abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147200485
Uit beide verslagen haal ik dat het een drukke boel is op de trail en dat er genoeg hutten zijn om te schuilen. Op dag 2 vanuit Boquete zelfs Anthony Finca met catering (warme soep).
pi_147200941
Meer mooie foto's van de trail: http://jaywestcott.photos(...)ama/G0000OYILaYS6TaE

Mooi hutje.
En waar staat die oldtimer?
pi_147200967
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:21 schreef 11en30 het volgende:
Uit beide verslagen haal ik dat het een drukke boel is op de trail en dat er genoeg hutten zijn om te schuilen. Op dag 2 vanuit Boquete zelfs Anthony Finca met catering (warme soep).
Nah, druk zal het niet zijn, bitse wandelingetjes. Maar je kan je afvragen hoe logisch is het om 10 dagen lang niemand tegen te komen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147201036
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 21:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nah, druk zal het niet zijn, bitse wandelingetjes. Maar je kan je afvragen hoe logisch is het om 10 dagen lang niemand tegen te komen...
Baru gelooft ook niet dat dat mogelijk is.
pi_147203635
Hey een Nederlandse gids daar, wist ik nog niet.
http://jaywestcott.photos(...)TaE/I00000P.2iKwY.R4

Probeert rustige trails uit te zoeken waar je verder niemand tegenkomt voor de betere ervaring van het regenwoud.
Dat lijkt dus idd nog niet zo vanzelfsprekend.
http://coffeeadventures.net/hiking.html
pi_147204158
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 00:22 schreef Grijzemassa het volgende:
Waar is deze brug, weet iemand dat? Het is niet dezelfde brug als die eerder langsgekomen is hier
http://www.panoramio.com/photo/8487171
[ afbeelding ]
Het is denk ik dezelfde als deze (foto 14), maar dan weten we nog niks. :D

http://www.tripadvisor.co(...)ovince.html#51167962
pi_147204413
Is hun jungle lodge niets voor je vakantie? Ziet er geweldig uit imo.
pi_147205276
quote:
6s.gif Op zondag 30 november 2014 06:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hola.

[..]

Hay jackie, leuk weer terug te zijn. Zoals je van mij gewend bent zal ik een zo fatsoenlijk mogelijke reactie proberen te geven.

Je tuigt een pop op, met groene armen, een grote neus, kleine ogen en 1 been, verstopt die in het bos, gaat met ons die pop op zevenmijlslaarzen zoeken en als je hem vindt, zeg je: "ja, verklaar maar waarom ie groene armen, die grote neus, die kraaloogjes en die manke poot heeft!".

Die pop is er misschien helemaal niet.

Het belschema dat wij kennen lijkt bizar regelmatig, maar wij weten niet of dit alle gegevens zijn. Het kan dat het schema door meer pogingen, die niet in de media zijn gekomen, veel minder regelmatig wordt.
Op zich terecht: niemand zegt dat het alle gegevens zijn.
quote:
Vraag 1 is dus: is het belschema wel zo regelmatig?
Vraag 2 en verder volgen pas als we vraag 1 helder hebben.
Zelfs als dat wel helder is: hoe is beoordeeld dat het regelmatiger is dan normalerwijs te verwachten?
Ik vermoed dat daar niet meer aan te pas gekomen is dan de natte vinger.
quote:
Zo ja, dan wordt vraag 2 niet “hoe kunnen we dat inpassen in onze pop met groene armen”, maar wat kun je eruit afleiden. Het startpunt is de data (of het gebrek eraan).

Dingen achteraf naar je hand zetten, zou een complot worden. Expres data achterhouden “om het regelmatig te doen lijken” (waarom?) of juist het tegenovergestelde, dat gaat ver.

Een logischer verklaring lijkt mij dat de eerste analyse door de Panamezen op 17 juni:
- Een deel van de data kan hebben aangetast
- Een deel van de data kan hebben verwijderd

Dit kan zowel met de telefoons (afscheidsberichtjes, los in een mapje opgeslagen?) als de camera (EXIFdata) gebeurd zijn.

Na 2 maanden in de regen gestaan te hebben is de inhoud van de electronica flink aangetast. Belpogingen zouden verloren gegaan kunnen zijn, we weten de staat van de electronica niet.
Nee, maar wel dat zulke gegevens in een bestand staan, waarvan de integriteit gecheckt kan worden. Dat er dus niet een deel kan ontbreken, zonder dat iemand dat in de gaten heeft. En ook, dat het type opslagmedium erg veel kan hebben. Dat is, als het allemaal is opgeslagen. Want de electronica bestaat uit meer dan zo'n geheugenchip. Als het opslaan mislukt is, heeft het er nooit in gestaan. Zie ik niet als waarschijnlijk, maar het is natuurlijk waar, dat telefoons geen onfeilbare apparaten zijn. Ook niet als ze kurkdroog zijn.
quote:
Het nu ons bekende regelmatige belschema hoort vragen op te roepen, je kan het niet negeren. Niet alleen de regelmatigheid, maar ook de tijdstippen, die niet gerelateerd zijn aan stand van zon en maan. Zelfs niet met dag en nacht.
Met het woord "schema" wordt er al iets van gemaakt dat vragen oproept. En daarna waarom moet zelfs het niet gerelateerd zijn aan X of Y te denken geven?
quote:
Regelrechte moedwillige manipulatie zou het verhaal meer BNW maken, maar die kant zie ik er niet in. Pitti B. Heeft natuurlijk grote belangen,
Welke dan? Welke kant trekken die haar op? Wat weten we van die Bethzaida P. eigenlijk, dat niet via ene Coriat A. tot ons gekomen is? Zonder nadere info over die twee, voel ik veel voor de bitch-fight hypothese
quote:
maar om precies die data vrij te laten maken die je wil en de rest, wat, wissen?, veranderen? dat onopgemerkt blijft door “die sukkels van het NFI” (niet mijn woorden). Nah, gaat ver. Onnodig ver.
Uiteraard gaat dat ver. Maar onnodig ver? Dit gaat precies ver genoeg: zo ver dat het lukt om ermee weg te komen bij de domme massa die de MSM leest, maar net niet ver genoeg om de meer wakkere geesten in slaap te sussen. Dat laatste is ook niet nodig, want wakkere geesten hebben altijd problemen met hun PR.

[ Bericht 10% gewijzigd door JustinCase op 01-12-2014 23:41:18 ]
pi_147205444
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 23:21 schreef JustinCase het volgende:
Zelfs als dat wel helder is: hoe is beoordeeld dat het regelmatiger is dan normalerwijs te verwachten? Ik vermoed dat daar niet meer aan te pas gekoen is dan de natte vinger.
Geruisloos' zeer goed gepresenteerde overzicht "nattevingerwerk" noemen doet noch hem noch het erin te herkennen patroon eer aan.

quote:
Welke dan? Welke kant trekken die haar op? Wat weten we van die Bethzaida P. eigenlijk, dat niet via ene Coriat A. tot ons gekomen is? Zonder nadere info over die twee, voel ik veel voor de bitch-fight hypothese
Mag jij vinden. Er spelen heel grote politieke en toerismebelangen. Gebied wat al gevoelig lag met die dam, inheemse volkeren, narcotraficantes, land dat geen problemen moet hebben met moorden enzo, dan blijven de toeristen weg.

Coriat op gelijke hoogte stellen met de pittige rechterpink van het fascistenkliekje rond dictator Daniel N., je moet maar durven. Ik gun je je 'hypothese'.

quote:
Uiteraard gaat dat ver. Maar onnodig ver? Dit gaat precies ver genoeg: zo ver dat het lukt om ermee weg te komen bij de domme massa die de MSM leest, maar net niet ver genoeg om de meer wakkere geesten in slaap te sussen. Dat laatste is ook niet nodig, want wakkere geesten hebben altijd problemen met hun PR.
Ik ben vast niet wakker want ik begrijp niets van wat je hier zegt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147206660
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:13 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Welke signal-checks? Ik zie dat er met de Samsung van Lisanne op 2 april om 13.56 uur voor de laatste keer geprobeerd is om te bellen. Daarna nog wel een paar keer aangezet maar verder niets meer.
En toevallig is die 13.56 uur ook nog eens de enige keer dat er dus wel netwerkverbinding is geweest.

Met de Iphone Van Kris is er op 3 april voor de allerlaatste keer geprobeerd te bellen.
Daarna nog wel diverse keren aan en uitgezet (bedoel je hiermee de signal-checks?) maar verder ook niks.

Er wordt inderdaad gesproken dat over -tig pogingen om de telefoon(s) aan te zetten bij Umberto maar weten we hier verder nog niets over.

Verder blijft het me opvallen dat alle handelingen die er zijn gedaan met de telefoons ook gedaan kunnen zijn met een vergrendeld scherm en dat t kinderlijk eenvoudig is om zelfs zonder een pincode je een telefoon in kunt.

Lang verhaal kort te maken : mijn gevoel zegt dat er geknoeid is met de telefoons en zoek ik daar feitelijke onderbouwingen voor.
Welke handelingen bedoel je precies? Er is toch alleen geprobeerd te bellen naar een noodnummer met vergrendeld scherm?
pi_147206687
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 23:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geruisloos' zeer goed gepresenteerde overzicht "nattevingerwerk" noemen doet noch hem noch het erin te herkennen patroon eer aan.
Ik heb liever dan een overzicht, een criterium, dat dient om te bepalen of er een patroon is met eigenschappen die echt bijzonder zijn.
Trouwens, hoe random moet het zijn om niet verdacht gevonden te worden? Met te weinig regelmaat waren er ook vragen opgeroepen. Voorzover ik weet heeft niemand ergens een grens aangegeven van hoeveel regelmaat er mininaal moet zijn, om de belpogingen toe te schrijven aan biologische wezens, en hoeveel er maximaal mag zijn om te geloven dat ze geen wekker bij zich hadden.
quote:
[..]

Mag jij vinden. Er spelen heel grote politieke en toerismebelangen. Gebied wat al gevoelig lag met die dam, inheemse volkeren, narcotraficantes, land dat geen problemen moet hebben met moorden enzo, dan blijven de toeristen weg.
Dus eigenijk is iedereen die namens de overheid spreekt, bij voorbaat verdacht.
quote:
Coriat op gelijke hoogte stellen met de pittige rechterpink van het fascistenkliekje rond dictator Daniel N., je moet maar durven. Ik gun je je 'hypothese'.
Ik stel haar op geen enkele hoogte of laagte. Wel zie ik, dat vrijwel elk bericht dat hier over Bethz. P. verschijnt, van haar afkomstig is. En dat uit geen van die artikelen, bijv. als ze een forensisch expert aan het woord laat met kritiek op P. , blijkt dat ze ook maar één poging heeft gedaan tot "hoor en wederhoor". Maar als er goede redenen zijn, wil ik me best laten overtuigen dat Panama een land is waar de politiek niet deugt, maar de journalistiek dik in orde is.
quote:
[..]

Ik ben vast niet wakker want ik begrijp niets van wat je hier zegt.
Je snelheid van reageren maakt veel goed.
pi_147207530
quote:
19s.gif Op maandag 1 december 2014 18:12 schreef El_Matador het volgende:
Wat onze Montenegrijnse Plinio voorstelt, is lang zo gek nog niet. Op zoek naar een kerstvakantie (ja, lekker laat), met de kaart van Centraal-Amerika voor me (Boquete is nog langsgekomen als optie maar wordt hem toch niet... :P ), is de enige route voor drugssmokkel van Colombia naar Mexico door de onherbergzame jungle van Alto Romero.
De enige door de jungle? Als je per se door de jungle wilt is dat een argument. Maar waarom zouden ze dat willen?
quote:
Ten zuiden van de CD is het te vlak en druk bevolkt met David en omgeving. De noordelijke kust is Bocas en Changuinola en andere drukke, met DEA en politie bevolkte plekken.

De enige route loopt dus precies door het Parque La Amistad.

De beroemde gids uit Boquete vertelt ons dat "drugscriminelen niet geinteresseerd zijn in 83 dollar cash". Dat vind ik moeilijk te geloven, die traficantes zijn arme mensen, echt niet de top van de kartels.
Nee, hij vertelt dat aan een passagier. Volgens die passagier dan. Maar laten we aannemen dat hij dat inderdaad gezegd heeft, als chauffeur, tegen die schrijfster van mystery-fictie. Die, als ik het goed begrijp, een misdaad-boek over deze zaak aan het schrijven is. En ook nog aannemen, dat hij dat niet zei als antwoord op de vraag welke criminelen het gedaan zouden kunnen hebben. Dan blijft het nog steeds een opmerking tegen een passagier, misschien wel de zoveelste die erover begint. En had P. geen zin om een ingewikkeld antwoord te geven, maar wel een vermoeden (wellicht uit een eerder deel van de conversatie) wat mevrouw graag wilde horen.
quote:
Het zou een verklaring kunnen zijn hoe het kan dat Kris en Lisanne in dat afgelegen gebied criminelen tegen het lijf zouden zijn gelopen.
Verklaren doe je met iets dat gebeurd is, en nog onbegrepen is.
quote:
Net voor de regentijd de laatste vrachtjes door de jungle verslepen en hee, 2 verdwaalde meisjes?

De aanwezigheid van SINAPROC in die nacht van 7-8 april (wel (net) buiten alle gebieden waar Kris en Lisanne vermoedelijk zijn geweest :') ) zou "levensgevaarlijke drugstransporten" weer tegen moeten spreken.
Baru spreekt het ook tegen.
quote:
Ik neem aan dat Plinio het gebied goed kent, en zoiets niet verzint. Maar of het alle rare feiten en onlogica verklaart...
Ik neem niets aan, en vind dat Plinio, in die setting, net zo goed een fantasieverhaal kan hebben opgehangen.
Of een verhaal dat hij gehoord heeft, en wat het goed deed bij de toehoorders.
Ik zie niet eens een reden waarom hij dat niet zou doen.
pi_147207768
Hopelijk zijn ze met de telefoon en camera gegevens van K en L zorgvuldiger omgegaan dan in de zaak van de vermoorde studente Aira Guerra

http://www.prensa.com/uho(...)i-fiscalia/188796?en

http://www.prensa.com/imp(...)o-caso-guerra/220812

https://translate.google.(...)%2F220812&edit-text=
pi_147208057
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:00 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

In de basiskaart heb ik de rivieren aangevuld. Die waren niet volledig ingetekend en op sommige plaatsen ook aanwijsbaar onjuist. Als het maar hard genoeg regent stromen overal riviertjes, maar de quebrada's stroomden nog aan het einde van de droge tijd, maar stonden niet op de basiskaart.
Geen van die rivieren was de eerste dagen sterk genoeg om iemand mee te sleuren, zeker niet zo ver stroomopwaarts.
Volgens de gegevens begon het de avond van 4 april te regenen. Ze hebben dagen in het gebied gebivakkeerd op kennelijk niet vindbare plaatsen. Zijn dus niet zomaa op dag 1 verdronken of zo. De rivier van de tweede quebrada loopt via een omweg naar de Rio Culebra, maar die weg is nogal lang om dan de rugzak en de andere zaken terug te vinden waar die zijn gevonden.

Het is heel goed mogelijk dat ze verdwaald zijn aan de rechterkant van het pad en door de rimboe getrokken zijn en een rivier bereikt hebben. Ondertussen kunnen ze best ziek of geblesseerd zijn geraakt en opgehouden, ver van elk pad. Tussen onbekende bomen valt er weinig te fotograferen. Daarna moet je wat: stroomaf dus. De plaats van de nachtfoto's is van belang om helderheid te krijgen of dit inderdaad zo kan zijn geweest.

Ik acht het het meest waarschijnlijk dat ze ergens bij de 2e kabelbrug zijn uitgekomen en dat Kris daar een ongeluk heeft gehad, mogelijk tijdens een wasbeurt in de rivier. Dit vanwege de hoeveelheid kleding en waar die is vonden. Hun band werd vervolgens Lisanne noodlottig: ze zal Kris zijn gaan zoeken en was onwetend vlak bij bewoonde huizen. 'De lijn Matteo, zogezegd.'
Ik denk aan een misdrijf.
Jij schrijft alsof het een vast gegeven is dat de meiden verdwaald waren.
dan zeg ik je: "welkom op FOK" want dan ga je nog leuke discussies krijgen.

De lijn Matteo is eigenlijk dezelfde lijn ,op enkele nuances na, de lijn van alle mensen hier die denken aan verdwalen.
Ik kan er heel veel dingen op afvuren waarom ze dan dit, dat, zus en zo niet hebben gedaan maar dan herhaal ik mezelf voor de -tigste keer dus lees dat maar terug. (geen aanval op jou hoor)

Wat ik wel naar voren wil halen waar we het nog met zn allen weinig over hebben gehad is 2 april 13.56 uur.
Op dat moment is er netwerkverbinding geweest met een zendmast.
De algehele tendens is hier dat er gezegd wordt "ja, op sommige plekken die vooral de locals en de gidsen weten, is er achter de mirador netwerkbereik" maar die plekjes moet je net weten.
Is dat zo? Die informatie komt volgens mij van Baru waarvan ik zijn echte naam niet weet, nog nooit met hem gesproken heb en maar moet aannemen van andere mensen waarvan ik de naam niet weet dat hij is wie hij zegt.
Ga ik niet doen.

2 opties:

1- Baru heeft gelijk en is er op sommige plekken in dat hele gebied idd netwerkbereik.
Lisanne doet om 13.56 uur haar telefoon aan,ziet wel/niet aan de streepjes dat er bereik is, belt maar krijgt geen contact en probeert t pas de volgende dag om 13.50 uur weer.
Als dit zo is dan is het wel heel toevallig dat ze op dat moment net netwerkbereik hadden en zal er ongetwijfeld op veel meer plekken daar netwerkbereik zijn.(hebben de gidsen telefoons, de indianen, de boeren enz?)

2- er is geen netwerkbereik in dat hele gebied (zoals de ontvangstkaarten ons zeggen) en was de telefoon van Lisanne op 2 april 13.56 uur helemaal niet achter de mirador en worden we met zn allen vernaggelt.

Verder Matteo, welkom op FOK

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 02-12-2014 02:19:37 ]
pi_147208253
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 01:02 schreef Grijzemassa het volgende:
Hopelijk zijn ze met de telefoon en camera gegevens van K en L zorgvuldiger omgegaan dan in de zaak van de vermoorde studente Aira Guerra

http://www.prensa.com/uho(...)i-fiscalia/188796?en

http://www.prensa.com/imp(...)o-caso-guerra/220812

https://translate.google.(...)%2F220812&edit-text=
pi_147208404
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 00:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Welke handelingen bedoel je precies? Er is toch alleen geprobeerd te bellen naar een noodnummer met vergrendeld scherm?
De handelingen die gedaan zijn kun je inderdaad ook doen zonder dat je de pincode hebt.
Er is naar noodnummers gebeld en met de IPhone is er op 2 april 8.14 uur (waarschijnlijk per ongeluk) een screenshot gemaakt.
Dit kan dus idd met een vergrendeld scherm zonder dat je de pincode hoeft te weten.

Maar wil je een telefoon in zonder dat je de pincode weet dan is dat ook heel eenvoudig.
Een van de vele filmpje op Youtube hoe je een telefoon zonder pincode in kunt:
(moet je wel eerst een noodoproep maken :) )

Lang verhaal kort te maken: Ik denk dat er gekloot is met de telefoons (en de fotocamera)

[ Bericht 4% gewijzigd door jackie12 op 02-12-2014 02:07:28 ]
pi_147208535
Lijkt wel een one man show met 4 posts achter elkaar maar wil dit nog wel even kwijt

Zat donderdag met een werkneemster van me te praten over Kris en Lisanne (neeee, niet weer zei ze!)

Ik zei tegen haar (we waren nog alleen op kantoor);
Stel jij gaat nu naar huis en we spreken af dat ik jou morgenvroeg ophaal om samen naar kantoor te rijden.
En stel dat ik morgenvroeg voor jouw deur sta en na kloppen en bellen doe je niet open.
Vervolgens bel ik jouw moeder diverse keren op en na een uur neemt ze eindelijk op en zeg haar "je dochter is denk ik niet thuis!"
Je moeder vertelt me vervolgens dat er een sleutel onder t roze bloempotje in de tuin ligt en na anderhalf uur kan ik eindelijk naar binnen om te constateren: Shit, je bent echt niet thuis!
Daarna doe ik 's avonds aangifte van vermissing en wat blijkt: Nadat je donderdag bent vertrokken van kantoor ben je door niemand meer gezien!
Na maanden wordt jouw rugzak gevonden hier in het Stadspark. Vervolgens ga ik met een paar maten zoeken en vind je spijkerbroekje, je schoen achter een boom en zelfs resten in de grote vijver.

En fuck he, dan blijkt ook nog eens dat ik een zomerhuisje heb in het Stadspark.

Wie zou dan de "hoofdverdachte" zijn in een goedkope B-thriller?

Misschien een beetje flauw want er zijn natuurlijk verschillen (hier in het Stadspark verdwaal je namelijk makkelijker ;) ) maar is het natuurlijk niet heel raar dat ik t raar vind dat er naar de "King of the mountain" nooit onderzoek is gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 02-12-2014 02:33:30 ]
pi_147208723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 01:44 schreef jackie12 het volgende:

[..]

De handelingen die gedaan zijn kun je inderdaad ook doen zonder dat je de pincode hebt.
Er is naar noodnummers gebeld en met de IPhone is er op 2 april 8.14 uur (waarschijnlijk per ongeluk) een screenshot gemaakt.
Dit kan dus idd met een vergrendeld scherm zonder dat je de pincode hoeft te weten.

Maar wil je een telefoon in zonder dat je de pincode weet dan is dat ook heel eenvoudig.
Een van de vele filmpje op Youtube hoe je een telefoon zonder pincode in kunt:
(moet je wel eerst een noodoproep maken :) )

Lang verhaal kort te maken: Ik denk dat er gekloot is met de telefoons (en de fotocamera)
Heb je de video überhaupt wel gekeken?
  dinsdag 2 december 2014 @ 02:52:48 #194
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147208732
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 02:08 schreef jackie12 het volgende: maar is het natuurlijk niet heel raar dat ik t raar vind dat er naar de "King of the mountain" nooit onderzoek is gedaan.
Hahaha, die titel is vacant, hij blijft vooralsnog de Professor of the Mountain.

Verder heb je de Master of the Mountain, die zijn vee drijft en zonder te ouwehoeren gidst.

Dan is er nog de Paperboy of the Mountain, de gast die niet zo goed kan opschieten met zijn Servische buurman.

Verder heb je nog de Apprentice of the Mountain, de Dutchess of the Mountain en ik geloof ook nog de Prefect General of the Mountain, de rol die Michael Douglas speelt als beschermheer van de Serra de Tramuntana.

Maar ik heb de laatste memo's over nieuwe rangen nog niet gehad. :)
pi_147208737
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 02:50 schreef Physsic het volgende:

[..]

Heb je de video überhaupt wel gekeken?
Heel eerlijk? ja
Maar als er iets niet klopt, er staan nog heel veel filmpjes op het internet hoe je het kunt omzeilen.
Maar vertel, wat bedoel je?
pi_147208739
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 02:54 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Heel eerlijk? ja
Maar als er iets niet klopt, er staan nog heel veel filmpjes op het internet hoe je het kunt omzeilen.
Maar vertel, wat bedoel je?
Je kan alleen bij de contacten e.d.
Je kan dus niet bij de settings om de tijd aan te passen.
pi_147208758
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 02:52 schreef Perico het volgende:

[..]

Hahaha, die titel is vacant, hij blijft vooralsnog de Professor of the Mountain.

Verder heb je de Master of the Mountain, die zijn vee drijft en zonder te ouwehoeren gidst.

Dan is er nog de Paperboy of the Mountain, de gast die niet zo goed kan opschieten met zijn Servische buurman.

Verder heb je nog de Apprentice of the Mountain, de Dutchess of the Mountain en ik geloof ook nog de Prefect General of the Mountain, de rol die Michael Douglas speelt als beschermheer van de Serra de Tramuntana.

Maar ik heb de laatste memo's over nieuwe rangen nog niet gehad. :)
I'm the Mountain Killer. oO/ ~O> <O)

pi_147208760
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 02:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je kan alleen bij de contacten e.d.
Je kan dus niet bij de settings om de tijd aan te passen.
Misschien ben jij technischer dan ik maar tussen 1.37 min en 1.45 min zegt ie toch duidelijk "I can get in to the contacts, I can get in to the pictures, I can get into anything in the phone that I want to"
pi_147208825
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 00:03 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Ik heb liever dan een overzicht, een criterium, dat dient om te bepalen of er een patroon is met eigenschappen die echt bijzonder zijn.
Trouwens, hoe random moet het zijn om niet verdacht gevonden te worden? Met te weinig regelmaat waren er ook vragen opgeroepen. Voorzover ik weet heeft niemand ergens een grens aangegeven van hoeveel regelmaat er mininaal moet zijn, om de belpogingen toe te schrijven aan biologische wezens, en hoeveel er maximaal mag zijn om te geloven dat ze geen wekker bij zich hadden.
Het staat je vrij je eigen criteria voor regelmatigheid te kiezen en ik kan je de mijne niet opleggen.

Elk gezond weldenkend mens dat het huidige, wellicht onvolledige, patroon ziet, herkent de regelmatigheid.

Vanachter een lange regenjas is het misschien lastiger te zien, dat kan.

quote:
Dus eigenijk is iedereen die namens de overheid spreekt, bij voorbaat verdacht.
Dat lijkt me een zeer gezond basisprincipe, je dat je leven lang in je achterhoofd te houden. :*

quote:
Ik stel haar op geen enkele hoogte of laagte. Wel zie ik, dat vrijwel elk bericht dat hier over Bethz. P. verschijnt, van haar afkomstig is. En dat uit geen van die artikelen, bijv. als ze een forensisch expert aan het woord laat met kritiek op P. , blijkt dat ze ook maar één poging heeft gedaan tot "hoor en wederhoor". Maar als er goede redenen zijn, wil ik me best laten overtuigen dat Panama een land is waar de politiek niet deugt, maar de journalistiek dik in orde is.
Ah nee, want de Nederlandse journalistiek volgt alle wetten. :')

Was het niet zonder die loslippige pers, hadden we nu helemaal niks gehad. De pers doet haar werk naar behoren, de fouten zijn er door ons uitgehaald. Onze pittige tante wantrouwen, lijkt me zeer gezond. Uiteindelijk is het niet Kris’ en Lisannes schuld dat ze niet meer leven, zeker niet die lange tijd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 00:48 schreef JustinCase het volgende:

[..]

De enige door de jungle? Als je per se door de jungle wilt is dat een argument. Maar waarom zouden ze dat willen?
Het gebied ten noorden van de continental divide is de enige route door de jungle van Colombia naar de VS. De belangrijkste doorvoerader van drugs in de wereld zo ongeveer. Zeker over land. Dat gaat op heel veel manieren (de markt is groot), komt veel corruptie bij kijken en geweld wordt allerminst geschuwd.

Een zenuwachtige groep narcos die niet ontdekt wil worden zou je ’s nachts daar in je korte broekje en rokje niet tegen moeten komen, vrees ik.

quote:
Nee, hij vertelt dat aan een passagier. Volgens die passagier dan. Maar laten we aannemen dat hij dat inderdaad gezegd heeft, als chauffeur, tegen die schrijfster van mystery-fictie. Die, als ik het goed begrijp, een misdaad-boek over deze zaak aan het schrijven is. En ook nog aannemen, dat hij dat niet zei als antwoord op de vraag welke criminelen het gedaan zouden kunnen hebben. Dan blijft het nog steeds een opmerking tegen een passagier, misschien wel de zoveelste die erover begint. En had P. geen zin om een ingewikkeld antwoord te geven, maar wel een vermoeden (wellicht uit een eerder deel van de conversatie) wat mevrouw graag wilde horen.
Die sk schrijft verhaaltjes, maar ik heb geen reden aan te nemen dat ze hierover liegt. Noch haar contacten.

Het is een interessante hypothese, en verdient de aandacht, niet waar, JustinCase?

quote:
Verklaren doe je met iets dat gebeurd is, en nog onbegrepen is.
Dingen die nu gebeuren kun je verklaren en dingen die gaan gebeuren kan je verklaren. Of morgen moet de zon ineens een half uurtje later opkomen, dan heb ik niets gezegd.

quote:
Baru spreekt het ook tegen.
Het lijkt me dat die gidsen niet gek zijn en wel weten wat zich daar zoal ophoudt in de regio. Sommigen weten meer dan anderen, en weer anderen verzinnen verhalen. Sja, houd je altijd.

quote:
Ik neem niets aan, en vind dat Plinio, in die setting, net zo goed een fantasieverhaal kan hebben opgehangen.
Of een verhaal dat hij gehoord heeft, en wat het goed deed bij de toehoorders.
Ik zie niet eens een reden waarom hij dat niet zou doen.
Jij denkt graag het slechte in mensen. Wellicht heb je uitgebreide ervaring met de Panamese cultuur, PMs geschiedenis van verhalen verzinnen of wat dan ook. Maar net doen alsof een logische en mogelijke verklaring (let op) voor een misdrijf in dit geheel maar terzijde geschoven moet worden, heeft niet de kenmerken van de meesterspeurder die ik daar zo zwart-wit in die avatar zie.

Een open mind brengt je verder.

pi_147208861
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 22:40 schreef 11en30 het volgende:
Is hun jungle lodge niets voor je vakantie? Ziet er geweldig uit imo.
Ik zit te denken aan Honduras.

Wellicht dat er op de organenmarkt van San Pedro Sula nog wat Nederlands vlees te vinden is...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')