quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zie niet waarom je in dat geval geen vrije keuze hebt, als je bang bent voor die zonde dan blijf je als je er niet bang voor bent kies je voor wat anders, dat zijn juist de keuzes die je moet maken. Als volwassene heb je genoeg mogelijkheden in Nederland om informatie tot je te nemen die los staat van wat je is geleerd.
[..]
Nergens zeg ik dat het makkelijk is, ik zeg ook nergens dat het verplicht is maar mensen zijn vrij om de keuze te maken, het is een afweging die ze zelf maken, dat is kiezen.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel moslims zijn er ook alweer in Europa vermoord omdat ze niet meer in god geloofden of er lichtere opvattingen op na hielden?
Weer een uitermate sterke column van haarquote:Op zondag 28 augustus 2016 18:05 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://www.demorgen.be/op(...)iet-bcd33240/2bOngq/
Zekers, een super stukje schrijfwerk van Darya Safaiquote:Op maandag 29 augustus 2016 01:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Weer een uitermate sterke column van haar![]()
De vergelijking met dat de meeste Egyptische vrouwen uit 'vrije wil' voor een besnijdenis kiezen vind ik wel treffend. Moeten we dat voortaan onder de noemer 'vrijheid' ook hier maar toestaan? Ze kiezen er immers toch zelf voor? Toch is de vrouwenbesnijdenis wel bij wet verboden en de boerkini niet. Beide zijn symbolen van discriminatie en onderdrukking.
Iemand uitmaken voor rotte vis omdat de ander er een andersdenkende mening op na houd beschouw ik als een zwaktebod binnen de discussie. Want dan staan er maar twee opties open. Iemand wil de discussie niet aan of iemand heeft geen tegenargumenten meer en probeert op die manier de discussie te pareren.quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Op het moment dat iedereen die niet 'tegen de moslims is' (ik chargeer even, maar je snapt best wat ik bedoel) in dit soort topics constant uitgemaakt wordt voor rotte vis (en dat moet jij toch ook zien. Waarmee ik overigens niet stel dat jij daar aan mee doet. Wellicht juist de reden dat ik er tegen jou over begin.) dan belemmert dat een goede inhoudelijke discussie wel degelijk.
quote:Cannes trekt het boerkini-verbod in. De Zuid-Franse gemeente heeft het besluit genomen na een gerechtelijke bevestiging dat het verbod in strijd is met de vrijheid van geloof en de individuele vrijheid.
Cannes was deze zomer de eerste gemeente in Frankrijk die het boerkini-verbod invoerde. Als reden werd gegeven dat de boerkini in strijd is met de scheiding tussen kerk en staat. Bovendien zouden veel badgasten zich onbehaaglijk voelen na het bloedbad in Nice van 14 juli.
Bij die aanslag kwamen 86 mensen om het leven. De dader reed op de boulevard in Nice met een vrachtwagen met hoge snelheid in op een grote menigte die daar net naar een vuurwerkshow had staan kijken.
Juridische gevolgen
Vrijdag bepaalde de Franse Hoge Raad dat het verbod in strijd is met de Franse wet. Verschillende burgemeesters, onder andere van Nice en Fréjus, lieten daarna weten dat ze het verbod zouden handhaven.
Een administratieve rechtbank in Cannes oordeelde vandaag dat de gemeente zich moet houden aan de wet en dat handhaving van het boerkini-verbod juridische gevolgen zal hebben. De gemeente besloot daarop het verbod in te trekken.
http://nos.nl/artikel/212(...)weer-toegestaan.html
Best mogelijk dat dit slechts één dag verschil maakt, meeste steden hadden verordeningen die tot 31 augustus of 15 september van toepassing waren.quote:
quote:
Daar zijn gewoon aparte stranden en resorts voor hoor, als iemand perse topless of poedelnaakt wil lopen, dan kan dat daar prima.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:29 schreef Strani het volgende:
Wat ik me afvraag: Mensen die een boerkiniverbod willen omdat het een symbool is voor de onderdrukking van vrouwen, wat vinden zij van de huidige onderdrukking van westerse vrouwen door ze (zelden) toe te staan topless rond te lopen terwijl mannen dat veel vaker mogen?
Nee nee, dat is het ontwijken van mijn vraag.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar zijn gewoon aparte stranden en resorts voor hoor, als iemand perse topless of poedelnaakt wil lopen, dan kan dat daar prima.
Beetje mierenneukerij dit. Succes met het vinden van iemand die hier echt op in wil gaan.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee nee, dat is het ontwijken van mijn vraag.
Een man mag in Nederland op veel meer plekken topless rondlopen dan een vrouw. Dat is ongelijkheid en eigenlijk gewoon onderdrukking van de vrouw.
Ik.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje mierenneukerij dit. Succes met het vinden van iemand die hier echt op in wil gaan.
Jij vind het wel beschaafd als iedereen gewoon ongegeneerd halfnaakt zou rondlopen?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:01 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik.
Het is zieke discriminatie obv sekse en slaat idd nergens op. Geeft alleen maar aan hoe ver wij zelf nog verwijderd zijn van beschaving en gelijkheid.
Aparte stranden voor vrouwen. Yeah vooruitgang!quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar zijn gewoon aparte stranden en resorts voor hoor, als iemand perse topless of poedelnaakt wil lopen, dan kan dat daar prima.
Nee, gewoon nudistenstranden voor mannen en vrouwen. In Frankrijk heb je een resort in Cap D'agde, daar kom je niet eens het zwembad in als je gekleed bent.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:03 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Aparte stranden voor vrouwen. Yeah vooruitgang!
Het gaat over topless en discriminatie van vrouwen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, gewoon nudistenstranden voor mannen en vrouwen. In Frankrijk heb je een resort in Cap D'agde, daar kom je niet eens het zwembad in als je gekleed bent.
Op dit moment zegt een die-hard moslim, ergens in de wereld: "Jij vindt het wel beschaafd als iedereen gewoon zonder bedekking rond kan lopen?"quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij vind het wel beschaafd als iedereen gewoon ongegeneerd halfnaakt zou rondlopen?
De vraag is of er wel vrouwen zijn die zich hierin gediscrimineerd voelen, ik heb er nog nooit een ontmoet die het wel lekker zou vinden als ze overal topless naar toe zou kunnen gaan. En hoe vaak zie je nou mannen topless over straat gaan? Dat is ook vrij zeldzaam. Nou is het de afgelopen week toch behoorlijk heet geweest, maar ik heb geen enkele topless kerel gezien hier in de buurt. Volop korte broeken, maar voor de rest wel gewoon allemaal een shirt aan.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:06 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Het gaat over topless en discriminatie van vrouwen.
Die discriminatie is zo ingeburgerd in de westerse maatschappij dat het niet eens mogelijk lijkt het ter discussie te stellen, vrees ik.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:06 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Het gaat over topless en discriminatie van vrouwen.
Dan kijk je niet goed. Er zijn genoeg kerels die even hun shirt uitdoen tijdens een partijtje voetbal met hun vrienden. Bij vrouwen wordt dat toch lastig.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
De vraag is of er wel vrouwen zijn die zich hierin gediscrimineerd voelen, ik heb er nog nooit een ontmoet die het wel lekker zou vinden als ze overal topless naar toe zou kunnen gaan. En hoe vaak zie je nou mannen topless over straat gaan? Dat is ook vrij zeldzaam. Nou is het de afgelopen week toch behoorlijk heet geweest, maar ik heb geen enkele topless kerel gezien hier in de buurt. Volop korte broeken, maar voor de rest wel gewoon allemaal een shirt aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |