Ik herken me hier trouwens helemaal niet in. Ik rij voor mijn werk van de parkeerplaats naar de werkplek met de bus, en ik heb dit in de afgelopen jaren nog nooit meegemaakt of collega's over gehoord.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik vrees dat jij minder geld uitgaf aan strippenkaarten dan ik heb moeten terugclaimen wegens onterecht afgeschreven saldo bij een reis binnen het afgekochte reisrecht door een fout in de in/uitcheckapparatuur.
Dat is mooi. Dan zal ik bij de volgende claim als opmerking toevoegen "Ene NewHorizon gaf overigens aan hier nooit last van te hebben". Wie weet helpt het...quote:Op zondag 31 mei 2015 15:34 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik herken me hier trouwens helemaal niet in. Ik rij voor mijn werk van de parkeerplaats naar de werkplek met de bus, en ik heb dit in de afgelopen jaren nog nooit meegemaakt of collega's over gehoord.
Gaat er meer om dat ik twijfel aan de waarheid hiervan. Misschien zit je in een regio met slechte GPS-dekkingquote:Op zondag 31 mei 2015 15:35 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is mooi. Dan zal ik bij de volgende claim als opmerking toevoegen "Ene NewHorizon gaf overigens aan hier nooit last van te hebben". Wie weet helpt het...
Dat is ook altijd een leuke discussietechniek, beweren dat de ander liegt omdat jij een bepaald probleem niet herkentquote:Op zondag 31 mei 2015 15:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Gaat er meer om dat ik twijfel aan de waarheid hiervan. Misschien zit je in een regio met slechte GPS-dekking
Of niet alle busmaatschappijen gebruiken dezelfde apparatuur.
Overigens heb ik vrees ik meer geclaimd met papieren kaartjes als de treinen niet meer reden dan jij met apparatuurfouten.
Laat me het anders zeggen, ik vind het apart dat jij hier zoveel last van hebt (5x? 10x? Meer?) en ik het nog nooit gehad heb en ook mijn collega's er nooit over gehoord heb.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is ook altijd een leuke discussietechniek, beweren dat de ander liegt omdat jij een bepaald probleem niet herkent
Amen.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt inhoudelijk niets te melden dus. Zoals ik zei, dit is een discussieforum en als ik mijn zegje kwijt wil dan moet dat kunnen. Dan moet er niet een of andere elitaire mafkees mij gaan vertellen dat ''alles al besproken is door mensen die er wat van af weten'' (serieus) ook mensen die incidenteel reizen kunnen een mening vormen en juist voor mensen die incidenteel reizen is de OV chipkaart een gedrocht.
Dat je dat niet in kan of wil zien, tja dat is mijn probleem niet. Verder kan je je slappe opmerkingen gewoon voor je houden. Als je geen trek in een discussie met me hebt, dan reageer je niet op me (mooi toch, zo'n forum) Ik heb dit topic inderdaad teruggelezen en je hebt jezelf, inclusief vandaag weer, onsterfelijk belachelijk gemaakt. Greotjesn.
De oorzaak weet ik niet, wel dat dit zowel optrad toen Connexxion de concessie nog had als nu Qbuzz het heeft overgenomen. Als het aan specifieke apparatuur lag zou ik verwachten dat het niet bij beide vervoerders fout zou gaan.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:43 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Laat me het anders zeggen, ik vind het apart dat jij hier zoveel last van hebt (5x? 10x? Meer?) en ik het nog nooit gehad heb en ook mijn collega's er nooit over gehoord heb.
Wellicht andere apparatuur, zou ook goed kunnen.
geen flauw idee hoeveel ik vroeger aan strippenkaarten uitgaf, dat is echt te lang geleden.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik vrees dat jij minder geld uitgaf aan strippenkaarten dan ik heb moeten terugclaimen wegens onterecht afgeschreven saldo bij een reis binnen het afgekochte reisrecht door een fout in de in/uitcheckapparatuur.
Tenzij ze dezelfde apparatuur gebruiken, maar zover reikt mijn kennis nietquote:Op zondag 31 mei 2015 15:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De oorzaak weet ik niet, wel dat dit zowel optrad toen Connexxion de concessie nog had als nu Qbuzz het heeft overgenomen. Als het aan specifieke apparatuur lag zou ik verwachten dat het niet bij beide vervoerders fout zou gaan.
Ik stelde dat de forenzen met een zichtabonnement er aanzienlijk op achteruit zijn gegaan. Daarop voelde jij je aangesproken. Als jij meerdere malen per week met losse kaartjes reisde, behoor jij wat mij betreft niet tot de groep reizigers met een zichtabonnement.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
geen flauw idee hoeveel ik vroeger aan strippenkaarten uitgaf, dat is echt te lang geleden.
Maar het ging over bijzonder versus regulier.
Ik gebruikte meerdere malen per week een strippenkaart, moet jij meerdere malen per week geld terug claimen?
Wat mij betreft wel. Vroeger had ik een zicht abonnement voor de trein en daarnaast strippenkaarten voor regelmatig gebruik van ander OV.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik stelde dat de forenzen met een zichtabonnement er aanzienlijk op achteruit zijn gegaan. Daarop voelde jij je aangesproken. Als jij meerdere malen per week met losse kaartjes reisde, behoor jij wat mij betreft niet tot de groep reizigers met een zichtabonnement.
De aard van jouw reacties komt mij bekend voor van dat andere forum.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
geen flauw idee hoeveel ik vroeger aan strippenkaarten uitgaf, dat is echt te lang geleden.
Maar het ging over bijzonder versus regulier.
Ik gebruikte meerdere malen per week een strippenkaart, moet jij meerdere malen per week geld terug claimen?
Is dat wat anders dan OV Altijd Vrij? Mijn punt is dat er grof wordt betaald voor volledig afgekocht OV-recht, maar dat ik nog steeds als zwartrijder wordt gezien als ik niet incheck.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
een OV jaarkaart is nog steeds officieel een zichtkaart. Andere varianten niet.
Het afgelopen jaar een keer of 20.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:50 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Tenzij ze dezelfde apparatuur gebruiken, maar zover reikt mijn kennis niet![]()
Ik rijd op het werk ook met connexxionbussen overigens.
Het systeem is volgens mij gekoppeld aan het routesysteem van de chauffeur, waar hij ziet bij welke halte hij is, of hij op schema loopt, etc.
Ik kan op internet niet veel van dit soort verhalen vinden. Hoe vaak heb je dit aan de hand gehad dan? Want kan me voorstellen dat het irritant is ja
Altijd Vrij is bij mijn weten alleen geldig in de trein.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Is dat wat anders dan OV Altijd Vrij? Mijn punt is dat er grof wordt betaald voor volledig afgekocht OV-recht, maar dat ik nog steeds als zwartrijder wordt gezien als ik niet incheck.
jazeker.quote:
uit nsr-voorwaarden-abonnementen-consumenten---april-2015.pdfquote:Met een Altijd Vrij Abonnement krijgt u op de in artikel 9.4
bedoelde vervoerbewijzen 100% korting tijdens Daluren en
Spitsuren
Ja de oorzaak is opzich niet interessant voor de reiziger, vroeg mezelf gewoon af waarom dat op jouw lijn zo vaak voorkomt. Heb je Connexxion erover gemailed? Kan op internet ook niet echt vergelijkbare verhalen vinden.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:55 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het afgelopen jaar een keer of 20.
Of dit veroorzaakt wordt doordat de apparatuur niet werkt of doordat de chauffeur te laks is om op een knopje te drukken weet ik niet, maar het komt er elke keer op neer dat de bus zowel bij in- als uitstappen denkt dat ik op de begin/eindhalte (afhankelijk van of het me op de heen- of terugreis overkomt) ben en die halte ligt buiten de door mij afgekochte zone.
Hoewel het systeem dus van mening is dat ik geen meter heb afgelegd, besluit men veiligheidshalve om toch maar geld in rekening te brengen, want uitgangspunt van het ov-chipsysteem is dat bij twijfel de lasten altijd bij de reiziger worden gelegd.
Jij hebt het geluk dat dit voor jou een optie was, veel mensen kunnen dat niet meer betalen in Nederland. De trein is ook heel erg duur, alleen zijn er ook veel mensen die slechts incidenteel grote afstanden met gemotoriseerd vervoer moeten afleggen. Ik wacht met smart op de elektrische motors (de volwassen variant van een tokkiemobiel), dat lijkt me geweldig.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben juist terug, dat lees je goed, terug, naar de auto gegaan vanwege dat hele OV debacle en dan heb ik het niet eens puur over het pasjessyteem maar ook de prijzen.
donder jij is effe op met je strippenkaart johquote:Op zondag 31 mei 2015 15:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik weet zeker dat ik vroeger vaker aan hannesen was met strippenkaarten dan dat jij nu last hebt van niet aanwezige mobiele NS paaltjes
Dus eerst in de Syntustrein, op het station uitchecken bij vervoerder Syntus en inchecken bij vervoerder NS. En daar ging het mis, ik had geen apart NS product op mijn kaart gezet.quote:Let op: Als u voor de eerste keer met uw OV-chipkaart bij NS reist, moet u deze eenmalig activeren. Dit gebeurt automatisch zodra u bij een NS-kaartautomaat saldo op uw OV-chipkaart laadt (standaard 2e klas). Heeft u al voldoende saldo op uw kaart, volg dan de aanwijzingen op het scherm van de NS-kaartautomaat.
Ik ben incidenteel treinreiziger, maar heb wel een OVchip met abbo voor mijn busreizen. Je moet hem inderdaad een keer goed instellen, en dan is het ook wel lekker voor incidentele treinreizen aangezien hij standaard in mijn portomonee zit.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:21 schreef MaLo het volgende:
De OV chipkaart en ik zijn ook geen vriendjes geworden en ik heb nu afscheid van hem genomen, nu hij verlopen is.
Ik had de kaart gekocht op het treinstation in mijn stad. Had er al mee met de trein gereisd, met de metro in Rotterdam, ging allemaal best goed. Totdat ik een langere treinreis moest maken, met een wissel naar een andere vervoerder. Vooraf netjes mijn saldo opgeladen bij de automaat op het treinstation, ik was er klaar voor.
Onderstaand stond op internet:
[..]
Dus eerst in de Syntustrein, op het station uitchecken bij vervoerder Syntus en inchecken bij vervoerder NS. En daar ging het mis, ik had geen apart NS product op mijn kaart gezet.
Toen had ik dus een halfuur vertraging omdat ik dat product moest laden. Ik had er werkelijk geen moment bij stilgestaan dat de OV-automaat op het treinstation in mijn woonplaats, geen NS automaat was
.
Op de terugreis weer geouwehoer, de incheckpaal gaf aan dat ik niet genoeg saldo had terwijl ik zeker wist dat het genoeg was. Dus toen durfde ik de trein niet in. Weer naar de automaat, saldo gecheckt, was gewoon voldoende (11 euro, 10 is voor Syntus voldoende) maar inchecken, ho maar. Toen maar saldo bijgeladen tot 20 euro en toen was het wel goed. Weer een halfuur vertraging dus
.
En nu is mijn kaart verlopen en staat er nog minder dan 5 euro op.
Voor die 2, 3 keer per jaar dat ik met de trein reis koop ik wel een e-ticket of een eenmalige kaart, dan maar een euro meer betalen. Het is mij het gedoe niet waard.
Ik kan me voorstellen dat het voor mensen die dagelijks met het ov reizen wel voldoet, maar voor incidentele reizigers is het geen fijne oplossing. Zeker niet als je zoals ik per definitie van meerdere vervoerders gebruik moet maken (op station Oldenzaal komt alleen Syntus, vanaf Hengelo is het NS).
quote:Op zondag 31 mei 2015 16:26 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Als je helemaal amper met het OV te maken hebt kan ik me voorstellen dat het omslachtig is, zeker in het begin.
Ja, als je inderdaad slechts 1x of 2x per jaar een keer in een bus tram of trein stapt is een kaartje kopen makkelijker. Dat ontken ik ook nietquote:Op zondag 31 mei 2015 16:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
HIERMEE SLA JE DE SPIJKER OP ZIJN KOP
iemand moet van a naar b reizen,,,dat lijkt me niet zo moeilijk
maar het huidige ov systeem heeft het systeem zo belachelijk ingewikkeld gemaakt dat niemand er geen klote meer van snapt. DE VERVOERSMAATSCHAPPIJen zelf snappen het volgens mij ook niet eens
conclusie de strippenkaart en papieren kaartje was beter, dan had je dat gezeik allemaal niet.
allemaal onzinquote:Op zondag 31 mei 2015 16:43 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, als je inderdaad slechts 1x of 2x per jaar een keer in een bus tram of trein stapt is een kaartje kopen makkelijker. Dat ontken ik ook niet
Neehoor, ik reis sporadisch met trein en vaak met de bus, ik vind het prettig werken.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:45 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
allemaal onzin
dit probleem blijft zich voordoen, de hoeveelheid reizen maakt geen klote uit
Wat denk je van al die bejaarden in dit land, en de vergrijzing neemt maar toe, die snappen het na 100 keer nog niet.
Vreoger kochten ze gewoon een kaartje no problems maar nu .....
lul niet jij bent NS medewerkerquote:Op zondag 31 mei 2015 16:48 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Neehoor, ik reis sporadisch met trein en vaak met de bus, ik vind het prettig werken.
En tja, ouderen kunnen met wel meer dingen niet meer meekomen. Internetbankieren etc. Dat maakt het niet direct een slecht systeem.
Ik ben nog maar 35quote:Op zondag 31 mei 2015 16:48 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Neehoor, ik reis sporadisch met trein en vaak met de bus, ik vind het prettig werken.
En tja, ouderen kunnen met wel meer dingen niet meer meekomen. Internetbankieren etc. Dat maakt het niet direct een slecht systeem.
Ook nogal raar ja. Zelfs als je een abo hebt moet je scannen. Want stel je voor dat de databases niet 100% correct zijn, wat een DRAMA.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Is dat wat anders dan OV Altijd Vrij? Mijn punt is dat er grof wordt betaald voor volledig afgekocht OV-recht, maar dat ik nog steeds als zwartrijder wordt gezien als ik niet incheck.
Ja, en als ik een parkeervergunning heb en ik leg hem niet zichtbaar neer krijg ik ook een boete. Parkeerbeheer mafia.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook nogal raar ja. Zelfs als je een abo hebt moet je scannen. Want stel je voor dat de databases niet 100% correct zijn, wat een DRAMA.![]()
En dus beboeten ze reizigers die een abo hebben en niet scannen. In andere landen heet dat maffia, in Nederland heet het de NS of de RET.
Precies, zichtbaar neerleggen is genoeg, je hoeft dus niet eerst die vergunning te gaan scannen.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:06 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, en als ik een parkeervergunning heb en ik leg hem niet zichtbaar neer krijg ik ook een boete. Parkeerbeheer mafia.
Ja, maar de controlemiddelen veranderen dus. Minder controles in de trein, maar dan moet je dus wel je abonnement controleren bij een poortje.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Precies, zichtbaar neerleggen is genoeg, je hoeft dus niet eerst die vergunning te gaan scannen.
Net zoals het tot voor kort genoeg was om gewoon je NS-kaart te laten zien, want daar stond groot op gedrukt wat voor abonnement op die kaart stond.
Je vergelijking gaat mank. En je hoeft niet alles goed proberen te praten.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:06 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, en als ik een parkeervergunning heb en ik leg hem niet zichtbaar neer krijg ik ook een boete. Parkeerbeheer mafia.
Aangezien de boete niet wordt kwijtgescholden als je achteraf bewijst dat je een vergunning hebt mag je dat rustig zeggen ja. In het geval van de trein/tram is het nog wat erger. Er is een mens van vlees en bloed die op dat moment gemakkelijk kan vaststellen dat je een abo hebt, dan kan je ook dat doen in plaats van een boete te geven.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:06 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En dit is ook tenenkrommend... Wat nou "dus"? In wiens voordeel is dit?quote:Op zondag 31 mei 2015 17:12 schreef NewHorizon het volgende:
Ja, maar de controlemiddelen veranderen dus.
Er gaan helemaal niet minder controles komen in de trein aangezien dan het zwartrijden toeneemt. Geen poortje voorkomt dat aangezien je zo meeloopt met een ander en zo over een poortje heenspringt, om nog maar te zwijgen over andere manieren om op het station te geraken (een perifeer stationnetje, elders het spoor opgaan en een stukje wandelen). Belangrijker dan dat: momenteel is die controle met de mens er wel en het is toch echt de mens die de boete uitschrijft terwijl hij ziet dat de reiziger een abo heeft. Het is nog krommer dan een banaan.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:12 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, maar de controlemiddelen veranderen dus. Minder controles in de trein, maar dan moet je dus wel je abonnement controleren bij een poortje.
Heeft de politiek hier niet wat over gezegd trouwens?quote:Op zondag 31 mei 2015 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aangezien de boete niet wordt kwijtgescholden als je achteraf bewijst dat je een vergunning hebt mag je dat rustig zeggen ja. In het geval van de trein/tram is het nog wat erger. Er is een mens van vlees en bloed die op dat moment gemakkelijk kan vaststellen dat je een abo hebt, dan kan je ook dat doen in plaats van een boete te geven.
Dat heb ik niet meegekregen.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:14 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Heeft de politiek hier niet wat over gezegd trouwens?
Dat denk ik dus niet, maar dat zal de toekomst uitwijzen. Het werpt ieder geval een grotere drempel op dan zomaar de trein in kunnen stappen zonder kaartje.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er gaan helemaal niet minder controles komen in de trein aangezien dan het zwartrijden toeneemt. Geen poortje voorkomt dat aangezien je zo meeloopt met een ander en zo over een poortje heenspringt, om nog maar te zwijgen over andere manieren om op het station te geraken (zo heel erg moeilijk is het niet om elders het spoor op te gaan en een stukje te wandelen.
Had het dan gelaten zoals bij de oude abonnementen (Jaartrajectkaart en OV-jaarkaart): nog steeds duidelijk zichtbaar op de kaart om wat voor abonnement het gaat zodat de betalende reiziger nooit abusievelijk voor zwartrijder kan worden aangezien maar wel een sleutelfunctie waarmee de poortjes kunnen worden geopend.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:12 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, maar de controlemiddelen veranderen dus. Minder controles in de trein, maar dan moet je dus wel je abonnement controleren bij een poortje.
Het punt is dat nu een mens de boete uitschrijft terwijl die mens op dat moment zwart op wit ziet staan dat die persoon een abo heeft. Normaal gesproken wordt dat diefstal genoemd.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:16 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet, maar dat zal de toekomst uitwijzen. Het werpt ieder geval een grotere drempel op dan zomaar de trein in kunnen stappen zonder kaartje.
Nouja, inchecken was natuurlijk een reisvoorwaarde geworden, waar je niet aan voldaan hebt.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het punt is dat nu een mens de boete uitschrijft terwijl die mens op dat moment zwart op wit ziet staan dat die persoon een abo heeft. Normaal gesproken wordt dat diefstal genoemd.
Een "normaal" bedrijf zou er niet mee wegkomen om haar uiterst gewaardeerde klandizie die vaak RUIM 5000 EURO per jaar aftikt op zo'n manier te schofferen. Dat zegt voldoende lijkt me.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het punt is dat nu een mens de boete uitschrijft terwijl die mens op dat moment zwart op wit ziet staan dat die persoon een abo heeft. Normaal gesproken wordt dat diefstal genoemd.
Het openbaar vervoer in nederland kan je niet meer normaal noemenquote:Op zondag 31 mei 2015 17:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Een "normaal" bedrijf zou er niet mee wegkomen om haar uiterst gewaardeerde klandizie die vaak RUIM 5000 EURO per jaar aftikt op zo'n manier te schofferen. Dat zegt voldoende lijkt me.
Wat een idee, lijkt me briljant.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Variabele kosten hetzelfde beschouwen als vaste kosten.![]()
Jij hebt bijvoorbeeld H&M toch ook geen machtiging gegeven die de RFID chip in de kleding uitleest bij verlaten van de winkel waarna ook automatisch een afboeking van je rekening volgt?
Kwamen ze toch ook niet mee weg? Of vergis ik me?quote:Op zondag 31 mei 2015 17:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Een "normaal" bedrijf zou er niet mee wegkomen om haar uiterst gewaardeerde klandizie die vaak RUIM 5000 EURO per jaar aftikt op zo'n manier te schofferen. Dat zegt voldoende lijkt me.
zal niet de eerste keer zijjn dat jij je vergist hierquote:Op zondag 31 mei 2015 17:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Kwamen ze toch ook niet mee weg? Of vergis ik me?
het zijn associalen net als al die mafketels die in het openbaar vervoer werkenquote:Op zondag 31 mei 2015 17:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
diefstal is normaal op monopolistenquote:Op zondag 31 mei 2015 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |