SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-12SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto's
• Lijst met fototijden van alle foto's (EenVandaag)
• Interpretaties verscheidene FOK!kers nachtfoto van hoofd van KrisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevens
Geruisloos - 22-10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks
• 2014
Kaarten en luchtfoto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en KrisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews / getuigenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video
TVN-2-video met het achtergelaten gele briefjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve postsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)
Landingsbaan:
• Westelijk van waar Kris en Lisanne zaten; tegenover Cerro Punta:
Algemene informatie Boquete en Bocas:quote:Op maandag 12 januari 2015 22:38 schreef Grijzemassa het volgende:
Hier een heel uitgebreide lijst met van alles in Bocas del1 Toro, klik op info van een regel en je ziet een kaart met de coördinaten
http://mapasamerica.dices(...)ocas-del-Toro-6.html
En ook handig het zelfde van de provicie Chiriqui
http://mapasamerica.dices.net/panama/provincia-Chiriqui-1.html
[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 23-01-2015 12:35:47 ]![]()
Kan iemand dit in Jip en Janneke taal eenvoudig uitleggen?quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:37 schreef jackie12 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leet![]()
Wat ik ervan begrijp is het een codering gebruikt door oa hackers waarin ze met andere letters en cijfers woorden maken.
tijdstip: 13:37 verwijst dus naar Leet oftewel de telefoongegevens zijn gehackt
Volgens de codering staat de 1 voor L, de 3 voor E en de 7 voor T, das dan wel toevallig. Lijkt wel onderdeel van wie is de Mol. Maar bizar dat dat dan klopt...![]()
Leet is al zo oud.
lol + lol = hihi
D!3 g457 d!3 d47 !-!33f7 g37`/p7 !5 33!! !!()()b"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:57 schreef SoloDuo het volgende:
Leet - time (ik neem aan dat jullie het iPhone & Samsung telefoonoverzicht kennen)
Leet, oftewel l33t of 1337 enzovoort, is een internetschrijfwijze van overwegend Engelse fonetische klanken door ze te vervangen door andere tekens die enige uiterlijke overeenkomst hebben. Het woord l33t is een verbastering van elite. Het duidt onder meer op het bereiken van een ingewikkeld doel oftewel elitestatus in bijvoorbeeld een computerspel of bij programmeren.
Ook wel military time genoemd...
Op 5 & 6 April werd er met de iPhone van Kris gebelt precies om 13:37...
Erg vreemd om midden in de jungle precies te weten wanneer je je mobiel aanzet...of toevallig aanzet...
1. Lijkt wel of er een Leet-time app aangezet is die precies om 13:37 afgaat...
2. Een hacker heeft de gevens veranderd of verkeerd doorgegeven...
3. Lisanne /Kris proberen ons iets duidelijk te maken...(gevangenschap?)
Wat verder met name opvalt zijn de redelijk vaste patronen waarmee de telefoons zijn gebruikt. Er zijn grofweg twee vaste blokken: een van 10:16 -10:43 en een van 13.:37 – 13:56. Dat lijken haast wel koffiepauze-momenten...![]()
Het was 1337 voor en l33t na sinds de oerdagen van het internet. Echt, heel erg wijdverbreid stopwoord.. iets was l33t (afkorting van "elite") of l4m3 (lame).
13:37 is een echte trolololol tijd dan. En inderdaad zoals Capricia aangaf, voor het internet waren rekenmachine grapjes met dat soort cijfercodes populair om te delen.
Goede post van Soloduo.![]()
Ik kende het niet. Ik ken wel lol + lol = hihi (en er was geloof ik nog iets met "blouse los?")quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:40 schreef Perico het volgende:
Het was 1337 voor en l33t na sinds de oerdagen van het internet. Echt, heel erg wijdverbreid stopwoord.. iets was l33t (afkorting van "elite") of l4m3 (lame).
13:37 is een echte trolololol tijd dan. En inderdaad zoals Capricia aangaf, voor het internet waren rekenmachine grapjes met dat soort cijfercodes populair om te delen.
Goede post van Soloduo.
maar wat kan deze opvallende 2 keer 13.37 uur dan betekenen?
Een soort boodschap van K en L of een spoor van een hacker?
Misschien hele domme vragen maar ik ben de minst technische man van het Noordelijk halfrond![]()
Ik denk niet aan een boodschap van K & L, maar als je er iets anders in ziet dan toeval, wat inderdaad wel erg opvallend is, dan is het een boodschap van een vrij hautaine manipulator die zichzelf erg slim en goed vindt en met de wereld spot, met zijn "1337".quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:48 schreef jackie12 het volgende:
maar wat kan deze opvallende 2 keer 13.37 uur dan betekenen?
Een soort boodschap van K en L of een spoor van een hacker?
Het is ook niet ongewoon dat plegers van dit soort misdrijven het heel egostrelend vinden om iets over hun slimme spot in de pers te lezen of erkenning ervoor willen, omdat in hun uppie lachen over hoe slim ze iedereen af zijn, niet genoeg meer is.![]()
Daar zit wat in. Maar je maakt F. als "er-meer-van-wetende" ook op niet op andere manieren ook maar enigszins verifiëerbaar. Toch blijf je hem steeds naar voren schuiven. Daarmee roep je reacties als "ga het 'm vragen" op. Een no-nonsense Amerikaan had allang "put up or shut up" gezegd.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Feliciano zijn FB heb ik zelf gevonden (en die van zijn zoon) en niet van iemand anders gekregen.
En hoe zie je dat voor je?
Jackie: Mr Feliciano do you know more about the disappearnce of Kris and Lisanne?
Feliciano: No, of course not!
Jackie: Oh, I'm sorry that I asked. Thank you.Dat is een vorm van "iets te maken hebben met". Het is een vorm van medeplichtigheid, en zelfs (terecht) een strafbaar feit. In de VS heet dat meen ik "accessory after the fact". Medeplichtigheid achteraf dus.quote:Mensen moeten ook ophouden dat ik heb gezegd dat hij iets te maken heeft met hun verdwijning.
Die mensen moeten maar eens beter mijn scenario lezen.
Wel denk ik dat hij mogelijk meer weet van de verdwijning maar bv iemand beschermd.
Het is van tweeën één: als jij daar serieuze aanwijzingen voor hebt, maar daar niets mee doet IRL, zit je te verzaken.
En als je ze niet hebt, zit je onterechte verdachtmakingen te strooien.Dan zou alles raar zijn wat maar 1 sleuther/BNW'er zelf aan kennis heeft uit directe waarneming. Dus ook wat MeloD meldde (politie over de vloer), wat die crimi-schrijfster van Mystery-nogwat hoorde van Pl*ni* die toevallig haar chauffeur was, en ook dat verhaal op WS, van een immer met vage suggesties strooiende user, die zich ineens herinnert (na maanden intensieve deelname) vrijwel hetzelfde verhaal over niet doorgaan van vrijwilligerswerk persoonlijk gehoord te hebben van andere geplukte feel-good toeristen (mijn bewoording, van zijn/haar suggestie), in Bocas de Toro. link naar de bedoelde post:quote:[..]
Nogmaals, ik zet grote vraagtekens bij Baru. Ik weet niet eens of ie wel echt bestaat.
Domnivoor is de enige die zegt dat hij weet wie hij is. Verder helemaal NIEMAND.
Niet hier en niet op WS. Is dat niet raar?
De suggestie(!) zelf kan een grond van waarheid bevatten (dat het hele taalschool/vrijwilligerswerk-gebeuren wellicht een melkkoe is, al dan niet verworden tot). Maar die "eigen waarneming" komt me ongeloofwaardig voor.Dat mag je uiteraard vinden. Maar dan merk ik op, dat al dat "opmerkelijk vinden" niet verschilt van het strooien met suggesties waar die Uzz*** op WS zich zo ijverig mee bezighoudt. Natuurlijk is er een probleem met kennis uit niet voor anderen toegankelijke bronnen. Maar dan vind ik het op mijn beurt opmerkelijk, dat jijquote:Mag ik het dan opmerkelijk vinden dat NB Domnivoor gesponsord wil worden om naar Panama te gaan om een beter beeld te krijgen van de situatie daar terwijl hij daar een vriendje heeft zitten die dat zo voor hem (en ons!) kan doen (en ook beloofd heeft maar niet deed)
• de bron van Domnivoor openlijk betwijfelt, en in verband brengt met het (spontaan aangeboden) sponsoren
• die suggestie-strooiende poster op WS bedankt voor zijn bruikbare(!) bijdrage.
Je zou ook op een neutrale manier kunnen zeggen, dat oncontroleerbare input problematisch is(*). Dan loop je alsnog de kans op sneren, want toen iemand anders de bron van Domnivoor in twijfel trok (Matteo, aimgh), kreeg die om z'n oren dat Domnivoor veel meer bijdraagt dan hij. Argumenten beoordelen op de persoon dus, en op de mate van inspanning die ze leveren. Jij mag het hier zeggen en herhalen, Matteo wordt erom gekapitteld.
(*) Begrijp me niet verkeerd, van mij hoef je geen blad voor de mond te nemen, op geen van de punten die je hier noemt. Maar door ze zo suggestief met elkaar te verbinden, maak je je verhaal er niet sterker op.
[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 22-01-2015 14:17:42 ]![]()
Duidelijk. Of het is toeval of het is een mafkees die zichzelf heel erg slim vindt.
Doet me een beetje denken aan de Zodiacbrieven.![]()
Voor de duidelijkheid: Mata wil er een lange vakantie van maken. Ik ga voor maximaal twee weken naar Panama, en ik wil in de eerste plaats het gebied achter de Mirador onderzoeken. Als we daar niet kunnen/mogen komen dan zie ik van de reis af.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt, maar El Matador wel en dat is prima maar maakt het wel wat verwarrend. Zeker wanneer er maar een verslagje uitkomt. Dan is het idee van een vakantie met een foto van jullie samen op de Mirador snel gemaakt.
En jouw vraag was dit:Ik wil geen documentaire maken om geld te verdienen aan deze zaak. Dat voelt voor mij niet goed. We melden onze bevindingen gewoon hier en op WS.quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:
¤3000,- moet toch bij elkaar te sponsoren zijn? Maken jullie ook een documentaire? Dan kunnen jullie van deze opbrengst op een welverdiende vakantie.Nee hoor, het kwam uit de lucht vallen in een rustige discussie. Lees maar terug:quote:Daarnaast was de toon van Jackie in het geciteerde deel geschreven in een periode van heftige discussies hier, Wordt zo een beetje uit zijn verband getrokken,
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #137 - De Gouden Gids van Boquete
Hoe dan ook, het is onbeschoft. Gelukkig wordt de ergste bagger verwijderd, dan kunnen we on topic verder
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Het komt dan wel overeen met Nederlandse pauzetijden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook iets waarbij ik mijn vraagtekens zet, kloppen die telefoontijden?
Ik heb er totaal geen verstand van.
Wat ik verder wel opvallen vind is dat meerdere users/lezers hier het op zijn minst opmerkelijke vinden dat de telefoontijden overeenkomen met pauzetijden. In de video van 2 vandaag zagen we ook die telefoonlijst met tijden voorbij komen. Ik ben er tot op heden altijd vanuit gegaan dat het wel moest kloppen, ook al was het opmerkelijk.Zouden K & L dat nog hebben meegekregen? Dat was van voor hun tijd denk ik.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:40 schreef Perico het volgende:
Het was 1337 voor en l33t na sinds de oerdagen van het internet. Echt, heel erg wijdverbreid stopwoord.. iets was l33t (afkorting van "elite") of l4m3 (lame). [...]Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Codes zoeken doet mij denken aan iemand die teveel vrije tijd heeft.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:04 schreef jackie12 het volgende:
Duidelijk. Of het is toeval of het is een mafkees die zichzelf heel erg slim vindt.
Doet me een beetje denken aan de Zodiacbrieven.Wat zegt'ie dan met alle andere cijfers die gevonden zijn? Of is dat ruis, om te zorgen dat alleen zeer oplettende sleuthertjes erachter zullen komen?quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:54 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik denk niet aan een boodschap van K & L, maar als je er iets anders in ziet dan toeval, wat inderdaad wel erg opvallend is, dan is het een boodschap van een vrij hautaine manipulator die zichzelf erg slim en goed vindt en met de wereld spot, met zijn "1337".Hoe gewoon is het? En wat zijn "dit soort misdrijven"? Vallen daar bijv. ook (ogenschijnlijke) ongelukken onder, waarbij geen concrete aanwijzingen voor opzet zijn?quote:Het is ook niet ongewoon dat plegers van dit soort misdrijven het heel egostrelend vinden om iets over hun slimme spot in de pers te lezen of erkenning ervoor willen, omdat in hun uppie lachen over hoe slim ze iedereen af zijn, niet genoeg meer is.![]()
Wie weet heb ik met die info al lang wat gedaan en mogen de profs zich daar mee bezig houden (als ze dat willen)quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:01 schreef JustinCase het volgende:
Daar zit wat in. Maar je maakt F. als "er-meer-van-wetende" ook op niet op andere manieren ook maar enigszins verifiëerbaar. Toch blijf je hem steeds naar voren schuiven. Daarmee roep je reacties als "ga het 'm vragen" op. Een no-nonsense Amerikaan had allang "put up or shut up" gezegd.Er is een verschil tussen iemand die zegt iets mee gemaakt te hebben en met iemand die niet te controleren valt dat daar kaartjes als feiten in de OP worden gezet.quote:Dan zou alles raar zijn wat maar 1 sleuther/BNW'er zelf aan kennis heeft uit directe waarneming. Dus ook wat MeloD meldde (politie over de vloer), wat die crimi-schrijfster van Mystery-nogwat hoorde van Pl*ni* die toevallig haar chauffeur was
Als ik nou eens zou zeggen dat ik met 2 gidsen in Boquete heb gesproken die beiden niet iemand kennen die gids is geweest en de Pianista in zijn portefeuille had, in de 30 is en nu in Duitsland woont en werkt?
Zou dat gegeven dan genoeg zijn om al die kaartjes definitief uit de OP te laten verbannen?![]()
Goed verwoordquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:01 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Maar je maakt F. als "er-meer-van-wetende" ook op niet op andere manieren ook maar enigszins verifiëerbaar. Toch blijf je hem steeds naar voren schuiven. Daarmee roep je reacties als "ga het 'm vragen" op. Een no-nonsense Amerikaan had allang "put up or shut up" gezegd.
[..]
Dat is een vorm van "iets te maken hebben met". Het is een vorm van medeplichtigheid, en zelfs (terecht) een strafbaar feit. In de VS heet dat meen ik "accessory after the fact". Medeplichtigheid achteraf dus.
Het is van tweeën één: als jij daar serieuze aanwijzingen voor hebt, maar daar niets mee doet IRL, zit je te verzaken.
En als je ze niet hebt, zit je onterechte verdachtmakingen te strooien.
[..]
Dan zou alles raar zijn wat maar 1 sleuther/BNW'er zelf aan kennis heeft uit directe waarneming. Dus ook wat MeloD meldde (politie over de vloer), wat die crimi-schrijfster van Mystery-nogwat hoorde van Pl*ni* die toevallig haar chauffeur was, en ook dat verhaal op WS, van een immer met vage suggesties strooiende user, die zich ineens herinnert (na maanden intensieve deelname) vrijwel hetzelfde verhaal over niet doorgaan van vrijwilligerswerk persoonlijk gehoord te hebben van andere geplukte feel-good toeristen (mijn bewoording, van zijn/haar suggestie), in Bocas de Toro. link naar de bedoelde post:
De suggestie(!) zelf kan een grond van waarheid bevatten (dat het hele taalschool/vrijwilligerswerk-gebeuren wellicht een melkkoe is, al dan niet verworden tot). Maar die "eigen waarneming" komt me ongeloofwaardig voor.
[..]
Dat mag je uiteraard vinden. Maar dan merk ik op, dat al dat "opmerkelijk vinden" niet verschilt van het strooien met suggesties waar die Uzz*** op WS zich zo ijverig mee bezighoudt. Natuurlijk is er een probleem met kennis uit niet voor anderen toegankelijke bronnen. Maar dan vind ik het op mijn beurt opmerkelijk, dat jij
• de bron van Domnivoor openlijk betwijfelt, en in verband brengt met het (spontaan aangeboden) sponsoren
• die suggestie-strooiende poster op WS bedankt voor zijn bruikbare(!) bijdrage.
Je zou ook op een neutrale manier kunnen zeggen, dat oncontroleerbare input problematisch is(*). Dan loop je alsnog de kans op sneren, want toen iemand anders de bron van Domnivoor in twijfel trok (Matteo, aimgh), kreeg die om z'n oren dat Domnivoor veel meer bijdraagt dan hij. Argumenten beoordelen op de persoon dus, en op de mate van inspanning die ze leveren. Jij mag het hier zeggen en herhalen, Matteo wordt erom gekapitteld.
(*) Begrijp me niet verkeerd, van mij hoef je geen blad voor de mond te nemen, op geen van de punten die je hier noemt. Maar door ze zo suggestief met elkaar te verbinden, maak je je verhaal er niet sterker op.
Ik weet niet zo direct waar dat laatste voorbeeld over gaat, maar ik heb de bijdragen van Matteo in elk geval erg hoog staan.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Sleuthertjes? We zitten hier op FOK.quote:Wat zegt'ie dan met alle andere cijfers die gevonden zijn? Of is dat ruis, om te zorgen dat alleen zeer oplettende sleuthertjes erachter zullen komen?Ah, je zit op Websleuths en je volgt me zelfs!quote:Dat mag je uiteraard vinden. Maar dan merk ik op, dat al dat "opmerkelijk vinden" niet verschilt van het strooien met suggesties waar die Uzz*** op WS zich zo ijverig mee bezighoudt. Natuurlijk is er een probleem met kennis uit niet voor anderen toegankelijke bronnen. Maar dan vind ik het op mijn beurt opmerkelijk, dat jij
Onder welke naam Justin?![]()
Tja, wie weet..quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wie weet heb ik met die info al lang wat gedaan en mogen de profs zich daar mee bezig houden (als ze dat willen)maar dan zou ik denken dat zo'n prof, vanuit zijn professionaliteit, jou per kerende mail verzocht heeft om die van medeplichtigheid verdachte figuur niet nog verder op de hoogte te houden via een openbaar medium zoals dit. En hoogstens nog suggesties te doen die nergens op slaan, zodat meneer daarzo zich veilig waant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is zo. Misschien een overweging waard. Als het een criterium voor in de OP gezet worden is, dat het vaststaande feiten moeten zijn. Andere criteria zijn natuurlijk ook van belang. Bijv. hoe relevant het is. Dat 1337 ooit iets betekend heeft in bepaalde kringen, zal best een feit zijn. Of dat er wel eens een psychopaat boodschappen verstopt heeft in op het 1e gezicht triviale details (als dat idd zo is). Maar ik denk dat zelfs de hardst doordravende users hier dat niet in de OP willen zetten.quote:[..]
Er is een verschil tussen iemand die zegt iets mee gemaakt te hebben en met iemand die niet te controleren valt dat daar kaartjes als feiten in de OP worden gezet.
Wat die ene WS'er zegt meegemaakt te hebben is wmb helemaal geen relevant feit. Het is hooguit, als het waar is, een feit dat die poster toen al argwanend was over niet-doorgaand vrijwilligerswerk.
Nee, dan is het hooguit een feit (als je het controleerbaar maakt), dat die ene gids niet bekend is bij twee anderen.quote:Als ik nou eens zou zeggen dat ik met 2 gidsen in Boquete heb gesproken die beiden niet iemand kennen die gids is geweest en de Pianista in zijn portefeuille had, in de 30 is en nu in Duitsland woont en werkt?
Zou dat gegeven dan genoeg zijn om al die kaartjes definitief uit de OP te laten verbannen?
Een feit wordt niet ineens feit af, doordat anderen zeggen dat feit niet te kennen.![]()
Sleuthing is een begrip. Deze serie K&L topics valt daar wmb onder.quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:01 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sleuthertjes? We zitten hier op FOK.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=SleuthingOp WS wordt niet veel gepost, dus dan ben je gauw bijgelezen, ook zonder registratie of inlog.quote:[..]
Ah, je zit op Websleuths en je volgt me zelfs!
Onder welke naam Justin?
En jou volgen? Ben je vergeten dat jij het zelf was, die ons hier attent maakte op de post waar ik het over heb?![]()
Dat is inderdaad meer gewoon onder seriemoordenaars, die iets met een persoonlijk "hoger doel" of masterplan of systematiek uitvoeren en ook wel op zoek zijn naar waardering en erkenning, van het publiek of mensen in het veld.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:21 schreef JustinCase het volgende:
Hoe gewoon is het? En wat zijn "dit soort misdrijven"? Vallen daar bijv. ook (ogenschijnlijke) ongelukken onder, waarbij geen concrete aanwijzingen voor opzet zijn?
Ik zie de 1337-lijn ook meer in het strohalmspectrum van alles onderzoeken. Zoals er hier ook werk is gemaakt van het in kaart brengen van vliegveldjes, in een ook hypothetisch orgaanroof scenario. Omdat zowat alle sporen doodlopen en Mevrouw Pitti dat ook recent wat letterlijk heeft opgevat, met haar blessure.![]()
-edit: zeuren over moderatie doe je niet in dit topic maar in het feedbacktopic-
Anyway, jackie12, ik ben het in alle opzichten 100% met je eens! Ik zeg; goed bezig!
[ Bericht 51% gewijzigd door Fogel op 22-01-2015 22:55:16 ]![]()
Klopt als een bus, Baru is niet bekend bij die 2 gidsen.quote:Nee, dan is het hooguit een feit (als je het controleerbaar maakt), dat die ene gids niet bekend is bij twee anderen.
Een feit wordt niet ineens feit af, doordat anderen zeggen dat feit niet te kennen.
Maar hoeveel gidsen denk je dat er in Boquete zijn die de Pianista doen (of deden) ?
Het is een "ons kent ons" wereldje (helemaal onder de gidsen)![]()
Leuk om te horen. Dank je!quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:25 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
-edit quote van edit-
Anyway, jackie12, ik ben het in alle opzichten 100% met je eens! Ik zeg; goed bezig!
[ Bericht 20% gewijzigd door Fogel op 22-01-2015 22:55:47 ]![]()
Meer dan andere criminelen, die het helemaal nooit doen? Tja, ik wilde weten of het zo gewoon is (zo vaak voorkomt), dat het in dit geval een serieuze optie is.quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:25 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat is inderdaad meer gewoon onder seriemoordenaars, die iets met een persoonlijk "hoger doel" of masterplan of systematiek uitvoeren en ook wel op zoek zijn naar waardering en erkenning, van het publiek of mensen in het veld.OK, duidelijk.quote:Ik zie de 1337-lijn ook meer in het strohalmspectrum van alles onderzoeken. Zoals er hier ook werk is gemaakt van het in kaart brengen van vliegveldjes, in een ook hypothetisch orgaanroof scenario.Hm, ja. In tijden ledigheid gaat de verveling toeslaan.quote:Omdat zowat alle sporen doodlopen en Mevrouw Pitti dat ook recent wat letterlijk heeft opgevat, met haar blessure.![]()
Omgekeerd ook niet? Wie heeft er dan gelijk? Die twee, omdat twee meer is dan één?quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:26 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Klopt als een bus, Baru is niet bekend bij die 2 gidsen.Nu ben je aan het schatten en concluderen. En je laat je eigen mening doorschemeren. Maar daar ging het niet over.quote:Maar hoeveel gidsen denk je dat er in Boquete zijn die de Pianista doen (of deden) ?
Het is een "ons kent ons" wereldje (helemaal onder de gidsen)![]()
Interessante post van SoloDude in vorig topic. Thanks!
Ben daarop opnieuw weer even naar kaartje met beltijden van Geruisloos gaan bekijken. Prachtig schema nog steeds.
Hoe kan het dat de batterij van de Samsung veel minder lang is meegegaan dan van de iPhone? Beide batterijen waren voor de helft opgeladen toen ze met de wandeling begonnen. Dat zou dus kunnen betekenen dat:
a) De Samsung niet of minder vaak tussendoor werd uitgezet (om de batterij te sparen);
b) Er veel meer activiteiten met de Samsung zijn verricht dan bekend is gemaakt;
c) iPhone heeft een veel betere batterij.![]()
Doet me toch weer denken aan ons aluhoedje...quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:54 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik denk niet aan een boodschap van K & L, maar als je er iets anders in ziet dan toeval, wat inderdaad wel erg opvallend is, dan is het een boodschap van een vrij hautaine manipulator die zichzelf erg slim en goed vindt en met de wereld spot, met zijn "1337".
Het is ook niet ongewoon dat plegers van dit soort misdrijven het heel egostrelend vinden om iets over hun slimme spot in de pers te lezen of erkenning ervoor willen, omdat in hun uppie lachen over hoe slim ze iedereen af zijn, niet genoeg meer is.![]()
Leuk dat je altijd stiekem meeleest en jammer dat je je nu pas registreert en actief postquote:Op donderdag 22 januari 2015 15:25 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
-edit quote van edit- Anyway, jackie12, ik ben het in alle opzichten 100% met je eens! Ik zeg; goed bezig!In ieder geval: welkom.
[ Bericht 10% gewijzigd door Fogel op 22-01-2015 22:56:17 ]![]()
Dankjewel, MidnightB00m!quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:46 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Leuk dat je altijd stiekem meeleest en jammer dat je je nu pas registreert en actief postIn ieder geval: welkom.
Haha, ik ben inderdaad vanaf dag één al een actieve gluurder én jackie12 + Perico fan. Zodra ik wat meer tijd heb, zal ook ik mijn gedachtenspinsels hier eens neerkwakken.
![]()
Ik lees ook al bijna vanaf begin af aan mee. Las laatst iets over een waterdicht scenario van jackie, die is me eigenlijk ontgaan. Waar kan ik deze vinden?Abracadabra, tapate guarra!![]()
Ik had je reactie nog wel gelezen vanmorgen, leuk dat je actief gaat meedenken!quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:04 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Dankjewel, MidnightB00m!
Haha, ik ben inderdaad vanaf dag één al een actieve gluurder én jackie12 + Perico fan. Zodra ik wat meer tijd heb, zal ook ik mijn gedachtenspinsels hier eens neerkwakken.
Ben benieuwd naar je spinsels![]()
![]()
Het is idd een mooi overzichtelijk kaartje die echter niet alles prijsgeeft omdat nog niet alle oproepen erop staan.quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:42 schreef MidnightB00m het volgende:
Interessante post van SoloDude in vorig topic. Thanks!
Ben daarop opnieuw weer even naar kaartje met beltijden van Geruisloos gaan bekijken. Prachtig schema nog steeds.
Hoe kan het dat de batterij van de Samsung veel minder lang is meegegaan dan van de iPhone? Beide batterijen waren voor de helft opgeladen toen ze met de wandeling begonnen. Dat zou dus kunnen betekenen dat:
a) De Samsung niet of minder vaak tussendoor werd uitgezet (om de batterij te sparen);
b) Er veel meer activiteiten met de Samsung zijn verricht dan bekend is gemaakt;
c) iPhone heeft een veel betere batterij.
Wat mij persoonlijk het meest in het oog springt zijn
1- de grote tussenpoze tussen de 1e noodoproep en de 2e
2- het contact met een zendmast op 2 april 13.56 uur
3- het "vaste belschema" tussen 10.30 en 11.00 en 13.15 en 14.00 uur
4 de toevallige aanzettijden van 13.37 uur op zowel 5 en 6 april
Ik wist niks over "leet" en 13.37 en ik denk niet dat het wat is maar ja, ik vind het wel een goede post van Soloduo en zet me toch weer heerlijk aan het denken.![]()
Halverwege november geloof ik, of hij waterdicht is wordt hier flink betwist. Het waren mijn woorden en ik had beter een andere woordkeus kunnen doen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:09 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ik lees ook al bijna vanaf begin af aan mee. Las laatst iets over een waterdicht scenario van jackie, die is me eigenlijk ontgaan. Waar kan ik deze vinden?
Het is een hypothese en naar mijn idee het enige compleet uitgeschreven verhaal.
ook welkom!![]()
jackie, waar kunnen wij jouw waterdichte scenario vinden?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik had begin augustus de 1e geschreven en idd eind oktober geloof ik de laatste.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Halverwege november geloof ik, of hij waterdicht is wordt hier flink betwist. Het waren mijn woorden en ik had beter een andere woordkeus kunnen doen.
Het is een hypothese en naar mijn idee het enige compleet uitgeschreven verhaal.
ook welkom!
Het is idd "waterdicht" tussen haakjes maar het gaf wel iig op alle vragen een antwoord.
Ook stonden er wat foutjes in. Zo was het in Nederland overdag en niet 's nachts toen Kris en Lisanne vertrokken vanaf hun hostel.
Ik zal proberen vanavond 'm aan te passen zoals ik er nu, alweer 3 maanden later, over denk.
Het is een hypothese en zal m weer in spoiler zetten![]()
Heel goed, tof!quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:04 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Dankjewel, MidnightB00m!
En zag nog een nieuwe actieve poster, kan niet multi-quoten nu: maar ook welkom!![]()
Ja... blijft bijzonder. Moment met contactmast blijft ook raar.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Het is idd een mooi overzichtelijk kaartje die echter niet alles prijsgeeft omdat nog niet alle oproepen erop staan.
Ik wist niks over "leet" en 13.37 en ik denk niet dat het wat is maar ja, ik vind het wel een goede post van Soloduo en zet me toch weer heerlijk aan het denken.
Stel dat er succesvol verbinding was gemaakt (ook al was het slechts een streepje bereik op de telefoon of paar seconden telefoonverbinding), zouden jullie dan ook niet elke dag rond het zelfde moment op ongeveer dezelfde plek opnieuw proberen?![]()
-hier stond een reactie op het deel wat weg is. Vragen en opmerkingen over moderatie kunnen in het feedbacktopic-quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:25 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
-edit quote van edit- Anyway, jackie12, ik ben het in alle opzichten 100% met je eens! Ik zeg; goed bezig!
[ Bericht 29% gewijzigd door Fogel op 22-01-2015 22:58:35 ]![]()
Gelukkig, deze post was indirect ook meer aan jou gericht, dus ben blij dat je 'm hebt gelezenquote:Op donderdag 22 januari 2015 16:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik had je reactie nog wel gelezen vanmorgen, leuk dat je actief gaat meedenken!
Ben benieuwd naar je spinsels!
Je komt op dit forum over als een lieve, eerlijke vrouw. Zou het jammer vinden als daar misbruik van gemaakt wordt...
Maar goed, nog een dikke week werken en dan heb ik twee weken vakantie. Zal dan mijn spinsels eens op "papier" zetten.![]()
![]()
Ad 1. Plus dat er pas bij de 4e oproep 911 wordt gebeld. Misschien komt 't door de stress, maar ik zou zeggen: óf je weet wel van 911 (veel amerikaanse films/series e.d. hier waar dat wel af en toe voorkomt) en dan probeer je 't meteen hoewel 't zeker niet overal in latijns-amerika het noodnummer is, óf je weet 't niet en dan vind ik 't maf dat je dat na 18 uur ineens toch weet (of het dan pas probeert).quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Het is idd een mooi overzichtelijk kaartje die echter niet alles prijsgeeft omdat nog niet alle oproepen erop staan.
Ik wist niks over "leet" en 13.37 en ik denk niet dat het wat is maar ja, ik vind het wel een goede post van Soloduo en zet me toch weer heerlijk aan het denken.- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -![]()
Helaas hebben wij niet alle belgegevens.
Ik zou dus erg voorzichtig zijn met het trekken van conclusies over hoe vaak er binnen een bepaalde sequence gebeld is.Make my day!![]()
Tja, ik begrijp het ook niet echt, het was niks schrikbarends. Bij nader inzien had mijn woordkeuze misschien iets subtieler kunnen zijn, maar ik blijf van mening dat op dit forum bepaalde users onterecht een streepje voor hebben bij sommige moderators. Jammer...quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:42 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja, ik heb je eerste post wel gelezen en toen mij opviel dat het was verwijderd kon ik me niet voor de geest halen waarom. Werd misschien als trolpost gezien?![]()
Maar je geen zorgen hoor! Wacht rustig de plannen en begrotingen af hier. Misbruik maken kan niet, ik heb mijn voorwaarden duidelijk gemaakt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:46 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Gelukkig, deze post was indirect ook meer aan jou gericht, dus ben blij dat je 'm hebt gelezen!
Je komt op dit forum over als een lieve, eerlijke vrouw. Zou het jammer vinden als daar misbruik van gemaakt wordt...
Maar goed, nog een dikke week werken en dan heb ik twee weken vakantie. Zal dan mijn spinsels eens op "papier" zetten.![]()
Kijk maar uit, dadelijk is deze ook weer verdwenen en jij ookquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:02 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Tja, ik begrijp het ook niet echt, het was niks schrikbarends. Bij nader inzien had mijn woordkeuze misschien iets subtieler kunnen zijn, maar ik blijf van mening dat op dit forum bepaalde users onterecht een streepje voor hebben bij sommige moderators. Jammer...![]()
![]()
Top!quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar je geen zorgen hoor! Wacht rustig de plannen en begrotingen af hier. Misbruik maken kan niet, ik heb mijn voorwaarden duidelijk gemaakt.![]()
![]()
100%quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:38 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ja... blijft bijzonder. Moment met contactmast blijft ook raar.
Stel dat er succesvol verbinding was gemaakt (ook al was het slechts een streepje bereik op de telefoon of paar seconden telefoonverbinding), zouden jullie dan ook niet elke dag rond het zelfde moment op ongeveer dezelfde plek opnieuw proberen?![]()
Ik had begrepen dat een zendmast bij Bocas del Torro soms in het gebied waar de resten van de meiden gevonden zijn, op te vangen was. Maar dat dit signaal erg zwak was. Dit is geloof ik in de eerste week van januari hier besproken.quote:![]()
Als je het met bepaalde beslissing niet eens bent, kan je dat posten in feedback topic van BNW.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:02 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Tja, ik begrijp het ook niet echt, het was niks schrikbarends. Bij nader inzien had mijn woordkeuze misschien iets subtieler kunnen zijn, maar ik blijf van mening dat op dit forum bepaalde users onterecht een streepje voor hebben bij sommige moderators. Jammer...![]()
Precies. Als MeloD terug is spreken we een keer af om de plannen te bespreken. En in goed overleg komen we er vast wel uit. Ik vind het in elk geval fantastisch dat je bereid bent om hieraan bij te dragenquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar je geen zorgen hoor! Wacht rustig de plannen en begrotingen af hier. Misbruik maken kan niet, ik heb mijn voorwaarden duidelijk gemaakt.
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Ja. Ik weet niet hoe het in de praktijk uitvalt. Dat wil ik ter plaatse eens uittesten. Maar het zou moeten kunnen als je daar een hoog punt opzoekt en je telefoon voldoende is opgeladen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat een zendmast bij Bocas del Torro soms in het gebied waar de resten van de meiden gevonden zijn, op te vangen was. Maar dat dit signaal erg zwak was. Dit is geloof ik in de eerste week van januari hier besproken.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Ja klop inderdaad! Maar dat zou indirect ook kunnen betekenen dat je misschien minder snel geneigd bent om hele afstanden te wandelen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat een zendmast bij Bocas del Torro soms in het gebied waar de resten van de meiden gevonden zijn, op te vangen was. Maar dat dit signaal erg zwak was. Dit is geloof ik in de eerste week van januari hier besproken.
Ik zou denken van: wat als ze ons misschien toch kunnen traceren op de één of andere manier (nadat er wellicht contact is geweest met 911?). Of: dit is nu bekend/veilig terrein en we hebben kans op telefoonverbinding, waarom hier weg gaan?
Zouden ze 's nachts tegelijk gaan slapen, omstebeurt i.v.m. veiligheid, sliepen ze overdag omdat dat warmer was?![]()
Bedankt voor de tip! Ik hoop het natuurlijk niet, maar mocht het nodig zijn, dan zal ik in het vervolg gebruik maken van dat topic.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:11 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Als je het met bepaalde beslissing niet eens bent, kan je dat posten in feedback topic van BNW.![]()
![]()
Ja, dat lijkt mij ook. Als je vanaf de vindplaatsen stroomafwaarts loopt dan wordt het signaal steeds beter, je loopt namelijk naar de zendmast toe. Maar als je geen idee hebt waar die zendmast staat kom je daar niet zo snel achter.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:29 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ja klop inderdaad! Maar dat zou indirect ook kunnen betekenen dat je misschien minder snel geneigd bent om hele afstanden te wandelen.
Ik zou denken van: wat als ze ons misschien toch kunnen traceren op de één of andere manier (nadat er wellicht contact is geweest met 911?). Of: dit is nu bekend/veilig terrein en we hebben kans op telefoonverbinding, waarom hier weg gaan?Ja, dat zullen geen rustige nachten geweest zijn. 's Nachts omstebeurt, en overdag omstebeurt, denk ik. Misschien met een regelmatig schema in combinatie met belpogingen?quote:Zouden ze 's nachts tegelijk gaan slapen, omstebeurt i.v.m. veiligheid, sliepen ze overdag omdat dat warmer was?Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
You're welcome! Misschien dat je bericht weer terug getoverd mag wordenquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:42 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Ik hoop het natuurlijk niet, maar mocht het nodig zijn, dan zal ik in het vervolg gebruik maken van dat topic.![]()
![]()
Misschien toch n.a.v. streepjes bereik op de telefoon.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:44 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook. Als je vanaf de vindplaatsen stroomafwaarts loopt dan wordt het signaal steeds beter, je loopt namelijk naar de zendmast toe. Maar als je geen idee hebt waar die zendmast staat kom je daar niet zo snel achter.
[..]
Ja, dat zullen geen rustige nachten geweest zijn. 's Nachts omstebeurt, en overdag omstebeurt, denk ik. Misschien met een regelmatig schema in combinatie met belpog
ingen?
En ja precies, het is dan wel aardig consequent schema geweest naast slaap-, rust en 'eet'-tijd, gecombineerd met eventuele trektochten.
Het blijft gissen allemaal...![]()
Het is niet mijn bedoeling om oude koeien uit de sloot te halen, maar damn... de foto met de rode haren roept toch wel een hoop vragen bij me op hoor. Ik begrijp ook niet zo goed waarom juist deze foto zolang voor ons verborgen is gehouden...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben van mening dat we helemaal nergens recht op hebben o.i.d., maar met welk doel zou men bewust verkeerde of onvolledige informatie naar buiten brengen?![]()
Om de zaak zolang als men nodig acht in de media te kunnen houden. Steeds een beetje prijsgeven zorgt dat wij hier al maanden aan het overleggen zijn. Ik ben ook heel benieuwd of ze na de laatste zoektocht ook aan tafel komen zitten bij RTL late night of bij 2 vandaag,quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:17 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
Het is niet mijn bedoeling om oude koeien uit de sloot te halen, maar damn... de foto met de rode haren roept toch wel een hoop vragen bij me op hoor. Ik begrijp ook niet zo goed waarom juist deze foto zolang voor ons verborgen is gehouden...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben van mening dat we helemaal nergens recht op hebben o.i.d., maar met welk doel zou men bewust verkeerde of onvolledige informatie naar buiten brengen?![]()
Volgens mij was het sowieso niet echt de bedoeling dat de foto's (zo snel) openbaar zouden worden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:17 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
d) Een derde had zelf geen Samsung maar wel een iPhone met oplader.quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:42 schreef MidnightB00m het volgende:[...]
c) iPhone heeft een veel betere batterij.![]()
Goede aanvulling. Denk je daar nog steeds aan?quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
d) Een derde had zelf geen Samsung maar wel een iPhone met oplader.![]()
Daar heb je zeker een goed punt, ootjekatootje.quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Om de zaak zolang als men nodig acht in de media te kunnen houden. Steeds een beetje prijsgeven zorgt dat wij hier al maanden aan het overleggen zijn. Ik ben ook heel benieuwd of ze na de laatste zoektocht ook aan tafel komen zitten bij RTL late night of bij 2 vandaag,
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom ze maanden bewust hebben gelogen over het aantal nachtfoto's... Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om zich daar op dat moment nog helemaal niet over uit te laten.
Ik zou in hun situatie ook een beroep hebben gedaan op de media, maar wat bereik je er uiteindelijk mee (los van het onder de aandacht brengen en houden), door bewust verkeerde en/of onvolledige informatie naar buiten te brengen? Dan maak je er zelf toch een beetje een circus van?![]()
Je kan in Boquete voor een paar $$ een zonneoplader kopen. Dat heb ik al eens uitgezocht.
Dus het is heel goed mogelijk dat één van beide telefoons tussendoor is opgeladen.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Waar is die oplader dan? Alle electronica zat keurig netjes in de rugtas opgeborgen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:07 schreef Domnivoor het volgende:
Je kan in Boquete voor een paar $$ een zonneoplader kopen. Dat heb ik al eens uitgezocht.
Dus het is heel goed mogelijk dat één van beide telefoons tussendoor is opgeladen.![]()
Als ik me niet vergis, hebben ze het al die tijd over drie nachtfoto's gehad waarop iets te zien zou zijn. Waarom specifiek drie? Waarom niet "een aantal". Dat vraag ik me af...![]()
Die oplader heeft een eventuele dader in zijn eigen rugtas gestoptquote:Op donderdag 22 januari 2015 19:11 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Waar is die oplader dan? Alle electronica zat keurig netjes in de rugtas opgeborgen.![]()
Maar het kan natuurlijk ook dat K & L meer bij zich hadden dan in de rugtas gevonden is, zoals bv. de sleutels van hun gastverblijf.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Mijn schoonbroer is trouwens in het bezit van een "Inmarsat IsatPhone Pro", die hij met liefde en plezier ter beschikking wil stellen aan eventuele geïnteresseerde.![]()
Ik heb dit eerder aangevoerd, in de video van de ouders van kris verspreekt hans zich IMO bij het eerste riviertje waar de laatste dagfoto gemaakt is. Martijn Froon werd IMO in het interview bij PAUW bijgestaan door Peter R de Vries, niet om inhoudelijk over de zaak te bespreken maar als communicatiecoach. Zodat martijn niet teveel zou zeggen tegen haai Pauw.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:03 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een goed punt, ootjekatootje.
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom ze maanden bewust hebben gelogen over het aantal nachtfoto's... Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om zich daar op dat moment nog helemaal niet over uit te laten.
Ik zou in hun situatie ook een beroep hebben gedaan op de media, maar wat bereik je er uiteindelijk mee (los van het onder de aandacht brengen en houden), door bewust verkeerde en/of onvolledige informatie naar buiten te brengen? Dan maak je er zelf toch een beetje een circus van?
Ze geven heel bewust niet alles prijs, mocht er een dader in het spel zijn dan gooi je je eigen glazen in want alles is al openbaar. Noem trouwens eens een zaak op waarin er zoveel informatie op straat lag.
Persoonlijk vind ik het heel begrijpelijk dat ze nu geen informatie delen![]()
Kijk dit zijn de bijdragen voor een gezamenlijk onderzoek! En je bent nog geen dag actief!quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:19 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
Mijn schoonbroer is trouwens in het bezit van een "Inmarsat IsatPhone Pro", die hij met liefde en plezier ter beschikking wil stellen aan eventuele geïnteresseerde.![]()
![]()
Als dan toch weer in rap tempo alles benoemen, lag de "gevonden steen" van 11:30 of grijze massa nu ook in het gebied waar ze afgelopen week zouden gaan zoeken?
Ik zag hier ergens een stukje voorbij komen dat ze vorige week in een bepaald gebied gingen zoeken omdat de vegetatie daar overeenkwam met de nacht foto's...
Ik ben er nog nooit geweest maar zie op foto's ook grote verschillen in de flora en dat op een paar vierkante kilometer.![]()
Ja inderdaad. Bij elk interview wordt er een nieuw detail naar buiten gebracht. Bij Pauw gebeurde dat heel terloops. Ik denk dat ze nog meer info achter de hand houden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb dit eerder aangevoerd, in de video van de ouders van kris verspreekt hans zich IMO bij het eerste riviertje waar de laatste dagfoto gemaakt is. Martijn Froon werd IMO in het interview bij PAUW bijgestaan door Peter R de Vries, niet om inhoudelijk over de zaak te bespreken maar als communicatiecoach. Zodat martijn niet teveel zou zeggen tegen haai Pauw.
Ze geven heel bewust niet alles prijs, mocht er een dader in het spel zijn dan gooi je je eigen glazen in want alles is al openbaar. Noem trouwens eens een zaak op waarin er zoveel informatie op straat lag.
Persoonlijk vind ik het heel begrijpelijk dat ze nu geen informatie delen
Ik verwacht dat de kranten er binnenkort weer over schrijven als het zoekteam terug is. En als het precies een jaar geleden is zal het ook wel weer onder de aandacht komen.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Er is een verschil tussen "info achter de hand houden" of bewust verkeerde informatie naar buiten brengen... Dat ze dat eerste doen begrijp ik wel, zéker nadat is gebleken dat beide vrouwen niet meer in leven zijn...quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:00 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Bij elk interview wordt er een nieuw detail naar buiten gebracht. Bij Pauw gebeurde dat heel terloops. Ik denk dat ze nog meer info achter de hand houden.
Ik verwacht dat de kranten er binnenkort weer over schrijven als het zoekteam terug is. En als het precies een jaar geleden is zal het ook wel weer onder de aandacht komen.
[ Bericht 3% gewijzigd door wat.ik.je.brom op 22-01-2015 20:23:51 ]![]()
Graag! Ik ben ook bereid.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:20 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Precies. Als MeloD terug is spreken we een keer af om de plannen te bespreken. En in goed overleg komen we er vast wel uit. Ik vind het in elk geval fantastisch dat je bereid bent om hieraan bij te dragen![]()
Make my day!![]()
Alvast bedanktquote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat een zendmast bij Bocas del Torro soms in het gebied waar de resten van de meiden gevonden zijn, op te vangen was. Maar dat dit signaal erg zwak was. Dit is geloof ik in de eerste week van januari hier besproken.
Ja, dat is wat er in het begin over is gezegd![]()
Hi allemaal,
Indien ik gesponsored zou worden zou ik heel graag gaan, of in de laatste week van maart of na 9 april. Ik heb gedroomd en wil heel specifieke plekken opzoeken. Het liefst met een hond en een gids, nog lastig te kiezen. Er zit ook een echtpaar wat begeleiding geeft. Heel graag bezoek ik jullie meeting. Heb hoop dat Frank van de Goot nog een keer terug wil om zijn echte plan alsnog uit te voeren.
Hij zal ook teleurgesteld zijn.![]()
Mijn excuses aan jullie als ik niet reageer op alles. Dat doe ik om niet ertussen te zitten, omdat ik
die dromen heb gehad. Maar ik zit tussen verdwalen en ontvoering/gaat richting uit de hand gelopen zaak bij mij. Dat wil ik er wel over kwijt. Maar heb ook vanaf 1 april er dagelijks aandacht aan gegeven en alles wat hier voorbij kwam ook via internet al gezien of opgeslagen.(computer inmiddels overloaded)
De trails in gedachten al heel vaak gelopen. Dus zit er wel goed in en zou heel graag voor vertrek originele foto's zien. Ga hier ook mijn best voor doen en dan het liefst met een lid van fok met veel verstand van foto's om er goed naar te kijken en te overleggen.Dus als jullie zo'n aparte op fok ook willen ondersteunen dan is dat heel welkom.![]()
ik wil het liever niet delen hier. Doe dat wel binnenkort in een persoonlijke meeting.
Ook de ouders hebben niet gereageerd op mijn mail en ik wil het ze niet opdringen.
Kan wel helpen bij de wijze van zoeken.![]()
Ik heb 3 dromen gehad en bij een ervan werd ik wakker uit een diepe slaap om drie uur 's nachts en
schoot echt overeind naar zitstand. Ik moest echt even bijkomen van 'wat gebeurt hier''![]()
Is okay hoor. Dat je het niet hier neer wilt zetten.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:38 schreef doorgaan het volgende:
ik wil het liever niet delen hier. Doe dat wel binnenkort in een persoonlijke meeting.
Ook de ouders hebben niet gereageerd op mijn mail en ik wil het ze niet opdringen.
Kan wel helpen bij de wijze van zoeken.
Iedereen probeert op zijn eigen manier bij te dragen.Make my day!![]()
Ja precies en ik denk ook hier alles bij elkaar kunnen we misschien voor de ouders nog het verschil maken. Het moet hen ook troost geven en een betekenis geven dat wij hier met zijn allen nog niet
opgeven en willen zoeken naar meer antwoorden. Dat zou toch niemand verwachten.![]()
Kan er misschien een apart topic geopend worden door de mensen die sponsors zoeken om naar Panama te gaan?
Anders hou ik het voor gezien hier.![]()
Wat ik nu zie gebeuren is dat sommige mensen die weinig tot niets gedaan hebben om dit topic te maken tot wat het nu is, hier oproepen gaan doen om een reis naar Panama te sponseren.quote:
Dat vind ik persoonlijk niet zo fijn.![]()
ik begrijp je reactie. Achter de schermen heb ik heel veel gedaan, maar om genoemde reden niet op het forum. De eerste reactie hier was ook niet zo'n fijne. Menigeen viel over me heen en verwarde me met iemand anders. Maar ik vond het zelf heel jammer. Desalniettemin ben er vanaf 1 april mee bezig en menig uurtjes aan besteed.![]()
Dat kan wel zijn, maar niet hier dus. Maar nu wel meeliften op dit forum om geld te vragen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:01 schreef doorgaan het volgende:
ik begrijp je reactie. Achter de schermen heb ik heel veel gedaan, maar om genoemde reden niet op het forum. De eerste reactie hier was ook niet zo'n fijne. Menigeen viel over me heen en verwarde me met iemand anders. Maar ik vond het zelf heel jammer. Desalniettemin ben er vanaf 1 april mee bezig en menig uurtjes aan besteed.
Dus ik zeg dan, open zelf een topic daarvoor.![]()
Ik begrijp dat sponseren sowieso niet echt... We zijn toch allemaal volwassen mensen? Wat is er mis met werken voor je geld? Als het hebben van één baan niet voldoende is om je "vakantie" te financieren, dan neem je er toch tijdelijk een tweede baantje bij?quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:56 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat ik nu zie gebeuren is dat sommige mensen die weinig tot niets gedaan hebben om dit topic te maken tot wat het nu is, hier oproepen gaan doen om een reis naar Panama te sponseren.
Dat vind ik persoonlijk niet zo fijn.
Zolang er tijd is om te FOK!'en, is er ook tijd om wat extra uurtjes te werken. Niks mis mee...![]()
quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:07 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Ik begrijp dat sponseren sowieso niet echt... We zijn toch allemaal volwassen mensen? Wat is er mis met werken voor je geld? Als het hebben van één baan niet voldoende is om je "vakantie" te financeren, dan neem je er toch een tijdelijk tweede baantje bij?
Zolang er tijd is om te FOK!'en, is er ook tijd om wat extra uurtjes te werken. Niks mis mee...![]()
Volgens mij verwacht 'men' helemaal niets, maar werd het aangeboden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:08 schreef Marrije het volgende:
Hoeveel geld verwacht 'men' eigenlijk dat er gedoneerd wordt?
En zelf sta ik nog in dubio om te gaan.
Edit: en ik zoek geen sponsoren of het moet moreel zijn...
Make my day!![]()
ja of je gaat gewoon niet als je het niet kunt betalen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:07 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Ik begrijp dat sponseren sowieso niet echt... We zijn toch allemaal volwassen mensen? Wat is er mis met werken voor je geld? Als het hebben van één baan niet voldoende is om je "vakantie" te financeren, dan neem je er toch tijdelijk een tweede baantje bij?
Zolang er tijd is om te FOK!'en, is er ook tijd om wat extra uurtjes te werken. Niks mis mee...
Ik zie ook nog wel een verschil in sponsoren en bedelen.
Bij domnivoor is het zo dat sommige mensen hebben gezegd het is een heel bedrag, maar fijn dat je gaat, ik sponsor wel wat. Blijkbaar nodigt dat mensen uit die opstaan en zeggen oh ik wil ook wel mee als er voor mij wordt betaald![]()
![]()
aan domnivoor jaquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:10 schreef agter het volgende:
[..]
Volgens mij verwacht 'men' helemaal niets, maar werd het aangeboden.
En zelf sta ik nog in dubio om te gaan.![]()
Het idee van sponsors is spontaan onstaan voor users die hier al vele maanden een bijdrage leveren aan het proberen te begrijpen wat er gebeurd is met K en L. Dat vind ik op zich oke, maar dit topic moet niet veranderen in een bedelbrief voor opportunisten.![]()
Is er dan in al die tijd niemand geweest die nauwe contacten heeft met lokale bevolking in Boquete, die bijvoorbeeld ook de tocht gelopen heeft en foto's en filmpjes gemaakt heeft oid?Abracadabra, tapate guarra!![]()
melody en toni overwegen het las ik in het vorige topic dacht ik. En doorgaan wil graag.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:14 schreef agter het volgende:
Hoeveel mensen willen er eigenlijk gaan?
Mata
Domnivoor
Wie nog meer?
Misschien zie ik er nog 1 of 2 over het hoofd.![]()
Dan nog... Als je een beetje eigenwaarde hebt, dan sla je dat toch vriendelijk af?quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:10 schreef agter het volgende:
[..]
Volgens mij verwacht 'men' helemaal niets, maar werd het aangeboden.
En zelf sta ik nog in dubio om te gaan.
Het is voor mij persoonlijk ook de hele houding van sommige users.
Ik zie persoonlijk veel liever jackie12, Perico en Grijzemassa gaan. Daar zou ik zelfs een tweede baantje voor nemen.
![]()
Ja, en verder aan niemand toch?quote:
Ik zie dus geen uitnodiging om hier te komen bedelen. En die mensen die dat hier wel komen doen, zullen vriendelijk doch streng terecht gewezen worden.
Make my day!![]()
Als iemand een satelliet telefoon ter beschikking stelt, lijkt me dat heel welkom. Sponseren kan op meerdere manieren.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:17 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Dan nog... Als je een beetje eigenwaarde hebt, dan sla je dat toch vriendelijk af?
Ik zie persoonlijk veel liever jack12, Perico en Grijzemassa gaan. Daar zou ik zelfs een tweede baantje voor nemen.
Make my day!![]()
Ik ga niet hoor, maar dank je welquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:17 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Dan nog... Als je een beetje eigenwaarde hebt, dan sla je dat toch vriendelijk af?
Ik zie persoonlijk veel liever jack12, Perico en Grijzemassa gaan. Daar zou ik zelfs een tweede baantje voor nemen.
![]()
Ik zie het nut wel in van een groepje mensen die een goede conditie hebben om ook na de mirador verder te gaan en kunnen overnachten in de jungle om het vermoedelijke punt van de eerste noodoproep te bereiken. Want dat betekent dat je niet voor donker terug kan zijn.
En dan ook users die alles bijgehouden hebben wat er besproken is hier op het forum en daar aan bijgedragen hebben.![]()
precies verder aan niemand, dat is wat ik zeiquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:19 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, en verder aan niemand toch?
Ik zie dus geen uitnodiging om hier te komen bedelen. En die mensen die dat hier wel komen doen, zullen vriendelijk doch streng terecht gewezen worden.![]()
Idd.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:22 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik ga niet hoor, maar dank je wel![]()
Ik zie het nut wel in van een groepje mensen die een goede conditie hebben om ook na de mirador verder te gaan en kunnen overnachten in de jungle om het vermoedelijke punt van de eerste noodoproep te bereiken. Want dat betekent dat je niet voor donker terug kan zijn.
En dan ook users die alles bijgehouden hebben wat er besproken is hier op het forum en daar aan bijgedragen hebben.
Eindelijk een goede GPS track zou zeer welkom zijn.
En eventuele afslagen en paadjes, hoe klein dan ook, in kaart brengen. Maak er maar foto's en film van.Make my day!![]()
Ik denk niet dat er nog veel eer aan deze zaak te behalen valt daar. In geval van een misdrijf hebben de daders een jaar de tijd gehad om sporen uit te wissen en foutjes te herstellen. Bij een noodlottige verdwaling zonder derden maakt het ook niet meer uit, behalve misschien voor de ouders. Verder lijkt het mij best gevaarlijk om daar op eigen houtje schedels te gaan zoeken tussen de slangen en spinnen. Maar ik ben uiteraard wel te sponsoren op mijn zolderkamertje!![]()
![]()
Ik ga alleen maar op het sponseren in omdat het genoemd werd.
Heb dat geld nu niet maar wil wel heel graag onderzoeken hoe het zit
en neem daar dan tijd vrij voor
Maar ik kom niet bedelen en weet zelf dat ik niet bij de opportunisten hoor.
Dan zat ik hier al niet en het was al helemaal niet leuk om niet vanaf het begin
met jullie mee te kunnen doen. Lastig gewoon. Maar ik begrijp wel dat je het zo zou kunnen zien
en ik zou daar net zo voor passen.![]()
quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:25 schreef 11en30 het volgende:
Ik denk niet dat er nog veel eer aan deze zaak te behalen valt daar. In geval van een misdrijf hebben de daders een jaar de tijd gehad om sporen uit te wissen en foutjes te herstellen. Bij een noodlottige verdwaling zonder derden maakt het ook niet meer uit, behalve misschien voor de ouders. Verder lijkt het mij best gevaarlijk om daar op eigen houtje schedels te gaan zoeken tussen de slangen en spinnen. Maar ik ben uiteraard wel te sponsoren op mijn zolderkamertje!![]()
![]()
![]()
doodeng lijkt me dat, overnachten na de mirador. Er zal wel een gids meegaan, of niet, maar dan nog. Mij niet gezien, voor geen goud.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:22 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik ga niet hoor, maar dank je wel![]()
En dan ook users die alles bijgehouden hebben wat er besproken is hier op het forum en daar aan bijgedragen hebben.![]()
ik zou niet overnachten in de jungle heb daar niet de goede conditie voor,
maar weet wel waar ik wil zoeken.![]()
Vaak is het met dit soort dingen dat er door velen geroepen wordt dat ze gaan maar als puntje bij paaltje komt ze dan toch niet gaan.
Toen 2 maanden geleden bekend werd dat Ziggo Ajax zou gaan sponsoren klonk er een aardig gevloek hier bij mij in huis en riep ik heel hard dat ik mn abonnement zou opzeggen.
Nou niet gedaan dus slappeling dat ik ben.
Ik ga niet zeggen dat ik niet ga want ik wil heel graag. Ik houd me alleen niet vast aan eind maart.
Ik vind dat een voorwaarde moet zijn om een goed beeld te krijgen dat de omstandigheden vergelijkbaar zijn.
Als het eind maart al 6 weken heeft geregend is dat heel anders dan in april 2014 toen het al 2 maanden erg droog was.
Ik pin me dus niet vast aan die datum.
Maar stel ik ga. Wat moet ik dan doen?
Inderdaad de Pianista gaan lopen om een beeld te krijgen. Inderdaad achter de mirador gaan lopen om te kijken of het nou wel of niet 1 pad is en wat de steep area nou is.
Maar verder? Ja ik zou nog een taxi kunnen nemen vanaf de taalschool in Alto Boquete of het te doen is voor 5 euro.
De pest is wel dat als ik zou gaan met iemand me dat in totaal voor 2 personen wel (mezelf kennende) 3000 euro kost en ook een hoop tijd.
Aan de andere kant, hoe idioot veel tijd besteed ik nu al aan dit forum?
Dus tja, ik denk dat ik dan toch maar moet gaan..![]()
![]()
Ik ook en eens.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:44 schreef Grijzemassa het volgende:
Kan er misschien een apart topic geopend worden door de mensen die sponsors zoeken om naar Panama te gaan?
Anders hou ik het voor gezien hier.
Daarnaast vind de posts met "die en die" zie ik liever naar Panama gaan, totaal geen toevoeging aan de discussie.![]()
Helemaal mee eens! Het is ook absoluut niet mijn intentie om dit topic met een hoop negativiteit te bevuilen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:21 schreef agter het volgende:
[..]
Als iemand een satelliet telefoon ter beschikking stelt, lijkt me dat heel welkom. Sponseren kan op meerdere manieren.
Omdat er hoogstwaarschijnlijk een hoop via PM gecommuniceerd wordt, lezen we hier maar een klein stukje van het complete sponsor-verhaal. In mijn geval kan dit dus tot (onnodige) irritaties leiden.
Goed idee dus van Grijzemassa om hier een nieuw topic voor te openen.![]()
![]()
Het kan voor sommige sponsors toch best wat waard zijn dat met 'eigen' ogen de situatie daar bekeken wordt? Dat kan antwoorden op vragen geven, waarvoor de sponsor niet zelf naar Panama hoeft.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:17 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Ik zie persoonlijk veel liever jackie12, Perico en Grijzemassa gaan. Daar zou ik zelfs een tweede baantje voor nemen.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
ik weet niet of dat binnen bnw kan, anders misschien bij FHF, fokkers helpen fokkers.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:31 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Het is ook absoluut niet mijn intentie om dit topic met een hoop negativiteit te bevuilen.
Omdat er hoogstwaarschijnlijk een hoop via PM gecommuniceerd wordt, lezen we hier maar een klein stukje van het complete sponsor-verhaal. In mijn geval kan dit dus tot (onnodige) irritaties leiden.
Goed idee dus van Grijzemassa om hier een nieuw topic voor te openen.![]()
Op een motorbike de route van de 'benefits of retiring in Boquete' rijden.quote:[b]Op donderdag 22 januari 2015 22:29 schreef jackie12 het volgende:
Maar stel ik ga. Wat moet ik dan doen?
Inderdaad de Pianista gaan lopen om een beeld te krijgen. Inderdaad achter de mirador gaan lopen om te kijken of het nou wel of niet 1 pad is en wat de steep area nou is.
Maar verder? Ja ik zou nog een taxi kunnen nemen vanaf de taalschool in Alto Boquete of het te doen is voor 5 euro.
De pest is wel dat als ik zou gaan met iemand me dat in totaal voor 2 personen wel (mezelf kennende) 3000 euro kost en ook een hoop tijd.
Aan de andere kant, hoe idioot veel tijd besteed ik nu al aan dit forum?
Dus tja, ik denk dat ik dan toch maar moet gaan..
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Nou daar sla je de spijker op zn kop!quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:36 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Op een motorbike de route van de 'benefits of retiring in Boquete' rijden.
Ik heb wat FB contact gehad met hem een maand of 3 geleden en die jongen gevraagd of ie de Pianista wilde doen. Hij had dat graag willen doen maar helaas woonde hij niet meer in Panama![]()
Excursie naar het slachthuis.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:36 schreef Lutalo het volgende:
[..]
![]()
![]()
Met een 4x4 kijken hoe ver je kunt komen, staat ook op mijn lijstje. (Liever lui dan moequote:Op donderdag 22 januari 2015 22:36 schreef Lutalo het volgende:
[..]
)
Eigenlijk zoveel mogelijk vragen die hier gesteld zijn, en die simpel daar ter plaatsen te checken zijn. Maakt niet uit of het verdwalen of misdaad-aanhangers zijn die ze stelden.
Veel vragen zijn zo terecht en basic.Make my day!![]()
Wat hebben jullie ervoor over om antwoorden te krijgen in deze zaak?
Ik ben bereid om daarheen te gaan en een week in de jungle te lopen met alle ongemakken die daar bij komen: regen, modder, kou, insecten, blaren etc. La Amistad is geen Vondelpark wat sommigen hier lijken te denken.
Anderen kunnen niet zelf gaan maar helpen wel mee om het mogelijk te maken. Als we samenwerken komen we ergens.
Uiteindelijk ben ik dan degene die daar door de blubber loopt. Maar ik heb veel hike-ervaring en een goede conditie en ik doe het graag om enige duidelijkheid te krijgen, en het levert heel wat meer op dan het gezeur over sponsoring.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Misschien zit er na de "laatste" zoektocht nog wat geld in het answers-voor-Kris-potje...quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik weet niet of dat binnen bnw kan, anders misschien bij FHF, fokkers helpen fokkers.![]()
Het hol van foto 508 zoeken.quote:
Kijken wat daar nou voor huidskleurig houtwerk doorheen schijnt.
En wat het blauwe spul op de grond is.
Foto maken voor staalkabeldebunking![]()
wat ik ervoor over heb? Moet het even langs de meetlat?quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:42 schreef Domnivoor het volgende:
Ik ben bereid om daarheen te gaan en een week in de jungle te lopen met alle ongemakken die daar bij komen: regen, modder, kou, insecten, blaren etc. La Amistad is geen Vondelpark wat sommigen hier lijken te denken.
Anderen kunnen niet zelf gaan maar helpen wel mee om het mogelijk te maken. Als we samenwerken komen we ergens.
Uiteindelijk ben ik dan degene die daar door de blubber loopt. Maar ik heb veel hike-ervaring en een goede conditie en ik doe het graag om enige duidelijkheid te krijgen, en het levert heel wat meer op dan het gezeur over sponsoring.
Geen geld en geen middelen. Mijn tijd om mee te denken in dit topic en te zeuren over sponsoring, dat is het wel.![]()
Ik kan wel wat eeuwige roem afstaan.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:42 schreef Domnivoor het volgende:
Wat hebben jullie ervoor over om antwoorden te krijgen in deze zaak?![]()
In jouw geval sta ik er ook helemaal achter hoor, jij bent 1 van de "iconen" van dit topicquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:42 schreef Domnivoor het volgende:
Uiteindelijk ben ik dan degene die daar door de blubber loopt. Maar ik heb veel hike-ervaring en een goede conditie en ik doe het graag om enige duidelijkheid te krijgen, en het levert heel wat meer op dan het gezeur over sponsoring.![]()
![]()
Er zijn ook sponsors voor MeloD en voor het hele gezelschap.quote:
Maar ik bespreek de details liever buiten het forum.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Kijk, now we're talking!quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:42 schreef Domnivoor het volgende:
Uiteindelijk ben ik dan degene die daar door de blubber loopt. Maar ik heb veel hike-ervaring en een goede conditie en ik doe het graag om enige duidelijkheid te krijgen, en het levert heel wat meer op dan het gezeur over sponsoring.
"Mijn schoonbroer is trouwens in het bezit van een "Inmarsat IsatPhone Pro", die hij met liefde en plezier ter beschikking wil stellen aan eventuele geïnteresseerde."
Dat is mijn bijdrage.![]()
Lijkt me verstandig.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:51 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er zijn ook sponsors voor MeloD en voor het hele gezelschap.
Maar ik bespreek de details liever buiten het forum.
Make my day!![]()
[quote]Op donderdag 22 januari 2015 22:49 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Als ik niet ga domnivoor dan hoop ik dat ik mijn zoekplekken met je mag delen..en ga met meer dan twee voor de veiligheid zou ik aanraden.. alleen ervaren hikers![]()
aha, die sponsors via pm. Ja, daar kan ik niets over zeggen want dat weet ik niet. Lijkt mij ook meer info voor achterlangs.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:51 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er zijn ook sponsors voor MeloD en voor het hele gezelschap.
Maar ik bespreek de details liever buiten het forum.![]()
"Icoon"?quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:49 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
In jouw geval sta ik er ook helemaal achter hoor, jij bent 1 van de "iconen" van dit topic
Je onderschat jouw eigen bijdrage óf je overschat die van andere...
(Waarom heb ik het gevoel dat ik hier geen vrienden ga maken...?)![]()
Alle hutten in kaart brengen en sporenonderzoek doen bij schuilplekken.
http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html
Een week is veel te kort.![]()
Jackie12, Perico & MidnightB00m,
Bedankt voor de support!
Ik denk dat tegen de tijd van 4-5 april (13:37) de mobieltjes niet meer in handen waren van Kris en Lisanne of later gehacked zijn om ons te doen geloven dat ze nog vrij rondliepen op de trail...![]()
Een week lijkt me ook te kort.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:11 schreef 11en30 het volgende:
Alle hutten in kaart brengen en sporenonderzoek doen bij schuilplekken.
http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html
Een week is veel te kort.
Daarnaast: Is er een gids beschikbaar op dezelfde dagen als een van onze fokkers daar is?![]()
ik neig naar een misdrijf.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:06 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
Marrije, neig jij meer naar een verdwaling, misdrijf óf een combinatie van die twee?![]()
Geen van beide hoor, ik heb idd heel veel tijd en energie in dit topic gestoken.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:58 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
"Icoon"?
Je onderschat jouw eigen bijdrage óf je overschat die van andere...
(Waarom heb ik het gevoel dat ik hier geen vrienden ga maken...?)
Alleen zit een hike in de jungle er voor mij gewoon niet in, qua conditie.![]()
Oké.quote:
De foto met de rode haren, heeft deze je doen twijfelen, of was dit voor jou alleen maar een bevestiging?
Ik kan me tot nu toe het meest vinden in de hypothese van jackie12, maar jeetje, het blijft lastig allemaal.
Ik had zó onwijs gehoopt dat er tijdens deze "laatste" zoektocht iets meer duidelijkheid zou komen, vooral voor de familie en vrienden van beide vrouwen...
Spannend allemaal.![]()
Ik ook hoor... Het verhaal riekt aan alle kanten.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:27 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd van een misdrijf.![]()
Een 14 jarig meisje dat vermist was in David is dood, naakt met gebroken nek en diverse wonden op het lichaam in een rivier gevonden, samen met nog een (vermoedelijk) mannelijk slachtoffer
Joselín Gutiérrez de 14 años es encontrada muerta en el río risacua, desnuda con varias heridas en el cuerpo
https://twitter.com/chiriquinotici1/status/558312215846322179
http://elsiglo.com/cronica-roja/hallan-2-cadaveres/23837991
Er gebeuren toch veel vreemde dingen daar in de regio![]()
![]()
Jeetje, wat heftig zeg!quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:34 schreef Grijzemassa het volgende:
Een 14 jarig meisje dat vermist was in David is dood, naakt met gebroken nek en diverse wonden op het lichaam in een rivier gevonden, samen met nog een (vermoedelijk) mannelijk slachtoffer
Joselín Gutiérrez de 14 años es encontrada muerta en el río risacua, desnuda con varias heridas en el cuerpo
Er gebeuren toch veel vreemde dingen daar in de regio
Bedankt voor de link, ik ga meteen even lezen.![]()
Bedankt voor de info! Bizar allemaal...quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:34 schreef Grijzemassa het volgende:
De foto met de rode haren was voor mij een bevestiging.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:30 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Oké.
De foto met de rode haren, heeft deze je doen twijfelen, of was dit voor jou alleen maar een bevestiging?
Ik kan me tot nu toe het meest vinden in de hypothese van jackie12, maar jeetje, het blijft lastig allemaal.
Ik had zó onwijs gehoopt dat er tijdens deze "laatste" zoektocht iets meer duidelijkheid zou komen, vooral voor de familie en vrienden van beide vrouwen...
Spannend allemaal.![]()
Denk jij dat Kris op die foto al overleden is?quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:49 schreef gynaika het volgende:
[..]
De foto met de rode haren was voor mij een bevestiging.
Even iets anders: Heeft er hier iemand toevallig een soort van overzicht bijgehouden met (alle) onbeantwoorde vragen?
Ondanks dat ik vanaf dag één een actieve gluurder ben, merk ik dat ik moeite heb om door de bomen het bos nog te zien...
Indien mogelijk, wil ik ook graag een positieve bijdrage leveren!
[ Bericht 1% gewijzigd door wat.ik.je.brom op 23-01-2015 00:19:29 ]![]()
De lijst met vragenlijst maken, is al meerdere keren voorgesteld.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:12 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Denk jij dat Kris op die foto al overleden is?
Even iets anders: Heeft er hier iemand toevallig een soort van overzicht bijgehouden met (alle) onbeantwoorde vragen?
Ondanks dat ik vanaf dag één een actieve gluurder ben, merk ik dat ik moeite heb om door de bomen het bos nog te zien...
Indien mogelijk, wil ik ook graag een positieve bijdrage leveren!
Ook vragen die al tig keer beantwoord zijn, maar ik bijvoorbeeld niet meer weet, is toch handig om terug te vinden in zo'n lijst.
Net stelde ik een vraag: is er een gids beschikbaar als er forumfokkers het Pianistapad willen verkennen. Is niet leuk, om te realiseren als bij aankomst blijkt dat dit niet meer te boeken is.![]()
Ik ben best bereid om deze taak op me te nemen en deze lijst met nieuwe vragen te blijven updaten.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:26 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
De lijst met vragenlijst maken, is al meerdere keren voorgesteld.
Ook vragen die al tig keer beantwoord zijn, maar ik bijvoorbeeld niet meer weet, is toch handig om terug te vinden in zo'n lijst.
Net stelde ik een vraag: is er een gids beschikbaar als er forumfokkers het Pianistapad willen verkennen. Is niet leuk, om te realiseren als bij aankomst blijkt dat dit niet meer te boeken is.
Ik hoor graag hoe andere hierover denken...![]()
Ooit gelezen dat gids F. hooguit 4 keer per jaar het Pianistapad als gids bewandelt tot Bocas voor toeristen. En dan volgt hij neem ik aan een ander pad vanaf de Mirador?
Hoeveel gidsen zijn er eigenlijk beschikbaar die een afwijkende route willen nemen?
Ik denk dat Domnivoor het in zijn eentje moet stellen.![]()
Ik weet niet meer welke fokker hetzelfde als jij voorstelde. Het was enkele maanden terug al. Maar waarom het er nog steeds niet is? Ik ben voor. Welkom, trouwens.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:31 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Ik ben best bereid om deze taak op me te nemen en deze lijst met nieuwe vragen te blijven updaten.
Ik hoor graag hoe andere hier over denken...![]()
Dankjewel, A_Fortiori!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:37 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ik weet niet meer welke fokker hetzelfde als jij voorstelde. Het was enkele maanden terug al. Maar waarom het er nog steeds niet is? Ik ben voor. Welkom, trouwens.
Ik zou er een speciaal topic voor kunnen openen of een (gratis) blog aan kunnen maken...
Het lijkt mij vooral van belang dat het voor iedereen overzichtelijk is (en blijft!).![]()
ik vind het een heel goed idee om alle vragen die er zijn, 't liefst chronologisch, op een rijtje te zetten.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:31 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Ik ben best bereid om deze taak op me te nemen en deze lijst met nieuwe vragen te blijven updaten.
Ik hoor graag hoe andere hierover denken...
Ik heb dit maanden geleden ook geopperd en dacht er toen aan om een soort lijst te maken die dan bv in de OP kwam en die dan af te vinken als er een antwoord was op een vraag.
Kreeg toen weinig bijval maar ik vind het nog steeds een heel goed idee maar ik weet niet hoe de anderen er over denken.![]()
You're welcome. En waarom denk je dat er belang bij was & door wie om hun telefoon te hacken en te doen geloven dat ze nog verdwaald waren op de trial?quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:12 schreef SoloDuo het volgende:
Jackie12, Perico & MidnightB00m,
Bedankt voor de support!
Ik denk dat tegen de tijd van 4-5 april (13:37) de mobieltjes niet meer in handen waren van Kris en Lisanne of later gehacked zijn om ons te doen geloven dat ze nog vrij rondliepen op de trail...Ben ik nu heel nieuwsgierig naar!
![]()
Misschien kunnen wij dit samen doen, jackie12?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:43 schreef jackie12 het volgende:
[..]
ik vind het een heel goed idee om alle vragen die er zijn, 't liefst chronologisch, op een rijtje te zetten.
Ik heb dit maanden geleden ook geopperd en dacht er toen aan om een soort lijst te maken die dan bv in de OP kwam en die dan af te vinken als er een antwoord was op een vraag.
Kreeg toen weinig bijval maar ik vind het nog steeds een heel goed idee maar ik weet niet hoe de anderen er over denken.
Ik verbaas me er inderdaad over dat zo'n lijst er nog niet is.![]()
Dank je voor posten! Had die foto niet verwacht en schrok wel een beetje haha. Ben benieuwd wat voor motief het is geweest en wie de dader is.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:34 schreef Grijzemassa het volgende:
Toch vrees ik dat je binnenkort het verwijt krijgt dat je gesponspord naar Panama wilt om de laatste sporen van een door je vrienden gepleegde misdaad uit te wissen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Goed verwoord
Ik weet niet zo direct waar dat laatste voorbeeld over gaat, maar ik heb de bijdragen van Matteo in elk geval erg hoog staan.![]()
![]()
Nou, nou... Je kunt ook overdrijven. Wat probeer je hiermee uit te lokken als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 01:02 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Toch vrees ik dat je binnenkort het verwijt krijgt dat je gesponspord naar Panama wilt om de laatste sporen van een door je vrienden gepleegde misdaad uit te wissen.
Mijn posts van vandaag waren ook niet allemaal even nuttig, maar dit voegt ook 0,0 aan de hele discussie toe.![]()
Ik las in een ander artikel dat ze meerdere schotwonden hadden.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:54 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dank je voor posten! Had die foto niet verwacht en schrok wel een beetje haha. Ben benieuwd wat voor motief het is geweest en wie de dader is.
Ook blijkt er een uit zijn ambt gezette politiefunctionaris vandaag in David een man neergeschoten te hebben. Geen idee of het met elkaar te maken heeft, het kan ook nog gang related zijn.![]()
Dank jequote:Op donderdag 22 januari 2015 22:49 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
In jouw geval sta ik er ook helemaal achter hoor, jij bent 1 van de "iconen" van dit topicJij bent ook een icoon hier.
Kijk, dat is een mooi aanbodquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:51 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Kijk, now we're talking!
"Mijn schoonbroer is trouwens in het bezit van een "Inmarsat IsatPhone Pro", die hij met liefde en plezier ter beschikking wil stellen aan eventuele geïnteresseerde."
Dat is mijn bijdrage.
Misschien kan je de vragen in een (Word)documentje uitwerken.
Dan kun je ook een apart hoofdstuk maken met bijv. feiten & info.
Als een soort uitbreiding op de OP.
PDF-versie uploaden naar gratis Cloud. Linkje in de OP.
Heeft iedereen een mooi overzicht beschikbaar en wordt niet elke vraag/opmerking keer op keer herhaald.![]()
Uit de losse pols de vragen die bij me opkomen. Het zijn er 20 maar weet nog wel 200 denk ik!
1- Wat kost een ritje vanaf de taalschool in Boquete naar het begin van de Pianista.
2- Waar is Feliciano zijn finca op de BING kaart
3- Hoe lang is het lopen vanaf het begin van de Pianista (restaurant) naar de top
4- Kunnen de dingen met de telefoon ook achteraf zijn gedaan
5- Wat voor water zat er in het flesje
6- Hoe lang is het lopen vanaf de mirador naar de 1e rivierovergang
7 -Steeparea
8- Waren Kris en Lisanne bij de boekingen toen Feliciano kwam of bleven ze in hun hangmatje liggen
9- Waarom is er geen watervallen geboekt
10- Hoe zijn ze bij de Pianista gekomen
11- Wanneer was de massage
12- Waar werd de eerste foto gemaakt op de Piansta
13- Hoe ver kun je met een 4x4 komen
14- Is Osman nou verdronken of is er een onderzoek
15- Is het pad achter de mirador 1 pad of niet
16- kun je de quebrada's naar beneden volgen
17- kun je van de 2e naar de 3e kabelbrug komen zonder die hut midden in de paddock te zien
18- Hoe laag staat die rivier na 2 maanden droogte
19- Kan er gemanipuleerd zijn met de fotocamera zoals Perico aantoonde zonder dat het NFI dat zag
20- Zijn K en L nou in Costa Rica geweest of niet
enz enz enz enz![]()
In mijn eentje? Ik kijk wel uit. Ik ga met anderen en met toestemming dat gebied in, of ik ga niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:32 schreef A_Fortiori het volgende:
Ooit gelezen dat gids F. hooguit 4 keer per jaar het Pianistapad als gids bewandelt tot Bocas voor toeristen. En dan volgt hij neem ik aan een ander pad vanaf de Mirador?
Hoeveel gidsen zijn er eigenlijk beschikbaar die een afwijkende route willen nemen?
Ik denk dat Domnivoor het in zijn eentje moet stellen.
Bij voorkeur met een lokale gids, maar dat moeten we nog bespreken. Als we een gids nemen wil ik dat van tevoren geregeld hebben.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Beste allemaal,
Ik heb net een gratis website aangemaakt (allevragenopeenrij.wordpress.com).
Ik denk persoonlijk dat dit de beste manier is. Het is overzichtelijk, makkelijk te updaten én voor iedereen toegankelijk.
Ik heb even de tijd nodig, maar misschien kan er een link in de OP komen?
Alvast bedankt!![]()
Volgens mij gaat juist dat je hier prima lukken.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:58 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
(Waarom heb ik het gevoel dat ik hier geen vrienden ga maken...?)![]()
Sterker nog, het is je al gelukt.![]()
![]()
Hier zijn wat vragen van een zekere Torero waar het NFI-rapport antwoord op zou kunnen geven:
1- Zijn er foto's van 31 maart bekend waar ze al een begin stukje van de Pianista hebben gedaan?
Er wordt in de Telegraaf van 4 oktober jl. gezegd dat Kris en Lisanne op 1 april om 11.05 aan de Pianista zijn begonnen. Ik vraag mij af waarom dat tijdstip wordt gehanteerd.
2- Zijn er foto's gemaakt op 1 april die dit bevestigen? (dus dat er foto's zijn van het begin van de Pianista van 1 april?)
3- Zijn er foto's en/of video's gemaakt met de telefoons op en na 1 april?
4- Is er na de eerste noodoproep met de IPhone van Kris op 1 april 16.39 uur en de eerste noodoproep met de Samsung van Lisanne om 16.52 uur daarna nog geprobeerd te bellen of is echt de volgende poging pas weer de volgende ochtend gedaan om 6.58 uur?
Wat mij opvalt is dat de handelingen die gedaan zijn met de telefoons (noodoproep, screenshot) je ook kunt doen met een vergrendeld slot.
5- Is het 100% zeker dat er iedere keer de juiste pincode werd ingevoerd?
6- Zijn de telefoons ook echt uit gedaan of hebben ze constant op stand-by gestaan totdat de accu leeg was?
7- Is het flesje water onderzocht op DNA en is het water onderzocht op wat voor water er in zat?
8- Zijn er naast de noodoproepen ook nog sms-jes/appjes of telefoontjes naar huis geprobeerd?
In een nieuwsbericht werd gesproken over de telefoons en de camera die met plakband aan elkaar waren gehecht, is bekend:
9-1- is dat waar?
9-2- door wie? (door de Panamezen voor verzending?)
De rugzak is gevonden langs de rivier en klaarblijkelijk puntgaaf
10- Is de rugzak onderzocht of deze ook echt in de rivier kan hebben gelegen of dat deze alleen door regenwater vochtig is geworden. En waren bv de telefoons en de zonnebrilletjes ook beschadigd?
Ik denk dat Kris en Lisanne pas op 1 april hun boekingen deden maar in de media wordt gezegd dat dit al op 31 maart was
11- Hebben Kris en Lisanne al voor 1 april tegen hun ouders verteld/ge-appt/ge-smst dat ze op 2 april de aardbeientour zouden doen en op 5 april vulkaan Baru of hebben de ouders dit pas achteraf gehoord?Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Allebei zijn rare zaken zeg! En dat meisje was nog zo jong...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 01:11 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik las in een ander artikel dat ze meerdere schotwonden hadden.
Ook blijkt er een uit zijn ambt gezette politiefunctionaris vandaag in David een man neergeschoten te hebben. Geen idee of het met elkaar te maken heeft, het kan ook nog gang related zijn.
Krijg idee dan dat gangs toch nog wel voorkomen in omgeving David/Boquete. Met de verdrinking van Osman werd er op een gegeven moment ook een gang aan gelinkt.
Naja goed, ik zal mijn oogjes dichtdoen hihi.![]()
Ik ben de topicopener dus zeg maar als je het klaar hebt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 01:29 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
Beste allemaal,
Ik denk persoonlijk dat dit de beste manier is. Het is overzichtelijk, makkelijk te updaten én voor iedereen toegankelijk.
Alvast bedankt!
Domnivoor en ik zijn begonnen met wat vragen maar ongetwijfeld zijn er nog wel 500.
Roept u maar!![]()
Overzichtelijk vind ik het tot nu toe niet, maar ik kan inderdaad zelf ook echt niks beters verzinnen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 01:29 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
Beste allemaal,
Alvast bedankt!
Good job!
Misschien ipv 'beantwoorde- en onbeantwoorde vragen' een aantal categorieën maken?
Zoals vragen betreffende telefoongegevens, omgeving, fotos, etc. ?![]()
![]()
Ik denk dat je het chronologisch op tijd en datum moet doen en idd een apart gedeelte over de telefoon, gebied en cameraquote:Op vrijdag 23 januari 2015 02:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Overzichtelijk vind ik het tot nu toe niet, maar ik kan inderdaad zelf ook echt niks beters verzinnen.
Good job!
Misschien ipv 'beantwoorde- en onbeantwoorde vragen' een aantal categorieën maken?
Zoals vragen betreffende telefoongegevens, omgeving, fotos, etc. ?![]()
Prima. Het was maar een idee.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 02:04 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het chronologisch op tijd en datum moet doen en idd een apart gedeelte over de telefoon, gebied en camera![]()
![]()
Ik ben het dus met je eens!quote:
Ben blij dat er nu meer bijval is. Nou moet ik ook zeggen dat toen ik er mee kwam er nog zoveel nieuws naar buiten kwam en das nu gewoon minder dus misschien moeten we nu wel om het draaiende te houden![]()
Bedankt voor de feedback!
Haha, eensch! Het is inderdaad nog niet erg overzichtelijk op dit moment, maar je moet ergens beginnen..
Alle tips zijn van harte welkom! Alleen gaat het me niet lukken, dus alle hulp is meer dan welkom!![]()
Ohh, doh.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 02:09 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik ben het dus met je eens!
Ben blij dat er nu meer bijval is. Nou moet ik ook zeggen dat toen ik er mee kwam er nog zoveel nieuws naar buiten kwam en das nu gewoon minder dus misschien moeten we nu wel om het draaiende te houden
Zat niet op te letten.![]()
Misschien alle camerafoto's die genomen zijn tijdens de wandeling een aparte categorie?
En dan sorteren op fotonummer.
Bijv. IMGxxx : Wat is locatie van de foto? Of: Zijn deze foto's nog wel door K of L zelf gemaakt.
Mm.. Lastig dit.![]()
Tijdschema beginnen al vanaf hun landing.
Bocas (wie hebben ze ontmoet wat hebben ze gedaan)
Boquete (hoe zijn ze daar gekomen wat hebben ze gedaan tot 31 maart)
31 maart tijdlijn
1 april tijdlijn
2 april tijdlijn
zoekacties
Gebied
Telefoons
Camera
Osman
Criminaliteit in Boquete
Orgaanhandel
en alles rondom mijn grote vriend mag van mij ook in een aparte categorie![]()
Ik roep maar wat. Anderen kunnen dit vast beter![]()
Bedankt voor de snelle reacties en het meedenken!! Dat waardeer ik ernorm!
Ik heb op allevragenopeenrij.wordpress.com een topic aangemaakt voor feedback, tips en suggesties. Misschien is het een idee om daar verder te gaan? Dan houden we het hier clean en hebben we alles overzichtelijk op 1 plek!
Nogmaals bedankt!![]()
Je komt al een heel eind met de headers in de OPquote:Op vrijdag 23 januari 2015 02:13 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
Laten we beginnen met een lijst van categoriën... Roept u maar!
Klinkt goed.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 02:30 schreef jackie12 het volgende:
Tijdschema beginnen al vanaf hun landing.
Bocas (wie hebben ze ontmoet wat hebben ze gedaan)
Boquete (hoe zijn ze daar gekomen wat hebben ze gedaan tot 31 maart)
31 maart tijdlijn
1 april tijdlijn
2 april tijdlijn
zoekacties
Gebied
Telefoons
Camera
Osman
Criminaliteit in Boquete
Orgaanhandel
en alles rondom mijn grote vriend mag van mij ook in een aparte categorie![]()
Ik roep maar wat. Anderen kunnen dit vast beter
Misschien niet hem persoonlijk een eigen categorie geven, maar bijv 'de zoektochten' van de eerste dagen/weken.
Volgens mij moet je gewoon alle vragen uittypen en dan gaan verplaatsen/schuiven/wisselen etc, tot het vanzelf een beetje overzichtelijk wordt.![]()
Inderdaad, wat stom van me! Hahaquote:Op vrijdag 23 januari 2015 02:36 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Je komt al een heel eind met de headers in de OP
Bedankt voor de tip en het meedenken!![]()
![]()
Super ideequote:Op vrijdag 23 januari 2015 02:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij moet je gewoon alle vragen uittypen en dan gaan verplaatsen/schuiven/wisselen etc, tot het vanzelf een beetje overzichtelijk wordt.! Zal ik een post openen waar alle vragen in gedumpt kunnen worden? Vanuit daar kunnen we ze gaan onderverdelen...
![]()
quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:42 schreef Domnivoor het volgende:
Uiteindelijk ben ik dan degene die daar door de blubber loopt. Maar ik heb veel hike-ervaring en een goede conditie en ik doe het graag om enige duidelijkheid te krijgen, en het levert heel wat meer op dan het gezeur over sponsoring.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Laat ik het zo zeggen, gevoelsmatig zeg ik vanaf dag 1 misdrijf. Maar als ik dan de feiten bekijk dan zou een verdwaling ook nog kunnen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:27 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd van een misdrijf.Die foto met rode haren zegt mij eigenlijk niet zoveel, ik denk dat het Kris is en dat ze daar niet meer leeft. Ik vind het schone, glanzende haar opvallend. Iemand hier zei dat kan ook na het wassen in de rivier, maar dan nog, ik weet niet of ze een borstel bij zich hadden... Maar die foto is op dag 10 ofzo genomen, ik vind het echt opvallend. Maar wat zegt dat dan? Ik denk dat het zegt dat ze daar niet meer leeft. Nav wat info van iemand die zegt dat haar opvallend mooi kan zijn na het intreden van de dood. Maar ook zonder die info, ik denk dat Kris op die foto niet meer leeft.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:30 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Oké.
Spannend allemaal.
Ik denk ook niet dat Lisanne die foto heeft genomen. Wie wel en waarom weet ik ook niet.
Ik had niet verwacht dat deze laatste zoektocht nog wat zou opleveren. Misschien vinden ze nog wel een bot oid, maar voor sporen die duidelijk kunnen maken wat de meiden is overkomen is het denk ik te laat. Of je moet met veel geluk een stuk bot vinden met een kogelgat of een schedel waarvan je nopg kunt zeggen hey dat is met een voorwerp bewerkt oid. Maar dat zal allemaal niet gevonden worden. Denk ik. En ik denk dat we ook geen afscheidsboodschap ergens meer zullen vinden.
De enige manier waarop er nu nog duidelijkheid kan komen is denk ik in het geval van een misdrijf, dat er iemand gaat praten. Of dat een dader voor een ander vergrijp wordt gepakt en dan bij een huiszoeking een broek van Lisanne oid blijkt te hebben. Of belastende info op een telefoon. maar goed, dat is in het geval van een misdrijf. In geval van verdwaling zie ik eigenlijk geen manier waarop we nog duidelijkheid zouden kunnen krijgen. Maar daar heb ik ook niet lang over nagedacht.
Die foto met rode haren was wel een verrassing voor mij, ik had eigenlijk gedacht dat de meiden op de dag van vermissing al vermoord waren en ergens gedumpt waren. Dus als die foto echt van dag 10 oid is dan verbaasd me dat. Maar goed, ik ken de technische mogelijkheden niet zo goed, ik vind die foto meer een dag 1 foto (dag van de vermissing bedoel ik dan). Maar dat is mijn idee erbij.![]()
Ik kan helaas nog niet op PM- berichten reageren, maar jouw vragen zijn toegevoegd, nogmaals bedankt!
Nu duik ik nog snel even voor 2 uurtjes mijn bedje in. Damn, wat vliegt de tijd!![]()
Super bedankt voor jouw uitgebreide reply, Marrije! Altijd interessant om te lezen hoe andere over bepaalde dingen denken!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 05:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, gevoelsmatig zeg ik vanaf dag 1 misdrijf. Maar als ik dan de feiten bekijk dan zou een verdwaling ook nog kunnen.
[..]
Die foto met rode haren zegt mij eigenlijk niet zoveel, ik denk dat het Kris is en dat ze daar niet meer leeft. Ik vind het schone, glanzende haar opvallend. Iemand hier zei dat kan ook na het wassen in de rivier, maar dan nog, ik weet niet of ze een borstel bij zich hadden... Maar die foto is op dag 10 ofzo genomen, ik vind het echt opvallend. Maar wat zegt dat dan? Ik denk dat het zegt dat ze daar niet meer leeft. Nav wat info van iemand die zegt dat haar opvallend mooi kan zijn na het intreden van de dood. Maar ook zonder die info, ik denk dat Kris op die foto niet meer leeft.
Ik denk ook niet dat Lisanne die foto heeft genomen. Wie wel en waarom weet ik ook niet.
Ik had niet verwacht dat deze laatste zoektocht nog wat zou opleveren. Misschien vinden ze nog wel een bot oid, maar voor sporen die duidelijk kunnen maken wat de meiden is overkomen is het denk ik te laat. Of je moet met veel geluk een stuk bot vinden met een kogelgat of een schedel waarvan je nopg kunt zeggen hey dat is met een voorwerp bewerkt oid. Maar dat zal allemaal niet gevonden worden. Denk ik. En ik denk dat we ook geen afscheidsboodschap ergens meer zullen vinden.
De enige manier waarop er nu nog duidelijkheid kan komen is denk ik in het geval van een misdrijf, dat er iemand gaat praten. Of dat een dader voor een ander vergrijp wordt gepakt en dan bij een huiszoeking een broek van Lisanne oid blijkt te hebben. Of belastende info op een telefoon. maar goed, dat is in het geval van een misdrijf. In geval van verdwaling zie ik eigenlijk geen manier waarop we nog duidelijkheid zouden kunnen krijgen. Maar daar heb ik ook niet lang over nagedacht.
Die foto met rode haren was wel een verrassing voor mij, ik had eigenlijk gedacht dat de meiden op de dag van vermissing al vermoord waren en ergens gedumpt waren. Dus als die foto echt van dag 10 oid is dan verbaasd me dat. Maar goed, ik ken de technische mogelijkheden niet zo goed, ik vind die foto meer een dag 1 foto (dag van de vermissing bedoel ik dan). Maar dat is mijn idee erbij.![]()
![]()
Leuk zeg allemaal nieuwe mensen hier.
Mooi initiatief, een vragensite! Vooral in de afgelopen topics zijn veel oude vragen weer opnieuw aangekaart.
Doorgaan, ik vroeg je in een dm te vertellen wat je dromen zijn. Niets gehoord, wanneer je serieus genomen wilt worden zou ik het heel prettig vinden te lezen wat je dromen zijn. Ik ben persoonlijk een aanpakker en houd niet van dat gedraai.![]()
Hier idem. De vorige keer heb ik ook al een berichtje gestuurd met de vraag wat die droom dan was. Ook niks gehoord. Op zn minst een antwoord was wel netjes geweest, zeker als je graag mee wilt op voorwaarde dat je reis gesponsord wordt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Leuk zeg allemaal nieuwe mensen hier.
Mooi initiatief, een vragensite! Vooral in de afgelopen topics zijn veel oude vragen weer opnieuw aangekaart.
Doorgaan, ik vroeg je in een dm te vertellen wat je dromen zijn. Niets gehoord, wanneer je serieus genomen wilt worden zou ik het heel prettig vinden te lezen wat je dromen zijn. Ik ben persoonlijk een aanpakker en houd niet van dat gedraai.![]()
OK headoffice bij 11:30quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:25 schreef 11en30 het volgende:
Ik denk niet dat er nog veel eer aan deze zaak te behalen valt daar. In geval van een misdrijf hebben de daders een jaar de tijd gehad om sporen uit te wissen en foutjes te herstellen. Bij een noodlottige verdwaling zonder derden maakt het ook niet meer uit, behalve misschien voor de ouders. Verder lijkt het mij best gevaarlijk om daar op eigen houtje schedels te gaan zoeken tussen de slangen en spinnen. Maar ik ben uiteraard wel te sponsoren op mijn zolderkamertje!,
Het lijkt me niet de insteek van zoektocht om daar op eigen houtje te gaan zoeken naar resten, met al die flora is dat allang overwoekert of weggespoeld of verborgen door een modderstroom.
Logische vragen beantwoorden, is het mogelijk zo fris en fruitig op de foto te staan na een wandeling van 2 uur bergopwaarts onder die temperaturen en luchtvochtigheid? Kun je daar echt niet verdwalen?
Is het mogelijk om boven op de top die foto's te maken met een tussen tijd van 6 seconden? Hoe ver is het lopen van het hostel naar het begin van de trail? Hoe is het pad bij de paddocks en verder, waar is het broekje gevonden? Hoe ervaar je de nachten, wat hoor je, wat voel je en wat zie je?
Allemaal vragen die ter plekke beantwoord en onderzocht kunnen woorden zonder gevaren en met een goede voorbereiding. Natuurlijk moet er na de mirador een gids mee maar wel een die in dienst staat van de expeditieleden. En niet een die ja en amen zegt zoals meerder malen te zien is in de video. Hoezo zijn daar geen zijpaden? Hoezo kun je daar niet verdwalen? K&L wel, dus aan zo'n flauwe meeknikker heb je niets)![]()
Inderdaad, al direct een slachtofferhouding aannemen en zeggen dat je vanaf het begin niet serieus genomen wordt hier maar vervolgens niets willen zeggen, maak dat ik je niet serieus kan nemen want ik weet je standpunt niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:58 schreef Marrije het volgende:
[..]
Hier idem. De vorige keer heb ik ook al een berichtje gestuurd met de vraag wat die droom dan was. Ook niks gehoord. Op zn minst een antwoord was wel netjes geweest, zeker als je graag mee wilt op voorwaarde dat je reis gesponsord wordt.
Zeggen dat je mee wilt zoeken, prima. Wat is je persoonlijke bijdrage/drive, waar ben je goed in en wat is je visie? Met welk doel wil je deelnemen?![]()
Ja, ik denk dat Kris op die foto met de rode haren, reeds overleden is.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:12 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Denk jij dat Kris op die foto al overleden is?
Indien mogelijk, wil ik ook graag een positieve bijdrage leveren!![]()
op welke dag denk jij dat ze is overleden, in het begin meteen al of op dag 9 ofzo.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:22 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat Kris op die foto met de rode haren, reeds overleden is.![]()
Ik denk op de eerste of tweede dag, zeker niet na een week.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
op welke dag denk jij dat ze is overleden, in het begin meteen al of op dag 9 ofzo.![]()
denk jij dan dat die foto in de nacht van dag 8 gemaakt is?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:48 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik denk op de eerste of tweede dag, zeker niet na een week.
Een lichaam fotograferen na een kleine week en dan in deze staat onder die omstandigheden? Dan ziet het er nog redelijk fris uit, zeg maar.
en 12 weken later is het hele lichaam vergaan, terwijl het er na een week nog zo netjes uitziet?![]()
Het haar ziet er bijzonder mooi uit en daar heb ik eigenlijk weer bepaalde gedachten over.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
denk jij dan dat die foto in de nacht van dag 8 gemaakt is?
Een lichaam fotograferen na een kleine week en dan in deze staat onder die omstandigheden? Dan ziet het er nog redelijk fris uit, zeg maar.
en 12 weken later is het hele lichaam vergaan, terwijl het er na een week nog zo netjes uitziet?
Ik denk wel dat de foto enige dagen later is gemaakt, dus niet gelijk na haar overlijden op dag 1 of dag 2.![]()
we zien dan ook alleen het haar. Er is een dele van de foto afgeschermd, denk ik, misschien een deel wat onherkenbaar is?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
denk jij dan dat die foto in de nacht van dag 8 gemaakt is?
en 12 weken later is het hele lichaam vergaan, terwijl het er na een week nog zo netjes uitziet?![]()
Je maakt me wel nieuwsgierig zo, denk jij dat ze binnen geweest zijn? De haren zijn schoon maar daarnaast zie ik geen enkel takje, blaadje of zand. Al helemaal als ze al langer overleden zou zijn en buiten zou liggen dan regent/waait er toch modder/vuil in.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:04 schreef gynaika het volgende:
[..]
Het haar ziet er bijzonder mooi uit en daar heb ik eigenlijk weer bepaalde gedachten over.
Ik denk wel dat de foto enige dagen later is gemaakt, dus niet gelijk na haar overlijden op dag 1 of dag 2.
Of denk jij dat de lichamen gewassen zijn?![]()
Prima stuk !quote:Op vrijdag 23 januari 2015 05:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, gevoelsmatig zeg ik vanaf dag 1 misdrijf. Maar als ik dan de feiten bekijk dan zou een verdwaling ook nog kunnen.
[..]
Die foto met rode haren zegt mij eigenlijk niet zoveel, ik denk dat het Kris is en dat ze daar niet meer leeft. Ik vind het schone, glanzende haar opvallend. Iemand hier zei dat kan ook na het wassen in de rivier, maar dan nog, ik weet niet of ze een borstel bij zich hadden... Maar die foto is op dag 10 ofzo genomen, ik vind het echt opvallend. Maar wat zegt dat dan? Ik denk dat het zegt dat ze daar niet meer leeft. Nav wat info van iemand die zegt dat haar opvallend mooi kan zijn na het intreden van de dood. Maar ook zonder die info, ik denk dat Kris op die foto niet meer leeft.
Die foto met rode haren was wel een verrassing voor mij, ik had eigenlijk gedacht dat de meiden op de dag van vermissing al vermoord waren en ergens gedumpt waren. Dus als die foto echt van dag 10 oid is dan verbaasd me dat. Maar goed, ik ken de technische mogelijkheden niet zo goed, ik vind die foto meer een dag 1 foto (dag van de vermissing bedoel ik dan). Maar dat is mijn idee erbij.
2 zielen 1 gedachte![]()
Naar mijn idee zijn de haren schoon gespoeld door het water. (waar ze in lag/ligt) Als L haar op de kant heeft getrokken zien de haren er door wind ed gewassen en schoon uit. K heeft stug rood haar dus zal er niet snel vettig uit zien. Ik blijf bij een ongeluk van beiden en dat ze ergens tussen de rotsen vast geklemd zaten.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je maakt me wel nieuwsgierig zo, denk jij dat ze binnen geweest zijn? De haren zijn schoon maar daarnaast zie ik geen enkel takje, blaadje of zand. Al helemaal als ze al langer overleden zou zijn en buiten zou liggen dan regent/waait er toch modder/vuil in.
Ja, ik denk dat ze binnen zijn geweest. Er zitten verschillende scenario's in mijn hoofd, er zijn nu eenmaal een heel aantal mogelijkheden.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je maakt me wel nieuwsgierig zo, denk jij dat ze binnen geweest zijn? De haren zijn schoon maar daarnaast zie ik geen enkel takje, blaadje of zand. Al helemaal als ze al langer overleden zou zijn en buiten zou liggen dan regent/waait er toch modder/vuil in.
Een video in het spaans geeft goed beeld vd wandeltocht.
http://www.telemetro.com/(...)35.html#.VMIdTyqvVH4![]()
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
OK headoffice bij 11:30,
Het lijkt me niet de insteek van zoektocht om daar op eigen houtje te gaan zoeken naar resten, met al die flora is dat allang overwoekert of weggespoeld of verborgen door een modderstroom.
Logische vragen beantwoorden, is het mogelijk zo fris en fruitig op de foto te staan na een wandeling van 2 uur bergopwaarts onder die temperaturen en luchtvochtigheid? Kun je daar echt niet verdwalen?
Is het mogelijk om boven op de top die foto's te maken met een tussen tijd van 6 seconden? Hoe ver is het lopen van het hostel naar het begin van de trail? Hoe is het pad bij de paddocks en verder, waar is het broekje gevonden? Hoe ervaar je de nachten, wat hoor je, wat voel je en wat zie je?
Allemaal vragen die ter plekke beantwoord en onderzocht kunnen woorden zonder gevaren en met een goede voorbereiding. Natuurlijk moet er na de mirador een gids mee maar wel een die in dienst staat van de expeditieleden. En niet een die ja en amen zegt zoals meerder malen te zien is in de video. Hoezo zijn daar geen zijpaden? Hoezo kun je daar niet verdwalen? K&L wel, dus aan zo'n flauwe meeknikker heb je niets)Dat is helemaal mijn insteek. Ik wil ook de nachtlocatie zoeken en (andere) plekken waar K & L gebivakkeerd kunnen hebben, en flora en fauna globaal inventariseren.
Wanneer ze in het water haaft gelegen dan zou het haar nat moeten zijn, en het is droog. Zou Lisanne dan uren gewacht hebben om in het donker deze foto te kunnen maken? Ik denk het niet
Het water is niet zo schoon als hier uit de kraan, en met al die regenval na 4 april op een droge ondergrond, wordt het eerder een modderstroom met zand en takjes dan kraakhelder water. Juist dan zo het haar viezer worden.![]()
Wandelen van Boquete naar Bocas Del Toro via El Pianista Trail
http://www.boquetenatureh(...)a-trek-from-the-past![]()
Heb deze video nog eens bekeken vanuit de gedachte dat je van de 2e naar de 3e kabelbrug de paddock over moet en de hutten dan imo niet kunt missen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:34 schreef Flor_Cayena het volgende:
Een video in het spaans geeft goed beeld vd wandeltocht.
http://www.telemetro.com/(...)35.html#.VMIdTyqvVH4
Ik denk dat ik daar een goed punt heb.
Na 4.15 min ben je denk ik bij die paddock en is de mist die je ziet de mist die boven de rivier hangt richting Bocas waar hun resten en spullen zijn gevonden.
Ammenooitniet dat als ze hier waren geweest (zonder spijkerbroekje aan!) je deze plek dan gaat verlaten en dan richting de mist gaat.
En jawel, daar zijn de koeien weer na 4.31 min
http://www.telemetro.com/(...)35.html#.VMIm30eG9h9
Ik denk dat ze nooit verder zijn gegaan dan de 1e quebrada![]()
Op de nachtfoto's is te zien dat het (licht) regende. De haren van K. zijn droog, kurkdroog. De foto is gemaakt om 3.54. Het lijkt er dus op dat ze ergens konden schuilen. Dat kan zijn in een zelfgemaakt hutje of onder een overhangende rots. Op 1 van de nachtfoto's is aan de rechterkant een opstaande rots te zien. Denk trouwens dat K. hier nog leeft op de foto.juist omdat het zo geregend had in de dagen ervoor. Het is inderdaad opvallend schoon. Het kan ook zo zijn dat ze eerst een week zijn vastgehouden en in die nacht zijn verplaatst. Sinaproc was aan het zoeken in het gebied achter de Mirador en zou de zoektocht zelfs uitbreiden naar Costa Rica. Werd het te heet onder de voeten?
Foto's uit de OP
Nachtfoto om 1.38 uur regen
Nachtfoto om 03.54 K. met droge haren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:39 schreef ToniB het volgende:
Op de nachtfoto's is te zien dat het (licht) regende. De haren van K. zijn droog, kurkdroog. De foto is gemaakt om 3.54. Het lijkt er dus op dat ze ergens konden schuilen. Dat kan zijn in een zelfgemaakt hutje of onder een overhangende rots. Op 1 van de nachtfoto's is aan de rechterkant een opstaande rots te zien. Denk trouwens dat K. hier nog leeft op de foto.juist omdat het zo geregend had in de dagen ervoor. Het is inderdaad opvallend schoon. Het kan ook zo zijn dat ze eerst een week zijn vastgehouden en in die nacht zijn verplaatst. Sinaproc was aan het zoeken in het gebied achter de Mirador en zou de zoektocht zelfs uitbreiden naar Costa Rica. Werd het te heet onder de voeten?
Foto's uit de OP
Nachtfoto om 1.38 uur regen [ afbeelding ]
Nachtfoto om 03.54 K. met droge haren.Slim opgemerkt!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar in 2 uur tijd kan haar toch drogen? Hoe was de luchtvochtigheid daar?
Er werd hier ook beweert dat het geen regen was maar pollen, die oplichten door de flits van de lens.
De stenen zien er IMO ook niet echt nat uit![]()
Als ze daar al overleden was zou ze dus liggen op de grond of rotsen en er zal geen lucht onder haar haren door wapperen om het lekker droog te blazen. Ga maar eens je (lange) haren wassen voor je naar bed gaat en kijk dan hoelang het nat blijft. Het duurt uren, geloof me .De luchtvochtigheid is er erg hoog dus je zult niet snel "opdrogen". En dat zijn geen pollen op de foto maar regen of water dat spettert van een waterval aan de rechterkant.![]()
De horizontale foto heeft geen reflecties van regendruppels of druppels van een waterval. Wel kun je op de grond, vooral rechts vooraan vochtsporen zien. Die zijn op beide foto's ongeveer hetzelfde, niet droger en niet natter. Er zit dus weinig tijd en geen regen tussen beide foto's. De hoek en stand zijn wel anders, dus de fotograf(e) heeft zich wel bewogen tussen beide foto's in.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Slim opgemerkt!!
Maar in 2 uur tijd kan haar toch drogen? Hoe was de luchtvochtigheid daar?
Er werd hier ook beweert dat het geen regen was maar pollen, die oplichten door de flits van de lens.
De stenen zien er IMO ook niet echt nat uit
Als er zo weinig licht is, licht alles op in het licht van de flitser. Het kunnen ook best vallende bladeren of stof of vallende druppels zijn na een windvlaagje. [leuk mijn collage weer terug te zien].
Wat de haarfoto betreft: meest waarschijnlijk is voor mij dat Lisanne per ongeluk de slapende Kris op de foto heeft gezet. Maar andere verklaringen kunnen ook. Als je haar er nog zo uitziet ben je voor mijn gevoel niet dood. Er is een mate van zorg aan besteed, ook al zit het enigszins door elkaar.
Wel ellendig dat ze - zeer waarschijnlijk - allebei nog in leven waren toen de ouders in Panama waren.
Het hele fotogebeuren lijkt me uitgesloten als ze in het gezelschap van criminelen waren.![]()
Dat dit P. zelf met haar atletische lichaam mee moest op de laatste expeditie (om daar de boel te saboteren IMO), is ook opmerkelijk. Stuur dan een getrainde afgevaardigde mee.
Ik sta ook open een hypothese met een cover-up aangestuurd vanuit hogerhand.
hypothese:
De dames zijn een stukje gaan wandelen. Op advies van derden en hebben daarom niet de juiste kleding aan, zijn na de 1e q derden tegengekomen. Tot op heden vermoed ik geen problemen gezien hun vrolijke houding op de foto's. Ik denk dat op de gewiste foto wel derden (deels, misschien en hand of schoen en dat deze daarom gewist is door derden. Vervolgens hebben zij om 16:39 uur de mogelijkheid gezien 112 te bellen. En 20 minuten later weer. Dit verklaart voor mij dat er geen foto's meer zijn gemaakt tussen de ons laatst bekende dagfoto en de eerste 112 melding.
Vervolgens zijn zij vastgehouden en in leven gehouden. Op gezette tijden hebben zij kans gezien om pogingen te doen te bellen. Zoals Ton schreef zijn ze verplaatst (omdat ze kwamen zoeken naar K&L) en ontsnapt in de nacht van 8 april. De foto reeks 's nacht is gemaakt om het pad bij te schijnen tijdens hun ontsnapping. K is IMO niet dood op de foto van de haren, ze loopt/rent voor L. K was 1.67 cm en L 1.84 cm. Wanneer L de foto gemaakt heeft om bij te flitsen, houd zij dit toestel niet op ooghoogte maar op hoogte van haar borst/keel. De verklaring van Domni over hoe de foto te zien/lezen klopt dan IMO ook. Ook de vage foto waarop sommigen een man met een pet zien,klopt misschien toch? Om daarna weer gevangen genomen te worden.
Waarom dan in leven gehouden worden? En wie kunnen dan die derden zijn?
1 drugs gerelateerd, op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Dus regionale gang
2 lokale gang, afrekening gezien
3 andere misdaad, gek tegengekomen, al geloof ik dit zelf niet vanwege het vasthouden en de telefoontijden
4 toch o-handel, in eerste instantie vond ik dit heel ver gezocht. En worden de verhalen hierover afgedaan als onwaar. Alleen hebben een verhalen een kern van waarheid. En waar is Alex gebleven?
Waar ik tot op heden tegenaan liep was, een alibi voor een misdrijf. O-handel is een optie en een hele goede reden voor P om dit zo snel mogelijk de kop in te drukken. Voor sociale/economische/toeristische onrust is dit zeer ongewenst. Het verklaart wel het af en toe vreemde gedrag van P, de trage zoektocht want wat nu als dit waar is. Wat voor ellende komt hieruit voort?
Misschien waren ze wel verdwaald en hebben ze bij een van de paddocks aangeklopt qua tijdslijn kan dit heel goed, wie weet wat daarbinnen aan de gang was. Natuurlijk is daar geen spoor meer van te vinden en niets is te bewijzen.
Het feit dat zij in leven zijn gehouden, de schone haren, de bh's in de tas, de nachtfotoreeks, het uitblijven van andere dagfoto's na de 1 e q, geeft mij de volgende vraag: waarom in leven laten? Zoeken naar een match voor een transplantatie en transport regelen, de meiden dus zo goed en stressloos mogelijk in leven houden? Het eventuele vliegveld van Jack is dan een optie, niemand in de buurt daar. Vervolgens door alle aandacht werd het ze te heet onder de voeten en hebben ze het laten lijken op een knullige verdwaling, niet rekening houdend met sporen op de telefoon en de camera. En net iets te mooi neergelegd broekje, tja want anders vinden ze het niet.
Ook de kalk gevonden op de botten past in deze hypothese. De gevonden rugzak, die heel schoon oogt (net als de haren) met een complete inhoud. En de netjes opgeborgen camera en telefoon, waarom zou je dit met je laatst krachten nog doen?
Ik denk niet dat F hierin een rol gespeeld heeft maar dat een aantal inwoners van B meer weten over deze zaak dan goed voor ze is. Ik denk dat F getipt is, over de vindplaatsen van de resten, het is toch een godswonder dat hij en zijn team betrokken (indirect) zijn geweest bij alle vondsten. Ik denk dat de inwoners daar weten dat een zooitje ongeregeld daar zaken doen die niet pluis zijn. Maar dat het verstandiger is om te zwijgen, F heeft IMO geprobeerd dit voor alle partijen zo op te lossen dat er geen gevaar dreigt naar de inwoners toe. En dat de ouders/media niet in ontwetendheid achterblijven.
Nu is het gebied ook nog afgesloten voor derden en degelijk zoekwerk bij de stuwdam wordt niet op prijs gesteld...
Brand maar los, of af.
[ Bericht 12% gewijzigd door ootjekatootje op 23-01-2015 16:34:42 ]![]()
Dat het haar van kris zo glanst zou het dan zo kunnen zijn dat het behandeld is met kokosnootolie.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:04 schreef gynaika het volgende:
[..]
Het haar ziet er bijzonder mooi uit en daar heb ik eigenlijk weer bepaalde gedachten over.
Ik denk wel dat de foto enige dagen later is gemaakt, dus niet gelijk na haar overlijden op dag 1 of dag 2.
Wordt door de indianen gebruikt..
Ik roep maar wat hoor schot door mij gedachten.![]()
Met zo een hoge luchtvochtigheid is de kans op stof erg klein. Ik blijf erbij dat het waterdruppels zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:47 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De horizontale foto heeft geen reflecties van regendruppels of druppels van een waterval. Wel kun je op de grond, vooral rechts vooraan vochtsporen zien. Die zijn op beide foto's ongeveer hetzelfde, niet droger en niet natter. Er zit dus weinig tijd en geen regen tussen beide foto's. De hoek en stand zijn wel anders, dus de fotograf(e) heeft zich wel bewogen tussen beide foto's in.
Als er zo weinig licht is, licht alles op in het licht van de flitser. Het kunnen ook best vallende bladeren of stof of vallende druppels zijn na een windvlaagje. [leuk mijn collage weer terug te zien].
Wat de haarfoto betreft: meest waarschijnlijk is voor mij dat Lisanne per ongeluk de slapende Kris op de foto heeft gezet. Maar andere verklaringen kunnen ook. Als je haar er nog zo uitziet ben je voor mijn gevoel niet dood. Er is een mate van zorg aan besteed, ook al zit het enigszins door elkaar.
Wel ellendig dat ze - zeer waarschijnlijk - allebei nog in leven waren toen de ouders in Panama waren.
Het hele fotogebeuren lijkt me uitgesloten als ze in het gezelschap van criminelen waren.![]()
zijn dat geen orbs als gevolg van regen?quote:
Orbs (lichtbollen) lijken me overigens goed verklaarbaar in een hoog vochtige omgeving.
[ Bericht 2% gewijzigd door agter op 23-01-2015 15:20:28 ]Make my day!![]()
Is ook weer een mogelijkheid. Mooi om zo met elkaar van gedachten te wisselen. Want dan denk ik aan: “April 1 Fools’ Day” en dan start er geloof ik ook een soort religieuze feestweek elk jaar. Bepaalde rituelen?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:18 schreef vronie het volgende:
[..]
Dat het haar van kris zo glanst zou het dan zo kunnen zijn dat het behandeld is met kokosnootolie.
Wordt door de indianen gebruikt..
Ik roep maar wat hoor schot door mij gedachten.![]()
Lijkt wel zo. Sommige druppels lijken trouwens omhoog te vallen . . . Zit er ook natte sneeuw bij?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:14 schreef agter het volgende:
[..]
zijn dat geen orbs als gevolg van regen?
Orbs (lichtbollen) lijken me overigens goed verklaarbaar in een vochtige omgeving.
Ik zeg ook niet dat het geen regen/water/druppels kan zijn, is zelfs waarschijnlijk van we, maar het is wel vreemd dat de ene foto ze niet laat zien en de andere wel. Vandaar dat windvlaagje. Maar misschien zit er wel substantiële tijd tussen beide foto's.![]()
vergeet niet dat we geen originele foto's hebben. 1 met te weinig pixels en de ander van tv geplukt, Om goed te kunnen kijken zouden we de originele foto's moeten hebben. Zelfde als met de foto met haren. Ik zou graag de hele foto willen zien. Maar ja ik kan zoveel willen.![]()
Mooie samenvatting van mogelijkheden. Moeilijk om erover te spreken, maar ook o-handel is een optie mede door het toch wel bijzondere optreden van P.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat dit P zelf met haar atletische lichaam mee moest op de laatste expeditie (om daar de boel te saboteren IMO), is ook opmerkelijk. Stuur dan een getrainde afgevaardigde mee.
Ik sta ook open een hypothese met een cover-up aangestuurd vanuit hogerhand.
hypothese:
Kris en Lisanne zijn een stukje gaan wandelen. Op advies van derden en hebben daarom niet de juiste kleding aan, zijn na de 1e q derden tegengekomen. Tot op heden vermoed ik geen problemen gezien hun vrolijke houding op de foto's. Ik denk dat op de gewiste foto wel derden (deels, misschien en hand of schoen en dat deze daarom gewist is door derden. Vervolgens hebben zij om 16:39 uur de mogelijkheid gezien 112 te bellen. En 20 minuten later weer. Dit verklaart voor mij dat er geen foto's meer zijn gemaakt tussen de ons laatst bekende dagfoto en de eerste 112 melding.
Vervolgens zijn zij vastgehouden en in leven gehouden. Op gezette tijden hebben zij kans gezien om pogingen te doen te bellen. Zoals Toni schreef zijn ze verplaatst (omdat ze kwamen zoeken naar K&L) en ontsnapt in de nacht van 8 april. De foto reeks 's nacht is gemaakt om het pad bij te schijnen tijdens hun ontsnapping. Kris is IMO niet dood op de foto van de haren, ze loopt/rent voor Lisanne. Kris was 1.67 cm en Lisanne 1.84 cm. Wanneer Lisanne de foto gemaakt heeft om bij te flitsen, houd zij dit toestel niet op ooghoogte maar op hoogte van haar borst/keel. De verklaring van Domnivoor over hoe de foto te zien/lezen klopt dan IMO ook. Ook de vage foto waarop sommigen een man met een pet zien,klopt misschien toch? Om daarna weer gevangen genomen te worden.
Waarom dan in leven gehouden worden? En wie kunnen dan die derden zijn?
1 drugs gerelateerd, op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Dus regionale gang
2 lokale gang, afrekening gezien
3 andere misdaad, gek tegengekomen, al geloof ik dit zelf niet vanwege het vasthouden en de telefoontijden
4 toch o-handel, in eerste instantie vond ik dit heel ver gezocht. En worden de verhalen hierover afgedaan als onwaar. Alleen hebben een verhalen een kern van waarheid. En waar is Alex gebleven?
Waar ik tot op heden tegenaan liep was, een alibi voor een misdrijf. O-handel is een optie en een hele goede reden voor P om dit zo snel mogelijk de kop in te drukken. Voor sociale/economische/toeristische onrust is dit zeer ongewenst. Het verklaart wel het af en toe vreemde gedrag van P, de trage zoektocht want wat nu als dit waar is. Wat voor ellende komt hieruit voort?
Misschien waren ze wel verdwaald en hebben ze bij een van de paddocks aangeklopt qua tijdslijn kan dit heel goed, wie weet wat daarbinnen aan de gang was. Natuurlijk is daar geen spoor meer van te vinden en niets is te bewijzen.
Het feit dat zij in leven zijn gehouden, de schone haren, de bh's in de tas, de nachtfotoreeks, het uitblijven van andere dagfoto's na de 1 e q, geeft mij de volgende vraag: waarom in leven laten? Zoeken naar een match voor een transplantatie en transport regelen, de meiden dus zo goed en stressloos mogelijk in leven houden? Het eventuele vliegveld van Jackie is dan een optie, niemand in de buurt daar. Vervolgens door alle aandacht werd het ze te heet onder de voeten en hebben ze het laten lijken op een knullige verdwaling, niet rekening houdend met sporen op de telefoon en de camera. En net iets te mooi neergelegd broekje, tja want anders vinden ze het niet.
Ook de kalk gevonden op de botten past in deze hypothese. De gevonden rugzak, die heel schoon oogt (net als de haren) met een complete inhoud. En de netjes opgeborgen camera en telefoon, waarom zou je dit met je laatst krachten nog doen?
Ik denk niet dat F hierin een rol gespeeld heeft maar dat een aantal inwoners van Boquete meer weten over deze zaak dan goed voor ze is. Ik denk dat F getipt is, over de vindplaatsen van de resten, het is toch een godswonder dat hij en zijn team betrokken (indirect) zijn geweest bij alle vondsten. Ik denk dat de inwoners daar weten dat een zooitje ongeregeld daar zaken doen die niet pluis zijn. Maar dat het verstandiger is om te zwijgen, F heeft IMO geprobeerd dit voor alle partijen zo op te lossen dat er geen gevaar dreigt naar de inwoners toe. En dat de ouders/media niet in ontwetendheid achterblijven.
Nu is het gebied ook nog afgesloten voor derden en degelijk zoekwerk bij de stuwdam wordt niet op prijs gesteld...
Brand maar los, of af.
Ook het vliegveld van Jackie past daar goed in.
[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 23-01-2015 17:05:00 (geen achternamen) ]![]()
Zojuist van een mortuarium medewerkster vernomen dat haren vastzitten aan je hoofdhuid met kleine spiertjes, deze verslappen compleet na de dood en naar wat ik begreep zorg dit voor zacht en glanzend haar. Rood harigen hebben van nature bijna geen vet haar door het vele koper in het haar. Uit het zacht haar van een overleden persoon blijk vuil en stof zo af te glijden.
Maar waarom in godsnaam hier een foto van maken?![]()
o-handel was voor mijn ook veel te ver gezocht maar het is geen roof/gewone moord imo, waarom anders zoveel moeite doen en de telefoontijden en foto's blijven dan apart. Het is ook geen gewone verdwaling imo wederom de foto's en de telefoongegevens en het broekje. Ik wil er eigenlijk niet eens overna denken maar dit is wel hetgeen wat steeds terugkomt.
Ik blijf ook de houding van diverse dorpelingen apart vinden. Allemaal behulpzaam, meelevend en vriendelijk, maar ook een aantal tegenstrijdige getuigenverklaringen. F die meteen in de hulpmodus schiet, lief of verdacht ik neig nu naar extreem bezorgd ivm o-handelpraktijkverhalen.
De hele discussie hier naar het handelen van bijvoorbeeld F, hij is of te lief of zwaar verdacht. Hij is naar eigen zeggen toch ook de tweede of derde dag zelf bij de paddocks gaan kijken en meldde toen dat ze daar niet waren..![]()
Ik heb jouw reactie over het hoofd gezien, excuses!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 01:31 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Volgens mij gaat juist dat je hier prima lukken.![]()
Sterker nog, het is je al gelukt.
Bedankt voor je positieve woorden!
Even iets anders: Waarom mag hier niet over *handel worden gesproken? Misschien heb ik iets gemist, maar zou zo 1,2,3 niet weten (en 4,5,6 ook niet) waarom dat zo'n big deal is...![]()
Het is nogal aanstootgevend en pijnlijk voor familie en betrokkenen en voor heel Panama, zeker als blijkt dat het helemaal niet zo is. Je kunt er heel veel schade mee aanrichten door maar wat te roepen en te zeggen, ik heb geprobeerd het zo netjes mogelijk en zo diplomatiek mogelijk op te schrijven.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:03 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Ik heb jouw reactie over het hoofd gezien, excuses!
Bedankt voor je positieve woorden!
Even iets anders: Waarom mag hier niet over *handel worden gesproken? Misschien heb ik iets gemist, maar zou zo 1,2,3 niet weten (en 4,5,6 ook niet) waarom dat zo'n big deal is...![]()
Dit verhaal kan ik indd bevestigen, helaas wil dat verder weinig zeggen... Er zijn tientallen redenen te bedenken waarom het haar er nog zo schoon en fris uitziet. Ik sta maar niet meer te lang stil bij deze foto. Net zoals alle andere foto's die bij ons bekenn zijn, ben ik bang dat ook deze weining concrete antwoorden gaat geven.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Zojuist van een mortuarium medewerkster vernomen dat haren vastzitten aan je hoofdhuid met kleine spiertjes, deze verslappen compleet na de dood en naar wat ik begreep zorg dit voor zacht en glanzend haar. Rood harigen hebben van nature bijna geen vet haar door het vele koper in het haar. Uit het zacht haar van een overleden persoon blijk vuil en stof zo af te glijden.![]()
Eens, maar geldt dat niet voor alle misdrijf scenario's? In mijn ogen is het één niet minder schadelijk dan het ander...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is nogal aanstootgevend en pijnlijk voor familie en betrokkenen en voor heel Panama, zeker als blijkt dat het helemaal niet zo is. Je kunt er heel veel schade mee aanrichten door maar wat te roepen en te zeggen, ik heb geprobeerd het zo netjes mogelijk en zo diplomatiek mogelijk op te schrijven.![]()
de o-handel brengt veel meer schade toe aan een gemeenschap/toerisme en voor langere tijd dan een verdwaling of een moord uitgevoerd door een eenling of een duo. Daarom noem ik ook geen namen, behalve die van P en die haal ik zo ook weg.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:25 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Eens, maar geldt dat niet voor alle misdrijf scenario's? In mijn ogen is het één niet minder schadelijk dan het ander...
-edit: Als je weet dat achternamen niet mogen... zet ze er dan gewoon om te beginnen niet neer.-
[ Bericht 6% gewijzigd door Fogel op 23-01-2015 17:04:12 ]![]()
Inderdaad . . .quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:27 schreef ToniB het volgende:
vergeet niet dat we geen originele foto's hebben. 1 met te weinig pixels en de ander van tv geplukt, Om goed te kunnen kijken zouden we de originele foto's moeten hebben. Zelfde als met de foto met haren. Ik zou graag de hele foto willen zien. Maar ja ik kan zoveel willen.![]()
![]()
- - - - als het zo is natuurlijk, want we hebben maar een heel slechte bron. Er valt veel aan te kijken maar weinig aan te zien.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Zojuist van een mortuarium medewerkster vernomen dat haren vastzitten aan je hoofdhuid met kleine spiertjes, deze verslappen compleet na de dood en naar wat ik begreep zorg dit voor zacht en glanzend haar. Rood harigen hebben van nature bijna geen vet haar door het vele koper in het haar. Uit het zacht haar van een overleden persoon blijk vuil en stof zo af te glijden.
feiten en corrigeer me als het anders is:quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:06 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
- - - - als het zo is natuurlijk, want we hebben maar een heel slechte bron. Er valt veel aan te kijken maar weinig aan te zien.
bos haar, waarschijnlijk van Kris
foto van waarschijnlijk Kris op een moment dat ze al 8 dagen vermist is
enige bekende foto in een serie nachtfoto's waarop deels iemand te zien is
geen portretfoto
geen bewuste camerastand
flitslicht gebruikt
foto van zeer dicht bijgenomen
foto is door iemand anders genomen, laatst bekende was Lisanne
foto is genomen met dezelfde camera als de andere foto's
foto is deels afgeschermd door andere foto in 2 vandaag
foto toont aan dat ze na 8 dagen nog niet door het water/ongeluk van elkaar gescheiden waren of dat ze elkaar weer teruggevonden hebben
foto toont aan dat ze na 8 dagen nog/weer samen waren![]()
zouden we niet 1 vandaag kunnen vragen om de foto's en gelijk maar dat hele dossier? Ten slotte is het publieke omroep en het publiek zijn wij.![]()
Doe jij maar.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:32 schreef ToniB het volgende:
zouden we niet 1 vandaag kunnen vragen om de foto's en gelijk maar dat hele dossier? Ten slotte is het publieke omroep en het publiek zijn wij.![]()
Heb ik al gemaild toen der tijd. Antwoord: "foto is bezit van de familie, wij kunnen hier niet op in gaan."quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:32 schreef ToniB het volgende:
zouden we niet 1 vandaag kunnen vragen om de foto's en gelijk maar dat hele dossier? Ten slotte is het publieke omroep en het publiek zijn wij.
Was te verwachten.Make my day!![]()
Dat is echt jammer. Dan hoef ik het ook niet te proberen. De familie aanschrijven gaat mij een stap te ver.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:34 schreef agter het volgende:
[..]
Heb ik al gemaild toen der tijd. Antwoord: "foto is bezit van de familie, wij kunnen hier niet op in gaan."
Was te verwachten.![]()
Ja, vind ik ook.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:37 schreef ToniB het volgende:
[..]
Dat is echt jammer. Dan hoef ik het ook niet te proberen. De familie aanschrijven gaat mij een stap te ver.Make my day!![]()
wat misschien wel mogelijk is om de gps coördinaten te ontvangen van die man in Telemetro. Mijn Spaans is minimaal dus als iemand anders dat wil vragen aan hem dan graag!![]()
ik ben dan ook best benieuwd naar het afgedekte deel van die fotoquote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik het nét een e-mail ontvangen van een "officieel" e-mailadres, met de vraag of ik de "allevragenopeenrij"-website a.u.b. wil verwijderen, omdat dit het lopende onderzoek zou kunnen hinderen... Natuurlijk heb ik dit meteen gedaan.
Ik vraag me af of FOK! ook een soort gelijke e-mail heeft ontvangen, omdat er op de website geen andere informatie te vinden was als hier op het forum...
Dit bewijst maar weer eens dat we van een hoop dingen geen weet hebben én dat er dus weldegelijk meegelezen wordt door bepaalde mensen...![]()
Misschien wordt er niets bijzonders afgedekt. De andere ons bekende nachtfoto is ook in dit beeld gedeeltelijk afgedekt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:05 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik ben dan ook best benieuwd naar het afgedekte deel van die foto![]()
Huh, echt? Dat is bijzonder!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:42 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
Ik het nét een e-mail ontvangen van een "officieel" e-mailadres, met de vraag of ik de "allevragenopeenrij"-website a.u.b. wil verwijderen, omdat dit het lopende onderzoek zou kunnen hinderen... Natuurlijk heb ik dit meteen gedaan.
Ik vraag me af of FOK! ook een soort gelijke e-mail heeft ontvangen, omdat er op de website geen andere informatie te vinden was als hier op het forum...
Dit bewijst maar weer eens dat we van een hoop dingen geen weet hebben én dat er dus weldegelijk meegelezen wordt door bepaalde mensen...![]()
Voor deze vraag kun je het beste mailen naar forum@fok.nl.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:42 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
Ja, is het echt wel afkomstig van een authenieke partij? Waarom zouden die vragen lopende onderzoek hinderenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:18 schreef 11en30 het volgende:
Huh? Zo boeiend waren die vragen toch niet?![]()
![]()
Ahum.. je kunt zo'n foto maken van je eigen haardos. Reden daarvoor zou kunnen zijn, dat er juist niemand anders is, en dat je wilt zien hoe je hoofd er op die plek aan toe is. Het zou verklaren waarom de foto niet scherp is (te dichtbij, niet goed kunnen richten, niet zien dat het beeld onscherp is).quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
feiten en corrigeer me als het anders is:
bos haar, waarschijnlijk van Kris
foto van waarschijnlijk Kris op een moment dat ze al 8 dagen vermist is
enige bekende foto in een serie nachtfoto's waarop deels iemand te zien is
geen portretfoto
geen bewuste camerastand
flitslicht gebruikt
foto van zeer dicht bijgenomen
foto is door iemand anders genomen, laatst bekende was Lisanne
Maar gezien het tijdstip (nacht, donker), gaat een aantal van deze redenen ook op bij het willen zien hoe het hoofd van je vriendin er aan toe is.Dat hoeft niet te zijn om iets buiten beeld te houden. Van alle foto's is in dat TV-screenshot maar een deel zichtbaar. Maar als het wel de bedoeling was, is het subtiel gedaan, met zo'n layout.quote:foto is genomen met dezelfde camera als de andere foto's
foto is deels afgeschermd door andere foto in 2 vandaagDe laatste twee volgens mij dus niet per se, het kan een (diagnostisch) selfie zijn.quote:foto toont aan dat ze na 8 dagen nog niet door het water/ongeluk van elkaar gescheiden waren of dat ze elkaar weer teruggevonden hebben
foto toont aan dat ze na 8 dagen nog/weer samen waren![]()
Inderdaad, dat vind ik ook. Het roept bij mij meteen weer een hoop vragen op...quote:
Ik heb een DM-bericht ontvangen, maar ik kan hier helaas pas over zes dagen gebruik van maken.![]()
Yes, daar is geen twijfel over mogelijk. Jouw tweede vraag heb ik ook geen antwoord op...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:20 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ja, is het echt wel afkomstig van een authenieke partij? Waarom zouden die vragen lopende onderzoek hinderen![]()
![]()
Nou, dan zal ik je niet DM'enquote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:21 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Inderdaad, dat vind ik ook. Het roept bij mij meteen weer een hoop vragen op...
Ik heb een DM-bericht ontvangen, maar ik kan hier helaas pas over zes dagen gebruik van maken.. Maar ik zou, als ik jou was, de beheerder vragen of die een uitzondering wil maken.
Weet je trouwens zeker dat dat "officiële adres" echt is? En mag je er niet bij zeggen welke instantie dat is? Ik vind het best vreemd. Vragen op een rijtje zetten, waarover op twee forums al maanden wordt gepost, zou "een lopend onderzoek hinderen".![]()
Zou je die mail hier willen copy-pasten? Zonder adresgegevens.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:42 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
Dit bewijst maar weer eens dat we van een hoop dingen geen weet hebben én dat er dus weldegelijk meegelezen wordt door bepaalde mensen...Make my day!![]()
Haha, nee, ik heb een bericht per e-mail ontvangen via die 'vragen' website. Die DM staat daar los vanquote:![]()
![]()
Ja, dat kan wel tochquote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:27 schreef agter het volgende:
[..]
Zou je die mail hier willen copy-pasten? Zonder adresgegevens.![]()
![]()
Het kan ook (daarbij) iets anders betekenen, maar dan zet ik eerst mijn achterdochtige modus aan:quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:42 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
Dit bewijst maar weer eens dat we van een hoop dingen geen weet hebben én dat er dus weldegelijk meegelezen wordt door bepaalde mensen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tenzij de website AFK gehacked is moet 'ie echt zijn...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:25 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Nou, dan zal ik je niet DM'en. Maar ik zou, als ik jou was, de beheerder vragen of die een uitzondering wil maken.
Weet je trouwens zeker dat dat "officiële adres" echt is? En mag je er niet bij zeggen welke instantie dat is? Ik vind het best vreemd. Vragen op een rijtje zetten, waarover op twee forums al maanden wordt gepost, zou "een lopend onderzoek hinderen"..
Ik had het ook totaal niet verwacht hoor...
Wat bedoel je precies met "de beheerder vragen of die een uitzondering wil maken."?![]()
Maar het is in veel gevallen niet toegestaan.quote:Geen twijfel mogelijk, terwijl je alleen een email hebt? En hoe hebben ze jouw mailadres gekregen? WordPress benaderd?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:22 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Yes, daar is geen twijfel over mogelijk. Jouw tweede vraag heb ik ook geen antwoord op...![]()
Ja, heel bijzonder.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:38 schreef 11en30 het volgende:
Best goed van ons dat we een onderzoek in gevaar kunnen brengen.
Make my day!![]()
Hoezo, eindigt het adres op die domein-naam? Dat is makkelijk te spoofen. Maar goed, ik snap (meen te snappen althans) dat "officieel" hier niet betekent dat het een overheidsinstantie is.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:36 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Tenzij de website AFK gehacked is moet 'ie echt zijn....
Ik ook niet. Het blijft natuurlijk een verzoek..quote:Ik had het ook totaal niet verwacht hoor...Dat je eerder van DM gebruik kunt maken, als de inhoud belangrijk genoeg is.quote:Wat bedoel je precies met "de beheerder vragen of die een uitzondering wil maken."?![]()
Ik ga er bijna BNW complotten achter verzinnenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:38 schreef 11en30 het volgende:
Best goed van ons dat we een onderzoek in gevaar kunnen brengen.![]()
![]()
Nou alleen nog even uitzoeken welke van de vragen de trigger was/waren om het verzoek te sturen. @w.i.j.b. weet je zeker dat het om de vragen ging en bijvoorbeeld niet om de naam van je site?quote:![]()
Zodra ik kan PM'en en DM'en, wil ik best een copy van de e-mail sturen naar de users die daar interesse in hebben.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:36 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Maar het is in veel gevallen niet toegestaan.
[..]
Geen twijfel mogelijk, terwijl je alleen een email hebt? En hoe hebben ze jouw mailadres gekregen? WordPress benaderd?
Of dit forum (of wat dan ook) het onderzoek in gevaar zal brengen, betwijfel ik.
Ze hebben mij inderdaad via mijn wordpress profiel benaderr.![]()
Oh een dm. Dat kan dus van iedereen zijn he en nee, het is niet de bedoeling dat je hier een dm publiceert.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:22 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Yes, daar is geen twijfel over mogelijk. Jouw tweede vraag heb ik ook geen antwoord op...![]()
Ik vind dat de moderators ons voortaan met "u" aan moeten spreken, nu we hoog op de invloedladder staan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:43 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ik ga er bijna BNW complotten achter verzinnen![]()
![]()
Nee, dat is niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:27 schreef agter het volgende:
[..]
Zou je die mail hier willen copy-pasten? Zonder adresgegevens.![]()
Haha, het loopt hier even allemaal langs elkaar heen. De DM staat los van de e-mail.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh een dm. Dat kan dus van iedereen zijn he en nee, het is niet de bedoeling dat je hier een dm publiceert.![]()
![]()
Zet mij maar op de lijst voor een dm.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:45 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Zodra ik kan PM'en en DM'en, wil ik best een copy van de e-mail sturen naar de users die daar interesse in hebben.![]()
Heb je nog een andere account hier waar je al wel mee kan dm'en?![]()
Je kunt elkaar pm's en dm's sturen zoveel als je wilt maar die mogen niet hier op het topic gezet worden.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:48 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Haha, het loopt hier even allemaal langs elkaar heen. De DM staat los van de e-mail.![]()
Een DM niet oké, maar e-mail toch wel gewoon?quote:Wat.ik.je.brom had een e-mailverzoek ontvangen via WordPress. Dat mag toch gewoon zonder afhander of privacy-gevoelige informatie gepost worden als het betrekking heeft op dit topic?
En los (of vast daar aan) daarvan een PM die hij niet kan openen (vast een FOK! user die nog wat extra vragen wilde communiceren zodat het onderzoek extra in gevaar komt)
![]()
Dat begrijp ik, alleen kan ik daar nog geen gebruik van maken. Vandaar dat ik dat even wilde laten weten.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je kunt elkaar pm's en dm's sturen zoveel als je wilt maar die mogen niet hier op het topic gezet worden.![]()
![]()
Geen d-en pm. Persoonlijk bericht, dus niet op het topic zetten. Kan een ban opleveren, dus gewoon niet doen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:50 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Een DM niet oké, maar e-mail toch wel gewoon?Wat.ik.je.brom een e-mailverzoek ontvangen via WordPress. En los of vast daarvan een PM die hij niet kan openen (vast iemand die nog wat extra vragen wilden communiceren zodat het onderzoek extra in gevaar komt
)
![]()
Hij wil de dm niet hier plaatsen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je kunt elkaar pm's en dm's sturen zoveel als je wilt maar die mogen niet hier op het topic gezet worden.
Hij begon alleen over de dm om algemeen aan te geven aan degene die hem een dm heeft gestuurd, dat hij deze nog niet kan lezen.![]()
Jij snapt 'm! Hahaquote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:50 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Een DM niet oké, maar e-mail toch wel gewoon?Wat.ik.je.brom had een e-mailverzoek ontvangen via WordPress. Dat mag toch gewoon zonder afhander of privacy-gevoelige informatie gepost worden als het betrekking heeft op dit topic?
En los (of vast daar aan) daarvan een PM die hij niet kan openen (vast een FOK! user die nog wat extra vragen wilde communiceren zodat het onderzoek extra in gevaar komt)
![]()
Binnenkort kan hetquote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:51 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, alleen kan ik daar nog geen gebruik van maken. Vandaar dat ik dat even wilde laten weten.![]()
![]()
Maar het gaat hierbij om een e-mail en niet een PM, dat punt is nu duidelijk.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen d-en pm. Persoonlijk bericht, dus niet op het topic zetten. Kan een ban opleveren, dus gewoon niet doen.![]()
Ja graagquote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:45 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Zodra ik kan PM'en en DM'en, wil ik best een copy van de e-mail sturen naar de users die daar interesse in hebben.![]()
Er zit dus minstens één vraag bij waar nu onderzoek naar wordt gedaan.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Dit. Samenvatting.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:54 schreef Physsic het volgende:
Mensen vroegen of hij de e-mail kon posten die hij op zijn privé e-mailadres heeft gekregen.![]()
Maar welke?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:54 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er zit dus minstens één vraag bij waar nu onderzoek naar wordt gedaan.![]()
![]()
Het is zeker denkbaar, op meerdere manieren. Partijen ter plekke (in dit geval in Panama) kunnen kopschuw of geïrriteerd worden, wat uitstraalt naar "de Nederlanders", en als er een misdrijf gepleegd is, al is het maar nalatigheid, kunnen betrokkenen zich gaan indekken tegen verwijten waar ze eerst niet aan gedacht hadden.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:38 schreef 11en30 het volgende:
Best goed van ons dat we een onderzoek in gevaar kunnen brengen.Mwah.. ik deed het ook al, lichtelijk ironisch, in een spoiler. Maar toen ik vernam dat wat er met "officieel" bedoeld wordt, kreeg ik een heel ander idee: de afzender vindt het gewoon vervelend, al die bemoeierij, en zegt daarom dat er een onderzoek in gevaar gebracht wordt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:43 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ik ga er bijna BNW complotten achter verzinnen
Niet beseffende, dat er daardoor juist een stroom speculaties gaat komen. Niet heel doordacht dus. Als ik er echt het fijne van zou willen weten (quod non),SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuke vraag: ben je misschien een kloon?quote:Op
[quote][b]Op vrijdag 23 januari 2015 19:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zet mij maar op de lijst voor een dm.![]()
Heb je nog een andere account hier waar je al wel mee kan dm'en?![]()
Ik wil graag een DM/PM met die mail!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:45 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Zodra ik kan PM'en en DM'en, wil ik best een copy van de e-mail sturen naar de users die daar interesse in hebben.
Of dit forum (of wat dan ook) het onderzoek in gevaar zal brengen, betwijfel ik.
Ze hebben mij inderdaad via mijn wordpress profiel benaderr.
Make my day!![]()
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:57 schreef JustinCase het volgende:
Ik ga er bijna BNW complotten achter verzinnen Mwah.. ik deed het ook al, lichtelijk ironisch, in een spoiler. Maar toen ik vernam dat wat er met "officieel" bedoeld wordt, kreeg ik een heel ander idee: de afzender vindt het gewoon vervelend, al die bemoeierij, en zegt daarom dat er een onderzoek in gevaar gebracht wordt.Niet beseffende, dat er daardoor juist een stroom speculaties gaat komen. Niet heel doordacht dus. Als ik er echt het fijne van zou willen weten (quod non),Ben echt benieuwd wie de vraag der vragen heeft gesteld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En hoezo loopt er een onderzoek?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:56 schreef Physsic het volgende:
Nu is de vraag, hoezo waren ze zo snel op de hoogte van Wordpress..![]()
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:57 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Het is zeker denkbaar, op meerdere manieren. Partijen ter plekke (in dit geval in Panama) kunnen kopschuw of geïrriteerd worden, wat uitstraalt naar "de Nederlanders", en als er een misdrijf gepleegd is, al is het maar nalatigheid, kunnen betrokkenen zich gaan indekken tegen verwijten waar ze eerst niet aan gedacht hadden.
[..]
Mwah.. ik deed het ook al, lichtelijk ironisch, in een spoiler. Maar toen ik vernam dat wat er met "officieel" bedoeld wordt, kreeg ik een heel ander idee: de afzender vindt het gewoon vervelend, al die bemoeierij, en zegt daarom dat er een onderzoek in gevaar gebracht wordt.
Niet beseffende, dat er daardoor juist een stroom speculaties gaat komen. Niet heel doordacht dus. Als ik er echt het fijne van zou willen weten (quod non),Haha, nope... Dit is mijn enige accountSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inderdaad, dit denk ik ook.
[..]
Leuke vraag: ben je misschien een kloon?.
![]()
Zou iemand van AFK dan toch op dit forum meelezen..?
Of heeft een Fokker zelf naar AFK getipt, omdat hij de WordPresspagina belachelijk vond?![]()
Maar waarom is dit topic dan nog niet gesloten?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:57 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Maar toen ik vernam dat wat er met "officieel" bedoeld wordt, kreeg ik een heel ander idee: de afzender vindt het gewoon vervelend, al die bemoeierij, en zegt daarom dat er een onderzoek in gevaar gebracht wordt.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Beide opties zijn heel goed mogelijk! Hoe dan ook, het is nooit mijn intentie geweest om aandacht te trekken (op wat voor manier dan ook). Ik wou het gewoon -zeker voor mezelf- een beetje overzichtelijker maken.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:03 schreef Physsic het volgende:
Zou iemand van AFK dan toch op dit forum meelezen..?
Of heeft een Fokker zelf naar AFK getipt, omdat hij de WordPresspagina belachelijk vond?![]()
Omdat ze daar geen recht toe hebben?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:05 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Maar waarom is dit topic dan nog niet gesloten?![]()
Die moet gesponsord worden.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:59 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]Ben echt benieuwd wie de vraag der vragen heeft gesteld.
![]()
![]()
wat.ik.je.brom, had je vragen op pagina 7 van dit topic gekopieerd?
Als we die nu eens 1 voor 1 bekijken
Tja, ze hebben mij ook niet gedwongen hoor... Het is me vriendelijk verzochtquote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:05 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Maar waarom is dit topic dan nog niet gesloten?.
De één doet er wat mee, de ander niet... denk ik.![]()
Omdat iedereen zo'n verzoek naast zich neer kan leggen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:05 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Maar waarom is dit topic dan nog niet gesloten?![]()
Zijn er eigenlijk mensen van buiten deze groep die contact met jou gezocht hebben over je komende reis?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:05 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Maar waarom is dit topic dan nog niet gesloten?Make my day!![]()
Ja, zowel "jouw" vragen als die van jackie12.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:08 schreef Domnivoor het volgende:
wat.ik.je.brom, had je vragen op pagina 7 van dit topic gekopieerd?
Als we die nu eens 1 voor 1 bekijken
Forum Opties Forumhop: Hop naar: