Beide hearsay. Het is niet PM die dat schrijft op WS, maar een user die zegt dat hij dat gezegd heeft. PM post daar vziw niet. Baru wel. Goeie kans dus, dat die er op gaat reageren. Die PM kan natuurlijk van mening veranderd zijn, dat vermeldt die poster op WS niet. Maar er staan geen nieuwe feiten of inzichten vermeld, die daar aanleiding toe geven. Dus het lijkt niet op een veranderde mening.quote:Op zaterdag 29 november 2014 09:33 schreef 11en30 het volgende:
Heel opmerkelijk vind ik dat Baru, goede vriend van PM, in zijn post erboven beweert dat
- in Boquete alleen aan moord wordt gedacht door mensen die nog nooit daar het gebied in zijn geweest
en chicasquote:Op zaterdag 29 november 2014 12:13 schreef Lutalo het volgende:
Het Pianistapad: voor vervoer van coffee, cows, cocaine.
Omdat ik er destijds zelf ook naar geïnformeerd hebquote:Op zaterdag 29 november 2014 04:30 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe kom je aan deze info? Finca de las Princesas is nergens terug te vinden (behalve als een soort café waar je ook zonder gids terecht moet kunnen).
Aangezien hij daar ook rondliep die dag, is hij wellicht nog meer personen tegengekomen op de track en weet hij dus wie het zijn geweest.quote:Op zaterdag 29 november 2014 12:34 schreef Lutalo het volgende:
Als Plinio M niet van mening lijkt te zijn veranderd, dacht hij dit al eerder?
Volgens de logica (de echte) wel. Of hij had eerst geen mening, maar ook dat is een verandering.quote:Op zaterdag 29 november 2014 12:34 schreef Lutalo het volgende:
Als Plinio M niet van mening lijkt te zijn veranderd, dacht hij dit al eerder?
Ah, je was me voor. Zie jij daar trouwens reden in, om te twijfelen aan het verhaal op WS? Dat misschien PM dat helemaal niet gezegd heeft, of dat hij die poster iets anders op de mouw gespeld heeft dan hij denkt/weet?quote:Op zaterdag 29 november 2014 12:48 schreef 11en30 het volgende:
Vraag me af of hij nu niet in de problemen kan komen door ws. Verdrinking zonder water in de longen is zo gebeurd. Of van een kabelbrug vallen. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Ik denk dat het meer een rookgordijn is dan een serieuze aanwijzing maar dit kan ik (nog) niet onderbouwen. Voorlopig hou ik het erop dat die bergboys allemaal echt wel weten dat mijn lokatie klopt en dat dit binnenkort een keer uit gaat komen. Dat ze daarom zenuwachtig geworden zijn sinds hij op ws gepost is.quote:Op zaterdag 29 november 2014 13:50 schreef JustinCase het volgende:
Ah, je was me voor. Zie jij daar trouwens reden in, om te twijfelen aan het verhaal op WS? Dat misschien PM dat helemaal niet gezegd heeft, of dat hij die poster iets anders op de mouw gespeld heeft dan hij denkt/weet?
In die radio reportage van Okke Ornstein waarvan al een paar x de link geplaatst is hier, vertelden sommige inwoners van Boquete ook dat er drug trafficking was op het Pianista pad achter de mirador.quote:Op zaterdag 29 november 2014 12:13 schreef Lutalo het volgende:
Het Pianistapad: voor vervoer van coffee, cows, cocaine.
Bijna alle foto's en filmpjes die ik ken zijn uit de provincie Chiriquí, m.a.w. uit het gebied ten zuiden van de waterscheiding. Hoe je uit het weinige materiaal over het Culebra-gebied kunt concluderen dat je daar niet kunt verdwalen, begrijp ik niet. Het verlaten van het pad, bewust of onbewust, kan al tot verdwaling leiden. Mogelijke redenen om van het pad af te gaan zijn: zoeken naar water, poging tot afsnijden (Peter de Vries), vluchten voor echt of vermeend gevaar. Ik heb een tijdje geleden op WS aan Baru gevraagd of het mogelijk is dat er op 2 april (de dag na de 'pleasant day hike') helemaal niemand langs het zuidelijke deel van de camino de Culebra is gekomen. Volgens Baru was dat heel goed mogelijk. Ik ga er daarom van uit dat ze op 1, 2 of 3 april van het pad af zijn gegaan.quote:Op zaterdag 29 november 2014 03:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wat mij iedere keer weer opvalt over foto's en filmpjes van het gebied achter de mirador maar ook het gebied rond de rivieren, is dat ik vind dat het geen gebied is waar ik me kan voorstellen dat je daar fataal kunt verdwalen.
Het ligt anders. Het maakt niet uit of afsnijden objectief gezien in aanmerking kwam. (Dat was niet het geval - er viel niets af te snijden.) Het enige wat nodig is, is de gedachte of het 'gevoel' dat er iets valt af te snijden. Mijn indruk is altijd geweest dat de meiden met een onjuist en onvolledig beeld van de route en de geografie op pad zijn gegaan. Uit een beeld dat toch al onjuist was kan heel goed een onjuiste veronderstelling voortkomen.quote:Op zaterdag 29 november 2014 17:13 schreef Perico het volgende:
Poging tot afsnijden was echt een ridicule opmerking van Peter de Vries, Dat is hetzelfde als dat je hier in het bos zegt: het schemert, ik ben nog niet thuis.. ik ga nu van het pad af tussen alle bomen door lopen, wat me 127x meer ophoudt en waar veel meer obstakels zijn en waar je meteen verdwaalt.
Maar om die laatste gevolgtrekking zal het hem wel te doen zijn.
Ik ga ervan uit dat het dezelfde persoon is.quote:Op zaterdag 29 november 2014 17:31 schreef Domnivoor het volgende:
Zien jullie net als ik overeenkomsten tussen de poster op WS die Plinio aanhaalt, en de auteur van http://mostlymystery.com/ ? Of berust het een en ander op toeval?
Baru is sinds maart niet meer in Panama geweest.quote:Op zaterdag 29 november 2014 13:50 schreef JustinCase het volgende:
Immers, dan zou je verwachten dat Baru ooit wel eens aan Plinio verteld heeft hoe hij erover denkt.
Nee dat is geen toeval maar dat wist ik alquote:Op zaterdag 29 november 2014 17:31 schreef Domnivoor het volgende:
Zien jullie net als ik overeenkomsten tussen de poster op WS die Plinio aanhaalt, en de auteur van http://mostlymystery.com/ ? Of berust het een en ander op toeval?
Ik weet het wel zekerquote:Op zaterdag 29 november 2014 17:35 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat het dezelfde persoon is.
Of Baru kletst uit zn nek want hij is gids geweest toch? En is bovendien goed in Duits.quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:14 schreef MidnightB00m het volgende:
Welkom terug el_matador!![]()
Vind het vreemd dat het zo tegenstrijdig is. Of die vrouw hoort wat ze wilt horen -wilde fantasie- ze is immers schrijfster toch?
Nee, dat is zij zelf.quote:Op zaterdag 29 november 2014 17:31 schreef Domnivoor het volgende:
Misschien is PRDV zelf volkomen de weg kwijt? Kan ook nog.quote:Op zaterdag 29 november 2014 17:13 schreef Perico het volgende:
Poging tot afsnijden was echt een ridicule opmerking van Peter de Vries, Dat is hetzelfde als dat je hier in het bos zegt: het schemert, ik ben nog niet thuis.. ik ga nu van het pad af tussen alle bomen door lopen, wat me 127x meer ophoudt en waar veel meer obstakels zijn en waar je meteen verdwaalt.
Maar om die laatste gevolgtrekking zal het hem wel te doen zijn.
Of Plinio neemt haar in de maling. Het rookgordijn van 11&30 dus, als ik dat goed begrijp. Met dat slangengif, dat een koe die daaraan sterft niet opgegeten wordt door aaseters. Ik heb daar geen verstand van, of (sommige soorten) slangengif ook via de spijsvertering giftig is. Zou kunnen. Maar zo enorm? Want een hele koe oneetbaar.. en die arme aaseters daar, die moeten per kadaver eerst de doodsoorzaak vaststellen? Of wachten ze tot er een onervaren aaseter als voorproever zich aandient? Dus misschien was dit een omslachtige manier om te zeggen: bemoei je er niet mee. Zo omslachtig zou ik het niet kunnen, niet volhouden althans. Dus, tja.. hm...quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:14 schreef MidnightB00m het volgende:
Welkom terug el_matador!![]()
Vind het vreemd dat het zo tegenstrijdig is. Of die vrouw hoort wat ze wilt horen -wilde fantasie- ze is immers schrijfster toch?
Dat is in sommige gevallen hetzelfde. Het is maar hoe je vermoedt / denkt te weten dat die paden (en rivier ook, die was nog als pad te gebruiken) lopen. Afsnijden om terug te gaan lijkt me idd onzinnig. Maar dat zei hij niet.quote:Op zaterdag 29 november 2014 17:13 schreef Perico het volgende:
Hoezo, is Peter R. iemand geworden die niet wil dat een misdaad aan het licht komt? Lijkt me raar. Of alleen deze misdaad (waar geen aanwijzingen voor zijn)? Daar moet dan wel een erg zwaar wegende reden voor zijn. Die hem op het hart gedrukt is door... ja, door wie? Met het risico dat hij zou weigeren, en uit de school klappen.quote:Maar om die laatste gevolgtrekking zal het hem wel te doen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |