SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-12SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto's
• Lijst met fototijden van alle foto's (EenVandaag)
• Interpretaties verscheidene FOK!kers nachtfoto van hoofd van KrisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevens
Geruisloos - 22-10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks
• 2014
Kaarten en luchtfoto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en KrisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews / getuigenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video
TVN-2-video met het achtergelaten gele briefjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve postsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)
Landingsbaan:
• Westelijk van waar Kris en Lisanne zaten; tegenover Cerro Punta:
Algemene informatie Boquete en Bocas:quote:Op maandag 12 januari 2015 22:38 schreef Grijzemassa het volgende:
Hier een heel uitgebreide lijst met van alles in Bocas del1 Toro, klik op info van een regel en je ziet een kaart met de coördinaten
http://mapasamerica.dices(...)ocas-del-Toro-6.html
En ook handig het zelfde van de provicie Chiriqui
http://mapasamerica.dices.net/panama/provincia-Chiriqui-1.htmlThe only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Zonder geluk vaart niemand wel.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:09 schreef agter het volgende:
[..]
Ze hadden kennelijk genoeg netwerkbereik om 112 te bellen.![]()
Ik heb het er al vaak over gehad in dit topic, maar ik snap dat je niet alles kan bijhouden, het is al ondoenlijk veel.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:28 schreef Lavenderr het volgende:
Nee ik dacht dat dat een grapje was, maar je gaat dus echt Mata?
Wanneer?
Mijn plan is en was sowieso al om dit jaar Centraal-Amerika verder te ontdekken, dus Boquete (waar ik nog nooit van gehoord had voor 4 april 2014) ligt op de route.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Niet verdwalen hequote:Op zondag 18 januari 2015 20:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb het er al vaak over gehad in dit topic, maar ik snap dat je niet alles kan bijhouden, het is al ondoenlijk veel.
Mijn plan is en was sowieso al om dit jaar Centraal-Amerika verder te ontdekken, dus Boquete (waar ik nog nooit van gehoord had voor 4 april 2014) ligt op de route.<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Neem een telefoon mee, die 2 weken batterij heeft. Je weet maar nooit.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb het er al vaak over gehad in dit topic, maar ik snap dat je niet alles kan bijhouden, het is al ondoenlijk veel.
Mijn plan is en was sowieso al om dit jaar Centraal-Amerika verder te ontdekken, dus Boquete (waar ik nog nooit van gehoord had voor 4 april 2014) ligt op de route.![]()
Zou ik dan ook een 151-delige naamtopicreeks krijgen?quote:
Nee, maar ik heb genoeg ervaring met hiken, excursies organiseren, etc. Niet in het klimaat van daar, dus sowieso goed voorbereiden, maar ik wil Chani wel es face to face spreken. En dat gebied leren kennen.The only limit is your own imagination
quote:Op zondag 18 januari 2015 20:37 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Neem een telefoon mee, die 2 weken batterij heeft. Je weet maar nooit.ik zal een rookmachine meenemen. En veel batterijen. Werkt beter.
The only limit is your own imagination
gelukkig....pfff, dat stelt me gerusterquote:Op zondag 18 januari 2015 20:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]ik zal een rookmachine meenemen. En veel batterijen. Werkt beter.
![]()
Ik heb alle vertrouwen in de survival skills van Domnivoor, mocht ik door een Culebra gardena pittiensis gebeten worden...quote:Op zondag 18 januari 2015 20:44 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
gelukkig....pfff, dat stelt me gerusterThe only limit is your own imagination
Ga je het Pianistapad bewandelen?quote:Op zondag 18 januari 2015 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb alle vertrouwen in de survival skills van Domnivoor, mocht ik door een Culebra gardena pittiensis gebeten worden...![]()
Ik zal met Domni overleggen. Misschien blijven we wel gewoon aan het zwembad van het luxe hotel hangen en vragen we Sigrid om ons te komen masseren (quote:Op zondag 18 januari 2015 20:47 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ga je het Pianistapad bewandelen?) en doen we net alsof we heel hard met ongelooflijk goede (Nederlandse) speurhonden heel diep in het bos ons uiterste best doend naar sporen gezocht hebben.
Een reis met bijzonder veel aspecten en ik hoop echt dat je samen met Domni iets nieuws weet te ontdekken. Is vooral fijn om een reisverslag te lezen van het forumbodem ipv de kranten.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zal met Domni overleggen. Misschien blijven we wel gewoon aan het zwembad van het luxe hotel hangen en vragen we Sigrid om ons te komen masseren () en doen we net alsof we heel hard met ongelooflijk goede (Nederlandse) speurhonden heel diep in het bos ons uiterste best doend naar sporen gezocht hebben.
![]()
Dat komt helemaal goed. Ik kan mezelf uitstekend redden als jij gebeten wordt.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb alle vertrouwen in de survival skills van Domnivoor, mocht ik door een Culebra gardena pittiensis gebeten worden...![]()
Dit is het plan: met een piña colada bij het zwembad sterke verhalen verzinnen voor het thuisfront![]()
![]()
Lekker dan. Denk je met een sociale herpetoloog op stap te gaan, kan ik nog steeds een beetje liggen candyflippen op een slangenbeet, terwijl meneer op zijn iPadje een beetje bediend wordt van een cocktailtje met verse mango van Chani's finca.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:56 schreef Domnivoor het volgende:
Ik kan mezelf uitstekend redden als jij gebeten wordt.![]()
met een piña colada bij het zwembad
Bingo! Het gaat om de nachtelijke foto's! Dus om foto 542 etc.
Arrocha vermoedt dus dat die foto's genomen zijn bij quebrada Alejandro, die op 2 uur afstand ligt van de Pianista. Ongeveer 2 uur achter de Mirador waarschijnlijk, dus iets voorbij de Paddock?![]()
Ik ben heel sociaal hoor. Ik zal nauwkeurig observeren hoe jij ligt te candyflippen en schrijf er een mooi artikeltje overquote:Op zondag 18 januari 2015 21:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lekker dan. Denk je met een sociale herpetoloog op stap te gaan, kan ik nog steeds een beetje liggen candyflippen op een slangenbeet, terwijl meneer op zijn iPadje een beetje bediend wordt van een cocktailtje met verse mango van Chani's finca.![]()
![]()
Het is handig om het kaartje van Geruisloos erbij te pakken:quote:Op zondag 18 januari 2015 21:05 schreef RapaNui het volgende:
Arrocha vermoedt dus dat die foto's genomen zijn bij quebrada Alejandro, die op 2 uur afstand ligt van de Pianista. Ongeveer 2 uur achter de Mirador waarschijnlijk, dus iets voorbij de Paddock?
http://i7.minus.com/iHBdeAd1XmBCJ.jpg
'Ongeveer 2 uur achter de Mirador' zal ergens bij de buitenste cirkel liggen.![]()
Candyflippen onder de sterren lijkt me anders wel een topplan....quote:Op zondag 18 januari 2015 21:10 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ben heel sociaal hoor. Ik zal nauwkeurig observeren hoe jij ligt te candyflippen en schrijf er een mooi artikeltje over
Maar goed, was er nog nieuws van Kris en Lisanne? Hebben ze nog gebeld?
Die vermissing in Turkije is interessant om te vergelijken:
- Ze zijn verdwaald
- Ze hebben pas na twee dagen 112 gebeld
- Daarna is er niets meer gehoord
- Pas na twee dagen uitgebreid zoeken gevonden
http://www.telegraaf.nl/b(...)ers_gevonden___.html
http://www.nu.nl/buitenla(...)nuit-helikopter.html![]()
Ja, dat is zeker interessant.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:23 schreef Domnivoor het volgende:
Die vermissing in Turkije is interessant om te vergelijken:
- Ze zijn verdwaald
- Ze hebben pas na twee dagen 112 gebeld
- Daarna is er niets meer gehoord
- Pas na twee dagen uitgebreid zoeken gevonden
http://www.telegraaf.nl/b(...)ers_gevonden___.html
http://www.nu.nl/buitenla(...)nuit-helikopter.html
Ze hebben maar 1 keer gebeld, heel weinig dus. Ik vraag me af waarom ze niet vaker belden.Make my day!![]()
Dat is de verkeerde Alejandro vrees ik. Die 'Cascada Alejandro' ligt bij de Baru-vulkaan.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:23 schreef doorgaan het volgende:
hier nog wat over Alejandro omgeving:
http://pa.geoview.info/cascada_alejandro,7303226![]()
ik twijfelde al..ok..dan klopt mijn rest ook niet.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat is de verkeerde Alejandro vrees ik. Die 'Cascada Alejandro' ligt bij de Baru-vulkaan.![]()
Dat kan niet. Zo ver weg is niemand wezen zoeken ivm het weer.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:12 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het is handig om het kaartje van Geruisloos erbij te pakken:
'Ongeveer 2 uur achter de Mirador' zal ergens bij de buitenste cirkel liggen.![]()
Dat is Bajo Mono, heel ergens anders.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:28 schreef doorgaan het volgende:
http://pa.geoview.info/bajo_mono_cascada_alejandro_walk,37039416p
Cascada is ook niet hetzelfde als quebrada![]()
Wie heeft Arrocha verteld dat de vegetatie en stenen bij quebrada Alejandro op die van de nachtfoto's lijken? iig niet BP en ook niemand die bij de eerdere zoektochten betrokken was, anders waren ze daar wel eerder gaan kijken.![]()
"2 uur vanaf de Mirador en nog niet bij de rivier [1e kabelbrug]"quote:Op zondag 18 januari 2015 21:40 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat kan niet. Zo ver weg is niemand wezen zoeken ivm het weer.
Dus ergens midden-paddocks naar de Mirador, dat gebied, lijkt me.The only limit is your own imagination
Da's een goede vraag. Ik weet dat hij niet stil gezeten heeft en dat hij is blijven doorspitten.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:50 schreef 11en30 het volgende:
Wie heeft Arrocha verteld dat de vegetatie en stenen bij quebrada Alejandro op die van de nachtfoto's lijken? iig niet BP en ook niemand die bij de eerdere zoektochten betrokken was, anders waren ze daar wel eerder gaan kijken.![]()
Met 'twee uur vanaf de El Pianista, kun je alle kanten op; wat rekent meneer Arrocha tot El Pianista?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Hut 12 / 13?quote:Op zondag 18 januari 2015 21:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"2 uur vanaf de Mirador en nog niet bij de rivier [1e kabelbrug]"
Dus ergens midden-paddocks naar de Mirador, dat gebied, lijkt me.
Baru: "Near of these Creek is the paddock and a small house."
http://www.websleuths.com(...)0820168#post10820168![]()
In 2 uur kun je ook terug bij het begin zijn.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:15 schreef Lutalo het volgende:
Met 'twee uur vanaf de El Pianista, kun je alle kanten op; wat rekent meneer Arrocha tot El Pianista?![]()
![]()
ja ik weet wel dat t anders is...dacht even vanwege de naam dat het misschien dichter bij
lag. Zelf meer geinteresseerd in de buurt van een waterval.
Gelukkig blijft de zaak voorlopig open.![]()
Heb je die quebrada al gevonden?quote:Op zondag 18 januari 2015 21:05 schreef RapaNui het volgende:
Arrocha vermoedt dus dat die foto's genomen zijn bij quebrada Alejandro, die op 2 uur afstand ligt van de Pianista. Ongeveer 2 uur achter de Mirador waarschijnlijk, dus iets voorbij de Paddock?
Hij is denk ik zoals ik maanden geleden al zei bij de plek waar alles gevonden is![]()
De vermissing/verdwaling van de studenten in Turkije is volgens mij op geen manier te vergelijken met de zaak van Kris en Lisanne.
Zoals ik het lees zijn de 2 studenten samen met een Britse student woensdag vertrokken om het Lycisch kustpad te gaan doen (zonder gids).
Een 8 tot 11 daagse trektocht langs de kust.
Ze hebben op vrijdag naar het noodnummer gebeld en contact gehad over waar ze ongeveer zaten.
Sinds zaterdag zijn ze gaan zoeken en hebben hen vandaag (zondag) gelokaliseerd.![]()
Zoals eerder besproken hier, soms met een grapje en soms serieus, ik ben wel in voor crowd funding en wanneer Domnivoor en Mata en anderen in Boquete zijn wil ik graag mijn bijdrage leveren.
Ik ga geen complete vliegreis sponsoren maar wil wel een bijdrage leveren in een collectieve zoektocht en met de hoop een aantal vragen hier beantwoord te zien.
Zelf heb ik totaal geen interesse om daar naar toe te gaan, maar als dit het einde is, dan heb ik met deze case geen rust. Wat is daar gebeurt? Wanneer we geen antwoorden gaan krijgen vanuit de instanties/media, ben ik ook voorstander van een eigen zoektocht.
Velen hier lezen dagelijks de posts en of we het nu met elkaar eens zijn of niet, het blijft in ieders hoofd spelen. Was dit het dan?![]()
Ik ben wel heel benieuwd waarom ze maar 1 keer naar 112 gebeld hebben.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:15 schreef jackie12 het volgende:
De vermissing/verdwaling van de studenten in Turkije is volgens mij op geen manier te vergelijken met de zaak van Kris en Lisanne.
Zoals ik het lees zijn de 2 studenten samen met een Britse student woensdag vertrokken om het Lycisch kustpad te gaan doen (zonder gids).
Een 8 tot 11 daagse trektocht langs de kust.
Ze hebben op vrijdag naar het noodnummer gebeld en contact gehad over waar ze ongeveer zaten.
Sinds zaterdag zijn ze gaan zoeken en hebben hen vandaag (zondag) gelokaliseerd.![]()
Volgens mij omdat ze contact hadden gehad en gezegd hadden waar ze ongeveer denken te waren.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd waarom ze maar 1 keer naar 112 gebeld hebben.
Als dit klopt dan is het ook onnodig om nog een keer te bellen.
(vandaag overigens wel weer gebeld zeiden ze bij RTL nieuws)![]()
Zoals velen van jullie weten is de bedoeling dat ik in april een nieuw bedrijf ga openen, een ijssalon.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Zoals eerder besproken hier, soms met een grapje en soms serieus, ik ben wel in voor crowd funding en wanneer Domnivoor en Mata en anderen in Boquete zijn wil ik graag mijn bijdrage leveren.
Ik ga geen complete vliegreis sponsoren maar wil wel een bijdrage leveren in een collectieve zoektocht en met de hoop een aantal vragen hier beantwoord te zien.
Zelf heb ik totaal geen interesse om daar naar toe te gaan, maar als dit het einde is, dan heb ik met deze case geen rust. Wat is daar gebeurt? Wanneer we geen antwoorden gaan krijgen vanuit de instanties/media, ben ik ook voorstander van een eigen zoektocht.
Velen hier lezen dagelijks de posts en of we het nu met elkaar eens zijn of niet, het blijft in ieders hoofd spelen. Was dit het dan?
Eind maart naar Panama afreizen wordt dus waarschijnlijk moeilijk.
Maar goed misschien krijg ik t toch op mn heupen tegen die tijd en zet ik mn Groningse vlaggetje wel als eerste hier van FOK op de mirador.
En nee, ik ga niet met Feliciano praten. Ook het meest stompzinnigste idee wat je kunt bedenken.
Al zou de kans maar 1% zijn dat hij meer weet over de verdwijning. Die "kans" mag je de ouders nooit ontnemen want je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt en wat voor info er misschien ooit komt.
Door met hem te praten wordt ie, ook al zou de kans maar 1% zijn, er alleen maar wijzer van.
(laten de mensen die daar geleerd voor hebben indien nodig dat maar doen)
En nee Ootje, ik denk niet dat dit het einde is.
Wat zegt de zoektocht ons? Er is niks gevonden. Logisch of juist niet?
[ Bericht 1% gewijzigd door jackie12 op 19-01-2015 01:25:31 ]![]()
Gewoon als vriend? Een man die voor jou de afgelopen 9 maanden dagelijks gezorgd heeft dat jij scenario's kon bouwen. Als hij er niet was geweest, waren er helemaal geen vondsten. Ja, misschien de rugzak.quote:Op maandag 19 januari 2015 01:19 schreef jackie12 het volgende:
En nee, ik ga niet met Feliciano praten. Ook het meest stompzinnigste idee wat je kunt bedenken.
Al zou de kans maar 1% zijn dat hij meer weet over de verdwijning. Die "kans" mag je de ouders nooit ontnemen want je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt en wat voor info er misschien ooit komt.
Door met hem te praten wordt ie, ook al zou de kans maar 1% zijn, er alleen maar wijzer van.
(laten de mensen die daar geleerd voor hebben indien nodig dat maar doen)
Je kunt op zijn minst luisteren naar zijn kant van het verhaal, of is dat niet meer belangrijk, hij mot hange, no matter what?The only limit is your own imagination
Ik sta er financieel slecht voor dus ik neem elke bijdrage dankbaar aan.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Velen hier lezen dagelijks de posts en of we het nu met elkaar eens zijn of niet, het blijft in ieders hoofd spelen. Was dit het dan?
Als de plannen wat concreter worden wil ik er een crowdfunding-project voor opzetten. Een expeditie vanuit het FOK!-forum, dat heeft wel wat. En als het een officiële status krijgt, dan krijgen we misschien ook wat meer gedetailleerde informatie over het onderzoek dan uit de media bekend is.
En uiteraard komt er een uitgebreid verslag in het KL-topic.![]()
Lijken me prima plannen, Domnivoor. Maar echt officieel weet ik niet of het moet worden, ik hoef niet zo nodig bij Pitti op het bureau te zitten, als je het niet erg vindt. Op jouw naam moet je het helemaal zelf weten natuurlijk. Ik regel mijn eigen vliegreis.quote:Op maandag 19 januari 2015 01:29 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik sta er financieel slecht voor dus ik neem elke bijdrage dankbaar aan.
Als de plannen wat concreter worden wil ik er een crowdfunding-project voor opzetten. Een expeditie vanuit het FOK!-forum, dat heeft wel wat. En als het een officiële status krijgt, dan krijgen we misschien ook wat meer gedetailleerde informatie over het onderzoek dan uit de media bekend is.
En uiteraard komt er een uitgebreid verslag in het KL-topic.
Gewoon met GPSjes, kaarten, kompas, proviand en alles die jungle in. En veel foto's maken.The only limit is your own imagination
Is hij er niet zelf geweest eind augustus?quote:Op zondag 18 januari 2015 21:50 schreef 11en30 het volgende:
Over de TT, dat was in onze intieme kringen al lang en breed gekend hoor. Sterker nog, ik heb vaak het geval van die twee dames als voorbeeld gebruikt om het gebrek aan daadkracht van de Nederlandse regering duidelijk te maken.![]()
Ik ook niet. Ik zit liever op een rots in de jungle met een fles guarapo en goed gezelschapquote:Op maandag 19 januari 2015 01:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijken me prima plannen, Domnivoor. Maar echt officieel weet ik niet of het moet worden, ik hoef niet zo nodig bij Pitti op het bureau te zitten, als je het niet erg vindt.
quote:Op jouw naam moet je het helemaal zelf weten natuurlijk. Ik regel mijn eigen vliegreis.
Gewoon met GPSjes, kaarten, kompas, proviand en alles die jungle in. En veel foto's maken.![]()
![]()
Gaan jullie delen in de reiskosten of is het ieder voor zichzelf op dat gebied?
Lijkt me niet dat zo'n tochtje goedkoop blijft?![]()
Ik vind crowdfunding voor Domnivoor prachtig en het zou mooi zijn als het hem zo lukt naar Panama te komen.quote:Op maandag 19 januari 2015 01:52 schreef mig72 het volgende:
Gaan jullie delen in de reiskosten of is het ieder voor zichzelf op dat gebied?
Lijkt me niet dat zo'n tochtje goedkoop blijft?
Ik heb sowieso een eigen plan, waar we een deel van samen doen.The only limit is your own imagination
Das best als jullie wat betreft de kosten samen uitkomen. Meestal is dat het enige kleefpunt en waarom dingen in de praktijk mis gaan.quote:Op maandag 19 januari 2015 01:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind crowdfunding voor Domnivoor prachtig en het zou mooi zijn als het hem zo lukt naar Panama te komen.
Ik heb sowieso een eigen plan, waar we een deel van samen doen.
En ik dacht trouwens dat Domnivoor vrouw was of weet jij anders?![]()
![]()
Ik weet zeker dat Domnivoor geen vrouw is.quote:Op maandag 19 januari 2015 01:56 schreef mig72 het volgende:
[..]
Das best als jullie wat betreft de kosten samen uitkomen. Meestal is dat het enige kleefpunt en waarom dingen in de praktijk mis gaan.
En ik dacht trouwens dat Domnivoor vrouw was of weet jij anders?
Wij komen er wel uit hoor.
Tijdens het verblijf in Boquete en La Amistad kunnen we alle kosten delen. Maar dat overleggen we daar wel.quote:Op maandag 19 januari 2015 01:56 schreef mig72 het volgende:
Das best als jullie wat betreft de kosten samen uitkomen. Meestal is dat het enige kleefpunt en waarom dingen in de praktijk mis gaan.Nee... ik heb nota bene een foto van mezelf als usericon.quote:En ik dacht trouwens dat Domnivoor vrouw was of weet jij anders?
Maar je mag me Samantha noemen, als jij daar gelukkig van wordt![]()
![]()
Je....hebt....een....eigen....tent....?quote:Op maandag 19 januari 2015 02:08 schreef Domnivoor het volgende:
Maar je mag me Samantha noemen, als jij daar gelukkig van wordt
Je bent een mooie man dat weten we nu welquote:Op maandag 19 januari 2015 02:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Tijdens het verblijf in Boquete en La Amistad kunnen we alle kosten delen. Maar dat overleggen we daar wel.
[..]
Nee... ik heb nota bene een foto van mezelf als usericon.
Maar je mag me Samantha noemen, als jij daar gelukkig van wordt![]()
![]()
Nou, nee, vóór de binnenste cirkel. 2 uur vanaf Mirador (als we dit punt als referentie nemen) betekent ongever 20 minuten vanaf of voorbij de Paddock.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:12 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het is handig om het kaartje van Geruisloos erbij te pakken:
'Ongeveer 2 uur achter de Mirador' zal ergens bij de buitenste cirkel liggen.
Mirador naar Paddock = +/- 1u en 40min![]()
Echt waardeloos als ze niet verder zijn geweest. Volgens mij hebben ze niet eens overnacht in het gebied. Maar ja als Pitti zich ermee bemoeit zal het wel voor altijd een raadsel blijven. Trouwens ik wil ook wel mee naar Panama en dan een week tot 10 dagen achter de Mirador verblijven en zoeken.![]()
Je hebt gelijk, ik vergis me.quote:Op maandag 19 januari 2015 08:15 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Nou, nee, vóór de binnenste cirkel. 2 uur vanaf Mirador (als we dit punt als referentie nemen) betekent ongever 20 minuten vanaf of voorbij de Paddock.
Mirador naar Paddock = +/- 1u en 40min
Misschien kan Matteo zijn kaartje op WS (#520) ook even hier plaatsen?![]()
Ja, dat zou een schokkende ontdekking zijn.quote:Op maandag 19 januari 2015 10:32 schreef ToniB het volgende:
Echt waardeloos als ze niet verder zijn geweest. Volgens mij hebben ze niet eens overnacht in het gebied. Maar ja als Pitti zich ermee bemoeit zal het wel voor altijd een raadsel blijven.quote:Trouwens ik wil ook wel mee naar Panama en dan een week tot 10 dagen achter de Mirador verblijven en zoeken.![]()
![]()
Nou ik snap er niets meer van in ieder geval.quote:Op maandag 19 januari 2015 08:15 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Nou, nee, vóór de binnenste cirkel. 2 uur vanaf Mirador (als we dit punt als referentie nemen) betekent ongever 20 minuten vanaf of voorbij de Paddock.
Mirador naar Paddock = +/- 1u en 40min
Goed bezig Domnivoor en El Matador! Hoop dat het weer dan een beetje mee zit![]()
![]()
quote:Op zondag 18 januari 2015 22:18 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hut 12 / 13?
Baru: "Near of these Creek is the paddock and a small house."
http://www.websleuths.com(...)0820168#post10820168Twee mogelijkheden dus:quote:Op zondag 18 januari 2015 22:23 schreef 11en30 het volgende:
[..]
In 2 uur kun je ook terug bij het begin zijn.
2 uur vanaf de Mirador gerekend kun je terecht komen bij:
1. In de buurt van de huisjes 12 en 13
2. Bij het begin van de El Pianista![]()
ik wil mee, maar kan niet mee helaas ivm nieuwe (vaste) baan start per 01/02.quote:Op maandag 19 januari 2015 01:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat Domnivoor geen vrouw is.
Wij komen er wel uit hoor.c
Vind dit mogelijk einde hier van het raadsel / zoektocht totaal onbevredigend.
Heb Domnivoor irl. ontmoet en heb daar alle vertrouwen in, dus ik wil hem wel sponsoren.
Domnivoor: wil je mij DM 'n aub met je (bank-) gegevens ed?![]()
Gefeliciteerd, met je nieuwe baan!quote:Op maandag 19 januari 2015 11:57 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik wil mee, maar kan niet mee helaas ivm nieuwe (vaste) baan start per 01/02.
Heb Domnivoor irl. ontmoet en heb daar alle vertrouwen in, dus ik wil hem wel sponsoren.
Eens, dat dit niet echt een bevredigend einde is.Make my day!![]()
Ik wil ook graag gaan eind maart. Echt mooi dat meer fokkers het niet willen opgeven nog.
Financieel het zelfde ..krap, dus sta helemaal
achter crowdfunding. Zouden we binnenkort in Utrecht een meeting kunnen houden.
http://www.panamaamerica.(...)de-holandesas-960485 dit is bericht van de 16e januari
saai is het er niet met de afsluiting van het Jazz festival. Maar dit blijft hoe dan ook onbevredigend resultaat.![]()
Op maandag 19 januari 2015 11:57 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Domnivoor: wil je mij DM 'n aub met je (bank-) gegevens ed?
gefeliciteerd met je nieuwe baan! Vast ook fijn in deze tijd.![]()
Maar hoe kan het dan dat niemand ze heeft gevonden/gezien?quote:Op maandag 19 januari 2015 11:49 schreef gynaika het volgende:
[..]
[..]
Twee mogelijkheden dus:
2 uur vanaf de Mirador gerekend kun je terecht komen bij:
1. In de buurt van de huisjes 12 en 13
2. Bij het begin van de El Pianista
Gefeliciteerd Poekje!![]()
Omdat het, denk ik, niet zomaar met verdwalen heeft te maken. Er moet meer aan de hand zijn.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:10 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dan dat niemand ze heeft gevonden/gezien?![]()
Zelfde verhaal hier.. Ik zou dolgraag terug willen en het verhaal "afmaken"quote:Op maandag 19 januari 2015 12:02 schreef doorgaan het volgende:
Ik wil ook graag gaan eind maart. Echt mooi dat meer fokkers het niet willen opgeven nog.
Financieel het zelfde ..krap, dus sta helemaal
achter crowdfunding. Zouden we binnenkort in Utrecht een meeting kunnen houden![]()
Door daar naar toe te gaan zal je het raadsel niet oplossen.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:48 schreef MeloD het volgende:
[..]
Zelfde verhaal hier.. Ik zou dolgraag terug willen en het verhaal "afmaken"
Dat kan in mijn "misdrijfdenk" ogen alleen door een goed recherche onderzoek en een hele hoge beloning voor degene die meer weet.
Wel ben ik heel nieuwsgierig hoe het is daar op de Pianista, achter de mirador, bij de rivier en de kabelbruggen.
Zou dus wel heen willen maar enkel om een beter beeld te krijgen van de situatie daar.![]()
Dat is de enige mogelijkheid, die hoge beloning...quote:Op maandag 19 januari 2015 13:05 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Door daar naar toe te gaan zal je het raadsel niet oplossen.
Dat kan in mijn "misdrijfdenk" ogen alleen door een goed recherche onderzoek en een hele hoge beloning voor degene die meer weet.![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)was_deceptie___.html
Deze omschrijving staat wel in schril contrast met de verklaringen van de familie Kremers ("Ze kúnnen gewoon niet verdwaald zijn").
Een hele grote dure internationale operatie..... maar níét gezocht op de plaats waar ze hadden willen zoeken.
Bizar.![]()
Het verhaal "dan waren ze er niet aan begonnen" ligt iets anders;
In verband met het slechte weer is het heel moeilijk om te zoeken langs de rivier(en).
De mensen die daar nu zoeken(hondenbrigade ed.) waren liever met beter weer gaan zoeken omdat dan de kans dat je iets vindt ook groter is.![]()
Ze zouden toch met speciale onderwaterapparatuur in de rivier gaan zoeken? Als ze niet eens bij de rivier geraakt zijn, is dat wel een deceptie, ja.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Deze omschrijving staat wel in schril contrast met de verklaringen van de familie Kremers ("Ze kúnnen gewoon niet verdwaald zijn").
Een hele grote dure internationale operatie..... maar níét gezocht op de plaats waar ze hadden willen zoeken.
Bizar.
Wat was dan het nut om daar te gaan zoeken?Make my day!![]()
Het begrip "onbegaanbaar" staat los van wel of niet verdwalen. Onbegaanbaar kan te maken hebben met de regenval en hoeveelheid modder. Daardoor heen ploeteren is zwaar. Je moet een goede conditie hebben en goed schoeisel. Als je iemand als Pittí in je team hebt, dan heb je figuurlijk gezegd, een blok aan je been.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Bizar.
Dat soort gebieden moet je lopen met goede regenlaarzen tot aan knie (bij regen). Met lage schoenen kom je niet ver. De teams hebben geprobeerd de rivier te bereiken, wie weet of ze dat hebben geprobeerd door een short-cut te nemen van het pad af. Ook weilanden kunnen veranderen in lage meertjes, waarin je met je benen tot bijna aan de knie in het water in weg kunt zinken. Ik kan me wel voorstellen dat de NL-ers deze situatie van tevoren niet hadden verwacht, maar het staat los van verdwalen.![]()
De officier wil de zaak nog niet sluiten. De komende dagen wordt bekeken wat verder nog kan worden gedaan.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:18 schreef agter het volgende:
Maar zijn alle officiële zoekacties nu voorbij?
Bovenstaande komt gewoon uit de link hierboven.![]()
Gelijk grootschalig aangepakt. Ruim 100 reddingsmedewerkers op pad gestuurd. Hier kan Panama een voorbeeld aan nemen.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:01 schreef gynaika het volgende:
Toch een hele onderneming geweest:
http://www.nu.nl/buitenla(...)pikt-helikopter.html![]()
Dat heb ik gelezen, idd.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
De officier wil de zaak nog niet sluiten. De komende dagen wordt bekeken wat verder nog kan worden gedaan.
Bovenstaande komt gewoon uit de link hierboven.
Er Zijn nu dus geen lopende Zoekacties meer.Make my day!![]()
Wel stoer dat er een FOK!-team naartoe gaat.
Ben alleen bang dat na al die tijd alle sporen verdwenen zijn.![]()
Het doel is niet om naar sporen te gaan zoeken ofzo.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:50 schreef Lavenderr het volgende:
Wel stoer dat er een FOK!-team naartoe gaat.
Ben alleen bang dat na al die tijd alle sporen verdwenen zijn.
Meer de keuzes en routes van Lisanne en Kris begrijpen, on the ground. En bovenal een leuke vakantie hebben.The only limit is your own imagination
Nou, het is er prachtig mooi, dat hebben we op de vele beelden kunnen zien.quote:Op maandag 19 januari 2015 16:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het doel is niet om naar sporen te gaan zoeken ofzo.
Meer de keuzes en routes van Lisanne en Kris begrijpen, on the ground. En bovenal een leuke vakantie hebben.
Lijkt me wel heel apart als je op de plek loopt waar je al zo lang mee bezig bent.![]()
Zeker.quote:Op maandag 19 januari 2015 16:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, het is er prachtig mooi, dat hebben we op de vele beelden kunnen zien.
Lijkt me wel heel apart als je op de plek loopt waar je al zo lang mee bezig bent.The only limit is your own imagination
Domnivoor en Mata,
vergeten jullie daar niet 2 jonge toeristen mee te nemen en deze voor je uit te laten lopen zodat jullie goed kunnen observeren welke keuzes ze waar/wanneer maken?
Zo is de kans dat jullie jezelf blesseren zoals Pitti ook wat kleiner en krijgen we geen tweede zinloze zoektocht. Tenzij jullie met gebroken enkel ook door blijven lopen... Dan krijgen we helemaal waar voor ons geld![]()
Worden ze straks meegesleurd door een kolkende Culebra en lezen we de beschuldigingen aan onze adressen hier nog jarenlang?quote:Op maandag 19 januari 2015 16:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Domnivoor en Mata,
vergeten jullie daar niet 2 jonge toeristen mee te nemen en deze voor je uit te laten lopen zodat jullie goed kunnen observeren welke keuzes ze waar/wanneer maken?
Liever niet.
Dan kunnen we wel kijken waar deze dames terecht gaan komen (grapje natuurlijk), gooi in ieder geval een rugzak in de rivier. Als het kan met waterdichte GPS, dan kunnen we hem hier ook volgen.quote:Op maandag 19 januari 2015 16:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Worden ze straks meegesleurd door een kolkende Culebra en lezen we de beschuldigingen aan onze adressen hier nog jarenlang?
Liever niet.
[ Bericht 5% gewijzigd door ootjekatootje op 19-01-2015 17:04:03 ]![]()
Dat schijnt het 11,5 maand per jaar te zijn.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:07 schreef 11en30 het volgende:
Gaan jullie dan niet midden in het regenseizoen?
Als Pitti door die blubber kan waggelen, kunnen Domni en ik het ook.The only limit is your own imagination
Dat kon ze dus niet.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:
Als Pitti door die blubber kan waggelen, kunnen Domni en ik het ook.![]()
![]()
Zo'n kantoormiep met obesitas wilde je vergelijken met twee enthousiaste bergwandelaars als Domnivoor en mij?quote:The only limit is your own imagination
Dat deed je zelf jonguh!quote:Op maandag 19 januari 2015 17:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo'n kantoormiep met obesitas wilde je vergelijken met twee enthousiaste bergwandelaars als Domnivoor en mij?
Als deze gassies kunnen zwemmen in de rio Pianista dan kunnen jullie dat ook.![]()
Kijk allemaal effe dat minuutje voor views, snappen die jochies dan niks van.
![]()
Jackie, als ik daar zou zijn zou ik systematisch op zoek gaan naar resten/kleding. Al is het alleen maar zodat de ouders meer om te begraven hebben.
Voor de mooi hoeft het voor mij niet, ik weet al dat het daar heel mooi is. Ben idd ook wel erg nieuwsgierig naar hoe het er verder op de route uitziet.![]()
1 verstuurd, 0 reacties ontvangen.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:19 schreef Mr.Ping het volgende:
Heeft iemand ooit een reactie van het zoekteam/ouders gekregen op een tip/opmerking?The only limit is your own imagination
Wat jammer he dat je achteraf niet verder bent gaan lopen he! Dan was je hier "de man" geweest (in jouw geval dan "de vrouw")quote:Op maandag 19 januari 2015 17:19 schreef MeloD het volgende:
Jackie, als ik daar zou zijn zou ik systematisch op zoek gaan naar resten/kleding. Al is het alleen maar zodat de ouders meer om te begraven hebben.
Voor de mooi hoeft het voor mij niet, ik weet al dat het daar heel mooi is. Ben idd ook wel erg nieuwsgierig naar hoe het er verder op de route uitziet.![]()
1 gestuurd 2 reactiesquote:Op maandag 19 januari 2015 17:19 schreef Mr.Ping het volgende:
Heeft iemand ooit een reactie van het zoekteam/ouders gekregen op een tip/opmerking?![]()
Oh ja en vraag voor mij dan een handtekening van PM op die uitzichtfoto vanaf de mirador? Alvast bedankt!quote:Op maandag 19 januari 2015 17:05 schreef ootjekatootje het volgende:
En neem een dagje F als gids mee zodat hij jullie de plekken van de gevonden voorwerpen kan tonen.![]()
![]()
Grijzemassa en jij zijn er toch gewoon bij? Of mogen onze kloons niet meer mee?quote:Op maandag 19 januari 2015 17:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Oh ja en vraag voor mij dan een handtekening van PM op die uitzichtfoto vanaf de mirador? Alvast bedankt!
quote:Op maandag 19 januari 2015 17:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Grijzemassa en jij zijn er toch gewoon bij? Of mogen onze kloons niet meer mee?![]()
![]()
Toch maar voorzichtig zijn:quote:Op maandag 19 januari 2015 17:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo'n kantoormiep met obesitas wilde je vergelijken met twee enthousiaste bergwandelaars als Domnivoor en mij?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-te-overleven.dhtml![]()
Dank.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:37 schreef gynaika het volgende:
[..]
Toch maar voorzichtig zijn:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-te-overleven.dhtml
Aha:
Volgens vader De Groot kwamen ze in slecht weer terecht en raakten ze daardoor de weg kwijt. ,,De markeringen bleken op hun route bovendien niet zo goed aangegeven als de route in tegengestelde richting.''
Volgens vader De Groot slaagden ze er afgelopen vrijdag voor het eerst in om 112 te bellen, waarna een grote reddingsactie op touw kwam. De Groot, De Vries en Mackie gingen op een witte rots zitten met een rode deken om zich heen.
Ik neem altijd een oranje dekentje mee op reis.
Ja, dat drong tot mij door...quote:Op maandag 19 januari 2015 17:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank.
Aha:
Volgens vader De Groot kwamen ze in slecht weer terecht en raakten ze daardoor de weg kwijt. ,,De markeringen bleken op hun route bovendien niet zo goed aangegeven als de route in tegengestelde richting.''![]()
Huh?quote:Op maandag 19 januari 2015 17:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Grijzemassa en jij zijn er toch gewoon bij? Of mogen onze kloons niet meer mee?![]()
![]()
![]()
Lijkt we wel gezellig hoor maar een hike in de jungle gaat het niet worden voor mij, ik ben niet de jongste meer
[ Bericht 9% gewijzigd door Grijzemassa op 19-01-2015 19:08:12 ]![]()
Zonder dat telefoontje had het heel verkeerd kunnen aflopen, lees ik.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:37 schreef gynaika het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-te-overleven.dhtmlMake my day!![]()
Ze waren in een moeilijke situatie terechtgekomen, waar nog niet alles over bekend is.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:07 schreef agter het volgende:
[..]
Zonder dat telefoontje had het heel verkeerd kunnen aflopen, lees ik.![]()
Bedankt Poekje01. Dat waardeer ik enormquote:Op maandag 19 januari 2015 11:57 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Ik zal t.z.t. mijn gegevens doorgeven.![]()
Crowd sleuthing is denk ik een prima idee om verder te komen in deze zaak.
Hoe meer zielen, hoe meer gedachtes en kennis.
Crowdfunding om mensen in Panama te krijgen wat misschien bij kan dragen om verder te komen in deze zaak,dikke prima.
Crowdfunding om mensen in Panama te krijgen zodat ze lekker vakantie kunnen vieren onder het genot van een drankje en daarnaast een stukje wandelen,daar zet ik toch wel mn vraagtekens bij.![]()
Goede vraag. Ik zie het nut ook niet.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:18 schreef agter het volgende:
[..]
Ze zouden toch met speciale onderwaterapparatuur in de rivier gaan zoeken? Als ze niet eens bij de rivier geraakt zijn, is dat wel een deceptie, ja.
Wat was dan het nut om daar te gaan zoeken?
Hetzelfde gebeurde bij de eigen reconstructie van vader en moeder Kremers afgelopen zomer. Op een afstand van één of twee uur voordat ze bij het punt kwamen waar hun dochter vermoedelijk alarm had geslagen op 1 april, keerden ze maar weer om met de verzuchting "we weten het nu wel".![]()
Ja, maar laat het nu in in dagen vlak na hun vermissing / verdwaling, dus begin april, óók zo enorm hard geregend hebben.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:21 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Het begrip "onbegaanbaar" staat los van wel of niet verdwalen. Onbegaanbaar kan te maken hebben met de regenval en hoeveelheid modder. Daardoor heen ploeteren is zwaar. Je moet een goede conditie hebben en goed schoeisel. Als je iemand als Pittí in je team hebt, dan heb je figuurlijk gezegd, een blok aan je been.
Dat soort gebieden moet je lopen met goede regenlaarzen tot aan knie (bij regen). Met lage schoenen kom je niet ver. De teams hebben geprobeerd de rivier te bereiken, wie weet of ze dat hebben geprobeerd door een short-cut te nemen van het pad af. Ook weilanden kunnen veranderen in lage meertjes, waarin je met je benen tot bijna aan de knie in het water in weg kunt zinken. Ik kan me wel voorstellen dat de NL-ers deze situatie van tevoren niet hadden verwacht, maar het staat los van verdwalen.
Wanneer alles zeiknat is en, zoals je schrijft, de weilanden en wegen zijn volgelopen tot kleine meertjes en slootjes, dan is het niet zo eenvoudig om de weg terug te vinden als de familie Kremers dacht tijdens hun reconstructie in de zomer, toen het prachtig mooi weer was.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 19-01-2015 20:32:32 ]![]()
Het is natuurlijk wel mogelijk dat je per ongeluk een schedel vindt of zo.quote:Op maandag 19 januari 2015 16:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het doel is niet om naar sporen te gaan zoeken ofzo.
Meer de keuzes en routes van Lisanne en Kris begrijpen, on the ground. En bovenal een leuke vakantie hebben.![]()
Vond ik ook een blunder van jewelste en een gemiste kansquote:Hetzelfde gebeurde bij de eigen reconstructie van vader en moeder Kremers afgelopen zomer. Op een afstand van één of twee uur voordat ze bij het punt kwamen waar hun dochter vermoedelijk alarm had geslagen op 1 april, keerden ze maar weer om met de verzuchting "we weten het nu wel".Nee dat is niet zo. Het ging pas 5 dagen later (4 nachten) regenen.quote:Ja, maar laat het nu in in dagen vlak na hun vermissing / verdwaling, dus begin april, óók zo enorm hard geregend te hebben.![]()
Dat is mogelijk maar ik acht de kans zeer gering.quote:Op maandag 19 januari 2015 20:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel mogelijk dat je per ongeluk een schedel vindt of zo.
Ik wil vooral ter plaatse kijken waar je welke keuzes kan maken, wat Mata ook zegt. Er zijn ongetwijfeld allerlei paden en wildsporen die niet op de kaart staan.
Het is ook goed om paden in twee richtingen te lopen. Ik weet uit ervaring dat als je terugloopt op een eerder gelopen pad, je afslagen tegenkomt die je op de heenweg niet gezien hebt.![]()
goed dan.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:19 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Bedankt Poekje01. Dat waardeer ik enorm![]()
Ik zal t.z.t. mijn gegevens doorgeven.
ik geef je instructies voor Samantha mee over hoe te handelen in de tent voor als je reisgenoot over de maan begint.![]()
Domnivoor zal dan wel degene zijn die live een mooie uiteenzetting zal krijgen waarom het onmogelijk is dat we die bezocht hebben, als mensheid.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:56 schreef Poekje01 het volgende:
voor als je reisgenoot over de maan begint.The only limit is your own imagination
Inderdaad. Als je terugloopt via een pad, ziet het er sowieso anders uit, bijvoorbeeld door een andere lichtval. Zeker als je dat pad nog nooit eerder hebt geloven.quote:Op maandag 19 januari 2015 20:56 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat is mogelijk maar ik acht de kans zeer gering.
Ik wil vooral ter plaatse kijken waar je welke keuzes kan maken, wat Mata ook zegt. Er zijn ongetwijfeld allerlei paden en wildsporen die niet op de kaart staan.
Het is ook goed om paden in twee richtingen te lopen. Ik weet uit ervaring dat als je terugloopt op een eerder gelopen pad, je afslagen tegenkomt die je op de heenweg niet gezien hebt.
Ik geloof dus niet zo in de stelling "je loopt gewoon terug via hetzelfde pad". Geweldig dat jullie dat nu daadwerkelijk in de praktijk gaan toetsen.![]()
Certo, si!quote:Op maandag 19 januari 2015 10:35 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik vergis me.
Misschien kan Matteo zijn kaartje op WS (#520) ook even hier plaatsen?
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Als je vanaf de Mirador ca. 2 uur gaat lopen kom je ongeveer in de rood omcirkelde (probleem) gebieden uit. De linkercirkel is gewoon het pad af. De rechter cirkel betekent of door de paddock en dan door gebied zonder bekend pad naar een riviertje, of via het pad van huis 12 naar huis 13 en daar dan stranden. Baru heeft gezegd dat daar een pad is en er zijn ook aanwijzingen van op de sinaproc zoekkaart. Dan kom je uiteindelijk bij de zijrivier Pata de macho, die ook deel uit maakt van de Rio Culebra.![]()
Wordt dat de romantische versie of the lunatic?quote:Op maandag 19 januari 2015 21:56 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
goed dan.
ik geef je instructies voor Samantha mee over hoe te handelen in de tent voor als je reisgenoot over de maan begint.![]()
1 verstuurd aan D. Steffens, bij navraag beleefde reactie.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:19 schreef Mr.Ping het volgende:
Heeft iemand ooit een reactie van het zoekteam/ouders gekregen op een tip/opmerking?![]()
Ik zal een topic openen over die vermissing in Turkije. Er zijn overeenkomsten met de verdwijning van Kris en Lisanne maar het is ook op zichzelf interessant.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:37 schreef gynaika het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-te-overleven.dhtml![]()
De enige vergelijking die er is ,is dat het beide om Nederlandse studenten gaat.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:35 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik zal een topic openen over die vermissing in Turkije. Er zijn overeenkomsten met de verdwijning van Kris en Lisanne maar het is ook op zichzelf interessant.
Verder niet
Turkije:
Lycische kustpadwandeling van 600 km (8 tot 10 dagen)
Panama:
Pianistapad van een paar km van een paar uur.
Turkije:
Overvallen door slecht weer
Panama:
Niet overvallen door slecht weer (werd pas slechter weer op 5 april)
Turkije:
Bellen naar het noodnummer en direct contact en vertellen waar je bent
Panama:
Maar een keer bellen en geen contact met het noodnummer.
Turkije:
Verdwaald
Panama:
verdwaald of een misdrijf?
Wat me wel opviel is dat de mensen in Turkije niet doodziek zijn geworden van het rivierwater
[ Bericht 18% gewijzigd door jackie12 op 20-01-2015 00:17:24 ]![]()
Info Nikki van Pquote:Op maandag 19 januari 2015 17:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
1 verstuurd, 0 reacties ontvangen.
http://www.reddingshonden.nl/![]()
Als het een riviertje was wat uit de bergen kwam, is het vaak nog redelijk zuiver, pas als het over stroomd in een grote rivier, dan is het niet veel soeps meer.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:04 schreef jackie12 het volgende:
[..]
De enige vergelijking die er is ,is dat het beide om Nederlandse studenten gaat.
Verder niet
Turkije:
Lycische kustpadwandeling van 600 km (8 tot 10 dagen)
Panama:
Pianistapad van een paar km van een paar uur.
Turkije:
Overvallen door slecht weer
Panama:
Niet overvallen door slecht weer (werd pas slechter weer op 5 april)
Turkije:
Bellen naar het noodnummer en direct contact en vertellen waar je bent
Panama:
Maar een keer bellen en geen contact met het noodnummer.
Turkije:
Verdwaald
Panama:
verdwaald of een misdrijf?
Wat me wel opviel is dat de mensen in Turkije niet doodziek zijn geworden van het rivierwaterEr staat nog een vraag voor u open!!![]()
eens met Jackie, biertje drinken en vakantie vieren sponsoren nee, bijdrage leveren in antwoorden op vragen hier ja graag.
Crowd funding opzetten, plan de campagne:
2 gegadigden voor onderzoek ter plaatse:
El Matador
Domnivoor
sponsoren tot op heden :
ikke
Poekie
El Matador gaat op eigen gelegenheid, dus geen onkosten![]()
![]()
Domnivoor komt vanuit NE dus ticket
hoelang gaan jullie en wat zijn de kosten, heren?
GPS, live verbinding met fok, helm met camera's, zwembroek, 10 rugzakken, gidsen, pitti omkopen, helikopter?? aanstekers?![]()
Mijn man?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:46 schreef agter het volgende:
Goede plannen allemaal!
Wie doet de media-coverage?![]()
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mijn man, kan dat doen. Maar graag samen met anderen![]()
Oke, topic over Turkije:
BNW / Drie studenten vermist en gevonden in Turkije
Dan kunnen we die zaak daar uitpluizen.![]()
Ik vind het hartstikke lief van je Ootje en het is goed bedoelt maar dat NB Domnivoor heen wil vind ik zeer opmerkelijk.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:44 schreef ootjekatootje het volgende:
eens met Jackie, biertje drinken en vakantie vieren sponsoren nee, bijdrage leveren in antwoorden op vragen hier ja graag.
Crowd funding opzetten, plan de campagne:
2 gegadigden voor onderzoek ter plaatse:
El Matador
Domnivoor
sponsoren tot op heden :
ikke
Poekie
El Matador gaat op eigen gelegenheid, dus geen onkosten
Domnivoor komt vanuit NE dus ticket
hoelang gaan jullie en wat zijn de kosten, heren?
[b]GPS, live verbinding[/b]
Hij claimt Baru te kennen maar wil zijn identiteit met niemand wil delen (Baru overigens zelf ook niet en dat is nog vreemder)
De voormalige gids uit Panama die in augustus al beloofde met GPS te gaan wandelen in november.
(maar niet ging, te druk met voetballen, last van zijn rug en feestjes)
M.a.w HIJ zou op alle vragen die we hier hebben kinderlijk eenvoudig antwoorden kunnen geven door een dag, hooguit 2 dagen uit te trekken en de Pianista te gaan doen met GPS en voor mij part een video op zijn helm die alles opneemt.
Kost geen drol.
Laat Grijzemassa maar heen gaan. Een van de weinige die tussen verdwalen en een misdrijf instaat.
Haar ben ik bereid te sponsoren. Beloofd![]()
Goed geprobeerd manquote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:52 schreef Domnivoor het volgende:
Oke, topic over Turkije:
BNW / Drie studenten vermist en gevonden in Turkije
Dan kunnen we die zaak daar uitpluizen.![]()
Naar mij mening valt daar niks meer uit te pluizen er is ook te veel verschil met Kris en Lisanne.![]()
ToniB is ook een gegadigde. En via PM heeft zich nog een sponsor gemeld
Wil ik ook wel doen, als het aan de orde is.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:46 schreef agter het volgende:
Goede plannen allemaal!
Wie doet de media-coverage?![]()
Willen jullie dat? Media contact.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:02 schreef Domnivoor het volgende:
ToniB is ook een gegadigde. En via PM heeft zich nog een sponsor gemeld
[..]
Wil ik ook wel doen, als het aan de orde is.
Want ik weet zeker dat bijv. de telegraaf geïnteresseerd zal zijn.
En wil Fok! genoemd worden?Make my day!![]()
Stel nou, dat een van jullie iets vindt, botten of kleding, laten jullie dat dan liggen of nemen jullie, na foto genomen te hebben, dit mee?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:09 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik zit er niet echt op te wachten. Maar als de media contact zoeken vind ik dat prima.![]()
Ik ben overigens wel benieuwd wat zoiets zou kosten voor een dag of 10.
De vluchten, hotel, voorbereiding etc.Make my day!![]()
Ja... Helaas nog weinig zinnige bijdragen in dat topic.quote:Ze hebben het overleefd en zullen ongetwijfeld nog hun verhaal vertellen in de media. Daar ben ik erg benieuwd naar.quote:Naar mij mening valt daar niks meer uit te pluizen er is ook te veel verschil met Kris en Lisanne.![]()
Goeie vraag. Dat is iets wat ik graag van tevoren wil overleggen met de autoriteiten daar.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:15 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Stel nou, dat een van jullie iets vindt, botten of kleding, laten jullie dat dan liggen of nemen jullie, na foto genomen te hebben, dit mee?
Ik neig zelf naar: foto's maken, locatie vastleggen, en laten liggen.![]()
...en niet alleen ziet liggen, ook iets ziet hangen in de struiken, bomen, kan ook he.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:23 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Goeie vraag. Dat is iets wat ik graag van tevoren wil overleggen met de autoriteiten daar.
Ik neig zelf naar: foto's maken, locatie vastleggen, en laten liggen.![]()
Oh yeah.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:23 schreef Domnivoor het volgende:
Ik neig zelf naar: foto's maken, locatie vastleggen, en laten liggen.
Je mag je als mediacontact opgooien, Domni, maar ik wil gewoon met jou die jungle in en met de lokale mensen praten en chillen enzo.
Ik ben daar niet in dienst van iemand (vakantie) en voor mijn plezier. Met een prima doel erbij, maar daar hoef ik geen geld, media-aandacht of wat dan ook voor. Leuk om hier op FOK! het verslag te delen, maar alleen in het belachelijk zeldzame geval dat we iets vinden, ja, dan helpen we bij de afhandeling.
Of wilde jij een roedel NOSsherpa's huren en ons met nightvision-camera's door die jungle laten struinen?The only limit is your own imagination
Dat kan ook nog ja. Maar ik verwacht niet dat we meer dan een jaar later kleding of botten gaan vinden.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:24 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
...en niet alleen ziet liggen, ook iets ziet hangen in de struiken, bomen, kan ook he.![]()
Dat laatste willen wij natuurlijk zien. Maak er een toffe documentaire van, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh yeah.
Je mag je als mediacontact opgooien, Domni, maar ik wil gewoon met jou die jungle in en met de lokale mensen praten en chillen enzo.
Ik ben daar niet in dienst van iemand (vakantie) en voor mijn plezier. Met een prima doel erbij, maar daar hoef ik geen geld, media-aandacht of wat dan ook voor. Leuk om hier op FOK! het verslag te delen, maar alleen in het belachelijk zeldzame geval dat we iets vinden, ja, dan helpen we bij de afhandeling.
Of wilde jij een roedel NOSsherpa's huren en ons met nightvision-camera's door die jungle laten struinen?![]()
![]()
The Bocas Witch Project.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat laatste willen wij natuurlijk zien. Maak er een toffe documentaire van, bijvoorbeeld.The only limit is your own imagination
Ik hoef ook geen media-aandacht voor deze zaak. Maar als de media aandacht zoeken wil ik ze wel te woord staan.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh yeah.
Je mag je als mediacontact opgooien, Domni, maar ik wil gewoon met jou die junglłe in en met de lokale mensen praten en chillen enzo.
Of wilde jij een roedel NOSsherpa's huren en ons met nightvision-camera's door die jungle laten struinen?![]()
Ik zal van tevoren wat persmuskietenspray inslaan!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:39 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik hoef ook geen media-aandacht voor deze zaak. Maar als de media aandacht zoeken wil ik ze wel te woord staan.The only limit is your own imagination
Interessant stuk op WS van iemand die zegt zelf in Panama geweest te zijn en dat het niet doorgaan van vrijwilligerswerk een "set-up" is van de taalschool zelf.
Gebeurd studenten wel vaker met als doel dat ze dan allemaal, om de week op te vullen, dure excursies gaan boeken via de taalschool
Sjezus, en ik dacht dat ik doortrapt kon zijn !!!
[ Bericht 3% gewijzigd door jackie12 op 20-01-2015 02:08:06 ]![]()
Dit werd door kris en Lisanne ook ingeslagen maar daar is niets van terug gevonden.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zal van tevoren wat persmuskietenspray inslaan!
Ook niet in hun rugzak.![]()
Ook niet in hun kamer?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:53 schreef vronie het volgende:
[..]
Dit werd door kris en Lisanne ook ingeslagen maar daar is niets van terug gevonden.
Ook niet in hun rugzak.![]()
Wat is dat nou weer voor een rot verhaal? Jij hebt alle kansen gehad om F. via dat stomme sociale media te benaderen, Mata had FB van F letterlijk naar je gecommuniceerd, maar je vond een excuus. Sorry Jackie, beste bedoelingen en ik snap jouw denkwijze en ben het soms eens, maar het blijft bij luchtkastelen dan en zeker als je nu ook Domnivoor daarin gaat betrekken.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:57 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik vind het hartstikke lief van je Ootje en het is goed bedoelt maar dat NB Domnivoor heen wil vind ik zeer opmerkelijk.
Hij claimt Baru te kennen maar wil zijn identiteit met niemand wil delen (Baru overigens zelf ook niet en dat is nog vreemder)
De voormalige gids uit Panama die in augustus al beloofde met GPS te gaan wandelen in november.
(maar niet ging, te druk met voetballen, last van zijn rug en feestjes)
M.a.w HIJ zou op alle vragen die we hier hebben kinderlijk eenvoudig antwoorden kunnen geven door een dag, hooguit 2 dagen uit te trekken en de Pianista te gaan doen met GPS en voor mij part een video op zijn helm die alles opneemt.
Kost geen drol.
Laat Grijzemassa maar heen gaan. Een van de weinige die tussen verdwalen en een misdrijf instaat.
Haar ben ik bereid te sponsoren. Beloofd
Domni&Mata: alles wat jullie tegen komen tijdens jullie vakantie in de richting van Kris&Lisanne is mooi meegenomenIk wil jullie ook wel financieel steunen (maar uiteraard ging ik het liefste gewoon mee als twentysomething die niet kan kaartlezen en er de ballen niet meer snapt van wat op/voor/achter El Pianista is gebeurd).
[ Bericht 1% gewijzigd door MidnightB00m op 20-01-2015 09:56:42 ]![]()
Jammer dat je niet mee kan gaan MidnightB00m.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 03:18 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een rot verhaal? Jij hebt alle kansen gehad om F. via dat stomme sociale media te benaderen, Mata had FB van F letterlijk naar je gecommuniceerd, maar je vond een excuus. Sorry Jackie, beste bedoelingen en ik snap jouw denkwijze en ben het soms eens, maar het blijft bij luchtkastelen dan en zeker als je nu ook Domnivoor daarin gaat betrekken.
Domni&Mata: alles wat jullie tegen komen tijdens jullie vakantie in de richting van Kris&Lisanne is mooi meegenomenIk wil jullie ook wel financieel steunen (maar uiteraard ging ik het liefse gewoon mee als twentysomthing die niet kan kaartlezen en er de ballen niet meer snapt van wat op/voor/achter El Pianista is gebeurd).
Maar geweldig dat je de zoektocht wil steunen![]()
![]()
Meh, geloof het niet zo. Alleen om hachje van taalschool te redden?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:45 schreef jackie12 het volgende:
Interessant stuk op WS van iemand die zegt zelf in Panama geweest te zijn en dat het niet doorgaan van vrijwilligerswerk een "set-up" is van de taalschool zelf.
Gebeurd studenten wel vaker met als doel dat ze dan allemaal, om de week op te vullen, dure excursies gaan boeken via de taalschool
Sjezus, en ik dacht dat ik doortrapt kon zijn !!!![]()
x2quote:Op dinsdag 20 januari 2015 03:35 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Jammer dat je niet mee kan gaan MidnightB00m.
Maar geweldig dat je de zoektocht wil steunenThe only limit is your own imagination
het punt wat betreft baru deel ik wel, baru had heel wat praatjes maar kwam met niks.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 03:18 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een rot verhaal? Jij hebt alle kansen gehad om F. via dat stomme sociale media te benaderen, Mata had FB van F letterlijk naar je gecommuniceerd, maar je vond een excuus. Sorry Jackie, beste bedoelingen en ik snap jouw denkwijze en ben het soms eens, maar het blijft bij luchtkastelen dan en zeker als je nu ook Domnivoor daarin gaat betrekken.
Domni&Mata: alles wat jullie tegen komen tijdens jullie vakantie in de richting van Kris&Lisanne is mooi meegenomenIk wil jullie ook wel financieel steunen (maar uiteraard ging ik het liefse gewoon mee als twentysomthing die niet kan kaartlezen en er de ballen niet meer snapt van wat op/voor/achter El Pianista is gebeurd).
![]()
het aanbod aan Domnivoor, en wellicht een 2e persoon, om hen te sponsoren vanuit idieele gronden, staat.quote:
Ik ga per 02/02 onregelmatig draaien, dus heb dan daarna nog slechts beperkte tijd/schema mogelijkheden.
Als De Telegraaf interesse heeft, vanwege het verhaal, praten we over commercie ipv. idieel doel, dus w.m.b. mogen ze dan mooi van te voren even aangeven of ze bereid zijn mee te sponsoren. Trouwens, je kunt ook aan een leverancier-sponsoring denken, wat De Telegraaf misschien wel wil regelen, denk aan gratis (satelliet) telefoons. Over ca. 10 weken is het april.
Domnivoor: is de set-up en planning van een nieuwe meet&greet in Utrecht alvast een idee?![]()
Baru is familie van Chiani. Dus wat had iedereen dan gedacht?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 07:32 schreef Marrije het volgende:
[..]
het punt wat betreft baru deel ik wel, baru had heel wat praatjes maar kwam met niks.![]()
Ik sta er niet van te kijken.....De Mammon is nu eenmaal een afgod.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:45 schreef jackie12 het volgende:
Sjezus, en ik dacht dat ik doortrapt kon zijn !!!![]()
Is er ook een link met Eileen?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:29 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Baru is familie van Chiani. Dus wat had iedereen dan gedacht?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
dit schiet niet op: de zoektocht met de honden is gestaakt:
http://www.zie.nl/video/a(...)estaakt/k3dzs1qfolq5
bron: NU.nl![]()
Feliciano zijn FB heb ik zelf gevonden (en die van zijn zoon) en niet van iemand anders gekregen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 03:18 schreef MidnightB00m het volgende:
Wat is dat nou weer voor een rot verhaal? Jij hebt alle kansen gehad om F. via dat stomme sociale media te benaderen, Mata had FB van F letterlijk naar je gecommuniceerd, maar je vond een excuus.
En hoe zie je dat voor je?
Jackie: Mr Feliciano do you know more about the disappearnce of Kris and Lisanne?
Feliciano: No, of course not!
Jackie: Oh, I'm sorry that I asked. Thank you.
Mensen moeten ook ophouden dat ik heb gezegd dat hij iets te maken heeft met hun verdwijning.
Die mensen moeten maar eens beter mijn scenario lezen.
Wel denk ik dat hij mogelijk meer weet van de verdwijning maar bv iemand beschermd.Nogmaals, ik zet grote vraagtekens bij Baru. Ik weet niet eens of ie wel echt bestaat.quote:Sorry Jackie, beste bedoelingen en ik snap jouw denkwijze en ben het soms eens, maar het blijft bij luchtkastelen dan en zeker als je nu ook Domnivoor daarin gaat betrekken.
Domnivoor is de enige die zegt dat hij weet wie hij is. Verder helemaal NIEMAND.
Niet hier en niet op WS. Is dat niet raar?
Mag ik het dan opmerkelijk vinden dat NB Domnivoor gesponsord wil worden om naar Panama te gaan om een beter beeld te krijgen van de situatie daar terwijl hij daar een vriendje heeft zitten die dat zo voor hem (en ons!) kan doen (en ook beloofd heeft maar niet deed)![]()
Mmm je zet me toch aan het denken...Dank je wel jackie12 voor het vertrouwen!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:57 schreef jackie12 het volgende:
Haar ben ik bereid te sponsoren. Beloofd![]()
![]()
Hoeveel klonen zitten er hier nu? Volgens mij sponserd er hier één zich zelf. Wie is wie? Baru: Domnivoor? Grijzemassa: EL_Matador? jackie 12: Ik? Enz.......quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Feliciano zijn FB heb ik zelf gevonden (en die van zijn zoon) en niet van iemand anders gekregen.
Jackie: Mr Feliciano do you know more about the disappearnce of Kris and Lisanne?
Mensen moeten ook ophouden dat ik heb gezegd dat hij iets te maken heeft met hun verdwijning.
Wel denk ik dat hij mogelijk meer weet van de verdwijning maar bv iemand beschermd.
[..]
Nogmaals, ik zet grote vraagtekens bij Baru. Ik weet niet eens of ie wel echt bestaat.
Domnivoor is de enige die zegt dat hij weet wie hij is. Verder helemaal NIEMAND.
Mag ik het dan opmerkelijk vinden dat NB Domnivoor gesponsord wil worden om naar Panama te gaan om een beter beeld te krijgen van de situatie daar terwijl hij daar een vriendje heeft zitten die dat zo voor hem (en ons!) kan doen (en ook beloofd heeft maar niet deed)![]()
Voor iedereen die heen wil (inclusief mezelf) vind ik wel dat je daar naar toe moet gaan en moet gaan wandelen onder ongeveer dezelfde weersomstandigheden als bij Kris en Lisanne.
Dus na lange tijd van droogte, lager staande rivieren etc.
Rechtstreekse vlucht ruim 800 euro en een weekje vertoeven bij Casa Pedro kost je slechts 234 euro voor een 2 pers. kamer.![]()
Ik hoef geen kamer alleen een klein tentje voor in het bos. Verder wat proviand, een solar oplader, kompas, fotocamera etc.![]()
- Retourvlucht ca. ¤ 900 (vliegwinkel.nl)quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:17 schreef agter het volgende:
Ik ben overigens wel benieuwd wat zoiets zou kosten voor een dag of 10.
De vluchten, hotel, voorbereiding etc.
- Hotel ¤ 60 - ¤ 80 per nacht, afhankelijk van je wensen natuurlijk (booking.com)
- Overige kosten ¤ 30 per dag, naar schatting.
Reken op ¤ 1600 - ¤ 2000, afhankelijk van het gewenste comfort.![]()
30 maart KLM rechstreekse vlucht 849 euroquote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
- Retourvlucht ca. ¤ 900 (vliegwinkel.nl)
- Hotel ¤ 60 - ¤ 80 per nacht, afhankelijk van je wensen natuurlijk (booking.com)
- Overige kosten ¤ 30 per dag, naar schatting.
Reken op ¤ 1600 - ¤ 2000, afhankelijk van het gewenste comfort.
7 nachten Casa Pedro 2 pers kamer 234 euro
50 euro per dag onkosten zit je totaal op 1433![]()
Vanaf Panama Stad moet je eerst nog naar David vliegen, is circa $100 enkele reis kan ik me herinneren. ¤50 onkosten is aan de hoge kant, zo duur is Boquete niet¤30 kom je idd ook mee uit schat ik.
![]()
..en dan is er natuurlijk nog de benodigde toestemming om het Pianista Duran Coffea trail gebied in te mogen gaan ... zit het nu nog steeds op slot? Een goede gids is een vereiste. Plus een groepsgrootte van min. 3 pers. exclusief gids, en iemand die Spaans spreekt.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:54 schreef MeloD het volgende:
Vanaf Panama Stad moet je eerst nog naar David vliegen, is circa $100 enkele reis kan ik me herinneren. ¤50 onkosten is aan de hoge kant, zo duur is Boquete niet¤30 kom je idd ook mee uit schat ik.
[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 20-01-2015 13:19:32 ]![]()
Ah oké dan ben ik in de war met iemand anders of FB van ander persoon dat eens werd gecommuniceerd.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Feliciano zijn FB heb ik zelf gevonden (en die van zijn zoon) en niet van iemand anders gekregen.
Wel denk ik dat hij mogelijk meer weet van de verdwijning maar bv iemand beschermd.
[..]
Nogmaals, ik zet grote vraagtekens bij Baru. Ik weet niet eens of ie wel echt bestaat.
Mag ik het dan opmerkelijk vinden dat NB Domnivoor gesponsord wil worden om naar Panama te gaan om een beter beeld te krijgen van de situatie daar terwijl hij daar een vriendje heeft zitten die dat zo voor hem (en ons!) kan doen (en ook beloofd heeft maar niet deed)
Die gedachte had ik inderdaad ook wel eens bij je, dus hierbij excuses Jackie!
Van Baru ook point taken. Maar ik vertrouw op gevoel van Domnivoor.![]()
Dit filmpje had ik al eerder gepost en dacht dat het in de OP zou komen maar kan m niet vinden.
(vind wel dat ie er in thuis hoort)
Is het enige filmpje waar de taalschool te zien is. Zo krijg je ook een goed beeld van de situatie daar:
Na 0.58 seconden de taalschool links
Verder is er nog dit filmpje wat uit tegengestelde richting komt en van Alto Boquete naar Bajo Boquete gaat. Na 0.30 seconden moet je linksaf slaan om bij de taalschool te komen.
Wat me opvalt aan dit filmpje is dat het nog een heel end rijden is van de taalschool naar Bajo Boquete en al helemaal naar het begin van de Pianista waar je heel Bajo Boquete nog door moet rijden.
Lopen lijkt me uitgesloten.
De getuige taxichauffeur Leonardo M zei dat ie ze bij de afslag van de taalschool had opgepikt en voor 5 dollar om 13.30 had opgepikt en afgezet bij de Pianista lijkt me ook niet kloppen.
Ik denk een dag eerder in Bajo Boquete bij de andere taalschool.
Ik blijf bij de dag eerder hypothese zoals in mijn scenario en daarin zit iedereen goed qua tijd alleen niet qua dag.![]()
Op een forum als FOK! of WS gebruiken mensen zelden hun eigen naam. Wil je weten hoe iemand heet? Stuur hem of haar een PM, en ga niet lopen zeuren.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Niet hier en niet op WS. Is dat niet raar?ik heb geen vriendjes in Panama. Baru zit in Duitsland. En de beloofde kaart van Baru staat al maanden in de OP.quote:Mag ik het dan opmerkelijk vinden dat NB Domnivoor gesponsord wil worden om naar Panama te gaan om een beter beeld te krijgen van de situatie daar terwijl hij daar een vriendje heeft zitten die dat zo voor hem (en ons!) kan doen (en ook beloofd heeft maar niet deed)
Baru heeft in november een deel van El Pianista gelopen en met betrokkenen uit deze zaak gesproken. Die info nemen we mee op onze FOK!-expeditie![]()
Overigens heb ik niet zo veel zin meer om verdere info van Baru hier te delen. Daar komen altijd dezelfde trolreacties op. Ik ben daar wel klaar mee, Baru zelf trouwens ook.![]()
dat wist ik niet maar laat maar dan inderdaadquote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:29 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Baru is familie van Chiani. Dus wat had iedereen dan gedacht?![]()
Ja helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:28 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
het aanbod aan Domnivoor, en wellicht een 2e persoon, om hen te sponsoren vanuit idieele gronden, staat.
Ik ga per 02/02 onregelmatig draaien, dus heb dan daarna nog slechts beperkte tijd/schema mogelijkheden.
Als De Telegraaf interesse heeft, vanwege het verhaal, praten we over commercie ipv. idieel doel, dus w.m.b. mogen ze dan mooi van te voren even aangeven of ze bereid zijn mee te sponsoren. Trouwens, je kunt ook aan een leverancier-sponsoring denken, wat De Telegraaf misschien wel wil regelen, denk aan gratis (satelliet) telefoons. Over ca. 10 weken is het april.
Leverancier-sponsoring vind ik prima, maar niet als die leverancier ons daarmee wil beïnvloeden.Ja, dat moeten we maar eens doen: een meet & greet met iedereen die mee gaat of de expeditie sponsort/ondersteuntquote:Domnivoor: is de set-up en planning van een nieuwe meet&greet in Utrecht alvast een idee?![]()
![]()
Tof ideequote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:59 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, dat moeten we maar eens doen: een meet & greet met iedereen die mee gaat of de expeditie sponsort/ondersteunt![]()
![]()
Voor mij hetzelfde. Ik hoef ook geen dure hotelkamer. Kamperen is leuker.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:04 schreef ToniB het volgende:
Ik hoef geen kamer alleen een klein tentje voor in het bos. Verder wat proviand, een solar oplader, kompas, fotocamera etc.![]()
Jackie, volgens mij werd niet beweerd dat K&L in Alto Boquete, dus bij Spanish at Locations (Ingrid Lommers) werden opgehaald. Wel bij Habla Ya, in Bajo Boquete.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:45 schreef jackie12 het volgende:
Wat me opvalt aan dit filmpje is dat het nog een heel end rijden is van de taalschool naar Bajo Boquete en al helemaal naar het begin van de Pianista waar je heel Bajo Boquete nog door moet rijden.
Lopen lijkt me uitgesloten.
De getuige taxichauffeur Leonardo M zei dat ie ze bij de afslag van de taalschool had opgepikt en voor 5 dollar om 13.30 had opgepikt en afgezet bij de Pianista lijkt me ook niet kloppen.
Ik denk een dag eerder in Bajo Boquete bij de andere taalschool.
Ik blijf bij de dag eerder hypothese zoals in mijn scenario en daarin zit iedereen goed qua tijd alleen niet qua dag.
Sigrid heeft dat ook gezegd in dit filmpje van 3 juni:
Op 2.40: vinieron acá ..con la intención para subirse El Pianista
acá = hier. En hier=Habla Ya. Het interview vindt plaats bij Habla Ya, niet bij Spanish at Locations.
Habla Ya staat bekend als verzamel- en vertrekpunt naar vele hikes.![]()
Ik ben principieel tegen het sponsoren van een expeditie. Dat is namelijk weggegooid geld voor de naievelingen die erin trappen. Als je nu gewoon op vakantie gaat naar Bocas del Toro, dan maak ik graag de schatkist open, evenwel.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:59 schreef Domnivoor het volgende:
Ja, dat moeten we maar eens doen: een meet & greet met iedereen die mee gaat of de expeditie sponsort/ondersteunt![]()
Als het klopt wat jij zegt dan geef ik mezelf even een schouderklopje want ik dacht al dat Leonardo ze oppikte bij die andere taalschool. Het verhaal gaat dat hij ze oppikte bij de afslag van de taalschool en zaten er al 2 andere Panamesen in zijn taxi. Voor 5 dollar bracht hij ze naar het begin van de Pianista.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:25 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Jackie, volgens mij werd niet beweerd dat K&L in Alto Boquete, dus bij Spanish at Locations (Ingrid Lommers) werden opgehaald. Wel bij Habla Ya, in Bajo Boquete.
Sigrid heeft dat ook gezegd in dit filmpje van 3 juni:
Op 2.40: vinieron acá ..con la intención para subirse El Pianista
acá = hier. En hier=Habla Ya. Het interview vindt plaats bij Habla Ya, niet bij Spanish at Locations.
Habla Ya staat bekend als verzamel- en vertrekpunt naar vele hikes.
Als het klopt wat jij zegt (ik kan dat niet controleren want ik kan 0 Spaans) dan is dat
A- op 31 maart en deden ze idd maar een klein stukje van de Pianista
B- op 1 april. Maar dan rijst de vraag: hoe kwamen ze vanaf Alto Boquete in Bajo Boquete bij de andere taalschool?![]()
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:09 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
..en dan is er natuurlijk nog de benodigde toestemming om het Pianista Duran Coffea trail gebied in te mogen gaan ... zit het nu nog steeds op slot? Een goede gids is een vereiste. Plus een groepsgrootte van min. 3 pers. exclusief gids, en iemand die Spaans spreekt.Hoe op slot is 'op slot'? Het lijkt mij sterk dat er voor het restaurant controleurs staan die je bij de ingang al tegenhoudenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:09 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
..en dan is er natuurlijk nog de benodigde toestemming om het Pianista Duran Coffea trail gebied in te mogen gaan ... zit het nu nog steeds op slot?
Jackie, waarom denk je dat voor $5 een taxi naar Pianista nemen onmogelijk is vanaf het centrum?![]()
Nee 5 dollar is juist heel goed mogelijk vanaf het centrum.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:01 schreef MeloD het volgende:
[..]
[..]
Hoe op slot is 'op slot'? Het lijkt mij sterk dat er voor het restaurant controleurs staan die je bij de ingang al tegenhouden
Jackie, waarom denk je dat voor $5 een taxi naar Pianista nemen onmogelijk is vanaf het centrum?
5 dollar helemaal vanaf hun eigen taalschool in Alto Boquete naar het begin van de Pianista lijkt me niet kunnen
Bron de Volkskrant:
"Dan vertrekken ze. Iets voor half twee ziet taxichauffeur Leonardo Mastinu hen langs de weg staan bij de afslag van de talenschool. Hij heeft dan al twee Panamese klanten, maar het is gebruikelijk iedereen mee te nemen. Lisanne en Kris stappen achterin. 'Ik vroeg in het Engels waar ze naartoe wilden', zegt Mastinu. 'A la entrada del Pianista', antwoordt een van hen in het Spaans.
Mastinu zet de Panamezen af bij hun bestemming en rijdt verder omhoog, naar het begin van El Pianista. Omdat hij telefoontjes krijgt onderweg, spreekt hij de meisjes nauwelijks.
'Ik schat dat ze om 13.40 uur zijn uitgestapt. Ze vroegen waar de wandelroute precies begint en ik wees hen de pizzeria Il Pianista aan. Ze betaalden me 5 dollar voor de rit en ik ben vertrokken.'
eind.![]()
....eh...huh? .... ok, helder statement.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:28 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik ben principieel tegen het sponsoren van een expeditie. Dat is namelijk weggegooid geld voor de naievelingen die erin trappen. Als je nu gewoon op vakantie gaat naar Bocas del Toro, dan maak ik graag de schatkist open, evenwel.
Ik doe er ook enkele, voor de duidelijkheid: ik zal
a) geen vakantie voor iemand sponsoren, en
b) ook geen kansloos soort zelfmoordcommando
Ik maak het geld namelijk ook niet zelf, en veiligheidsgaranties bouw je vooraf in, niet achteraf, dus:
Wil een amateur FOK! zoektocht kans van slagen hebben, stelt dat gebied naar mijn bescheiden mening een aantal basis eisen aan ev. toeristen/onderzoekers, plus aan de uitrusting die je daar bij je hoort te hebben, ook al denk je die niet direct te gebruiken, w.o.:
- een lange broek,
- satelliet telefoon,
- GPS tracker
- flares,
- EHBO kit,
- medicijnen,
- plastic laarzen,
- fel gekleurd dekentje
enz. enz.
Ik zou zeggen, lees je goed in. Vergeet je inentingen niet.
Het is geen gebied om in een zwembroek rond te huppelen. Klaar.
Als eea. niet binnen de komende 6 weken in een goed doordacht plan op papier wordt uitgewerkt door de deelnemers (die sponsoring kunnen gebruiken) en het geheel niet wordt gepresenteerd in een meet en greet incl. "waver" vwb. tocht op eigen risico, houdt het, (lijkt me normaal) wmb. op.
Ik zie graag iedereen weer heelhuids thuiskomen, en stel daar tav. mijn sponsoring, zeker eisen aan.
[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 20-01-2015 16:33:25 ]![]()
Ja, prima, maar ik ga daar gewoon heen voor een goeie tijd en goeie wandelingen in het gebied. Kris en Lisanne zijn niet het hoofddoel, wel een belangrijke motivatie.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:11 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
....eh...huh? .... ok, helder statement.
Ik doe er ook enkele, voor de duidelijkheid: ik zal
a) geen vakantie voor iemand sponsoren, en
b) ook geen kansloos soort zelfmoordcommando
Ik maak het geld namelijk ook niet zelf, en veiligheidsgaranties bouw je vooraf in, niet achteraf, dus:
Wil een amateur FOK! zoektocht kans van slagen hebben, stelt dat gebied naar mijn bescheiden mening een aantal basis eisen aan ev. toeristen/onderzoekers, plus aan de uitrusting die je daar bij je hoort te hebben, ook al denk je die niet direct te gebruiken, w.o.:
- een lange broek,
- satelliet telefoon,
- GPS tracker
- flares,
- EHBO kit,
- medicijnen,
- plastic laarzen,
- fel gekleurd dekentje
enz. enz.
Ik zou zeggen, lees je goed in. Vergeet je inentingen niet.
Het is geen gebied om in een zwembroek rond te huppelen. Klaar.
Als eea. niet binnen de komende 10 weken in een goed doordacht plan op papier wordt uitgewerkt door de deelnemers (die sponsoring kunnen gebruiken) en het geheel niet wordt gepresenteerd in een meet en greet incl. "waver" vwb. tocht op eigen risico, houdt het, (lijkt me normaal) wmb. op.
Ik zie graag iedereen weer heelhuids thuiskomen, en stel daar tav. mijn sponsoring, zeker eisen aan.
Ik hoef me niet te verantwoorden wat ik met mijn tijd of geld doe en "een uitgewerkt plan" kun je op je lange broek schrijven.
Wat je met Domni regelt moet je zelf weten. Deze poppenkast sta ik volkomen buiten.The only limit is your own imagination
Mocht ik een kleine financiële bijdrage leveren en mocht blijken dat Domni en Mata door omstandigheden niets hebben kunnen ontdekken op de pianista-tocht, dan heb ik er geen moeite mee dat ze een borrel drinken op mijn kosten.....lekker languit in de hangmat.![]()
... vraagt ook niemand aan je toch? Jij gaat er naar toe voor je vakantie. Prima, ik wens je alvast veel plezier!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, prima, maar ik ga daar gewoon heen voor een goeie tijd en goeie wandelingen in het gebied. Kris en Lisanne zijn niet het hoofddoel, wel een belangrijke motivatie.
Ik hoef me niet te verantwoorden wat ik met mijn tijd of geld doe en "een uitgewerkt plan" kun je op je lange broek schrijven.
Wat je met Domni regelt moet je zelf weten. Deze poppenkast sta ik volkomen buiten.
Anderen hebben blijkbaar een ander doel voor ogen.
Als je een goede voorbereiding en een helder plan daaraan voorafgaand "een poppenkast" vind
geeft mij dat een beter inzicht over jou, hoe je je gedraagt, en wie je bent. Dank daarvoor.
[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 20-01-2015 16:49:27 ]![]()
Het vliegticket is voor Domnivoor gewoon erg prijzig. Die borrel drinken we op je als je hem daarmee kan helpen, ok?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:34 schreef A_Fortiori het volgende:
Mocht ik een kleine financiële bijdrage leveren en mocht blijken dat Domni en Mata door omstandigheden niets hebben kunnen ontdekken op de pianista-tocht, dan heb ik er geen moeite mee dat ze een borrel drinken op mijn kosten.....lekker languit in de hangmat.The only limit is your own imagination
The school located 5 kilometres outside Boquete at the entrance to the village Palmira. The school is at only 180 metres from the bus stop and its a 10 minute ride into the city center. The ticket is 50 Cent.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:56 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als het klopt wat jij zegt dan geef ik mezelf even een schouderklopje want ik dacht al dat Leonardo ze oppikte bij die andere taalschool. Het verhaal gaat dat hij ze oppikte bij de afslag van de taalschool en zaten er al 2 andere Panamesen in zijn taxi. Voor 5 dollar bracht hij ze naar het begin van de Pianista.
Als het klopt wat jij zegt (ik kan dat niet controleren want ik kan 0 Spaans) dan is dat
A- op 31 maart en deden ze idd maar een klein stukje van de Pianista
B- op 1 april. Maar dan rijst de vraag: hoe kwamen ze vanaf Alto Boquete in Bajo Boquete bij de andere taalschool?
Klik ook op “school”.
http://www.languageintern(...)quete-63258/location![]()
Dat zou ik nou een leuke bijdrage vinden:)quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het vliegticket is voor Domnivoor gewoon erg prijzig. Die borrel drinken we op je als je hem daarmee kan helpen, ok?
Hij hoort nog van me. Dank.![]()
Ik neem de nodige voorzorgsmaatregelen om dit avontuur heelhuids te overleven - dat mag duidelijk zijn.
We hebben het nog wel over de voorwaarden voor sponsoring. Het zou jammer zijn als we daar niet uit komen, maar er zijn al meerdere sponsors (ook anoniem) dus ik heb er vertrouwen in dat we de financiering uiteindelijk wel rond kunnen krijgen.
En inderdaad, Mata staat hier buiten![]()
![]()
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:48 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Dat zou ik nou een leuke bijdrage vinden:)
Hij hoort nog van me. Dank.![]()
![]()
Denk dat dit wel een belangrijk punt is.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:47 schreef gynaika het volgende:
[..]
The school located 5 kilometres outside Boquete at the entrance to the village Palmira. The school is at only 180 metres from the bus stop and its a 10 minute ride into the city center. The ticket is 50 Cent.
Klik ook op “school”.
http://www.languageintern(...)quete-63258/location
Mocht blijken dat Leonardo ze heeft opgepikt bij de andere taalschool in Bajo Boquete en ze ook echt om 13.30 uur naar het begin van de Pianista heeft gebracht dan kan dit niet anders zijn dan al op 31 maart.
Dan klopt het dat Peter van Casa Pedro ze heeft gezien om 14 uur.
Dan klopt t dat Martina ze heeft gezien om 15 uur en zelfs Oliva even daarna (zijn trouwens buren Oliva en Martina)
Dan klopt alleen Lorenzo niet om 16.45 vlak voor de mirador maar die zei ook dat ie het niet zeker wist en nam ik hem al niet mee in mijn scenario.
Dus idd dan een stukje Pianista gedaan op 31 maart. Rond 16.15 terug gegaan naar de taalschool en om 16.45 weer contact gemaakt met de WIFI.
Vraag blijft dan:Hoe zijn ze op 1 april naar de Piansta gekomen en waarom heeft toen niemand ze gezien?![]()
Dan moeten ze na die proef-wandeling naar de masseuse zijn geweest, of 's avonds. Die massage vond plaats NAdat ze weggestuurd werden van hun stageplek. Tenminste, zo laat moeder Froon dit weten. Eenvandaag van 1 mei.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:02 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Denk dat dit wel een belangrijk punt is.
Mocht blijken dat Leonardo ze heeft opgepikt bij de andere taalschool in Bajo Boquete en ze ook echt om 13.30 uur naar het begin van de Pianista heeft gebracht dan kan dit niet anders zijn dan al op 31 maart.
Dan klopt t dat Martina ze heeft gezien om 15 uur en zelfs Oliva even daarna (zijn trouwens buren Oliva en Martina)
Dan klopt alleen Lorenzo niet om 16.45 vlak voor de mirador maar die zei ook dat ie het niet zeker wist en nam ik hem al niet mee in mijn scenario.
Dus idd dan een stukje Pianista gedaan op 31 maart. Rond 16.15 terug gegaan naar de taalschool en om 16.45 weer contact gemaakt met de WIFI.
Vraag blijft dan:Hoe zijn ze op 1 april naar de Piansta gekomen en waarom heeft toen niemand ze gezien?![]()
Ik denk ook wel dat je de gebeurtenissen op 31 maart goed hebt gereconstrueerd.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:02 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Denk dat dit wel een belangrijk punt is.
Vraag blijft dan:Hoe zijn ze op 1 april naar de Piansta gekomen en waarom heeft toen niemand ze gezien?
Voor wat betreft 1 april blijven er nog vele vragen over.![]()
Ik denk juist van niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:36 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dan moeten ze na die proef-wandeling naar de masseuse zijn geweest, of 's avonds. Die massage vond plaats NAdat ze weggestuurd werden van hun stageplek. Tenminste, zo laat moeder Froon dit weten. Eenvandaag van 1 mei.
De massage moet denk ik al plaats hebben gevonden op 30 maart.
Nadat ze weg waren gestuurd op 31 maart heeft Lisanne nog Whats app contact gehad met haar moeder.
Volgens mij is er verder geen contact meer geweest.![]()
Het zou net in het tijdsschema met de wifi-ping van 16:44 passen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:48 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat je de gebeurtenissen op 31 maart goed hebt gereconstrueerd.
Voor wat betreft 1 april blijven er nog vele vragen over.
Vaag blijft met een dag eerder, is dat:
- Kris blijkbaar om 16:44 (23:44 NLse tijd) al contact had met internet, waarom geen update naar huis over wat ze gedaan heeft die dag
- ze in welke communicatie met thuis OF anderen (Myriam G., eventuele anderen) het niet over de Pianista gehad hebben, wat vaag is als ze er die dag naar gezocht hebben (31-03) en hem de volgende, fatale, dag zouden gaan lopen
Ook moeten ze nog op een bepaald moment de excursies met Chani geregeld hebben, dat zou dan maandagochtend 31 maart gebeurd moeten zijn, na het vrijwilligerswerk dat niet doorging en voordat ze de omgeving gingen verkennen. 2 excursies geboekt (woensdag aardbeiendag en zaterdag Barubikkeldag), waarom niet ook dan de Pianista?
Ze moeten ook nog naar de supermarkt geweest zijn, en de flesjes muggenolie hebben ingekocht. Dat allemaal dinsdagochtend, terwijl ze in de hangmat lagen lijkt me sterk. Een korte supermarktstop ok, maar neem aan dat ze die muggenspray maandag al gekocht hebben.
Dan moet er ook nog ingepast worden in het schema van 31-03/01-04:
- bezoek aan de massagesalon
- zoektocht in de mappen van het hostel en op de computer
- lunchen met 2 onbekende jongens
Het wordt wel veel om dat allemaal erin te proppen... Ik denk toch dat die getuigen (een dag eerder) twee andere meiden dan Kris en Lisanne gezien hebben.The only limit is your own imagination
Als je je als vrouw een beetje vriendelijk opstelt en afdingt daar kan de prijs ineens een hoop zakkenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:07 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee 5 dollar is juist heel goed mogelijk vanaf het centrum.
5 dollar helemaal vanaf hun eigen taalschool in Alto Boquete naar het begin van de Pianista lijkt me niet kunnen![]()
![]()
De massage heeft plaatsgevonden op 31 maart nadat ze waren weggestuurd.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:58 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk juist van niet.
De massage moet denk ik al plaats hebben gevonden op 30 maart.
Nadat ze weg waren gestuurd op 31 maart heeft Lisanne nog Whats app contact gehad met haar moeder.
Volgens mij is er verder geen contact meer geweest.
Moeder van Lisanne na 10 min.:
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)1f-0b4e-c6c48f645c80![]()
De excursies zijn pas geboekt op 1 april bij de taalschool toen Feliciano daar kwam en niet al op 31 maart.
Op 1 april in de ochtend zijn ze niet naar de supermarkt geweest en ook niet naar de drogist.
Als ze dit al gedaan hebben dan is dat op 31 maart toen ze in Bajo Boquete waren en naar Casa Esperanza en naar Nelvis waren geweest.
De massage is een vraagteken. Of 30 maart of 31 maart in de namiddag/'s avonds
En volgens de ober van Nelvis hebben ze niet gelunched met 2 onbekende jongens![]()
Ik had die video weer in de Op gezet en idd ik twijfel wel.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:02 schreef gynaika het volgende:
[..]
De massage heeft plaatsgevonden op 31 maart nadat ze waren weggestuurd.
Moeder van Lisanne na 10 min.:
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)1f-0b4e-c6c48f645c80
Eerst heeft Lisanne's moeder het over dat appje dat ze waren weggestuurd en later dat sms-je dat ze iets anders hadden en daar gaan we voor.
Later zegt ze dat ze naar een massasalon waren geweest (die van Sigrid namelijk Hollands).
Ik kan het horen alsof dat erna is maar kan het ook horen als daarvoor. Ik twijfel![]()
Die massagesalon van Sigrid ken ik natuurlijk niet, maar de meeste (niet allemaal) massagesalons zijn hier op zondag gesloten. Neem aan in een toeristisch dorpje is dat anders, maar ook daar hebben ze hun rustdagen.
Zaterdagavond na aankomst lijkt me sowieso vrijwel uitgesloten.The only limit is your own imagination
Ik weet dat er veel vaagheden zijn en dat inderdaad vele handelingen/activiteiten van K en L in een beperkt aantal uren gepropt moeten worden maar ik denk dat de sleutel gezocht moet worden bij een afspraak met twee jongemannen waarmee ze geluncht zouden hebben. Wie dat zijn is nog steeds onbekend. Kenden zij deze reeds uit Bocas del Toro of hebben zij deze in Boquete leren kennen? Het blijven tot op heden vraagtekens.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zou net in het tijdsschema met de wifi-ping van 16:44 passen.
Vaag blijft met een dag eerder, is dat:
- Kris blijkbaar om 16:44 (23:44 NLse tijd) al contact had met internet, waarom geen update naar huis over wat ze gedaan heeft die dag
- ze in welke communicatie met thuis OF anderen (Myriam G., eventuele anderen) het niet over de Pianista gehad hebben, wat vaag is als ze er die dag naar gezocht hebben (31-03) en hem de volgende, fatale, dag zouden gaan lopen
Ook moeten ze nog op een bepaald moment de excursies met Chani geregeld hebben, dat zou dan maandagochtend 31 maart gebeurd moeten zijn, na het vrijwilligerswerk dat niet doorging en voordat ze de omgeving gingen verkennen. 2 excursies geboekt (woensdag aardbeiendag en zaterdag Barubikkeldag), waarom niet ook dan de Pianista?
Ze moeten ook nog naar de supermarkt geweest zijn, en de flesjes muggenolie hebben ingekocht. Dat allemaal dinsdagochtend, terwijl ze in de hangmat lagen lijkt me sterk. Een korte supermarktstop ok, maar neem aan dat ze die muggenspray maandag al gekocht hebben.
Dan moet er ook nog ingepast worden in het schema van 31-03/01-04:
- bezoek aan de massagesalon
- zoektocht in de mappen van het hostel en op de computer
- lunchen met 2 onbekende jongens
Het wordt wel veel om dat allemaal erin te proppen... Ik denk toch dat die getuigen (een dag eerder) twee andere meiden dan Kris en Lisanne gezien hebben.![]()
Jackie zegt dat die lunch weer niet zo was, ofzo, ik weet het ook niet wat nu wel en niet achterhaald is. Nee, niet uit Bocas geloof ik, dat waren die Nederlanders die naar PTY gingen en dat is opgelost. Een van die twee (Cornelis) is die gast met wie Kris contact hield via de Whatsapp.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:43 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik weet dat er veel vaagheden zijn en dat inderdaad vele handelingen/activiteiten van K en L in een beperkt aantal uren gepropt moeten worden maar ik denk dat de sleutel gezocht moet worden bij een afspraak met twee jongemannen waarmee ze geluncht zouden hebben. Wie dat zijn is nog steeds onbekend. Kenden zij deze reeds uit Bocas del Toro of hebben zij deze in Boquete leren kennen? Het blijven tot op heden vraagtekens.
Nog iets is een gegeven dat hier in al die 151 delen heel vaak is langsgekomen, wat ik vaak benoemd heb en toevallig is er een (nieuwe?) FOK!ker die dat heel mooi in zijn handtekening samengevat heeft:
The absence of evidence is not evidence of absence
Ik wacht nog steeds op een wonder, bijzonder voorval, onthulling of hoe je het ook wilt benoemen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jackie zegt dat die lunch weer niet zo was, ofzo, ik weet het ook niet wat nu wel en niet achterhaald is. Nee, niet uit Bocas geloof ik, dat waren die Nederlanders die naar PTY gingen en dat is opgelost. Een van die twee (Cornelis) is die gast met wie Kris contact hield via de Whatsapp.
Nog iets is een gegeven dat hier in al die 151 delen heel vaak is langsgekomen, wat ik vaak benoemd heb en toevallig is er een (nieuwe?) FOK!ker die dat heel mooi in zijn handtekening samengevat heeft:
The absence of evidence is not evidence of absence![]()
Misschien een domme vraag: Sigrid kan toch via FB gevraagd worden op welke weekdag de meiden bij haar waren voor de massage? En hoe laat? (ochtend/middag/avond)
(Ik heb geen FB)![]()
Je kunt van alles vragen. Ook aan Ingrid, Plinio, Feliciano, Henry en voor mij het meest belangrijk; Eileen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:20 schreef RapaNui het volgende:
Misschien een domme vraag: Sigrid kan toch via FB gevraagd worden op welke weekdag de meiden bij haar waren voor de massage? En hoe laat? (ochtend/middag/avond)
(Ik heb geen FB)
Ik doe het niet.
Maar dat komt omdat ik denk aan een misdrijf en dat ik denk dat na de deceptie van de zoektocht Hans het over een andere boeg gaat gooien.
Als er straks idd gespecialiseerde mensen aan de juiste personen de juiste dingen gaan vragen dan lijkt me dat beter voor het onderzoek dan dat wij dat doen.![]()
Ik blijf het een merkwaardig gebeuren vinden:
Het Pianista-pad in twee uur tijd bewandelen/beklimmen. Erg snel, zeker al omdat Lisanne zich de avond ervoor niet goed voelde.
De foto’s genomen op de Mirador lijken mij gemaakt door derden. De juiste compositie van de foto’s kan volgens mij alleen op deze manier gedaan zijn door mensen die daar bekend zijn. De houding van de vrouwen met hun blije gezichten laten volgens mij zien dat zij voor derden poseren.
En tot slot, dat er van beiden zo weinig is teruggevonden, vind ik opmerkelijk.![]()
Maar waarom staan ze er dan niet samen op? Vrolijk en gezellig?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:33 schreef gynaika het volgende:
Het Pianista-pad in twee uur tijd bewandelen/beklimmen. Erg snel, zeker al omdat Lisanne zich de avond ervoor niet goed voelde.
De foto’s genomen op de Mirador lijken mij gemaakt door derden. De juiste compositie van de foto’s kan volgens mij alleen op deze manier gedaan zijn door mensen die daar bekend zijn. De houding van de vrouwen met hun blije gezichten laten volgens mij zien dat zij voor derden poseren.
En tot slot, dat er van beiden zo weinig is teruggevonden, vind ik opmerkelijk.
Ik vind het ook opmerkelijk dat de delen die ze gevonden hebben in zulke kleine stukjes waren. En in diverse stadia van ontbinding.![]()
Het is een logische gedachte "waarom dan geen foto gemaakt waar zij beiden op staan"?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar waarom staan ze er dan niet samen op? Vrolijk en gezellig?
Ik vind het ook opmerkelijk dat de delen die ze gevonden hebben in zulke kleine stukjes waren. En in diverse stadia van ontbinding.
Dat wordt hier vaak gezegd en als argument gebruikt dat ze met z'n 2en waren
Ik vind het ook logischer dat ze met z'n beiden een keer op een foto staan maar ik heb al een keer iets gepost van een stel dat samen met gids F vulkaan Baru heeft beklommen.
67 foto's. 0 foto's waar zij beiden op staan dus een keihard gegeven is het niet.![]()
Het zijn maar gedachten.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar waarom staan ze er dan niet samen op? Vrolijk en gezellig?
Ik vind het ook opmerkelijk dat de delen die ze gevonden hebben in zulke kleine stukjes waren. En in diverse stadia van ontbinding.
Samen op de foto zou onmiddellijk vragen opwerpen.![]()
Dit heb ik ook steeds in mijn achterhoofd vooral, Lisanne die stralend op de foto staat.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:33 schreef gynaika het volgende:
En tot slot, dat er van beiden zo weinig is teruggevonden, vind ik opmerkelijk.
En de vader van Kris ging ook uit van ontvoering.![]()
Het meest bizarre vind ik nog steeds wel die vaste tijdstippen van die mobiele oproeppogingen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:33 schreef vronie het volgende:
[..]
Dit heb ik ook steeds in mijn achterhoofd vooral, Lisanne die stralend op de foto staat.
En de vader van Kris ging ook uit van ontvoering.
Er moet een trigger zijn, om vervolgens de telefoon te pakken, en zo iets te doen.
Als de telefoon helemaal uit staat, gaat er ook geen alarm signaaltje af. Dus hoe weet je dan bijna op de minuut nauwkeurig, al die dagen achter elkaar hoe laat je de telefoon moet aanzetten, om een oproeppoging te doen?
Dan 5 dagen niets.
En waar slaat dat uberhaupt nog op, als je toch al aan de bereik streepjes (ontbreken daarvan) kan zien
dat je het niet eens hoeft te proberen, want er is toch geen netwerkbereik. Ga je t toch niet alsnog intoetsen?
Waarom zou je? Dan gebruik je de schaarse batterij restcapacitieit toch voor wat anders?!
En de camera werkte toch wel, dus waarom daar geen foto's mee maken overdag?
Zo'n (onverklaarbaar of haast onbegrijpelijk) gedrag / handelingen kom je wel tegen bij mensen die in een psychose zitten.![]()
Ik denk dat alles wat er is gedaan met zowel de fotocamera als de telefoons allemaal achteraf is gedaan.quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:04 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Het meest bizarre vind ik nog steeds wel die vaste tijdstippen van die mobiele oproeppogingen.
Er moet een trigger zijn, om vervolgens de telefoon te pakken, en zo iets te doen.
Als de telefoon helemaal uit staat, gaat er ook geen alarm signaaltje af. Dus hoe weet je dan bijna op de minuut nauwkeurig, al die dagen achter elkaar hoe laat je de telefoon moet aanzetten, om een oproeppoging te doen?
Dan 5 dagen niets.
En waar slaat dat uberhaupt nog op, als je toch al aan de bereik streepjes (ontbreken daarvan) kan zien
dat je het niet eens hoeft te proberen, want er is toch geen netwerkbereik. Ga je t toch niet alsnog intoetsen?
Waarom zou je? Dan gebruik je de schaarse batterij restcapacitieit toch voor wat anders?!
Zo'n (onverklaarbaar of haast onbegrijpelijk) gedrag / handelingen kom je wel tegen bij mensen die in een psychose zitten.
Als dit technisch inderdaad mogelijk is dan ga ik voor die optie. Is dan voor mij het meest logische![]()
Zou het kunnen zijn dat zij ongezien een bel poging wilde wagen.En de beha's in de rugtas is voor mij nog steeds een raadselquote:Op woensdag 21 januari 2015 00:04 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Het meest bizarre vind ik nog steeds wel die vaste tijdstippen van die mobiele oproeppogingen.
Dan 5 dagen niets.
Zo'n (onverklaarbaar of haast onbegrijpelijk) gedrag / handelingen kom je wel tegen bij mensen die in een psychose zitten.![]()
Vind dit ook niet verkeerd de begeleiders en hun honden hebben hun werk onder slechte weeromstandigheid gedaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:45 schreef Poekje01 het volgende:
dit schiet niet op: de zoektocht met de honden is gestaakt:
http://www.zie.nl/video/a(...)estaakt/k3dzs1qfolq5
bron: NU.nl
Die verdienen nu rust vooral de honden![]()
![]()
http://monique1988.waarbe(...)e#reportcommentsForm
Die gids Felis oppert dat ze zichzelf vergiftigd kunnen hebben door het eten van de verkeerde vruchten en zo samen zijn overleden. Das ook wel de enige verklaring die je kan opvoeren voor het overlijden van beide meiden na zoveel dagen in de jungle en ook het na een aantal maanden het vinden van de resten op korte afstand van elkaar.
Na een misdrijf is dit voor mij de enige aannemelijke manier, juist omdat van beide meiden resten zijn gevonden. Wanneer de een dagen eerder was overleden, kun je me niet vertellen dat de ander daar dagen naast het lichaam is blijven zitten, met of zonder verwondingen.
Van een van de twee had dan meer of minder gevonden moeten worden (door hoger of lager gelegen gebied).
Weet hier iemand wat over giftige vruchten daar? Groeien daar überhaupt vruchten in die maanden maart/april, waaraan je kan overlijden?![]()
o, ja: mochten die vruchten bestaan dan verklaart dat wel een eventuele trip (als zijnde drugs) de vage nachtfoto's. Bijzonder blijft het feit dat ze na het maken van die foto's de camera wel weer in de rugzak hebben terug gedaan... en na drie dagen nog de telefoon hebben aangezet![]()
Iets klopt er steeds niet, elke keer klopt het niet.
Met alle stille meelezers, met hoeveel zijn we wel niet? Na zoveel maanden geen dicht scenario kunnen maken? Niemand hier behalve Jackie, krijgt het voor elkaar een dicht scenario neer te leggen. Hoe raar is dat?
Mooi open plot voor een boek....![]()
Hee die blog kende ik nog niet. Cellardoor op WS was ook met Felix op pad gegaan.quote:Op woensdag 21 januari 2015 01:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Die gids Felis oppert dat ze zichzelf vergiftigd kunnen hebben door het eten van de verkeerde vruchten en zo samen zijn overleden. Das ook wel de enige verklaring die je kan opvoeren voor het overlijden van beide meiden na zoveel dagen in de jungle en ook het na een aantal maanden het vinden van de resten op korte afstand van elkaar.
Na een misdrijf is dit voor mij de enige aannemelijke manier, juist omdat van beide meiden resten zijn gevonden. Wanneer de een dagen eerder was overleden, kun je me niet vertellen dat de ander daar dagen naast het lichaam is blijven zitten, met of zonder verwondingen.
Van een van de twee had dan meer of minder gevonden moeten worden (door hoger of lager gelegen gebied).
Weet hier iemand wat over giftige vruchten daar? Groeien daar überhaupt vruchten in die maanden maart/april, waaraan je kan overlijden?
Ja, een aannemelijk scenario. We hebben het in dit topic nog weinig over planten gehad. Daar wil ik nog eens in duiken voordat ik daar heen ga.
Deze blog hoort bij de andere reisverslagen vind ik.
Mata: kun je het volgende bericht linken in de OP a.u.b.?![]()
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
Reisverslagen
• Reisverslag Boquete, september 2014
• Valley of the Cows: another ill fated hiking adventure, 2011
• How Three Hikers Became Separated: wandelaars die doorliepen na de Mirador, 2011
• Forumlid MeloD over El Pianista, maart 2014 (foto's bij "Algemene foto's" in de OP)
• Belgische blog van april 2014, waarin de zoekacties worden genoemd
• Pianista met Feliciano, 2012
Vermissingen bij Boquete
• Yvonne Baldelli, vermist in 2011, gevonden in 2013 - FB-pagina met updates
• Aira Guerra, vermist en vermoord teruggevonden, 2013
• Ouders in 2009 vermiste Alan Humphrey (29) waarschuwen backpackers niet naar Boquete te gaan
• In de tijd ná de verdwijning van Kris en Lisanne, die dinsdagmiddag 1 april 2014, zijn er minstens vier vermissingen van lokale Panamezen gemeld:
• 2 vermisten in Boquete en Cerro Punta 28-10-'14
De laatste vermissingen waren een hoax, de door criminelen achtervolgde man (Boquete) bleek zelf de crimineel te zijn die door woedende inwoners werd achtervolgd. Hij is inmiddels met wat schrammen enzo weer thuis.
Ook de andere vermissing (Cerro Punta) was niets, er bleek drank en drugs in het spel. (Grijzemassa)
• Alexander Méndez (9) - sinds 29 mei 2014
• Soledad Carrera (26) - sinds 5 juni 2014
• Bob Ehlert (71) met ene Diane (niemand kent haar) in Bocas del Toro - sinds 21 juni 2013
• Kerstin Goedbloed 1999
Reddingsacties
• 2 Nederlandse vrouwen gered van vulkaan - 21-10-2014
Criminaliteit
• (en) Crime Updates Boquete
• (en) Criminaliteit en moordcijfers in Panama
• Indiaan vermoord bij protesten tegen een stuwdam, 2013
• Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
• BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #69 - watskeburt?
[ Bericht 1% gewijzigd door Domnivoor op 21-01-2015 13:26:15 ]![]()
Eens. Maar wat ootje zegt "zo ongeveer de enige manier" is natuurlijk niet zo. Er zijn juist heel veel natuurlijke gevaren. Heb het overzicht al een paar keer geplaatst, maar hij zit in m'n video.quote:Op woensdag 21 januari 2015 02:56 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hee die blog kende ik nog niet. Cellardoor op WS was ook met Felix op pad gegaan.
Ja, een aannemelijk scenario. We hebben het in dit topic nog weinig over planten gehad. Daar wil ik nog eens in duiken voordat ik daar heen ga.Met alle plezier, maar de 48 uur zijn voorbij. Dat wordt de nieuwe OP dan. Heb het OP-editprobleem (wist alle inhoud) nogmaals aangekaart in BUG.quote:Deze blog hoort bij de andere reisverslagen vind ik.
Mata: kun je het volgende bericht linken in de OP a.u.b.?The only limit is your own imagination
mooi overzicht! Ik mis vlgns. mij nog dat vermoordde meisje in 2013 heette ze niet Aira Guerra?quote:Op woensdag 21 januari 2015 02:57 schreef Domnivoor het volgende:
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
Reisverslagen
• Reisverslag Boquete, september 2014
• Valley of the Cows: another ill fated hiking adventure, 2011
• How Three Hikers Became Separated: wandelaars die doorliepen na de Mirador, 2011
• Forumlid MeloD over El Pianista, maart 2014 (foto's hierboven bij "Algemene foto's")
• Belgische blog van april 2014, waarin de zoekacties worden genoemd
• Pianista met Feliciano, 2012
Vermissingen bij Boquete
• Ouders in 2009 vermiste Alan Humphrey (29) waarschuwen backpackers niet naar Boquete te gaan
• In de tijd ná de verdwijning van Kris en Lisanne, die dinsdagmiddag 1 april 2014, zijn er minstens vier vermissingen van lokale Panamezen gemeld:
• 2 vermisten in Boquete en Cerro Punta 28-10-'14
De laatste vermissingen waren een hoax, de door criminelen achtervolgde man (Boquete) bleek zelf de crimineel te zijn die door woedende inwoners werd achtervolgd. Hij is inmiddels met wat schrammen enzo weer thuis.
Ook de andere vermissing (Cerro Punta) was niets, er bleek drank en drugs in het spel. (Grijzemassa)
• Alexander Méndez (9) - sinds 29 mei 2014
• Soledad Carrera (26) - sinds 5 juni 2014
• Bob Ehlert (71) met ene Diane (niemand kent haar) in Bocas del Toro - sinds 21 juni 2013
• Kerstin Goedbloed 1999
Reddingsacties
• 2 Nederlandse vrouwen gered van vulkaan - 21-10-2014
Criminaliteit
• (en) Crime Updates Boquete
• (en) Criminaliteit en moordcijfers in Panama
• Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
• BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #69 - watskeburt?
http://www.newsroompanama(...)rial-files-completed
Onesimo Rodriquez
http://earthfirstjournal.(...)er-anti-dam-protest/
[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 21-01-2015 09:02:30 ]![]()
quote:Vermissingen bij Boquete
• Ouders in 2009 vermiste Alan Humphrey (29) waarschuwen backpackers niet naar Boquete te gaanOver wie gaat dit?quote:“We heard of a south American girl who went missing nearby and her body was found with no organs. It’s a theory that fits.”![]()
Als mijn telefoon uit staat maar ik nog wel batterij heb dan gaat mijn telefoon aan als mijn wekker af moet gaan, dan moet ik m daarna wel uitzetten. En wat betreft het bellen zonder bereikstreepjes: wanhoop?quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:04 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Dan 5 dagen niets.
bedoel je echt "uit" of bedoel je in "standby stand" ?quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:31 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Als mijn telefoon uit staat maar ik nog wel batterij heb dan gaat mijn telefoon aan als mijn wekker af moet gaan, dan moet ik m daarna wel uitzetten. En wat betreft het bellen zonder bereikstreepjes: wanhoop?![]()
Ik bedoel uitgeschakeld, als de wekker dan af is gegaan moet je ook je pincode van sim etc invoeren (HTC One X).quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:35 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
bedoel je echt "uit" of bedoel je in "standby stand" ?![]()
ok, thnx! Ik ga dat morgenochtend met mijn Samsung ook ns testenquote:Op woensdag 21 januari 2015 10:36 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ik bedoel uitgeschakeld, als de wekker dan af is gegaan moet je ook je pincode van sim etc invoeren (HTC One X).![]()
Domnivoor:
http://www.satelliet-tele(...)-op-zee-in-nood.html
¤ 111,- per week. Lijkt me niet te duur voor een sponsor, en slim om mee te nemen.![]()
Over wie het gaat weet ik niet maar het is wel iets om bij stil te staan en over na te denken.quote:![]()
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Human remains found in Panama are positively identified as California woman missing since 2011
Yvonne Baldelli, 42, went missing in November 2011 while living in Panama with boyfriend Brian Brimager, a former Marine
Local discovered a skull and women's clothes in a military-style backpack
http://www.dailymail.co.u(...)li-missing-2011.html"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
haar ex vriend zit er (voorlopig) momenteel voor vast, en er loopt een rechtzaak tegen hem: zie FB voor laatste updatenieuws, heeft volgens mij helemaal niets met OH te makenquote:Op woensdag 21 januari 2015 11:53 schreef StaceySinger het volgende:
Human remains found in Panama are positively identified as California woman missing since 2011
Yvonne Baldelli, 42, went missing in November 2011 while living in Panama with boyfriend Brian Brimager, a former Marine
http://www.dailymail.co.u(...)li-missing-2011.html
https://www.facebook.com/FindYvonneBaldelli![]()
getest, mijn Samsung Galaxy S2 gaat iig. niet uit zichzelf aan, als ie geheel wordt uitgezet nadat ik een alarmtijd heb ingesteld.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:36 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ik bedoel uitgeschakeld, als de wekker dan af is gegaan moet je ook je pincode van sim etc invoeren (HTC One X).![]()
Volgens mij staat alles uit als de telefoon uit staat. Dus ook de wekker.
En met uit bedoel ik ook echt helemaal uit dus niet op slaap- of standbystand.![]()
Die gids gaat zo te lezen uit van de verklaringen van de getuigen van 31 maart:quote:Op woensdag 21 januari 2015 01:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Hij zegt dat ze s' middags om 4 uur zijn vertrokken (bos is om half 6 pikkedonker) en dat ze waarschijnlijk niet meegenomen zijn.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ik heb Samsung s3 mini. Bij mij gaat de wekker niet af als het toestel geheel is uitgeschakeld.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:10 schreef jackie12 het volgende:
Volgens mij staat alles uit als de telefoon uit staat. Dus ook de wekker.
En met uit bedoel ik ook echt helemaal uit dus niet op slaap- of standbystand.![]()
quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:55 schreef Poekje01 het volgende:
mooi overzicht! Ik mis vlgns. mij nog dat vermoordde meisje in 2013 heette ze niet Aira Guerra?
http://www.newsroompanama(...)rial-files-completed
Onesimo Rodriquez
http://earthfirstjournal.(...)er-anti-dam-protest/Allemaal toegevoegd.quote:Op woensdag 21 januari 2015 11:53 schreef StaceySinger het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)li-missing-2011.html![]()
Top! Die gaat mee.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:46 schreef Poekje01 het volgende:
Domnivoor:
http://www.satelliet-tele(...)-op-zee-in-nood.html
¤ 111,- per week. Lijkt me niet te duur voor een sponsor, en slim om mee te nemen.![]()
![]()
Ah ja ik had het ook per toeval ontdekt. Telefoon uitgeschakeld om batterij te sparen voor de volgende dag, stond mijn wekker nog aan om 6.00 uurquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:06 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
getest, mijn Samsung Galaxy S2 gaat iig. niet uit zichzelf aan, als ie geheel wordt uitgezet nadat ik een alarmtijd heb ingesteld.om 6.00 uur schoot de telefoon aan en ging het alarm af. Daarna moet ik hem wel weer fysiek uitschakelen. Als de telefoon is uitgevallen omdat de batterij leeg is dan doet hij dit niet. Ik weet dat er meer telefoons zijn die dit doen maar als de meiden een s2 hadden dan kan je dit inderdaad afstrepen.
![]()
Haha ja, bij de wat oudere toestellen gaat alarm gewoon nog af, ook al staat toestel uitquote:Op woensdag 21 januari 2015 14:46 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ah ja ik had het ook per toeval ontdekt. Telefoon uitgeschakeld om batterij te sparen voor de volgende dag, stond mijn wekker nog aan om 6.00 uurom 6.00 uur schoot de telefoon aan en ging het alarm af. Daarna moet ik hem wel weer fysiek uitschakelen. Als de telefoon is uitgevallen omdat de batterij leeg is dan doet hij dit niet. Ik weet dat er meer telefoons zijn die dit doen maar als de meiden een s2 hadden dan kan je dit inderdaad afstrepen.
Bij de nieuwe versies van iPhone en Samsung Galaxy S niet meer. Dus ook niet bij de toestellen van Kris&Lisanne.
![]()
ja klopt, maar mijn toestel is htc one x, tegelijk uitgebracht met s3 dus het had gekundquote:Op woensdag 21 januari 2015 15:32 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Haha ja, bij de wat oudere toestellen gaat alarm gewoon nog af, ook al staat toestel uitBij de nieuwe versies van iPhone en Samsung Galaxy S niet meer. Dus ook niet bij de toestellen van Kris&Lisanne.
![]()
![]()
Als ik even mee ga met de mensen die denken aan verdwalen: Op een gegeven moment MOETEN Kris en Lisanne bij de 2e kabelbrug zijn gekomen anders was dat broekje daar niet gevonden.
(spullen stromen niet bergopwaarts)
Als we er dan vanuit gaan dat Kris en Lisanne idd te ver zijn doorgelopen na de 1e quebrada en we vergeten even dat ze daar geen foto's hebben gemaakt.
Hoe ver konden Kris en Lisanne nog doorlopen tot 18.40 dat het donker werd?
En waar konden ze maximaal zijn?
Ze konden volgens mij iig niet al bij de rivier zijn.
Dus dan de volgende dag verder. 6.58 noodoproep met de Galaxy, 8.14 met de Samsung en 10.53 weer met de Galaxy.
Volgens mij loop je bergafwaarts na de mirador maar dan plots om 13.56 is er netwerkbereik.
Waar konden ze zijn om 13.56?
En is het niet raar dat als ze verdwaald waren ze dan netwerkbereik hebben op een plek bergafwaarts?![]()
In de video afk na de paddock op het punt waar ze die reddingsbrigade tegen komen, zegt pa kremers dat ze op een volgende berg zitten. Denk dus dat het pad op en neer gaat.![]()
In open gebied zal het tot 18.30 goed zicht zijn maar in het bos kun je daar gerust een uur vanaf trekken.![]()
Zeker als je aan de oostkant van een berg zit.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:47 schreef ToniB het volgende:
In open gebied zal het tot 18.30 goed zicht zijn maar in het bos kun je daar gerust een uur vanaf trekken.![]()
Volgens mij is het vanaf de 1e Quebrada ongeveer vier kilometer tot aan de 1e kabelbrug. Als ze om 14.00 uur 1e Q waren en gemiddeld 1.5 km per uur lopen dan zouden ze rond half vijf (noodoproep 16.39) bij de eerste kabelbrug kunnen zijn uitgekomen.![]()
Ik neem aan de ouders op de hoogte waren van de zoekroutes (kaart met rode lijnen).
Ze waren er van overtuigd ( misschien mede door de bevindingen van Feliciano G.) dat hun dochter niet verder dan de 1e quebrada is geweest.
Waarom hebben ze niet, nu ze toch daar waren, gevraagd naar die 2 zoekroutes ten noorden van de Mirador? Je kon er niet verdwalen, maar wetende dat Synaproc naar links en rechts gezocht heeft, zou ik willen weten/zien hoe je daar vanaf het pad terecht kon komen.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Dan vermoed ik dat daar iets gebeurd moet zijn, of dat ze zich iets gerealiseerd hebben.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:57 schreef ToniB het volgende:
Volgens mij is het vanaf de 1e Quebrada ongeveer vier kilometer tot aan de 1e kabelbrug. Als ze om 14.00 uur 1e Q waren en gemiddeld 1.5 km per uur lopen dan zouden ze rond half vijf (noodoproep 16.39) bij de eerste kabelbrug kunnen zijn uitgekomen.
Mijn grootste vraag is: waarom zijn ze doorgelopen na de top?Make my day!![]()
1. Niet goed op de hoogte geweest dat ze, na de Mirador bereikt te hebben, hetzelfde pad weer moesten teruglopen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:31 schreef agter het volgende:
[..]
Mijn grootste vraag is: waarom zijn ze doorgelopen na de top?
2. Door derden misleid om verder door te lopen, niet in de gaten hebbend ontvoerd te worden.![]()
Sinaproc ging vanaf 4 april echt zoeken volgens mij. In de Telegraaf van 5 april wordt er al melding gemaakt dat ze, de meisjes, het Pianist trail wilden gaan doen. Waarom dan Pata de Macho aflopen? Loopt dit pad ook via de Mirador? Als ik de video AFK bekijk dan zie ik echter maar 2 paden op de top . 1 terug naar Boquete en 1 naar de 1e Quebrada. Dan is er ook nog "steep aereo", maar of dat een pad is?![]()
Na de top is er ergens ( vlgs de rode zoekroutekaart) een lang pad naar links ( ong. evenwijdig aan de CD) en een korte naar rechts.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:17 schreef ToniB het volgende:
Sinaproc ging vanaf 4 april echt zoeken volgens mij. In de Telegraaf van 5 april wordt er al melding gemaakt dat ze, de meisjes, het Pianist trail wilden gaan doen. Waarom dan Pata de Macho aflopen? Loopt dit pad ook via de Mirador? Als ik de video AFK bekijk dan zie ik echter maar 2 paden op de top . 1 terug naar Boquete en 1 naar de 1e Quebrada. Dan is er ook nog "steep aereo", maar of dat een pad is?
Zo te zien, niet al te ver na de Mirador en voor de 2e Quebrada.
Die moeten vanaf de Pianistatrail te bereiken zijn, anders gaat Sinaproc daar niet zoeken?
De ouders zijn op de hoogte van die zoekroutes/kaart, neem ik aan. Dan weet je toch dat er ergens op dat ene pad, waar je niet kunt verdwalen, als je daar loopt, die route naar links en rechts te zien moet zijn?
El Matador en Domnivoor gaan dat allemaal uitzoeken, ook die steep area.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Het is de vraag of die route werkelijk zichtbaar is als je daar loopt. Als die route niet meer regelmatig gelopen wordt dan raakt hij overgroeid.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:48 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Na de top is er ergens ( vlgs de rode zoekroutekaart) een lang pad naar links ( ong. evenwijdig aan de CD) en een korte naar rechts.
Zo te zien, niet al te ver na de Mirador en voor de 2e Quebrada.
Die moeten vanaf de Pianistatrail te bereiken zijn, anders gaat Sinaproc daar niet zoeken?
De ouders zijn op de hoogte van die zoekroutes/kaart, neem ik aan. Dan weet je toch dat er ergens op dat ene pad, waar je niet kunt verdwalen, als je daar loopt, die route naar links en rechts te zien moet zijn?... en MeloD en ToniBquote:El Matador en Domnivoor gaan dat allemaal uitzoeken, ook die steep area.
[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 21-01-2015 22:45:58 ]![]()
Gaan jullie met zijn viertjes Domnivoor?quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:11 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het is de vraag of die route werkeijk zichtbaar is als je daar loopt. Als die route niet meer regelmatig gelopen wordt dan raakt hij overgroeid.
[..]
... en MeloD en ToniB![]()
Dat ligt nog niet vast maar deze vier hebben serieuze plannenquote:Op woensdag 21 januari 2015 20:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gaan jullie met zijn viertjes Domnivoor?![]()
![]()
Spannend!quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:17 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat ligt nog niet vast maar deze vier hebben serieuze plannen![]()
Oké + Melo en Tony
Overwoekerd of niet, maakt niet uit. Synaproc heeft daar gezocht, staat op tekening, is bij ouders bekend. In AFK hebben we dr niks over gehoord. De gidsen die mee waren weten daar toch ook van? Dan vraag je er als ouders tocb minstens naar? Zo van " waar ong. was op 1 april een pad naar links en 1 naar rechts te zien waar onze meiden gelopen kunnen hebben?'Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
vliegticket retour:
ongeveer ¤ 700,-
Verblijven jullie ook in het gastgezin van K&L?
Wie willen er nu gaan?
sataliet telefoon ¤ 110,- per week, is dit met beltegoed of hoe werkt dit?
GPS systemen
Kleding
Vervoer van en naar vliegveld
Hoeveel moet het te sponsoren bedrag zijn? Wie gaan ermee en tentje in de jungle is leuk, maar van lekker ouwehoeren in het dorp kun je ook veel wijzer worden. En veel informatie vergaren.![]()
¤3000,- moet toch bij elkaar te sponsoren zijn? Maken jullie ook een documentaire? Dan kunnen jullie van deze opbrengst op een welverdiende vakantie.quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:26 schreef ootjekatootje het volgende:
vliegticket retour:
ongeveer ¤ 700,-
Wie willen er nu gaan?
GPS systemen
Kleding
Hoeveel moet het te sponsoren bedrag zijn? Wie gaan ermee en tentje in de jungle is leuk, maar van lekker ouwehoeren in het dorp kun je ook veel wijzer worden. En veel informatie vergaren.![]()
Mijn hypothese was en blijft: ze zijn doorgelopen na de top, omdat ze zich niet realiseerden dat ze de verkeerde kant weer bergafwaarts liepen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:31 schreef agter het volgende:
Mijn grootste vraag is: waarom zijn ze doorgelopen na de top?
Volgende vraag is dan: waarom realiseerden ze zich dat niet?
Daar heb ik weer de volgende hypotheses voor:
(a) Ze hadden überhaupt geen sterk ontwikkeld gevoel voor richting en afstand. Ze liepen de berg weer af, dat wisten ze nog wel want ze hadden op de heenweg moeten klimmen.
(b) Ze hadden een vage (en foutieve) herinnering van een kaartje dat ze hadden gezien, waarop er nog een andere route terug was aangegeven.
(c) Ze waren door iemand (al dan niet met opzet) op een dwaalspoor gezet. "Weet je wat leuk is? Na de mirador nog een stukje verder lopen. Daar komt bijna niemand, het is er prachtig en je komt vanzelf weer in het dorp uit".![]()
Hoeveel dagen duurt de hike vanaf het begin van het Pianistapad tot aan voorbij de 4e kabelbrug en weer terug naar Boquete?
Volgens mij is de vraag eerder gesteld, maar wat is de inschatting? En dan niet in looppas, maar relaxter, zoals neem ik aan, Kris en Lisanne ook hebben gedaan?![]()
Okéquote:Op woensdag 21 januari 2015 21:40 schreef RapaNui het volgende:
Domni, zou je Baru willen vragen waar quebrada Alejandro ligt?![]()
![]()
de satelliet telefoonhuur is 'kaal' dus zonder "airtime", zie die website.quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:26 schreef ootjekatootje het volgende:
vliegticket retour:
ongeveer ¤ 700,-
Wie willen er nu gaan?
GPS systemen
Kleding
Airtime heb je alleen nodig in geval van verdwalen of een misdrijf.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:22 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
de satelliet telefoonhuur is 'kaal' dus zonder "airtime", zie die website.
Of moet je dat van te voren inkopen?Make my day!![]()
Nou dan moet die airtime er ook bij, we moeten niet hebben dan ze dan niet kunnen bellen omdat er geen beltegoed op zit. Dan moet er weer een zoekactie opgezet worden.
![]()
GPS hebben we - checkquote:Op woensdag 21 januari 2015 20:26 schreef ootjekatootje het volgende:
vliegticket retour:
ongeveer ¤ 700,-
Wie willen er nu gaan?
GPS systemen
Kleding
Hoeveel moet het te sponsoren bedrag zijn? Wie gaan ermee en tentje in de jungle is leuk, maar van lekker ouwehoeren in het dorp kun je ook veel wijzer worden. En veel informatie vergaren.
We kunnen in het dorp wel wat mensen opzoeken, bv. leden van het WS-forum. Maar ik wil geen aandacht trekken.![]()
Ik zou eerder in een satelliettelefoon investeren ipv een gps of reguliere telefoon. Het signaal gaat direct de hemel in ipv naar een zendmast dus er is geen kwestie bereik en je kan letterlijk overal bellen ook in de jungle. Wordt vaak op zee gebruikt.
Neem ook een handgedraaide led noodlantaarn (geen batterij nodig, mechanische energie)
En last but not least neem allebei een Luger .45 pistool met 3 volle magazijnen voor verdediging tegen rovende criminelen en wilde dieren.
Succes!![]()
Nee, geen documentaire. Ik hou het bij een verslagje voor hier en op WSquote:Op woensdag 21 januari 2015 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
¤3000,- moet toch bij elkaar te sponsoren zijn? Maken jullie ook een documentaire? Dan kunnen jullie van deze opbrengst op een welverdiende vakantie.![]()
![]()
Dus een andere hoedquote:Op donderdag 22 januari 2015 00:40 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
GPS hebben we - check
We kunnen in het dorp wel wat mensen opzoeken, bv. leden van het WS-forum. Maar ik wil geen aandacht trekken.![]()
![]()
Kom op zeg, als je gaat, dan ook "all the way"
Bij voorkeur in korte broek met een normale telefoon slechts halfvol opgeladen.
Zorgen dat je om 13.00 uur op de mirador staat en dan doorlopen.
Kijken of je kunt verdwalen, voelen hoe het is om zonder iets in de jungle te overnachten en kijken wat je gevoel de volgende dag zegt: Omkeren of doorlopen.
Gewoon drinken uit de rivieren en kijken of je hutjes en mensen tegen komt.
En niet vergeten om vaak te checken of je bereik hebt.![]()
Zitten daar ook eventuele sponsors? Dan wordt het een duur verslagje,quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:47 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee, geen documentaire. Ik hou het bij een verslagje voor hier en op WS
zoiets: het regende dus we konden niet verder zoeken..
[ Bericht 6% gewijzigd door ootjekatootje op 22-01-2015 01:11:56 ]![]()
Een soort kruiswegstatie, dus.quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:04 schreef jackie12 het volgende:
Kijken of je kunt verdwalen, voelen hoe het is om zonder iets in de jungle te overnachten en kijken wat je gevoel de volgende dag zegt: Omkeren of doorlopen.
En niet vergeten om vaak te checken of je bereik hebt.
En moeten ze met pasen ook aan het kruis gespijkerd worden?Make my day!![]()
Een sponsor van hier zit ook daarquote:Op donderdag 22 januari 2015 01:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zitten daar ook eventuele sponsors?![]()
![]()
Vergeet je tas met twee beha's niet, jackie12. En succesquote:Op donderdag 22 januari 2015 01:04 schreef jackie12 het volgende:
![]()
Zij hebben hun goede werk weer gedaan met de hondenquote:Op donderdag 22 januari 2015 00:33 schreef agter het volgende:
Het hondenteam is net door de Panamese douane, op weg naar NL, lees ik net op twitter.misschien wordt er een verslag geplaatst op hun website.
[ Bericht 1% gewijzigd door vronie op 22-01-2015 01:29:15 ]![]()
Heerlijk die humor(of is het eigenlijk ongepast hier)quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:13 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Vergeet je tas met twee beha's niet, jackie12. En succes![]()
![]()
En dan, voor het geval dat het niet meer wil lukken, al die reddingsmaterialen in een noodzakje klaar hebben zoals satelliettelefoon, reservebatterij, gps, lamp etc die je dan toepast om jezelf te redden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:04 schreef jackie12 het volgende:
Ik vind het haast beschamend dat mensen hier gesponsord willen worden en al roepen over een satelliettelefoon: "die gaat meequote:Op donderdag 22 januari 2015 01:17 schreef ootjekatootje het volgende:
zou jij niet willen gaan Jackie?."
Een telefoon van meer dan 100 euro.
Ik hoef niet gesponsord te worden maar als ik dankzij sponsoring kon gaan dan zou ik compleet in dienst staan van mij sponsoren en liep ik niet te ouwehoeren over vakantie vieren en drank te drinken.
Maar om antwoord te geven op je vraag: Ja Ootje het begint te kriebelen !
Mn vriendin heeft de voorjaarsvakantie vrij genomen en ik vroeg haar vanavond nog of ze dat kan verzetten naar eind maart. (dan de ijssalon maar 2 weken later open!)
Aan de andere kant zou ik wel met Perico willen gaan. Hij kent de taal en ik hou van zijn droge, scherpe humor.
Maar ik meen wat ik zei: als ik ga dan op de manier als K en L.![]()
Zoals al meer als een maand geleden hier aangeboden, werk een goed plan uit.
Veilige reis en juiste middelen mee en dan ga ik sponsoren. El Matador heeft duidelijk aangegeven voor een vakantie te gaan en zelf te betalen, Prima dus.
Wanneer mensen gesponsord willen worden en willen meezoeken naar antwoorden op de vragen die we hier al maanden hebben. Dan kan ik dat alleen maar toejuichen en mijn bijdrage leveren. Er zijn nog 10 weken te gaan.
Ik heb zoals vele ook geen zin in een poppenkast of om instanties voor de voeten te lopen, maar zie zeker voordelen van een eigen expeditie.
geen plan, geen sponsor![]()
Ook is het naar mijn idee fijn er iemand bij te hebben die niet weet wat wij hier weten, om te zien welke keuzes deze persoon op welk moment kan maken. Wanneer wil deze omdraaien en hoe moe is deze persoon bij de top?
Iemand die niet weet bijvoorbeeld waar het dichte broekje ongeveer lag.
Ik vraag me af of je precies op 1 april naar boven zou moeten, een week eerder is imo ook een optie.
Nederlanders daar praten vaker over K&L (zie reisverslagen op waarbenjij.nu) dus dat is helemaal niet zo verdacht. En dan nog,![]()
Ik heb nergens gezegd dat ik gesponsord wil worden. Dat is hier spontaan aangeboden. En we krijgen nu uit verschillende hoeken hulp aangeboden. Ook via PM van users die dat niet in de groep gooien. Dat vind ik geweldig en daar ben ik ze dankbaar voor. Het forum laat zich van een positieve kant zienquote:Op donderdag 22 januari 2015 02:18 schreef jackie12 het volgende:
Ik vind het haast beschamend dat mensen hier gesponsord willen worden en al roepen over een satelliettelefoon: "die gaat mee."
Een telefoon van meer dan 100 euro.
Ik hoef niet gesponsord te worden maar als ik dankzij sponsoring kon gaan dan zou ik compleet in dienst staan van mij sponsoren en liep ik niet te ouwehoeren over vakantie vieren en drank te drinken.![]()
Ik heb het de afgelopen week ook niet over vakanties gehad. Ik ben 3 jaar niet op vakantie geweest; ik heb doorgewerkt om mijn opleiding te betalen en af te maken.
Ik vind de uitkomsten van het onderzoek onbevredigend. We komen achter onze computers ook niet verder en hier wil ik het niet bij laten.
Dus wij gaan naar Panama als we alles rond kunnen krijgen.
Wat jij daarvan vindt kan me niet schelen. Ik denk vooral aan de ouders die ik in november tegenkwam. Hoe moeten die zich voelen nu de laatste zoektocht helemaal niets heeft opgeleverd?
Ik zou zeggen: lees je eigen posts even terug en ga je daarvoor schamen. Deze bv.quote:Op donderdag 4 december 2014 00:50 schreef jackie12 het volgende:
Ik ga eind maart naar Panama. Gooi daar wat mensen in de kofferbak voor een niet al te vriendelijk verhoor en al ga ik daarna jaren de bak in, alles beter dan deze kwelling hier.
[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 22-01-2015 10:35:00 ]![]()
GPS is er al dus hoeft niet meer aangeschaftquote:Op donderdag 22 januari 2015 00:45 schreef mig72 het volgende:
Ik zou eerder in een satelliettelefoon investeren ipv een gps of reguliere telefoon. Het signaal gaat direct de hemel in ipv naar een zendmast dus er is geen kwestie bereik en je kan letterlijk overal bellen ook in de jungle. Wordt vaak op zee gebruikt.En lijkt me verdomde handig om de exacte route die gelopen wordt in kaart te brengen en foto's met coördinaten te kunnen markeren.
Wat betreft concreet plan: ik stap zometeen in het vliegtuig voor vakantie, in februari ga ik graag met wat mensen om de tafel zitten om een plan van aanpak op te stellen.![]()
fijne vakantie!quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:34 schreef MeloD het volgende:
[..]
GPS is er al dus hoeft niet meer aangeschaftEn lijkt me verdomde handig om de exacte route die gelopen wordt in kaart te brengen en foto's met coördinaten te kunnen markeren.
Wat betreft concreet plan: ik stap zometeen in het vliegtuig voor vakantie, in februari ga ik graag met wat mensen om de tafel zitten om een plan van aanpak op te stellen.![]()
Ja dat gaan we doen. Goede reis MeloD!quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:34 schreef MeloD het volgende:
[..]
GPS is er al dus hoeft niet meer aangeschaftEn lijkt me verdomde handig om de exacte route die gelopen wordt in kaart te brengen en foto's met coördinaten te kunnen markeren.
![]()
Klopt, maar El Matador wel en dat is prima maar maakt het wel wat verwarrend. Zeker wanneer er maar een verslagje uitkomt. Dan is het idee van een vakantie met een foto van jullie samen op de Mirador snel gemaakt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik gesponsord wil worden. Dat is hier spontaan aangeboden. En we krijgen nu uit verschillende hoeken hulp aangeboden. Ook via PM van users die dat niet in de groep gooien. Dat vind ik geweldig en daar ben ik ze dankbaar voor. Het forum laat zich van een positieve kant zien![]()
Ik heb het de afgelopen week ook niet over vakanties gehad. Ik ben 3 jaar niet op vakantie geweest; ik heb doorgewerkt om mijn opleiding te betalen en af te maken.
Ik vind de uitkomsten van het onderzoek onbevredigend. We komen achter onze computers ook niet verder en hier wil ik het niet bij laten.
Wat jij daarvan vindt kan me niet schelen. Ik denk vooral aan de ouders die ik in november tegenkwam. Hoe moeten die zich voelen nu de laatste zoektocht helemaal niets heeft opgeleverd?
Ik zou zeggen: lees je eigen posts even terug en ga je daarvoor schamen. Deze bv.
[..]
Daarnaast was de toon van Jackie in het geciteerde deel geschreven in een periode van heftige discussies hier, Wordt zo een beetje uit zijn verband getrokken,![]()
Leet - time (ik neem aan dat jullie het iPhone & Samsung telefoonoverzicht kennen)
Leet, oftewel l33t of 1337 enzovoort, is een internetschrijfwijze van overwegend Engelse fonetische klanken door ze te vervangen door andere tekens die enige uiterlijke overeenkomst hebben. Het woord l33t is een verbastering van elite. Het duidt onder meer op het bereiken van een ingewikkeld doel oftewel elitestatus in bijvoorbeeld een computerspel of bij programmeren.
Ook wel military time genoemd...
Op 5 & 6 April werd er met de iPhone van Kris gebelt precies om 13:37...
Erg vreemd om midden in de jungle precies te weten wanneer je je mobiel aanzet...of toevallig aanzet...
1. Lijkt wel of er een Leet-time app aangezet is die precies om 13:37 afgaat...
2. Een hacker heeft de gevens veranderd of verkeerd doorgegeven...
3. Lisanne /Kris proberen ons iets duidelijk te maken...(gevangenschap?)
Wat verder met name opvalt zijn de redelijk vaste patronen waarmee de telefoons zijn gebruikt. Er zijn grofweg twee vaste blokken: een van 10:16 -10:43 en een van 13.:37 – 13:56. Dat lijken haast wel koffiepauze-momenten...![]()
Zoals Ootje zei, compleet uit zijn verband getrokken.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik gesponsord wil worden. Dat is hier spontaan aangeboden. En we krijgen nu uit verschillende hoeken hulp aangeboden. Ook via PM van users die dat niet in de groep gooien. Dat vind ik geweldig en daar ben ik ze dankbaar voor. Het forum laat zich van een positieve kant zien![]()
Ik zou zeggen: lees je eigen posts even terug en ga je daarvoor schamen. Deze bv.
[..]
Veel schaamtelozer vind ik dat als mensen je willen sponsoren en je gevraagd wordt of je een documentaire wilt maken je zegt:"Nee, geen documentaire. Ik hou het bij een verslagje voor hier en op WS
Over je gaan schamen gesproken....![]()
Welkom SoloDuoquote:Op donderdag 22 januari 2015 10:57 schreef SoloDuo het volgende:
Leet - time (ik neem aan dat jullie het iPhone & Samsung telefoonoverzicht kennen)
Leet, oftewel l33t of 1337 enzovoort, is een internetschrijfwijze van overwegend Engelse fonetische klanken door ze te vervangen door andere tekens die enige uiterlijke overeenkomst hebben. Het woord l33t is een verbastering van elite. Het duidt onder meer op het bereiken van een ingewikkeld doel oftewel elitestatus in bijvoorbeeld een computerspel of bij programmeren.
Ook wel military time genoemd...
Op 5 & 6 April werd er met de iPhone van Kris gebelt precies om 13:37...
Erg vreemd om midden in de jungle precies te weten wanneer je je mobiel aanzet...of toevallig aanzet...
1. Lijkt wel of er een Leet-time app aangezet is die precies om 13:37 afgaat...
2. Een hacker heeft de gevens veranderd of verkeerd doorgegeven...
3. Lisanne /Kris proberen ons iets duidelijk te maken...(gevangenschap?)
Wat verder met name opvalt zijn de redelijk vaste patronen waarmee de telefoons zijn gebruikt. Er zijn grofweg twee vaste blokken: een van 10:16 -10:43 en een van 13.:37 – 13:56. Dat lijken haast wel koffiepauze-momenten...
Zo te zien heb je er verstand van (tenminste dat hoop ik)
De vraag die ik al heel lang heb is: Is het ook mogelijk dat alle telefoonhandelingen niet op die datums is gedaan maar bijvoorbeeld pas begin juni?
Mijn dochter heeft een Iphone4 en als zij de tijd terugzet en belt dan zonder sim-kaartje (volgens mij hetzelfde effect als bellen in een gebied zonder bereik) dan registreert de telefoon dat wel maar omdat er geen contact wordt gemaakt met het netwerk, het netwerk/provider niet.
Kan dit?
[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 22-01-2015 11:44:43 ]![]()
Ook iets waarbij ik mijn vraagtekens zet, kloppen die telefoontijden?
Ik heb er totaal geen verstand van.
Wat ik verder wel opvallen vind is dat meerdere users/lezers hier het op zijn minst opmerkelijke vinden dat de telefoontijden overeenkomen met pauzetijden. In de video van 2 vandaag zagen we ook die telefoonlijst met tijden voorbij komen. Ik ben er tot op heden altijd vanuit gegaan dat het wel moest kloppen, ook al was het opmerkelijk.
[ Bericht 63% gewijzigd door ootjekatootje op 22-01-2015 12:18:30 ]![]()
Dat wat SoloDuo in zijn post #296 schrijft heeft mij wel verder aan het denken gezet...quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook iets waarbij ik mijn vraagtekens zet, kloppen die telefoontijden?
Ik heb er totaal geen verstand van.
Wat ik verder wel opvallen vind is dat meerdere users/lezers hier het op zijn minst opmerkelijke vinden dat de telefoontijden overeenkomen met pauzetijden. In de video van 2 vandaag zagen we ook die telefoonlijst met tijden voorbij komen. Ik ben er tot op heden altijd vanuit gegaan dat het wel moest kloppen, ook al was het opmerkelijk.![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leetquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:34 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dat wat SoloDuo in zijn post #296 schrijft heeft mij wel verder aan het denken gezet...
Kan iemand dit in Jip en Janneke taal eenvoudig uitleggen?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: