Kijkende naar hun planning voor die week, zelfs een gids te boeken voor een bezoek aan iets risicoloos als een aarbeienboerderij, dan komen ze over als meisjes die geen risico's wilden nemen.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:25 schreef Grijzemassa het volgende:
Daar denk ook al een tijdje aan als mogelijkheid, een clandestine gids. Alleen denk ik dan niet aan een gids als F omdat die volgens mij al veel werk via de taalschool krijgt en zijn goede naam niet op het spel wil zetten. Aangezien veel toeristenen cursisten blogs schrijven enzo.
Ik denk dan eerder aan een gids in opleiding of een gelegenheidsgids.
Dat is ook een goede verklaring voor het niet op de foto willen met toeristen
Ik zei toch al, dat het mij om het geheel gaat? Of was dat van de zomer? Goed dan: nogmaals sorry. Maar van alles en nog wat (meestal ruis, als er niks ergs gebeurt wordt het niet eens opgemerkt) verdacht vinden, is hier de norm. En daar wil jij kennelijk bij horen. Een paar mensen doen daar niet aan mee, die vielen me op. Jij was daar niet bij.quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:13 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Als je goed gelezen had dan had je begrepen dat ik F niet als verdacht zie.
Dus je opmerking "op een haar na gevild" slaat nergens op. Het is nogal makkelijk om een groepje users te quoten zonder te begrijpen waar de betreffende posts vandaan komen.
Ik heb eerder gepost dat ik hier niet openlijk mensen ga beschuldigen maar dat was vast zo'n onopvallende post voor jou.
Ik vind het moeilijk in te schatten of ze wel of niet zonder gids zouden gaan wandelen. Aan de ene kant zegt iedereen die ze kende, ze waren verstandig en namen geen risico's. Maar aan de andere kant leken de ouders van Kris het niet vreemd te vinden dat ze zelfs na de mirador nog besloten zouden hebben om verder te gaan, zonder gids dus.quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:14 schreef Za het volgende:
[..]
Kijkende naar hun planning voor die week, zelfs een gids te boeken voor een bezoek aan iets risicoloos als een aarbeienboerderij, dan komen ze over als meisjes die geen risico's wilden nemen.
Om dan zonder gids en zonder het ook maar iemand te vertellen de Pianista te gaan lopen is merkwaardig.
Aangezien F woensdag vrij was hadden ze eenvoudigweg op dinsdag met z'n tweeën naar die aardbeien boerderij kunnen gaan en op woensdag met F de Pianista kunnen doen, en daarbij dan mede kunnen profiteren van zijn kennis van de flora en fauna van het toch wel ruige gebied.
Zei de vader van Kris niet, als je hier toch bent, dan denk je misschien het is mooi weer ik loop nog wat door?quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:27 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik vind het moeilijk in te schatten of ze wel of niet zonder gids zouden gaan wandelen. Aan de ene kant zegt iedereen die ze kende, ze waren verstandig en namen geen risico's. Maar aan de andere kant leken de ouders van Kris het niet vreemd te vinden dat ze zelfs na de mirador nog besloten zouden hebben om verder te gaan, zonder gids dus.
Dat vind ik verwarrend want ik zou ook denken dat ze niet zonder gids op pad zouden gaan.
Het gaat me niet om sorry of iets persoonlijks. Verder maakt het mij niet uit wat jij van dit topic vindt, ik reageerde alleen op je opmerking nav mijn post.quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:23 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ik zei toch al, dat het mij om het geheel gaat? Of was dat van de zomer? Goed dan: nogmaals sorry. Maar van alles en nog wat (meestal ruis, als er niks ergs gebeurt wordt het niet eens opgemerkt) verdacht vinden, is hier de norm. En daar wil jij kennelijk bij horen. Een paar mensen doen daar niet aan mee, die vielen me op. Jij was daar niet bij.
Alsnog: sorry als je het persoonlijk opvat. Dat was niet de bedoeling.
Ja daarom vind ik het tegenstrijdig dat de ouders het niet vreemd vonden dat ze zonder gids op pad waren gegaan. Dat snap ik dus niet.quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:33 schreef Za het volgende:
[..]
Zei de vader van Kris niet, als je hier toch bent, dan denk je misschien het is mooi weer ik loop nog wat door?
Zou je niet alleen een gids meenemen (a $ 75 pp) voor een bezoek aan een boerderij wanneer je bovenmatig voorzichtig bent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed stuk.quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:14 schreef Za het volgende:
[..]
Kijkende naar hun planning voor die week, zelfs een gids te boeken voor een bezoek aan iets risicoloos als een aarbeienboerderij, dan komen ze over als meisjes die geen risico's wilden nemen.
Om dan zonder gids en zonder het ook maar iemand te vertellen de Pianista te gaan lopen is merkwaardig.
Aangezien F woensdag vrij was hadden ze eenvoudigweg op dinsdag met z'n tweeën naar die aardbeien boerderij kunnen gaan en op woensdag met F de Pianista kunnen doen, en daarbij dan mede kunnen profiteren van zijn kennis van de flora en fauna van het toch wel ruige gebied.
Of F buiten de school een boeking zou doen geen idee, hij werkt niet alleen maar voor hen maar ook zelfstandig.
Een gelegenheids gids zou kunnen, het lijkt iig een beetje of ze in een opwelling vertrokken zijn.
Kijk eens aanquote:Op maandag 24 november 2014 19:01 schreef Perico het volgende:
Ik ben een Renaissance man. Of zoals dat in de 21e eeuw heet: een all-rounder. Ik ben op exact dezelfde dag geboren als Gianni Romme, maar doe alles van natuurgids tot alles in de interieurs, schrijfblabla, YouTube partner geouwehoer, foto onzin en nog veel meer.
Onder het gedicht staat een link naar een artikel in La Prensa van 29 mei dat ik niet eerder heb gezien. Titel (vertaald): "Mijn dochter is ontvoerd!" Het bevestigt nog eens dat één familie een eigen verhaal heeft verzonnen en helemaal niet zit te wachten op feiten die met dat verhaal in strijd zijn. Een soort preëmptieve ontkenning van andere, pijnlijke mogelijkheden. Wat dat betreft was de houding van Martijn F. voor mij een verademing.quote:Op vrijdag 28 november 2014 01:37 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Kijk eens aanDe geschikte persoon om eens naar dit gedicht te kijken:
http://mdelbj2.com/2014/0(...)jaen-poeta-panamena/
Waar gaat het over en wat vind je ervan?
Het herinnert vaag aan mijn favoriete Spaanstalige dichter Ruben Dario, die in de late romantiek als eerste kwam met rake stijlvondsten over het mysterie van de middag in een gedicht over de kathedraal van Mallorca.quote:Op vrijdag 28 november 2014 01:37 schreef Domnivoor het volgende:
Kijk eens aanDe geschikte persoon om eens naar dit gedicht te kijken:
http://mdelbj2.com/2014/0(...)jaen-poeta-panamena/
Waar gaat het over en wat vind je ervan?
daar geloof ik dus niet in. Waarom zou een tacichauffeur or whoever zijn mond dichthouden als hij aan het werk is, 2 meiden oppikt, afzet en weer verder aan het werk gaat?quote:Op vrijdag 28 november 2014 01:21 schreef Marrije het volgende:
Ik geloof niet in verdwalen, maar ze kunnen wat mij betreft een lift hebben gekregen van iemand die ook hun gids wilde zijn. Maar ze kunnen ook best een taxi hebben gepakt, en ik kan me voorstellen dat de taxichauffeur zich niet meldt. Bijvoorbeeld omdat hij niet het rosico wil lopen dat hij de laatste is die ze heeft gezien en daarmee een mogelijke verdachtmaking wil afhouden. Of omdat hij meer weet en vindt dat hij voor zn eigen veiligheid beter zijn mond kan houden.
Wij weten natuurlijk niet met wie de Panamese politie allemaal heeft gesproken. De politie is ons geen verantwoording schuldig over elke stap van het onderzoek. Ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat ze niet even langs zijn geweest bij iemand als Peter C of de mensen van het Italiaanse restaurant.quote:Op vrijdag 28 november 2014 02:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
daar geloof ik dus niet in. Waarom zou een tacichauffeur or whoever zijn mond dichthouden als hij aan het werk is, 2 meiden oppikt, afzet en weer verder aan het werk gaat?
We hebben het over 2 of 3 april he toen kwam het al in het nieuws en ging iedereen er nog vanuit dat ze zeer wasrschijnlijk verdwaald waren en dacht nog niemand aan een misdrijf.
er is gewoon geen getuige en het zou een verademing zijn als de verdwaalkant daar eens een goed antwoord op heeft
Peter zag ze om 1430 (dus onbetrouwbaar)quote:Op vrijdag 28 november 2014 02:40 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Wij weten natuurlijk niet met wie de Panamese politie allemaal heeft gesproken. De politie is ons geen verantwoording schuldig over elke stap van het onderzoek. Ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat ze niet even langs zijn geweest bij iemand als Peter C of de mensen van het Italiaanse restaurant.
Ik ben overigens niet van de 'verdwaalkant' maar van de feitenkant.
Dat was zeker een verademing: een nuchtere kijk op de zaak, na een grondig eigen onderzoek.quote:Op vrijdag 28 november 2014 02:05 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Onder het gedicht staat een link naar een artikel in La Prensa van 29 mei dat ik niet eerder heb gezien. Titel (vertaald): "Mijn dochter is ontvoerd!" Het bevestigt nog eens dat één familie een eigen verhaal heeft verzonnen en helemaal niet zit te wachten op feiten die met dat verhaal in strijd zijn. Een soort preëmptieve ontkenning van andere, pijnlijke mogelijkheden. Wat dat betreft was de houding van Martijn F. voor mij een verademing.
ik zoek hierin geen hints naar wat er gebeurd kan zijn maar ik vind dit een mooie gedachte.quote:Op vrijdag 28 november 2014 02:29 schreef Perico het volgende:
[knip]
Hints naar een dieper begrip van wat er gebeurd zou kunnen zijn, kan ik er niet in ontdekken.. alleen dat het pad nu twee beschermengelen heeft en dat hun lijden dus iets heeft opgeleverd.
Toen hij dat interview gaf was de zoektocht allang gestaakt, en hebben de Panamese autoriteiten laten weten dat Kris en Lisanne zich 100% zeker niet in dat gebied bevonden.quote:Op vrijdag 28 november 2014 02:05 schreef Gorraay het volgende:
Onder het gedicht staat een link naar een artikel in La Prensa van 29 mei dat ik niet eerder heb gezien. Titel (vertaald): "Mijn dochter is ontvoerd!" Het bevestigt nog eens dat één familie een eigen verhaal heeft verzonnen en helemaal niet zit te wachten op feiten die met dat verhaal in strijd zijn. Een soort preëmptieve ontkenning van andere, pijnlijke mogelijkheden. Wat dat betreft was de houding van Martijn F. voor mij een verademing.
Vraag je eens af waarom Martijn daar zat, en je hebt gelijk het antwoord op deze verademing.quote:Op vrijdag 28 november 2014 03:00 schreef Domnivoor het volgende:
Dat was zeker een verademing: een nuchtere kijk op de zaak, na een grondig eigen onderzoek.
Grondig onderzoek?quote:Op vrijdag 28 november 2014 03:00 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat was zeker een verademing: een nuchtere kijk op de zaak, na een grondig eigen onderzoek.
MF heeft zijn verhaal natuurlijk net zo hard verzonnen aangezien er amper feiten voorhanden zijn. Ik vond MF erg krampachtig zitten te ontkennen voor zijn eigen zielerust. Wat dat betreft doen partijen imo niet voor elkaar onder.quote:Op vrijdag 28 november 2014 02:05 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |