abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147208912
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 00:07 schreef Za het volgende:

[..]

Ja zeg, je zou precies hetzelfde maar dan met veel meer stelligheid kunnen zeggen over de door jou geopperde mogelijkheid dat Kris en Lisanne 2 keer de Pianista liepen, terwijl dit voor jou inmiddels een feit lijkt te zijn, ondanks dat je hiermee achteraf dingen naar je hand zet en feiten negeert.

Geef gewoon antwoord op een vraag ipv de schoolmeester uit te hangen.

Welcome back btw :)
Die eerste stukje Pianista-hypothese kwam in augustus op, heb er verder niet meer ingedoken, andere dingen te doen.

De beschrijving van de kleding die Lisanne en Kris hadden, maar niet aan op 1 april, klopt. Of die getuigen hebben 2 heel andere gringas gezien (wie dan?) of ze waren het wel, op vooronderzoek uit, Lisanne gefrustreerd (wat op Panamezen als "ziekjes" kan overkomen).

Ik heb het nergens een feit genoemd en zal dat ook niet doen totdat er aanleiding toe is het wel aan te nemen. Wat schreef Lisanne in haar dagboek?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147208936
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 23:33 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Top post, met interesse gelezen :)
Dank je. O+

Stacey, jij ook gracias.

quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 00:23 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Welkom terug. Blij dat mn sparringspartner weer terug is. :)
Insgelijks.

quote:
Ik heb het niet over de regelmatigheid van tijden en dergelijke.
Ben gewoon benieuwd of je met een mobiele telefoon achteraf net kunt doen alsof je in het verleden op een bepaald moment geprobeerd hebt om te bellen.

In een gebied waar bereik is werkt dit natuurlijk niet want al hang je snel op, er is natuurlijk wel netwerkbereik geweest.

Maar wat als je deze zogenaamde oproepen doet in een gebied zonder bereik?

Natuurlijk weten we niet wat de staat van de toestellen was toen deze gevonden werden.
Ook weten we heel veel verdere info niet over welke informatie er nog meer op de telefoons staat.

Maar vergeet iedereen voor het gemak even dat het om de telefoons van Kris en Lisanne gaat.
Is het mogelijk om in een mobiele telefoon tijden te zetten door met de datums te sjoemelen?

Perico liet in zijn schema denk ik zien dat dit kan.
Is dit ook zo of is dit door bv het NFI heel makkelijk te ontdekken?
(algemene vraag voor iedereen)
Je bedoelt dat een doortrapte rijke psychopate crimineel midden in de focking jungle van Panama naast excellent bergenkenner, fotograaf en rijstboer, ook nog eens een technisch hoogwaardig expert op het gebied van foto's (had Perico die vraag ook gesteld op WS) én telefoons is? Die dingen weet die NFI-sukkels over het hoofd zouden zien?

Deze wondercrimineel weet iedereen om het tuintje dat ironisch La Amistad heet te leiden, zoveel is zeker.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147209091
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 20:18 schreef El_Matador het volgende:

Over land wel
quote:
19s.gif Op maandag 1 december 2014 18:12 schreef El_Matador het volgende:

De enige route loopt dus precies door het Parque La Amistad.

Onzin.
  dinsdag 2 december 2014 @ 04:07:29 #204
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147209123
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 december 2014 03:33 schreef El_Matador het volgende:
Je bedoelt dat een doortrapte rijke psychopate crimineel midden in de focking jungle van Panama naast excellent bergenkenner, fotograaf en rijstboer, ook nog eens een technisch hoogwaardig expert op het gebied van foto's (had Perico die vraag ook gesteld op WS) én telefoons is? Die dingen weet die NFI-sukkels over het hoofd zouden zien?
Ik zette enkel pertinent vraagtekens bij het ontbreken van thumbnail metadata. Alleen vond een user op WS het blijkbaar bon ton, als ik zelf mee zou helpen aan het acuut ondergraven van die constatering.

Dat weigerde ik, hetgeen mij nagedragen werd. De hele zaak is er één van waarschijnlijkheden wegen. Natuurlijk kun je overal verdwalen. Mensen verdrinken in hun eigen bad. Alles kan.

Maar als iets theoretisch kan, betekent het nog niet dat het ook gebeurd is. Over de rol van het NFI tast iedereen in het duister. Is het hun taak slechts alles grondig te beschrijven en uit te draaien, of acht je ze zo superieur slim qua gadgets, dat ze iedere gemanipuleerde manipulatie direct ontmaskeren en een elite eenheid zijn.

Ik wijs enkel op dingen. Dat img_508 door het opnemen van honderdsten van seconden onderdeel was van een photo burst, dat soort zaken. Ik heb de 200 invoervelden van de 10 foto's in een Excel bestand gegoten, waardoor je subtiele verschillen makkelijker kunt vergelijken.
Sommige velden komen in slechts 1 foto voor, anderen neem je voor kennisgeving aan, zoals het verschil in Single Point autofocus, Multipoint autofocus of Face Detect Autofocus.

Ik geloof alleen niet in de toevalligheid dat enkel de thumbnail getallen ontbreken, als enige van de 200+ invoervelden (het gaat dus niet om de fysieke thumbnails zelf), omdat de persoon die clandestien de foto's van de geheugenkaart kopieerde ging goochelen <insert schimmig blabla WS verhaal>. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 02-12-2014 04:12:55 ]
pi_147210745
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 02:08 schreef jackie12 het volgende:
Wie zou dan de "hoofdverdachte" zijn in een goedkope B-thriller?
Eens! Dat blijf ik ook merkwaardig vinden.

Maar ook de vindplaats van de botten, hoe hebben die zich zo weten te verspreiden zonder "hulp" van buitenaf (en daarmee bedoel ik geen dieren)
pi_147213065
Hoe groot is het gebied waar de Boquete tree trek zich bevindt?

https://www.google.nl/map(...)0:0x38543f6765301176
pi_147213480
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 01:02 schreef Grijzemassa het volgende:
Hopelijk zijn ze met de telefoon en camera gegevens van K en L zorgvuldiger omgegaan dan in de zaak van de vermoorde studente Aira Guerra

http://www.prensa.com/uho(...)i-fiscalia/188796?en

http://www.prensa.com/imp(...)o-caso-guerra/220812

https://translate.google.(...)%2F220812&edit-text=
lees ik het goed dat er in deze zaak (in de Google translate vertaling, zie laatste zin) 2 van moord verdachte voortvluchtigen/betrokkenen nog steeds op vrije voeten zijn?
pi_147213642
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:40 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

lees ik het goed dat er in deze zaak (in de Google translate vertaling, zie laatste zin) 2 van moord verdachte voortvluchtigen/betrokkenen nog steeds op vrije voeten zijn?
Op 30 november 2013 waren er idd nog 2 (of 3?) verdachten voortvluchtig
http://translate.google.n(...)-guerra/&prev=search
pi_147213696

[ Bericht 100% gewijzigd door Grijzemassa op 02-12-2014 11:51:11 ]
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:45:48 #210
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_147214920
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 23:26 schreef El_Matador het volgende:

Coriat op gelijke hoogte stellen met de pittige rechterpink van het fascistenkliekje rond dictator Daniel N., je moet maar durven. Ik gun je je 'hypothese'.

Ik denk dat je Manuel N. bedoelt. Misschien was je even in de war met een schurk van een andere politieke richting, de "sandinist" Daniel Ortega.

Als je zeer negatieve kwalificaties van Pittí alleen berusten op het feit dat zij onder Noriega heeft gewerkt, dan denk ik dat je niet zo sterk staat. Dan zouden we ook een negatief oordeel moeten hebben over Angela Merkel, die als jonge vrouw in de DDR allerlei functies in het communistische partijapparaat bekleedde. Dan hadden mensen als Paul Rosenmöller en Jan Marijnissen nooit kamerlid mogen worden, omdat zij in de jaren '70 en '80 de massamoordenaars Stalin en Mao verheerlijkten. Dan had de Zuid-Afrikaanse jurist Goldstone nooit VN-rapporteur mogen worden, omdat hij rechter was geweest onder het apartheidsregime.
Ik vind het dus een beetje een gelegenheidsargument. Na het omverwerpen van een dictatuur blijft het ambtenarenapparaat doorgaans grotendeels intact. Dat is zo gegaan in Spanje na de dood van Franco, dat is zo gegaan in de Sovjet-Unie na de val van het communisme, en dat is, neem ik aan, ook zo gegaan in Panama na de afzetting van Noriega in 1989.

Aanvulling: Ik herinner me nu dat het niet zozeer over Pittí ging maar over haar baas Ana Belfon. De redenering blijft hetzelfde. Junta's verdwijnen, ambtenaren blijven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gorraay op 02-12-2014 13:11:18 ]
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:58:27 #211
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147215251
los van dat alles vind ik dat pitti nalatig is geweest in deze zaak. Ik denk dat ze beter kan en beter weet. Maar op welk niveau die oorzaak zit, geen idee. Ik dacht ze heeft een lekkere fles wijn of twee gekregen, maar kan natuurlijk ook nalatigheid zijn die van boven is opgelegd.
pi_147215395
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 01:44 schreef jackie12 het volgende:

[..]

De handelingen die gedaan zijn kun je inderdaad ook doen zonder dat je de pincode hebt.
Er is naar noodnummers gebeld en met de IPhone is er op 2 april 8.14 uur (waarschijnlijk per ongeluk) een screenshot gemaakt.
Hm.. de getoonde truc vereist enige oefening, las ik ergens. Met bepaalde knoppen. Zou je op die manier per ongeluk een screenshot kunnen maken? Bij mijn telefoon (Samsung) gaat een screenshot met 2 knoppen tegelijk.
Dan moet die truc-uithaler wel voor hij begon de datum op 2 april gezet hebben. Toen hij nog geen toegang had (zie onder) Anders is het juist een aanwijzing dat die datum klopt. En het pleit tegen een zo goed onderlegde dwaalspoormaker. Niet dat hij een screenshot maakt, maar wel dat hij die niet verwijderd heeft.
quote:
Dit kan dus idd met een vergrendeld scherm zonder dat je de pincode hoeft te weten.

Maar wil je een telefoon in zonder dat je de pincode weet dan is dat ook heel eenvoudig.
Een van de vele filmpje op Youtube hoe je een telefoon zonder pincode in kunt:
(moet je wel eerst een noodoproep maken :) )

Ondanks dat het zo eenvoudig is, heeft het maanden geduurd voor iemand op dit forum op het idee kwam. Nou heeft iemand met twee moorden op zijn geweten een andere motivatie, maar hij mist weer de zee van tijd, en in zijn achterhoofd spoken die twee lijken, met bewijzen in zijn richting. Dat laatste staat niet vast, maar als die er niet waren heeft hij geen reden om dwaalsporen te maken. Met alle risico's die dat met zich meebrengt: als hij sporen van manipulatie achterlaat, kan dat de speurders juist sneller bij zijn voordeur brengen. En hij moet zorgen dat de telefoons geen andere aanwijzingen bevatten voor een confrontatie met derden. Is hij van beide niet zeker, dan is het veel slimmer om die dingen te laten verdwijnen. Hetzelfde geldt voor manipulatie van de fotobestanden: als dat niet 100% perfect gebeurt, is het middel erger dan de kwaal.
quote:
Lang verhaal kort te maken: Ik denk dat er gekloot is met de telefoons (en de fotocamera)
Hoe kom je van "kan" naar "ik denk dat het zo gegaan is"? De logische stappen bedoel ik,
Dat jij moord aannemelijk acht, weet ik allang. De manipulatie is daar niet voor nodig, jij dacht het al voordat die dingen gevonden waren. De trucs (of andere*) veronderstellen is wel nodig, om na het vinden en uitlezen, de gegevens in een moord-scenario passend te krijgen.

Datum verkeerd instellen, zoals jij voorstelde, en daarna bellen, geeft - op mijn Samsung - inderdaad een entry in het log alsof het op die fake-tijd gebeurd is. Tenminste, zoals op het scherm weergegeven. Het kan wel zijn, dat die entry bij onderzoek op meer fysiek niveau, bovenop de 'stapel' blijkt te liggen. Zoals een krant van vorig jaar, die jij in de papierbak gooit. Maar dat onderzoek moet dan wel gedaan worden. En de Samsung moet dan geopend zijn zonder medewerking van de eigenaar. Zonder vrijwillige medewerking althans. Want dwingen met grof geweld kan natuurlijk ook. Moet alleen wel gedaan zijn vóór het moorden.

O ja, nog even over smokkelen door de jungle: er is tegengeworpen, dat zoiets voor de narcotraficantes helemaal niet aantrekkelijk is. Die paar kilo's, al dat gelazer enzo. Daar lijkt geen speld tussen te krijgen: ze kunnen nooit hun tonnage halen op die manier, en er gaan mules verongelukken, gewond raken en ander onheil, de bestrijders gaan erboven vliegen met warmtecamera's enz. als ze het grootschalig doen.
Maar ondanks soortgelijke bezwaren heb je al decennia lang bolletjes-slikkers. Met één rugzak door de jungle, vervoer je denk ik minstens zoveel als twintig bolletjes-slikkers. Gepakte slikkers vertellen wel eens hoeveel geld ze krijgen voor 1 vlucht. Ik meen dat het per keer om duizenden euro's ging. Tienduizend gulden , zit ook vaag in mijn geheugen. En daar wordt een (fiks) percentage van gepakt, dat weten de opdrachtgevers ook. Die schijnen zelfs te tippen, 1 of 2 als er 10 in het vliegtuig zitten. Allemaal verlies. En toch gaan ze door. Hoe dat zit, weet ik niet. Misschien zijn dat de losers onder de smokkelaars. Lui die de connecties en andere vereisten missen om het per container te doen. Maar hoe dan ook, het gebeurt. Dus alleen de veel kleinere hoeveelheid is geen reden om te denken dat het niet gebeurt.
pi_147216353
@JustinCase
"O ja, nog even over smokkelen door de jungle: er is tegengeworpen, dat zoiets voor de narcotraficantes helemaal niet aantrekkelijk is. Die paar kilo's, al dat gelazer enzo. Daar lijkt geen speld tussen te krijgen: ze kunnen nooit hun tonnage halen op die manier, en er gaan mules verongelukken, gewond raken en ander onheil, de bestrijders gaan erboven vliegen met warmtecamera's enz. als ze het grootschalig doen."

In de Darien jungle is drugs trafficking al heel lang een lucratieve bezigheid.
Wat betreft die mules die ongelukken krijgen in de jungle, daar hebben ze al lang wat op bedacht.
Ze gebruiken vaak locals als mule of gids. Die hebben geen keus, ze worden gedwongen.

Warmtecamera's boven de jungle, hoe onderscheid je mensen van dieren want anders heb je het heel erg druk met opvolgen van gesignaleerde bewegingen. Was het dichte bladerdak ook niet een probleem daarbij?

[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 02-12-2014 13:40:56 ]
pi_147217861
quote:
.
Dan moet die truc-uithaler wel voor hij begon de datum op 2 april gezet hebben. Toen hij nog geen toegang had (zie onder) Anders is het juist een aanwijzing dat die datum klopt. En het pleit tegen een zo goed onderlegde dwaalspoormaker. Niet dat hij een screenshot maakt, maar wel dat hij die niet verwijderd heeft.
Ik denk dat het screenshot ook per ongeluk gemaakt is op dat moment.
Alhoewel je vandaag natuurlijk ook door de datum naar achteren te zetten op 2 april een screenshot kan maken.

quote:
Ondanks dat het zo eenvoudig is, heeft het maanden geduurd voor iemand op dit forum op het idee kwam.
Beter laat dan nooit met Za die een perfecte voorzet gaf.

quote:
Hoe kom je van "kan" naar "ik denk dat het zo gegaan is"? De logische stappen bedoel ik,
Dat jij moord aannemelijk acht, weet ik allang. De manipulatie is daar niet voor nodig, jij dacht het al voordat die dingen gevonden waren. De trucs (of andere*) veronderstellen is wel nodig, om na het vinden en uitlezen, de gegevens in een moord-scenario passend te krijgen.

Datum verkeerd instellen, zoals jij voorstelde, en daarna bellen, geeft - op mijn Samsung - inderdaad een entry in het log alsof het op die fake-tijd gebeurd is. Tenminste, zoals op het scherm weergegeven. Het kan wel zijn, dat die entry bij onderzoek op meer fysiek niveau, bovenop de 'stapel' blijkt te liggen. Zoals een krant van vorig jaar, die jij in de papierbak gooit. Maar dat onderzoek moet dan wel gedaan worden. En de Samsung moet dan geopend zijn zonder medewerking van de eigenaar. Zonder vrijwillige medewerking althans. Want dwingen met grof geweld kan natuurlijk ook. Moet alleen wel gedaan zijn vóór het moorden.
Ik weet niet precies hoe het is gegaan. Wat me gelijk opviel toen de telefoongegevens bekend werden gemaakt is dat je alles, nogmaals, ook kunt doen met een vergrendeld scherm.

Juist het ontbreken van sms-jes berichten appjes geloof ik niet dat ze dat niet gedaan zouden hebben in minimaal 11 dagen (plus een hoop andere dingen niet)

Daar zoek ik een verklaring voor.
En of dat is gebeurd door in de telefoon in te breken of niet daar ben ik over aan het puzzelen.

De vraag die bij mij bovenaan staat is 2 april 13.56 uur. Contact met een zendmast.

Stel en ik zeg stel, er is 3 kwartier nadat je de mirador hebt gepasseerd vanaf daar in het hele gebied geen bereik meer.

En stel dat dat een keihard vast gegeven is.
Dan is dat een ijzersterke aanwijzing dat Lisanne haar telefoon niet in dat gebied was.

[ Bericht 1% gewijzigd door jackie12 op 02-12-2014 17:26:16 ]
pi_147227749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk dat het screenshot ook per ongeluk gemaakt is op dat moment.
Alhoewel je vandaag natuurlijk ook door de datum naar achteren te zetten op 2 april een screenshot kan maken.

[..]

Beter laat dan nooit met Za die een perfecte voorzet gaf.
Ja, wij zijn natuurlijk geen Panamezen.
quote:
[..]

Ik weet niet precies hoe het is gegaan. Wat me gelijk opviel toen de telefoongegevens bekend werden gemaakt is dat je alles, nogmaals, ook kunt doen met een vergrendeld scherm.
Toch is er ingelogd.
quote:
Juist het ontbreken van sms-jes berichten appjes geloof ik niet dat ze dat niet gedaan zouden hebben in minimaal 11 dagen (plus een hoop andere dingen niet)
Het ontbreken, zeg je. Maar is dat een feit? Het forensisch rapport, dat openbare althans, gaat over gepleegde telefoontjes, en nog wat technische handelingen en feitjes (inlog, aan/uit, accu). Er komt geen app-gebruik in voor, ook niet van de camera. Terwijl er wel een foto bekend is, die waarschijnlijk met een iPhone gemaakt is (de foto waar Kris poseert op de Mirador). Met de Canon lijkt die in elk geval niet gemaakt. Als jij die niet gezien had, zou je dan net zo vaak posten over het ontbreken van foto's op de telefoons?
quote:
Daar zoek ik een verklaring voor.
En of dat is gebeurd door in de telefoon in te breken of niet daar ben ik over aan het puzzelen.

De vraag die bij mij bovenaan staat is 2 april 13.56 uur. Contact met een zendmast.

Stel en ik zeg stel, er is 3 kwartier nadat je de mirador hebt gepasseerd vanaf daar in het hele gebied geen bereik meer.

Dan is dat een ijzersterke aanwijzing dat Lisanne haar telefoon niet in dat gebied was.
Ja stel. Maar vanwaar die aandrang om daarop vooruit te lopen? En met welk feit als aanleiding? Een dekkingskaart? Dekkingskaarten zijn er om te zien waar je kunt bellen, en dat met een redelijke betrouwbaarheid. Niet om aan te geven waar je wel eens een keertje contact kunt hebben met een zendmast. Ik zou dat zendmast-contact trouwens gewist hebben, of niet eens laten ontstaan, als ik zo'n wandelende truukendoos was, die uit zijn mouw schudt waar ze in Nederland met man en macht een half jaar over doen. Die heeft vast ook wel zo'n dekkingskaart. En of hij nou contact met de zendmast heeft of niet, die kaaskoppen geloven dat nooit, als het op de kaart geen dekking heeft.
  dinsdag 2 december 2014 @ 22:41:17 #216
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147234425
De vindplaatsen liggen aan de rand van het maximale bereik van een zendmast aan de Caribische kust. De telefoons zijn daar dus gevonden. Ze kunnen daar ook geweest zijn toen ze gebruikt werden. Dat zou meteen verklaren waarom er even een signaal was dat meteen weer wegviel.

(kaartje van StaceySinger)
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_147234775
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 22:41 schreef Domnivoor het volgende:
De vindplaatsen liggen aan de rand van het maximale bereik van een zendmast aan de Caribische kust. De telefoons zijn daar dus gevonden. Ze kunnen daar ook geweest zijn toen ze gebruikt werden. Dat zou meteen verklaren waarom er even een signaal was dat meteen weer wegviel.
[ afbeelding ]
(kaartje van StaceySinger)
Het einde van het rode streepje is tot waar het bereik ongeveer reikt?
Dan hebben ze een aardig stukje gelopen op 2 april tot 13.56 uur

Is de zendmast op Baru niet dichterbij?
En waar baseer je op dat het signaal meteen weer wegviel?

Verder: Als er idd op 2 april contact is geweest met de zendmast aan de kust dan zou je verwachten dat ze in de dagen daarna wel vaker "bereik"hadden omdat ze, als je gelooft in verdwalen, steeds verder richting die zendmast zijn gaan lopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door jackie12 op 03-12-2014 00:12:02 ]
pi_147235936
Andere vraag voor de technische mensen:

Werkt het ook andersom?
Er is dus contact gemaakt op 2 april 13.56 uur met een zendmast (bekend welke?)
Hier zijn ze achter gekomen nadat ze de telefoons vonden.

Konden ze in de maanden daarvoor, daar zonder de telefoons niet al achter komen dat er contact was geweest door eenvoudig hun telefoonnummers te checken of heb je daar echt de telefoons voor nodig?
pi_147236211
quote:
Het ontbreken, zeg je. Maar is dat een feit? Het forensisch rapport, dat openbare althans, gaat over gepleegde telefoontjes, en nog wat technische handelingen en feitjes (inlog, aan/uit, accu). Er komt geen app-gebruik in voor, ook niet van de camera. Terwijl er wel een foto bekend is, die waarschijnlijk met een iPhone gemaakt is (de foto waar Kris poseert op de Mirador). Met de Canon lijkt die in elk geval niet gemaakt. Als jij die niet gezien had, zou je dan net zo vaak posten over het ontbreken van foto's op de telefoons?
Ja het is een feit dat er niet gebeld/ge-smst/ge-appt is en dat er geen bericht achter is gelaten.
Tenzij je denkt dat het regenwater heel selectief die dingen wel gewist heeft maar de rest van de bel gegevens niet

quote:
Ik zou dat zendmast-contact trouwens gewist hebben
Zie mijn vorige vraag
Ik denk dat je contact met een zendmast niet kunt wissen en dat er dus idd op 2 april contact is geweest met een zendmast.
(ik bedoel dat je het wel in je telefoon kunt wissen maar dat het toch bij de provider of zendmast ofzo geregistreerd is)

[ Bericht 5% gewijzigd door jackie12 op 03-12-2014 00:37:30 ]
pi_147238140
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 00:30 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ja het is een feit dat er niet gebeld/ge-smst/ge-appt is en dat er geen bericht achter is gelaten.
Tenzij je denkt dat het regenwater heel selectief die dingen wel gewist heeft maar de rest van de bel gegevens niet
Spreek eens bel-gegevens (call log) uit, met een seconde of twee tussen "bel" en "gegevens" 8)7

Herhaalde vraag, voor het geval bovenstaande lukt: Het ontbreken, zeg je. Maar is dat een feit?

quote:
[..]

Zie mijn vorige vraag
Ik denk dat je contact met een zendmast niet kunt wissen en dat er dus idd op 2 april contact is geweest met een zendmast.
(ik bedoel dat je het wel in je telefoon kunt wissen maar dat het toch bij de provider of zendmast ofzo geregistreerd is)
De telefoon wordt pas geregistreerd, als het contact is gelegd, en de kwaliteit goed genoeg is om gegevens uit te wisselen. Tussen het eerste contact, en het vastleggen, verloopt dus tijd, en als de verbinding te slecht wordt er ook niets vastgelegd (die gegevens zijn dan immers niet uitgewisseld). De verbinding wordt dan verbroken (aborted).
pi_147238144
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:28 schreef jackie12 het volgende:

Indien Kris en Lisanne dachten dat ze door verder te lopen in Bocas del Toro zouden komen, waren ze op 2 april rond 13:56 mogelijk op een afstand van 8 uur lopen vanaf dat punt van de Mirador (dus nog ver buiten het bereik van de zendmast van de Caribische kust)
Indien daar (en daartussen) zeker geen bereik is, zou dat idd een heel sterke aanwijzing zijn dat de telefoon niet in dat gebied was.

Het feit dat de beller de verbinding verbrak, en daarna niet gelijk nieuwe oproeppogingen deed, doet me ook vermoeden dat dit niet Lisanne was.
pi_147238148
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 04:54 schreef Za het volgende:
Het feit dat de beller de verbinding verbrak doet me ook vermoeden dat dit niet Lisanne was.
Is dat een feit? Als ik me goed herinner, stond er "aborted".
Dat de beller dat gedaan heeft, is dan ontstaan tussen de oren van sommige lezers.
  woensdag 3 december 2014 @ 05:03:08 #223
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147238152
Als ik naar allemaal die imposante zoektochtgroepsfoto's kijk...

Dan zie ik op 1 foto zowel de Master of the Mountain, de markante broer (E.) van de Professor of the Mountain en de Paperboy of the Mountain, die toen nog geen mot met de Serven had.

Echt een puik elite gezelschap, dat tot 15 april foto's samen bleef posten. En toch helemaal niets vond, ondanks zoveel gebundelde kracht en ervaring.
pi_147238154
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 04:58 schreef JustinCase het volgende:

Is dat een feit? Als ik me goed herinner, stond er "aborted".
"De oproep wordt verbroken".

Zelfs indien dit aan de ontvangst zou liggen, de beller heeft een kiestoon gehad, en het uitblijven van gelijk een tweede poging is niet verklaarbaar voor iemand compleet verdwaald (zonder dat ook maar 1 persoon weet waar deze zich bevindt) die hoopt een hulpdienst te bereiken.
pi_147238156
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 05:06 schreef Za het volgende:

[..]

"De oproep wordt verbroken".

Zelfs indien dit aan de ontvangst zou liggen, de beller heeft een kiestoon gehad, en het uitblijven van gelijk een tweede poging is niet verklaarbaar voor iemand compleet verdwaald (zonder dat ook maar 1 persoon weet waar deze zich bevindt) die hoopt een hulpdienst te bereiken.
Waar haal jij "De oproep wordt verbroken" vandaan? Na die ophangende beller die een feit was, wil ik liever de bron zien, dan extra uitleg.
Die kiestoon komt volgens mij ook nergens uit een bron. Jij zit in te vullen.
pi_147239391
Kiestoon op een mobiele telefoon :?
pi_147241336
quote:
Spreek eens [b]bel-gegevens (call log) uit, met een seconde of twee tussen "bel" en "gegevens" 8)7 [/b]

Word je niet moe van jezelf?
Jij moet niet tot diep in de nacht op dit forum gaan zitten maar een baan als schoolmeester gaan zoeken.
pi_147245448
Even nog een vraagje. De coördinaten van de quebrada's komen die van Baru? Hoe zeker is dit? Kan het niet zo zijn dat de quebrada's langs de rode lijn liggen op die trail?
pi_147247101
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:33 schreef Grijzemassa het volgende:
@JustinCase
"O ja, nog even over smokkelen door de jungle: er is tegengeworpen, dat zoiets voor de narcotraficantes helemaal niet aantrekkelijk is. Die paar kilo's, al dat gelazer enzo. Daar lijkt geen speld tussen te krijgen: ze kunnen nooit hun tonnage halen op die manier, en er gaan mules verongelukken, gewond raken en ander onheil, de bestrijders gaan erboven vliegen met warmtecamera's enz. als ze het grootschalig doen."

In de Darien jungle is drugs trafficking al heel lang een lucratieve bezigheid.
Wat betreft die mules die ongelukken krijgen in de jungle, daar hebben ze al lang wat op bedacht.
Ze gebruiken vaak locals als mule of gids. Die hebben geen keus, ze worden gedwongen.
Als je de feitelijke machthebber bent, kan iets lonend zijn dat het anders niet is. Tot en met slavernij. Maar zonder dat laatste kan het ook, met machtspolitiek, verdeel en heers, enz. Daarvoor hoef je geen drugshandelaar te zijn. Nederland deed als koloniale macht niet anders. Meestal was de handelswaar geen opium, maar producten met een iets lagere woekerwinst.
quote:
Warmtecamera's boven de jungle, hoe onderscheid je mensen van dieren want anders heb je het heel erg druk met opvolgen van gesignaleerde bewegingen. Was het dichte bladerdak ook niet een probleem daarbij?
Die warmtecamera's noem ik als voorbeeld van technologie die bestrijders kunnen inzetten. Vaak spul uit de VS, waar de 'war on drugs' spekkie is voor het bekkie van de makers van die speeltjes. Wat ze allemaal hebben weet ik niet, maar in de jaren '60 konden ze de aanwezigheid van mensen al vanuit de lucht detecteren, in de Vietnamese jungle. Met snuffelvliegtuigen, ik meen d.m.v. urinedampen. Het speciale geurtje van Noordvietnamezen konden ze niet onderscheiden, dat was pech voor de Zuidvietnamezen. Want als ergens wildplassersdampen opstegen, niet van bekende troepen of bevolking, werd daar een bommentapijt gelegd. De Viet Cong ging niet voor niets over tot het graven van tunnels.
Het is natuurlijk een wedloop, dat smokkelen en bestrijden. En als de smokkelaars door de jungle lopen, waar dat eerder niet hoefde, kan een gevolg zijn van het succes van de bestrijders.

Dat relatief erg moeizame transportmethodes toch lucratief kunnen zijn, gaf ik al aan met het voorbeeld van bolletjes-slikkers. Dat kun je vreemd noemen, bezopen of een schijnvertoning vermoeden van transporteurs die tegelijk hele containers verschepen, Maar je kunt ook de meest simpele conclusie trekken: als dat al winstgevend is, kejje nagaan hoe hard het geld binnenstroomt bij de handelaren die het wel lukt met bulk-transporten
  woensdag 3 december 2014 @ 14:53:54 #230
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147248196
Vanavond een nieuwe reportage van EenVandaag, over Kris en Lisanne, waarbij voor het eerst de politie en de officier van Justitie ondervraagd wordt.

De Kremers kondigen ook een nieuwe zoektocht aan.
pi_147248263
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 04:07 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik zette enkel pertinent vraagtekens bij het ontbreken van thumbnail metadata. Alleen vond een user op WS het blijkbaar bon ton, als ik zelf mee zou helpen aan het acuut ondergraven van die constatering.

Dat weigerde ik, hetgeen mij nagedragen werd. De hele zaak is er één van waarschijnlijkheden wegen. Natuurlijk kun je overal verdwalen. Mensen verdrinken in hun eigen bad. Alles kan.

Maar als iets theoretisch kan, betekent het nog niet dat het ook gebeurd is. Over de rol van het NFI tast iedereen in het duister. Is het hun taak slechts alles grondig te beschrijven en uit te draaien, of acht je ze zo superieur slim qua gadgets, dat ze iedere gemanipuleerde manipulatie direct ontmaskeren en een elite eenheid zijn.

Ik wijs enkel op dingen. Dat img_508 door het opnemen van honderdsten van seconden onderdeel was van een photo burst, dat soort zaken. Ik heb de 200 invoervelden van de 10 foto's in een Excel bestand gegoten, waardoor je subtiele verschillen makkelijker kunt vergelijken.
Sommige velden komen in slechts 1 foto voor, anderen neem je voor kennisgeving aan, zoals het verschil in Single Point autofocus, Multipoint autofocus of Face Detect Autofocus.

Ik geloof alleen niet in de toevalligheid dat enkel de thumbnail getallen ontbreken, als enige van de 200+ invoervelden (het gaat dus niet om de fysieke thumbnails zelf), omdat de persoon die clandestien de foto's van de geheugenkaart kopieerde ging goochelen <insert schimmig blabla WS verhaal>. :)
Ik vind die manipulerende, doortrapte technofiel waar El Matador het over heeft, die bovendien een onwaarschijnlijke mazzelkont moet zijn - geen enkel steekje dat hij laat vallen, breekt hem op - een stuk schimmiger dan het om praktische redenen, volkomen onschuldig, strippen van die data. Dat laatste bestaat, het eerste is een veronderstelling.

Dat het om waarschijnlijkheden gaat, ben ik met je eens. De ware toedracht zul je er niet vinden door dat inzicht, en dat lijkt in dit topic ook niet het voornaamste streven van veel posters. Het zal dan ook wel eindigen met versterkte overtuigingen, dat hier sprake moet zijn geweest van een misdrijf, omdat de waarschijnlijkheden van andere opties met grote ijver - ongetwijfeld vanuit oprechte overtuiging - geminimaliseerd zijn. Of door domweg te stellen dat die opties er niet zijn. Niet naar zoeken ook, want wie zoekt er nou naar iets dat niet bestaat? Niemand, een enkele schimmigerd daargelaten. Veel te popperiaans.
  woensdag 3 december 2014 @ 14:57:49 #232
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147248324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:53 schreef Perico het volgende:
Vanavond een nieuwe reportage van EenVandaag, over Kris en Lisanne, waarbij voor het eerst de politie en de officier van Justitie ondervraagd wordt.

Bedankt voor de tip.
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_147248353
quote:

Ik hoop dat er wat meer naar buiten gaat komen uit dat NFI rapport:

"EenVandaag heeft verder het NFI-dossier en het politiedossier in handen. Daaruit blijk dat Kris en Lisanne meerdere keren hebben geprobeerd het noodnummer te bellen."
Make my day!
pi_147248382
quote:

Bedankt, goeie tip. Is wel etenstijd met gasten, ik neem het dus op.
pi_147248782
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:58 schreef agter het volgende:

[..]

Ik hoop dat er wat meer naar buiten gaat komen uit dat NFI rapport:

"EenVandaag heeft verder het NFI-dossier en het politiedossier in handen. Daaruit blijk dat Kris en Lisanne meerdere keren hebben geprobeerd het noodnummer te bellen."
Al dat rapport gemaakt is om aan minimale verplichtingen te voldoen, verwacht ik er niet zoveel van. Met "het rapport" lijkt het of er maar één is. Misschien is er nog één, t.b.v. politieonderzoek. Een rapport dat niet openbaar hoeft te zijn, of zelfs niet mag (om voor de hand liggende redenen). Het politiedossier, als ze echt het hele dossier hebben, zal wel vele malen dikker zijn. Maar misschien bestaan er ook wel "politiedossiers" en politiedossiers. Eentje om te geven als het wordt opgevraagd, en een om te gebruiken voor verder onderzoek, evt. ook voor andere zaken. Of nog een derde, voor de uitlekfunctionaris.
  woensdag 3 december 2014 @ 15:19:23 #236
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147248948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 23:29 schreef jackie12 het volgende:

Het einde van het rode streepje is tot waar het bereik ongeveer reikt?
Ja, voor die ene zendmast. Misschien zijn er meer die je in dat gebied kan ontvangen - dat weet ik niet.
quote:
Dan hebben ze een aardig stukje gelopen op 2 april tot 13.56 uur
Het is 5 uur lopen van de Mirador naar de vindplaats van de rugzak (volgens het overzicht in de OP). Dat kunnen ze zelfs op 1 april nog gelopen hebben.
quote:
Is de zendmast op Baru niet dichterbij?
Daar heb je niets aan achter de continentale waterscheiding. Het signaal gaat niet door bergen heen.
quote:
En waar baseer je op dat het signaal meteen weer wegviel?
Ze hebben meerdere belpogingen gedaan. Daaruit leid ik af dat de verbinding wegviel of te zwak was.
Overigens staat in Telemetro dat de telefoons ook op 7 en 11 april een signaal hadden.
quote:
Verder: Als er idd op 2 april contact is geweest met de zendmast aan de kust dan zou je verwachten dat ze in de dagen daarna wel vaker "bereik"hadden omdat ze, als je gelooft in verdwalen, steeds verder richting die zendmast zijn gaan lopen.
Als je verdwaalt in geloven is alles mogelijk :')
Hoe kunnen ze weten waar die zendmast staat (30 km verderop) als ze verdwaald zijn?
pi_147249993
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:45 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik denk dat je Manuel N. bedoelt. Misschien was je even in de war met een schurk van een andere politieke richting, de "sandinist" Daniel Ortega.

Als je zeer negatieve kwalificaties van Pittí alleen berusten op het feit dat zij onder Noriega heeft gewerkt, dan denk ik dat je niet zo sterk staat. Dan zouden we ook een negatief oordeel moeten hebben over Angela Merkel, die als jonge vrouw in de DDR allerlei functies in het communistische partijapparaat bekleedde. Dan hadden mensen als Paul Rosenmöller en Jan Marijnissen nooit kamerlid mogen worden, omdat zij in de jaren '70 en '80 de massamoordenaars Stalin en Mao verheerlijkten. Dan had de Zuid-Afrikaanse jurist Goldstone nooit VN-rapporteur mogen worden, omdat hij rechter was geweest onder het apartheidsregime.
Ik vind het dus een beetje een gelegenheidsargument. Na het omverwerpen van een dictatuur blijft het ambtenarenapparaat doorgaans grotendeels intact. Dat is zo gegaan in Spanje na de dood van Franco, dat is zo gegaan in de Sovjet-Unie na de val van het communisme, en dat is, neem ik aan, ook zo gegaan in Panama na de afzetting van Noriega in 1989.

Aanvulling: Ik herinner me nu dat het niet zozeer over Pittí ging maar over haar baas Ana Belfon. De redenering blijft hetzelfde. Junta's verdwijnen, ambtenaren blijven.
Ach, dit was een onder-uit-de-zak "antwoord", op mijn aandacht voor de jounalistieke kant van de beeldvorming hier over Bethz. P. , grotendeels zo niet geheel afkomstig van Adelita C.
In plaats van een normaal antwoord op bijv. het systematisch ontbreken van "hoor en wederhoor". Van dat laatste blijkt althans niets. Normaal staat daar altijd iets over, al is het maar dat bijv. B. commentaar weigert. Maar daar werd dus overheen gewalst, met fascistenkliek, en hoe ik durfde. En of het in Nederland allemaal zoveel beter was in de journalistiek. Zucht...

De boodschap was duidelijk: Beth. P. deugt niet, en wie iets zegt over bronnen daarover, kan de wind van voren krijgen.
Ziehier de (recentelijk nog zwaar opgehemelde) open mind van de ware BNW'er, dacht ik. Maar misschien was het wel om een gezond tegengeluid uit te lokken. En dat kwam, waarvoor dank.
pi_147250372
quote:
6s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:55 schreef Treinhomo het volgende:
Kiestoon op een mobiele telefoon :?
Ja, dat dacht ik ook. Maar misschien werd oproeptoon bedoeld (ook onjuist, als conclusie).

De telefoon heeft contact gehad met de zendmast. Als dat alles is (tot nu toe alles wat bekend is), vraag ik me af of de gebruiker (Lisanne of die dwaalspoorlegger), daar iets van gemerkt heeft. Die gebruiker kiest een nummer (het noodnummer in dit geval), en drukt op de bel-knop. Is de verbinding met het netwerk te slecht, dan komt er geen gesprek tot stand. Is die nog slechter, bijv. alleen mislukte pogingen om op dat netwerk te komen (ook een vorm van contact met de zendmast) dan is identificeren van de telefoon niet mogelijk.
Dus als dat laatste gebeurd is, verklaart dat waarom haar toestel niet herkend is, het verklaart "aborted", en het strookt met de plaats waar het vermoedelijk geprobeerd is.
pi_147253622
Nieuwe info (althans voor mij nieuw) over de foto's:

- bij de vage foto's zit een foto van achterkant rossige haardos, mogelijk het haar van Kris, maar niet zeker
- foto 509 (datum tussen 1 en 8 april) ontbreekt: gedelete/overschreven

http://www.eenvandaag.nl/(...)t_naar_kris_lisanne_

vanaf minuut 4:31

[ Bericht 1% gewijzigd door BijDePinken op 03-12-2014 17:57:54 ]
  woensdag 3 december 2014 @ 17:59:02 #240
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147253980
AMERSFOORT - De ouders van de Amersfoortse Kris Kremers gaan een nieuwe zoekactie starten in Panama om meer menselijke resten terug te vinden van hun dochter. Ze worden hierin gesteund door de Nederlandse politie en justitie, meldt EenVandaag.

Er is weinig hoop dat ooit nog duidelijk wordt wat Kris en Lisanne precies is overkomen. De Amersfoortse vriendinnen verdwenen in april tijdens een wandeling in de Panamese jungle. Maanden later werden spullen en menselijke resten van de vrouwen teruggevonden.

De Nederlandse onderzoeksleider en de betrokken Nederlandse officier van justitie reageren woensdagavond in EenVandaag voor het eerst op de vermissingszaak. Zij hebben maandenlang vanuit Nederland het Panamese onderzoeksteam geholpen.

http://www.rtvutrecht.nl/(...)oeken-in-panama.html
pi_147254061
Straks in Een Vandaag: Kris en Lisanne
pi_147254260
quote:

Dank je wel :)
pi_147254523
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:48 schreef BijDePinken het volgende:

- bij de vage foto's zit een foto van achterkant rossige haardos, mogelijk het haar van Kris, maar niet zeker

dat is zeker nieuwe informatie. Ben benieuwd straks.
pi_147254751
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:48 schreef BijDePinken het volgende:

"Ook werden in de nacht van 7 op 8 april tientallen foto's gemaakt van rotsen en bladeren."
??
Make my day!
pi_147254752
De politiechef vindt het haar wel op dat van Kris lijken. Ik zou dat toch nog even bij haar ouders, boyfriend en kapper navragen. 8)7
pi_147254840
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:20 schreef agter het volgende:

[..]

"Ook werden in de nacht van 7 op 8 april tientallen foto's gemaakt van rotsen en bladeren."
??
En naar boven, zegt ze. Terwijl de bekende foto's naar beneden zijn gemaakt. :?
  woensdag 3 december 2014 @ 18:31:28 #247
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147255075
Ik heb bewijs gevonden, door de notatie in honderdsten van seconden, dat foto 508 onderdeel was van een photo burst.

509 zou dan enkele tienden van seconden later zijn genomen, mogelijk. Of het is echt de ontbrekende schakel.

Verder zie je dat er veel meer telefoongegevens zijn dan ons bekend zijn en dat zo'n dossier vooral een uitdraai is van wat is aangetroffen, het denkwerk doet de politie, die niet leading is.
  woensdag 3 december 2014 @ 18:39:13 #248
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147255317
Ook wordt in de reportage, foto 491 zoals wij die kennen, van 12:03:08, als laatste geposteerd, om 14:00. Ook opmerkelijk, dat betekent dat je allemaal die data kunt wegmieteren als dat juist is.
pi_147255367
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:39 schreef Perico het volgende:
Ook wordt in de reportage, foto 491 zoals wij die kennen, van 12:03:08, als laatste geposteerd, om 14:00. Ook opmerkelijk, dat betekent dat je allemaal die data kunt wegmieteren als dat juist is.
Ik heb het aldoor gezegd hier dat jullie je niet moesten vastbijten op de foto's!!!!
pi_147255442
quote:
Viel mij ook onmiddellijk op...
  woensdag 3 december 2014 @ 18:57:36 #251
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147255808
Veel nieuwe info in deze uitzending. Een paar foto's die we nog niet kenden. Het is dus helemaal niet zo dat al die nachtfoto's op 3 na zwart zijn.
Er ontbreekt één foto. Die zou tijdens de serie nachtfoto's gewist moeten zijn.
Als hij daarvóór gewist was, was het nummer opnieuw gebruikt.
Als hij daarna gewist was, was hij niet overschreven. Curieus...
Er werd ingezoomd op één van de nachtfoto's. Kan iemand daar een screenshot van maken?
pi_147256053
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:57 schreef Domnivoor het volgende:
Curieus...
Nogal.
pi_147256134
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:05 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nogal.
1 van de meiden haar haar zat niet goed denk ik :)
pi_147256223
quote:
Vaag. Kan die dan op de terugweg gemaakt zijn?
pi_147257611
Tijd bij de foto's kan ook 'gewoon' een foutje zijn van Henk Bril/Dafne/

IMG_542: 08/04 ; 01:38:12 - IMG_550: 08/04 ; 01:39:54
Vlgs Eén Vandaag is de tijd hiertussen veel langer: nr. 542 02.17 nr. 550 01.05.
En de teller loopt dan terug...of een foutje vh één Vandaag team.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147257831
Printscreen van de haarfoto.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

Ik probeer nog of - ie beter kan.
pi_147258049

En

Make my day!
pi_147258228
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:03 schreef JustinCase het volgende:

O ja, nog even over smokkelen door de jungle: er is tegengeworpen, dat zoiets voor de narcotraficantes helemaal niet aantrekkelijk is. Die paar kilo's, al dat gelazer enzo. Daar lijkt geen speld tussen te krijgen: ze kunnen nooit hun tonnage halen op die manier, en er gaan mules verongelukken, gewond raken en ander onheil, de bestrijders gaan erboven vliegen met warmtecamera's enz. als ze het grootschalig doen.
Maar ondanks soortgelijke bezwaren heb je al decennia lang bolletjes-slikkers. Met één rugzak door de jungle, vervoer je denk ik minstens zoveel als twintig bolletjes-slikkers. Gepakte slikkers vertellen wel eens hoeveel geld ze krijgen voor 1 vlucht. Ik meen dat het per keer om duizenden euro's ging. Tienduizend gulden , zit ook vaag in mijn geheugen. En daar wordt een (fiks) percentage van gepakt, dat weten de opdrachtgevers ook. Die schijnen zelfs te tippen, 1 of 2 als er 10 in het vliegtuig zitten. Allemaal verlies. En toch gaan ze door. Hoe dat zit, weet ik niet. Misschien zijn dat de losers onder de smokkelaars. Lui die de connecties en andere vereisten missen om het per container te doen. Maar hoe dan ook, het gebeurt. Dus alleen de veel kleinere hoeveelheid is geen reden om te denken dat het niet gebeurt.
Je gaat voor het gemak even voorbij aan het feit dat een bolletjesslikker gemiddeld een afstand van 7.800 kilometer overbrugt, terwijl deze zgn mule door de onherbergzame jungle van Alto Romero hierbij vergeleken slechts luttle kilometers aflegd.
Drugs mules met een rugzak van 20 kg cocaine op hun rug door de jungle LOL.
pi_147258310
IMG 0510 JPG 8-4-2013 7:29
Da's geen nachtfoto, dat is 's ochtends; en dat zou dan de eerste van de serie nachtfoto's zijn.

Vls de OP: IMG_542: 08/04 ; 01:38:12
Vlgs Eén vandaag 02.17

Ik snap er niks van.
pi_147258336
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 05:08 schreef JustinCase het volgende:

Waar haal jij "De oproep wordt verbroken" vandaan?
"se conectó al gsm y despues de la llamada se desconecta" Estrella de Panama.
pi_147258425
O ja, vls getuigen zou de hond Blue met de meiden meegelopen zijn, maar na een tijdje alleen terug gekomen.
Die zou dan ergens (de 31e) op een foto moeten/kunnen staan.
  woensdag 3 december 2014 @ 20:05:56 #262
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147258534
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:59 schreef Lutalo het volgende:
IMG 0510 JPG 8-4-2013 7:29
Da's geen nachtfoto, dat is 's ochtends; en dat zou dan de eerste van de serie nachtfoto's zijn.

Vls de OP: IMG_542: 08/04 ; 01:38:12
Vlgs Eén vandaag 02.17

Ik snap er niks van.
We gaan er vanuit dat de camera nog was ingesteld op Nederlandse wintertijd, al kun je daar ook vraagtekens bij zetten. Maar voor de Mirador-foto's en de quebrada-foto's lijkt dat te kloppen.
pi_147258571

En delfde pagina verder:

Make my day!
pi_147258956
Power on (om bereik te checken?) ook op een moment buiten het schema (en patroon) van Geruisloos (11:46).

Wat kunnen we herleiden uit het contact met de wifi van Spanish by the river?
Dat er die ochtend van 1 april geen contact met de wifi is geweest? Of dat er niet (succesvol) op de wifi is ingelogd?
Dat ze op 31mrt om 16:44 niet op het Pianista pad waren om dat te verkennen? Of toen al weer terug? Hoe past dat in de getuigenverklaringentheorie?
pi_147259191
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:17 schreef 11en30 het volgende:
Power on (om bereik te checken?) ook op een moment buiten het schema (en patroon) van Geruisloos (11:46).

Dat er die ochtend van 1 april geen contact met de wifi is geweest? Of dat er niet (succesvol) op de wifi is ingelogd?
Ja, de telefoon is heel vaak aangezet om, ik denk ook, het bereik te checken. Veel vaker dan in ons belschema staat.
De telefoon was op 31 maart om 16.44 bij Spanish at the rivier. En is die dag niet uitgezet.
Make my day!
pi_147259906
Als dit haar idd van Kris is en ze is daar in leven en de foto is niet door een derde gemaakt, dan was Lisanne op dat moment ook nog alive and kicking. Ze zijn niet gevonden dus ze hebben de nachtfoto's niet langs de route, niet bij de kabelbruggen en niet bij de rio Pianista gemaakt. Ze zaten ook niet heel ergens anders want dan hadden hun resten nooit bij de rio Culebre gevonden kunnen zijn. Huh? :?
pi_147260001
Alles ik de foto 90graden links draai meen ik de zij- achterkant van een (k) gezicht te zien. Ook een deel van het oor is zichtbaar.
pi_147260281
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:05 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

We gaan er vanuit dat de camera nog was ingesteld op Nederlandse wintertijd, al kun je daar ook vraagtekens bij zetten. Maar voor de Mirador-foto's en de quebrada-foto's lijkt dat te kloppen.
En hoe wordt het verschil in tijdsduur tussen de foto's verklaard?
Vlgs Eén Vandaag is de tijd hiertussen veel langer: nr. 542 02.17 nr. 550 01.05.

En loopt de Nederlandse wintertijd achteruit of de nummering van de foto's?
(of ben ik blonderdanblond/slechtziend/zijn er in de uitzending van vandaag willekeurige tijden gezet?)
  woensdag 3 december 2014 @ 21:23:33 #269
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147261551
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:46 schreef ToniB het volgende:
Alles ik de foto 90graden links draai meen ik de zij- achterkant van een (k) gezicht te zien. Ook een deel van het oor is zichtbaar.
Ja, Dat zie ik ook. Het hoofd van K van linksachter gezien. Waarschijnlijk ligt ze op de grond want het haar staat alle kanten op. Een lugubere foto...
pi_147262238
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:23 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, Dat zie ik ook. Het hoofd van K van linksachter gezien. Waarschijnlijk ligt ze op de grond want het haar staat alle kanten op. Een lugubere foto...
Ik zie het meer van rechtsachter. Op mij maakt het haar een erg schone indruk. Ik denk dat ze binnen hebben kunnen schuilen voor de regen en wind, of binnen gehouden zijn en die nacht een ontsnappingspoging hebben gedaan.

Als ze op de grond zou liggen, ligt ze dan met haar gezicht naar beneden?
pi_147262330
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:53 schreef Lutalo het volgende:

[..]

En hoe wordt het verschil in tijdsduur tussen de foto's verklaard?

En loopt de Nederlandse wintertijd achteruit of de nummering van de foto's?
(of ben ik blonderdanblond/slechtziend/zijn er in de uitzending van vandaag willekeurige tijden gezet?)
Goed opgemerkt. Wat een gerommel met de volgorde en tijden. Why?
pi_147262341
De andere foto's hebben ook een ander tijdstip. Scheelt zes uur met onze tijdstippen.
Overigens kan 493 nooit om 18.42 gemaakt zijn, dan zou het namelijk al donker zijn.

En dit is onze 493:

Ik snap er niets van.

[ Bericht 14% gewijzigd door agter op 03-12-2014 22:00:54 ]
Make my day!
  woensdag 3 december 2014 @ 21:53:30 #273
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147262794
De tijden stonden altijd al op 18:03 en 19:54 enzovoorts. Maar omdat de tijdzone op +1 stond ingesteld, wat kan duiden op Central European Time, heeft iemand er zes uur vanaf getrokken, omdat dat overeen kwam op het eerste gezicht met het daglicht op de foto's.

Wat nieuw is, is het gegoochel met tijden in de reportage en de volgorde. Dus of onze foto's met data zijn nauwelijks iets waard, of ze hebben zich daar vergist.
pi_147262846
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:40 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Op mij maakt het haar een erg schone indruk.
Ja idd, bizar..
pi_147263370
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:53 schreef Perico het volgende:
De tijden stonden altijd al op 18:03 en 19:54 enzovoorts. Maar omdat de tijdzone op +1 stond ingesteld, wat kan duiden op Central European Time, heeft iemand er zes uur vanaf getrokken, omdat dat overeen kwam op het eerste gezicht met het daglicht op de foto's.

Wat nieuw is, is het gegoochel met tijden in de reportage en de volgorde. Dus of onze foto's met data zijn nauwelijks iets waard, of ze hebben zich daar vergist.
IMG_491: 01/04 ; 12:03:08 - IMG_493: 01/04 ; 12:42:25
Hier klopt het tijdsverschil tussen de foto's wel met de tijden van de lijst van Eén vandaag en ook komt 493 na 491. Zoals @Domnivoor al schreef, voor de Mirador en quebrada foto's klopt het wel.
pi_147263434
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:23 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, de telefoon is heel vaak aangezet om, ik denk ook, het bereik te checken. Veel vaker dan in ons belschema staat.
De telefoon was op 31 maart om 16.44 bij Spanish at the rivier. En is die dag niet uitgezet.
Dit betreft de Iphone of niet?
pi_147263454
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:10 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Dit betreft de Iphone of niet?
Idd.
Tov ons belschema wel.
Make my day!
  woensdag 3 december 2014 @ 22:20:17 #278
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147263771
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Er zijn veel te weinig details bekend over die telefoon, waardoor ons werk hier in ernstige mate wordt gehinderd.
Zeker.
pi_147263927
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:20 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zeker.
Dat is een snelle reactie! ;)
Make my day!
pi_147264656
Waarom zoveel aandacht voor metadata van foto's en tijdstippen getuigen? Wat mij veel vruchtbaardere aanwijzingen voor meer dan een "gewone" verdwaling geven zijn dingen als verspreiding resten (incl kleding), gebrek aan afscheidsboodschap en wel erg schoon haar na 8 dagen jungle.
  woensdag 3 december 2014 @ 22:57:03 #281
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147265166
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:42 schreef MeloD het volgende:
Waarom zoveel aandacht voor metadata van foto's en tijdstippen getuigen?
Omdat van deze camera ontzettend veel default gegevens bekend zijn, tot en met generic datavelden gegenereerd door Canon aan toe, hoe alles er moet uitzien.

Als je hier op zeker in de originele foto's die rechtstreeks uit de camera zouden moeten komen significante afwijkingen van de norm ontdekt, of verdwenen velden, wat dan ook, heb je een directe link naar menselijke manipulatie.

Omdat zo'n apparaat doorgaans op 1 manier reageert en registreert en 'onpartijdig' is.
pi_147265587
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:57 schreef Za het volgende:

[..]

Je gaat voor het gemak even voorbij aan het feit dat een bolletjesslikker gemiddeld een afstand van 7.800 kilometer overbrugt, terwijl deze zgn mule door de onherbergzame jungle van Alto Romero hierbij vergeleken slechts luttle kilometers aflegd.
Maakt voor de strekking niet uit. Ik noemde het als voorbeeld, dat een methode die nogal een gedoe is, en riskat bovendien, die ook nog peanuts is vergeleken bij wat in containers verstopt wordt, toch gebruikt blijft worden. Dat je dus niet af kunt leiden uit het veel lagere rendement, dat het niet gebeurt.
quote:
Drugs mules met een rugzak van 20 kg cocaine op hun rug door de jungle LOL.
Zolang het maar niet onlogisch is. Anders zijn er criminelen bij betrokken ;)
pi_147265670
Die foto van dat rode haar, ligt ze niet in het water?
pi_147266029
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:59 schreef Za het volgende:

[..]

"se conectó al gsm y despues de la llamada se desconecta" Estrella de Panama.
Gut.. nou, laat verder ook maar.

EDIT:
Sorry, dit klinkt nogal onvriendelijk. Maar er is (niet verwonderlijk) veel taal- en spraakverwarring, die voor mij een reden zou zijn om geen stellige uitspraken te doen op grond van vertaalde stukjes krant. Ik spreek geen Spaans, maar ik zie wel dat het zinnetje hierboven iets anders betekent dan "de oproep wordt verbroken".

[ Bericht 12% gewijzigd door JustinCase op 03-12-2014 23:43:39 ]
pi_147266424
Rechtsboven in de foto zie je het rood- witte t-shirt . Ik denk dat dit de juiste stand is en dan is de foto is van boven naar beneden gefotografeerd. Je ziet dan een stukje van haar rechter oor van achter gezien.in het midden een licht bruine haarclip. En ik zie ook nog een vinger met rode nagellak door het haar steken. (Ik zie het beter op mijn telefoon dan op de pc).

[ Bericht 6% gewijzigd door ToniB op 04-12-2014 00:23:12 ]
  woensdag 3 december 2014 @ 23:49:07 #286
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_147266784
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:17 schreef 11en30 het volgende:

Dat ze op 31mrt om 16:44 niet op het Pianista pad waren om dat te verkennen? Of toen al weer terug? Hoe past dat in de getuigenverklaringentheorie?
Miriam G. heeft verklaard dat ze op 31 maart de hele dag buitenshuis waren "om de stad te leren kennen" en dat ze aan het eind van de middag / tegen de avond thuiskwamen. Dat komt goed overeen met het tijdstip van 16:44.
http://www.panamaamerica.(...)-su-paso-por-boquete
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_147266844
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:49 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Miriam G. heeft verklaard dat ze op 31 maart de hele dag buitenshuis waren "om de stad te leren kennen" en dat ze aan het eind van de middag / tegen de avond thuiskwamen. Dat komt goed overeen met het tijdstip van 16:44.
http://www.panamaamerica.(...)-su-paso-por-boquete
Nice.
Make my day!
pi_147266854
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:57 schreef Perico het volgende:
Als je hier op zeker in de originele foto's die rechtstreeks uit de camera zouden moeten komen significante afwijkingen van de norm ontdekt, of verdwenen velden, wat dan ook, heb je een directe link naar menselijke manipulatie.
In dat geval zou die aandacht zeker terecht zijn.
pi_147266870
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:51 schreef JustinCase het volgende:

[..]

In dat geval zou die aandacht zeker terecht zijn.
Maar ja, wij hebben die originelen niet. Helaas.
Make my day!
pi_147267069
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:25 schreef JustinCase het volgende:

Gut.. nou, laat verder ook maar.
Nee ga vooral je gang.

quote:
EDIT:
Sorry, dit klinkt nogal onvriendelijk. Maar er is (niet verwonderlijk) veel taal- en spraakverwarring, die voor mij een reden zou zijn om geen stellige uitspraken te doen op grond van vertaalde stukjes krant. Ik spreek geen Spaans, maar ik zie wel dat het zinnetje hierboven iets anders betekent dan "de oproep wordt verbroken".
Toevalligerwijs spreek ik wel Spaans en er staat zelfs dat ná de oproep de verbinding wordt verbroken, alsof er sprake zou zijn geweest van een volwaardige oproep.

(hetgeen gelijk verklaard waarom er in Panama zoveel onderzoek is geweest betreffende oproep terug te vinden op de logs van de hulpdienst)
pi_147268120
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:37 schreef ToniB het volgende:
Rechtsboven in de foto zie je het rood- witte t-shirt . Ik denk dat dit de juiste stand, zou nog een beetje naar links moeten kantelen. De foto is van boven naar beneden gefotografeerd. Je ziet dan een stukje van haar rechter oor van achter gezien.in het midden een licht bruine haarclip. En ik zie ook nog een vinger met rode nagellak door het haar steken. (Ik zie het beter op mijn telefoon dan op de pc). Van dat oor ben ik nog niet zeker echter
[ afbeelding ]
  donderdag 4 december 2014 @ 00:46:34 #292
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147268127
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:37 schreef ToniB het volgende:
Rechtsboven in de foto zie je het rood- witte t-shirt . Ik denk dat dit de juiste stand is en dan is de foto is van boven naar beneden gefotografeerd. Je ziet dan een stukje van haar rechter oor van achter gezien.in het midden een licht bruine haarclip. En ik zie ook nog een vinger met rode nagellak door het haar steken. (Ik zie het beter op mijn telefoon dan op de pc).
[ afbeelding ]
ToniB, dat zie ik allemaal niet. Kun je dat op de foto erbij zetten?
Ik dacht een linkeroor te zien en ik kreeg net een DM van iemand die dat ook dacht.
pi_147268194
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 00:46 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

ToniB, dat zie ik allemaal niet. Kun je dat op de foto erbij zetten?
Ik dacht een linkeroor te zien en ik kreeg net een DM van iemand die dat ook dacht.
ik ga een poging wagen moment
pi_147268195
Verdorie,was er maar een foto van Kris waar ze vol de camera in kijkt met een papiertje voor hoor borst met "papa,mama ik hou van jullie maar we zijn verdwaald"
Dan kon ik me vandaag ontloggen van FOK, alle verdwalers een rondje aanbieden op mijn kosten bij hun laatste meeting in hun cafeetje in Utrecht en was het tabee.
Maar nee hoor!
Moet daar weer zo nodig een foto opduiken van (waarschijnlijk) Kris van de achterkant (leeft ze nog?), mist daar een foto en zijn alle tijden die wij tot nu toe kennen allemaal onzeker.

Dit duurt veel te lang zo.
Vriendin zeurt, kinderen zeuren en mn moeder zei, Jack wat een wallen heb je,gaat het wel goed met je?

Ik ben er klaar mee.
Ik ga eind maart naar Panama. Gooi daar wat mensen in de kofferbak voor een niet al te vriendelijk verhoor en al ga ik daarna jaren de bak in, alles beter dan deze kwelling hier.
pi_147268270
Maar totdat het maart is doe ik nog even gezellig mee.

vraag: wat is op 1 april het tijdsverschil met Nederland?
pi_147268325
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:09 schreef JustinCase het volgende:

Maakt voor de strekking niet uit. Ik noemde het als voorbeeld, dat een methode die nogal een gedoe is, en riskat bovendien, die ook nog peanuts is vergeleken bij wat in containers verstopt wordt, toch gebruikt blijft worden. Dat je dus niet af kunt leiden uit het veel lagere rendement, dat het niet gebeurt.
In tegendeel het maakt voor de strekking alles uit, je maakte een vergelijking:
"Met één rugzak door de jungle, vervoer je denk ik minstens zoveel als twintig bolletjes-slikkers. Gepakte slikkers vertellen wel eens hoeveel geld ze krijgen voor 1 vlucht. Ik meen dat het per keer om duizenden euro's ging. etc."

Een kilo cocaine middels bolletjesslikkers (7.800 km) gaat van een waarde van 3000 dollar opeens naar 32.000 euro, welke waardevermeerdering van de cocaine zie jij wanneer je het een paar km door de jungle van Panama verplaatst? Of lopen de mannen met hun rugzakken met 20 kg cocaine gelijk door tot halverwege Costa Rica? Is er sprake van een estafette van mules op deze enige route wellicht?
pi_147268331

rood is haarclip
groen is vinger met nagellak
blauw is rood wit t-shirt
geel is arm/oor (of ook een deel van het t-shirt).

[ Bericht 3% gewijzigd door ToniB op 04-12-2014 01:09:29 ]
pi_147268581
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 00:58 schreef ToniB het volgende:
[ afbeelding ]
rood is haarclip
groen is vinger met nagellak
blauw is rood wit t-shirt
geel is arm/oor (of ook een deel van het t-shirt).

Ik kan hier niets uit opmaken.
Toni een vraag plaatsen jij de nachtfoto waarop kris te zien zou zijn.
pi_147268692
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 01:17 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik kan hier niets uit opmaken.
Toni een vraag plaatsen jij de nachtfoto waarop kris te zien zou zijn.
snap je vraag niet.
pi_147268779
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 01:24 schreef ToniB het volgende:

[..]

snap je vraag niet.
Foto 542
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')