abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153021748
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

Even kaart voor een paaltje houden is echt veeeeel minder tijdrovend dan eindbestemming selecteren op automaat
Tot je samenreiskorting wil laden en eerst in de rij moet bij de automaten en vervolgens in de rij bij de paaltjes/poortjes.
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:37:51 #77
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153021802
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:34 schreef LittleBrownie het volgende:
Ik moet lachen om TS :@
Ik bewonder TS voor z'n Don Quichot-achtige strijd tegen poortjes.
are we infinite or am I alone
pi_153022934
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Tot je samenreiskorting wil laden en eerst in de rij moet bij de automaten en vervolgens in de rij bij de paaltjes/poortjes.
Meerderheid van reizigers zijn gewoon woon-werk of woon-school in de spits.
pi_153023585
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

Meerderheid van reizigers zijn gewoon woon-werk of woon-school in de spits.
En heel veel daarvan konden voorheen gewoon direct naar hun trein lopen terwijl ze nu in de file staan voor paaltjes en poortjes.
pi_153024721
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij de OV-chipkaart zou je ook gewoon van tevoren reisproducten kopen die je op je kaart zou laden. Tot dat te lastig bleek voor de NS en ze daarom voor reizen op saldo kozen.
geloof jij HET zelf dat het lastig is...
volgens mij is dat toch een tijdje mogelijk geweest hoor
TOEN KON je reis kiezen en je kaart voor dat ding houden en gewoon je echte reis afrekenen
vreemd dat dit afgeschaft is

NS hoopt met dat saldo verhaal gewoon dat een hoop mensen vergeten uit te checken en zo geld te verdienen, en dat is ook de realiteit. ACHTERLIJK OPLICHTERSBENDE IS DE NS.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153024910
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

geloof jij HET zelf dat het lastig is...
volgens mij is dat toch een tijdje mogelijk geweest hoor
TOEN KON je reis kiezen en je kaart voor dat ding houden en gewoon je echte reis afrekenen
vreemd dat dit afgeschaft is
Dat het te lastig is VOOR DE NS geloof ik best als ik hun houtje-touwtje webshop zie die er elk weekend wegens "regulier onderhoud" (NS-jargon voor technische storing) uitligt.
Voor zover ik weet is het kopen van reisproducten uitsluitend mogelijk (geweest) voor mensen met een jaartrajectkaart of grensabonnement wanneer zij een reis buiten het afgekochte traject willen maken.
pi_153025111
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat het te lastig is VOOR DE NS geloof ik best als ik hun houtje-touwtje webshop zie die er elk weekend wegens "regulier onderhoud" (NS-jargon voor technische storing) uitligt.
Voor zover ik weet is het kopen van reisproducten uitsluitend mogelijk (geweest) voor mensen met een jaartrajectkaart of grensabonnement wanneer zij een reis buiten het afgekochte traject willen maken.
dat is echt niet waar
net nadat de ov kaart was ingevoerd kon je op ov kaart gewoon reisprodukten laden
ik kan me dat nog goed herrinneren, moest je gewoon je kaart voor dat vlak houden
100 procent zeker
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 28 mei 2015 @ 01:18:07 #83
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153028981
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En heel veel daarvan konden voorheen gewoon direct naar hun trein lopen terwijl ze nu in de file staan voor paaltjes en poortjes.
Ik trein erg veel en kom op praktisch alle grote Nederlandse stations wel maar rijen voor poortjes zie je echt gewoon 0,0 nooit man. :P

Paaltjes wel op momenten dat er veel mensen uit de trein stappen op stations die nog geen poortjes hebben, maar dan ben je ook altijd gewoon na maximaal 5 seconden aan de beurt.

Je kan ook problemen zoeken hoor, ik moet er niet aan denken om weer net als vroeger voorafgaand aan elke treinrit een volle minuut bij een automaat te moeten staan wanneer je eindelijk aan de beurt bent.
pi_153030054
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 01:18 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Ik trein erg veel en kom op praktisch alle grote Nederlandse stations wel maar rijen voor poortjes zie je echt gewoon 0,0 nooit man. :P
Op Amsterdam CS heel regelmatig als mensen gelijktijdig in beide richtingen door die poortjes willen.
pi_153030164
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 01:18 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Paaltjes wel op momenten dat er veel mensen uit de trein stappen op stations die nog geen poortjes hebben, maar dan ben je ook altijd gewoon na maximaal 5 seconden aan de beurt.

Je kan ook problemen zoeken hoor, ik moet er niet aan denken om weer net als vroeger voorafgaand aan elke treinrit een volle minuut bij een automaat te moeten staan wanneer je eindelijk aan de beurt bent.
Ik zat vorige week in een wat drukke bus en het viel me wel op dat het stoppen bij haltes vooral als er veel mensen moeten uitstappen beduidend langer duurt door het gehannes met uitchecken.
pi_153031887
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 07:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zat vorige week in een wat drukke bus en het viel me wel op dat het stoppen bij haltes vooral als er veel mensen moeten uitstappen beduidend langer duurt door het gehannes met uitchecken.
Maar instappen gaat beduidend sneller omdat niet iedereen naar de buschauffeur hoeft voor een stempel (waarvan de helft niet weet hoeveel strippen hij nodig heeft).
pi_153032241
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:39 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Maar instappen gaat beduidend sneller omdat niet iedereen naar de buschauffeur hoeft voor een stempel (waarvan de helft niet weet hoeveel strippen hij nodig heeft).
Stempelen door een ervaren buschauffeur hoeft niet veel langer te duren dan inchecken door een onervaren reiziger. Bovendien wordt het aantal handelingen nu dus verdubbeld (wat eenvoudig had kunnen worden voorkomen wanneer men gewoon had vastgehouden aan het zonesysteem zodat bij het gros van de busritten uitchecken niet nodig zou zijn).
pi_153032333
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:39 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van de reguliere buspassagiers heeft meestal een studenten ov of bus abonnement.

Als de buschauffeur voor 50% van de passagier moest stempelen was het veel in mijn beleving.
pi_153032517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van de reguliere buspassagiers heeft meestal een studenten ov of bus abonnement.

Als de buschauffeur voor 50% van de passagier moest stempelen was het veel in mijn beleving.
Ah okee.
Ik werk vanuit Schiphol, daar mochten we voorheen altijd gratis met de bus met een bedrijfspasje, maar tegenwoordig moet je dus ook een gratis abonnement inchecken. Die bussen zitten soms aardig vol maar ik merk niet echt dat het langer duurt bij uitstappen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 10:23:44 #90
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153032898
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 07:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je daar langsloopt moet je halverwege je hand uitsteken waardoor het wanneer er bijvoorbeeld 10 tegelijk uitwillen het 10 seconden langer kan duren. Geloof je dan werkelijk dat je daardoor ook naar ietsje later op je bestemming aankwam? En dan hebben we het er nog niet eens over dat je nu zeeën van tijd bespaart doordat alle instappers niet eerst de chauffeur nodig hebben.
pi_153032940
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:23 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Als je daar langsloopt moet je halverwege je hand uitsteken waardoor het wanneer er bijvoorbeeld 10 tegelijk uitwillen het 10 seconden langer kan duren. Geloof je dan werkelijk dat je daardoor ook naar ietsje later op je bestemming aankwam?
Plus dat veel mensen toch al klaar gaan staan bij de deur en dus ook alvast uitchecken, nog voor ze bij de halte zijn aangekomen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 10:26:13 #92
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153032964
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:25 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Plus dat veel mensen toch al klaar gaan staan bij de deur en dus ook alvast uitchecken, nog voor ze bij de halte zijn aangekomen.
Dat en je bespaart erg veel tijd bij instappen. Prima als je tegen die kaart bent, maar men komt nu enkel met voorbeelden waar die kaart juist erg voordelig is.
  donderdag 28 mei 2015 @ 10:29:15 #93
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153033034
Oh man, op de middelbare school zat ik zo vaak in een bus waarbij ik maar 1 minuut overstaptijd had en als de bus dan stopte en je zag dat er 5 passagiers gingen instappen die toen nog op de ouderwetse manier kaartjes moesten kopen etc. dan wist ik al dat het niet meer zou lukken. Gelukkig bestaat dat niet meer.

Enige oponthoud dat nu nog voorkomt in bussen wordt veroorzaakt door individuen zonder ov-chipkaart die dan met chartaal geld een kaartje bij de chauffeur kopen. Hopelijk is dat binnen twee jaar verboden.
pi_153033113
quote:
Enige oponthoud dat nu nog voorkomt in bussen wordt veroorzaakt door individuen zonder ov-chipkaart die dan met chartaal geld een kaartje bij de chauffeur kopen. Hopelijk is dat binnen twee jaar verboden.
Hoe zie je dat voor je? Wil je incidentele reizigers en toeristen dwingen om een dure en voor hen waardeloze chipkaart te kopen en wil je regio's verbieden om naast het reizen op saldo aantrekkelijk geprijsde reisproducten aan te bieden die busgebruik moeten stimuleren?
pi_153033307
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:23 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Als je daar langsloopt moet je halverwege je hand uitsteken waardoor het wanneer er bijvoorbeeld 10 tegelijk uitwillen het 10 seconden langer kan duren. Geloof je dan werkelijk dat je daardoor ook naar ietsje later op je bestemming aankwam? En dan hebben we het er nog niet eens over dat je nu zeeën van tijd bespaart doordat alle instappers niet eerst de chauffeur nodig hebben.
Binnen 1 seconde uitgecheckt zijn? Ik moet zelf voor mijn reizen betalen en wil wel zien wat er nu afgeschreven is, hoeveel de reis nu weer gekost heeft. Dat zullen toch wel meer mensen hebben die zo reizen.
pi_153033334
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Binnen 1 seconde uitgecheckt zijn? Ik moet zelf voor mijn reizen betalen en wil wel zien wat er nu afgeschreven is, hoeveel de reis nu weer gekost heeft. Dat zullen toch wel meer mensen hebben die zo reizen.
dat kan je ook online zien. Je bent wel heel erg spijkers op laag water aan het zoeken samen met kansenjongere
pi_153033531
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:44 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat kan je ook online zien.
Ik reis gratis en wil graag direct checken dat dat inderdaad het geval is.
Het komt namelijk regelmatig voor dat door onjuiste plaatsbepaling van de in/uitcheckapparatuur in de bus toch ten onrechte geld in rekening wordt gebracht.
Want de ov-chipkaart is op zo'n wijze geïmplementeerd dat de reiziger altijd mag dokken in geval van twijfel.
  donderdag 28 mei 2015 @ 10:56:12 #98
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153033614
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Doe ik allemaal in een seconde en op wat ouderen na zie ik het ook nooit anders. Je ziet die informatie toch gewoon tijdens het passeren?

Maar ik vind het zo ook wel genoeg overigens, jij wil het een slecht systeem vinden en weigert sowieso te erkennen dat het efficiënter is en instappen nu zoveel sneller gaat dat je per saldo veel minder tijd kwijt bent, dat ik m'n interesse in deze discussie eerlijk gezegd verloren heb. :P
pi_153033720
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:56 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Doe ik allemaal in een seconde en op wat ouderen na zie ik het ook nooit anders. Je ziet die informatie toch gewoon tijdens het passeren?

Maar ik vind het zo ook wel genoeg overigens, jij wil het een slecht systeem vinden en weigert sowieso te erkennen dat het efficiënter is en instappen nu zoveel sneller gaat dat je per saldo veel minder tijd kwijt bent, dat ik m'n interesse in deze discussie eerlijk gezegd verloren heb. :P
Je hebt inderdaad twee kampen, wat dat betreft is dit een beetje een iOS vs Android verhaal aan het worden. Alletwee hebben prima argumenten, omdat alletwee andere dingen prettig vinden.
pi_153034114
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:00 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad twee kampen, wat dat betreft is dit een beetje een iOS vs Android verhaal aan het worden. Alletwee hebben prima argumenten, omdat alletwee andere dingen prettig vinden.
Ik denk dat iedereen minder handelingen prettiger vindt dan meer handelingen.
Ik denk dat iedereen het juiste bedrag betalen prettiger vindt dan te veel betalen en achteraf moeten proberen het onterecht in rekening gebrachte bedrag terug te krijgen.
Als jij er niet op achteruit bent gegaan, dan mag je jezelf daar bijzonder gelukkig mee prijzen, maar dat is nog geen reden om het richting degenen die er wel op achteruit zijn gegaan af te doen als een kwestie van smaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')