te hebben aan allah en uw broeders.

(Of ben je zelf toevallig moslima?)
Nee, ik ben een katholiek op wieltjes.
Ken meerdere moslims. Of ik nu een korte broek met mouwloos shirt draag, mijn haar los, of geheel bedekkende kleding, haar op een staart, maakt ze niet uit. Ze zijn altijd respectvol naar mij toe, en ik naar hen. Ze geven ook altijd een hand. Ze discussieren graag over hun geloof en de westerse wereld. En luisteren ook naar argumenten van mijn kant.

Ik heb zomaar het idee dat jij eigenlijk nooit met moslims praat, of persoonlijk kent.
pi_164908196
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:45 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zijn het niet juist de mensen die dingen invullen voor anderen die in een schemerwereld verkeren. :o
Dat kan kloppen.

Maar wie heeft het hier over invullen?
pi_164908262
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:51 schreef Abed het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat je je laat leiden door angst en een kwart van de wereldbevolking niet meer kunt vertrouwen, dat is niet hoe ik het leven wil leiden.
Angst wil ik het nog niet noemen, maar ik ben zeker wel alert met verdachte personen, verdachte pakjes of rugtassen die onbeheerd op het station liggen. Daar past een boerka of een boerkini zeker wel bij als het zich ook verdacht gedraagt. Daarbij mag de politie dan gaan beslissen wat te doen met deze situaties, al is ook algemeen bekend, dat politie alert is voor dit soort meldingen met soms fatale gevolgen. Dus dan vraag ik me af wat is slim in deze agressieve tijden van terreur. Politie aarzelt tegenwoordig niet om gepast geweld te gebruiken.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:59:59 #117
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164908272
Hoe kan een boerkini zich verdacht gedragen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164908294
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:59 schreef Copycat het volgende:
Hoe kan een boerkini zich verdacht gedragen?
als ze samenscholen op het strand, een plan beramen, ik zeg maar wat.
pi_164908315
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, ik ben een katholiek op wieltjes.
Ken meerdere moslims. Of ik nu een korte broek met mouwloos shirt draag, mijn haar los, of geheel bedekkende kleding, haar op een staart, maakt ze niet uit. Ze zijn altijd respectvol naar mij toe, en ik naar hen. Ze geven ook altijd een hand. Ze discussieren graag over hun geloof en de westerse wereld. En luisteren ook naar argumenten van mijn kant.

Ik heb zomaar het idee dat jij eigenlijk nooit met moslims praat, of persoonlijk kent.
Dit klopt niet. Ik ken er een paar persoonlijk, die lijken op jouw beschrijving. Maar omdat ik er toevallig een paar ken die zich aan hebben gepast aan het ''westen'', wil niet zeggen dat ik niet naar de kern hoef te kijken.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:02:01 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164908317
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:01 schreef MakkieR het volgende:

Je snapt dat een boerkini een kledingstuk is, geen persoon van vlees en bloed?
Maar lijkt me best bijzonder, samenscholende en plannen beramende badkleding.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:02:43 #121
452947 frietenstamp
pi_164908331
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:41 schreef Gia het volgende:
k ken zo'n Marokkaan. Eerste vrouw was te verwesterd, die heeft ie verlaten en nu heeft hij een meer conservatieve vrouw, en 5 kinderen tussen de 1 en 7 jaar oud.
Hoeveel blanke slaven moet een gemiddeld kansloos gezin nou eigenlijk aan het werk hebben om alles te financieren?

quote:
De boerkini verhult niet de vormen, verbergt niet het gezicht en is veilig genoeg om mee te zwemmen, net zoals een wetsuit. Daar komt bij dat je daar niets onder kunt verstoppen.
Het verhult wel degelijk de herkenbaarheid en nog veel erger het berooft de vrouw van haar individuele identiteit. Ieder normaal mens ziet het verschil.
http://www.annabelle.ch/l(...)e-den-hijab-ab-31268
pi_164908332
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je stelt mij vragen die ik niet kan beantwoorden, mogelijk vinden ze het wel een mooie hoofddoek of hebben ze last van de zon. Ik kan niet oordelen over de vraag waarom mensen een hoofddoek dragen.

Dat het woord hoofddoek niet in de koran voorkomt vind ik een absurd argument. Als er staat dat men de kuisheid moet bewaken is het aan de mensen om dat uit te leggen zoals zij dat willen, het is hun geloof en zijn hun opvattingen.
pi_164908334
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, je hebt je niet te bemoeien met iemands beweegredenen om kleding te dragen. Je mag er van alles van vinden, maar dat is het dan ook.
Nee, ik ben het niet eens met jouw stelling. Op basis van onjuiste argumenten kun je binnen een andere cultuur geen religieuze rechten opeisen, zelfs wanneer religieuze vrijheid staat verankert in diens grondwet.

Want waar leg je de grens? Hoofddoek, straks een nihab, dadelijk toch een boerka, boerkini? Allemaal gebaseerd op tegengestelde argumenten waar de religieuze bron (de Koran) nergens over rept. Ja, dan mag je daar als samenleving wel terdege een mening over hebben en je daar zodanig over uitspreken. En wil je dit als meerderheid niet, dan moet dat een vervolg krijgen. Liefst via wetgeving. En ja, dat kan.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:03:20 #124
3542 Gia
User under construction
pi_164908340
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar op welke manier zie je de progressie dan, ik zie in dit voorbeeld juist het tegenovergestelde?
Ik kwam die man tegen, met zijn zoontjes en hij liet ze stuk voor stuk mij een hand geven en zich voorstellen. Ik was op dat moment zeer zomers gekleed, want het was warm.
Deze kinderen groeien op in een vrij westen en wennen aan vrouwen zoals wij. Westers, los haar.
Wat ik al zei, het heeft tijd nodig. En er moet heel wat minder haat zijn naar moslims die hier gewoon willen wonen en een bestaan opbouwen. Dit zijn niet de terroristen. Maar als je blijft haten en onze manier van leven wilt opdringen, dan komt die omslag er nooit, omdat zij zich dan verwijderd gaan houden van westerse mensen.

Zaken als een boerkini haalt de vrouwen al veel meer uit hun isolement. Ze kunnen nu gaan zwemmen. Weliswaar nog niet gemengd, maar wel met andere vrouwen. Ze kunnen dan zien dat het niet erg is om een badpak te dragen, of een bikini. Langzaamaan gaat ook daar die omslag komen, maar bij ons heeft dat zo'n 70 jaar geduurd, geef hen die tijd ook. Ze zijn pas een kleine 40 jaar hier.
Dus, houd op met onze normen en waarden op te dringen en laat ze er eerst eens zelf aan wennen.
pi_164908349
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Ik ken er een paar persoonlijk, die lijken op jouw beschrijving. Maar omdat ik er toevallig een paar ken die zich aan hebben gepast aan het ''westen'', wil niet zeggen dat ik niet naar de kern hoef te kijken.
De kern is voor iemand die niet gelooft ook niet van belang, lijkt me zomaar.
pi_164908351
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:51 schreef Abed het volgende:

[..]

Angst is een hele slechte raadgever en die aanslagen moeten niet leidend zijn in het beleid. Gezonde zelf-reflectie is ook belangrijk, Nederland doet gewoon mee in het bombarderen van andere landen, hoe ziek is dat?

Wat wel impact heeft op langere termijn is de sluimerende opmars van de Islam in Nederland. Steeds meer moskeeen, privileges voor moslims, etcetera. Het probleem is dat deze bevolkingsgroep massaal aan clientelisme doet, naastenliefde bestaat voor deze mensen alleen jegens andere van dezelfde 'stam', de rest doet er niet toe. Sterker nog, vaak is de rest de vijand. Het is dat stenen tijdperk mentaliteit wat steeds meer foothold krijgt in de Nederlandse maatschappij, wat zorgt voor de polarisatie en spanningen. Ik zie Wilders als een extreme reactie daarop.

Voorbeeld: het Parool heeft al een paar jaar een rubriek waarin arme Amsterdammers om hulp vragen. Diegene die hulp vragen is zeer divers; van blanke ras-Amsterdammers, tot aan Surinamers, Marokkanen, vluchtelingen en Turken toe. Van alles en nog wat. De afspiegeling van de stad. Dan zie je een rubriekje waarin de persoon die de hulp biedt ook wordt getoond. Ik heb echt nog nooit een moslim (Marokkaan/Turk) gezien die hulp bood aan anderen. Het is vrijwel altijd een blanke, en heel af en toe een Surinamer. Uit statistieken blijkt dat moslims vrijwel niet doen aan vrijwilligerswerk, orgaandonatie, ouderenavonden, you name it. Met andere woorden, ze krijgen veel privileges onder de deler van godsdienstvrijheid, genieten (massaal) van de sociale voorzieningen, tig subsidies, theehuizen, stichtingen, de hele waslijst.....maar van wederkerigheid is vrijwel geen sprake. Wel nemen, maar niet geven. Ik chargeer hier natuurlijk een beetje - uitzonderingen zijn er altijd - maar door de bank genomen valt mij dit gewoon op, en ik denk veel andere mensen. Ik denk dat dit de frustratie en ergernis voedt van de burger, en dat sommigen uit wanhoop stemmen op de PVV.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:05:07 #127
3542 Gia
User under construction
pi_164908378
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:01 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Want dat kan niet in bikini?
pi_164908386
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De kern is voor iemand die niet gelooft ook niet van belang, lijkt me zomaar.
Nee.
pi_164908421
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je snapt dat een boerkini een kledingstuk is, geen persoon van vlees en bloed?
Maar lijkt me best bijzonder, samenscholende en plannen beramende badkleding.
Ik vind iemand die een boerkini draagt gewoon een stap te ver gaan, wat voor mij dreigend overkomt, en dus ben ik sneller geneigd mijn telefoon te pakken en de politie te bellen. Daar word je overigens serieus geholpen, als je een melding maakt omtrent verdachte personen, serieuzer dan een melding van diefstal, want dan zie je vaak dat ze je bijna uitlachen.
pi_164908423
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:03 schreef Homey het volgende:
Angst is een hele slechte raadgever en die aanslagen moeten niet leidend zijn in het beleid. Gezonde zelf-reflectie is ook belangrijk, Nederland doet gewoon mee in het bombarderen van andere landen de genocidale slavendrijvers van ISIS, hoe ziek is dat?
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:07:35 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164908424
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:05 schreef Gia het volgende:

Bikini's die samenscholen wordt wel een beetje lastig, met al die losse broekjes en hesjes.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:07:36 #132
452947 frietenstamp
pi_164908425
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:03 schreef Gia het volgende:
Zaken als een boerkini haalt de vrouwen al veel meer uit hun isolement. Ze kunnen nu gaan zwemmen. Weliswaar nog niet gemengd, maar wel met andere vrouwen. Ze kunnen dan zien dat het niet erg is om een badpak te dragen, of een bikini. Langzaamaan gaat ook daar die omslag komen, maar bij ons heeft dat zo'n 70 jaar geduurd, geef hen die tijd ook. Ze zijn pas een kleine 40 jaar hier.
Dus, houd op met onze normen en waarden op te dringen en laat ze er eerst eens zelf aan wennen.
Over moslims praten alsof het debieltjes zijn, wat jij doet, is fout. Ze als volwassen individuen behandelen en op hun verantwoordelijkheden aanspreken is normaal.
pi_164908447
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je stelt mij vragen die ik niet kan beantwoorden, mogelijk vinden ze het wel een mooie hoofddoek of hebben ze last van de zon. Ik kan niet oordelen over de vraag waarom mensen een hoofddoek dragen.

Dat het woord hoofddoek niet in de koran voorkomt vind ik een absurd argument. Als er staat dat men de kuisheid moet bewaken is het aan de mensen om dat uit te leggen zoals zij dat willen, het is hun geloof en zijn hun opvattingen.
Natuurlijk een beetje naïef dat moslima's hoofddoekjes dragen omdat ze last hebben van de zon. Iedereen weet dat er sprake is van een toenemende sociale druk binnen die ver islamiseerde wijken om vrouwen nog verder te bedekken. Er is een sociale druk en soms is er ook gewoon sprake van afzetting tegen de huidige samenleving. Maar dan kun je jezelf de vraag stellen of je met dat argument integratie bevorderd of juist belemmerd.

Met het bovenstaande vermeld vind ik het wel terdege relevant of zoiets tot de bron te herleiden is. Het antwoord daarop is nee. Het is een latere interpretatie geworden. Als er nu een christelijke stroming opstaat die op religieuze gronden eist dat vrouwen weer een kuisheidsgordel moeten gaan dragen zal niemand opkijken dat hierop een wettelijk verbod komt. Terecht, want veel christelijke bronnen zijn pas later verzonnen en als religieuze waarheid verkondigd. Waarom zou je andere orthodoxe stromingen wel die vrijheden gunnen?
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:08:45 #134
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164908449
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:56 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat kan kloppen.

Maar wie heeft het hier over invullen?
Ik?
wooblabalurg
pi_164908456
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat valt minder snel op. Misschien een tip voor de extremisten ;)
pi_164908464
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, ik ben het niet eens met jouw stelling. Op basis van onjuiste argumenten kun je binnen een andere cultuur geen religieuze rechten opeisen, zelfs wanneer religieuze vrijheid staat verankert in diens grondwet.
Het is niet aan de wetgever om te bepalen of iemand religieus is of niet en of iemand zijn beweegredenen om een hoofddoek te dragen voldoende beargumenteert. De wetgever is namelijk neutraal en niet gelovig.

Er heeft niemand wat mee te maken als een vrouw een hoofddoek draagt. Of ze dat nu doet omdat ze gelooft dat ze daarmee 'goed doet', om haar man te plezieren of omdat ze denkt dat ze daarmee minder vatbaar is voor chemtrails.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:10:11 #137
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164908475
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:07 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Al die andere bommen en mensenlevens vergeten we gewoon, want nu doen we wel echt iets nobels. :D
wooblabalurg
pi_164908491
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Natuurlijk een beetje naïef dat moslima's hoofddoekjes dragen omdat ze last hebben van de zon. Iedereen weet dat er sprake is van een toenemende sociale druk binnen die ver islamiseerde wijken om vrouwen nog verder te bedekken. Er is een sociale druk en soms is er ook gewoon sprake van afzetting tegen de huidige samenleving. Maar dan kun je jezelf de vraag stellen of je met dat argument integratie bevorderd of juist belemmerd.

Met het bovenstaande vermeld vind ik het wel terdege relevant of zoiets tot de bron te herleiden is. Het antwoord daarop is nee. Het is een latere interpretatie geworden. Als er nu een christelijke stroming opstaat die op religieuze gronden eist dat vrouwen weer een kuisheidsgordel moeten gaan dragen zal niemand opkijken dat hierop een wettelijk verbod komt. Terecht, want veel christelijke bronnen zijn pas later verzonnen en als religieuze waarheid verkondigd. Waarom zou je andere orthodoxe stromingen wel die vrijheden gunnen?
Van mij mag een christelijke stroming dat eisen hoor en of iets een oude of nieuwe opvatting is, is totaal niet relevant. Wie ben jij om te bepalen welke godsdienstige opvattingen juist zijn of niet?
pi_164908515
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik?
Okee.
pi_164908550
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is niet aan de wetgever om te bepalen of iemand religieus is of niet en of iemand zijn beweegredenen om een hoofddoek te dragen voldoende beargumenteert. De wetgever is namelijk neutraal en niet gelovig.

Er heeft niemand wat mee te maken als een vrouw een hoofddoek draagt. Of ze dat nu doet omdat ze gelooft dat ze daarmee 'goed doet', om haar man te plezieren of omdat ze denkt dat ze daarmee minder vatbaar is voor chemtrails.
Zo werkt de rechtstaat niet, de wetgever heeft zich te houden aan de wet, maar een wet kan wel worden veranderd na mate de situatie in ons land veranderd. Daarom is er juist een Boerkini verbod in Frankrijk. Via een meerderheid van de tweede kamer kan dit gewoon aangepast worden.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:14:59 #141
452947 frietenstamp
pi_164908567
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:07 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik vind iemand die een boerkini draagt gewoon een stap te ver gaan, wat voor mij dreigend overkomt, en dus ben ik sneller geneigd mijn telefoon te pakken en de politie te bellen. Daar word je overigens serieus geholpen, als je een melding maakt omtrent verdachte personen, serieuzer dan een melding van diefstal, want dan zie je vaak dat ze je bijna uitlachen.
Met oud en nieuw grote ophef maken wánt de debieltjes zouden wel eens getriggerd kunnen worden.

Maar andersom is dat natuurlijk anders want van de debieltjes kun je niks verwachten.

Niet serieus te nemen, mensen die zo redeneren.
pi_164908582
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:10 schreef Baconbus het volgende:
Al die andere bommen en mensenlevens vergeten we gewoon, want nu doen we wel echt iets nobels. :D
Dude waar heb je het over? Mijn punt is dat het doel van Nederland niet is "andere landen" te bombarderen. Het doel is om de genocidale slavendrijvers van ISIS te bombarderen. Als je dat als legitieme grievance ziet is er echt iets mis met je.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:19:12 #143
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164908628
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:12 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee.
Bedankt voor het delen van de mening van de gemiddelde moslima. Was er wel benieuwd naar.
wooblabalurg
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:21:45 #144
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164908656
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:15 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dude waar heb je het over? Mijn punt is dat het doel van Nederland niet is "andere landen" te bombarderen. Het doel is om de genocidale slavendrijvers van ISIS te bombarderen. Als je dat als legitieme grievance ziet is er echt iets mis met je.
Jij weet niet dat Nederland andere landen bombardeert buiten IS? Straks ga je nog vertellen dat je niet weet dat Nederland 1 vd grootste wapenleveranciers in de wereld is.

Wat jij denkt dat het doel is of hoe je het ziet zegt niet zoveel over wat er gebeurd.
wooblabalurg
pi_164908672
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Schattig dat je denkt dat dit soort topics nog daadwerkelijke discussies zijn, in plaats van één grote circlejerk gericht op het verbannen van een specifieke religie en het demoniseren van iedereen die het daar niet mee eens is.

Discussies kennen bepaalde fatsoensnormen. Die gelden hier al lang niet meer.
"Pools are perfect for holding water"
pi_164908694
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Van mij mag een christelijke stroming dat eisen hoor en of iets een oude of nieuwe opvatting is, is totaal niet relevant. Wie ben jij om te bepalen welke godsdienstige opvattingen juist zijn of niet?
Dus jij omarmt dit soort vrouw onderdrukkende maatregelingen die op aantoonbaar onjuiste religieuze gronden worden gerechtvaardigd door orthodoxen en radicalen? Duidelijk waar jij als mens staat.
pi_164908695
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:21 schreef Baconbus het volgende:
Jij weet niet dat Nederland andere landen bombardeert buiten IS? Straks ga je nog vertellen dat je niet weet dat Nederland 1 vd grootste wapenleveranciers in de wereld is.

Wat jij denkt dat het doel is of hoe je het ziet zegt niet zoveel over wat er gebeurd.
Natuurlijk weet ik dat, ik kan immers ook googlen dude.

Misschien moet je iets specifieker zijn. Waar precies heb je het over met je "Al die andere bommen en mensenlevens"?
pi_164908710
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Over moslims praten alsof het debieltjes zijn, wat jij doet, is fout. Ze als volwassen individuen behandelen en op hun verantwoordelijkheden aanspreken is normaal.
Politiek-correct links ziet moslims als kleine kinderen die toevallig stemrecht hebben (en 'toevallig' bijna altijd op links stemmen). Kleine kinderen hebben geen verantwoordelijkheden en zijn altijd onschuldig. Ze moeten 'beschermd' worden, iets dat alleen die zogenaamde zo sociale linkse medemens doet.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:24:58 #149
452947 frietenstamp
pi_164908718
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:08 schreef Elzies het volgende:
pi_164908745
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Schattig dat je denkt dat dit soort topics nog daadwerkelijke discussies zijn, in plaats van één grote circlejerk gericht op het verbannen van een specifieke religie en het demoniseren van iedereen die het daar niet mee eens is.

Discussies kennen bepaalde fatsoensnormen. Die gelden hier al lang niet meer.
Ik realiseer me drommels goed dat forums dienen als uitlaadklep. Dat hou je niet tegen. Maar dat hoeft een goede inhoudelijke discussie niet te belemmeren. Fatsoen moet je doen. Uiteindelijk krijg je daar op de langere termijn meer voor terug dan wanneer je het tegenovergestelde doet. (zo, nu ga ik echt afsluiten :) )
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:27:26 #151
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164908764
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:23 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik dat, ik kan immers ook googlen dude.

Misschien moet je iets specifieker zijn. Waar precies heb je het over met je "Al die andere bommen en mensenlevens"?
Je wijzigt de tekst naar genocidale slavendrijvers, alsof er vanuit Nederland als overheid enkel gerechtvaardigde bommen op IS zouden vallen. Dit zie ik toch echt anders.
wooblabalurg
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:28:29 #152
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164908776
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik realiseer me drommels goed dat forums dienen als uitlaadklep. Dat hou je niet tegen. Maar dat hoeft een goede inhoudelijke discussie niet te belemmeren. Fatsoen moet je doen. Uiteindelijk krijg je daar op de langere termijn meer voor terug dan wanneer je het tegenovergestelde doet. (zo, nu ga ik echt afsluiten :) )
Ik doe ook de klep naar beneden, even wat uitladen.
wooblabalurg
pi_164908797
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je wijzigt de tekst naar genocidale slavendrijvers, alsof er vanuit Nederland als overheid enkel gerechtvaardigde bommen op IS zouden vallen. Dit zie ik toch echt anders.
Natuurlijk. 1) De grootste Nederlandse militaire actie is in Syrie en 2) alle Halal-boys die ik zie klagen heben het over Syrie. Dus natuurlijk neem ik aan dat "Homey" het over Syrie heeft. Nederland bombardeert Syrie niet, Nederland bombardeert ISIS in Syrie.

Anyway, je ontwijkt de vraag. Jij beschuldigd Nederland mbt "Al die andere bommen en mensenlevens". Waar heb je het over? Kennelijk niet Syrie.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:35:07 #154
452947 frietenstamp
pi_164908892
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:24 schreef Homey het volgende:

[..]

Politiek-correct links ziet moslims als kleine kinderen die toevallig stemrecht hebben (en 'toevallig' bijna altijd op links stemmen). Kleine kinderen hebben geen verantwoordelijkheden en zijn altijd onschuldig. Ze moeten 'beschermd' worden, iets dat alleen die zogenaamde zo sociale linkse medemens doet.
We moeten de linkse mens ook zo gaan behandelen. Blijkbaar vinden ze dat fijn.

Geef Gia de tijd, ze weet niet beter. De achterlijkheid zit bij haar al generaties in de familie. Van Gia kun je nu gewoon niks verwachten. Ze moet spelenderwijs de wereld nog ontdekken, zet net haar eerste stapjes buiten de deur op FOK! Haar moeder was nog veel erger en haar oma helemaal, Gia is in dat opzicht al een vooruitgang maar je kunt haar niet als volwassen persoon behandelen of verwachten dat ze normaal functioneert zoals jij en ik. Geef het nog 70 jaar. Haar kinderen zullen al weer ietsje minder kansloos zijn en zo zal het elke generatie weer wat verbeteren. Gewoon op een uitkering zetten die Gia, wordt toch niks meer met haar.
pi_164908932
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Maar ondanks dat heb jij toch wel even voor elke moslima besloten dat het dragen van een hoofddoek een product is van indoctrinatie, en nooit gebaseerd kan zijn op hun eigen vrije keuze?

Man, je hele standpunt is niets meer dan 'ik bepaal voor anderen, want, omdat, etc ...'. Ze als volwassen individuen behandelen. Serieus, hoe krijg je het nog uit je toetsenbord na al die kleinerende posts waarin je Moslims wegzet als barbaren en beesten waarbij jij een van de weinige bent die wel weet hoe zij moeten leven.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:38:55 #156
452947 frietenstamp
pi_164908986
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:36 schreef probeer het volgende:
Maar ondanks dat heb jij toch wel even voor elke moslima besloten dat het dragen van een hoofddoek een product is van indoctrinatie, en nooit gebaseerd kan zijn op hun eigen vrije keuze?

:{w Ik vertrouw geen enkele moslim of non-moslim over islam, alleen ex-moslims.
pi_164909003
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dus jij omarmt dit soort vrouw onderdrukkende maatregelingen die op aantoonbaar onjuiste religieuze gronden worden gerechtvaardigd door orthodoxen en radicalen? Duidelijk waar jij als mens staat.
Ik omarm de vrijheid van mensen on hun eigen mening te hebben en uit te dragen als men een ander daarmee geen schade toebrengt. Verder zie ik geen vrouwonderdrukkende maatregelen in onze wetgeving alleen maar zaken om de vrijheid te regelen. Als mensen zelf van opvatting zijn dat vrouwen een hoofddoek om moeten kan ik ze proberen met argumenten te overtuigen daar is de discussie voor maar als het mij niet lukt vind ik het behoorlijk zwak om dan maar te gaan verbieden.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:39:58 #158
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164909014
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:29 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk. 1) De grootste Nederlandse militaire actie is in Syrie en 2) alle Halal-boys die ik zie klagen heben het over Syrie. Dus natuurlijk neem ik aan dat "Homey" het over Syrie heeft. Nederland bombardeert Syrie niet, Nederland bombardeert ISIS in Syrie.

Anyway, je ontwijkt de vraag. Jij beschuldigd Nederland mbt "Al die andere bommen en mensenlevens". Waar heb je het over? Kennelijk niet Syrie.
Je geeft net aan over genoeg info te beschikken en te kunnen googlen, dan heb je mij dus niet nodig om je te vertellen wat voor ander leed er op de wereld is en wie daar een dikke vinger in heeft.
wooblabalurg
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:40:58 #159
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164909039
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:38 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

:{w Ik vertrouw geen enkele moslim of non-moslim over islam, alleen ex-moslims.
Ik vertrouw niemand over niets, werkt veel beter, aanrader.
wooblabalurg
pi_164909081
quote:
5s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:39 schreef Baconbus het volgende:
Je geeft net aan over genoeg info te beschikken en te kunnen googlen, dan heb je mij dus niet nodig om je te vertellen wat voor ander leed er op de wereld is en wie daar een dikke vinger in heeft.
Jij doet de beschuldiging, de bewijslast ligt bij jou. Ze werkt het in volwassen discussies.
pi_164909135
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:14 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Met oud en nieuw grote ophef maken wánt de debieltjes zouden wel eens getriggerd kunnen worden.

Maar andersom is dat natuurlijk anders want van de debieltjes kun je niks verwachten.

Niet serieus te nemen, mensen die zo redeneren.
Dat constante beledigen, waarom?

Ik ben oprecht geinteresseerd. Want als je graag een vruchtbare discussie wilt waarin mensen elkaar serieus nemen en ook daadwerkelijk aandacht schenken aan elkaars argumenten, dan zal je er toch echt mee op moeten houden om mensen zo weg te zetten.

Het doet namelijk serieus af aan enige inhoudelijke kracht van je berichten. En als het daadwerkelijk je doel is om te overtuigen, dan werkt het ontzettend averechts. Mensen luisteren niet als je ze beledigt.

Het kan natuurlijk zijn dat je dat taalgebruik alleen bezigt om te provoceren. Maar dat lijkt me nogal vreemd wanneer je juist zo afgeeft op externe groepen die hier de boel op stelten willen zetten.

Blijft over .. de klaagzang. En dan is een discussietopic in NWS niet echt de correcte plaats om 'te zeiken om het zeiken' en kan je beter naar KLB.

Just my two cents.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:45:53 #162
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164909154
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:42 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jij doet de beschuldiging, de bewijslast ligt bij jou. Ze werkt het in volwassen discussies.
Ik maak geen beschuldiging, ik informeer.
Wat je daar verder mee doet of wil doen is jouw zaak. Heel erg volwassen lijkt het me niet om te verwachten dat anderen je werk voor je doen. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen.
wooblabalurg
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:47:51 #163
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164909194
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat constante beledigen, waarom?

Ik ben oprecht geinteresseerd. Want als je graag een vruchtbare discussie wilt waarin mensen elkaar serieus nemen en ook daadwerkelijk aandacht schenken aan elkaars argumenten, dan zal je er toch echt mee op moeten houden om mensen zo weg te zetten.

Het doet namelijk serieus af aan enige inhoudelijke kracht van je berichten. En als het daadwerkelijk je doel is om te overtuigen, dan werkt het ontzettend averechts. Mensen luisteren niet als je ze beledigt.

Het kan natuurlijk zijn dat je dat taalgebruik alleen bezigt om te provoceren. Maar dat lijkt me nogal vreemd wanneer je juist zo afgeeft op externe groepen die hier de boel op stelten willen zetten.

Blijft over .. de klaagzang. En dan is een discussietopic in NWS niet echt de correcte plaats om 'te zeiken om het zeiken' en kan je beter naar KLB.

Just my two cents.
Als haat diep zit voelt beledigen als bevrediging van dit gevoel. Soort van masturberen dus.
wooblabalurg
pi_164909203
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:45 schreef Baconbus het volgende:
Ik maak geen beschuldiging, ik informeer.
Wat je daar verder mee doet of wil doen is jouw zaak. Heel erg volwassen lijkt het me niet om te verwachten dat anderen je werk voor je doen. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen.
Jij post
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:10 schreef Baconbus het volgende:
Dat is een fucking vage post omdat het totaal niet duidelijk is wat je met "al die ander bommen en mensenlevens" bedoelt. En vervolgens weiger je uit te leggen wat je precies bedoelt. Kan je begrijpen dat het jouw taak is je eigen post te verduidelijken?
pi_164909205
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:24 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat is toch wel een enorme tegenstelling met het beeld dat vele FoK!-ers hier hebben over de moslim als slaaf van een enge god, niet in staat om zelf te bepalen of ze een lap stof op hun kop willen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:48:46 #166
452947 frietenstamp
pi_164909215
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:45 schreef probeer het volgende:

Ik ben geen vluchteling/moslim, je hoeft mij niet als debieltje te behandelen.
pi_164909283
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:48 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Gedraag je dan ook niet zo.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:56:08 #168
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164909400
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:48 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jij post

[..]

Dat is een fucking vage post omdat het totaal niet duidelijk is wat je met "al die ander bommen en mensenlevens" bedoelt. En vervolgens weiger je uit te leggen wat je precies bedoelt. Kan je begrijpen dat het jouw taak is je eigen post te verduidelijken?
Het is geen vage post, jij vindt hem vaag, mogelijk omdat het je niet veel zegt op basis van de informatie die je hebt.

Ik voel geen taak of last waar je het over hebt, misschien dat dat een voorwaarde is die je aan jezelf stelt?
wooblabalurg
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:56:56 #169
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164909420
quote:
9s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gedraag je dan ook niet zo.
Hij kan er niks aan doen, komt uit een achterlijke cultuur enzo. Heeft nooit een kans gehad.
wooblabalurg
pi_164909575
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:48 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Volgens mij blijf ik erg netjes (in die post).

Nogal een contrast met:

quote:

Geef Gia de tijd, ze weet niet beter. De achterlijkheid zit bij haar al generaties in de familie. Van Gia kun je nu gewoon niks verwachten. Ze moet spelenderwijs de wereld nog ontdekken, zet net haar eerste stapjes buiten de deur op FOK! Haar moeder was nog veel erger en haar oma helemaal, Gia is in dat opzicht al een vooruitgang maar je kunt haar niet als volwassen persoon behandelen of verwachten dat ze normaal functioneert zoals jij en ik. Geef het nog 70 jaar. Haar kinderen zullen al weer ietsje minder kansloos zijn en zo zal het elke generatie weer wat verbeteren. Gewoon op een uitkering zetten die Gia, wordt toch niks meer met haar.
En dat is maar een van je vele beledigende posts. Jou is vroeger nooit geleerd dat je anderen moet behandelen zoals jij zelf ook behandeld wilt worden?

Laat ik het dan wat duidelijker stellen. Geen enkele weldenkende volwassene neemt je serieus, nu of in de toekomst, wanneer jij je op die manier opstelt richting mensen met een andere mening.
pi_164909611
quote:
9s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:56 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Hij kan er niks aan doen, komt uit een achterlijke cultuur enzo. Heeft nooit een kans gehad.
En het is toch zo verdomde tegenstrijdig.

"Al die haatdragende intolerante beesten moeten ons land uit!" roept hij, al scheldend op mensen met een andere mening.
  zondag 28 augustus 2016 @ 13:09:37 #172
452947 frietenstamp
pi_164909696
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Volgens mij blijf ik erg netjes (in die post).

Nogal een contrast met:

[..]

En dat is maar een van je vele beledigende posts. Jou is vroeger nooit geleerd dat je anderen moet behandelen zoals jij zelf ook behandeld wilt worden?

Laat ik het dan wat duidelijker stellen. Geen enkele weldenkende volwassene neemt je serieus, nu of in de toekomst, wanneer jij je op die manier opstelt richting mensen met een andere mening.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om je klaagzang naar KLB te transporteren? Je gestalk is hier misplaatst.
pi_164909712
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Op het moment dat iedereen die niet 'tegen de moslims is' (ik chargeer even, maar je snapt best wat ik bedoel) in dit soort topics constant uitgemaakt wordt voor rotte vis (en dat moet jij toch ook zien. Waarmee ik overigens niet stel dat jij daar aan mee doet. Wellicht juist de reden dat ik er tegen jou over begin.) dan belemmert dat een goede inhoudelijke discussie wel degelijk.
pi_164909754
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:09 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Zou je zo vriendelijk willen zijn om je klaagzang naar KLB te transporteren? Je gestalk is hier misplaatst.
Het is goed. Ik heb het vriendelijk geprobeerd, maar ben er nu wel klaar mee. Veel plezier met die existentiële onvrede dat niemand je ooit serieus zal nemen, omdat je nou eenmaal bent wie je bent. In die zin heel begrijpelijk dat je even lekker boos moet doen op een internetforum.
  zondag 28 augustus 2016 @ 14:06:15 #175
452947 frietenstamp
pi_164911350
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:12 schreef probeer het volgende:

[..]

Het is goed. Ik heb het vriendelijk geprobeerd, maar ben er nu wel klaar mee. Veel plezier met die existentiële onvrede dat niemand je ooit serieus zal nemen, omdat je nou eenmaal bent wie je bent. In die zin heel begrijpelijk dat je even lekker boos moet doen op een internetforum.
:{w Flikker op met je gebetuttel. Ga koken, mens.
  zondag 28 augustus 2016 @ 14:12:28 #176
452947 frietenstamp
pi_164911631
Marokkanen doen even voor hoe je cultureel onaangepaste invaders aanpakt. Gewoon shamen die provocerend bitches. ^O^ _O_

quote:
THOUSANDS of British women heading to holiday hotspots in Morocco could be targeted by hardline Islamists who are waging an online campaign to shame those who wear bikinis.

“We have eyes that are filming you on the beaches and we will show your photos to prevent the deterioration of the country.”

"Morocco is a Muslim country which follows Islamic laws and customs. "You should respect these at all times.

"Be aware of your actions to ensure they don't offend

"You should respect local traditions, customs, laws and religions at all times."

http://www.express.co.uk/(...)s-wear-bikinis-beach
pi_164911878
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:03 schreef Gia het volgende:
Ik kwam die man tegen, met zijn zoontjes en hij liet ze stuk voor stuk mij een hand geven en zich voorstellen. Ik was op dat moment zeer zomers gekleed, want het was warm.
Deze kinderen groeien op in een vrij westen en wennen aan vrouwen zoals wij. Westers, los haar.
Wat ik al zei, het heeft tijd nodig. En er moet heel wat minder haat zijn naar moslims die hier gewoon willen wonen en een bestaan opbouwen. Dit zijn niet de terroristen. Maar als je blijft haten en onze manier van leven wilt opdringen, dan komt die omslag er nooit, omdat zij zich dan verwijderd gaan houden van westerse mensen.
Niet om op je woorden te pakken oid. Maar je geeft aan dat die eerste een te westerse vrouw heeft en nu een conservatieve, ik zie daar geen progressie in??!?
En je begint over haat. Ik heb helemaal geen haat naar moslims, ik vind het een heel raar concept om mensen te haten die je onbekend zijn. Dat is voor mij nooit de discussie.
quote:
Prima, maar ik vind deze argumentatie anders dan roepen dat de burkini een teken van vrijheid is, dat is waar ik voornamelijk tegen ageerde.
pi_164912120
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 14:12 schreef frietenstamp het volgende:
Marokkanen doen even voor hoe je cultureel onaangepaste invaders aanpakt. Gewoon shamen die provocerend bitches. ^O^ _O_

[..]

http://www.express.co.uk/(...)s-wear-bikinis-beach
Grappig hoe vrolijk je wordt van zulk nieuws, Saudi-Arabië en Noord Korea moet je wel helemaal geweldig vinden.
pi_164912560
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb zomaar het idee dat jij eigenlijk nooit docu ofzo kijkt.
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:19 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Bedankt voor het delen van de mening van de gemiddelde moslima. Was er wel benieuwd naar.
Graag gedaan.
Hier nog enkele filmpjes, ipv de bekende en veilige beelden en ervaringen, voor een ietwat completere beeldvorming.

Bonusfilmpje;

Een hele fijne zondagmiddag nog gewenst.
pi_164912657
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 14:34 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

Ik heb zomaar het idee dat jij eigenlijk nooit docu ofzo kijkt.

[..]

Graag gedaan.
Hier nog enkele filmpjes, ipv de bekende en veilige beelden en ervaringen, voor een ietwat completere beeldvorming.

Bonusfilmpje;

Een hele fijne zondagmiddag nog gewenst.
Je onderstreept het punt van Gia, maar goed.
pi_164913709
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2016 14:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je onderstreept het punt van Gia, maar goed.
Ik had al eerder aan Gia vermeld dat ik zeker moslims ken, waar ik prima mee over weg kan. Zal wel aan jou voorbij zijn gegaan denk ik. Die paar leuke mensen vertegenwoordigen natuurlijk nooit de islam in zn geheel he.
Maar goed.
pi_164913732
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik had al eerder aan Gia vermeld dat ik zeker moslims ken, waar ik prima mee over weg kan. Zal wel aan jou voorbij zijn gegaan denk ik. Die paar leuke mensen vertegenwoordigen natuurlijk nooit de islam in zn geheel he.
Maar goed.
Je weet helemaal niet wat ze doen als je er niet bij bent. Misschien beramen ze dan wel snode plannetjes.
pi_164913927
quote:
15s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je weet helemaal niet wat ze doen als je er niet bij bent. Misschien beramen ze dan wel snode plannetjes.
Ja idd. Je weet het nooit met die gasten he?
Amok makende belhamels zijn het, let maar op. :Y

Filmpjes bekeken btw?

[ Bericht 0% gewijzigd door SpaceOddity op 28-08-2016 15:18:34 ]
pi_164913944
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja iid. Je weet het nooit met die gasten he?
Amok makende belhamels zijn het, let maar op. :Y

Filmpjes bekeken btw?
Nee.
pi_164914237
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee.
Nee?

Snap ik ook wel. Zijn niet echt leuke filmpjes voor op een rustige zonnige zondagmiddag he?
Beter de focus op dat wat positief is, het negatieve negerend, als dat het toe laat.
*O*
pi_164914290
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee?

Snap ik ook wel. Zijn niet echt leuke filmpjes voor op een rustige zonnige zondagmiddag he?
Beter de focus op dat wat positief is, het negatieve negerend, als dat het toe laat.
*O*
Prima dat je filmpjes hier post maar je moet niet verwachten dat iedereen dat gaat kijken ondanks de inhoud.

Focussen op het positieve is trouwens beter voor iedereen.
pi_164914426
quote:

[..]

Maar goed.
En je kent moslima's die andere vrouwen als verdorven hoeren zien?
pi_164914571
quote:

[..]

Maar goed.
Wie vertegenwoordigen dan wel de islam als geheel?
pi_164914888
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wie vertegenwoordigen dan wel de islam als geheel?
Aan welke kenmerken zou jij een idealogie aan identificeren?
pi_164914975
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:47 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Aan welke kenmerken zou jij een idealogie aan identificeren?
Ik denk dat het een heel persoonlijke indeling is, ook wetenschappers verschillen vaak van mening zodra het op details gaat aankomen en als je over religie gaat praten wordt het nog veel onduidelijker en persoonlijker.
pi_164915136
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat het een heel persoonlijke indeling is, ook wetenschappers verschillen vaak van mening zodra het op details gaat aankomen en als je over religie gaat praten wordt het nog veel onduidelijker en persoonlijker.
Maar het is niet persoonlijk, het is een gemeenschapelijke idealogie. Als het persoonlijk zou zijn, dan zou het ook geen gemeenschapelijke naam hebben.
  zondag 28 augustus 2016 @ 16:43:46 #192
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_164916509
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:35 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Flinke persoonlijke aanval joh
Maar ik ben eerlijk gezegd verbaast over de postings van Gia, eerder was dat wel anders namelijk.
Ik denk dat ze recent in aanraking is gekomen met moslims en nu inziet dat het ook maar gewoon mensen zijn
  zondag 28 augustus 2016 @ 18:05:32 #193
452947 frietenstamp
pi_164918296
quote:
Wie opkomt voor vrouwenrechten verdedigt de boerkini niet

Darya Safai is vrouwenrechtenactiviste, oprichtster van de actiegroep Let Iranian women enter their stadiums en auteur van het boek Lopen tegen de wind.

Hoe kun je feminist zijn en toch een symbool van discriminatie verdedigen? Mag je jezelf nog progressief noemen en opkomen voor vrouwenrechten als je tegelijk de boerkini aanvaardt? En is dat het einddoel van ons cultuurrelativisme, dat we de onderdrukking van vrouwen in stand houden?

Dat zijn de vragen die in mij opkwamen in de discussie over het boerkiniverbod in Frankrijk. Het verbaast mij dat zoveel mensen zich geroepen voelen om op te komen voor de 'vrijheid van kleding' van moslimvrouwen. In Antwerpen werd gisteren zelfs een strandfeest georganiseerd, een protestactie tegen het optreden van de Franse politie, waar iedereen vrij was om te dragen wat hij of zij wilde: boerkini, bikini, carnavalspak...

In de Islamitische Republiek van Iran worden elke dag gemiddeld 3.000 vrouwen aangesproken door de politie, en vaak gearresteerd, omdat ze de strenge kledingvoorschriften niet nauwkeurig naleven. Waarom protesteren ze daar niet tegen? Geldt die vrijheid van kleding dan niet voor vrouwen die de verplichte hijab (hoofddoek) juist wel willen afgooien? Worden die vrouwen dan niet vernederd en gediscrimineerd, zoals de moslima op het strand van Nice?

Dat is de grote tegenstrijdigheid in de redenering van veel 'progressieve' (feministische) stemmen. Uiteraard moeten we de individuele vrijheden van elk individu erkennen en respecteren. Maar de hijab (en zeker de boerkini) ontneemt de vrouwen net hun vrijheid. Het is in tal van landen en moslimfamilies hèt symbool van discriminatie en onderdrukking, en vooral van totale gehoorzaamheid aan de man, die voor alles zijn goedkeuring moet geven. Dat kan de vader van de vrouw zijn, haar echtgenoot, haar broer of zelfs haar eigen zoon. De hijab is als een ketting rond de nek en de geest van een vrouw, die haar afhankelijk en onderdanig maakt. Wie ervoor kiest om een hijab te dragen, kiest voor een leven als tweederangsburger en alle vernederingen die daarbij horen. De individuele vrijheid van een moslimvrouw bestaat er niet om het belangrijkste instrument van haar discriminatie te dragen maar voor altijd af te gooien.

Meer dan 90 procent van de Egyptische meisjes wordt genitaal verminkt. Velen doen het zelfs 'uit vrije wil', omdat ze anders niet uitgehuwelijkt kunnen worden. Even 'vrij' beslissen ze om een hijab te dragen, van kindsbeen af geïndoctrineerd om vernederd te worden door mannen. Om, zo zegt de sharia, maar de helft zoveel waard te zijn als de man. Als 'ervaringsdeskundige' weet ik maar al te goed hoe ingrijpend dat kan zijn voor je eigenwaarde. Veel individuele vrijheid komt daar niet aan te pas.

In een maatschappij waar de mensenrechten niet ter discussie staan, kunnen en mogen we geen begrip opbrengen voor dat soort discriminerende dogma's. Een paar jaar geleden werd in Irvine, Verenigde Staten, een Egyptisch echtpaar veroordeeld wegens slavernij. Ze hadden in hun thuisland een meisje gekocht van haar ouders en zagen er geen graten in haar gratis voor hen te laten werken. Ze mocht niet eens naar school. Maar in de VS is slavernij gelukkig al lang verboden. Je moet er niet aan denken dat we ook dat 'cultuurgebonden' gebruik zouden accepteren als individuele vrijheid.

De boerkini is geen achterpoortje om meer moslima’s naar de zee of het zwembad te krijgen maar een sterk signaal van de verspreiding van het extreme islamisme in onze maatschappij. De meeste moslims zijn helemaal niet geneigd om dit soort kledij aan te trekken. En toch zouden we dat ultieme symbool van discriminatie moeten aanvaarden in de Europese gemeenschap. Zonder twijfel tot grote vreugde van IS en andere fundamentalisten in de islam, die hun vrouwen niet eens toelaten om naar het strand te gaan.

In plaats van de boerkini te verdedigen, zouden vrouwen met een moslimachtergrond en progressieve westerlingen, die zich altijd zo sterk hebben ingezet voor de vrouwenrechten en tegen de dogma’s van de kerk, beter opkomen voor de vrijheid van de vele miljoenen vrouwen die nog echt geketend zijn aan hun kledij. Dat zou pas een statement zijn.
http://www.demorgen.be/op(...)iet-bcd33240/2bOngq/
pi_164918435
quote:
Darya Safai is natuurlijk een islamofoob van het eerste uur :') .

quote:
In plaats van de boerkini te verdedigen, zouden vrouwen met een moslimachtergrond en progressieve westerlingen, die zich altijd zo sterk hebben ingezet voor de vrouwenrechten en tegen de dogma’s van de kerk, beter opkomen voor de vrijheid van de vele miljoenen vrouwen die nog echt geketend zijn aan hun kledij. Dat zou pas een statement zijn.
Het is prettig om te zien dat ik dezelfde lijn deel met een ervaringsdeskundige.
pi_164918512
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar het is niet persoonlijk, het is een gemeenschapelijke idealogie. Als het persoonlijk zou zijn, dan zou het ook geen gemeenschapelijke naam hebben.
Waarom zouden persoonlijke dingen geen gemeenschappelijke naam hebben, er zullen best wat overeenkomsten zijn zo denk ik dat een moslim in elk geval iets heeft met Mohammed, Allah en de koran maar hoe ze het precies uitleggen is toch volledig hun eigen verhaal. Er is niemand die kan zeggen wat goed of fout is als het gaat om die opvattingen al zijn er veel mensen die dat wel doen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 18:21:42 #196
452947 frietenstamp
pi_164918553
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:14 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Darya Safai is natuurlijk een islamofoob van het eerste uur :') .

[..]

Het is prettig om te zien dat ik dezelfde lijn deel met een ervaringsdeskundige.
Nog een stuk van haar.
http://www.demorgen.be/op(...)agzaamheid-b9be8168/
  zondag 28 augustus 2016 @ 18:23:00 #197
3542 Gia
User under construction
pi_164918575
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:35 schreef frietenstamp het volgende:

Gewoon op een uitkering zetten die Gia, wordt toch niks meer met haar.
Heb ik al.
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 14:18 schreef truthortruth het volgende:

Niet om op je woorden te pakken oid. Maar je geeft aan dat die eerste een te westerse vrouw heeft en nu een conservatieve, ik zie daar geen progressie in??!?

Mja, is meer een gevoel dat ik bij die man had. Het feit dat hij die met een westerse vrouw bespreekt is al een teken dat hij er wel over nagedacht heeft. Waarschijnlijk is zijn opvoeding zodanig geweest dat hij moeite heeft met te verwesterde moslima's. Dan klikt het gewoon niet.
Hij is verder niet afstandelijk naar westerse vrouwen. Gaat gewoon op gelijk niveau het gesprek aan. Hij gaf ook aan dat er op social media heel veel haat speelt tegen, vooral Marokkaanse moslims. En dan echt gericht op het geloof. Waarmee men juist bewerkstelligt dat zij dat geloof dan gaan verdedigen, met hand en tand.
Laat die mensen geloven wat ze willen. Geef ze mogelijkheden om deel te nemen aan het maatschappelijk leven, bijvoorbeeld met de boerkini voor vrouwen.

De meeste fokkers van het eerste uur weten wel dat ik geen moslim-lover ben. Ik ben tegen de boerka in het openbaar. In je eigen tijd mag het, maar wmb mogen bioscopen, OV bedrijven, winkels, etc. de toegang weigeren voor mensen met een boerka.
Ik vind ook dat een hoofddoek niet heilig is. Waar het ongewenst is, omdat niemand dat mag dragen, of omdat het gevaarlijk kan zijn, of geen neutraliteit uitstraalt, moet ie gewoon af. Of je maakt daar geen gebruik van. Maar verder moet iedereen lekker geloven wat hij zelf wil.

Maar dit, dat boerkiniverbod, is m.i. echt van de zotte. Het gaat niet eens om die boerkini, maar om het feit dat een moslima, whatever ze draagt, schijnbaar angstaanjagend is. En dat snap ik echt niet.
pi_164918647
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:19 schreef Wespensteek het volgende:
Waarom zouden persoonlijke dingen geen gemeenschappelijke naam hebben, er zullen best wat overeenkomsten zijn zo denk ik dat een moslim in elk geval iets heeft met Mohammed, Allah en de koran maar hoe ze het precies uitleggen is toch volledig hun eigen verhaal. Er is niemand die kan zeggen wat goed of fout is als het gaat om die opvattingen al zijn er veel mensen die dat wel doen.
Het idee achter een gemeenschappelijke idealogie is de macht die er vanuit gaat. Zo zijn er hele landen die ingericht zijn conform die overeenkomsten. Dan is het leuk dat je persoonlijke ideeën hebt maar die doen er dan niet meer toe. En zo werkt dat ook binnen gemeenschappen zelfs in Nederland.

Dat vind ik altijd zo vreemd aan jou, jij focussed je op individuele vrijheden, maar je gaat compleet voorbij aan het feit dat je dit soort collectieven daardoor de ruimte geeft om die individuele vrijheden te ontnemen. Alsof je daar blind en doof voor bent, een naïviteit die erg wereldvreemd lijkt
pi_164918660
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het idee achter een gemeenschappelijke overeenkomst is de macht die er vanuit gaat. Zo zijn er hele landen die ingericht zijn conform die overeenkomsten. Dan is het leuk dat je persoonlijke ideeën hebt maar die doen er dan niet meer toe. En zo werkt dat ook binnen gemeenschappen zelfs in Nederland.

Dat vind ik altijd zo vreemd aan jou, jij focussed je op individuele vrijheden, maar je gaat compleet voorbij aan het feit dat je dit soort collectieven daardoor de ruimte geeft om die individuele vrijheden te ontnemen. Alsof je daar blind en doof voor bent, een naïviteit die erg wereldvreemd lijkt
Een politieke partij is ook heel wat anders dan een geloof of een ideologie.
  zondag 28 augustus 2016 @ 18:30:10 #200
3542 Gia
User under construction
pi_164918665
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:43 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Flinke persoonlijke aanval joh
Maar ik ben eerlijk gezegd verbaast over de postings van Gia, eerder was dat wel anders namelijk.
Ik denk dat ze recent in aanraking is gekomen met moslims en nu inziet dat het ook maar gewoon mensen zijn
De eerdere topics gingen over zaken waar ik wel tegenover de moslim sta.
Voorbeelden: De juf die na 2 jaar lesgeven zonder hoofddoek een vast contract krijgt en dan ineens besluit een hoofddoek te dragen, terwijl dat op die school tegen de regels is.
Ook ben ik tegen kinderbijslag voor kinderen in het buitenland en weet ik uit betrouwbare bron dat er nogal wat tweelingen in Marokko schijnen te wonen.

Met moslims 'in het wild' heb ik nooit problemen gehad. Heb niks tegen een hoofddoek in het openbaar. Maar wel tegen dwang. Ik vind het moeilijk om te zien dat vrouwen soms niet spontaan naar buiten kunnen, maar altijd met een schoonmoeder/zus/oma of echtgenoot erbij. Ik vind het jammer dat je heel weinig gehuwde moslima's gewoon lekker op een terras ziet zitten met vriendinnen.
Er is nog een hele inhaalslag te maken. En als ik daar, op wat voor manier dan ook, invloed op kan hebben, zal ik dat niet nalaten.

Maar ik heb niks tegen een religie op zich. Wel tegen UITWASSEN van religies.
pi_164918710
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:29 schreef Wespensteek het volgende:
Een politieke partij is ook heel wat anders dan een geloof of een ideologie.
Ik heb het niet over politiek gehad. Macht komt niet alleen van politiek, het komt van scholen, religieuze leiders, maatschappelijke leiders, media, etc etc.
pi_164918750
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:23 schreef Gia het volgende:
Maar dit, dat boerkiniverbod, is m.i. echt van de zotte. Het gaat niet eens om die boerkini, maar om het feit dat een moslima, whatever ze draagt, schijnbaar angstaanjagend is. En dat snap ik echt niet.
Ik vind alleen de discussie heel hypocriet gevoerd worden, het argument vrijheid wordt constant ingebracht, en dat is met dit soort kleding een gotspe. Zie dus die column van Darya Safai.
pi_164918829
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:33 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik heb het niet over politiek gehad. Macht komt niet alleen van politiek, het komt van scholen, religieuze leiders, maatschappelijke leiders, media, etc etc.
Die macht ontstaat alleen doordat mensen kiezen ze die macht over hun te geven. Religieuze/maatschappelijke leiders hebben geen enkele macht over mij tenzij het is via de politieke vertegenwoordigers die hun wensen in wetgeving hebben overgezet.
pi_164918879
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:40 schreef Wespensteek het volgende:
Die macht ontstaat alleen doordat mensen kiezen ze die macht over hun te geven.
Maar dat is het toch, mensen volgen die dominee, imam, leraar, popidool etc
  zondag 28 augustus 2016 @ 18:44:44 #205
452947 frietenstamp
pi_164918896
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:35 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik vind alleen de discussie heel hypocriet gevoerd worden, het argument vrijheid wordt constant ingebracht, en dat is met dit soort kleding een gotspe. Zie dus die column van Darya Safai.
Veel veiliger om quasi-betrokken voor de nuancering te kiezen (nu 97,4 ipv 99,9% bedekking) dan om daadwerkelijk op te komen tegen de agressieve griezelbazen die vrouwen onderdrukken.

Bij welk % verplichte bedekking wordt het "gematigde" vernedering?
pi_164918915
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:43 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat is het toch, mensen volgen die dominee, imam, leraar, popidool etc
Ja zo werkt dat met alle menselijke relaties en die macht is beperkt en vrijwillig zolang mensen maar kunnen kiezen die relatie te verbreken.
  zondag 28 augustus 2016 @ 18:51:52 #207
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164919018
quote:
Voor haar geldt hetzelfde als voor Gülenhatende Turken die hier wonen. Kom hier geen eisen stellen omwille van de toestand in je thuisland.
pi_164919062
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:46 schreef Wespensteek het volgende:
Ja zo werkt dat met alle menselijke relaties en die macht is beperkt en vrijwillig zolang mensen maar kunnen kiezen die relatie te verbreken.
Je snapt er werkelijk geen ene drol van. Ik zou als ik jou was toch echt meer verdiepen in de menselijke psyche.
pi_164919073
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je snapt er werkelijk geen ene drol van. Ik zou als ik jou was toch echt meer verdiepen in de menselijke psyche.
Och als je zo begint denk ik dat ik er meer van weet dan jij anders zou je wel aangeven wat er fout was in mijn redenering.
  zondag 28 augustus 2016 @ 18:57:22 #210
452947 frietenstamp
pi_164919099
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Voor haar geldt hetzelfde als voor Gülenhatende Turken die hier wonen. Kom hier geen eisen stellen omwille van de toestand in je thuisland.
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Onderdrukking = onderdrukking. Dat houdt niet op bij de grens.
pi_164919118
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:56 schreef Wespensteek het volgende:
Och als je zo begint denk ik dat ik er meer van weet dan jij anders zou je wel aangeven wat er fout was in mijn redenering.
Je weet er echt helemaal niets van als je durft te beweren dat die macht waar we het over hadden beperkt is.
Echt durven denken dat als die zelfmoordbombers het vanuit een persoonlijke gedachte doen. Het jochie van 13 dat in Irak werd opgepakt, vanuit persoonlijke ideaal. Hou toch op met me.
pi_164919224
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je weet er echt helemaal niets van als je durft te beweren dat die macht waar we het over hadden beperkt is.
Echt durven denken dat als die zelfmoordbombers het vanuit een persoonlijke gedachte doen. Het jochie van 13 dat in Irak werd opgepakt, vanuit persoonlijke ideaal. Hou toch op met me.
In bepaalde landen heb je niet de vrijheid om zelf te kiezen en inderdaad ook in ons land hebben minderjarigen niet de vrijheid van de keuze, dat veroorzaakt problemen maar doet weinig af aan wat ik schreef. De onvrijheid van mensen betekent namelijk dat die mensen niet kunnen kiezen en ik schreef niet voor niets "zolang mensen maar kunnen kiezen die relatie te verbreken. "
pi_164919297
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:04 schreef Wespensteek het volgende:
In bepaalde landen heb je niet de vrijheid om zelf te kiezen en inderdaad ook in ons land hebben minderjarigen niet de vrijheid van de keuze, dat veroorzaakt problemen maar doet weinig af aan wat ik schreef. De onvrijheid van mensen betekent namelijk dat die mensen niet kunnen kiezen en ik schreef niet voor niets "zolang mensen maar kunnen kiezen die relatie te verbreken. "
Definieer 'kunnen kiezen' .
pi_164919332
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:06 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Definieer 'kunnen kiezen' .
Kunnen kiezen betekent dat je de mogelijkheid hebt de relatie te verbreken indien je dat wenst.
pi_164919443
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:44 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Veel veiliger om quasi-betrokken voor de nuancering te kiezen (nu 97,4 ipv 99,9% bedekking) dan om daadwerkelijk op te komen tegen de agressieve griezelbazen die vrouwen onderdrukken.
Hoe zie je dat precies voor je, op komen voor vrouwen die onderdrukt worden door agressieve griezelbazen?
pi_164919453
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:08 schreef Wespensteek het volgende:
Kunnen kiezen betekent dat je de mogelijkheid hebt de relatie te verbreken indien je dat wenst.
De mogelijkheid, tegen welke prijs? 100 onschuldige doden maar wel redemptie? Een burkini aan zodat je wel naar het strand mag? Hoofddoekje af, maar je familie nooit meer zien? Wat een naïviteit, echt.
pi_164919581
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De mogelijkheid, tegen welke prijs? 100 onschuldige doden maar wel redemptie? Een burkini aan zodat je wel naar het strand mag? Hoofddoekje af, maar je familie nooit meer zien? Wat een naïviteit, echt.
Hoeveel moslims zijn er ook alweer in Europa vermoord omdat ze niet meer in god geloofden of er lichtere opvattingen op na hielden?
pi_164919612
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Tja zo gaat het met vrij veel keuzes, als ik de relatie met mijn partner wil verbreken heeft dat ook gevolgen. Deze twee begrijp ik niet: "100 onschuldige doden maar wel redemptie? Een burkini aan zodat je wel naar het strand mag?". Als je vrij bent te kiezen speelt dit volgen mij niet dan kun je inderdaad kiezen voor de boerkini en het plegen van de aanslag maar dat is dan jouw eigen keuze, als je de andere keus maakt heb je dan mogelijk ruzie met mensen die die keuze niet waarderen. Het is dus steeds de keuze tussen de relatie goed houden en de gewenste keuze maken of de relatie verbreken en de gevolgen accepteren.

Juist op dat punt zijn er nog best verbeteringen in Nederland mogelijk om de gevolgen van het kiezen voor de relatie verbreken te verzachten en zeker op gebied van minderjarigen en de opvoeding door de ouder kan het nog beter. Daarom is het denk ik als maatschappij belangrijk om juist te strijden voor de vrijheid en de mogelijkheden voor mensen om zelf te kiezen te vergroten.
pi_164919615
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:18 schreef Xa1pt het volgende:
Hoeveel moslims zijn er ook alweer in Europa vermoord omdat ze niet meer in god geloofden of er lichtere opvattingen op na hielden?
Als jij er cijfers over hebt hoor ik dat graag, voor mij zou 1 al teveel zijn maar goed. Maar hoeveel zijn er al uit hun familie verstoten, of nog een betere vraag, hoeveel blijven er moslim vanwege hun familie ?
pi_164919874
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:20 schreef Wespensteek het volgende:
Tja zo gaat het met vrij veel keuzes, als ik de relatie met mijn partner wil verbreken heeft dat ook gevolgen.
En als het gevolg is dat je volgens jou religie daarna in de hel komt, is het dan een vrije keuze?
quote:
Deze twee begrijp ik niet: "100 onschuldige doden maar wel redemptie? Een burkini aan zodat je wel naar het strand mag?". Als je vrij bent te kiezen speelt dit volgen mij niet dan kun je inderdaad kiezen voor de boerkini en het plegen van de aanslag maar dat is dan jouw eigen keuze, als je de andere keus maakt heb je dan mogelijk ruzie met mensen die die keuze niet waarderen.
...Ruzie! Ik ben sprakeloos. Je familie voor de rest van je leven niet meer zien, en jij noemt het ruzie...
quote:
Het is dus steeds de keuze tussen de relatie goed houden en de gewenste keuze maken of de relatie verbreken en de gevolgen accepteren.
En jij noemt dat vrijheid?
pi_164919983
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:30 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En als het gevolg is dat je volgens jou religie daarna in de hel komt, is het dan een vrij keuze?

[..]

...Ruzie! Ik ben sprakeloos. Je familie voor de rest van je leven niet meer zien, en jij noemt het ruzie...

[..]

En jij noemt dat vrijheid?
Als jij niet gelooft dat je in de hel komt ben je toch niet bang meer dat je in de hel komt?
Verder kan het inderdaad zijn dat je de banden met familie doorbreekt, ik zeg niet dat het makkelijke keuzes zijn. Maar inderdaad het is vrijheid om die keuze te kunnen maken, het is dwang als je de keuze niet kunt maken. (eigenlijk is het zo dat de familie de banden met jou verbreekt als ze je om de keuze niet meer accepteren).
pi_164920163
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:33 schreef Wespensteek het volgende:
Als jij niet gelooft dat je in de hel komt ben je toch niet bang meer dat je in de hel komt?
Het ging om de relatie opbreken. Je bent religieus, maar je wil stoppen met je relatie. Echter er is je altijd aangeleerd dat je als je gaat scheiden dat je een zonde begaat. Waar is dan de vrije keuze?
quote:
Verder kan het inderdaad zijn dat je de banden met familie doorbreekt, ik zeg niet dat het makkelijke keuzes zijn. Maar inderdaad het is vrijheid om die keuze te kunnen maken, het is dwang als je de keuze niet kunt maken. (eigenlijk is het zo dat de familie de banden met jou verbreekt als ze je om de keuze niet meer accepteren).
Misschien dat het voor jou makkelijk is om je banden met familie te doorbreken, maar er zijn toch hele volksstammen die daar wat meer moeite mee hebben.

En dit zijn dan eigenlijk nog de meer eenvoudiger voorbeelden.
  zondag 28 augustus 2016 @ 19:41:29 #223
452947 frietenstamp
pi_164920215
quote:

[..]

Ga eens in een blijf van m'n lijf huis praten met een vrouw die niet vermoord is. Oh nee daar sta je op zelf op de watch list.
pi_164920286
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:39 schreef truthortruth het volgende:
Het ging om de relatie opbreken. Je bent religieus, maar je wil stoppen met je relatie. Echter er is je altijd aangeleerd dat je als je gaat scheiden dat je een zonde begaat. Waar is dan de vrije keuze?
Ik zie niet waarom je in dat geval geen vrije keuze hebt, als je bang bent voor die zonde dan blijf je als je er niet bang voor bent kies je voor wat anders, dat zijn juist de keuzes die je moet maken. Als volwassene heb je genoeg mogelijkheden in Nederland om informatie tot je te nemen die los staat van wat je is geleerd.

quote:
Misschien dat het voor jou makkelijk is om je banden met familie te doorbreken, maar er zijn toch hele volksstammen die daar wat meer moeite mee hebben.

En dit zijn dan eigenlijk nog de meer eenvoudiger voorbeelden.
Nergens zeg ik dat het makkelijk is, ik zeg ook nergens dat het verplicht is maar mensen zijn vrij om de keuze te maken, het is een afweging die ze zelf maken, dat is kiezen.
pi_164920520
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:44 schreef Wespensteek het volgende:
Ik zie niet waarom je in dat geval geen vrije keuze hebt, als je bang bent voor die zonde dan blijf je als je er niet bang voor bent kies je voor wat anders, dat zijn juist de keuzes die je moet maken. Als volwassene heb je genoeg mogelijkheden in Nederland om informatie tot je te nemen die los staat van wat je is geleerd.

Nergens zeg ik dat het makkelijk is, ik zeg ook nergens dat het verplicht is maar mensen zijn vrij om de keuze te maken, het is een afweging die ze zelf maken, dat is kiezen.
Je hebt me overtuigd, ik ga gelijk mijn signature wijzigen.
pi_164929899
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[..]

pi_164929973
quote:

[..]

:o Door Europeanen? Kan het me niet voorstellen :N
pi_164930902
quote:
Weer een uitermate sterke column van haar ^O^

De vergelijking met dat de meeste Egyptische vrouwen uit 'vrije wil' voor een besnijdenis kiezen vind ik wel treffend. Moeten we dat voortaan onder de noemer 'vrijheid' ook hier maar toestaan? Ze kiezen er immers toch zelf voor? Toch is de vrouwenbesnijdenis wel bij wet verboden en de boerkini niet. Beide zijn symbolen van discriminatie en onderdrukking.
pi_164931001
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 01:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Weer een uitermate sterke column van haar ^O^

De vergelijking met dat de meeste Egyptische vrouwen uit 'vrije wil' voor een besnijdenis kiezen vind ik wel treffend. Moeten we dat voortaan onder de noemer 'vrijheid' ook hier maar toestaan? Ze kiezen er immers toch zelf voor? Toch is de vrouwenbesnijdenis wel bij wet verboden en de boerkini niet. Beide zijn symbolen van discriminatie en onderdrukking.
Zekers, een super stukje schrijfwerk van Darya Safai ^O^

Vrouwenbesnijdenis uit vrije wil, welja 8)7 :(

OT: Eerlijk? Zal me een zorg zijn als ze desnoods een vuilniszak willen aantrekken.
Ik wil die hoofd nek keel haar oor mond neus ...etc. bedekking hier niet!
Gewoon aanpassen, die hap }:|
Herkenbaar en identificeerbaar, that's all O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Peace99 op 29-08-2016 02:54:29 ]
pi_164933205
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Op het moment dat iedereen die niet 'tegen de moslims is' (ik chargeer even, maar je snapt best wat ik bedoel) in dit soort topics constant uitgemaakt wordt voor rotte vis (en dat moet jij toch ook zien. Waarmee ik overigens niet stel dat jij daar aan mee doet. Wellicht juist de reden dat ik er tegen jou over begin.) dan belemmert dat een goede inhoudelijke discussie wel degelijk.
Iemand uitmaken voor rotte vis omdat de ander er een andersdenkende mening op na houd beschouw ik als een zwaktebod binnen de discussie. Want dan staan er maar twee opties open. Iemand wil de discussie niet aan of iemand heeft geen tegenargumenten meer en probeert op die manier de discussie te pareren.

Maar ik neem zoiets nooit te persoonlijk op omdat ik discussies via de social media toch veelal als onpersoonlijk beschouw. Het is wat mij betreft een spel met woorden en uitdrukkingen. Het anonieme karakter geeft deelnemers de ruimte om verder te gaan dan wanneer ze in het echt voor iemand zouden staan. Zo simpel is het en natuurlijk maak ik mij daar net zo schuldig aan.

Tegelijkertijd betekent een felle reactie van mijn kant niet het promoten van een haatagenda. Ik ben islamcriticus, maar ironisch genoeg is mijn beste team-maatje op mijn werk een moslima. Ik kan het persoonlijke en het ideologische dus prima van elkaar scheiden.
  maandag 29 augustus 2016 @ 10:30:55 #231
3542 Gia
User under construction
pi_164933513
Ik vind het wel vermakelijk om te zien hoe mannen bakkeleien over de vrijheid en onvrijheid van vrouwen en wat zij daarbij voelen.
Een man weet niet wat het is om als vrouw onderdrukt te worden door een man waar je of heel veel van houdt, of bang voor bent.

Ik heb een jaar samen gewoond met een man met losse handjes. Na elke afranseling beloofde hij beterschap, kwam hij met grote bossen bloemen aan en zou zich onder behandeling stellen van een psychiater. Want hij snapte wel dat er iets mis met hem was.
Na het 5de pak slag ben ik in het ziekenhuis gehecht en heeft de politie me naar mijn ouders gebracht en hen verplicht mij in huis te nemen totdat de dader mijn huis uit was.
Heb toen een hele periode kalmeringstabletten geslikt en daarna een paar jaar prozac.

Ik weet dus hoe het voelt om als vrouw onderdrukt te worden en wat je dan doet om te zorgen dat je man niet boos wordt. Je doet dat dan uit eigen keuze, maar wel omdat alle vrouwen het doen in jouw familie en omdat je je man tevreden wilt houden.

Ik snap best dat er hier mannen zijn die hartstikke lief voor vrouwen zijn en vinden dat ze de vrijheid moeten hebben die de normale westerse vrouwen ook hebben en daar ben ik het mee eens. Maar je kunt dat niet opleggen. Je kunt niet zeggen dat je geen hoofddoek meer mag dragen, omdat dit een onderdrukkend kledingstuk is. Je kunt ze alleen aware maken dat het niet erg is om zonder hoofddoek rond te lopen.

Er zijn, gelukkig, steeds meer jonge moslima's die die keuze maken. Die gewoon westers gekleed, weliswaar nog steeds helemaal bedekt, maar zonder hoofddoek door het leven gaan. Zij lopen tegen het probleem dat veel islamitische mannen nog vastgeroest zitten in dat conservatisme en een vrouw willen die uit eigen wil een hoofddoek draagt. Dat is ook de reden dat moslims altijd zullen zeggen dat de vrouw de hoofddoek uit vrije wil draagt.
Degenen die ervoor kiezen geen hoofddoek te dragen, komen daardoor moeilijker aan een man, of kiezen voor een westerse man. Waarmee je dan weer het probleem krijgt dat de familie wil dat de man moslim is, of het wordt, of, indien deze dat niet wil, het huwelijk verbiedt, waardoor de vrouw dan moet kiezen tussen de liefde en haar familie.

Allemaal heel complex en moeilijk voor deze vrouwen. Het dragen van de hoofddoek lost al die problemen op, en daarom kiezen ze daar dan maar voor. Maar eigenlijk hebben ze geen keuze.

Maar zoals ik al zei los je dit niet op door te dwingen die hoofddoek af te zetten. Daarmee zou je ze in een heel lastige situatie brengen.
Dit heeft gewoon tijd nodig.
pi_164933785
Amen.
pi_164976835
quote:
Cannes trekt het boerkini-verbod in. De Zuid-Franse gemeente heeft het besluit genomen na een gerechtelijke bevestiging dat het verbod in strijd is met de vrijheid van geloof en de individuele vrijheid.

Cannes was deze zomer de eerste gemeente in Frankrijk die het boerkini-verbod invoerde. Als reden werd gegeven dat de boerkini in strijd is met de scheiding tussen kerk en staat. Bovendien zouden veel badgasten zich onbehaaglijk voelen na het bloedbad in Nice van 14 juli.

Bij die aanslag kwamen 86 mensen om het leven. De dader reed op de boulevard in Nice met een vrachtwagen met hoge snelheid in op een grote menigte die daar net naar een vuurwerkshow had staan kijken.

Juridische gevolgen

Vrijdag bepaalde de Franse Hoge Raad dat het verbod in strijd is met de Franse wet. Verschillende burgemeesters, onder andere van Nice en Fréjus, lieten daarna weten dat ze het verbod zouden handhaven.

Een administratieve rechtbank in Cannes oordeelde vandaag dat de gemeente zich moet houden aan de wet en dat handhaving van het boerkini-verbod juridische gevolgen zal hebben. De gemeente besloot daarop het verbod in te trekken.

http://nos.nl/artikel/212(...)weer-toegestaan.html
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:20:10 #234
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164977550
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 22:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Best mogelijk dat dit slechts één dag verschil maakt, meeste steden hadden verordeningen die tot 31 augustus of 15 september van toepassing waren.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 14:18:22 #235
28033 Pek
je moet wat
pi_164986141
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:46 schreef truthortruth het volgende:
Amen.
:')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:19:53 #236
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164987146
Zo, zijn we dan eindelijk van dit gezever af? Of gaat de lelijkemannenbrigade door met zijn strijd?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:25:27 #237
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_164987259
Kunnen we nu weer gewoon terug gaan naar die mensen ridiculiseren zoals het hoort en niet langer zaken te verbieden?

Ja? Fijn, dank u.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:29:11 #238
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164987366
Wat ik me afvraag: Mensen die een boerkiniverbod willen omdat het een symbool is voor de onderdrukking van vrouwen, wat vinden zij van de huidige onderdrukking van westerse vrouwen door ze (zelden) toe te staan topless rond te lopen terwijl mannen dat veel vaker mogen?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_164987698
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:29 schreef Strani het volgende:
Wat ik me afvraag: Mensen die een boerkiniverbod willen omdat het een symbool is voor de onderdrukking van vrouwen, wat vinden zij van de huidige onderdrukking van westerse vrouwen door ze (zelden) toe te staan topless rond te lopen terwijl mannen dat veel vaker mogen?
Daar zijn gewoon aparte stranden en resorts voor hoor, als iemand perse topless of poedelnaakt wil lopen, dan kan dat daar prima.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:50:20 #240
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164987892
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar zijn gewoon aparte stranden en resorts voor hoor, als iemand perse topless of poedelnaakt wil lopen, dan kan dat daar prima.
Nee nee, dat is het ontwijken van mijn vraag.

Een man mag in Nederland op veel meer plekken topless rondlopen dan een vrouw. Dat is ongelijkheid en eigenlijk gewoon onderdrukking van de vrouw.
pi_164988076
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:50 schreef Strani het volgende:

[..]

Nee nee, dat is het ontwijken van mijn vraag.

Een man mag in Nederland op veel meer plekken topless rondlopen dan een vrouw. Dat is ongelijkheid en eigenlijk gewoon onderdrukking van de vrouw.
Beetje mierenneukerij dit. Succes met het vinden van iemand die hier echt op in wil gaan.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:01:37 #242
452947 frietenstamp
pi_164988219
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Beetje mierenneukerij dit. Succes met het vinden van iemand die hier echt op in wil gaan.
Ik.

Het is zieke discriminatie obv sekse en slaat idd nergens op. Geeft alleen maar aan hoe ver wij zelf nog verwijderd zijn van beschaving en gelijkheid.
pi_164988275
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:01 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik.

Het is zieke discriminatie obv sekse en slaat idd nergens op. Geeft alleen maar aan hoe ver wij zelf nog verwijderd zijn van beschaving en gelijkheid.
Jij vind het wel beschaafd als iedereen gewoon ongegeneerd halfnaakt zou rondlopen?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:03:47 #244
452947 frietenstamp
pi_164988276
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Aparte stranden voor vrouwen. Yeah vooruitgang! -O-
pi_164988318
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:03 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Aparte stranden voor vrouwen. Yeah vooruitgang! -O-
Nee, gewoon nudistenstranden voor mannen en vrouwen. In Frankrijk heb je een resort in Cap D'agde, daar kom je niet eens het zwembad in als je gekleed bent.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:06:09 #246
452947 frietenstamp
pi_164988333
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, gewoon nudistenstranden voor mannen en vrouwen. In Frankrijk heb je een resort in Cap D'agde, daar kom je niet eens het zwembad in als je gekleed bent.
Het gaat over topless en discriminatie van vrouwen.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:10:29 #247
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164988442
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij vind het wel beschaafd als iedereen gewoon ongegeneerd halfnaakt zou rondlopen?
Op dit moment zegt een die-hard moslim, ergens in de wereld: "Jij vindt het wel beschaafd als iedereen gewoon zonder bedekking rond kan lopen?"

Je bent gewoon precies hetzelfde. Zodra jij met ongelijkheid wordt geconfronteerd, doe je het direct af met 'mierenneukerij'.
pi_164988467
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:06 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

De vraag is of er wel vrouwen zijn die zich hierin gediscrimineerd voelen, ik heb er nog nooit een ontmoet die het wel lekker zou vinden als ze overal topless naar toe zou kunnen gaan. En hoe vaak zie je nou mannen topless over straat gaan? Dat is ook vrij zeldzaam. Nou is het de afgelopen week toch behoorlijk heet geweest, maar ik heb geen enkele topless kerel gezien hier in de buurt. Volop korte broeken, maar voor de rest wel gewoon allemaal een shirt aan.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:12:04 #249
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164988482
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:06 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Die discriminatie is zo ingeburgerd in de westerse maatschappij dat het niet eens mogelijk lijkt het ter discussie te stellen, vrees ik.

Ik zeg niet dat alle vrouwen ineens topless zouden gaan lopen maar het feit dat ze het niet eens mogen, terwijl mannen het vaak wel mogen, is eigenlijk schandalig.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:12:44 #250
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164988497
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

De vraag is of er wel vrouwen zijn die zich hierin gediscrimineerd voelen, ik heb er nog nooit een ontmoet die het wel lekker zou vinden als ze overal topless naar toe zou kunnen gaan. En hoe vaak zie je nou mannen topless over straat gaan? Dat is ook vrij zeldzaam. Nou is het de afgelopen week toch behoorlijk heet geweest, maar ik heb geen enkele topless kerel gezien hier in de buurt. Volop korte broeken, maar voor de rest wel gewoon allemaal een shirt aan.
Dan kijk je niet goed. Er zijn genoeg kerels die even hun shirt uitdoen tijdens een partijtje voetbal met hun vrienden. Bij vrouwen wordt dat toch lastig.
pi_164988502
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:10 schreef Strani het volgende:

[..]

Op dit moment zegt een die-hard moslim, ergens in de wereld: "Jij vindt het wel beschaafd als iedereen gewoon zonder bedekking rond kan lopen?"

Je bent gewoon precies hetzelfde. Zodra jij met ongelijkheid wordt geconfronteerd, doe je het direct af met 'mierenneukerij'.
Wat die moslim aan die kant van de wereld wil zal mij aan mijn reet roesten, in dit deel van de wereld gelden andere normen.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:14:00 #252
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164988536
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat die moslim aan die kant van de wereld wil zal mij aan mijn reet roesten, in dit deel van de wereld gelden andere normen.
Aan je posts te zien zou je het juist heel goed moeten kunnen vinden met radicale moslims :)
pi_164988553
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:14 schreef Strani het volgende:

[..]

Aan je posts te zien zou je het juist heel goed moeten kunnen vinden met radicale moslims :)
Niet echt.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:16:12 #254
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164988599
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niet echt.
Toch zeg je vrijwel exact dezelfde dingen. Valt je dat dan zelf niet op?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:16:44 #255
452947 frietenstamp
pi_164988611
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:12 schreef Strani het volgende:
Die discriminatie is zo ingeburgerd in de westerse maatschappij dat het niet eens mogelijk lijkt het ter discussie te stellen, vrees ik.

Beangstigend.
pi_164988654
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:16 schreef Strani het volgende:

[..]

Toch zeg je vrijwel exact dezelfde dingen. Valt je dat dan zelf niet op?
Zodra ik ga roepen dat homo's van flats afgeflikkert moeten worden en alle niet moslims afgeslacht moeten worden in de naam van allah heb je een punt, nu heb je dat niet.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:19:41 #257
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164988680
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zodra ik ga roepen dat homo's van flats afgeflikkert moeten worden en alle niet moslims afgeslacht moeten worden in de naam van allah heb je een punt, nu heb je dat niet.
Jij bent het op dit specifieke punt volledig eens met moslims, alleen pas jij net een andere gradatie van discriminatie toe.
pi_164988714
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:19 schreef Strani het volgende:

[..]

Jij bent het op dit specifieke punt volledig eens met moslims, alleen pas jij net een andere gradatie van discriminatie toe.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:21:10 #259
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164988726
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Precies ja :)
pi_164988797
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

in dit deel van de wereld gelden andere normen.
Verklaar?
Geen sig.
pi_164988828
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:21 schreef Strani het volgende:

[..]

Precies ja :)
Je lult als een kip zonder kop. Nergens zie je mij zeggen dat ik het prima vind dat vrouwen niet topless mogen, ik zou het alleen geen gezicht vinden. Maar als iemand koste was kost halfnaakt of desnoods helemaal naakt boodschappen wil doen in de Albert Heijn, zou ik me daar absoluut niet druk over maken. Het zou een grappig gezicht zijn, das het enige. Vrouwen mogen wat mij betreft overal hun shirtje uitrekken, hoe meer hoe beter.
pi_164988873
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:23 schreef Knudde het volgende:

[..]

Verklaar?
Volledig bedekt rondlopen is daar vrij normaal, hier is dat niet gewenst.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:26:53 #263
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164988880
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je lult als een kip zonder kop. Nergens zie je mij zeggen dat ik het prima vind dat vrouwen niet topless mogen, ik zou het alleen geen gezicht vinden. Maar als iemand koste was kost halfnaakt of desnoods helemaal naakt boodschappen wil doen in de Albert Heijn, zou ik me daar absoluut niet druk over maken. Het zou een grappig gezicht zijn, das het enige. Vrouwen mogen wat mij betreft overal hun shirtje uitrekken, hoe meer hoe beter.
Je zei net zelf nog dat hier andere normen gelden. Maar goed, blij om te lezen dat je dankzij deze discussie van gedachten bent veranderd.
pi_164988896
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Volledig bedekt rondlopen is daar vrij normaal, hier is dat niet gewenst.
Wie vind dat?
Geen sig.
pi_164988902
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:26 schreef Strani het volgende:

[..]

Je zei net zelf nog dat hier andere normen gelden. Maar goed, blij om te lezen dat je dankzij deze discussie van gedachten bent veranderd.
Dat ging over volledige bedekking, jij leest geloof ik alleen maar wat je wil zien, niet?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:29:18 #266
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164988955
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat ging over volledige bedekking, jij leest geloof ik alleen maar wat je wil zien, niet?
Ik had het toch heel, heel duidelijk over topless rondlopen voor vrouwen. En jij gaf net zo duidelijk, meerdere malen, aan dat je dat een heel vreemd idee vindt.
pi_164989041
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:29 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik had het toch heel, heel duidelijk over topless rondlopen voor vrouwen. En jij gaf net zo duidelijk, meerdere malen, aan dat je dat een heel vreemd idee vindt.
Waarom vraag je het niet eens aan een paar vrouwen hoe zij hier over denken? Denk je dat ze wat dat betreft graag net zo makkelijk als een man op elk gewenst moment waar ze ook zijn hun shirt zouden kunnen uitrekken, of denk je dat ze er de voorkeur aan geven om het toch maar aan te houden? Ik gok erop dat het het laatste is. Ik heb ook niet het idee dat er veel vrouwen zullen rondlopen die zich hierdoor gediscrimineerd voelen.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:34:52 #268
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164989076
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom vraag je het niet eens aan een paar vrouwen hoe zij hier over denken? Denk je dat ze wat dat betreft graag net zo makkelijk als een man op elk gewenst moment waar ze ook zijn hun shirt zouden kunnen uitrekken, of denk je dat ze er de voorkeur aan geven om het toch maar aan te houden? Ik gok erop dat het het laatste is. Ik heb ook niet het idee dat er veel vrouwen zullen rondlopen die zich hierdoor gediscrimineerd voelen.
Die vraag zou je precies zo kunnen stellen aan veel moslima's, die het zelf ook prima vinden om bedekt rond te lopen. En het gaat er niet om of veel vrouwen gebruik zouden maken van de vrijheid om topless rond te lopen, maar om het feit dat die vrijheid uberhaupt niet bestaat. Dat is de discriminatie waar ik het over heb.
pi_164989205
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:34 schreef Strani het volgende:

[..]

Die vraag zou je precies zo kunnen stellen aan veel moslima's, die het zelf ook prima vinden om bedekt rond te lopen. En het gaat er niet om of veel vrouwen gebruik zouden maken van de vrijheid om topless rond te lopen, maar om het feit dat die vrijheid uberhaupt niet bestaat. Dat is de discriminatie waar ik het over heb.
Die vrijheid bestaat wel op aangewezen recreatie plekken, of in je eigen omgeving, zoals je tuin of balkon, geen haan die er naar kraait als je daar als vrouw topless loopt. Dat het weer niet zou mogen op een terras of bv in de bibliotheek vind ik helemaal niet zo vreemd, mannen mogen op de meeste terrassen ook niet topless zitten. Zou nogal een onsmakelijke boel worden dan.
pi_164989655
Tijdgeest is voor vrouwen steeds grimmiger

OPINIE Volgens de Franse socialistische prominent Julien Dray is de foto waarschijnlijk geënsceneerd. Je ziet op de prent een moslimvrouw op het strand van Nice die door agenten wordt gedwongen haar hoofddoek af te doen.

Nep of niet, de foto is zo ongeveer door alle media in de wereld gepubliceerd en wordt zelfs door IS voor propagandadoeleinden gebruikt. Bijna nergens wordt vermeld dat volgens peilingen 64 procent van de Fransen vóór boerkini-verbod is en maar 6 tegen, maar dat terzijde.

Of van het gewelddadige incident op het strandje Bain-des-Dames bij Chateauneuf (West-Frankrijk) foto's bestaan, is niet bekend. Om inzicht in het voorval te krijgen, moet je regionale kranten als de Charente Libre raadplegen. Afgelopen donderdag wordt een jonge moeder door een andere vrouw op haar badkleding aangesproken: deze vrouw draagt het bovenstuk van haar bikini niet. Topless baden is niet verboden, maar wordt kennelijk niet door iedereen als decent beschouwd. Er ontstaat een ruzie en de klaagster krijgt versterking van haar mannelijke familieleden. Met zes mannen tegelijk wordt de vrouw op de grond geworpen, geslagen en haar bikinibroekje uitgetrokken. Nu helemaal naakt voor haar eigen huilende kinderen, met een bloedneus en blauw oog, druipt ze uiteindelijk af. Over de identiteit van de daders wordt door de gendarmes niets gemeld, maar het zou hier niet gaan om een religieus motief.

Verdacht
Je zult hier niets over lezen in The New York Times: een blanke vrouw zonder boerkini die omwille van haar blote borsten wordt afgeranseld, past niet in de huidige sfeer van mediaverontwaardiging. Bovendien zijn de jaren zestig voorgoed voorbij en is topless baden nu verdacht. Behalve als je de clausule 'godsdienstvrijheid' in werking kunt stellen. Tevergeefs natuurlijk, want de eerste blote-tietenkerk moet nog worden gebouwd.

De tijdgeest wordt voor vrouwen steeds grimmiger. 'Bedek je!', is het parool en als je in 'gevoelige' buurten niet wil worden lastiggevallen of zelfs verkracht, kun je beter wijde joggingpakken dragen. Meer dan ooit is het vrouwenlichaam in al zijn naaktheid geen bron van (kunstzinnige) inspiratie meer of de expressie van vrijheid, maar een object van schaamte en perversie.

Facebook
Om deze verandering te illustreren plaatste ik afgelopen weekeinde op Facebook een fotomontage die ik tegen was gekomen. Links, de beroemde PSP-poster 'ontwapenend' uit 1971 met de naakte vrouw en de koe in een weiland. Rechts, een kiekje uit 2014 waarop drie Almeerse vrouwelijke raadsleden met hoofddoek op voor een poster poseren waarop staat: 'GroenLinks, zin in de toekomst'. Binnen 24 uur kreeg de montage honderden likes. Na 24 uur werd het ook door de zedenpolitie van Facebook opgemerkt en verwijderd. Wat in 1971 mocht, is in deze tijd van bloeiend sexofascisme reden tot verbod en uitsluiting. Wat Facebook in ieder geval niet kan tegenhouden is een oproep van verontwaardigde Franse vrouwen om woensdag bij Bain-des-Dames massaal topless te gaan baden.

Bron

De schrijver van het artikel woont in Frankrijk.
pi_164990127
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:19 schreef Ringo het volgende:
Zo, zijn we dan eindelijk van dit gezever af? Of gaat de lelijkemannenbrigade door met zijn strijd?
Onwaarschijnlijk. De socialisten gaan volgend jaar hun macht verliezen. Ze staan slecht voor in de peilingen en in april/mei 2017 zijn de Franse verkiezingen. April ronde 1 en een maand later volgt ronde 2. Op de openbare scholen in Frankrijk geldt al sinds 2004 een verbod op religieuze kleding, waaronder hoofddoekjes maar ook tulbanden en kettingen met kruisjes. In 2011 werd ook al de niqab in de ban gedaan op alle publieke plekken. Er gingen verhitte en maandenlange discussies en protesten aan vooraf. Daar zal het niet bij blijven. Je moet geen loopje nemen met waarden. Steeds meer toegeven en de islamisten zullen daar mee aan de haal gaan. Het is een gevaar die liberalen niet willen zien. Ze willen het graag met allebei de handen in de uitverkoop doen vanwege tolerantie. Men moeten de grenzen aangeven en verdedigen.
pi_164990198
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:01 schreef George_Zina het volgende:
Tijdgeest is voor vrouwen steeds grimmiger
-Knip-

[ afbeelding ]

Bron

De schrijver van het artikel woont in Frankrijk.
Goed verhaal wel. Basic, weinig emotioneel. Mooi stuk.
pi_164990401
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:32 schreef Murdera het volgende:

[..]

Als ik in de schoenen zat van islamisten in het Midden-Oosten dan zou ik grof geld stoppen in de campagnes van liberalen. Hand in hand om meer religie te verspreiden. Het zou echt een meesterstrategie zijn vanuit hun perspectief bezien. Ook IS zou dat duidelijker moeten maken aan hun comraden net zoals andere islamitische terreurbewegingen. De liberalen zijn de beste vrienden die ze kunnen hebben om hun agenda te bewerkstelligen de komende decennia. Gewoon zakelijk bezien vanuit hun belangen: steun Liberalen. Dan ziet het echt zeer goed voor ze uit als ze daar in slagen.
pi_164990471
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:42 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Als ik in de schoenen zat van islamisten in het Midden-Oosten dan zou ik grof geld stoppen in de campagnes van liberalen. Hand in hand om meer religie te verspreiden. Het zou echt een meesterstrategie zijn vanuit hun perspectief bezien. Ook IS zou dat duidelijker moeten maken aan hun comraden net zoals andere islamitische terreurbewegingen. De liberalen zijn de beste vrienden die ze kunnen hebben om hun agenda te bewerkstelligen de komende decennia.
Oké, dus je leest een stuk waarin de schrijfster ageert tegen preutsheid om vervolgens te klagen over liberalen.

Seems legit.
pi_164990513
quote:

[..]

Als ik in de schoenen zat van islamisten in het Midden-Oosten dan zou ik grof geld stoppen in de campagnes van liberalen. Hand in hand om meer religie te verspreiden. Het zou echt een meesterstrategie zijn vanuit hun perspectief bezien. Ook IS zou dat duidelijker moeten maken aan hun comraden net zoals andere islamitische terreurbewegingen. De liberalen zijn de beste vrienden die ze kunnen hebben om hun agenda te bewerkstelligen de komende decennia. Gewoon zakelijk bezien vanuit hun belangen: steun Liberalen. Dan ziet het echt zeer goed voor ze uit als ze daar in slagen.
dat doet soros al voor ze
pi_164990547
quote:
9s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oké, dus je leest een stuk waarin de schrijfster ageert tegen preutsheid om vervolgens te klagen over liberalen.

Seems legit.
is zo logisch als maar kan. Maar wil je graag dat ik het nog even voor je uitleg?
pi_164990848
quote:
9s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Seems legit.
Klagen? Dit is gewoon gezond verstand gebruiken. Even verplaatsen in de belangen van andere mensen. In islamisten kan ik mij uitmuntend verplaatsen. Ik weet redelijk wat ze willen bereiken op de lange termijn. De liberalen sponsoren, daarin slagen en het ziet prima uit voor ze op de lange termijn. De diaspora in West-Europa en de gefaalde integratie waren het eerste zaadje (integratie is niet alleen taal, werken maar ook verbondenheid voelen, je moet het zien als een Piramide in Egypte die verdeeld is in 10 stukken en trap 10 is verbondenheid). Daar moet men profijt uit halen. Het zou vanuit hun belang echt dom zijn om dat niet uit te gaan buiten. Ik zou het enorm gaan uitbuiten. Wat je daar allemaal mee kan bereiken. De mogelijkheden zijn legio. Waarom denk je dat Qatar graag wil investeren in de Franse achterstandswijken en SA heeft aangeboden om in Duitsland nog tientallen moskeeën bij te bouwen op eigen kosten.

[ Bericht 5% gewijzigd door George_Zina op 31-08-2016 18:08:26 ]
  woensdag 31 augustus 2016 @ 18:03:09 #278
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164990871
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Go-topless days/protests worden ek jaar in heel wat grote steden gehouden.
pi_164991225
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:48 schreef Murdera het volgende:

[..]

is zo logisch als maar kan. Maar wil je graag dat ik het nog even voor je uitleg?
De tegenpool van liberaal is conservatief. En die hebben het niet zo op naakt bijvoorbeeld. Of vrijheden in het algemeen.
pi_164991254
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:02 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Klagen? Dit is gewoon gezond verstand gebruiken. Even verplaatsen in de belangen van andere mensen. In islamisten kan ik mij uitmuntend verplaatsen. Ik weet redelijk wat ze willen bereiken op de lange termijn. De liberalen sponsoren, daarin slagen en het ziet prima uit voor ze op de lange termijn.
Ja, het is allemaal een complot om het westen van binnenuit te slopen. Snel, gooi onze vrijheden weg voordat die moslims het kunnen doen! En ondertussen klagen we nog even over de noodzaak er van, doen we net alsof het niet onze schuld is maar wij juist enorm verlangen naar vrijheid!

:')_!
pi_164991268
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De tegenpool van liberaal is conservatief. En die hebben het niet zo op naakt bijvoorbeeld. Of vrijheden in het algemeen.
Had jij niet laatst een post over dat niet alles zwart wit is?
Want dit is natuurlijk richting Bush; "If you are not with us you are against us"
pi_164991325
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:24 schreef Murdera het volgende:

[..]

Had jij niet laatst een post over dat niet alles zwart wit is?
Want dit is natuurlijk richting Bush; "If you are not with us you are against us"
Nee, dit is je ergeren aan dom gelul omdat mensen doen alsof ze voor vrijheid zijn terwijl ze vooraan staan om vrijheden waar ze zelf geen gebruik van maken maar te slopen. Want anders doen de moslims het wel!
pi_164992008
quote:

[..]

Er gaan al veel geldstromen vanuit het M-O naar pro-islamisering instanties en bewegingen in Nederland. Linkse partijen worden ook steeds meer geinfiltreerd door moslims. De PvdA bestaat voor bijna een derde uit moslims, terwijl maar 6% van de Nederlandse bevolking moslim is. We hebben het hier over een kabinetspartij, kan je nagaan.
pi_164992137
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dit is je ergeren aan dom gelul omdat mensen doen alsof ze voor vrijheid zijn terwijl ze vooraan staan om vrijheden waar ze zelf geen gebruik van maken maar te slopen. Want anders doen de moslims het wel!
Nee, "als je niet 100% liberaal bent ben je dus conservatief" is dom gelul. Het zijn geen 2 kanten van een munt waar je moet kiezen. Die periode hebben we wel achter gelaten toen we 4 werden toch?
pi_164992225
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:11 schreef Murdera het volgende:

[..]

Nee, "als je niet 100% liberaal bent ben je dus conservatief" is dom gelul. Het zijn geen 2 kanten van een munt waar je moet kiezen. Die periode hebben we wel achter gelaten toen we 4 werden toch?
Als je alleen liberaal bent wanneer het je eigen vrijheden betreft, ben je geen liberaal.
pi_164992568
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:15 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Als je alleen liberaal bent wanneer het je eigen vrijheden betreft, ben je geen liberaal.
Ik zeg net dat je niet absoluut liberaal hoeft te zijn. Je kan liberale ideeën hebben en over andere onderwerpen conservatief denken. Waarom moet alles zo zwart wit zijn?
pi_164992684
De regering in Frankrijk snapt er helemaal niets van.

Ze denken dat ze het terrorisme bestrijden. Hahaha _O-

Er kleeft ook een heleboel bloed aan de Franse handen. De bombardementen die ze uitvoeren kosten ook het leven van een boel onschuldige Syrische burgers.

En als klap op de vuurpijl gaan ze iets verbieden wat volkomen ongevaarlijk is. Volgens mij is het gewoon symbool politiek.
pi_164992803
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:11 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat het belachelijk is om met liberaal gelul te marchanderen terwijl je eigenlijk voor het inperken van vrijheden zoals we hier nu hebben bent.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 19:42:16 #289
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164992885
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:33 schreef Chay_Marc het volgende:
En als klap op de vuurpijl gaan ze iets verbieden wat volkomen ongevaarlijk is. Volgens mij is het gewoon symbool politiek.
Ook. En het is een persoonlijke queeste voor kerels als Valls, Lisnard en Sarkozy. Vaandelzwaaiende mannetjesputters, die een harde lul krijgen bij het idee van een jonge, onbedorven moslimmeid die op het strand door het plaatselijk gezag gedwongen wordt om haar burkini uit te trekken. Ze zouden er het liefste zelf bij zijn. In naam der Republiek!
pi_164992944
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ook. En het is een persoonlijke queeste voor kerels als Valls, Lisnard en Sarkozy. Vaandelzwaaiende mannetjesputters, die een harde lul krijgen bij het idee van een jonge, onbedorven moslimmeid die op het strand door het plaatselijk gezag gedwongen wordt om haar burkini uit te trekken. Ze zouden er het liefste zelf bij zijn. In naam der Republiek!
Weet je wat de andere kant van de medaille is? Een mooie meid herken je dwars door zo'n boerkini heen.
pi_165003092
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat het belachelijk is om met liberaal gelul te marchanderen terwijl je eigenlijk voor het inperken van vrijheden zoals we hier nu hebben bent.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Het enige waar je mee bezig bent is 24/7 verdedigen, ongeacht wat men aandraagt, en dat al jarenlang. Een soort Chinese muur want je zit hier al jaren. Waarschijnlijk moslim? Vrijheden? Het zijn afwegingen die gemaakt worden. Kijk, een liberaal zou eigenlijk ook gewoon voor het dragen van geweren moeten zijn want dat is ook vrijheid maar dat mag niet in Nederland of België. Zwitserland staat wel toe dat haar burgers kleine wapens in huis hebben. Vrijheid zou ook moeten zijn dat in publieke gebouwen mensen gewoon niqab of boerka kunnen dragen, een tulband en kruizen. Vrijheid zou ook zijn dat mensen met een vergiet een foto kunnen nemen of werken. Dat is niet hoe het werkt. Je maakt afwegingen en afspraken met elkaar, maandenlange discussies en op een gegeven moment zal een knoop worden doorgehakt. Een boerkini dragen heeft niks met vrijheid of keuze te maken als we kijken naar waar het van afstamt: de sharia, onderdrukking van vrouwen. Die keuze hebben die vrouwen vaak niet vanuit huis. Er speelt vaak een soort druk mee en jarenlange hersenspoeling. De man mag lekker zwemmen in een luchtige zwembroek maar de vrouw moet vanuit haar religie en achtergrond een boerkini aan. Waarom niet allebei een boerkini dragen? Samen uit en samen thuis toch?

Als je het gevaar niet ziet in de boerkini of hidjab dan weet je niks van de islamitische wereld of bent zelf een onderdeel van. Wie gelooft in het dragen van de hidjab, gelooft in de sharia. WIe gelooft in het dragen van een nazi-pak, gelooft in het nationaalsocialisme. Het is niet zomaar een kledingstuk maar het uiterlijke kenmerk van de discriminatie van vrouwen, die een van de pilaren vormt van het islamitisch gedachtegoed. Op basis van de sharia worden vrouwen rechten ontnomen. Alleen bij hoge uitzondering hebben ze het recht om te scheiden, de voogdij gaat altijd naar de man en de getuigenis van een vrouw is maar half zoveel waard. Zie de sharia-rechtbanken in de Engeland en Wales. Dat is ook vrijheid die sharia-rechtbanken maar moet je ook niet willen. Een ziek islamitisch systeem vergoeilijken onder het mom van verdraagzaamheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door George_Zina op 01-09-2016 07:51:42 ]
  donderdag 1 september 2016 @ 07:41:49 #292
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_165003101
G_Z, vergeet je niet te ontbijten?
pi_165003187
Dit is een verderfelijk systeem vergoelijken onder het mom van verdraagzaamheid

De Belgisch-Iraanse Darya Safai (41) is oprichtster van de actiegroep Let Iranian Women enter their stadiums en auteur van Lopen tegen de wind.

Deze foto maakt mij niet gelukkig. Sommigen vinden het een mooi symbool van diversiteit en het bewijs dat culturen harmonieus kunnen samenleven. Anderen leggen er de nadruk op dat je moslimvrouwen zo de kans geeft om mee te doen aan internationale wedstrijden. Ik zie dat niet zo rooskleurig.

Wie gelooft in het dragen van de hidjab, gelooft in de sharia. Het is niet zomaar een kledingstuk maar het uiterlijke kenmerk van de discriminatie van vrouwen, die een van de pilaren vormt van het islamitisch gedachtegoed. Op basis van de sharia worden vrouwen rechten ontnomen. Alleen bij hoge uitzondering hebben ze het recht om te scheiden, de voogdij gaat altijd naar de man en de getuigenis van een vrouw is maar half zoveel waard.

Dat is de boodschap die je brengt als je een hidjab draagt. Wie dat niet durft te erkennen en verwijst naar de vrije keuze, zou onbewust wel eens een lelijke vorm van discriminatie kunnen propageren. Je gaat ergens toch mee in het denken van de sharia, die toelaat dat afvalligen vermoord worden.

Het is geen toeval dat ayatollah Khamenei via Twitter al positief reageerde op sportvrouwen met hidjab: "Iraanse moslimvrouwen hebben bewezen dat je een bescheiden, gesluierde vrouw kunt zijn, en toch kunt schitteren." Wie het dragen van de hidjab aanmoedigt in de sport, bevindt zich in fijn gezelschap.

Maar als die vrouwen er nu zelf voor kiezen, moeten we die 'vrije keuze' dan niet respecteren? Vrije keuze door indoctrinatie is geen vrije keuze. De meeste vrouwen hebben als kind nooit de kans gekregen om nog maar na te denken over de vrouwonvriendelijke regels die ze een leven lang moeten verduren. Ze hebben angst om naar de hel gaan, angst dat ze geen goede vrouw zullen zijn, angst voor afwijzing door de familie. Het is allemaal 'de wil van Allah'. In de islam moet je niet denken, maar gehoorzamen.

Vergeet ook niet dat moslimvrouwen worden beschouwd als eigendom van de man. Een vrouw die zich niet bedekt, maakt haar man en familie te schande. Ze behoort niet langer aan haar eigen man maar aan alle mannen. Het gaat om een zuiver seksistische kijk op vrouwen, die tegelijk de reden is dat vrouwen zich moeten bedekken.

Vrouwen zijn de grootste slachtoffers van de strenge kledingcode in moslimlanden, en de extremistische, discriminerende religie die erachter schuilt. Diversiteit is mooi maar alleen als ze gebaseerd is op fundamentele mensenrechten. Je kunt niet alleen de feesten en het eten van andere culturen omarmen zonder oog te hebben voor de institutionele discriminatie van de vrouwen. De olympische foto is in essentie het toppunt van cultuurrelativisme, waarbij een verderfelijk systeem vergoelijkt wordt onder het mom van verdraagzaamheid. Als in Zuid-Afrika de apartheid nog zou bestaan, zou het land dan mogen meedoen aan de Olympische Spelen? Als een ander land slavernij zou goedkeuren, zouden we dat dan ook relativeren?

Bron

Kijk, een dame met verstand die zelf met eigen ogen heeft kunnen zien hoe een land onderuit kan gaan aan islamitisch extremisme. Darya Safai. We moeten nu alleen afwachten wanneer haar persoon ook kapot gemaakt gaat worden. Nota bene een Iraanse.

quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2016 07:41 schreef Ringo het volgende:
G_Z, vergeet je niet te ontbijten?
Je ziet jezelf als snugger maar bent het niet als het aan komt op deze religie. Door figuren als jij is Brussel nu het terrorismebolwerk van Europa. En niet alleen het terrorismebolwerk: bepaalde wijken zijn zware islamitische kledij hartstikke normaal voor tweede/derdegeneratie figuren. Weet je hoe dat komt? Omdat allerlei moslims uit het Midden-Oosten de vrijheid hadden om te prediken, geld te investeren in moskeeën, boekwerken uit te geven waardoor maghrebijnen in Brussel alleen in aanraking kwamen met een vorm van islam en vaak de meest zieke vorm. Er werd helemaal niks gedaan pushback en maatregelen nemen want liberale vrijheid. Dat is een soort Messias voor veel mensen in West-Europa. Allemaal vrijheid en blijheid. Ik kan je vertellen dat veel mensen niet blij mee zijn na tientallen jaren. Vrijheid en blijheid bestaat alleen in sprookjes. Het is veel complexer.

Wat dat betreft hebben ze het in Oost-Europa prima gezien door de middelvinger op te steken naar Frau Merkel als ze het weer eens heeft over herverdeling? Ja, herverdeling. Als Oost-Europeaan moet je eens gaan touren in Brussel en Parijs om te kijken hoe de toekomst er dan gaan uit zien als je instemmend knikt naar die dikke trol. Of anders de clashes tussen Gulen en Erdogan sympathisanten. Dan ben je meteen genezen van het idealisme. Ik ben echt blij anno 2016 geen West-Europeaan te zijn. Kan nog altijd terug naar huis als het mij niet meer aan staat en die richting gaat het wel op. Azië is de toekomst. Dan kan ik vanaf een afstandje toe kijken hoe de hele zooi als een pudding uit elkaar valt.

[ Bericht 1% gewijzigd door George_Zina op 01-09-2016 08:22:40 ]
  donderdag 1 september 2016 @ 08:29:02 #294
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_165003443
Jongen, je punt is allang duidelijk. Met dat autistische gezever van je. Veel plezier in Azië, doei doei.
pi_165003463
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 08:29 schreef Ringo het volgende:
Jongen, je punt is allang duidelijk. Met dat autistische gezever van je. Veel plezier in Azië, doei doei.
Het zal een kwestie van tijd zijn voordat de Chinese economie groter zal worden dan USA. Dit jaar een groei van ruim 6%. Men is nu bezig met het opkopen van techbedrijven (honderden miljarden dollars worden daarvoor uitgetrokken) en andere kennisinstituten om de komende 20/30 jaar de transformatie te maken van een domme wereldfabriek naar een kennismaatschappij. Dit jaar zijn ook honderdduizenden Chinezen naar de USA getrokken om te studeren die na hun studie terug zullen keren naar China. Men wil alleen het onderzoek overslaan dus koopt men die kennis op. Wacht maar totdat landen als Myanmar, Filipijnen en Thailand eens hun zaakjes op orde gaan hebben.
pi_165003471
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:32 schreef Murdera het volgende:

[..]

Op zich idd een goed verhaal, ware het niet dat facebook Amerikaans is...
Dat dus niet over de Franse cultuur gaat en al zeker niet over de Nederlandse.
pi_165003485
Ik wil ook wel een boerkini voor als het water een beetje koud is zoals gisteren in het Amsterdamse Bos. Ik zag daar meiden met boerkini's. Ik wil geen zwarte maar een lichtpaarse oid. Als iedereen zo'n ding heeft, kunnen moslims zich er niet meer mee onderscheiden en is het probleem opgelost.
Net zoals Nederlandse jongens opgeschoren hoofden hebben en het Marokkaans/Nederlandse taaltje zich hebben toegeëigend.
pi_165003521
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 08:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Die man is geboren in Algerije. Een islamitisch land. Waar heb je het in godsnaam over? Een zwak excuses. Ik hield zijn Algerijnse achtergrond gewoon achter de hand voor het geval dat weer zo'n reactie kwam die op de man wil spelen om het te bagatelliseren.

quote:
Ephimenco werd als pied-noir in 1956 geboren in Algerije, toen nog een Frans departement. Op dat moment woedde de Algerijnse Oorlog, waardoor hij al vroeg geconfronteerd werd met de dood. Op zesjarige leeftijd verliet hij Algerije.[1] Tussen 1981 en 1998 werkte hij als correspondent in Nederland voor het linkse Franse dagblad Libération. Ephimenco werd in 1992 columnist voor het dagblad Trouw. Hij schreef voor diverse bladen essays en beschouwingen. Als columnist was hij naast Trouw verbonden aan De Groene Amsterdammer, NRC Handelsblad, RTV Rijnmond en Radio Nederland Wereldomroep. Hij was de eerste Fransman die een roman (Façades uit 1991) rechtstreeks in het Nederlands schreef. Zijn volgende roman, Blauwe nachten (1996), ging over de Algerijnse Oorlog. Hij publiceerde diverse essaybundels (Hollandse kost in 1994, Hollandse Nieuwe in 1998, en in 2004 Het land van Theo van Gogh) en columnbundels (De leugen regeert 2000, Beetje dom 2002, Gedwongen tot weerbaarheid 2005) evenals een Open brief aan de moslims van Nederland (2001).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sylvain_Ephimenco
  donderdag 1 september 2016 @ 08:40:10 #299
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165003536
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 08:33 schreef Loekie1 het volgende:

Net zoals Nederlandse jongens opgeschoren hoofden hebben
Je hebt het hopelijk over het haar ...
En ik neem aan dat je kort Amerikaans bedoelt.
pi_165003547
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 08:32 schreef erodome het volgende:

[..]

ik dacht dat wat op facebook mag blijven staan in principe per land bepaald wordt, maar ik kan het fout hebben. Ook was dat "facebook censuur" maar een regeltje waar ik verder weinig aandacht aan besteed heb.
pi_165003555
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 08:39 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Die man is geboren in Algerije. Een islamitisch land.
Het gaat om wat er in dat stuk staat, die censuur op facebook. Facebook is Amerikaans, Amerika is altijd al een heel stuk preutser geweest dan Nederland. Als er een Nederlandse versie van facebook was geweest had die poster wel gemogen naar alle waarschijnlijkheid.

Waar hij geboren is doet er dus niet toe als ik zeg dat facebook Amerikaans is en hij dus allerlei culturen door elkaar haalt, net doet alsof hier dat soort dingen niet meer zouden mogen, terwijl het gaat om in Amerika mag dat niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')