Dat denk ik ook. Maar door toeristen in het woud achtergelaten bruikbare spullen zouden ze wel mee naar huis nemen denk ik.quote:Op vrijdag 28 november 2014 17:15 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Heb het idee dat de indianen daar eerlijker zijn dan Nederlanders met hun egoïstische graaicultuur van inpikken en meenemen.
Voor zover ik mij kan herinneren zijn de shorts gevonden tijdens de zoektocht na het vinden van de rugzak. Vreemd genoeg is er weinig ruchtbaarheid aan gegeven. Dan lagen ze niet langs het pad of in het zicht.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ook heb ik geen verklaring voor het spijkerboekje bij de 2e kabeloversteek.
Tenzij K op een gegeven moment besloten heeft om terug te lopen en L verder is gegaan de jungle in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Grijzemassa op 28-11-2014 18:03:05 ]
Volgens mij kun je die aardbeienboerderij alleen met een gids bezoeken, niet op eigen gelegenheidquote:Op vrijdag 28 november 2014 00:14 schreef Za het volgende:
[..]
Kijkende naar hun planning voor die week, zelfs een gids te boeken voor een bezoek aan iets risicoloos als een aarbeienboerderij, dan komen ze over als meisjes die geen risico's wilden nemen.
Dat wel ja.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:04 schreef Lutalo het volgende:
Mmmm is het een Latino? Hij 's wel lang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is dezelfde "latino" als waarmee ze op haar FB staat (op 0:14 op hetzelfde filmpje).quote:Op vrijdag 28 november 2014 17:53 schreef Grijzemassa het volgende:
Wie herkent de latino met L hier op de video op 1.26
Ik dacht dat haar FB offline was?quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:31 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is dezelfde "latino" als waarmee ze op haar FB staat (op 0:14 op hetzelfde filmpje).
Kijk het filmpje van telemetro en ze het stil op 0:14.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:32 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik dacht dat haar FB offline was?
Ik herinner me dat haar FB kort na de verdwijning offline gehaald is door de familie.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:37 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk het filmpje van telemetro en ze het stil op 0:14.
Dan zie je een screencap van Lisanne's FB met diezelfde jongen.
Geen activiteit op haar FB sinds Juli 2013, dus een oude bekende van Lisanne.
quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:41 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik herinner me dat haar FB kort na de verdwijning offline gehaald is door de familie.
quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:58 schreef 11en30 het volgende:
Er staat verder dat je op ieder moment om kunt keren en teruggaan of zoiets. Dat moment is zeker wanneer je de nacht hebt moeten doorbrengen op het pad. Je weet dat dat niet klopt voor 'een pleasant day hike'.
Recreatief of een soort van competitie tussen de gidsen?quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:44 schreef Domnivoor het volgende:
Baru is aan het voetballen met zijn vrienden.
Recreatiefquote:Op vrijdag 28 november 2014 18:57 schreef Za het volgende:
Recreatief of een soort van competitie tussen de gidsen?
quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:42 schreef Za het volgende:
[..]Dat lijkt idd een oudere fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor de info.quote:Op vrijdag 28 november 2014 19:04 schreef Domnivoor het volgende:
Recreatief
En hij is al jaren geen gids meer.
Hij zal nooit in de Liga Panameña de Fútbol meespelen. Maar hij kan echt wel een balletje trappenquote:Op vrijdag 28 november 2014 19:47 schreef 11en30 het volgende:
Kan hij wel voetballen met z'n gezondheidsproblemen?
Dat vertelt hij niet. Ik heb alleen de foto's gezien.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:08 schreef 11en30 het volgende:
En waarom vertelt hij jou dit allemaal?
Ik weet niet of ik dat allemaal wel wil weten.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:29 schreef 11en30 het volgende:
Nee nee. Waarom laat hij jou de foto's zien? En wat stond er allemaal op?
Het kan iemand uit Bocas del Toro zijn. De afbeelding van Kris met die zeester, gelijk ervoor, is ook in Bocas del Toro genomen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:41 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik herinner me dat haar FB kort na de verdwijning offline gehaald is door de familie.
Geen activiteiten sinds juli zegt niets, kan met de privacy instellingen te maken hebben.
Maar goed, kan een oude bekende zijn ook. Maar ook iemand uit Bocas del toro, van voordat ze naar Boquete gingen.
Vlgs mij heeft Lisanne haar haren korter op de foto's met de "Latino", zoals @grijzemassa zegt: oudere foto waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:34 schreef gynaika het volgende:
[..]
Het kan iemand uit Bocas del Toro zijn. De afbeelding van Kris met die zeester, gelijk ervoor, is ook in Bocas del Toro genomen.
In reactie op de post van Perico over de foto van Kris en het Tv scherm:quote:
Dat het haar korter is, kan ik niet goed zien maar het zou kunnen. Denk toch dat het een foto is van hun laatste vakantie.quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:39 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Vlgs mij heeft Lisanne haar haren korter op de foto's met de "Latino", zoals @grijzemassa zegt: oudere foto waarschijnlijk.
Het blijft een zeer typische foto, ik heb hem al vaak bekeken.quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:53 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
In reactie op de post van Perico over de foto van Kris en het Tv scherm:
Ik vind dit interessant. M.n. omdat ik die foto van de voorovergebogen Kris nog steeds een hele rare foto vind. Verder las ik eerder ergens dat er in het gebied 'oude' kabels lopen van palen en banen die niet meer gebruikt worden, maar vroeger gebruikt zijn door onderzoekers/wetenschappers. Ik weet alleen niet meer waar ik dat las. Ik ga ernaar op zoek.
Zelf meende ik trouwens te zien dat je achter Kris "onderdoor" kan kijken, alsof er achter en boven Kris een soort landbrug is, en je aan de andere kant 2 figuren ziet staan, Perico, zie jij dat ook op jouw tv scherm?
misschien kan de locatie iets zeggen over of de plek waar de foto is genomen - los van al dan niet aanwezige metadata van de foto - , voor- of na de mirador ligt. En dus zo bevestigen of de fotovolgorde klopt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 22:21 schreef Domnivoor het volgende:
Ik zie deze kabel rechtsboven op de foto:
[ afbeelding ]
Ik ben er niet 100% zeker van dat het een kabel is maar dit springt er echt uit als je op een groot scherm naar de foto kijkt.
Maar waarom zouden die kabels van belang zijn?
Poekje bedoel je de 2 figuren links van Kris?quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:53 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Ik vind dit interessant. M.n. omdat ik die foto van de voorovergebogen Kris nog steeds een hele rare foto vind. Verder las ik eerder ergens dat er in het gebied 'oude' kabels lopen van palen en banen die niet meer gebruikt worden, maar vroeger gebruikt zijn door onderzoekers/wetenschappers. Ik weet alleen niet meer waar ik dat las. Ik ga ernaar op zoek.
Zelf meende ik trouwens te zien dat je achter Kris "onderdoor" kan kijken, alsof er achter en boven Kris een soort landbrug is, en je aan de andere kant 2 figuren ziet staan, Perico, zie jij dat ook op jouw tv scherm?
quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:37 schreef Ouder1 het volgende:
Volgens mij zat ze op die steen die je ziet met haar rug naar Lisanne. Lisanne riep haar (was even wezen plassen?), Kris staat op en draait zich om naar Lisanne waarbij ze haar haar uit haar gezicht strijkt. Dat zou precies kloppen met die vreemde houding.
Dit kwam ik tegen.quote:Op zaterdag 29 november 2014 00:22 schreef Grijzemassa het volgende:
The Ngobe Indian Trail is toch hetzelfde als El Pianista Trail? Maar dan na de mirador dacht ik.
Waar is deze brug, weet iemand dat? Het is niet dezelfde brug als die eerder langsgekomen is hier
http://www.panoramio.com/photo/8487171
[ afbeelding ]
Verre van stil. Móchten er kwaadwillende derden bij zijn betrokken, gaan die nog een nerveuze tijd tegemoet.quote:Op vrijdag 28 november 2014 17:49 schreef matteo_111 het volgende:
Ook komt er nog weer meer onderzoek. De zaak ligt nog niet stil.
Het interessante is, dat je deze foto 250% schermgroot kunt zoomen zonder kwaliteitsverlies op de PS3, 50% meer dan de rest. Er is heel veel aan de hand, door het vele licht dat door de begroeiing heen valt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:53 schreef Poekje01 het volgende:
Zal wel aan mij liggen maar op deze foto's zie ik totaal niets met al je goede bedoelingenquote:Op zaterdag 29 november 2014 01:56 schreef Perico het volgende:
[..]
Verre van stil. Móchten er kwaadwillende derden bij zijn betrokken, gaan die nog een nerveuze tijd tegemoet.
[..]
Het interessante is, dat je deze foto 250% schermgroot kunt zoomen zonder kwaliteitsverlies op de PS3, 50% meer dan de rest. Er is heel veel aan de hand, door het vele licht dat door de begroeiing heen valt.
Rondom Kris hangt een rode gloed, anderen zien er een zich verdekt houdend silhouet in van een man. Je kunt ter linkerzijde een baseballcap zien, je kunt dit ook van de hand wijzen.
Je kunt het licht aan de andere kant van de 'tunnel' zien. En het gebergte op plekken door de bladeren. En de blauwe hemel die doorbreekt, vanaf het midden.
Die kabel ziet er dan boven zo uit:
[ afbeelding ]
Verder blijft het opmerkelijk, de verschillen tussen de Cyathea Albomarginata plant achter Lisanne op img_499 en dezelfde plant op de foto van Kris op de top:
[ afbeelding ]
Maar daar breekt de lage resolutie van de iPhone foto op. En dan wordt het hier weer tezeer onscherp opgeblazen en blijf je bezig.
Wat mij iedere keer weer opvalt over foto's en filmpjes van het gebied achter de mirador maar ook het gebied rond de rivieren, is dat ik vind dat het geen gebied is waar ik me kan voorstellen dat je daar fataal kunt verdwalen.quote:Op zaterdag 29 november 2014 00:22 schreef Grijzemassa het volgende:
The Ngobe Indian Trail is toch hetzelfde als El Pianista Trail? Maar dan na de mirador dacht ik.
Waar is deze brug, weet iemand dat? Het is niet dezelfde brug als die eerder langsgekomen is hier
http://www.panoramio.com/photo/8487171
[ afbeelding ]
Tijd dat die 2e quebrada wordt ingetekend.quote:Op zaterdag 29 november 2014 03:08 schreef Domnivoor het volgende:
Oké: Baru heeft weer op WS gepost en ik heb 2 berichten van hem ontvangen (in het Duits, dat gaat hem beter af).
Hij heeft een wandeling gemaakt in de richting van El Pianista maar op dit moment regent het te hard om de hele route te kunnen lopen. Als het weer verbetert gaat hij het opnieuw proberen.
Hij heeft met veel mensen gesproken. In Boquete gaan er allerlei verhalen, maar alleen mensen die nooit in Culebra geweest zijn denken dat de meiden vermoord zijn (volgens Baru). De tweede quebrada heet 'Guarapo'; dat wist hij ook niet. Een vriend van hem denkt dat K & L deze stroomafwaarts gevolgd hebben.
Hij heeft op dit moment geen internet thuis, alleen op zijn mobiel.
Naar de rivier, volgens Baru op WS. Dit was mijn eerste scenario maar heb ik af laten vallen omdat het me haast niet te doen lijkt. Er loopt namelijk geen pad langs. Als je kunt kiezen tussen een pad of door een quebrada waden en over rotsen gaan klauteren dan volg je het pad. Maar dat is dan weer te logisch dus onlogisch.quote:Op zaterdag 29 november 2014 03:15 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Benieuwd waar die 2e heen loopt
Hoe kom je aan deze info? Finca de las Princesas is nergens terug te vinden (behalve als een soort café waar je ook zonder gids terecht moet kunnen).quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:07 schreef MeloD het volgende:
Volgens mij kun je die aardbeienboerderij alleen met een gids bezoeken, niet op eigen gelegenheid
Kris zou misschien nog wel wat zijn gaan klauteren, ik denk Lisanne niet.quote:Op zaterdag 29 november 2014 04:06 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Naar de rivier, volgens Baru op WS. Dit was mijn eerste scenario maar heb ik af laten vallen omdat het me haast niet te doen lijkt. Er loopt namelijk geen pad langs. Als je kunt kiezen tussen een pad of door een quebrada waden en over rotsen gaan klauteren dan volg je het pad. Maar dat is dan weer te logisch dus onlogisch.
van hier uit gezien, links ter hoogte van haar bips. Daarachter is weer lucht te zien, alsof je er 'onderdoor' kan 'naar de andere kant', en dan daar..oh, zie dat Perico het al had weergegeven hierboven..quote:Op zaterdag 29 november 2014 00:20 schreef vronie het volgende:
[..]
Poekje bedoel je de 2 figuren links van Kris?
quote:Op zaterdag 29 november 2014 09:33 schreef 11en30 het volgende:
Heel opmerkelijk vind ik dat Baru, goede vriend van PM, in zijn post erboven beweert dat
- in Boquete alleen aan moord wordt gedacht door mensen die nog nooit daar het gebied in zijn geweest
- dat zijn vrienden (waaronder dus PM) denken dat K en L de 2e quebrada stroomafwaarts hebben gevolgd en bij de rivier uitkwamen.
De jongens kunnen beter stoppen met voetballen en hun verhaaltjes op elkaar gaan afstemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |