abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153095569
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik stap uit, kijk om me heen, en even voel ik mij alleen.
Want ik zie haar nog niet staan. Ik loop door naar de uitgang en achter de ovpoortjes verschijnt haar lachende gezicht, voor mij gevoel lijkt alles langzamer te gaan. Keddededeng
:D
pi_153096693
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:16 schreef Teslynd het volgende:

Strippenkaarten kopen kon o.a. op het postkantoor en bij de sigarenboer. En je blauwe en roze. De roze waren voelbaar goedkoper. Zorgen dat je de vervoersbewijzen hebt en klaar was je. Dus geen in- en uitchecken met pasje die snel beschadigd zullen zijn en voor 7,50 nieuw gekocht moeten worden. Belachelijk is dat. Je checkt in en even later weer uit. Ga je met dat pasje in de hand zitten? Steek je het in je zak of in je tas? En dan weer uitchecken. Bij de overstap opnieuw 2x. Laten vallen geeft gelijk problemen.
Al die enorme heisa die ontstaat als je een pasje uit je handjes laat vallen ! :D En oh dear, je moet er nog aan denken ook om niet uit te checken. Het is een systeem, meer niet. Elke baby kan een systeem aanleren, zeker als het nog enorm makkelijk is ook.

Je zoekt spijkers op laag water.

Het is voor mij iig een stuk omslachtiger om een vervoersbewijs te kopen bij een sigarenboer of postkantoor als ik daar helemaal niet moet zijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_153096737
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Romantisch op je partner wachten op het perron kan dus niet meer...
Uitstekend argument idd. Het gaat alsnog maar om 20% van de stations waar dat niet meer kan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_153097323
Maar goed, het blijkt maar weer hoe rampzalig het idee is om zoveel mogelijk taken van de overheid af te schuiven. We verliezen zo de democratische controle op heel veel zaken.
pi_153097336
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:14 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Uitstekend argument idd. Het gaat alsnog maar om 20% van de stations waar dat niet meer kan.
Dan heb je dat alsnog op die 20% van die stations. Hartstikke vervelend.
pi_153097496
quote:

[..]

Volgens de propaganda van de NS krijgt 90 procent van de reizigers te maken met poortjes.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:51:00 #157
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153097510
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 03:07 schreef NewHorizon het volgende:
Als het andersom was gegaan, dus van een systeem met 1 pasje voor alle vervoerders, waarbij je even scant bij op- en afstappen, naar een systeem waar je overal losse kaartjes moet kopen, uitzoeken hoeveel strippen je moet stempelen, etc, dan zijn het voor een groot deel dezelfde mensen die staan te zeiken dat het allemaal opeens zo ingewikkeld moet.

Dit is in principe gewoon een heerlijk systeem. Ik ben het er wel mee eens dat sommige dingen beter moeten.
_O_
pi_153097588
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:50 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens de propaganda van de NS krijgt 90 procent van de reizigers te maken met poortjes.
Dat kan statistisch dan best wel kloppen een grote groep reizigers stappen op kleine stations in en reizen naar de steden waar de poortjes zitten. En de andere grote groep reist van stad naar stad waar bij beide poortjes zitten.
pi_153098443
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Romantisch op je partner wachten op het perron kan dus niet meer...
Je moet ook niet van die seniele wijven daten die niet zefstandig de uitgang weten te vinden.

Zeiken om het zeiken weer.
pi_153098475
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nu moet je genoeg saldo op je kaart hebben staan.
Kan je automatisch laten opladen. Maar daar heb je ook wat over te zeiken.
pi_153098646
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan is je rekening ook gelijk gekoppeld aan je OV-chipkaart. Ge-wel-dig.
pi_153098660
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je moet ook niet van die seniele wijven daten die niet zefstandig de uitgang weten te vinden.

Zeiken om het zeiken weer.
Holy shit zeg. :') Als je het niet aanstaat moet je maar beledigen, want dan ben je zo'n cool kid op het internet.
pi_153098771
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ja idd vooral het geheel automatische dat je nergens invloed op hebt. Als je al een SMS of zo zou kunnen krijgen die je dan als bevestiging terug moet sturen oid voordat er zomaar 50 euro van mijn rekening wordt geschreven dan zou ik het misschien wel overwegen.
pi_153098788
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:56 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Holy shit zeg. :') Als je het niet aanstaat moet je maar beledigen, want dan ben je zo'n cool kid op het internet.
Ik ben geen kid, maar heb gewoon een hekel aan nutteloos gezeik
pi_153098829
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja idd vooral het geheel automatische dat je nergens invloed op hebt. Als je al een SMS of zo zou kunnen krijgen die je dan als bevestiging terug moet sturen oid voordat er zomaar 50 euro van mijn rekening wordt geschreven dan zou ik het misschien wel overwegen.
Dan is het niet automatisch he
Je betaald de huur en zo ook nog via maandelijkse accptgiro? _O-
pi_153098843
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:02 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik ben geen kid, maar heb gewoon een hekel aan nutteloos gezeik
Het hele leven is een aaneenschakeling van nutteloze zeik dingen dat je nog leeft. :D
pi_153098857
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het hele leven is een aaneenschakeling van nutteloze zeik dingen dat je nog leeft. :D
Dit topic is echt wel het verzamelpunt voor mensen die zeiken uit liefhebberij :D :6
pi_153098955
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan is het niet automatisch he
Je betaald de huur en zo ook nog via maandelijkse accptgiro? _O-
Variabele kosten hetzelfde beschouwen als vaste kosten. :')

Jij hebt bijvoorbeeld H&M toch ook geen machtiging gegeven die de RFID chip in de kleding uitleest bij verlaten van de winkel waarna ook automatisch een afboeking van je rekening volgt?
pi_153099111
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dan is je rekening ook gelijk gekoppeld aan je OV-chipkaart. Ge-wel-dig.
Werkt inderdaad best handig ja :Y
pi_153099134
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jij hebt bijvoorbeeld H&M toch ook geen machtiging gegeven die de RFID chip in de kleding uitleest bij verlaten van de winkel waarna ook automatisch een afboeking van je rekening volgt?
Goed idee Basp! Dat is pas efficiency. Alles moet gewoon automatisch afgeschreven worden wanneer je uit winkels loopt. _O_

OV-chipkaart to the max.
pi_153099153
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:18 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Werkt inderdaad best handig ja :Y
Ja, en hebben ze nog meer informatie over je...
pi_153099172
"NS is wettelijk verplicht om mee te werken als opsporingsinstanties, zoals de politie of bijvoorbeeld de FIOD gegevens vorderen."

Als er ooit eens een fascistische overheid komt ben ik blij dat ik me tegen dit systeem heb verzet.
pi_153099234
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:19 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Goed idee Basp! Dat is pas efficiency. Alles moet gewoon automatisch afgeschreven worden wanneer je uit winkels loopt. _O_

OV-chipkaart to the max.
Dat tankstations nog geen mogelijkheid hebben om je kenteken aan een rekening te koppelen. Sowieso dat verkeersboetes nog opgestuurd worden meteen incasseren door het cjib van het bekende rekeningnummer van de kentekenhouder. :@
pi_153099270
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:20 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, en hebben ze nog meer informatie over je...
Ja, anders is het lastig incasseren he?
pi_153099290
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat tankstations nog geen mogelijkheid hebben om je kenteken aan een rekening te koppelen. Sowieso dat verkeersboetes nog opgestuurd worden meteen incasseren door het cjib van het bekende rekeningnummer van de kentekenhouder. :@
Doen ze ook, als je maar lang genoeg wacht ;)
pi_153099477
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen: Ik heb één keer een boete gehad; ik had haast en vond het ontzettend ergerlijk dat de politie nog moest schrijven enzo. ID-kaart digitaal uitlezen en gelijk ter plaatse pinnen had ik veel handiger gevonden. :@
pi_153102366
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik betaal kleding die ik wil hebben gewoon bij de kassa. Dan is het ook van mijn rekening afgeschreven.
En ik loop niet de deur uit met kleding die ik niet wil hebben en waar ik niet voor wil betalen, jij wel?

Van vaste en variabele kosten weet je beide dat ze gaan komen. Ik ga er dan vanuit dat je niet slaapwandelend van het OV gebruik maakt en dat je slim genoeg weet dat een lange treinreis meer kost dan een kort ritje met de bus.

En aangezien je zo graag wijsneuzerig doet: er zit een machtiging op mijn creditcard waarbij elke maand minstens een vast bedrag wordt afgelost als er een saldo openstaat.
En ik heb een sms waarschuwing op mijn betaalrekening waarbij ik kan instellen dat ik een sms krijg als een bedrag binnenkomt of afgaat boven ene bepaalde limiet.
pi_153102599
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:12 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Al die enorme heisa die ontstaat als je een pasje uit je handjes laat vallen ! :D En oh dear, je moet er nog aan denken ook om niet uit te checken. Het is een systeem, meer niet. Elke baby kan een systeem aanleren, zeker als het nog enorm makkelijk is ook.

Je zoekt spijkers op laag water.

Het is voor mij iig een stuk omslachtiger om een vervoersbewijs te kopen bij een sigarenboer of postkantoor als ik daar helemaal niet moet zijn.
LOL

Ik moet eerlijk bekennen dat ik die OV-chipkaart ook wel makkelijk vind. En nee, het is zeker geen perfect systeem, en sommige zaken zijn ook gewoon debiel uitgevoerd (zoals die poortjes van de RET waar je zo doorheen kunt lopen als je wilt, of die mega-onhandige RET-automaten met touchscreen waarvan de touch nooit werkt). Maar het gemak weegt imho wel op tegen de ongemakken, zeker als je vaak met het OV reist.
pi_153102844
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik betaal kleding die ik wil hebben gewoon bij de kassa. Dan is het ook van mijn rekening afgeschreven.
En ik loop niet de deur uit met kleding die ik niet wil hebben en waar ik niet voor wil betalen, jij wel?
Ik betaal kleding pas op het moment dat ik het ook daadwerkelijk besluit te kopen.
Als een winkel op het lumineuze idee zou komen om bij de entree vast borg in rekening te brengen om winkeldiefstal tegen te gaan, dan is die winkel vermoedelijk binnen de kortste tijd failliet omdat klanten dan naar een winkel zonder dit soort belachelijke praktijken zullen gaan.
Als ik langere tijd rondkijk in een winkel en besluit toch niets te kopen, dan verwacht ik niet alsnog een rekening te krijgen, jij wel?
pi_153102886
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:34 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

LOL

Ik moet eerlijk bekennen dat ik die OV-chipkaart ook wel makkelijk vind. En nee, het is zeker geen perfect systeem, en sommige zaken zijn ook gewoon debiel uitgevoerd (zoals die poortjes van de RET waar je zo doorheen kunt lopen als je wilt, of die mega-onhandige RET-automaten met touchscreen waarvan de touch nooit werkt). Maar het gemak weegt imho wel op tegen de ongemakken, zeker als je vaak met het OV reist.
Precies. Het is een prachtig en compleet geintegreerd systeem.

Wat jammer is dat ze inderdaad wat steken hebben laten vallen, zoals bijvoorbeeld het feit dat je sommige abonnementen niet op dezelfde kaart kunt zetten. Dat ondermijnt een beetje het hele idee; Één kaart en een systeem dat verder alles voor je uitrekent en regelt.

Ook zou het mijns inziens een hoop schelen als het makkelijker en gratis is om tegoed weer van je kaart af te halen, voor de mensen die het echt niet kunnen missen.

Op dat soort dingen na vind ik het een fijne oplossing :Y
pi_153102922
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik betaal kleding pas op het moment dat ik het ook daadwerkelijk besluit te kopen.
Als een winkel op het lumineuze idee zou komen om bij de entree vast borg in rekening te brengen om winkeldiefstal tegen te gaan, dan is die winkel vermoedelijk binnen de kortste tijd failliet omdat klanten dan naar een winkel zonder dit soort belachelijke praktijken zullen gaan.
Als ik langere tijd rondkijk in een winkel en besluit toch niets te kopen, dan verwacht ik niet alsnog een rekening te krijgen, jij wel?
Goede vergelijking hoor.
Jij loopt altijd op het perron rond om te kijken welke trein je mooi vindt om in te stappen?
pi_153102926
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:45 schreef Kansenjongere het volgende:

Wat een stomme vergelijking. Je zit in de trein om vervoerd te worden van plek A naar plek B, niet om naar het interieur of de spijkerbroek van je medepassagier te kijken
pi_153103793
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:49 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Goede vergelijking hoor.
Jij loopt altijd op het perron rond om te kijken welke trein je mooi vindt om in te stappen?
Nee, maar ik maak wel met enige regelmaat mee dat er niet of nauwelijks treinen rijden en niemand van de NS enig idee lijkt te hebben of en wanneer er weer iets gaat rijden. Als ik dan na te lang wachten maar weer besluit het station te verlaten zonder een meter te hebben gereisd verwacht ik niet dat de NS mij op een langwachtboete trakteert. Toch is dat precies wat ze doen, "want ik zal in de tussentijd wel zwart hebben gereisd"...
pi_153103960
quote:

[..]

En om alle andere stations waar het natuurlijk ook zal komen.
pi_153103966
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, maar ik maak wel met enige regelmaat mee dat er niet of nauwelijks treinen rijden en niemand van de NS enig idee lijkt te hebben of en wanneer er weer iets gaat rijden. Als ik dan na te lang wachten maar weer besluit het station te verlaten zonder een meter te hebben gereisd verwacht ik niet dat de NS mij op een langwachtboete trakteert. Toch is dat precies wat ze doen, "want ik zal in de tussentijd wel zwart hebben gereisd"...
Tja, die regels zijn bekend volgens mij. In het geval dat dit voorkomt moet je je dus binnen het uur even uit- en inchecken (mocht je nog de stille hoop koesteren dat de treinen nog gaan rijden die dag :D).
pi_153104066
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:25 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tja, die regels zijn bekend volgens mij. In het geval dat dit voorkomt moet je je dus binnen het uur even uit- en inchecken (mocht je nog de stille hoop koesteren dat de treinen nog gaan rijden die dag :D).
En dan begint er volgens de NS een nieuwe reis en ben je dus je recht op GTBV kwijt. Wederom win/win voor de vervoerder en de reiziger heeft het nakijken.
pi_153104079
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:25 schreef Teslynd het volgende:

[..]

En om alle andere stations waar het natuurlijk ook zal komen.
Nee, dat vindt de NS te duur.
Het zou ook helemaal geen zin hebben om op stations waar men eerst het personeel heeft wegbezuinigd nu poortjes te plaatsen, want poortjes zonder controles zorgen alleen voor overlast bij reizigers maar lossen geen enkel probleem op.
pi_153104316
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En dan begint er volgens de NS een nieuwe reis en ben je dus je recht op GTBV kwijt. Wederom win/win voor de vervoerder en de reiziger heeft het nakijken.
Je kunt gewoon nog steeds online een verzoek indienen met een uitleg van de situatie, of contact opnemen met de helpdesk (zoals je ook doet als je extra vervoer hebt moeten gebruiken bijvoorbeeld). Dat is verder niet anders dan vroeger met de papieren kaartjes.
pi_153104561
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:37 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kunt gewoon nog steeds online een verzoek indienen met een uitleg van de situatie, of contact opnemen met de helpdesk (zoals je ook doet als je extra vervoer hebt moeten gebruiken bijvoorbeeld). Dat is verder niet anders dan vroeger met de papieren kaartjes.
Het hele grote verschil is dat nu de vervoerder volledig centraal staat. In geval van twijfel wordt er direct geld in rekening van de reiziger gebracht. Als deze hierdoor onterecht of dubbel betaalt dan zal hij zelf in actie moeten komen, anders krijgt hij geen cent terug, ook als het heel goed mogelijk zou zijn om dit automatisch te herstellen.
Bij problemen met de kaart of het saldo wordt de reiziger van het kastje (vervoerder) naar de muur (TLS) gestuurd en vice versa, terwijl het toch ondenkbaar is dat de bank mij bij problemen met mijn pinpas zal doorsturen naar hun pasjesleverancier.
Voorheen was het voor mij op elk moment duidelijk dat ik over een geldig vervoersbewijs beschikte, ik kon dit ook eenvoudig controleren door op mijn abonnement/treinkaartje te kijken. Nu ben ik overgeleverd aan de grillen van een conducteur. Als deze niet in staat is mijn chipkaart uit te lezen ben ik volgens het systeem een zwartrijder ook al heb ik een duur abonnement.

Ik was voorstander van het idee om te reizen met een ov-chipkaart als dat het reizen inderdaad eenvoudiger en bovenal niet duurder zou maken. Het huidige gedrocht biedt voor mij echter alleen maar nadelen, het is duurder, omslachtiger en ondoorzichtiger geworden.
pi_153104705
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het hele grote verschil is dat nu de vervoerder volledig centraal staat. In geval van twijfel wordt er direct geld in rekening van de reiziger gebracht. Als deze hierdoor onterecht of dubbel betaalt dan zal hij zelf in actie moeten komen, anders krijgt hij geen cent terug, ook als het heel goed mogelijk zou zijn om dit automatisch te herstellen.
Bij problemen met de kaart of het saldo wordt de reiziger van het kastje (vervoerder) naar de muur (TLS) gestuurd en vice versa, terwijl het toch ondenkbaar is dat de bank mij bij problemen met mijn pinpas zal doorsturen naar hun pasjesleverancier.
Voorheen was het voor mij op elk moment duidelijk dat ik over een geldig vervoersbewijs beschikte, ik kon dit ook eenvoudig controleren door op mijn abonnement/treinkaartje te kijken. Nu ben ik overgeleverd aan de grillen van een conducteur. Als deze niet in staat is mijn chipkaart uit te lezen ben ik volgens het systeem een zwartrijder ook al heb ik een duur abonnement.

Ik was voorstander van het idee om te reizen met een ov-chipkaart als dat het reizen inderdaad eenvoudiger en bovenal niet duurder zou maken. Het huidige gedrocht biedt voor mij echter alleen maar nadelen, het is duurder, omslachtiger en ondoorzichtiger geworden.
Als jij een boete krijgt wegens een defecte pas kun je gewoon die boete terugkrijgen. De check-in is nog bewaard namelijk.

Daarnaast zijn er ook een hoop dingen minder omslachtig geworden. Als ik een kaartje kocht en de treinen reden niet, moest ik erachteraan. Als mijn trein niet verder reed dan Den Haag omdat Rijswijk weer eens problemen heeft met zijn brandalarm, moest ik een strippenkaart kopen voor de tram en dat inclusief treinkaartje weer allemaal terug gaan claimen.
Nu check ik gewoon weer in en uit, geen probleem. En dien ik wellicht nog online een claim in omdat mijn reis langer duurt.

Ben met je eens dat er verbeteringen mogelijk zijn in sommige gevallen, maar verder is dit een veel betere oplossing dan dat gekloot met losse kaartjes en strippenkaarten.
pi_153104939
ALS er meer als 16 miljoen verdient wordt door de reisorganisaties omdat passagiers vergeten uit te checken vind ik deze reismaatschappijen TERING BOEVEN

als ze een systeem in uitvoering nemen moeten ze dat systeem waterdicht maken zodat passagiers niet genaaid worden omdat ze per ongeluk vergeten uit te checken!
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153105111
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Als jij een boete krijgt wegens een defecte pas kun je gewoon die boete terugkrijgen. De check-in is nog bewaard namelijk.
Dat kan, maar je wordt sterk aangeraden om hem toch maar vast eerst te betalen, wat natuurlijk al krankzinnig is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er ook een hoop dingen minder omslachtig geworden. Als ik een kaartje kocht en de treinen reden niet, moest ik erachteraan. Als mijn trein niet verder reed dan Den Haag omdat Rijswijk weer eens problemen heeft met zijn brandalarm, moest ik een strippenkaart kopen voor de tram en dat inclusief treinkaartje weer allemaal terug gaan claimen.
Nu check ik gewoon weer in en uit, geen probleem. En dien ik wellicht nog online een claim in omdat mijn reis langer duurt.

Ben met je eens dat er verbeteringen mogelijk zijn in sommige gevallen, maar verder is dit een veel betere oplossing dan dat gekloot met losse kaartjes en strippenkaarten.
Ik heb voor trein en bus een abonnement. Vroeger was het simpel, ik liet mijn pasje zien en ik was klaar. Nu moet ik voortdurend in- en uitchecken, wat voor mij geen enkele toegevoegde waarde heeft en er in de bus al diverse keren voor gezorgd heeft dat er ten onrechte toch geld is geïncasseerd omdat de plaatsbepaling van die CICO's niet deugt. Natuurlijk krijg ik het achteraf weer terug, maar het klopt gewoon niet dat ik op deze wijze dubbel moet betalen voor mijn reis.

Bij de NS moet ik op rekening rijden omdat het chipsysteem te dom is om direct te kunnen berekenen hoeveel een reis kost als (een deel van) het afgelegde traject is afgekocht. Niet alleen het systeem is daar te dom voor, de NS zelf blijkbaar ook, want bijna een jaar na introductie kunnen of willen ze nog steeds niet vertellen hoe deze prijzen worden berekend. Vraag aan drie NS-medewerkers wat een complexe reis in combinatie met Traject Vrij kost en je krijgt drie verschillende antwoorden. Ik word dus feitelijk gedwongen een blanco cheque te ondertekenen.

Dus nee, zowel voor het reizen met de bus als het reizen met de trein vind ik het een achteruitgang.
pi_153105258
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat kan, maar je wordt sterk aangeraden om hem toch maar vast eerst te betalen, wat natuurlijk al krankzinnig is.

[..]

Ik heb voor trein en bus een abonnement. Vroeger was het simpel, ik liet mijn pasje zien en ik was klaar. Nu moet ik voortdurend in- en uitchecken, wat voor mij geen enkele toegevoegde waarde heeft en er in de bus al diverse keren voor gezorgd heeft dat er ten onrechte toch geld is geïncasseerd omdat de plaatsbepaling van die CICO's niet deugt. Natuurlijk krijg ik het achteraf weer terug, maar het klopt gewoon niet dat ik op deze wijze dubbel moet betalen voor mijn reis.

Bij de NS moet ik op rekening rijden omdat het chipsysteem te dom is om direct te kunnen berekenen hoeveel een reis kost als (een deel van) het afgelegde traject is afgekocht. Niet alleen het systeem is daar te dom voor, de NS zelf blijkbaar ook, want bijna een jaar na introductie kunnen of willen ze nog steeds niet vertellen hoe deze prijzen worden berekend. Vraag aan drie NS-medewerkers wat een complexe reis in combinatie met Traject Vrij kost en je krijgt drie verschillende antwoorden. Ik word dus feitelijk gedwongen een blanco cheque te ondertekenen.

Dus nee, zowel voor het reizen met de bus als het reizen met de trein vind ik het een achteruitgang.
Dan is er in die gevallen inderdaad sprake van een slechte implementatie. Nogmaals, er is in bepaalde situaties genoeg te verbeteren. Ik ga er op vooruit, jij blijkbaar erop achteruit.

Welke reis bedoel je eigenlijk, in combinatie met Traject Vrij? Puur uit interesse.
pi_153105717
Als je Traject Vrij hebt voor het traject Utrecht - Leiden dan mag je via Schiphol reizen. Reis je echter niet verder dan Schiphol dan moet je opeens wel bijbetalen.

Als je Traject Vrij hebt voor het traject Arnhem - Amersfoort via Barneveld en je wil van Arnhem naar Utrecht reizen dan betaal je niet voor het traject Amersfoort - Utrecht zoals uit de rekenvoorbeelden van de NS zou kunnen worden opgemaakt, maar voor het duurdere traject Ede - Utrecht.

Zo zijn er vast nog veel meer voorbeelden, maar door de gebrekkige communicatieve vaardigheden van de NS is het erg lastig hier inzicht in te krijgen. Eerder beloofde men dat het via de reisplanner mogelijk zou worden om tarieven te bepalen op basis van een zelf op te geven afgekocht traject. Die belofte heeft men echter weer ingetrokken toen men de ontwikkeling hiervan te duur vond.
  zondag 31 mei 2015 @ 03:24:52 #195
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153118637
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

[..]

+ dat de doorsnee mens die met de trein moet reizen geen noodzaak heeft om met de bus te reizen. God zij dank.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 31 mei 2015 @ 03:26:04 #196
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153118644
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:03 schreef klaasweetalles het volgende:
ALS er meer als 16 miljoen verdient wordt door de reisorganisaties omdat passagiers vergeten uit te checken vind ik deze reismaatschappijen TERING BOEVEN
Ja, het is diefstal aangezien dit niet tot uiting komt in een lagere prijs.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153118731
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 03:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

+ dat de doorsnee mens die met de trein moet reizen geen noodzaak heeft om met de bus te reizen. God zij dank.
Juist wel.
pi_153119659
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 03:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het geld dat mensen op die manier te veel betalen, wordt nu gebruikt om Kids Vrij gratis aan te bieden.
pi_153119691
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 03:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

hoeveel OV boekingen zouden er op jaarbasis zijn? Ik verwacht dat het dan omgerekend per boeking op 1 eurocent gaat uitkomen.
pi_153119870
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 09:18 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Het geld dat mensen op die manier te veel betalen, wordt nu gebruikt om Kids Vrij gratis aan te bieden.
Hoe sympathiek ook, het is m.i. wel een beetje mooi weer spelen met geld wat niet hun eigendom is...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')