Vaag. Kan die dan op de terugweg gemaakt zijn?quote:Op woensdag 3 december 2014 18:39 schreef Perico het volgende:
Ook wordt in de reportage, foto 491 zoals wij die kennen, van 12:03:08, als laatste geposteerd, om 14:00. Ook opmerkelijk, dat betekent dat je allemaal die data kunt wegmieteren als dat juist is.
Je gaat voor het gemak even voorbij aan het feit dat een bolletjesslikker gemiddeld een afstand van 7.800 kilometer overbrugt, terwijl deze zgn mule door de onherbergzame jungle van Alto Romero hierbij vergeleken slechts luttle kilometers aflegd.quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:03 schreef JustinCase het volgende:
O ja, nog even over smokkelen door de jungle: er is tegengeworpen, dat zoiets voor de narcotraficantes helemaal niet aantrekkelijk is. Die paar kilo's, al dat gelazer enzo. Daar lijkt geen speld tussen te krijgen: ze kunnen nooit hun tonnage halen op die manier, en er gaan mules verongelukken, gewond raken en ander onheil, de bestrijders gaan erboven vliegen met warmtecamera's enz. als ze het grootschalig doen.
Maar ondanks soortgelijke bezwaren heb je al decennia lang bolletjes-slikkers. Met één rugzak door de jungle, vervoer je denk ik minstens zoveel als twintig bolletjes-slikkers. Gepakte slikkers vertellen wel eens hoeveel geld ze krijgen voor 1 vlucht. Ik meen dat het per keer om duizenden euro's ging. Tienduizend gulden , zit ook vaag in mijn geheugen. En daar wordt een (fiks) percentage van gepakt, dat weten de opdrachtgevers ook. Die schijnen zelfs te tippen, 1 of 2 als er 10 in het vliegtuig zitten. Allemaal verlies. En toch gaan ze door. Hoe dat zit, weet ik niet. Misschien zijn dat de losers onder de smokkelaars. Lui die de connecties en andere vereisten missen om het per container te doen. Maar hoe dan ook, het gebeurt. Dus alleen de veel kleinere hoeveelheid is geen reden om te denken dat het niet gebeurt.
"se conectó al gsm y despues de la llamada se desconecta" Estrella de Panama.quote:Op woensdag 3 december 2014 05:08 schreef JustinCase het volgende:
Waar haal jij "De oproep wordt verbroken" vandaan?
We gaan er vanuit dat de camera nog was ingesteld op Nederlandse wintertijd, al kun je daar ook vraagtekens bij zetten. Maar voor de Mirador-foto's en de quebrada-foto's lijkt dat te kloppen.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:59 schreef Lutalo het volgende:
IMG 0510 JPG 8-4-2013 7:29
Da's geen nachtfoto, dat is 's ochtends; en dat zou dan de eerste van de serie nachtfoto's zijn.
Vls de OP: IMG_542: 08/04 ; 01:38:12
Vlgs Eén vandaag 02.17
Ik snap er niks van.
Ja, de telefoon is heel vaak aangezet om, ik denk ook, het bereik te checken. Veel vaker dan in ons belschema staat.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:17 schreef 11en30 het volgende:
Power on (om bereik te checken?) ook op een moment buiten het schema (en patroon) van Geruisloos (11:46).
Wat kunnen we herleiden uit het contact met de wifi van Spanish by the river?
Dat er die ochtend van 1 april geen contact met de wifi is geweest? Of dat er niet (succesvol) op de wifi is ingelogd?
En hoe wordt het verschil in tijdsduur tussen de foto's verklaard?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:05 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
We gaan er vanuit dat de camera nog was ingesteld op Nederlandse wintertijd, al kun je daar ook vraagtekens bij zetten. Maar voor de Mirador-foto's en de quebrada-foto's lijkt dat te kloppen.
Ja, Dat zie ik ook. Het hoofd van K van linksachter gezien. Waarschijnlijk ligt ze op de grond want het haar staat alle kanten op. Een lugubere foto...quote:Op woensdag 3 december 2014 20:46 schreef ToniB het volgende:
Alles ik de foto 90graden links draai meen ik de zij- achterkant van een (k) gezicht te zien. Ook een deel van het oor is zichtbaar.
Ik zie het meer van rechtsachter. Op mij maakt het haar een erg schone indruk. Ik denk dat ze binnen hebben kunnen schuilen voor de regen en wind, of binnen gehouden zijn en die nacht een ontsnappingspoging hebben gedaan.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:23 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, Dat zie ik ook. Het hoofd van K van linksachter gezien. Waarschijnlijk ligt ze op de grond want het haar staat alle kanten op. Een lugubere foto...
Goed opgemerkt. Wat een gerommel met de volgorde en tijden. Why?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:53 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En hoe wordt het verschil in tijdsduur tussen de foto's verklaard?
IMG_542: 08/04 ; 01:38:12 - IMG_550: 08/04 ; 01:39:54
Vlgs Eén Vandaag is de tijd hiertussen veel langer: nr. 542 02.17 nr. 550 01.05.
En loopt de Nederlandse wintertijd achteruit of de nummering van de foto's?
(of ben ik blonderdanblond/slechtziend/zijn er in de uitzending van vandaag willekeurige tijden gezet?)
Ja idd, bizar..quote:Op woensdag 3 december 2014 21:40 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Op mij maakt het haar een erg schone indruk.
IMG_491: 01/04 ; 12:03:08 - IMG_493: 01/04 ; 12:42:25quote:Op woensdag 3 december 2014 21:53 schreef Perico het volgende:
De tijden stonden altijd al op 18:03 en 19:54 enzovoorts. Maar omdat de tijdzone op +1 stond ingesteld, wat kan duiden op Central European Time, heeft iemand er zes uur vanaf getrokken, omdat dat overeen kwam op het eerste gezicht met het daglicht op de foto's.
Wat nieuw is, is het gegoochel met tijden in de reportage en de volgorde. Dus of onze foto's met data zijn nauwelijks iets waard, of ze hebben zich daar vergist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |