abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153034334
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:56 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Doe ik allemaal in een seconde en op wat ouderen na zie ik het ook nooit anders. Je ziet die informatie toch gewoon tijdens het passeren?

Maar ik vind het zo ook wel genoeg overigens, jij wil het een slecht systeem vinden en weigert sowieso te erkennen dat het efficiënter is en instappen nu zoveel sneller gaat dat je per saldo veel minder tijd kwijt bent, dat ik m'n interesse in deze discussie eerlijk gezegd verloren heb. :P
Dan behoor ik tot de ouderen en tijdens het passeren en het bekijken van ovkaartschermen in "breng" en "arriva" bussen die ik sporadisch gebruik hangen op buikhoogte met een horizontaal scherm. Leuk voor dwergen dat die het zo kunnen zien maar ik kan dat echt niet zo in een splitseconde zien.

Blijkbaar moet iedereen maar mee met stompzinnig ingevoerde automatisering en als je er opmerkingen over maakt ben je tegen het systeem. :') Nee ik ben niet tegen dit systeem maar wel tegen de manier van uitrol en hoe er met klanten wordt omgegaan.
pi_153035006
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik reis gratis en wil graag direct checken dat dat inderdaad het geval is.
Het komt namelijk regelmatig voor dat door onjuiste plaatsbepaling van de in/uitcheckapparatuur in de bus toch ten onrechte geld in rekening wordt gebracht.
Want de ov-chipkaart is op zo'n wijze geïmplementeerd dat de reiziger altijd mag dokken in geval van twijfel.
die paal heeft alleen in jouw geval dan een 'direct geld terug' optie?
Wat bereik je ermee door aan de paal te constateren dat het niet goed is gegaan, en in welk percentage van je reizen gaat het mis?
pi_153035256
quote:
die paal heeft alleen in jouw geval dan een 'direct geld terug' optie?
Wat bereik je ermee door aan de paal te constateren dat het niet goed is gegaan, en in welk percentage van je reizen gaat het mis?
Ondanks dat ik met mijn abonnement gratis reis, mag ik met een negatief saldo niet inchecken. Als ik door een fout in die paal op een negatief saldo terechtkom, zal ik dus direct geld moeten bijstorten en dan schiet het niet erg op als dat pas 2 dagen later een keer online is terug te vinden.
De frequentie waarin het fout gaat wisselt nogal, soms gaat het een maand lang goed, daarna gaat het weer drie keer fout in 1 week. Ik schat dat dit me zo'n 20 keer per jaar overkomt (wat ik dus 20 keer te veel vind).
pi_153035323
Ik heb 9 maanden met een OV-kaart gereisd zakelijjk en nu af en toe nog privé. Het is bij mij nog nooi foutgegaan dat ik ineens ergens ten onrechte ergens geld in rekening werd gebracht.
Heb 1x ingecheckt bij NS ipv Arriva. 1 tweetje naar NS en de 10,- werd keurig binnen 48u op mn rekening gestort.

Reisde voornamelijk Randstad, Utrecht, Amsterdam, Dordrecht, Rotterdam. Nooit geen problemen gehad.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_153036159
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:05 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb 9 maanden met een OV-kaart gereisd zakelijjk en nu af en toe nog privé. Het is bij mij nog nooi foutgegaan dat ik ineens ergens ten onrechte ergens geld in rekening werd gebracht.
Heb 1x ingecheckt bij NS ipv Arriva. 1 tweetje naar NS en de 10,- werd keurig binnen 48u op mn rekening gestort.

Reisde voornamelijk Randstad, Utrecht, Amsterdam, Dordrecht, Rotterdam. Nooit geen problemen gehad.
Waren er ook bus en tram reizen bij of alleen maar in en uit gecheckt bij vaste palen?
pi_153036264
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen minder handelingen prettiger vindt dan meer handelingen.
Ik denk dat iedereen het juiste bedrag betalen prettiger vindt dan te veel betalen en achteraf moeten proberen het onterecht in rekening gebrachte bedrag terug te krijgen.
Als jij er niet op achteruit bent gegaan, dan mag je jezelf daar bijzonder gelukkig mee prijzen, maar dat is nog geen reden om het richting degenen die er wel op achteruit zijn gegaan af te doen als een kwestie van smaak.
Ik betaal graag extra voor extra gemak (een investering van ¤7,50 en ¤2,50 als ik ooit stop met het OV). Met mij nog vele anderen.

Uiteraard zijn er ook mensen die dat niet willen, begrijp ik ook wel. Ik begrijp dan ook prima dat het voor die mensen vervelend is.

Maar in mijn situatie is het OV reizen vele malen makkelijker geworden. Ik spring overal in de trein, bus, tram, zonder ergens aandacht aan te hoeven besteden. Geen rijen bij kaartjesautomaten meer. Abonnementen kan ik allemaal op hetzelfde pasje zetten, en het systeem verrekend automatisch. Dalijk ook een stuk minder controles in de trein, dus lekker tukken met mijn oortjes in. ^O^
pi_153037185
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waren er ook bus en tram reizen bij of alleen maar in en uit gecheckt bij vaste palen?
In Utrecht bus en trein. Rdam en Den Haag ook Tram. In Dordrecht tevens ook nog waterbus :7
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_153039241
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:40 schreef NewHorizon het volgende:

[..]
Abonnementen kan ik allemaal op hetzelfde pasje zetten, en het systeem verrekend automatisch.
Dan heb je mazzel. Als ik Traject Vrij zou willen combineren met Weekend Vrij dan kan dat niet op dezelfde kaart omdat de NS die combinatie te ingewikkeld vindt en moet ik heel onhandig met twee, op het oog identieke, ov-chipkaarten gaan reizen.
pi_153039379
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel. Als ik Traject Vrij zou willen combineren met Weekend Vrij dan kan dat niet op dezelfde kaart omdat de NS die combinatie te ingewikkeld vindt en moet ik heel onhandig met twee, op het oog identieke, ov-chipkaarten gaan reizen.
Dat is wel slecht inderdaad zeg.
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:37:23 #110
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_153043967
Wat een vieze flikkers zijn de NS. Elke keer maar weer de prijzen verhogen om de faal van de Fyra op ons af te schuiven.

Hele Fyra debable is misselijkmakend hoe NS dit heeft kunnen presteren met de aanschaf en begroting.

Weg met NS en geef het spoor weer terug aan de overheid. Vuile mensen zijm het bah. Ben er goed ziek van dit armoedig tafereel.
pi_153046596
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:37 schreef 10minuteman het volgende:
Wat een vieze flikkers zijn de NS. Elke keer maar weer de prijzen verhogen om de faal van de Fyra op ons af te schuiven.

Hele Fyra debable is misselijkmakend hoe NS dit heeft kunnen presteren met de aanschaf en begroting.

Weg met NS en geef het spoor weer terug aan de overheid. Vuile mensen zijm het bah. Ben er goed ziek van dit armoedig tafereel.
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 28 mei 2015 @ 18:39:56 #112
423158 hont12
hahahaha ja man hahah joe
pi_153046662
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:37 schreef 10minuteman het volgende:

De Nederlandse Staat is 100% eigenaar van de NS, lol.
  donderdag 28 mei 2015 @ 18:59:11 #113
434872 10minuteman
pi_153047188
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:39 schreef hont12 het volgende:

[..]

De Nederlandse Staat is 100% eigenaar van de NS, lol.
No, prorail is dit. Deel aandelen ns is nog overheid maar dat maakt ze nog geen eigenaar druif
pi_153047519
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:59 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

No, prorail is dit. Deel aandelen ns is nog overheid maar dat maakt ze nog geen eigenaar druif
Eh, jawel.
Sowieso is de NS altijd al een N.V. (in overheidseigendom) geweest, ook voor de "privatisering". Het enige wat er toen veranderd is, is dat alle rails van die N.V. naar ProRail zijn overgeheveld (en dus juist dichter naar de overheid toe ging!) en dat andere bedrijven dan NS ook op (een deel van) die rails mogen rijden. Er is niks geprivatiseerd in de zin van dat de overheid iets heeft verkocht.
pi_153047648
quote:

[..]

De Staat is 100% eigenaar van NS. Prorail is een dochter van Railinfratrust BV, en daarvan zijn weer 100% van de aandelen in handen van... Precies. De Staat.
pi_153047730
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:28 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

daar komen straks ook poortjes
Er komen lang niet overal poortjes, maar bij 82 van de 400+ stations in totaal. Op Den Haag kan dat ook helemaal niet trouwens, als je naar de indeling van het station kijkt.
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:30:26 #117
434872 10minuteman
pi_153048274
Ja oke, als je het zo ziet dan ben ik het mee eens :)
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:34:21 #118
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153048394
Godverdomme, iedereen altijd maar een beetje vieze flikkers als scheldwoord gebruiken voor van alles en nog wat. Vind ik als bruinwerker maar beledigend.
  donderdag 28 mei 2015 @ 20:13:17 #119
423158 hont12
hahahaha ja man hahah joe
pi_153049496
quote:

[..]

Wie is hier de druif nu?
:') mongool
pi_153060690
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:51 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

¤ 20 ;) Allemaal zogenaamd in naam der veiligheid - maar tot dusver is de NS vooral trots op de grote hoeveelheid boetes die ze hebben kunnen uitschrijven. Dat al die zwartrijders dus wel gewoon in de trein zaten en aldaar een conducteur hadden kunnen molesteren is iets waar ze het niet over willen hebben ;)
10 euro ;)
pi_153061674
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 02:18 schreef Donnis het volgende:

[..]

10 euro ;)
afhankelijk van de kaart soort 10 of 20 euro. ;)
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:51:24 #122
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153066963
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:40 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik betaal graag extra voor extra gemak
Dat moet jij weten, het gaat er om dat er ook mensen die niet graag extra betalen voor dat piepklein beetje extra 'gemak'. Goh, wat een drama: maximaal 2 minuutjes erover doen om een papieren kaartje te kopen. :'(
Dat is zo verschrikkelijk ongemakkelijk in vergelijking met het moeten zoeken van iemand die pasfoto's maakt, pasfoto's laten maken, het naar een balie van de NS stappen, na 10 minuten eindelijk eens aan de beurt te komen, een OV-chipkaart te kopen en die een week later op te halen na weer 10 minuten in de rij te hebben gestaan? Serieus? :s)
Werk jij voor de NS of dat bedrijf wat die OV-chipkaart maakt?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153067646
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat moet jij weten, het gaat er om dat er ook mensen die niet graag extra betalen voor dat piepklein beetje extra 'gemak'. Goh, wat een drama: maximaal 2 minuutjes erover doen om een papieren kaartje te kopen. :'(
Dat is zo verschrikkelijk ongemakkelijk in vergelijking met het moeten zoeken van iemand die pasfoto's maakt, pasfoto's laten maken, het naar een balie van de NS stappen, na 10 minuten eindelijk eens aan de beurt te komen, een OV-chipkaart te kopen en die een week later op te halen na weer 10 minuten in de rij te hebben gestaan? Serieus? :s)
Het hoeft geen pasfoto te zijn. Daarbij zijn wij het land met ongeveer de hoogste internetdichtheid ter wereld en kent praktisch iedereen tussen de 5 en 75 wel íemand met een internetverbinding die het online voor je kan aanvragen.

Het hele proces van aanvragen kostte me max 15 minuten en toen nog 15 seconden om de envelop (2 dagen later!) te openen waar de kaart in zat. Poeh poeh, wat een moeite :')

Ik vraag me ook af welke NS-balies jij bezoekt. Op de kleine stations staan ze niet en op de grote ben je (muv Amsterdam Centraal wellicht) binnen no-time aan de beurt.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:24:33 #124
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153067874
Lijkt me echt heerlijk werk om deel uit te maken van de NS-taskforce die features bedenkt die voor praktisch heel Nederland nuttig zijn, maar een handjevol internethelden compleet uit hun dak laten gaan.
pi_153067962
Was dit forum er 30 jaar terug geweest zou het gaan over de grote faal die pinautomaten wel niet blijken te zijn geweest. Moet je helemaal eenpasje aanvragen, en moet je maar afwachten of er ook het juiste bedrag uit de muur komt...!
pi_153068264
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:24 schreef De_Kaas het volgende:
Lijkt me echt heerlijk werk om deel uit te maken van de NS-taskforce die features bedenkt die voor praktisch heel Nederland nuttig zijn, maar een handjevol internethelden compleet uit hun dak laten gaan.
Lijkt me maar vreemd om maar dingen te moeten gaan bedenken omdat het kan voor het bedrijf ipv dat men naar de gebruikers kijkt wat die willen en wat handig voor hun zou zijn.

Jij vindt het dus heel normaal dat men ooit bedacht heeft dat je nu per trein vervoerder moet in en uitchecken bij eedn overstap waarbij je vroeger gewoon met 1 kaartje klaar was. Jij vindt het normaal dat men bij de implementatie in eerste instantie bij het in en uitchecken per vervoerder de reis voor de consument stukken duurder werd als hij die ov-chipkaart gebruikte. Dat er door de 2e kamer een verplichting gekomen is dat dit niet mocht.
pi_153068347
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Lijkt me maar vreemd om maar dingen te moeten gaan bedenken omdat het kan voor het bedrijf ipv dat men naar de gebruikers kijkt wat die willen en wat handig voor hun zou zijn.

Jij vindt het dus heel normaal dat men ooit bedacht heeft dat je nu per trein vervoerder moet in en uitchecken bij eedn overstap waarbij je vroeger gewoon met 1 kaartje klaar was. Jij vindt het normaal dat men bij de implementatie in eerste instantie bij het in en uitchecken per vervoerder de reis voor de consument stukken duurder werd als hij die ov-chipkaart gebruikte. Dat er door de 2e kamer een verplichting gekomen is dat dit niet mocht.
In praktisch heel Nederland rijdt de NS, wat boemel-lijntjes daargelaten door Arriva en Veolia.

Het in- en uitchecken per vervoerder vind ik ook een stompzinnig iets. Dat maakt niet dta het idee van de ov-chipkaar (1 kaart voor alle OV) opeens heel slecht is ofzo. De uitvoering kan alleen beter.
pi_153068618
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:41 schreef kalinhos het volgende:

[..]

In praktisch heel Nederland rijdt de NS, wat boemel-lijntjes daargelaten door Arriva en Veolia.

Het in- en uitchecken per vervoerder vind ik ook een stompzinnig iets. Dat maakt niet dta het idee van de ov-chipkaar (1 kaart voor alle OV) opeens heel slecht is ofzo. De uitvoering kan alleen beter.
Maar blijkbaar vinden sommige hier dat klagen over de uitvoering ook al meteen gelijk staat met compleet tegen die kaart zijn.

De uitvoering kon vanaf de start op veel stukken veel beter en dat is gewoon het stompzinnige aan dit hele project dat bij de invoering in het begin zoveel te voorkomen fouten gemaakt zijn, vervolgens de arrogante vervoerders ze nog niet eens op eigen intiatief eruit gehaald hebben maar pas onder dwang van de politiek. Zoals ik al eerder schreef die OV kaart lijkt voor mij eerder ingevoerd voor de vervoerders maar niet voor het klanten gemak.

1 van de belangrijke argumenten om die ov chipkaart in te voeren voor de vervoerders was dat men de verdeling van de OV-gelden niet eerlijk vond, dus daarom moest elke vervoerder kunnen registreren hoeveel mensen er op een lijn gereden heeft. Als dadelijk het in en uitchecken per trein alleen nog maar bij het begin en eind station hoeft is dat argument ook alweer niet meer geldig.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:56:58 #129
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153068785
Ik dacht dat je alles aan die kaart vervelend vond Basp, dat het niet helemaal lekker is uitgevoerd is wel een terechte nuance. Hoewel ik het wel volstrekt normaal vind dat als ik ergens in de provincie overstap van een intercity op een lokaal treintje, dat ik even langs die paal moet lopen. In een winkelcentrum reken je ook niet 1x af voor kleding die je bij twee verschillende winkels koopt.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:15:32 #130
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153075493
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:15 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Het hoeft geen pasfoto te zijn. Daarbij zijn wij het land met ongeveer de hoogste internetdichtheid ter wereld en kent praktisch iedereen tussen de 5 en 75 wel íemand met een internetverbinding die het online voor je kan aanvragen.
Ik heb ook een internetverbinding. Leg mij eens uit wat je dan gebruikt in plaats van een pasfoto en hoe je het daar krijgt? Moet ik voor de NS even een webcam aanschaffen voor eenmalig gebruik? :')

Hoe je het wendt of keert, het aanvragen van dat ding is meer moeite dan eventjes een kaartje kopen uit een automaat en zo vaak reizen de meeste mensen niet met de trein, zo gauw je veel reist dan schaf je toch al een personaliseerd abo aan. Die OV-chipkaart is een klantonvriendelijk ding, het is duidelijk dat veel klanten er zo over denken. Dat anderen - in het geval van NewHorizon allicht om zakelijke redenen (werknemer van ...) - het handig vinden dat is prima maar val de rest van de klanten die het een kloteding vindt er niet mee lastig. Er is geen enkele reden om het papieren kaartje zonder chip niet te laten bestaan naast dat OV-onding.
#NoDAPL
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:16:12 #131
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153075516
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:15 schreef kalinhos het volgende:
Ik vraag me ook af welke NS-balies jij bezoekt. Op de kleine stations staan ze niet en op de grote ben je (muv Amsterdam Centraal wellicht) binnen no-time aan de beurt.
Heel veel stations, de thuisbasis is die in Eindhoven, de vijfde stad van Nederland, ik heb daar meerdere keren hele lange rijen gezien.
#NoDAPL
pi_153076046
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb ook een internetverbinding. Leg mij eens uit wat je dan gebruikt in plaats van een pasfoto en hoe je het daar krijgt? Moet ik voor de NS even een webcam aanschaffen voor eenmalig gebruik? :')

Hoe je het wendt of keert, het aanvragen van dat ding is meer moeite dan eventjes een kaartje kopen uit een automaat en zo vaak reizen de meeste mensen niet met de trein, zo gauw je veel reist dan schaf je toch al een personaliseerd abo aan. Die OV-chipkaart is een klantonvriendelijk ding, het is duidelijk dat veel klanten er zo over denken. Dat anderen - in het geval van NewHorizon allicht om zakelijke redenen (werknemer van ...) - het handig vinden dat is prima maar val de rest van de klanten die het een kloteding vindt er niet mee lastig. Er is geen enkele reden om het papieren kaartje zonder chip niet te laten bestaan naast dat OV-onding.
Ik heb gewoon een vakantiefoto gepakt en daar mijn hoofd uit geknipt. Je hebt vast wel ergens een foto van je zelf lijkt me :P

Voor incidentele reizen is het 1x een kleine moeite. Voor vaker dan 2x reizen heb je bijna je tijdwinst er al uit.
Kaartje had van mij ook prima mogen bestaan hoor, daar niet van. Tis vooral voor toeristen een gedoe. Heb nu 2x toeristen hier gehad dat ik ff een anonieme kaart van iemand moest lenen.

Ik persoonlijk vond de strippenkaart meer een gedoe. Moest je dat ding weer eerst kopen op het postkantoor (of het abonnement bv, moest je ook op 't postkantoor halen) en daarna weer gaan rekenen hoeveel zone's je reis eigenlijk is. Ik snap wel dat het voor mensen die al 100 jaar de strippenkaart en los treinkaartje gewend zijn dat makkelijker vonden - maar het is ook weer geen enorme rocket science om het in-checken en uit-checken door te krijgen.
pi_153076237
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:32 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een vakantiefoto gepakt en daar mijn hoofd uit geknipt.
Wel de Eiffeltoren op de achtergrond er af geknipt?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_153076239
Ik vind dat mensen soms ook wel moeilijk doen om het moeilijk doen in dit topic.
pi_153076376
quote:

Ik persoonlijk vond de strippenkaart meer een gedoe. Moest je dat ding weer eerst kopen op het postkantoor (of het abonnement bv, moest je ook op 't postkantoor halen) en daarna weer gaan rekenen hoeveel zone's je reis eigenlijk is.
Die zone berekening hoefde je alleen in trams en metro's te maken, bij de buschauffeur kon je vaak wel zeggen waar je naar toe wilt waarna hij netjes het aantal strippen stempelde.

Bij de overgang van zone's naar afrekening per kilometer zijn vooral de mensen die stukjes in steden reizen flink genaaid omdat vaak een hele stad 1 zone was met het midden bij het treinstation. Ik was in nijmegen altijd maar 2 strippen kwijt dat was omgerekend 1 euro, nu met de ovchipkaart ben ik voor dezelfde reis opeens 1.63 kwijt. :')
pi_153076582
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die zone berekening hoefde je alleen in trams en metro's te maken, bij de buschauffeur kon je vaak wel zeggen waar je naar toe wilt waarna hij netjes het aantal strippen stempelde.

Bij de overgang van zone's naar afrekening per kilometer zijn vooral de mensen die stukjes in steden reizen flink genaaid omdat vaak een hele stad 1 zone was met het midden bij het treinstation. Ik was in nijmegen altijd maar 2 strippen kwijt dat was omgerekend 1 euro, nu met de ovchipkaart ben ik voor dezelfde reis opeens 1.63 kwijt. :')
Ah ok dat wist ik niet. Ik reisde incidenteel met de bus en toen vond ik 't maar een gedoe. Het was toch ook duurder als je betaalde bij de chauffeur ipv van tevoren een strippenkaart haalde?
pi_153076702
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ah ok dat wist ik niet. Ik reisde incidenteel met de bus en toen vond ik 't maar een gedoe. Het was toch ook duurder als je betaalde bij de chauffeur ipv van tevoren een strippenkaart haalde?
Dat idd wel, nu is het soms het geval dat je bij sommige vervoerders bij de chauffeur of automaat een retourkaartje kan kopen wat omgerekend (veel) goedkoper is als afrekenen met je ov-chipkaart. :')
pi_153076776
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat idd wel, nu is het soms het geval dat je bij sommige vervoerders bij de chauffeur of automaat een retourkaartje kan kopen wat omgerekend (veel) goedkoper is als afrekenen met je ov-chipkaart. :')
Maar als het dus goedkoper was om het vooraf te regelen, was je toch alsnog meer tijd kwijt dan met een OV-kaart? Oké, het is wel goedkoper. Maar als je uit gaat van het gemak, is het dus iets duurder om het gemakkelijk te maken.
pi_153092977
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had gestort en zou het op het pasje activeren, maar er gebeurde niets. Ik stond toch echt bij de paal die op het door hun getoonde kaartje aangegeven was. Maar ik moest dus naar een andere paalsoort. Aan de telefoon gaven ze toe, dat het fout aangeven was. Maar mijn OV-rit-dag was al weer voorbij toen me de juiste informatie gegeven werd. Echt verschrikkelijk en misschien moet dat opnieuw langs die omweg als ik op een keer de trein niet vermijden kan en dus voor heen en voor terug het treingeld ruim op de kaart moet hebben staan.
quote:

[..]

Ik heb gewoon een vakantiefoto gepakt en daar mijn hoofd uit geknipt. Je hebt vast wel ergens een foto van je zelf lijkt me :P

Voor incidentele reizen is het 1x een kleine moeite. Voor vaker dan 2x reizen heb je bijna je tijdwinst er al uit.
Kaartje had van mij ook prima mogen bestaan hoor, daar niet van. Tis vooral voor toeristen een gedoe. Heb nu 2x toeristen hier gehad dat ik ff een anonieme kaart van iemand moest lenen.

Ik persoonlijk vond de strippenkaart meer een gedoe. Moest je dat ding weer eerst kopen op het postkantoor (of het abonnement bv, moest je ook op 't postkantoor halen) en daarna weer gaan rekenen hoeveel zone's je reis eigenlijk is. Ik snap wel dat het voor mensen die al 100 jaar de strippenkaart en los treinkaartje gewend zijn dat makkelijker vonden - maar het is ook weer geen enorme rocket science om het in-checken en uit-checken door te krijgen.
Dat kon je per internet opvragen en voor internet kon je dat bij de overige informatiepunten opvragen.

Strippenkaarten kopen kon o.a. op het postkantoor en bij de sigarenboer. En je blauwe en roze. De roze waren voelbaar goedkoper. Zorgen dat je de vervoersbewijzen hebt en klaar was je. Dus geen in- en uitchecken met pasje die snel beschadigd zullen zijn en voor 7,50 nieuw gekocht moeten worden. Belachelijk is dat. Je checkt in en even later weer uit. Ga je met dat pasje in de hand zitten? Steek je het in je zak of in je tas? En dan weer uitchecken. Bij de overstap opnieuw 2x. Laten vallen geeft gelijk problemen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 01:18:02 #140
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153092998
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:16 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik had gestort en zou het op het pasje activeren, maar er gebeurde niets. Ik stond toch echt bij de paal die op het door hun getoonde kaartje aangegeven was. Maar ik moest dus naar een andere paalsoort. Aan de telefoon gaven ze toe, dat het fout aangeven was. Maar mijn OV-rit-dag was al weer voorbij toen me de juiste informatie gegeven werd. Echt verschrikkelijk en misschien moet dat opnieuw langs die omweg als ik op een keer de trein niet vermijden kan en dus voor heen en voor terug het treingeld ruim op de kaart moet hebben staan.

[..]

Dat kon je per internet opvragen en voor internet kon je dat bij de overige informatiepunten opvragen.

Strippenkaarten kopen kon o.a. op het postkantoor en bij de sigarenboer. En je blauwe en roze. De roze waren voelbaar goedkoper. Zorgen dat je de vervoersbewijzen hebt en klaar was je. Dus geen in- en uitchecken met pasje die snel beschadigd zullen zijn en voor 7,50 nieuw gekocht moeten worden. Belachelijk is dat. Je checkt in en even later weer uit. Ga je met dat pasje in de hand zitten? Steek je het in je zak of in je tas? En dan weer uitchecken. Bij de overstap opnieuw 2x. Laten vallen geeft gelijk problemen.
Het bedrijf wat die OV-chipkaartjes verkoopt is de grote winnaar.
#NoDAPL
pi_153093790
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij hebt geen internetaansluiting?
pi_153093820
Als het andersom was gegaan, dus van een systeem met 1 pasje voor alle vervoerders, waarbij je even scant bij op- en afstappen, naar een systeem waar je overal losse kaartjes moet kopen, uitzoeken hoeveel strippen je moet stempelen, etc, dan zijn het voor een groot deel dezelfde mensen die staan te zeiken dat het allemaal opeens zo ingewikkeld moet.

Dit is in principe gewoon een heerlijk systeem. Ik ben het er wel mee eens dat sommige dingen beter moeten.
pi_153094266
Ik vond het zelf vreselijk lastig met de bus reizen in de strippenkaart tijd. Als ik dan op zondag naar een of ander gehucht op de Veluwe wilde moest ik van te voren aan denken om genoeg strippenkaarten in te slaan voor heen en terug weg. Even spontaan een eind met OV anders dan de trein ging toen veel lastiger.
pi_153094559
Die poortjes xijn zo vreselijk. :r

Je kunt dan niet eens meer mensen van het station halem zonder in te checken. :')
pi_153094662
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 08:29 schreef robin007bond het volgende:
Die poortjes xijn zo vreselijk. :r

Je kunt dan niet eens meer mensen van het station halem zonder in te checken. :')
Je kan mensen prima van station halen zonder in te checken, je kan alleen niet op het perron wachten. Lijkt mij een typisch gevalletje van problemen zoeken die er niet zijn.
pi_153094898
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 07:08 schreef computergirl het volgende:
Ik vond het zelf vreselijk lastig met de bus reizen in de strippenkaart tijd. Als ik dan op zondag naar een of ander gehucht op de Veluwe wilde moest ik van te voren aan denken om genoeg strippenkaarten in te slaan voor heen en terug weg. Even spontaan een eind met OV anders dan de trein ging toen veel lastiger.
Nu moet je genoeg saldo op je kaart hebben staan. Het saldo welke je met een omweg en vertraging kan controleren. Of verplicht het automatisch opladen aan hebben staan. Een strippenkaart kon je fysiek bekijken en als je een nieuwe 15 strippenkaart had moest je wel heel vreemde uitzonderlijke busreizen gaan ondernemen om deze in 1 dag op te maken, ging je heel vaak met de bus dan kon je nog een 45 strippenkaart aanschaffen.

Verder nam ik mijn neefjes wel eens mee die konden op dezelfde strippenkaart of ik moest een roze erbij halen om ze met korting te laten reizen. Nu moeten beide kinderen bijna verplicht een ovchipkaart hebben, of ik betaal een hoofdprijs om een kind mee te nemen in de bus. Bij de NS kan ik nog wel papieren railrunner kaartjes halen.
pi_153095064
Beetje als de metro in Parijs. Betwijfel of het er echt veiliger van wordt. Iemand die wil glipt er toch wel door.
pi_153095438
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 08:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je kan mensen prima van station halen zonder in te checken, je kan alleen niet op het perron wachten. Lijkt mij een typisch gevalletje van problemen zoeken die er niet zijn.
Romantisch op je partner wachten op het perron kan dus niet meer...
pi_153095518
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Beetje als de metro in Parijs. Betwijfel of het er echt veiliger van wordt. Iemand die wil glipt er toch wel door.
Ik woon in een klein stadje en zelfs hier doen ze de moeite om poortjes te bouwen. :')

Echt ongelofelijk. Het is denk ik vooral symptoombestrijding. Wellicht is het interessanter om te kijken waarom mensen zwartrijden.

(Oh. Maar dan komen ze er natuurlijk achter dat het OV te duur is. Dat is natuurlijk niet de conclusie die ze willen horen.)
pi_153095543
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Romantisch op je partner wachten op het perron kan dus niet meer...
Ik stap uit, kijk om me heen, en even voel ik mij alleen.
Want ik zie haar nog niet staan. Ik loop door naar de uitgang en achter de ovpoortjes verschijnt haar lachende gezicht, voor mij gevoel lijkt alles langzamer te gaan. Keddededeng
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')