abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164902043
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is geen complot maar er zijn wel bepaalde figuren die de boel van bovenaf aansturen en moslima's die niet beter weten laten geloven dat het echt een eigen keuze is of kan zijn. Zoiets? Dat klinkt nog steeds als een complot, maar vooruit.
Er is geen aansturing, het is puur opportunisme, maar met een doel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164902076
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er is geen aansturing, het is puur opportunisme, maar met een doel.
Dus moslima's die beweren dat ze zelf willen bepalen in welke kleding ze rondlopen doen dat niet omdat ze dat zelf willen bepalen maar omdat ze Nederland willen zien veranderen in een theocratie ofzo?
pi_164902104
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus moslima's die beweren dat ze zelf willen bepalen in welke kleding ze rondlopen doen dat niet omdat ze dat zelf willen bepalen maar omdat ze Nederland willen zien veranderen in een theocratie ofzo?
Sommige, andere zijn dezelfde useful idiots als jij.
  zondag 28 augustus 2016 @ 01:17:46 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164904052
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ze doen gewoon wat hen wordt gezegd, al wordt hetzo verteld dat ze denken dat ze het zelf hebben bedacht en dat het vrije wil is.
Een en al indoctrinatie en hersenspoelen. Vooral opvallend omdat 35 jaar geleden helemaal geen issue was.
pi_164904192
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Bij de boerkini zie je het gezicht.
Dat is voor mij niet genoeg, ik wil iemand volledig kunnen zien op het strand, dat geeft voor mij een veiliger gevoel.
  zondag 28 augustus 2016 @ 01:38:03 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164904303
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:27 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat is voor mij niet genoeg, ik wil iemand volledig kunnen zien op het strand, dat geeft voor mij een veiliger gevoel.
Hoeveel bomgordels passen onder een boerkini :?
pi_164904488
quote:
5s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoeveel bomgordels passen onder een boerkini :?
Terreur is meer dan een bomgordel alleen, terreur is ook het creëren van een gevoel van angst, maar daar gaat het niet om, ik voel mij prettiger als degene die naast mij ligt net zoveel laat zien van zichzelf als ik dat doe, de vraag is dan "wat heb je te verschuilen" en eerlijk gezegd houd ik daar niet zo van.
pi_164905190
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:59 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Terreur is meer dan een bomgordel alleen, terreur is ook het creëren van een gevoel van angst, maar daar gaat het niet om, ik voel mij prettiger als degene die naast mij ligt net zoveel laat zien van zichzelf als ik dat doe, de vraag is dan "wat heb je te verschuilen" en eerlijk gezegd houd ik daar niet zo van.
Huid :o
pi_164905380
De wondere wereld van de """""vooruitstreven""""den".

De progressieven over deze man en zijn stemmers: "Hij is een haatzaaier, een angstzaaier, een volksmenner, hersenspoelt zijn kiezer die niet zelf kunnen denken, die kwetsbaar zijn voor haatzaaien, mag dit niet zeggen, mag dat niet zeggen, moet vervolgd worden om de arme hersentjes van zijn volgelingen te beschermen. (Dat, terwijl de gemiddelde PVV'er hem 1 keer in de twee maanden op tv ziet.)

De progressieven over de vrouwen van deze mannen.....

... die zo gekleed zijn en 24 uur per dag hun superieure mannen om zich heen hebben: "Het is haar vrije keuze om een boerka te dragen, het is eigenlijk een uiting van feminisme, dit wil ze zelf, schandalig om haar zonder boerka of burkini door het leven te laten gaan, het is goed voor haar levensgeluk, heeft niks met de onderdanige positie van een vrouw te maken in de islam, dit is puur haar eigen keuze zonder invloed van buitenaf."
pi_164905396
quote:
Maak jezelf niet zo belachelijk.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_164905950
quote:

[..]

Boe! :Y)

pi_164906100
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, ze projecteert alleen haar woede en aversie t.a.v. de islam op moslima's. Dat hele idee van de vijfde colonne, waarbij moslima's diep in hun vuistje lachen als ze 's avonds thuiskomen en de krant openslaan slaat nergens op. Maar goed, als je er die illusie op nahoudt wordt het ook wat makkelijker om net te doen alsof hier paal en perk aan gesteld moet worden.
Het bizarre is dat die hoofddoek afgaat wanneer de voordeur wordt dichtgegooid en men thuis de krant gaat lezen. (al zal die krant eerder een schotelantenne zijn :) ) Ik vind dat religie juist achter de voordeur moet plaatsvinden en niet binnen de openbare ruimte. (al beschouw ik de islam zelf niet als een religie, maar als een totalitaire ideologie)

Waarom mogen moslims wel bidden tijdens werktijd, maar wanneer een gelovige van een andere religie diezelfde vraag stelt fijntjes wordt gewezen op het gegeven dat hier geen ruimte voor bestaat en dat zijn religiebeoefening een privé aangelegenheid behoort te zijn? Of stel het omgekeerde voor, je hebt een team van gelovige mensen die allemaal willen bidden tijdens werktijd? Toch te zot voor woorden? Trek het dan gelijk en maak dit binnen nieuw te maken wetgeving mogelijk.

In een gelijkwaardige samenleving doen we niet aan onderscheiding en gedragen we ons conform wat van ons wordt verwacht. Het basisprincipe van een multiculturele samenleving is niet dat we mini-samenlevinkjes creëren binnen een al bestaande samenleving. Maar maak dat maar eens een verblinde multiculturele idealist duidelijk. Die gaat weer op zijn gebruikelijke manier krakelen, krijsen en verontwaardigd de racistenkaart trekken. Met een beetje lol horen we weer de alom bekende Hitlervergelijking.
pi_164906146
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het bizarre is dat die hoofddoek afgaat wanneer de voordeur wordt dichtgegooid en men thuis de krant gaat lezen. (al zal die krant eerder een schotelantenne zijn :) )
Ik snap even niet waarom dat zo bizar is.
pi_164906275
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkbaar gelden die zogenaamde religieuze normen en waarden ineens niet achter de voordeur. Bedekt is bedekt.

Veel moslima's worden gedwongen zo'n hoofddoek te dragen. Want hun onzekere en boze mannetjes zijn bang dat ze ten prooi kunnen vallen aan concurrenten. Of ze zijn zodanig geïndoctrineerd dat ze dit uit 'vrijwillige' basis doen maar waarbij het onderliggende principe onderscheiding en provocatie is. Vaak hebben ze het zelf niet eens door.
pi_164906335
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het bizarre is dat die hoofddoek afgaat wanneer de voordeur wordt dichtgegooid en men thuis de krant gaat lezen. (al zal die krant eerder een schotelantenne zijn :) ) Ik vind dat religie juist achter de voordeur moet plaatsvinden en niet binnen de openbare ruimte. (al beschouw ik de islam zelf niet als een religie, maar als een totalitaire ideologie)

Waarom mogen moslims wel bidden tijdens werktijd, maar wanneer een gelovige van een andere religie diezelfde vraag stelt fijntjes wordt gewezen op het gegeven dat hier geen ruimte voor bestaat en dat zijn religiebeoefening een privé aangelegenheid behoort te zijn? Of stel het omgekeerde voor, je hebt een team van gelovige mensen die allemaal willen bidden tijdens werktijd? Toch te zot voor woorden? Trek het dan gelijk en maak dit binnen nieuw te maken wetgeving mogelijk.

In een gelijkwaardige samenleving doen we niet aan onderscheiding en gedragen we ons conform wat van ons wordt verwacht. Het basisprincipe van een multiculturele samenleving is niet dat we mini-samenlevinkjes creëren binnen een al bestaande samenleving. Maar maak dat maar eens een verblinde multiculturele idealist duidelijk. Die gaat weer op zijn gebruikelijke manier krakelen, krijsen en verontwaardigd de racistenkaart trekken. Met een beetje lol horen we weer de alom bekende Hitlervergelijking.
Heel raar ja, het Gorlaeus gebouw van de Universiteit van Leiden heeft ook van die ruimtes... Idioot als je het mij vraagt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_164906464
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 10:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Blijkbaar gelden die zogenaamde religieuze normen en waarden ineens niet achter de voordeur. Bedekt is bedekt.
Zo raar is dat niet als je de achterliggende gedachte er van in ogenschouw neemt. Vooruit, die is op zichzelf wel vreemd maar het hele punt is juist dat het gaat om het bedekken in gezelschap anders dan familie.
pi_164906552
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 10:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo raar is dat niet als je de achterliggende gedachte er van in ogenschouw neemt. Vooruit, die is op zichzelf wel vreemd maar het hele punt is juist dat het gaat om het bedekken in gezelschap anders dan familie.
Bedekt is bedekt! Consistent zijn anders raken mensen in de war. :o
wooblabalurg
pi_164907009
quote:
[..]
En kostte het veel moeite om het eruit te persen :D
quote:
Vooruit, die is op zichzelf wel vreemd
pi_164907068
quote:

[..]

Daarmee geef je wel een specifiek signaal af aan datzelfde gezelschap. Want de onderliggende gedachte van een hoofddoek staat in de Koran geciteerd als een kuisheidsideaal.

Wat zegt dat nu over de personen die deel uitmaken van dat gezelschap? Dat zo'n vrouw versierd of belaagd zou kunnen worden zonder die hoofddoek? Dat die mensen binnen dat gezelschap daartoe in staat zijn omdat het geen moslims zijn? Of dat ze daar als moslima aanleiding toe geeft wanneer ze die hoofddoek niet omdoet? Wat zegt dat dan over alle vrouwen die geen hoofddoek dragen? Dat ze daarmee bepaalde ongewenste zaken uitlokken? Daar zelf verantwoordelijk voor zijn?
pi_164907140
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 10:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En kostte het veel moeite om het eruit te persen :D

[..]

Je snapt het echt niet hè?
pi_164907161
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daarmee geef je wel een specifiek signaal af aan datzelfde gezelschap. Want de onderliggende gedachte van een hoofddoek staat in de Koran geciteerd als een kuisheidsideaal.

Wat zegt dat nu over de personen die deel uitmaken van dat gezelschap?
Betrek jij de manier waarop een vrouw gekleed is altijd op jezelf?
pi_164907187
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat zegt dat nu over de personen die deel uitmaken van dat gezelschap? Dat zo'n vrouw versierd of belaagd zou kunnen worden zonder die hoofddoek? Dat die mensen binnen dat gezelschap daartoe in staat zijn omdat het geen moslims zijn? Of dat ze daar als moslima aanleiding toe geeft wanneer ze die hoofddoek niet omdoet? Wat zegt dat dan over alle vrouwen die geen hoofddoek dragen? Dat ze daarmee bepaalde ongewenste zaken uitlokken? Daar zelf verantwoordelijk voor zijn?
Dat het vanzelfsprekend is dat die mensen zich weten te gedragen.
pi_164907198
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet hè?
Ik snap het prima, het woordje 'vooruit' zegt het helemaal >:)
pi_164907217
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik snap het prima, het woordje 'vooruit' zegt het helemaal >:)
Oké man.
pi_164907425
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat het vanzelfsprekend is dat die mensen zich weten te gedragen.
Blijkbaar niet, want anders hoef je die hoofddoek niet om. Geef me één andere reden dan dit kuisheidsideaal om een hoofddoek te dragen.

In een moderne vrije samenleving hoeven vrouwen zich niet te bedekken omdat ze anders belaagd zouden worden door mannen. Tuurlijk, elke samenleving kent zijn zedenmisdrijven maar die komen in landen waar het juist verplicht is om een hoofddoek te dragen ook veelvuldig voor.

Dus feitelijk bestaat er geen echt argument om een hoofddoek te dragen anders dan de sociale druk om hem te moeten dragen of om jezelf te onderscheiden van vrouwen die ze niet dragen. Daar kan provocatie (zoals we zien bij de nog niet zolang uitgevonden boerkini) een uiterst middel voor zijn.

Daarbij is het bizar dat je binnen de Koran het woord hoofddoek nergens tegenkomt. In wat nu strenge moslimlanden zijn liepen vrouwen vroeger gewoon ongesluierd rond. Kijk maar naar de beelden van Afghanistan uit de jaren zestig en zeventig en dan sta je verbaasd dat we anno 2016 ineens zo'n discussie moeten voeren over zoiets als een hoofddoek en een boerkini. Ophouden met die flauwekul, bij wet vastleggen en lekker achter de voordeur doen. Er zijn ook mensen die graag indiaantje spelen achter de voordeur (met hoofdtooi en totempaal erbij) maar dit niet opeisen in de publieke ruimte. Zoals het hoort.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:23:22 #86
3542 Gia
User under construction
pi_164907473
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:25 schreef MakkieR het volgende:
Voor mij is een verbod logisch, omdat het een deel van je gelaat bedekt en daarmee kun je nooit iemand aanwijzen als dader als het een boerkini draagt.
Het?

quote:
Het niet dragen van een hoofddoek is voor mij net zo logisch als het niet dragen van een helm of een bivakmuts. En met de hedendaagse terroristische dreigingen wordt zo'n verbod voor mij alleen maar logischer.

Tijdens het identificeren door politie moet je gewoon je hele gezicht kunnen laten zien.
Overigens bedekt de boerkini het gezicht helemaal niet. Heeft niets te maken met een boerka. Lijkt best veel op een wetsuit met capuchon, eigenlijk
pi_164907509
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want anders hoef je die hoofddoek niet om. Geef me één andere reden dan dit kuisheidsideaal om een hoofddoek te dragen.

In een moderne vrije samenleving hoeven vrouwen zich niet te bedekken omdat ze anders belaagd zouden worden door mannen. Tuurlijk, elke samenleving kent zijn zedenmisdrijven maar die komen in landen waar het juist verplicht is om een hoofddoek te dragen ook veelvuldig voor.

Dus feitelijk bestaat er geen echt argument om een hoofddoek te dragen anders dan de sociale druk om hem te moeten dragen of om jezelf te onderscheiden van vrouwen die ze niet dragen. Daar kan provocatie (zoals we zien bij de nog niet zolang uitgevonden boerkini) een uiterst middel voor zijn.

Daarbij is het bizar dat je binnen de Koran het woord hoofddoek nergens tegenkomt. In wat nu strenge moslimlanden zijn liepen vrouwen vroeger gewoon ongesluierd rond. Kijk maar naar de beelden van Afghanistan uit de jaren zestig en zeventig en dan sta je verbaasd dat we anno 2016 ineens zo'n discussie moeten voeren over zoiets als een hoofddoek en een boerkini. Ophouden met die flauwekul, bij wet vastleggen en lekker achter de voordeur doen. Er zijn ook mensen die graag indiaantje spelen achter de voordeur (met hoofdtooi en totempaal erbij) maar dit niet opeisen in de publieke ruimte. Zoals het hoort.
Je had het over de situatie dat men thuis die hoofddoek niet hoeft te dragen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:26:18 #88
3542 Gia
User under construction
pi_164907535
quote:

[..]

Dus, als jij in een strak broekje loopt, moet iedereen ook zo bloot. Draag jij een shirtje, dan mogen anderen dat ook.

Als ik op het strand ga liggen met een shirt met lange mouwen en een dunne, wijde lange broek, dan moet ik dat helemaal zelf weten.

Jij bepaalt voor niemand hoe bloot ze op het strand moeten gaan liggen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:29:29 #89
3542 Gia
User under construction
pi_164907587
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de buurvrouw ook binnen haar hoofdbedekking op. Stel dat er iemand aanbelt! Misschien dat ze het afzet als ze met alleen het eigen gezin is, maar anders draagt ze het binnen ook.
pi_164907666
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je had het over de situatie dat men thuis die hoofddoek niet hoeft te dragen.
Zoals verwacht pareer je opnieuw al mijn gegeven argumenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')