abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152959642
Dit is deel 2 van een eerder topic. Misschien wil een mod even een 2 achter de TT zetten.
Vorige deel: NWS / NS sluit vrijdag de poortjes op Rotterdam CS
Dank.

quote:
Rotterdam CS
30 april 2015 om 13:47 door Ruben Eg
NS’ers sluiten vrijdag de poortjes op Rotterdam CS ANP
Treinreizigers lopen vanaf vrijdag op Rotterdam Centraal tegen dichte toegangspoortjes aan. Het station in de havenstad is het eerste grote treinstation van het land waar alle tourniquets voor het passeren moeten worden geopend met een ov-chipkaart.

Het laatste poortje op Rotterdam Centraal wordt vrijdag om 7.00 uur symbolisch gesloten door conducteurs, machinisten, beveiligers en andere medewerkers van NS. „Een belangrijke stap in het veiliger maken van het openbaar vervoer”, omschrijft NS de ‘grote operatie’ op het drukke station in Rotterdam.
Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.

Maar de NS zal er wel achter komen als de omzetten van al die winkels daar flink achteruit zal lopen 8)7 Hoe dom ben je als NS? Volgens mij verdient de NS ook geld door de omzetten van al die winkels daar.

Rotterdam Centraal heeft 1 miljard euro ofzo gekost, en je kan er niet eens door heen lopen. Waarschijnlijk ook met belastinggeld van iedereen.

De NS blijft gewoon een kut bedrijf!
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152959690
Het moet opnieuw gesloopt worden en gebouwd worden zodat iedereen op het station de winkels kan bereiken net als op het Centraal Station Den Haag
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  maandag 25 mei 2015 @ 22:19:33 #3
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152959761
Eens met TS, want hij weet alles.
are we infinite or am I alone
pi_152959765
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:31 schreef Teslynd het volgende:
Nou, ik ga dus zo weinig mogelijk met het OV sinds de OV-chipkaart en dat heb ik ze ook verteld in een enquête die ze me toestuurden.
Respect! Jij voegt tenminste de daad bij het woord. Daar kunnen die slappelingen die wel klagen maar er niets mee doen een voorbeeld aan nemen. Jij behoudt het recht om te klagen over dit systeem.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152960377

In dit gedeelte moeten de winkels verplaatst worden, lijkt me vrij logisch! Dan hebben we heel dat gezeik over die poortjes niet,

wELKE DEBIELE architect heeft verzonnen dat die winkels NIET hier staan maar achter de poortjes?????
MOET JE KIJKEN WAT EEN LOZE RUIMTE DAAR VERSPILD WORDT...hoeveel geld is er wel niet betaald VOOR DIE ZONLOZE OVERKAPPING HIER....dat had helemaal niet zo gehoeven zo tenzij die winkels daar hadden gestaan

Die vent moet gewoon zijn salaris inleveren!

op den haag centaal was de architect zo slim om de winkels voor de poortjes te plaatsen...
pi_152960566
Het zit wel diep he :')
  maandag 25 mei 2015 @ 22:51:12 #7
423158 hont12
hahahaha ja man hahah joe
pi_152960917
10 euro op je chipkaart leren houden, poe poe zeg
pi_152961063
Goede actie van de NS, al was het maar zodat tokkies als TS ook weer iets hebben om zich druk over te maken.
pi_152964479
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]

In dit gedeelte moeten de winkels verplaatst worden, lijkt me vrij logisch! Dan hebben we heel dat gezeik over die poortjes niet,

wELKE DEBIELE architect heeft verzonnen dat die winkels NIET hier staan maar achter de poortjes?????
MOET JE KIJKEN WAT EEN LOZE RUIMTE DAAR VERSPILD WORDT...hoeveel geld is er wel niet betaald VOOR DIE ZONLOZE OVERKAPPING HIER....dat had helemaal niet zo gehoeven zo tenzij die winkels daar hadden gestaan

Die vent moet gewoon zijn salaris inleveren!

op den haag centaal was de architect zo slim om de winkels voor de poortjes te plaatsen...
[ afbeelding ]
Den Haag Centraal heeft sowieso geen poortjes.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 05:51:17 #10
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_152965765
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:55 schreef reza1 het volgende:
Goede actie van de NS, al was het maar zodat tokkies als TS ook weer iets hebben om zich druk over te maken.
en ze niet voor mijn bek staan bij BK/Starbucks (er zit er 1 buiten de poortjes voor de tokkies)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_152982869
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:21 schreef DrNick het volgende:

[..]

Den Haag Centraal heeft sowieso geen poortjes.
daar komen straks ook poortjes
pi_152983605
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:51 schreef hont12 het volgende:
¤ 20 ;) Allemaal zogenaamd in naam der veiligheid - maar tot dusver is de NS vooral trots op de grote hoeveelheid boetes die ze hebben kunnen uitschrijven. Dat al die zwartrijders dus wel gewoon in de trein zaten en aldaar een conducteur hadden kunnen molesteren is iets waar ze het niet over willen hebben ;)
pi_152983688
di 26 mei 2015, 14:35| lees voor
NS reageert bijdehand op facebook-event 'WK poortje springen'

Duizenden Facebookers hebben zich de afgelopen dagen aangemeld voor het facebook-evenement 'WK poortje springen' op het station van Rotterdam Centraal op 13 juni. De teller staat inmiddels op een 'luttele' 27000 deelnemers. Hoog tijd dat de NS reageerde op dit markante en verboden WK. En dat deed het bedrijf vanochtend op een bijdehante manier.

Foto: facebook
De NS postte een bericht op de facebookpagina van het evenement en maakte met een knipoog duidelijk niet gediend te zijn van deze actie. Het bedrijf benadrukt dat alle grappenmakers die op zaterdag 13 juni daadwerkelijk deelnemen aan het 'WK poortje springen' ook te maken krijgen met het Nederlands Open Boetes Uitschrijven :r :r :r :r
pi_152983767
pi_152983781
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:53 schreef klaasweetalles het volgende:

Duizenden Facebookers hebben zich de afgelopen dagen aangemeld voor het facebook-evenement 'WK poortje springen' op het station van Rotterdam Centraal op 13 juni. De teller staat inmiddels op een 'luttele' 27000 deelnemers. Hoog tijd dat de NS reageerde op dit markante en verboden WK. En dat deed het bedrijf vanochtend op een bijdehante manier.

De NS postte een bericht op de facebookpagina van het evenement en maakte met een knipoog duidelijk niet gediend te zijn van deze actie. Het bedrijf benadrukt dat alle grappenmakers die op zaterdag 13 juni daadwerkelijk deelnemen aan het 'WK poortje springen' ook te maken krijgen met het Nederlands Open Boetes Uitschrijven :r :r :r :r
Dat is toch humor man :D
pi_152984233
Wat een gejank om die poortjes joh... poortjes zijn de nieuwe moslims van FOK!
pi_152984293
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een gejank om die poortjes joh... poortjes zijn de nieuwe moslims van FOK!
Nee, men jankt omdat de poortjes moslims niet tegenhouden ;)
pi_152984314
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:12 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

- laat maar - :X

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2015 19:14:15 ]
pi_152984463
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:12 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

jij bent echt dom he...moslims hebben scooters dombo
pi_152984494
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

jij bent echt dom he...moslims hebben scooters dombo
Ik ben maar een eenvouding kassamiepje klaas. Niet zo alwetend als jij.
Scooter kopen ?
pi_152984788
Klaasweetalles hoe ligt het aan de architect? De NS sluit die poortjes, misschien is dat niet eens gecommuniceerd naar hem. ( hij zal ook wel begin 2000 begonnen zijn aangezien dit geen maanden werk is )
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:40:18 #22
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152985247
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]

Dat klopt niet!
Het spoor is een grote sta in de weg, je kan slechts op een paar plaatsen het spoor oversteken, in veel gevallen moet je doorheen het station om aan de andere kant van het spoor uit te komen, aangezien de NS, die organisatie die het spoor beheert etc. niet willen dat mensen via het spoor zelf oversteken aangezien er idioten zijn die niet eerst kijken voordat ze dat doen...
Moet nu iedereen die niet geld wil doneren aan de NS, die paar kleinere private personenspoorvervoerbedrijfjes en dat klotebedrijf wat verantwoordelijk is voor die OV-chipkaart maar omlopen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-05-2015 21:17:20 ]
#NoDAPL
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:42:09 #23
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152985308
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:51 schreef hont12 het volgende:
als jij iets langer zou nadenken (of iets minder bier zou drinken? :6) dan zou jij wellicht bedenken dat er mensen zijn die die 10 Euro toevallig even niet kunnen missen op dat moment. Bovendien blijft het niet bij die 10 Euro, je moet eerst nog zo'n OV-chipkaart kopen, pasfoto's kopen die de NS wil hebben, 1-2 weken wachten (geen idee waarom het zo lang duurt) en meer van die ongein. Het is onhandig.
#NoDAPL
pi_152985334
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt niet!
Het spoort is een grote sta in de weg, je kan slechts op een paar plaatsen het spoor oversteken, in veel gevallen moet je doorheen het station om aan de andere kant van het spoor uit te komen, aangezien de NS niet wil dat mensen via het spoor zelf oversteken aangezien er idioten zijn die niet eerst kijken voordat ze dat doen...
Moet nu iedereen die niet geld wil doneren aan de NS, die paar kleinere private personenspoorvervoerbedrijfjes en dat klotebedrijf wat verantwoordelijk is voor die OV-chipkaart maar omlopen?
Er bestond toch een gratis passage product ?
Al vereist dat natuurlijk nog altijd de aankoop van een OVchipkaart; dus echt gratis is het niet.

Is een station overigens priveterrein ?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:46:13 #25
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152985430
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er bestond toch een gratis passage product ?
Al vereist dat natuurlijk nog altijd de aankoop van een OVchipkaart; dus echt gratis is het niet.
Dus hebben de vele mensen die nooit met het OV reizen daar niets aan.

quote:
Is een station overigens priveterrein ?
Van 1938 tot en met 1994 was NS de eigenaar en beheerder van de Nederlandse railinfrastructuur en exploitant van alle hierop uitgevoerde vervoersdiensten. In 1995 werd NS verzelfstandigd. Het verloor eigendom en beheer van de railinfrastructuur en het alleenrecht op vervoersdiensten per spoor. In 2002 is de infrastructuur formeel overgedragen aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Het is dus een publieke ruimte?
#NoDAPL
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:49:55 #26
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152985547
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:53 schreef klaasweetalles het volgende:

Ik wens hen veel succes om zoveel boetes uit te schrijven. :)
Als ze een beetje slim zouden zijn dan zouden ze er juist aan meewerken. Jullie willen poortje springen? Prima, kom maar! We houden een paar poortjes vrij en jullie kunnen je uitleven. Een leuke PR-actie.
#NoDAPL
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:50:30 #27
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152985570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Van 1938 tot en met 1994 was NS de eigenaar en beheerder van de Nederlandse railinfrastructuur en exploitant van alle hierop uitgevoerde vervoersdiensten. In 1995 werd NS verzelfstandigd. Het verloor eigendom en beheer van de railinfrastructuur en het alleenrecht op vervoersdiensten per spoor. In 2002 is de infrastructuur formeel overgedragen aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Vallen de stations onder railinfrastructuur?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:53:42 #28
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152985674
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik denk het. Het was de opzet dat 1 station door meerdere bedrijven wordt gebruikt, dit is voor het personenspoorvervoer totaal mislukt (en toch draaien we die privatisering niet terug :?) maar met die opzet zou het station niet van 1 vervoersbedrijf kunnen zijn of door 1 vervoersbedrijf beheerd kunnen worden, lijkt mij.
#NoDAPL
pi_152985736
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat hangt er dus van af of het privéterrein is of niet. Persoonlijk vind ik ¤ 7,50 (kostprijs OVchipkaart zonder saldo) betalen om 5 jaar lang toegang te hebben tot privéterrein geen onredelijk bedrag.

quote:

Ik sluit mij aan bij de twijfel of de stations hier onder vallen... juristen van Fok, help ?
pi_152985738
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De simpele stations zoals Buitenpost of Nijmegen-Heyendaal vallen onder de railinfrastructuur (ProRail), de grote stationsgebouwen zoals Amsterdam CS of Rotterdam CS zijn van NS Vastgoed (of hoe dat dochterbedrijf tegenwoordig ook maar heet)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:55:56 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152985747
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk het. Het was de opzet dat 1 station door meerdere bedrijven wordt gebruikt, dit is voor het personenspoorvervoer totaal mislukt (en toch draaien we die privatisering niet terug :?) maar met die opzet zou het station niet van 1 vervoersbedrijf kunnen zijn of door 1 vervoersbedrijf beheerd kunnen worden, lijkt mij.
Station Nijmegen wordt door NS en Veolia gebruikt. Arnhem door NS, Arriva en Connexxion (Breng). Etcetera. Winkelpanden worden verhuurd aan NS Retail (eerste recht) of derden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:56:40 #32
346939 Janneke141
pi_152985778
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:55 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat hangt er dus van af of het privéterrein is of niet. Persoonlijk vind ik ¤ 7,50 (kostprijs OVchipkaart zonder saldo) betalen om 5 jaar lang toegang te hebben tot privéterrein geen onredelijk bedrag.

[..]

Ik sluit mij aan bij de twijfel of de stations hier onder vallen... juristen van Fok, help ?
Dat iets eigendom van een ministerie is, maakt het nog niet tot publieke ruimte. En daarnaast mag ook de publieke ruimte op een of andere manier worden afgesloten.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:01:35 #33
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152985986
quote:
NS heeft het recht op de commerciële exploitatie van stations in Nederland, ook die welke niet door NS worden bediend (zie ook onder). NS Stations Retailbedrijf exploiteert de winkels en horeca. Op grond van het Vrijstellingenbesluit Winkeltijdenwet zijn er geen wettelijke beperkingen van de openingstijden van de winkels in treinstations. Verder verzorgt NS Stations Retailbedrijf de automaten (excl. die voor vervoerbewijzen) op stations en de catering in de treinen.

Perrons (inclusief bankjes, afvalbakken en verlichting, maar exclusief horeca, winkels en verkoopautomaten), voetgangerstunnels en -bruggen inclusief trappen, roltrappen en liften, en voetgangersoverwegen worden verzorgd door de Dienstengroep Transfer van ProRail. De vervoerders betalen hiervoor een gebruiksvergoeding per haltering, die voor Intercity's hoger is dan voor stoptreinen. ProRail hanteert daarbij een indeling van de stations in de klassen kathedraal, mega, plus, basis en halte.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegstations_in_Nederland
pi_152986294
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

"Kathedraal" ? Serieus :o ?
Zo heten die dingen ja.
pi_152988125
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt niet!
Het spoort is een grote sta in de weg, je kan slechts op een paar plaatsen het spoor oversteken, in veel gevallen moet je doorheen het station om aan de andere kant van het spoor uit te komen, aangezien de NS, die organisatie die het spoor beheert etc. niet willen dat mensen via het spoor zelf oversteken aangezien er idioten zijn die niet eerst kijken voordat ze dat doen...
_O- _O- _O-

jij weet echt niet hoe rotterdam centraal eruit ziet he.....het spoor zit boven kluns :W

boven is het spoor....beneden ga je via een roltrap naar boven naar het spoor, het hele onder gedeelte is een winkelstraat zoals je ziet aan de zijkanten zitten roltrappen waar je naar boven naar het spoor kunt.... voor het die poortjes die je ziet is het gedeelte wat overdekt is en waar volgens mij die winkels hadden moeten komen.,.,.mischien dat je het nu snapt he

[ Bericht 9% gewijzigd door klaasweetalles op 26-05-2015 21:08:59 ]
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:12:35 #37
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152988888
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:55 schreef Igen het volgende:

[..]

De simpele stations zoals Buitenpost of Nijmegen-Heyendaal vallen onder de railinfrastructuur (ProRail), de grote stationsgebouwen zoals Amsterdam CS of Rotterdam CS zijn van NS Vastgoed (of hoe dat dochterbedrijf tegenwoordig ook maar heet)
Het feit dat bijna alle aandelen zo niet alle aandelen van de NS van de overheid zijn, heeft dat geen juridische consequenties? :?
#NoDAPL
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:16:49 #38
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152989118
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:57 schreef klaasweetalles het volgende:
jij weet echt niet hoe rotterdam centraal eruit ziet he
Geloof het of niet, de meeste mensen die hier reageren wonen niet in Rotterdam en veel mensen die hier reageren komen nooit in Rotterdam en zijn eventueel nog nooit in Rotterdam geweest. Ik sprak in het algemeen, in het algemeen is het station tevens een belangrijke passage om van de ene kant van het spoor naar de andere kant van het spoor te kunnen. Dan is het een probleem(pje) als die passage wordt afgesloten. Proficiat als dit probleem in Rotterdam niet bestaat (hebben zij eens een probleem niet wat de rest van het land wel heeft in plaats van vice versa ;)) maar Rotterdam is maar een van de honderden Nederlandse plaatsen.
#NoDAPL
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:20:39 #39
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152989307
Terzijde, als ik die poortjes zou moeten passeren dan zou ik de monkeyswing doen of iets dergelijks. Ze zijn er ideaal voor. >:)
Eerst slaafs de chip gebruiken zodat ze geen boete kunnen geven en vervolgens alle poortjes al monkeyswingend langsgaan. Een leuke fitness voor tijdens het reizen. Als je toch moet wachten...
Een handstand en erover heen lopen lijkt me ook wel leuk maar daar zou ik nog wat voor moeten oefenen. :@
#NoDAPL
pi_152989853
quote:
Als je de winkels voor de poortjes plaatst, moeten veel mensen die tijdens het overstappen even iets willen kopen opeens veel meer gaan betalen voor hun reis. Je dupeert dus altijd een groep mensen.
pi_152990579
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het feit dat bijna alle aandelen zo niet alle aandelen van de NS van de overheid zijn, heeft dat geen juridische consequenties? :?
Nee. Net zoals dat NS niet onder de WOB valt. Raar maar waar.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:47:52 #42
346939 Janneke141
pi_152990649
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. Net zoals dat NS niet onder de WOB valt. Raar maar waar.
Niets raars aan. NS is en blijft een private onderneming, alleen heeft de staat alle aandelen. Dat is trouwens altijd zo geweest, ook voor de fameuze privatisering.
pi_152991205
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niets raars aan. NS is en blijft een private onderneming, alleen heeft de staat alle aandelen. Dat is trouwens altijd zo geweest, ook voor de fameuze privatisering.
Formeel klopt het maar toch is het raar. Neem bijv. het bijhouden van het aantal reizigers per station. In Engeland is dat publiek toegankelijke informatie. In Nederland hield ProRail die gegevens bij, maar toen via WOB werd gevraagd om die gegevens openbaar te maken werd deze taak gauw overgeheveld naar NS zodat andere vervoerders niet meer aan deze gegevens zouden kunnen komen. Het is een aparte gang van zaken dat de overheid zo een "private" onderneming kan inzetten om feitelijk onder hun eigen regels uit te komen. Dat lijkt me niet "in de geest van de wet".

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2015 22:00:25 ]
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:02:27 #44
346939 Janneke141
pi_152991342
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Formeel klopt het maar toch is het raar. Neem bijv. het bijhouden van het aantal reizigers per station. In Engeland is dat publiek toegankelijke informatie. In Nederland hield ProRail die gegevens bij, maar toen via WOB werd gevraagd om die gegevens openbaar te maken werd deze taak gauw overgeheveld naar NS zodat andere vervoerders niet meer aan deze gegevens zouden kunnen komen. Het is een aparte gang van zaken dat de overheid zo een "private" onderneming kan inzetten om feitelijk onder hun eigen regels uit te komen. Dat lijkt me niet "in de geest van de wet".
Op dit punt heb je wel gelijk, ja - maar het is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de minister om te bepalen wat wiens taak is. Reizigersaantallen (per station, dus niet per vervoerder) zouden openbare informatie moeten zijn.
Maar het is nooit de bedoeling van de WOB geweest om concurrentiegevoelige informatie uit private ondernemingen te troggelen. Overheidsbesluiten rondom vergunningen en concessieverlening zijn wob-baar, besluiten van het bedrijf niet.
pi_152991569
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je de winkels voor de poortjes plaatst, moeten veel mensen die tijdens het overstappen even iets willen kopen opeens veel meer gaan betalen voor hun reis. Je dupeert dus altijd een groep mensen.
hoezo zou dat duurder zijn dan?
pi_152991796
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Alleen als je langer dan 40 minuten aan het shoppen bent. Dat is wel erg lang voor "even overstappen".
pi_152991854
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geloof het of niet, de meeste mensen die hier reageren wonen niet in Rotterdam en veel mensen die hier reageren komen nooit in Rotterdam en zijn eventueel nog nooit in Rotterdam geweest. Ik sprak in het algemeen, in het algemeen is het station tevens een belangrijke passage om van de ene kant van het spoor naar de andere kant van het spoor te kunnen. Dan is het een probleem(pje) als die passage wordt afgesloten. Proficiat als dit probleem in Rotterdam niet bestaat (hebben zij eens een probleem niet wat de rest van het land wel heeft in plaats van vice versa ;)) maar Rotterdam is maar een van de honderden Nederlandse plaatsen.
ja deze troep heeft meer als een half miljard gekost
hoeveel belastinggeld heeft dat gekost
en die klote ns wil bepalen dat ik niet effe mag winkelen daaro.....wat een lef
wie fluit deze mafketels terug
ik betaal belasting
pi_152992484
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:07 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

hoezo zou dat duurder zijn dan?
Als je net voor de avondspits incheckt en derhalve met korting reist en bij je overstap (in de avondspits) door poortjes moet (om het juiste perron te bereiken) of wil (om naar een winkel te gaan) betaal je voor 2 afzonderlijke reizen waarbij het tweede deel tegen vol tarief is.
pi_152992753
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je net voor de avondspits incheckt en derhalve met korting reist en bij je overstap (in de avondspits) door poortjes moet (om het juiste perron te bereiken) of wil (om naar een winkel te gaan) betaal je voor 2 afzonderlijke reizen waarbij het tweede deel tegen vol tarief is.
je kan er lang en kort over lullen maar de nederlandse reiziger wordt gewoon genaaid door dit hele systeem,

Heel het openbaar vervoer is door invoering van dit systeem stinkend rijk geworden.
Ik kan me nog herinneren dat voor de invoering van de ov chipkaart regelmatig de ret in rotterdam ging staken omdat er buslijnen enzo geschrapt zouden worden in verband met bezuiningen.,...nou een jaar na de invoering van de ov chipkaart was daar geen sprake meer van......je ziet overal dat ze stations vernieuwen, nieuwe lijnen maken enzovoorts. Ze hebben nu ineens allemaal geld teveel...

hoe zou dat nou komen he?
pi_152992951
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Of als je een lange reis maakt, het maximumtarief ligt op ongeveer 24 euro. Dus, Groningen-Utrecht is even duur als Groningen-Maastricht. Tenzij je langer dan een bepaalde tijd uitgecheckt bent halverwege, dan betaal je voor twee losse reizen en dus 2x 24 euro.

Dat was in de tijd van het papieren ticket ook officieel al zo, maar toen was het niet te controleren. Nu wel :).
pi_152993008
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:30 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

je kan er lang en kort over lullen maar de nederlandse reiziger wordt gewoon genaaid door dit hele systeem,

Heel het openbaar vervoer is door invoering van dit systeem stinkend rijk geworden.
Ik kan me nog herinneren dat voor de invoering van de ov chipkaart regelmatig de ret in rotterdam ging staken omdat er buslijnen enzo geschrapt zouden worden in verband met bezuiningen.,...nou een jaar na de invoering van de ov chipkaart was daar geen sprake meer van......je ziet overal dat ze stations vernieuwen, nieuwe lijnen maken enzovoorts. Ze hebben nu ineens allemaal geld teveel...

hoe zou dat nou komen he?
Meer lijnen en stations lijkt me alleen maar positief voor de reiziger.
pi_152993273
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:35 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Meer lijnen en stations lijkt me alleen maar positief voor de reiziger.
boeit me niet,...de reiziger mag niet genaaid worden en dat gebeurt veel te vaak met dit systeem...
pi_152993558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

boeit me niet,...de reiziger mag niet genaaid worden en dat gebeurt veel te vaak met dit systeem...
Boeit mij en veel andere reizigers wel.
pi_152993611
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:46 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Boeit mij en veel andere reizigers wel.
nee boeit jou wel maar 99 procent van de reizigers niet!
die willen niet genaaid worden!

gesnopen .........jij domme ns medewerker!
pi_152993865
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:47 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

nee boeit jou wel maar 99 procent van de reizigers niet!
die willen niet genaaid worden!

gesnopen .........jij domme ns medewerker!
Je kan gewoon rijden voor de prijs van vroeger, moet alleen 20 euro vooruit betalen. Poe poe.
Daarvoor krijg je meer lijnen, meer reisgemak, beter onderhouden stations.
Ik zie niet waar we genaaid worden, maargoed.

Ik vind het wel sneu voor je dat je je eigen boterhammetjes moet smeren en niet meer langs de AH2GO kan, dat dan weer wel :)
pi_152994769
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:53 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kan gewoon rijden voor de prijs van vroeger, moet alleen 20 euro vooruit betalen. Poe poe.
Daarvoor krijg je meer lijnen, meer reisgemak, beter onderhouden stations.
Ik zie niet waar we genaaid worden, maargoed.
Je kan niet rijden voor de prijs van vroeger, want allereerst zul je zo'n onding moeten aanschaffen. Vervolgens moet je er permanent te veel saldo op zetten en als je je eigen geld terug wil hebben betaal je een boete.
pi_152994834
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je kan niet rijden voor de prijs van vroeger, want allereerst zul je zo'n onding moeten aanschaffen. Vervolgens moet je er permanent te veel saldo op zetten en als je je eigen geld terug wil hebben betaal je een boete.
Lees mijn bericht nog eens.
pi_152995107
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Lees mijn bericht nog eens.
Ja, daarin doe je alsof iedereen gratis zo'n chipkaart krijgt en alsof je kosteloos je borg terug kunt krijgen. Beide implicaties zijn onjuist.
pi_152995229
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, daarin doe je alsof iedereen gratis zo'n chipkaart krijgt en alsof je kosteloos je borg terug kunt krijgen. Beide implicaties zijn onjuist.
Neehoor, in totaal zet het je inderdaad eenmalig 10 euro achteruit. Krijg je een hoop voor terug.
pi_152995262
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:27 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Neehoor, in totaal zet het je inderdaad eenmalig 10 euro achteruit. Krijg je een hoop voor terug.
Krijg ik helemaal niets voor terug, behalve dan een duurder abonnement, uitgeklede voorwaarden en allerlei extra handelingen die ik moet verrichten om vervolgens te worden behandeld als een potentiële crimineel.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:41:24 #61
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152995652
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Krijg ik helemaal niets voor terug, behalve dan een duurder abonnement, uitgeklede voorwaarden en allerlei extra handelingen die ik moet verrichten om vervolgens te worden behandeld als een potentiële crimineel.
? Ik heb een anonieme kaart en die is per rit standaard 20% goedkoper dan voorheen (waar je nu als je een papierenkaartje nog een pleuro extra voor moet neertellen).
3x per jaar met de trein, zelfs korte rit, en je aanschaf van de kaart heb je er al uit.
Wat ik wel frappant vind is dat je een kaart moet laten activeren voor de verschillende maatschappijen. Anders kan je niet eens inchecken.
pi_152995761
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

? Ik heb een anonieme kaart en die is per rit standaard 20% goedkoper dan voorheen
3x per jaar met de trein, zelfs korte rit, en je aanschaf van de kaart heb je er al uit.
Dan weet je echt niet waarover je praat. De prijzen voor het papieren kaartje zonder chip waren exact gelijk aan de saldoprijzen (maar dan dus zonder dat je eerst een chipkaart hoefde aan te schaffen en een veel te hoge borg hoefde te betalen).
De aanschaf van de kaart kun je dus nooit eruit halen want het zijn extra kosten waar je niets voor terugkrijgt.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:46:55 #63
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152995833
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan weet je echt niet waarover je praat. De prijzen voor het papieren kaartje zonder chip waren exact gelijk aan de saldoprijzen (maar dan dus zonder dat je eerst een chipkaart hoefde aan te schaffen en een veel te hoge borg hoefde te betalen).
De aanschaf van de kaart kun je dus nooit eruit halen want het zijn extra kosten waar je niets voor terugkrijgt.
In de tijd van het papieren kaartje betaalde ik hier ¤2.50 voor een retourtje.
Dat is nu met ovkaart ¤1.90 tot ¤2.10 (beetje afhankelijk tijdstip).
Gewoon een kaartje halen kost je ¤3.50

Retourtje scheveningen is voor mij op die manier dik ¤12 ''goedkoper'' geworden.
pi_153015561
Strippenkaart had geen borg
papieren treinkaartje had geen borg

WELKE MAFKEES HEEFT BORG UITGEVONDEN IN HET OPENBAAR VERVOER?
pi_153015606
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:05 schreef klaasweetalles het volgende:
Strippenkaart had geen borg
papieren treinkaartje had geen borg

WELKE MAFKEES HEEFT BORG UITGEVONDEN IN HET OPENBAAR VERVOER?
Treinkaartje en strippenkaart had je van te voren betaald, waarom snap je het verschil niet met OV chipkaart?
pi_153015673
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

Treinkaartje en strippenkaart had je van te voren betaald, waarom snap je het verschil niet met OV chipkaart?
hoe durf je!
dit is een belediging!
jij bent nog niet jarig met dit soort beledigingen jegens mij!
waar woon jij joh!

een retourtje den haag kost 10 euro en geen 20 euro

wat snap je niet aan bovenstaande?

NOU NOU

MAAK ME BOOS JOH!
pi_153015726
Ik woon in Amsterdam, ga me maar zoeken.
pi_153016173
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:10 schreef computergirl het volgende:
Ik woon in Amsterdam, ga me maar zoeken.
Betaal jij maar me kaartje
pi_153021138
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:25 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

mijn kaartje (schrijftaal) en m'n kaartje (sprijftaal).
pi_153021226
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:25 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Pauper.
pi_153021496
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij de OV-chipkaart zou je ook gewoon van tevoren reisproducten kopen die je op je kaart zou laden. Tot dat te lastig bleek voor de NS en ze daarom voor reizen op saldo kozen.
pi_153021567
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij de OV-chipkaart zou je ook gewoon van tevoren reisproducten kopen die je op je kaart zou laden. Tot dat te lastig bleek voor de NS en ze daarom voor reizen op saldo kozen.
Dan heb je toch geen tijdwinst? Iedereen weer in de rij voor automaat omdat ze een enkeltje zoetermeer - den haag of amsterdam-schiphol moeten laden.
pi_153021644
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan heb je toch geen tijdwinst? Iedereen weer in de rij voor automaat omdat ze een enkeltje zoetermeer - den haag of amsterdam-schiphol moeten laden.
Nu heb je ook geen tijdwinst omdat alle forenzen en studenten die voorheen met een zichtkaart reisden in de rij moeten voor de paaltjes/poortjes.
pi_153021670
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nu heb je ook geen tijdwinst omdat alle forenzen en studenten die voorheen met een zichtkaart reisden in de rij moeten voor de paaltjes/poortjes.
Even kaart voor een paaltje houden is echt veeeeel minder tijdrovend dan eindbestemming selecteren op automaat
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:34:57 #75
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_153021697
Ik moet lachen om TS :@
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_153021748
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

Even kaart voor een paaltje houden is echt veeeeel minder tijdrovend dan eindbestemming selecteren op automaat
Tot je samenreiskorting wil laden en eerst in de rij moet bij de automaten en vervolgens in de rij bij de paaltjes/poortjes.
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:37:51 #77
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153021802
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:34 schreef LittleBrownie het volgende:
Ik moet lachen om TS :@
Ik bewonder TS voor z'n Don Quichot-achtige strijd tegen poortjes.
pi_153022934
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Tot je samenreiskorting wil laden en eerst in de rij moet bij de automaten en vervolgens in de rij bij de paaltjes/poortjes.
Meerderheid van reizigers zijn gewoon woon-werk of woon-school in de spits.
pi_153023585
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

Meerderheid van reizigers zijn gewoon woon-werk of woon-school in de spits.
En heel veel daarvan konden voorheen gewoon direct naar hun trein lopen terwijl ze nu in de file staan voor paaltjes en poortjes.
pi_153024721
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

geloof jij HET zelf dat het lastig is...
volgens mij is dat toch een tijdje mogelijk geweest hoor
TOEN KON je reis kiezen en je kaart voor dat ding houden en gewoon je echte reis afrekenen
vreemd dat dit afgeschaft is

NS hoopt met dat saldo verhaal gewoon dat een hoop mensen vergeten uit te checken en zo geld te verdienen, en dat is ook de realiteit. ACHTERLIJK OPLICHTERSBENDE IS DE NS.
pi_153024910
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

geloof jij HET zelf dat het lastig is...
volgens mij is dat toch een tijdje mogelijk geweest hoor
TOEN KON je reis kiezen en je kaart voor dat ding houden en gewoon je echte reis afrekenen
vreemd dat dit afgeschaft is
Dat het te lastig is VOOR DE NS geloof ik best als ik hun houtje-touwtje webshop zie die er elk weekend wegens "regulier onderhoud" (NS-jargon voor technische storing) uitligt.
Voor zover ik weet is het kopen van reisproducten uitsluitend mogelijk (geweest) voor mensen met een jaartrajectkaart of grensabonnement wanneer zij een reis buiten het afgekochte traject willen maken.
pi_153025111
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat het te lastig is VOOR DE NS geloof ik best als ik hun houtje-touwtje webshop zie die er elk weekend wegens "regulier onderhoud" (NS-jargon voor technische storing) uitligt.
Voor zover ik weet is het kopen van reisproducten uitsluitend mogelijk (geweest) voor mensen met een jaartrajectkaart of grensabonnement wanneer zij een reis buiten het afgekochte traject willen maken.
dat is echt niet waar
net nadat de ov kaart was ingevoerd kon je op ov kaart gewoon reisprodukten laden
ik kan me dat nog goed herrinneren, moest je gewoon je kaart voor dat vlak houden
100 procent zeker
  donderdag 28 mei 2015 @ 01:18:07 #83
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153028981
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En heel veel daarvan konden voorheen gewoon direct naar hun trein lopen terwijl ze nu in de file staan voor paaltjes en poortjes.
Ik trein erg veel en kom op praktisch alle grote Nederlandse stations wel maar rijen voor poortjes zie je echt gewoon 0,0 nooit man. :P

Paaltjes wel op momenten dat er veel mensen uit de trein stappen op stations die nog geen poortjes hebben, maar dan ben je ook altijd gewoon na maximaal 5 seconden aan de beurt.

Je kan ook problemen zoeken hoor, ik moet er niet aan denken om weer net als vroeger voorafgaand aan elke treinrit een volle minuut bij een automaat te moeten staan wanneer je eindelijk aan de beurt bent.
pi_153030054
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 01:18 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Ik trein erg veel en kom op praktisch alle grote Nederlandse stations wel maar rijen voor poortjes zie je echt gewoon 0,0 nooit man. :P
Op Amsterdam CS heel regelmatig als mensen gelijktijdig in beide richtingen door die poortjes willen.
pi_153030164
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 01:18 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Paaltjes wel op momenten dat er veel mensen uit de trein stappen op stations die nog geen poortjes hebben, maar dan ben je ook altijd gewoon na maximaal 5 seconden aan de beurt.

Je kan ook problemen zoeken hoor, ik moet er niet aan denken om weer net als vroeger voorafgaand aan elke treinrit een volle minuut bij een automaat te moeten staan wanneer je eindelijk aan de beurt bent.
Ik zat vorige week in een wat drukke bus en het viel me wel op dat het stoppen bij haltes vooral als er veel mensen moeten uitstappen beduidend langer duurt door het gehannes met uitchecken.
pi_153031887
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 07:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zat vorige week in een wat drukke bus en het viel me wel op dat het stoppen bij haltes vooral als er veel mensen moeten uitstappen beduidend langer duurt door het gehannes met uitchecken.
Maar instappen gaat beduidend sneller omdat niet iedereen naar de buschauffeur hoeft voor een stempel (waarvan de helft niet weet hoeveel strippen hij nodig heeft).
pi_153032241
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:39 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Maar instappen gaat beduidend sneller omdat niet iedereen naar de buschauffeur hoeft voor een stempel (waarvan de helft niet weet hoeveel strippen hij nodig heeft).
Stempelen door een ervaren buschauffeur hoeft niet veel langer te duren dan inchecken door een onervaren reiziger. Bovendien wordt het aantal handelingen nu dus verdubbeld (wat eenvoudig had kunnen worden voorkomen wanneer men gewoon had vastgehouden aan het zonesysteem zodat bij het gros van de busritten uitchecken niet nodig zou zijn).
pi_153032333
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:39 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van de reguliere buspassagiers heeft meestal een studenten ov of bus abonnement.

Als de buschauffeur voor 50% van de passagier moest stempelen was het veel in mijn beleving.
pi_153032517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van de reguliere buspassagiers heeft meestal een studenten ov of bus abonnement.

Als de buschauffeur voor 50% van de passagier moest stempelen was het veel in mijn beleving.
Ah okee.
Ik werk vanuit Schiphol, daar mochten we voorheen altijd gratis met de bus met een bedrijfspasje, maar tegenwoordig moet je dus ook een gratis abonnement inchecken. Die bussen zitten soms aardig vol maar ik merk niet echt dat het langer duurt bij uitstappen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 10:23:44 #90
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153032898
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 07:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je daar langsloopt moet je halverwege je hand uitsteken waardoor het wanneer er bijvoorbeeld 10 tegelijk uitwillen het 10 seconden langer kan duren. Geloof je dan werkelijk dat je daardoor ook naar ietsje later op je bestemming aankwam? En dan hebben we het er nog niet eens over dat je nu zeeën van tijd bespaart doordat alle instappers niet eerst de chauffeur nodig hebben.
pi_153032940
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:23 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Als je daar langsloopt moet je halverwege je hand uitsteken waardoor het wanneer er bijvoorbeeld 10 tegelijk uitwillen het 10 seconden langer kan duren. Geloof je dan werkelijk dat je daardoor ook naar ietsje later op je bestemming aankwam?
Plus dat veel mensen toch al klaar gaan staan bij de deur en dus ook alvast uitchecken, nog voor ze bij de halte zijn aangekomen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 10:26:13 #92
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153032964
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:25 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Plus dat veel mensen toch al klaar gaan staan bij de deur en dus ook alvast uitchecken, nog voor ze bij de halte zijn aangekomen.
Dat en je bespaart erg veel tijd bij instappen. Prima als je tegen die kaart bent, maar men komt nu enkel met voorbeelden waar die kaart juist erg voordelig is.
  donderdag 28 mei 2015 @ 10:29:15 #93
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153033034
Oh man, op de middelbare school zat ik zo vaak in een bus waarbij ik maar 1 minuut overstaptijd had en als de bus dan stopte en je zag dat er 5 passagiers gingen instappen die toen nog op de ouderwetse manier kaartjes moesten kopen etc. dan wist ik al dat het niet meer zou lukken. Gelukkig bestaat dat niet meer.

Enige oponthoud dat nu nog voorkomt in bussen wordt veroorzaakt door individuen zonder ov-chipkaart die dan met chartaal geld een kaartje bij de chauffeur kopen. Hopelijk is dat binnen twee jaar verboden.
pi_153033113
quote:
Enige oponthoud dat nu nog voorkomt in bussen wordt veroorzaakt door individuen zonder ov-chipkaart die dan met chartaal geld een kaartje bij de chauffeur kopen. Hopelijk is dat binnen twee jaar verboden.
Hoe zie je dat voor je? Wil je incidentele reizigers en toeristen dwingen om een dure en voor hen waardeloze chipkaart te kopen en wil je regio's verbieden om naast het reizen op saldo aantrekkelijk geprijsde reisproducten aan te bieden die busgebruik moeten stimuleren?
pi_153033307
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:23 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Als je daar langsloopt moet je halverwege je hand uitsteken waardoor het wanneer er bijvoorbeeld 10 tegelijk uitwillen het 10 seconden langer kan duren. Geloof je dan werkelijk dat je daardoor ook naar ietsje later op je bestemming aankwam? En dan hebben we het er nog niet eens over dat je nu zeeën van tijd bespaart doordat alle instappers niet eerst de chauffeur nodig hebben.
Binnen 1 seconde uitgecheckt zijn? Ik moet zelf voor mijn reizen betalen en wil wel zien wat er nu afgeschreven is, hoeveel de reis nu weer gekost heeft. Dat zullen toch wel meer mensen hebben die zo reizen.
pi_153033334
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Binnen 1 seconde uitgecheckt zijn? Ik moet zelf voor mijn reizen betalen en wil wel zien wat er nu afgeschreven is, hoeveel de reis nu weer gekost heeft. Dat zullen toch wel meer mensen hebben die zo reizen.
dat kan je ook online zien. Je bent wel heel erg spijkers op laag water aan het zoeken samen met kansenjongere
pi_153033531
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:44 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat kan je ook online zien.
Ik reis gratis en wil graag direct checken dat dat inderdaad het geval is.
Het komt namelijk regelmatig voor dat door onjuiste plaatsbepaling van de in/uitcheckapparatuur in de bus toch ten onrechte geld in rekening wordt gebracht.
Want de ov-chipkaart is op zo'n wijze geïmplementeerd dat de reiziger altijd mag dokken in geval van twijfel.
  donderdag 28 mei 2015 @ 10:56:12 #98
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153033614
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Doe ik allemaal in een seconde en op wat ouderen na zie ik het ook nooit anders. Je ziet die informatie toch gewoon tijdens het passeren?

Maar ik vind het zo ook wel genoeg overigens, jij wil het een slecht systeem vinden en weigert sowieso te erkennen dat het efficiënter is en instappen nu zoveel sneller gaat dat je per saldo veel minder tijd kwijt bent, dat ik m'n interesse in deze discussie eerlijk gezegd verloren heb. :P
pi_153033720
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:56 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Doe ik allemaal in een seconde en op wat ouderen na zie ik het ook nooit anders. Je ziet die informatie toch gewoon tijdens het passeren?

Maar ik vind het zo ook wel genoeg overigens, jij wil het een slecht systeem vinden en weigert sowieso te erkennen dat het efficiënter is en instappen nu zoveel sneller gaat dat je per saldo veel minder tijd kwijt bent, dat ik m'n interesse in deze discussie eerlijk gezegd verloren heb. :P
Je hebt inderdaad twee kampen, wat dat betreft is dit een beetje een iOS vs Android verhaal aan het worden. Alletwee hebben prima argumenten, omdat alletwee andere dingen prettig vinden.
pi_153034114
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:00 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad twee kampen, wat dat betreft is dit een beetje een iOS vs Android verhaal aan het worden. Alletwee hebben prima argumenten, omdat alletwee andere dingen prettig vinden.
Ik denk dat iedereen minder handelingen prettiger vindt dan meer handelingen.
Ik denk dat iedereen het juiste bedrag betalen prettiger vindt dan te veel betalen en achteraf moeten proberen het onterecht in rekening gebrachte bedrag terug te krijgen.
Als jij er niet op achteruit bent gegaan, dan mag je jezelf daar bijzonder gelukkig mee prijzen, maar dat is nog geen reden om het richting degenen die er wel op achteruit zijn gegaan af te doen als een kwestie van smaak.
pi_153034334
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:56 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Dan behoor ik tot de ouderen en tijdens het passeren en het bekijken van ovkaartschermen in "breng" en "arriva" bussen die ik sporadisch gebruik hangen op buikhoogte met een horizontaal scherm. Leuk voor dwergen dat die het zo kunnen zien maar ik kan dat echt niet zo in een splitseconde zien.

Blijkbaar moet iedereen maar mee met stompzinnig ingevoerde automatisering en als je er opmerkingen over maakt ben je tegen het systeem. :') Nee ik ben niet tegen dit systeem maar wel tegen de manier van uitrol en hoe er met klanten wordt omgegaan.
pi_153035006
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik reis gratis en wil graag direct checken dat dat inderdaad het geval is.
Het komt namelijk regelmatig voor dat door onjuiste plaatsbepaling van de in/uitcheckapparatuur in de bus toch ten onrechte geld in rekening wordt gebracht.
Want de ov-chipkaart is op zo'n wijze geïmplementeerd dat de reiziger altijd mag dokken in geval van twijfel.
die paal heeft alleen in jouw geval dan een 'direct geld terug' optie?
Wat bereik je ermee door aan de paal te constateren dat het niet goed is gegaan, en in welk percentage van je reizen gaat het mis?
pi_153035256
quote:
die paal heeft alleen in jouw geval dan een 'direct geld terug' optie?
Wat bereik je ermee door aan de paal te constateren dat het niet goed is gegaan, en in welk percentage van je reizen gaat het mis?
Ondanks dat ik met mijn abonnement gratis reis, mag ik met een negatief saldo niet inchecken. Als ik door een fout in die paal op een negatief saldo terechtkom, zal ik dus direct geld moeten bijstorten en dan schiet het niet erg op als dat pas 2 dagen later een keer online is terug te vinden.
De frequentie waarin het fout gaat wisselt nogal, soms gaat het een maand lang goed, daarna gaat het weer drie keer fout in 1 week. Ik schat dat dit me zo'n 20 keer per jaar overkomt (wat ik dus 20 keer te veel vind).
pi_153035323
Ik heb 9 maanden met een OV-kaart gereisd zakelijjk en nu af en toe nog privé. Het is bij mij nog nooi foutgegaan dat ik ineens ergens ten onrechte ergens geld in rekening werd gebracht.
Heb 1x ingecheckt bij NS ipv Arriva. 1 tweetje naar NS en de 10,- werd keurig binnen 48u op mn rekening gestort.

Reisde voornamelijk Randstad, Utrecht, Amsterdam, Dordrecht, Rotterdam. Nooit geen problemen gehad.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_153036159
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:05 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb 9 maanden met een OV-kaart gereisd zakelijjk en nu af en toe nog privé. Het is bij mij nog nooi foutgegaan dat ik ineens ergens ten onrechte ergens geld in rekening werd gebracht.
Heb 1x ingecheckt bij NS ipv Arriva. 1 tweetje naar NS en de 10,- werd keurig binnen 48u op mn rekening gestort.

Reisde voornamelijk Randstad, Utrecht, Amsterdam, Dordrecht, Rotterdam. Nooit geen problemen gehad.
Waren er ook bus en tram reizen bij of alleen maar in en uit gecheckt bij vaste palen?
pi_153036264
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen minder handelingen prettiger vindt dan meer handelingen.
Ik denk dat iedereen het juiste bedrag betalen prettiger vindt dan te veel betalen en achteraf moeten proberen het onterecht in rekening gebrachte bedrag terug te krijgen.
Als jij er niet op achteruit bent gegaan, dan mag je jezelf daar bijzonder gelukkig mee prijzen, maar dat is nog geen reden om het richting degenen die er wel op achteruit zijn gegaan af te doen als een kwestie van smaak.
Ik betaal graag extra voor extra gemak (een investering van ¤7,50 en ¤2,50 als ik ooit stop met het OV). Met mij nog vele anderen.

Uiteraard zijn er ook mensen die dat niet willen, begrijp ik ook wel. Ik begrijp dan ook prima dat het voor die mensen vervelend is.

Maar in mijn situatie is het OV reizen vele malen makkelijker geworden. Ik spring overal in de trein, bus, tram, zonder ergens aandacht aan te hoeven besteden. Geen rijen bij kaartjesautomaten meer. Abonnementen kan ik allemaal op hetzelfde pasje zetten, en het systeem verrekend automatisch. Dalijk ook een stuk minder controles in de trein, dus lekker tukken met mijn oortjes in. ^O^
pi_153037185
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waren er ook bus en tram reizen bij of alleen maar in en uit gecheckt bij vaste palen?
In Utrecht bus en trein. Rdam en Den Haag ook Tram. In Dordrecht tevens ook nog waterbus :7
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_153039241
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:40 schreef NewHorizon het volgende:

[..]
Abonnementen kan ik allemaal op hetzelfde pasje zetten, en het systeem verrekend automatisch.
Dan heb je mazzel. Als ik Traject Vrij zou willen combineren met Weekend Vrij dan kan dat niet op dezelfde kaart omdat de NS die combinatie te ingewikkeld vindt en moet ik heel onhandig met twee, op het oog identieke, ov-chipkaarten gaan reizen.
pi_153039379
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel. Als ik Traject Vrij zou willen combineren met Weekend Vrij dan kan dat niet op dezelfde kaart omdat de NS die combinatie te ingewikkeld vindt en moet ik heel onhandig met twee, op het oog identieke, ov-chipkaarten gaan reizen.
Dat is wel slecht inderdaad zeg.
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:37:23 #110
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_153043967
Wat een vieze flikkers zijn de NS. Elke keer maar weer de prijzen verhogen om de faal van de Fyra op ons af te schuiven.

Hele Fyra debable is misselijkmakend hoe NS dit heeft kunnen presteren met de aanschaf en begroting.

Weg met NS en geef het spoor weer terug aan de overheid. Vuile mensen zijm het bah. Ben er goed ziek van dit armoedig tafereel.
pi_153046596
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:37 schreef 10minuteman het volgende:
Wat een vieze flikkers zijn de NS. Elke keer maar weer de prijzen verhogen om de faal van de Fyra op ons af te schuiven.

Hele Fyra debable is misselijkmakend hoe NS dit heeft kunnen presteren met de aanschaf en begroting.

Weg met NS en geef het spoor weer terug aan de overheid. Vuile mensen zijm het bah. Ben er goed ziek van dit armoedig tafereel.
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
  donderdag 28 mei 2015 @ 18:39:56 #112
423158 hont12
pi_153046662
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:37 schreef 10minuteman het volgende:

De Nederlandse Staat is 100% eigenaar van de NS, lol.
  donderdag 28 mei 2015 @ 18:59:11 #113
434872 10minuteman
pi_153047188
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:39 schreef hont12 het volgende:

[..]

De Nederlandse Staat is 100% eigenaar van de NS, lol.
No, prorail is dit. Deel aandelen ns is nog overheid maar dat maakt ze nog geen eigenaar druif
pi_153047519
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:59 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

No, prorail is dit. Deel aandelen ns is nog overheid maar dat maakt ze nog geen eigenaar druif
Eh, jawel.
Sowieso is de NS altijd al een N.V. (in overheidseigendom) geweest, ook voor de "privatisering". Het enige wat er toen veranderd is, is dat alle rails van die N.V. naar ProRail zijn overgeheveld (en dus juist dichter naar de overheid toe ging!) en dat andere bedrijven dan NS ook op (een deel van) die rails mogen rijden. Er is niks geprivatiseerd in de zin van dat de overheid iets heeft verkocht.
pi_153047648
quote:

[..]

De Staat is 100% eigenaar van NS. Prorail is een dochter van Railinfratrust BV, en daarvan zijn weer 100% van de aandelen in handen van... Precies. De Staat.
pi_153047730
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:28 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

daar komen straks ook poortjes
Er komen lang niet overal poortjes, maar bij 82 van de 400+ stations in totaal. Op Den Haag kan dat ook helemaal niet trouwens, als je naar de indeling van het station kijkt.
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:30:26 #117
434872 10minuteman
pi_153048274
Ja oke, als je het zo ziet dan ben ik het mee eens :)
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:34:21 #118
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153048394
Godverdomme, iedereen altijd maar een beetje vieze flikkers als scheldwoord gebruiken voor van alles en nog wat. Vind ik als bruinwerker maar beledigend.
  donderdag 28 mei 2015 @ 20:13:17 #119
423158 hont12
pi_153049496
quote:

[..]

Wie is hier de druif nu?
:') mongool
pi_153060690
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:51 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

¤ 20 ;) Allemaal zogenaamd in naam der veiligheid - maar tot dusver is de NS vooral trots op de grote hoeveelheid boetes die ze hebben kunnen uitschrijven. Dat al die zwartrijders dus wel gewoon in de trein zaten en aldaar een conducteur hadden kunnen molesteren is iets waar ze het niet over willen hebben ;)
10 euro ;)
pi_153061674
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 02:18 schreef Donnis het volgende:

[..]

10 euro ;)
afhankelijk van de kaart soort 10 of 20 euro. ;)
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:51:24 #122
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153066963
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:40 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik betaal graag extra voor extra gemak
Dat moet jij weten, het gaat er om dat er ook mensen die niet graag extra betalen voor dat piepklein beetje extra 'gemak'. Goh, wat een drama: maximaal 2 minuutjes erover doen om een papieren kaartje te kopen. :'(
Dat is zo verschrikkelijk ongemakkelijk in vergelijking met het moeten zoeken van iemand die pasfoto's maakt, pasfoto's laten maken, het naar een balie van de NS stappen, na 10 minuten eindelijk eens aan de beurt te komen, een OV-chipkaart te kopen en die een week later op te halen na weer 10 minuten in de rij te hebben gestaan? Serieus? :s)
Werk jij voor de NS of dat bedrijf wat die OV-chipkaart maakt?
#NoDAPL
pi_153067646
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat moet jij weten, het gaat er om dat er ook mensen die niet graag extra betalen voor dat piepklein beetje extra 'gemak'. Goh, wat een drama: maximaal 2 minuutjes erover doen om een papieren kaartje te kopen. :'(
Dat is zo verschrikkelijk ongemakkelijk in vergelijking met het moeten zoeken van iemand die pasfoto's maakt, pasfoto's laten maken, het naar een balie van de NS stappen, na 10 minuten eindelijk eens aan de beurt te komen, een OV-chipkaart te kopen en die een week later op te halen na weer 10 minuten in de rij te hebben gestaan? Serieus? :s)
Het hoeft geen pasfoto te zijn. Daarbij zijn wij het land met ongeveer de hoogste internetdichtheid ter wereld en kent praktisch iedereen tussen de 5 en 75 wel íemand met een internetverbinding die het online voor je kan aanvragen.

Het hele proces van aanvragen kostte me max 15 minuten en toen nog 15 seconden om de envelop (2 dagen later!) te openen waar de kaart in zat. Poeh poeh, wat een moeite :')

Ik vraag me ook af welke NS-balies jij bezoekt. Op de kleine stations staan ze niet en op de grote ben je (muv Amsterdam Centraal wellicht) binnen no-time aan de beurt.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:24:33 #124
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153067874
Lijkt me echt heerlijk werk om deel uit te maken van de NS-taskforce die features bedenkt die voor praktisch heel Nederland nuttig zijn, maar een handjevol internethelden compleet uit hun dak laten gaan.
pi_153067962
Was dit forum er 30 jaar terug geweest zou het gaan over de grote faal die pinautomaten wel niet blijken te zijn geweest. Moet je helemaal eenpasje aanvragen, en moet je maar afwachten of er ook het juiste bedrag uit de muur komt...!
pi_153068264
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:24 schreef De_Kaas het volgende:
Lijkt me echt heerlijk werk om deel uit te maken van de NS-taskforce die features bedenkt die voor praktisch heel Nederland nuttig zijn, maar een handjevol internethelden compleet uit hun dak laten gaan.
Lijkt me maar vreemd om maar dingen te moeten gaan bedenken omdat het kan voor het bedrijf ipv dat men naar de gebruikers kijkt wat die willen en wat handig voor hun zou zijn.

Jij vindt het dus heel normaal dat men ooit bedacht heeft dat je nu per trein vervoerder moet in en uitchecken bij eedn overstap waarbij je vroeger gewoon met 1 kaartje klaar was. Jij vindt het normaal dat men bij de implementatie in eerste instantie bij het in en uitchecken per vervoerder de reis voor de consument stukken duurder werd als hij die ov-chipkaart gebruikte. Dat er door de 2e kamer een verplichting gekomen is dat dit niet mocht.
pi_153068347
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Lijkt me maar vreemd om maar dingen te moeten gaan bedenken omdat het kan voor het bedrijf ipv dat men naar de gebruikers kijkt wat die willen en wat handig voor hun zou zijn.

Jij vindt het dus heel normaal dat men ooit bedacht heeft dat je nu per trein vervoerder moet in en uitchecken bij eedn overstap waarbij je vroeger gewoon met 1 kaartje klaar was. Jij vindt het normaal dat men bij de implementatie in eerste instantie bij het in en uitchecken per vervoerder de reis voor de consument stukken duurder werd als hij die ov-chipkaart gebruikte. Dat er door de 2e kamer een verplichting gekomen is dat dit niet mocht.
In praktisch heel Nederland rijdt de NS, wat boemel-lijntjes daargelaten door Arriva en Veolia.

Het in- en uitchecken per vervoerder vind ik ook een stompzinnig iets. Dat maakt niet dta het idee van de ov-chipkaar (1 kaart voor alle OV) opeens heel slecht is ofzo. De uitvoering kan alleen beter.
pi_153068618
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:41 schreef kalinhos het volgende:

[..]

In praktisch heel Nederland rijdt de NS, wat boemel-lijntjes daargelaten door Arriva en Veolia.

Het in- en uitchecken per vervoerder vind ik ook een stompzinnig iets. Dat maakt niet dta het idee van de ov-chipkaar (1 kaart voor alle OV) opeens heel slecht is ofzo. De uitvoering kan alleen beter.
Maar blijkbaar vinden sommige hier dat klagen over de uitvoering ook al meteen gelijk staat met compleet tegen die kaart zijn.

De uitvoering kon vanaf de start op veel stukken veel beter en dat is gewoon het stompzinnige aan dit hele project dat bij de invoering in het begin zoveel te voorkomen fouten gemaakt zijn, vervolgens de arrogante vervoerders ze nog niet eens op eigen intiatief eruit gehaald hebben maar pas onder dwang van de politiek. Zoals ik al eerder schreef die OV kaart lijkt voor mij eerder ingevoerd voor de vervoerders maar niet voor het klanten gemak.

1 van de belangrijke argumenten om die ov chipkaart in te voeren voor de vervoerders was dat men de verdeling van de OV-gelden niet eerlijk vond, dus daarom moest elke vervoerder kunnen registreren hoeveel mensen er op een lijn gereden heeft. Als dadelijk het in en uitchecken per trein alleen nog maar bij het begin en eind station hoeft is dat argument ook alweer niet meer geldig.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:56:58 #129
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153068785
Ik dacht dat je alles aan die kaart vervelend vond Basp, dat het niet helemaal lekker is uitgevoerd is wel een terechte nuance. Hoewel ik het wel volstrekt normaal vind dat als ik ergens in de provincie overstap van een intercity op een lokaal treintje, dat ik even langs die paal moet lopen. In een winkelcentrum reken je ook niet 1x af voor kleding die je bij twee verschillende winkels koopt.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:15:32 #130
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153075493
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:15 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Het hoeft geen pasfoto te zijn. Daarbij zijn wij het land met ongeveer de hoogste internetdichtheid ter wereld en kent praktisch iedereen tussen de 5 en 75 wel íemand met een internetverbinding die het online voor je kan aanvragen.
Ik heb ook een internetverbinding. Leg mij eens uit wat je dan gebruikt in plaats van een pasfoto en hoe je het daar krijgt? Moet ik voor de NS even een webcam aanschaffen voor eenmalig gebruik? :')

Hoe je het wendt of keert, het aanvragen van dat ding is meer moeite dan eventjes een kaartje kopen uit een automaat en zo vaak reizen de meeste mensen niet met de trein, zo gauw je veel reist dan schaf je toch al een personaliseerd abo aan. Die OV-chipkaart is een klantonvriendelijk ding, het is duidelijk dat veel klanten er zo over denken. Dat anderen - in het geval van NewHorizon allicht om zakelijke redenen (werknemer van ...) - het handig vinden dat is prima maar val de rest van de klanten die het een kloteding vindt er niet mee lastig. Er is geen enkele reden om het papieren kaartje zonder chip niet te laten bestaan naast dat OV-onding.
#NoDAPL
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:16:12 #131
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153075516
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:15 schreef kalinhos het volgende:
Ik vraag me ook af welke NS-balies jij bezoekt. Op de kleine stations staan ze niet en op de grote ben je (muv Amsterdam Centraal wellicht) binnen no-time aan de beurt.
Heel veel stations, de thuisbasis is die in Eindhoven, de vijfde stad van Nederland, ik heb daar meerdere keren hele lange rijen gezien.
#NoDAPL
pi_153076046
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb ook een internetverbinding. Leg mij eens uit wat je dan gebruikt in plaats van een pasfoto en hoe je het daar krijgt? Moet ik voor de NS even een webcam aanschaffen voor eenmalig gebruik? :')

Hoe je het wendt of keert, het aanvragen van dat ding is meer moeite dan eventjes een kaartje kopen uit een automaat en zo vaak reizen de meeste mensen niet met de trein, zo gauw je veel reist dan schaf je toch al een personaliseerd abo aan. Die OV-chipkaart is een klantonvriendelijk ding, het is duidelijk dat veel klanten er zo over denken. Dat anderen - in het geval van NewHorizon allicht om zakelijke redenen (werknemer van ...) - het handig vinden dat is prima maar val de rest van de klanten die het een kloteding vindt er niet mee lastig. Er is geen enkele reden om het papieren kaartje zonder chip niet te laten bestaan naast dat OV-onding.
Ik heb gewoon een vakantiefoto gepakt en daar mijn hoofd uit geknipt. Je hebt vast wel ergens een foto van je zelf lijkt me :P

Voor incidentele reizen is het 1x een kleine moeite. Voor vaker dan 2x reizen heb je bijna je tijdwinst er al uit.
Kaartje had van mij ook prima mogen bestaan hoor, daar niet van. Tis vooral voor toeristen een gedoe. Heb nu 2x toeristen hier gehad dat ik ff een anonieme kaart van iemand moest lenen.

Ik persoonlijk vond de strippenkaart meer een gedoe. Moest je dat ding weer eerst kopen op het postkantoor (of het abonnement bv, moest je ook op 't postkantoor halen) en daarna weer gaan rekenen hoeveel zone's je reis eigenlijk is. Ik snap wel dat het voor mensen die al 100 jaar de strippenkaart en los treinkaartje gewend zijn dat makkelijker vonden - maar het is ook weer geen enorme rocket science om het in-checken en uit-checken door te krijgen.
pi_153076237
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:32 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een vakantiefoto gepakt en daar mijn hoofd uit geknipt.
Wel de Eiffeltoren op de achtergrond er af geknipt?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_153076239
Ik vind dat mensen soms ook wel moeilijk doen om het moeilijk doen in dit topic.
pi_153076376
quote:

Ik persoonlijk vond de strippenkaart meer een gedoe. Moest je dat ding weer eerst kopen op het postkantoor (of het abonnement bv, moest je ook op 't postkantoor halen) en daarna weer gaan rekenen hoeveel zone's je reis eigenlijk is.
Die zone berekening hoefde je alleen in trams en metro's te maken, bij de buschauffeur kon je vaak wel zeggen waar je naar toe wilt waarna hij netjes het aantal strippen stempelde.

Bij de overgang van zone's naar afrekening per kilometer zijn vooral de mensen die stukjes in steden reizen flink genaaid omdat vaak een hele stad 1 zone was met het midden bij het treinstation. Ik was in nijmegen altijd maar 2 strippen kwijt dat was omgerekend 1 euro, nu met de ovchipkaart ben ik voor dezelfde reis opeens 1.63 kwijt. :')
pi_153076582
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die zone berekening hoefde je alleen in trams en metro's te maken, bij de buschauffeur kon je vaak wel zeggen waar je naar toe wilt waarna hij netjes het aantal strippen stempelde.

Bij de overgang van zone's naar afrekening per kilometer zijn vooral de mensen die stukjes in steden reizen flink genaaid omdat vaak een hele stad 1 zone was met het midden bij het treinstation. Ik was in nijmegen altijd maar 2 strippen kwijt dat was omgerekend 1 euro, nu met de ovchipkaart ben ik voor dezelfde reis opeens 1.63 kwijt. :')
Ah ok dat wist ik niet. Ik reisde incidenteel met de bus en toen vond ik 't maar een gedoe. Het was toch ook duurder als je betaalde bij de chauffeur ipv van tevoren een strippenkaart haalde?
pi_153076702
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ah ok dat wist ik niet. Ik reisde incidenteel met de bus en toen vond ik 't maar een gedoe. Het was toch ook duurder als je betaalde bij de chauffeur ipv van tevoren een strippenkaart haalde?
Dat idd wel, nu is het soms het geval dat je bij sommige vervoerders bij de chauffeur of automaat een retourkaartje kan kopen wat omgerekend (veel) goedkoper is als afrekenen met je ov-chipkaart. :')
pi_153076776
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat idd wel, nu is het soms het geval dat je bij sommige vervoerders bij de chauffeur of automaat een retourkaartje kan kopen wat omgerekend (veel) goedkoper is als afrekenen met je ov-chipkaart. :')
Maar als het dus goedkoper was om het vooraf te regelen, was je toch alsnog meer tijd kwijt dan met een OV-kaart? Oké, het is wel goedkoper. Maar als je uit gaat van het gemak, is het dus iets duurder om het gemakkelijk te maken.
pi_153092977
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had gestort en zou het op het pasje activeren, maar er gebeurde niets. Ik stond toch echt bij de paal die op het door hun getoonde kaartje aangegeven was. Maar ik moest dus naar een andere paalsoort. Aan de telefoon gaven ze toe, dat het fout aangeven was. Maar mijn OV-rit-dag was al weer voorbij toen me de juiste informatie gegeven werd. Echt verschrikkelijk en misschien moet dat opnieuw langs die omweg als ik op een keer de trein niet vermijden kan en dus voor heen en voor terug het treingeld ruim op de kaart moet hebben staan.
quote:

[..]

Ik heb gewoon een vakantiefoto gepakt en daar mijn hoofd uit geknipt. Je hebt vast wel ergens een foto van je zelf lijkt me :P

Voor incidentele reizen is het 1x een kleine moeite. Voor vaker dan 2x reizen heb je bijna je tijdwinst er al uit.
Kaartje had van mij ook prima mogen bestaan hoor, daar niet van. Tis vooral voor toeristen een gedoe. Heb nu 2x toeristen hier gehad dat ik ff een anonieme kaart van iemand moest lenen.

Ik persoonlijk vond de strippenkaart meer een gedoe. Moest je dat ding weer eerst kopen op het postkantoor (of het abonnement bv, moest je ook op 't postkantoor halen) en daarna weer gaan rekenen hoeveel zone's je reis eigenlijk is. Ik snap wel dat het voor mensen die al 100 jaar de strippenkaart en los treinkaartje gewend zijn dat makkelijker vonden - maar het is ook weer geen enorme rocket science om het in-checken en uit-checken door te krijgen.
Dat kon je per internet opvragen en voor internet kon je dat bij de overige informatiepunten opvragen.

Strippenkaarten kopen kon o.a. op het postkantoor en bij de sigarenboer. En je blauwe en roze. De roze waren voelbaar goedkoper. Zorgen dat je de vervoersbewijzen hebt en klaar was je. Dus geen in- en uitchecken met pasje die snel beschadigd zullen zijn en voor 7,50 nieuw gekocht moeten worden. Belachelijk is dat. Je checkt in en even later weer uit. Ga je met dat pasje in de hand zitten? Steek je het in je zak of in je tas? En dan weer uitchecken. Bij de overstap opnieuw 2x. Laten vallen geeft gelijk problemen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 01:18:02 #140
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153092998
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:16 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik had gestort en zou het op het pasje activeren, maar er gebeurde niets. Ik stond toch echt bij de paal die op het door hun getoonde kaartje aangegeven was. Maar ik moest dus naar een andere paalsoort. Aan de telefoon gaven ze toe, dat het fout aangeven was. Maar mijn OV-rit-dag was al weer voorbij toen me de juiste informatie gegeven werd. Echt verschrikkelijk en misschien moet dat opnieuw langs die omweg als ik op een keer de trein niet vermijden kan en dus voor heen en voor terug het treingeld ruim op de kaart moet hebben staan.

[..]

Dat kon je per internet opvragen en voor internet kon je dat bij de overige informatiepunten opvragen.

Strippenkaarten kopen kon o.a. op het postkantoor en bij de sigarenboer. En je blauwe en roze. De roze waren voelbaar goedkoper. Zorgen dat je de vervoersbewijzen hebt en klaar was je. Dus geen in- en uitchecken met pasje die snel beschadigd zullen zijn en voor 7,50 nieuw gekocht moeten worden. Belachelijk is dat. Je checkt in en even later weer uit. Ga je met dat pasje in de hand zitten? Steek je het in je zak of in je tas? En dan weer uitchecken. Bij de overstap opnieuw 2x. Laten vallen geeft gelijk problemen.
Het bedrijf wat die OV-chipkaartjes verkoopt is de grote winnaar.
#NoDAPL
pi_153093790
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij hebt geen internetaansluiting?
pi_153093820
Als het andersom was gegaan, dus van een systeem met 1 pasje voor alle vervoerders, waarbij je even scant bij op- en afstappen, naar een systeem waar je overal losse kaartjes moet kopen, uitzoeken hoeveel strippen je moet stempelen, etc, dan zijn het voor een groot deel dezelfde mensen die staan te zeiken dat het allemaal opeens zo ingewikkeld moet.

Dit is in principe gewoon een heerlijk systeem. Ik ben het er wel mee eens dat sommige dingen beter moeten.
pi_153094266
Ik vond het zelf vreselijk lastig met de bus reizen in de strippenkaart tijd. Als ik dan op zondag naar een of ander gehucht op de Veluwe wilde moest ik van te voren aan denken om genoeg strippenkaarten in te slaan voor heen en terug weg. Even spontaan een eind met OV anders dan de trein ging toen veel lastiger.
pi_153094559
Die poortjes xijn zo vreselijk. :r

Je kunt dan niet eens meer mensen van het station halem zonder in te checken. :')
pi_153094662
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 08:29 schreef robin007bond het volgende:
Die poortjes xijn zo vreselijk. :r

Je kunt dan niet eens meer mensen van het station halem zonder in te checken. :')
Je kan mensen prima van station halen zonder in te checken, je kan alleen niet op het perron wachten. Lijkt mij een typisch gevalletje van problemen zoeken die er niet zijn.
pi_153094898
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 07:08 schreef computergirl het volgende:
Ik vond het zelf vreselijk lastig met de bus reizen in de strippenkaart tijd. Als ik dan op zondag naar een of ander gehucht op de Veluwe wilde moest ik van te voren aan denken om genoeg strippenkaarten in te slaan voor heen en terug weg. Even spontaan een eind met OV anders dan de trein ging toen veel lastiger.
Nu moet je genoeg saldo op je kaart hebben staan. Het saldo welke je met een omweg en vertraging kan controleren. Of verplicht het automatisch opladen aan hebben staan. Een strippenkaart kon je fysiek bekijken en als je een nieuwe 15 strippenkaart had moest je wel heel vreemde uitzonderlijke busreizen gaan ondernemen om deze in 1 dag op te maken, ging je heel vaak met de bus dan kon je nog een 45 strippenkaart aanschaffen.

Verder nam ik mijn neefjes wel eens mee die konden op dezelfde strippenkaart of ik moest een roze erbij halen om ze met korting te laten reizen. Nu moeten beide kinderen bijna verplicht een ovchipkaart hebben, of ik betaal een hoofdprijs om een kind mee te nemen in de bus. Bij de NS kan ik nog wel papieren railrunner kaartjes halen.
pi_153095064
Beetje als de metro in Parijs. Betwijfel of het er echt veiliger van wordt. Iemand die wil glipt er toch wel door.
pi_153095438
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 08:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je kan mensen prima van station halen zonder in te checken, je kan alleen niet op het perron wachten. Lijkt mij een typisch gevalletje van problemen zoeken die er niet zijn.
Romantisch op je partner wachten op het perron kan dus niet meer...
pi_153095518
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Beetje als de metro in Parijs. Betwijfel of het er echt veiliger van wordt. Iemand die wil glipt er toch wel door.
Ik woon in een klein stadje en zelfs hier doen ze de moeite om poortjes te bouwen. :')

Echt ongelofelijk. Het is denk ik vooral symptoombestrijding. Wellicht is het interessanter om te kijken waarom mensen zwartrijden.

(Oh. Maar dan komen ze er natuurlijk achter dat het OV te duur is. Dat is natuurlijk niet de conclusie die ze willen horen.)
pi_153095543
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik stap uit, kijk om me heen, en even voel ik mij alleen.
Want ik zie haar nog niet staan. Ik loop door naar de uitgang en achter de ovpoortjes verschijnt haar lachende gezicht, voor mij gevoel lijkt alles langzamer te gaan. Keddededeng
pi_153095569
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik stap uit, kijk om me heen, en even voel ik mij alleen.
Want ik zie haar nog niet staan. Ik loop door naar de uitgang en achter de ovpoortjes verschijnt haar lachende gezicht, voor mij gevoel lijkt alles langzamer te gaan. Keddededeng
:D
pi_153096693
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:16 schreef Teslynd het volgende:

Al die enorme heisa die ontstaat als je een pasje uit je handjes laat vallen ! :D En oh dear, je moet er nog aan denken ook om niet uit te checken. Het is een systeem, meer niet. Elke baby kan een systeem aanleren, zeker als het nog enorm makkelijk is ook.

Je zoekt spijkers op laag water.

Het is voor mij iig een stuk omslachtiger om een vervoersbewijs te kopen bij een sigarenboer of postkantoor als ik daar helemaal niet moet zijn.
pi_153096737
quote:

[..]

Uitstekend argument idd. Het gaat alsnog maar om 20% van de stations waar dat niet meer kan.
pi_153097323
Maar goed, het blijkt maar weer hoe rampzalig het idee is om zoveel mogelijk taken van de overheid af te schuiven. We verliezen zo de democratische controle op heel veel zaken.
pi_153097336
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:14 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Uitstekend argument idd. Het gaat alsnog maar om 20% van de stations waar dat niet meer kan.
Dan heb je dat alsnog op die 20% van die stations. Hartstikke vervelend.
pi_153097496
quote:

[..]

Volgens de propaganda van de NS krijgt 90 procent van de reizigers te maken met poortjes.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:51:00 #157
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153097510
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 03:07 schreef NewHorizon het volgende:
Als het andersom was gegaan, dus van een systeem met 1 pasje voor alle vervoerders, waarbij je even scant bij op- en afstappen, naar een systeem waar je overal losse kaartjes moet kopen, uitzoeken hoeveel strippen je moet stempelen, etc, dan zijn het voor een groot deel dezelfde mensen die staan te zeiken dat het allemaal opeens zo ingewikkeld moet.

Dit is in principe gewoon een heerlijk systeem. Ik ben het er wel mee eens dat sommige dingen beter moeten.
_O_
pi_153097588
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:50 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens de propaganda van de NS krijgt 90 procent van de reizigers te maken met poortjes.
Dat kan statistisch dan best wel kloppen een grote groep reizigers stappen op kleine stations in en reizen naar de steden waar de poortjes zitten. En de andere grote groep reist van stad naar stad waar bij beide poortjes zitten.
pi_153098443
quote:

[..]

Je moet ook niet van die seniele wijven daten die niet zefstandig de uitgang weten te vinden.

Zeiken om het zeiken weer.
pi_153098475
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nu moet je genoeg saldo op je kaart hebben staan.
Kan je automatisch laten opladen. Maar daar heb je ook wat over te zeiken.
pi_153098646
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan is je rekening ook gelijk gekoppeld aan je OV-chipkaart. Ge-wel-dig.
pi_153098660
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je moet ook niet van die seniele wijven daten die niet zefstandig de uitgang weten te vinden.

Zeiken om het zeiken weer.
Holy shit zeg. :') Als je het niet aanstaat moet je maar beledigen, want dan ben je zo'n cool kid op het internet.
pi_153098771
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ja idd vooral het geheel automatische dat je nergens invloed op hebt. Als je al een SMS of zo zou kunnen krijgen die je dan als bevestiging terug moet sturen oid voordat er zomaar 50 euro van mijn rekening wordt geschreven dan zou ik het misschien wel overwegen.
pi_153098788
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:56 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Holy shit zeg. :') Als je het niet aanstaat moet je maar beledigen, want dan ben je zo'n cool kid op het internet.
Ik ben geen kid, maar heb gewoon een hekel aan nutteloos gezeik
pi_153098829
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja idd vooral het geheel automatische dat je nergens invloed op hebt. Als je al een SMS of zo zou kunnen krijgen die je dan als bevestiging terug moet sturen oid voordat er zomaar 50 euro van mijn rekening wordt geschreven dan zou ik het misschien wel overwegen.
Dan is het niet automatisch he
Je betaald de huur en zo ook nog via maandelijkse accptgiro? _O-
pi_153098843
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:02 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik ben geen kid, maar heb gewoon een hekel aan nutteloos gezeik
Het hele leven is een aaneenschakeling van nutteloze zeik dingen dat je nog leeft. :D
pi_153098857
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het hele leven is een aaneenschakeling van nutteloze zeik dingen dat je nog leeft. :D
Dit topic is echt wel het verzamelpunt voor mensen die zeiken uit liefhebberij :D :6
pi_153098955
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan is het niet automatisch he
Je betaald de huur en zo ook nog via maandelijkse accptgiro? _O-
Variabele kosten hetzelfde beschouwen als vaste kosten. :')

Jij hebt bijvoorbeeld H&M toch ook geen machtiging gegeven die de RFID chip in de kleding uitleest bij verlaten van de winkel waarna ook automatisch een afboeking van je rekening volgt?
pi_153099111
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dan is je rekening ook gelijk gekoppeld aan je OV-chipkaart. Ge-wel-dig.
Werkt inderdaad best handig ja :Y
pi_153099134
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jij hebt bijvoorbeeld H&M toch ook geen machtiging gegeven die de RFID chip in de kleding uitleest bij verlaten van de winkel waarna ook automatisch een afboeking van je rekening volgt?
Goed idee Basp! Dat is pas efficiency. Alles moet gewoon automatisch afgeschreven worden wanneer je uit winkels loopt. _O_

OV-chipkaart to the max.
pi_153099153
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:18 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Werkt inderdaad best handig ja :Y
Ja, en hebben ze nog meer informatie over je...
pi_153099172
"NS is wettelijk verplicht om mee te werken als opsporingsinstanties, zoals de politie of bijvoorbeeld de FIOD gegevens vorderen."

Als er ooit eens een fascistische overheid komt ben ik blij dat ik me tegen dit systeem heb verzet.
pi_153099234
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:19 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Goed idee Basp! Dat is pas efficiency. Alles moet gewoon automatisch afgeschreven worden wanneer je uit winkels loopt. _O_

OV-chipkaart to the max.
Dat tankstations nog geen mogelijkheid hebben om je kenteken aan een rekening te koppelen. Sowieso dat verkeersboetes nog opgestuurd worden meteen incasseren door het cjib van het bekende rekeningnummer van de kentekenhouder. :@
pi_153099270
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:20 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, en hebben ze nog meer informatie over je...
Ja, anders is het lastig incasseren he?
pi_153099290
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat tankstations nog geen mogelijkheid hebben om je kenteken aan een rekening te koppelen. Sowieso dat verkeersboetes nog opgestuurd worden meteen incasseren door het cjib van het bekende rekeningnummer van de kentekenhouder. :@
Doen ze ook, als je maar lang genoeg wacht ;)
pi_153099477
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen: Ik heb één keer een boete gehad; ik had haast en vond het ontzettend ergerlijk dat de politie nog moest schrijven enzo. ID-kaart digitaal uitlezen en gelijk ter plaatse pinnen had ik veel handiger gevonden. :@
pi_153102366
quote:

[..]

Ik betaal kleding die ik wil hebben gewoon bij de kassa. Dan is het ook van mijn rekening afgeschreven.
En ik loop niet de deur uit met kleding die ik niet wil hebben en waar ik niet voor wil betalen, jij wel?

Van vaste en variabele kosten weet je beide dat ze gaan komen. Ik ga er dan vanuit dat je niet slaapwandelend van het OV gebruik maakt en dat je slim genoeg weet dat een lange treinreis meer kost dan een kort ritje met de bus.

En aangezien je zo graag wijsneuzerig doet: er zit een machtiging op mijn creditcard waarbij elke maand minstens een vast bedrag wordt afgelost als er een saldo openstaat.
En ik heb een sms waarschuwing op mijn betaalrekening waarbij ik kan instellen dat ik een sms krijg als een bedrag binnenkomt of afgaat boven ene bepaalde limiet.
pi_153102599
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:12 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Al die enorme heisa die ontstaat als je een pasje uit je handjes laat vallen ! :D En oh dear, je moet er nog aan denken ook om niet uit te checken. Het is een systeem, meer niet. Elke baby kan een systeem aanleren, zeker als het nog enorm makkelijk is ook.

Je zoekt spijkers op laag water.

Het is voor mij iig een stuk omslachtiger om een vervoersbewijs te kopen bij een sigarenboer of postkantoor als ik daar helemaal niet moet zijn.
LOL

Ik moet eerlijk bekennen dat ik die OV-chipkaart ook wel makkelijk vind. En nee, het is zeker geen perfect systeem, en sommige zaken zijn ook gewoon debiel uitgevoerd (zoals die poortjes van de RET waar je zo doorheen kunt lopen als je wilt, of die mega-onhandige RET-automaten met touchscreen waarvan de touch nooit werkt). Maar het gemak weegt imho wel op tegen de ongemakken, zeker als je vaak met het OV reist.
pi_153102844
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik betaal kleding die ik wil hebben gewoon bij de kassa. Dan is het ook van mijn rekening afgeschreven.
En ik loop niet de deur uit met kleding die ik niet wil hebben en waar ik niet voor wil betalen, jij wel?
Ik betaal kleding pas op het moment dat ik het ook daadwerkelijk besluit te kopen.
Als een winkel op het lumineuze idee zou komen om bij de entree vast borg in rekening te brengen om winkeldiefstal tegen te gaan, dan is die winkel vermoedelijk binnen de kortste tijd failliet omdat klanten dan naar een winkel zonder dit soort belachelijke praktijken zullen gaan.
Als ik langere tijd rondkijk in een winkel en besluit toch niets te kopen, dan verwacht ik niet alsnog een rekening te krijgen, jij wel?
pi_153102886
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:34 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

LOL

Ik moet eerlijk bekennen dat ik die OV-chipkaart ook wel makkelijk vind. En nee, het is zeker geen perfect systeem, en sommige zaken zijn ook gewoon debiel uitgevoerd (zoals die poortjes van de RET waar je zo doorheen kunt lopen als je wilt, of die mega-onhandige RET-automaten met touchscreen waarvan de touch nooit werkt). Maar het gemak weegt imho wel op tegen de ongemakken, zeker als je vaak met het OV reist.
Precies. Het is een prachtig en compleet geintegreerd systeem.

Wat jammer is dat ze inderdaad wat steken hebben laten vallen, zoals bijvoorbeeld het feit dat je sommige abonnementen niet op dezelfde kaart kunt zetten. Dat ondermijnt een beetje het hele idee; Één kaart en een systeem dat verder alles voor je uitrekent en regelt.

Ook zou het mijns inziens een hoop schelen als het makkelijker en gratis is om tegoed weer van je kaart af te halen, voor de mensen die het echt niet kunnen missen.

Op dat soort dingen na vind ik het een fijne oplossing :Y
pi_153102922
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik betaal kleding pas op het moment dat ik het ook daadwerkelijk besluit te kopen.
Als een winkel op het lumineuze idee zou komen om bij de entree vast borg in rekening te brengen om winkeldiefstal tegen te gaan, dan is die winkel vermoedelijk binnen de kortste tijd failliet omdat klanten dan naar een winkel zonder dit soort belachelijke praktijken zullen gaan.
Als ik langere tijd rondkijk in een winkel en besluit toch niets te kopen, dan verwacht ik niet alsnog een rekening te krijgen, jij wel?
Goede vergelijking hoor.
Jij loopt altijd op het perron rond om te kijken welke trein je mooi vindt om in te stappen?
pi_153102926
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:45 schreef Kansenjongere het volgende:

Wat een stomme vergelijking. Je zit in de trein om vervoerd te worden van plek A naar plek B, niet om naar het interieur of de spijkerbroek van je medepassagier te kijken
pi_153103793
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:49 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Goede vergelijking hoor.
Jij loopt altijd op het perron rond om te kijken welke trein je mooi vindt om in te stappen?
Nee, maar ik maak wel met enige regelmaat mee dat er niet of nauwelijks treinen rijden en niemand van de NS enig idee lijkt te hebben of en wanneer er weer iets gaat rijden. Als ik dan na te lang wachten maar weer besluit het station te verlaten zonder een meter te hebben gereisd verwacht ik niet dat de NS mij op een langwachtboete trakteert. Toch is dat precies wat ze doen, "want ik zal in de tussentijd wel zwart hebben gereisd"...
pi_153103960
quote:

[..]

En om alle andere stations waar het natuurlijk ook zal komen.
pi_153103966
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, maar ik maak wel met enige regelmaat mee dat er niet of nauwelijks treinen rijden en niemand van de NS enig idee lijkt te hebben of en wanneer er weer iets gaat rijden. Als ik dan na te lang wachten maar weer besluit het station te verlaten zonder een meter te hebben gereisd verwacht ik niet dat de NS mij op een langwachtboete trakteert. Toch is dat precies wat ze doen, "want ik zal in de tussentijd wel zwart hebben gereisd"...
Tja, die regels zijn bekend volgens mij. In het geval dat dit voorkomt moet je je dus binnen het uur even uit- en inchecken (mocht je nog de stille hoop koesteren dat de treinen nog gaan rijden die dag :D).
pi_153104066
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:25 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tja, die regels zijn bekend volgens mij. In het geval dat dit voorkomt moet je je dus binnen het uur even uit- en inchecken (mocht je nog de stille hoop koesteren dat de treinen nog gaan rijden die dag :D).
En dan begint er volgens de NS een nieuwe reis en ben je dus je recht op GTBV kwijt. Wederom win/win voor de vervoerder en de reiziger heeft het nakijken.
pi_153104079
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:25 schreef Teslynd het volgende:

[..]

En om alle andere stations waar het natuurlijk ook zal komen.
Nee, dat vindt de NS te duur.
Het zou ook helemaal geen zin hebben om op stations waar men eerst het personeel heeft wegbezuinigd nu poortjes te plaatsen, want poortjes zonder controles zorgen alleen voor overlast bij reizigers maar lossen geen enkel probleem op.
pi_153104316
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En dan begint er volgens de NS een nieuwe reis en ben je dus je recht op GTBV kwijt. Wederom win/win voor de vervoerder en de reiziger heeft het nakijken.
Je kunt gewoon nog steeds online een verzoek indienen met een uitleg van de situatie, of contact opnemen met de helpdesk (zoals je ook doet als je extra vervoer hebt moeten gebruiken bijvoorbeeld). Dat is verder niet anders dan vroeger met de papieren kaartjes.
pi_153104561
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:37 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kunt gewoon nog steeds online een verzoek indienen met een uitleg van de situatie, of contact opnemen met de helpdesk (zoals je ook doet als je extra vervoer hebt moeten gebruiken bijvoorbeeld). Dat is verder niet anders dan vroeger met de papieren kaartjes.
Het hele grote verschil is dat nu de vervoerder volledig centraal staat. In geval van twijfel wordt er direct geld in rekening van de reiziger gebracht. Als deze hierdoor onterecht of dubbel betaalt dan zal hij zelf in actie moeten komen, anders krijgt hij geen cent terug, ook als het heel goed mogelijk zou zijn om dit automatisch te herstellen.
Bij problemen met de kaart of het saldo wordt de reiziger van het kastje (vervoerder) naar de muur (TLS) gestuurd en vice versa, terwijl het toch ondenkbaar is dat de bank mij bij problemen met mijn pinpas zal doorsturen naar hun pasjesleverancier.
Voorheen was het voor mij op elk moment duidelijk dat ik over een geldig vervoersbewijs beschikte, ik kon dit ook eenvoudig controleren door op mijn abonnement/treinkaartje te kijken. Nu ben ik overgeleverd aan de grillen van een conducteur. Als deze niet in staat is mijn chipkaart uit te lezen ben ik volgens het systeem een zwartrijder ook al heb ik een duur abonnement.

Ik was voorstander van het idee om te reizen met een ov-chipkaart als dat het reizen inderdaad eenvoudiger en bovenal niet duurder zou maken. Het huidige gedrocht biedt voor mij echter alleen maar nadelen, het is duurder, omslachtiger en ondoorzichtiger geworden.
pi_153104705
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het hele grote verschil is dat nu de vervoerder volledig centraal staat. In geval van twijfel wordt er direct geld in rekening van de reiziger gebracht. Als deze hierdoor onterecht of dubbel betaalt dan zal hij zelf in actie moeten komen, anders krijgt hij geen cent terug, ook als het heel goed mogelijk zou zijn om dit automatisch te herstellen.
Bij problemen met de kaart of het saldo wordt de reiziger van het kastje (vervoerder) naar de muur (TLS) gestuurd en vice versa, terwijl het toch ondenkbaar is dat de bank mij bij problemen met mijn pinpas zal doorsturen naar hun pasjesleverancier.
Voorheen was het voor mij op elk moment duidelijk dat ik over een geldig vervoersbewijs beschikte, ik kon dit ook eenvoudig controleren door op mijn abonnement/treinkaartje te kijken. Nu ben ik overgeleverd aan de grillen van een conducteur. Als deze niet in staat is mijn chipkaart uit te lezen ben ik volgens het systeem een zwartrijder ook al heb ik een duur abonnement.

Ik was voorstander van het idee om te reizen met een ov-chipkaart als dat het reizen inderdaad eenvoudiger en bovenal niet duurder zou maken. Het huidige gedrocht biedt voor mij echter alleen maar nadelen, het is duurder, omslachtiger en ondoorzichtiger geworden.
Als jij een boete krijgt wegens een defecte pas kun je gewoon die boete terugkrijgen. De check-in is nog bewaard namelijk.

Daarnaast zijn er ook een hoop dingen minder omslachtig geworden. Als ik een kaartje kocht en de treinen reden niet, moest ik erachteraan. Als mijn trein niet verder reed dan Den Haag omdat Rijswijk weer eens problemen heeft met zijn brandalarm, moest ik een strippenkaart kopen voor de tram en dat inclusief treinkaartje weer allemaal terug gaan claimen.
Nu check ik gewoon weer in en uit, geen probleem. En dien ik wellicht nog online een claim in omdat mijn reis langer duurt.

Ben met je eens dat er verbeteringen mogelijk zijn in sommige gevallen, maar verder is dit een veel betere oplossing dan dat gekloot met losse kaartjes en strippenkaarten.
pi_153104939
ALS er meer als 16 miljoen verdient wordt door de reisorganisaties omdat passagiers vergeten uit te checken vind ik deze reismaatschappijen TERING BOEVEN

als ze een systeem in uitvoering nemen moeten ze dat systeem waterdicht maken zodat passagiers niet genaaid worden omdat ze per ongeluk vergeten uit te checken!
pi_153105111
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Als jij een boete krijgt wegens een defecte pas kun je gewoon die boete terugkrijgen. De check-in is nog bewaard namelijk.
Dat kan, maar je wordt sterk aangeraden om hem toch maar vast eerst te betalen, wat natuurlijk al krankzinnig is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er ook een hoop dingen minder omslachtig geworden. Als ik een kaartje kocht en de treinen reden niet, moest ik erachteraan. Als mijn trein niet verder reed dan Den Haag omdat Rijswijk weer eens problemen heeft met zijn brandalarm, moest ik een strippenkaart kopen voor de tram en dat inclusief treinkaartje weer allemaal terug gaan claimen.
Nu check ik gewoon weer in en uit, geen probleem. En dien ik wellicht nog online een claim in omdat mijn reis langer duurt.

Ben met je eens dat er verbeteringen mogelijk zijn in sommige gevallen, maar verder is dit een veel betere oplossing dan dat gekloot met losse kaartjes en strippenkaarten.
Ik heb voor trein en bus een abonnement. Vroeger was het simpel, ik liet mijn pasje zien en ik was klaar. Nu moet ik voortdurend in- en uitchecken, wat voor mij geen enkele toegevoegde waarde heeft en er in de bus al diverse keren voor gezorgd heeft dat er ten onrechte toch geld is geïncasseerd omdat de plaatsbepaling van die CICO's niet deugt. Natuurlijk krijg ik het achteraf weer terug, maar het klopt gewoon niet dat ik op deze wijze dubbel moet betalen voor mijn reis.

Bij de NS moet ik op rekening rijden omdat het chipsysteem te dom is om direct te kunnen berekenen hoeveel een reis kost als (een deel van) het afgelegde traject is afgekocht. Niet alleen het systeem is daar te dom voor, de NS zelf blijkbaar ook, want bijna een jaar na introductie kunnen of willen ze nog steeds niet vertellen hoe deze prijzen worden berekend. Vraag aan drie NS-medewerkers wat een complexe reis in combinatie met Traject Vrij kost en je krijgt drie verschillende antwoorden. Ik word dus feitelijk gedwongen een blanco cheque te ondertekenen.

Dus nee, zowel voor het reizen met de bus als het reizen met de trein vind ik het een achteruitgang.
pi_153105258
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat kan, maar je wordt sterk aangeraden om hem toch maar vast eerst te betalen, wat natuurlijk al krankzinnig is.

[..]

Ik heb voor trein en bus een abonnement. Vroeger was het simpel, ik liet mijn pasje zien en ik was klaar. Nu moet ik voortdurend in- en uitchecken, wat voor mij geen enkele toegevoegde waarde heeft en er in de bus al diverse keren voor gezorgd heeft dat er ten onrechte toch geld is geïncasseerd omdat de plaatsbepaling van die CICO's niet deugt. Natuurlijk krijg ik het achteraf weer terug, maar het klopt gewoon niet dat ik op deze wijze dubbel moet betalen voor mijn reis.

Bij de NS moet ik op rekening rijden omdat het chipsysteem te dom is om direct te kunnen berekenen hoeveel een reis kost als (een deel van) het afgelegde traject is afgekocht. Niet alleen het systeem is daar te dom voor, de NS zelf blijkbaar ook, want bijna een jaar na introductie kunnen of willen ze nog steeds niet vertellen hoe deze prijzen worden berekend. Vraag aan drie NS-medewerkers wat een complexe reis in combinatie met Traject Vrij kost en je krijgt drie verschillende antwoorden. Ik word dus feitelijk gedwongen een blanco cheque te ondertekenen.

Dus nee, zowel voor het reizen met de bus als het reizen met de trein vind ik het een achteruitgang.
Dan is er in die gevallen inderdaad sprake van een slechte implementatie. Nogmaals, er is in bepaalde situaties genoeg te verbeteren. Ik ga er op vooruit, jij blijkbaar erop achteruit.

Welke reis bedoel je eigenlijk, in combinatie met Traject Vrij? Puur uit interesse.
pi_153105717
Als je Traject Vrij hebt voor het traject Utrecht - Leiden dan mag je via Schiphol reizen. Reis je echter niet verder dan Schiphol dan moet je opeens wel bijbetalen.

Als je Traject Vrij hebt voor het traject Arnhem - Amersfoort via Barneveld en je wil van Arnhem naar Utrecht reizen dan betaal je niet voor het traject Amersfoort - Utrecht zoals uit de rekenvoorbeelden van de NS zou kunnen worden opgemaakt, maar voor het duurdere traject Ede - Utrecht.

Zo zijn er vast nog veel meer voorbeelden, maar door de gebrekkige communicatieve vaardigheden van de NS is het erg lastig hier inzicht in te krijgen. Eerder beloofde men dat het via de reisplanner mogelijk zou worden om tarieven te bepalen op basis van een zelf op te geven afgekocht traject. Die belofte heeft men echter weer ingetrokken toen men de ontwikkeling hiervan te duur vond.
  zondag 31 mei 2015 @ 03:24:52 #195
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153118637
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

[..]

+ dat de doorsnee mens die met de trein moet reizen geen noodzaak heeft om met de bus te reizen. God zij dank.
#NoDAPL
  zondag 31 mei 2015 @ 03:26:04 #196
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153118644
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:03 schreef klaasweetalles het volgende:
ALS er meer als 16 miljoen verdient wordt door de reisorganisaties omdat passagiers vergeten uit te checken vind ik deze reismaatschappijen TERING BOEVEN
Ja, het is diefstal aangezien dit niet tot uiting komt in een lagere prijs.
#NoDAPL
pi_153118731
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 03:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

+ dat de doorsnee mens die met de trein moet reizen geen noodzaak heeft om met de bus te reizen. God zij dank.
Juist wel.
pi_153119659
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 03:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het geld dat mensen op die manier te veel betalen, wordt nu gebruikt om Kids Vrij gratis aan te bieden.
pi_153119691
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 03:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

hoeveel OV boekingen zouden er op jaarbasis zijn? Ik verwacht dat het dan omgerekend per boeking op 1 eurocent gaat uitkomen.
pi_153119870
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 09:18 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Het geld dat mensen op die manier te veel betalen, wordt nu gebruikt om Kids Vrij gratis aan te bieden.
Hoe sympathiek ook, het is m.i. wel een beetje mooi weer spelen met geld wat niet hun eigendom is...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153121114
quote:

[..]

Kids Vrij kostte voorheen ¤ 7,50.
Van de 16 miljoen die per jaar onterecht wordt binnengehaald kun je dus ruim 2,1 miljoen van deze abonnementen weggeven.
Volgens het CBS is het aantal 4 t/m 11 jarigen (de doelgroep van dit abonnement) echter lager dan 1,6 miljoen.
Bovendien was dit abonnement al gratis aan te vragen door iedereen met een NS-abonnement.
Dit klinkt als een leuk charmeoffensief dat de NS slechts een fractie kost van het geld wat ze onterecht incasseren.
pi_153121173
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:07 schreef Kansenjongere het volgende:

geld wat ze onterecht incasseren.
dit kan je eenvoudig voorkomen door uit te checken. Dus.
pi_153121320
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

dit kan je eenvoudig voorkomen door uit te checken. Dus.
In gevallen waarin het de fout van de reiziger is, had dat inderdaad voorkomen kunnen worden, maar dat maakt de incassering natuurlijk niet minder onterecht.
In gevallen waar het de fout van de vervoerder is (defecte palen/poortjes, NS die weer eens vergeet om mobiele paaltjes te plaatsen bij voetbalwedstrijden of evenementen et cetera) had dat bovendien niet voorkomen kunnen worden.
pi_153121478
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

In gevallen waarin het de fout van de reiziger is, had dat inderdaad voorkomen kunnen worden, maar dat maakt de incassering natuurlijk niet minder onterecht.
.
niet minder onterecht???? iedereen die niet seniel is weet inmiddels wel dat je moet in- en uitchecken.

quote:
In gevallen waar het de fout van de vervoerder is (defecte palen/poortjes, NS die weer eens vergeet om mobiele paaltjes te plaatsen bij voetbalwedstrijden of evenementen et cetera) had dat bovendien niet voorkomen kunnen worden
waarom zou NS mobiele paaltjes moeten zetten? er staan paaltjes. er zijn ook geen mobiele stations
pi_153121575
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

niet minder onterecht???? iedereen die niet seniel is weet inmiddels wel dat je moet in- en uitchecken.

[..]

waarom zou NS mobiele paaltjes moeten zetten? er staan paaltjes. er zijn ook geen mobiele stations
Ik neem aan dat je zelf ook wel inziet wat er niet klopt aan je poging tot logica in je eerste zin.
Op stations die infrequent worden gebruikt, zoals bijvoorbeeld bij voetbalstadions weigert de NS vaste incheckpalen te plaatsen. Daar moeten dus per wedstrijd steeds mobiele paaltjes worden geplaatst. Dat vergeet de NS echter nog wel eens.
pi_153121887
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je zelf ook wel inziet wat er niet klopt aan je poging tot logica in je eerste zin.
nee, ik snap jouw logica niet.
de NS kan niet ruiken waar je bent ingestapt en uitgestapt. Daarvoor moet je in- en uitchecken. Als je dat niet doet weet je ook van te voren wat de consequenties zijn.
pi_153121982
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

de NS kan niet ruiken waar je bent ingestapt en uitgestapt. Daarvoor moet je in- en uitchecken.
Ooit hadden ze daar nog iets veel handigers voor bedacht, namelijk een kaartje waarop stond waar je mocht instappen en eveneens op stond waar je mocht uitstappen. En je had niet eens een moeilijk uitleesapparaat nodig om die informatie te kunnen raadplegen!
pi_153122122
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ooit hadden ze daar nog iets veel handigers voor bedacht, namelijk een kaartje waarop stond waar je mocht instappen en eveneens op stond waar je mocht uitstappen. En je had niet eens een moeilijk uitleesapparaat nodig om die informatie te kunnen raadplegen!
vroeger was alles beter :W
je bent 80+ ?
pi_153122277
Vroeger was er heel veel slechter, maar voor de treinkaartjes geldt dat in ieder geval niet.
Vroeger kon ik namelijk te allen tijde zelf controleren of ik over een geldig vervoersbewijs beschikte, terwijl ik nu ben overgeleverd aan de grillen van de (railpocket van de) conducteur.
pi_153122980
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:58 schreef Kansenjongere het volgende:
Vroeger was er heel veel slechter, maar voor de treinkaartjes geldt dat in ieder geval niet.
Vroeger kon ik namelijk te allen tijde zelf controleren of ik over een geldig vervoersbewijs beschikte, terwijl ik nu ben overgeleverd aan de grillen van de (railpocket van de) conducteur.
Daarvoor was het zelfs nog beter, de conducteur had een hele andere functie als dienstverlener ipv controleur. Een kaartje kocht je in de trein en zwartrijden was pas zwartrijden als je stomweg niet voor je kaartje wilde betalen. Mijn oom was conducteur waar ik vaak mee mocht rijden en eerlijk gezegd wilde ik het zelf maar wat graag ook worden. Reizigers waren altijd vriendelijk, de stemming in de trein was opperbest, wat een verschil met nu zeg. Ik zou nu voor geen goud meer conducteur willen worden.
pi_153123145
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:26 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Daarvoor was het zelfs nog beter, de conducteur had een hele andere functie als dienstverlener ipv controleur. Een kaartje kocht je in de trein en zwartrijden was pas zwartrijden als je stomweg niet voor je kaartje wilde betalen. Mijn oom was conducteur waar ik vaak mee mocht rijden en eerlijk gezegd wilde ik het zelf maar wat graag ook worden. Reizigers waren altijd vriendelijk, de stemming in de trein was opperbest, wat een verschil met nu zeg. Ik zou nu voor geen goud meer conducteur willen worden.
hier, stukje nostalgie voor MakkieR. Waren de kaartjes toen ook nog handgeschreven?
pi_153124229
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

[..]

computergilr

16 miljoen euro....DAT BETEKENT IN JOU WOORDEN DAT EEN HOOP MENSEN SENIEL ZIJN IN NEDERLAND.....

wie is er nou seniel? jij

Blijkbaar is het gewoon de keiharde realiteit dat er veel vergeten wordt uit te checkken omdat mensen blijkbaar met hun hoofd ergens anders zijn en gewoon naar buiten lopen in tram bus trein zonder uit te checken.

Als ik naar de bakker ga en ik reken af en vergeet me brood mee te namen in mijn tas kan ik gewoon mijn brood weer ophalen. Bij de NS is dit niet mogelijk
pi_153124352
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:18 schreef klaasweetalles het volgende:

Als ik naar de bakker ga en ik reken af en vergeet me brood mee te namen in mijn tas kan ik gewoon mijn brood weer ophalen. Bij de NS is dit niet mogelijk
http://www.ns.nl/reiziger(...)eten-checkinuit.html
pi_153124370
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

computergilr

16 miljoen euro....DAT BETEKENT IN JOU WOORDEN DAT EEN HOOP MENSEN SENIEL ZIJN IN NEDERLAND.....

wie is er nou seniel? jij

Blijkbaar is het gewoon de keiharde realiteit dat er veel vergeten wordt uit te checkken omdat mensen blijkbaar met hun hoofd ergens anders zijn en gewoon naar buiten lopen in tram bus trein zonder uit te checken.

Jahoor, kun je online aangeven waar je bent uitgechecked.
Poortjes nemen dat probleem overigens ook weg.

Oh en in de categorie onzinnige vergelijkingen, als ik vergeet de parkeermeter bij te vullen krijg ik ook gewoon een boete.
pi_153124446
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:23 schreef NewHorizon het volgende:

Oh en in de categorie onzinnige vergelijkingen, als ik vergeet de parkeermeter bij te vullen krijg ik ook gewoon een boete.
als ik vergeet te betalen en met een tv de deur uitloop bij de Media Markt bellen ze gewoon de politie. Dat dit kan in Nederland :o
pi_153125351
quote:

[..]

lul toch niet zo dom NS medewerker

Het grootste deel van de stations van de ns heeft helemaal geen poortjes
ik heb nog nooit poortjes gezien in de bus of tram
een groot deel van het metronetwerk heeft stations zonder poortjes

ik las laast een interview met de directeur van de ret rotterdam, die beweerde in een intervieuw dat alles poortjes heeft in het metro netwerk van rotterdam en omstreken. Pertinente domme leugen ik kan zo 20 stations opnoemen waar geen poortjes staan. Ook met de randstadrail staan er groot gedeelte geen poortjes
Sterker nog als je in den haag centraal uitstapt met de metro heb je zelfs geen poortjes, daar staan bijna onzichtbaar aan de zijkant een paar paatjes die je zo voorbij loopt

de top van grote vervoersbedrijven vertellen allemaal leugens die binnen 3 seconde belachelijk gemaakt kunnen worden
pi_153125553
quote:

[..]

Maar je hoeft de parkeer meter niet met 20 euro te vullen om dan daarna het restbedrag terug te kunnen krijgen als je weer weg zou rijden. :D
pi_153125608
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar je hoeft de parkeer meter niet met 20 euro te vullen om dan daarna het restbedrag terug te kunnen krijgen als je weer weg zou rijden. :D
vroegerrrrrrrrr, toen alles zo goed was, kon je alleen per uur een parkeerkaartje kopen. Zo'n papieren, je weet wel. En als je dan na 10 min al weer vertrok kreeg je geen geld terug. Boehoeho.
pi_153125669
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

vroegerrrrrrrrr, toen alles zo goed was, kon je alleen per uur een parkeerkaartje kopen. Zo'n papieren, je weet wel. En als je dan na 10 min al weer vertrok kreeg je geen geld terug. Boehoeho.
Dus omdat de parkeermeters zijn verbeterd was het nodig om, ter compensatie, de vervoersbewijzen voor het openbaar vervoer te verslechteren?
pi_153125692
quote:

[..]

Vroeger had je op de meeste plaatsen niet eens betaald parkeren, en als dat er wel was was het meestal een mechanische parkeermeter waar zowel kwartjes als gulden in pasten. Hoe jij bij je uur parkeren komt weet ik niet, het ging bij die parkeer meters altijd per geld eenheid waarbij een kwartje de minimale parkeerduur was.
  Forum Admin zondag 31 mei 2015 @ 14:15:16 #221
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153125837
quote:

[..]

Met andere woorden, de parkeerkaartjes zijn vooruit gegaan en het OV systeem achteruit? Laten we eerlijk zijn in de kern is het een goed systeem. Geen onoverzichtelijke zones, in en uit checken.. maar helaas is het ontworpen met de vervoerder in het oog ipv de reiziger waardoor we nu opgescheept zitten met een kansloos compromis waarbij de reiziger steeds de dupe is. Denk aan verschillende palen om in en uit te checken wanneer je van vervoeder wisselt (wtf :')) een idioot hoge borg en ga zo maar door.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153126013
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Met andere woorden, de parkeerkaartjes zijn vooruit gegaan en het OV systeem achteruit?
nee. Parkeren interesseert me eigenlijk geen ene fuck want fietsen is gratis en het OV systeem is sterk verbetert nu ik geen strippenkaarten en treinkaartjes meer hoef aan te schaffen
  Forum Admin zondag 31 mei 2015 @ 14:24:06 #223
pi_153126063
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

nee. Parkeren interesseert me eigenlijk geen ene fuck want fietsen is gratis en het OV systeem is sterk verbetert nu ik geen strippenkaarten en treinkaartjes meer hoef aan te schaffen
Nee nu word je een oor aangenaaid als je incidenteel reist door de euro toeslag voor een los kaartje, of de hoge borg bij een anonieme kaart. Of de kosten van een persoonlijke kaart.. en de prijzen die de pan uit gestegen zijn.

Ik ben nu net zo duur uit met een kleine auto dan dat ik zou zijn met de trein. Echt een verbetering joh. Oh ja, als er storing is met de paaltjes om maar wat te noemen mag je achter je eigen geld aan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153126355
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee nu word je een oor aangenaaid als je incidenteel reist door de euro toeslag voor een los kaartje, of de hoge borg bij een anonieme kaart. Of de kosten van een persoonlijke kaart.. en de prijzen die de pan uit gestegen zijn.

Ik ben nu net zo duur uit met een kleine auto dan dat ik zou zijn met de trein. Echt een verbetering joh. Oh ja, als er storing is met de paaltjes om maar wat te noemen mag je achter je eigen geld aan.
boeiend.
Als 7.50 te veel geld is moet je maar lekker gaan fietsen. Gratis! Nooit inchecken
  Forum Admin zondag 31 mei 2015 @ 14:35:45 #225
pi_153126396
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

boeiend.
Als 7.50 te veel geld is moet je maar lekker gaan fietsen. Gratis! Nooit inchecken
Zoveel stront in een post van nauwelijks 2 zinnen.

Ik fiets trouwens niet. Ik heb een auto. Nauwelijks duurder, een stuk betrouwbaarder en vervoer op afroep.
pi_153126426
quote:
9s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zoveel stront in een post van nauwelijks 2 zinnen.

Ik fiets trouwens niet. Ik heb een auto. Nauwelijks duurder, een stuk betrouwbaarder en vervoer op afroep.
prima toch, wat kom je hier dan doen met je gehuil?
  Forum Admin zondag 31 mei 2015 @ 14:37:11 #227
pi_153126436
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:36 schreef computergirl het volgende:

[..]

prima toch, wat kom je hier dan doen met je gehuil?
Ik heb argumenten, jij komt niet verder dan drogredenaties en op de man spelen. Waar je nog best slecht in bent ook nog.

Trouwens dit is toch een forum, als het je niet bevalt pak je toch lekker de fiets of niet dan :D _O-
pi_153126540
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik heb argumenten, jij komt niet verder dan drogredenaties en op de man spelen. Waar je nog best slecht in bent ook nog.
Prima joh! We zijn nu ook bezig met het 3e topic van deze reeks dus fijn dat jij ook nog even komt meeklagen over een systeem dat je nooit gebruikt
  Forum Admin zondag 31 mei 2015 @ 14:42:44 #229
pi_153126569
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Prima joh! We zijn nu ook bezig met het 3e topic van deze reeks dus fijn dat jij ook nog even komt meeklagen over een systeem dat je nooit gebruikt
Wel handig dat je weet dat ik het systeem nooit gebruik. Kun je voor mij ook het winnende lotnummer even opnoemen?

Ik ben juist terug, dat lees je goed, terug, naar de auto gegaan vanwege dat hele OV debacle en dan heb ik het niet eens puur over het pasjessyteem maar ook de prijzen. Dus neem je hautaine houding ergens anders mee naar toe, de keuken bijvoorbeeld.

Trouwens weer een schitterende ad hominem. Heb je inhoudelijk nog wat te melden of kan je alleen maar schreeuwen en stampvoeten? Dat het topic 3 delen loopt geeft alleen maar aan dat het leeft. Dit is een discussieforum en als dat je niet bevalt zou ik je, zoals ik je reeds eerder heb aangeraden, lekker een stukje te gaan fietsen.
pi_153126661
Deze topics zijn sowieso een herhaling van zetten en argumenten geweest. Er zijn mensen die het kut vinden, en mensen die het relaxed vinden. Sommigen horen in de eerste categorie, anderen (waaronder ik) in de laatste.

Aangezien voor iedereen de situatie en dus beleving anders is gaat verder discussiëren ook niet zoveel opleveren..
pi_153126751
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wel handig dat je weet dat ik het systeem nooit gebruik. Kun je voor mij ook het winnende lotnummer even opnoemen?

Ik ben juist terug, dat lees je goed, terug, naar de auto gegaan vanwege dat hele OV debacle en dan heb ik het niet eens puur over het pasjessyteem maar ook de prijzen. Dus neem je hautaine houding ergens anders mee naar toe, de keuken bijvoorbeeld.

Trouwens weer een schitterende ad hominem. Heb je inhoudelijk nog wat te melden of kan je alleen maar schreeuwen en stampvoeten?
Lees eens topic 1 t/m 3. Dan lees je dat deze hele discussie al van alle kanten beargumenteerd is, oa door mij en andere OV grootgebruikers die wel de voordelen zien. Ik heb niet zo veel trek in een discussie met SpuitCommando 11 die waarschijnlijk net zo vastgeroest in zijn overtuiging zit als Kansenjongere en Klaasweetweinig.
Je reist liever per auto, prima, veel plezier ermee.
  Forum Admin zondag 31 mei 2015 @ 14:53:04 #232
pi_153126878
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:49 schreef computergirl het volgende:

[..]

Lees eens topic 1 t/m 3. Dan lees je dat deze hele discussie al van alle kanten beargumenteerd is, oa door mij en andere OV grootgebruikers die wel de voordelen zien. Ik heb niet zo veel trek in een discussie met SpuitCommando 11 die waarschijnlijk net zo vastgeroest in zijn overtuiging zit als Kansenjongere en Klaasweetweinig.
Je reist liever per auto, prima, veel plezier ermee.
Je hebt inhoudelijk niets te melden dus. Zoals ik zei, dit is een discussieforum en als ik mijn zegje kwijt wil dan moet dat kunnen. Dan moet er niet een of andere elitaire mafkees mij gaan vertellen dat ''alles al besproken is door mensen die er wat van af weten'' (serieus) ook mensen die incidenteel reizen kunnen een mening vormen en juist voor mensen die incidenteel reizen is de OV chipkaart een gedrocht.

Dat je dat niet in kan of wil zien, tja dat is mijn probleem niet. Verder kan je je slappe opmerkingen gewoon voor je houden. Als je geen trek in een discussie met me hebt, dan reageer je niet op me (mooi toch, zo'n forum O+) Ik heb dit topic inderdaad teruggelezen en je hebt jezelf, inclusief vandaag weer, onsterfelijk belachelijk gemaakt. Greotjesn.
  zondag 31 mei 2015 @ 14:53:45 #233
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153126890
quote:

[..]

Geweldig voor mij als vrijgezel, ik mag onvrijwillig marketing om ouders te lokken bekostigen.

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 09:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hoe sympathiek ook, het is m.i. wel een beetje mooi weer spelen met geld wat niet hun eigendom is...
Bovendien gaat het dan nog maar om de helft van het geld, de andere helft gaat naar dat bedrijf toe wat de OV-chipkaarten verkoopt. De redactie van een of ander comsumentenprogramma had dat recent (een jaar of 2 geleden) uitgezocht.
#NoDAPL
pi_153126926
computergirl, ik heb met argumenten aangetoond dat het reizen voor mij (door middel van allerlei slinkse prijsverhogingen die de vervoerders direct en indirect hebben gekoppeld aan de implementatie van de ov-chipkaart) duurder, ondoorzichtiger en omslachtiger is geworden.
Als jij desondanks onnozel blijft beweren dat ik alleen maar tegen die ov-chipkaart zou zijn vanuit de "vroeger was alles beter"-gedachte is het misschien eens tijd om die plank voor je kop weg te halen.
  zondag 31 mei 2015 @ 14:57:45 #235
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153127001
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:54 schreef Kansenjongere het volgende:
computergirl, ik heb met argumenten aangetoond dat het reizen voor mij (door middel van allerlei slinkse prijsverhogingen die de vervoerders direct en indirect hebben gekoppeld aan de implementatie van de ov-chipkaart) duurder, ondoorzichtiger en omslachtiger is geworden.
Als jij desondanks onnozel blijft beweren dat ik alleen maar tegen die ov-chipkaart zou zijn vanuit de "vroeger was alles beter"-gedachte is het misschien eens tijd om die plank voor je kop weg te halen.
Voor mij is dat eveneens een belangrijke reden dat ik tegen die OV-chipkaart bent. Dat en de grootschalige aantasting van de privacy. Wat misschien trouwens wel een doel op zichzelf is. Wat hebben rekeningrijden en de OV-chipkaart met elkaar gemeen?
#NoDAPL
pi_153127040
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:54 schreef Kansenjongere het volgende:
het kan best dat het voor jou slechter is geworden dan vroeger, maar dat geldt niet voor alle OV gebruikers. Jij bent namelijk niet representatief voor alle OV gebruikers
En bij elke verbetering die ik en anderen ervaren komt er bij jou altijd een 'ja maar' met een of andere exotische uitzonderingssituatie.
  zondag 31 mei 2015 @ 15:01:30 #237
67670 Skv
Cynist.
pi_153127095
Bottom line: theoretisch is de chipkaart een goed en klantvriendelijk product. In praktijk barst het van de klotefoutjes waardoor het waardeloos werkt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_153127123
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

het kan best dat het voor jou slechter is geworden dan vroeger, maar dat geldt niet voor alle OV gebruikers. Jij bent namelijk niet representatief voor alle OV gebruikers
En bij elke verbetering die ik en anderen ervaren komt er bij jou altijd een 'ja maar' met een of andere exotische uitzonderingssituatie.
Voor iedereen die tot voor kort een zichtabonnement had is het een verslechtering, dat zijn dus geen exotische uitzonderingen, maar vrijwel alle forenzen die gebruik maken van het openbaar vervoer.
  zondag 31 mei 2015 @ 15:03:19 #239
67670 Skv
Cynist.
pi_153127136
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Voor iedereen die tot voor kort een zichtabonnement had is het een verslechtering, dat zijn dus geen exotische uitzonderingen, maar vrijwel alle forenzen die gebruik maken van het openbaar vervoer.
Eens. Alleen is tot voor kort al best lang. En reist het merendeel niet met zichtanonnement. Voor die mensen zou het verbeterd moeten zijn. Theoretisch althans.
pi_153127155
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Voor iedereen die tot voor kort een zichtabonnement had is vind jij het een verslechtering, dat zijn dus geen exotische uitzonderingen, maar vrijwel alle forenzen die gebruik maken van het openbaar vervoer.
kan je even alleen voor je zelf praten beste Kansenjongere? :D
  Forum Admin zondag 31 mei 2015 @ 15:04:54 #241
pi_153127183
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:01 schreef Skv het volgende:
Bottom line: theoretisch is de chipkaart een goed en klantvriendelijk product. In praktijk barst het van de klotefoutjes waardoor het waardeloos werkt.
Precies dit.
pi_153127282
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die voorheen direct konden instappen zonder enige handeling te hoeven verrichten en die het als een verbetering zien dat ze nu meer moeten betalen, wel allerlei extra handelingen moeten verrichten, aanzienlijk ongunstigere voorwaarden hebben gekregen voor hun abonnement en ondanks hun afgekochte reisrecht nog steeds als (potentiële) zwartrijder worden beschouwd.
Maar vooruit, wellicht ben ik een exotische uitzonderingssituatie vergeten van een masochist die de nieuwe situatie erg kan waarderen.
  zondag 31 mei 2015 @ 15:08:53 #243
67670 Skv
Cynist.
pi_153127290
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

Is toch feitelijk zo? een ov-zichtabonnement doet hetzelfde als de chipkaart, maar dan zonder in en uitchecken etc. feitelijk minder werk dus
  zondag 31 mei 2015 @ 15:12:53 #244
67670 Skv
Cynist.
pi_153127433
Ik heb zo'n abonnement waarbij bus, tram, metro en trein volledig zijn afgekocht. Kost zo'n 4500 pet jaar. Een als ik vergeet in te checken dan reis ik zwart volgens die jokers. Een beetje extra service voor grote klanten kan je vergeten. Staan tussen coupes in tijdens de spits, gezeik als je een keer niet incheckt.. rare manier van klantenbinding
pi_153127441
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die voorheen direct konden instappen zonder enige handeling te hoeven verrichten en die het als een verbetering zien dat ze nu meer moeten betalen, wel allerlei extra handelingen moeten verrichten, aanzienlijk ongunstigere voorwaarden hebben gekregen voor hun abonnement en ondanks hun afgekochte reisrecht nog steeds als (potentiële) zwartrijder worden beschouwd.
Maar vooruit, wellicht ben ik een exotische uitzonderingssituatie vergeten van een masochist die de nieuwe situatie erg kan waarderen.
Al eerder genoemd: Ik vind het een grote verbetering dat ik geen strippenkaarten meer hoef in te slaan als ik een stuk met bus of trein moet. Om maar eens een willekeurig voorbeeld te noemen.
Maar goed, dat is blijkbaar een stupide argument.
pi_153127509
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:12 schreef Skv het volgende:
Ik heb zo'n abonnement waarbij bus, tram, metro en trein volledig zijn afgekocht. Kost zo'n 4500 pet jaar.
een OV jaarkaart is nog steeds officieel een zichtkaart. Andere varianten niet.
pi_153127671
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

Al eerder genoemd: Ik vind het een grote verbetering dat ik geen strippenkaarten meer hoef in te slaan als ik een stuk met bus of trein moet. Om maar eens een willekeurig voorbeeld te noemen.
Maar goed, dat is blijkbaar een stupide argument.
Geen stupide argument, maar wel een exotische uitzonderingssituatie als het gemak van de bijzondere reizen (buiten het afgekochte reisrecht) voor jou prevaleert boven het ongemak van de reguliere reizen (binnen het afgekochte reisrecht).
pi_153127688
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

En staat op de rol om vervangen te worden door OV Vrij en dan zijn dus ook de meest betalende klanten een oor aan genaaid.
pi_153127821
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Geen stupide argument, maar wel een exotische uitzonderingssituatie als het gemak van de bijzondere reizen (buiten het afgekochte reisrecht) voor jou prevaleert boven het ongemak van de reguliere reizen (binnen het afgekochte reisrecht).
ik weet zeker dat ik vroeger vaker aan hannesen was met strippenkaarten dan dat jij nu last hebt van niet aanwezige mobiele NS paaltjes :6
pi_153128045
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik weet zeker dat ik vroeger vaker aan hannesen was met strippenkaarten dan dat jij nu last hebt van niet aanwezige mobiele NS paaltjes :6
Ik vrees dat jij minder geld uitgaf aan strippenkaarten dan ik heb moeten terugclaimen wegens onterecht afgeschreven saldo bij een reis binnen het afgekochte reisrecht door een fout in de in/uitcheckapparatuur.
pi_153128158
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik vrees dat jij minder geld uitgaf aan strippenkaarten dan ik heb moeten terugclaimen wegens onterecht afgeschreven saldo bij een reis binnen het afgekochte reisrecht door een fout in de in/uitcheckapparatuur.
Ik herken me hier trouwens helemaal niet in. Ik rij voor mijn werk van de parkeerplaats naar de werkplek met de bus, en ik heb dit in de afgelopen jaren nog nooit meegemaakt of collega's over gehoord.
pi_153128190
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:34 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik herken me hier trouwens helemaal niet in. Ik rij voor mijn werk van de parkeerplaats naar de werkplek met de bus, en ik heb dit in de afgelopen jaren nog nooit meegemaakt of collega's over gehoord.
Dat is mooi. Dan zal ik bij de volgende claim als opmerking toevoegen "Ene NewHorizon gaf overigens aan hier nooit last van te hebben". Wie weet helpt het...
pi_153128258
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is mooi. Dan zal ik bij de volgende claim als opmerking toevoegen "Ene NewHorizon gaf overigens aan hier nooit last van te hebben". Wie weet helpt het...
Gaat er meer om dat ik twijfel aan de waarheid hiervan. Misschien zit je in een regio met slechte GPS-dekking :')
Of niet alle busmaatschappijen gebruiken dezelfde apparatuur.

Overigens heb ik vrees ik meer geclaimd met papieren kaartjes als de treinen niet meer reden dan jij met apparatuurfouten.
pi_153128321
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:38 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Gaat er meer om dat ik twijfel aan de waarheid hiervan. Misschien zit je in een regio met slechte GPS-dekking :')
Of niet alle busmaatschappijen gebruiken dezelfde apparatuur.

Overigens heb ik vrees ik meer geclaimd met papieren kaartjes als de treinen niet meer reden dan jij met apparatuurfouten.
Dat is ook altijd een leuke discussietechniek, beweren dat de ander liegt omdat jij een bepaald probleem niet herkent :')
pi_153128385
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is ook altijd een leuke discussietechniek, beweren dat de ander liegt omdat jij een bepaald probleem niet herkent :')
Laat me het anders zeggen, ik vind het apart dat jij hier zoveel last van hebt (5x? 10x? Meer?) en ik het nog nooit gehad heb en ook mijn collega's er nooit over gehoord heb.
Wellicht andere apparatuur, zou ook goed kunnen.
pi_153128476
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je hebt inhoudelijk niets te melden dus. Zoals ik zei, dit is een discussieforum en als ik mijn zegje kwijt wil dan moet dat kunnen. Dan moet er niet een of andere elitaire mafkees mij gaan vertellen dat ''alles al besproken is door mensen die er wat van af weten'' (serieus) ook mensen die incidenteel reizen kunnen een mening vormen en juist voor mensen die incidenteel reizen is de OV chipkaart een gedrocht.

Dat je dat niet in kan of wil zien, tja dat is mijn probleem niet. Verder kan je je slappe opmerkingen gewoon voor je houden. Als je geen trek in een discussie met me hebt, dan reageer je niet op me (mooi toch, zo'n forum O+) Ik heb dit topic inderdaad teruggelezen en je hebt jezelf, inclusief vandaag weer, onsterfelijk belachelijk gemaakt. Greotjesn.
Amen.
pi_153128509
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:43 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Laat me het anders zeggen, ik vind het apart dat jij hier zoveel last van hebt (5x? 10x? Meer?) en ik het nog nooit gehad heb en ook mijn collega's er nooit over gehoord heb.
Wellicht andere apparatuur, zou ook goed kunnen.
De oorzaak weet ik niet, wel dat dit zowel optrad toen Connexxion de concessie nog had als nu Qbuzz het heeft overgenomen. Als het aan specifieke apparatuur lag zou ik verwachten dat het niet bij beide vervoerders fout zou gaan.
pi_153128554
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

geen flauw idee hoeveel ik vroeger aan strippenkaarten uitgaf, dat is echt te lang geleden.
Maar het ging over bijzonder versus regulier.
Ik gebruikte meerdere malen per week een strippenkaart, moet jij meerdere malen per week geld terug claimen?
pi_153128599
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De oorzaak weet ik niet, wel dat dit zowel optrad toen Connexxion de concessie nog had als nu Qbuzz het heeft overgenomen. Als het aan specifieke apparatuur lag zou ik verwachten dat het niet bij beide vervoerders fout zou gaan.
Tenzij ze dezelfde apparatuur gebruiken, maar zover reikt mijn kennis niet ;)
Ik rijd op het werk ook met connexxionbussen overigens.
Het systeem is volgens mij gekoppeld aan het routesysteem van de chauffeur, waar hij ziet bij welke halte hij is, of hij op schema loopt, etc.

Ik kan op internet niet veel van dit soort verhalen vinden. Hoe vaak heb je dit aan de hand gehad dan? Want kan me voorstellen dat het irritant is ja :')
pi_153128612
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

geen flauw idee hoeveel ik vroeger aan strippenkaarten uitgaf, dat is echt te lang geleden.
Ik gebruikte meerdere malen per week een strippenkaart, moet jij meerdere malen per week geld terug claimen?
Ik stelde dat de forenzen met een zichtabonnement er aanzienlijk op achteruit zijn gegaan. Daarop voelde jij je aangesproken. Als jij meerdere malen per week met losse kaartjes reisde, behoor jij wat mij betreft niet tot de groep reizigers met een zichtabonnement.
pi_153128698
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik stelde dat de forenzen met een zichtabonnement er aanzienlijk op achteruit zijn gegaan. Daarop voelde jij je aangesproken. Als jij meerdere malen per week met losse kaartjes reisde, behoor jij wat mij betreft niet tot de groep reizigers met een zichtabonnement.
Wat mij betreft wel. Vroeger had ik een zicht abonnement voor de trein en daarnaast strippenkaarten voor regelmatig gebruik van ander OV.
Hoe vaak per week moet jij nu geld terug claimen?
pi_153128706
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

De aard van jouw reacties komt mij bekend voor van dat andere forum. ;)
  zondag 31 mei 2015 @ 15:55:20 #263
67670 Skv
Cynist.
pi_153128756
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

Is dat wat anders dan OV Altijd Vrij? Mijn punt is dat er grof wordt betaald voor volledig afgekocht OV-recht, maar dat ik nog steeds als zwartrijder wordt gezien als ik niet incheck.
pi_153128773
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:50 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tenzij ze dezelfde apparatuur gebruiken, maar zover reikt mijn kennis niet ;)
Ik rijd op het werk ook met connexxionbussen overigens.
Het systeem is volgens mij gekoppeld aan het routesysteem van de chauffeur, waar hij ziet bij welke halte hij is, of hij op schema loopt, etc.

Ik kan op internet niet veel van dit soort verhalen vinden. Hoe vaak heb je dit aan de hand gehad dan? Want kan me voorstellen dat het irritant is ja :')
Het afgelopen jaar een keer of 20.
Of dit veroorzaakt wordt doordat de apparatuur niet werkt of doordat de chauffeur te laks is om op een knopje te drukken weet ik niet, maar het komt er elke keer op neer dat de bus zowel bij in- als uitstappen denkt dat ik op de begin/eindhalte (afhankelijk van of het me op de heen- of terugreis overkomt) ben en die halte ligt buiten de door mij afgekochte zone.
Hoewel het systeem dus van mening is dat ik geen meter heb afgelegd, besluit men veiligheidshalve om toch maar geld in rekening te brengen, want uitgangspunt van het ov-chipsysteem is dat bij twijfel de lasten altijd bij de reiziger worden gelegd.
pi_153128799
quote:
15s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Is dat wat anders dan OV Altijd Vrij? Mijn punt is dat er grof wordt betaald voor volledig afgekocht OV-recht, maar dat ik nog steeds als zwartrijder wordt gezien als ik niet incheck.
Altijd Vrij is bij mijn weten alleen geldig in de trein.
OV Vrij wordt tevens geldig in bus, tram en metro.

edit: ik dacht dat je vraag over het nieuwe abonnement OV Vrij ging, maar hij ging dus nog over de OV jaarkaart.
pi_153128803
quote:

[..]

Is dat wat anders dan OV Altijd Vrij?
jazeker.

edit:
quote:
Met een Altijd Vrij Abonnement krijgt u op de in artikel 9.4
bedoelde vervoerbewijzen 100% korting tijdens Daluren en
Spitsuren
uit nsr-voorwaarden-abonnementen-consumenten---april-2015.pdf
pi_153128932
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het afgelopen jaar een keer of 20.
Of dit veroorzaakt wordt doordat de apparatuur niet werkt of doordat de chauffeur te laks is om op een knopje te drukken weet ik niet, maar het komt er elke keer op neer dat de bus zowel bij in- als uitstappen denkt dat ik op de begin/eindhalte (afhankelijk van of het me op de heen- of terugreis overkomt) ben en die halte ligt buiten de door mij afgekochte zone.
Hoewel het systeem dus van mening is dat ik geen meter heb afgelegd, besluit men veiligheidshalve om toch maar geld in rekening te brengen, want uitgangspunt van het ov-chipsysteem is dat bij twijfel de lasten altijd bij de reiziger worden gelegd.
Ja de oorzaak is opzich niet interessant voor de reiziger, vroeg mezelf gewoon af waarom dat op jouw lijn zo vaak voorkomt. Heb je Connexxion erover gemailed? Kan op internet ook niet echt vergelijkbare verhalen vinden.
pi_153129026
Veel meer dan de standaardriedel "Goh, wat vervelend voor u, wij zullen de kosten vergoeden" heb ik niet te horen gekregen van ze.
  zondag 31 mei 2015 @ 16:11:27 #269
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153129256
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben juist terug, dat lees je goed, terug, naar de auto gegaan vanwege dat hele OV debacle en dan heb ik het niet eens puur over het pasjessyteem maar ook de prijzen.
Jij hebt het geluk dat dit voor jou een optie was, veel mensen kunnen dat niet meer betalen in Nederland. De trein is ook heel erg duur, alleen zijn er ook veel mensen die slechts incidenteel grote afstanden met gemotoriseerd vervoer moeten afleggen. Ik wacht met smart op de elektrische motors (de volwassen variant van een tokkiemobiel), dat lijkt me geweldig.
#NoDAPL
pi_153129296
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

donder jij is effe op met je strippenkaart joh

het gaat helemaal niet om jou met je strippenkaart

het gaat om al die reizigers die vergeten uit te checken en de vervoersorganisaties daarmee 16 miljoen verdienen

16 tot 20 miljoen die niet van de ns of welke reisorganisatie zijn maar gewoon gejat worden door vervoerders omdat ze een systeem hebben dat aan elke kanten grote gaten heeft en die in hun voordeel werken.

mijn CONCLUSIE IS DAT ZE DIE GATEN ER EXPRES IN GEMAAKT HEBBEN OM GELD TE JATTEN VAN DE BURGER!
  zondag 31 mei 2015 @ 16:21:12 #271
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_153129534
De OV chipkaart en ik zijn ook geen vriendjes geworden en ik heb nu afscheid van hem genomen, nu hij verlopen is.

Ik had de kaart gekocht op het treinstation in mijn stad. Had er al mee met de trein gereisd, met de metro in Rotterdam, ging allemaal best goed. Totdat ik een langere treinreis moest maken, met een wissel naar een andere vervoerder. Vooraf netjes mijn saldo opgeladen bij de automaat op het treinstation, ik was er klaar voor O+.
Onderstaand stond op internet:
quote:
Let op: Als u voor de eerste keer met uw OV-chipkaart bij NS reist, moet u deze eenmalig activeren. Dit gebeurt automatisch zodra u bij een NS-kaartautomaat saldo op uw OV-chipkaart laadt (standaard 2e klas). Heeft u al voldoende saldo op uw kaart, volg dan de aanwijzingen op het scherm van de NS-kaartautomaat.
Dus eerst in de Syntustrein, op het station uitchecken bij vervoerder Syntus en inchecken bij vervoerder NS. En daar ging het mis, ik had geen apart NS product op mijn kaart gezet.
Toen had ik dus een halfuur vertraging omdat ik dat product moest laden :(. Ik had er werkelijk geen moment bij stilgestaan dat de OV-automaat op het treinstation in mijn woonplaats, geen NS automaat was :(.

Op de terugreis weer geouwehoer, de incheckpaal gaf aan dat ik niet genoeg saldo had terwijl ik zeker wist dat het genoeg was. Dus toen durfde ik de trein niet in :'). Weer naar de automaat, saldo gecheckt, was gewoon voldoende (11 euro, 10 is voor Syntus voldoende) maar inchecken, ho maar. Toen maar saldo bijgeladen tot 20 euro en toen was het wel goed. Weer een halfuur vertraging dus :') .

En nu is mijn kaart verlopen en staat er nog minder dan 5 euro op.
Voor die 2, 3 keer per jaar dat ik met de trein reis koop ik wel een e-ticket of een eenmalige kaart, dan maar een euro meer betalen. Het is mij het gedoe niet waard.

Ik kan me voorstellen dat het voor mensen die dagelijks met het ov reizen wel voldoet, maar voor incidentele reizigers is het geen fijne oplossing. Zeker niet als je zoals ik per definitie van meerdere vervoerders gebruik moet maken (op station Oldenzaal komt alleen Syntus, vanaf Hengelo is het NS).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_153129657
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 16:21 schreef MaLo het volgende:
De OV chipkaart en ik zijn ook geen vriendjes geworden en ik heb nu afscheid van hem genomen, nu hij verlopen is.

Ik had de kaart gekocht op het treinstation in mijn stad. Had er al mee met de trein gereisd, met de metro in Rotterdam, ging allemaal best goed. Totdat ik een langere treinreis moest maken, met een wissel naar een andere vervoerder. Vooraf netjes mijn saldo opgeladen bij de automaat op het treinstation, ik was er klaar voor O+.
Onderstaand stond op internet:

[..]

Dus eerst in de Syntustrein, op het station uitchecken bij vervoerder Syntus en inchecken bij vervoerder NS. En daar ging het mis, ik had geen apart NS product op mijn kaart gezet.
Toen had ik dus een halfuur vertraging omdat ik dat product moest laden :(. Ik had er werkelijk geen moment bij stilgestaan dat de OV-automaat op het treinstation in mijn woonplaats, geen NS automaat was :(.

Op de terugreis weer geouwehoer, de incheckpaal gaf aan dat ik niet genoeg saldo had terwijl ik zeker wist dat het genoeg was. Dus toen durfde ik de trein niet in :'). Weer naar de automaat, saldo gecheckt, was gewoon voldoende (11 euro, 10 is voor Syntus voldoende) maar inchecken, ho maar. Toen maar saldo bijgeladen tot 20 euro en toen was het wel goed. Weer een halfuur vertraging dus :') .

En nu is mijn kaart verlopen en staat er nog minder dan 5 euro op.
Voor die 2, 3 keer per jaar dat ik met de trein reis koop ik wel een e-ticket of een eenmalige kaart, dan maar een euro meer betalen. Het is mij het gedoe niet waard.

Ik kan me voorstellen dat het voor mensen die dagelijks met het ov reizen wel voldoet, maar voor incidentele reizigers is het geen fijne oplossing. Zeker niet als je zoals ik per definitie van meerdere vervoerders gebruik moet maken (op station Oldenzaal komt alleen Syntus, vanaf Hengelo is het NS).
Ik ben incidenteel treinreiziger, maar heb wel een OVchip met abbo voor mijn busreizen. Je moet hem inderdaad een keer goed instellen, en dan is het ook wel lekker voor incidentele treinreizen aangezien hij standaard in mijn portomonee zit.

Als je helemaal amper met het OV te maken hebt kan ik me voorstellen dat het omslachtig is, zeker in het begin.
pi_153130175
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 16:26 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Als je helemaal amper met het OV te maken hebt kan ik me voorstellen dat het omslachtig is, zeker in het begin.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

HIERMEE SLA JE DE SPIJKER OP ZIJN KOP

iemand moet van a naar b reizen,,,dat lijkt me niet zo moeilijk

maar het huidige ov systeem heeft het systeem zo belachelijk ingewikkeld gemaakt dat niemand er geen klote meer van snapt. DE VERVOERSMAATSCHAPPIJen zelf snappen het volgens mij ook niet eens

conclusie de strippenkaart en papieren kaartje was beter, dan had je dat gezeik allemaal niet.
pi_153130261
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 16:41 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

HIERMEE SLA JE DE SPIJKER OP ZIJN KOP

iemand moet van a naar b reizen,,,dat lijkt me niet zo moeilijk

maar het huidige ov systeem heeft het systeem zo belachelijk ingewikkeld gemaakt dat niemand er geen klote meer van snapt. DE VERVOERSMAATSCHAPPIJen zelf snappen het volgens mij ook niet eens

conclusie de strippenkaart en papieren kaartje was beter, dan had je dat gezeik allemaal niet.
Ja, als je inderdaad slechts 1x of 2x per jaar een keer in een bus tram of trein stapt is een kaartje kopen makkelijker. Dat ontken ik ook niet :)
pi_153130344
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 16:43 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, als je inderdaad slechts 1x of 2x per jaar een keer in een bus tram of trein stapt is een kaartje kopen makkelijker. Dat ontken ik ook niet :)
allemaal onzin

dit probleem blijft zich voordoen, de hoeveelheid reizen maakt geen klote uit

Wat denk je van al die bejaarden in dit land, en de vergrijzing neemt maar toe, die snappen het na 100 keer nog niet.
Vreoger kochten ze gewoon een kaartje no problems maar nu ..... :r
pi_153130504
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 16:45 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

allemaal onzin

dit probleem blijft zich voordoen, de hoeveelheid reizen maakt geen klote uit

Wat denk je van al die bejaarden in dit land, en de vergrijzing neemt maar toe, die snappen het na 100 keer nog niet.
Vreoger kochten ze gewoon een kaartje no problems maar nu ..... :r
Neehoor, ik reis sporadisch met trein en vaak met de bus, ik vind het prettig werken.

En tja, ouderen kunnen met wel meer dingen niet meer meekomen. Internetbankieren etc. Dat maakt het niet direct een slecht systeem.
pi_153130542
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 16:48 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Neehoor, ik reis sporadisch met trein en vaak met de bus, ik vind het prettig werken.

En tja, ouderen kunnen met wel meer dingen niet meer meekomen. Internetbankieren etc. Dat maakt het niet direct een slecht systeem.
lul niet jij bent NS medewerker
pi_153130734
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 16:49 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

lul niet jij bent NS medewerker
Ik zit in het vervoer inderdaad, maar niet het OV ;)
  zondag 31 mei 2015 @ 16:57:01 #279
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_153130875
Ik reis dus echt 2, 3 keer per jaar met de trein, verder zie ik het OV nooit meer van binnen :+.

In Parijs wel de hele tijd met de metro geweest, dat vond ik wel heel makkelijk. We hadden een kaartje waarmee je drie dagen onbeperkt kon reizen. Liep als een trein (haha) :) .
Maar dan heb je ook niet met meerdere vervoerders te maken en in- en uitchecken is bij ieder station hetzelfde. Bij het poortje.

Ik vind die poortjes hier nog niet eens zo'n slecht idee, als dat overal zou zijn.
Maar dat geouwehoer als je met verschillende vervoerders reist, daar moeten ze echt iets op verzinnen. Las dat er een pilot in Amersfoort (?) daarmee kwam, ik hoop dat die snel succesvol blijkt te zijn. Misschien dat ik dan toch weer een ov chipkaart aanschaf :P.
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 16:48 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik ben nog maar 35 :( maar voordat ik de ov chipkaart dus helemaal had doorgrond, was ik twee keer een halfuur vertraging rijker :P.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 31 mei 2015 @ 17:02:33 #280
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153131093
quote:

[..]

Ook nogal raar ja. Zelfs als je een abo hebt moet je scannen. Want stel je voor dat de databases niet 100% correct zijn, wat een DRAMA. :'(
En dus beboeten ze reizigers die een abo hebben en niet scannen. In andere landen heet dat maffia, in Nederland heet het de NS of de RET.
#NoDAPL
pi_153131293
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook nogal raar ja. Zelfs als je een abo hebt moet je scannen. Want stel je voor dat de databases niet 100% correct zijn, wat een DRAMA. :'(
En dus beboeten ze reizigers die een abo hebben en niet scannen. In andere landen heet dat maffia, in Nederland heet het de NS of de RET.
Ja, en als ik een parkeervergunning heb en ik leg hem niet zichtbaar neer krijg ik ook een boete. Parkeerbeheer mafia.
pi_153131432
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, en als ik een parkeervergunning heb en ik leg hem niet zichtbaar neer krijg ik ook een boete. Parkeerbeheer mafia.
Precies, zichtbaar neerleggen is genoeg, je hoeft dus niet eerst die vergunning te gaan scannen.
Net zoals het tot voor kort genoeg was om gewoon je NS-kaart te laten zien, want daar stond groot op gedrukt wat voor abonnement op die kaart stond.
pi_153131524
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Precies, zichtbaar neerleggen is genoeg, je hoeft dus niet eerst die vergunning te gaan scannen.
Net zoals het tot voor kort genoeg was om gewoon je NS-kaart te laten zien, want daar stond groot op gedrukt wat voor abonnement op die kaart stond.
Ja, maar de controlemiddelen veranderen dus. Minder controles in de trein, maar dan moet je dus wel je abonnement controleren bij een poortje.
pi_153131533
quote:

[..]

Je vergelijking gaat mank. En je hoeft niet alles goed proberen te praten.
Dat met die abonnementen is zo krom als een hoepel. Daar zou je het gewoon mee eens kunnen zijn, toch?
  zondag 31 mei 2015 @ 17:12:56 #285
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153131558
quote:

[..]

Aangezien de boete niet wordt kwijtgescholden als je achteraf bewijst dat je een vergunning hebt mag je dat rustig zeggen ja. In het geval van de trein/tram is het nog wat erger. Er is een mens van vlees en bloed die op dat moment gemakkelijk kan vaststellen dat je een abo hebt, dan kan je ook dat doen in plaats van een boete te geven.
#NoDAPL
pi_153131569
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:12 schreef NewHorizon het volgende:
Ja, maar de controlemiddelen veranderen dus.
En dit is ook tenenkrommend... Wat nou "dus"? In wiens voordeel is dit?
  zondag 31 mei 2015 @ 17:14:22 #287
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153131602
quote:

[..]

Ja, maar de controlemiddelen veranderen dus. Minder controles in de trein, maar dan moet je dus wel je abonnement controleren bij een poortje.
Er gaan helemaal niet minder controles komen in de trein aangezien dan het zwartrijden toeneemt. Geen poortje voorkomt dat aangezien je zo meeloopt met een ander en zo over een poortje heenspringt, om nog maar te zwijgen over andere manieren om op het station te geraken (een perifeer stationnetje, elders het spoor opgaan en een stukje wandelen). Belangrijker dan dat: momenteel is die controle met de mens er wel en het is toch echt de mens die de boete uitschrijft terwijl hij ziet dat de reiziger een abo heeft. Het is nog krommer dan een banaan.
#NoDAPL
pi_153131604
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Aangezien de boete niet wordt kwijtgescholden als je achteraf bewijst dat je een vergunning hebt mag je dat rustig zeggen ja. In het geval van de trein/tram is het nog wat erger. Er is een mens van vlees en bloed die op dat moment gemakkelijk kan vaststellen dat je een abo hebt, dan kan je ook dat doen in plaats van een boete te geven.
Heeft de politiek hier niet wat over gezegd trouwens?
  zondag 31 mei 2015 @ 17:15:41 #289
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153131664
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:14 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Heeft de politiek hier niet wat over gezegd trouwens?
Dat heb ik niet meegekregen.
#NoDAPL
pi_153131678
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er gaan helemaal niet minder controles komen in de trein aangezien dan het zwartrijden toeneemt. Geen poortje voorkomt dat aangezien je zo meeloopt met een ander en zo over een poortje heenspringt, om nog maar te zwijgen over andere manieren om op het station te geraken (zo heel erg moeilijk is het niet om elders het spoor op te gaan en een stukje te wandelen.
Dat denk ik dus niet, maar dat zal de toekomst uitwijzen. Het werpt ieder geval een grotere drempel op dan zomaar de trein in kunnen stappen zonder kaartje.
pi_153131725
quote:

[..]

Had het dan gelaten zoals bij de oude abonnementen (Jaartrajectkaart en OV-jaarkaart): nog steeds duidelijk zichtbaar op de kaart om wat voor abonnement het gaat zodat de betalende reiziger nooit abusievelijk voor zwartrijder kan worden aangezien maar wel een sleutelfunctie waarmee de poortjes kunnen worden geopend.
  zondag 31 mei 2015 @ 17:17:35 #292
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153131735
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:16 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat denk ik dus niet, maar dat zal de toekomst uitwijzen. Het werpt ieder geval een grotere drempel op dan zomaar de trein in kunnen stappen zonder kaartje.
Het punt is dat nu een mens de boete uitschrijft terwijl die mens op dat moment zwart op wit ziet staan dat die persoon een abo heeft. Normaal gesproken wordt dat diefstal genoemd.
#NoDAPL
pi_153131778
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het punt is dat nu een mens de boete uitschrijft terwijl die mens op dat moment zwart op wit ziet staan dat die persoon een abo heeft. Normaal gesproken wordt dat diefstal genoemd.
Nouja, inchecken was natuurlijk een reisvoorwaarde geworden, waar je niet aan voldaan hebt.
Maargoed, dat is wel een kromme redenatie, ben ik met je eens.

En meerderen zijn dat: http://www.nu.nl/politiek(...)et-ov-jaarkaart.html
pi_153131993
quote:

[..]

Een "normaal" bedrijf zou er niet mee wegkomen om haar uiterst gewaardeerde klandizie die vaak RUIM 5000 EURO per jaar aftikt op zo'n manier te schofferen. Dat zegt voldoende lijkt me.
pi_153132238
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Een "normaal" bedrijf zou er niet mee wegkomen om haar uiterst gewaardeerde klandizie die vaak RUIM 5000 EURO per jaar aftikt op zo'n manier te schofferen. Dat zegt voldoende lijkt me.
Het openbaar vervoer in nederland kan je niet meer normaal noemen
  zondag 31 mei 2015 @ 17:35:08 #296
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153132250
quote:

[..]

Wat een idee, lijkt me briljant.
pi_153132256
quote:

[..]

Kwamen ze toch ook niet mee weg? Of vergis ik me?
pi_153132284
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:35 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Kwamen ze toch ook niet mee weg? Of vergis ik me?
zal niet de eerste keer zijjn dat jij je vergist hier
pi_153132298
quote:

[..]

het zijn associalen net als al die mafketels die in het openbaar vervoer werken
pi_153132307
quote:

[..]

diefstal is normaal op monopolisten
pi_153132324
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Had het dan gelaten zoals bij de oude abonnementen (Jaartrajectkaart en OV-jaarkaart): nog steeds duidelijk zichtbaar op de kaart om wat voor abonnement het gaat zodat de betalende reiziger nooit abusievelijk voor zwartrijder kan worden aangezien maar wel een sleutelfunctie waarmee de poortjes kunnen worden geopend.
het zijn gewoon mafketels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')