Jezus, dat ik dat niet eerder door hadquote:
Toen ik zag dat Groningen om half negen een opkomst had van 29% heb ik toch maar besloten nog even te gaan stemmen.quote:
Ja dat spant erom hè. Ben heel benieuwd.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Toen ik zag dat Groningen om half negen een opkomst had van 29% heb ik toch maar besloten nog even te gaan stemmen.
BOEI!!!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Toen ik zag dat Groningen om half negen een opkomst had van 29% heb ik toch maar besloten nog even te gaan stemmen.
[ afbeelding ]
Wat betekent dit? De opkomst staat toch vast.twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:48:06#Referendum Wordt heel spannende avond als echte uitslagen binnenkomen. Vroeg in de avond zal duidelijk boven 30% beginnen en dan wegzakken reageer retweet
Kleine gemeentes met hoge opkomsten komen als eerste binnenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wat betekent dit? De opkomst staat toch vast.twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:48:06#Referendum Wordt heel spannende avond als echte uitslagen binnenkomen. Vroeg in de avond zal duidelijk boven 30% beginnen en dan wegzakken reageer retweet
Kennelijk denkt ie dat eerste de plaatsen met een wat hogere opkomst geteld worden, en dan later die met een lagere? Ik zeg maar wat.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wat heb ik toch een hekel aan mensen die het allemaal al van te voren weten hoe het gaat lopen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik ken eigenlijk bijna alleen maar mensen die ja stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef Euribob het volgende:
De NOS die allemaal mensen laten zien die ja hebben gestemd.
Iedereen weet dat die mensen niet bestaan.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Kowloon het volgende:
Goed gedaan Gutmensch. Ik ben trots op je.
Economen?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat heb ik toch een hekel aan mensen die het allemaal al van te voren weten hoe het gaat lopen.
Kom op Rozendaal!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Kleine gemeentes met hoge opkomsten komen als eerste binnen
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, vooral die. Heel complex gevoel is dat als ik voor de spiegel sta en mijzelf zelf zie.
Aardige files in Wallonië. Zodra het ook maar enigszins Frans spreekt staakt het lijkt het wel.quote:
Beetje uitgelokt.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Terechte penal? Heb de aanleiding niet gezien.
Meer geldverkwisting, inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Baudet vindt het referendum een aanmoediging om door te gaan.
Dat krijg je ervan mensen.
Ik vraag mij af of er in die berekening ook vaste kosten toegerekend zijn. Zo ja, dan is dat nogal een vertekening.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:08 schreef Janneke141 het volgende:
Grof gerekend kost deze parel der democratie dus een tientje per stem.
Wat versta je in dit geval onder vaste kosten?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of er in die berekening ook vaste kosten toegerekend zijn. Zo ja, dan is dat nogal een vertekening.
Sowieso beetje raar calculeren dit. Wanneer er meer mensen zouden stemmen was het alweer go edkoper.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of er in die berekening ook vaste kosten toegerekend zijn. Zo ja, dan is dat nogal een vertekening.
Huur ruimte, afschrijving van die hokjes etc..quote:Op woensdag 6 april 2016 21:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat versta je in dit geval onder vaste kosten?
Natuurlijk niet. De kosten blijven toch hetzelfde man.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sowieso beetje raar calculeren dit. Wanneer er meer mensen zouden stemmen was het alweer go edkoper.
Kosten die niet samenhangen met het aantal referenda dat georganiseerd wordt (binnen een zekere bandbreedte uiteraard).quote:Op woensdag 6 april 2016 21:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat versta je in dit geval onder vaste kosten?
Ja maar de kosten p.p lager. Nu lijkt het alsof dit geintje een grofweg een tientje per stem heeft gekostquote:Op woensdag 6 april 2016 21:11 schreef Tem het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De kosten blijven toch hetzelfde man.
Ja, dat begreep ik ook nog wel. Maar waar moet ik dan concreet aan denken?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kosten die niet samenhangen met het aantal referenda dat georganiseerd wordt (binnen een zekere bandbreedte uiteraard).
Wat ook zo is.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar de kosten p.p lager. Nu lijkt het alsof dit geintje een grofweg een tientje per stem heeft gekost
Ja, sorryquote:Op woensdag 6 april 2016 21:07 schreef Tem het volgende:
Remlof heeft met die stem net de 30% aangetikt.
Prima. Geduld is een schone zaak.quote:
Ja, door die lage opkomst.quote:
Vrouwen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef betyar het volgende:
Waarom is mijn ex nog steeds jaloers..... Begin er langzaam onder te lijden...........
Ik las dat Baudet blij is dat er zijn Nederlanders zijn die tegen de Europese ideologie hebben gestemd.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Baudet vindt het referendum een aanmoediging om door te gaan.
Dat krijg je ervan mensen.
De anderen vonden het blijkbaar niet interessant, maar ze krijgen wel de rekening.quote:
Personeel van gemeenten en kiesraad wat anders ook al werkt, hokjes die anders ook wel afgeschreven worden, gebouwen waar anders toch niks gebeurt (zoals kerken). Het enige wat je over houdt zijn de onkostenvergoedingen voor de leden van het stembureau en het drukken en distribueren van de stembiljetten.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik ook nog wel. Maar waar moet ik dan concreet aan denken?
Die knul is gemaakt voor de schijnwerpers. Tot z'n laatste adem zullen we deze bezorgde burger overal terugzien.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik las dat Baudet blij is dat er zijn Nederlanders zijn die tegen de Europese ideologie hebben gestemd.
Die man is blijkbaar snel tevreden.
Dit is weer voedingsbodem voor het zure "onze stem wordt genegeerd door de hoge heren in Den Haag" kamp.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik las dat Baudet blij is dat er zijn Nederlanders zijn die tegen de Europese ideologie hebben gestemd.
Die man is blijkbaar snel tevreden.
Ze hebben rond de 30 procent van de kiezers zo ver gekregen om hun stem uit te brengen. Ik denk dat Baudet en zijn schandknaap Jan Roos voorlopig effe lekker hun smoel moeten houden.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:17 schreef Tem het volgende:
[..]
Dit is weer voedingsbodem voor het zure "onze stem wordt genegeerd door de hoge heren in Den Haag" kamp.
Dat hele referendum was natuurlijk wel goede reclame voor de merken Baudet en Roos. Hun marktwaarde is flink gestegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Die knul is gemaakt voor de schijnwerpers. Tot z'n laatste adem zullen we deze bezorgde burger overal terugzien.
Voor het EP is de opkomst niet echt hoger. Ik denk dat het EP voorlopig effe lekker hun smoel moeten houden.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze hebben rond de 30 procent van de kiezers zo ver gekregen om hun stem uit te brengen. Ik denk dat Baudet en zijn schandknaap Jan Roos voorlopig effe lekker hun smoel moeten houden.
Dat eerste stuk gaat natuurlijk niet helemaal op, want het werk moet toch gedaan worden. Ik heb niet zo bar veel vertrouwen in de arbeidsproductiviteit van ambtenaren, maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat ze vandaag de hele dag met de armen over elkaar hadden gezeten als er geen referendum was geweest.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Personeel van gemeenten en kiesraad wat anders ook al werkt, hokjes die anders ook wel afgeschreven worden, gebouwen waar anders toch niks gebeurt (zoals kerken). Het enige wat je over houdt zijn de onkostenvergoedingen voor de leden van het stembureau en het drukken en distribueren van de stembiljetten.
Exact. En dan vooral Baudet die hiervoor enkel bekend was bij het politiek geïnteresseerde publiek.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat hele referendum was natuurlijk wel goede reclame voor de merken Baudet en Roos. Hun marktwaarde is flink gestegen.
Ik hoor het EP dan ook nauwelijks. Alleen de EC laat zich af en toe gelden.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Voor het EP is de opkomst niet echt hoger. Ik denk dat het EP voorlopig effe lekker hun smoel moeten houden.
Ga je dan ook het verlies aan potentiële productiviteit meetellen omdat ze gemeentelijk ambtenaar geworden zijn?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat eerste stuk gaat natuurlijk niet helemaal op, want het werk moet toch gedaan worden. Ik heb niet zo bar veel vertrouwen in de arbeidsproductiviteit van ambtenaren, maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat ze vandaag de hele dag met de armen over elkaar hadden gezeten als er geen referendum was geweest.
Doen ze al. Zoniet, dan zorgen we er alsnog wel voor.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Voor het EP is de opkomst niet echt hoger. Ik denk dat het EP voorlopig effe lekker hun smoel moeten houden.
Lekker overal lezingen geven voor een aardig zakcentje. Mooi werk.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:22 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Exact. En dan vooral Baudet die hiervoor enkel bekend was bij het politiek geïnteresseerde publiek.
Na dit project kan hij overal in Europa bij 'eurokritische' groepen een praatje houden.
38% toch? Significant wel.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als het moet om mijn punt te maken zal ik dat zeker doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:22 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ga je dan ook het verlies aan potentiële productiviteit meetellen omdat ze gemeentelijk ambtenaar geworden zijn?
Die 40 miljoen zijn volgens mij de meerkosten voor de gemeenten. Althans wat het ministerie vergoedt. De verwachting is dat de kosten voor het experiment in totaal aanzienlijk hoger zijn. Reken pakweg 50 miljoen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Huur ruimte, afschrijving van die hokjes etc..
Verwaarloosbaar, inderdaad. Kleine 10% is dus tegen, maar de rest niet-tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:23 schreef Gutmensch het volgende:
64% van 29% van de stemgerechtigden.
Dat is wel een behoorlijk kleine minderheid. Volgens mij hoef je daar helemaal niet naar te luisteren.
36% van de 29% is een nog kleinere minderheid. Die hebben eigenlijk gewoon niks te zeggen imo.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:23 schreef Gutmensch het volgende:
64% van 29% van de stemgerechtigden.
Dat is wel een behoorlijk kleine minderheid. Volgens mij hoef je daar helemaal niet naar te luisteren.
Ho ho, lees je de huisregels even?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef eriksd het volgende:
Het overgrote deel van de tegenstemmers bestaat wel uit debielen zeg.
Het is het beste om een marginale kostencurve op te stellen. Dat is het enige wat echt inzicht zal geven in de vraag van wat dit referendum heeft gekost en nog komende referenda gaan kosten.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het moet om mijn punt te maken zal ik dat zeker doen.![]()
Druk en distributie van stempassen, inrichten, eventueel huren en bemannen van stemlokalen, subsidies aan belangengroepen, inkoop van zendtijd en de gemaakte uren om überhaupt tot dit referendum te komen tellen wmb allemaal mee. Afschrijving van stemhokjes inderdaad niet, maar dat zal zoveel niet zijn. Huisvestingskosten voor niet-gehuurde plekken ook niet.
Als dat zo is en dat kan heel goed, dan moet er toch gekeken worden hoe dergelijke referenda efficiënter georganiseerd kan worden. Anno 2016 moet er toch wel eea digitaal kunnen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die 40 miljoen zijn volgens mij de meerkosten voor de gemeenten. Althans wat het ministerie vergoedt. De verwachting is dat de kosten voor het experiment in totaal aanzienlijk hoger zijn. Reken pakweg 50 miljoen.
Correct.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:30 schreef Webschip het volgende:
[..]
Erik stemde toch ook tegen, als ik me niet vergis.
Ben bang dat die nagenoeg even duur zijn. De zojuist (lonen, subsidies etc) opgesomde kosten zijn allemaal variabele kosten. Komen dus sowieso bij elk referendum terug. Beter zoek je naar een goedkope manier om te stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is het beste om een marginale kostencurve op te stellen. Dat is het enige wat echt inzicht zal geven in de vraag van wat dit referendum heeft gekost en nog komende referenda gaan kosten.
Opkomstpercentage. Ik vraag me af of de ongeldige stemmen daar vanaf worden getrokken. Lijkt mij van niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:30 schreef KetchupFTW het volgende:
Nu het drempelpercentage in zicht is begint fok te zeuren dat de paar miljoen stemmen niet geldig zouden zijn omdat het zo'n laag percentage is. Het is me toch wat
De stem van Leandra moet nog ongeldig worden verklaard.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:31 schreef Friek_ het volgende:
Ai, 32% nu volgens de NOS. Jammer.
Laten we hopen op een daling.
Boeiend. Elk percentage onder de 40 is onbeduidend. Bovendien was vooraf al duidelijk dat het referendum nauwelijks consequenties heeft, ongeacht de uitslag.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:31 schreef Friek_ het volgende:
Joh.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef eriksd het volgende:
Het overgrote deel van de tegenstemmers bestaat wel uit debielen zeg.
Nee hoor, die is keurig geldig.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De stem van Leandra moet nog ongeldig worden verklaard.
Feest! Bier!quote:Op woensdag 6 april 2016 21:31 schreef Friek_ het volgende:
Ook maar geen Nederlandse EP leden meer afvaardigen. Opkomst is onder de 40 % en vooraf is al duidelijk dat het EP nauwelijks relevant is.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Boeiend. Elk percentage onder de 40 is onbeduidend. Bovendien was vooraf al duidelijk dat het referendum nauwelijks consequenties heeft, ongeacht de uitslag.
Het gaat erom dat die hoofden van Jan Roos en Thierry Baudet de komende weken van tv verdwijnen. En dat GeenStijl even faalt.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Boeiend. Elk percentage onder de 40 is onbeduidend. Bovendien was vooraf al duidelijk dat het referendum nauwelijks consequenties heeft, ongeacht de uitslag.
Nee.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:39 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het gaat erom dat die hoofden van Jan Roos en Thierry Baudet de komende weken van tv verdwijnen. En dat GeenStijl even faalt.
Nee die tellen meequote:Op woensdag 6 april 2016 21:32 schreef Webschip het volgende:
[..]
Opkomstpercentage. Ik vraag me af of de ongeldige stemmen daar vanaf worden getrokken. Lijkt mij van niet.
Je pogingen om mij op de kast te jagen, zijn extreem lachwekkend. Probeer het anders bij remlof, die hapt ongetwijfeld.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ook maar geen Nederlandse EP leden meer afvaardigen. Opkomst is onder de 40 % en vooraf is al duidelijk dat het EP nauwelijks relevant is.
Och, Geenstijl loopt op zijn laatste benen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:39 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het gaat erom dat die hoofden van Jan Roos en Thierry Baudet de komende weken van tv verdwijnen. En dat GeenStijl even faalt.
Het is meer dat je de vraag inhoudelijk ontwijkt en doet alsof jij gelijkt hebt. Dat heeft natuurlijk niets met fatsoenlijk discussiëren te maken.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je pogingen om mij op de kast te jagen, zijn extreem lachwekkend. Probeer het anders bij remlof, die hapt ongetwijfeld.
Bronnen?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, Geenstijl loopt op zijn laatste benen.
Ik wil je niet op de kast jagen hoor. Alleen met een analogie de onzinnigheid van je stelling voorzetten.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je pogingen om mij op de kast te jagen, zijn extreem lachwekkend. Probeer het anders bij remlof, die hapt ongetwijfeld.
Vorig jaar was er al even sprake van dat de TMG GS in de etalage zou zetten. En niets wijst erop dat de site het sindsdien veel beter doet.quote:
Ik vind het EP net zo goed een stompzinnige instantie.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik wil je niet op de kast jagen hoor. Alleen met een analogie de onzinnigheid van je stelling voorzetten.
Nope.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:50 schreef Webschip het volgende:
Heb je nu spijt dat je niet gestemd hebt, Koos?
Ongeldige stemmen tellen wel mee bij het berekenen van de opkomst.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De stem van Leandra moet nog ongeldig worden verklaard.
Wat betreft die consequenties heb ik dan ook gelijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is meer dat je de vraag inhoudelijk ontwijkt en doet alsof jij gelijkt hebt. Dat heeft natuurlijk niets met fatsoenlijk discussiëren te maken.
Je hebt wel gelijk dat remlof een makkelijke prooi is.
Dat laatste valt nog te bezien. Doen ze er echt helemaal niets mee, dan gooien ze hun eigen ruiten in. Dan bewijzen ze des te meer met hun rug naar het gepeupel te staan.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope.
Jij blij dat je tegen hebt gestemd om er straks achter te komen dat de regering niets met het referendum doet?
Had jij wel tijd om te stemmen?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:50 schreef Webschip het volgende:
Heb je nu spijt dat je niet gestemd hebt, Koos?
Nee, ze bewijzen realist te zijn. Wat zouden ze anders concreet met die nee moeten en welk effect heeft dat?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:53 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat laatste valt nog te bezien. Doen ze er echt helemaal niets mee, dan gooien ze hun eigen ruiten in. Dan bewijzen ze des te meer met hun rug naar het gepeupel te staan.
Punt is vooral dat ze er niet zoveel mee kunnen, zelfs als ze zouden willen. Meer dan 95 procent van het verdrag bestaat uit zaken waar onze regering niet over gaat. De realiteit is dat ook als Nederland dwars gaat liggen, 99 procent van het huidige verdrag gewoon door wordt gevoerd (tot op zekere hoogte is dat zelfs al gebeurd).quote:Op woensdag 6 april 2016 21:53 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat laatste valt nog te bezien. Doen ze er echt helemaal niets mee, dan gooien ze hun eigen ruiten in. Dan bewijzen ze des te meer met hun rug naar het gepeupel te staan.
O zo. Ja geenstijl.nl heeft zijn langste tijd wel gehad, kijk er eigenlijk nagenoeg nooit meer op. Maar ik zie geenstijl.nl powned, fenomeen Rutger als een ding. En dat concept blijft voorlopig nog wel.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vorig jaar was er al even sprake van dat de TMG GS in de etalage zou zetten. En niets wijst erop dat de site het sindsdien veel beter doet.
Is ook geen schande. Het is niet makkelijk om jezelf staande te houden als nieuwssite met redacteuren die ook daadwerkelijk betaald krijgen. Dan moet je flink wat clicks scoren.
Eerder iets van rond de 75 %, aldus een professor staatsrecht op Nieuwsuur.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Punt is vooral dat ze er niet zoveel mee kunnen, zelfs als ze zouden willen. Meer dan 95 procent van het verdrag bestaat uit zaken waar onze regering niet over gaat. De realiteit is dat ook als Nederland dwars gaat liggen, 99 procent van het huidige verdrag gewoon door wordt gevoerd (tot op zekere hoogte is dat zelfs al gebeurd).
Details Koos. Wil niemand horen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Punt is vooral dat ze er niet zoveel mee kunnen, zelfs als ze zouden willen. Meer dan 95 procent van het verdrag bestaat uit zaken waar onze regering niet over gaat. De realiteit is dat ook als Nederland dwars gaat liggen, 99 procent van het huidige verdrag gewoon door wordt gevoerd (tot op zekere hoogte is dat zelfs al gebeurd).
Inderdaad, dit probleem ligt er helaas.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Financial Times had het over 95+ procent.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Eerder iets van rond de 75 %, aldus een professor staatsrecht op Nieuwsuur.
Zelfs bij een opkomst van 100% en 100% tegen zou het verdrag nog in meer of mindere mate worden doorgevoerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weesie en Castricum willen niets liever dan de stekker uit PowNed trekken en puur verder gaan als internetmedium. Maar ja, dan ben jij dat royale PO-salaris kwijt en dat willen beide heren natuurlijk niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
O zo. Ja geenstijl.nl heeft zijn langste tijd wel gehad, kijk er eigenlijk nagenoeg nooit meer op. Maar ik zie geenstijl.nl powned, fenomeen Rutger als een ding. En dat concept blijft voorlopig nog wel.
Natuurlijk. Dat is ook helemaal niet raar want een groot deel is helemaal geen instemming van de lidstaten voor nodig.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zelfs bij een opkomst van 100% en 100% tegen zou het verdrag nog in meer of mindere mate worden doorgevoerd.
Maar eigenlijk kaart dat natuurlijk een groter probleem aan, namelijk dat Brussel op eigen houtje verdragen kan sluiten. Dáár had nadrukkelijk democratische legitimatie voor moeten worden gevraagd vind ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Financial Times had het over 95+ procent.
Kan ook niets hebben die gast.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kaas wil laten zien hoeveel bier hij op heeft.
En waarom zouden zij louter verder willen gaan als intermedium? Nu hebben zij (los van het salaris) een veel groter bereik om hun mening te geven en zaken aan de kaart te stellen.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weesie en Castricum willen niets liever dan de stekker uit PowNed trekken en puur verder gaan als internetmedium. Maar ja, dan ben jij dat royale PO-salaris kwijt en dat willen beide heren natuurlijk niet.
TV kost een godsvermogen en met dat bereik valt het wel mee gelet op de kijkcijfers.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En waarom zouden zij louter verder willen gaan als intermedium? Nu hebben zij (los van het salaris) een veel groter bereik om hun mening te geven en zaken aan de kaart te stellen.
Powned haalt nauwelijks kijkers, minder dan bezoekers op hun website, terwijl iets van 80% van het hele productiebudget op gaat aan dingen als camera's, sets en dergelijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En waarom zouden zij louter verder willen gaan als intermedium? Nu hebben zij (los van het salaris) een veel groter bereik om hun mening te geven en zaken aan de kaart te stellen.
PowNed willen alleen nog op internetquote:Op woensdag 6 april 2016 22:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Interessant. Hoewel 100-120 k aan kijkers ook wel wat aan de zuinige kant is.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
PowNed willen alleen nog op internet
Maar ja, dan moet Weesie z'n salaris inleveren dus hij heeft z'n keutel in de tussentijd weer ingetrokken.
Waarom. Pownews is wel lachen om naar te kijken maar verder echt kut.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Interessant. Hoewel 100-120 k aan kijkers ook wel wat aan de zuinige kant is.
Maar ik wil dat zij blijven!!!!
Opkomst/uitslag?quote:Op woensdag 6 april 2016 22:15 schreef freako het volgende:
Zo. Stemmen geteld en opgeruimd in drie kwartier. Zouden ze vaker mogen doen.
Wat moet dit voorstellen? En ja, geldige stem.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:23 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ]
Voldoet volgens mij keurig aan de eisen, iemand had vanmiddag een linkje gepost.
Dat is toch duidelijk een dinosaurus man...quote:Op woensdag 6 april 2016 22:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat moet dit voorstellen? En ja, geldige stem.
Ja, is geldig. Maar goed dat hij nog niet begrijpt dat de dino het JA-kamp niet aan een overwinning heeft geholpen.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:23 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ]
Voldoet volgens mij keurig aan de eisen, iemand had vanmiddag een linkje gepost.
Ik heb mijn kleuter op het stembiljet laten tekenen.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat moet dit voorstellen? En ja, geldige stem.
Behoorlijk gemiddeld dus.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:24 schreef freako het volgende:
[..]
295 voor, 379 tegen. 12 blanco, 2 ongeldig. Opkomst zal net boven de 30% zijn.
Stem kan wel ongeldig zijn als de leden van het stembureau het kunnen traceren naar je kleuter. Hopen dat zijn dino's een beetje generiek zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb mijn kleuter op het stembiljet laten tekenen.
En meneer tekent alleen maar Dino's.
Ik vermoed dat het een micropastor is.
Jan Roos die bukt en een wind laat?quote:Op woensdag 6 april 2016 22:23 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ]
Ga je vaak naar de kerk met hem?quote:Op woensdag 6 april 2016 22:23 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 april 2016 22:23 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn kleuter had natuurlijk sowieso geen stemrechtquote:Op woensdag 6 april 2016 22:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Stem kan wel ongeldig zijn als de leden van het stembureau het kunnen traceren naar je kleuter. Hopen dat zijn dino's een beetje generiek zijn.
Anders is dat bedplassen wel wat gênant.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn kleuter had natuurlijk sowieso geen stemrecht
Plussen zijn zeldzaam maar het zijn er wel meer:quote:Op woensdag 6 april 2016 22:31 schreef 2dope het volgende:
Groningen 53.1% voorAls eerste/enige in de plus tot nu toe (schakel net in).
Ah, handig plaatje.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Plussen zijn zeldzaam maar het zijn er wel meer:
http://www.volkskrant.nl/(...)29-procent~a4277131/
Whut, U woont in Zwolle?quote:Op woensdag 6 april 2016 22:32 schreef Tchock het volgende:
Mijn thuisstad Zwolle 48,9% voor en 50% tegen.
Prima stad.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:31 schreef 2dope het volgende:
Dat sowieso.quote:
Ook een van de hoogste opkomstpercentages in de grote steden. Als het ja-kamp zich meer had laten mobiliseren hadden ze makkelijk kunnen winnen.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:31 schreef 2dope het volgende:
Hoe weet jij dat nou manquote:Op woensdag 6 april 2016 22:34 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ook een van de hoogste opkomstpercentages in de grote steden. Als het ja-kamp zich meer had laten mobiliseren hadden ze makkelijk kunnen winnen.
Maar helaas voor hen dachten velen bijdehand te kunnen zijn door niet te gaan stemmen. Jammer, maar helaas pindakaas.
Puur kijkend naar de politieke partijen, is de ja-achterban in de meerderheid tot over de nee-achterban.quote:
Ja, had niet verwacht dat Wolfsburg met 2-0 van Real zou winnen.quote:
Dat is zeker opvallend.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, had niet verwacht dat Wolfsburg met 2-0 van Real zou winnen.
Groningen (stad) houdt volgens mij ook nog dapper stand als gemeente waarbij de PvdA de grootste is.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Nu ben ik toch nog een beetje tevreden.
We zijn inderdaad wel een echt links bolwerk. Alhoewel ik denk dat D66 hier vandaag ook een grote rol heeft gespeeld.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Groningen (stad) houdt volgens mij ook nog dapper stand als gemeente waarbij de PvdA de grootste is.
Hoogopgeleid, jong en welvarend. Logisch dat die wat positiever in het leven staan.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Groningen (stad) houdt volgens mij ook nog dapper stand als gemeente waarbij de PvdA de grootste is.
Shockerendquote:Op woensdag 6 april 2016 22:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die D66-ers zijn vooral import denk ik met al die studenten.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:54 schreef Disana het volgende:
[..]
We zijn inderdaad wel een echt links bolwerk. Alhoewel ik denk dat D66 hier vandaag ook een grote rol heeft gespeeld.
Ja precies, dat bedoel ik. Ik denk bijvoorbeeld dat er in het UMCG heel veel jonge dokters hebben gestemd.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die D66-ers zijn vooral import denk ik met al die studenten.
Ze zullen er wel degelijk van willen weten nu. Het zal niet alles bepalend zijn maar het zorgt wel voor wat leedvermaak of chagrijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:55 schreef Tchock het volgende:
Zouden ze in Kiev, Brussel en Moskou ons referendumpje echt zo belangrijk vinden als de NOS doet lijken?
Je mag ze al bij hun voornaam noemen?quote:Op woensdag 6 april 2016 22:56 schreef robin007bond het volgende:
Wel mooi wat Dennis van de SP zei: we willen een nieuw socialer verdrag.
quote:Op woensdag 6 april 2016 22:56 schreef robin007bond het volgende:
Misschien denkt Kiev wel na waarom ze MH17 uit de lucht hebben geschoten, Oekraïne, Rusland of de rebellen. Nu krijgen ze de rekening teruggestuurd.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:55 schreef Tchock het volgende:
Zouden ze in Kiev, Brussel en Moskou ons referendumpje echt zo belangrijk vinden als de NOS doet lijken?
Nee, D66 is er inmiddels voorbij. De SP ook bij de laatste raadsverkiezingen.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Meer werkvergunningen voor Oekraïners dus?quote:Op woensdag 6 april 2016 22:56 schreef robin007bond het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2016 22:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, had niet verwacht dat Wolfsburg met 2-0 van Real zou winnen.
Scherp.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:00 schreef freako het volgende:
[..]
Meer werkvergunningen voor Oekraïners dus?
Aha. Zijn er dan nog wel echte PvdA bolwerken?quote:Op woensdag 6 april 2016 22:59 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, D66 is er inmiddels voorbij. De SP ook bij de laatste raadsverkiezingen.
Beweer je nu dat Kiev dat vliegtuig heeft neergeschoten?quote:Op woensdag 6 april 2016 22:58 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Misschien denkt Kiev wel na waarom ze MH17 uit de lucht hebben geschoten, Oekraïne, Rusland of de rebellen. Nu krijgen ze de rekening teruggestuurd.
Wel schrale opkomst.quote:
Nou ja, de reden waarom mensen tegengestemd hebben is niet duidelijk. Ik miste in elk geval het commentaarveld op het stembiljet. Het lijkt me dat men vindt dat Oekraïne het vel over de neus wordt gehaald door de EU. Dus: meer werkvergunningen en meer geld naar Oekraïne, en dat Eurocratische geneuzel over voedselveiligheid en corruptiebestrijding hoort niet thuis in een handelsverdrag, dus dat kan er uit.quote:
Het vliegtuig is boven Oekraïne neergehaald en daarmee wel degelijk verantwoordelijk. Of het dan om een Rus of een Oekraïense gaat maakt mij geen bal uit. Die twee hadden ruzie met elkaar en wij moesten bloeden.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Beweer je nu dat Kiev dat vliegtuig heeft neergeschoten?
quote:Als ik zo goed als niks betaal behoef ik dan te zeuren, of zorg ik er dan zelf voor!
Maar niet voor iets betalen en als het ooit eens op uitbetalen aankomt de keutel terug trekken.
Boeiende theorie wel.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:05 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het vliegtuig is boven Oekraïne neergehaald en daarmee wel degelijk verantwoordelijk. Of het dan om een Rus of een Oekraïense gaat maakt mij geen bal uit. Die twee hadden ruzie met elkaar en wij moesten bloeden.
Dat vind ik wel heel jammer inderdaad. Ze weten de Nee-stem niet goed te interpreteren.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:04 schreef freako het volgende:
[..]
Nou ja, de reden waarom mensen tegengestemd hebben is niet duidelijk. Ik miste in elk geval het commentaarveld op het stembiljet. Het lijkt me dat men vindt dat Oekraïne het vel over de neus wordt gehaald door de EU. Dus: meer werkvergunningen en meer geld naar Oekraïne, en dat Eurocratische geneuzel over voedselveiligheid en corruptiebestrijding hoort niet thuis in een handelsverdrag, dus dat kan er uit.
Die vinden dat waarschijnlijk alleen maar mooi omdat ze willen dat we uit die verrekte EU stappen.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:05 schreef 99.999 het volgende:
Deze man heeft wel een punt. Dit maakt het voor Nederland diplomatiek niet bepaald makkelijker allemaal. Maar goed, geloof niet dat er veel Nee-stemmers zijn echt hebben nagedacht over de consequenties van een eventueel Nee.
Lijkt mij wel een leuk experiment om toe te voegen. Wel een ramp om te verwerken natuurlijk. Maar ik ben best benieuwd wat mensen daar in zouden zetten.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:04 schreef freako het volgende:
[..]
Nou ja, de reden waarom mensen tegengestemd hebben is niet duidelijk. Ik miste in elk geval het commentaarveld op het stembiljet. [..]
Ik wel. Nederland maakt zichzelf belachelijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:02 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb Ja gestemd maar heb geen moeite met de uitslag.
Veel scheldwoorden vermoed ik. Anoniem hè.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lijkt mij wel een leuk experiment om toe te voegen. Wel een ramp om te verwerken natuurlijk. Maar ik ben best benieuwd wat mensen daar in zouden zetten.
"KUT DEN HAAG!quote:Op woensdag 6 april 2016 23:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Veel scheldwoorden vermoed ik. Anoniem hè.
Niet echt. Er zijn vooral heel veel gemeenten waar meerdere partijen ongeveer even groot zijn. En in Groningen en Friesland is de PvdA vergeleken met de rest van Nederland nog steeds vrij groot. Maar er zijn geen gemeenten meer waar de PvdA gegarandeerd wint. Maar dat geldt voor de meeste partijen, het stemgedrag trekt in elke gemeente volgens mij ook steeds meer naar het landelijke gemiddelde toe.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Aha. Zijn er dan nog wel echte PvdA bolwerken?
de motivatie om nee te stemmen kan heel erg afwijken van elkaar en ik kan mij goed voorstellen dat er Nederlanders zijn die denken aan MH17 als ze denken aan de Oekraïne die in oorlog is met Oost Oekraïne, pro Rusland dus.quote:
Ja zoiets zal het zijn. Dus wat er ook mee gebeurd, ze zullen wel weer teleurgesteld zijnquote:Op woensdag 6 april 2016 23:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Die vinden dat waarschijnlijk alleen maar mooi omdat ze willen dat we uit die verrekte EU stappen.
Iemand die het niet met je eens is, is niet gelijk dom.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:07 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik wel. Nederland maakt zichzelf belachelijk.
Wat een dom volk, die Nederlanders.
Als je een beeld wil krijgen van de potentiële reacties dan kun je op GS en FB volgens mij voldoende inspiratie opdoen. En ook nog wel dichter bij huis, maar daar mag ik niks over zeggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lijkt mij wel een leuk experiment om toe te voegen. Wel een ramp om te verwerken natuurlijk. Maar ik ben best benieuwd wat mensen daar in zouden zetten.
Dat kan het Meertens Instituut dan verder analyseren. Kunnen we kaartjes maken met waar scheldwoord X vaker voor komt enzo.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Veel scheldwoorden vermoed ik. Anoniem hè.
Ongetwijfeld zal men vinden dat er onvoldoende wordt geluisterd naar de stem van het volk.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja zoiets zal het zijn. Dus wat er ook mee gebeurd, ze zullen wel weer teleurgesteld zijn
Als dat uiteindelijk weer zo'n briljante serie boeken als 'Het Bureau' oplevert, mag men direct beginnen.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat kan het Meertens Instituut dan verder analyseren. Kunnen we kaartjes maken met waar scheldwoord X vaker voor komt enzo.
Ik heb de reactiekaartjes na een informatieavond over een AZC gezien. Heb wel een beeld van de hoogstaande reacties die je mag verwachten.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je een beeld wil krijgen van de potentiële reacties dan kun je op GS en FB volgens mij voldoende inspiratie opdoen. En ook nog wel dichter bij huis, maar daar mag ik niks over zeggen.
Maar ik acht de kans vrij klein dat voorstemmers uitgebreid gaan uitleggen waarom ze dat doen. Uitleggen waarom je tegen bent is sowieso makkelijker.
Het leuke is nog dat Gutmensch niet heeft gestemd, maar nu de uitslag er is hij daar de grootste moeite mee heeftquote:Op woensdag 6 april 2016 23:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Iemand die het niet met je eens is, is niet gelijk dom.
Je lijkt wel net zo dogmatisch als ik in mijn lolbertarische periode.
Ketchup... Je zet jezelf best vaak voor lul.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:11 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Het leuke is nog dat Gutmensch niet heeft gestemd, maar nu de uitslag er is hij daar de grootste moeite mee heeft.
quote:
Wat wil je.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ketchup... Je zet jezelf best vaak voor lul.
[..]
Dat vind ik wel verrassend eigenlijk, die hebben dan erg veel terrein verloren.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:08 schreef freako het volgende:
[..]
Niet echt. Er zijn vooral heel veel gemeenten waar meerdere partijen ongeveer even groot zijn. En in Groningen en Friesland is de PvdA vergeleken met de rest van Nederland nog steeds vrij groot. Maar er zijn geen gemeenten meer waar de PvdA gegarandeerd wint. Maar dat geldt voor de meeste partijen, het stemgedrag trekt in elke gemeente volgens mij ook steeds meer naar het landelijke gemiddelde toe.
Och, ik check FOK niet elke minuut en Gutmensch heeft de hele avond lopen scanderen dat hij niet ging stemmen behalve als het opkomstpercentage duidelijk boven de 30% zat. Wat zet ik me weer voor lul zeg.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ketchup... Je zet jezelf best vaak voor lul.
[..]
Ja, nogal.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:14 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Och, ik check FOK niet elke minuut en Gutmensch heeft de hele avond lopen scanderen dat hij niet ging stemmen behalve als het opkomstpercentage duidelijk boven de 30% zat. Wat zet ik me weer voor lul zeg.
Als je het hem eerst vraagt en dan voor je antwoord hebt gaat roepen dat hij niet gestemd heeft... Ja.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:14 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Och, ik check FOK niet elke minuut en Gutmensch heeft de hele avond lopen scanderen dat hij niet ging stemmen behalve als het opkomstpercentage duidelijk boven de 30% zat. Wat zet ik me weer voor lul zeg.
Nee, niet echt. Ik heb ook nog andere dingen te doen. Neemt trouwens nog niet weg dat Gutmensch een slechte verliezer is.quote:
Ik heb het hem gevraagd, maar hij gaf geen antwoordquote:Op woensdag 6 april 2016 23:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je het hem eerst vraagt en dan voor je antwoord hebt gaat roepen dat hij niet gestemd heeft... Ja.
Correct.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:14 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Wat zet ik me weer voor lul zeg.
Clear story.quote:
Ja, die beroerde peilingen komen ergens vandaan.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat vind ik wel verrassend eigenlijk, die hebben dan erg veel terrein verloren.
Het associatieverdrag niet goedkeuren uiteraard.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En nu? Wat moet de regering met deze uitslag? Wat moet er concreet anders?
Klopt, daardoor schiet alles op en neer.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:18 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, die beroerde peilingen komen ergens vandaan.
De bolwerken van weleer zijn er gewoon niet meer. Alle partijen zijn hun vaste achterban kwijt. Die zijn zo onderhand allemaal dood. Daarom ook die flinke verschuivingen bij elke verkiezing.
Nu je het zegt.. Is dat wellicht een van de redenen waarom het politiek debat verhard is de laatste jaren?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:18 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, die beroerde peilingen komen ergens vandaan.
De bolwerken van weleer zijn er gewoon niet meer. Alle partijen zijn hun vaste achterban kwijt. Die zijn zo onderhand allemaal dood. Daarom ook die flinke verschuivingen bij elke verkiezing.
De essentie van dit hele referendum is dat er een ''signaal'' vanuit moet gaan. Niemand verwacht dat er nu wezenlijke dingen zal veranderen, op het feit na dat bepaalde punten geschrapt moeten worden uit het associatieverdrag. Maar dat is een andere discussie.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En nu? Wat moet de regering met deze uitslag? Wat moet er concreet anders?
En dan? Even nadenken knul.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:18 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Het associatieverdrag niet goedkeuren uiteraard.
Roemer roeptoetert heel wat anders nu.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De essentie van dit hele referendum is dat er een ''signaal'' vanuit moet gaan. Niemand verwacht dat er nu wezenlijke dingen zal veranderen, op het feit na dat bepaalde punten geschrapt moeten worden uit het associatieverdrag. Maar dat is een andere discussie.
Men wil gewoon dat Europa stopt met haar expansie drift. En dat moet ook stoppen want Europa raakt politiek gezien totaal verdeeld en daarom ook onregeerbaar.
Wat een giller zou het zijn als het associatieverdrag hierdoor explodeert en Oekraïne in plaats daarvan aspirant-lid wordt.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De essentie van dit hele referendum is dat er een ''signaal'' vanuit moet gaan. Niemand verwacht dat er nu wezenlijke dingen zal veranderen, op het feit na dat bepaalde punten geschrapt moeten worden uit het associatieverdrag. Maar dat is een andere discussie.
Men wil gewoon dat Europa stopt met haar expansie drift. En dat moet ook stoppen want Europa raakt politiek gezien totaal verdeeld en daarom ook onregeerbaar.
Hehe, dat zou wel briljant zijnquote:Op woensdag 6 april 2016 23:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een giller zou het zijn als het associatieverdrag hierdoor explodeert en Oekraïne in plaats daarvan aspirant-lid wordt.
En dan wat schat?quote:
Waar kijk je naar?quote:
Nee, dat is eerder een reactie op het polderen in de jaren '90. Als je denkt dat dit hard is: in de jaren '70, toen werd er pas gepolariseerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:20 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nu je het zegt.. Is dat wellicht een van de redenen waarom het politiek debat verhard is de laatste jaren?
Wat denk je zelf? Nederland is dan als een van de dertig partners tegen het verdrag. Dat gaat het verdrag dus niet meer terugdraaien. Je kan hooguit ergens tegen een hoge prijs wat puntjes veranderen. Waar moet dat dan over gaan en welke prijs is ons dat waard?quote:
Check 'm collaboreren met Roemer.quote:
Jij begrijpt heel goed wat het achterliggende sentiment is. Overigens gok ik dat jij verstandig genoeg bent om te begrijpen dat deze manier van politiek totaal spaak loopt binnen nu en 10 jaar. En met spaak lopen bedoel ik dat het echt moeilijk wordt om te regeren.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Roemer roeptoetert heel wat anders nu.
En wat er precies geschrapt moet worden is juist geen andere discussie. Daar gaat het nu wel om.
Haha, dit levert inderdaad boeiende coalities op. Maar zo komt SPVVD wel weer een stapje dichterbij.quote:
Klopt, die tellen er gewoon bij mee.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:32 schreef Webschip het volgende:
[..]
Opkomstpercentage. Ik vraag me af of de ongeldige stemmen daar vanaf worden getrokken. Lijkt mij van niet.
Voor mij persoonlijk denk ik dat het eraan ligt dat de meeste te jong zijn?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:20 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nu je het zegt.. Is dat wellicht een van de redenen waarom het politiek debat verhard is de laatste jaren?
Leuke borrelpraat.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Nederland is dan als een van de dertig partners tegen het verdrag. Dat gaat het verdrag dus niet meer terugdraaien. Je kan hooguit ergens tegen een hoge prijs wat puntjes veranderen. Waar moet dat dan over gaan en welke prijs is ons dat waard?
Dat roept men ook al tien jaar. Ondertussen hebben we het stabielste kabinet sinds de eeuwwisseling.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij begrijpt heel goed wat het achterliggende sentiment is. Overigens gok ik dat jij verstandig genoeg bent om te begrijpen dat deze manier van politiek totaal spaak loopt binnen nu en 10 jaar. En met spaak lopen bedoel ik dat het echt moeilijk wordt om te regeren.
Wut.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk denk ik dat het eraan ligt dat de meeste te jong zijn?
Ongehuwd etc etc geen levens ervaring, noem maar op?
En waarschijnlijk snel rijk willen worden?
Stabielste?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat roept men ook al tien jaar. Ondertussen hebben we het stabielste kabinet sinds de eeuwwisseling.
En leuk dat achterliggende sentiment maar wat moet de politiek daar concreet mee?
Ik vraag me af hoe ik op iets dergelijks inhoudelijk kan reageren. Wat is de hoge prijs?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geen inhoudelijke reactie dus, goh...
Regeltje toevoegen dat het echt niet de bedoeling is dat de Oekraine EU-lid wordt, wat politieke passages schrappen en lekker doorbanjeren? En hopelijk op termijn de EU democratischer maken.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En nu? Wat moet de politiek hier concreet mee aan?
Door het uitvoeren van een flink hervormingspakket en het zonder serieuze crisis het al sinds 2012 volhouden.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Stabielste?
Door de gedoogpartners of waardoor?
Daarmee iets doen, want; volksvertegenwoordiging.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat roept men ook al tien jaar. Ondertussen hebben we het stabielste kabinet sinds de eeuwwisseling.
En leuk dat achterliggende sentiment maar wat moet de politiek daar concreet mee?
Zouden ze het volgehouden hebben als de gedoogpartner niet bereid waren geweest?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door het uitvoeren van een flink hervormingspakket en het zonder serieuze crisis het al sinds 2012 volhouden.
Tja, aanpassing van dit verdrag kan natuurlijk maar dan moet Nederland op een ander vlak wat inleveren, zo werkt onderhandelen en diplomatie. En dat zal een hoge prijs zijn natuurlijk omdat hierop iets binnenhalen belangrijk is voor Nederland.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:27 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ik op iets dergelijks inhoudelijk kan reageren. Wat is de hoge prijs?
Wat dan? Iets is erg vaag.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarmee iets doen, want; volksvertegenwoordiging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |