abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:36:03 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152636800
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee, het is een privaat bedrijf! Dat de staat nu 50% aandelen heeft (laat het 60% zijn /care)
Try 100.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:36:28 #252
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152636818
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:34 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Ik schreef NA de Deltawerken :)

Flevoland en de Afsluitdijk waren er voor.
Fair enough maar het laat zien dat het wel mogelijk is. :)

quote:
Maar als we dan toch met nationale helden op het gebied van waterhuishouding gaan smijten vergeet Cornelis Lely en Jan Adriaanszoon Leeghwater niet *)
Zeer terecht! _O_
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152636951
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, het is een privaat bedrijf! Dat de staat nu 50% aandelen heeft (laat het 60% zijn /care) doet daar geen afbreuk aan. Wat krijg je door heel die aandelengekte? In plaats van dat ze investeerden in de service (herinner je je het jarenlange chronische capaciteitstekort wat nog steeds niet volledig verholpen is?) of de prijs te verlagen spaarden ze het geld voor investeringen in het buitenland. Jij en ik betalen die investeringen in het buitenland. Wat hebben wij daaraan?
Als dat jouw criterium voor 'privaat bedrijf' is, dan hebben we nooit staatsspoorwegen gehad en dan is wat in de jaren '90 gebeurde geen privatisering, maar juist een verstatelijking van de voorheen in privébezit zijnde spoorweginfrastructuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2015 22:40:24 ]
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:41:20 #254
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152637000
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Als dat jouw criterium voor 'privaat bedrijf' is, dan hebben we nooit staatsspoorwegen gehad en dan is wat in de jaren '90 gebeurde geen privatisering, maar juist een verstatelijking van de voorheen in privébezit zijnde spoorweginfrastructuur.
Leg eens uit wat ik als klant er aan heb dat de NS niet de kwaliteit verbetert en niet de prijs verlaagt maar in plaats daarvan mij jarenlang heeft laten betalen voor het aankopen van een bedrijf in het buitenland?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:43:32 #255
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152637087
NS heeft een buitenlands bedrijf aangekocht? Dat is nieuw voor mij. Vertel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152637128
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leg eens uit wat ik als klant er aan heb dat de NS niet de kwaliteit verbetert en niet de prijs verlaagt maar in plaats daarvan mij jarenlang heeft laten betalen voor het aankopen van een bedrijf in het buitenland?
Een investering levert als het goed is netto een rendement op.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:45:23 #257
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152637157
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Een investering levert als het goed is netto een rendement op.
Dat is leuk en aardig maar komt dit rendement terecht bij de investeerder, de klanten die al die jaren met de NS hebben gereisd? Of komt dit geld bij anderen terecht? Omgekeerd socialisme dus.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:47:02 #258
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152637208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
NS heeft een buitenlands bedrijf aangekocht? Dat is nieuw voor mij. Vertel.
Ze zijn er mee bezig dit te proberen. Ze hebben hiermee toegegeven dat ze jarenlang te weinig hebben geïnvesteerd en te weinig de prijzen hebben verlaagd om te sparen voor een miljardeninvestering in het buitenland. De relevante vraag: wat hebben al die mensen die dit betaalden hieraan?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152637214
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is leuk en aardig maar komt dit rendement terecht bij de investeerder, de klanten die al die jaren met de NS hebben gereisd? Of komt dit geld bij anderen terecht? Omgekeerd socialisme dus.
Dat geld komt terug bij NS Nederland ja, en het is de keus van de politiek of ze dat willen afromen door bijv. de dividenduitkering of door de subsidie aan ProRail te verminderen en hun de treinpadtarieven te laten verhogen; of dat NS dat geld in Nederland mag herinvesteren ten bate van de reiziger.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2015 22:48:51 ]
pi_152637321
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leg eens uit wat ik als klant er aan heb dat de NS niet de kwaliteit verbetert en niet de prijs verlaagt maar in plaats daarvan mij jarenlang heeft laten betalen voor het aankopen van een bedrijf in het buitenland?
De kwaliteit is wel verbeterd, betere treinstellen, WIFI in de trein, bijna alle stations zijn gemoderniseerd, online reisplanners enz.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:50:33 #261
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152637344
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze zijn er mee bezig dit te proberen. Ze hebben hiermee toegegeven dat ze jarenlang te weinig hebben geïnvesteerd en te weinig de prijzen hebben verlaagd om te sparen voor een miljardeninvestering in het buitenland. De relevante vraag: wat hebben al die mensen die dit betaalden hieraan?
Doe even een bron, dan. Ik volg het wereldje redelijk, en dit is echt nieuw voor mij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:52:54 #262
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152637431
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:49 schreef Buster24 het volgende:

[..]

De kwaliteit is wel verbeterd, betere treinstellen, WIFI in de trein, bijna alle stations zijn gemoderniseerd, online reisplanners enz.
Met een forse prijsverhoging en een flink deel van die prijsverhoging, klaarblijkelijk minstens een paar miljard Euro sinds die tijd (anders zouden ze niet bezig zijn met die buitenlandse investering rond te proberen te krijgen), ging naar een buitenlandse investering.
Persoonlijk heb ik trouwens geen enkele behoefte aan WIFI in de eerste klasse, ook dat is omgekeerd socialisme zolang het enkel in de eerste klasse beschikbaar is. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:53:44 #263
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152637473
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Doe even een bron, dan. Ik volg het wereldje redelijk, en dit is echt nieuw voor mij.
Maanden geleden was hier in NWS een draad naar aanleiding van een nieuwsbericht dat de NS graag voor een paar miljard Euro een buitenlands bedrijf wou kopen. Het zal dan wel niet zijn doorgegaan maar die intentie is dus duidelijk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152637499
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met een forse prijsverhoging en een flink deel van die prijsverhoging, klaarblijkelijk minstens een paar miljard Euro sinds die tijd (anders zouden ze niet bezig zijn met die buitenlandse investering rond te proberen te krijgen), ging naar een buitenlandse investering.
Persoonlijk heb ik trouwens geen enkele behoefte aan WIFI in de eerste klasse, ook dat is omgekeerd socialisme zolang het enkel in de eerste klasse beschikbaar is. ;)
Wifi alleen in de eerste klas? Hoeveel jaar geleden heb jij voor het laatst in een trein gezeten? :D
pi_152637539
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met een forse prijsverhoging en een flink deel van die prijsverhoging, klaarblijkelijk minstens een paar miljard Euro sinds die tijd (anders zouden ze niet bezig zijn met die buitenlandse investering rond te proberen te krijgen), ging naar een buitenlandse investering.
Persoonlijk heb ik trouwens geen enkele behoefte aan WIFI in de eerste klasse, ook dat is omgekeerd socialisme zolang het enkel in de eerste klasse beschikbaar is. ;)
WIFI is overal verder zijn die prijsstijgingen altijd goedgekeurd door de Tweede Kamer als wordt duurder.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_152637593
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Doe even een bron, dan. Ik volg het wereldje redelijk, en dit is echt nieuw voor mij.
NS heeft bijv. het Duitse Abellio overgenomen, al kan ik niet vinden hoe duur dat is geweest. Daarnaast heeft NS concessies in o.a. Engeland, bijv. MerseyRail en sinds kort ScotRail.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:57:16 #267
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152637598
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:55 schreef Buster24 het volgende:

[..]

WIFI is overal verder zijn die prijsstijgingen altijd goedgekeurd door de Tweede Kamer als wordt duurder.
Alleen kunnen die parlementariërs totaal niet inschatten wat een reële prijs is, dat zijn net geboren vogeltjes voor katten. Dat is geen verwijt richting onze parlementariërs, zij kunnen dat onmogelijk weten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:58:23 #268
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152637640
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:57 schreef Igen het volgende:

[..]

NS heeft bijv. het Duitse Abellio overgenomen, al kan ik niet vinden hoe duur dat is geweest. Daarnaast heeft NS concessies in o.a. Engeland, bijv. MerseyRail en sinds kort ScotRail.
Fout. Abellio is opgericht door NS als dochteronderneming om concessies in het VK te gaan rijden. Dat is iets anders dan een buitenlandse overname.
Om later ook een concessie in Duitsland te kunnen accepteren zijn ze een samenwerking aangegaan met een voormalig stadsvervoerder in het Ruhrgebiet, waar de Duitse zuster Abellio GmbH uit is ontstaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152637669
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen kunnen die parlementariërs totaal niet inschatten wat een reële prijs is, dat zijn net geboren vogeltjes voor katten. Dat is geen verwijt richting onze parlementariërs, zij kunnen dat onmogelijk weten.
Meestal stijgt het prijskaartje rond de 3% dat is meer een inflatiecorrectie dan een echte prijsstijging.
Ik zal eens kijken of ik er iets van kan vinden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_152637754
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Fout. Abellio is opgericht door NS als dochteronderneming om concessies in het VK en Duitsland te gaan rijden. Dat is iets anders dan een buitenlandse overname.
Ja en nee.
De holding Abellio is opgericht door NS, oorspronkelijk als NedRailways, om concessies in het VK te gaan rijden.
Abellio Duitsland is opgericht door het trambedrijf van het Duitse Essen samen met een Britse investeringsmaatschappij om concessies in Duitsland te gaan rijden.
NedRailways heeft op een gegeven moment Abellio Duitsland opgekocht, en heeft die naam toen voor zichzelf overgenomen.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 23:02:57 #271
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152637828
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:59 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Meestal stijgt het prijskaartje rond de 3% dat is meer een inflatiecorrectie dan een echte prijsstijging.
Ik zal eens kijken of ik er iets van kan vinden.
Graag, ik ben benieuwd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152637885

Wel een van openbaar vervoer en auto.
Zo rond de 3% prijsstijging per jaar, auto ook.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_152643414
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:55 schreef Buster24 het volgende:

[..]

WIFI is overal verder zijn die prijsstijgingen altijd goedgekeurd door de Tweede Kamer als wordt duurder.
behalve in de fyra trein tussen Breda en Amsterdam waarvoor je wel een toeslag moet betalen.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 14:08:38 #274
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152649492
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik vind dat er geen poortjes moeten zijn en ook geen OV-chipkaart. Gewoon een normaal systeem dat voor iedereen - dus ook voor de niet computer-nerd - toegankelijk is en ik adviseer te kijken naar landen en systemen die goed werken, omdat ik ook geïnteresseerd ben in een oplossing die werkt voor zowel de reizigers als het personeel van de NS.

Op veel trajecten wordt nooit gecontroleerd, ik ben van mening dat je net als in de Bondsrepubliek, Tsjechië en Vlaanderen/Wallonië op elk traject gecontroleerd dient te worden. Al is het maar voor de sociale veiligheid en ook wanneer reizigers geen spoorboekje op zak hebben en informatie wensen van het personeel over overstappen.

Ook bij onze zuiderburen, de NMBS, is de agressie laag en de service hoog en kan ik, weliswaar met een toeslag van 7 euro, ook een kaartje kopen bij de conducteur wanneer het loket gesloten is of ik niet voldoende euromunten bij me heb voor een treinkaartje uit de automaat (ook bij onze zuiderburen kan je niet met papiergeld betalen in de automaat, vrij stom natuurlijk).
Bij de NS kan ik geen kaartje meer kopen bij de conducteur en dien ik mij te vergewissen dat ik altijd een voorraad euromunten op zak heb voor de kaartjesautomaat en anders moet ik maar gaan lopen of fietsen. :')

Dat niet iedereen goesting heeft om 200 kilometer te fietsen, omdat de stomme automaat geen briefgeld accepteert, is logisch en niet iedereen is Zen-boeddist (helaas) en reageren dit af - onterecht - op het personeel.
Het afreageren is logisch, maar niet terecht, want het personeel is niet verantwoordelijk voor de faalbesluiten van de directie, die niet eens per e-post of telefoon te benaderen is, wanneer men wenst mee te denken over een betere organisatie, dat werkt voor zowel de treinreiziger als het personeel.

Nogmaals, afreageren op het NS-personeel is nooit terecht en ik verzoek iedereen ook brieven te schrijven, overspoel de klantenservice met brieven en opbouwende kritiek. Wellicht dat men ooit het licht ziet.
Ik moet toegeven dat ook ik graag in België reis. Prima service, prima comfort ( muw van de am80) en spotgoedkoop. Maar daar runt men het spoor met 2 maal zoveel personeel dan in NL. Er moet dan wel niet gestaakt worden :). Het personeel is star en weigert ook maar iets in te leveren. Met 56-57 jaren oud met pensioen gaan is daar heilig.
Als wij deze regelingen hadden hoefde ik nog maar 4 jaar te werken. Prima idee :)

Maar weet je hoeveel schuld de NMBS heeft? Het duurt niet lang meer dan zullen ook de Belgen eraan moeten geloven. Want zo kan het echt niet meer. Helaas.
oud bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dma31122004_031
en nog steeds werkt het niet:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2161226
http://www.hln.be/hln/nl/(...)2-miljard-euro.dhtml

Maar goed ik had het dus puur over de poortjes en niet de liberalisering etc. Dat is iets geheel anders. We hebben het systeem nu eenmaal dan moet je het ook gebruiken. Dat het nog niet optimaal is ben ik ook met je eens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 16-05-2015 14:31:42 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 16 mei 2015 @ 14:23:23 #275
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152649769
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:49 schreef Buster24 het volgende:
WIFI in de trein
:')
pi_152653227
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:52 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dit.

Volgens mij werkt die Oystercard op hetzelfde principe als de OV-chipkaart toch? Van te voren saldo erop zetten en dan reizen. Eigenlijk werkt het dus nog hetzelfde als een strippenkaart. Ook die kocht je eerst en daarna ging je er pas gebruik van maken.
Sniewaar! Je kocht de strippenkaart rechtstreeks en kon hem direct gebruiken. Niks hier bestellen daar activeren en saldo permanent moeten controleren. Bij prijsverhogingen bleef de oude kaart een volledig jaar plus opvultijd van het lopende jaar geldig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

In Rotterdam zie je nooit iemand staan, dus daar is het lekker makkelijk.

Je hoeft ze ook niet in te trappen, je kan gewoon achter iemand anders aan lopen, Dat heb zelfs ik al eens een keer moeten doen omdat het poortje weigerde open te gaan na mijn goede uitcheck.
Ik gruw van poortjes. Ze gaan niet altijd voor me open. Sommige schuifdeuren willen ook niet, dan moet ik wachten tot er iemand anders door moet. De laatste keer met een poortje lukte het de portier ook niet en die heeft me toen mbv zijn eigen pasje doorgeschoven.
pi_152653516
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:39 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Sniewaar! Je kocht de strippenkaart rechtstreeks en kon hem direct gebruiken. Niks hier bestellen daar activeren en saldo permanent moeten controleren. Bij prijsverhogingen bleef de oude kaart een volledig jaar plus opvultijd van het lopende jaar geldig.

Klopt en je hoefde niet eerst 7,50 te betalen (zonder te reizen).
pi_152662380
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:39 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Sniewaar! Je kocht de strippenkaart rechtstreeks en kon hem direct gebruiken. Niks hier bestellen daar activeren en saldo permanent moeten controleren. Bij prijsverhogingen bleef de oude kaart een volledig jaar plus opvultijd van het lopende jaar geldig.

[..]


Afgezien van dat laatste is het dus hetzelfde. Je kon het direct gebruiken/ kocht m gelijk met saldo. Enige nadeel aan de huidige OV vind ik de 7,50 aanschaf. Afgelopen zomer waa er 4 maanden lang een actie dattie 2,- kostte, toen heb ik m maar gelijk besteld en vond 2,- wel prima. 7,50 is gewoon te veel .
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 16 mei 2015 @ 22:13:34 #279
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_152662405
Als makke lammetjes naar de slachtbank. Moet ik hier inchecken? Oh okay, bliep bliep.
wooblabalurg
pi_152662438
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:12 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Afgezien van dat laatste is het dus hetzelfde. Je kon het direct gebruiken/ kocht m gelijk met saldo. Enige nadeel aan de huidige OV vind ik de 7,50 aanschaf. Afgelopen zomer waa er 4 maanden lang een actie dattie 2,- kostte, toen heb ik m maar gelijk besteld en vond 2,- wel prima. 7,50 is gewoon te veel .
Voor de NS moet je hem ook nog eerst activeren natuurlijk.
pi_152663471
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:13 schreef Baconbus het volgende:
Als makke lammetjes naar de slachtbank. Moet ik hier inchecken? Oh okay, bliep bliep.
Heb ik iets gemist?
Slachtbank?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zondag 17 mei 2015 @ 00:26:13 #282
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152666644
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:50 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist?
Slachtbank?
Inmiddels al 50 mensen spoorloos verdwenen nadat ze de poortjes van Rotterdam CS ingingen. Toeval? Denk het niet...
are we infinite or am I alone
pi_152709838
Bij de NS van nu geen hoogdravende plannen meer. "Wij hebben zeventien miljoen kritische eigenaren. We zijn van, voor en door Nederland en streven niet naar winstmaximalisatie", zei de vorig jaar aangetreden NS-directeur Timo Huges onlangs in het Algemeen Dagblad. Ook zei hij te overwegen te stoppen met de horecapoot die het bedrijf heeft. In de winkels op de stations staat veelal NS-personeel. Niet alleen in de eigen ketens als Smullers, maar ook bijvoorbeeld in de Albert Heijns op de stations.
pi_152711001
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:26 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Noem eens een geslaagd project waar de overheid zich mee bemoeid ;)
Na de Deltawerken kan ik niets meer verzinnen.

De overheid is een redelijke toezichthouder maar kan zich beter verre houden van uitvoeringshandelingen.
De Westerschelde Oever Verbinding oftwel de Westerscheldetunnel.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:49:11 #285
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152760177
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:13 schreef Baconbus het volgende:
Als makke lammetjes naar de slachtbank. Moet ik hier inchecken? Oh okay, bliep bliep.
Als de reizigers die tegen die OV-chipkaart zijn een beetje ballen zouden hebben dan hadden ze alternatief transport geregeld om de NS te dwingen dat geldverslindende kloteding af te schaffen. De klant die niet doorheeft dat die de koning is... :|W
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 20 mei 2015 @ 10:00:37 #286
421720 Goedzooi
Hallo, wilt u dakpannen kopen?
pi_152782295
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Inmiddels al 50 mensen spoorloos verdwenen nadat ze de poortjes van Rotterdam CS ingingen. Toeval? Denk het niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlands is mijn goedste vak
pi_152785395
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als de reizigers die tegen die OV-chipkaart zijn een beetje ballen zouden hebben dan hadden ze alternatief transport geregeld om de NS te dwingen dat geldverslindende kloteding af te schaffen. De klant die niet doorheeft dat die de koning is... :|W
Is er een alternatief op de intercity direct? Rotterdam Amsterdam in 43 minuten? Met de auto kost teveel tijd, en er gaan geen dagelijkse vluchten van rotterdam naar amsterdam ( wat met inchecken langer dan 40 min zou duren) .
  woensdag 20 mei 2015 @ 13:40:11 #288
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152788029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:01 schreef videonatic het volgende:

[..]

Is er een alternatief op de intercity direct? Rotterdam Amsterdam in 43 minuten? Met de auto kost teveel tijd, en er gaan geen dagelijkse vluchten van rotterdam naar amsterdam ( wat met inchecken langer dan 40 min zou duren) .
Het alternatief hoeft niet gelijkwaardig te zijn, je zal tijdelijk een offer moeten brengen als je op de lange termijn een goed resultaat wil krijgen. Met zo'n mentaliteit als die jij nu etaleert zouden we nooit een oorlog winnen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 20 mei 2015 @ 13:43:21 #289
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152788126
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Inmiddels al 50 mensen spoorloos verdwenen nadat ze de poortjes van Rotterdam CS ingingen. Toeval? Denk het niet...
Zwartrijders die door de politie werden afgevoerd?
Voor mij een van de redenen dat ik vind dat dit ding nooit ingevoerd had mogen worden en dat de klant dit niet had mogen pikken (de klant heeft het wel aanvaard gezien de passieve opstelling van de klant): het feit dat bedrijven en de overheid precies kunnen zien waar je hoe hebt gereisd met het OV. Zelfs George Orwell zou er van gruwelen, hij zat er een paar decennia naast maar hij heeft het goed gezien.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152788875
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het alternatief hoeft niet gelijkwaardig te zijn, je zal tijdelijk een offer moeten brengen als je op de lange termijn een goed resultaat wil krijgen. Met zo'n mentaliteit als die jij nu etaleert zouden we nooit een oorlog winnen.
Hou op hoor.
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:25:41 #291
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152789324
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:09 schreef videonatic het volgende:

[..]

Hou op hoor.
Het is heel erg simpel. Jij bent net zo veel het product blijven kopen van de NS dus jij moedigde de NS aan om de OV-chipkaart in te voeren en te blijven gebruiken. Dat is prima als jij geen bezwaar had tegen die OV-chipkaart maar indien jij er wel bezwaar tegen had was dat bezwaar blijkbaar niet dermate groot dat jij bereid was om er naar te handelen. Jij bent dus een van de mensen die geen recht heeft om nu te klagen over die OV-chipkaart, pas als je wel zoveel mogelijk minder dat product koopt van de NS heb je recht van spreken.
Ofwel doe je niets en accepteert je dat ding ofwel accepteer je dat ding niet en onderneem je actie. Als je geen actie onderneemt dan accepteer je dat ding. Het feit dat je niet een beetje extra reistijd of inspanning of zo ervoor over hebt geeft aan dat je het wel best vindt.

En ja, dat is precies die mentaliteit waardoor bevolkingen zich laten onderdrukken door dictators, het niet bereid zijn om tijdelijk een offer te maken om op termijn iets beters te krijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152816141
Nou, ik ga dus zo weinig mogelijk met het OV sinds de OV-chipkaart en dat heb ik ze ook verteld in een enquête die ze me toestuurden.
pi_152816636
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is heel erg simpel. Jij bent net zo veel het product blijven kopen van de NS dus jij moedigde de NS aan om de OV-chipkaart in te voeren en te blijven gebruiken. Dat is prima als jij geen bezwaar had tegen die OV-chipkaart maar indien jij er wel bezwaar tegen had was dat bezwaar blijkbaar niet dermate groot dat jij bereid was om er naar te handelen. Jij bent dus een van de mensen die geen recht heeft om nu te klagen over die OV-chipkaart, pas als je wel zoveel mogelijk minder dat product koopt van de NS heb je recht van spreken.
Ofwel doe je niets en accepteert je dat ding ofwel accepteer je dat ding niet en onderneem je actie. Als je geen actie onderneemt dan accepteer je dat ding. Het feit dat je niet een beetje extra reistijd of inspanning of zo ervoor over hebt geeft aan dat je het wel best vindt.

En ja, dat is precies die mentaliteit waardoor bevolkingen zich laten onderdrukken door dictators, het niet bereid zijn om tijdelijk een offer te maken om op termijn iets beters te krijgen.
Je weet niet eens wat ik dagelijks doe met je 'beetje extra reistijd', iets van 12 uur extra onderweg zijn per week ben je gek. Je schrijft je verhaal alsof het een disney film is waar mensen in opstand moeten komen.
pi_152817088
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:01 schreef videonatic het volgende:

[..]

Is er een alternatief op de intercity direct? Rotterdam Amsterdam in 43 minuten? Met de auto kost teveel tijd, en er gaan geen dagelijkse vluchten van rotterdam naar amsterdam ( wat met inchecken langer dan 40 min zou duren) .
De intercity via gouda die er sinds de invoering van de intercity direct een stuk langer over doet. :')
pi_152817972
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De intercity via gouda die er sinds de invoering van de intercity direct een stuk langer over doet. :')
Precies, dat doen we dus niet. Lekker die fyra pakken c_/ ( al stond die vandaag weer fijn 20 minuten stil op een weiland )
pi_152856336
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:31 schreef Teslynd het volgende:
Nou, ik ga dus zo weinig mogelijk met het OV sinds de OV-chipkaart en dat heb ik ze ook verteld in een enquête die ze me toestuurden.
Goedzo, dat zal ze leren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2015 15:35:04 ]
pi_152959548
poortjes deugen niet
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152959560
ns moet zich schamen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152959568
Het station moet verbouwd worden
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152959616
Centraal Stationmoet gesloopt worden
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')