abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153121114
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 09:18 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Het geld dat mensen op die manier te veel betalen, wordt nu gebruikt om Kids Vrij gratis aan te bieden.
Kids Vrij kostte voorheen ¤ 7,50.
Van de 16 miljoen die per jaar onterecht wordt binnengehaald kun je dus ruim 2,1 miljoen van deze abonnementen weggeven.
Volgens het CBS is het aantal 4 t/m 11 jarigen (de doelgroep van dit abonnement) echter lager dan 1,6 miljoen.
Bovendien was dit abonnement al gratis aan te vragen door iedereen met een NS-abonnement.
Dit klinkt als een leuk charmeoffensief dat de NS slechts een fractie kost van het geld wat ze onterecht incasseren.
pi_153121173
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:07 schreef Kansenjongere het volgende:

geld wat ze onterecht incasseren.
dit kan je eenvoudig voorkomen door uit te checken. Dus.
pi_153121320
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

dit kan je eenvoudig voorkomen door uit te checken. Dus.
In gevallen waarin het de fout van de reiziger is, had dat inderdaad voorkomen kunnen worden, maar dat maakt de incassering natuurlijk niet minder onterecht.
In gevallen waar het de fout van de vervoerder is (defecte palen/poortjes, NS die weer eens vergeet om mobiele paaltjes te plaatsen bij voetbalwedstrijden of evenementen et cetera) had dat bovendien niet voorkomen kunnen worden.
pi_153121478
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

In gevallen waarin het de fout van de reiziger is, had dat inderdaad voorkomen kunnen worden, maar dat maakt de incassering natuurlijk niet minder onterecht.
.
niet minder onterecht???? iedereen die niet seniel is weet inmiddels wel dat je moet in- en uitchecken.

quote:
In gevallen waar het de fout van de vervoerder is (defecte palen/poortjes, NS die weer eens vergeet om mobiele paaltjes te plaatsen bij voetbalwedstrijden of evenementen et cetera) had dat bovendien niet voorkomen kunnen worden
waarom zou NS mobiele paaltjes moeten zetten? er staan paaltjes. er zijn ook geen mobiele stations
pi_153121575
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

niet minder onterecht???? iedereen die niet seniel is weet inmiddels wel dat je moet in- en uitchecken.

[..]

waarom zou NS mobiele paaltjes moeten zetten? er staan paaltjes. er zijn ook geen mobiele stations
Ik neem aan dat je zelf ook wel inziet wat er niet klopt aan je poging tot logica in je eerste zin.
Op stations die infrequent worden gebruikt, zoals bijvoorbeeld bij voetbalstadions weigert de NS vaste incheckpalen te plaatsen. Daar moeten dus per wedstrijd steeds mobiele paaltjes worden geplaatst. Dat vergeet de NS echter nog wel eens.
pi_153121887
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je zelf ook wel inziet wat er niet klopt aan je poging tot logica in je eerste zin.
nee, ik snap jouw logica niet.
de NS kan niet ruiken waar je bent ingestapt en uitgestapt. Daarvoor moet je in- en uitchecken. Als je dat niet doet weet je ook van te voren wat de consequenties zijn.
pi_153121982
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

de NS kan niet ruiken waar je bent ingestapt en uitgestapt. Daarvoor moet je in- en uitchecken.
Ooit hadden ze daar nog iets veel handigers voor bedacht, namelijk een kaartje waarop stond waar je mocht instappen en eveneens op stond waar je mocht uitstappen. En je had niet eens een moeilijk uitleesapparaat nodig om die informatie te kunnen raadplegen!
pi_153122122
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ooit hadden ze daar nog iets veel handigers voor bedacht, namelijk een kaartje waarop stond waar je mocht instappen en eveneens op stond waar je mocht uitstappen. En je had niet eens een moeilijk uitleesapparaat nodig om die informatie te kunnen raadplegen!
vroeger was alles beter :W
je bent 80+ ?
pi_153122277
Vroeger was er heel veel slechter, maar voor de treinkaartjes geldt dat in ieder geval niet.
Vroeger kon ik namelijk te allen tijde zelf controleren of ik over een geldig vervoersbewijs beschikte, terwijl ik nu ben overgeleverd aan de grillen van de (railpocket van de) conducteur.
pi_153122980
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:58 schreef Kansenjongere het volgende:
Vroeger was er heel veel slechter, maar voor de treinkaartjes geldt dat in ieder geval niet.
Vroeger kon ik namelijk te allen tijde zelf controleren of ik over een geldig vervoersbewijs beschikte, terwijl ik nu ben overgeleverd aan de grillen van de (railpocket van de) conducteur.
Daarvoor was het zelfs nog beter, de conducteur had een hele andere functie als dienstverlener ipv controleur. Een kaartje kocht je in de trein en zwartrijden was pas zwartrijden als je stomweg niet voor je kaartje wilde betalen. Mijn oom was conducteur waar ik vaak mee mocht rijden en eerlijk gezegd wilde ik het zelf maar wat graag ook worden. Reizigers waren altijd vriendelijk, de stemming in de trein was opperbest, wat een verschil met nu zeg. Ik zou nu voor geen goud meer conducteur willen worden.
pi_153123145
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:26 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Daarvoor was het zelfs nog beter, de conducteur had een hele andere functie als dienstverlener ipv controleur. Een kaartje kocht je in de trein en zwartrijden was pas zwartrijden als je stomweg niet voor je kaartje wilde betalen. Mijn oom was conducteur waar ik vaak mee mocht rijden en eerlijk gezegd wilde ik het zelf maar wat graag ook worden. Reizigers waren altijd vriendelijk, de stemming in de trein was opperbest, wat een verschil met nu zeg. Ik zou nu voor geen goud meer conducteur willen worden.
hier, stukje nostalgie voor MakkieR. Waren de kaartjes toen ook nog handgeschreven?
pi_153124229
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

[..]

computergilr

16 miljoen euro....DAT BETEKENT IN JOU WOORDEN DAT EEN HOOP MENSEN SENIEL ZIJN IN NEDERLAND.....

wie is er nou seniel? jij

Blijkbaar is het gewoon de keiharde realiteit dat er veel vergeten wordt uit te checkken omdat mensen blijkbaar met hun hoofd ergens anders zijn en gewoon naar buiten lopen in tram bus trein zonder uit te checken.

Als ik naar de bakker ga en ik reken af en vergeet me brood mee te namen in mijn tas kan ik gewoon mijn brood weer ophalen. Bij de NS is dit niet mogelijk
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153124352
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:18 schreef klaasweetalles het volgende:

Als ik naar de bakker ga en ik reken af en vergeet me brood mee te namen in mijn tas kan ik gewoon mijn brood weer ophalen. Bij de NS is dit niet mogelijk
http://www.ns.nl/reiziger(...)eten-checkinuit.html
pi_153124370
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

computergilr

16 miljoen euro....DAT BETEKENT IN JOU WOORDEN DAT EEN HOOP MENSEN SENIEL ZIJN IN NEDERLAND.....

wie is er nou seniel? jij

Blijkbaar is het gewoon de keiharde realiteit dat er veel vergeten wordt uit te checkken omdat mensen blijkbaar met hun hoofd ergens anders zijn en gewoon naar buiten lopen in tram bus trein zonder uit te checken.

Jahoor, kun je online aangeven waar je bent uitgechecked.
Poortjes nemen dat probleem overigens ook weg.

Oh en in de categorie onzinnige vergelijkingen, als ik vergeet de parkeermeter bij te vullen krijg ik ook gewoon een boete.
pi_153124446
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:23 schreef NewHorizon het volgende:

Oh en in de categorie onzinnige vergelijkingen, als ik vergeet de parkeermeter bij te vullen krijg ik ook gewoon een boete.
als ik vergeet te betalen en met een tv de deur uitloop bij de Media Markt bellen ze gewoon de politie. Dat dit kan in Nederland :o
pi_153125351
quote:

[..]

lul toch niet zo dom NS medewerker

Het grootste deel van de stations van de ns heeft helemaal geen poortjes
ik heb nog nooit poortjes gezien in de bus of tram
een groot deel van het metronetwerk heeft stations zonder poortjes

ik las laast een interview met de directeur van de ret rotterdam, die beweerde in een intervieuw dat alles poortjes heeft in het metro netwerk van rotterdam en omstreken. Pertinente domme leugen ik kan zo 20 stations opnoemen waar geen poortjes staan. Ook met de randstadrail staan er groot gedeelte geen poortjes
Sterker nog als je in den haag centraal uitstapt met de metro heb je zelfs geen poortjes, daar staan bijna onzichtbaar aan de zijkant een paar paatjes die je zo voorbij loopt

de top van grote vervoersbedrijven vertellen allemaal leugens die binnen 3 seconde belachelijk gemaakt kunnen worden
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153125553
quote:

[..]

Maar je hoeft de parkeer meter niet met 20 euro te vullen om dan daarna het restbedrag terug te kunnen krijgen als je weer weg zou rijden. :D
pi_153125608
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar je hoeft de parkeer meter niet met 20 euro te vullen om dan daarna het restbedrag terug te kunnen krijgen als je weer weg zou rijden. :D
vroegerrrrrrrrr, toen alles zo goed was, kon je alleen per uur een parkeerkaartje kopen. Zo'n papieren, je weet wel. En als je dan na 10 min al weer vertrok kreeg je geen geld terug. Boehoeho.
pi_153125669
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

vroegerrrrrrrrr, toen alles zo goed was, kon je alleen per uur een parkeerkaartje kopen. Zo'n papieren, je weet wel. En als je dan na 10 min al weer vertrok kreeg je geen geld terug. Boehoeho.
Dus omdat de parkeermeters zijn verbeterd was het nodig om, ter compensatie, de vervoersbewijzen voor het openbaar vervoer te verslechteren?
pi_153125692
quote:

[..]

Vroeger had je op de meeste plaatsen niet eens betaald parkeren, en als dat er wel was was het meestal een mechanische parkeermeter waar zowel kwartjes als gulden in pasten. Hoe jij bij je uur parkeren komt weet ik niet, het ging bij die parkeer meters altijd per geld eenheid waarbij een kwartje de minimale parkeerduur was.
  Forum Admin zondag 31 mei 2015 @ 14:15:16 #221
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153125837
quote:

[..]

Met andere woorden, de parkeerkaartjes zijn vooruit gegaan en het OV systeem achteruit? Laten we eerlijk zijn in de kern is het een goed systeem. Geen onoverzichtelijke zones, in en uit checken.. maar helaas is het ontworpen met de vervoerder in het oog ipv de reiziger waardoor we nu opgescheept zitten met een kansloos compromis waarbij de reiziger steeds de dupe is. Denk aan verschillende palen om in en uit te checken wanneer je van vervoeder wisselt (wtf :')) een idioot hoge borg en ga zo maar door.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153126013
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Met andere woorden, de parkeerkaartjes zijn vooruit gegaan en het OV systeem achteruit?
nee. Parkeren interesseert me eigenlijk geen ene fuck want fietsen is gratis en het OV systeem is sterk verbetert nu ik geen strippenkaarten en treinkaartjes meer hoef aan te schaffen
  Forum Admin zondag 31 mei 2015 @ 14:24:06 #223
pi_153126063
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

nee. Parkeren interesseert me eigenlijk geen ene fuck want fietsen is gratis en het OV systeem is sterk verbetert nu ik geen strippenkaarten en treinkaartjes meer hoef aan te schaffen
Nee nu word je een oor aangenaaid als je incidenteel reist door de euro toeslag voor een los kaartje, of de hoge borg bij een anonieme kaart. Of de kosten van een persoonlijke kaart.. en de prijzen die de pan uit gestegen zijn.

Ik ben nu net zo duur uit met een kleine auto dan dat ik zou zijn met de trein. Echt een verbetering joh. Oh ja, als er storing is met de paaltjes om maar wat te noemen mag je achter je eigen geld aan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153126355
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee nu word je een oor aangenaaid als je incidenteel reist door de euro toeslag voor een los kaartje, of de hoge borg bij een anonieme kaart. Of de kosten van een persoonlijke kaart.. en de prijzen die de pan uit gestegen zijn.

Ik ben nu net zo duur uit met een kleine auto dan dat ik zou zijn met de trein. Echt een verbetering joh. Oh ja, als er storing is met de paaltjes om maar wat te noemen mag je achter je eigen geld aan.
boeiend.
Als 7.50 te veel geld is moet je maar lekker gaan fietsen. Gratis! Nooit inchecken
  Forum Admin zondag 31 mei 2015 @ 14:35:45 #225
pi_153126396
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

boeiend.
Als 7.50 te veel geld is moet je maar lekker gaan fietsen. Gratis! Nooit inchecken
Zoveel stront in een post van nauwelijks 2 zinnen.

Ik fiets trouwens niet. Ik heb een auto. Nauwelijks duurder, een stuk betrouwbaarder en vervoer op afroep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')