abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164907934
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet op een discussieforum rondhangen als je niet bereid bent inhoudelijk op andermans argumenten in te gaan. Simpel feit is dat je geen tegenargument kunt geven op mijn eerder gegeven stellingen en vervolgens de strategie van het pareren gebruikt.
Als ik antwoord geef op een vraag over de situatie dat men geen hoofddoek draagt is een reactie over wanneer men wel een hoofddoek draagt niet relevant.
pi_164907939
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden, niet de woorden van 'de gemiddelde moslima' ofzo.
Draai je om en slaap verder.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:45:52 #103
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164907967
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:44 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Draai je om en slaap verder.
Zijn het niet juist de mensen die dingen invullen voor anderen die in een schemerwereld verkeren. :o
wooblabalurg
pi_164908007
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk jouw samenleving, aangezien iedereen onderdeel is van de samenleving waardoor het automatisch erin zou passen.
Totdat er een aanslag wordt gepleegd dan past niet iedereen meer automatisch in de samenleving.
Het is gewoon een feit dat wij westerlingen anders zijn gaan denken na 9/11. Voor 9/11 zou ik nooit problemen hebben gehad met een boerka of een boerkini, Nu ben je gek als je nog steeds naïef bent na alle aanslagen door moslim extremisten.
pi_164908017
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:41 schreef Gia het volgende:
Ik ken zo'n Marokkaan. Eerste vrouw was te verwesterd, die heeft ie verlaten en nu heeft hij een meer conservatieve vrouw, en 5 kinderen tussen de 1 en 7 jaar oud.

Maar op welke manier zie je de progressie dan, ik zie in dit voorbeeld juist het tegenovergestelde?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164908041
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:47 schreef MakkieR het volgende:
Totdat er een aanslag wordt gepleegd dan past niet iedereen meer automatisch in de samenleving.
Het is gewoon een feit dat wij westerlingen anders zijn gaan denken na 9/11. Voor 9/11 zou ik nooit problemen hebben gehad met een boerka of een boerkini, Nu ben je gek als je nog steeds naïef bent na alle aanslagen door moslim extremisten.
De koppeling aanslagen en burkini, vind ik echt veel te ver gaan.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164908071
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De koppeling aanslagen en burkini, vind ik echt veel te ver gaan.
Misschien, maar het geeft mij wel het recht om de politie te bellen als ik iemand verdacht vind.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:51:26 #108
3542 Gia
User under construction
pi_164908088
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:20 schreef Elzies het volgende:
Daarbij is het bizar dat je binnen de Koran het woord hoofddoek nergens tegenkomt. In wat nu strenge moslimlanden zijn liepen vrouwen vroeger gewoon ongesluierd rond.
Sluier en hoofddoek is al een heel verschil.
In de koran staat echter wel dat vrouwen hun hoofddoeken over hun boezem zouden moeten laten vallen, omdat daarmee de vrouwelijke vormen bedekt worden.

De koran is tot stand gekomen in een heet klimaat met woestijn e.d. Daar droegen de mensen in die tijd altijd hoofddoeken, ook voor het gezicht, tegen de hitte en het stof. Over die doeken gaat het in de koran, die dus over hun boezem zouden moeten vallen, omdat dat beter is.

Kan het zo gauw niet vinden. Er zijn vast moslims hier die het juiste vers kunnen noemen.
pi_164908089
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ik antwoord geef op een vraag over de situatie dat men geen hoofddoek draagt is een reactie over wanneer men wel een hoofddoek draagt niet relevant.
Je gaat niet in op mijn vraag of er nog een andere reden is om een hoofddoek te dragen dan het kuisheidsideaal.

Je gaat idem niet in op mijn stelling waarin staat dat je het woord hoofddoek nergens in de Koran voorkomt. Dan is er in principe geen religieuze rechtvaardiging of verplichting een hoofddoek in de openbare ruimte te dragen.

Ik gaf vervolgens voorbeelden van strenge moslimlanden waar via wetgeving dit soort kledingvoorschriften zijn vastgelegd, maar waar enkele decennia geleden nog moslima's ongestoord ongesluierd rondliepen, zoals in Afghanistan en Egypte.

Moet je dan als samenleving op basis van valse argumenten toegeven aan de grillen en grollen van veelal orthodoxe stromingen? Of stel je via wetgeving daar grenzen tegenover? Dit is een actuele discussie die leeft in de samenleving dus relevant.
pi_164908096
Apart om te zien hoe hysterisch joop.nl losgaat op dit zogenaamde boerkini-verbod ergens in Frankrijk. Joop.nl is een gesubsidieerde website van de PvdA, een regeringspartij. Ergens wel erg ziek dat het extreme gedachtegoed van joop.nl gewoon een belangrijk deel heeft in het regeren van het land. Check die artikelen op hun website, allemaal fringe gedachtegoed. Gelukkig zijn er genoeg criticasters die reageren op die columns.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:51:52 #111
356891 Abed
hooggeleid
pi_164908103
quote:

[..]

Dat zou betekenen dat je je laat leiden door angst en een kwart van de wereldbevolking niet meer kunt vertrouwen, dat is niet hoe ik het leven wil leiden.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_164908139
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je gaat niet in op mijn vraag of er nog een andere reden is om een hoofddoek te dragen dan het kuisheidsideaal.

Je gaat idem niet in op mijn stelling waarin staat dat je het woord hoofddoek nergens in de Koran voorkomt. Dan is er in principe geen religieuze rechtvaardiging of verplichting een hoofddoek in de openbare ruimte te dragen.

Ik gaf vervolgens voorbeelden van strenge moslimlanden waar via wetgeving dit soort kledingvoorschriften zijn vastgelegd, maar waar enkele decennia geleden nog moslima's ongestoord ongesluierd rondliepen, zoals in Afghanistan en Egypte.

Moet je dan als samenleving op basis van valse argumenten toegeven aan de grillen en grollen van veelal orthodoxe stromingen? Of stel je via wetgeving daar grenzen tegenover? Dit is een actuele discussie die leeft in de samenleving dus relevant.
Nee, je hebt je niet te bemoeien met iemands beweegredenen om kleding te dragen. Je mag er van alles van vinden, maar dat is het dan ook.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:54:14 #113
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164908154
quote:

[..]

Dus 9/11 heeft zo'n indruk op je gemaakt dat er een automatische angst ontstaan is voor alles van islam. Wie zou daar nou belang bij hebben.
wooblabalurg
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:55:45 #114
3542 Gia
User under construction
pi_164908183
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Behalve de islam, die doet dat wel.

En zegt praktisch tegen vrouwen wereldwijd; Alleen als gij u bedekt verdient u respect, anders niet.
Als gij uw huid/haar/lichaam niet bedekt (en parfum draagt), bent gij er zelf schuld aan dat gij aangerand/verkracht word. Gij roept het immers over uwzelf af omdat gij aantoont maling te hebben aan allah en uw broeders.

Met andere woorden, de meeste westerse vrouwen zijn verdorven hoeren, in de ogen van een moslim(a). Wat vind jij daar van?

(Of ben je zelf toevallig moslima?)
Nee, ik ben een katholiek op wieltjes.
Ken meerdere moslims. Of ik nu een korte broek met mouwloos shirt draag, mijn haar los, of geheel bedekkende kleding, haar op een staart, maakt ze niet uit. Ze zijn altijd respectvol naar mij toe, en ik naar hen. Ze geven ook altijd een hand. Ze discussieren graag over hun geloof en de westerse wereld. En luisteren ook naar argumenten van mijn kant.

Ik heb zomaar het idee dat jij eigenlijk nooit met moslims praat, of persoonlijk kent.
pi_164908196
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:45 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zijn het niet juist de mensen die dingen invullen voor anderen die in een schemerwereld verkeren. :o
Dat kan kloppen.

Maar wie heeft het hier over invullen?
pi_164908262
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:51 schreef Abed het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat je je laat leiden door angst en een kwart van de wereldbevolking niet meer kunt vertrouwen, dat is niet hoe ik het leven wil leiden.
Angst wil ik het nog niet noemen, maar ik ben zeker wel alert met verdachte personen, verdachte pakjes of rugtassen die onbeheerd op het station liggen. Daar past een boerka of een boerkini zeker wel bij als het zich ook verdacht gedraagt. Daarbij mag de politie dan gaan beslissen wat te doen met deze situaties, al is ook algemeen bekend, dat politie alert is voor dit soort meldingen met soms fatale gevolgen. Dus dan vraag ik me af wat is slim in deze agressieve tijden van terreur. Politie aarzelt tegenwoordig niet om gepast geweld te gebruiken.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:59:59 #117
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164908272
Hoe kan een boerkini zich verdacht gedragen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164908294
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:59 schreef Copycat het volgende:
Hoe kan een boerkini zich verdacht gedragen?
als ze samenscholen op het strand, een plan beramen, ik zeg maar wat.
pi_164908315
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, ik ben een katholiek op wieltjes.
Ken meerdere moslims. Of ik nu een korte broek met mouwloos shirt draag, mijn haar los, of geheel bedekkende kleding, haar op een staart, maakt ze niet uit. Ze zijn altijd respectvol naar mij toe, en ik naar hen. Ze geven ook altijd een hand. Ze discussieren graag over hun geloof en de westerse wereld. En luisteren ook naar argumenten van mijn kant.

Ik heb zomaar het idee dat jij eigenlijk nooit met moslims praat, of persoonlijk kent.
Dit klopt niet. Ik ken er een paar persoonlijk, die lijken op jouw beschrijving. Maar omdat ik er toevallig een paar ken die zich aan hebben gepast aan het ''westen'', wil niet zeggen dat ik niet naar de kern hoef te kijken.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:02:01 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164908317
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:01 schreef MakkieR het volgende:

als ze samenscholen op het strand, een plan beramen, ik zeg maar wat.
Je snapt dat een boerkini een kledingstuk is, geen persoon van vlees en bloed?
Maar lijkt me best bijzonder, samenscholende en plannen beramende badkleding.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:02:43 #121
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164908331
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:41 schreef Gia het volgende:
k ken zo'n Marokkaan. Eerste vrouw was te verwesterd, die heeft ie verlaten en nu heeft hij een meer conservatieve vrouw, en 5 kinderen tussen de 1 en 7 jaar oud.
Hoeveel blanke slaven moet een gemiddeld kansloos gezin nou eigenlijk aan het werk hebben om alles te financieren?

quote:
De boerkini verhult niet de vormen, verbergt niet het gezicht en is veilig genoeg om mee te zwemmen, net zoals een wetsuit. Daar komt bij dat je daar niets onder kunt verstoppen.
Het verhult wel degelijk de herkenbaarheid en nog veel erger het berooft de vrouw van haar individuele identiteit. Ieder normaal mens ziet het verschil.
http://www.annabelle.ch/l(...)e-den-hijab-ab-31268
pi_164908332
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je stelt mij vragen die ik niet kan beantwoorden, mogelijk vinden ze het wel een mooie hoofddoek of hebben ze last van de zon. Ik kan niet oordelen over de vraag waarom mensen een hoofddoek dragen.

Dat het woord hoofddoek niet in de koran voorkomt vind ik een absurd argument. Als er staat dat men de kuisheid moet bewaken is het aan de mensen om dat uit te leggen zoals zij dat willen, het is hun geloof en zijn hun opvattingen.
pi_164908334
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, je hebt je niet te bemoeien met iemands beweegredenen om kleding te dragen. Je mag er van alles van vinden, maar dat is het dan ook.
Nee, ik ben het niet eens met jouw stelling. Op basis van onjuiste argumenten kun je binnen een andere cultuur geen religieuze rechten opeisen, zelfs wanneer religieuze vrijheid staat verankert in diens grondwet.

Want waar leg je de grens? Hoofddoek, straks een nihab, dadelijk toch een boerka, boerkini? Allemaal gebaseerd op tegengestelde argumenten waar de religieuze bron (de Koran) nergens over rept. Ja, dan mag je daar als samenleving wel terdege een mening over hebben en je daar zodanig over uitspreken. En wil je dit als meerderheid niet, dan moet dat een vervolg krijgen. Liefst via wetgeving. En ja, dat kan.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:03:20 #124
3542 Gia
User under construction
pi_164908340
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar op welke manier zie je de progressie dan, ik zie in dit voorbeeld juist het tegenovergestelde?
Ik kwam die man tegen, met zijn zoontjes en hij liet ze stuk voor stuk mij een hand geven en zich voorstellen. Ik was op dat moment zeer zomers gekleed, want het was warm.
Deze kinderen groeien op in een vrij westen en wennen aan vrouwen zoals wij. Westers, los haar.
Wat ik al zei, het heeft tijd nodig. En er moet heel wat minder haat zijn naar moslims die hier gewoon willen wonen en een bestaan opbouwen. Dit zijn niet de terroristen. Maar als je blijft haten en onze manier van leven wilt opdringen, dan komt die omslag er nooit, omdat zij zich dan verwijderd gaan houden van westerse mensen.

Zaken als een boerkini haalt de vrouwen al veel meer uit hun isolement. Ze kunnen nu gaan zwemmen. Weliswaar nog niet gemengd, maar wel met andere vrouwen. Ze kunnen dan zien dat het niet erg is om een badpak te dragen, of een bikini. Langzaamaan gaat ook daar die omslag komen, maar bij ons heeft dat zo'n 70 jaar geduurd, geef hen die tijd ook. Ze zijn pas een kleine 40 jaar hier.
Dus, houd op met onze normen en waarden op te dringen en laat ze er eerst eens zelf aan wennen.
pi_164908349
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Ik ken er een paar persoonlijk, die lijken op jouw beschrijving. Maar omdat ik er toevallig een paar ken die zich aan hebben gepast aan het ''westen'', wil niet zeggen dat ik niet naar de kern hoef te kijken.
De kern is voor iemand die niet gelooft ook niet van belang, lijkt me zomaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')