abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147178349
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:56 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik verkeerd begrepen wordt. Misschien leg ik t niet goed uit.

Als ik vandaag, 1 december 2014, in een gebied ben zonder bereik.
En stel dat ik dan mijn telefoon terug zet naar 2 oktober en bel vervolgens naar 112. Geen contact, geen netwerkverbinding dus ook niet geregistreerd door een zendmast omdat ik in een gebied zit zonder bereik.Vervolgens zet ik de datum naar 3 oktober en doe dat zelfde kunstje weer. vervolgens naar 6/7 8 oktober enz.

Daarna zet ik de tijd weer terug naar vandaag 1 december, stop de telefoon in een rugzak.
Plaats deze langs de rivier. De rugzak wordt vervolgens gevonden op 15 december en gaat naar de onderzoekers.

Wat zij dan denk ik zien is in de telefoongeschiedenis dat er geprobeerd is naar 112 te bellen op 2 oktober. En op 3, 4, 5 enz ook.

Is deze vorm van manipulatie te ontdekken of niet?

Als dit niet te ontdekken is (wat ik vermoed) dan is dit, afgezien van de juiste poppetjes op de juiste plek, het laatste ontbrekende stukje van mijn scenario.
hoi Jackie, ik snap wel wat je bedoeld, die zg. 'signal checks' zullen in dat scenario echter ook 'meegefaked' moeten zijn. Ik weet niet of het technisch kan. Ik ga het morgen nabootsen. Zien NFI onderzoekers de aanpassing van de datum/ telefoontijd trouwens dan niet terug in de telefoongeheugenlogs? Lijkt me sterk?
pi_147179451
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 11:36 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

hoi Jackie, ik snap wel wat je bedoeld, die zg. 'signal checks' zullen in dat scenario echter ook 'meegefaked' moeten zijn. Ik weet niet of het technisch kan. Ik ga het morgen nabootsen. Zien NFI onderzoekers de aanpassing van de datum/ telefoontijd trouwens dan niet terug in de telefoongeheugenlogs? Lijkt me sterk?
Welke signal-checks? Ik zie dat er met de Samsung van Lisanne op 2 april om 13.56 uur voor de laatste keer geprobeerd is om te bellen. Daarna nog wel een paar keer aangezet maar verder niets meer.
En toevallig is die 13.56 uur ook nog eens de enige keer dat er dus wel netwerkverbinding is geweest.

Met de Iphone Van Kris is er op 3 april voor de allerlaatste keer geprobeerd te bellen.
Daarna nog wel diverse keren aan en uitgezet (bedoel je hiermee de signal-checks?) maar verder ook niks.

Er wordt inderdaad gesproken dat over -tig pogingen om de telefoon(s) aan te zetten bij Umberto maar weten we hier verder nog niets over.

Verder blijft het me opvallen dat alle handelingen die er zijn gedaan met de telefoons ook gedaan kunnen zijn met een vergrendeld scherm en dat t kinderlijk eenvoudig is om zelfs zonder een pincode je een telefoon in kunt.

Lang verhaal kort te maken : mijn gevoel zegt dat er geknoeid is met de telefoons en zoek ik daar feitelijke onderbouwingen voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 01-12-2014 12:40:08 ]
pi_147179507
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 23:17 schreef matteo_111 het volgende:
Ha speurders

Nu het onduidelijk is of Baru echt nog over de Mirador heen gaat wandelen, moeten we het doen met zijn eerder (op WS) verstrekte informatie. Die heb ik, samen met veel andere bronnen, een tijd gleden aangetekend op een kaart. Ik zag dat Geruisloos op zijn kaart een een deel van die informatie heeft overgenomen. Prima.

Baru heeft het globale verloop van het pad aangegeven op een 'vogelvluchtkaart' en dat heb ik zo precies mogelijk op het platte vlak proberen over te nemen. Ik heb vakken toegevoegd van 1 km vierkant. Verder heb ik er een deel van de kaart van Kingroad (WS) naast geplakt, op ongeveer dezelfde schaal, om het terrein te kunnen zien.
Mijn ambitie is om er ook de open plekken en namen toe te voegen en de overige bekende paden aan te brengen, maar dat is nog een fors werk.

http://s8.photobucket.com(...)zps7928e094.jpg.html

Als je zie hoe landschap en traject in elkaar zitten en waar bebouwing is, kun je je ook beter voorstellen wat er ongeveer gebeurd kan zijn, en wat niet.

Voor de overige bekende paden, zie deze kaart. Die is samengesteld door Torero van de sinaprog zoekkaart als ik mij goed herinner, en met enkele aanvullingen van mijn hand:

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=5
Is op "jouw"kaart de lila lijn de Pianista Trail? Komt die overeen met de blauwe lijn op de kaart van Torero?
Wat is die rode lijn dan? Die zo zien op/vlakbij de Mirador begint en wat een Sinaproc zoekroute is? (Loopt langs H13)
Als ik de kaart van Geruisloos goed zie, is dit water. Een water waar Kris aan de overkant staat op het laatste fotopunt?

[ Bericht 3% gewijzigd door Lutalo op 01-12-2014 12:51:19 ]
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147181038
ik snap het nog steeds niet geloof ik.
Er is toch maar 1 pad na de Mirador, het pad dat via die Quebrada's gaat? De ouders hebben ook die route gelopen Wat is dan die rode lijn? Daar heeft Sinaproc gezocht maar is dan een ander pad.
pi_147182584
Naar de watervallen?
  maandag 1 december 2014 @ 14:19:49 #156
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_147183231
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:09 schreef ToniB het volgende:
ik snap het nog steeds niet geloof ik.
Er is toch maar 1 pad na de Mirador, het pad dat via die Quebrada's gaat? De ouders hebben ook die route gelopen Wat is dan die rode lijn? Daar heeft Sinaproc gezocht maar is dan een ander pad.
[ afbeelding ]
Sinaproc heeft gezocht op paden waar het een kans op succes meende te hebben. Dat lijkt me een normale gang van zaken bij zoeken. Het is zeker opmerkelijk dat de camino de Culebra (de blauwe lijn) niet rood gekleurd is op het kaartje. Dat pad ligt immers in het verlengde van het toeristische pad. Ik ben vergeten hoe het zit, kan iemand die zich hierin heeft verdiept dit verklaren? Beschouwde Sinaproc die route als "al gedaan" en was dit een uitbreiding van de oorspronkelijke zoektocht?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_147183467
Wat is dan die rode lijn? Daar heeft Sinaproc gezocht maar is dan een ander pad.
Zie mijn bericht maandag 1 december 2014 @ 12:15:15 #153

Op de kaarten van @Geruisloos en @Matteo lijkt dit water.
Een stroom waarvan gedacht werd dat Kris en Lisanne die mogelijk gevolgd zouden kunnen hebben?
(Als ze niet via het Pianista pad bij de tweede kabelbrug terecht zijn gekomen, moeten de gevonden resten op een andere manier -water- daar naar toe gestroomd zijn).
pi_147183529
zou, de rode lijn die naar boven gaat op het kaartje, het Pata de Macho trail kunnen zijn? En gaat deze dan ook over de Mirador?
pi_147185280
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:13 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Welke signal-checks? Ik zie dat er met de Samsung van Lisanne op 2 april om 13.56 uur voor de laatste keer geprobeerd is om te bellen. Daarna nog wel een paar keer aangezet maar verder niets meer.
En toevallig is die 13.56 uur ook nog eens de enige keer dat er dus wel netwerkverbinding is geweest.

Met de Iphone Van Kris is er op 3 april voor de allerlaatste keer geprobeerd te bellen.
Daarna nog wel diverse keren aan en uitgezet (bedoel je hiermee de signal-checks?) maar verder ook niks.

Er wordt inderdaad gesproken dat over -tig pogingen om de telefoon(s) aan te zetten bij Umberto maar weten we hier verder nog niets over.

Verder blijft het me opvallen dat alle handelingen die er zijn gedaan met de telefoons ook gedaan kunnen zijn met een vergrendeld scherm en dat t kinderlijk eenvoudig is om zelfs zonder een pincode je een telefoon in kunt.

Lang verhaal kort te maken : mijn gevoel zegt dat er geknoeid is met de telefoons en zoek ik daar feitelijke onderbouwingen voor.
Ik vind het hele verhalen gebeuren over het knoeien met de telefoons bullshit. Ik heb nog nooit gehoord van overvallers, kwaadwillende mannen etc. die uitgebreid met de telefoons gaan knoeien. Die hadden wel wat anders aan hun hoofd! Ik blijf bij mijn verhaal dat de meiden van het pad geraakt zijn (verdwaald dus) en ze een gruwelijk ongeluk hebben gehad!
pi_147187236
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 15:25 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ik vind het hele verhalen gebeuren over het knoeien met de telefoons bullshit. Ik heb nog nooit gehoord van overvallers, kwaadwillende mannen etc. die uitgebreid met de telefoons gaan knoeien. Die hadden wel wat anders aan hun hoofd! Ik blijf bij mijn verhaal dat de meiden van het pad geraakt zijn (verdwaald dus) en ze een gruwelijk ongeluk hebben gehad!
En zo heeft een ieder zijn eigen gedachtengang. Ik blijf erbij dat de dames de gehele trip in gezelschap van anderen waren en dat op een gegeven ogenblik de boel uit de hand is gelopen.
pi_147187517
Shuchschuo:

quote:
Dat mag. Ik denk dat ze wel vermoord zijn.
Bovendien zijn er zoveel voorbeelden van moordenaars die nadat ze het slachtoffer hebben vermoord de telefoon of de pinpas hebben gebruikt om een dwaalspoor op te zetten.
Bij een simpele overval door onbekenden zal idd de overvaller daar de moeite niet voor nemen.

Gynaika:
quote:
En zo heeft een ieder zijn eigen gedachtengang. Ik blijf erbij dat de dames de gehele trip in gezelschap van anderen waren en dat op een gegeven ogenblik de boel uit de hand is gelopen.
Zoals Gynaika het zegt denk ik het ook en omdat ze mee waren met bekende(n) die bang waren/was om toch ontmaskert te worden is er een dwaalspoor opgezet.
pi_147191510
Wat onze Montenegrijnse Plinio voorstelt, is lang zo gek nog niet. Op zoek naar een kerstvakantie (ja, lekker laat), met de kaart van Centraal-Amerika voor me (Boquete is nog langsgekomen als optie maar wordt hem toch niet... :P ), is de enige route voor drugssmokkel van Colombia naar Mexico door de onherbergzame jungle van Alto Romero.

Ten zuiden van de CD is het te vlak en druk bevolkt met David en omgeving. De noordelijke kust is Bocas en Changuinola en andere drukke, met DEA en politie bevolkte plekken.

De enige route loopt dus precies door het Parque La Amistad.

De beroemde gids uit Boquete vertelt ons dat "drugscriminelen niet geinteresseerd zijn in 83 dollar cash". Dat vind ik moeilijk te geloven, die traficantes zijn arme mensen, echt niet de top van de kartels.

Het zou een verklaring kunnen zijn hoe het kan dat Kris en Lisanne in dat afgelegen gebied criminelen tegen het lijf zouden zijn gelopen.

Net voor de regentijd de laatste vrachtjes door de jungle verslepen en hee, 2 verdwaalde meisjes?

De aanwezigheid van SINAPROC in die nacht van 7-8 april (wel (net) buiten alle gebieden waar Kris en Lisanne vermoedelijk zijn geweest :') ) zou "levensgevaarlijke drugstransporten" weer tegen moeten spreken.

Ik neem aan dat Plinio het gebied goed kent, en zoiets niet verzint. Maar of het alle rare feiten en onlogica verklaart...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147191975
De aanwezigheid van SINAPROC in die nacht van 7-8 april (wel (net) buiten alle gebieden waar Kris en Lisanne vermoedelijk zijn geweest :') ) zou "levensgevaarlijke drugstransporten" weer tegen moeten spreken.

Het is bekend waar Sinaproc (en/of Senafront) die nacht is geweest? Het is ook zeker dat het die nacht is geweest?
Zo ja, dan lijkt me dat iets voor de OP, nu staat bij te tel. gegevens dat het niet precies bekend is.
pi_147194852
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:15 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Is op "jouw"kaart de lila lijn de Pianista Trail? Komt die overeen met de blauwe lijn op de kaart van Torero?
Wat is die rode lijn dan? Die zo zien op/vlakbij de Mirador begint en wat een Sinaproc zoekroute is? (Loopt langs H13)
Als ik de kaart van Geruisloos goed zie, is dit water. Een water waar Kris aan de overkant staat op het laatste fotopunt?
Ha Lutalo,
De roze en paarse lijn vormen het pad na de mirador. Het is ingetekend tot de 3e kabelbrug.
De blauwe lijn in de kaart van Torero is ook door mij toegevoegd, net als de cirkeltjes (kruisingen) en het dunne rode stippellijntje, omdat Baru aangaf dat daar een verbinding is.
De sinaprog routes zijn de dikke rode lijnen in de kaart van Torero.

Het water daar bestaat uit hele kleine stroompjes, die in de regentijd fors kunnen groeien. Vanaf de Mirador loopt het pad min of meer parallel aan een stroompje en kruist dat kennelijk op de plaats de we 1e quebrada noemen (bij de eerste cirkel).

Let wel: dit is allemaal gepuzzeld uit informatie op WS. Ik was daar niet zelf.
pi_147195143
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:25 schreef Lutalo het volgende:

Het is bekend waar Sinaproc (en/of Senafront) die nacht is geweest? Het is ook zeker dat het die nacht is geweest?
Zo ja, dan lijkt me dat iets voor de OP, nu staat bij te tel. gegevens dat het niet precies bekend is.
Er is overnacht in het gebied. Ik weet niet waar en heb het ook nergens gelezen. Mogelijk is het ergens in een paddock (bergwei) geweest, rond huis nr. 12. Zou geen domme plaats zijn omdat dat de beste verdwaalplek schijnt te zijn.
pi_147195616
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 08:15 schreef Poekje01 het volgende:

User Skidawayme heeft het op WS in post # 370 erover dat lokale bewoners in Boquete soms erg dronken worden van een soort Panamese vodka, van zelfgestookt suikerrietsap, Seco Herrerano. En dat er dan groepen dronken mannen rondlopen, die zich vervelend kunnen gedragen.
User Skidawayme is een fantaste.

Over de hele wereld lopen dronken mannen rond die zich vervelend kunnen gedragen.
pi_147195712

Nee, dat weten we dus niet precies, dat is het hele punt.

De overlay van de zoektochten (rood) over het gebied met de vondsten (kleurtjes) in Google Earth staat in de OP. Vond ik heel verhelderend om de vraag te beantwoorden; waarom zijn ze niet gevonden. Er is simpelweg niet op de grond in dat gebied gezocht.

15 april is PM met SINAPROC in een helikopter over het gebied gevlogen, foto’s staan op zijn Facebook.

Die eerste nachtelijke expeditie was precies de nacht van de rare foto’s, waarvan we nu alledrie de duidelijkste van hebben?, maar waar die lui precies zaten is niet bekendgemaakt. Het NFI stelt dat de kans groot is dat de camera gebruikt is om aandacht te trekken met de flits. Los van de vraag of dat de meest plausibele dan wel enige verklaring voor die nachtelijke flitspartij is, is de aanwezigheid van (hoe uitgeruste?) zoekteams precies aan die kant van de centrale bergketen wel een logische aanleiding.

- Waar zat SINAPROC allemaal die nacht en was men mobiel of aan 1 plaats gebonden?
- Heeft SINAPROC vuurpijlen afgeschoten die nacht?
- Heeft SINAPROC megafoons ingezet die nacht?
- Waren er speurhonden?
- Wat is SINAPROCs verklaring voor het niet zoeken over de paddocks en rond de kabelbruggen over de Culebra, maar naar het oosten, richting Alto Romero afbuigen?
- Wist SINAPROC net als PM dat daar narcotraficantes actief (zouden kunnen) zijn?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147196091
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:31 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ha Lutalo,
De roze en paarse lijn vormen het pad na de mirador. Het is ingetekend tot de 3e kabelbrug.
De blauwe lijn in de kaart van Torero is ook door mij toegevoegd, net als de cirkeltjes (kruisingen) en het dunne rode stippellijntje, omdat Baru aangaf dat daar een verbinding is.
De sinaprog routes zijn de dikke rode lijnen in de kaart van Torero.

Het water daar bestaat uit hele kleine stroompjes, die in de regentijd fors kunnen groeien. Vanaf de Mirador loopt het pad min of meer parallel aan een stroompje en kruist dat kennelijk op de plaats de we 1e quebrada noemen (bij de eerste cirkel).

Let wel: dit is allemaal gepuzzeld uit informatie op WS. Ik was daar niet zelf.
Oké dankjewel.
Dan blijkt uit de kaart van Torero dat er niet (officieel) gezocht is op het Pianistapad NA de Mirador.
Wel op andere paden of langs stroompjes.

Als de rode stippellijn een verbinding betekend, zouden Kris en Lisanne die ook gelopen kunnen hebben.

Geen idee welke kaarten zij gezien hebben, maar als ik als die rode lijnen zo zie, lijkt het best alsof je in een zgn lus kunt lopen.
pi_147196284
quote:
19s.gif Op maandag 1 december 2014 18:12 schreef El_Matador het volgende:

Wat onze Montenegrijnse Plinio voorstelt, is lang zo gek nog niet. Op zoek naar een kerstvakantie (ja, lekker laat), met de kaart van Centraal-Amerika voor me (Boquete is nog langsgekomen als optie maar wordt hem toch niet... :P ), is de enige route voor drugssmokkel van Colombia naar Mexico door de onherbergzame jungle van Alto Romero.

Dit meen je hopelijk niet serieus?
pi_147196416
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:27 schreef Lutalo het volgende:
Wat is dan die rode lijn? Daar heeft Sinaproc gezocht maar is dan een ander pad.
Zie mijn bericht maandag 1 december 2014 @ 12:15:15 #153

Op de kaarten van @Geruisloos en @Matteo lijkt dit water.
Een stroom waarvan gedacht werd dat Kris en Lisanne die mogelijk gevolgd zouden kunnen hebben?
(Als ze niet via het Pianista pad bij de tweede kabelbrug terecht zijn gekomen, moeten de gevonden resten op een andere manier -water- daar naar toe gestroomd zijn).
In de basiskaart heb ik de rivieren aangevuld. Die waren niet volledig ingetekend en op sommige plaatsen ook aanwijsbaar onjuist. Als het maar hard genoeg regent stromen overal riviertjes, maar de quebrada's stroomden nog aan het einde van de droge tijd, maar stonden niet op de basiskaart.
Geen van die rivieren was de eerste dagen sterk genoeg om iemand mee te sleuren, zeker niet zo ver stroomopwaarts.
Volgens de gegevens begon het de avond van 4 april te regenen. Ze hebben dagen in het gebied gebivakkeerd op kennelijk niet vindbare plaatsen. Zijn dus niet zomaa op dag 1 verdronken of zo. De rivier van de tweede quebrada loopt via een omweg naar de Rio Culebra, maar die weg is nogal lang om dan de rugzak en de andere zaken terug te vinden waar die zijn gevonden.

Het is heel goed mogelijk dat ze verdwaald zijn aan de rechterkant van het pad en door de rimboe getrokken zijn en een rivier bereikt hebben. Ondertussen kunnen ze best ziek of geblesseerd zijn geraakt en opgehouden, ver van elk pad. Tussen onbekende bomen valt er weinig te fotograferen. Daarna moet je wat: stroomaf dus. De plaats van de nachtfoto's is van belang om helderheid te krijgen of dit inderdaad zo kan zijn geweest.

Ik acht het het meest waarschijnlijk dat ze ergens bij de 2e kabelbrug zijn uitgekomen en dat Kris daar een ongeluk heeft gehad, mogelijk tijdens een wasbeurt in de rivier. Dit vanwege de hoeveelheid kleding en waar die is vonden. Hun band werd vervolgens Lisanne noodlottig: ze zal Kris zijn gaan zoeken en was onwetend vlak bij bewoonde huizen. 'De lijn Matteo, zogezegd.'
pi_147196924
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:54 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Oké dankjewel.
Dan blijkt uit de kaart van Torero dat er niet (officieel) gezocht is op het Pianistapad NA de Mirador.
Wel op andere paden of langs stroompjes.

Als de rode stippellijn een verbinding betekend, zouden Kris en Lisanne die ook gelopen kunnen hebben.

Geen idee welke kaarten zij gezien hebben, maar als ik als die rode lijnen zo zie, lijkt het best alsof je in een zgn lus kunt lopen.
Inderdaad. Op WS hebben we ons erover verbaasd hoe het is gelukt om niet op het goede pad te zoeken. Aan de andere kant hebben PM en FG het pad gelopen op 3 en 5 april, volgens de overlevering, en hebben dat ongetwijfeld gemeld. Het is alleen niet aangetekend op de sinaprog kaart.

Het was voor mij ook een verbazende ontdekking dat er nog zoveel paden bleken te lopen, na veel doorvragen en uitzoeken. Je kunt er diverse rondjes lopen.
Ik denk overigens niet dat ze dat gedaan hebben. Als ze konden lopen waren ze zo snel mogelijk terug gegaan zolang ze nog wisten waar ze waren. Er zijn diverse dingen misgegaan, niet zomaar een probleempje en uiteindelijk was het teveel. Of daar ook criminelen bij zijn is mij niet bekend. Tot nu toe geen bewijs, alleen vragen die onopgelost zijn.

En, al deze kaarten bestonden niet, al helemaal niet online. Het feit dat die kaarten door de gidsen zijn getekend geeft dat al aan (zie ook de post 146 hierboven van Perico)
pi_147197359
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:58 schreef Za het volgende:

[..]

Dit meen je hopelijk niet serieus?
Over land wel, wat dacht jij dan?

Het is het grootste probleem in Centraal-Amerika.

pi_147198019
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:00 schreef matteo_111 het volgende:
Ik acht het het meest waarschijnlijk dat ze ergens bij de 2e kabelbrug zijn uitgekomen en dat Kris daar een ongeluk heeft gehad, mogelijk tijdens een wasbeurt in de rivier. Dit vanwege de hoeveelheid kleding en waar die is vonden. Hun band werd vervolgens Lisanne noodlottig: ze zal Kris zijn gaan zoeken en was onwetend vlak bij bewoonde huizen. 'De lijn Matteo, zogezegd.'
Hey Matteo, welkom hier.

Eindelijk in het Nederlands, dat praat makkelijker.

Jij maakt de plek bij de 2e kabelbrug echt een soort standplaats dus? Daar zijn ze lang geweest en is Kris overleden?

Die plek kunnen ze niet op dag 1 hebben bereikt, op zijn vroegst woensdagmorgen 2 april. Zijn ze dan op slechts 6,3 km van de Mirador en zo’n 12 km van Boquete al die tijd, ook tijdens die rare nacht, verbleven?

Op dag 2 hadden ze 12 uur daglicht om terug te komen en alleen dorst, veel dorst. Eerst naar de rivier en dan terug lijkt me vaag en onnodig. Water kan je als het moet uit de quebrada’s halen, dat hoeft niet uit een rivier die je niet kent. Bij de rivier blijven “we zijn verdwaald, help ons” en wachten op hulp? Lijkt me ook sterk, zeker als PM en FG zeggen die route gelopen te hebben op de dagen tussen 1 en 7/8 April.

De Rio Culebra is volgens mij ook helemaal niet die Boquete-Bocas-trail van 5-7 dagen. Die loopt via Alto Romero naar het oosten, precies waar Sinaproc ging zoeken.

Het zijn juist de meiden geweest die van “het pad” zijn afgeraakt, niet Sinaproc.

pi_147200061
quote:
6s.gif Op maandag 1 december 2014 20:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Rio Culebra is volgens mij ook helemaal niet die Boquete-Bocas-trail van 5-7 dagen.
En deze Boquete-Bocas trail van 3 dagen?

http://jerechica-in-boque(...)?zx=df8c87eea0b1e348

http://www.highonadventure.com/Hoa08apr/Panama/Panama.htm
pi_147200291
quote:
Op een andere pagina wordt ie aanbevolen voor 5-7 dagen. Zeker met dit soort langere trails is het sowieso variabel van weersomstandigheden, getraindheid van de hikers en de dingen die je wil zien.

Mooie tocht die deze lui met Feliciano en Henry G. gedaan hebben.

Dit klinkt bekend:

On our first day we hiked across a cleared forest, dodging around cattle - and had our first experience with mud that would torture us throughout the trek. The Parque Internacional La Amistad, where we trekked through, allows indigenous tribes to use the forest as they have traditionally. This includes living, hunting and grazing cattle in the park. Cattle grazing leads to deforestation and mud. Once the trees are removed (most likely for firewood and slash and burn for pasture) their roots no longer absorb copious amounts of rainfall so the clay soils no longer holds water. The tropical rainforest-turned-cow pasture becomes a mucky wetland.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')