abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164902043
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is geen complot maar er zijn wel bepaalde figuren die de boel van bovenaf aansturen en moslima's die niet beter weten laten geloven dat het echt een eigen keuze is of kan zijn. Zoiets? Dat klinkt nog steeds als een complot, maar vooruit.
Er is geen aansturing, het is puur opportunisme, maar met een doel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164902076
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er is geen aansturing, het is puur opportunisme, maar met een doel.
Dus moslima's die beweren dat ze zelf willen bepalen in welke kleding ze rondlopen doen dat niet omdat ze dat zelf willen bepalen maar omdat ze Nederland willen zien veranderen in een theocratie ofzo?
pi_164902104
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus moslima's die beweren dat ze zelf willen bepalen in welke kleding ze rondlopen doen dat niet omdat ze dat zelf willen bepalen maar omdat ze Nederland willen zien veranderen in een theocratie ofzo?
Sommige, andere zijn dezelfde useful idiots als jij.
  zondag 28 augustus 2016 @ 01:17:46 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164904052
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ze doen gewoon wat hen wordt gezegd, al wordt hetzo verteld dat ze denken dat ze het zelf hebben bedacht en dat het vrije wil is.
Een en al indoctrinatie en hersenspoelen. Vooral opvallend omdat 35 jaar geleden helemaal geen issue was.
pi_164904192
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Bij de boerkini zie je het gezicht.
Dat is voor mij niet genoeg, ik wil iemand volledig kunnen zien op het strand, dat geeft voor mij een veiliger gevoel.
  zondag 28 augustus 2016 @ 01:38:03 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164904303
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:27 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat is voor mij niet genoeg, ik wil iemand volledig kunnen zien op het strand, dat geeft voor mij een veiliger gevoel.
Hoeveel bomgordels passen onder een boerkini :?
pi_164904488
quote:
5s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoeveel bomgordels passen onder een boerkini :?
Terreur is meer dan een bomgordel alleen, terreur is ook het creëren van een gevoel van angst, maar daar gaat het niet om, ik voel mij prettiger als degene die naast mij ligt net zoveel laat zien van zichzelf als ik dat doe, de vraag is dan "wat heb je te verschuilen" en eerlijk gezegd houd ik daar niet zo van.
pi_164905190
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:59 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Terreur is meer dan een bomgordel alleen, terreur is ook het creëren van een gevoel van angst, maar daar gaat het niet om, ik voel mij prettiger als degene die naast mij ligt net zoveel laat zien van zichzelf als ik dat doe, de vraag is dan "wat heb je te verschuilen" en eerlijk gezegd houd ik daar niet zo van.
Huid :o
pi_164905380
De wondere wereld van de """""vooruitstreven""""den".

De progressieven over deze man en zijn stemmers: "Hij is een haatzaaier, een angstzaaier, een volksmenner, hersenspoelt zijn kiezer die niet zelf kunnen denken, die kwetsbaar zijn voor haatzaaien, mag dit niet zeggen, mag dat niet zeggen, moet vervolgd worden om de arme hersentjes van zijn volgelingen te beschermen. (Dat, terwijl de gemiddelde PVV'er hem 1 keer in de twee maanden op tv ziet.)

De progressieven over de vrouwen van deze mannen.....

... die zo gekleed zijn en 24 uur per dag hun superieure mannen om zich heen hebben: "Het is haar vrije keuze om een boerka te dragen, het is eigenlijk een uiting van feminisme, dit wil ze zelf, schandalig om haar zonder boerka of burkini door het leven te laten gaan, het is goed voor haar levensgeluk, heeft niks met de onderdanige positie van een vrouw te maken in de islam, dit is puur haar eigen keuze zonder invloed van buitenaf."
pi_164905396
quote:
Maak jezelf niet zo belachelijk.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_164905950
quote:

[..]

Boe! :Y)

pi_164906100
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, ze projecteert alleen haar woede en aversie t.a.v. de islam op moslima's. Dat hele idee van de vijfde colonne, waarbij moslima's diep in hun vuistje lachen als ze 's avonds thuiskomen en de krant openslaan slaat nergens op. Maar goed, als je er die illusie op nahoudt wordt het ook wat makkelijker om net te doen alsof hier paal en perk aan gesteld moet worden.
Het bizarre is dat die hoofddoek afgaat wanneer de voordeur wordt dichtgegooid en men thuis de krant gaat lezen. (al zal die krant eerder een schotelantenne zijn :) ) Ik vind dat religie juist achter de voordeur moet plaatsvinden en niet binnen de openbare ruimte. (al beschouw ik de islam zelf niet als een religie, maar als een totalitaire ideologie)

Waarom mogen moslims wel bidden tijdens werktijd, maar wanneer een gelovige van een andere religie diezelfde vraag stelt fijntjes wordt gewezen op het gegeven dat hier geen ruimte voor bestaat en dat zijn religiebeoefening een privé aangelegenheid behoort te zijn? Of stel het omgekeerde voor, je hebt een team van gelovige mensen die allemaal willen bidden tijdens werktijd? Toch te zot voor woorden? Trek het dan gelijk en maak dit binnen nieuw te maken wetgeving mogelijk.

In een gelijkwaardige samenleving doen we niet aan onderscheiding en gedragen we ons conform wat van ons wordt verwacht. Het basisprincipe van een multiculturele samenleving is niet dat we mini-samenlevinkjes creëren binnen een al bestaande samenleving. Maar maak dat maar eens een verblinde multiculturele idealist duidelijk. Die gaat weer op zijn gebruikelijke manier krakelen, krijsen en verontwaardigd de racistenkaart trekken. Met een beetje lol horen we weer de alom bekende Hitlervergelijking.
pi_164906146
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het bizarre is dat die hoofddoek afgaat wanneer de voordeur wordt dichtgegooid en men thuis de krant gaat lezen. (al zal die krant eerder een schotelantenne zijn :) )
Ik snap even niet waarom dat zo bizar is.
pi_164906275
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkbaar gelden die zogenaamde religieuze normen en waarden ineens niet achter de voordeur. Bedekt is bedekt.

Veel moslima's worden gedwongen zo'n hoofddoek te dragen. Want hun onzekere en boze mannetjes zijn bang dat ze ten prooi kunnen vallen aan concurrenten. Of ze zijn zodanig geïndoctrineerd dat ze dit uit 'vrijwillige' basis doen maar waarbij het onderliggende principe onderscheiding en provocatie is. Vaak hebben ze het zelf niet eens door.
pi_164906335
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het bizarre is dat die hoofddoek afgaat wanneer de voordeur wordt dichtgegooid en men thuis de krant gaat lezen. (al zal die krant eerder een schotelantenne zijn :) ) Ik vind dat religie juist achter de voordeur moet plaatsvinden en niet binnen de openbare ruimte. (al beschouw ik de islam zelf niet als een religie, maar als een totalitaire ideologie)

Waarom mogen moslims wel bidden tijdens werktijd, maar wanneer een gelovige van een andere religie diezelfde vraag stelt fijntjes wordt gewezen op het gegeven dat hier geen ruimte voor bestaat en dat zijn religiebeoefening een privé aangelegenheid behoort te zijn? Of stel het omgekeerde voor, je hebt een team van gelovige mensen die allemaal willen bidden tijdens werktijd? Toch te zot voor woorden? Trek het dan gelijk en maak dit binnen nieuw te maken wetgeving mogelijk.

In een gelijkwaardige samenleving doen we niet aan onderscheiding en gedragen we ons conform wat van ons wordt verwacht. Het basisprincipe van een multiculturele samenleving is niet dat we mini-samenlevinkjes creëren binnen een al bestaande samenleving. Maar maak dat maar eens een verblinde multiculturele idealist duidelijk. Die gaat weer op zijn gebruikelijke manier krakelen, krijsen en verontwaardigd de racistenkaart trekken. Met een beetje lol horen we weer de alom bekende Hitlervergelijking.
Heel raar ja, het Gorlaeus gebouw van de Universiteit van Leiden heeft ook van die ruimtes... Idioot als je het mij vraagt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_164906464
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 10:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Blijkbaar gelden die zogenaamde religieuze normen en waarden ineens niet achter de voordeur. Bedekt is bedekt.
Zo raar is dat niet als je de achterliggende gedachte er van in ogenschouw neemt. Vooruit, die is op zichzelf wel vreemd maar het hele punt is juist dat het gaat om het bedekken in gezelschap anders dan familie.
pi_164906552
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 10:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo raar is dat niet als je de achterliggende gedachte er van in ogenschouw neemt. Vooruit, die is op zichzelf wel vreemd maar het hele punt is juist dat het gaat om het bedekken in gezelschap anders dan familie.
Bedekt is bedekt! Consistent zijn anders raken mensen in de war. :o
wooblabalurg
pi_164907009
quote:
[..]
En kostte het veel moeite om het eruit te persen :D
quote:
Vooruit, die is op zichzelf wel vreemd
pi_164907068
quote:

[..]

Daarmee geef je wel een specifiek signaal af aan datzelfde gezelschap. Want de onderliggende gedachte van een hoofddoek staat in de Koran geciteerd als een kuisheidsideaal.

Wat zegt dat nu over de personen die deel uitmaken van dat gezelschap? Dat zo'n vrouw versierd of belaagd zou kunnen worden zonder die hoofddoek? Dat die mensen binnen dat gezelschap daartoe in staat zijn omdat het geen moslims zijn? Of dat ze daar als moslima aanleiding toe geeft wanneer ze die hoofddoek niet omdoet? Wat zegt dat dan over alle vrouwen die geen hoofddoek dragen? Dat ze daarmee bepaalde ongewenste zaken uitlokken? Daar zelf verantwoordelijk voor zijn?
pi_164907140
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 10:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En kostte het veel moeite om het eruit te persen :D

[..]

Je snapt het echt niet hè?
pi_164907161
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daarmee geef je wel een specifiek signaal af aan datzelfde gezelschap. Want de onderliggende gedachte van een hoofddoek staat in de Koran geciteerd als een kuisheidsideaal.

Wat zegt dat nu over de personen die deel uitmaken van dat gezelschap?
Betrek jij de manier waarop een vrouw gekleed is altijd op jezelf?
pi_164907187
quote:

[..]

Wat zegt dat nu over de personen die deel uitmaken van dat gezelschap? Dat zo'n vrouw versierd of belaagd zou kunnen worden zonder die hoofddoek? Dat die mensen binnen dat gezelschap daartoe in staat zijn omdat het geen moslims zijn? Of dat ze daar als moslima aanleiding toe geeft wanneer ze die hoofddoek niet omdoet? Wat zegt dat dan over alle vrouwen die geen hoofddoek dragen? Dat ze daarmee bepaalde ongewenste zaken uitlokken? Daar zelf verantwoordelijk voor zijn?
Dat het vanzelfsprekend is dat die mensen zich weten te gedragen.
pi_164907198
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet hè?
Ik snap het prima, het woordje 'vooruit' zegt het helemaal >:)
pi_164907217
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik snap het prima, het woordje 'vooruit' zegt het helemaal >:)
Oké man.
pi_164907425
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat het vanzelfsprekend is dat die mensen zich weten te gedragen.
Blijkbaar niet, want anders hoef je die hoofddoek niet om. Geef me één andere reden dan dit kuisheidsideaal om een hoofddoek te dragen.

In een moderne vrije samenleving hoeven vrouwen zich niet te bedekken omdat ze anders belaagd zouden worden door mannen. Tuurlijk, elke samenleving kent zijn zedenmisdrijven maar die komen in landen waar het juist verplicht is om een hoofddoek te dragen ook veelvuldig voor.

Dus feitelijk bestaat er geen echt argument om een hoofddoek te dragen anders dan de sociale druk om hem te moeten dragen of om jezelf te onderscheiden van vrouwen die ze niet dragen. Daar kan provocatie (zoals we zien bij de nog niet zolang uitgevonden boerkini) een uiterst middel voor zijn.

Daarbij is het bizar dat je binnen de Koran het woord hoofddoek nergens tegenkomt. In wat nu strenge moslimlanden zijn liepen vrouwen vroeger gewoon ongesluierd rond. Kijk maar naar de beelden van Afghanistan uit de jaren zestig en zeventig en dan sta je verbaasd dat we anno 2016 ineens zo'n discussie moeten voeren over zoiets als een hoofddoek en een boerkini. Ophouden met die flauwekul, bij wet vastleggen en lekker achter de voordeur doen. Er zijn ook mensen die graag indiaantje spelen achter de voordeur (met hoofdtooi en totempaal erbij) maar dit niet opeisen in de publieke ruimte. Zoals het hoort.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:23:22 #86
3542 Gia
User under construction
pi_164907473
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:25 schreef MakkieR het volgende:
Voor mij is een verbod logisch, omdat het een deel van je gelaat bedekt en daarmee kun je nooit iemand aanwijzen als dader als het een boerkini draagt.
Het?

quote:
Het niet dragen van een hoofddoek is voor mij net zo logisch als het niet dragen van een helm of een bivakmuts. En met de hedendaagse terroristische dreigingen wordt zo'n verbod voor mij alleen maar logischer.

Tijdens het identificeren door politie moet je gewoon je hele gezicht kunnen laten zien.
Overigens bedekt de boerkini het gezicht helemaal niet. Heeft niets te maken met een boerka. Lijkt best veel op een wetsuit met capuchon, eigenlijk
pi_164907509
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want anders hoef je die hoofddoek niet om. Geef me één andere reden dan dit kuisheidsideaal om een hoofddoek te dragen.

In een moderne vrije samenleving hoeven vrouwen zich niet te bedekken omdat ze anders belaagd zouden worden door mannen. Tuurlijk, elke samenleving kent zijn zedenmisdrijven maar die komen in landen waar het juist verplicht is om een hoofddoek te dragen ook veelvuldig voor.

Dus feitelijk bestaat er geen echt argument om een hoofddoek te dragen anders dan de sociale druk om hem te moeten dragen of om jezelf te onderscheiden van vrouwen die ze niet dragen. Daar kan provocatie (zoals we zien bij de nog niet zolang uitgevonden boerkini) een uiterst middel voor zijn.

Daarbij is het bizar dat je binnen de Koran het woord hoofddoek nergens tegenkomt. In wat nu strenge moslimlanden zijn liepen vrouwen vroeger gewoon ongesluierd rond. Kijk maar naar de beelden van Afghanistan uit de jaren zestig en zeventig en dan sta je verbaasd dat we anno 2016 ineens zo'n discussie moeten voeren over zoiets als een hoofddoek en een boerkini. Ophouden met die flauwekul, bij wet vastleggen en lekker achter de voordeur doen. Er zijn ook mensen die graag indiaantje spelen achter de voordeur (met hoofdtooi en totempaal erbij) maar dit niet opeisen in de publieke ruimte. Zoals het hoort.
Je had het over de situatie dat men thuis die hoofddoek niet hoeft te dragen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:26:18 #88
3542 Gia
User under construction
pi_164907535
quote:

[..]

Dus, als jij in een strak broekje loopt, moet iedereen ook zo bloot. Draag jij een shirtje, dan mogen anderen dat ook.

Als ik op het strand ga liggen met een shirt met lange mouwen en een dunne, wijde lange broek, dan moet ik dat helemaal zelf weten.

Jij bepaalt voor niemand hoe bloot ze op het strand moeten gaan liggen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:29:29 #89
3542 Gia
User under construction
pi_164907587
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de buurvrouw ook binnen haar hoofdbedekking op. Stel dat er iemand aanbelt! Misschien dat ze het afzet als ze met alleen het eigen gezin is, maar anders draagt ze het binnen ook.
pi_164907666
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je had het over de situatie dat men thuis die hoofddoek niet hoeft te dragen.
Zoals verwacht pareer je opnieuw al mijn gegeven argumenten.
pi_164907712
quote:
In een moderne vrije samenleving hoeven vrouwen zich niet te bedekken omdat ze anders belaagd zouden worden door mannen.
Leuk dat je vindt dat dat niet hoeft, maar het lijkt me nog altijd aan een vrouw zelf om te bepalen of ze zich bedekt of niet.
pi_164907720
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, als jij in een strak broekje loopt, moet iedereen ook zo bloot. Draag jij een shirtje, dan mogen anderen dat ook.

Als ik op het strand ga liggen met een shirt met lange mouwen en een dunne, wijde lange broek, dan moet ik dat helemaal zelf weten.

Als je iets draagt dat past in onze samenleving, dan zul je mij er echt niet over horen. Maar als mij iets opvalt, wat niet klopt, wat dreigend overkomt, dan ben ik de eerste die de politie belt. (en ik ben vast niet de enige)
pi_164907739
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Behalve de islam, die doet dat wel.

En zegt praktisch tegen vrouwen wereldwijd; Alleen als gij u bedekt verdient u respect, anders niet.
Als gij uw huid/haar/lichaam niet bedekt (en parfum draagt), bent gij er zelf schuld aan dat gij aangerand/verkracht word. Gij roept het immers over uwzelf af omdat gij aantoont maling te hebben aan allah en uw broeders.

Met andere woorden, de meeste westerse vrouwen zijn verdorven hoeren, in de ogen van een moslim(a). Wat vind jij daar van?

(Of ben je zelf toevallig moslima?)
pi_164907747
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zoals verwacht pareer je opnieuw al mijn gegeven argumenten.
Ik heb jouw tekst niet verder gelezen dan de eerste zin omdat je zelf duidelijk niet meer wist waar je het over had.
pi_164907791
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:36 schreef SpaceOddity het volgende:
Met andere woorden, de meeste westerse vrouwen zijn verdorven hoeren, in de ogen van een moslim(a). Wat vind jij daar van?
Dat zijn jouw woorden, niet de woorden van 'de gemiddelde moslima' ofzo.
pi_164907794
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:35 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als je iets draagt dat past in onze samenleving
Je bedoelt waarschijnlijk jouw samenleving, aangezien iedereen onderdeel is van de samenleving waardoor het automatisch erin zou passen.
wooblabalurg
pi_164907834
quote:

[..]

Is dit het stukje dat we de Franse burgermeester gaan negeren, spannend!
wooblabalurg
pi_164907861
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Leuk dat je vindt dat dat niet hoeft, maar het lijkt me nog altijd aan een vrouw zelf om te bepalen of ze zich bedekt of niet.
Nee, dat bepalen ze niet zelf. Dat wordt voor hun bepaald, ongeacht ze dit via subtiele indoctrinatie gebeurd of via sociale druk.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:41:17 #99
3542 Gia
User under construction
pi_164907862
quote:

[..]

Je hebt gelijk dat zij van hun kant ook moeten gaan snappen dat vrouwen in bikini geen loslopend wild is. Dat is een omslag in het denken over vrouwen. Zij zijn eeuwenlang geïndoctrineerd met het idee dat de vrouw zich moet bedekken, omdat mannen hun zucht naar seks anders niet kunnen beteugelen.

Maar dat heeft gewoon tijd nodig. Wij liepen rond 1900 ook in veel bedektere badkleding, zowel de mannen als de vrouwen. Dat is gaandeweg de jaren steeds bloter geworden.

De moslims die hier geboren zijn en nu ook al weer kinderen hebben, groeien op met het beeld van vrouwen die niet helemaal bedekt zijn, met losse haren, enz. Veel van de vrouwen conformeren zich ook niet meer aan de regels. En dan ligt het aan de opvoeding van die mannen of zij een vrouw kiezen die zich westers kleedt en gedraagt, of een onderdanig mutske uit het rifgebergte.

Ik ken zo'n Marokkaan. Eerste vrouw was te verwesterd, die heeft ie verlaten en nu heeft hij een meer conservatieve vrouw, en 5 kinderen tussen de 1 en 7 jaar oud.

Het heeft gewoon tijd nodig. Maar hoe harder het westen probeert die omslag af te dwingen hoe strenger in de leer zij worden.

Kijk, veiligheid moet voorop staan. Even terug naar het strand:
Moslima's lagen altijd met losse, wijde gewaden op het strand en gingen daar ook de zee mee in. Daar kun je onder verstoppen wat je wilt. Maar zwemmen met die gewaden, is levensgevaarlijk, zeker in zee. De boerkini verhult niet de vormen, verbergt niet het gezicht en is veilig genoeg om mee te zwemmen, net zoals een wetsuit. Daar komt bij dat je daar niets onder kunt verstoppen.

Maar bang zijn van elke moslima die je ziet, slaat echt helemaal nergens op.
Nu worden ze van het strand geweerd, straks uit de winkelpassages, de bus/trein, de bioscoop en ga zo maar door. Waarom?
pi_164907904
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb jouw tekst niet verder gelezen dan de eerste zin omdat je zelf duidelijk niet meer wist waar je het over had.
Dan moet je ook niet op een discussieforum rondhangen als je niet bereid bent inhoudelijk op andermans argumenten in te gaan. Simpel feit is dat je geen tegenargument kunt geven op mijn eerder gegeven stellingen en vervolgens de strategie van het pareren gebruikt.
pi_164907934
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet op een discussieforum rondhangen als je niet bereid bent inhoudelijk op andermans argumenten in te gaan. Simpel feit is dat je geen tegenargument kunt geven op mijn eerder gegeven stellingen en vervolgens de strategie van het pareren gebruikt.
Als ik antwoord geef op een vraag over de situatie dat men geen hoofddoek draagt is een reactie over wanneer men wel een hoofddoek draagt niet relevant.
pi_164907939
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden, niet de woorden van 'de gemiddelde moslima' ofzo.
Draai je om en slaap verder.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:45:52 #103
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164907967
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:44 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Draai je om en slaap verder.
Zijn het niet juist de mensen die dingen invullen voor anderen die in een schemerwereld verkeren. :o
wooblabalurg
pi_164908007
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk jouw samenleving, aangezien iedereen onderdeel is van de samenleving waardoor het automatisch erin zou passen.
Totdat er een aanslag wordt gepleegd dan past niet iedereen meer automatisch in de samenleving.
Het is gewoon een feit dat wij westerlingen anders zijn gaan denken na 9/11. Voor 9/11 zou ik nooit problemen hebben gehad met een boerka of een boerkini, Nu ben je gek als je nog steeds naïef bent na alle aanslagen door moslim extremisten.
pi_164908017
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:41 schreef Gia het volgende:
Ik ken zo'n Marokkaan. Eerste vrouw was te verwesterd, die heeft ie verlaten en nu heeft hij een meer conservatieve vrouw, en 5 kinderen tussen de 1 en 7 jaar oud.

Maar op welke manier zie je de progressie dan, ik zie in dit voorbeeld juist het tegenovergestelde?
pi_164908041
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:47 schreef MakkieR het volgende:
Totdat er een aanslag wordt gepleegd dan past niet iedereen meer automatisch in de samenleving.
Het is gewoon een feit dat wij westerlingen anders zijn gaan denken na 9/11. Voor 9/11 zou ik nooit problemen hebben gehad met een boerka of een boerkini, Nu ben je gek als je nog steeds naïef bent na alle aanslagen door moslim extremisten.
De koppeling aanslagen en burkini, vind ik echt veel te ver gaan.
pi_164908071
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De koppeling aanslagen en burkini, vind ik echt veel te ver gaan.
Misschien, maar het geeft mij wel het recht om de politie te bellen als ik iemand verdacht vind.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:51:26 #108
3542 Gia
User under construction
pi_164908088
quote:
Daarbij is het bizar dat je binnen de Koran het woord hoofddoek nergens tegenkomt. In wat nu strenge moslimlanden zijn liepen vrouwen vroeger gewoon ongesluierd rond.
Sluier en hoofddoek is al een heel verschil.
In de koran staat echter wel dat vrouwen hun hoofddoeken over hun boezem zouden moeten laten vallen, omdat daarmee de vrouwelijke vormen bedekt worden.

De koran is tot stand gekomen in een heet klimaat met woestijn e.d. Daar droegen de mensen in die tijd altijd hoofddoeken, ook voor het gezicht, tegen de hitte en het stof. Over die doeken gaat het in de koran, die dus over hun boezem zouden moeten vallen, omdat dat beter is.

Kan het zo gauw niet vinden. Er zijn vast moslims hier die het juiste vers kunnen noemen.
pi_164908089
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ik antwoord geef op een vraag over de situatie dat men geen hoofddoek draagt is een reactie over wanneer men wel een hoofddoek draagt niet relevant.
Je gaat niet in op mijn vraag of er nog een andere reden is om een hoofddoek te dragen dan het kuisheidsideaal.

Je gaat idem niet in op mijn stelling waarin staat dat je het woord hoofddoek nergens in de Koran voorkomt. Dan is er in principe geen religieuze rechtvaardiging of verplichting een hoofddoek in de openbare ruimte te dragen.

Ik gaf vervolgens voorbeelden van strenge moslimlanden waar via wetgeving dit soort kledingvoorschriften zijn vastgelegd, maar waar enkele decennia geleden nog moslima's ongestoord ongesluierd rondliepen, zoals in Afghanistan en Egypte.

Moet je dan als samenleving op basis van valse argumenten toegeven aan de grillen en grollen van veelal orthodoxe stromingen? Of stel je via wetgeving daar grenzen tegenover? Dit is een actuele discussie die leeft in de samenleving dus relevant.
pi_164908096
Apart om te zien hoe hysterisch joop.nl losgaat op dit zogenaamde boerkini-verbod ergens in Frankrijk. Joop.nl is een gesubsidieerde website van de PvdA, een regeringspartij. Ergens wel erg ziek dat het extreme gedachtegoed van joop.nl gewoon een belangrijk deel heeft in het regeren van het land. Check die artikelen op hun website, allemaal fringe gedachtegoed. Gelukkig zijn er genoeg criticasters die reageren op die columns.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:51:52 #111
356891 Abed
hooggeleid
pi_164908103
quote:

[..]

Dat zou betekenen dat je je laat leiden door angst en een kwart van de wereldbevolking niet meer kunt vertrouwen, dat is niet hoe ik het leven wil leiden.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_164908139
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je gaat niet in op mijn vraag of er nog een andere reden is om een hoofddoek te dragen dan het kuisheidsideaal.

Je gaat idem niet in op mijn stelling waarin staat dat je het woord hoofddoek nergens in de Koran voorkomt. Dan is er in principe geen religieuze rechtvaardiging of verplichting een hoofddoek in de openbare ruimte te dragen.

Ik gaf vervolgens voorbeelden van strenge moslimlanden waar via wetgeving dit soort kledingvoorschriften zijn vastgelegd, maar waar enkele decennia geleden nog moslima's ongestoord ongesluierd rondliepen, zoals in Afghanistan en Egypte.

Moet je dan als samenleving op basis van valse argumenten toegeven aan de grillen en grollen van veelal orthodoxe stromingen? Of stel je via wetgeving daar grenzen tegenover? Dit is een actuele discussie die leeft in de samenleving dus relevant.
Nee, je hebt je niet te bemoeien met iemands beweegredenen om kleding te dragen. Je mag er van alles van vinden, maar dat is het dan ook.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:54:14 #113
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164908154
quote:

[..]

Dus 9/11 heeft zo'n indruk op je gemaakt dat er een automatische angst ontstaan is voor alles van islam. Wie zou daar nou belang bij hebben.
wooblabalurg
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:55:45 #114
3542 Gia
User under construction
pi_164908183
quote:

[..]

En zegt praktisch tegen vrouwen wereldwijd; Alleen als gij u bedekt verdient u respect, anders niet.
Als gij uw huid/haar/lichaam niet bedekt (en parfum draagt), bent gij er zelf schuld aan dat gij aangerand/verkracht word. Gij roept het immers over uwzelf af omdat gij aantoont maling te hebben aan allah en uw broeders.

(Of ben je zelf toevallig moslima?)
Nee, ik ben een katholiek op wieltjes.
Ken meerdere moslims. Of ik nu een korte broek met mouwloos shirt draag, mijn haar los, of geheel bedekkende kleding, haar op een staart, maakt ze niet uit. Ze zijn altijd respectvol naar mij toe, en ik naar hen. Ze geven ook altijd een hand. Ze discussieren graag over hun geloof en de westerse wereld. En luisteren ook naar argumenten van mijn kant.

Ik heb zomaar het idee dat jij eigenlijk nooit met moslims praat, of persoonlijk kent.
pi_164908196
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:45 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zijn het niet juist de mensen die dingen invullen voor anderen die in een schemerwereld verkeren. :o
Dat kan kloppen.

Maar wie heeft het hier over invullen?
pi_164908262
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:51 schreef Abed het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat je je laat leiden door angst en een kwart van de wereldbevolking niet meer kunt vertrouwen, dat is niet hoe ik het leven wil leiden.
Angst wil ik het nog niet noemen, maar ik ben zeker wel alert met verdachte personen, verdachte pakjes of rugtassen die onbeheerd op het station liggen. Daar past een boerka of een boerkini zeker wel bij als het zich ook verdacht gedraagt. Daarbij mag de politie dan gaan beslissen wat te doen met deze situaties, al is ook algemeen bekend, dat politie alert is voor dit soort meldingen met soms fatale gevolgen. Dus dan vraag ik me af wat is slim in deze agressieve tijden van terreur. Politie aarzelt tegenwoordig niet om gepast geweld te gebruiken.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:59:59 #117
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164908272
Hoe kan een boerkini zich verdacht gedragen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164908294
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:59 schreef Copycat het volgende:
Hoe kan een boerkini zich verdacht gedragen?
als ze samenscholen op het strand, een plan beramen, ik zeg maar wat.
pi_164908315
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, ik ben een katholiek op wieltjes.
Ken meerdere moslims. Of ik nu een korte broek met mouwloos shirt draag, mijn haar los, of geheel bedekkende kleding, haar op een staart, maakt ze niet uit. Ze zijn altijd respectvol naar mij toe, en ik naar hen. Ze geven ook altijd een hand. Ze discussieren graag over hun geloof en de westerse wereld. En luisteren ook naar argumenten van mijn kant.

Ik heb zomaar het idee dat jij eigenlijk nooit met moslims praat, of persoonlijk kent.
Dit klopt niet. Ik ken er een paar persoonlijk, die lijken op jouw beschrijving. Maar omdat ik er toevallig een paar ken die zich aan hebben gepast aan het ''westen'', wil niet zeggen dat ik niet naar de kern hoef te kijken.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:02:01 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164908317
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:01 schreef MakkieR het volgende:

als ze samenscholen op het strand, een plan beramen, ik zeg maar wat.
Je snapt dat een boerkini een kledingstuk is, geen persoon van vlees en bloed?
Maar lijkt me best bijzonder, samenscholende en plannen beramende badkleding.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')