abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152653227
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:52 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dit.

Volgens mij werkt die Oystercard op hetzelfde principe als de OV-chipkaart toch? Van te voren saldo erop zetten en dan reizen. Eigenlijk werkt het dus nog hetzelfde als een strippenkaart. Ook die kocht je eerst en daarna ging je er pas gebruik van maken.
Sniewaar! Je kocht de strippenkaart rechtstreeks en kon hem direct gebruiken. Niks hier bestellen daar activeren en saldo permanent moeten controleren. Bij prijsverhogingen bleef de oude kaart een volledig jaar plus opvultijd van het lopende jaar geldig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

In Rotterdam zie je nooit iemand staan, dus daar is het lekker makkelijk.

Je hoeft ze ook niet in te trappen, je kan gewoon achter iemand anders aan lopen, Dat heb zelfs ik al eens een keer moeten doen omdat het poortje weigerde open te gaan na mijn goede uitcheck.
Ik gruw van poortjes. Ze gaan niet altijd voor me open. Sommige schuifdeuren willen ook niet, dan moet ik wachten tot er iemand anders door moet. De laatste keer met een poortje lukte het de portier ook niet en die heeft me toen mbv zijn eigen pasje doorgeschoven.
pi_152653516
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:39 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Sniewaar! Je kocht de strippenkaart rechtstreeks en kon hem direct gebruiken. Niks hier bestellen daar activeren en saldo permanent moeten controleren. Bij prijsverhogingen bleef de oude kaart een volledig jaar plus opvultijd van het lopende jaar geldig.

Klopt en je hoefde niet eerst 7,50 te betalen (zonder te reizen).
pi_152662380
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:39 schreef Teslynd het volgende:

[..]

[..]

Afgezien van dat laatste is het dus hetzelfde. Je kon het direct gebruiken/ kocht m gelijk met saldo. Enige nadeel aan de huidige OV vind ik de 7,50 aanschaf. Afgelopen zomer waa er 4 maanden lang een actie dattie 2,- kostte, toen heb ik m maar gelijk besteld en vond 2,- wel prima. 7,50 is gewoon te veel .
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 16 mei 2015 @ 22:13:34 #279
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_152662405
Als makke lammetjes naar de slachtbank. Moet ik hier inchecken? Oh okay, bliep bliep.
wooblabalurg
pi_152662438
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:12 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Afgezien van dat laatste is het dus hetzelfde. Je kon het direct gebruiken/ kocht m gelijk met saldo. Enige nadeel aan de huidige OV vind ik de 7,50 aanschaf. Afgelopen zomer waa er 4 maanden lang een actie dattie 2,- kostte, toen heb ik m maar gelijk besteld en vond 2,- wel prima. 7,50 is gewoon te veel .
Voor de NS moet je hem ook nog eerst activeren natuurlijk.
pi_152663471
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:13 schreef Baconbus het volgende:
Als makke lammetjes naar de slachtbank. Moet ik hier inchecken? Oh okay, bliep bliep.
Heb ik iets gemist?
Slachtbank?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zondag 17 mei 2015 @ 00:26:13 #282
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152666644
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:50 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist?
Slachtbank?
Inmiddels al 50 mensen spoorloos verdwenen nadat ze de poortjes van Rotterdam CS ingingen. Toeval? Denk het niet...
are we infinite or am I alone
pi_152709838
Bij de NS van nu geen hoogdravende plannen meer. "Wij hebben zeventien miljoen kritische eigenaren. We zijn van, voor en door Nederland en streven niet naar winstmaximalisatie", zei de vorig jaar aangetreden NS-directeur Timo Huges onlangs in het Algemeen Dagblad. Ook zei hij te overwegen te stoppen met de horecapoot die het bedrijf heeft. In de winkels op de stations staat veelal NS-personeel. Niet alleen in de eigen ketens als Smullers, maar ook bijvoorbeeld in de Albert Heijns op de stations.
pi_152711001
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:26 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Noem eens een geslaagd project waar de overheid zich mee bemoeid ;)
Na de Deltawerken kan ik niets meer verzinnen.

De overheid is een redelijke toezichthouder maar kan zich beter verre houden van uitvoeringshandelingen.
De Westerschelde Oever Verbinding oftwel de Westerscheldetunnel.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:49:11 #285
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152760177
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:13 schreef Baconbus het volgende:
Als de reizigers die tegen die OV-chipkaart zijn een beetje ballen zouden hebben dan hadden ze alternatief transport geregeld om de NS te dwingen dat geldverslindende kloteding af te schaffen. De klant die niet doorheeft dat die de koning is... :|W
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 20 mei 2015 @ 10:00:37 #286
421720 Goedzooi
Hallo, wilt u dakpannen kopen?
pi_152782295
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Inmiddels al 50 mensen spoorloos verdwenen nadat ze de poortjes van Rotterdam CS ingingen. Toeval? Denk het niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlands is mijn goedste vak
pi_152785395
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als de reizigers die tegen die OV-chipkaart zijn een beetje ballen zouden hebben dan hadden ze alternatief transport geregeld om de NS te dwingen dat geldverslindende kloteding af te schaffen. De klant die niet doorheeft dat die de koning is... :|W
Is er een alternatief op de intercity direct? Rotterdam Amsterdam in 43 minuten? Met de auto kost teveel tijd, en er gaan geen dagelijkse vluchten van rotterdam naar amsterdam ( wat met inchecken langer dan 40 min zou duren) .
  woensdag 20 mei 2015 @ 13:40:11 #288
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152788029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:01 schreef videonatic het volgende:

[..]

Is er een alternatief op de intercity direct? Rotterdam Amsterdam in 43 minuten? Met de auto kost teveel tijd, en er gaan geen dagelijkse vluchten van rotterdam naar amsterdam ( wat met inchecken langer dan 40 min zou duren) .
Het alternatief hoeft niet gelijkwaardig te zijn, je zal tijdelijk een offer moeten brengen als je op de lange termijn een goed resultaat wil krijgen. Met zo'n mentaliteit als die jij nu etaleert zouden we nooit een oorlog winnen.
#NoDAPL
  woensdag 20 mei 2015 @ 13:43:21 #289
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152788126
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zwartrijders die door de politie werden afgevoerd?
Voor mij een van de redenen dat ik vind dat dit ding nooit ingevoerd had mogen worden en dat de klant dit niet had mogen pikken (de klant heeft het wel aanvaard gezien de passieve opstelling van de klant): het feit dat bedrijven en de overheid precies kunnen zien waar je hoe hebt gereisd met het OV. Zelfs George Orwell zou er van gruwelen, hij zat er een paar decennia naast maar hij heeft het goed gezien.
#NoDAPL
pi_152788875
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het alternatief hoeft niet gelijkwaardig te zijn, je zal tijdelijk een offer moeten brengen als je op de lange termijn een goed resultaat wil krijgen. Met zo'n mentaliteit als die jij nu etaleert zouden we nooit een oorlog winnen.
Hou op hoor.
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:25:41 #291
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152789324
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:09 schreef videonatic het volgende:

[..]

Hou op hoor.
Het is heel erg simpel. Jij bent net zo veel het product blijven kopen van de NS dus jij moedigde de NS aan om de OV-chipkaart in te voeren en te blijven gebruiken. Dat is prima als jij geen bezwaar had tegen die OV-chipkaart maar indien jij er wel bezwaar tegen had was dat bezwaar blijkbaar niet dermate groot dat jij bereid was om er naar te handelen. Jij bent dus een van de mensen die geen recht heeft om nu te klagen over die OV-chipkaart, pas als je wel zoveel mogelijk minder dat product koopt van de NS heb je recht van spreken.
Ofwel doe je niets en accepteert je dat ding ofwel accepteer je dat ding niet en onderneem je actie. Als je geen actie onderneemt dan accepteer je dat ding. Het feit dat je niet een beetje extra reistijd of inspanning of zo ervoor over hebt geeft aan dat je het wel best vindt.

En ja, dat is precies die mentaliteit waardoor bevolkingen zich laten onderdrukken door dictators, het niet bereid zijn om tijdelijk een offer te maken om op termijn iets beters te krijgen.
#NoDAPL
pi_152816141
Nou, ik ga dus zo weinig mogelijk met het OV sinds de OV-chipkaart en dat heb ik ze ook verteld in een enquête die ze me toestuurden.
pi_152816636
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is heel erg simpel. Jij bent net zo veel het product blijven kopen van de NS dus jij moedigde de NS aan om de OV-chipkaart in te voeren en te blijven gebruiken. Dat is prima als jij geen bezwaar had tegen die OV-chipkaart maar indien jij er wel bezwaar tegen had was dat bezwaar blijkbaar niet dermate groot dat jij bereid was om er naar te handelen. Jij bent dus een van de mensen die geen recht heeft om nu te klagen over die OV-chipkaart, pas als je wel zoveel mogelijk minder dat product koopt van de NS heb je recht van spreken.
Ofwel doe je niets en accepteert je dat ding ofwel accepteer je dat ding niet en onderneem je actie. Als je geen actie onderneemt dan accepteer je dat ding. Het feit dat je niet een beetje extra reistijd of inspanning of zo ervoor over hebt geeft aan dat je het wel best vindt.

En ja, dat is precies die mentaliteit waardoor bevolkingen zich laten onderdrukken door dictators, het niet bereid zijn om tijdelijk een offer te maken om op termijn iets beters te krijgen.
Je weet niet eens wat ik dagelijks doe met je 'beetje extra reistijd', iets van 12 uur extra onderweg zijn per week ben je gek. Je schrijft je verhaal alsof het een disney film is waar mensen in opstand moeten komen.
pi_152817088
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:01 schreef videonatic het volgende:

[..]

De intercity via gouda die er sinds de invoering van de intercity direct een stuk langer over doet. :')
pi_152817972
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De intercity via gouda die er sinds de invoering van de intercity direct een stuk langer over doet. :')
Precies, dat doen we dus niet. Lekker die fyra pakken c_/ ( al stond die vandaag weer fijn 20 minuten stil op een weiland )
pi_152856336
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:31 schreef Teslynd het volgende:
Nou, ik ga dus zo weinig mogelijk met het OV sinds de OV-chipkaart en dat heb ik ze ook verteld in een enquête die ze me toestuurden.
Goedzo, dat zal ze leren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2015 15:35:04 ]
pi_152959548
poortjes deugen niet
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152959560
ns moet zich schamen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_152959568
Het station moet verbouwd worden
pi_152959616
Centraal Stationmoet gesloopt worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')