Lijkt me maar vreemd om maar dingen te moeten gaan bedenken omdat het kan voor het bedrijf ipv dat men naar de gebruikers kijkt wat die willen en wat handig voor hun zou zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:24 schreef De_Kaas het volgende:
Lijkt me echt heerlijk werk om deel uit te maken van de NS-taskforce die features bedenkt die voor praktisch heel Nederland nuttig zijn, maar een handjevol internethelden compleet uit hun dak laten gaan.
In praktisch heel Nederland rijdt de NS, wat boemel-lijntjes daargelaten door Arriva en Veolia.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lijkt me maar vreemd om maar dingen te moeten gaan bedenken omdat het kan voor het bedrijf ipv dat men naar de gebruikers kijkt wat die willen en wat handig voor hun zou zijn.
Jij vindt het dus heel normaal dat men ooit bedacht heeft dat je nu per trein vervoerder moet in en uitchecken bij eedn overstap waarbij je vroeger gewoon met 1 kaartje klaar was. Jij vindt het normaal dat men bij de implementatie in eerste instantie bij het in en uitchecken per vervoerder de reis voor de consument stukken duurder werd als hij die ov-chipkaart gebruikte. Dat er door de 2e kamer een verplichting gekomen is dat dit niet mocht.
Maar blijkbaar vinden sommige hier dat klagen over de uitvoering ook al meteen gelijk staat met compleet tegen die kaart zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:41 schreef kalinhos het volgende:
[..]
In praktisch heel Nederland rijdt de NS, wat boemel-lijntjes daargelaten door Arriva en Veolia.
Het in- en uitchecken per vervoerder vind ik ook een stompzinnig iets. Dat maakt niet dta het idee van de ov-chipkaar (1 kaart voor alle OV) opeens heel slecht is ofzo. De uitvoering kan alleen beter.
Ik heb ook een internetverbinding. Leg mij eens uit wat je dan gebruikt in plaats van een pasfoto en hoe je het daar krijgt? Moet ik voor de NS even een webcam aanschaffen voor eenmalig gebruik?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:15 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het hoeft geen pasfoto te zijn. Daarbij zijn wij het land met ongeveer de hoogste internetdichtheid ter wereld en kent praktisch iedereen tussen de 5 en 75 wel íemand met een internetverbinding die het online voor je kan aanvragen.
Heel veel stations, de thuisbasis is die in Eindhoven, de vijfde stad van Nederland, ik heb daar meerdere keren hele lange rijen gezien.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:15 schreef kalinhos het volgende:
Ik vraag me ook af welke NS-balies jij bezoekt. Op de kleine stations staan ze niet en op de grote ben je (muv Amsterdam Centraal wellicht) binnen no-time aan de beurt.
Ik heb gewoon een vakantiefoto gepakt en daar mijn hoofd uit geknipt. Je hebt vast wel ergens een foto van je zelf lijkt mequote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb ook een internetverbinding. Leg mij eens uit wat je dan gebruikt in plaats van een pasfoto en hoe je het daar krijgt? Moet ik voor de NS even een webcam aanschaffen voor eenmalig gebruik?
Hoe je het wendt of keert, het aanvragen van dat ding is meer moeite dan eventjes een kaartje kopen uit een automaat en zo vaak reizen de meeste mensen niet met de trein, zo gauw je veel reist dan schaf je toch al een personaliseerd abo aan. Die OV-chipkaart is een klantonvriendelijk ding, het is duidelijk dat veel klanten er zo over denken. Dat anderen - in het geval van NewHorizon allicht om zakelijke redenen (werknemer van ...) - het handig vinden dat is prima maar val de rest van de klanten die het een kloteding vindt er niet mee lastig. Er is geen enkele reden om het papieren kaartje zonder chip niet te laten bestaan naast dat OV-onding.
Wel de Eiffeltoren op de achtergrond er af geknipt?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:32 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een vakantiefoto gepakt en daar mijn hoofd uit geknipt.
Die zone berekening hoefde je alleen in trams en metro's te maken, bij de buschauffeur kon je vaak wel zeggen waar je naar toe wilt waarna hij netjes het aantal strippen stempelde.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:32 schreef kalinhos het volgende:
Ik persoonlijk vond de strippenkaart meer een gedoe. Moest je dat ding weer eerst kopen op het postkantoor (of het abonnement bv, moest je ook op 't postkantoor halen) en daarna weer gaan rekenen hoeveel zone's je reis eigenlijk is.
Ah ok dat wist ik niet. Ik reisde incidenteel met de bus en toen vond ik 't maar een gedoe. Het was toch ook duurder als je betaalde bij de chauffeur ipv van tevoren een strippenkaart haalde?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die zone berekening hoefde je alleen in trams en metro's te maken, bij de buschauffeur kon je vaak wel zeggen waar je naar toe wilt waarna hij netjes het aantal strippen stempelde.
Bij de overgang van zone's naar afrekening per kilometer zijn vooral de mensen die stukjes in steden reizen flink genaaid omdat vaak een hele stad 1 zone was met het midden bij het treinstation. Ik was in nijmegen altijd maar 2 strippen kwijt dat was omgerekend 1 euro, nu met de ovchipkaart ben ik voor dezelfde reis opeens 1.63 kwijt.
Dat idd wel, nu is het soms het geval dat je bij sommige vervoerders bij de chauffeur of automaat een retourkaartje kan kopen wat omgerekend (veel) goedkoper is als afrekenen met je ov-chipkaart.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:47 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ah ok dat wist ik niet. Ik reisde incidenteel met de bus en toen vond ik 't maar een gedoe. Het was toch ook duurder als je betaalde bij de chauffeur ipv van tevoren een strippenkaart haalde?
Maar als het dus goedkoper was om het vooraf te regelen, was je toch alsnog meer tijd kwijt dan met een OV-kaart? Oké, het is wel goedkoper. Maar als je uit gaat van het gemak, is het dus iets duurder om het gemakkelijk te maken.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat idd wel, nu is het soms het geval dat je bij sommige vervoerders bij de chauffeur of automaat een retourkaartje kan kopen wat omgerekend (veel) goedkoper is als afrekenen met je ov-chipkaart.
Ik had gestort en zou het op het pasje activeren, maar er gebeurde niets. Ik stond toch echt bij de paal die op het door hun getoonde kaartje aangegeven was. Maar ik moest dus naar een andere paalsoort. Aan de telefoon gaven ze toe, dat het fout aangeven was. Maar mijn OV-rit-dag was al weer voorbij toen me de juiste informatie gegeven werd. Echt verschrikkelijk en misschien moet dat opnieuw langs die omweg als ik op een keer de trein niet vermijden kan en dus voor heen en voor terug het treingeld ruim op de kaart moet hebben staan.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb ook een internetverbinding. Leg mij eens uit wat je dan gebruikt in plaats van een pasfoto en hoe je het daar krijgt? Moet ik voor de NS even een webcam aanschaffen voor eenmalig gebruik?
Hoe je het wendt of keert, het aanvragen van dat ding is meer moeite dan eventjes een kaartje kopen uit een automaat en zo vaak reizen de meeste mensen niet met de trein, zo gauw je veel reist dan schaf je toch al een personaliseerd abo aan. Die OV-chipkaart is een klantonvriendelijk ding, het is duidelijk dat veel klanten er zo over denken. Dat anderen - in het geval van NewHorizon allicht om zakelijke redenen (werknemer van ...) - het handig vinden dat is prima maar val de rest van de klanten die het een kloteding vindt er niet mee lastig. Er is geen enkele reden om het papieren kaartje zonder chip niet te laten bestaan naast dat OV-onding.
Dat kon je per internet opvragen en voor internet kon je dat bij de overige informatiepunten opvragen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:32 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een vakantiefoto gepakt en daar mijn hoofd uit geknipt. Je hebt vast wel ergens een foto van je zelf lijkt me
Voor incidentele reizen is het 1x een kleine moeite. Voor vaker dan 2x reizen heb je bijna je tijdwinst er al uit.
Kaartje had van mij ook prima mogen bestaan hoor, daar niet van. Tis vooral voor toeristen een gedoe. Heb nu 2x toeristen hier gehad dat ik ff een anonieme kaart van iemand moest lenen.
Ik persoonlijk vond de strippenkaart meer een gedoe. Moest je dat ding weer eerst kopen op het postkantoor (of het abonnement bv, moest je ook op 't postkantoor halen) en daarna weer gaan rekenen hoeveel zone's je reis eigenlijk is. Ik snap wel dat het voor mensen die al 100 jaar de strippenkaart en los treinkaartje gewend zijn dat makkelijker vonden - maar het is ook weer geen enorme rocket science om het in-checken en uit-checken door te krijgen.
Het bedrijf wat die OV-chipkaartjes verkoopt is de grote winnaar.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 01:16 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik had gestort en zou het op het pasje activeren, maar er gebeurde niets. Ik stond toch echt bij de paal die op het door hun getoonde kaartje aangegeven was. Maar ik moest dus naar een andere paalsoort. Aan de telefoon gaven ze toe, dat het fout aangeven was. Maar mijn OV-rit-dag was al weer voorbij toen me de juiste informatie gegeven werd. Echt verschrikkelijk en misschien moet dat opnieuw langs die omweg als ik op een keer de trein niet vermijden kan en dus voor heen en voor terug het treingeld ruim op de kaart moet hebben staan.
[..]
Dat kon je per internet opvragen en voor internet kon je dat bij de overige informatiepunten opvragen.
Strippenkaarten kopen kon o.a. op het postkantoor en bij de sigarenboer. En je blauwe en roze. De roze waren voelbaar goedkoper. Zorgen dat je de vervoersbewijzen hebt en klaar was je. Dus geen in- en uitchecken met pasje die snel beschadigd zullen zijn en voor 7,50 nieuw gekocht moeten worden. Belachelijk is dat. Je checkt in en even later weer uit. Ga je met dat pasje in de hand zitten? Steek je het in je zak of in je tas? En dan weer uitchecken. Bij de overstap opnieuw 2x. Laten vallen geeft gelijk problemen.
Jij hebt geen internetaansluiting?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat moet jij weten, het gaat er om dat er ook mensen die niet graag extra betalen voor dat piepklein beetje extra 'gemak'. Goh, wat een drama: maximaal 2 minuutjes erover doen om een papieren kaartje te kopen.![]()
Dat is zo verschrikkelijk ongemakkelijk in vergelijking met het moeten zoeken van iemand die pasfoto's maakt, pasfoto's laten maken, het naar een balie van de NS stappen, na 10 minuten eindelijk eens aan de beurt te komen, een OV-chipkaart te kopen en die een week later op te halen na weer 10 minuten in de rij te hebben gestaan? Serieus?![]()
Werk jij voor de NS of dat bedrijf wat die OV-chipkaart maakt?
Je kan mensen prima van station halen zonder in te checken, je kan alleen niet op het perron wachten. Lijkt mij een typisch gevalletje van problemen zoeken die er niet zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:29 schreef robin007bond het volgende:
Die poortjes xijn zo vreselijk.
Je kunt dan niet eens meer mensen van het station halem zonder in te checken.
Nu moet je genoeg saldo op je kaart hebben staan. Het saldo welke je met een omweg en vertraging kan controleren. Of verplicht het automatisch opladen aan hebben staan. Een strippenkaart kon je fysiek bekijken en als je een nieuwe 15 strippenkaart had moest je wel heel vreemde uitzonderlijke busreizen gaan ondernemen om deze in 1 dag op te maken, ging je heel vaak met de bus dan kon je nog een 45 strippenkaart aanschaffen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:08 schreef computergirl het volgende:
Ik vond het zelf vreselijk lastig met de bus reizen in de strippenkaart tijd. Als ik dan op zondag naar een of ander gehucht op de Veluwe wilde moest ik van te voren aan denken om genoeg strippenkaarten in te slaan voor heen en terug weg. Even spontaan een eind met OV anders dan de trein ging toen veel lastiger.
Romantisch op je partner wachten op het perron kan dus niet meer...quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je kan mensen prima van station halen zonder in te checken, je kan alleen niet op het perron wachten. Lijkt mij een typisch gevalletje van problemen zoeken die er niet zijn.
Ik woon in een klein stadje en zelfs hier doen ze de moeite om poortjes te bouwen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Beetje als de metro in Parijs. Betwijfel of het er echt veiliger van wordt. Iemand die wil glipt er toch wel door.
Ik stap uit, kijk om me heen, en even voel ik mij alleen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Romantisch op je partner wachten op het perron kan dus niet meer...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |