Als ik antwoord geef op een vraag over de situatie dat men geen hoofddoek draagt is een reactie over wanneer men wel een hoofddoek draagt niet relevant.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet op een discussieforum rondhangen als je niet bereid bent inhoudelijk op andermans argumenten in te gaan. Simpel feit is dat je geen tegenargument kunt geven op mijn eerder gegeven stellingen en vervolgens de strategie van het pareren gebruikt.
Draai je om en slaap verder.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden, niet de woorden van 'de gemiddelde moslima' ofzo.
Zijn het niet juist de mensen die dingen invullen voor anderen die in een schemerwereld verkeren.quote:
Totdat er een aanslag wordt gepleegd dan past niet iedereen meer automatisch in de samenleving.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk jouw samenleving, aangezien iedereen onderdeel is van de samenleving waardoor het automatisch erin zou passen.
Maar op welke manier zie je de progressie dan, ik zie in dit voorbeeld juist het tegenovergestelde?quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:41 schreef Gia het volgende:
Ik ken zo'n Marokkaan. Eerste vrouw was te verwesterd, die heeft ie verlaten en nu heeft hij een meer conservatieve vrouw, en 5 kinderen tussen de 1 en 7 jaar oud.
De koppeling aanslagen en burkini, vind ik echt veel te ver gaan.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:47 schreef MakkieR het volgende:
Totdat er een aanslag wordt gepleegd dan past niet iedereen meer automatisch in de samenleving.
Het is gewoon een feit dat wij westerlingen anders zijn gaan denken na 9/11. Voor 9/11 zou ik nooit problemen hebben gehad met een boerka of een boerkini, Nu ben je gek als je nog steeds naïef bent na alle aanslagen door moslim extremisten.
Misschien, maar het geeft mij wel het recht om de politie te bellen als ik iemand verdacht vind.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:49 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De koppeling aanslagen en burkini, vind ik echt veel te ver gaan.
Sluier en hoofddoek is al een heel verschil.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:20 schreef Elzies het volgende:
Daarbij is het bizar dat je binnen de Koran het woord hoofddoek nergens tegenkomt. In wat nu strenge moslimlanden zijn liepen vrouwen vroeger gewoon ongesluierd rond.
Je gaat niet in op mijn vraag of er nog een andere reden is om een hoofddoek te dragen dan het kuisheidsideaal.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ik antwoord geef op een vraag over de situatie dat men geen hoofddoek draagt is een reactie over wanneer men wel een hoofddoek draagt niet relevant.
Dat zou betekenen dat je je laat leiden door angst en een kwart van de wereldbevolking niet meer kunt vertrouwen, dat is niet hoe ik het leven wil leiden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Totdat er een aanslag wordt gepleegd dan past niet iedereen meer automatisch in de samenleving.
Het is gewoon een feit dat wij westerlingen anders zijn gaan denken na 9/11. Voor 9/11 zou ik nooit problemen hebben gehad met een boerka of een boerkini, Nu ben je gek als je nog steeds naïef bent na alle aanslagen door moslim extremisten.
Nee, je hebt je niet te bemoeien met iemands beweegredenen om kleding te dragen. Je mag er van alles van vinden, maar dat is het dan ook.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je gaat niet in op mijn vraag of er nog een andere reden is om een hoofddoek te dragen dan het kuisheidsideaal.
Je gaat idem niet in op mijn stelling waarin staat dat je het woord hoofddoek nergens in de Koran voorkomt. Dan is er in principe geen religieuze rechtvaardiging of verplichting een hoofddoek in de openbare ruimte te dragen.
Ik gaf vervolgens voorbeelden van strenge moslimlanden waar via wetgeving dit soort kledingvoorschriften zijn vastgelegd, maar waar enkele decennia geleden nog moslima's ongestoord ongesluierd rondliepen, zoals in Afghanistan en Egypte.
Moet je dan als samenleving op basis van valse argumenten toegeven aan de grillen en grollen van veelal orthodoxe stromingen? Of stel je via wetgeving daar grenzen tegenover? Dit is een actuele discussie die leeft in de samenleving dus relevant.
Dus 9/11 heeft zo'n indruk op je gemaakt dat er een automatische angst ontstaan is voor alles van islam. Wie zou daar nou belang bij hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nee, ik ben een katholiek op wieltjes.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Behalve de islam, die doet dat wel.
En zegt praktisch tegen vrouwen wereldwijd; Alleen als gij u bedekt verdient u respect, anders niet.
Als gij uw huid/haar/lichaam niet bedekt (en parfum draagt), bent gij er zelf schuld aan dat gij aangerand/verkracht word. Gij roept het immers over uwzelf af omdat gij aantoont maling te hebben aan allah en uw broeders.
Met andere woorden, de meeste westerse vrouwen zijn verdorven hoeren, in de ogen van een moslim(a). Wat vind jij daar van?
(Of ben je zelf toevallig moslima?)
Dat kan kloppen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:45 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zijn het niet juist de mensen die dingen invullen voor anderen die in een schemerwereld verkeren.
Angst wil ik het nog niet noemen, maar ik ben zeker wel alert met verdachte personen, verdachte pakjes of rugtassen die onbeheerd op het station liggen. Daar past een boerka of een boerkini zeker wel bij als het zich ook verdacht gedraagt. Daarbij mag de politie dan gaan beslissen wat te doen met deze situaties, al is ook algemeen bekend, dat politie alert is voor dit soort meldingen met soms fatale gevolgen. Dus dan vraag ik me af wat is slim in deze agressieve tijden van terreur. Politie aarzelt tegenwoordig niet om gepast geweld te gebruiken.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:51 schreef Abed het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat je je laat leiden door angst en een kwart van de wereldbevolking niet meer kunt vertrouwen, dat is niet hoe ik het leven wil leiden.
als ze samenscholen op het strand, een plan beramen, ik zeg maar wat.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:59 schreef Copycat het volgende:
Hoe kan een boerkini zich verdacht gedragen?
Dit klopt niet. Ik ken er een paar persoonlijk, die lijken op jouw beschrijving. Maar omdat ik er toevallig een paar ken die zich aan hebben gepast aan het ''westen'', wil niet zeggen dat ik niet naar de kern hoef te kijken.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ik ben een katholiek op wieltjes.
Ken meerdere moslims. Of ik nu een korte broek met mouwloos shirt draag, mijn haar los, of geheel bedekkende kleding, haar op een staart, maakt ze niet uit. Ze zijn altijd respectvol naar mij toe, en ik naar hen. Ze geven ook altijd een hand. Ze discussieren graag over hun geloof en de westerse wereld. En luisteren ook naar argumenten van mijn kant.
Ik heb zomaar het idee dat jij eigenlijk nooit met moslims praat, of persoonlijk kent.
Je snapt dat een boerkini een kledingstuk is, geen persoon van vlees en bloed?quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:01 schreef MakkieR het volgende:
als ze samenscholen op het strand, een plan beramen, ik zeg maar wat.
Hoeveel blanke slaven moet een gemiddeld kansloos gezin nou eigenlijk aan het werk hebben om alles te financieren?quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:41 schreef Gia het volgende:
k ken zo'n Marokkaan. Eerste vrouw was te verwesterd, die heeft ie verlaten en nu heeft hij een meer conservatieve vrouw, en 5 kinderen tussen de 1 en 7 jaar oud.
Het verhult wel degelijk de herkenbaarheid en nog veel erger het berooft de vrouw van haar individuele identiteit. Ieder normaal mens ziet het verschil.quote:De boerkini verhult niet de vormen, verbergt niet het gezicht en is veilig genoeg om mee te zwemmen, net zoals een wetsuit. Daar komt bij dat je daar niets onder kunt verstoppen.
Je stelt mij vragen die ik niet kan beantwoorden, mogelijk vinden ze het wel een mooie hoofddoek of hebben ze last van de zon. Ik kan niet oordelen over de vraag waarom mensen een hoofddoek dragen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je gaat niet in op mijn vraag of er nog een andere reden is om een hoofddoek te dragen dan het kuisheidsideaal.
Je gaat idem niet in op mijn stelling waarin staat dat je het woord hoofddoek nergens in de Koran voorkomt. Dan is er in principe geen religieuze rechtvaardiging of verplichting een hoofddoek in de openbare ruimte te dragen.
Ik gaf vervolgens voorbeelden van strenge moslimlanden waar via wetgeving dit soort kledingvoorschriften zijn vastgelegd, maar waar enkele decennia geleden nog moslima's ongestoord ongesluierd rondliepen, zoals in Afghanistan en Egypte.
Moet je dan als samenleving op basis van valse argumenten toegeven aan de grillen en grollen van veelal orthodoxe stromingen? Of stel je via wetgeving daar grenzen tegenover? Dit is een actuele discussie die leeft in de samenleving dus relevant.
Nee, ik ben het niet eens met jouw stelling. Op basis van onjuiste argumenten kun je binnen een andere cultuur geen religieuze rechten opeisen, zelfs wanneer religieuze vrijheid staat verankert in diens grondwet.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je hebt je niet te bemoeien met iemands beweegredenen om kleding te dragen. Je mag er van alles van vinden, maar dat is het dan ook.
Ik kwam die man tegen, met zijn zoontjes en hij liet ze stuk voor stuk mij een hand geven en zich voorstellen. Ik was op dat moment zeer zomers gekleed, want het was warm.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar op welke manier zie je de progressie dan, ik zie in dit voorbeeld juist het tegenovergestelde?
De kern is voor iemand die niet gelooft ook niet van belang, lijkt me zomaar.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:01 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Ik ken er een paar persoonlijk, die lijken op jouw beschrijving. Maar omdat ik er toevallig een paar ken die zich aan hebben gepast aan het ''westen'', wil niet zeggen dat ik niet naar de kern hoef te kijken.
Angst is een hele slechte raadgever en die aanslagen moeten niet leidend zijn in het beleid. Gezonde zelf-reflectie is ook belangrijk, Nederland doet gewoon mee in het bombarderen van andere landen, hoe ziek is dat?quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:51 schreef Abed het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat je je laat leiden door angst en een kwart van de wereldbevolking niet meer kunt vertrouwen, dat is niet hoe ik het leven wil leiden.
Want dat kan niet in bikini?quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
als ze samenscholen op het strand, een plan beramen, ik zeg maar wat.
Nee.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De kern is voor iemand die niet gelooft ook niet van belang, lijkt me zomaar.
Ik vind iemand die een boerkini draagt gewoon een stap te ver gaan, wat voor mij dreigend overkomt, en dus ben ik sneller geneigd mijn telefoon te pakken en de politie te bellen. Daar word je overigens serieus geholpen, als je een melding maakt omtrent verdachte personen, serieuzer dan een melding van diefstal, want dan zie je vaak dat ze je bijna uitlachen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je snapt dat een boerkini een kledingstuk is, geen persoon van vlees en bloed?
Maar lijkt me best bijzonder, samenscholende en plannen beramende badkleding.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:03 schreef Homey het volgende:
Angst is een hele slechte raadgever en die aanslagen moeten niet leidend zijn in het beleid. Gezonde zelf-reflectie is ook belangrijk, Nederland doet gewoon mee in het bombarderen van andere landen de genocidale slavendrijvers van ISIS, hoe ziek is dat?
Bikini's die samenscholen wordt wel een beetje lastig, met al die losse broekjes en hesjes.quote:
Over moslims praten alsof het debieltjes zijn, wat jij doet, is fout. Ze als volwassen individuen behandelen en op hun verantwoordelijkheden aanspreken is normaal.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:03 schreef Gia het volgende:
Zaken als een boerkini haalt de vrouwen al veel meer uit hun isolement. Ze kunnen nu gaan zwemmen. Weliswaar nog niet gemengd, maar wel met andere vrouwen. Ze kunnen dan zien dat het niet erg is om een badpak te dragen, of een bikini. Langzaamaan gaat ook daar die omslag komen, maar bij ons heeft dat zo'n 70 jaar geduurd, geef hen die tijd ook. Ze zijn pas een kleine 40 jaar hier.
Dus, houd op met onze normen en waarden op te dringen en laat ze er eerst eens zelf aan wennen.
Natuurlijk een beetje naïef dat moslima's hoofddoekjes dragen omdat ze last hebben van de zon. Iedereen weet dat er sprake is van een toenemende sociale druk binnen die ver islamiseerde wijken om vrouwen nog verder te bedekken. Er is een sociale druk en soms is er ook gewoon sprake van afzetting tegen de huidige samenleving. Maar dan kun je jezelf de vraag stellen of je met dat argument integratie bevorderd of juist belemmerd.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je stelt mij vragen die ik niet kan beantwoorden, mogelijk vinden ze het wel een mooie hoofddoek of hebben ze last van de zon. Ik kan niet oordelen over de vraag waarom mensen een hoofddoek dragen.
Dat het woord hoofddoek niet in de koran voorkomt vind ik een absurd argument. Als er staat dat men de kuisheid moet bewaken is het aan de mensen om dat uit te leggen zoals zij dat willen, het is hun geloof en zijn hun opvattingen.
Ik?quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:56 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat kan kloppen.
Maar wie heeft het hier over invullen?
Het is niet aan de wetgever om te bepalen of iemand religieus is of niet en of iemand zijn beweegredenen om een hoofddoek te dragen voldoende beargumenteert. De wetgever is namelijk neutraal en niet gelovig.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, ik ben het niet eens met jouw stelling. Op basis van onjuiste argumenten kun je binnen een andere cultuur geen religieuze rechten opeisen, zelfs wanneer religieuze vrijheid staat verankert in diens grondwet.
Al die andere bommen en mensenlevens vergeten we gewoon, want nu doen we wel echt iets nobels.quote:
Van mij mag een christelijke stroming dat eisen hoor en of iets een oude of nieuwe opvatting is, is totaal niet relevant. Wie ben jij om te bepalen welke godsdienstige opvattingen juist zijn of niet?quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
Natuurlijk een beetje naïef dat moslima's hoofddoekjes dragen omdat ze last hebben van de zon. Iedereen weet dat er sprake is van een toenemende sociale druk binnen die ver islamiseerde wijken om vrouwen nog verder te bedekken. Er is een sociale druk en soms is er ook gewoon sprake van afzetting tegen de huidige samenleving. Maar dan kun je jezelf de vraag stellen of je met dat argument integratie bevorderd of juist belemmerd.
Met het bovenstaande vermeld vind ik het wel terdege relevant of zoiets tot de bron te herleiden is. Het antwoord daarop is nee. Het is een latere interpretatie geworden. Als er nu een christelijke stroming opstaat die op religieuze gronden eist dat vrouwen weer een kuisheidsgordel moeten gaan dragen zal niemand opkijken dat hierop een wettelijk verbod komt. Terecht, want veel christelijke bronnen zijn pas later verzonnen en als religieuze waarheid verkondigd. Waarom zou je andere orthodoxe stromingen wel die vrijheden gunnen?
Zo werkt de rechtstaat niet, de wetgever heeft zich te houden aan de wet, maar een wet kan wel worden veranderd na mate de situatie in ons land veranderd. Daarom is er juist een Boerkini verbod in Frankrijk. Via een meerderheid van de tweede kamer kan dit gewoon aangepast worden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is niet aan de wetgever om te bepalen of iemand religieus is of niet en of iemand zijn beweegredenen om een hoofddoek te dragen voldoende beargumenteert. De wetgever is namelijk neutraal en niet gelovig.
Er heeft niemand wat mee te maken als een vrouw een hoofddoek draagt. Of ze dat nu doet omdat ze gelooft dat ze daarmee 'goed doet', om haar man te plezieren of omdat ze denkt dat ze daarmee minder vatbaar is voor chemtrails.
Met oud en nieuw grote ophef maken wánt de debieltjes zouden wel eens getriggerd kunnen worden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:07 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vind iemand die een boerkini draagt gewoon een stap te ver gaan, wat voor mij dreigend overkomt, en dus ben ik sneller geneigd mijn telefoon te pakken en de politie te bellen. Daar word je overigens serieus geholpen, als je een melding maakt omtrent verdachte personen, serieuzer dan een melding van diefstal, want dan zie je vaak dat ze je bijna uitlachen.
Dude waar heb je het over? Mijn punt is dat het doel van Nederland niet is "andere landen" te bombarderen. Het doel is om de genocidale slavendrijvers van ISIS te bombarderen. Als je dat als legitieme grievance ziet is er echt iets mis met je.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:10 schreef Baconbus het volgende:
Al die andere bommen en mensenlevens vergeten we gewoon, want nu doen we wel echt iets nobels.
Bedankt voor het delen van de mening van de gemiddelde moslima. Was er wel benieuwd naar.quote:
Jij weet niet dat Nederland andere landen bombardeert buiten IS? Straks ga je nog vertellen dat je niet weet dat Nederland 1 vd grootste wapenleveranciers in de wereld is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:15 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dude waar heb je het over? Mijn punt is dat het doel van Nederland niet is "andere landen" te bombarderen. Het doel is om de genocidale slavendrijvers van ISIS te bombarderen. Als je dat als legitieme grievance ziet is er echt iets mis met je.
Schattig dat je denkt dat dit soort topics nog daadwerkelijke discussies zijn, in plaats van één grote circlejerk gericht op het verbannen van een specifieke religie en het demoniseren van iedereen die het daar niet mee eens is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet op een discussieforum rondhangen als je niet bereid bent inhoudelijk op andermans argumenten in te gaan. Simpel feit is dat je geen tegenargument kunt geven op mijn eerder gegeven stellingen en vervolgens de strategie van het pareren gebruikt.
Dus jij omarmt dit soort vrouw onderdrukkende maatregelingen die op aantoonbaar onjuiste religieuze gronden worden gerechtvaardigd door orthodoxen en radicalen? Duidelijk waar jij als mens staat.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Van mij mag een christelijke stroming dat eisen hoor en of iets een oude of nieuwe opvatting is, is totaal niet relevant. Wie ben jij om te bepalen welke godsdienstige opvattingen juist zijn of niet?
Natuurlijk weet ik dat, ik kan immers ook googlen dude.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:21 schreef Baconbus het volgende:
Jij weet niet dat Nederland andere landen bombardeert buiten IS? Straks ga je nog vertellen dat je niet weet dat Nederland 1 vd grootste wapenleveranciers in de wereld is.
Wat jij denkt dat het doel is of hoe je het ziet zegt niet zoveel over wat er gebeurd.
Politiek-correct links ziet moslims als kleine kinderen die toevallig stemrecht hebben (en 'toevallig' bijna altijd op links stemmen). Kleine kinderen hebben geen verantwoordelijkheden en zijn altijd onschuldig. Ze moeten 'beschermd' worden, iets dat alleen die zogenaamde zo sociale linkse medemens doet.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:07 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Over moslims praten alsof het debieltjes zijn, wat jij doet, is fout. Ze als volwassen individuen behandelen en op hun verantwoordelijkheden aanspreken is normaal.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:08 schreef Elzies het volgende:
Met het bovenstaande vermeld vind ik het wel terdege relevant of zoiets tot de bron te herleiden is. Het antwoord daarop is nee. Het is een latere interpretatie geworden. Als er nu een christelijke stroming opstaat die op religieuze gronden eist dat vrouwen weer een kuisheidsgordel moeten gaan dragen zal niemand opkijken dat hierop een wettelijk verbod komt. Terecht, want veel christelijke bronnen zijn pas later verzonnen en als religieuze waarheid verkondigd. Waarom zou je andere orthodoxe stromingen wel die vrijheden gunnen?
Ik realiseer me drommels goed dat forums dienen als uitlaadklep. Dat hou je niet tegen. Maar dat hoeft een goede inhoudelijke discussie niet te belemmeren. Fatsoen moet je doen. Uiteindelijk krijg je daar op de langere termijn meer voor terug dan wanneer je het tegenovergestelde doet. (zo, nu ga ik echt afsluitenquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Schattig dat je denkt dat dit soort topics nog daadwerkelijke discussies zijn, in plaats van één grote circlejerk gericht op het verbannen van een specifieke religie en het demoniseren van iedereen die het daar niet mee eens is.
Discussies kennen bepaalde fatsoensnormen. Die gelden hier al lang niet meer.
Je wijzigt de tekst naar genocidale slavendrijvers, alsof er vanuit Nederland als overheid enkel gerechtvaardigde bommen op IS zouden vallen. Dit zie ik toch echt anders.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:23 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat, ik kan immers ook googlen dude.
Misschien moet je iets specifieker zijn. Waar precies heb je het over met je "Al die andere bommen en mensenlevens"?
Ik doe ook de klep naar beneden, even wat uitladen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik realiseer me drommels goed dat forums dienen als uitlaadklep. Dat hou je niet tegen. Maar dat hoeft een goede inhoudelijke discussie niet te belemmeren. Fatsoen moet je doen. Uiteindelijk krijg je daar op de langere termijn meer voor terug dan wanneer je het tegenovergestelde doet. (zo, nu ga ik echt afsluiten)
Natuurlijk. 1) De grootste Nederlandse militaire actie is in Syrie en 2) alle Halal-boys die ik zie klagen heben het over Syrie. Dus natuurlijk neem ik aan dat "Homey" het over Syrie heeft. Nederland bombardeert Syrie niet, Nederland bombardeert ISIS in Syrie.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:27 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je wijzigt de tekst naar genocidale slavendrijvers, alsof er vanuit Nederland als overheid enkel gerechtvaardigde bommen op IS zouden vallen. Dit zie ik toch echt anders.
We moeten de linkse mens ook zo gaan behandelen. Blijkbaar vinden ze dat fijn.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:24 schreef Homey het volgende:
[..]
Politiek-correct links ziet moslims als kleine kinderen die toevallig stemrecht hebben (en 'toevallig' bijna altijd op links stemmen). Kleine kinderen hebben geen verantwoordelijkheden en zijn altijd onschuldig. Ze moeten 'beschermd' worden, iets dat alleen die zogenaamde zo sociale linkse medemens doet.
Maar ondanks dat heb jij toch wel even voor elke moslima besloten dat het dragen van een hoofddoek een product is van indoctrinatie, en nooit gebaseerd kan zijn op hun eigen vrije keuze?quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:07 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Over moslims praten alsof het debieltjes zijn, wat jij doet, is fout. Ze als volwassen individuen behandelen en op hun verantwoordelijkheden aanspreken is normaal.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:36 schreef probeer het volgende:
Maar ondanks dat heb jij toch wel even voor elke moslima besloten dat het dragen van een hoofddoek een product is van indoctrinatie, en nooit gebaseerd kan zijn op hun eigen vrije keuze?
Ik omarm de vrijheid van mensen on hun eigen mening te hebben en uit te dragen als men een ander daarmee geen schade toebrengt. Verder zie ik geen vrouwonderdrukkende maatregelen in onze wetgeving alleen maar zaken om de vrijheid te regelen. Als mensen zelf van opvatting zijn dat vrouwen een hoofddoek om moeten kan ik ze proberen met argumenten te overtuigen daar is de discussie voor maar als het mij niet lukt vind ik het behoorlijk zwak om dan maar te gaan verbieden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus jij omarmt dit soort vrouw onderdrukkende maatregelingen die op aantoonbaar onjuiste religieuze gronden worden gerechtvaardigd door orthodoxen en radicalen? Duidelijk waar jij als mens staat.
Je geeft net aan over genoeg info te beschikken en te kunnen googlen, dan heb je mij dus niet nodig om je te vertellen wat voor ander leed er op de wereld is en wie daar een dikke vinger in heeft.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:29 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Natuurlijk. 1) De grootste Nederlandse militaire actie is in Syrie en 2) alle Halal-boys die ik zie klagen heben het over Syrie. Dus natuurlijk neem ik aan dat "Homey" het over Syrie heeft. Nederland bombardeert Syrie niet, Nederland bombardeert ISIS in Syrie.
Anyway, je ontwijkt de vraag. Jij beschuldigd Nederland mbt "Al die andere bommen en mensenlevens". Waar heb je het over? Kennelijk niet Syrie.
Ik vertrouw niemand over niets, werkt veel beter, aanrader.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:38 schreef frietenstamp het volgende:
[..]Ik vertrouw geen enkele moslim of non-moslim over islam, alleen ex-moslims.
Jij doet de beschuldiging, de bewijslast ligt bij jou. Ze werkt het in volwassen discussies.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:39 schreef Baconbus het volgende:
Je geeft net aan over genoeg info te beschikken en te kunnen googlen, dan heb je mij dus niet nodig om je te vertellen wat voor ander leed er op de wereld is en wie daar een dikke vinger in heeft.
Dat constante beledigen, waarom?quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:14 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Met oud en nieuw grote ophef maken wánt de debieltjes zouden wel eens getriggerd kunnen worden.
Maar andersom is dat natuurlijk anders want van de debieltjes kun je niks verwachten.
Niet serieus te nemen, mensen die zo redeneren.
Ik maak geen beschuldiging, ik informeer.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:42 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jij doet de beschuldiging, de bewijslast ligt bij jou. Ze werkt het in volwassen discussies.
Als haat diep zit voelt beledigen als bevrediging van dit gevoel. Soort van masturberen dus.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat constante beledigen, waarom?
Ik ben oprecht geinteresseerd. Want als je graag een vruchtbare discussie wilt waarin mensen elkaar serieus nemen en ook daadwerkelijk aandacht schenken aan elkaars argumenten, dan zal je er toch echt mee op moeten houden om mensen zo weg te zetten.
Het doet namelijk serieus af aan enige inhoudelijke kracht van je berichten. En als het daadwerkelijk je doel is om te overtuigen, dan werkt het ontzettend averechts. Mensen luisteren niet als je ze beledigt.
Het kan natuurlijk zijn dat je dat taalgebruik alleen bezigt om te provoceren. Maar dat lijkt me nogal vreemd wanneer je juist zo afgeeft op externe groepen die hier de boel op stelten willen zetten.
Blijft over .. de klaagzang. En dan is een discussietopic in NWS niet echt de correcte plaats om 'te zeiken om het zeiken' en kan je beter naar KLB.
Just my two cents.
Jij postquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:45 schreef Baconbus het volgende:
Ik maak geen beschuldiging, ik informeer.
Wat je daar verder mee doet of wil doen is jouw zaak. Heel erg volwassen lijkt het me niet om te verwachten dat anderen je werk voor je doen. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen.
Dat is een fucking vage post omdat het totaal niet duidelijk is wat je met "al die ander bommen en mensenlevens" bedoelt. En vervolgens weiger je uit te leggen wat je precies bedoelt. Kan je begrijpen dat het jouw taak is je eigen post te verduidelijken?quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:10 schreef Baconbus het volgende:
Al die andere bommen en mensenlevens vergeten we gewoon, want nu doen we wel echt iets nobels.
Dat is toch wel een enorme tegenstelling met het beeld dat vele FoK!-ers hier hebben over de moslim als slaaf van een enge god, niet in staat om zelf te bepalen of ze een lap stof op hun kop willen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:24 schreef Homey het volgende:
[..]
Politiek-correct links ziet moslims als kleine kinderen die toevallig stemrecht hebben (en 'toevallig' bijna altijd op links stemmen). Kleine kinderen hebben geen verantwoordelijkheden en zijn altijd onschuldig. Ze moeten 'beschermd' worden, iets dat alleen die zogenaamde zo sociale linkse medemens doet.
Ik ben geen vluchteling/moslim, je hoeft mij niet als debieltje te behandelen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:45 schreef probeer het volgende:
Ik ben oprecht geinteresseerd. Want als je graag een vruchtbare discussie wilt waarin mensen elkaar serieus nemen en ook daadwerkelijk aandacht schenken aan elkaars argumenten, dan zal je er toch echt mee op moeten houden om mensen zo weg te zetten.
Gedraag je dan ook niet zo.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:48 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik ben geen vluchteling/moslim, je hoeft mij niet als debieltje te behandelen.
Het is geen vage post, jij vindt hem vaag, mogelijk omdat het je niet veel zegt op basis van de informatie die je hebt.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:48 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jij post
[..]
Dat is een fucking vage post omdat het totaal niet duidelijk is wat je met "al die ander bommen en mensenlevens" bedoelt. En vervolgens weiger je uit te leggen wat je precies bedoelt. Kan je begrijpen dat het jouw taak is je eigen post te verduidelijken?
Hij kan er niks aan doen, komt uit een achterlijke cultuur enzo. Heeft nooit een kans gehad.quote:
Volgens mij blijf ik erg netjes (in die post).quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:48 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik ben geen vluchteling/moslim, je hoeft mij niet als debieltje te behandelen.
En dat is maar een van je vele beledigende posts. Jou is vroeger nooit geleerd dat je anderen moet behandelen zoals jij zelf ook behandeld wilt worden?quote:We moeten de linkse mens ook zo gaan behandelen. Blijkbaar vinden ze dat fijn.
Geef Gia de tijd, ze weet niet beter. De achterlijkheid zit bij haar al generaties in de familie. Van Gia kun je nu gewoon niks verwachten. Ze moet spelenderwijs de wereld nog ontdekken, zet net haar eerste stapjes buiten de deur op FOK! Haar moeder was nog veel erger en haar oma helemaal, Gia is in dat opzicht al een vooruitgang maar je kunt haar niet als volwassen persoon behandelen of verwachten dat ze normaal functioneert zoals jij en ik. Geef het nog 70 jaar. Haar kinderen zullen al weer ietsje minder kansloos zijn en zo zal het elke generatie weer wat verbeteren. Gewoon op een uitkering zetten die Gia, wordt toch niks meer met haar.
En het is toch zo verdomde tegenstrijdig.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:56 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Hij kan er niks aan doen, komt uit een achterlijke cultuur enzo. Heeft nooit een kans gehad.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om je klaagzang naar KLB te transporteren? Je gestalk is hier misplaatst.quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens mij blijf ik erg netjes (in die post).
Nogal een contrast met:
[..]
En dat is maar een van je vele beledigende posts. Jou is vroeger nooit geleerd dat je anderen moet behandelen zoals jij zelf ook behandeld wilt worden?
Laat ik het dan wat duidelijker stellen. Geen enkele weldenkende volwassene neemt je serieus, nu of in de toekomst, wanneer jij je op die manier opstelt richting mensen met een andere mening.
Op het moment dat iedereen die niet 'tegen de moslims is' (ik chargeer even, maar je snapt best wat ik bedoel) in dit soort topics constant uitgemaakt wordt voor rotte vis (en dat moet jij toch ook zien. Waarmee ik overigens niet stel dat jij daar aan mee doet. Wellicht juist de reden dat ik er tegen jou over begin.) dan belemmert dat een goede inhoudelijke discussie wel degelijk.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik realiseer me drommels goed dat forums dienen als uitlaadklep. Dat hou je niet tegen. Maar dat hoeft een goede inhoudelijke discussie niet te belemmeren. Fatsoen moet je doen. Uiteindelijk krijg je daar op de langere termijn meer voor terug dan wanneer je het tegenovergestelde doet. (zo, nu ga ik echt afsluiten)
Het is goed. Ik heb het vriendelijk geprobeerd, maar ben er nu wel klaar mee. Veel plezier met die existentiële onvrede dat niemand je ooit serieus zal nemen, omdat je nou eenmaal bent wie je bent. In die zin heel begrijpelijk dat je even lekker boos moet doen op een internetforum.quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:09 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Zou je zo vriendelijk willen zijn om je klaagzang naar KLB te transporteren? Je gestalk is hier misplaatst.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Het is goed. Ik heb het vriendelijk geprobeerd, maar ben er nu wel klaar mee. Veel plezier met die existentiële onvrede dat niemand je ooit serieus zal nemen, omdat je nou eenmaal bent wie je bent. In die zin heel begrijpelijk dat je even lekker boos moet doen op een internetforum.
http://www.express.co.uk/(...)s-wear-bikinis-beachquote:THOUSANDS of British women heading to holiday hotspots in Morocco could be targeted by hardline Islamists who are waging an online campaign to shame those who wear bikinis.
“We have eyes that are filming you on the beaches and we will show your photos to prevent the deterioration of the country.”
"Morocco is a Muslim country which follows Islamic laws and customs. "You should respect these at all times.
"Be aware of your actions to ensure they don't offend
"You should respect local traditions, customs, laws and religions at all times."
Niet om op je woorden te pakken oid. Maar je geeft aan dat die eerste een te westerse vrouw heeft en nu een conservatieve, ik zie daar geen progressie in??!?quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:03 schreef Gia het volgende:
Ik kwam die man tegen, met zijn zoontjes en hij liet ze stuk voor stuk mij een hand geven en zich voorstellen. Ik was op dat moment zeer zomers gekleed, want het was warm.
Deze kinderen groeien op in een vrij westen en wennen aan vrouwen zoals wij. Westers, los haar.
Wat ik al zei, het heeft tijd nodig. En er moet heel wat minder haat zijn naar moslims die hier gewoon willen wonen en een bestaan opbouwen. Dit zijn niet de terroristen. Maar als je blijft haten en onze manier van leven wilt opdringen, dan komt die omslag er nooit, omdat zij zich dan verwijderd gaan houden van westerse mensen.
Prima, maar ik vind deze argumentatie anders dan roepen dat de burkini een teken van vrijheid is, dat is waar ik voornamelijk tegen ageerde.quote:Zaken als een boerkini haalt de vrouwen al veel meer uit hun isolement. Ze kunnen nu gaan zwemmen. Weliswaar nog niet gemengd, maar wel met andere vrouwen. Ze kunnen dan zien dat het niet erg is om een badpak te dragen, of een bikini. Langzaamaan gaat ook daar die omslag komen, maar bij ons heeft dat zo'n 70 jaar geduurd, geef hen die tijd ook. Ze zijn pas een kleine 40 jaar hier.
Dus, houd op met onze normen en waarden op te dringen en laat ze er eerst eens zelf aan wennen.
Grappig hoe vrolijk je wordt van zulk nieuws, Saudi-Arabië en Noord Korea moet je wel helemaal geweldig vinden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:12 schreef frietenstamp het volgende:
Marokkanen doen even voor hoe je cultureel onaangepaste invaders aanpakt. Gewoon shamen die provocerend bitches.![]()
[..]
http://www.express.co.uk/(...)s-wear-bikinis-beach
quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden, niet de woorden van 'de gemiddelde moslima' ofzo.
Ik heb zomaar het idee dat jij eigenlijk nooit docu ofzo kijkt.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het idee dat jij eigenlijk nooit met moslims praat, of persoonlijk kent.
Graag gedaan.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:19 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen van de mening van de gemiddelde moslima. Was er wel benieuwd naar.
Je onderstreept het punt van Gia, maar goed.quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:34 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Ik heb zomaar het idee dat jij eigenlijk nooit docu ofzo kijkt.
[..]
Graag gedaan.
Hier nog enkele filmpjes, ipv de bekende en veilige beelden en ervaringen, voor een ietwat completere beeldvorming.
Bonusfilmpje;
Een hele fijne zondagmiddag nog gewenst.
Ik had al eerder aan Gia vermeld dat ik zeker moslims ken, waar ik prima mee over weg kan. Zal wel aan jou voorbij zijn gegaan denk ik. Die paar leuke mensen vertegenwoordigen natuurlijk nooit de islam in zn geheel he.quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je onderstreept het punt van Gia, maar goed.
Je weet helemaal niet wat ze doen als je er niet bij bent. Misschien beramen ze dan wel snode plannetjes.quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:04 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik had al eerder aan Gia vermeld dat ik zeker moslims ken, waar ik prima mee over weg kan. Zal wel aan jou voorbij zijn gegaan denk ik. Die paar leuke mensen vertegenwoordigen natuurlijk nooit de islam in zn geheel he.
Maar goed.
Ja idd. Je weet het nooit met die gasten he?quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet wat ze doen als je er niet bij bent. Misschien beramen ze dan wel snode plannetjes.
Nee.quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:11 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja iid. Je weet het nooit met die gasten he?
Amok makende belhamels zijn het, let maar op.![]()
Filmpjes bekeken btw?
Nee?quote:
Prima dat je filmpjes hier post maar je moet niet verwachten dat iedereen dat gaat kijken ondanks de inhoud.quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:21 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee?
Snap ik ook wel. Zijn niet echt leuke filmpjes voor op een rustige zonnige zondagmiddag he?
Beter de focus op dat wat positief is, het negatieve negerend, als dat het toe laat.
En je kent moslima's die andere vrouwen als verdorven hoeren zien?quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:04 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik had al eerder aan Gia vermeld dat ik zeker moslims ken, waar ik prima mee over weg kan. Zal wel aan jou voorbij zijn gegaan denk ik. Die paar leuke mensen vertegenwoordigen natuurlijk nooit de islam in zn geheel he.
Maar goed.
Wie vertegenwoordigen dan wel de islam als geheel?quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:04 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar goed.
Aan welke kenmerken zou jij een idealogie aan identificeren?quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wie vertegenwoordigen dan wel de islam als geheel?
Ik denk dat het een heel persoonlijke indeling is, ook wetenschappers verschillen vaak van mening zodra het op details gaat aankomen en als je over religie gaat praten wordt het nog veel onduidelijker en persoonlijker.quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Aan welke kenmerken zou jij een idealogie aan identificeren?
Maar het is niet persoonlijk, het is een gemeenschapelijke idealogie. Als het persoonlijk zou zijn, dan zou het ook geen gemeenschapelijke naam hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat het een heel persoonlijke indeling is, ook wetenschappers verschillen vaak van mening zodra het op details gaat aankomen en als je over religie gaat praten wordt het nog veel onduidelijker en persoonlijker.
Flinke persoonlijke aanval johquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:35 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
We moeten de linkse mens ook zo gaan behandelen. Blijkbaar vinden ze dat fijn.
Geef Gia de tijd, ze weet niet beter. De achterlijkheid zit bij haar al generaties in de familie. Van Gia kun je nu gewoon niks verwachten. Ze moet spelenderwijs de wereld nog ontdekken, zet net haar eerste stapjes buiten de deur op FOK! Haar moeder was nog veel erger en haar oma helemaal, Gia is in dat opzicht al een vooruitgang maar je kunt haar niet als volwassen persoon behandelen of verwachten dat ze normaal functioneert zoals jij en ik. Geef het nog 70 jaar. Haar kinderen zullen al weer ietsje minder kansloos zijn en zo zal het elke generatie weer wat verbeteren. Gewoon op een uitkering zetten die Gia, wordt toch niks meer met haar.
http://www.demorgen.be/op(...)iet-bcd33240/2bOngq/quote:Wie opkomt voor vrouwenrechten verdedigt de boerkini niet
Darya Safai is vrouwenrechtenactiviste, oprichtster van de actiegroep Let Iranian women enter their stadiums en auteur van het boek Lopen tegen de wind.
Hoe kun je feminist zijn en toch een symbool van discriminatie verdedigen? Mag je jezelf nog progressief noemen en opkomen voor vrouwenrechten als je tegelijk de boerkini aanvaardt? En is dat het einddoel van ons cultuurrelativisme, dat we de onderdrukking van vrouwen in stand houden?
Dat zijn de vragen die in mij opkwamen in de discussie over het boerkiniverbod in Frankrijk. Het verbaast mij dat zoveel mensen zich geroepen voelen om op te komen voor de 'vrijheid van kleding' van moslimvrouwen. In Antwerpen werd gisteren zelfs een strandfeest georganiseerd, een protestactie tegen het optreden van de Franse politie, waar iedereen vrij was om te dragen wat hij of zij wilde: boerkini, bikini, carnavalspak...
In de Islamitische Republiek van Iran worden elke dag gemiddeld 3.000 vrouwen aangesproken door de politie, en vaak gearresteerd, omdat ze de strenge kledingvoorschriften niet nauwkeurig naleven. Waarom protesteren ze daar niet tegen? Geldt die vrijheid van kleding dan niet voor vrouwen die de verplichte hijab (hoofddoek) juist wel willen afgooien? Worden die vrouwen dan niet vernederd en gediscrimineerd, zoals de moslima op het strand van Nice?
Dat is de grote tegenstrijdigheid in de redenering van veel 'progressieve' (feministische) stemmen. Uiteraard moeten we de individuele vrijheden van elk individu erkennen en respecteren. Maar de hijab (en zeker de boerkini) ontneemt de vrouwen net hun vrijheid. Het is in tal van landen en moslimfamilies hèt symbool van discriminatie en onderdrukking, en vooral van totale gehoorzaamheid aan de man, die voor alles zijn goedkeuring moet geven. Dat kan de vader van de vrouw zijn, haar echtgenoot, haar broer of zelfs haar eigen zoon. De hijab is als een ketting rond de nek en de geest van een vrouw, die haar afhankelijk en onderdanig maakt. Wie ervoor kiest om een hijab te dragen, kiest voor een leven als tweederangsburger en alle vernederingen die daarbij horen. De individuele vrijheid van een moslimvrouw bestaat er niet om het belangrijkste instrument van haar discriminatie te dragen maar voor altijd af te gooien.
Meer dan 90 procent van de Egyptische meisjes wordt genitaal verminkt. Velen doen het zelfs 'uit vrije wil', omdat ze anders niet uitgehuwelijkt kunnen worden. Even 'vrij' beslissen ze om een hijab te dragen, van kindsbeen af geïndoctrineerd om vernederd te worden door mannen. Om, zo zegt de sharia, maar de helft zoveel waard te zijn als de man. Als 'ervaringsdeskundige' weet ik maar al te goed hoe ingrijpend dat kan zijn voor je eigenwaarde. Veel individuele vrijheid komt daar niet aan te pas.
In een maatschappij waar de mensenrechten niet ter discussie staan, kunnen en mogen we geen begrip opbrengen voor dat soort discriminerende dogma's. Een paar jaar geleden werd in Irvine, Verenigde Staten, een Egyptisch echtpaar veroordeeld wegens slavernij. Ze hadden in hun thuisland een meisje gekocht van haar ouders en zagen er geen graten in haar gratis voor hen te laten werken. Ze mocht niet eens naar school. Maar in de VS is slavernij gelukkig al lang verboden. Je moet er niet aan denken dat we ook dat 'cultuurgebonden' gebruik zouden accepteren als individuele vrijheid.
De boerkini is geen achterpoortje om meer moslima’s naar de zee of het zwembad te krijgen maar een sterk signaal van de verspreiding van het extreme islamisme in onze maatschappij. De meeste moslims zijn helemaal niet geneigd om dit soort kledij aan te trekken. En toch zouden we dat ultieme symbool van discriminatie moeten aanvaarden in de Europese gemeenschap. Zonder twijfel tot grote vreugde van IS en andere fundamentalisten in de islam, die hun vrouwen niet eens toelaten om naar het strand te gaan.
In plaats van de boerkini te verdedigen, zouden vrouwen met een moslimachtergrond en progressieve westerlingen, die zich altijd zo sterk hebben ingezet voor de vrouwenrechten en tegen de dogma’s van de kerk, beter opkomen voor de vrijheid van de vele miljoenen vrouwen die nog echt geketend zijn aan hun kledij. Dat zou pas een statement zijn.
Darya Safai is natuurlijk een islamofoob van het eerste uurquote:Op zondag 28 augustus 2016 18:05 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://www.demorgen.be/op(...)iet-bcd33240/2bOngq/
Het is prettig om te zien dat ik dezelfde lijn deel met een ervaringsdeskundige.quote:In plaats van de boerkini te verdedigen, zouden vrouwen met een moslimachtergrond en progressieve westerlingen, die zich altijd zo sterk hebben ingezet voor de vrouwenrechten en tegen de dogma’s van de kerk, beter opkomen voor de vrijheid van de vele miljoenen vrouwen die nog echt geketend zijn aan hun kledij. Dat zou pas een statement zijn.
Waarom zouden persoonlijke dingen geen gemeenschappelijke naam hebben, er zullen best wat overeenkomsten zijn zo denk ik dat een moslim in elk geval iets heeft met Mohammed, Allah en de koran maar hoe ze het precies uitleggen is toch volledig hun eigen verhaal. Er is niemand die kan zeggen wat goed of fout is als het gaat om die opvattingen al zijn er veel mensen die dat wel doen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar het is niet persoonlijk, het is een gemeenschapelijke idealogie. Als het persoonlijk zou zijn, dan zou het ook geen gemeenschapelijke naam hebben.
Nog een stuk van haar.quote:Op zondag 28 augustus 2016 18:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Darya Safai is natuurlijk een islamofoob van het eerste uur.
[..]
Het is prettig om te zien dat ik dezelfde lijn deel met een ervaringsdeskundige.
Heb ik al.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:35 schreef frietenstamp het volgende:
Gewoon op een uitkering zetten die Gia, wordt toch niks meer met haar.
Mja, is meer een gevoel dat ik bij die man had. Het feit dat hij die met een westerse vrouw bespreekt is al een teken dat hij er wel over nagedacht heeft. Waarschijnlijk is zijn opvoeding zodanig geweest dat hij moeite heeft met te verwesterde moslima's. Dan klikt het gewoon niet.quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:18 schreef truthortruth het volgende:
Niet om op je woorden te pakken oid. Maar je geeft aan dat die eerste een te westerse vrouw heeft en nu een conservatieve, ik zie daar geen progressie in??!?
Het idee achter een gemeenschappelijke idealogie is de macht die er vanuit gaat. Zo zijn er hele landen die ingericht zijn conform die overeenkomsten. Dan is het leuk dat je persoonlijke ideeën hebt maar die doen er dan niet meer toe. En zo werkt dat ook binnen gemeenschappen zelfs in Nederland.quote:Op zondag 28 augustus 2016 18:19 schreef Wespensteek het volgende:
Waarom zouden persoonlijke dingen geen gemeenschappelijke naam hebben, er zullen best wat overeenkomsten zijn zo denk ik dat een moslim in elk geval iets heeft met Mohammed, Allah en de koran maar hoe ze het precies uitleggen is toch volledig hun eigen verhaal. Er is niemand die kan zeggen wat goed of fout is als het gaat om die opvattingen al zijn er veel mensen die dat wel doen.
Een politieke partij is ook heel wat anders dan een geloof of een ideologie.quote:Op zondag 28 augustus 2016 18:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het idee achter een gemeenschappelijke overeenkomst is de macht die er vanuit gaat. Zo zijn er hele landen die ingericht zijn conform die overeenkomsten. Dan is het leuk dat je persoonlijke ideeën hebt maar die doen er dan niet meer toe. En zo werkt dat ook binnen gemeenschappen zelfs in Nederland.
Dat vind ik altijd zo vreemd aan jou, jij focussed je op individuele vrijheden, maar je gaat compleet voorbij aan het feit dat je dit soort collectieven daardoor de ruimte geeft om die individuele vrijheden te ontnemen. Alsof je daar blind en doof voor bent, een naïviteit die erg wereldvreemd lijkt
De eerdere topics gingen over zaken waar ik wel tegenover de moslim sta.quote:Op zondag 28 augustus 2016 16:43 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Flinke persoonlijke aanval joh
Maar ik ben eerlijk gezegd verbaast over de postings van Gia, eerder was dat wel anders namelijk.
Ik denk dat ze recent in aanraking is gekomen met moslims en nu inziet dat het ook maar gewoon mensen zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |