Sniewaar! Je kocht de strippenkaart rechtstreeks en kon hem direct gebruiken. Niks hier bestellen daar activeren en saldo permanent moeten controleren. Bij prijsverhogingen bleef de oude kaart een volledig jaar plus opvultijd van het lopende jaar geldig.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:52 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dit.
Volgens mij werkt die Oystercard op hetzelfde principe als de OV-chipkaart toch? Van te voren saldo erop zetten en dan reizen. Eigenlijk werkt het dus nog hetzelfde als een strippenkaart. Ook die kocht je eerst en daarna ging je er pas gebruik van maken.
Ik gruw van poortjes. Ze gaan niet altijd voor me open. Sommige schuifdeuren willen ook niet, dan moet ik wachten tot er iemand anders door moet. De laatste keer met een poortje lukte het de portier ook niet en die heeft me toen mbv zijn eigen pasje doorgeschoven.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
In Rotterdam zie je nooit iemand staan, dus daar is het lekker makkelijk.
Je hoeft ze ook niet in te trappen, je kan gewoon achter iemand anders aan lopen, Dat heb zelfs ik al eens een keer moeten doen omdat het poortje weigerde open te gaan na mijn goede uitcheck.
Klopt en je hoefde niet eerst 7,50 te betalen (zonder te reizen).quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:39 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Sniewaar! Je kocht de strippenkaart rechtstreeks en kon hem direct gebruiken. Niks hier bestellen daar activeren en saldo permanent moeten controleren. Bij prijsverhogingen bleef de oude kaart een volledig jaar plus opvultijd van het lopende jaar geldig.
Afgezien van dat laatste is het dus hetzelfde. Je kon het direct gebruiken/ kocht m gelijk met saldo. Enige nadeel aan de huidige OV vind ik de 7,50 aanschaf. Afgelopen zomer waa er 4 maanden lang een actie dattie 2,- kostte, toen heb ik m maar gelijk besteld en vond 2,- wel prima. 7,50 is gewoon te veel .quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:39 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Sniewaar! Je kocht de strippenkaart rechtstreeks en kon hem direct gebruiken. Niks hier bestellen daar activeren en saldo permanent moeten controleren. Bij prijsverhogingen bleef de oude kaart een volledig jaar plus opvultijd van het lopende jaar geldig.
[..]
Voor de NS moet je hem ook nog eerst activeren natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:12 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Afgezien van dat laatste is het dus hetzelfde. Je kon het direct gebruiken/ kocht m gelijk met saldo. Enige nadeel aan de huidige OV vind ik de 7,50 aanschaf. Afgelopen zomer waa er 4 maanden lang een actie dattie 2,- kostte, toen heb ik m maar gelijk besteld en vond 2,- wel prima. 7,50 is gewoon te veel .
Heb ik iets gemist?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:13 schreef Baconbus het volgende:
Als makke lammetjes naar de slachtbank. Moet ik hier inchecken? Oh okay, bliep bliep.
Inmiddels al 50 mensen spoorloos verdwenen nadat ze de poortjes van Rotterdam CS ingingen. Toeval? Denk het niet...quote:
De Westerschelde Oever Verbinding oftwel de Westerscheldetunnel.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:26 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Noem eens een geslaagd project waar de overheid zich mee bemoeid![]()
Na de Deltawerken kan ik niets meer verzinnen.
De overheid is een redelijke toezichthouder maar kan zich beter verre houden van uitvoeringshandelingen.
Als de reizigers die tegen die OV-chipkaart zijn een beetje ballen zouden hebben dan hadden ze alternatief transport geregeld om de NS te dwingen dat geldverslindende kloteding af te schaffen. De klant die niet doorheeft dat die de koning is...quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:13 schreef Baconbus het volgende:
Als makke lammetjes naar de slachtbank. Moet ik hier inchecken? Oh okay, bliep bliep.
quote:Op zondag 17 mei 2015 00:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Inmiddels al 50 mensen spoorloos verdwenen nadat ze de poortjes van Rotterdam CS ingingen. Toeval? Denk het niet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederlands is mijn goedste vak
Is er een alternatief op de intercity direct? Rotterdam Amsterdam in 43 minuten? Met de auto kost teveel tijd, en er gaan geen dagelijkse vluchten van rotterdam naar amsterdam ( wat met inchecken langer dan 40 min zou duren) .quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als de reizigers die tegen die OV-chipkaart zijn een beetje ballen zouden hebben dan hadden ze alternatief transport geregeld om de NS te dwingen dat geldverslindende kloteding af te schaffen. De klant die niet doorheeft dat die de koning is...
Het alternatief hoeft niet gelijkwaardig te zijn, je zal tijdelijk een offer moeten brengen als je op de lange termijn een goed resultaat wil krijgen. Met zo'n mentaliteit als die jij nu etaleert zouden we nooit een oorlog winnen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:01 schreef videonatic het volgende:
[..]
Is er een alternatief op de intercity direct? Rotterdam Amsterdam in 43 minuten? Met de auto kost teveel tijd, en er gaan geen dagelijkse vluchten van rotterdam naar amsterdam ( wat met inchecken langer dan 40 min zou duren) .
Zwartrijders die door de politie werden afgevoerd?quote:Op zondag 17 mei 2015 00:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Inmiddels al 50 mensen spoorloos verdwenen nadat ze de poortjes van Rotterdam CS ingingen. Toeval? Denk het niet...
Hou op hoor.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het alternatief hoeft niet gelijkwaardig te zijn, je zal tijdelijk een offer moeten brengen als je op de lange termijn een goed resultaat wil krijgen. Met zo'n mentaliteit als die jij nu etaleert zouden we nooit een oorlog winnen.
Het is heel erg simpel. Jij bent net zo veel het product blijven kopen van de NS dus jij moedigde de NS aan om de OV-chipkaart in te voeren en te blijven gebruiken. Dat is prima als jij geen bezwaar had tegen die OV-chipkaart maar indien jij er wel bezwaar tegen had was dat bezwaar blijkbaar niet dermate groot dat jij bereid was om er naar te handelen. Jij bent dus een van de mensen die geen recht heeft om nu te klagen over die OV-chipkaart, pas als je wel zoveel mogelijk minder dat product koopt van de NS heb je recht van spreken.quote:
Je weet niet eens wat ik dagelijks doe met je 'beetje extra reistijd', iets van 12 uur extra onderweg zijn per week ben je gek. Je schrijft je verhaal alsof het een disney film is waar mensen in opstand moeten komen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is heel erg simpel. Jij bent net zo veel het product blijven kopen van de NS dus jij moedigde de NS aan om de OV-chipkaart in te voeren en te blijven gebruiken. Dat is prima als jij geen bezwaar had tegen die OV-chipkaart maar indien jij er wel bezwaar tegen had was dat bezwaar blijkbaar niet dermate groot dat jij bereid was om er naar te handelen. Jij bent dus een van de mensen die geen recht heeft om nu te klagen over die OV-chipkaart, pas als je wel zoveel mogelijk minder dat product koopt van de NS heb je recht van spreken.
Ofwel doe je niets en accepteert je dat ding ofwel accepteer je dat ding niet en onderneem je actie. Als je geen actie onderneemt dan accepteer je dat ding. Het feit dat je niet een beetje extra reistijd of inspanning of zo ervoor over hebt geeft aan dat je het wel best vindt.
En ja, dat is precies die mentaliteit waardoor bevolkingen zich laten onderdrukken door dictators, het niet bereid zijn om tijdelijk een offer te maken om op termijn iets beters te krijgen.
De intercity via gouda die er sinds de invoering van de intercity direct een stuk langer over doet.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:01 schreef videonatic het volgende:
[..]
Is er een alternatief op de intercity direct? Rotterdam Amsterdam in 43 minuten? Met de auto kost teveel tijd, en er gaan geen dagelijkse vluchten van rotterdam naar amsterdam ( wat met inchecken langer dan 40 min zou duren) .
Precies, dat doen we dus niet. Lekker die fyra pakkenquote:Op donderdag 21 mei 2015 12:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De intercity via gouda die er sinds de invoering van de intercity direct een stuk langer over doet.
Goedzo, dat zal ze leren.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:31 schreef Teslynd het volgende:
Nou, ik ga dus zo weinig mogelijk met het OV sinds de OV-chipkaart en dat heb ik ze ook verteld in een enquête die ze me toestuurden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |