abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147134599
quote:
Top post, met interesse gelezen :)
  zondag 30 november 2014 @ 00:23:54 #127
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_147136255
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 23:33 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Top post, met interesse gelezen :)
Mata valt me een beetje tegen. :(
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  Moderator zondag 30 november 2014 @ 00:25:12 #128
45833 crew  Fogel
pi_147136299
Laten we het in dit topic over K &L hebben, andere dingen kunnen in andere topics. Dank u :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_147136912
Wanneer is het handig om de tickets te boeken voor de trip in maart vanuit Nederland?
Make my day!
  Moderator zondag 30 november 2014 @ 01:00:06 #130
45833 crew  Fogel
pi_147137190
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 00:48 schreef agter het volgende:
Wanneer is het handig om de tickets te boeken voor de trip in maart vanuit Nederland?
Hier zitten de kenners (aannemende dat je het over vliegtickets hebt) : TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #30
(ik wil overigens niet zeggen dat het niet in het topic hier besproken kan worden, maar ik weet uit ervaring dat mensen in TRV vaak goede adviezen hebben)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_147138128
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 november 2014 04:59 schreef El_Matador het volgende:
Buenas noches.

Mooie TT.
Hey.
pi_147140095

[ Bericht 50% gewijzigd door Za op 30-11-2014 04:48:54 ]
pi_147140126
Laten we het nogmaals eens hebben over Za haar bevinding of het mogelijk is om achteraf te kunnen manipuleren met de mobiele telefoons.

Maanden praten we al over de foto's of er een man met een baseballpetje op staat of dat je aan de gleuven op de foto waarin water doorsijpelt wel kunt zien dat dat eigenlijk de tranen van Kris zijn die maar niet gevonden wordt.

De telefoongegevens zijn veel interessanter.

Ik wil weten of alle oproepen die gedaan zijn ook achteraf gedaan kunnen zijn door eenvoudig met de datum en tijden te sjoemelen?
Ik denk dat Za iets naar voren heeft gebracht dat zomaar eens waar kan zijn.

Het is in al die dagen (afgezien van 2 april 13.56 uur) geen een keer gelukt om contact te krijgen met de noodnummers.
M.a.w geen netwerkverbinding dus geen registratie bij de provider.

Aan alle slimme koppen de vraag; Is het belschema een keihard gegeven of is het kinderlijk eenvoudig, zoals Perico dat liet zien, om die gegevens heel eenvoudig naar je hand te zettten?

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 30-11-2014 05:23:33 ]
pi_147140159
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 01:45 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Hey.
Hola.

quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 05:16 schreef jackie12 het volgende:
Laten we het nogmaals eens hebben over Za haar bevinding of het mogelijk is om achteraf te kunnen manipuleren met de mobiele telefoons.

Maanden praten we al over de foto's of er een man met een baseballpetje op staat of dat je aan de gleuven op de foto waarin water doorsijpelt wel kunt zien dat dat eigenlijk de tranen van Kris zijn die maar niet gevonden wordt.

De telefoongegevens zijn veel interessanter.

Ik wil weten of alle oproepen die gedaan zijn ook achteraf gedaan kunnen zijn door eenvoudig met de datum en tijden te sjoemelen?
Ik denk dat Za iets naar voren heeft gebracht dat zomaar eens waar kan zijn.

Het is in al die dagen (afgezien van 2 april 13.56 uur) geen een keer gelukt om contact te krijgen met de noodnummers.
M.a.w geen netwerkverbinding dus geen registratie bij de provider.

Aan alle slimme koppen de vraag; Is het belschema een keihard gegeven of is het kinderlijk eenvoudig, zoals Perico dat liet zien, om die gegevens heel eenvoudig naar je hand te zettten?

Hay jackie, leuk weer terug te zijn. Zoals je van mij gewend bent zal ik een zo fatsoenlijk mogelijke reactie proberen te geven.

Je tuigt een pop op, met groene armen, een grote neus, kleine ogen en 1 been, verstopt die in het bos, gaat met ons die pop op zevenmijlslaarzen zoeken en als je hem vindt, zeg je: "ja, verklaar maar waarom ie groene armen, die grote neus, die kraaloogjes en die manke poot heeft!".

Die pop is er misschien helemaal niet.

Het belschema dat wij kennen lijkt bizar regelmatig, maar wij weten niet of dit alle gegevens zijn. Het kan dat het schema door meer pogingen, die niet in de media zijn gekomen, veel minder regelmatig wordt.

Vraag 1 is dus: is het belschema wel zo regelmatig?
Vraag 2 en verder volgen pas als we vraag 1 helder hebben.

Zo ja, dan wordt vraag 2 niet “hoe kunnen we dat inpassen in onze pop met groene armen”, maar wat kun je eruit afleiden. Het startpunt is de data (of het gebrek eraan).

Dingen achteraf naar je hand zetten, zou een complot worden. Expres data achterhouden “om het regelmatig te doen lijken” (waarom?) of juist het tegenovergestelde, dat gaat ver.

Een logischer verklaring lijkt mij dat de eerste analyse door de Panamezen op 17 juni:
- Een deel van de data kan hebben aangetast
- Een deel van de data kan hebben verwijderd

Dit kan zowel met de telefoons (afscheidsberichtjes, los in een mapje opgeslagen?) als de camera (EXIFdata) gebeurd zijn.

Na 2 maanden in de regen gestaan te hebben is de inhoud van de electronica flink aangetast. Belpogingen zouden verloren gegaan kunnen zijn, we weten de staat van de electronica niet.

Het nu ons bekende regelmatige belschema hoort vragen op te roepen, je kan het niet negeren. Niet alleen de regelmatigheid, maar ook de tijdstippen, die niet gerelateerd zijn aan stand van zon en maan. Zelfs niet met dag en nacht.

Regelrechte moedwillige manipulatie zou het verhaal meer BNW maken, maar die kant zie ik er niet in. Pitti B. Heeft natuurlijk grote belangen, maar om precies die data vrij te laten maken die je wil en de rest, wat, wissen?, veranderen? dat onopgemerkt blijft door “die sukkels van het NFI” (niet mijn woorden). Nah, gaat ver. Onnodig ver.

[ Bericht 3% gewijzigd door El_Matador op 30-11-2014 06:18:20 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147140759
quote:
6s.gif Op zondag 30 november 2014 06:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hola.

[..]

......
....

Een logischer verklaring lijkt mij dat de eerste analyse door de Panamezen op 17 juni:

Dit kan zowel met de telefoons (afscheidsberichtjes, los in een mapje opgeslagen?) als de camera (EXIFdata) gebeurd zijn.

Na 2 maanden in de regen gestaan te hebben is de inhoud van de electronica flink aangetast. Belpogingen zouden verloren gegaan kunnen zijn....
.....
...
Humberto Tan had het toen in die RTL late night uitzending met pa en ma K over veel meer gelogde belpogingen (ca. 70). Dat is naderhand toen hier besproken, als zijnde een interpretatievergissing.

Maar gister opende ik de geposte link naar die website http://www.mostlymystery.com
en vond daar halverwege de blz. terwijl ik op zoek was naar die Engelstalige schrijfster waar jullie het over hadden, die in Boquete woont (zonder dat jullie haar naam noemde, maar ik gokte op Britt V.) en met PM in de auto zou hebben gezeten, een lang artikel van haar, getiteld "Found!" Dat kwam al eens hier voorbij. Maar is inmiddels weer geupdate. Wordt af en toe door haar bijgewerkt.

Zij heeft het daarin over maar liefst 88 (..) gelogde telefoonhandelingen. Onderin het artikel staan haar bronverwijzingen, stukjes uit WS, Nederlandse en Panamese pers enz enz.

Had ze dat nou van die belpogingen ook uit die uitzending van H.T. of uit WS opgepikt?

From then until the 11th of April, they—or someone else — made 88 attempts to use their phones, at more or less common times of day.

Is dit nu definitief hierbij "debunked", of heeft het NFI meer inbelpogingen gevonden, dan wij hier in die excelsheet in de OP hebben staan?

http://mostlymystery.com/(...)10/black-log-new.jpg

11 call attempts naar 112/911 en 77 signal checks...

zou handig zijn als we zouden weten wanneer die 77 signal checks plaatsvonden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 30-11-2014 16:06:37 ]
pi_147150963
Het is nog steeds niet duidelijk hoe de dames na de eerste noodoproepen zo ver hebben kunnen doorlopen tot de locatie in Altos Romeros waar de botten gevonden zijn. Als ze dat al gedaan hebben. Dat is uren en uren lopen van de mirador vandaan. Arrocha is er helemaal naar toe gelopen met een team, en zij sluiten dat na een ev. ongeluk uit. De rivieren stonden laag. Bewoners van het gebied hebben gezegd dat de rivier Culebre in april te weinig water bevatte om ev. daar in terechtgekomen lichamen op 2 of 3 april "mee te slepen". Ook vertoonden de botten geen 'sleepsporen'.
Britt vulde aan: De botten van K vertoonden die kalkresten, die van L niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 30-11-2014 17:38:04 ]
  zondag 30 november 2014 @ 16:46:08 #137
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147151891
Het moest ervan komen. Plinio is gebrouilleerd met de Servische ambassadeur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 30-11-2014 22:13:17 ]
pi_147152122
quote:

[..]

Hola.

[..]

Hay jackie, leuk weer terug te zijn. Zoals je van mij gewend bent zal ik een zo fatsoenlijk mogelijke reactie proberen te geven.

Je tuigt een pop op, met groene armen, een grote neus, kleine ogen en 1 been, verstopt die in het bos, gaat met ons die pop op zevenmijlslaarzen zoeken en als je hem vindt, zeg je: "ja, verklaar maar waarom ie groene armen, die grote neus, die kraaloogjes en die manke poot heeft!".

Het belschema dat wij kennen lijkt bizar regelmatig, maar wij weten niet of dit alle gegevens zijn. Het kan dat het schema door meer pogingen, die niet in de media zijn gekomen, veel minder regelmatig wordt.

Zo ja, dan wordt vraag 2 niet “hoe kunnen we dat inpassen in onze pop met groene armen”, maar wat kun je eruit afleiden. Het startpunt is de data (of het gebrek eraan).

Dingen achteraf naar je hand zetten, zou een complot worden. Expres data achterhouden “om het regelmatig te doen lijken” (waarom?) of juist het tegenovergestelde, dat gaat ver.

Na 2 maanden in de regen gestaan te hebben is de inhoud van de electronica flink aangetast. Belpogingen zouden verloren gegaan kunnen zijn, we weten de staat van de electronica niet.

Het nu ons bekende regelmatige belschema hoort vragen op te roepen, je kan het niet negeren. Niet alleen de regelmatigheid, maar ook de tijdstippen, die niet gerelateerd zijn aan stand van zon en maan. Zelfs niet met dag en nacht.

Regelrechte moedwillige manipulatie zou het verhaal meer BNW maken, maar die kant zie ik er niet in. Pitti B. Heeft natuurlijk grote belangen, maar om precies die data vrij te laten maken die je wil en de rest, wat, wissen?, veranderen? dat onopgemerkt blijft door “die sukkels van het NFI” (niet mijn woorden). Nah, gaat ver. Onnodig ver.
WB > El_Matador :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 30 november 2014 @ 18:19:12 #139
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147155069
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 16:46 schreef Perico het volgende:
Het moest ervan komen. Plinio is gebrouileerd met de Servische ambassadeur.
Ja, daar noem je ook iemand... Goran M. is me er één zeg :7
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_147168937
Ha speurders

Nu het onduidelijk is of Baru echt nog over de Mirador heen gaat wandelen, moeten we het doen met zijn eerder (op WS) verstrekte informatie. Die heb ik, samen met veel andere bronnen, een tijd gleden aangetekend op een kaart. Ik zag dat Geruisloos op zijn kaart een een deel van die informatie heeft overgenomen. Prima.

Baru heeft het globale verloop van het pad aangegeven op een 'vogelvluchtkaart' en dat heb ik zo precies mogelijk op het platte vlak proberen over te nemen. Ik heb vakken toegevoegd van 1 km vierkant. Verder heb ik er een deel van de kaart van Kingroad (WS) naast geplakt, op ongeveer dezelfde schaal, om het terrein te kunnen zien.
Mijn ambitie is om er ook de open plekken en namen toe te voegen en de overige bekende paden aan te brengen, maar dat is nog een fors werk.

http://s8.photobucket.com(...)zps7928e094.jpg.html

Als je zie hoe landschap en traject in elkaar zitten en waar bebouwing is, kun je je ook beter voorstellen wat er ongeveer gebeurd kan zijn, en wat niet.

Voor de overige bekende paden, zie deze kaart. Die is samengesteld door Torero van de sinaprog zoekkaart als ik mij goed herinner, en met enkele aanvullingen van mijn hand:

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=5
pi_147170899
quote:

Dingen achteraf naar je hand zetten, zou een complot worden.
Ja zeg, je zou precies hetzelfde maar dan met veel meer stelligheid kunnen zeggen over de door jou geopperde mogelijkheid dat Kris en Lisanne 2 keer de Pianista liepen, terwijl dit voor jou inmiddels een feit lijkt te zijn, ondanks dat je hiermee achteraf dingen naar je hand zet en feiten negeert.

Geef gewoon antwoord op een vraag ipv de schoolmeester uit te hangen.

Welcome back btw :)
pi_147171127
Ben benieuwd hoe het met de nieuwe overhoringen van getuigen is gegaan. Stel dat er nieuwe of gewijzigde verklaringen komen die aansluiten op de data... of juist niet.
pi_147171397
quote:

[..]

Hola.

[..]

Welkom terug. Blij dat mn sparringspartner weer terug is. :)

Ik heb het niet over de regelmatigheid van tijden en dergelijke.
Ben gewoon benieuwd of je met een mobiele telefoon achteraf net kunt doen alsof je in het verleden op een bepaald moment geprobeerd hebt om te bellen.

In een gebied waar bereik is werkt dit natuurlijk niet want al hang je snel op, er is natuurlijk wel netwerkbereik geweest.

Maar wat als je deze zogenaamde oproepen doet in een gebied zonder bereik?

Natuurlijk weten we niet wat de staat van de toestellen was toen deze gevonden werden.
Ook weten we heel veel verdere info niet over welke informatie er nog meer op de telefoons staat.

Maar vergeet iedereen voor het gemak even dat het om de telefoons van Kris en Lisanne gaat.
Is het mogelijk om in een mobiele telefoon tijden te zetten door met de datums te sjoemelen?

Perico liet in zijn schema denk ik zien dat dit kan.
Is dit ook zo of is dit door bv het NFI heel makkelijk te ontdekken?
(algemene vraag voor iedereen)

[ Bericht 1% gewijzigd door jackie12 op 01-12-2014 00:43:20 ]
pi_147172713
quote:

Als dit al zo zou zijn; belpogingen die veloren gaan door regen, welke verklaring moeten wij dan zoeken voor het feit dat belpogingen welke gedaan zijn binnen een bepaald tijdschema (op verschillende dagen) niet verloren zijn gegaan door diezelfde regen?

quote:
Elk tijdstip is ten alle tijden gerelateerd aan de stand van de zon en de maan.

Het is danook gelijk het enige aanknopingspunt dat je hebt mbt het belschema en een directe verwijzing naar iemand die gebonden is aan tijdschema's, hetgeen niet opgaat voor Kris en Lisanne indien zij verdwaald waren.
pi_147172757
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 16:21 schreef Poekje01 het volgende:
Het is nog steeds niet duidelijk hoe de dames na de eerste noodoproepen zo ver hebben kunnen doorlopen tot de locatie in Altos Romeros waar de botten gevonden zijn. Als ze dat al gedaan hebben. Dat is uren en uren lopen van de mirador vandaan. Arrocha is er helemaal naar toe gelopen met een team, en zij sluiten dat na een ev. ongeluk uit. De rivieren stonden laag. Bewoners van het gebied hebben gezegd dat de rivier Culebre in april te weinig water bevatte om ev. daar in terechtgekomen lichamen op 2 of 3 april "mee te slepen". Ook vertoonden de botten geen 'sleepsporen'.
Britt vulde aan: De botten van K vertoonden die kalkresten, die van L niet.
Dank je voor het plaatsen van het vorige bericht.
Ik heb Found helemaal gelezen wat een lap tekst zeg.De kalkresten waar Britt over sprak Caliumoxide ik blijf het toch merkwaardig vinden waarom het op de botten van Kris dit is aangetroffen.
En dat in haar verhaal ook naar voren kwam dat een lokale gids K en L de Priedra de Alto Lino Trail hadden gelopen tussen 14.00 /14.30(maar ik denk dat dit op 31 maart moet zijn geweest)

[ Bericht 0% gewijzigd door vronie op 01-12-2014 02:05:36 ]
  maandag 1 december 2014 @ 02:53:14 #146
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147173477
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 23:17 schreef matteo_111 het volgende:
Baru heeft het globale verloop van het pad aangegeven op een 'vogelvluchtkaart' en dat heb ik zo precies mogelijk op het platte vlak proberen over te nemen. Ik heb vakken toegevoegd van 1 km vierkant. Verder heb ik er een deel van de kaart van Kingroad (WS) naast geplakt, op ongeveer dezelfde schaal, om het terrein te kunnen zien.
Mijn ambitie is om er ook de open plekken en namen toe te voegen en de overige bekende paden aan te brengen, maar dat is nog een fors werk.
Wellicht kun je je het beste baseren op de kaart van de Professor of the Mountain.

Daar staan alle slimmigheden op en heel misschien is het zelfs de sleutel tot de oplossing van de zaak.

pi_147174906
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 00:23 schreef jackie12 het volgende:

[..]
.......
.............
.....

Maar vergeet iedereen voor het gemak even dat het om de telefoons van Kris en Lisanne gaat.
Is het mogelijk om in een mobiele telefoon tijden te zetten door met de datums te sjoemelen?

Perico liet in zijn schema denk ik zien dat dit kan.
Is dit ook zo of is dit door bv het NFI heel makkelijk te ontdekken?
(algemene vraag voor iedereen)
Indien 77 signal checks / streepjes checken (checken of er bereik is) bv alleen in de eerste 5 dagen zijn gedaan, vertelt ons dat veel.

Immers, een derde partij heeft er geen belang bij gehad 14 dagen lang pogingen te doen om "te checken of er voldoende bereik is met de verwachting dat als je echt belt, je vervolgens een verbinding tot stand brengt".

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 01-12-2014 08:58:25 ]
pi_147175047
User Skidawayme heeft het op WS in post # 370 erover dat lokale bewoners in Boquete soms erg dronken worden van een soort Panamese vodka, van zelfgestookt suikerrietsap, Seco Herrerano. En dat er dan groepen dronken mannen rondlopen, die zich vervelend kunnen gedragen.

Baru meldt vervolgens op WS over de tweede quebrada:

"The second Creek hat as name, quebrada Guarapo, because the people prepare a guarapo(sugar cane water) there to walk down until the river. My friends think that they decided to walk down between the creek, It is a very climb/dangerous areal. If the wetter will better in the next weekend, I will walk to el Pianista.
Map Culebra Trail El Pianista-El Norteño."

Dus blijkbaar is die tweede quebrada lokaal een bekende plek. Er wordt daar wel eens drank bereid.
Zouden daar dan ook wel eens dronken mannen rondhangen?

Quarapo is namelijk ook niet zomaar ranja, maar een gedestilleerde alcoholische drank, zie:

http://es.m.wikipedia.org/wiki/guarapo

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 01-12-2014 11:27:47 ]
  maandag 1 december 2014 @ 10:47:41 #149
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147177149
Hmmm...
Dus misschien wel seksueel misbruikt, zoals p zegt, maar misschien niet op een drugsroute, maar op een drankroute.
En daarna vermoord?
Of zijn de meiden ontsnapt en durfden ze dat pad dus niet meer te nemen en afsnijden of doorsteken ook te eng dus dan maar verder doorlopen?
pi_147177355
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 07:57 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Indien 77 signal checks / streepjes checken (checken of er bereik is) bv alleen in de eerste 5 dagen zijn gedaan, vertelt ons dat veel.

Immers, een derde partij heeft er geen belang bij gehad 14 dagen lang pogingen te doen om "te checken of er voldoende bereik is met de verwachting dat als je echt belt, je vervolgens een verbinding tot stand brengt".
Ik denk dat ik verkeerd begrepen wordt. Misschien leg ik t niet goed uit.

Als ik vandaag, 1 december 2014, in een gebied ben zonder bereik.
En stel dat ik dan mijn telefoon terug zet naar 2 oktober en bel vervolgens naar 112. Geen contact, geen netwerkverbinding dus ook niet geregistreerd door een zendmast omdat ik in een gebied zit zonder bereik.Vervolgens zet ik de datum naar 3 oktober en doe dat zelfde kunstje weer. vervolgens naar 6/7 8 oktober enz.

Daarna zet ik de tijd weer terug naar vandaag 1 december, stop de telefoon in een rugzak.
Plaats deze langs de rivier. De rugzak wordt vervolgens gevonden op 15 december en gaat naar de onderzoekers.

Wat zij dan denk ik zien is in de telefoongeschiedenis dat er geprobeerd is naar 112 te bellen op 2 oktober. En op 3, 4, 5 enz ook.

Is deze vorm van manipulatie te ontdekken of niet?

Als dit niet te ontdekken is (wat ik vermoed) dan is dit, afgezien van de juiste poppetjes op de juiste plek, het laatste ontbrekende stukje van mijn scenario.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')