abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147114270
Het Pianistapad: voor vervoer van coffee, cows, cocaine.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147114498
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 09:33 schreef 11en30 het volgende:
Heel opmerkelijk vind ik dat Baru, goede vriend van PM, in zijn post erboven beweert dat
- in Boquete alleen aan moord wordt gedacht door mensen die nog nooit daar het gebied in zijn geweest
Beide hearsay. Het is niet PM die dat schrijft op WS, maar een user die zegt dat hij dat gezegd heeft. PM post daar vziw niet. Baru wel. Goeie kans dus, dat die er op gaat reageren. Die PM kan natuurlijk van mening veranderd zijn, dat vermeldt die poster op WS niet. Maar er staan geen nieuwe feiten of inzichten vermeld, die daar aanleiding toe geven. Dus het lijkt niet op een veranderde mening.
pi_147114629
Als Plinio M niet van mening lijkt te zijn veranderd, dacht hij dit al eerder?
pi_147114812
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:13 schreef Lutalo het volgende:
en chicas
pi_147114921
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 04:30 schreef Za het volgende:

[..]

Hoe kom je aan deze info? Finca de las Princesas is nergens terug te vinden (behalve als een soort café waar je ook zonder gids terecht moet kunnen).
Omdat ik er destijds zelf ook naar geïnformeerd heb :) Heleboel excursies gaan via het hotel/hostel zelf heb ik het idee, eigenaar van ons hotel had iig vaste adresjes voor bvb paardentochten.
pi_147114971
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:34 schreef Lutalo het volgende:
Aangezien hij daar ook rondliep die dag, is hij wellicht nog meer personen tegengekomen op de track en weet hij dus wie het zijn geweest.

Vraag me af of hij nu niet in de problemen kan komen door ws. Verdrinking zonder water in de longen is zo gebeurd. Of van een kabelbrug vallen. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
pi_147115140
Zijn analyse van de staat van de schoenen vind ik wel een goeie. Ze hebben klaarblijkelijk niet veel kilometers gemaakt.
pi_147116322
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:34 schreef Lutalo het volgende:
Volgens de logica (de echte) wel. Of hij had eerst geen mening, maar ook dat is een verandering.

Opmerkelijk is het wel, als alle volgende aannames kloppen:

• Die WS poster heeft dit echt zo gehoord, van de echte Plinio M.
• Baru (die van WS) is echt een ex-gids, en al "zijn" posts daar zijn echt van hem.
• Plinio en Baru zijn bevriend
- Afgeleid hieruit, maar niet 100% zeker: Baru kent de mening van Plinio.

Toch zegt Baru (behalve dit nu, over mensen die misdaad vermoeden) dat onder gidsen onderhand wel consensus is, dat K & L door een ongelukkige samenloop van omstandigheden (en hun handelen daarin) omgekomen zijn.

Als dat allemaal klopt, dan zit Baru dus uit zijn nek te kletsen wat

Immers, dan zou je verwachten dat Baru ooit wel eens aan Plinio verteld heeft hoe hij erover denkt. En ook dat Plinio weet heeft van de twee forums, waarin regelmatig zijn naam valt. dat die regelmatig over de tong gaat, op 2 forums, waarvan minstens één veel en wereldwijd gelezen wordt.
Ook opmerkelijk is, dat Plinio, wetende(*) dat er druk over de zaak gesleuth wordt, zijn overtuiging vertelt aan een passagier. Of hij weet, dat die passagier zo'n sleuther is, maakt wel wat uit (dan kan hij het net zo goed meteen op WS zetten), maar niet alles (hij kan het vermoeden). In beide gevallen vindt hij het OK dat zijn mening bekend wordt. Vreemd is dan, dat dit nog niet eerder gebeurd is. Hoewel, tussen (kunnen) weten of vermoeden, en beseffen, zit soms aardig wat verschil.

Als Plinio daar die dag gelopen heeft, op tijden dat hij die narcotraficantes gezien zou kunnen hebben, lijkt het me bovendien nogal gevaarlijk. Ongevaarlijk is het, als Plinio denkt, of bijna zeker weet, dat het niet zo is gegaan als hij in die auto vertelt. De narcotraficantes zullen hun schouders ophalen, als ze het al te horen krijgen, en een eventuele echte schuldige kan er alleen maar blij om zijn. Dus, dames en heren misdaad-overtuigden, denken jullie er even om, dat dwaalsporen ook naar een niet-bestaande dader kunnen wijzen? Of naar de verkeerde? Dat zo'n echte dader, of er-van-wetende zwijgers, wat ongerust wordt omdat het op-verdwaling-laten-lijken maar niet wil lukken, en dat die het nu over een andere boeg gooit/gooien.
Het kan natuurlijk ook, dat ze dat de hele tijd al deden. Zelf foto's lekken naar een krant, op het moment dat de politie de camera heeft. En eerst wat metadata strippen, onder het motto: daar zijn die sleuthers wel even zoet mee.

EDIT:

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:48 schreef 11en30 het volgende:
Vraag me af of hij nu niet in de problemen kan komen door ws. Verdrinking zonder water in de longen is zo gebeurd. Of van een kabelbrug vallen. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Ah, je was me voor. Zie jij daar trouwens reden in, om te twijfelen aan het verhaal op WS? Dat misschien PM dat helemaal niet gezegd heeft, of dat hij die poster iets anders op de mouw gespeld heeft dan hij denkt/weet?

[ Bericht 6% gewijzigd door JustinCase op 29-11-2014 13:58:08 ]
pi_147117470
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:50 schreef JustinCase het volgende:

Ah, je was me voor. Zie jij daar trouwens reden in, om te twijfelen aan het verhaal op WS? Dat misschien PM dat helemaal niet gezegd heeft, of dat hij die poster iets anders op de mouw gespeld heeft dan hij denkt/weet?
Ik denk dat het meer een rookgordijn is dan een serieuze aanwijzing maar dit kan ik (nog) niet onderbouwen. Voorlopig hou ik het erop dat die bergboys allemaal echt wel weten dat mijn lokatie klopt en dat dit binnenkort een keer uit gaat komen. Dat ze daarom zenuwachtig geworden zijn sinds hij op ws gepost is. :7
pi_147118108
Welkom terug el_matador! *O*

Vind het vreemd dat het zo tegenstrijdig is. Of die vrouw hoort wat ze wilt horen -wilde fantasie- ze is immers schrijfster toch?
pi_147120220
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:13 schreef Lutalo het volgende:
In die radio reportage van Okke Ornstein waarvan al een paar x de link geplaatst is hier, vertelden sommige inwoners van Boquete ook dat er drug trafficking was op het Pianista pad achter de mirador.
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:00:19 #112
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_147120633
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 03:12 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wat mij iedere keer weer opvalt over foto's en filmpjes van het gebied achter de mirador maar ook het gebied rond de rivieren, is dat ik vind dat het geen gebied is waar ik me kan voorstellen dat je daar fataal kunt verdwalen.
Bijna alle foto's en filmpjes die ik ken zijn uit de provincie Chiriquí, m.a.w. uit het gebied ten zuiden van de waterscheiding. Hoe je uit het weinige materiaal over het Culebra-gebied kunt concluderen dat je daar niet kunt verdwalen, begrijp ik niet. Het verlaten van het pad, bewust of onbewust, kan al tot verdwaling leiden. Mogelijke redenen om van het pad af te gaan zijn: zoeken naar water, poging tot afsnijden (Peter de Vries), vluchten voor echt of vermeend gevaar. Ik heb een tijdje geleden op WS aan Baru gevraagd of het mogelijk is dat er op 2 april (de dag na de 'pleasant day hike') helemaal niemand langs het zuidelijke deel van de camino de Culebra is gekomen. Volgens Baru was dat heel goed mogelijk. Ik ga er daarom van uit dat ze op 1, 2 of 3 april van het pad af zijn gegaan.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:13:32 #113
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147120939
Poging tot afsnijden was echt een ridicule opmerking van Peter de Vries, Dat is hetzelfde als dat je hier in het bos zegt: het schemert, ik ben nog niet thuis.. ik ga nu van het pad af tussen alle bomen door lopen, wat me 127x meer ophoudt en waar veel meer obstakels zijn en waar je meteen verdwaalt.

Maar om die laatste gevolgtrekking zal het hem wel te doen zijn.
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:28:22 #114
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_147121299
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:13 schreef Perico het volgende:
Poging tot afsnijden was echt een ridicule opmerking van Peter de Vries, Dat is hetzelfde als dat je hier in het bos zegt: het schemert, ik ben nog niet thuis.. ik ga nu van het pad af tussen alle bomen door lopen, wat me 127x meer ophoudt en waar veel meer obstakels zijn en waar je meteen verdwaalt.

Het ligt anders. Het maakt niet uit of afsnijden objectief gezien in aanmerking kwam. (Dat was niet het geval - er viel niets af te snijden.) Het enige wat nodig is, is de gedachte of het 'gevoel' dat er iets valt af te snijden. Mijn indruk is altijd geweest dat de meiden met een onjuist en onvolledig beeld van de route en de geografie op pad zijn gegaan. Uit een beeld dat toch al onjuist was kan heel goed een onjuiste veronderstelling voortkomen.
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:31:44 #115
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147121378
Zien jullie net als ik overeenkomsten tussen de poster op WS die Plinio aanhaalt, en de auteur van http://mostlymystery.com/ ? Of berust het een en ander op toeval? :7
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:35:25 #116
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_147121486
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:31 schreef Domnivoor het volgende:
Zien jullie net als ik overeenkomsten tussen de poster op WS die Plinio aanhaalt, en de auteur van http://mostlymystery.com/ ? Of berust het een en ander op toeval? :7
Ik ga ervan uit dat het dezelfde persoon is. :)
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:36:47 #117
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147121526
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:50 schreef JustinCase het volgende:

Immers, dan zou je verwachten dat Baru ooit wel eens aan Plinio verteld heeft hoe hij erover denkt.
Baru is sinds maart niet meer in Panama geweest.

Ik heb Baru per PM gevraagd naar PM. P kent El P als zijn broekzak dus ik neem zijn mening serieus. Maar ik wil eerst bevestigd zien dat P er inderdaad zo over denkt :)
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_147122151
quote:
Nee dat is geen toeval maar dat wist ik al :7
pi_147122238
Als er een onjuiste voorstelling van zaken (en geografie) is geweest, heb je wel een idee waar je uit komt, bij welk pad/weg/finca, als je besluit af te snijden.
pi_147122543
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:35 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat het dezelfde persoon is. :)
Ik weet het wel zeker 8-)
pi_147122602
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:14 schreef MidnightB00m het volgende:

Vind het vreemd dat het zo tegenstrijdig is. Of die vrouw hoort wat ze wilt horen -wilde fantasie- ze is immers schrijfster toch?
Of Baru kletst uit zn nek want hij is gids geweest toch? En is bovendien goed in Duits.
pi_147124839
Dank dames (agter, Marrije, MidnightBoom).

Ik loop een beetje achter in deze zaak (video Martijn F. -rare regel, nu lijken het net allemaal criminelen, en de naam komt in alle media gewoon voluit voor-) nog niet gezien, andere video's nog niet), maar kom wel weer kijken als het zover is.

Dit Kris en Lisanne-topic heeft BNW enorm geboost dit jaar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147125001
quote:
Nee, dat is zij zelf.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147126130
quote:

Misschien is PRDV zelf volkomen de weg kwijt? Kan ook nog.
pi_147130756
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:14 schreef MidnightB00m het volgende:

Of Plinio neemt haar in de maling. Het rookgordijn van 11&30 dus, als ik dat goed begrijp. Met dat slangengif, dat een koe die daaraan sterft niet opgegeten wordt door aaseters. Ik heb daar geen verstand van, of (sommige soorten) slangengif ook via de spijsvertering giftig is. Zou kunnen. Maar zo enorm? Want een hele koe oneetbaar.. en die arme aaseters daar, die moeten per kadaver eerst de doodsoorzaak vaststellen? Of wachten ze tot er een onervaren aaseter als voorproever zich aandient? Dus misschien was dit een omslachtige manier om te zeggen: bemoei je er niet mee. Zo omslachtig zou ik het niet kunnen, niet volhouden althans. Dus, tja.. hm...
quote:
Dat is in sommige gevallen hetzelfde. Het is maar hoe je vermoedt / denkt te weten dat die paden (en rivier ook, die was nog als pad te gebruiken) lopen. Afsnijden om terug te gaan lijkt me idd onzinnig. Maar dat zei hij niet.
quote:
Hoezo, is Peter R. iemand geworden die niet wil dat een misdaad aan het licht komt? Lijkt me raar. Of alleen deze misdaad (waar geen aanwijzingen voor zijn)? Daar moet dan wel een erg zwaar wegende reden voor zijn. Die hem op het hart gedrukt is door... ja, door wie? Met het risico dat hij zou weigeren, en uit de school klappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')