abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147075559
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:25 schreef Grijzemassa het volgende:

Daar denk ook al een tijdje aan als mogelijkheid, een clandestine gids. Alleen denk ik dan niet aan een gids als F omdat die volgens mij al veel werk via de taalschool krijgt en zijn goede naam niet op het spel wil zetten. Aangezien veel toeristenen cursisten blogs schrijven enzo.
Ik denk dan eerder aan een gids in opleiding of een gelegenheidsgids.
Dat is ook een goede verklaring voor het niet op de foto willen met toeristen :7
Kijkende naar hun planning voor die week, zelfs een gids te boeken voor een bezoek aan iets risicoloos als een aarbeienboerderij, dan komen ze over als meisjes die geen risico's wilden nemen.

Om dan zonder gids en zonder het ook maar iemand te vertellen de Pianista te gaan lopen is merkwaardig.
Aangezien F woensdag vrij was hadden ze eenvoudigweg op dinsdag met z'n tweeën naar die aardbeien boerderij kunnen gaan en op woensdag met F de Pianista kunnen doen, en daarbij dan mede kunnen profiteren van zijn kennis van de flora en fauna van het toch wel ruige gebied.

Of F buiten de school een boeking zou doen geen idee, hij werkt niet alleen maar voor hen maar ook zelfstandig.
Een gelegenheids gids zou kunnen, het lijkt iig een beetje of ze in een opwelling vertrokken zijn.
pi_147075757
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:13 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Als je goed gelezen had dan had je begrepen dat ik F niet als verdacht zie.
Dus je opmerking "op een haar na gevild" slaat nergens op. Het is nogal makkelijk om een groepje users te quoten zonder te begrijpen waar de betreffende posts vandaan komen.
Ik heb eerder gepost dat ik hier niet openlijk mensen ga beschuldigen maar dat was vast zo'n onopvallende post voor jou.
Ik zei toch al, dat het mij om het geheel gaat? Of was dat van de zomer? Goed dan: nogmaals sorry. Maar van alles en nog wat (meestal ruis, als er niks ergs gebeurt wordt het niet eens opgemerkt) verdacht vinden, is hier de norm. En daar wil jij kennelijk bij horen. Een paar mensen doen daar niet aan mee, die vielen me op. Jij was daar niet bij.

Alsnog: sorry als je het persoonlijk opvat. Dat was niet de bedoeling.
-- <br />Pinpoint
pi_147075842
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:14 schreef Za het volgende:

[..]

Kijkende naar hun planning voor die week, zelfs een gids te boeken voor een bezoek aan iets risicoloos als een aarbeienboerderij, dan komen ze over als meisjes die geen risico's wilden nemen.

Om dan zonder gids en zonder het ook maar iemand te vertellen de Pianista te gaan lopen is merkwaardig.
Aangezien F woensdag vrij was hadden ze eenvoudigweg op dinsdag met z'n tweeën naar die aardbeien boerderij kunnen gaan en op woensdag met F de Pianista kunnen doen, en daarbij dan mede kunnen profiteren van zijn kennis van de flora en fauna van het toch wel ruige gebied.
Ik vind het moeilijk in te schatten of ze wel of niet zonder gids zouden gaan wandelen. Aan de ene kant zegt iedereen die ze kende, ze waren verstandig en namen geen risico's. Maar aan de andere kant leken de ouders van Kris het niet vreemd te vinden dat ze zelfs na de mirador nog besloten zouden hebben om verder te gaan, zonder gids dus.
Dat vind ik verwarrend want ik zou ook denken dat ze niet zonder gids op pad zouden gaan.
pi_147075955
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:27 schreef Grijzemassa het volgende:

Ik vind het moeilijk in te schatten of ze wel of niet zonder gids zouden gaan wandelen. Aan de ene kant zegt iedereen die ze kende, ze waren verstandig en namen geen risico's. Maar aan de andere kant leken de ouders van Kris het niet vreemd te vinden dat ze zelfs na de mirador nog besloten zouden hebben om verder te gaan, zonder gids dus.
Dat vind ik verwarrend want ik zou ook denken dat ze niet zonder gids op pad zouden gaan.
Zei de vader van Kris niet, als je hier toch bent, dan denk je misschien het is mooi weer ik loop nog wat door?

Zou je niet alleen een gids meenemen (a $ 75 pp) voor een bezoek aan een boerderij wanneer je bovenmatig voorzichtig bent?
pi_147076001
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:23 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ik zei toch al, dat het mij om het geheel gaat? Of was dat van de zomer? Goed dan: nogmaals sorry. Maar van alles en nog wat (meestal ruis, als er niks ergs gebeurt wordt het niet eens opgemerkt) verdacht vinden, is hier de norm. En daar wil jij kennelijk bij horen. Een paar mensen doen daar niet aan mee, die vielen me op. Jij was daar niet bij.

Alsnog: sorry als je het persoonlijk opvat. Dat was niet de bedoeling.
Het gaat me niet om sorry of iets persoonlijks. Verder maakt het mij niet uit wat jij van dit topic vindt, ik reageerde alleen op je opmerking nav mijn post. ;)
pi_147076116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:33 schreef Za het volgende:

[..]

Zei de vader van Kris niet, als je hier toch bent, dan denk je misschien het is mooi weer ik loop nog wat door?

Zou je niet alleen een gids meenemen (a $ 75 pp) voor een bezoek aan een boerderij wanneer je bovenmatig voorzichtig bent?
Ja daarom vind ik het tegenstrijdig dat de ouders het niet vreemd vonden dat ze zonder gids op pad waren gegaan. Dat snap ik dus niet.
pi_147076138
Is dit nu weer zo'n beetje de alom bekende spot?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147076312
Gepost op 5 april door iemand van de school:

Both are reported to have been extremely well focused, serious and on a mission with their hikes and volunteer work. These are not party girls, nor are they flitty. They are not ones who would change their minds, or not show up for their scheduled tours the following day. They are reliable, punctual, responsible and serious. Both did their homework on hiking trails, making sure they had covered every possible angle; weather, dangers of terrain, what to wear, sites near by, etc.

I saw the history on their computer and they researched thoroughly Pianista as one possible hiking venue- location, transportation, restaurant and trail. These girls are intelligent, methodical, plan well ahead, pay attention to detail and think things well through in advance.

They had maps and sat imagery and were familiarising themselves with Baru, planning to climb it Sat/Sun. Both girls are fit and enjoy hiking. They were hot and sweating and red from walking, so all things point to them not being acclimatised to altitude, no matter how fit they are. We're praying that they are found and will leave no stone unturned tomorrow, in the LKL zone. God is with them."

http://projectavalon.net/(...)re-missing-in-Panama

Dus ondanks dat ze met een gids de Baru tour gingen doen, hebben ze het hele gebied verkend, tot sateliet foto's aan toe.
Dan is het toch niet aannemelijk dat ze mbt de Pianista in een loop zouden lopen, niet wisten dat ze moesten omkeren etc? Ze waren extreem goed voorbereid getuige hun computer searches.
pi_147076632
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:14 schreef Za het volgende:

[..]

Of F buiten de school een boeking zou doen geen idee, hij werkt niet alleen maar voor hen maar ook zelfstandig.
Een gelegenheids gids zou kunnen, het lijkt iig een beetje of ze in een opwelling vertrokken zijn.
Goed stuk.

De grootste reden dat ik denk aan een misdrijf, naast het missen van sms-en/appje berichtjes enz, is vanwege het ontbreken van een betrouwbare getuige die weet hoe ze vanaf hun hostel naar de Pianista zijn gegaan.
Hoe kun je nou stellen dat ze waarschijnlijk verdwaald waren terwijl je dat niet eens weet?

Ik heb nog geen verdwaal aanhanger daar een goede verklaring voor horen geven. Geen een!

Eerst was het maanden zo dat ze hun excursies al op 31 maart hadden geboekt. Ik denk dat nu wel duidelijk is dat dat lariekoek is en ze deze gewoon op de 1e april boekten met Eileen bij Feliciano die daarom ook bij de taalschool was.

Vervolgens is daar een tijds-gat en staan ze hoepla op de mirador.

Ik kan alles nog wel eens opnoemen waarom ik denk dat ze onverwacht zijn vertrokken vanaf hun hostel maar dat heb ik denk ik wel genoeg gedaan

Iedereen mag denken wat ie denkt maar om tot een bepaalde conclusie te komen moet je ook een antwoord hebben op die allereerste vraag en deze niet negeren: Hoe kwamen ze op de Pianista ?
pi_147076712

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 28-11-2014 01:17:01 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 01:21:43 #286
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147076802
Ik geloof niet in verdwalen, maar ze kunnen wat mij betreft een lift hebben gekregen van iemand die ook hun gids wilde zijn. Maar ze kunnen ook best een taxi hebben gepakt, en ik kan me voorstellen dat de taxichauffeur zich niet meldt. Bijvoorbeeld omdat hij niet het rosico wil lopen dat hij de laatste is die ze heeft gezien en daarmee een mogelijke verdachtmaking wil afhouden. Of omdat hij meer weet en vindt dat hij voor zn eigen veiligheid beter zijn mond kan houden.
  vrijdag 28 november 2014 @ 01:37:45 #287
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147076999
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:01 schreef Perico het volgende:
Ik ben een Renaissance man. Of zoals dat in de 21e eeuw heet: een all-rounder. Ik ben op exact dezelfde dag geboren als Gianni Romme, maar doe alles van natuurgids tot alles in de interieurs, schrijfblabla, YouTube partner geouwehoer, foto onzin en nog veel meer.
Kijk eens aan :) De geschikte persoon om eens naar dit gedicht te kijken:
http://mdelbj2.com/2014/0(...)jaen-poeta-panamena/
Waar gaat het over en wat vind je ervan?
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_147077123
Kris vader gaf ook aan dat na de laatste foto bij het beekje waarom niet meer mooie foto's waren gemaakt.
En tussen de laatste foto en het eindpunt(weilanden en hek) er iets gebeurd moest zijn.
Mijn gevoel zegt dat kris en Lisanne door derde een eind op weg zijn geholpen,anders sta je niet zo
uitgerust boven op de Mirador.
En is Blue (wat een scheet van een hond trouwens )op 1 april meegelopen of met de korte route die Kris en Lisanne afgelegd hebben.
  vrijdag 28 november 2014 @ 02:05:55 #289
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_147077281
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 01:37 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Onder het gedicht staat een link naar een artikel in La Prensa van 29 mei dat ik niet eerder heb gezien. Titel (vertaald): "Mijn dochter is ontvoerd!" Het bevestigt nog eens dat één familie een eigen verhaal heeft verzonnen en helemaal niet zit te wachten op feiten die met dat verhaal in strijd zijn. Een soort preëmptieve ontkenning van andere, pijnlijke mogelijkheden. Wat dat betreft was de houding van Martijn F. voor mij een verademing.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  vrijdag 28 november 2014 @ 02:29:39 #290
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147077434
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 01:37 schreef Domnivoor het volgende:
Het herinnert vaag aan mijn favoriete Spaanstalige dichter Ruben Dario, die in de late romantiek als eerste kwam met rake stijlvondsten over het mysterie van de middag in een gedicht over de kathedraal van Mallorca.

De vele versregels slaan alleen dood, compacte zeggingskracht=god. Er welt het idee uit op, van de holistische natuur en het universum dat de zielen van Kris en Lisanne opneemt, waarbij de animistische natuur ook een ziel heeft en hun ogen doorstralen in de sterren -- en nog meer beeldspraken in die richting, dat hun glimlach eeuwig de lente zal zijn en dat het twee pure engelen zijn, die het pad heeft opgeleverd.

Hints naar een dieper begrip van wat er gebeurd zou kunnen zijn, kan ik er niet in ontdekken.. alleen dat het pad nu twee beschermengelen heeft en dat hun lijden dus iets heeft opgeleverd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Perico op 28-11-2014 02:53:54 ]
pi_147077451
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 01:21 schreef Marrije het volgende:
Ik geloof niet in verdwalen, maar ze kunnen wat mij betreft een lift hebben gekregen van iemand die ook hun gids wilde zijn. Maar ze kunnen ook best een taxi hebben gepakt, en ik kan me voorstellen dat de taxichauffeur zich niet meldt. Bijvoorbeeld omdat hij niet het rosico wil lopen dat hij de laatste is die ze heeft gezien en daarmee een mogelijke verdachtmaking wil afhouden. Of omdat hij meer weet en vindt dat hij voor zn eigen veiligheid beter zijn mond kan houden.
daar geloof ik dus niet in. Waarom zou een tacichauffeur or whoever zijn mond dichthouden als hij aan het werk is, 2 meiden oppikt, afzet en weer verder aan het werk gaat?

We hebben het over 2 of 3 april he toen kwam het al in het nieuws en ging iedereen er nog vanuit dat ze zeer wasrschijnlijk verdwaald waren en dacht nog niemand aan een misdrijf.

er is gewoon geen getuige en het zou een verademing zijn als de verdwaalkant daar eens een goed antwoord op heeft
  vrijdag 28 november 2014 @ 02:40:01 #292
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_147077492
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 02:32 schreef jackie12 het volgende:

[..]

daar geloof ik dus niet in. Waarom zou een tacichauffeur or whoever zijn mond dichthouden als hij aan het werk is, 2 meiden oppikt, afzet en weer verder aan het werk gaat?

We hebben het over 2 of 3 april he toen kwam het al in het nieuws en ging iedereen er nog vanuit dat ze zeer wasrschijnlijk verdwaald waren en dacht nog niemand aan een misdrijf.

er is gewoon geen getuige en het zou een verademing zijn als de verdwaalkant daar eens een goed antwoord op heeft
Wij weten natuurlijk niet met wie de Panamese politie allemaal heeft gesproken. De politie is ons geen verantwoording schuldig over elke stap van het onderzoek. Ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat ze niet even langs zijn geweest bij iemand als Peter C of de mensen van het Italiaanse restaurant.
Ik ben overigens niet van de 'verdwaalkant' maar van de feitenkant. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 28-11-2014 07:43:04 (geen achternamen) ]
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_147077555
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 02:40 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Wij weten natuurlijk niet met wie de Panamese politie allemaal heeft gesproken. De politie is ons geen verantwoording schuldig over elke stap van het onderzoek. Ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat ze niet even langs zijn geweest bij iemand als Peter C of de mensen van het Italiaanse restaurant.
Ik ben overigens niet van de 'verdwaalkant' maar van de feitenkant. :D
Peter zag ze om 1430 (dus onbetrouwbaar)

Ik ben ook gek op feiten maar ook van logisch denken. Vooral dat laatste mis ik bij sommigen.
Als je namelijk niet op die manier kunt denken denk je waarschijnlijk ook dat Nathalee nog leeft.
Het is een feit dat Feliciano bij de taalschool was om de excursies op te nemen.
Het is een feit dat nadat hij "wegging" er geen 1 betrouwbare getuige is die ze gezien heeft.
Verder is het gewoon logisch nadenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 28-11-2014 07:43:24 (quote van achternaam) ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 03:00:41 #294
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147077580
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 02:05 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Onder het gedicht staat een link naar een artikel in La Prensa van 29 mei dat ik niet eerder heb gezien. Titel (vertaald): "Mijn dochter is ontvoerd!" Het bevestigt nog eens dat één familie een eigen verhaal heeft verzonnen en helemaal niet zit te wachten op feiten die met dat verhaal in strijd zijn. Een soort preëmptieve ontkenning van andere, pijnlijke mogelijkheden. Wat dat betreft was de houding van Martijn F. voor mij een verademing.
Dat was zeker een verademing: een nuchtere kijk op de zaak, na een grondig eigen onderzoek.
  vrijdag 28 november 2014 @ 03:05:41 #295
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147077604
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 02:29 schreef Perico het volgende:

[knip]

Hints naar een dieper begrip van wat er gebeurd zou kunnen zijn, kan ik er niet in ontdekken.. alleen dat het pad nu twee beschermengelen heeft en dat hun lijden dus iets heeft opgeleverd.
ik zoek hierin geen hints naar wat er gebeurd kan zijn maar ik vind dit een mooie gedachte.
Bedankt voor de uitleg ^O^
pi_147077605
quote:

Toen hij dat interview gaf was de zoektocht allang gestaakt, en hebben de Panamese autoriteiten laten weten dat Kris en Lisanne zich 100% zeker niet in dat gebied bevonden.
F alom geroemd, roept dat ze in leegstaande panden vastgehouden worden, hoezo eigen verhaal verzonnen.
pi_147077614
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 03:00 schreef Domnivoor het volgende:

Dat was zeker een verademing: een nuchtere kijk op de zaak, na een grondig eigen onderzoek.
Vraag je eens af waarom Martijn daar zat, en je hebt gelijk het antwoord op deze verademing.
pi_147077627
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 03:00 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Grondig onderzoek?
Heb je t over die jongen die t had dat t na de lastste foto (1430?!) Ze door zijn gelopen omdat het terug 4 uur lopen zou zijn?
Dat ze om 1620 al de eerste noodoproep deden?
Dat t op 2 april ipv 4 april al noodweer werd en je je niet kan voorstellen wat dat met de meiden gedaan zal hebben?

Vreselijk dat ie zn zusje kwijt is maar had niet t gevoel dat ie alles in zn hoofd heeft zoals de feiten dat zeggen
  vrijdag 28 november 2014 @ 04:51:17 #299
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147077890
Ik kan dit iedereen aanraden.. heb je een nieuwere tv, van 40 inch of meer ofzo, van 200 Hz of meer.. maak contact met je PC via een mediaserver in Windows, of via je Playstation 3 bijvoorbeeld, of steek er een USB stick in..

En kijk eens opnieuw naar alle foto's, die schermgroot zonder kwaliteitsverlies worden vertoond. Je hoeft zo niet te zoomen, maar kunt dicht op het scherm staand details toch (veel) beter zien dan op een PC.

Met een PS3 kun je ook nog eens extra zoomen, zonder dat het beeld blokkerig.

Die kabels met zwart omhulsel van de tree trek zie ik op foto 505 echt heel scherp en goed zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Perico op 28-11-2014 05:08:35 ]
pi_147077933
quote:

[..]

MF heeft zijn verhaal natuurlijk net zo hard verzonnen aangezien er amper feiten voorhanden zijn. Ik vond MF erg krampachtig zitten te ontkennen voor zijn eigen zielerust. Wat dat betreft doen partijen imo niet voor elkaar onder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')