Ja. Ik weet niet hoe het in de praktijk uitvalt. Dat wil ik ter plaatse eens uittesten. Maar het zou moeten kunnen als je daar een hoog punt opzoekt en je telefoon voldoende is opgeladen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat een zendmast bij Bocas del Torro soms in het gebied waar de resten van de meiden gevonden zijn, op te vangen was. Maar dat dit signaal erg zwak was. Dit is geloof ik in de eerste week van januari hier besproken.
Ja klop inderdaad! Maar dat zou indirect ook kunnen betekenen dat je misschien minder snel geneigd bent om hele afstanden te wandelen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat een zendmast bij Bocas del Torro soms in het gebied waar de resten van de meiden gevonden zijn, op te vangen was. Maar dat dit signaal erg zwak was. Dit is geloof ik in de eerste week van januari hier besproken.
Bedankt voor de tip! Ik hoop het natuurlijk niet, maar mocht het nodig zijn, dan zal ik in het vervolg gebruik maken van dat topic.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:11 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Als je het met bepaalde beslissing niet eens bent, kan je dat posten in feedback topic van BNW.
Ja, dat lijkt mij ook. Als je vanaf de vindplaatsen stroomafwaarts loopt dan wordt het signaal steeds beter, je loopt namelijk naar de zendmast toe. Maar als je geen idee hebt waar die zendmast staat kom je daar niet zo snel achter.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:29 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ja klop inderdaad! Maar dat zou indirect ook kunnen betekenen dat je misschien minder snel geneigd bent om hele afstanden te wandelen.
Ik zou denken van: wat als ze ons misschien toch kunnen traceren op de één of andere manier (nadat er wellicht contact is geweest met 911?). Of: dit is nu bekend/veilig terrein en we hebben kans op telefoonverbinding, waarom hier weg gaan?
Ja, dat zullen geen rustige nachten geweest zijn. 's Nachts omstebeurt, en overdag omstebeurt, denk ik. Misschien met een regelmatig schema in combinatie met belpogingen?quote:Zouden ze 's nachts tegelijk gaan slapen, omstebeurt i.v.m. veiligheid, sliepen ze overdag omdat dat warmer was?
You're welcome! Misschien dat je bericht weer terug getoverd mag wordenquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:42 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Ik hoop het natuurlijk niet, maar mocht het nodig zijn, dan zal ik in het vervolg gebruik maken van dat topic.
Misschien toch n.a.v. streepjes bereik op de telefoon.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:44 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook. Als je vanaf de vindplaatsen stroomafwaarts loopt dan wordt het signaal steeds beter, je loopt namelijk naar de zendmast toe. Maar als je geen idee hebt waar die zendmast staat kom je daar niet zo snel achter.
[..]
Ja, dat zullen geen rustige nachten geweest zijn. 's Nachts omstebeurt, en overdag omstebeurt, denk ik. Misschien met een regelmatig schema in combinatie met belpog
ingen?
Om de zaak zolang als men nodig acht in de media te kunnen houden. Steeds een beetje prijsgeven zorgt dat wij hier al maanden aan het overleggen zijn. Ik ben ook heel benieuwd of ze na de laatste zoektocht ook aan tafel komen zitten bij RTL late night of bij 2 vandaag,quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:17 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
Het is niet mijn bedoeling om oude koeien uit de sloot te halen, maar damn... de foto met de rode haren roept toch wel een hoop vragen bij me op hoor. Ik begrijp ook niet zo goed waarom juist deze foto zolang voor ons verborgen is gehouden...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben van mening dat we helemaal nergens recht op hebben o.i.d., maar met welk doel zou men bewust verkeerde of onvolledige informatie naar buiten brengen?
Volgens mij was het sowieso niet echt de bedoeling dat de foto's (zo snel) openbaar zouden worden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:17 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
Het is niet mijn bedoeling om oude koeien uit de sloot te halen, maar damn... de foto met de rode haren roept toch wel een hoop vragen bij me op hoor. Ik begrijp ook niet zo goed waarom juist deze foto zolang voor ons verborgen is gehouden...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben van mening dat we helemaal nergens recht op hebben o.i.d., maar met welk doel zou men bewust verkeerde of onvolledige informatie naar buiten brengen?
d) Een derde had zelf geen Samsung maar wel een iPhone met oplader.quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:42 schreef MidnightB00m het volgende:[...]
Hoe kan het dat de batterij van de Samsung veel minder lang is meegegaan dan van de iPhone? Beide batterijen waren voor de helft opgeladen toen ze met de wandeling begonnen. Dat zou dus kunnen betekenen dat:
a) De Samsung niet of minder vaak tussendoor werd uitgezet (om de batterij te sparen);
b) Er veel meer activiteiten met de Samsung zijn verricht dan bekend is gemaakt;
c) iPhone heeft een veel betere batterij.
Goede aanvulling. Denk je daar nog steeds aan?quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
d) Een derde had zelf geen Samsung maar wel een iPhone met oplader.
Daar heb je zeker een goed punt, ootjekatootje.quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Om de zaak zolang als men nodig acht in de media te kunnen houden. Steeds een beetje prijsgeven zorgt dat wij hier al maanden aan het overleggen zijn. Ik ben ook heel benieuwd of ze na de laatste zoektocht ook aan tafel komen zitten bij RTL late night of bij 2 vandaag,
Waar is die oplader dan? Alle electronica zat keurig netjes in de rugtas opgeborgen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:07 schreef Domnivoor het volgende:
Je kan in Boquete voor een paar $$ een zonneoplader kopen. Dat heb ik al eens uitgezocht.
Dus het is heel goed mogelijk dat één van beide telefoons tussendoor is opgeladen.
Die oplader heeft een eventuele dader in zijn eigen rugtas gestoptquote:Op donderdag 22 januari 2015 19:11 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Waar is die oplader dan? Alle electronica zat keurig netjes in de rugtas opgeborgen.
Ik heb dit eerder aangevoerd, in de video van de ouders van kris verspreekt hans zich IMO bij het eerste riviertje waar de laatste dagfoto gemaakt is. Martijn Froon werd IMO in het interview bij PAUW bijgestaan door Peter R de Vries, niet om inhoudelijk over de zaak te bespreken maar als communicatiecoach. Zodat martijn niet teveel zou zeggen tegen haai Pauw.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:03 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een goed punt, ootjekatootje.
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom ze maanden bewust hebben gelogen over het aantal nachtfoto's... Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om zich daar op dat moment nog helemaal niet over uit te laten.
Ik zou in hun situatie ook een beroep hebben gedaan op de media, maar wat bereik je er uiteindelijk mee (los van het onder de aandacht brengen en houden), door bewust verkeerde en/of onvolledige informatie naar buiten te brengen? Dan maak je er zelf toch een beetje een circus van?
Kijk dit zijn de bijdragen voor een gezamenlijk onderzoek! En je bent nog geen dag actief!quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:19 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
Mijn schoonbroer is trouwens in het bezit van een "Inmarsat IsatPhone Pro", die hij met liefde en plezier ter beschikking wil stellen aan eventuele geïnteresseerde.
Ja inderdaad. Bij elk interview wordt er een nieuw detail naar buiten gebracht. Bij Pauw gebeurde dat heel terloops. Ik denk dat ze nog meer info achter de hand houden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb dit eerder aangevoerd, in de video van de ouders van kris verspreekt hans zich IMO bij het eerste riviertje waar de laatste dagfoto gemaakt is. Martijn Froon werd IMO in het interview bij PAUW bijgestaan door Peter R de Vries, niet om inhoudelijk over de zaak te bespreken maar als communicatiecoach. Zodat martijn niet teveel zou zeggen tegen haai Pauw.
Ze geven heel bewust niet alles prijs, mocht er een dader in het spel zijn dan gooi je je eigen glazen in want alles is al openbaar. Noem trouwens eens een zaak op waarin er zoveel informatie op straat lag.
Persoonlijk vind ik het heel begrijpelijk dat ze nu geen informatie delen
Er is een verschil tussen "info achter de hand houden" of bewust verkeerde informatie naar buiten brengen... Dat ze dat eerste doen begrijp ik wel, zéker nadat is gebleken dat beide vrouwen niet meer in leven zijn...quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:00 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Bij elk interview wordt er een nieuw detail naar buiten gebracht. Bij Pauw gebeurde dat heel terloops. Ik denk dat ze nog meer info achter de hand houden.
Ik verwacht dat de kranten er binnenkort weer over schrijven als het zoekteam terug is. En als het precies een jaar geleden is zal het ook wel weer onder de aandacht komen.
Graag! Ik ben ook bereid.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:20 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Precies. Als MeloD terug is spreken we een keer af om de plannen te bespreken. En in goed overleg komen we er vast wel uit. Ik vind het in elk geval fantastisch dat je bereid bent om hieraan bij te dragen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |