Op mijn Iiyama-scherm zie ik die kabel ook. Maar ik zie nergens een label van Boquete tree trek. Het kan net zo goed een kabel van de Panamese Kabel Maatschappij™ zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2014 04:51 schreef Perico het volgende:
Ik kan dit iedereen aanraden.. heb je een nieuwere tv, van 40 inch of meer ofzo, van 200 Hz of meer.. maak contact met je PC via een mediaserver in Windows, of via je Playstation 3 bijvoorbeeld, of steek er een USB stick in..
En kijk eens opnieuw naar alle foto's, die schermgroot zonder kwaliteitsverlies worden vertoond. Je hoeft zo niet te zoomen, maar kunt dicht op het scherm staand details toch (veel) beter zien dan op een PC.
Met een PS3 kun je ook nog eens extra zoomen, zonder dat het beeld blokkerig.
Die kabels met zwart omhulsel van de tree trek zie ik op foto 505 echt heel scherp en goed zo.
Ik denk niet dat het toen een modderpad was. Op de plaatselijke site boquete.ning klaagden inwoners op 1 april nog over de aanhoudende droogte en de gevolgen voor hun gewassen. En dat de eerste dagen geen regen te verwachten was, aangezien dan eerst de wind uit een andere hoek moest gaan waaien.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:05 schreef 11en30 het volgende:
Zei MF nou dat ze niet terug zijn gegaan omdat L het modderpad niet leuk gevonden zou hebben?
Die kabel zou ergens tussen de mirador en de 1e quebrada te vinden moeten zijn. Voor zover ik weet staat niemand bij die plek stil, komt hij op geen enkele video voor en wordt hij ook nergens genoemd. Misschien kan het een belangrijke aanwijzing zijn voor hun beslissingen of de fotonummering als we weten waar dat donkere hol met die kabel(s) precies is.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:07 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Op mijn Iiyama-scherm zie ik die kabel ook. Maar ik zie nergens een label van Boquete tree trek. Het kan net zo goed een kabel van de Panamese Kabel Maatschappij™ zijn.
Vlgs mij is niet gezegd dat dat de reden zou zijn om niet terug te gaan, maar dat ze dat niet fijn gevonden zou hebben.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:08 schreef Grijzemassa het volgende:
[Op vrijdag 28 november 2014 13:05 schreef 11en30 het volgende:
Zei MF nou dat ze niet terug zijn gegaan omdat L het modderpad niet leuk gevonden zou hebben?.]
Ik denk niet dat het toen een modderpad was. Op de plaatselijke site boquete.ning klaagden inwoners op 1 april nog over de aanhoudende droogte en de gevolgen voor hun gewassen. En dat de eerste dagen geen regen te verwachten was, aangezien dan eerst de wind uit een andere hoek moest gaan waaien.
Dit is het scenario "op het pad blijven".quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:21 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Of ze zijn na 16.39 uur niet omgekeerd maar doorgelopen onder het mom van "het kan niet ver meer zijn naar de indianen"
Dan konden ze om 16.39 uur ook nog 2 uur doorlopen maar dan hebben ze daarna dus niet eens geprobeerd te bellen (ik hoor het al, ze zagen wel aan de streepjes....) waren ze ook om 18.40 uur nog niet bij de rivier en hebben ze dus de volgende ochtend gedacht "laten we nog verder het moeilijke terrein intrekken, rivieren oversteken enz.i.p.v op zeker te spelen en om te keren"
Sorry maar er zitten hier veel te veel haken en ogen aan en te veel onlogische domme dingen waar ik niks van geloof.
Om wat voor een kabel het ook gaat, als het echt een kabel is (ik kan dat op mijn scherm niet zien) dan vind ik het sowieso apart dat daar een kabel loopt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:07 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Op mijn Iiyama-scherm zie ik die kabel ook. Maar ik zie nergens een label van Boquete tree trek. Het kan net zo goed een kabel van de Panamese Kabel Maatschappij™ zijn.
Das waar denk ikquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:43 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Om wat voor een kabel het ook gaat, als het echt een kabel is (ik kan dat op mijn scherm niet zien) dan vind ik het sowieso apart dat daar een kabel loopt.
En al iets gehoord van Baru, het is inmiddels bijna december?
Ook heb ik geen verklaring voor het spijkerboekje bij de 2e kabeloversteek.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:41 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dit is het scenario "op het pad blijven".
Daarvan kunnen ze (per abuis of met opzet) afgeweken zijn, in de hoop of gedachte: als we hier rechts gaan komen we uiteindelijk op de weg (zie Benefits of retiring in Boquete) langs de rivier de Pianista.
Niet dus, dwalen dwalen bijv langs het stroompje dat ze op 507 508 overgestoken zijn, never nooit bij die paddocks geweest (hoor Feliciano video AFK), en al dwalend uiteindelijk ergens bij de kabelbrug een spijkerbroekje achter te laten.
Ondertussen de zoekenden mislopen.
Ik heb ook nog geen verklaring gelezen waarom de jeans zo lang onopgemerkt is gebleven. Of heeft het daar misschien niet al die tijd gelegen?quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ook heb ik geen verklaring voor het spijkerboekje bij de 2e kabeloversteek.
Baru is aan het voetballen met zijn vrienden.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:43 schreef jackie12 het volgende:
En al iets gehoord van Baru, het is inmiddels bijna december?
Dat is een mogelijkheid; als die als eerste gevonden zou zijn, was dat een aanleiding tot verder zoeken.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog geen verklaring gelezen waarom de jeans zo lang onopgemerkt is gebleven. Of heeft het daar misschien niet al die tijd gelegen?
Ik heb niet het idee had dat het spijkerbroekje daar al vanaf het begin lag.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog geen verklaring gelezen waarom de jeans zo lang onopgemerkt is gebleven. Of heeft het daar misschien niet al die tijd gelegen?
Hoeveel reddingswerkers, vrijwilligers, gidsen etc zullen er zijn die tussen 2 en 20 april zouden denken meh zo'n short kan in principe van iedereen zijn, ik neem deze mee naar huis?quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:52 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dat is een mogelijkheid; als die als eerste gevonden zou zijn, was dat een aanleiding tot verder zoeken.
Of is misschien wel eerder gevonden, maar niet herkend/afgedaan als 'kan niet van belang zijn', voor eigen gebruik gehouden. Na de rugzakvondst (camera) werd alsnog duidelijk van wie het was.
Mogelijk is M.F. langer dan de koeien (max 1.48) die het pad uitslijten.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:41 schreef ToniB het volgende:
M.F. zegt op een gegeven moment dat hij op zijn zij door de kloof moest op sommige stukken. Ik vraag me dan af hoe die koeien daar door komen?! Of is er toch nog een ander pad? Die koeien komen toch vanaf die paddocks over de Mirador naar Boquete?
Als het uit het water gevist is dan zou het denk ik meer stroomafwaarts gevonden moeten zijn. Nee, ik denk dat iemand het daar later geplant heeft. Iemand uit de ze zijn bij de tweede kabelbrug verongelukt wagon.quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:24 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee had dat het spijkerbroekje daar al vanaf het begin lag.
Iemand kan het gevonden hebben in de rivier en op de kant gelegd hebben.
Iemand die er niet bij betrokken wilde zijn, bang voor beschuldiging bv. maar die wel medeleven had met de nabestaanden.
Tof. Hopelijk heeft hij goede bewijzen van de lokatie van de nachtfoto's en post hij die gauw.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:44 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De afgelopen week is hij ook de bergen in gegaan.
In mijn optiek niet zoveel, maar omwille van dat niet alles perse logisch hoeft te zijn....quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hoeveel reddingswerkers, vrijwilligers, gidsen etc zullen er zijn die tussen 2 en 20 april zouden denken meh zo'n short kan in principe van iedereen zijn, ik neem deze mee naar huis?
Oh ja de onzinregel. Was ik even vergeten.quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:36 schreef Lutalo het volgende:
[..]
In mijn optiek niet zoveel, maar omwille van dat niet alles perse logisch hoeft te zijn....
;-)
Wat voor ons logisch is, is niet ook altijd logisch in een ander land, in dit geval met minder welvaartquote:Op vrijdag 28 november 2014 15:36 schreef Lutalo het volgende:
[..]
In mijn optiek niet zoveel, maar omwille van dat niet alles perse logisch hoeft te zijn....
;-)
Dat verwacht ik eigenlijk niet, tenzij die locatie ergens vóór de Mirador is, zoals jij gesuggereerd hebtquote:Op vrijdag 28 november 2014 15:33 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Tof. Hopelijk heeft hij goede bewijzen van de lokatie van de nachtfoto's en post hij die gauw.
Ik had niet anders verwacht aangezien dit bord nu op de mirador staat.quote:Op vrijdag 28 november 2014 16:00 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat verwacht ik eigenlijk niet, tenzij die locatie ergens vóór de Mirador is, zoals jij gesuggereerd hebt
Baru was niet van plan om door te lopen naar Alto Romero, vanwege zijn gezondheid.
Ik heb ook mijn twijfels hoor, maar ik heb het gevoel dat er hier te vaak naar Nederlandse maatstaven wordt geredeneerd. Vandaar een scenario'tje dat toch niet heel onwaarschijnlijk zou zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2014 16:54 schreef Lutalo het volgende:
@grijzemassa, ik kan je redenering wel begrijpen, maar heb m'n twijfels of het zo gegaan is.
Toeristen zullen daar meestal met een gids lopen, die er op toe zal niet dat er niets blijft liggen.
Dit typende herinner ik me die zakjes met afval, dus ja, niet alle afval wordt meegenomen.
Heb het idee dat de indianen daar eerlijker zijn dan Nederlanders met hun egoïstische graaicultuur van inpikken en meenemen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 17:03 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik heb ook mijn twijfels hoor, maar ik heb het gevoel dat er hier te vaak naar Nederlandse maatstaven wordt geredeneerd. Vandaar een scenario'tje dat toch niet heel onwaarschijnlijk zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |