abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152993008
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:30 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

je kan er lang en kort over lullen maar de nederlandse reiziger wordt gewoon genaaid door dit hele systeem,

Heel het openbaar vervoer is door invoering van dit systeem stinkend rijk geworden.
Ik kan me nog herinneren dat voor de invoering van de ov chipkaart regelmatig de ret in rotterdam ging staken omdat er buslijnen enzo geschrapt zouden worden in verband met bezuiningen.,...nou een jaar na de invoering van de ov chipkaart was daar geen sprake meer van......je ziet overal dat ze stations vernieuwen, nieuwe lijnen maken enzovoorts. Ze hebben nu ineens allemaal geld teveel...

hoe zou dat nou komen he?
Meer lijnen en stations lijkt me alleen maar positief voor de reiziger.
pi_152993273
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:35 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Meer lijnen en stations lijkt me alleen maar positief voor de reiziger.
boeit me niet,...de reiziger mag niet genaaid worden en dat gebeurt veel te vaak met dit systeem...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152993558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

boeit me niet,...de reiziger mag niet genaaid worden en dat gebeurt veel te vaak met dit systeem...
Boeit mij en veel andere reizigers wel.
pi_152993611
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:46 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Boeit mij en veel andere reizigers wel.
nee boeit jou wel maar 99 procent van de reizigers niet!
die willen niet genaaid worden!

gesnopen .........jij domme ns medewerker!
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_152993865
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:47 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

nee boeit jou wel maar 99 procent van de reizigers niet!
die willen niet genaaid worden!

gesnopen .........jij domme ns medewerker!
Je kan gewoon rijden voor de prijs van vroeger, moet alleen 20 euro vooruit betalen. Poe poe.
Daarvoor krijg je meer lijnen, meer reisgemak, beter onderhouden stations.
Ik zie niet waar we genaaid worden, maargoed.

Ik vind het wel sneu voor je dat je je eigen boterhammetjes moet smeren en niet meer langs de AH2GO kan, dat dan weer wel :)
pi_152994769
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:53 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kan gewoon rijden voor de prijs van vroeger, moet alleen 20 euro vooruit betalen. Poe poe.
Daarvoor krijg je meer lijnen, meer reisgemak, beter onderhouden stations.
Ik zie niet waar we genaaid worden, maargoed.
Je kan niet rijden voor de prijs van vroeger, want allereerst zul je zo'n onding moeten aanschaffen. Vervolgens moet je er permanent te veel saldo op zetten en als je je eigen geld terug wil hebben betaal je een boete.
pi_152994834
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je kan niet rijden voor de prijs van vroeger, want allereerst zul je zo'n onding moeten aanschaffen. Vervolgens moet je er permanent te veel saldo op zetten en als je je eigen geld terug wil hebben betaal je een boete.
Lees mijn bericht nog eens.
pi_152995107
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Lees mijn bericht nog eens.
Ja, daarin doe je alsof iedereen gratis zo'n chipkaart krijgt en alsof je kosteloos je borg terug kunt krijgen. Beide implicaties zijn onjuist.
pi_152995229
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, daarin doe je alsof iedereen gratis zo'n chipkaart krijgt en alsof je kosteloos je borg terug kunt krijgen. Beide implicaties zijn onjuist.
Neehoor, in totaal zet het je inderdaad eenmalig 10 euro achteruit. Krijg je een hoop voor terug.
pi_152995262
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:27 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Neehoor, in totaal zet het je inderdaad eenmalig 10 euro achteruit. Krijg je een hoop voor terug.
Krijg ik helemaal niets voor terug, behalve dan een duurder abonnement, uitgeklede voorwaarden en allerlei extra handelingen die ik moet verrichten om vervolgens te worden behandeld als een potentiële crimineel.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:41:24 #61
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152995652
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Krijg ik helemaal niets voor terug, behalve dan een duurder abonnement, uitgeklede voorwaarden en allerlei extra handelingen die ik moet verrichten om vervolgens te worden behandeld als een potentiële crimineel.
? Ik heb een anonieme kaart en die is per rit standaard 20% goedkoper dan voorheen (waar je nu als je een papierenkaartje nog een pleuro extra voor moet neertellen).
3x per jaar met de trein, zelfs korte rit, en je aanschaf van de kaart heb je er al uit.
Wat ik wel frappant vind is dat je een kaart moet laten activeren voor de verschillende maatschappijen. Anders kan je niet eens inchecken.
pi_152995761
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

? Ik heb een anonieme kaart en die is per rit standaard 20% goedkoper dan voorheen
3x per jaar met de trein, zelfs korte rit, en je aanschaf van de kaart heb je er al uit.
Dan weet je echt niet waarover je praat. De prijzen voor het papieren kaartje zonder chip waren exact gelijk aan de saldoprijzen (maar dan dus zonder dat je eerst een chipkaart hoefde aan te schaffen en een veel te hoge borg hoefde te betalen).
De aanschaf van de kaart kun je dus nooit eruit halen want het zijn extra kosten waar je niets voor terugkrijgt.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:46:55 #63
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152995833
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan weet je echt niet waarover je praat. De prijzen voor het papieren kaartje zonder chip waren exact gelijk aan de saldoprijzen (maar dan dus zonder dat je eerst een chipkaart hoefde aan te schaffen en een veel te hoge borg hoefde te betalen).
De aanschaf van de kaart kun je dus nooit eruit halen want het zijn extra kosten waar je niets voor terugkrijgt.
In de tijd van het papieren kaartje betaalde ik hier ¤2.50 voor een retourtje.
Dat is nu met ovkaart ¤1.90 tot ¤2.10 (beetje afhankelijk tijdstip).
Gewoon een kaartje halen kost je ¤3.50

Retourtje scheveningen is voor mij op die manier dik ¤12 ''goedkoper'' geworden.
pi_153015561
Strippenkaart had geen borg
papieren treinkaartje had geen borg

WELKE MAFKEES HEEFT BORG UITGEVONDEN IN HET OPENBAAR VERVOER?
pi_153015606
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:05 schreef klaasweetalles het volgende:
Strippenkaart had geen borg
papieren treinkaartje had geen borg

WELKE MAFKEES HEEFT BORG UITGEVONDEN IN HET OPENBAAR VERVOER?
Treinkaartje en strippenkaart had je van te voren betaald, waarom snap je het verschil niet met OV chipkaart?
pi_153015673
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

Treinkaartje en strippenkaart had je van te voren betaald, waarom snap je het verschil niet met OV chipkaart?
hoe durf je!
dit is een belediging!
jij bent nog niet jarig met dit soort beledigingen jegens mij!
waar woon jij joh!

een retourtje den haag kost 10 euro en geen 20 euro

wat snap je niet aan bovenstaande?

NOU NOU

MAAK ME BOOS JOH!
pi_153015726
Ik woon in Amsterdam, ga me maar zoeken.
pi_153016173
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:10 schreef computergirl het volgende:
Ik woon in Amsterdam, ga me maar zoeken.
Betaal jij maar me kaartje
pi_153021138
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:25 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

mijn kaartje (schrijftaal) en m'n kaartje (sprijftaal).
pi_153021226
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:25 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Pauper.
pi_153021496
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij de OV-chipkaart zou je ook gewoon van tevoren reisproducten kopen die je op je kaart zou laden. Tot dat te lastig bleek voor de NS en ze daarom voor reizen op saldo kozen.
pi_153021567
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij de OV-chipkaart zou je ook gewoon van tevoren reisproducten kopen die je op je kaart zou laden. Tot dat te lastig bleek voor de NS en ze daarom voor reizen op saldo kozen.
Dan heb je toch geen tijdwinst? Iedereen weer in de rij voor automaat omdat ze een enkeltje zoetermeer - den haag of amsterdam-schiphol moeten laden.
pi_153021644
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan heb je toch geen tijdwinst? Iedereen weer in de rij voor automaat omdat ze een enkeltje zoetermeer - den haag of amsterdam-schiphol moeten laden.
Nu heb je ook geen tijdwinst omdat alle forenzen en studenten die voorheen met een zichtkaart reisden in de rij moeten voor de paaltjes/poortjes.
pi_153021670
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nu heb je ook geen tijdwinst omdat alle forenzen en studenten die voorheen met een zichtkaart reisden in de rij moeten voor de paaltjes/poortjes.
Even kaart voor een paaltje houden is echt veeeeel minder tijdrovend dan eindbestemming selecteren op automaat
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:34:57 #75
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_153021697
Ik moet lachen om TS :@
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')