Try 100.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee, het is een privaat bedrijf! Dat de staat nu 50% aandelen heeft (laat het 60% zijn /care)
Fair enough maar het laat zien dat het wel mogelijk is.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:34 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik schreef NA de Deltawerken![]()
Flevoland en de Afsluitdijk waren er voor.
Zeer terecht!quote:Maar als we dan toch met nationale helden op het gebied van waterhuishouding gaan smijten vergeet Cornelis Lely en Jan Adriaanszoon Leeghwater niet
Als dat jouw criterium voor 'privaat bedrijf' is, dan hebben we nooit staatsspoorwegen gehad en dan is wat in de jaren '90 gebeurde geen privatisering, maar juist een verstatelijking van de voorheen in privébezit zijnde spoorweginfrastructuur.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, het is een privaat bedrijf! Dat de staat nu 50% aandelen heeft (laat het 60% zijn /care) doet daar geen afbreuk aan. Wat krijg je door heel die aandelengekte? In plaats van dat ze investeerden in de service (herinner je je het jarenlange chronische capaciteitstekort wat nog steeds niet volledig verholpen is?) of de prijs te verlagen spaarden ze het geld voor investeringen in het buitenland. Jij en ik betalen die investeringen in het buitenland. Wat hebben wij daaraan?
Leg eens uit wat ik als klant er aan heb dat de NS niet de kwaliteit verbetert en niet de prijs verlaagt maar in plaats daarvan mij jarenlang heeft laten betalen voor het aankopen van een bedrijf in het buitenland?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Als dat jouw criterium voor 'privaat bedrijf' is, dan hebben we nooit staatsspoorwegen gehad en dan is wat in de jaren '90 gebeurde geen privatisering, maar juist een verstatelijking van de voorheen in privébezit zijnde spoorweginfrastructuur.
Een investering levert als het goed is netto een rendement op.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Leg eens uit wat ik als klant er aan heb dat de NS niet de kwaliteit verbetert en niet de prijs verlaagt maar in plaats daarvan mij jarenlang heeft laten betalen voor het aankopen van een bedrijf in het buitenland?
Dat is leuk en aardig maar komt dit rendement terecht bij de investeerder, de klanten die al die jaren met de NS hebben gereisd? Of komt dit geld bij anderen terecht? Omgekeerd socialisme dus.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Een investering levert als het goed is netto een rendement op.
Ze zijn er mee bezig dit te proberen. Ze hebben hiermee toegegeven dat ze jarenlang te weinig hebben geïnvesteerd en te weinig de prijzen hebben verlaagd om te sparen voor een miljardeninvestering in het buitenland. De relevante vraag: wat hebben al die mensen die dit betaalden hieraan?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
NS heeft een buitenlands bedrijf aangekocht? Dat is nieuw voor mij. Vertel.
Dat geld komt terug bij NS Nederland ja, en het is de keus van de politiek of ze dat willen afromen door bijv. de dividenduitkering of door de subsidie aan ProRail te verminderen en hun de treinpadtarieven te laten verhogen; of dat NS dat geld in Nederland mag herinvesteren ten bate van de reiziger.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig maar komt dit rendement terecht bij de investeerder, de klanten die al die jaren met de NS hebben gereisd? Of komt dit geld bij anderen terecht? Omgekeerd socialisme dus.
De kwaliteit is wel verbeterd, betere treinstellen, WIFI in de trein, bijna alle stations zijn gemoderniseerd, online reisplanners enz.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Leg eens uit wat ik als klant er aan heb dat de NS niet de kwaliteit verbetert en niet de prijs verlaagt maar in plaats daarvan mij jarenlang heeft laten betalen voor het aankopen van een bedrijf in het buitenland?
Doe even een bron, dan. Ik volg het wereldje redelijk, en dit is echt nieuw voor mij.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze zijn er mee bezig dit te proberen. Ze hebben hiermee toegegeven dat ze jarenlang te weinig hebben geïnvesteerd en te weinig de prijzen hebben verlaagd om te sparen voor een miljardeninvestering in het buitenland. De relevante vraag: wat hebben al die mensen die dit betaalden hieraan?
Met een forse prijsverhoging en een flink deel van die prijsverhoging, klaarblijkelijk minstens een paar miljard Euro sinds die tijd (anders zouden ze niet bezig zijn met die buitenlandse investering rond te proberen te krijgen), ging naar een buitenlandse investering.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:49 schreef Buster24 het volgende:
[..]
De kwaliteit is wel verbeterd, betere treinstellen, WIFI in de trein, bijna alle stations zijn gemoderniseerd, online reisplanners enz.
Maanden geleden was hier in NWS een draad naar aanleiding van een nieuwsbericht dat de NS graag voor een paar miljard Euro een buitenlands bedrijf wou kopen. Het zal dan wel niet zijn doorgegaan maar die intentie is dus duidelijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Doe even een bron, dan. Ik volg het wereldje redelijk, en dit is echt nieuw voor mij.
Wifi alleen in de eerste klas? Hoeveel jaar geleden heb jij voor het laatst in een trein gezeten?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met een forse prijsverhoging en een flink deel van die prijsverhoging, klaarblijkelijk minstens een paar miljard Euro sinds die tijd (anders zouden ze niet bezig zijn met die buitenlandse investering rond te proberen te krijgen), ging naar een buitenlandse investering.
Persoonlijk heb ik trouwens geen enkele behoefte aan WIFI in de eerste klasse, ook dat is omgekeerd socialisme zolang het enkel in de eerste klasse beschikbaar is.
WIFI is overal verder zijn die prijsstijgingen altijd goedgekeurd door de Tweede Kamer als wordt duurder.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met een forse prijsverhoging en een flink deel van die prijsverhoging, klaarblijkelijk minstens een paar miljard Euro sinds die tijd (anders zouden ze niet bezig zijn met die buitenlandse investering rond te proberen te krijgen), ging naar een buitenlandse investering.
Persoonlijk heb ik trouwens geen enkele behoefte aan WIFI in de eerste klasse, ook dat is omgekeerd socialisme zolang het enkel in de eerste klasse beschikbaar is.
NS heeft bijv. het Duitse Abellio overgenomen, al kan ik niet vinden hoe duur dat is geweest. Daarnaast heeft NS concessies in o.a. Engeland, bijv. MerseyRail en sinds kort ScotRail.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Doe even een bron, dan. Ik volg het wereldje redelijk, en dit is echt nieuw voor mij.
Alleen kunnen die parlementariërs totaal niet inschatten wat een reële prijs is, dat zijn net geboren vogeltjes voor katten. Dat is geen verwijt richting onze parlementariërs, zij kunnen dat onmogelijk weten.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:55 schreef Buster24 het volgende:
[..]
WIFI is overal verder zijn die prijsstijgingen altijd goedgekeurd door de Tweede Kamer als wordt duurder.
Fout. Abellio is opgericht door NS als dochteronderneming om concessies in het VK te gaan rijden. Dat is iets anders dan een buitenlandse overname.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:57 schreef Igen het volgende:
[..]
NS heeft bijv. het Duitse Abellio overgenomen, al kan ik niet vinden hoe duur dat is geweest. Daarnaast heeft NS concessies in o.a. Engeland, bijv. MerseyRail en sinds kort ScotRail.
Meestal stijgt het prijskaartje rond de 3% dat is meer een inflatiecorrectie dan een echte prijsstijging.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alleen kunnen die parlementariërs totaal niet inschatten wat een reële prijs is, dat zijn net geboren vogeltjes voor katten. Dat is geen verwijt richting onze parlementariërs, zij kunnen dat onmogelijk weten.
Ja en nee.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fout. Abellio is opgericht door NS als dochteronderneming om concessies in het VK en Duitsland te gaan rijden. Dat is iets anders dan een buitenlandse overname.
Graag, ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:59 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Meestal stijgt het prijskaartje rond de 3% dat is meer een inflatiecorrectie dan een echte prijsstijging.
Ik zal eens kijken of ik er iets van kan vinden.
behalve in de fyra trein tussen Breda en Amsterdam waarvoor je wel een toeslag moet betalen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:55 schreef Buster24 het volgende:
[..]
WIFI is overal verder zijn die prijsstijgingen altijd goedgekeurd door de Tweede Kamer als wordt duurder.
Ik moet toegeven dat ook ik graag in België reis. Prima service, prima comfort ( muw van de am80) en spotgoedkoop. Maar daar runt men het spoor met 2 maal zoveel personeel dan in NL. Er moet dan wel niet gestaakt wordenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik vind dat er geen poortjes moeten zijn en ook geen OV-chipkaart. Gewoon een normaal systeem dat voor iedereen - dus ook voor de niet computer-nerd - toegankelijk is en ik adviseer te kijken naar landen en systemen die goed werken, omdat ik ook geïnteresseerd ben in een oplossing die werkt voor zowel de reizigers als het personeel van de NS.
Op veel trajecten wordt nooit gecontroleerd, ik ben van mening dat je net als in de Bondsrepubliek, Tsjechië en Vlaanderen/Wallonië op elk traject gecontroleerd dient te worden. Al is het maar voor de sociale veiligheid en ook wanneer reizigers geen spoorboekje op zak hebben en informatie wensen van het personeel over overstappen.
Ook bij onze zuiderburen, de NMBS, is de agressie laag en de service hoog en kan ik, weliswaar met een toeslag van 7 euro, ook een kaartje kopen bij de conducteur wanneer het loket gesloten is of ik niet voldoende euromunten bij me heb voor een treinkaartje uit de automaat (ook bij onze zuiderburen kan je niet met papiergeld betalen in de automaat, vrij stom natuurlijk).
Bij de NS kan ik geen kaartje meer kopen bij de conducteur en dien ik mij te vergewissen dat ik altijd een voorraad euromunten op zak heb voor de kaartjesautomaat en anders moet ik maar gaan lopen of fietsen.![]()
Dat niet iedereen goesting heeft om 200 kilometer te fietsen, omdat de stomme automaat geen briefgeld accepteert, is logisch en niet iedereen is Zen-boeddist (helaas) en reageren dit af - onterecht - op het personeel.
Het afreageren is logisch, maar niet terecht, want het personeel is niet verantwoordelijk voor de faalbesluiten van de directie, die niet eens per e-post of telefoon te benaderen is, wanneer men wenst mee te denken over een betere organisatie, dat werkt voor zowel de treinreiziger als het personeel.
Nogmaals, afreageren op het NS-personeel is nooit terecht en ik verzoek iedereen ook brieven te schrijven, overspoel de klantenservice met brieven en opbouwende kritiek. Wellicht dat men ooit het licht ziet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |