Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.quote:Rotterdam CS
30 april 2015 om 13:47 door Ruben Eg
NS’ers sluiten vrijdag de poortjes op Rotterdam CS ANP
Treinreizigers lopen vanaf vrijdag op Rotterdam Centraal tegen dichte toegangspoortjes aan. Het station in de havenstad is het eerste grote treinstation van het land waar alle tourniquets voor het passeren moeten worden geopend met een ov-chipkaart.
Het laatste poortje op Rotterdam Centraal wordt vrijdag om 7.00 uur symbolisch gesloten door conducteurs, machinisten, beveiligers en andere medewerkers van NS. „Een belangrijke stap in het veiliger maken van het openbaar vervoer”, omschrijft NS de ‘grote operatie’ op het drukke station in Rotterdam.
Meer de NS.quote:
Op de metro (zowel Rotterdam als Amsterdam) kan je met positieve saldo vanaf 0,01 inchecken. Bij de NS moet het perse 10 of 20 euro zijn.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:22 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
als je incheckt, broodje haalt, en uitcheckt blijft het saldo gewoon hetzelfde volgens mij.
Ooit iemand opgehaald van het metrostation, diegene op het perron opgewacht, en kon zonder consequenties uitchecken.
Als je toch met het OV reist, zie ik het probleem niet. Dat saldo gaat voor de meesten toch wel op. Ik denk dat het geen massa's mensen tegen gaat houden, omdat het je per saldo toch geen geld kost.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:26 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Op de metro (zowel Rotterdam als Amsterdam) kan je met positieve saldo vanaf 0,01 inchecken. Bij de NS moet het perse 10 of 20 euro zijn.
Vandaar het toegangsproduct dat je eerst op je kaart moet laden voordat je het station in mag. Niet iedereen wilt zo veel geld op de kaart zetten zonder te reizen.
Wat een onhandigheid
Je weet dat je dat saldo moet blijven aanvullen tot 20 euro hè? Gaat dat saldo op, kan je alsnog niet het station in.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:29 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Als je toch met het OV reist, zie ik het probleem niet. Dat saldo gaat voor de meesten toch wel op. Ik denk dat het geen massa's mensen tegen gaat houden, omdat het je per saldo toch geen geld kost.
En mensen willen een veiliger OV, minder agressieve zwartrijders toch?
Met een abo lijkt mij dat enorm logisch.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef Andromache het volgende:
Ik heb een abbo en kan met 0,00 gewoon naar binnen.
Ja. Barcode scannen.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:06 schreef niels0 het volgende:
Lachen als ik met een papieren kaartje uit Antwerpen kom. Hebben ze daar überhaubt over nagedacht?
Hoe houden de slappe poortjes die geplaatst zijn zwartrijders tegen dan ? Kijk naar de Amsterdamse metro - zwartrijders geven de poortjes gewoon een trap en lopen door met minimale vertraging.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:29 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Als je toch met het OV reist, zie ik het probleem niet. Dat saldo gaat voor de meesten toch wel op. Ik denk dat het geen massa's mensen tegen gaat houden, omdat het je per saldo toch geen geld kost.
En mensen willen een veiliger OV, minder agressieve zwartrijders toch?
Of met z'n tweeën door een poortje lopen (een iemand checkt in)quote:Op donderdag 30 april 2015 21:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoe houden de slappe poortjes die geplaatst zijn zwartrijders tegen dan ? Kijk naar de Amsterdamse metro - zwartrijders geven de poortjes gewoon een trap en lopen door met minimale vertraging.
TS beweert dat ondanks een abbo je toch onnodig salo moet hebben om binnen te komen. Klopt niet.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:05 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Met een abo lijkt mij dat enorm logisch.
Klopt inderdaad niet!quote:Op donderdag 30 april 2015 21:14 schreef Andromache het volgende:
[..]
TS beweert dat ondanks een abbo je toch onnodig salo moet hebben om binnen te komen. Klopt niet.
quote:Op donderdag 30 april 2015 21:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dus je kan niet zomaar koffie en een saucijzenbroodje kopen op het station?
doe niet zo raar johquote:Op donderdag 30 april 2015 21:22 schreef Andromache het volgende:
nou, dan zet je er eenmalig 20e op, kun je zo vaak er in en er uit als je wil. moeilijk, moeilijk allemaal.
volgens mij snap er niet zoveel van he...ik heb een ret abbonnement, dat is een ander abbonement als van de nederlandse spoorwegen. Met dat abbo maak ik geen poortje open, tenzij ik extra saldo erop heb staan naast dat abbonement.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:14 schreef Andromache het volgende:
[..]
TS beweert dat ondanks een abbo je toch onnodig salo moet hebben om binnen te komen. Klopt niet.
[edit]
hij bedoelt een metroabbonement.![]()
dan nog. onterechte klacht, in het metrostation is ook van alles te krijgen.
Het is wel waardeloos voor de ondernemers op het station. Er wordt een fysieke barriere opgeworpen om bij hun winkel te kunnen komen. Bovendien zijn veel stations tevens een soort van binnenstadpassage, zoals Haarlem en Leiden. Dat gaat ook minder werken.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:32 schreef Twiitch het volgende:
Voor wie gaat dit een nadeel worden dan? Iemand die te debiel is om het systeem te begrijpen?
als je teveel geld hebt en dit kwijt wilt raken aan duurder geprijsde producten dan elders in de stadquote:Op donderdag 30 april 2015 21:34 schreef Peunage het volgende:
Waarom zou je vrijwillig eten kopen op het station terwijl je daar niet eens hoeft te zijn?
rotterdam centraal komen alle bussen bijeen, alle trams in rotterdam komen ook op rotterdam centraal...de metro naar den haag komt op rotterdam centraal, metro naar andere plekken komen ook op rotterdam centraal uitquote:Op donderdag 30 april 2015 21:34 schreef Peunage het volgende:
Waarom zou je vrijwillig eten kopen op het station terwijl je daar niet eens hoeft te zijn?
Een half miljoen tot 750.000quote:Op donderdag 30 april 2015 21:40 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
rotterdam centraal komen alle bussen bijeen, alle trams in rotterdam komen ook op rotterdam centraal...de metro naar den haag komt op rotterdam centraal, metro naar andere plekken komen ook op rotterdam centraal uit
dagelijks heb ik ergens gelezen komen er meer dan een half miljoen tot 750000 mensen op het station en dan gaan niet allemaal met de trein....dus willen allemaal ook wat eten enzovoorts.
Ik snap sowieso niet als je zo een station neerzet dat je dan de boel gaat slutien. Dan had je net zo goed een goedkoper station neer kunnen zetten met alleen een hal. en al die winkels gewoon buiten rond het stationsplein.
Onbegrijpelijk allemaal.
Dan snap je het systeem dus niet en dan vraag ik me af hoe jij ooit levend in en uit de metro komt. Zeikverhaal. Doeiiiiiquote:Op donderdag 30 april 2015 21:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
doe niet zo raar joh
ik ga toch geen 20 euro betalen om een station op te komen...
voor hetzefde geld werkt het niet ben je die 20 euro kwijt
ik heb weles gehad dat ik incheckte maar eigenlijk weer terug eruit wilde....werkt voor geen meter...zei dat apparaat u bent al ingecheckt...ja daagggggggggggggg dat soort geintjes heb ik geen zin he
Jouw schatting klopt aardig met de cijfers van de gemeente Rotterdam zelf (110.000 per dag).quote:Op donderdag 30 april 2015 21:42 schreef Skv het volgende:
[..]
Een half miljoen tot 750.000
Ik denk dat het er iets meer dan 100.000 zijn. Overdrijven is ook een vak.
Grapje zeker?quote:Op donderdag 30 april 2015 21:34 schreef niels0 het volgende:
Was beter geweest als ze die poortjes bij de trappen naar de perrons hadden geplaatst.
0 te weinigquote:Op donderdag 30 april 2015 21:45 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Jouw schatting klopt aardig met de cijfers van de gemeente Rotterdam zelf (110.000 per dag).
Ze verwachten dat dit toeneemt naar 32000 per dag in 2025.
Bron: http://www.rotterdam.nl/C(...)L_Definitief.LR2.pdf
Overigens nog steeds leuke getallen voor een bedrijf natuurlijk.
En in sommige kleinere gemeenten is de AH to Go de enige supermarkt die zondag open isquote:Op donderdag 30 april 2015 21:39 schreef MouzurX het volgende:
[..]
als je teveel geld hebt en dit kwijt wilt raken aan duurder geprijsde producten dan elders in de stad
Verholpen. Op de pagina stond 323, in het rapport 320... ik haalde de 3 iets te enthousiast wegquote:
zijn er dan kleine gemeentes met een ah to go binnen de poortjes?quote:Op donderdag 30 april 2015 21:47 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En in sommige kleinere gemeenten is de AH to Go de enige supermarkt die zondag open is
Dat argument gaat voor Rotterdam vanzelfsprekend niet op.
dat getal van 110000 is het aantal reizigers van de nsquote:Op donderdag 30 april 2015 21:45 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Jouw schatting klopt aardig met de cijfers van de gemeente Rotterdam zelf (110.000 per dag).
Ze verwachten dat dit toeneemt naar 320000 per dag in 2025.
Bron: http://www.rotterdam.nl/C(...)L_Definitief.LR2.pdf
Overigens nog steeds leuke getallen voor een bedrijf natuurlijk.
Dat sws, maar de hoe veelheid aan reizigers gaat hem niet worden vriend gaan de poortjes niet handelenquote:Op donderdag 30 april 2015 21:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Hoezo?
Nog beter waren ze nooit aan die OV-chipkaart begonnen natuurlijk.
Nee, dat is het aantal reizigers en gebruikers van het station. De gemeente zelf schat dat jouw 300.000 pas in 2025 gehaald wordt.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:53 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
dat getal van 110000 is het aantal reizigers van de ns
Dit werkt niet met een treinkaartje gekocht in Praag, die werken met normale papieren kaartjes. Kaartjes gekocht in Polen, Bosnie of Servie zullen ook wel niet werken en dan sta je daar dus. De NS denkt dat de hele wereld om Utrecht draait en Utrecht het middelpunt van de wereld is.quote:
Dit.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Hoezo?
Nog beter waren ze nooit aan die OV-chipkaart begonnen natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |