Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.quote:Rotterdam CS
30 april 2015 om 13:47 door Ruben Eg
NS’ers sluiten vrijdag de poortjes op Rotterdam CS ANP
Treinreizigers lopen vanaf vrijdag op Rotterdam Centraal tegen dichte toegangspoortjes aan. Het station in de havenstad is het eerste grote treinstation van het land waar alle tourniquets voor het passeren moeten worden geopend met een ov-chipkaart.
Het laatste poortje op Rotterdam Centraal wordt vrijdag om 7.00 uur symbolisch gesloten door conducteurs, machinisten, beveiligers en andere medewerkers van NS. „Een belangrijke stap in het veiliger maken van het openbaar vervoer”, omschrijft NS de ‘grote operatie’ op het drukke station in Rotterdam.
Meer de NS.quote:
Op de metro (zowel Rotterdam als Amsterdam) kan je met positieve saldo vanaf 0,01 inchecken. Bij de NS moet het perse 10 of 20 euro zijn.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:22 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
als je incheckt, broodje haalt, en uitcheckt blijft het saldo gewoon hetzelfde volgens mij.
Ooit iemand opgehaald van het metrostation, diegene op het perron opgewacht, en kon zonder consequenties uitchecken.
Als je toch met het OV reist, zie ik het probleem niet. Dat saldo gaat voor de meesten toch wel op. Ik denk dat het geen massa's mensen tegen gaat houden, omdat het je per saldo toch geen geld kost.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:26 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Op de metro (zowel Rotterdam als Amsterdam) kan je met positieve saldo vanaf 0,01 inchecken. Bij de NS moet het perse 10 of 20 euro zijn.
Vandaar het toegangsproduct dat je eerst op je kaart moet laden voordat je het station in mag. Niet iedereen wilt zo veel geld op de kaart zetten zonder te reizen.
Wat een onhandigheid
Je weet dat je dat saldo moet blijven aanvullen tot 20 euro hè? Gaat dat saldo op, kan je alsnog niet het station in.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:29 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Als je toch met het OV reist, zie ik het probleem niet. Dat saldo gaat voor de meesten toch wel op. Ik denk dat het geen massa's mensen tegen gaat houden, omdat het je per saldo toch geen geld kost.
En mensen willen een veiliger OV, minder agressieve zwartrijders toch?
Met een abo lijkt mij dat enorm logisch.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef Andromache het volgende:
Ik heb een abbo en kan met 0,00 gewoon naar binnen.
Ja. Barcode scannen.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:06 schreef niels0 het volgende:
Lachen als ik met een papieren kaartje uit Antwerpen kom. Hebben ze daar überhaubt over nagedacht?
Hoe houden de slappe poortjes die geplaatst zijn zwartrijders tegen dan ? Kijk naar de Amsterdamse metro - zwartrijders geven de poortjes gewoon een trap en lopen door met minimale vertraging.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:29 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Als je toch met het OV reist, zie ik het probleem niet. Dat saldo gaat voor de meesten toch wel op. Ik denk dat het geen massa's mensen tegen gaat houden, omdat het je per saldo toch geen geld kost.
En mensen willen een veiliger OV, minder agressieve zwartrijders toch?
Of met z'n tweeën door een poortje lopen (een iemand checkt in)quote:Op donderdag 30 april 2015 21:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoe houden de slappe poortjes die geplaatst zijn zwartrijders tegen dan ? Kijk naar de Amsterdamse metro - zwartrijders geven de poortjes gewoon een trap en lopen door met minimale vertraging.
TS beweert dat ondanks een abbo je toch onnodig salo moet hebben om binnen te komen. Klopt niet.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:05 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Met een abo lijkt mij dat enorm logisch.
Klopt inderdaad niet!quote:Op donderdag 30 april 2015 21:14 schreef Andromache het volgende:
[..]
TS beweert dat ondanks een abbo je toch onnodig salo moet hebben om binnen te komen. Klopt niet.
quote:Op donderdag 30 april 2015 21:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dus je kan niet zomaar koffie en een saucijzenbroodje kopen op het station?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |