Word je niet moe van jezelf?quote:Spreek eens [b]bel-gegevens (call log) uit, met een seconde of twee tussen "bel" en "gegevens"[/b]
Als je de feitelijke machthebber bent, kan iets lonend zijn dat het anders niet is. Tot en met slavernij. Maar zonder dat laatste kan het ook, met machtspolitiek, verdeel en heers, enz. Daarvoor hoef je geen drugshandelaar te zijn. Nederland deed als koloniale macht niet anders. Meestal was de handelswaar geen opium, maar producten met een iets lagere woekerwinst.quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:33 schreef Grijzemassa het volgende:
@JustinCase
"O ja, nog even over smokkelen door de jungle: er is tegengeworpen, dat zoiets voor de narcotraficantes helemaal niet aantrekkelijk is. Die paar kilo's, al dat gelazer enzo. Daar lijkt geen speld tussen te krijgen: ze kunnen nooit hun tonnage halen op die manier, en er gaan mules verongelukken, gewond raken en ander onheil, de bestrijders gaan erboven vliegen met warmtecamera's enz. als ze het grootschalig doen."
In de Darien jungle is drugs trafficking al heel lang een lucratieve bezigheid.
Wat betreft die mules die ongelukken krijgen in de jungle, daar hebben ze al lang wat op bedacht.
Ze gebruiken vaak locals als mule of gids. Die hebben geen keus, ze worden gedwongen.
Die warmtecamera's noem ik als voorbeeld van technologie die bestrijders kunnen inzetten. Vaak spul uit de VS, waar de 'war on drugs' spekkie is voor het bekkie van de makers van die speeltjes. Wat ze allemaal hebben weet ik niet, maar in de jaren '60 konden ze de aanwezigheid van mensen al vanuit de lucht detecteren, in de Vietnamese jungle. Met snuffelvliegtuigen, ik meen d.m.v. urinedampen. Het speciale geurtje van Noordvietnamezen konden ze niet onderscheiden, dat was pech voor de Zuidvietnamezen. Want als ergens wildplassersdampen opstegen, niet van bekende troepen of bevolking, werd daar een bommentapijt gelegd. De Viet Cong ging niet voor niets over tot het graven van tunnels.quote:Warmtecamera's boven de jungle, hoe onderscheid je mensen van dieren want anders heb je het heel erg druk met opvolgen van gesignaleerde bewegingen. Was het dichte bladerdak ook niet een probleem daarbij?
Ik vind die manipulerende, doortrapte technofiel waar El Matador het over heeft, die bovendien een onwaarschijnlijke mazzelkont moet zijn - geen enkel steekje dat hij laat vallen, breekt hem op - een stuk schimmiger dan het om praktische redenen, volkomen onschuldig, strippen van die data. Dat laatste bestaat, het eerste is een veronderstelling.quote:Op dinsdag 2 december 2014 04:07 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik zette enkel pertinent vraagtekens bij het ontbreken van thumbnail metadata. Alleen vond een user op WS het blijkbaar bon ton, als ik zelf mee zou helpen aan het acuut ondergraven van die constatering.
Dat weigerde ik, hetgeen mij nagedragen werd. De hele zaak is er één van waarschijnlijkheden wegen. Natuurlijk kun je overal verdwalen. Mensen verdrinken in hun eigen bad. Alles kan.
Maar als iets theoretisch kan, betekent het nog niet dat het ook gebeurd is. Over de rol van het NFI tast iedereen in het duister. Is het hun taak slechts alles grondig te beschrijven en uit te draaien, of acht je ze zo superieur slim qua gadgets, dat ze iedere gemanipuleerde manipulatie direct ontmaskeren en een elite eenheid zijn.
Ik wijs enkel op dingen. Dat img_508 door het opnemen van honderdsten van seconden onderdeel was van een photo burst, dat soort zaken. Ik heb de 200 invoervelden van de 10 foto's in een Excel bestand gegoten, waardoor je subtiele verschillen makkelijker kunt vergelijken.
Sommige velden komen in slechts 1 foto voor, anderen neem je voor kennisgeving aan, zoals het verschil in Single Point autofocus, Multipoint autofocus of Face Detect Autofocus.
Ik geloof alleen niet in de toevalligheid dat enkel de thumbnail getallen ontbreken, als enige van de 200+ invoervelden (het gaat dus niet om de fysieke thumbnails zelf), omdat de persoon die clandestien de foto's van de geheugenkaart kopieerde ging goochelen <insert schimmig blabla WS verhaal>.
Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:53 schreef Perico het volgende:
Vanavond een nieuwe reportage van EenVandaag, over Kris en Lisanne, waarbij voor het eerst de politie en de officier van Justitie ondervraagd wordt.
De Kremers kondigen ook een nieuwe zoektocht aan.
Ik hoop dat er wat meer naar buiten gaat komen uit dat NFI rapport:quote:Op woensdag 3 december 2014 14:53 schreef Perico het volgende:
Vanavond een nieuwe reportage van EenVandaag, over Kris en Lisanne, waarbij voor het eerst de politie en de officier van Justitie ondervraagd wordt.
Bedankt, goeie tip. Is wel etenstijd met gasten, ik neem het dus op.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:53 schreef Perico het volgende:
Al dat rapport gemaakt is om aan minimale verplichtingen te voldoen, verwacht ik er niet zoveel van. Met "het rapport" lijkt het of er maar één is. Misschien is er nog één, t.b.v. politieonderzoek. Een rapport dat niet openbaar hoeft te zijn, of zelfs niet mag (om voor de hand liggende redenen). Het politiedossier, als ze echt het hele dossier hebben, zal wel vele malen dikker zijn. Maar misschien bestaan er ook wel "politiedossiers" en politiedossiers. Eentje om te geven als het wordt opgevraagd, en een om te gebruiken voor verder onderzoek, evt. ook voor andere zaken. Of nog een derde, voor de uitlekfunctionaris.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ik hoop dat er wat meer naar buiten gaat komen uit dat NFI rapport:
"EenVandaag heeft verder het NFI-dossier en het politiedossier in handen. Daaruit blijk dat Kris en Lisanne meerdere keren hebben geprobeerd het noodnummer te bellen."
Ja, voor die ene zendmast. Misschien zijn er meer die je in dat gebied kan ontvangen - dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 2 december 2014 23:29 schreef jackie12 het volgende:
Het einde van het rode streepje is tot waar het bereik ongeveer reikt?
Het is 5 uur lopen van de Mirador naar de vindplaats van de rugzak (volgens het overzicht in de OP). Dat kunnen ze zelfs op 1 april nog gelopen hebben.quote:Dan hebben ze een aardig stukje gelopen op 2 april tot 13.56 uur
Daar heb je niets aan achter de continentale waterscheiding. Het signaal gaat niet door bergen heen.quote:Is de zendmast op Baru niet dichterbij?
Ze hebben meerdere belpogingen gedaan. Daaruit leid ik af dat de verbinding wegviel of te zwak was.quote:En waar baseer je op dat het signaal meteen weer wegviel?
Als je verdwaalt in geloven is alles mogelijkquote:Verder: Als er idd op 2 april contact is geweest met de zendmast aan de kust dan zou je verwachten dat ze in de dagen daarna wel vaker "bereik"hadden omdat ze, als je gelooft in verdwalen, steeds verder richting die zendmast zijn gaan lopen.
Ach, dit was een onder-uit-de-zak "antwoord", op mijn aandacht voor de jounalistieke kant van de beeldvorming hier over Bethz. P. , grotendeels zo niet geheel afkomstig van Adelita C.quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:45 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik denk dat je Manuel N. bedoelt. Misschien was je even in de war met een schurk van een andere politieke richting, de "sandinist" Daniel Ortega.
Als je zeer negatieve kwalificaties van Pittí alleen berusten op het feit dat zij onder Noriega heeft gewerkt, dan denk ik dat je niet zo sterk staat. Dan zouden we ook een negatief oordeel moeten hebben over Angela Merkel, die als jonge vrouw in de DDR allerlei functies in het communistische partijapparaat bekleedde. Dan hadden mensen als Paul Rosenmöller en Jan Marijnissen nooit kamerlid mogen worden, omdat zij in de jaren '70 en '80 de massamoordenaars Stalin en Mao verheerlijkten. Dan had de Zuid-Afrikaanse jurist Goldstone nooit VN-rapporteur mogen worden, omdat hij rechter was geweest onder het apartheidsregime.
Ik vind het dus een beetje een gelegenheidsargument. Na het omverwerpen van een dictatuur blijft het ambtenarenapparaat doorgaans grotendeels intact. Dat is zo gegaan in Spanje na de dood van Franco, dat is zo gegaan in de Sovjet-Unie na de val van het communisme, en dat is, neem ik aan, ook zo gegaan in Panama na de afzetting van Noriega in 1989.
Aanvulling: Ik herinner me nu dat het niet zozeer over Pittí ging maar over haar baas Ana Belfon. De redenering blijft hetzelfde. Junta's verdwijnen, ambtenaren blijven.
Ja, dat dacht ik ook. Maar misschien werd oproeptoon bedoeld (ook onjuist, als conclusie).quote:
Dank je welquote:Op woensdag 3 december 2014 14:53 schreef Perico het volgende:
dat is zeker nieuwe informatie. Ben benieuwd straks.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:48 schreef BijDePinken het volgende:
Nieuwe info (althans voor mij nieuw) over de foto's:
- bij de vage foto's zit een foto van achterkant rossige haardos, mogelijk het haar van Kris, maar niet zeker
- foto 509 (datum tussen 1 en 8 april) ontbreekt: gedelete/overschreven
http://www.eenvandaag.nl/(...)t_naar_kris_lisanne_
vanaf minuut 4:31
"Ook werden in de nacht van 7 op 8 april tientallen foto's gemaakt van rotsen en bladeren."quote:Op woensdag 3 december 2014 17:48 schreef BijDePinken het volgende:
Nieuwe info (althans voor mij nieuw) over de foto's:
- bij de vage foto's zit een foto van achterkant rossige haardos, mogelijk het haar van Kris, maar niet zeker
- foto 509 (datum tussen 1 en 8 april) ontbreekt: gedelete/overschreven
http://www.eenvandaag.nl/(...)t_naar_kris_lisanne_
vanaf minuut 4:31
En naar boven, zegt ze. Terwijl de bekende foto's naar beneden zijn gemaakt.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:20 schreef agter het volgende:
[..]
"Ook werden in de nacht van 7 op 8 april tientallen foto's gemaakt van rotsen en bladeren."
??
Ik heb het aldoor gezegd hier dat jullie je niet moesten vastbijten op de foto's!!!!quote:Op woensdag 3 december 2014 18:39 schreef Perico het volgende:
Ook wordt in de reportage, foto 491 zoals wij die kennen, van 12:03:08, als laatste geposteerd, om 14:00. Ook opmerkelijk, dat betekent dat je allemaal die data kunt wegmieteren als dat juist is.
Viel mij ook onmiddellijk op...quote:Op woensdag 3 december 2014 18:39 schreef Perico het volgende:
Ook wordt in de reportage, foto 491 zoals wij die kennen, van 12:03:08, als laatste geposteerd, om 14:00. Ook opmerkelijk, dat betekent dat je allemaal die data kunt wegmieteren als dat juist is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |