Jezus, dat ik dat niet eerder door hadquote:
Toen ik zag dat Groningen om half negen een opkomst had van 29% heb ik toch maar besloten nog even te gaan stemmen.quote:
Ja dat spant erom hè. Ben heel benieuwd.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Toen ik zag dat Groningen om half negen een opkomst had van 29% heb ik toch maar besloten nog even te gaan stemmen.
BOEI!!!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Toen ik zag dat Groningen om half negen een opkomst had van 29% heb ik toch maar besloten nog even te gaan stemmen.
[ afbeelding ]
Wat betekent dit? De opkomst staat toch vast.twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:48:06#Referendum Wordt heel spannende avond als echte uitslagen binnenkomen. Vroeg in de avond zal duidelijk boven 30% beginnen en dan wegzakken reageer retweet
Kleine gemeentes met hoge opkomsten komen als eerste binnenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wat betekent dit? De opkomst staat toch vast.twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:48:06#Referendum Wordt heel spannende avond als echte uitslagen binnenkomen. Vroeg in de avond zal duidelijk boven 30% beginnen en dan wegzakken reageer retweet
Kennelijk denkt ie dat eerste de plaatsen met een wat hogere opkomst geteld worden, en dan later die met een lagere? Ik zeg maar wat.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wat heb ik toch een hekel aan mensen die het allemaal al van te voren weten hoe het gaat lopen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik ken eigenlijk bijna alleen maar mensen die ja stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef Euribob het volgende:
De NOS die allemaal mensen laten zien die ja hebben gestemd.
Iedereen weet dat die mensen niet bestaan.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Kowloon het volgende:
Goed gedaan Gutmensch. Ik ben trots op je.
Economen?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat heb ik toch een hekel aan mensen die het allemaal al van te voren weten hoe het gaat lopen.
Kom op Rozendaal!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Kleine gemeentes met hoge opkomsten komen als eerste binnen
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, vooral die. Heel complex gevoel is dat als ik voor de spiegel sta en mijzelf zelf zie.
Aardige files in Wallonië. Zodra het ook maar enigszins Frans spreekt staakt het lijkt het wel.quote:
Beetje uitgelokt.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Terechte penal? Heb de aanleiding niet gezien.
Meer geldverkwisting, inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Baudet vindt het referendum een aanmoediging om door te gaan.
Dat krijg je ervan mensen.
Ik vraag mij af of er in die berekening ook vaste kosten toegerekend zijn. Zo ja, dan is dat nogal een vertekening.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:08 schreef Janneke141 het volgende:
Grof gerekend kost deze parel der democratie dus een tientje per stem.
Wat versta je in dit geval onder vaste kosten?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of er in die berekening ook vaste kosten toegerekend zijn. Zo ja, dan is dat nogal een vertekening.
Sowieso beetje raar calculeren dit. Wanneer er meer mensen zouden stemmen was het alweer go edkoper.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of er in die berekening ook vaste kosten toegerekend zijn. Zo ja, dan is dat nogal een vertekening.
Huur ruimte, afschrijving van die hokjes etc..quote:Op woensdag 6 april 2016 21:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat versta je in dit geval onder vaste kosten?
Natuurlijk niet. De kosten blijven toch hetzelfde man.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sowieso beetje raar calculeren dit. Wanneer er meer mensen zouden stemmen was het alweer go edkoper.
Kosten die niet samenhangen met het aantal referenda dat georganiseerd wordt (binnen een zekere bandbreedte uiteraard).quote:Op woensdag 6 april 2016 21:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat versta je in dit geval onder vaste kosten?
Ja maar de kosten p.p lager. Nu lijkt het alsof dit geintje een grofweg een tientje per stem heeft gekostquote:Op woensdag 6 april 2016 21:11 schreef Tem het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De kosten blijven toch hetzelfde man.
Ja, dat begreep ik ook nog wel. Maar waar moet ik dan concreet aan denken?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kosten die niet samenhangen met het aantal referenda dat georganiseerd wordt (binnen een zekere bandbreedte uiteraard).
Wat ook zo is.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar de kosten p.p lager. Nu lijkt het alsof dit geintje een grofweg een tientje per stem heeft gekost
Ja, sorryquote:Op woensdag 6 april 2016 21:07 schreef Tem het volgende:
Remlof heeft met die stem net de 30% aangetikt.
Prima. Geduld is een schone zaak.quote:
Ja, door die lage opkomst.quote:
Vrouwen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef betyar het volgende:
Waarom is mijn ex nog steeds jaloers..... Begin er langzaam onder te lijden...........
Ik las dat Baudet blij is dat er zijn Nederlanders zijn die tegen de Europese ideologie hebben gestemd.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Baudet vindt het referendum een aanmoediging om door te gaan.
Dat krijg je ervan mensen.
De anderen vonden het blijkbaar niet interessant, maar ze krijgen wel de rekening.quote:
Personeel van gemeenten en kiesraad wat anders ook al werkt, hokjes die anders ook wel afgeschreven worden, gebouwen waar anders toch niks gebeurt (zoals kerken). Het enige wat je over houdt zijn de onkostenvergoedingen voor de leden van het stembureau en het drukken en distribueren van de stembiljetten.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik ook nog wel. Maar waar moet ik dan concreet aan denken?
Die knul is gemaakt voor de schijnwerpers. Tot z'n laatste adem zullen we deze bezorgde burger overal terugzien.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik las dat Baudet blij is dat er zijn Nederlanders zijn die tegen de Europese ideologie hebben gestemd.
Die man is blijkbaar snel tevreden.
Dit is weer voedingsbodem voor het zure "onze stem wordt genegeerd door de hoge heren in Den Haag" kamp.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik las dat Baudet blij is dat er zijn Nederlanders zijn die tegen de Europese ideologie hebben gestemd.
Die man is blijkbaar snel tevreden.
Ze hebben rond de 30 procent van de kiezers zo ver gekregen om hun stem uit te brengen. Ik denk dat Baudet en zijn schandknaap Jan Roos voorlopig effe lekker hun smoel moeten houden.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:17 schreef Tem het volgende:
[..]
Dit is weer voedingsbodem voor het zure "onze stem wordt genegeerd door de hoge heren in Den Haag" kamp.
Dat hele referendum was natuurlijk wel goede reclame voor de merken Baudet en Roos. Hun marktwaarde is flink gestegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Die knul is gemaakt voor de schijnwerpers. Tot z'n laatste adem zullen we deze bezorgde burger overal terugzien.
Voor het EP is de opkomst niet echt hoger. Ik denk dat het EP voorlopig effe lekker hun smoel moeten houden.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze hebben rond de 30 procent van de kiezers zo ver gekregen om hun stem uit te brengen. Ik denk dat Baudet en zijn schandknaap Jan Roos voorlopig effe lekker hun smoel moeten houden.
Dat eerste stuk gaat natuurlijk niet helemaal op, want het werk moet toch gedaan worden. Ik heb niet zo bar veel vertrouwen in de arbeidsproductiviteit van ambtenaren, maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat ze vandaag de hele dag met de armen over elkaar hadden gezeten als er geen referendum was geweest.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Personeel van gemeenten en kiesraad wat anders ook al werkt, hokjes die anders ook wel afgeschreven worden, gebouwen waar anders toch niks gebeurt (zoals kerken). Het enige wat je over houdt zijn de onkostenvergoedingen voor de leden van het stembureau en het drukken en distribueren van de stembiljetten.
Exact. En dan vooral Baudet die hiervoor enkel bekend was bij het politiek geïnteresseerde publiek.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat hele referendum was natuurlijk wel goede reclame voor de merken Baudet en Roos. Hun marktwaarde is flink gestegen.
Ik hoor het EP dan ook nauwelijks. Alleen de EC laat zich af en toe gelden.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Voor het EP is de opkomst niet echt hoger. Ik denk dat het EP voorlopig effe lekker hun smoel moeten houden.
Ga je dan ook het verlies aan potentiële productiviteit meetellen omdat ze gemeentelijk ambtenaar geworden zijn?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat eerste stuk gaat natuurlijk niet helemaal op, want het werk moet toch gedaan worden. Ik heb niet zo bar veel vertrouwen in de arbeidsproductiviteit van ambtenaren, maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat ze vandaag de hele dag met de armen over elkaar hadden gezeten als er geen referendum was geweest.
Doen ze al. Zoniet, dan zorgen we er alsnog wel voor.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Voor het EP is de opkomst niet echt hoger. Ik denk dat het EP voorlopig effe lekker hun smoel moeten houden.
Lekker overal lezingen geven voor een aardig zakcentje. Mooi werk.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:22 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Exact. En dan vooral Baudet die hiervoor enkel bekend was bij het politiek geïnteresseerde publiek.
Na dit project kan hij overal in Europa bij 'eurokritische' groepen een praatje houden.
38% toch? Significant wel.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als het moet om mijn punt te maken zal ik dat zeker doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:22 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ga je dan ook het verlies aan potentiële productiviteit meetellen omdat ze gemeentelijk ambtenaar geworden zijn?
Die 40 miljoen zijn volgens mij de meerkosten voor de gemeenten. Althans wat het ministerie vergoedt. De verwachting is dat de kosten voor het experiment in totaal aanzienlijk hoger zijn. Reken pakweg 50 miljoen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Huur ruimte, afschrijving van die hokjes etc..
Verwaarloosbaar, inderdaad. Kleine 10% is dus tegen, maar de rest niet-tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:23 schreef Gutmensch het volgende:
64% van 29% van de stemgerechtigden.
Dat is wel een behoorlijk kleine minderheid. Volgens mij hoef je daar helemaal niet naar te luisteren.
36% van de 29% is een nog kleinere minderheid. Die hebben eigenlijk gewoon niks te zeggen imo.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:23 schreef Gutmensch het volgende:
64% van 29% van de stemgerechtigden.
Dat is wel een behoorlijk kleine minderheid. Volgens mij hoef je daar helemaal niet naar te luisteren.
Ho ho, lees je de huisregels even?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef eriksd het volgende:
Het overgrote deel van de tegenstemmers bestaat wel uit debielen zeg.
Het is het beste om een marginale kostencurve op te stellen. Dat is het enige wat echt inzicht zal geven in de vraag van wat dit referendum heeft gekost en nog komende referenda gaan kosten.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het moet om mijn punt te maken zal ik dat zeker doen.![]()
Druk en distributie van stempassen, inrichten, eventueel huren en bemannen van stemlokalen, subsidies aan belangengroepen, inkoop van zendtijd en de gemaakte uren om überhaupt tot dit referendum te komen tellen wmb allemaal mee. Afschrijving van stemhokjes inderdaad niet, maar dat zal zoveel niet zijn. Huisvestingskosten voor niet-gehuurde plekken ook niet.
Als dat zo is en dat kan heel goed, dan moet er toch gekeken worden hoe dergelijke referenda efficiënter georganiseerd kan worden. Anno 2016 moet er toch wel eea digitaal kunnen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die 40 miljoen zijn volgens mij de meerkosten voor de gemeenten. Althans wat het ministerie vergoedt. De verwachting is dat de kosten voor het experiment in totaal aanzienlijk hoger zijn. Reken pakweg 50 miljoen.
Correct.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:30 schreef Webschip het volgende:
[..]
Erik stemde toch ook tegen, als ik me niet vergis.
Ben bang dat die nagenoeg even duur zijn. De zojuist (lonen, subsidies etc) opgesomde kosten zijn allemaal variabele kosten. Komen dus sowieso bij elk referendum terug. Beter zoek je naar een goedkope manier om te stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is het beste om een marginale kostencurve op te stellen. Dat is het enige wat echt inzicht zal geven in de vraag van wat dit referendum heeft gekost en nog komende referenda gaan kosten.
Opkomstpercentage. Ik vraag me af of de ongeldige stemmen daar vanaf worden getrokken. Lijkt mij van niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:30 schreef KetchupFTW het volgende:
Nu het drempelpercentage in zicht is begint fok te zeuren dat de paar miljoen stemmen niet geldig zouden zijn omdat het zo'n laag percentage is. Het is me toch wat
De stem van Leandra moet nog ongeldig worden verklaard.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:31 schreef Friek_ het volgende:
Ai, 32% nu volgens de NOS. Jammer.
Laten we hopen op een daling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |