abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152959642
Dit is deel 2 van een eerder topic. Misschien wil een mod even een 2 achter de TT zetten.
Vorige deel: NWS / NS sluit vrijdag de poortjes op Rotterdam CS
Dank.

quote:
Rotterdam CS
30 april 2015 om 13:47 door Ruben Eg
NS’ers sluiten vrijdag de poortjes op Rotterdam CS ANP
Treinreizigers lopen vanaf vrijdag op Rotterdam Centraal tegen dichte toegangspoortjes aan. Het station in de havenstad is het eerste grote treinstation van het land waar alle tourniquets voor het passeren moeten worden geopend met een ov-chipkaart.

Het laatste poortje op Rotterdam Centraal wordt vrijdag om 7.00 uur symbolisch gesloten door conducteurs, machinisten, beveiligers en andere medewerkers van NS. „Een belangrijke stap in het veiliger maken van het openbaar vervoer”, omschrijft NS de ‘grote operatie’ op het drukke station in Rotterdam.
Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.

Maar de NS zal er wel achter komen als de omzetten van al die winkels daar flink achteruit zal lopen 8)7 Hoe dom ben je als NS? Volgens mij verdient de NS ook geld door de omzetten van al die winkels daar.

Rotterdam Centraal heeft 1 miljard euro ofzo gekost, en je kan er niet eens door heen lopen. Waarschijnlijk ook met belastinggeld van iedereen.

De NS blijft gewoon een kut bedrijf!
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152959690
Het moet opnieuw gesloopt worden en gebouwd worden zodat iedereen op het station de winkels kan bereiken net als op het Centraal Station Den Haag
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 25 mei 2015 @ 22:19:33 #3
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152959761
Eens met TS, want hij weet alles.
are we infinite or am I alone
pi_152959765
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:31 schreef Teslynd het volgende:
Nou, ik ga dus zo weinig mogelijk met het OV sinds de OV-chipkaart en dat heb ik ze ook verteld in een enquête die ze me toestuurden.
Respect! Jij voegt tenminste de daad bij het woord. Daar kunnen die slappelingen die wel klagen maar er niets mee doen een voorbeeld aan nemen. Jij behoudt het recht om te klagen over dit systeem.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152960377


In dit gedeelte moeten de winkels verplaatst worden, lijkt me vrij logisch! Dan hebben we heel dat gezeik over die poortjes niet,

wELKE DEBIELE architect heeft verzonnen dat die winkels NIET hier staan maar achter de poortjes?????
MOET JE KIJKEN WAT EEN LOZE RUIMTE DAAR VERSPILD WORDT...hoeveel geld is er wel niet betaald VOOR DIE ZONLOZE OVERKAPPING HIER....dat had helemaal niet zo gehoeven zo tenzij die winkels daar hadden gestaan

Die vent moet gewoon zijn salaris inleveren!

op den haag centaal was de architect zo slim om de winkels voor de poortjes te plaatsen...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152960566
Het zit wel diep he :')
  maandag 25 mei 2015 @ 22:51:12 #7
423158 hont12
hahahaha ja man hahah joe
pi_152960917
10 euro op je chipkaart leren houden, poe poe zeg
pi_152961063
Goede actie van de NS, al was het maar zodat tokkies als TS ook weer iets hebben om zich druk over te maken.
pi_152964479
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]

In dit gedeelte moeten de winkels verplaatst worden, lijkt me vrij logisch! Dan hebben we heel dat gezeik over die poortjes niet,

wELKE DEBIELE architect heeft verzonnen dat die winkels NIET hier staan maar achter de poortjes?????
MOET JE KIJKEN WAT EEN LOZE RUIMTE DAAR VERSPILD WORDT...hoeveel geld is er wel niet betaald VOOR DIE ZONLOZE OVERKAPPING HIER....dat had helemaal niet zo gehoeven zo tenzij die winkels daar hadden gestaan

Die vent moet gewoon zijn salaris inleveren!

op den haag centaal was de architect zo slim om de winkels voor de poortjes te plaatsen...
[ afbeelding ]
Den Haag Centraal heeft sowieso geen poortjes.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 05:51:17 #10
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_152965765
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:55 schreef reza1 het volgende:
Goede actie van de NS, al was het maar zodat tokkies als TS ook weer iets hebben om zich druk over te maken.
en ze niet voor mijn bek staan bij BK/Starbucks (er zit er 1 buiten de poortjes voor de tokkies)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_152982869
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:21 schreef DrNick het volgende:

[..]

Den Haag Centraal heeft sowieso geen poortjes.
daar komen straks ook poortjes
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152983605
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:51 schreef hont12 het volgende:
10 euro op je chipkaart leren houden, poe poe zeg
¤ 20 ;) Allemaal zogenaamd in naam der veiligheid - maar tot dusver is de NS vooral trots op de grote hoeveelheid boetes die ze hebben kunnen uitschrijven. Dat al die zwartrijders dus wel gewoon in de trein zaten en aldaar een conducteur hadden kunnen molesteren is iets waar ze het niet over willen hebben ;)
pi_152983688
di 26 mei 2015, 14:35| lees voor
NS reageert bijdehand op facebook-event 'WK poortje springen'

Duizenden Facebookers hebben zich de afgelopen dagen aangemeld voor het facebook-evenement 'WK poortje springen' op het station van Rotterdam Centraal op 13 juni. De teller staat inmiddels op een 'luttele' 27000 deelnemers. Hoog tijd dat de NS reageerde op dit markante en verboden WK. En dat deed het bedrijf vanochtend op een bijdehante manier.

Foto: facebook
De NS postte een bericht op de facebookpagina van het evenement en maakte met een knipoog duidelijk niet gediend te zijn van deze actie. Het bedrijf benadrukt dat alle grappenmakers die op zaterdag 13 juni daadwerkelijk deelnemen aan het 'WK poortje springen' ook te maken krijgen met het Nederlands Open Boetes Uitschrijven :r :r :r :r
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152983767
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152983781
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:53 schreef klaasweetalles het volgende:
di 26 mei 2015, 14:35| lees voor
NS reageert bijdehand op facebook-event 'WK poortje springen'

Duizenden Facebookers hebben zich de afgelopen dagen aangemeld voor het facebook-evenement 'WK poortje springen' op het station van Rotterdam Centraal op 13 juni. De teller staat inmiddels op een 'luttele' 27000 deelnemers. Hoog tijd dat de NS reageerde op dit markante en verboden WK. En dat deed het bedrijf vanochtend op een bijdehante manier.

Foto: facebook
De NS postte een bericht op de facebookpagina van het evenement en maakte met een knipoog duidelijk niet gediend te zijn van deze actie. Het bedrijf benadrukt dat alle grappenmakers die op zaterdag 13 juni daadwerkelijk deelnemen aan het 'WK poortje springen' ook te maken krijgen met het Nederlands Open Boetes Uitschrijven :r :r :r :r
Dat is toch humor man :D
pi_152984233
Wat een gejank om die poortjes joh... poortjes zijn de nieuwe moslims van FOK!
pi_152984293
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een gejank om die poortjes joh... poortjes zijn de nieuwe moslims van FOK!
Nee, men jankt omdat de poortjes moslims niet tegenhouden ;)
pi_152984314
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:12 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, men jankt omdat de poortjes moslims niet tegenhouden ;)
- laat maar - :X

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2015 19:14:15 ]
pi_152984463
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:12 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, men jankt omdat de poortjes moslims niet tegenhouden ;)
jij bent echt dom he...moslims hebben scooters dombo
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152984494
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

jij bent echt dom he...moslims hebben scooters dombo
Ik ben maar een eenvouding kassamiepje klaas. Niet zo alwetend als jij.
Scooter kopen ?
pi_152984788
Klaasweetalles hoe ligt het aan de architect? De NS sluit die poortjes, misschien is dat niet eens gecommuniceerd naar hem. ( hij zal ook wel begin 2000 begonnen zijn aangezien dit geen maanden werk is )
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:40:18 #22
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152985247
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]

In dit gedeelte moeten de winkels verplaatst worden, lijkt me vrij logisch! Dan hebben we heel dat gezeik over die poortjes niet,
Dat klopt niet!
Het spoor is een grote sta in de weg, je kan slechts op een paar plaatsen het spoor oversteken, in veel gevallen moet je doorheen het station om aan de andere kant van het spoor uit te komen, aangezien de NS, die organisatie die het spoor beheert etc. niet willen dat mensen via het spoor zelf oversteken aangezien er idioten zijn die niet eerst kijken voordat ze dat doen...
Moet nu iedereen die niet geld wil doneren aan de NS, die paar kleinere private personenspoorvervoerbedrijfjes en dat klotebedrijf wat verantwoordelijk is voor die OV-chipkaart maar omlopen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-05-2015 21:17:20 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:42:09 #23
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152985308
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:51 schreef hont12 het volgende:
10 euro op je chipkaart leren houden, poe poe zeg
als jij iets langer zou nadenken (of iets minder bier zou drinken? :6) dan zou jij wellicht bedenken dat er mensen zijn die die 10 Euro toevallig even niet kunnen missen op dat moment. Bovendien blijft het niet bij die 10 Euro, je moet eerst nog zo'n OV-chipkaart kopen, pasfoto's kopen die de NS wil hebben, 1-2 weken wachten (geen idee waarom het zo lang duurt) en meer van die ongein. Het is onhandig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152985334
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt niet!
Het spoort is een grote sta in de weg, je kan slechts op een paar plaatsen het spoor oversteken, in veel gevallen moet je doorheen het station om aan de andere kant van het spoor uit te komen, aangezien de NS niet wil dat mensen via het spoor zelf oversteken aangezien er idioten zijn die niet eerst kijken voordat ze dat doen...
Moet nu iedereen die niet geld wil doneren aan de NS, die paar kleinere private personenspoorvervoerbedrijfjes en dat klotebedrijf wat verantwoordelijk is voor die OV-chipkaart maar omlopen?
Er bestond toch een gratis passage product ?
Al vereist dat natuurlijk nog altijd de aankoop van een OVchipkaart; dus echt gratis is het niet.

Is een station overigens priveterrein ?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:46:13 #25
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152985430
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er bestond toch een gratis passage product ?
Al vereist dat natuurlijk nog altijd de aankoop van een OVchipkaart; dus echt gratis is het niet.
Dus hebben de vele mensen die nooit met het OV reizen daar niets aan.

quote:
Is een station overigens priveterrein ?
Van 1938 tot en met 1994 was NS de eigenaar en beheerder van de Nederlandse railinfrastructuur en exploitant van alle hierop uitgevoerde vervoersdiensten. In 1995 werd NS verzelfstandigd. Het verloor eigendom en beheer van de railinfrastructuur en het alleenrecht op vervoersdiensten per spoor. In 2002 is de infrastructuur formeel overgedragen aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Het is dus een publieke ruimte?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:49:55 #26
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152985547
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:53 schreef klaasweetalles het volgende:
di 26 mei 2015, 14:35| lees voor
NS reageert bijdehand op facebook-event 'WK poortje springen'

Duizenden Facebookers hebben zich de afgelopen dagen aangemeld voor het facebook-evenement 'WK poortje springen' op het station van Rotterdam Centraal op 13 juni. De teller staat inmiddels op een 'luttele' 27000 deelnemers. Hoog tijd dat de NS reageerde op dit markante en verboden WK. En dat deed het bedrijf vanochtend op een bijdehante manier.

Foto: facebook
De NS postte een bericht op de facebookpagina van het evenement en maakte met een knipoog duidelijk niet gediend te zijn van deze actie. Het bedrijf benadrukt dat alle grappenmakers die op zaterdag 13 juni daadwerkelijk deelnemen aan het 'WK poortje springen' ook te maken krijgen met het Nederlands Open Boetes Uitschrijven :r :r :r :r
Ik wens hen veel succes om zoveel boetes uit te schrijven. :)
Als ze een beetje slim zouden zijn dan zouden ze er juist aan meewerken. Jullie willen poortje springen? Prima, kom maar! We houden een paar poortjes vrij en jullie kunnen je uitleven. Een leuke PR-actie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:50:30 #27
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152985570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus hebben de vele mensen die nooit met het OV reizen daar niets aan.

[..]

Van 1938 tot en met 1994 was NS de eigenaar en beheerder van de Nederlandse railinfrastructuur en exploitant van alle hierop uitgevoerde vervoersdiensten. In 1995 werd NS verzelfstandigd. Het verloor eigendom en beheer van de railinfrastructuur en het alleenrecht op vervoersdiensten per spoor. In 2002 is de infrastructuur formeel overgedragen aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Het is dus een publieke ruimte?
Vallen de stations onder railinfrastructuur?
are we infinite or am I alone
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:53:42 #28
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152985674
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Vallen de stations onder railinfrastructuur?
Ik denk het. Het was de opzet dat 1 station door meerdere bedrijven wordt gebruikt, dit is voor het personenspoorvervoer totaal mislukt (en toch draaien we die privatisering niet terug :?) maar met die opzet zou het station niet van 1 vervoersbedrijf kunnen zijn of door 1 vervoersbedrijf beheerd kunnen worden, lijkt mij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152985736
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus hebben de vele mensen die nooit met het OV reizen daar niets aan.
Dat hangt er dus van af of het privéterrein is of niet. Persoonlijk vind ik ¤ 7,50 (kostprijs OVchipkaart zonder saldo) betalen om 5 jaar lang toegang te hebben tot privéterrein geen onredelijk bedrag.

quote:
Van 1938 tot en met 1994 was NS de eigenaar en beheerder van de Nederlandse railinfrastructuur en exploitant van alle hierop uitgevoerde vervoersdiensten. In 1995 werd NS verzelfstandigd. Het verloor eigendom en beheer van de railinfrastructuur en het alleenrecht op vervoersdiensten per spoor. In 2002 is de infrastructuur formeel overgedragen aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Het is dus een publieke ruimte?
Ik sluit mij aan bij de twijfel of de stations hier onder vallen... juristen van Fok, help ?
pi_152985738
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Vallen de stations onder railinfrastructuur?
De simpele stations zoals Buitenpost of Nijmegen-Heyendaal vallen onder de railinfrastructuur (ProRail), de grote stationsgebouwen zoals Amsterdam CS of Rotterdam CS zijn van NS Vastgoed (of hoe dat dochterbedrijf tegenwoordig ook maar heet)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:55:56 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152985747
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk het. Het was de opzet dat 1 station door meerdere bedrijven wordt gebruikt, dit is voor het personenspoorvervoer totaal mislukt (en toch draaien we die privatisering niet terug :?) maar met die opzet zou het station niet van 1 vervoersbedrijf kunnen zijn of door 1 vervoersbedrijf beheerd kunnen worden, lijkt mij.
Station Nijmegen wordt door NS en Veolia gebruikt. Arnhem door NS, Arriva en Connexxion (Breng). Etcetera. Winkelpanden worden verhuurd aan NS Retail (eerste recht) of derden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:56:40 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152985778
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:55 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat hangt er dus van af of het privéterrein is of niet. Persoonlijk vind ik ¤ 7,50 (kostprijs OVchipkaart zonder saldo) betalen om 5 jaar lang toegang te hebben tot privéterrein geen onredelijk bedrag.

[..]

Ik sluit mij aan bij de twijfel of de stations hier onder vallen... juristen van Fok, help ?
Dat iets eigendom van een ministerie is, maakt het nog niet tot publieke ruimte. En daarnaast mag ook de publieke ruimte op een of andere manier worden afgesloten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:01:35 #33
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152985986
quote:
NS heeft het recht op de commerciële exploitatie van stations in Nederland, ook die welke niet door NS worden bediend (zie ook onder). NS Stations Retailbedrijf exploiteert de winkels en horeca. Op grond van het Vrijstellingenbesluit Winkeltijdenwet zijn er geen wettelijke beperkingen van de openingstijden van de winkels in treinstations. Verder verzorgt NS Stations Retailbedrijf de automaten (excl. die voor vervoerbewijzen) op stations en de catering in de treinen.

Perrons (inclusief bankjes, afvalbakken en verlichting, maar exclusief horeca, winkels en verkoopautomaten), voetgangerstunnels en -bruggen inclusief trappen, roltrappen en liften, en voetgangersoverwegen worden verzorgd door de Dienstengroep Transfer van ProRail. De vervoerders betalen hiervoor een gebruiksvergoeding per haltering, die voor Intercity's hoger is dan voor stoptreinen. ProRail hanteert daarbij een indeling van de stations in de klassen kathedraal, mega, plus, basis en halte.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegstations_in_Nederland
are we infinite or am I alone
pi_152986294
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

"Kathedraal" ? Serieus :o ?
Zo heten die dingen ja.
pi_152988125
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt niet!
Het spoort is een grote sta in de weg, je kan slechts op een paar plaatsen het spoor oversteken, in veel gevallen moet je doorheen het station om aan de andere kant van het spoor uit te komen, aangezien de NS, die organisatie die het spoor beheert etc. niet willen dat mensen via het spoor zelf oversteken aangezien er idioten zijn die niet eerst kijken voordat ze dat doen...
Moet nu iedereen die niet geld wil doneren aan de NS, die paar kleinere private personenspoorvervoerbedrijfjes en dat klotebedrijf wat verantwoordelijk is voor die OV-chipkaart maar omlopen?
_O- _O- _O-

jij weet echt niet hoe rotterdam centraal eruit ziet he.....het spoor zit boven kluns :W




boven is het spoor....beneden ga je via een roltrap naar boven naar het spoor, het hele onder gedeelte is een winkelstraat zoals je ziet aan de zijkanten zitten roltrappen waar je naar boven naar het spoor kunt.... voor het die poortjes die je ziet is het gedeelte wat overdekt is en waar volgens mij die winkels hadden moeten komen.,.,.mischien dat je het nu snapt he



[ Bericht 9% gewijzigd door klaasweetalles op 26-05-2015 21:08:59 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:12:35 #37
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152988888
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:55 schreef Igen het volgende:

[..]

De simpele stations zoals Buitenpost of Nijmegen-Heyendaal vallen onder de railinfrastructuur (ProRail), de grote stationsgebouwen zoals Amsterdam CS of Rotterdam CS zijn van NS Vastgoed (of hoe dat dochterbedrijf tegenwoordig ook maar heet)
Het feit dat bijna alle aandelen zo niet alle aandelen van de NS van de overheid zijn, heeft dat geen juridische consequenties? :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:16:49 #38
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152989118
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:57 schreef klaasweetalles het volgende:
jij weet echt niet hoe rotterdam centraal eruit ziet he
Geloof het of niet, de meeste mensen die hier reageren wonen niet in Rotterdam en veel mensen die hier reageren komen nooit in Rotterdam en zijn eventueel nog nooit in Rotterdam geweest. Ik sprak in het algemeen, in het algemeen is het station tevens een belangrijke passage om van de ene kant van het spoor naar de andere kant van het spoor te kunnen. Dan is het een probleem(pje) als die passage wordt afgesloten. Proficiat als dit probleem in Rotterdam niet bestaat (hebben zij eens een probleem niet wat de rest van het land wel heeft in plaats van vice versa ;)) maar Rotterdam is maar een van de honderden Nederlandse plaatsen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:20:39 #39
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152989307
Terzijde, als ik die poortjes zou moeten passeren dan zou ik de monkeyswing doen of iets dergelijks. Ze zijn er ideaal voor. >:)
Eerst slaafs de chip gebruiken zodat ze geen boete kunnen geven en vervolgens alle poortjes al monkeyswingend langsgaan. Een leuke fitness voor tijdens het reizen. Als je toch moet wachten...
Een handstand en erover heen lopen lijkt me ook wel leuk maar daar zou ik nog wat voor moeten oefenen. :@
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152989853
quote:
wELKE DEBIELE architect heeft verzonnen dat die winkels NIET hier staan maar achter de poortjes?????
Als je de winkels voor de poortjes plaatst, moeten veel mensen die tijdens het overstappen even iets willen kopen opeens veel meer gaan betalen voor hun reis. Je dupeert dus altijd een groep mensen.
pi_152990579
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het feit dat bijna alle aandelen zo niet alle aandelen van de NS van de overheid zijn, heeft dat geen juridische consequenties? :?
Nee. Net zoals dat NS niet onder de WOB valt. Raar maar waar.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:47:52 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152990649
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. Net zoals dat NS niet onder de WOB valt. Raar maar waar.
Niets raars aan. NS is en blijft een private onderneming, alleen heeft de staat alle aandelen. Dat is trouwens altijd zo geweest, ook voor de fameuze privatisering.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152991205
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niets raars aan. NS is en blijft een private onderneming, alleen heeft de staat alle aandelen. Dat is trouwens altijd zo geweest, ook voor de fameuze privatisering.
Formeel klopt het maar toch is het raar. Neem bijv. het bijhouden van het aantal reizigers per station. In Engeland is dat publiek toegankelijke informatie. In Nederland hield ProRail die gegevens bij, maar toen via WOB werd gevraagd om die gegevens openbaar te maken werd deze taak gauw overgeheveld naar NS zodat andere vervoerders niet meer aan deze gegevens zouden kunnen komen. Het is een aparte gang van zaken dat de overheid zo een "private" onderneming kan inzetten om feitelijk onder hun eigen regels uit te komen. Dat lijkt me niet "in de geest van de wet".

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2015 22:00:25 ]
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:02:27 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152991342
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Formeel klopt het maar toch is het raar. Neem bijv. het bijhouden van het aantal reizigers per station. In Engeland is dat publiek toegankelijke informatie. In Nederland hield ProRail die gegevens bij, maar toen via WOB werd gevraagd om die gegevens openbaar te maken werd deze taak gauw overgeheveld naar NS zodat andere vervoerders niet meer aan deze gegevens zouden kunnen komen. Het is een aparte gang van zaken dat de overheid zo een "private" onderneming kan inzetten om feitelijk onder hun eigen regels uit te komen. Dat lijkt me niet "in de geest van de wet".
Op dit punt heb je wel gelijk, ja - maar het is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de minister om te bepalen wat wiens taak is. Reizigersaantallen (per station, dus niet per vervoerder) zouden openbare informatie moeten zijn.
Maar het is nooit de bedoeling van de WOB geweest om concurrentiegevoelige informatie uit private ondernemingen te troggelen. Overheidsbesluiten rondom vergunningen en concessieverlening zijn wob-baar, besluiten van het bedrijf niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152991569
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je de winkels voor de poortjes plaatst, moeten veel mensen die tijdens het overstappen even iets willen kopen opeens veel meer gaan betalen voor hun reis. Je dupeert dus altijd een groep mensen.
hoezo zou dat duurder zijn dan?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152991796
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je de winkels voor de poortjes plaatst, moeten veel mensen die tijdens het overstappen even iets willen kopen opeens veel meer gaan betalen voor hun reis. Je dupeert dus altijd een groep mensen.
Alleen als je langer dan 40 minuten aan het shoppen bent. Dat is wel erg lang voor "even overstappen".
pi_152991854
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geloof het of niet, de meeste mensen die hier reageren wonen niet in Rotterdam en veel mensen die hier reageren komen nooit in Rotterdam en zijn eventueel nog nooit in Rotterdam geweest. Ik sprak in het algemeen, in het algemeen is het station tevens een belangrijke passage om van de ene kant van het spoor naar de andere kant van het spoor te kunnen. Dan is het een probleem(pje) als die passage wordt afgesloten. Proficiat als dit probleem in Rotterdam niet bestaat (hebben zij eens een probleem niet wat de rest van het land wel heeft in plaats van vice versa ;)) maar Rotterdam is maar een van de honderden Nederlandse plaatsen.
ja deze troep heeft meer als een half miljard gekost
hoeveel belastinggeld heeft dat gekost
en die klote ns wil bepalen dat ik niet effe mag winkelen daaro.....wat een lef
wie fluit deze mafketels terug
ik betaal belasting
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152992484
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:07 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

hoezo zou dat duurder zijn dan?
Als je net voor de avondspits incheckt en derhalve met korting reist en bij je overstap (in de avondspits) door poortjes moet (om het juiste perron te bereiken) of wil (om naar een winkel te gaan) betaal je voor 2 afzonderlijke reizen waarbij het tweede deel tegen vol tarief is.
pi_152992753
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je net voor de avondspits incheckt en derhalve met korting reist en bij je overstap (in de avondspits) door poortjes moet (om het juiste perron te bereiken) of wil (om naar een winkel te gaan) betaal je voor 2 afzonderlijke reizen waarbij het tweede deel tegen vol tarief is.
je kan er lang en kort over lullen maar de nederlandse reiziger wordt gewoon genaaid door dit hele systeem,

Heel het openbaar vervoer is door invoering van dit systeem stinkend rijk geworden.
Ik kan me nog herinneren dat voor de invoering van de ov chipkaart regelmatig de ret in rotterdam ging staken omdat er buslijnen enzo geschrapt zouden worden in verband met bezuiningen.,...nou een jaar na de invoering van de ov chipkaart was daar geen sprake meer van......je ziet overal dat ze stations vernieuwen, nieuwe lijnen maken enzovoorts. Ze hebben nu ineens allemaal geld teveel...

hoe zou dat nou komen he?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152992951
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je net voor de avondspits incheckt en derhalve met korting reist en bij je overstap (in de avondspits) door poortjes moet (om het juiste perron te bereiken) of wil (om naar een winkel te gaan) betaal je voor 2 afzonderlijke reizen waarbij het tweede deel tegen vol tarief is.
Of als je een lange reis maakt, het maximumtarief ligt op ongeveer 24 euro. Dus, Groningen-Utrecht is even duur als Groningen-Maastricht. Tenzij je langer dan een bepaalde tijd uitgecheckt bent halverwege, dan betaal je voor twee losse reizen en dus 2x 24 euro.

Dat was in de tijd van het papieren ticket ook officieel al zo, maar toen was het niet te controleren. Nu wel :).
pi_152993008
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:30 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

je kan er lang en kort over lullen maar de nederlandse reiziger wordt gewoon genaaid door dit hele systeem,

Heel het openbaar vervoer is door invoering van dit systeem stinkend rijk geworden.
Ik kan me nog herinneren dat voor de invoering van de ov chipkaart regelmatig de ret in rotterdam ging staken omdat er buslijnen enzo geschrapt zouden worden in verband met bezuiningen.,...nou een jaar na de invoering van de ov chipkaart was daar geen sprake meer van......je ziet overal dat ze stations vernieuwen, nieuwe lijnen maken enzovoorts. Ze hebben nu ineens allemaal geld teveel...

hoe zou dat nou komen he?
Meer lijnen en stations lijkt me alleen maar positief voor de reiziger.
pi_152993273
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:35 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Meer lijnen en stations lijkt me alleen maar positief voor de reiziger.
boeit me niet,...de reiziger mag niet genaaid worden en dat gebeurt veel te vaak met dit systeem...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152993558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

boeit me niet,...de reiziger mag niet genaaid worden en dat gebeurt veel te vaak met dit systeem...
Boeit mij en veel andere reizigers wel.
pi_152993611
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:46 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Boeit mij en veel andere reizigers wel.
nee boeit jou wel maar 99 procent van de reizigers niet!
die willen niet genaaid worden!

gesnopen .........jij domme ns medewerker!
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152993865
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:47 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

nee boeit jou wel maar 99 procent van de reizigers niet!
die willen niet genaaid worden!

gesnopen .........jij domme ns medewerker!
Je kan gewoon rijden voor de prijs van vroeger, moet alleen 20 euro vooruit betalen. Poe poe.
Daarvoor krijg je meer lijnen, meer reisgemak, beter onderhouden stations.
Ik zie niet waar we genaaid worden, maargoed.

Ik vind het wel sneu voor je dat je je eigen boterhammetjes moet smeren en niet meer langs de AH2GO kan, dat dan weer wel :)
pi_152994769
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:53 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kan gewoon rijden voor de prijs van vroeger, moet alleen 20 euro vooruit betalen. Poe poe.
Daarvoor krijg je meer lijnen, meer reisgemak, beter onderhouden stations.
Ik zie niet waar we genaaid worden, maargoed.
Je kan niet rijden voor de prijs van vroeger, want allereerst zul je zo'n onding moeten aanschaffen. Vervolgens moet je er permanent te veel saldo op zetten en als je je eigen geld terug wil hebben betaal je een boete.
pi_152994834
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je kan niet rijden voor de prijs van vroeger, want allereerst zul je zo'n onding moeten aanschaffen. Vervolgens moet je er permanent te veel saldo op zetten en als je je eigen geld terug wil hebben betaal je een boete.
Lees mijn bericht nog eens.
pi_152995107
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Lees mijn bericht nog eens.
Ja, daarin doe je alsof iedereen gratis zo'n chipkaart krijgt en alsof je kosteloos je borg terug kunt krijgen. Beide implicaties zijn onjuist.
pi_152995229
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, daarin doe je alsof iedereen gratis zo'n chipkaart krijgt en alsof je kosteloos je borg terug kunt krijgen. Beide implicaties zijn onjuist.
Neehoor, in totaal zet het je inderdaad eenmalig 10 euro achteruit. Krijg je een hoop voor terug.
pi_152995262
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:27 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Neehoor, in totaal zet het je inderdaad eenmalig 10 euro achteruit. Krijg je een hoop voor terug.
Krijg ik helemaal niets voor terug, behalve dan een duurder abonnement, uitgeklede voorwaarden en allerlei extra handelingen die ik moet verrichten om vervolgens te worden behandeld als een potentiële crimineel.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:41:24 #61
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152995652
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Krijg ik helemaal niets voor terug, behalve dan een duurder abonnement, uitgeklede voorwaarden en allerlei extra handelingen die ik moet verrichten om vervolgens te worden behandeld als een potentiële crimineel.
? Ik heb een anonieme kaart en die is per rit standaard 20% goedkoper dan voorheen (waar je nu als je een papierenkaartje nog een pleuro extra voor moet neertellen).
3x per jaar met de trein, zelfs korte rit, en je aanschaf van de kaart heb je er al uit.
Wat ik wel frappant vind is dat je een kaart moet laten activeren voor de verschillende maatschappijen. Anders kan je niet eens inchecken.
pi_152995761
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

? Ik heb een anonieme kaart en die is per rit standaard 20% goedkoper dan voorheen
3x per jaar met de trein, zelfs korte rit, en je aanschaf van de kaart heb je er al uit.
Dan weet je echt niet waarover je praat. De prijzen voor het papieren kaartje zonder chip waren exact gelijk aan de saldoprijzen (maar dan dus zonder dat je eerst een chipkaart hoefde aan te schaffen en een veel te hoge borg hoefde te betalen).
De aanschaf van de kaart kun je dus nooit eruit halen want het zijn extra kosten waar je niets voor terugkrijgt.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:46:55 #63
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152995833
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan weet je echt niet waarover je praat. De prijzen voor het papieren kaartje zonder chip waren exact gelijk aan de saldoprijzen (maar dan dus zonder dat je eerst een chipkaart hoefde aan te schaffen en een veel te hoge borg hoefde te betalen).
De aanschaf van de kaart kun je dus nooit eruit halen want het zijn extra kosten waar je niets voor terugkrijgt.
In de tijd van het papieren kaartje betaalde ik hier ¤2.50 voor een retourtje.
Dat is nu met ovkaart ¤1.90 tot ¤2.10 (beetje afhankelijk tijdstip).
Gewoon een kaartje halen kost je ¤3.50

Retourtje scheveningen is voor mij op die manier dik ¤12 ''goedkoper'' geworden.
pi_153015561
Strippenkaart had geen borg
papieren treinkaartje had geen borg

WELKE MAFKEES HEEFT BORG UITGEVONDEN IN HET OPENBAAR VERVOER?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153015606
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:05 schreef klaasweetalles het volgende:
Strippenkaart had geen borg
papieren treinkaartje had geen borg

WELKE MAFKEES HEEFT BORG UITGEVONDEN IN HET OPENBAAR VERVOER?
Treinkaartje en strippenkaart had je van te voren betaald, waarom snap je het verschil niet met OV chipkaart?
pi_153015673
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

Treinkaartje en strippenkaart had je van te voren betaald, waarom snap je het verschil niet met OV chipkaart?
hoe durf je!
dit is een belediging!
jij bent nog niet jarig met dit soort beledigingen jegens mij!
waar woon jij joh!

een retourtje den haag kost 10 euro en geen 20 euro

wat snap je niet aan bovenstaande?

NOU NOU

MAAK ME BOOS JOH!
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153015726
Ik woon in Amsterdam, ga me maar zoeken.
pi_153016173
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:10 schreef computergirl het volgende:
Ik woon in Amsterdam, ga me maar zoeken.
Betaal jij maar me kaartje
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153021138
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:25 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Betaal jij maar me kaartje
mijn kaartje (schrijftaal) en m'n kaartje (sprijftaal).
pi_153021226
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:25 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Betaal jij maar me kaartje
Pauper.
pi_153021496
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

Treinkaartje en strippenkaart had je van te voren betaald, waarom snap je het verschil niet met OV chipkaart?
Bij de OV-chipkaart zou je ook gewoon van tevoren reisproducten kopen die je op je kaart zou laden. Tot dat te lastig bleek voor de NS en ze daarom voor reizen op saldo kozen.
pi_153021567
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij de OV-chipkaart zou je ook gewoon van tevoren reisproducten kopen die je op je kaart zou laden. Tot dat te lastig bleek voor de NS en ze daarom voor reizen op saldo kozen.
Dan heb je toch geen tijdwinst? Iedereen weer in de rij voor automaat omdat ze een enkeltje zoetermeer - den haag of amsterdam-schiphol moeten laden.
pi_153021644
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan heb je toch geen tijdwinst? Iedereen weer in de rij voor automaat omdat ze een enkeltje zoetermeer - den haag of amsterdam-schiphol moeten laden.
Nu heb je ook geen tijdwinst omdat alle forenzen en studenten die voorheen met een zichtkaart reisden in de rij moeten voor de paaltjes/poortjes.
pi_153021670
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nu heb je ook geen tijdwinst omdat alle forenzen en studenten die voorheen met een zichtkaart reisden in de rij moeten voor de paaltjes/poortjes.
Even kaart voor een paaltje houden is echt veeeeel minder tijdrovend dan eindbestemming selecteren op automaat
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:34:57 #75
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_153021697
Ik moet lachen om TS :@
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_153021748
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

Even kaart voor een paaltje houden is echt veeeeel minder tijdrovend dan eindbestemming selecteren op automaat
Tot je samenreiskorting wil laden en eerst in de rij moet bij de automaten en vervolgens in de rij bij de paaltjes/poortjes.
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:37:51 #77
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153021802
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:34 schreef LittleBrownie het volgende:
Ik moet lachen om TS :@
Ik bewonder TS voor z'n Don Quichot-achtige strijd tegen poortjes.
are we infinite or am I alone
pi_153022934
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Tot je samenreiskorting wil laden en eerst in de rij moet bij de automaten en vervolgens in de rij bij de paaltjes/poortjes.
Meerderheid van reizigers zijn gewoon woon-werk of woon-school in de spits.
pi_153023585
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

Meerderheid van reizigers zijn gewoon woon-werk of woon-school in de spits.
En heel veel daarvan konden voorheen gewoon direct naar hun trein lopen terwijl ze nu in de file staan voor paaltjes en poortjes.
pi_153024721
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij de OV-chipkaart zou je ook gewoon van tevoren reisproducten kopen die je op je kaart zou laden. Tot dat te lastig bleek voor de NS en ze daarom voor reizen op saldo kozen.
geloof jij HET zelf dat het lastig is...
volgens mij is dat toch een tijdje mogelijk geweest hoor
TOEN KON je reis kiezen en je kaart voor dat ding houden en gewoon je echte reis afrekenen
vreemd dat dit afgeschaft is

NS hoopt met dat saldo verhaal gewoon dat een hoop mensen vergeten uit te checken en zo geld te verdienen, en dat is ook de realiteit. ACHTERLIJK OPLICHTERSBENDE IS DE NS.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153024910
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

geloof jij HET zelf dat het lastig is...
volgens mij is dat toch een tijdje mogelijk geweest hoor
TOEN KON je reis kiezen en je kaart voor dat ding houden en gewoon je echte reis afrekenen
vreemd dat dit afgeschaft is
Dat het te lastig is VOOR DE NS geloof ik best als ik hun houtje-touwtje webshop zie die er elk weekend wegens "regulier onderhoud" (NS-jargon voor technische storing) uitligt.
Voor zover ik weet is het kopen van reisproducten uitsluitend mogelijk (geweest) voor mensen met een jaartrajectkaart of grensabonnement wanneer zij een reis buiten het afgekochte traject willen maken.
pi_153025111
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat het te lastig is VOOR DE NS geloof ik best als ik hun houtje-touwtje webshop zie die er elk weekend wegens "regulier onderhoud" (NS-jargon voor technische storing) uitligt.
Voor zover ik weet is het kopen van reisproducten uitsluitend mogelijk (geweest) voor mensen met een jaartrajectkaart of grensabonnement wanneer zij een reis buiten het afgekochte traject willen maken.
dat is echt niet waar
net nadat de ov kaart was ingevoerd kon je op ov kaart gewoon reisprodukten laden
ik kan me dat nog goed herrinneren, moest je gewoon je kaart voor dat vlak houden
100 procent zeker
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 28 mei 2015 @ 01:18:07 #83
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153028981
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En heel veel daarvan konden voorheen gewoon direct naar hun trein lopen terwijl ze nu in de file staan voor paaltjes en poortjes.
Ik trein erg veel en kom op praktisch alle grote Nederlandse stations wel maar rijen voor poortjes zie je echt gewoon 0,0 nooit man. :P

Paaltjes wel op momenten dat er veel mensen uit de trein stappen op stations die nog geen poortjes hebben, maar dan ben je ook altijd gewoon na maximaal 5 seconden aan de beurt.

Je kan ook problemen zoeken hoor, ik moet er niet aan denken om weer net als vroeger voorafgaand aan elke treinrit een volle minuut bij een automaat te moeten staan wanneer je eindelijk aan de beurt bent.
pi_153030054
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 01:18 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Ik trein erg veel en kom op praktisch alle grote Nederlandse stations wel maar rijen voor poortjes zie je echt gewoon 0,0 nooit man. :P
Op Amsterdam CS heel regelmatig als mensen gelijktijdig in beide richtingen door die poortjes willen.
pi_153030164
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 01:18 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Ik trein erg veel en kom op praktisch alle grote Nederlandse stations wel maar rijen voor poortjes zie je echt gewoon 0,0 nooit man. :P

Paaltjes wel op momenten dat er veel mensen uit de trein stappen op stations die nog geen poortjes hebben, maar dan ben je ook altijd gewoon na maximaal 5 seconden aan de beurt.

Je kan ook problemen zoeken hoor, ik moet er niet aan denken om weer net als vroeger voorafgaand aan elke treinrit een volle minuut bij een automaat te moeten staan wanneer je eindelijk aan de beurt bent.
Ik zat vorige week in een wat drukke bus en het viel me wel op dat het stoppen bij haltes vooral als er veel mensen moeten uitstappen beduidend langer duurt door het gehannes met uitchecken.
pi_153031887
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 07:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zat vorige week in een wat drukke bus en het viel me wel op dat het stoppen bij haltes vooral als er veel mensen moeten uitstappen beduidend langer duurt door het gehannes met uitchecken.
Maar instappen gaat beduidend sneller omdat niet iedereen naar de buschauffeur hoeft voor een stempel (waarvan de helft niet weet hoeveel strippen hij nodig heeft).
pi_153032241
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:39 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Maar instappen gaat beduidend sneller omdat niet iedereen naar de buschauffeur hoeft voor een stempel (waarvan de helft niet weet hoeveel strippen hij nodig heeft).
Stempelen door een ervaren buschauffeur hoeft niet veel langer te duren dan inchecken door een onervaren reiziger. Bovendien wordt het aantal handelingen nu dus verdubbeld (wat eenvoudig had kunnen worden voorkomen wanneer men gewoon had vastgehouden aan het zonesysteem zodat bij het gros van de busritten uitchecken niet nodig zou zijn).
pi_153032333
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:39 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Maar instappen gaat beduidend sneller omdat niet iedereen naar de buschauffeur hoeft voor een stempel (waarvan de helft niet weet hoeveel strippen hij nodig heeft).
Een groot gedeelte van de reguliere buspassagiers heeft meestal een studenten ov of bus abonnement.

Als de buschauffeur voor 50% van de passagier moest stempelen was het veel in mijn beleving.
pi_153032517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van de reguliere buspassagiers heeft meestal een studenten ov of bus abonnement.

Als de buschauffeur voor 50% van de passagier moest stempelen was het veel in mijn beleving.
Ah okee.
Ik werk vanuit Schiphol, daar mochten we voorheen altijd gratis met de bus met een bedrijfspasje, maar tegenwoordig moet je dus ook een gratis abonnement inchecken. Die bussen zitten soms aardig vol maar ik merk niet echt dat het langer duurt bij uitstappen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 10:23:44 #90
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153032898
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 07:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zat vorige week in een wat drukke bus en het viel me wel op dat het stoppen bij haltes vooral als er veel mensen moeten uitstappen beduidend langer duurt door het gehannes met uitchecken.
Als je daar langsloopt moet je halverwege je hand uitsteken waardoor het wanneer er bijvoorbeeld 10 tegelijk uitwillen het 10 seconden langer kan duren. Geloof je dan werkelijk dat je daardoor ook naar ietsje later op je bestemming aankwam? En dan hebben we het er nog niet eens over dat je nu zeeën van tijd bespaart doordat alle instappers niet eerst de chauffeur nodig hebben.
pi_153032940
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:23 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Als je daar langsloopt moet je halverwege je hand uitsteken waardoor het wanneer er bijvoorbeeld 10 tegelijk uitwillen het 10 seconden langer kan duren. Geloof je dan werkelijk dat je daardoor ook naar ietsje later op je bestemming aankwam?
Plus dat veel mensen toch al klaar gaan staan bij de deur en dus ook alvast uitchecken, nog voor ze bij de halte zijn aangekomen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 10:26:13 #92
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153032964
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:25 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Plus dat veel mensen toch al klaar gaan staan bij de deur en dus ook alvast uitchecken, nog voor ze bij de halte zijn aangekomen.
Dat en je bespaart erg veel tijd bij instappen. Prima als je tegen die kaart bent, maar men komt nu enkel met voorbeelden waar die kaart juist erg voordelig is.
  donderdag 28 mei 2015 @ 10:29:15 #93
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153033034
Oh man, op de middelbare school zat ik zo vaak in een bus waarbij ik maar 1 minuut overstaptijd had en als de bus dan stopte en je zag dat er 5 passagiers gingen instappen die toen nog op de ouderwetse manier kaartjes moesten kopen etc. dan wist ik al dat het niet meer zou lukken. Gelukkig bestaat dat niet meer.

Enige oponthoud dat nu nog voorkomt in bussen wordt veroorzaakt door individuen zonder ov-chipkaart die dan met chartaal geld een kaartje bij de chauffeur kopen. Hopelijk is dat binnen twee jaar verboden.
pi_153033113
quote:
Enige oponthoud dat nu nog voorkomt in bussen wordt veroorzaakt door individuen zonder ov-chipkaart die dan met chartaal geld een kaartje bij de chauffeur kopen. Hopelijk is dat binnen twee jaar verboden.
Hoe zie je dat voor je? Wil je incidentele reizigers en toeristen dwingen om een dure en voor hen waardeloze chipkaart te kopen en wil je regio's verbieden om naast het reizen op saldo aantrekkelijk geprijsde reisproducten aan te bieden die busgebruik moeten stimuleren?
pi_153033307
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:23 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Als je daar langsloopt moet je halverwege je hand uitsteken waardoor het wanneer er bijvoorbeeld 10 tegelijk uitwillen het 10 seconden langer kan duren. Geloof je dan werkelijk dat je daardoor ook naar ietsje later op je bestemming aankwam? En dan hebben we het er nog niet eens over dat je nu zeeën van tijd bespaart doordat alle instappers niet eerst de chauffeur nodig hebben.
Binnen 1 seconde uitgecheckt zijn? Ik moet zelf voor mijn reizen betalen en wil wel zien wat er nu afgeschreven is, hoeveel de reis nu weer gekost heeft. Dat zullen toch wel meer mensen hebben die zo reizen.
pi_153033334
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Binnen 1 seconde uitgecheckt zijn? Ik moet zelf voor mijn reizen betalen en wil wel zien wat er nu afgeschreven is, hoeveel de reis nu weer gekost heeft. Dat zullen toch wel meer mensen hebben die zo reizen.
dat kan je ook online zien. Je bent wel heel erg spijkers op laag water aan het zoeken samen met kansenjongere
pi_153033531
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:44 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat kan je ook online zien.
Ik reis gratis en wil graag direct checken dat dat inderdaad het geval is.
Het komt namelijk regelmatig voor dat door onjuiste plaatsbepaling van de in/uitcheckapparatuur in de bus toch ten onrechte geld in rekening wordt gebracht.
Want de ov-chipkaart is op zo'n wijze geïmplementeerd dat de reiziger altijd mag dokken in geval van twijfel.
  donderdag 28 mei 2015 @ 10:56:12 #98
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153033614
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Binnen 1 seconde uitgecheckt zijn? Ik moet zelf voor mijn reizen betalen en wil wel zien wat er nu afgeschreven is, hoeveel de reis nu weer gekost heeft. Dat zullen toch wel meer mensen hebben die zo reizen.
Doe ik allemaal in een seconde en op wat ouderen na zie ik het ook nooit anders. Je ziet die informatie toch gewoon tijdens het passeren?

Maar ik vind het zo ook wel genoeg overigens, jij wil het een slecht systeem vinden en weigert sowieso te erkennen dat het efficiënter is en instappen nu zoveel sneller gaat dat je per saldo veel minder tijd kwijt bent, dat ik m'n interesse in deze discussie eerlijk gezegd verloren heb. :P
pi_153033720
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:56 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Doe ik allemaal in een seconde en op wat ouderen na zie ik het ook nooit anders. Je ziet die informatie toch gewoon tijdens het passeren?

Maar ik vind het zo ook wel genoeg overigens, jij wil het een slecht systeem vinden en weigert sowieso te erkennen dat het efficiënter is en instappen nu zoveel sneller gaat dat je per saldo veel minder tijd kwijt bent, dat ik m'n interesse in deze discussie eerlijk gezegd verloren heb. :P
Je hebt inderdaad twee kampen, wat dat betreft is dit een beetje een iOS vs Android verhaal aan het worden. Alletwee hebben prima argumenten, omdat alletwee andere dingen prettig vinden.
pi_153034114
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:00 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad twee kampen, wat dat betreft is dit een beetje een iOS vs Android verhaal aan het worden. Alletwee hebben prima argumenten, omdat alletwee andere dingen prettig vinden.
Ik denk dat iedereen minder handelingen prettiger vindt dan meer handelingen.
Ik denk dat iedereen het juiste bedrag betalen prettiger vindt dan te veel betalen en achteraf moeten proberen het onterecht in rekening gebrachte bedrag terug te krijgen.
Als jij er niet op achteruit bent gegaan, dan mag je jezelf daar bijzonder gelukkig mee prijzen, maar dat is nog geen reden om het richting degenen die er wel op achteruit zijn gegaan af te doen als een kwestie van smaak.
pi_153034334
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:56 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Doe ik allemaal in een seconde en op wat ouderen na zie ik het ook nooit anders. Je ziet die informatie toch gewoon tijdens het passeren?

Maar ik vind het zo ook wel genoeg overigens, jij wil het een slecht systeem vinden en weigert sowieso te erkennen dat het efficiënter is en instappen nu zoveel sneller gaat dat je per saldo veel minder tijd kwijt bent, dat ik m'n interesse in deze discussie eerlijk gezegd verloren heb. :P
Dan behoor ik tot de ouderen en tijdens het passeren en het bekijken van ovkaartschermen in "breng" en "arriva" bussen die ik sporadisch gebruik hangen op buikhoogte met een horizontaal scherm. Leuk voor dwergen dat die het zo kunnen zien maar ik kan dat echt niet zo in een splitseconde zien.

Blijkbaar moet iedereen maar mee met stompzinnig ingevoerde automatisering en als je er opmerkingen over maakt ben je tegen het systeem. :') Nee ik ben niet tegen dit systeem maar wel tegen de manier van uitrol en hoe er met klanten wordt omgegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')