Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.quote:Rotterdam CS
30 april 2015 om 13:47 door Ruben Eg
NS’ers sluiten vrijdag de poortjes op Rotterdam CS ANP
Treinreizigers lopen vanaf vrijdag op Rotterdam Centraal tegen dichte toegangspoortjes aan. Het station in de havenstad is het eerste grote treinstation van het land waar alle tourniquets voor het passeren moeten worden geopend met een ov-chipkaart.
Het laatste poortje op Rotterdam Centraal wordt vrijdag om 7.00 uur symbolisch gesloten door conducteurs, machinisten, beveiligers en andere medewerkers van NS. „Een belangrijke stap in het veiliger maken van het openbaar vervoer”, omschrijft NS de ‘grote operatie’ op het drukke station in Rotterdam.
Respect! Jij voegt tenminste de daad bij het woord. Daar kunnen die slappelingen die wel klagen maar er niets mee doen een voorbeeld aan nemen. Jij behoudt het recht om te klagen over dit systeem.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:31 schreef Teslynd het volgende:
Nou, ik ga dus zo weinig mogelijk met het OV sinds de OV-chipkaart en dat heb ik ze ook verteld in een enquête die ze me toestuurden.
Den Haag Centraal heeft sowieso geen poortjes.quote:Op maandag 25 mei 2015 22:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
In dit gedeelte moeten de winkels verplaatst worden, lijkt me vrij logisch! Dan hebben we heel dat gezeik over die poortjes niet,
wELKE DEBIELE architect heeft verzonnen dat die winkels NIET hier staan maar achter de poortjes?????
MOET JE KIJKEN WAT EEN LOZE RUIMTE DAAR VERSPILD WORDT...hoeveel geld is er wel niet betaald VOOR DIE ZONLOZE OVERKAPPING HIER....dat had helemaal niet zo gehoeven zo tenzij die winkels daar hadden gestaan
Die vent moet gewoon zijn salaris inleveren!
op den haag centaal was de architect zo slim om de winkels voor de poortjes te plaatsen...
[ afbeelding ]
en ze niet voor mijn bek staan bij BK/Starbucks (er zit er 1 buiten de poortjes voor de tokkies)quote:Op maandag 25 mei 2015 22:55 schreef reza1 het volgende:
Goede actie van de NS, al was het maar zodat tokkies als TS ook weer iets hebben om zich druk over te maken.
daar komen straks ook poortjesquote:Op dinsdag 26 mei 2015 01:21 schreef DrNick het volgende:
[..]
Den Haag Centraal heeft sowieso geen poortjes.
¤ 20quote:Op maandag 25 mei 2015 22:51 schreef hont12 het volgende:
10 euro op je chipkaart leren houden, poe poe zeg
Dat is toch humor manquote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:53 schreef klaasweetalles het volgende:
di 26 mei 2015, 14:35| lees voor
NS reageert bijdehand op facebook-event 'WK poortje springen'
Duizenden Facebookers hebben zich de afgelopen dagen aangemeld voor het facebook-evenement 'WK poortje springen' op het station van Rotterdam Centraal op 13 juni. De teller staat inmiddels op een 'luttele' 27000 deelnemers. Hoog tijd dat de NS reageerde op dit markante en verboden WK. En dat deed het bedrijf vanochtend op een bijdehante manier.

Foto: facebook
De NS postte een bericht op de facebookpagina van het evenement en maakte met een knipoog duidelijk niet gediend te zijn van deze actie. Het bedrijf benadrukt dat alle grappenmakers die op zaterdag 13 juni daadwerkelijk deelnemen aan het 'WK poortje springen' ook te maken krijgen met het Nederlands Open Boetes Uitschrijven![]()
![]()
![]()
Nee, men jankt omdat de poortjes moslims niet tegenhoudenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een gejank om die poortjes joh... poortjes zijn de nieuwe moslims van FOK!
- laat maar -quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:12 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, men jankt omdat de poortjes moslims niet tegenhouden
jij bent echt dom he...moslims hebben scooters domboquote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:12 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, men jankt omdat de poortjes moslims niet tegenhouden
Ik ben maar een eenvouding kassamiepje klaas. Niet zo alwetend als jij.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jij bent echt dom he...moslims hebben scooters dombo
Dat klopt niet!quote:Op maandag 25 mei 2015 22:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
In dit gedeelte moeten de winkels verplaatst worden, lijkt me vrij logisch! Dan hebben we heel dat gezeik over die poortjes niet,
als jij iets langer zou nadenken (of iets minder bier zou drinken?quote:Op maandag 25 mei 2015 22:51 schreef hont12 het volgende:
10 euro op je chipkaart leren houden, poe poe zeg
Er bestond toch een gratis passage product ?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat klopt niet!
Het spoort is een grote sta in de weg, je kan slechts op een paar plaatsen het spoor oversteken, in veel gevallen moet je doorheen het station om aan de andere kant van het spoor uit te komen, aangezien de NS niet wil dat mensen via het spoor zelf oversteken aangezien er idioten zijn die niet eerst kijken voordat ze dat doen...
Moet nu iedereen die niet geld wil doneren aan de NS, die paar kleinere private personenspoorvervoerbedrijfjes en dat klotebedrijf wat verantwoordelijk is voor die OV-chipkaart maar omlopen?
Dus hebben de vele mensen die nooit met het OV reizen daar niets aan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:42 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Er bestond toch een gratis passage product ?
Al vereist dat natuurlijk nog altijd de aankoop van een OVchipkaart; dus echt gratis is het niet.
Van 1938 tot en met 1994 was NS de eigenaar en beheerder van de Nederlandse railinfrastructuur en exploitant van alle hierop uitgevoerde vervoersdiensten. In 1995 werd NS verzelfstandigd. Het verloor eigendom en beheer van de railinfrastructuur en het alleenrecht op vervoersdiensten per spoor. In 2002 is de infrastructuur formeel overgedragen aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat.quote:Is een station overigens priveterrein ?
Ik wens hen veel succes om zoveel boetes uit te schrijven.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:53 schreef klaasweetalles het volgende:
di 26 mei 2015, 14:35| lees voor
NS reageert bijdehand op facebook-event 'WK poortje springen'
Duizenden Facebookers hebben zich de afgelopen dagen aangemeld voor het facebook-evenement 'WK poortje springen' op het station van Rotterdam Centraal op 13 juni. De teller staat inmiddels op een 'luttele' 27000 deelnemers. Hoog tijd dat de NS reageerde op dit markante en verboden WK. En dat deed het bedrijf vanochtend op een bijdehante manier.

Foto: facebook
De NS postte een bericht op de facebookpagina van het evenement en maakte met een knipoog duidelijk niet gediend te zijn van deze actie. Het bedrijf benadrukt dat alle grappenmakers die op zaterdag 13 juni daadwerkelijk deelnemen aan het 'WK poortje springen' ook te maken krijgen met het Nederlands Open Boetes Uitschrijven![]()
![]()
![]()
Vallen de stations onder railinfrastructuur?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dus hebben de vele mensen die nooit met het OV reizen daar niets aan.
[..]
Van 1938 tot en met 1994 was NS de eigenaar en beheerder van de Nederlandse railinfrastructuur en exploitant van alle hierop uitgevoerde vervoersdiensten. In 1995 werd NS verzelfstandigd. Het verloor eigendom en beheer van de railinfrastructuur en het alleenrecht op vervoersdiensten per spoor. In 2002 is de infrastructuur formeel overgedragen aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Het is dus een publieke ruimte?
Ik denk het. Het was de opzet dat 1 station door meerdere bedrijven wordt gebruikt, dit is voor het personenspoorvervoer totaal mislukt (en toch draaien we die privatisering niet terugquote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Vallen de stations onder railinfrastructuur?
Dat hangt er dus van af of het privéterrein is of niet. Persoonlijk vind ik ¤ 7,50 (kostprijs OVchipkaart zonder saldo) betalen om 5 jaar lang toegang te hebben tot privéterrein geen onredelijk bedrag.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dus hebben de vele mensen die nooit met het OV reizen daar niets aan.
Ik sluit mij aan bij de twijfel of de stations hier onder vallen... juristen van Fok, help ?quote:Van 1938 tot en met 1994 was NS de eigenaar en beheerder van de Nederlandse railinfrastructuur en exploitant van alle hierop uitgevoerde vervoersdiensten. In 1995 werd NS verzelfstandigd. Het verloor eigendom en beheer van de railinfrastructuur en het alleenrecht op vervoersdiensten per spoor. In 2002 is de infrastructuur formeel overgedragen aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Het is dus een publieke ruimte?
De simpele stations zoals Buitenpost of Nijmegen-Heyendaal vallen onder de railinfrastructuur (ProRail), de grote stationsgebouwen zoals Amsterdam CS of Rotterdam CS zijn van NS Vastgoed (of hoe dat dochterbedrijf tegenwoordig ook maar heet)quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Vallen de stations onder railinfrastructuur?
Station Nijmegen wordt door NS en Veolia gebruikt. Arnhem door NS, Arriva en Connexxion (Breng). Etcetera. Winkelpanden worden verhuurd aan NS Retail (eerste recht) of derden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk het. Het was de opzet dat 1 station door meerdere bedrijven wordt gebruikt, dit is voor het personenspoorvervoer totaal mislukt (en toch draaien we die privatisering niet terug) maar met die opzet zou het station niet van 1 vervoersbedrijf kunnen zijn of door 1 vervoersbedrijf beheerd kunnen worden, lijkt mij.
Dat iets eigendom van een ministerie is, maakt het nog niet tot publieke ruimte. En daarnaast mag ook de publieke ruimte op een of andere manier worden afgesloten.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:55 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat hangt er dus van af of het privéterrein is of niet. Persoonlijk vind ik ¤ 7,50 (kostprijs OVchipkaart zonder saldo) betalen om 5 jaar lang toegang te hebben tot privéterrein geen onredelijk bedrag.
[..]
Ik sluit mij aan bij de twijfel of de stations hier onder vallen... juristen van Fok, help ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegstations_in_Nederlandquote:NS heeft het recht op de commerciële exploitatie van stations in Nederland, ook die welke niet door NS worden bediend (zie ook onder). NS Stations Retailbedrijf exploiteert de winkels en horeca. Op grond van het Vrijstellingenbesluit Winkeltijdenwet zijn er geen wettelijke beperkingen van de openingstijden van de winkels in treinstations. Verder verzorgt NS Stations Retailbedrijf de automaten (excl. die voor vervoerbewijzen) op stations en de catering in de treinen.
Perrons (inclusief bankjes, afvalbakken en verlichting, maar exclusief horeca, winkels en verkoopautomaten), voetgangerstunnels en -bruggen inclusief trappen, roltrappen en liften, en voetgangersoverwegen worden verzorgd door de Dienstengroep Transfer van ProRail. De vervoerders betalen hiervoor een gebruiksvergoeding per haltering, die voor Intercity's hoger is dan voor stoptreinen. ProRail hanteert daarbij een indeling van de stations in de klassen kathedraal, mega, plus, basis en halte.
"Kathedraal" ? Serieusquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegstations_in_Nederland
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat klopt niet!
Het spoort is een grote sta in de weg, je kan slechts op een paar plaatsen het spoor oversteken, in veel gevallen moet je doorheen het station om aan de andere kant van het spoor uit te komen, aangezien de NS, die organisatie die het spoor beheert etc. niet willen dat mensen via het spoor zelf oversteken aangezien er idioten zijn die niet eerst kijken voordat ze dat doen...
Moet nu iedereen die niet geld wil doneren aan de NS, die paar kleinere private personenspoorvervoerbedrijfjes en dat klotebedrijf wat verantwoordelijk is voor die OV-chipkaart maar omlopen?
Het feit dat bijna alle aandelen zo niet alle aandelen van de NS van de overheid zijn, heeft dat geen juridische consequenties?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:55 schreef Igen het volgende:
[..]
De simpele stations zoals Buitenpost of Nijmegen-Heyendaal vallen onder de railinfrastructuur (ProRail), de grote stationsgebouwen zoals Amsterdam CS of Rotterdam CS zijn van NS Vastgoed (of hoe dat dochterbedrijf tegenwoordig ook maar heet)
Geloof het of niet, de meeste mensen die hier reageren wonen niet in Rotterdam en veel mensen die hier reageren komen nooit in Rotterdam en zijn eventueel nog nooit in Rotterdam geweest. Ik sprak in het algemeen, in het algemeen is het station tevens een belangrijke passage om van de ene kant van het spoor naar de andere kant van het spoor te kunnen. Dan is het een probleem(pje) als die passage wordt afgesloten. Proficiat als dit probleem in Rotterdam niet bestaat (hebben zij eens een probleem niet wat de rest van het land wel heeft in plaats van vice versaquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:57 schreef klaasweetalles het volgende:
jij weet echt niet hoe rotterdam centraal eruit ziet he
Als je de winkels voor de poortjes plaatst, moeten veel mensen die tijdens het overstappen even iets willen kopen opeens veel meer gaan betalen voor hun reis. Je dupeert dus altijd een groep mensen.quote:wELKE DEBIELE architect heeft verzonnen dat die winkels NIET hier staan maar achter de poortjes?????
Nee. Net zoals dat NS niet onder de WOB valt. Raar maar waar.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het feit dat bijna alle aandelen zo niet alle aandelen van de NS van de overheid zijn, heeft dat geen juridische consequenties?
Niets raars aan. NS is en blijft een private onderneming, alleen heeft de staat alle aandelen. Dat is trouwens altijd zo geweest, ook voor de fameuze privatisering.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Net zoals dat NS niet onder de WOB valt. Raar maar waar.
Formeel klopt het maar toch is het raar. Neem bijv. het bijhouden van het aantal reizigers per station. In Engeland is dat publiek toegankelijke informatie. In Nederland hield ProRail die gegevens bij, maar toen via WOB werd gevraagd om die gegevens openbaar te maken werd deze taak gauw overgeheveld naar NS zodat andere vervoerders niet meer aan deze gegevens zouden kunnen komen. Het is een aparte gang van zaken dat de overheid zo een "private" onderneming kan inzetten om feitelijk onder hun eigen regels uit te komen. Dat lijkt me niet "in de geest van de wet".quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niets raars aan. NS is en blijft een private onderneming, alleen heeft de staat alle aandelen. Dat is trouwens altijd zo geweest, ook voor de fameuze privatisering.
Op dit punt heb je wel gelijk, ja - maar het is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de minister om te bepalen wat wiens taak is. Reizigersaantallen (per station, dus niet per vervoerder) zouden openbare informatie moeten zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Formeel klopt het maar toch is het raar. Neem bijv. het bijhouden van het aantal reizigers per station. In Engeland is dat publiek toegankelijke informatie. In Nederland hield ProRail die gegevens bij, maar toen via WOB werd gevraagd om die gegevens openbaar te maken werd deze taak gauw overgeheveld naar NS zodat andere vervoerders niet meer aan deze gegevens zouden kunnen komen. Het is een aparte gang van zaken dat de overheid zo een "private" onderneming kan inzetten om feitelijk onder hun eigen regels uit te komen. Dat lijkt me niet "in de geest van de wet".
hoezo zou dat duurder zijn dan?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je de winkels voor de poortjes plaatst, moeten veel mensen die tijdens het overstappen even iets willen kopen opeens veel meer gaan betalen voor hun reis. Je dupeert dus altijd een groep mensen.
Alleen als je langer dan 40 minuten aan het shoppen bent. Dat is wel erg lang voor "even overstappen".quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je de winkels voor de poortjes plaatst, moeten veel mensen die tijdens het overstappen even iets willen kopen opeens veel meer gaan betalen voor hun reis. Je dupeert dus altijd een groep mensen.
ja deze troep heeft meer als een half miljard gekostquote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geloof het of niet, de meeste mensen die hier reageren wonen niet in Rotterdam en veel mensen die hier reageren komen nooit in Rotterdam en zijn eventueel nog nooit in Rotterdam geweest. Ik sprak in het algemeen, in het algemeen is het station tevens een belangrijke passage om van de ene kant van het spoor naar de andere kant van het spoor te kunnen. Dan is het een probleem(pje) als die passage wordt afgesloten. Proficiat als dit probleem in Rotterdam niet bestaat (hebben zij eens een probleem niet wat de rest van het land wel heeft in plaats van vice versa) maar Rotterdam is maar een van de honderden Nederlandse plaatsen.
Als je net voor de avondspits incheckt en derhalve met korting reist en bij je overstap (in de avondspits) door poortjes moet (om het juiste perron te bereiken) of wil (om naar een winkel te gaan) betaal je voor 2 afzonderlijke reizen waarbij het tweede deel tegen vol tarief is.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
hoezo zou dat duurder zijn dan?
je kan er lang en kort over lullen maar de nederlandse reiziger wordt gewoon genaaid door dit hele systeem,quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je net voor de avondspits incheckt en derhalve met korting reist en bij je overstap (in de avondspits) door poortjes moet (om het juiste perron te bereiken) of wil (om naar een winkel te gaan) betaal je voor 2 afzonderlijke reizen waarbij het tweede deel tegen vol tarief is.
Of als je een lange reis maakt, het maximumtarief ligt op ongeveer 24 euro. Dus, Groningen-Utrecht is even duur als Groningen-Maastricht. Tenzij je langer dan een bepaalde tijd uitgecheckt bent halverwege, dan betaal je voor twee losse reizen en dus 2x 24 euro.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je net voor de avondspits incheckt en derhalve met korting reist en bij je overstap (in de avondspits) door poortjes moet (om het juiste perron te bereiken) of wil (om naar een winkel te gaan) betaal je voor 2 afzonderlijke reizen waarbij het tweede deel tegen vol tarief is.
Meer lijnen en stations lijkt me alleen maar positief voor de reiziger.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:30 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
je kan er lang en kort over lullen maar de nederlandse reiziger wordt gewoon genaaid door dit hele systeem,
Heel het openbaar vervoer is door invoering van dit systeem stinkend rijk geworden.
Ik kan me nog herinneren dat voor de invoering van de ov chipkaart regelmatig de ret in rotterdam ging staken omdat er buslijnen enzo geschrapt zouden worden in verband met bezuiningen.,...nou een jaar na de invoering van de ov chipkaart was daar geen sprake meer van......je ziet overal dat ze stations vernieuwen, nieuwe lijnen maken enzovoorts. Ze hebben nu ineens allemaal geld teveel...
hoe zou dat nou komen he?
boeit me niet,...de reiziger mag niet genaaid worden en dat gebeurt veel te vaak met dit systeem...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Meer lijnen en stations lijkt me alleen maar positief voor de reiziger.
Boeit mij en veel andere reizigers wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:40 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
boeit me niet,...de reiziger mag niet genaaid worden en dat gebeurt veel te vaak met dit systeem...
nee boeit jou wel maar 99 procent van de reizigers niet!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:46 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Boeit mij en veel andere reizigers wel.
Je kan gewoon rijden voor de prijs van vroeger, moet alleen 20 euro vooruit betalen. Poe poe.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
nee boeit jou wel maar 99 procent van de reizigers niet!
die willen niet genaaid worden!
gesnopen .........jij domme ns medewerker!
Je kan niet rijden voor de prijs van vroeger, want allereerst zul je zo'n onding moeten aanschaffen. Vervolgens moet je er permanent te veel saldo op zetten en als je je eigen geld terug wil hebben betaal je een boete.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:53 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je kan gewoon rijden voor de prijs van vroeger, moet alleen 20 euro vooruit betalen. Poe poe.
Daarvoor krijg je meer lijnen, meer reisgemak, beter onderhouden stations.
Ik zie niet waar we genaaid worden, maargoed.
Lees mijn bericht nog eens.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je kan niet rijden voor de prijs van vroeger, want allereerst zul je zo'n onding moeten aanschaffen. Vervolgens moet je er permanent te veel saldo op zetten en als je je eigen geld terug wil hebben betaal je een boete.
Ja, daarin doe je alsof iedereen gratis zo'n chipkaart krijgt en alsof je kosteloos je borg terug kunt krijgen. Beide implicaties zijn onjuist.quote:
Neehoor, in totaal zet het je inderdaad eenmalig 10 euro achteruit. Krijg je een hoop voor terug.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ja, daarin doe je alsof iedereen gratis zo'n chipkaart krijgt en alsof je kosteloos je borg terug kunt krijgen. Beide implicaties zijn onjuist.
Krijg ik helemaal niets voor terug, behalve dan een duurder abonnement, uitgeklede voorwaarden en allerlei extra handelingen die ik moet verrichten om vervolgens te worden behandeld als een potentiële crimineel.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:27 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Neehoor, in totaal zet het je inderdaad eenmalig 10 euro achteruit. Krijg je een hoop voor terug.
? Ik heb een anonieme kaart en die is per rit standaard 20% goedkoper dan voorheen (waar je nu als je een papierenkaartje nog een pleuro extra voor moet neertellen).quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Krijg ik helemaal niets voor terug, behalve dan een duurder abonnement, uitgeklede voorwaarden en allerlei extra handelingen die ik moet verrichten om vervolgens te worden behandeld als een potentiële crimineel.
Dan weet je echt niet waarover je praat. De prijzen voor het papieren kaartje zonder chip waren exact gelijk aan de saldoprijzen (maar dan dus zonder dat je eerst een chipkaart hoefde aan te schaffen en een veel te hoge borg hoefde te betalen).quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
? Ik heb een anonieme kaart en die is per rit standaard 20% goedkoper dan voorheen
3x per jaar met de trein, zelfs korte rit, en je aanschaf van de kaart heb je er al uit.
In de tijd van het papieren kaartje betaalde ik hier ¤2.50 voor een retourtje.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:44 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan weet je echt niet waarover je praat. De prijzen voor het papieren kaartje zonder chip waren exact gelijk aan de saldoprijzen (maar dan dus zonder dat je eerst een chipkaart hoefde aan te schaffen en een veel te hoge borg hoefde te betalen).
De aanschaf van de kaart kun je dus nooit eruit halen want het zijn extra kosten waar je niets voor terugkrijgt.
Treinkaartje en strippenkaart had je van te voren betaald, waarom snap je het verschil niet met OV chipkaart?quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:05 schreef klaasweetalles het volgende:
Strippenkaart had geen borg
papieren treinkaartje had geen borg
WELKE MAFKEES HEEFT BORG UITGEVONDEN IN HET OPENBAAR VERVOER?
hoe durf je!quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
Treinkaartje en strippenkaart had je van te voren betaald, waarom snap je het verschil niet met OV chipkaart?
Betaal jij maar me kaartjequote:Op woensdag 27 mei 2015 19:10 schreef computergirl het volgende:
Ik woon in Amsterdam, ga me maar zoeken.
Bij de OV-chipkaart zou je ook gewoon van tevoren reisproducten kopen die je op je kaart zou laden. Tot dat te lastig bleek voor de NS en ze daarom voor reizen op saldo kozen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
Treinkaartje en strippenkaart had je van te voren betaald, waarom snap je het verschil niet met OV chipkaart?
Dan heb je toch geen tijdwinst? Iedereen weer in de rij voor automaat omdat ze een enkeltje zoetermeer - den haag of amsterdam-schiphol moeten laden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij de OV-chipkaart zou je ook gewoon van tevoren reisproducten kopen die je op je kaart zou laden. Tot dat te lastig bleek voor de NS en ze daarom voor reizen op saldo kozen.
Nu heb je ook geen tijdwinst omdat alle forenzen en studenten die voorheen met een zichtkaart reisden in de rij moeten voor de paaltjes/poortjes.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dan heb je toch geen tijdwinst? Iedereen weer in de rij voor automaat omdat ze een enkeltje zoetermeer - den haag of amsterdam-schiphol moeten laden.
Even kaart voor een paaltje houden is echt veeeeel minder tijdrovend dan eindbestemming selecteren op automaatquote:Op woensdag 27 mei 2015 21:33 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nu heb je ook geen tijdwinst omdat alle forenzen en studenten die voorheen met een zichtkaart reisden in de rij moeten voor de paaltjes/poortjes.
Tot je samenreiskorting wil laden en eerst in de rij moet bij de automaten en vervolgens in de rij bij de paaltjes/poortjes.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Even kaart voor een paaltje houden is echt veeeeel minder tijdrovend dan eindbestemming selecteren op automaat
Meerderheid van reizigers zijn gewoon woon-werk of woon-school in de spits.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Tot je samenreiskorting wil laden en eerst in de rij moet bij de automaten en vervolgens in de rij bij de paaltjes/poortjes.
En heel veel daarvan konden voorheen gewoon direct naar hun trein lopen terwijl ze nu in de file staan voor paaltjes en poortjes.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Meerderheid van reizigers zijn gewoon woon-werk of woon-school in de spits.
geloof jij HET zelf dat het lastig is...quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij de OV-chipkaart zou je ook gewoon van tevoren reisproducten kopen die je op je kaart zou laden. Tot dat te lastig bleek voor de NS en ze daarom voor reizen op saldo kozen.
Dat het te lastig is VOOR DE NS geloof ik best als ik hun houtje-touwtje webshop zie die er elk weekend wegens "regulier onderhoud" (NS-jargon voor technische storing) uitligt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
geloof jij HET zelf dat het lastig is...
volgens mij is dat toch een tijdje mogelijk geweest hoor
TOEN KON je reis kiezen en je kaart voor dat ding houden en gewoon je echte reis afrekenen
vreemd dat dit afgeschaft is
dat is echt niet waarquote:Op woensdag 27 mei 2015 22:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat het te lastig is VOOR DE NS geloof ik best als ik hun houtje-touwtje webshop zie die er elk weekend wegens "regulier onderhoud" (NS-jargon voor technische storing) uitligt.
Voor zover ik weet is het kopen van reisproducten uitsluitend mogelijk (geweest) voor mensen met een jaartrajectkaart of grensabonnement wanneer zij een reis buiten het afgekochte traject willen maken.
Ik trein erg veel en kom op praktisch alle grote Nederlandse stations wel maar rijen voor poortjes zie je echt gewoon 0,0 nooit man.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:14 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En heel veel daarvan konden voorheen gewoon direct naar hun trein lopen terwijl ze nu in de file staan voor paaltjes en poortjes.
Op Amsterdam CS heel regelmatig als mensen gelijktijdig in beide richtingen door die poortjes willen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 01:18 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Ik trein erg veel en kom op praktisch alle grote Nederlandse stations wel maar rijen voor poortjes zie je echt gewoon 0,0 nooit man.
Ik zat vorige week in een wat drukke bus en het viel me wel op dat het stoppen bij haltes vooral als er veel mensen moeten uitstappen beduidend langer duurt door het gehannes met uitchecken.quote:Op donderdag 28 mei 2015 01:18 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Ik trein erg veel en kom op praktisch alle grote Nederlandse stations wel maar rijen voor poortjes zie je echt gewoon 0,0 nooit man.
Paaltjes wel op momenten dat er veel mensen uit de trein stappen op stations die nog geen poortjes hebben, maar dan ben je ook altijd gewoon na maximaal 5 seconden aan de beurt.
Je kan ook problemen zoeken hoor, ik moet er niet aan denken om weer net als vroeger voorafgaand aan elke treinrit een volle minuut bij een automaat te moeten staan wanneer je eindelijk aan de beurt bent.
Maar instappen gaat beduidend sneller omdat niet iedereen naar de buschauffeur hoeft voor een stempel (waarvan de helft niet weet hoeveel strippen hij nodig heeft).quote:Op donderdag 28 mei 2015 07:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zat vorige week in een wat drukke bus en het viel me wel op dat het stoppen bij haltes vooral als er veel mensen moeten uitstappen beduidend langer duurt door het gehannes met uitchecken.
Stempelen door een ervaren buschauffeur hoeft niet veel langer te duren dan inchecken door een onervaren reiziger. Bovendien wordt het aantal handelingen nu dus verdubbeld (wat eenvoudig had kunnen worden voorkomen wanneer men gewoon had vastgehouden aan het zonesysteem zodat bij het gros van de busritten uitchecken niet nodig zou zijn).quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:39 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Maar instappen gaat beduidend sneller omdat niet iedereen naar de buschauffeur hoeft voor een stempel (waarvan de helft niet weet hoeveel strippen hij nodig heeft).
Een groot gedeelte van de reguliere buspassagiers heeft meestal een studenten ov of bus abonnement.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:39 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Maar instappen gaat beduidend sneller omdat niet iedereen naar de buschauffeur hoeft voor een stempel (waarvan de helft niet weet hoeveel strippen hij nodig heeft).
Ah okee.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van de reguliere buspassagiers heeft meestal een studenten ov of bus abonnement.
Als de buschauffeur voor 50% van de passagier moest stempelen was het veel in mijn beleving.
Als je daar langsloopt moet je halverwege je hand uitsteken waardoor het wanneer er bijvoorbeeld 10 tegelijk uitwillen het 10 seconden langer kan duren. Geloof je dan werkelijk dat je daardoor ook naar ietsje later op je bestemming aankwam? En dan hebben we het er nog niet eens over dat je nu zeeën van tijd bespaart doordat alle instappers niet eerst de chauffeur nodig hebben.quote:Op donderdag 28 mei 2015 07:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zat vorige week in een wat drukke bus en het viel me wel op dat het stoppen bij haltes vooral als er veel mensen moeten uitstappen beduidend langer duurt door het gehannes met uitchecken.
Plus dat veel mensen toch al klaar gaan staan bij de deur en dus ook alvast uitchecken, nog voor ze bij de halte zijn aangekomen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:23 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Als je daar langsloopt moet je halverwege je hand uitsteken waardoor het wanneer er bijvoorbeeld 10 tegelijk uitwillen het 10 seconden langer kan duren. Geloof je dan werkelijk dat je daardoor ook naar ietsje later op je bestemming aankwam?
Dat en je bespaart erg veel tijd bij instappen. Prima als je tegen die kaart bent, maar men komt nu enkel met voorbeelden waar die kaart juist erg voordelig is.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:25 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Plus dat veel mensen toch al klaar gaan staan bij de deur en dus ook alvast uitchecken, nog voor ze bij de halte zijn aangekomen.
Hoe zie je dat voor je? Wil je incidentele reizigers en toeristen dwingen om een dure en voor hen waardeloze chipkaart te kopen en wil je regio's verbieden om naast het reizen op saldo aantrekkelijk geprijsde reisproducten aan te bieden die busgebruik moeten stimuleren?quote:Enige oponthoud dat nu nog voorkomt in bussen wordt veroorzaakt door individuen zonder ov-chipkaart die dan met chartaal geld een kaartje bij de chauffeur kopen. Hopelijk is dat binnen twee jaar verboden.
Binnen 1 seconde uitgecheckt zijn? Ik moet zelf voor mijn reizen betalen en wil wel zien wat er nu afgeschreven is, hoeveel de reis nu weer gekost heeft. Dat zullen toch wel meer mensen hebben die zo reizen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:23 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Als je daar langsloopt moet je halverwege je hand uitsteken waardoor het wanneer er bijvoorbeeld 10 tegelijk uitwillen het 10 seconden langer kan duren. Geloof je dan werkelijk dat je daardoor ook naar ietsje later op je bestemming aankwam? En dan hebben we het er nog niet eens over dat je nu zeeën van tijd bespaart doordat alle instappers niet eerst de chauffeur nodig hebben.
dat kan je ook online zien. Je bent wel heel erg spijkers op laag water aan het zoeken samen met kansenjongerequote:Op donderdag 28 mei 2015 10:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Binnen 1 seconde uitgecheckt zijn? Ik moet zelf voor mijn reizen betalen en wil wel zien wat er nu afgeschreven is, hoeveel de reis nu weer gekost heeft. Dat zullen toch wel meer mensen hebben die zo reizen.
Ik reis gratis en wil graag direct checken dat dat inderdaad het geval is.quote:
Doe ik allemaal in een seconde en op wat ouderen na zie ik het ook nooit anders. Je ziet die informatie toch gewoon tijdens het passeren?quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Binnen 1 seconde uitgecheckt zijn? Ik moet zelf voor mijn reizen betalen en wil wel zien wat er nu afgeschreven is, hoeveel de reis nu weer gekost heeft. Dat zullen toch wel meer mensen hebben die zo reizen.
Je hebt inderdaad twee kampen, wat dat betreft is dit een beetje een iOS vs Android verhaal aan het worden. Alletwee hebben prima argumenten, omdat alletwee andere dingen prettig vinden.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:56 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Doe ik allemaal in een seconde en op wat ouderen na zie ik het ook nooit anders. Je ziet die informatie toch gewoon tijdens het passeren?
Maar ik vind het zo ook wel genoeg overigens, jij wil het een slecht systeem vinden en weigert sowieso te erkennen dat het efficiënter is en instappen nu zoveel sneller gaat dat je per saldo veel minder tijd kwijt bent, dat ik m'n interesse in deze discussie eerlijk gezegd verloren heb.
Ik denk dat iedereen minder handelingen prettiger vindt dan meer handelingen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:00 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad twee kampen, wat dat betreft is dit een beetje een iOS vs Android verhaal aan het worden. Alletwee hebben prima argumenten, omdat alletwee andere dingen prettig vinden.
Dan behoor ik tot de ouderen en tijdens het passeren en het bekijken van ovkaartschermen in "breng" en "arriva" bussen die ik sporadisch gebruik hangen op buikhoogte met een horizontaal scherm. Leuk voor dwergen dat die het zo kunnen zien maar ik kan dat echt niet zo in een splitseconde zien.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:56 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Doe ik allemaal in een seconde en op wat ouderen na zie ik het ook nooit anders. Je ziet die informatie toch gewoon tijdens het passeren?
Maar ik vind het zo ook wel genoeg overigens, jij wil het een slecht systeem vinden en weigert sowieso te erkennen dat het efficiënter is en instappen nu zoveel sneller gaat dat je per saldo veel minder tijd kwijt bent, dat ik m'n interesse in deze discussie eerlijk gezegd verloren heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |